Του Γιώργου ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ*
Τις τελευταίες δεκαετίες του δέκατου ένατου αιώνα η αστική τάξη της Ελλάδας είχε αρχίσει να αποκτά πλούτο και δύναμη μέσα και έξω από τα σύνορα της χώρας. Κατ’ αναλογία, οι φιλοδοξίες της μεγάλωσαν και η Μεγάλη Ιδέα της εποχής – μια ελληνική αυτοκρατορία στη θέση της Οθωμανικής – μετατράπηκε από αόριστο όραμα σε πολιτικό σχέδιο. Το τελευταίο εκφράστηκε κυρίως μέσα από τις πρωθυπουργίες του Σπυρίδωνα Τρικούπη.
Για να πάρουν σάρκα και οστά οι φιλόδοξοι πολιτικοί σχεδιασμοί χρειάζονταν προσαρμογές στο κράτος και την κοινωνία. Το μεν πρώτο έπρεπε να «εκσυγχρονιστεί», να είναι δηλαδή σε θέση να αποσπά από την παραγωγή, από το μόχθο των πολλών, τα κεφάλαια που χρειάζονταν για να ισχυροποιηθεί η αστική τάξη και οι μηχανισμοί, τα εργαλεία εφαρμογής της πολιτικής της: τα στρατιωτικά κυρίως εργαλεία και οι υποδομές που τα συνόδευαν. Η δε δεύτερη έπρεπε να υποταχθεί και να ταπεινωθεί, έτσι ώστε να δεχτεί τα πρόσθετα βάρη χωρίς αντίσταση, χωρίς αντίρρηση, χωρίς αξιοπρέπεια, χωρίς αγώνες…
Για να γίνουν λοιπόν τα σχέδια πραγματικότητα ξεκίνησαν κυβερνητικές προσπάθιες «επιβολής και εμπέδωσης της τάξης». Η ληστεία έγινε βασικός στόχος, έτσι ώστε να μην αποτελεί εναλλακτική διέξοδο για τους φτωχούς και τους απελπισμένους. Οι ανυπότακτοι – που δεν παρουσιάζονταν στα στρατολογικά αποσπάσματα – και οι «φοροφυγάδες» – όχι οι πλούσιοι φυσικά, οι φτωχοί που δεν μοιράζονταν το λιγοστό ψωμί των παιδιών τους με την εξουσία – έγιναν στόχος όσων με στολή και με στέμμα στο πηλίκιο εκπροσωπούσαν την κατά τόπους κρατική πυγμή. Οι χωροφύλακες ανέλαβαν τον «εκσυγχρονισμό» της χώρας.
Για την υποταγή των αγροτικών πληθυσμών χρησιμοποιήθηκαν πολλές μέθοδοι και εργαλεία. Ο ξυλοδαρμός και ο περιβόητος «φάλαγγας»[1] ήταν το πιο πρόχειρο μέσο. Το «κονάκι» αποτελούσε την πλέον εξεζητημένη πρακτική. Την πλέον απεχθή, επίσης, αλλά το αστικό κράτος ποτέ δεν είχε πρόβλημα με την ηθική των πρακτικών που εξυπηρετούσαν τους στόχους του.
Το «κονάκι», λοιπόν, ήταν το εξής: Το απόσπασμα της Χωροφυλακής, του στρατού ή απλά των «πρόθυμων» κυνηγών επικηρυγμένων, αντί να καταδιώκει τον φυγόδικο πήγαινε στο σπίτι του και εγκαθίστατο εκεί. Εάν το σπίτι του φυγά δεν ήταν αρκετά πλούσιο και σημαντικό τότε μοιράζονταν στα σπίτια των συγγενών, των γειτόνων του ή και στο χωριό ολόκληρο. Εκεί στρατοπέδευαν και άρχισαν να κατασπαράσσουν το βιος του καταζητούμενου. Εσφαζαν και έτρωγαν τα ζώα του, άνοιγαν τα κελάρια και τις αποθήκες του, κατέστρεφαν ό,τι έβρισκαν μέσα και έξω από το σπίτι.
Η οικογένεια του φυγά υποχρεωνόταν να υπηρετεί το απόσπασμα και να υπακούει σε όλες τις εντολές του. Εάν υπήρχαν γυναίκες στο σπίτι, οι ίδιοι οι χωροφύλακες, οι στρατιώτες ή οι «πρόθυμοι» κόμπαζαν για τα παθήματα που προκάλεσαν στις πρώτες. Η τιμή των γυναικών και όλης της οικογένειας ελάχιστα ζύγιζε μετά από μια τέτοια εμπειρία. Εξυπακούεται ότι όσο περνούσε ο καιρός και ο φυγόδικος δεν παρουσιαζόταν, τόσο ολοκληρωνόταν η καταστροφή της περιουσίας του, του ίδιου και των γύρω, και η ατίμαση της οικογένειάς του. Οι χωροφύλακες, οι κληρωτοί των αποσπασμάτων ή οι εθελοντές κυνηγοί επικηρυγμένων δεν ήσαν δα και τα καλύτερα παιδιά.
Με τον τρόπο αυτό, ο λαός της Ελλάδας «εκσυγχρονιζόταν». Μάθαινε, δηλαδή, να σέβεται την εξουσία, να πληρώνει τους φόρους που του ζητούσε η τελευταία, να παρουσιάζεται πρόθυμα στα στρατολογικά γραφεία και να ακούει προσεκτικά την επιθυμία κάθε ενωμοτάρχη και κάθε λοχία.
***
Πώς και τα θυμηθήκαμε όλα αυτά; Μα επειδή συναντήσαμε τη μοντέρνα εκδοχή της μεθόδου! Σε επαρχιακή ΔΟΥ, το προσωπικό διατάχθηκε από τις ανώτερες αρχές να συντάξει δύο καταλόγους με φορολογούμενους τους οποίους η εξουσία μπορεί εύκολα να εκβιάσει. Ο πρώτος κατάλογος περιλαμβάνει μισθωτούς του Δημοσίου των οποίων ο μισθός είναι εύκολο να κατασχεθεί στην πηγή. Ο δεύτερος κατάλογος αφορά φορολογούμενους που έχουν στο όνομά τους ακίνητα επί των οποίων μπορεί να ασκηθεί πίεση μέσα από διαδικασία κατάσχεσης υπέρ του Δημοσίου. Οι υπάλληλοι της ΔΟΥ έχουν εντολές να εκβιάζουν όσους βρίσκονται στους δύο αυτούς καταλόγους κατά προτεραιότητα επισείοντας διαρκώς την απειλή της κατάσχεσης. Η νομική υπηρεσία της ΔΟΥ μάλιστα προειδοποιεί ότι, ακόμα και αν ανασχεθεί η διαδικασία – και διασωθεί ο μισθός ή το σπίτι -, ο φορολογούμενος επιβαρύνεται με τα «δικαστικά» έξοδα, που είναι κάτι παραπάνω από σημαντικά.
Με τον τρόπο αυτό, η μεν δημόσια διοίκηση – της οποίας την ανάπλαση έχει αναλάβει «εκσυγχρονιστής» υπουργός καθόλα «αριστερός και δημοκράτης» – εθίζεται στην ιδέα της διά του εκβιασμού επιβολής της, οι δε «υπήκοοι» συνηθίζουν στη γενική ιδέα ότι όλο τους το βιος ανήκει, κατά προτεραιότητα, στο αστικό κράτος – αφέντη και στους όποιους τοκογλύφους και «επενδυτές» αυτό εξυπηρετεί.
Με βάση την ιστορική πείρα, μετά το «κονάκι» της τρικουπικής περιόδου, ακολούθησαν στο μεσοπόλεμο τα «περί ληστοτρόφων» μέτρα, οι απαγωγές – εκτοπίσεις, τα πενταμελή εφετεία και η συλλογική ευθύνη…. Η τρέχουσα προσπάθεια «εκσυγχρονισμού» έχει μπροστά της ένα πλούσιο σε ιδέες μέλλον!
[1] Τρόπος βασανισμού αραβικής μάλλον προέλευσης που συνίσταται σε χτυπήματα στο πέλμα των ποδιών.
* Ο Γ. Μαργαρίτης είναι καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
[το κείμενο έστειλε με e-mail ο Ιουλιανός – πρώτη δημοσίευση: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 21/8/2012]
simon
22 Αυγούστου, 2012 9:58 πμ
«…η μεν δημόσια διοίκηση – της οποίας την ανάπλαση έχει αναλάβει «εκσυγχρονιστής» υπουργός καθόλα «αριστερός και δημοκράτης…»
O «δημοκράτης, αριστερός κλπ,κλπ» υπουργός…
Από το «Βαθύ Κόκκινο»
«Σοβαρότατο περιστατικό με τον υπουργό Μανιτάκη.
Σοβαρότατο περιστατικό με τον υπουργό Μανιτάκη (της ΔΗΜΑΡ) και συνέχεια στο αστυνομικό τμήμα!!! Εμπλοκή εισαγγελέα και αστυνομικής διεύθυνσης Μαγνησίας… (δείτε 2 βίντεο)… Τελικά ζήτησαν «συγγνώμη για την ταλαιπωρία»!!! Αξίζει να το διαβάσετε, η τρομοκρατία της αστυνομίας και του υπουργού ΔΕΝ πέρασε!!! (Δείτε 2 βίντεο)
VIDEO 1o Διαμαρτυρία προς υπουργό Μανιτάκη
VIDEO 2o Υπ. Μανιτάκης προσπαθεί να κατεβάσει κάμερα – Πήλιο 110812
Ολόκληρο το περιστατικό:
Το Σάββατο, 11.8.2012, στο χωριό Πρόπαν (Καλαμάκι) του ανατολικού Πηλίου, στην κεντρική πλατεία γινόταν το τοπικό πανηγύρι της Πέτρας, καθώς η κύρια ασχολία των κατοίκων είναι λατόμοι.
Στο πανηγύρι ήταν παρών και ο Αντώνης Μανιτάκης, υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (πρώην υπουργείο Προεδρίας) αρμόδιος για θέματα δημοσίων υπηρεσιών, δημοσίων υπαλλήλων, προώθησης της ηλεκτρονικής ταυτότητας κλπ.
Ο συγκεκριμένος υπουργός δεν είναι εκλεγμένος βουλευτής, συμμετέχει στην κυβέρνηση εκ μέρους της Δημοκρατικής Αριστεράς (ΔΗΜ.ΑΡ.) και είναι καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου.
Δύο πολίτες, επισκέπτες στο χωριό, θέλησαν να διαμαρτυρηθούν στον υπουργό για την συμμετοχή του στην Κυβέρνηση και την ανακολουθία των προεκλογικών δεσμεύσεων της, αδιαφορώντας για τις 3.000 περίπου αυτοκτονίες, για τους περισσότερους από 1.500.000 ανέργους, τα δεκάδες χιλιάδες καταχρεωμένα νοικοκυριά κλπ.
Ο κ. Μανιτάκης παρουσιάσθηκε επίσημα στο πανηγύρι, μίλησε (έβγαλε έναν σύντομο 5λεπτο πολιτικό λόγο) και αποχώρησε. Σημειώνεται ότι από τους 300 περίπου παρευρισκόμενους, χειροκροτήθηκε μόνο από 30-40 άτομα. Κατά την αποχώρησή του από την πλατεία, πέρασε μπροστά από τους 2 πολίτες οι οποίοι σεβόμενοι την τοπική πανήγυρη και μη θέλοντας να χαλάσουν το κέφι των παρευρισκομένων, είχαν φύγει από την πλατεία και βρίσκονταν στον δρόμο που οδηγεί στην έξοδο.
Περνώντας από μπροστά τους, ο ένας πολίτης του απεύθυνε την ερώτηση: «πόσα χρήματα πήρες για να πουλήσεις την πατρίδα σου και να έχεις 3000 αυτοκτονίες… άξιζε το αντίτιμο που πήρες για να βάψεις τα χέρια σου με τόσο αθώο αίμα;», για να λάβει την προκλητική απάντηση του υπουργού «ναι… πήρα πολλά!!!». Ο διαμαρτυρόμενος πολίτης αντέδρασε φραστικά στην προκλητική απάντηση του μέλους της Κυβέρνησης όπως φαίνεται στο βίντεο.
Παρόντες ήταν δύο αστυνομικοί που συνόδευαν τον κ. Μανιτάκη, οι οποίοι ζήτησαν από τους πολίτες να απομακρυνθούν αλλά δεδομένου ότι υπήρχε μόνο πολιτική διαμαρτυρία, δεν επενέβησαν αφού κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα και τους Νόμους.
Όταν η κάμερα πλησίασε κοντά στο γεγονός, ο υπουργός κινήθηκε αμέσως εναντίον της κάνοντας κίνηση για να την κατεβάσει, κατά την συνήθη πρακτική των υπουργών-βουλευτών σε τέτοιες περιστάσεις!!! Δίπλα του ήταν ένας πολίτης, ακόλουθος του υπουργού και συνδικαλιστής (μάλλον), ο οποίος προέβει σε προπηλακισμό του χειριστή της κάμερας μαζί με τον υπουργό.
Ο διάλογος ήταν:
Καμεραμάν: τι; τι συμβαίνει;
Υπουργός: ζήτησες την άδεια μου;… ζήτησες την άδεια μου για να τραβήξεις;…
Καμεραμάν: γιατί;
Υπουργός: έχω δικαίωμα… χωρίς την άδεια του προσώπου…
Ακόλουθος: γιατί τραβάτε ρε παιδιά;
Καμεραμάν: γιατί ποιος νόμος το λέει;
Υπουργός: …όλοι οι νόμοι!!!
Καμεραμάν: Κάντε μου μήνυση!!!
Υπουργός: …όλοι οι νόμοι!!!
Ακόλουθος: Είναι προσωπικά δεδομένα (σπρώχνει)… φίλε είναι προσωπικά δεδομένα… σε παρακαλώ τώρα (σπρώχνει)
Καμεραμάν: Κάντε μου μήνυση!!!
Ακόλουθος: Σε παρακαλώ τώρα (σπρώχνει)
Καμεραμάν: Ποιος νόμος το λέει δεν είμαστε σε χούντα!!!… Κάνε μου μήνυση… σε παρακαλώ!
Ακόλουθος: Ήρθατε στο χωριό μας εδώ να πούμε και πάτε να δημιουργήσετε ιστορία
Και έπειτα από λίγο:
Υπουργός: Και για ιδιώτη δεν παίρνουμε λήψη εάν δεν τον ρωτήσουμε!
Καμεραμάν: Δεν είστε ιδιώτης, μιλήσατε ως υπουργός!
Υπουργός: Ε και τι έγινε;
Καμεραμάν: Ο υπουργός έχει δημοσιότητα και αυτά που λέει…
Σημειώνεται ότι ο κ. Μανιτάκης μίλησε ως υπουργός βγάζοντας πολιτικό λόγο (δεν απεύθυνε μόνο χαιρετισμό) και προφανώς η εμφάνισή του δεν ήταν ιδιωτική. Επίσης είναι καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου οπότε γνωρίζει καλύτερα από τους πολίτες τους νόμους και έχει μέγιστη ευθύνη όταν τους παρερμηνεύει.
Έπειτα ο επιστάτης του υπουργού απείλησε τον χειριστή της κάμερας με τις φράσεις «φύγε το καλό που σου θέλω!… φύγε… το χωριό είναι άσχημο!… φύγε… σε προειδοποιώ!… φύγε σου λένε… σε προειδοποιώ!!!».
Κατά την διάρκεια ολόκληρου του περιστατικού ήταν παρόντες οι δυο αστυνομικοί.
Οι πολίτες δεν τρομοκρατήθηκαν από τις απειλές και τον προπηλακισμό, ο υπουργός αποχώρησε και η πολιτική διαμαρτυρία έληξε.
Την επόμενη ημέρα (Κυριακή) στις 9.30 το πρωί, δύο αστυνομικοί του αστυνομικού τμήματος Μηλιών πήγανε στο σπίτι που είχαν καταλύσει οι επισκέπτες, ζήτησαν από τον πολίτη που είχε διαμαρτυρηθεί λεκτικώς να τους ακολουθήσει στο τμήμα και στην ερώτησή του για ποιον λόγο, ανέφεραν ότι η κλήση του δεν έχει καμία σχέση με την διαμαρτυρία αλλά διενεργούσαν προανάκριση για άλλον λόγο.
Όταν ο πολίτης τους ακολούθησε στο τμήμα τον ενημέρωσαν ότι η προσέλευσή του μετατρέπεται σε προσαγωγή η οποία έγινε μετά από εντολή του υπουργού λόγω της χθεσινοβραδινής διαμαρτυρίας του! Ο κ. Μανιτάκης μάλιστα (κατά δήλωση των αστυνομικών) ζήτησε να κρατηθεί ο πολίτης στο αστυνομικό τμήμα επί 3ώρου (εξαντλώντας το νόμιμη χρονική διάρκειας της προσαγωγής) προκειμένου να τιμωρηθεί ο συγκεκριμένος πολίτης!!! Κατά την διάρκεια της προσαγωγής, οι αστυνομικοί έλεγαν στον πολίτη να κάνει «λίγο υπομονή» και ότι μετά την παρέλευση του 3ώρου θα ήταν ελεύθερος να αποχωρήσει.
Όπως είναι σαφές:
1. η προσαγωγή έγινε με δόλιο τρόπο,
2. η προσαγωγή έγινε καθ’ υπέρβαση καθήκοντος καθώς δεν προβλέπεται σε καμία περίπτωση νομικώς,
3. τα αστυνομικά όργανα αδικαιολογήτως επισκέφτηκαν και ενόχλησαν ένα πολίτη το πρωί την ώρα που κοιμόταν και εισήλθαν παρανόμως εντός ιδιωτικής ιδιοκτησίας,
4. όλα τα παραπάνω έγιναν χωρίς να έχει υποβληθεί κάποια σχετική μήνυση κατά του πολίτη,
5. όλα τα παραπάνω έγιναν παρανόμως κατά απαίτηση ενός άλλου πολίτη (έστω και μέλους της κυβέρνησης)
Κατά την εκπνοή της χρονικής διάρκειας της προσαγωγής, τα αστυνομικά όργανα ενημέρωσαν τον πολίτη ότι «το θέμα έχει μπλέξει και ο αστυνομικός διευθυντής Μαγνησίας και ο Εισαγγελέας είναι σε επικοινωνία προκειμένου να του ασκηθεί ποινική δίωξη και να παραπεμφθεί στο αυτόφωρο».
Τότε ο πολίτης δήλωσε ότι η δίωξη θα είναι πολιτική και τους γνωστοποίησε ότι υπάρχουν μάρτυρες και οπτικοακουστικό υλικό που στοιχειοθετούν μήνυση κατά του υπουργού και των δύο ακολούθων του. Ανέφερε μάλιστα στα αστυνομικά όργανα ότι επειδή ο υπουργός δεν είναι βουλευτής και δεν έχει βουλευτική ασυλία, θα ζητήσει να πράξουν τα ανάλογα και να τον προσαγάγουν.
Έπειτα από λίγα λεπτά οι αστυνομικοί δήλωσαν στον πολίτη ότι ήταν ελεύθερος και ζήτησαν «συγγνώμη για την ταλαιπωρία». ΠΗΓΗ
Σχόλια: Το να μιλάτε «μεγαλειότατε» για προσωπικά δεδομένα εσείς, είναι «σαν να μιλάει ο Χίτλερ για το ρατσισμό». Κι αυτό, γιατί συμμετέχετε σε μια κυβέρνηση, που καταπατά κάθε είδους προσωπικών δεδομένων, προκειμένου να αποπροσανατολίσει τα γίδια.
Οι πολίτες που διαμαρτυρήθηκαν είχαν απόλυτο δίκιο. Ρημάξατε μισθούς και συντάξεις, απολύετε κόσμο, οδηγείτε σε ξεπούλημα και αφανισμό ένα λαό. Δεν σας καίγεται καρφί που αυτοκτονούν εξ αιτίας των όσων ψηφίζετε, «η κουτάλα να είναι καλά», για να μπορείτε να κυκλοφορείτε με ακριβά αμάξια, έστω και με συνοδεία μπάτσων. Αν σας τσούζει το κράξιμο, μην ψηφίζετε τέτοια.
Τουλάχιστον μη λέτε ότι είστε «Αριστεροί» εκεί στη ΡΗΜΑΔ, γιατί προσβάλλετε τη νοημοσύνη μας. Οι Αριστεροί ποτέ δε θα ψήφιζαν να χαριστούν φιλέτα που ανήκουν στο λαό, ούτε θα ψήφιζαν υπέρ των στρατοπέδων συγκέντρωσης αθώων ξένων ανθρώπων. Και φυσικά δεν θα «τρώγανε» εργαζόμενους και συνταξιούχους στη σχάρα.
Είναι πραγματικά θλιβερό, τι μπορεί να κάνει κάποιος για το χρήμα και την καρέκλα».
Κούλης Στέλογλου
22 Αυγούστου, 2012 11:21 πμ
«Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται, διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία»
Ισοκράτορας
Λουκρητία Βοργία
22 Αυγούστου, 2012 6:40 μμ
Ο Ισοκράτης ουδέποτε είπε τέτοιο πράγμα, ο Ισοκράτορας, ίσως!http://sarantakos.wordpress.com/2010/05/13/isocrates2-2/
vassozacharof
22 Αυγούστου, 2012 12:18 μμ
vassozacharof
22 Αυγούστου, 2012 12:19 μμ
470 μεγαλοστελέχη τραπεζών με ετήσια εισοδήματα ανω των 200.000 ευρώ δεν έμπαιναν καν στον κόπο να κάνουν φορολογική δήλωση ( γνωρίζοντας τι μπουρδέλο είναι το ελληνικό κράτος) , τους εντόπισαν με τα χίλια βάσανα και τώρα θα πληρώσουν απλώ
ς ένα πρόστιμο. Σε οποιαδήποτε άλλο σοβαρό δυτικό κράτος θα τους είχαν μπουζουριάσει στην στενή και θα τους είχαν γονατίσει ηθικά, κοινωνικά και οικονομικά. Στο Ελλάντα κυνηγάμε τους ταβερνιάρηδες , τους ψιλικατζήδες και τους κακομοίρηδες. Ενίοτε στέλνουν και ΜΑΤ στα κορόίδα …
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
22 Αυγούστου, 2012 5:33 μμ
ταβερνιάρηδες , ψιλικατζήδες!!!!!!!!!!!
καλα μην παιρνεις και ορκο
zxc
22 Αυγούστου, 2012 2:03 μμ
Καθηγητής ιστορίας να σου πετύχει. Ας του πει κάποιος ότι στην Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ αστική τάξη, και ως εξ τούτου ούτε εργατική (ή προτιμά μήπως τον όρο προλεταριάτο). Μακάρι να υπήρχαν αυτοί οι δύο. Επίσης να του πει κάποιος να μη κάθετε και μεταφράζει τόσο αβασάνιστα κάθε τεχνικό όρο που βρίσκει σε κάποιο κομματικό εγχειρίδιο της αλλοδαπής στα ελληνικά. Αλλά, με τέτοιους καθηγητάδες τι γράμματα να μάθετε παρά υβρεολόγια. Κάτι σαν αυτό το λιβελογράφημα.
Mitsaras
22 Αυγούστου, 2012 2:55 μμ
Είσαι πανάσχετος!
Capybara
22 Αυγούστου, 2012 3:01 μμ
Μην περιφέρεις την αμορφωσιά σου δεξιά κι αριστερά με ύφος «γνώστη», καταντάς γελοίος.
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
22 Αυγούστου, 2012 3:03 μμ
Ζουξουσού, πληρώνεσαι με τη λέξη για να διαφημίζεις αριστερά-δεξιά πόσο ανιστόρητος και αμόρφωτος είσαι;
roufianos
23 Αυγούστου, 2012 10:35 μμ
Σωστος ο Κυριος……….!
zxc
22 Αυγούστου, 2012 3:25 μμ
Επίσης να συμπληρώσω στα λεχθέντα μου, στην Ελλάδα δεν υπήρξε και ούτε θα υπάρξει ποτέ αστική δημοκρατία. Της λείπει το βασικό συστατικό της αστικής ιδεολογίας. Κι αυτό να διαβιβαστεί στον κ. Καθηγητή, παρακαλώ πολύ.
Mitsaras
22 Αυγούστου, 2012 3:47 μμ
Γιατί δεν διαβιβάζεις ο ίδιος τα λεχθέντα σου. Είμαι σίγουρος πως θα ακούσει με μεγάλη έκπληξη αλλά και ακαδημαϊκή περιέργεια τις ρηξικέλευθες απόψεις σου. Για να σε βοηθήσω, εδώ μπορείς να τον βρεις:
http://www.polsci.auth.gr/index.php?lang=el&rm=1&mn=13&stid=2
roufianos
23 Αυγούστου, 2012 10:38 μμ
υποφραφω καθε λεξη που γραφεις ζξσου
Lavrentij
22 Αυγούστου, 2012 3:53 μμ
τελικά όμως, πέρα από μια νοσταλγική εξιδανίκευση της «φορολογικής ανυπακοής» απέναντι στο απρόσωπο συγκεντροποιημένο εθνικό κράτος, είναι σίγουρος ο συγγραφέας του κειμένου για το πού το πάει; ποιοί είναι οι νομιμοποιημένοι φορείς μιας τέτοιας στάσης; πότε αυτή είναι έκφραση πηγαίων λαϊκών αντίστασεων και πότε απλά προβολή μιας ταπεινής επιθυμίας για προσωπικό βόλεμα, που τις περισσότερες φορές λαμβάνει σιωπηρά ως δεδομένο ότι η μεγάλη πλειοψηφία θα παραμείνει συνεπής στις φορολογικές της υποχρεώσεις; Γιατί η φράση ότι «οι υπήκοοι συνηθίζουν στη γενική ιδέα ότι όλο τους το βιος ανήκει, κατά προτεραιότητα, στο αστικό κράτος-αφέντη» θα μπορούσε άνετα να βγαίνει και από το στόμα κάποιου ακραία φιλελεύθερου οπαδού του tea party (εφόσον βέβαια παραλειφθεί το επίθετο «αστικό»). Και είναι εύκολο να πετάει κανείς τη μπάλα στην κερκίδα μιλώντας για τη φοροδιαφυγή των πολύ πλουσίων, αλλά ανάμεσα σε αυτούς και τους πολύ φτωχούς υπάρχει η μεγάλη πλειοψηφία, από την ετοιμότητα της οποίας να πληρώσει φόρους κρίνεται στην τελική η επιβίωση οποιασδήποτε δημόσιας πολιτικής αναδιανομής του πλούτου. Γιατί κάθε οφειλέτης που αισθάνεται ότι «εκβιάζεται» να πληρώσει επειδή το δημόσιο διαθέτει και άλλα μέσα πέρα από την πειθώ πρέπει να θεωρείται ότι έχει το δίκιο με το μέρος του;
simon1ροι
22 Αυγούστου, 2012 6:15 μμ
Να επιχειρήσω να σου απαντήσω εγώ: κυρίως, γιατί οι φόροι του σ’ ένα τ έ τ ο ι ο δημόσιο καταλήγουν στις τσέπες του Μπόμπολα, του Αλαφούζου και των πολιτικών υπηρετών τους, αντί να γίνονται δρόμοι, βρεφονηπιακοί σταθμοί, σχολειά κλπ.
Capybara
22 Αυγούστου, 2012 6:56 μμ
Η φορολογική συνείδηση καλλιεργείται όταν τα χαμηλότερα (αλλά και τα μεσαία) στρώματα βλέπουν ότι οφελούνται από τη φορολογία, ότι υπάρχει αναδιανομή με τη μορφή κοινωνικών παροχών. Τότε η φοροδιαφυγή σαν συμπεριφορά μπορεί να αποκτήσει κοινωνική απαξία.
Αν καλούνται ακόμα κι οι φτωχοί να πληρώσουν «φόρο αλληλεγγύης» γνωρίζοντας μάλιστα ότι δεν θα πάει στους ακόμα πιο φτωχούς, αλλά στους δανειστές που δεν ξέρουν τί έχουν, δεν νομίζω ότι μπορεί να είναι αποτελεσματική μέθοδος καλλιέργειας φορολογικής συνείδησης ούτε τα σποτάκια και η ηθικολογία ούτε προφανώς τα ΜΑΤ.
Το κείμενο του Ριζοσπάστη αφορά μία μόνο πτυχή του θέματος, το πως το κράτος προσπαθεί να πάρει απ’ όπου νομίζει ότι μπορεί να το κάνει εύκολα, ακόμη και με αυταρχικό τρόπο, χωρίς να θεωρεί ότι έχει οποιαδήποτε υποχρέωση αφενός να είναι η φορολόγηση ανταποδοτική και αναδιανεμητική και αφεταίρου να φορολογήσει και τα πολύ υψηλά εισοδήματα. Είναι ίσως μονόπλευρο, αλλά η πτυχή που πιάνει είναι υπαρκτή.
Από την άλλη ας μην περιμένουμε από ένα κείμενο, ιστορικό και χωρίς βλέψεις να είναι η γραμμή του κόμματος για το φορολογικό, να «τα λέει όλα».
Lavrentij
23 Αυγούστου, 2012 1:37 μμ
το πρόβλημα με το ριζοσπάστη είναι ότι δημοσιεύει ένα θολό κείμενο του τύπου «το κράτος μας τα παίρνει», χωρίς να κάνει καμία αναφορά για φορολογική δικαιοσύνη. Το «τα παίρνει από τους φτωχούς» από μόνο του δε λέει τίποτα, δεδομένου ότι αν ρωτήσεις 100 άτομα στο δρόμο δεν πιστεύω να σου πει κανείς ότι κατατάσσει τον εαυτό του στους «πλούσιους», οι οποίοι βέβαια είναι κάτι τύποι με ημίψηλα που καπνίζουν πούρα στις κλειστές λέσχες τους. Το ότι σαν χώρα έχουμε χάσει κάθε έννοια κυριαρχίας πάνω στο που θα πάνε τα φορολογικά έσοδα είναι σωστό, όπως επίσης ότι τελικά λίγα από αυτά επιστρέφουν στην κοινωνία ως κοινωνικές παροχές (για το οποίο βέβαια κατά κύριο λόγο θα έπρεπε να διαμαρτύρονται αυτοί που θα έπρεπε να λαμβάνουν αυτές τις παροχές). Το πρόβλημα σε αυτό είναι ότι καταλήγει να γίνεται καραμέλα από τον καθένα, ακόμη και από αυτούς που και πριν εμφανιστούν οι δανείστες θα θεωρούσαν τον εαυτό τους κορόιδο αν δήλωναν ό,τι πραγματικά βγάζουν. Και δεν αναφέρομαι στη γιαγιά που σου πουλάει στο νησί χύμα μέλι χωρίς απόδειξη, αλλά σε πολλές άλλες κατηγορίες που τα προηγούμενα χρόνια βγάζαν ένα καλό μεροκάματο, «σε βάρος» κυρίως των υπόλοιπων. Η εικόνα των ταξιτζήδων ή των ιδιοκτητών βενζινάδικων να εξεγείρονται όταν τους είπαν ότι θα κόβουν αποδείξεις είναι χαρακτηριστική. Το ερώτημα είναι γιατί να επιλέξει η αριστερά να παρουσιάσει στον κόσμο για πολιτική πρόταση ένα τέτοιο χυλό, μόνο και μόνο για τους χωρέσει όλους (εκτός από τους τύπους με τα ημίψηλα), τη στιγμή που αν ήταν στο χέρι της θα καλούσε πολλούς από αυτούς να βάλουν το χέρι στην τσέπη (κάτι που στην περίπτωση π.χ. μιας στάσης πληρωμών ή διαγραφής του χρέους μου φαίνεται μονόδρομος). Επειδή δηλαδή τα χρήματα τα ζητάνε τώρα οι «τροϊκανοί» πρέπει όλοι όσοι τσινάνε να είναι ντε καλά μαζί μας στο ίδιο χαράκωμα;
zxc
22 Αυγούστου, 2012 4:04 μμ
Διόλου περίεργο που απεχθάνονται την αξιολόγησή τους σαν ο διάολος το λιβάνι. Σπούδασε στη Γαλλία γαλλική ιστορία και θα πάθει καρδιακή προσβολή αν του πει κάποιος, στην Ελλάδα δεν υπήρξαν βαρόνοι και δούκες.
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
22 Αυγούστου, 2012 5:50 μμ
για πρωτη φορα συμφωνω με zxc !!!!
Στην ελλαδα αυτοπου ζησαμε/ουμε πιο κοκτα ειναι στον ασιατικο τροπο παραγωγης, που περιγραφει ο μαρξ, παρα στον καπιταλισμο
Πραγματι η καπιταλιστικη αναπτυξη υπηρξε στρεβλη,τα χουνε πει και αναλυσει και αλλοι, (Κονδυλης ) και δεν καταλαβαινω προς τι το μουλαρωμα στην αντιθετη αποψη
Η υποθεση της Υδρας, ενος νησιου με τουρισμο και κυριλικια 365 μερες τον χρονο, ειναι ενδεικτικη.
Πριν από 181 χρόνια οι Υδραίοι, που είχαν κόντρα με τον κυβερνήτη, έκαψαν τον ελληνικό στόλο και λίγους μήνες μετά άλλοι αρβανίτες, τον σκότωσαν… (και γω αρβανιτης ειμαι :), αλλα οχι απ τους γκεκηδες …)
Στα χέρια αυτών ανήκε το κράτος και όχι σε τίποτα μπουρζουάδες με την εννοια του Κεφαλαιου και της καθ υμων πολιτικης οικονομιας
Το καταλαβαινουμε ??? …
Εμάς θα μας γδέρνουν οι τρόικες αλλά καποιοι δεν πρόκειται ποτέ να δώσουν φράγκο.
Ποιός ξέρει τι τηλέφωνα πέσαν με τον συληφθεντα και πριν και μετα .
Άντε τώρα κανένας να τολμήσει να κουνηθεί στο νησί.
Κατω τα χερια απ την Υδρα
Η Υδρα ειναι Ιδεα
Mitsaras
22 Αυγούστου, 2012 7:24 μμ
Παραγνωρίζεις πως το ελληνικό κράτος είχε μόλις μερικά χρόνια ζωής που σημαίνει πως οι καπιταλιστικές σχέσεις παραγωγής δεν είχαν ακόμη εδραιωθεί. Αυτό δε σημαίνει όμως πως δεν υπήρχε ελληνική αστική τάξη στο εσωτερικό της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η οποία ήταν κυρίως εμπορική, εφοπλιστική και λιγότερο μανουφακτουρική. Εκείνο όμως που της έλειπε είναι η εδαφική κυριαρχία, η οποία θα της επέτρεπε την περαιτέρω θεμελίωση και ανάπτυξη της, κάτι που προέκυψε με την επανάσταση του 1821 και τις συνεχείς εδαφικές επεκτάσεις που ακολούθησαν με αποκορύφωμα την μεγάλη ιδέα των τριών Ηπείρων και Πέντε Θαλασσών (Η οποία Μεγάλη Ιδέα σε σύγχρονους όρους αναβίωσε με την είσοδο των ελληνικών επιχειρήσεων στα Βαλκάνια κατά τη δεκαετία του 1990).
Γενικά ο καπιταλισμός στο πέρασμα του χρόνου δεν αναπτύχθηκε ενιαία στις επιμέρους χώρες καθώς καθορίστηκε και από τις ιδιαίτερες κοινωνικές, θρησκευτικές και πολιτισμικές παραμέτρους. Ο ελληνικός καπιταλισμός ήταν μεν δευτέρας ταχύτητας αλλά ήταν καπιταλισμός. Ας μην έχουμε υπόψη μόνο τις ΗΠΑ ή τη Γερμανία όταν αναφερόμαστε στον Καπιταλισμό. Γιατί αλλιώς θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και την ύπαρξη των λεγόμενων πολυεθνικών του Γ’ Κόσμου (δες Νιγηρία).
Αυτά τα ολίγα και βιαστικά.
ΥΓ. Αρβανίτικο κεφάλι, ε? 🙂
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
22 Αυγούστου, 2012 8:57 μμ
φυσικα ρε αδελφε και υπηρχε αστικη ταξη, αλλα για να καταλαβαινεις την κοινωνικη ψυχολογια, ως διαμορφουμενο προιον της κοινωνικης αναπτυξης,πρεπει να λαμβανεις υποψιν σου και το «εδαφος»πανω στο οποιο «καρπωσε» ο καπιταλιστικος τροπος παραγωγης και αυτος ηταν ο ασιατικος τροπος που χαραχτηριζαι την οθωμανικη αυτοκρατορια
δεν λεω κατι παραπανω και δεν μ αρεσει να παραπεμπω εδω κι εκει, αλλα μια προχειρη ματια σε Μαρξ, Κορδατο, Κονδυλη κλπ κλπ φτανουν για να σχηματισεις αποψη
στην ελλαδα καπιταλισμος κουτσα στραβα εγκατασταθηκε,αστικο κρατος με την κλασσικη εννοια ΓΙΟΚ
100 χρονια ,για να μη πω και πιο κοντα, το κριτηριο για να εισαι διοικητικος υπαλληλος ηταν να εισαι πελοπονησσιος, οι μπατσοι στη μακεδονια ηταν ολοι κρητικοι κλπ κλπ
αυτο δεν ειναι αστικο κρατος αλλα γκοτσαμπασικο
αυτα
Ioulianos
23 Αυγούστου, 2012 3:01 μμ
Καθηγητη Αλεξη
Μαρξ, Κορδατος, Κονδυλης.
Με μια «προχειρη ματια» σε αυτούς ανέσυρα τα παρακάτω:
Στα ύστερα χρόνια του Βυζαντίου εισάγεται το σύστημα της τρίχρονης αμειψισποράς( Υποθέτω ότι γνωρίζεις το σύστημα αυτό μια και έχει γνώση από Μαρξ και Κορδάτο) παράλληλα με την ανάπτυξη των εμπορικών άρα και των χρηματικών σχέσεων τόσο στην πόλη όσο και στο χωριό παρουσιάζονται οι πρώτοι μισθωτοί εργάτες και στα χωράφια οι μίσθιοι. (υποθέτω ότι γνωρίζεις τι ήταν αυτοί). Στην πόλη εισρέουν άνθρωποι για να εργαστούν. Που; Μα στις μανιφακτούρες. Μια και ξέρεις από Μαρξ θα ξέρεις και τι ρόλο έπαιξαν αυτές στην συγκέντρωση των μέσων παραγωγής. Καπιταλισμός στην πρώτη του ανάσα.
Ο δε Μάξιμος στο έργο του «Η αυγή του καπιταλισμού» γράφει ότι η «ελληνική αστική τάξη αναπτύχτηκε από τον 16 αιώνα με την ομαδική εμφάνιση ελληνικού στοιχείου στην οικονομική ζωή τόσο στην ανατολή όσο και στην Ευρώπη.» Υπογραμμίζοντας «ότι το ελληνικό εμπορικό κεφαλαίο έπαιρνε ξεχωριστή θέση σε όλες τις μεγάλες αγορές και τις σύνδεε με την λοιπή Μεσόγειο και την Ευρώπη.» Οι παροικίες δε έλεγχαν ως τα τέλη του 18ο αιώνα όλες τις θαλάσσιες διαδρομές από το λεβάντε ως και την Μαύρη Θάλασσα. Και γνωρίζεις , μα τον Μαρξ, ότι η μεταφορές είναι βαριά βιομηχανία.
Μα και ο Σβορώνος στο έργο του Επισκόπηση της νεοελληνικής ιστορίας παρατηρεί: «Ο ελληνικός πληθυσμός εξαπλωμένος σε ομάδες μέσα σε όλη την χερσόνησο,και εγκατεστημένος ανάμεσα σε άλλους λαούς αποτελούσε μια διαβαλκανική αστική τάξη».
Ασυγκράτητο το ρεύμα της ιστορίας. Δε συμφωνείς;
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
23 Αυγούστου, 2012 4:38 μμ
οταν συνεβαιναν αυτα σε καποια μερη της Γραικυλανδης, σε καποια ορεινα απατητα βουνα ζουσαν καποιοι αλλοι που την ωρα της γεννησης του καπιταλισμου,ειχαν καταχτησει ενα κομμουνισμο της διανομης,οχι της παραγωγης αλλα της διανομης
ειχαμε κανει το omnia sunt communia, πραξη
ολα ανοικαν σε ολους
κατεβαιναν απ τα βουνα στα λαγκαδια , πλιατσικολογουσαν και υστερα μοιραζονταν, καθως λενε οι παλιοι,(.. ιστορικες μαρτυριες καταγραμμενες δεν εχω ψαξει να βρω), κατα την αναγκη του καθενος
αμα ψαξεις σ αυτο το συστημα κοινωνικης ζωης,να μου δειξεις ποιος ηταν ο καπιταλιστης,ποιος ο προλεταριος,ποιος ο οργανικος διανοουμενος,ποιος ο μικροαστος, θα μου κανεις μεγαλη χαρι
Ασυγκράτητο το ρεύμα της πραγματικοτητας. Δε συμφωνείς;
υ.γ. καλα τις φαρες, τα σογια και τα τοιαυτα, το ζητημα της κουμπαριας και πως αυτη λειτουργησε στην οργανωση του πολιτικου βιου της ελλαδας , διευρυνωντας το συστημα των σογιων και φαρων ,δεν σου κανει εντυπωση σαν στρεβλη αναπτυξη
ποια πολιτικη οικογενεια πχ στην γερμανια, γαλλια, αμερικη, σουηδια ,οτι ναναι εχει χιλιους κουμπαρους και δυο-τρεις χιλιαδες βαφτισιμιους ?
καπου τοχα βρει καποτε,δεν θυμαμαι τωρα και ελεγε ….
» Εγώ ήμουν βαφτισιμιός του Σοφοκλή Βενιζέλου,
αλλά, από τότε που πέθανε , οι κουμπαριές του πήγαν στον Μητσοτάκη!»
νταξει καπιταλιστικεςσχεσεις παραγωγης υπαρχουν,αλλα δεν διακρινεις ντεκαλαζ με την αστικη συνειδηση και το αστικο κρατος ?
καλοπιστα ρωταω
Ioulianos
23 Αυγούστου, 2012 5:33 μμ
Καθηγητη Αλεξη
O ελληνικός καπιταλισμός μα και ο κάθε καπιταλισμός ποτέ και από κανέναν μελετητή, ιστορικό, ή ακαδημαϊκό δεν αντιμετωπίστηκε σα μια ιδιαίτερη μορφή που στηριζόταν στις «φαρες, τα σογια και τα τοιαυτα, το ζητημα της κουμπαριας» και άλλα ωραία που αναφέρεις. Μα έτσι κι αλλιώς το καπιταλιστικό σύστημα ΔΕΝ έχει πρότυπα αλλά είναι ένα σύνολο μορφών με πολλές πολλαπλές ιδιομορφίες. Συγκρίσεις όμως είναι δυνατό να κάνουμε μα χωρίς πρότυπα.
Με ή χωρίς «το συστημα των σογιων και φαρων» η αστική τάξη ήταν στην εξουσία την οικονομική πολιτική και ιδεολογική μόνο που μερικές ομάδες της ήταν πιο προωθημένες από άλλες. Σκέψου μόνο ότι η Ελλάδα διέθετε χρηματιστήριο ήδη από το 1870 ανεπίσημα, και επίσημα το 1876. Με τις κουμπούρες συναλάσονταν ή με τις κουμπαριές;
Και δε πιστεύω οι«φαρες, τα σογια και τα τοιαυτα» να ιδρύσαν ο 1841 την Εθνική τράπεζα ή την Γενική Πιστωτική Τράπεζα το 1872 ή ακομα η Τράπεζα Κωνσταντινουπόλεως των Συγγρού, Κορωνιού και Σκουλούδη ,η Τράπεζα Ηπειροθεσσαλίας που με επικεφαλής το γαλλικό χρηματιστηριακό οίκο Comptoir d Escomte διευθυντής του οποίου ήταν ο Αντώνιος Βλαστός.
Στην Ερμούπολη δε της Σύρου δημιουργήθηκε από τα 1850 το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, ενώ πολύ γρήγορα η Ερμούπολη έγινε το μεγαλύτερο βιομηχανικό και εμπορικό κέντρο της Ελλάδας, που μόνο με μεγάλες αποικιοκρατικές πρωτεύουσες συγκρινόταν.
Η άνοδος όμως τις αστικής τάξης και η εξέλιξη της ήταν μακροχρόνια προκάλεσε και υποχρεωτικές ανακατατάξεις στην κοινωνία μα και στην δυναμική της οικονομίας. (Φαινόμενο παγκόσμιο άλλωστε). Και ήταν μια εξέλιξη που κράτησε(ισως) ως το Γουδί.
Μα αφού έχεις ρίξει μια ματιά στον Μαρξ και στον Κορδάτο θα τα ξέρεις όλα αυτά.
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
23 Αυγούστου, 2012 6:30 μμ
ρε συ μη το κουραζουμε να αναφερουμε παραδειγματα
σου μιλησα για την «εμπειρια» της Ηπειρου και αντι να μ απαντησεις σ αυτο,που εγραψες για τον Συγγρο και τη Συρο
δεν λεει κανενας οτι δεν αναπτυχθηκε καπιταλισμος η αστικη ταξη
ο καπιταλισμος ουτως η αλλως ως συστημα διεκδικει την παγκοσμιοτητα
ειναι επεχτατικος και απλωνεται σαν το μελανι της σουπιας, ποτιζει τα παντα
δεν θα μπορουσε να υπαρχει καπιταλισμος στις ΗΠΑ και στο Νιγηρα να εφαρμοζονται φεουδαρχικες σχεσεις παραγωγης, αυτο θα ηταν ουτως η αλλως ανασταλτικο ως προς την παραγωγικοτητα και σαν τετοιο θα ξεπερνιοταν, θα ξεπερνιοταν ομως «βιαια» και απ εξω,διχως την «λογικη» εξελιξη του
αυτο που λεω λοιπον, ειναι οτι για να αντιλαμβανεσαι την συγχρονη κοινωνικη ψυχολογια,δεν αρκει η παραπομπη στον γενικο δεκαλογο του καπιταλιστικου εθους, αλλα καλο θα ηταν να λαμβαναμε υποψιν το «εδαφος» και την πορεια πανω στην οποια δομηθηκε αυτο το εθος
θες να το καταλαβεις εχει καλως,δεν θες παμε παραπερα
καπου στο tvxs βρηκα αυτο για την Υδρα και τους Υδραιους
Κατά τον Ευαγγελίδη («Ιστορία του Καποδιστρίου»):
α) «.Ως άμοτοι λύκοι», απαιτούσαν μεταξύ των άλλων από τον Καποδίστρια «..να τους δώσει να ροφήσωσιν ολόκληρον την Ελλάδα.».
Έτσι, διεκδικούσαν αποζημίωση για ζημιές που υπέστησαν κάποια καράβια τους κατά τη διάρκεια της επανάστασης, πολλαπλάσια από την αξία όλων των καραβιών τους (δηλαδή και αυτών που δεν είχαν υποστεί ζημίες!).
β) «..Δεν επεθύμουν η Ελλάς να απολαύσει στρατιωτικού ευρωπαϊκού ναυτικού, διότι εναύλουν τα πλοία των επωφελώς προς την κυβέρνησιν.».
γ) «..Δεν επεθύμουν οργανισμόν ευρωπαϊκόν και ναυτικήν γλώσσαν σύμφωνον ..προς τας διεθνείς διατάξεις, αλλ’ απήτουν την αρβανίτικην γλώσσαν των και ναύτας μόνον εκ της νήσου εξ ης κατήγετο ο κυβερνήτης του πλοίου..».
εγω θα προσθετα ακομη οτι το κειμενο παραλειπει πως :
1.Της ανταρσίας των Υδραίων προηγείται η ανταρσία των Μανιατών ένα μήνα πριν. Το πρόσχημα είναι ότι ο Καποδίστριας είναι τύραννος, ενώ δεν υπάρχει καμιά εμπειρία ή αίτημα δημοκρατίας ούτε στον λαό ούτε στους επαναστάτες απλώς οι πονηροί βρίσκουν την έννοια δημοκρατία βολική για το συμφέρον τους.
2.Ο «τύραννος» δεν έχει δυνάμεις ή ερείσματα στον λαό για να αντιμετωπίσει τους εξεγερμένους, ζητά βοήθεια απ έξω και στέλνουν κάποιον ρώσο ναύαρχο τον Ρίκαρντ να τους αντιμετωπίσει.
3.Ο Μιαούλης όχι μόνο δεν τιμωρήθηκε για την πράξη του αλλά λίγους μήνες μετά την δολοφονία του τυράννου αναλαμβάνει να παραδώσει το στέμμα στον Όθωνα ως απόλυτο μονάρχη.
4. Ο (ψαριανός) Κανάρης πήρε θέση κόντρα στους Υδραίους.
5. Ακόμη και σήμερα, κάποιοι ιστορικοί ρίχνουν το φταίξιμο στον Καποδίστρια!!!!
αυτη ειναι η ιστορια της νεοτερης ελλαδας και αυτοι ειναι οι μεγαλοι ελληνες που δημιουργησαν το νεο ελληνικο κρατος,ο Μιαουλης ειναι ενας απο τους 3ους μεγαλους ,οι αλλοι Κολοκοτρωνης, Καραισκακης , ε ?
τωρα αν εσυ θες να βλεπεις στο προσωπο του Μιαουλη , ΜΟΝΟ εναν καπιταλιστη εφοπλιστη , λυπαμαι γιατι χανεις τα ζουμια και τα αρωματα της Ιστοριας και την βλεπεις σαν μηχανικο συστημα
γραψε με τωρα για την εθνικη τραπεζα και τον σιδηροδρομο του τρικουπη και την ελληνικη βιομηχανικη επανασταση
ε τι να σου πω ….
Ioulianos
23 Αυγούστου, 2012 6:57 μμ
Καθηγητη Αλεξη
Η αστικοποίηση δεν είναι θαύμα του υψίστου αλλά μια αδιάκοπη άνοδο της οργανικής σύνθεσης του κεφαλαίου. Βαθμιαία άνοιγε ο δρόμος και με συνταρακτικές διακυμάνσεις με σοβαρότατες κοινωνικές επιπτώσεις. Δεν αμφισβητώ ότι στα πρώτα χρόνια μετά την επανάσταση του 21 είναι δύσκολο να μιλήσουμε για αστική άρα και εργατική τάξη μέσα στα όρια του μικρού κράτους που τότε δημιουργήθηκε. Όμως μπορούμε να μιλήσουμε για μια επανάσταση που ήταν διοργανωμένη από αστούς Έλληνες και με χαρακτήρα εθνικοαπελευθερωτικό. Την οποία επανάσταση την έστησαν στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ευρώπης και την εισήγαγαν στην τότε οθωμανική αυτοκρατορία. Και όπως λέει ο Σκληρός στο έργο του «Τα σύγχρονα προβλήματα του Ελληνισμού» η τάση μετά την επανάσταση αποτελούσε τον αστικό ψυχισμό και τον πνευματικό εκσυγχρονισμό. Άρα ήταν αναπόφευκτο να υπάρχουν συγκρούσεις (Όπως άλλωστε παντού στην Ευρώπη.) ιδίως όταν έχεις να κάνεις και με οπλισμένες λαϊκές μάζες που είχαν και ενεργητική παρεμβολή στην αστική επανάσταση του 21 όχι όμως και ταξική συνείδηση… Ήταν μια περίοδος σοβαρών ανακατατάξεων και διαφοροποιήσεων μια και ο ελληνικός καπιταλισμός έπρεπε να συγχρονίσει την πορεία του με τα συμφέροντα των αποικιακών μητροπόλεων του καπιταλισμού. Δεν ήταν εκφυλισμένος καπιταλισμός. Προσπαθούσε να εδραιωθεί. Και μια χαρά τα κατάφερε.
Capybara
22 Αυγούστου, 2012 7:35 μμ
«Στην ελλαδα αυτοπου ζησαμε/ουμε πιο κοκτα ειναι στον ασιατικο τροπο παραγωγης, που περιγραφει ο μαρξ, παρα στον καπιταλισμο»
________________________________________________________________
Η άποψή σου προδίδει ασχετοσύνη σχετικά με το τί περιέγραψε ο Μαρξ σαν ασιατικό τρόπο παραγωγής (ειδικά όταν θεωρείς ότι το ζούμε κι όλας). Μάλλον σου φαίνεται ότι για να είναι ασιατικός (και όχι ευρωπαϊκός) θα είναι κάτι τρομερά κακό και τερειαστό με την ελληνική κακοδαιμονία.
Μου φαίνεται ότι έχεις ενσωματώσει σαν δική σου άποψη τη στρεβλή εικόνα που έχουν οι δυτικοευρωπαίοι για τον βαλκανικό μας εαυτό (για τον οποίο ούτε περίφανος είμαι ούτε και ντρέπομαι όμως) και μπορεί να καταλήξεις σε «πολιτιστικές» αναγνώσεις των αιτίων της κρίσης που στηρίζονται στη λογική της «ελληνικής εξαίρεσης» κ.λπ. κ.λπ..
Μου φέρνεις στο νου όλη αυτή τη μίζερη (και αριστερή πολλές φορές) ρητορική για το «ελλαδιστάν» που ποτέ δεν είχε αστούς κι εργάτες, ποτέ δεν ήταν Ευρώπη, και που πάνω της στηρίχθηκε όλο το «όραμα» του εκσυγχρονισμού του σημιτικού ΠΑΣΟΚ, που σαγήνεψε τόσους πρώην αριστερούς με παρόμοια κόμπλεξ και δίψα για αστικό εκσυγχρονισμό.
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
22 Αυγούστου, 2012 8:48 μμ
ζητω ο ΣΥΝ
ζητω ο μεγας οικονομολογος Μηλιος
ειναι βεβαιο οτι δεν εχεις μυρουδια για τον ασιατικο τροπο παραγωγης και μαλλον επειδη εισαι ευρωπΕος δεν μπορεις να διανοηθεις οτι βρωμιζεσαι απο ασιατες
κοιτα μεγαλε, καταγγειλε την βια απ οπου κι αν προερχεται, ψησου πως δεν υπαρχει ζωη εκτος ΕΕ και ευρω και φτιαξτε με το πασοκ μια νεα μεγαλη δημοκρατικη παραταξη
πανασχετε, η ιδια γλωσσα ειναι μαρτυρας της κοινωνικης πολιτικης εξουσιας στο ελλαδισταν
παναμπαλε,δεν υπαρχει γλωσσα στο κοσμο, ΠΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΒΡΙΣΙΑ :
ΓΑΜΩ ΤΟ ΣΟΙ ΣΟΥ
ΓΑΜΩ ΤΗ ΦΑΡΑ ΣΟΥ
σου μαρτυραει ταχατες κατι αυτο ?
ιδιοτροπια ?
κακοτροπια ?
σε σογια ρε και φαρες ηταν δομημενη ολη η κοινωνια
στο σουλι που ολοι οι ελληναδες τιματε και υμνειτε τους χορους και τα ζαλογγα, δυο ΦΑΡΕΣ ηταν , δυο εξουσιες Τζαβελαιοι – Μποτσαραιοι
ετσι οργανωνοταν η ζωη
εισαι γκεκης-τσαμης-σαρακατσανης-βλαχος-ελληνας-εισαι με το κολοκοτρωνεικο, με τους μαυρομιχαληδες ,εισαι μποτσαρεος πας μεσσολογγι,εισαι τζαβελεος περνας επτανησα
και σεις σ αυτα ψαχνεις να βρεις προλεταριους/μικροαστους/καπιταλες
τρεχα γυρευε λεμε
μυρουδια ρεεεεεεεεεεεεεεεε
μανικακος
22 Αυγούστου, 2012 8:54 μμ
τι λες; και στο Games of Thrones ετσι βριζονται οι φαμίλιες μεταξυ τους….
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
22 Αυγούστου, 2012 8:59 μμ
τιι ειναι αυτο το Games of Thrones παλι ?
τεσπα, προφανως απο μας το πηραν
ως γνωστον εχουμε δωσει τα φωτα μας στους δυτικους που οταν εμεις φτιαναμε σογια και ζουσαμε σε ακροπολεις, αυτοι ζουσαν κατα μονας σε σπηλιες 🙂
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
22 Αυγούστου, 2012 9:02 μμ
μπαρμπα απ την Κορωνη εχουνε ομως στο Games of Thrones???
εμ βλεπεις
Capybara
23 Αυγούστου, 2012 1:39 πμ
δεν υπαρχει γλωσσα στο κοσμο, ΠΟΥ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΒΡΙΣΙΑ :
ΓΑΜΩ ΤΟ ΣΟΙ ΣΟΥ
ΓΑΜΩ ΤΗ ΦΑΡΑ ΣΟΥ
__________________________________________________
Βαθυστόχαστη ανάλυση πραγματικά, με ρούπωσες!
Υ.Γ.
Δεν είμαι ΣΥΡΙΖαίος, διαφωνώ με το Μηλιό και θέλω να φύγουμε όχι μόνο από το ευρώ και την Ε.Ε., αλλά και από την ΟΥΕΦΑ & τη Γιουροβίζιον αν είναι δυνατόν. Να βγαίνουν οι ομάδες μας στην Ασία και να μην ξεφτηλίζονται.
μανικακος
23 Αυγούστου, 2012 1:43 πμ
ανοικομεν εις την δυσην ανοητε βαζελε!!!! 😀 😀 😀
Capybara
23 Αυγούστου, 2012 1:43 πμ
@Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
Οι ορίτζιναλ ευρωλιγούρηδες λένε αυτά που λες εσύ, δεν νομίζουν ότι «είμαστε Ευρώπη», θα ‘θελαν πολύ να γίνουμε κάποτε κι αισθάνονται ως οι μοναδικοί Ευρωπαίοι σε έναν ωκεανό από αμαθείς βλάχους.
Capybara
23 Αυγούστου, 2012 1:45 πμ
@μανικάκος
Μην ακούσεις για ομάδες που ξεφτηλίζονται στην Ευρώπη, αμέσως να μυγιαστείς 😉
μανικακος
23 Αυγούστου, 2012 1:47 πμ
😀
Κούλης Στέλογλου
23 Αυγούστου, 2012 10:09 πμ
Γιατί υπάρχουν ΣΥΡΙΖαίοι;
Κανονικοί άνθρωποι είμαστε που θέλουμε να προχωρήσει ο Αλέξης για μια Ελλάδα νέα και να φύγουν οι βάσεις του θανάτου!
zxc
22 Αυγούστου, 2012 7:15 μμ
Ένα τελευταίο και τέλος. Κάποτε σε πολύ φιλικό κσι εμπιστευτικό τόνο υπήρχε κουβέντα μεταξύ εμένα και ενός ταβερνιάρη σε καθόλου τουριστικό σημείο σε μια πόλη της Θράκης. Η κουβέντα του ήταν ότι το μαγαζί του είχε τζίρο 12 εκ το χρόνο και ποιος ο λόγος να σπουδάζεις τα παιδιά σου, αφού και μεγαλογιατροί να γίνουν αυτά τα έσοδα δε θα πετύχουν ποτέ. Δε θα πω πόσες αποδείξεις έκοβε και πόσα ποσά απέκρυβε. Τι λέτε, να τον φορολογήσουν, ή να τον επιδοτήσουν.
let's just say "tavern-man"
22 Αυγούστου, 2012 11:27 μμ
re malaka, ti kathesai kai les?? den katalabes otan sou eipa oti tha milisoume «empisteytika»??
hlhthie…
ama koyvalhthei to sdoe, tha se deirw…
zxc
23 Αυγούστου, 2012 11:02 πμ
Όλα μιλημένα και άντεκοντρόλ. Ο Δρίτσας θα δώσει συνεντεύξεις, ο Λαφαζάνης θα βγάλει πύρινους λόγους στη βουλή και θα διαπληκτίζεται με τον πρόεδρο να τελειώνει αλλά του μένει μόνο να ολοκληρώσει τονίζοντας πως η τρόικα οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη χρεοκοπία και πόσο ευχής έργο είναι αυτή η πράξη και καμιά ντουζίνα καθηγητάδες θα γράψουν φιλιππικούς για το αιμοδιψή αστικό κράτος των Αθηνών που ρουφά το αίμα τον φτωχομπινέδων της Θράκης. Την επιδότηση τη έχεις σίγουρη στο τσεπάκι, μείνε ήσυχος.
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
22 Αυγούστου, 2012 7:24 μμ
Πείτε μου όσοι στο κείμενο καταλάβατε ότι εξυμνείται ο «φοροφυγάς της Ύδρας», σε ποιο σχολείο μάθατε ανάγνωση;;;
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
22 Αυγούστου, 2012 9:05 μμ
κρυαδα …
zxc
23 Αυγούστου, 2012 4:15 μμ
Το βασικό γνώρισμα της ιδεολογίας της αστικής τάξης είναι η εμπέδωση της αντίληψης, το κράτος είναι αυτοί (οι αστοί). Αυτό επεκτάθηκε και στις άλλες ιστορικές τάξεις, όλοι νιώθανε το κράτος κτήμα τους χωρίς εξαιρέσεις. Αυτή η αντίληψη απουσιάζει παντελώς στα δρώμενα της οθωμανικής αυτοκρατορίας και δη της Ελλάδας. Υπήρχαν αναμφισβήτητα πλούσιοι και πτωχοί, μερικοί κατείχαν και διοικητικά αξιώματα, αλλά όλοι τους είχαν αντίπαλο το κράτος που ήταν πάντα το κράτος των άλλων. Του σουλτάνου, των Τούρκων, του Καποδίστρια, του Όθωνα, των Βαβαρών κτλ., ποτέ δικό τους. Με αυτό το σκεπτικό, οι πλούσιοι ήταν απλά πιο πλούσιοι από τους άλλους, αλλά δεν τους κάνει αστική τάξη. Γενικά, η Ελλάδα ήταν ανέκαθεν ένα μπάχαλο από μικροϊδιοκτήτες, συντεχνίες, φάρες, ένα συνονθύλευμα από πλούσιους και φτωχούς. Τάξεις δεν υπάρχουν. Εξ ου και απουσιάζει από τη σύγχρονη πολιτική ζωή η αντίληψη, ότι το κράτος είμαστε εμείς όλοι μαζί και ο κάθε φοροφυγάς κλέβει όχι μόνο εμάς τους υπόλοιπους αλλά πρωτίστως τον εαυτό του. Σας νιώθω, η τελευταία πρόταση σάς ακούγετε τρελή.
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
23 Αυγούστου, 2012 4:44 μμ
zxc@ το κράτος είμαστε εμείς όλοι μαζί και ο κάθε φοροφυγάς κλέβει όχι μόνο εμάς τους υπόλοιπους αλλά πρωτίστως τον εαυτό του.
σαχλαμαρες
το κρατος ειναι οποιου το καρπωνεται
αυτα τα «το κρατος ειμαστε ολοι εμεις» δεν ακουγονται πλεον ουτε στα καφενεια της 3ης κατηγοριας
zxc
23 Αυγούστου, 2012 5:40 μμ
Το είπα, αυτή η αντίληψη απουσιάζει παντελώς και ακούγετε τρελή. Αν θέλεις να γίνεις ήρωας, πες το κράτος υπάρχει για να το ληστεύεις. Ανάλογη εμπειρία είχα σε ένα χωριό στη Πελοπόννησο. Το σπορ των κατοίκων ήταν να κλέβει τις λάμπες από τις στήλες της ΔΕΗ, και μετά να φωνάζει και να ωρύεται, τι μπουρδέλο κράτος που η ΔΕΗ δεν φροντίζει να αλλάξει τις λάμπες. Κάτι σαν τα φανάρια στο Ηράκλειο Κρήτης. Στην απορία μου, γιατί κανένα δεν δούλευε, μου είπαν ότι τα είχαν βάλει στόχο.
roufianos
24 Αυγούστου, 2012 2:47 μμ
Kαι τωρα ‘σκεφτονται’ να στυριζοψυφανε χρθαυγουλα…. γιατι τα παιδια τους σαν ‘τεατραμπουκοι’ θα παιρνανε καλα οπως οι π’παπουδες’ τεατζιδοχιτες…….
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
23 Αυγούστου, 2012 6:37 μμ
και μια ερωτηση
σημερα ο Σαμαρας εγγυηθηκε και δεσμευτηκε στους δανειστες οτι το χρεος θα αποπληρωθει
δεσμευτηκε ΠΡΟ-ΣΩ-ΠΙ-ΚΑ
αυτη η προσωπικη δεσμευση,ερχεται σε συνεχεια αλλων κι αλλων προσωπικων δεσμευσεων στις οποιες αρεσκονται οι κατατ καιρους ηγητορες της γραικυλανδης
και εγω ρωταω
αυτο το «ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ» , σαν τι το δινει, με αισθηση ποιας θεσεως που κατεχει?
του εκλεγμενου πρωθ-υπουργου του αστικου κρατους, η με την αισθηση του αρχηγου μιας Φαρας , γιατι εμενα τουλαχιστον σε κατι τετοιο με παραπεμπει
εγω ο αρχηγος της φαρας των καλαματιανων εγγυομαι και δεσμευομαι προσωπικα … μπλα μπλα μπλα
δλδ εχετε ακουσει ποτε την μερκελ , τον ολαντ , τον ολι ρεν,τον γιουνκερ κλπ να λεει ΕΓΩ ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ ???????
τι λεμε τωρα ….
Ioulianos
23 Αυγούστου, 2012 7:18 μμ
Στον καπιταλισμό καλέ μου η παγκόσμια αγορά είναι η προϋπόθεση του όλου και συνάμα ο φορέας του. Και νομίζω πως είναι αντιληπτό ότι το πρωτεύων είναι οι οικονομικές σχέσεις και η ενότητα των παραγωγικών σχέσεων. Η λειτουργία όμως και η αναπαραγωγή του αστικού αυτού συστήματος απαιτεί και έχει ανάγκη το πολιτικό προσωπικό. Την πολιτική εξουσία, το κράτος. Η πολιτική κυριαρχία του αστικού συστήματος που επιβάλετε με την κρατική εξουσία ολοκληρώνει το λειτουργικό της ρόλο με τις διεθνής σχέσεις. Και αυτές είναι σχέσεις που κατοχυρώνουν την οικονομικοκοινωνική πολιτική και πολιτιστική ανισότητα ανάμεσα στα έθνη. Πως αλλιώς θα λειτουργούσε ο «ανταγωνισμός»;
Αλλά, «τι λεμε τωρα ….» όταν ο Σαμαράς είναι αρχηγός φάρας…
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
23 Αυγούστου, 2012 10:06 μμ
μα φυσικα και ο σαμαρας ειναι μερος του πολιτικου προσωπικου , ΑΛΛΑ η υφολογια της απαντησης του παραπεμπει σε πλιατσικολογο αρχηγο φαρας που μολις κατελαβε ενα βιλαετι και πλεον λεει …
– ΔΙΚΟ μου ειναι και εγω σας εγγυωμαι και δεσμευομαι για τα περαιτερω
αυτη δεν ειναι «σταση» πρωθυπουργευοντος αστικου κρατους , αλλα φυλαρχου, κοτζαμπαση κλπ κλπ
σου ανεφερα και το συστημα των βαφτισιων
και αυτο των κουμπαριων κλπ κλπ
οι «γαλαζιοι» κουμπαροι ειναι εντελως προσφατο παραδειγμα
ΔΕΝ ΛΕΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ, αλλα οτι εδραστηκε πανω στο εδαφος του ασιατικου τροπου παραγωγης και επειδη ουδεποτε (για ιστορικους λογους) αναπτυχθηκαν ολοπλευρα οι παραγωγικες δυναμεις, ( πχ ειμαστε η δυτικη χωρα με τον ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ αγροτικο κατακερματισμο και το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ αριθμο εμπορικων μικρομαγαζων κλπ ) , συνεχισαν να επιβιωνουν τετοια στοιχεια, που επαιξαν μετη σειρα τους το ρολο στην «μεριστικη» αναπτυξη, οποτε και ειναι ΧΡΗΣΙΜΟ να το λαμβανουμε υποψην, αντι να παπαγαλιζουμε γενικολογα θεωρηματα περι αστισμου
zxc
23 Αυγούστου, 2012 11:01 μμ
Ότι το ελληνικό κράτος θεωρείτε βιλαέτι προς ανακατάληψη και αφαίμαξη φαίνεται καθαρά στον τρόπο αλλαγής μιας κυβέρνησης. Ενώ στη Γερμανία αλλάζουν μόνο μερικοί υπουργοί και γενικοί διευθυντές, συνολικά το πολύ χίλια άτομα, στην Ελλάδα θα αλλάξουν ακόμα και οι κλητήρες στο προθάλαμο και πρέπει να έχεις ένα στρατό από 5000 έως 10000 στελέχη έτοιμο και πλήρως καταρτισμένο. Λένε, παλαιότερα άλλαζαν όλους τους δημ. υπαλλήλους, αλλά αυτές είναι παλιές ιστορίες. Αυτός είναι ο λόγος που το Σύριζα τρόμαξε στην ιδέα να κάνει κυβέρνηση ή να συμμετάσχει σε αυτή. Δεν είχε τόσα μέλη του κόμματος.
me_too
24 Αυγούστου, 2012 12:16 μμ
Η αστική τάξη στην Ελλάδα είναι μια φαντασιακή οντότητα, σαν το θεό. Και υπάρχει, και δεν υπάρχει. Εξαρτάται αν είσαι πιστός ή άθεος. Αν ερευνάς τις γραφές, ή τις αναιρείς.
zxc
24 Αυγούστου, 2012 2:50 μμ
Όπα μεγάλε, έγραψες. Με δύο αράδες είπες όσα άλλοι δεν θα μπορούσαν να πουν με χίλια βιβλία. Θα μπορούσα και εγώ να το πω και να γλίτωνα τη φασαρία. Τελικά αυτό ισχύει στο έπακρο. Αν έχεις γεμίσει το κούφιο σου με Μπακούνιν και Λένιν, άντε μετά να σου αλλάξει κάποιος τα μυαλά ότι αυτά δεν ισχύουν εδώ. Ίσως να μην ίσχυαν ούτε εκεί. Κάτι παρόμοιο έγραψε πρόσφατα μια φυλλάδα της αλλοδαπής, ο κόσμος του Σύριζα δεν υπάρχει.
Spins
24 Αυγούστου, 2012 5:15 μμ
ληβ γιορ μυθ ην γκρις
me_too
24 Αυγούστου, 2012 7:20 μμ
I am the G-d. I know.
konatsantinos_nikaia
26 Αυγούστου, 2012 11:28 πμ
πολλοι δεν ξερουν αν θα χουν να φανε <> και καποιοι προσπαθουν να μας πεισουν οτι δεν υπαρχει αστικη ταξη στην Ελλαδα….Μουνοπανα κρυφτειτε στις τρυπες σας και βγαλτε το σκασμο.Ειστε αηδιαστικοι
Καθηγητης Αλεξης Βρωμογλωσσας
26 Αυγούστου, 2012 3:07 μμ
και επι φεουδαρχιας και δουλοκτησιας πολλοι δεν ειχαν να φανε και ομως δεν υπηρχε αστικη ταξη στην Ελλαδα
γρηγορα στη σπηλια σου
zxc
26 Αυγούστου, 2012 4:54 μμ
Είναι ξεκάθαρο πλέον. Υπάρχει σύγχυση μεταξύ εισοδηματικής τάξης και πολιτικής. Μερικοί πάνε πάρα πέρα, στη σύγχυση τους συμπεριλαμβάνουν και τη χωροταξική διανομή. Ο αστός ζει στη πόλη, έχει μεγάλο εισόδημα / περιουσία και δια ταύτα είναι αστική τάξη. Αμ δε. Για μένα όλη αυτή η φιλολογία πηγάζει από τον κομπλεξικό επαρχιωτισμό του πρώιμου ελληνικού κράτους. Τι σόι ευρωπαϊκή κοιτίδα είμαστε χωρίς αστική τάξη (και όλες τις άλλες πολιτικές τάξεις). Παρεμπιπτόντως, στη Ρουάντα υπάρχει αστική τάξη? Ο Αλαβάνος (και Τσίπρας) είναι αστός?
ulyses
25 Φεβρουαρίου, 2013 12:18 μμ
Ρε σείς εκεί έξω που γράφετε τα σχόλια, γιατί μιλάτε έτσι.! Τι εκφράσεις είναι αυτές και τι χαρακτηρισμοί.? Δε μ’ενδιαφέρει τι διαβάσατε και τι μάθατε.. Μ’ενδιαφέρει μόνο το πως απευθύνεστε ο ένας στον άλλο και πως διατυπώνετε τις «ιδέες» σας. Μ’έχετε κάνει να σας συχαθώ συλλήβδην και γιά τα δύο, κι αν είναι έτσι οι έλληνες, μας αξίζουν και αυτά που τραβάμε και η βαθειά περηφρόνιση που έχει γιά μας η ελίτ των πολιτικών.!
1ο. Οταν έχετε μιά άποψη μην τη διατυπώνετε σαν ΑΞΙΩΜΑ.! Ο άλλος δεν έχει τα ίδια διαβάσματα, ούτε τα ίδια κολλήματα (έχει άλλα, δικά του…), ούτε τις ίδιες απόψεις (ευτυχώς..!). Κι εσείς αντί απ’την πολυφωνία και τις διαφορετικές ιδέες να γίνεστε «πλουσιώτεροι», γίνεστε πιό μαλάκες, πιό κολλημένοι και πιό αχώνευτοι.! Α, ναι.! Κι από δυνητικοί φίλοι και ΣΥΜΜΑΧΟΙ, γίνεστε εχθροί … και μετά ο καθ’ένας στη γωνιά του σα σκατομαθημένο, μουτρωμένο παιδί.!
2ο. Οταν διαφωνείτε με κάποιον και θέλετε να του δείξετε τις δικές ιδέες, κάντε το με τρόπο…! Πάρτε τον από ΕΔΩ που είναι τώρα και πηγαίντε τον ΕΚΕΙ που θέλετε να τον πάτε με ένα-ένα βήμα και πάντα ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ συγχρόνως.! Αν δεν προσέχετε τι σας λένε, δε δικαιούστε να σας προσέχουν.! Αν δε σέβεστε τον άλλο δε θα σας σεβαστεί ούτε αυτός.
Συμμορφωθείτε γιατί χανόμαστε κι έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλο.! Συνέλθετε όσο είναι (ΑΝ είναι…) καιρός.! Και πάψτε να πολυγράφετε.! Οι επαναστάσεις δε γίνονται με το μολύβι, ούτε απ’το ίντερνετ. Γίνονται ΕΞΩ και ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ μας.!
Φερθήτε καλά, αν θέλετε να σας φερθούν καλά.Και μην είστε μισαλόδοξοι και ξερόλιδες.! Ολοι, μιά ζωή θα τρέχουμε πίσω απ’αυτά που δε μάθαμε ακόμα..!
Υ. Κανένας «διαχειριστής» δεν υπάρχει να κόβει κάτι απ΄το υβρεολόγιο?
simon
25 Φεβρουαρίου, 2013 12:55 μμ
1.- Δεν θα είχα πρόβλημα να συζητήσουμε τις απόψεις σας κ. «καθηγητά», αλλά τις διατυπώνετε σαν ΑΞΙΩΜΑ και δεν τις δέχομαι!
2.- Πώς ξέρετε τί κάνουμε εμείς εκεί έξω ανάμεσα στους ομοίους μας και μας πετάτε κατάμουτρα ότι γράφουμε μόνο και δεν κάνουμε τίποτε;
3.- Όσον αφορά στο υβρεολόγιο, μια ερώτηση: έχετε γνωρίσει τον Βλαδίμηρο ή τον zxc;
4.- Αυτά που τραβάμε δεν τα παθαίνουμε γιατί «έτσι είμαστε οι Έλληνες ή γιατί μας περιφρονεί βαθιά η ελίτ των πολιτικών» (στ’ αρχίδια μου, εμένα προσωπικά), αλλά γιατί υπάρχει κάτι που λέγεται «καπιταλισμός», αν το ‘χετε ακουστά!
5.- Άμα δε σας ενδιαφέρει τί διαβάσαμε και τί μάθαμε, ποιός ο λόγος που μας κάνατε την τιμή να περάσετε απ’ τη «γειτονιά» μας;
6.- Άϊντε στην Πηνελόπη σας γρήγορα, μη βαρεθεί να περιμένει και «κάτσει» σε κανέναν μνηστήρα!
simon
25 Φεβρουαρίου, 2013 12:56 μμ
Χάνονται πάλι σχόλια… Πάλι ο Μάνι είναι διαχειριστής… 🙂
giorgalis
25 Φεβρουαρίου, 2013 2:20 μμ
«Χάνονται πάλι σχόλια… Πάλι ο Μάνι είναι διαχειριστής…»
Αυτά είναι τα γνωστά συριζαίικα μισόλογα που προσπαθούν να καλύψουν το σύστημα κατηγορώντας τα πρόσωπα, χωρίς όμως να αποκαλύπτουν ποίων πολιτικών ιδεών είναι φορείς τα πρόσωπα και ποιας αντιλαϊκής εξουσίας εκτελεστικά όργανα.
Ο χρήστης-διαχειριστής koula κρύβετε (ή προσπαθεί να κρυφτεί) πίσω από τη στυγνή αντικομμουνιστική λογοκρισία ως επικεφαλής κέντρου που έχει στόχο τη συκοφάντηση του κινήματος και τον αποπροσανατολισμό από την ουσία (που δεν μπορεί να είναι άλλη από την αποδέσμευση από τις αλυσίδες που μας έχουν περάσει σε χέρια-πόδια-μύτη και (κυρίως) μυαλό).
μανικακος
25 Φεβρουαρίου, 2013 3:28 μμ
επιβεβαιωνω…. 😀 😀 😀
simon
25 Φεβρουαρίου, 2013 6:28 μμ
«…γνωστά συριζαίικα μισόλογα που προσπαθούν να καλύψουν το σύστημα…».
Το γαμώτο είναι ότι μάλλον έχεις δίκιο, οπότε «γάμησέ τα Πολυχρόνη που δε γίναμε ευζώνοι» … 🙂