απο inflammatory
Εξαιτίας τρέχουσων προσωπικών συγκοιριών κι έχοντας τη δυνατότητα αυτές τις μέρες να πιάνω κουβέντα με (κυριολεκτικά) τυχαίο δείγμα του πληθυσμού, παρατηρώ πως ο περισσότερος κόσμος εκφράζει έντονα τη δυσαρέσκεια του για τους μετανάστες. «Δε μπορούμε να κυκλοφορήσουμε στο δρόμο πια», «πως κατάντησε έτσι η Αθήνα» λένε με αφορμή το περιστατικό του Μανώλη Καντάρη. Το κλίμα συγκίνησης απο τον ομολογουμένως αναπάντεχο τρόπο με τον οποίο διασταυρώθηκαν ο θάνατος και γέννηση μιας ζωής σε αυτή την ιστορία, αγκάλιασαν αδίστακτα όλοι όσοι θέλησαν να επωφεληθούν. Απο την τηλεοπτική κουλτούρα του φόβου που «πουλάει», μέχρι ακροδεξιούς που στο πρόσωπο του «Μανώλη» θέλησαν να κατασκευάσουν τον «δικό τους Αλέξη» και άναψαν κεριά στη μνήμη του βρίσκοντας αφορμή να επιτεθούν σε βάρος αλλοδαπών περαστικών για αντίποινα.
Αυτές οι ενέργειες μπορεί να καταδικάστηκαν απο τα ΜΜΕ ως «ακραίες» ωστόσο ο κοινωνικός αυτοματισμός δεν απετράπη, ίσως επειδή δεν υπήρξε καν τέτοια προδιάθεση (μάλλον το αντίθετο) εαν κρίνουμε οτι η συζήτηση επι του θέματος δεν πλαισιώθηκε απο ενα πολιτικό λεξιλόγιο, αλλά περισσότερο ηθικολογικό με όρους «σωστού» και «λάθους». Χαρακτηριστική είναι η συζήτηση που προβλήθηκε στην πρωινή εκπομπή του Γ. Παπαδάκη, όπου «αγανακτισμένοι κατοίκοι» δηλώνουν πως δεν είναι ρατσιστές αλλά με τον τρόπο που έχουν εξελιχθεί οι συνθήκες θα αναγκαστούν να συμμεριστούν τη Χρυσή Αυγή. Επικοινωνιακά βέβαια το μήνυμα δεν είναι η νομιμοποίηση των ακροδεξιών οργανώσεων στη συνείδηση του κόσμου, απλά η απενεχοποίηση της οργής του στο πρόσωπο των μεταναστών ώστε να είναι σε ετοιμότητα τα συντηριτικά του αντανακλαστικά. Οι πρακτικές των μαχαιρωμάτων προβάλονται ως η «ακραία» εκδοχή μιας τέτοιας οργής, οι οποίες καταδικάζονται μεν αλλά επειδή αναγνωρίζονται έμμεσα ως φαινόμενο, ενδεχομένως να αυξηθούν τα κρούσματα βίας σε βάρος μεταναστών.
Αυτά με τη σειρά τους συντείνουν στην αύξηση της κοινωνικής πόλωσης. Ας μην ξεχνάμε οτι το άλλο περιστατικό που συνέβη σε παράλληλους χρόνους, ο τραυματισμός του Γιάννη Καύκα απο δυνάμεις καταστολής στην απεργιακή συγκέντρωση της 11ης, δίνει επιπρόσθετες αφορμές στον κόσμο για να κατεβαίνει στο δρόμο και μάλιστα με την πλήρη νομιμοποίηση της κοινής γνώμης. Επειδή όμως δεν ωφελεί η αντιστροφή του κλίματος της κινηματικής κατάθλιψης που έχει επέλθει το τελευταίο διάστημα, το παρακρατικό (κατά πάσα πιθανότητα) χτύπημα στο ΑΤ Εξαρχείων κοντά στη λαϊκή αγορά της γειτονιάς, σαφώς περιορίζει την κοινωνική συναίνεση…Εδώ είναι που δοκιμάζεται η ευελιξία του κινήματος να εκτιμήσει ψύχραιμα την κατάσταση η οποία δεν έχει λάβει καινούργια χαρακτηριστικά, απλά προβλήθηκε αιφνιδιαστικά στους τηλεοπτικούς δέκτες σε όλες της τις διαστάσεις. Τέλος να αποφύγει οσο το δυνατόν την κακοτοπιά που ήδη φαίνεται να προωθείται απο την καθεστωτική ενημέρωση, ως η «βεντέτα» ανάμεσα σε ακροδεξιές και ακροαριστερές «συμμορίες» στον αστικό δημοσιο χώρο που γίνεται εκ νέου επικίνδυνος και οχυρωμένος για το μέσο πολίτη…
anarchovlaxos
15 Μαΐου, 2011 12:00 μμ
βεβαια..
εγω ξαφνιαστικα οταν ανθρωποι που δεν ειχαν καμια επαφη με την κοινωνικη πραγματικοτητα,και ουτε τους ενδιεφερε,αρχιζαν να επικροτουν τις δολοφονικες τασεις των ακροδεξιων, αναπαραγωντας ολη την μικροαστικονοικοκυραίικη τιβ-ιδεοληψια επι του θεματος..Πραγματικα απογοητευτικο πως πιανονται οι ανθρωποι στα διχτυα του μισους,της ξενοφοβιας και του ρατσισμου..
denyal
15 Μαΐου, 2011 3:08 μμ
ξαφνιάστηκες;
δεν είχες έρθει σε επαφή μέχρι τώρα με κάτι απολύτως σάπιους τύπους ή τύπισσες που έτρωγαν συχνότατες φλασιές και διατράνωναν την υποκρισία τους με υψηλά ντεσιμπέλ Ηθικής Γνωμάρας, θεατρινίστικες μεδουσογλωσσιές του σώματος, αυθυποβολή θυμού και αγανάκτησης; Η σαπίλα ήταν λίγα εκατοστά από την επιφάνεια για τους περισσότερους από τους .. αγανακτισμένους. Δεν σιγοντάρεις ναζιστές αλλιώς. Καθόλου ουδέτεροι δεν ήταν οι (εκατομμύρια) «ουδέτεροι» τόσα χρόνια.
Ούτε μεταμορφώνεται ένας άνθρωπος επειδή άλλαξαν προς το χειρότερο οι συνθήκες: ο Μάινας έμεινε Μάινας, ο Κούνδουρος έμεινε Κούνδουρος, η κυρά Μαρία που’χει το μπακάλικο έμεινε κυρα Μαρία [χωρίς το μπακάλικο] κοκ
(καλά ρε άπλυτοι, τι ακούτε στο τιούμπι; 200.000 η Πόλη των Κοριών και 40.000 oι Νταλάρας-Θεοδωράκης … ??)
ΥΓ: όταν λένε εν χορώ «να απελαθούν μαζικά», πώς το έχουν στο μυαλό τους; Να τους φορτώσουμε σε C130 και να τους αδειάσουμε στην έρημο του Αφγανιστάν; Ή να τους φορτώσουμε σε φουσκωτές βάρκες και να τους πνίγουμε στα παράλια της Τουρκίας; Όχι για δεύτερο επίπεδο σκέψης… εδώ μιλάμε για(με) αμοιβάδες
inflammatory
15 Μαΐου, 2011 3:43 μμ
Βασικά δε νομίζω οτι είναι σάπιος αυτός που απλά θέλει να περπατάει ασφαλής στη γειτονιά του και όταν του προβάλουν την κατάσταση σε στυλ «σε σκοτώνουν ή τους σκοτώνεις» διαλέγει το δευτερο. Κινητοποιώντας το συναίσθημα του φόβου αρχίζεις να βλέπεις τμήματα του πληθυσμού ως εχθρούς. Κλασικότατη δεξιά πρακτική…Μη νομίζεις επίσης οτι ο ευρυς κόσμος γνωρίζει για τους τραμπουκισμούς της Χρυσης Αυγης, παρόλο που αυτοί είναι μέσα στην καθημερινότητα, καλώς ή κακώς εαν δεν προβληθούν στα δελτία των 8:00 δεν γίνονται ευρέως γνωστοί (όπως ισχύει και με άλλα θέματα γενικά). Οχι δεν πιστευω οτι 9.000.000 είναι σάπια….το πράγμα είναι λίγο περισσότερο σύνθετο…
Η δημοφιλία της ακροδεξιάς έχει φτάσει πλέον ακριβώς σε αυτό το σημείο που το Κράτος πρέπει εαν θέλει να έχει τον έλεγχο, να αναλάβει πρωτοβουλίες σε επικοινωνιακό επίπεδο. Γι αυτό τα βγάζει ολα στη φόρα τώρα, ώστε να την απομονώσει μεν, αλλά τόσο οσο χρειάζεται για να παίζει μπάλα κι αυτή και να είναι «στα μαχαίρια» με άλλους…για βαβούρα και ανασφάλεια στους δρόμους…Διότι στην τελική οι καταστάσεις μπορούν να αποδομηθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να κινητοποιήσουν την ελπίδα πχ…απλά άλλους συμφέρει ο φόβος…μην παραβλέπουμε τον συγκινησιακό παράγοντα
denyal
15 Μαΐου, 2011 4:26 μμ
Δεν είπα για 9 εκατομμύρια, σκέτο εκατομμύρια έγραψα. Αρκετά αυθαίρετα, θα έλεγα 5 εκατομμύρια, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα -ο ακριβής προσδιορισμός- αλλά η τεράστια έκταση του φαινομένου.
Όταν σου προβάλουν μια κατάσταση «σε σκοτώνουν ή σκοτώνεις» κι εσύ διαλέγεις ανάμεσα στα δύο, για μένα μιλάει από μόνο του.
Πάντως δεν αναφέρθηκα σε ανθρώπους που έχουν «γειτονιά τους», ακριβώς γιατί για να έχεις/υπάρχει γειτονιά πρέπει οι άνθρωποι να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις, δηλ. να προσφέρουν συγκεκριμένα πράγματα στον άμεσο κοινωνικό περίγυρό τους. Το πεζοδρόμιο/άσφαλτος μετά την εξώπορτα μπορεί να’ναι γειτονιά, μπορεί να’ναι και ζούγκλα. Οι σάπιοι είχαν, έχουν και θα έχουν ζούγκλα. Τώρα δίνουν τον οβολό τους στα αρπακτικά (ΧΑ), αφού βλέπουν ότι τα λιοντάρια που μέχρι τώρα έκαναν τη δουλειά ονόματι ‘σχετική ασφάλεια-σχετική ευημερία’, για τους όποιους λόγους, έχουν σταματήσει να διεκπεραιώνουν.
Είναι ακριβώς ο συγκινησιακός παράγοντας αυτός που βγάζει εύκολα αυτό που υπήρχε κάτω από την πουδραρισμένη επιφάνεια. Χαρακτηριστικό: Να τους γιατρέψουμε ή να τους αποτελειώσουμε… «ένας μικρόσωμος άνδρας (Ινδός ή Μπαγκλαντεσιανός) που το χείλος του αιμορραγεί δέχεται τη φροντίδα τριών Ελλήνων μπροστά από ένα φαρμακείο. Σε όλο το πεζοδρόμιο μέχρι τον ΟΤΕ υπάρχουν κηλίδες αίματος· λίγο πιο κάτω πάλι αίμα, πρόχειρα σφουγγαρισμένο αυτή τη φορά και δυο γυναίκες που φωνάζουν: «Να τους σκοτώσουν στο ξύλο όλους. Αμάν πια!».
Το συμπέρασμα είναι: κάνουμε στοχευμένη κοινωνική απεύθυνση 😉 Τα 9 εκατομμύρια είναι πάρα πολλά, ας εστιάσουμε στο 1 για αρχή. Ονειρεμένες πλειοψηφίες σε 200 χρόνια, υπομονή.
ΥΓ: δε θα διαφωνήσω για τον χειρισμό από μεριάς εξουσίας, που αναφέρεις
inflammatory
15 Μαΐου, 2011 8:06 μμ
Ναι…κατάλαβα τι λες απλά διατηρώ επιφυλάξεις εξίσου ως προς τη σύγχιση ανάμεσα αγανακτισμένους και «αγανακτισμένους»…
anarchovlaxos
15 Μαΐου, 2011 7:23 μμ
ξαφνιαστηκα γιατι δεν το περιμενα απο συγκεκριμενα ατομα,που προφανως η σαπιλα υποβοσκουσε και δεν το ειχα καταλαβει..
παντως ολοι αυτοι ειναι εξαιρετικα επικυνδινοι, σιγονταρονται απολυτα απο μμε,και κρατικη προπαγανδα..
χρησιμοποιουν και συγκεκριμενες λεξεις το »να απελαθουν μαζικα» ειναι πολυ »κουλτουριακη εκφραση» προτιμουν το »να ξεβρωμισει ο τοπος»..Εγω ακομα δεν μπορω να τα βαλω μαζι τους,οποιος ειναι υπανθρωπος,απλα ειναι υπανθρωπος,δεν παιρνει απο λογια..
Eva
15 Μαΐου, 2011 8:43 μμ
@denyal 15 Μαΐου, 2011 3:08 μμ Συμφωνώ!Το»Ηθική Γνωμάρα» τέλεια ακριβής περιγραφή κ όπως τα λες παρακάτω γ τους «ουδέτερους αγανακτισμένους»!!..Η σαπίλα τους ήταν εμφανής! 😦
Julien Chaulieu
15 Μαΐου, 2011 3:29 μμ
Ο Ευρωπαίος δυστυχώς ποτέ δεν ξεπέρασε το κόμπλεξ της δικής του ανωτερότητας
http://www.a-revolt.org/phpBB3/English/Forums/download/file.php?id=14&mode=view
Και ο Έλληνας, που ζει σε μια χώρα που Αδώνιδες, Άνθιμοι και λοιπά αποβράσματα μπορούν ανενόχλητοι να σπέρνουν μίσος, να ασκούν τόσο έλεγχο στο δημόσιο βίο… είναι λογικό πως θα καταντήσει συνωμοσίολάγνος.
vassozacharof
15 Μαΐου, 2011 3:06 μμ
δεν το συνηθιζω…αλλα ταιριαζει απολυτα