της Άντας Ψαρρά
[Αναδημοσίευση από το Red Notebook]
«Είμαστε πολλοί, είμαστε ανεξάρτητοι, είμαστε Έλληνες» (Πάνος Καμμένος)
«Υπάρχει Έλληνας (ακροατής) που να θύμωσε επειδή έβρισε (σ.σ. ο Τράγκας) τη Μέρκελ (σ.σ. ο χαρακτηρισμός ήταν ξεκωλιάρα), την περίοδο που μας ξεφτιλίζει η Γερμανία…;» (Νίκος Χατζηνικολάου)
«Όμως ο κ. Παπανδρέου είχε ήδη ξεκινήσει τη συνωμοσία του εναντίον του ελληνικού λαού από το καλοκαίρι του 2009[…] Φυσικά οι Έλληνες συνεργάτες τους που έχουν ήδη καταδικαστεί στη συνείδηση του λαού μας ως προδότες, θα πρέπει να τιμωρηθούν» (Μίκης Θεοδωράκης)
Μετά το βαρόμετρο, το θερμόμετρο, το πιεσόμετρο, το βυθόμετρο και το ποτενσιόμετρο, η ελληνική κοινωνία ανακάλυψε και καθιέρωσε το ελληνόμετρο. Το ελληνόμετρο είναι εύχρηστο, φτηνό, αποτελεσματικό και διατίθεται σε διάφορες συσκευασίες. Το Χημείο του Κράτους δεν έχει δώσει ακόμα επίσημα στοιχεία, αλλά είναι βέβαιο, εκ του αποτελέσματος, ότι το ελληνόμετρο περιέχει συντηρητικά και τοξικές ουσίες.
Η πλούσια παράδοση του χαρακτηρισμού των κομμουνιστών και των συνοδοιπόρων τους σαν προδότες και ανθέλληνες, αλλά και το ιστορικό υποσυνείδητο του έλληνα ότι για όλα φταίνε οι άλλοι, οι ξένοι, βοήθησαν καθοριστικά στην κατασκευή αυτής της σύγχρονης μοντέρνας συσκευής, η οποία δεν χρειάζεται καν οδηγίες χρήσης. Την βάζεις στην πρίζα και μετράς τον διπλανό σου χωρίς καν να χρειάζεται η γνώμη του για τη μέτρηση. Το ελληνόμετρο καθιερώθηκε αρχικά για να μετράει την ελληνικότητα παιδιών που γεννήθηκαν στην Ελλάδα από αλλοδαπούς γονείς. Με ελληνόμετρο είχε μετρηθεί, για παράδειγμα, ο αριστούχος αλβανός μαθητής Τσενάι, αλλά και πολλοί άλλοι.
Το ελληνόμετρο χρησιμοποιήθηκε επίσης πρόσφατα εναντίον όλων εκείνων των ιστορικών, διανοουμένων, δημοσιογράφων, πολιτικών, οργανώσεων και πολιτών που τόλμησαν τις τελευταίες δεκαετίες να εκφράσουν διαφορετικές απόψεις από την τρέχουσα κοινή γνώμη των δελτίων των οκτώ – και όχι μόνο.
Χρήση του ελληνόμετρου έκαναν με απόλυτο τρόπο στο πρόσφατο παρελθόν οι φορείς των πιο ακραίων ρατσιστικών και μισαλλόδοξων αντιλήψεων – οργανώσεις σαν την Χρυσή Αυγή, διάφορες ενώσεις αποστράτων αλλά και πολλοί αθλητικοί συνδέσμουι. Μια πιο λελογισμένη χρήση του ελληνόμετρου υιοθετήθηκε, εξάλλου, σαν αντίδωρο στην ταύτιση εγκληματικότητας και μετανάστευσης. Παράγοντες της εκκλησίας, τηλεπαρουσιαστές, δήμαρχοι και πολιτικοί έκαναν συχνά χρήση του ελληνόμετρου σε διάφορες φάσεις (Ίμια, παράδοση Οτσαλάν, «Μακεδονικό», ελληνοσερβική φιλία κ.α.), ενώ το ελληνόμετρο ένωσε αριστερούς, δεξιούς και κεντρώους χρήστες. Ενδεικτικά αναφέρουμε κινήσεις όπως το Δίκτυο 21, κόμματα όπως η Πολιτική Άνοιξη και το κόμμα Παπαθεμελή, έντυπα όπως το Νέμεσις και η Ρήξη, αλλά και πλήθος επιχειρηματιών και απλών πολιτών που αποφάσισαν να συστηματοποιήσουν τη χρήση, αν και ακόμα βρισκόταν σε πειραματικό στάδιο. Ακόμα και ιδιοκτήτες αυθαιρέτων χτισμένων μέσα σε δάση άρχισαν να στολίζουν τα σπίτια τους με τεράστιες ελληνικές σημαίες, διότι κατάλαβαν ότι το ελληνόμετρο ίσως τους γλύτωνε από τα πρόστιμα.
Η οικονομική κρίση, το μνημόνιο, η ανάλγητη πολιτική των μειώσεων μισθών και συντάξεων, χωρίς καν ένα άγγιγμα όσων πλούτισαν παράνομα ή όχι, όσων κερδοσκόπησαν και καταχράστηκαν το ελληνικό δημόσιο και όσων σώπαιναν μπροστά στη σκανδαλώδη διαχείριση των δημόσιων αγαθών και του πλούτου της χώρας, μετέτρεψαν το ελληνόμετρο, από τη μια στιγμή στην άλλη, σε απόλυτο κριτή αλλά και συνεκτικό κρίκο απολύτως διαφορετικών πολιτικών διαδρομών.
Το μνημόνιο, πέρα από τα καταστροφικά οικονομικά του αποτελέσματα, έδωσε στο ελληνόμετρο μεγαλύτερη βαρύτητα ακόμα και από εκείνη του άγριου καπιταλισμού που σαρώνει τα πάντα. Όλοι πλέον μετράνε την ελληνικότητά τους και την ελληνικότητα του διπλανού τους σε ένα επικίνδυνο μπρα-ντε-φερ.
Η τοξική επίδραση αυτής της συσκευής αποδεικνύεται με πολλά παραδείγματα στην πρόσφατη επικαιρότητα. Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί για παράδειγμα ότι:
– Οι αγανακτισμένες εικόνες που προβλήθηκαν κατά κόρον από τα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά, ήταν κυρίως οι μούτζες με τις ελληνικές σημαίες;
– Ο Λουκάς Παπαδήμος κρίνεται μη επαρκώς έλληνας από τον εκδότη της Αυριανής, τον εκδότη της Βραδυνής, τους εκπροσώπους της ακροδεξιάς, αλλά ακόμα και από τον Αλέξη Τσίπρα;
– Τα μέλη φασιστικών και ναζιστικών ομάδων κατηγορούν τη Μέρκελ επειδή είναι γερμανίδα, ενώ δημοκρατικές ενώσεις προπαγανδίζουν μποϊκοτάζ σε γερμανικά προϊόντα, την ώρα που γερμανοί πολιτικοί και πολίτες στέκονται στο πλευρό των εργαζόμενων ελλήνων;
– Το «είμαστε όλοι έλληνες» των δημοκρατικών πολιτών άλλων χωρών, που αλληλέγγυοι διαμαρτύρονται, γίνεται αμέσως και σύνθημα των πιο μισαλλόδοξων εκφραστών του πολιτικού φάσματος ακόμα κι εκείνων που μαχαιρώνουν μετανάστες στους δρόμους;
– Οι παράνομες καταθέσεις στο εξωτερικό, οι παράνομες βίλες, ο παράνομος πλουτισμός, το λαθρεμπόριο καυσίμων και τα αφορολόγητα υπερκέρδη εφοπλιστών υποβαθμίζονται, με μια και μόνο δήλωση ελληνοσύνης;
Η συσκευή αυτή πρέπει τώρα αμέσως να καταργηθεί, να αποσυρθεί από την κυκλοφορία, να σταματήσει τους αλλόκοτους διαχωρισμούς και τις ακόμα πιο αλλόκοτες συμμαχίες. Το ελληνόμετρο οδηγεί στη βαθιά βαρβαρότητα, στην απομόνωση και, κυρίως, στην έλλειψη μιας διαφορετικής πολιτικής που να βασίζεται στην αλληλεγγύη, την υπεράσπιση των κοινωνικά περιθωριοποιημένων και τη δημοκρατική εκπροσώπηση των πολιτών.
Ο Λάτσης, ο Λαυρεντιάδης, ο Κουρής, ο Μίκης, ο Βενιζέλος, η Κανέλλη, ο Τζιμάκος, ο Λαζόπουλος, ο Πρετεντέρης, ο Μιχαλολιάκος, ο νεαρός κουκουλοφόρος, η Δαμανάκη, ο ΜΑΤατζής, ο Σκυφτούλης, ο Κρανιδιώτης, ο μανάβης, ο Κουφοντίνας, ο Βαρδινογιάννης κι εγώ είμαστε όλοι έλληνες.
Ε, και;
loophole
koula
24 Φεβρουαρίου, 2012 12:52 μμ
«Την βάζεις στην πρίζα και μετράς τον διπλανό σου χωρίς καν να χρειάζεται η γνώμη του για τη μέτρηση.»
έχει και με μπαταρίες για αυτονομία…
Γιανκα
24 Φεβρουαρίου, 2012 12:59 μμ
Σ αυτο το γαιτανακι της ελληνικοτητας εχουν «παρασυρθει» πολλοι…ακομη και αυτοι που αυτοχαρακτηριζονται προοδευτικοι.
Ειναι ο καπιταλισμος ηλιθιεεεεεεεεε ,που χρησιμοποιει καθε εργαλειο για να αποπροσανατολισει..
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 1:03 μμ
live your myth in greece. Γενικά προσοχή στα ελληνόμετρα και στις κάθε λογής ενώσεις.
Narrator
24 Φεβρουαρίου, 2012 1:13 μμ
oldboy9
24 Φεβρουαρίου, 2012 9:03 μμ
…15 Ιούλη, μάλλον καύσωνα θα ‘χε εκείνη τη μέρα 😀
simon
24 Φεβρουαρίου, 2012 1:14 μμ
«Ο Λάτσης, ο Λαυρεντιάδης, ο Κουρής, ο Μίκης, ο Βενιζέλος, η Κανέλλη, ο Τζιμάκος, ο Λαζόπουλος, ο Πρετεντέρης, ο Μιχαλολιάκος, ο νεαρός κουκουλοφόρος, η Δαμανάκη, ο ΜΑΤατζής, ο Σκυφτούλης, ο Κρανιδιώτης, ο μανάβης, ο Κουφοντίνας, ο Βαρδινογιάννης κι εγώ είμαστε όλοι έλληνες».
Και μιας και τους ανέφερες αυτούς είναι ευκαιρία να μάθουμε πως βγαίνει το κατά κεφαλήν εισόδημα των Ελλήνων: προσθέτουμε τα εισοδήματα όλων αυτών και διαιρούμε δια 19…
geaalex
24 Φεβρουαρίου, 2012 10:14 μμ
Ναι έτσι είναι αφού οι «οικονομολογοι’ έχουν ξεχάσει μιά βασική παράμετρο της στατιστικής.
Την τυπική απόκλιση.
katy
24 Φεβρουαρίου, 2012 1:18 μμ
“Το Μετρικό σύστημα δεν «έπιασε» στις ΗΠΑ, με εξαίρεση βέβαια την ολοένα αυξανόμενη δημοτικότητα των βλημάτων των 9 χιλιοστών”.
Dave Barry (γεν. 1947), Αμερικανός δημοσιογράφος.
DrAluca
24 Φεβρουαρίου, 2012 1:41 μμ
Κυριε ταξιαρχε…Ελληνας να τουφεκαει Ελληνα?
Εκει θελετε να φτασωμε?
Δεν ειστε Ελληνας εσεις…?
Χαμογελατε…
risinggalaxy
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:29 μμ
για τον Τσίπρα δεν μας έγραψε κάτι και το δικό του ελληνόμετρο. φαίνεται ότι υπάρχει επιλεκτική αμνησία σε σχέση με τα ελληνόμετρα ιδίως αν προέρχονται από τν αριστερά.
επίσης η Χρυσή Αυγή δεν είναι «ακραία» και «ρατσιστική οργάνωση» αλλά Νεοαναζιστική. Άρχεισε το ξέπλυμα βλέπω ελέω κυνοβουλίου
Narrator
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:31 μμ
εγώ γιατί το διάβασα το ονοματάκι του Αλέξη; παραισθήσεις έχω;
Πρόεδρος Αλέξης
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:38 μμ
εσύ (πασίγνωστη τεκνατζού) δεν μετράς, με βλέπεις και στο όνειρο σου!
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:48 μμ
Πάλι με σκέφτεσαι;
Πφφ…
Narrator
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:55 μμ
εεεε;
μανικακος
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:55 μμ
σε τρωει λιγο το κωλαρακι σου βλεπω 😀 😀 😀
Capybara
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:37 μμ
«Ο Λουκάς Παπαδήμος κρίνεται μη επαρκώς έλληνας από τον εκδότη της Αυριανής, τον εκδότη της Βραδυνής, τους εκπροσώπους της ακροδεξιάς, αλλά ακόμα και από τον Αλέξη Τσίπρα;»
Σου κάνει;
loophole
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:43 μμ
χέσε μας ρε ράιζιν, διάβαζε πρώτα
CrippleHorse
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:57 μμ
Πιο κάτω αναφέρθηκε ξανά στους πιο μισαλλόδοξους που μαχαιρώνουν μετανάστες στους δρόμους, δε μου μοιάζει να ήθελε να ξεπλύνει κάτι.
Capybara
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:42 μμ
Δεν πιστεύω ότι η συγγραφέας του άρθρου διαφωνεί με το χαρακτηρισμό «νεοναζιστική» για τη Χ.Α., επειδή δεν τα ‘γραψε όπως ακριβώς θα τα ‘γραφές εσύ, δεν σημαίνει ότι κάτι κρύβεται από πίσω. Μην είσαι τόσο συνομωσιολόγος!
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 2:57 μμ
ΈΛΛΗΝΕΣ ΕΞΕΓΕΡΘΕΙΤΕ ΜΑΣ ΨΕΚΑΖΟΥΝ
θα σας γαμησουμε
24 Φεβρουαρίου, 2012 8:18 μμ
ΣΩΤΗΡΑ ΜΑΣ..ΜΑΣΜΑΜΣΜΑΣΜΑΜΣΑΜΣΑΜΣΜΑΜΑΣΜΜΑΣΜΑΜΣΜΑ
Πρόεδρος Αλέξης
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:12 μμ
Υπάρχει πάντως από αριστερούς και κομμουνιστές ειδικότερα (πειστική) επιχειρηματολογία για τ ότι δεν μπορούμε να χαρίσουμε στους δεξιούς και τους φασίστες τα περί πατρίδας κτλ γιατί θα μας πάρει και θα μας σηκώσει.
Έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα πράγματα μπορούμε εύκολα να πούμε πως η ταξική επίθεση δεν έχει και χαρακτηριστικά εθνοκάθαρσης;
Το 95% του Ελληνικού πληθυσμού δε γαμάνε; την Ελλάδα δεν ισοπεδώνουν;
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:19 μμ
αυτό το λέω με την ιδιότητα του απλού πολίτη κι όχι ως πρόεδρος φυσικά… 🙂
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:19 μμ
Την Ελλάδα την ισοπεδώνουν έλληνες και ξένοι καπιτάλες που δεν δίνουν δεκάρα για έθνη, φυλές, πατρίδες. Πέρα από αυτό τα ίδια γίνονται στην αφρική, στην λατινική αμερική και αλλού. δεν είναι θέμα ότι τους την σπάνε οι έλληνες και η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά τους. δε βλέπω δηλαδή εθνοκάθαρση.
Τώρα περί αριστερών και κομμουνιστών που μιλάνε για πατρίδα… τις έννοιες τις χαρίζω σε όποιον θέλει. στον μιχαλολιάκο, στον παπούλια, στον γιαννακόπουλο, στον Στάθη, στην Κανέλλη και σε όποιον άλλο θέλει. ας σφαχτούνε και μεταξυ τους . χέστηκα. Την αξιοπρέπεια μου και τη ζωή μου προσπαθώ να μη χαρίσω σε κανέναν και δεν τα πάω και πολύ καλά…
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:31 μμ
Μιλάμε για το επόμενο βήμα, με ποιο γαμημένο τρόπο θα κάνεις τον κόσμο να αναγνωρίσει το πρόβλημα και να αντιδράσει; μιλώντας για «καπιτάλες»; δεν έχει αποτύχει αυτό; (για ρώτα και την ανίκανη ηγεσία του ΚΚΕ…)
Πρέπει να του πεις καθαρά πως οι καπιτάλες αφανίζουν τον Ελληνικό λαό όχι την «κατώτερη τάξη» γιατί εγώ που μέχρι χτες διάβαζα κλικ και έβλεπα μπικ μπράδερ θεωρώ πως μιλάς για τάξεις του δημοτικού και του γυμνασίου.
Πόσες περιπτώσεις ξέρεις που κόσμος δεν έχει να φάει και να πάρει φάρμακα κι εξακολουθεί να λέει πόσο καλό παιδί είναι ο κάθε παπαδήμος; γιατί εγώ ξέρω πολλές…
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:57 μμ
Ο κόσμος ας αρχίσει με τα βασικά. Ας αναρωτηθει για ποιον δουλεύει και ποιος καρπώνεται τον ιδρώτα του. και ας τα απαντήσει μόνος του αυτά τα ερωτήματα. Και ας κάνει μια επιλογή. Ας επιλέξει ποια θέλει να είναι η στάση του. Θυμίζω ότι σε πολλούς μια χαρά καλάρεσε η ελληνική εκδοχή του αμερικάνικου ονείρου. δεν χρειάζεται απαραίτητα να μιλήσεις για τάξεις ,αν στην ουσία θες να μιλήσεις για ταξική συνείδηση.
Κατά βάση , όλα αυτά που λέω προκύπτουν από το εξής. δεν με ενδιαφέρει τι θα κάνει ο κόσμος. δεν μπορώ, ούτε θέλω να σώσω κανέναν. Απλά στην διαδικασία του να «σώσω «τον εαυτό μου , κάθομαι και συζητάω 5-10 πράγματα κλπ.
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:10 μμ
δυστυχώς πάρα πολύς κόσμος δεν βάζει το ερώτημα «για ποιον δουλεύω-ποιος καρπώνεται» γι αυτό μιλώ για την ηγεσία του ΚΚΕ που βάζει μεν συνεχώς αυτό το ερώτημα, αλλά αυτό δεν αρκεί από μόνο του και παραυτα επιμένει μονότονα κι επιμένει…
πάμε σε μια κατάρρευση του συστήματος και η κουβέντα για έθνος κτλ έχει να κάνει με το ποιος θα ακούσει κι εσένα που θέλεις ένα άλλο οικονομικό-πολιτικό-κοινωνικό σύστημα ΑΥΡΙΟ, γιατί αν δεν μιλήσεις και με όρους έθνους ΣΗΜΕΡΑ, οι καλοί μας καπιτάλες με τις γνωστές παραμύθες θα το κάνουν και «φτου κι απ την αρχή – άλλα 100 χρόνια υπομονή»…
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:15 μμ
ε όσο δεν το βάζει το ερώτημα ο κόσμος , όλοι μαζί θα νοιώθουμε κάτι από πίσω. δεν έχει κάτι άλλο 😛
DrAluca
24 Φεβρουαρίου, 2012 6:06 μμ
Μιλοντας παντως για Ελληνες και μη Ελληνες, και λιγο η πολυ Ελληνες, σιγουρα δεν θα καταλαβει το προβλημα ο κοσμος.
Γιατι οταν θα ερθει το επομενο βημα, πως θα στηριξεις το γεγονος οτι ενω πριν μιλαγες για Ελληνες, τωρα μιλας για κεφαλαιοκρατες, καπιταλιστες, ταξικη παλη….?
Θα εισαι εκθετος διπλά.
Χαμογελατε…
DrAluca
24 Φεβρουαρίου, 2012 6:12 μμ
Αυτο βεβαια, ΑΝ ερθει το επομενο βημα.
Μιας και ο εθνικος διαχωρισμος σε ενα συστημα υπερεθνικο, μονο εσωτερικευση μπορει να προκαλεσει….η οποια ηδη βλεπουμε που οδηγηει. Ρατσιμος, ξενοφοβια, αυτιστικοι φασιστες και τα λοιπα…
Χαμογελατε…
Πρόεδρος Φώτιος
24 Φεβρουαρίου, 2012 6:27 μμ
Ποιος μιλά για Ελληνες και μη Ελληνες και λίγο ή πολύ δεν καταλαβαίνω…
επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί αν μιλήσω για την καταστροφή της Ελλάδας από τους καπιταλιστές δεν θα γίνω αντιληπτός, δλδ οι εξωγήινοι μας παίρνουν τη μπουκιά από το στόμα;
DrAluca
24 Φεβρουαρίου, 2012 6:39 μμ
Αναφερομαι στο οτι οι καπιταλιστες καταστρεφουν τον Ελληνικο λαο.
ΑΝ δηλαδη ο κοσμος δεν αποκοψει το εθνικο στοιχειο τηα καταστροφης, δεν μπορουμε να μιλαμε για κανενα επομενο βημα….
Χαμογελατε…
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 7:01 μμ
αυτό το πράγμα που πέφτει πάνω στη χώρα κάνει τους ανθρώπους δούλους, αφανίζει τη φύση, ξεσκίζει τα πολιτισμικά χαρακτηριστικά της γαμημένης κοινωνίας που γεννήθηκε και ζει σε αυτό το γαμημένο κομμάτι γης που θέλουν να το μετατρέψουν σε «παραθεριστικό χωριό» και «στρατόπεδο εργασίας» με τον λαό του «νομιστεράκια» και λες να μην αναφερόμαστε σε «εθνικό στοιχείο»;
μα αν είναι να κινητοποιήσω τον λαό για να στείλουμε στον αγύριστο αυτό το σκυλολόι γιατί να μην αναφερθώ στο «εθνικό στοιχείο» τι στιγμή που αν το κάνω θα γίνω ΑΜΕΣΑ αντιληπτός από τον πολύ κόσμο;
αν δε το κάνω κι αφήσω τον καμένο ή άλλο δεξιό λεβεντομαλάκα να το κάνει η επόμενη μέρα που θα έρθει θα είναι «τι χες Γιάννη τι ‘χα πάντα…»
δεν το βλέπεις;
DrAluca
24 Φεβρουαρίου, 2012 7:04 μμ
Γιατι οπως ειπα, μετα πως θα μιλησεις για ταξικη παλη, και επελαση του καπιταλισμου?
Πως θα αρεις το εθνικο στοιχειο?
Χαμογελατε…
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 7:09 μμ
Dr συγχώρα με αν δεν καταλαβαίνω την πλάκα που μου κάνεις γιατί βλέπω «αστεράκια» από τον πυρετό! 🙂
DrAluca
24 Φεβρουαρίου, 2012 7:12 μμ
Βρε δεν κανω πλακα. Απλα θετω ενα υποθετικο ερωτημα. 🙂
Σοβαρα το λεω. Οτι αν ξεκινησουμε τωρα και μιλαμε με εθνικιστικους η εθνικους ορους, ο κοσμος που θα «πραξει» θα ειναι μεσα σε αυτο το πλαισιο. Το εθνικο. Οποτε μετα, που θα εχουμε διοξει τον κατακτητη, πως θα παμε στο επομενο βημα? Να μηλησουμε δηλαδη με ορους υπερεθνικους? 😉
Περαστικα παντως…..Και να αλλαξεις πυρετο. Να παρεις αυτον με τις ταινιες….οχι με τα αστερακια. 😉
Χαμογελατε…
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 7:30 μμ
αφού δεν κάνεις πλάκα μπορώ να συνεχίσω…
λοιπόν τη Δευτέρα μετά το «τέλος του κόσμου» κι αφού η χώρα έχει γίνει πουτάνα από τους πολυχρονεμένους μας ντόπιους και γουρλντγουάιντ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ, θα βγω στην τηλεόραση σε αντιπαράθεση με τον δεξιό λεβεντομαλάκα «καμένο» και θα πω στον Ελληνικό λαό:
«ρε μουνιά, εγώ είμαι κομμούνι και προτείνω να ξαναφτιάξουμε αυτή τη χώρα ακριβώς όπως ΔΕΝ ήθελαν να είναι αυτά τα μουνόπανα που μας ρήμαξαν. θέλω αποκλειστικά δημόσια «υγεία» για όλους, το ίδιο θέλω την παιδεία, θέλω τα εργοστάσια στους εργάτες, τα καράβια στους νησιώτες, τα χωράφια να τα μοιράσω σε όσους θέλουν να τα δουλέψουν, θέλω λιγότερες ώρες εργασίας για όλους χωρίς ανεργία. θέλω αυτό θέλω το άλλο…προτείνω αυτό το σύνταγμα…»
Τώρα αφού σας πει και ο δεξιός λεβεντομαλάκας τι θέλει, να κάνουμε εκλογές να αποφασίσουμε…
αν βέβαια αφήσω τον δεξιό λεβεντομαλάκα να παίζει μπάλα με την πατρίδα μόνος του δεν θα με αφήσουν να μιλήσω στην τιβι 😦
DrAluca
24 Φεβρουαρίου, 2012 7:32 μμ
Ε για την τιβι τα κανεις ολα?
Αμα μου το λεγες θα σε εβγαζα στο γυαλι στο πιτσ φυτιλι….
Και με δικια σου εκπομπη να ουμε 🙂
Χαμογελατε…
Ioulianos
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:41 μμ
Εγώ πάντως Σπιν ως κομμουνιστής διαχωρίζω έννοιες όπως πατρίδα – έθνος- κράτος-λαός.
Και ας μην ξεχνάμε ότι από τα τέλη του 19ου αιώνα τόσο η επαναστατική τάση όσο και η καπιταλιστική είχαν και έχουν ανάγκη να αξιοποιήσουν σε πολιτικό επίπεδο τον ρόλο του έθνους. Και καλό είναι να θυμόμαστε πως και ο καπιταλισμός και ο κομμουνισμός μα ακόμα και οι θρησκείες είναι διεθνιστικά κινήματα με αντίθετες κατανοήσεις του εθνικού ζητήματος.
Ο φασισμός που από φύση και ιδεολογία είναι που μετατρέπετε σε εθνικισμό μια και δεν είναι διεθνιστικό κίνημα. Και ενίοτε χρησιμοποιείται και από την αστική τάξη ως ιμπεριαλιστικός εθνικισμός.
Julien Febvre
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:01 μμ
Ο καπιταλισμός δεν είναι διεθνικστικό κίνημα. Είναι δι-εθνικό ή υπερ-εθνικό. Ο διεθνισμός αφορά καθαρά σε αξίες που έχουν να κάνουν με τη διεθνή αλληλεγγύη και την συναδέλφωση των λαών μή θέτοντας οικονομικά κριτήρια κατ’ ανάγκη. (Διεθνισμός δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και σοσιαλισμός) Ο καπιταλισμός αποσκοπεί αποσκοπεί στην «ορθολογική» εξάπλωση των παραγωγικών δυνατοτήτων. Κάτι που δεν γνωρίζει έθνη, χρώματα, φυλές κτλ, και ναι, κατά κάποιον τρόπο η μετακίνηση των κεφαλαίων και των εργατικών χεριών κατευνάζει εθνοφυλετικές συγκρούσεις, βάζοντας αξίες όπως τον ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας πάνω από κάθε θρησκευτική ή προεπαναστασική (προ Γαλλικής Επανάστασης) δοξασία. Αλλά δεν είναι αυτοσκοπός του η συμφιλίωση των λαών. Άμεσος στόχος του είναι ο παραγωγισμός.
Από την άλλη, ιστορικά τουλάχιστον, έχει αποδειχτεί ότι ο σοσιαλισμός (με εξαίρεση τον αναρχισμό) θα μπορούσε να είναι πολύ πιο σωβινιστικός και κλειστός απ’ ότι ο καπιταλισμός. Παράδειγμα: ο Χίτλερ, ο Στάλιν, η Βόρεια Κορέα και στην πραγματικότητα έχει περισσότερα κοινά με τον ναζισμό/φασισμό που είναι πιο κοντά σ απ’ ότι ο καπιταλισμός.
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:21 μμ
«Παράδειγμα: ο Χίτλερ, ο Στάλιν, η Βόρεια Κορέα και στην πραγματικότητα έχει περισσότερα κοινά με τον ναζισμό/φασισμό που είναι πιο κοντά σ απ’ ότι ο καπιταλισμός.»
ναι και εγώ τώρα που βιώνω τον καπιταλισμό αυτό σκέφτομαι. Καλύτερα μπους, μέρκελ ,σαρκοζί και αχμαντινετζαντ, παρά στάλιν. δεν γουστάρω τρίχες και μουστάκια ρε παιδί μου. το θέλω ασάλιωτο.
Julien Febvre
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:27 μμ
Αχμαντινετζαντ και καπιταλισμός δεν είναι το ίδιο πράγμα.
CrippleHorse
24 Φεβρουαρίου, 2012 5:01 μμ
Ενώ αντικαπιταλισμός και Στάλν είναι ένα και το αυτό.
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:32 μμ
ε σιγά αυτό σε πείραξε? εδώ εσύ για να τονίσεις το πόσο σκατά είναι ο σταλινισμός φτάνεις στο σημείο να γράφεις ότι ο καπιταλισμός που ζούμε σήμερα είναι καλύτερος του Στάλιν. και στην τελική δεν ξέρω. μπορεί και να ναι. χέστηκα. ανακοινώστε μας το σκορ όταν τελειώσουν οι ενστάσεις.
Ioulianos
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:41 μμ
julien
Έλα Πες την αλήθεια
Ο Αχμαντινετζαντ είναι η ενσάρκωση το Στάλιν ή μήπως είναι το μοναδικό παιδί που επιβίωσε από τις σεξουαλικές ενώσεις (σικ) γοριλών με αιθέριες ρώσικες υπάρξεις καθ υπόδειξη του Στάλιν;
Ioulianos
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:21 μμ
Ε ναι σωστά ταυτίζεις.
Δεν είναι άλλωστε γνωστό ότι η ΕΣΣΔ είναι ο δημιουργός της γενετικής ιεραρχίας των εθνών και του κοινωνικού δαρβινισμού; Από εκεί άλλωστε η ναζιστές δεν ξεσήκωσαν τις θεωρίες τους; Η φυσική επιλογή δεν είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της κομμουνιστικής θεωρίας πλην των αναρχικών;
Στην βόρειο Κορέα δεν είναι που επιμένουν στην κοινή συμπεριφορά ανθρώπων και ζώων;
Τέλος σε ευχαριστώ για την διόρθωση.
Όντως ο καπιταλισμός δεν είναι διεθνιστικό κίνημα όπως ανέφερα, αντίθετα είναι όπως σωστά γράφεις δι-εθνικό. !!!!!
Julien Febvre
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:26 μμ
1) Το κόμμα του Χίτλερ ονομάζονταν Εθνικό ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ κόμμα.
«Another radical Nazi, Propaganda Minister Joseph Goebbels adamantly stressed the socialist character of Nazism, and claimed in his diary that if he were to pick between Bolshevism and capitalism, he said «in final analysis», «it would be better for us to go down with Bolshevism than live in eternal slavery under capitalism.»
http://en.wikipedia.org/wiki/National_socialism#cite_note-150
3) Ο αναρχισμός δεν αποτελεί 100% σοσιαλιστικό ρεύμα. Εμπεριέχει και φιλελεύθερα στοιχεία.
CrippleHorse
24 Φεβρουαρίου, 2012 5:22 μμ
Μήπως ήταν και εργατικό εκτός από σοσιαλιστικό το κόμμα των ναζί; Το μεγάλο πρόβλημα με τη ναζιστική ιδεολογία ήταν η αντίληψη ότι το κράτος θα μπορούσε να παρεμβαίνει στην οικονομία, ή ο κοινωνικός δαρβινισμός, που στην τελική σημερινές του εκφάνσεις θα συναντήσεις στο νεοφιλελευθερισμό; Γιατί ο Χίτλερ έβαζε για κορυφαίο του στόχο την ήττα του μπολσεβικισμού, που τον είχε συνυφάνει με τον εβραϊσμό και θεωρούσε ότι το χειρότερο είναι να συνδυάζεις αυτά τα δύο; Μήπως αυτό που βλέπεις σαν αντίθεση των ναζί στον καπιταλισμό δεν ήταν σε σχέση με το οικονομικό σύστημα (ίσα ίσα, αυτά τα συμφέροντα τον στήριξαν για να έρθει στην εξουσία) αλλά με τις «παρηκμασμένες αξίες της δημοκρατίας της βαϊμάρης» και ήθελε υποτίθεται την επιστροφή σε έναν πιο «γερμανικό» τρόπο ζωής, καμία σχέση δηλαδή;
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:30 μμ
γουστάρω κριτική σκέψη 😀
Julien Febvre
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:32 μμ
Το πρόβλημα είναι δικό σου φίλε μου και όχι δικό μου
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 5:08 μμ
julien
εδώ έχουμε ένα καραμπινάτο σταλινοκαπιταλιμπαναίικο σκάνδαλο διαπλοκής:
http://www.motograndprix.gr/content.aspx?id=10273
όποτε είσαι εύκαιρος το αναλύεις!
giorgalis
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:25 μμ
έλεος ρε γαμώ την παναγία μου
Antifwn-x
25 Φεβρουαρίου, 2012 5:11 μμ
Julien Febvre αναφέρεις ότι ο αναρχισμός δεν αποτελεί καθαρά 100/% Σοσιαλιστικό ρεύμα Είναι γεγονός ότι στις διάφορες μεταμοντέρνες θεωρήσεις των ιδεολογιών και σχετικά περι Αναρχισμού έχουν γίνει απόπειρες ουσιαστικής αποστείρωσης της καθαρά εργατικής και κοινωνικής ιστορίας του Αναρχικού κινήματος. Στα πλαίσια της μεταμοντέρνας σκέψης αυτό δεν είναι κάτι που πρέπει να μας κάνει εντύπωση βέβαια μιας και οι δυνάμεις της αγοράς αυτό που πραγματικά θέλανε είναι να νομιμοποιήσουν με τον ένα η τον άλλο τρόπο την Ιστορική κυριαρχία τους έναντι των κυριαρχούμενων Συνεπώς χρειαζόταν άλλοθι ιδεολογίας τα όποια δεν διατηρούσε η κλασική Αστική ιδεολογία του φιλελευθερισμού Το πρόβλημα σε αυτές τις αναλύσεις κατα την γνώμη μου και σε ότι είμαι σε θέση να γνωρίζω, είναι ότι πιστώνουν οποιαδήποτε φιλοσοφική θεώρηση ατομικής ελευθερίας στις φιλελεύθερες παραδόσεις. Κάτι το οποίο όχι απλά δεν ισχύει αλλά είναι δομικό λάθος ανάλυσης, εφόσον ταυτίζουν το άλλοθι με τον πραγματικό λόγο.
Capybara
24 Φεβρουαρίου, 2012 5:31 μμ
Νομίζω ότι οι πιο πολλές καπιταλιστικές χώρες δεν έχουν σαν πολιτικό συμπλήρωμα φιλελεύθερες δημοκρατικές κυβερνήσεις.
Αν δεν θεωρείς τον Αχμαντινετζάντ ηγέτη καπιταλιστικής χώρας, τότε ο ορισμός σου για τον καπιταλισμό είναι πάρα πολύ πρωτότυπος και καλό είναι να μας τον αναπτύξεις.
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:09 μμ
Διαχωρισμούς έχουμε όλοι στο κεφάλι μας. Το θέμα είναι τι θα κάνουμε, όταν ζορίσει το πράγμα, όταν δηλαδή φτάσουμε στις πράξεις .Γιατί εκεί συνήθως προκύπτουν οι αντιφάσεις, οι κωλοτούμπες και τα λοιπά. Το νου μας λοιπόν 😉
Ioulianos
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:24 μμ
Ε ναι σωστά το λες.
Αλλά μήπως και τα αντίπαλα στρατόπεδα είναι ομοιογενή; Το αντίθετο μάλιστα. Και εκεί σφάζονται.
Πότε είπαμε ότι θα φτάσουμε στις πράξεις;
Spin
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:28 μμ
όταν έρθει η πλανητική σύμπραξη ξέρω γω 😛
Πάντως , λενινιστής δεν είμαι,αλλά σκέφτομαι πως έχουν ήδη περάσει 100 χρόνια. Μπορούμε να περιμένουμε άλλα 400 😛
Julien Febvre
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:22 μμ
Η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα να μην υπάρξει εθνικιστική έξαρση δεδομένου ότι α) η Ελλάδα από την πρώτη μέρα της ίδρυσής της δεν υπήρξε ποτέ της ανεξάρτητο έθνος (πολιτικά) και β) της στάσης των Γερμανών, Ολλανδών και γενικά του ταμπλόιτν Δυτικού τύπου και γ) της απουσίας πραγματικού πολιτικού δημοκρατικού προτάγματος που συνεπάγεται με την πτώση του εργατικού κινήματος σε διεθνή κλίμακα.
http://eagainst.com/articles/revolutionary-project-today/
Julien Febvre
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:15 μμ
http://eagainst.com/articles/european-democracy-in-fragments/
no use for a name
24 Φεβρουαρίου, 2012 3:18 μμ
υποδούρειος
24 Φεβρουαρίου, 2012 4:58 μμ
ρε τι πάθαμε με τους έλληνες…
http://this-is-a-fantastic.blogspot.com/2012/02/blog-post.html
W.T
24 Φεβρουαρίου, 2012 7:19 μμ
http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=23/2/2012&id=13924&pageNo=31&direction=-1
Του Ν.Μπογιοπουλου.
oldboy9
24 Φεβρουαρίου, 2012 9:13 μμ
Ο Μπογιόπουλος είναι πέραν του δεόντως Μαρξιστής, εντός κόμματος πάντα 🙂
oldboy9
24 Φεβρουαρίου, 2012 8:49 μμ
«Το δικό μας κίνημα γεννήθηκε. Η Παναγία να είναι βοηθός και προστάτης. Είμαστε Πολλοί. Είμαστε Ανεξάρτητοι. Είμαστε Έλληνες».
———————————————————————–
Και όπως παρατηρεί κάποιος πολύ εύστοχα, το ΒΛΑΚΟΜΕΤΡΟ ακόμα δεν έχει εφευρεθεί!!!
Αυτός τουλάχιστον είναι Καμμένος…εξ ονόματος 🙂
Ο κάθε πικραμένος μπορεί να εκφραστεί ελεύθερα…
iordanoglou
25 Φεβρουαρίου, 2012 6:52 μμ
Αυτος ο γελοιος ο Καστοριαδης έχει παρει πολυ κοσμο στο λαιμο του…
Antifwn-x
25 Φεβρουαρίου, 2012 11:47 μμ
Για τον Γκυ Ντεπόρ θέλεις να μας πεις κάτι;
υποδούρειος
26 Φεβρουαρίου, 2012 9:07 μμ
τι εννοεί το παλικάρι;
iordanoglou
27 Φεβρουαρίου, 2012 1:38 πμ
Ο Καστοριαδης ειναι χασιμο χρονου εννοει το παλικαρι.
υποδούρειος
27 Φεβρουαρίου, 2012 5:42 μμ
θεωρείς την αυτοθέσμιση χάσιμο χρόνου;
iordanoglou
27 Φεβρουαρίου, 2012 5:43 μμ
Οχι
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
27 Φεβρουαρίου, 2012 5:46 μμ
εχεις προβλημα χρονου ?
υποδούρειος
27 Φεβρουαρίου, 2012 5:49 μμ
τότε μάλλον χάσει πολλά επεισόδια, γιατί δεν κατάλαβα το αρχικό σου σχόλιο
iordanoglou
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:12 μμ
Ο Καστοριαδης ασκει κριτικη στον μαρξισμο ως ντετερμινιστικη-οικονομιστικη θεωρια που μαλιστα συμμετεχει απολυτα στο καπιταλιστικο φαντασιακο: «…Η κεντρικοτητα της παραγωγης ειναι δημιουργημα του καπιταλισμου· αυτο το φαντασιακο που δημιουργει ο καπιταλισμος, η ιδεα οτι ηρθαμε στον κοσμο για να παραγουμε πραγματα, ειναι τερατωδες. Να παραγουμε και οχι να δημιουργουμε, να κανουμε ποιηματα, να ζωγραφιζουμε, να κανουμε τρελες κτλ. Αλλα επι οκτω ωρες την ημερα να συγκεντρωνουμε ολη μας την προσοχη και τις δυναμεις στη συναρμολογηση βιδων και κομματιων ωστε να βγαινουν απο αυτη τη δραστηριοτητα πραγματα.
Αυτο ειναι η φαντασιακη σημασια του καπιταλισμου, η οποια πραγματοποιηθηκε σταδιακα και την οποια συμμεριζοταν πληρως ο Μαρξ προεκτεινοντας την ακριτα στο συνολο της ανθρωπινης ιστοριας». http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1214006
Μπαρούφες όμως ειναι αυτα.
«…Η ίδια η ιστορία δεν είναι η ευθύγραμμη ανάπτυξη μιας ουσίας, παρά συνιστά μια διαδικασία θεμελιωμένη στην πάλη των τάξεων. Αυτή η πάλη, ξεκινώντας από αντικειμενικές συνθήκες ιστορικά καθορισμένες, μεταμορφώνει τα κοινωνικά συστήματα και προκαλεί το πέρασμα από το ένα κοινωνικό σύστημα στο άλλο.
Αλλά ο Μαρξ δεν κατανοήθηκε πάντα έτσι. Υπήρξε και υπάρχει μια ολόκληρη σειρά ερμηνειών με βάση την έννοια της ουσίας. Για παράδειγμα ο μαρξιστικός οικονομισμός. Συμφωνά με αυτόν το οικονομικό επίπεδο αναλαμβάνει το ρόλο της ουσίας-υποκειμένου. Η πρωταρχική κινητήρια δύναμη της ιστορίας είναι η τεχνολογική ανάπτυξη και οι άλλες κοινωνικές πραγματικότητες απλές εκφράσεις της. Ακόμα υπάρχει ο ανθρωπιστικός μαρξισμός, βασισμένος στο νεανικό έργο του Μαρξ, δηλαδή στον επηρεασμένο από τον Φόυερμπαχ νεαρό Μαρξ, που θέτει ως κινητήρια δύναμη της ιστορίας την ανθρώπινη ουσία που πραγματώνεται στα άτομα αναζητώντας την πλήρη πραγμάτωση. Αυτό που τελικά χαρακτηρίζει τούτες τις ερμηνείες του Μαρξ είναι ο ιστορικισμός: η ιστορία ανάγεται σε απλή αυτοανάπτυξη και η ταξική πάλη περνά σε δεύτερη γραμμή».
O Καστοριαδης, εχοντας λανθασμενα αναγνωσει το εργο του μαρξ, ουσιαστικα παιρνει στο λαιμο του μια σειρα ανιρωπων, ομαδων, σχηματισμων κτλ, που ειτε απορρίπτουν εκ των προτερων το εργο του μαρξ είτε καταπιάνονται με αυτο με προκαταλειψη.
Γι’αυτο θεωρω τον Καστοριαδη χασιμο χρονου, τυφλωμενος απο την στιγμιαια ιστορικα, οπως αποδεικνυεται τωρα, ευδαιμονια της σοσιαλδημοκρατιας, απερριψε τον μαρξ ως ξεπερασμενο. Δυστυχως για τον ιδιο τον Κορνηλιο, αυτος εχει ξεπεραστει μια και καλη.
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:19 μμ
o Marx ειναι αξεπεραστος δλδ ?
Jaquou Utopie
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:20 μμ
προς το παρόν 😛
iordanoglou
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:26 μμ
οχι
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:26 μμ
με τον Ιορδανογλου και συ ε ?
σιγουρα θα σ αρεσει και το καταιφι, ο μπακλαβας και τα σιροπια
iordanoglou
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:30 μμ
δεν τιθεται καν τετοιο θεμα. ο διαλεκτικος και ο ιστορικος υλισμος ειναι εξ ορισμου δυναμικες εννοιες, διαλεκτικες γαρ. ο καστοριαδης αντιθετα τις καλουπωνει, οικονομισμος σου λεει, τελος.
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:48 μμ
ο καστοριαδης δεν ειναι κανας αλανθαστος, αλλα δινει μια αλλη οπτικη και μια φρασκαδα σε μια θεωρια που μυριζει μουχλα
η θεωρια του Μαρξ, (περι πρωτοπορειας του προλεταριατου) σε μια εποχη οπου δεν υπηρχε, ηλεκτρισμος, αυτοκινηση, ερτζιανα, διαστημικα ταξιδια, δημοσια υγεια, δημοσια εκπαιδευση, κινητικοτητα στην κοινωνια, μεσαια ταξη (.. τωρα οδευει προς καταργηση κι αυτη) και αλλα πολλα, ασφαλως και ειχε αξιοπιστη και σοβαρη βαση
οι δυτικες κοινωνιες του 1850 ηταν οργανωμενες σε ενα σχημα του τυπου, 5% ευγενεις και αριστοκρατες, 15% αστοι και 80% εργατες/αγροτες
η αδικια ηταν προφανης και ο οποιοσδηποτε φιλοσοφος/επιστημονας που προτασε το αιτημα της ελευθεριας και της απελευθερωσης του ανθρωπου , ο οποιοσδηποτε μεταδιαφωτιστης, ο οποιοσδηποτε ρομαντικος οραματιστης, δεν θα μπορουσε να συγκροτησει ενα θεωρημα διχως να βασιζεται στο αξιωματικο λογο, πως «δεν υπαρχει μελλον ανευ της κυριαρχιας του 80%»
και ουσιαστικα σ αυτο βασιστηκε ο καρολος
αλλα τοτε (ειδικα για δυση μιλωντας σε σχεση με το σημερα) ηταν εντελως διαφορετικη και η διαστρωματωση και ο ρολος των ταξεων στην παραγωγικη διαδικασια,πχ τοτε η μεσαια ταξη ηταν ανυπαρκτη, να το ξαναγραψω ???? α-νυ-παρ-χτη, επειδη η παραγωγη μολις ειχε περασει απ την μανιφακτουρα σε ενα πιο μαζικο επιπεδο και για την διοικηση, την διαχειρηση , την οργανωση και την ερευνα αρκουσαν τα χεια και τα μυαλα των γονων των αστων
αυτο μπορουμε να το καταλαβουμε ?
εξ ου και ο «αριστροκρατικος» τροπος οργανωσης της κουλτουρας , της παιδειας, των πανεπιστημιων κλπ που επιβιωσε ωε στρεβλο επικοδομημα σε μια νεωτεριστικη οικονομικη βαση για παρα πολλα χρονια … πανω απο 70-80
ετσι ο μαζικος και υποχρεωτικος χαραχτηρας της παιδειας, καθως και ο δημοσιος χαραχτηρας της αποσκοπουσε στην ιδια την εξελιξη του καπιταλιστικου συστηματος, ελαβε χωρα ΟΤΑΝ η παραγωγη δεν μπορουσε να εξυπηρετησει την ζητηση,τοτε μετα τον 1ο παγκοσμιο, με την καταστροφη των παντων,την κριση, την επικρατηση των μπολσεβικων,την εμφανιση των φασιστικων και ναζιστικων συμμοριων που εγιναν κινηματα και καθεστωτα και την υποχωρηση των ιδεων της σοσιαλδημοκρατιας (κατι σαν κι αυτα των ημερων μας)
γεννηθηκε τοτε στη δυση αυτη η μεσαια ταξη, που ανδρωθηκε, μορφωσε τα παιδια της, ανεβηκε στην κοινωνικη σκαλετα, διαχειρηστηκε το συστημα,εγινε η ιδια το συστημα , ενω την ιδια ωρα ολοι αυτοι που ειχαν μονο αλυσιδες, αλυσοδεθηκαν επισης απο πλαστικα παραγωγα για το σπιτι, πετραιλεωδη για θερμανση και κινηση, οθονες για υποκατασταση της ζωης με ονειρο κλπ κλπ
η εργατικη ταξη (βιομηχανικο προλεταριατο), απο πλειοψηφουσα ταξη αλλυσοδεμενων που εχουν καθε λογο για εξεγερση ψαχνει πλεον να βρει τους νεους ορισμους βεβαιωσης της υπαρξης της, αλλοτε με ευχολογια και αλλοτε με θεωρητικα σχηματα διευρηνσης ορισμου
και αναμεσα στα θεωρηματα (του κωλου) κατι αστειοι ορισμοι σαν αυτους που ισχυριζονται οτι ολοι μα ολοι ειναι εργατικη ταξη, επειδη και καλα και οι υπηρεσιες βγαζουν υπεραξια και επειδη ετσι ειχε πει καποτε ο καρολος για τις υπηρεσιες (που δεν το χει πει … αλλα λεπτομερειες τωρα) , διαγραφοντας η αποκρυβοντας την σημασια του να εχεις αυτοκινητο, pc σπιτι tv, κεντρικη θερμανση , χρονο για να τα ξυνεις κλπ ως διακυβευμα, αντι απωλειας αλυσιδων
και μετα σας χαλαει που ο Καστοριαδης αναδεικνυει το νοημα της ηγεμονιας μεσω του θεσμισμενου φαντασιακου
οκ … οποιος θελει να ζει με το παρελθον, δικαιωμα του, αλλα για μενα σημερα (και ειδικοτερα σημερα τις ημερες της απολυτης κρισης και της φτωχιας) οποιος περιοριζεται να ισχυριζεται και να στηριζει καθαρα συντεχνιακους αγωνες ,αγωνες για τη τσεπη και ΜΟΝΟ και δεν δειχνει τον δρομο της πολιτικης , δεν καλει τους ανθρωπους να παρουν την γαμημενη την μοιρα τους στα χερια τους ,δεν τους καλιεργει τις ιδεες πως ΝΑΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ και τολμηστε το, αυτος ετοιμαζει νεες γενιες ψυμαριων για να επανδρωσουν χουντοφασιστοναζιστικες συμμοριες
τα προταγματα της αλλαγης δε μπορει παρα να ειναι ΚΑΙ ελευθεριακα και αυτη ειναι η σπουδαια υπενθυμιση που κανει με την «αλλη «αναγνωση ο καστοριαδης, δες την ανησυχητικη διεισδυση ναζιστικων ιδεολογηματων στους κολπους της τιμημενης εργατιας
επειδη το κουρασα θα κλεισω με μια εικασια,δεν μπορω να αποδειξω την ορθοτητα της αλλα και κανεις δεν μπορει να αποδειξει το αντιθετο
ο Μαρξ ο οποιος (για μια ακομη φορα το λεω) αναφερεται στην οικονομια οχι σαν αυτοσκοπο αλλα ως μεσον για την κοινωνικη απελευθερωση, αν ζουσε σημερα θα «οριζε» ως επαναστατικη ταξη την «μεσαια» και ισως την εργατικη να την αντιμετωπιζε ως ενα συμμαχο που ομως πρεπει να εχεις το νου σου σ αυτον … οπως τοτε στους αγροτες η στους μικροπαραγωγους…
iordanoglou
27 Φεβρουαρίου, 2012 8:15 μμ
Δεν ειναι παιδαγωγικη ο μαρξισμος, ουσιαστικα δεν υπαρχει μαρξισμος, υλισμος υπάρχει, που τον ετυχε να τον θεμελιωσει κοινωνικα ο μαρξ. Το γενικο υλιστικο σχημα «παλη των ταξεων ως κινητηρια δυναμη της ιστοριας» ειναι το θεμα, ο γνώμονας και οχι η κριτικη πανω σε παραγωγα αυτης της θεσης μεσα στην ιστορια. Προφανως άλλος ο καπιταλισμος επι μαρξ, άλλος επι γκραμσι, αλλος τωρα. αλλα η παλη των ταξεων ως σχημα παραμενει και λεει αυτο ακριβως που λες κι εσυ: η κοινωνια ειναι αποκλειστικα θεμα των ανθρωπων, οτι γουσταρουν γινεται. Που σκαλωνει αυτο; στην ιδεολογικη ηγεμονια του καπιταλισμου, στο φαντασιακο που λεει ο κορνηλιος. ο φετιχισμος του εμπορευματος τι ρολο παιζει σ’αυτο; τεραστιο, πρωταρχικο, επειδη η γνωση φιλοσοφικα της εννοιας της ανταλλακτικης αξιας και της εργασιας ως μονου κοινου παρανομαστη στην ανταλλαγη ακυρωνει τον φετιχισμο και οδηγει ακριβως εκει που θελεις: στην απο-αναπτυξη και στην επαναξιολογηση των αξιων. τα λεει ο μαρξ αυτα, εμμεσα, αλλα τα λεει. ο καστοριαδης τι λεει;
Oblivion
29 Φεβρουαρίου, 2012 12:20 πμ
Έχει δίκιο ο Ιορδανόγλου, μέσα στις βλακείες που λέει.Ο καστοριάδης ήρθε αντιμέτωπος την εποχή του με τον σταλινισμό, τον κεκαλυμμένο μαοσταλινισμό διάφορων μοδάτων ρευμάτων της εποχής εκείνης στην Γαλλία και των «φιλοσόφων» τους, τον δομισμό αλλά και με την σοσιαλδημοκρατική απάτη.Η κριτική του καστοριάδη στον μαρξισμό, «κινηματικά» μιλώντας, πρέπει να εκλαμβάνεται ως κριτική στον μαρξισμό ως πολιτική πρωτίστως κατηγορία και όχι ως φιλοσοφική ή κοινωνιολογική -αν και σε αυτές άσκησε κριτική. Είναι αδιάφορο αν ο Μαρξ πίστευε στον ντετερμινισμό.Ο ντετερμινισμός θα γινόταν ένα ουσιώδες στήριγμα -και ολέθριο- των εργατικών κινημάτων και της θεωρίας.Ο Τρότσκι έλεγε στους επαναστατημένους εργάτες ότι η Ιστορία θα εκπληρωθεί όπου νάναι και o Grossman από τον νόμο πτωτικής τάσης του ποσοστού κέρδους συνήγαγε την αναπόφευκτη κατάρρευση του καπιταλισμού. Ο πυλώνας της κριτικής του ήταν ουσιαστικά ότι, εφόσον ο μαρξισμός είχε αξιώσεις να είναι μια επαναστατική θεωρία, δηλαδή μια θεωρία-φιλοσοφία της πράξης, δεν μπορούμε όποτε μας βολεύει να κοιτάμε τας γραφάς -ή μάλλον τις ερμηνείες που μας βολεύουν- και όποτε μας είναι εύκολο να το παίζουμε υπερ-κινηματικοί. Επίσης οι προσεγγίσεις του μαρξικού έργου είναι πολλές. Μια πρόσφατη είναι αυτή του Ποστουάν, που καμία σχέση δεν έχει με αυτές που αναφέρεις παραπάνω, και θέτει την ταξική πάλη σε δεύτερη μοίρα, αντιμετωπίζοντας το Κεφάλαιο σαν αυτό που θα έλεγε ο καστοριάδης «φαντασιακή σημασία».Τελικά ποια απ΄όλες ισχύει?Το ζήτημα για εμένα δεν είναι αυτό, αλλά είναι το πως μπορούμε βασιζόμενοι σε αυτά που διαβαζουμε να αποκτήσουμε μια ολοένα και βαθύτερη κατανόηση αυτού που μας περιβάλλει.
Υ.Γ- Ο καστοριάδης δεν καταδίκασε τον Μαρξ, άσχετα αν ορισμένες διατυπώσεις του δείχνουν κάτι τέτοιο.Μπορείς να δεις την συζήτησή του με κάτι αντιεξουσιαστές στην Γαλλία -αν και δεν νομίζω να υπάρχει στο internet.
Υ.Γ2- Όσο για το αν ο Μαρξ έπεσε στην λούμπα της προόδου
«Όπως ακριβώς η σκέψη από μόνη της δεν μπορεί να προδιαγράψει το μέλλον, δεν μπορεί ούτε να καθορίσει το σημείο μέσα στο χρόνο. Σύμφωνα με τον Χέγκελ, τα στάδια του Παγκόσμιου Πνεύματος ακολουθούν το ένα το άλλο με λογική αναγκαιότητα και κανένα δεν μπορεί να παραληφθεί. Απ΄αυτή την άποψη ο Μαρξ παρέμεινε πιστός στον Χέγκελ. Η ιστορία εμφανίζεται σαν μια ενιαία κι αδιαίρετη εξέλιξη. Το καινούργιο δεν μπορεί να έρθει πριν την ώρα του. Εν τούτοις, ο φαταλισμός και των δύο φιλοσόφων αναφέρεται μόνο στο παρελθόν. Το μεταφυσικό τους λάθος, δηλαδή, το ότι η ιστορία υπακούει σ΄ένα προκαθορισμένο νόμο, ανασκευάζεται απ΄το ιστορικό τους λάθος, δηλαδή το ότι ένας τέτοιος νόμος εκπληρώθηκε στον προκαθορισμένο χρόνο.»
Μαξ Χορκχάιμερ.
Υ.Γ3- Διάβασε Καστοριάδη.
υποδούρειος
28 Φεβρουαρίου, 2012 11:43 μμ
για να είμαι ειλικρινής, μάρξ δεν έχω διαβάσει,
περιμένω ακόμη να βρώ μια κόπια από τα χειρόγραφα του 41
μπορώ να δεκτώ ότι έχεις δίκιο, αλλά η αντίρρηση μου είναι η εξής:
κανένας τους δεν είναι χάσιμο χρόνου.
κριτικάρεις τον καστοριάδη, με τον ίδιο τρόπο που απόδίδεις στον καστοριάδη τις κατηγορίες του για τον μάρξ.
προσωπικά, η βιωμένη θέση μου για την οικονομία είναι
ότι η οικονομία δεν είναι αυτό που φανταζόμαστε.
παραφράζοντας τον νίτσε, τίτοτα δεν είναι οικονομικό, όλα επιτρέπονται.
ένας οίκος έχει λόγο, σύστημα, νόμους.
οικολογία,
οικοσύστημα,
οικονομία.
αν οι δυο πρώτοι όροι, είναι σχετικοί με τις έννοιες που εκφράζουν,
η οικονομία, δεν είναι.
οι νόμοι του οίκου – του κόσμου που μας περικλείει- είναι
νόμοι ντετερμινιστικοί αν θέλεις, κάτω από ένα χαοτικό πρίσμα όμως.
είναι παράγοντες, που μια αλλαγή, έστω και ελάχιστη επαναπροσδιορίζει το σύστημα.
το οικοσύστημα εν προκειμένω.
η φιλοσοφία για μένα δεν είναι τίποτα άλλο από οικολογία.
που μιλά για οικονομία.
η οικονομία οφείλει να είναι η προσπάθεια αποκρυπτογράφησης της λειτουργίας του κόσμου, από την αειφορία των οικοσυστημάτων , την αρμονία μιας μουσικής κλίμακας, έως τη παραγωγή ενός μικροτσίπ.
οφείλει να είναι αυτό το κάτι,
η ολότητα, που λέγαν οι παλιοί καταστασιακοί,
που οποιοδήποτε βιβλίο σχετικά με κοινωνικο-ανθρωπολογικές μελέτες και αν ανοίξεις, θα το βρείς διάχυτο.
ένας ινδιάνος έχει πληρέστερη άποψη για την οικονομία, από δέκα νομπελίστες μαζί.
οικονομία δεν είναι τα επιτόκια και οι αριθμοί.
δεν μπορείς να μιλάς για οικονομία,
μιλώντας μόνο για οργάνωση παραγωγής,
χωρίς να λάβεις υπόψη σου την δημιουργικότητα, της ψυχαγωγία,
γιατί τότε θα βρεις μπροστά σου τον εφιάλτη του καπιταλισμού, τον ελεύθερο χρόνο.
κάπου κει φαντάζομαι ότι ενώνονται οι δρόμοι του υπαρκτού σοσιαλισμού και του υπαρκτού καπιταλισμού.
στη χειραγώγιση του χρόνου.
Oblivion
29 Φεβρουαρίου, 2012 1:44 πμ
O iordanoglou δεν κριτικάρει τον καστοριάδη αλλα ανεμόμυλους.Καταρχάς ακόμα και το χωρίο που παρέθεσε είναι άσχετο με την «κριτική» που κάνει αμέσως μετά. Κατηγορεί πως ο κορνήλιος «έχει πάρει πολλούς στον λαιμό του» ενώ δεν βλέπει την κατάντια όσων επικαλούνται σήμερα τον δύσμοιρο τον μαρξ.Αλλά έτσι είναι -και γιαυτό υπάρχει τέτοιο μένος απέναντί του- όταν η ιστορία ταυτίζεται με το τι είπε κάποιος και όχι με την ιστορική πραγματικότητα και τις πράξεις.Ο Στάλιν, ο Μαο, ο Τρότσκι και ό,τι έγινε στην ΕΣΣΔ,στην Κίνα, τα laogai, οι κούβες, όλα τα «αρνητικά» ήταν αποκλίσεις ενώ όλα τα καλα οφείλουν να εκθειάζονται όπως η madona. Τα επαναστατικά εγχειρίδια του κόμματος μπορεί να μην μας άρεσαν πολύ, αλλά όσοι κράτησαν μια κριτική στάση απέναντι σε αυτόν τον εκφυλισμό της θεωρίας,της πράξης και της θεωρίας με την πράξη είναι ύποπτοι (βλ. σχολή της φρανκφούρτης).Μια ευθεία ενώνει την στάση του Ιορδανόγλου και των πιστών στο «τι πραγματικά είπε ο Μαρξ» με τις αλλοιώσεις των βιβλίων του στην Μόσχα.
iordanoglou
29 Φεβρουαρίου, 2012 2:24 πμ
Βρε μπαγλαμαδακο, αχτι με ειχες; Τι μαλακιες καθεσαι και λες εξ ονοματος μου; Γαμησε τα, πιες κανα μπαφο…
iordanoglou
29 Φεβρουαρίου, 2012 2:27 πμ
Φιλοσοφια ειναι η οικονομια φιλε μου, δεν αντιλεγω μαζι σου. http://wp.me/p1jMOV-1o
Oblivion
29 Φεβρουαρίου, 2012 3:17 πμ
Να με σκοτώσεις θες και με βάζεις να διαβάζω αυτά?bad time «σύντροφε».
iordanoglou
29 Φεβρουαρίου, 2012 3:22 πμ
Νταξει, αν και θα προτιμουσα να μου πεις τις ενστασεις, κατι θα μπορουσα να μαθω.
Oblivion
29 Φεβρουαρίου, 2012 4:04 πμ
Οκ δες αύριο αυτό το ποστ.Θα απαντήσω, απλά τώρα έχω άλλη δουλεία (Nokidding)
giorgalis
27 Φεβρουαρίου, 2012 6:51 μμ
Αφήστε τον μαρξ και την αχόρταγη σαρξ και διαβάστε μια ανάλυση από έναν τεράστιο διαδονητή:
http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=445769
rocknrollfever
27 Φεβρουαρίου, 2012 8:23 μμ
Παλιά αστική προπαγάνδα περί άκρων…
iordanoglou
29 Φεβρουαρίου, 2012 2:39 πμ
«Caja Laboral was mostly unaffected by the 2008 financial crisis, though they did have €162 million in bonds from Lehman Brothers». Η τράπεζα Καχα Λαμποράλ ειναι θυγατρικη εταιρία της κοοπερατιβας του Μοντραγκόν στη Βασκονία. Η συγκεκριμενη τράπεζα λειτουργει με το ίδιο ιδιοκτησιακο καθεστως της μητρικης, δημοκρατικη επιχειρηση που ανηκει στους εργαζομενους της. Η συγκεκριμενη τραπεζα δεν εχει επηρεαστεί αμεσα απο την χρηματοπιστωτικη κριση, όσο εμμεσα μεσω της μετεπειτα δημοσιονομικης κρισης, καθώς δεν είχε στην κατοχή της μεγαλο αριθμό τοξικών, πλην μεγάλων αποδόσεων, ομολόγων. Ο λόγος γι’αυτό βρίσκεται στο ιδιοκτησιακο της καθεστώς: οι κερδοσκοπικες κινησεις που αποφέρουν εκατομμύρια ευρώ στους 2-3 μεγαλομετόχους καθε συμβατικής τραπεζας και μεγαλα bonus στα golden boys managers, δεν λενε τίποτα στους χιλιάδες ισοδυναμους ιδιοκτητες-εργαζομενους της Καχα. Άλλωστε δεν εχουν κανενα λογο να ρισκάρουν την ίδια την υπαρξη της εταιριας με ευκαιριακες-ριψοκίνδυνες κινησεις εφόσον ως εργαζομενους-ιδιοκτητες τους ενδιαφερει η διατηρηση της δουλειάς του, σε αντίθεση με τους 2-3 μεγαλομετοχους και τα τσιρακια τους μανατζερς που λαικιστί, την εχουν κανει την μπάζα τους και αδιαφορούν λιγο-πολυ για τις εταιριες αυτες καθαυτες.
http://en.wikipedia.org/wiki/Caja_Laboral
«The MONDRAGON Co-operatives operate in accordance with a business model based on People and the Sovereignty of Labour, which has made it possible to develop highly participative companies rooted in solidarity, with a strong social dimension but without neglecting business excellence».
http://en.wikipedia.org/wiki/Mondragon_Corporation
Αυτα περι των σχεσων παραγωγης, την αλλοτριωση της εργασιας και κατ’επεκταση τις βασικες κοινωνικες αξιες που εν τελει προκυπτουν.
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
29 Φεβρουαρίου, 2012 1:38 μμ
κ iordanoglou , δε καταλαβα το σχολιο σας
λαικιστι ,σκαλωσα στο διαταυτα
εσεις δλδ τι λετε ?
να στηνονται η οχι εγχειρηματα σαν τη τράπεζα Καχα Λαμποράλ, την κοοπερατιβα του Μοντραγκόν , τις κολεχτιβες εργασιες, τους συναιτερισμους αλληλεγγυου εμποριου κλπ
iordanoglou
29 Φεβρουαρίου, 2012 2:25 μμ
Οι καπιταλιστικες κρισεις εχουν τα αιτια τους στο γεγονος πως το κεφαλαιο δεν ειναι κοινωνικο. Λόγου χάρη, τωρα που μιλαμε υπαρχει κεφαλαιο που μενει αδρανες λογω χαμηλων αποδοσεων, καθώς την αποφαση την παιρνουν λιγοι. Θεωρώ πως οι δημοκρατικες επιχειρησεις, κοοπερατιβες, συνεταιρισμοι κλπ, ειναι η λυση για πασα κοινωνικη νοσο και μαλακια. Εξαλειφεται στην πραξη η αλλοτριωση της εργασιας, ο φετιχισμος του εμπορευματος και η κυκλικοτητα του καπιταλισμου (φουσκες). Ελπίζω να σας κάλυψα αγαπητε ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி.
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
29 Φεβρουαρίου, 2012 2:56 μμ
εγω απ την αλλη,ειμαι της γνωμης πως οι δημοκρατικες επιχειρησεις, κοοπερατιβες, συνεταιρισμοι κλπ, ειναι και μια λυση για την επιβιωση
δλδ απ το να περιμενω να ρθει ο γκομμουνισμος για να φαω, να διαβασω οτι βιβλιο θελω,να μαθω σαξοφωνο ,να αραζω σε ενα ομορφο περιβαλλον και να πινω ενα γκαφε της προκοπης παρεα με φιλους κλπ δεν ειναι καλυτερα , να στησω μια συλλογικη κουζινα , να παω σε μια κοινωνικη ανταλλαχτικη βιβλιοθηκη, να παρω μαθηματα σαξοφωνου απο συντροφους που προσφερουν μαθηματα δωρεαν η με ανταλλαγη χρονου, να αραξω και να πιω τον γκαφε σε μια κολεχτιβα εργασιας που ειναι και πιο φτηνα και πιο φιλικα ???
γιατι με «καταδικαζεις» να βιωνω υποχρεωτικα, σταθερα και ανευ διαλειματος την αλλοτριωση της εργασιας και την φετιχοποιηση εμου του ιδιου,στο ονομα της ολοκληρωσης του κυκλου του καπιταλισμου που θα οδηγησει στο γκομμουνιμο
γιατι ως τοτε, θα πρεπει να την πινω ?
δεν εισαι φιλος τελικα 😦
και κατι ακομα, λεγοντας πως υπαρχει κεφαλαιο που μενει αδρανες λογω χαμηλων αποδοσεων, υπονοεις οτι ζουμε κριση υπερσυσωρευσης κεφαλαιου και οχι υπερπαραγωγης, η πιστωτικη, χρηματηστηριακη κλπ
ενδιαφερον, αλλα δε νομιζω οτι εχει βαση
η κριση αυτη ειναι κριση της εποχης της απολυτης μετανεοτερικοτητας και οποιος αναζητει ερμηνευτικα σχηματα του παρλθοντος μενει απ εξω … ειναι σαν να προσπαθεις να κατανοησεις την μεταδοση ηχου στο κενο με τους νομους περι υπαρξεως αιθερα που ωθει τον ηχο στην κινηση του 😆
iordanoglou
29 Φεβρουαρίου, 2012 3:02 μμ
Εχω προβληματιστει πολυ. Συμφωνω με οτι εχεις γραψει, μαλιστα θεωρω πως και στο σχολιο που απαντας λεω ακριβως τα ίδια. Τι εγινε ρε παιδιά;
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
29 Φεβρουαρίου, 2012 3:23 μμ
εχετε απολυτως δικιο μεσιε iordanoglou, ομολογω πως εγω διαβασα επιπολαια
συγνωμη για την παραξηγηση
και ουτως η αλλως , τα σεβη μου
Spin
29 Φεβρουαρίου, 2012 3:50 μμ
Ωραία η συζήτηση σας παίδες 🙂
«γιατι με “καταδικαζεις” να βιωνω υποχρεωτικα, σταθερα και ανευ διαλειματος την αλλοτριωση της εργασιας και την φετιχοποιηση εμου του ιδιου,στο ονομα της ολοκληρωσης του κυκλου του καπιταλισμου που θα οδηγησει στο γκομμουνιμο
γιατι ως τοτε, θα πρεπει να την πινω ?»
» Θεωρώ πως οι δημοκρατικες επιχειρησεις, κοοπερατιβες, συνεταιρισμοι κλπ, ειναι η λυση »
ολ δε μάνη 😉
ஜிட்டு கிருஷ்ணமூர்த்தி
29 Φεβρουαρίου, 2012 8:59 μμ
ρε συ μη κοροιδευεις
θα τα παρω στη κραινα 🙄
υποδούρειος
1 Μαρτίου, 2012 12:26 πμ
λοιπόν,
για να μην ξεφύγουμε από το θέμα το αρχικού ποστ,
το ελληνόμετρο θεριεύει, όχι γιατί
το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα,
αλλά γιατί,
η πατρίδα δεν έχει καφάλαιο.
μπουχαχά…