του σ/φου Καπυμπάρα (για τον προσυνεδριακό διάλογο του //Παραλληλογράφου//)
Συχνά η αριστερά, κυρίως η πιο ριζοσπαστική, κατηγορείται ότι δεν έχει προτάσεις και ότι ο λόγος της είναι στείρα καταγγελτικός, ενώ τα προτάγματά της νεφελώδη, γενικόλογα και ελάχιστα πειστικά, καθώς παρουσιάζουν έλλειψη ρεαλισμού και επαφής με την καθημερινότητα. Αντιπαρερχόμενος τη φιλελεύθερη κριτική περί «στείρας άρνησης» καθώς αυτή είναι προφανές ότι οφείλεται στη θέση άμυνας στην οποία βρίσκεται η αριστερά απέναντι στη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα (αν υποθέσουμε ότι βρισκόταν η αριστερά σε θέση ισχύος και επιχειρούσε π.χ. ευρείες κρατικοποιήσεις χωρίς αποζημίωση, τότε θα ήταν, δίχως άλλο, οι δεξιοί με τη «στείρα άρνηση»), δεν μπορώ παρά να αναγνωρίσω ότι η παραπάνω κριτική έχει μια κάποια βάση από τη στιγμή που είναι εμφανής η έλλειψη συγκεκριμένου προγραμματικού λόγου από τη μεριά της αριστεράς.
Αλλά ας μιλήσουμε καλύτερα με παραδείγματα: Πολλοί καλοπροαίρετοι συμπολίτες μας με το δίκιο τους θα ρωτούσαν, πώς θα είναι η διασκέδασή μας σε μια κεντρικά σχεδιαζόμενη οικονομία χωρίς ιδιωτικές επιχειρήσεις; Τα μπαρ θα έκλειναν ως παρακμιακά κατάλοιπα του πολιτιστικού ιμπεριαλισμού της αμερικάνικης υπερδύναμης και της ευρωενωσιακής λυκοσυμμαχίας; Θα ήμασταν υποχρεωμένοι να υπομείνουμε τη μονοτονία του τριπτύχου ταβέρνα, αμπέχονο και αντάρτικα; Η μονομέρεια με τα δικαιώματα της λαϊκής οικογένειας δεν θα αδικούσε τη ροκ, την πανκ ή την χίπστερ οικογένεια;
Σ’ αυτά τα εύλογα ερωτήματα μια σύγχρονη αριστερά, που έχει αποτινάξει την παλιά σκουριά του υπαρκτού σοσιαλισμού θα έπρεπε να απαντήσει με παρρησία και χωρίς «ναι μεν, αλλά». Από το φιλόξενο βήμα του //Παραλληλογράφου// θα ήθελα να καταθέσω την ταπεινή προσωπική μου επεξεργασμένη τοποθέτηση επί του θέματος, η οποία πιστεύω ότι θα όφειλε να τύχει συζήτησης στα κόμματα και τις οργανώσεις της ευρύτερης αριστεράς:
Στο σοσιαλισμό θα υπάρχουν μπαρ για τις ανάγκες διασκέδασης της νεολαίας και όχι μόνο. Βέβαια, τα μπαρ από τη στιγμή που δεν θα υπάρχει ιδιωτικός τομέας της οικονομίας θα είναι κρατικά, δηλαδή ιδιοκτησία ολάκερου του λαού μας. Το προσωπικό θα είναι δημόσιοι υπάλληλοι καλά αμειβόμενοι για να επιτελούν με κέφι το λειτούργημά τους. Όμως, μελετώντας σε βάθος το ζήτημα θα βρεθούμε μοιραία απέναντι στο ακόλουθο ερώτημα: Και τί θα γίνει αν ένα μπαρ αρέσει πιο πολύ και μαζεύει περισσότερο κόσμο από άλλα; Αυτά θα υπολειτουργούν και το προσωπικό τους θα αποτελείται από αργόμισθους που ζουν εις βάρος της σοσιαλιστικής οικονομίας ή μήπως θα κλείσουν καταργώντας έτσι οργανικές θέσεις και οδηγώντας κόσμο στον εφιάλτη της ανεργίας;
Η απάντηση που θα δώσουμε είναι πως δεν θα πηγαίνει ο καθένας σε όποιο μπαρ θέλει -ο σοσιαλισμός είναι ελευθερία και όχι ασυδοσία- αλλά στο μπαρ που αντιστοιχεί στην διεύθυνση της κατοικίας του (όπως γίνεται σήμερα π.χ. με τις ΔΟΥ, χωρίς κανείς να διαμαρτύρεται). Βέβαια, τα κομματικά στελέχη οφείλουν να ενημερώσουν και να πείσουν το λαό για την αναγκαιότητα αυτού του μέτρου, όπως επίσης και για τις πολλαπλές ωφέλειες που αυτό θα έχει για την οικοδόμηση του σοσιαλισμού, όπως π.χ. ότι δεν θα μαζεύονται σε συγκεκριμένα μπαρ υπό το πρόσχημα της διασκέδασης διάφοροι τροτσκιστές, αναρχικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία να φραξιονίζουν και να συνωμοτούν εις βάρος της κοινωνίας, αλλά αντίθετα στο μπαρ κάθε γειτονιάς θα συσφίγγονται οι σχέσεις των μελών των συνοικιακών συμβουλίων, που θα αποτελούν ένα από τα κύτταρα της πολιτικής οργάνωσης του σοσιαλιστικού κράτους. Επίσης, θα πρέπει να απαντηθούν πειστικά οι ενστάσεις όσων θα θέλουν να «βγαίνουν με τους φίλους τους», αναδεικνύοντας την αστική καταγωγή της έννοιας της λεγόμενης «φιλίας» ως ιδιαίτερης σχέσης. Στον σοσιαλισμό, ο εγωισμός οφείλει να εγκαταλειφθεί και όλοι να είμαστε φίλοι και σύντροφοι με όλους.
Ας δούμε όμως τώρα λίγο πιο πρακτικά το πώς θα λειτουργεί ο λαϊκός θεσμός του μπαρ. Ας φανταστούμε…
Ο σύντροφος Δ. την Παρασκευή το βράδυ, μετά από μια κουραστική, αλλά παραγωγική ημέρα, αισθανόμενος περήφανος που συνεισέφερε κι αυτός το μικρό του λιθαράκι στην πλέρια ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων του τόπου, μπαίνει στο μπαρ της γειτονιάς του, παρατηρώντας ανέμελα κατά την είσοδό του την ταμπέλα που αναγράφει «Λαϊκή Δημοκρατία της Ελλάδας, Υπουργείο Επισιτισμού και Διασκέδασης – ΙΓ΄ Μπαρ Αθήνας» και προχωρά ακάθεκτος να παραγγείλει ένα ποτό. Λέει στον μπάρμαν «σύντροφε ένα ουΐσκι!» (ο μπάρμαν δεν ρωτά τι ουΐσκι, αφού δεν θα υπάρχουν μάρκες, αλλά ένας τύπος ποιοτικού ουΐσκι, αυτός με την κόκκινη ταμπέλα –το red label- που θα αναγράφει επάνω «ουΐσκι»). Ο μπάρμαν τον ρωτά «που μένεις σύντροφε;» Ο Δ. απαντά «εεε, Πιπίνου και Πατησίων», ο μπάρμαν απαντά ευγενικά, καθώς είναι λογικό ότι στην αρχική αυτή φάση της οικοδόμησης του σοσιαλισμού δεν είναι δυνατόν να αποφεύγονται τα λάθη και οι δυσκολίες προσαρμογής «δεν είσαι σε μας ρε σύντροφε, πήγαινε στο ΚΓ΄ Μπαρ δυο στενά πιο κάτω». Ο Δ. φεύγει και πηγαίνει στο ΚΓ΄. Μπαίνοντας ζητά ένα ουΐσκι, ο μπάρμαν αφού βεβαιώνεται με ένα απλό τηλεφώνημα στο μητρώο ότι ο Δ. πράγματι υπάγεται στο μπαρ όπου εργάζεται τον σερβίρει με χαρά. Τότε ο Δ. τον ρωτά «μπορώ να έχω λίγο πάγο;» για να λάβει την απάντηση «πάγο στον τρίτο αφού περάσεις απ’ το πρωτόκολλο». Ο Δ. βάζει τον πάγο και κάθεται στο τραπέζι του για να περάσει τη βραδιά του ακούγοντας το κεντρικό κρατικό πλέιλιστ, που παίζεται σε όλα τα μπαρ της χώρας για την ανύψωση του πολιτιστικού επιπέδου του εργαζόμενου λαού και συζητά με τους γείτονές του θέματα σχετικά με την ανάπτυξη των ρυθμών της παραγωγής και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας…
Οι παραπάνω περιγραφές είναι κατά τη γνώμη μου αναγκαίες καθώς οι κομμουνιστές δεν κρύβουν τις προθέσεις τους και οφείλουν να έχουν λόγο ρεαλιστικό, λεπτομερή, προγραμματικό και χωρίς ωραιοποιήσεις. Αν βγούμε στις γειτονιές, στα σκολειά και στους χώρους δουλειάς και τα πούμε όλα αυτά καθώς και άλλα παρόμοια για άλλα θέματα της καθημερινότητας, είναι δυνατόν να μην πείσουμε και να μην στρατεύσουμε την πλειοψηφία του λαού μας (εκτός από κάποιους γκρινιάρηδες και καλοπερασάκηδες) στον αγώνα για το σοσιαλισμό;
Σόρτλινκ: http://wp.me/p1pa1c-fK9
DrAluca
30 Ιανουαρίου, 2012 1:32 πμ
ΡΙΣΠΕΚΤ
😀 😀 😀
Χαμογελατε…
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 1:42 πμ
Α, σου άρεσε, μάλιστα… τέτοιος οπορτουνιστής που είσαι θα το πέρασες για σάτιρα 😆
DrAluca
30 Ιανουαρίου, 2012 4:24 μμ
Ο Οπορτουνισμος, ολους μας ενωνει, Capys κομμουνες σιδερωνει….
🙂 🙂 🙂 🙂
Χαμογελατε…
xtremyst
30 Ιανουαρίου, 2012 1:46 πμ
καπυ σταυρώνω-ψηφίζω-μερακλώνω
giorgalis
30 Ιανουαρίου, 2012 1:54 πμ
Μπράβο μπράβο μπράβο, γιατί η λαϊκή οικογένεια δικαιούται και το μπαρ της και τον οίκο ανοχής της και τα πάντα όλα!
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 1:55 πμ
τερμα τα εργατικά συμβουλια και οι μαλακιες….
Συνελευση και καταληψη σε καθε μπαρ…. 😀 😀 😀
επίσης τερμα τα αμερικανοεγγλεζικα ουίσκια.
Μόνο συντροφικό τσίπ’ρο και ρακή «Marco» με κοκκινο αστερι….
εβίβα!!!
catalternative
30 Ιανουαρίου, 2012 2:08 πμ
Ωπα!!! 😀 😀 😀
catalternative
30 Ιανουαρίου, 2012 2:09 πμ
Έλα Θανάση σύντροφε!!! :)))
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 2:13 πμ
η πλειλίστ να υποθεσω θα παιζει σε ριπιτ Παπακωνσταντινου-Τσακνή-Μαχαιρίτσα? 😀 😀 😀
catalternative
30 Ιανουαρίου, 2012 2:24 πμ
Θανάση;;;; 😀 😀 😀
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 2:26 πμ
δεν ειμ’ο θανασης ρε κοπελια…. 😀 😀 😀 😀
catalternative
30 Ιανουαρίου, 2012 12:59 μμ
Ου ρε!! 😛
Χρήστος
30 Ιανουαρίου, 2012 4:01 πμ
τώρα τελευταία ΚΑΙ Πασχαλίδη παρακαλώ!
Το «κόψε την πείνα σου» φαίνεται εξυμνεί τα κομμουνιστικά ιδεώδη!
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Ιανουαρίου, 2012 4:10 πμ
Ο Μαιχαιροκοιλίτσας έχει τραγουδήσει μέχρι και σε φεστιβάλ της ΟΝΝΕΔ ρε. έχουμε ήδη έτοιμη μια μετάθεση για Τασκένδη για την πάρτη του… 😛 😛
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 8:31 πμ
Δεν μπορούμε από τώρα να ξέρουμε τί θα περιέχει το πλέιλιστ. Λογικά, απ’ όλα (με μια ιδιαίτερη έμφαση σε διάφορους κολλητούς της Κεντρικής Επιτροπής), ενώ πολλά θα κριθούν από τη στάση του κάθε καλλιτέχνη απέναντι στην επανάσταση και την προσπάθεια οικοδόμησης του σοσιαλισμού. Αν και νομίζω ότι δεν πρέπει να επαναλάβουμε τα ίδια λάθη με το παρελθόν και μουσικά πρέπει να είμαστε ανοιχτοί (μη σου πω ότι θα έχει εκπομπή και ο αείμνηστος risinggalaxy με πριόνια -αν και εφόσον βέβαια εγκαταλείψει την πλάνη του και τις δοξασίες του αναρχισμού) 😀
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 12:36 μμ
κανα-δυο 48ωρα σε μπαρ της ενορίας του και θα του περασει κι αυτηνου….
και μετα θα ξεκινα η εκπομπη του με το «πεσατε θύματα» 😀 😀 😀
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Ιανουαρίου, 2012 3:20 πμ
Ίσως μείνεις και στην ιστορία με αυτό το ποστ. 😛 😀 😀
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Ιανουαρίου, 2012 3:21 πμ
Καλά ε, του emoticon το κάγκελο γίνεται πάλι.
Eddie
30 Ιανουαρίου, 2012 6:19 πμ
θεός!
vassozacharof
30 Ιανουαρίου, 2012 9:10 πμ
Στην συνέχεια όταν ζήτησα το λόγο για να απευθύνω ένα χαιρετισμό, δηλώνοντας συμπαράσταση στους απεργούς, ο Πελέκης μου είπε ότι «δεν είσαι στους ομιλητές που συμφωνήθηκε να μιλήσουν». Όταν τον ρώτησα «ποιος το συμφώνησε αυτό»; Μου απευθύνθηκε με αυστηρό ύφος ρωτώντας με «σαν τι θα μιλήσεις»; Του απάντησα ότι εγώ είμαι μέλος του ΔΣ του ίδιου Ε.Κ που είναι και αυτός και ταυτόχρονα είμαι μεταλλεργάτης στην μεγαλύτερη βιομηχανία μετάλλου της χώρας στο Αλουμίνιο της Ελλάδος. Μου απάντησε ότι δεν θα μιλήσω γιατί έτσι θέλει αυτός.
http://xronika05.blogspot.com/2012/01/blog-post_30.html
simon
30 Ιανουαρίου, 2012 9:11 πμ
Σύντροφε Capybara, πάλι προτάσεις αόριστες με κενά βλέπω, δυστυχώς…
Εξηγούμαι, με βάση το παραπάνω θέμα: ο σ. Δ βγαίνει από το ΚΓ΄ Μπάρ, γκουρλωμένος (θεσσαλιστί «λιώμα») και κατευθύνεται στο «σπίτι του», δηλαδή στο κρατικό διαμέρισμα, που του έχει παραχωρηθεί κατά ΧΡΗΣΗ, ενόψει των ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ αναγκών του. Μπροστά από το ΙΓ΄ Μπάρ το red label έχει κάνει τη δουλειά του και αισθάνεται την ανάγκη να ξεράσει. Η επιλογή να ξεράσει στο δρόμο ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ: δεν μπορεί ο σ. οδοκαθαριστής να καθαρίζει τα ξερατά του καθενός.
Ερώτηση: μπορεί, λόγω έκτακτης ανάγκης, να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα του ΙΓ΄ ή υπάρχει αναρμοδιότητα; Τι θα γίνει με το στομάχι του, που δεν καταλαβαίνει από αρμοδιότητες;
Βασικά ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας της λαϊκής διασκέδασης παραμένουν αναπάντητα…
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 11:22 πμ
Δεν μπορούμε να τα απαντήσουμε όλα από τώρα, αυτό θα ήταν ολοκληρωτισμός!
antidrasexex
30 Ιανουαρίου, 2012 11:58 πμ
Το σοσιαλιστικό ουίσκι δεν σε κάνει λιώμα, αλλά και να σε έκανε, δεν δικαιούσε να καταναλώσεις τέτοια ποσότητα από το κοινωνικό ουίσκυ που να γίνεις λιώμα ούτως ώστε να ξεράσεις, γιατί θα είναι κατάχρηση των κοινωνικών πόρων εις βάρους το καλού του λαού.
Problem Busted.
(νομίζω ότι είσαι εγκάθετος προς το σοσιαλισμό και σε βλέπω να μαζεύεις πάγο στη Σιβηρία για παρασκευή παγακιών για τα σοσιαλιστικά μπαρ).
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 12:03 μμ
Έτσι κερδίζεται η ιδεολογική ηγεμονία, με τέτοιους άξιους οργανικούς διανοούμενους της εργατικής τάξης. Εύγε σ/φε!
Anakata-dyomenh
30 Ιανουαρίου, 2012 5:29 μμ
πες τα βρε antidrasexex… αυτοι θα μας το δίνουν με το σταγονόμετρο… 😛
αυτοτροφοδοτουμενος ιεχωβας
30 Ιανουαρίου, 2012 10:43 πμ
μη παραλειψετε να βαλτε και τον αυθεντικο Νταλαρα,γιατι ο νταλαρας της αναρχιας μπηκε πρωτος πρωτος
δε λεω ωραιο τραγουδι και ωραιος τραγουδιστης , αλλα …. νταλαρακος
Oblivion
30 Ιανουαρίου, 2012 10:43 πμ
Και οι διαφωνούντες θα στέλνονται για καταναγκαστική εργασία στο Γκουλάγκ Δραπετσώνας:P
Y.Γ-Μανικάκο, αυτός με το ταμπούρλο είσαι ρε στο βίντεο?
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 12:39 μμ
😀 😀 😀
όι δυστυχως εκεινο το βραδυ ημανε μεζεδοκουβαλητής υπηρεσίας και με ειχανε στο «φέρνε» οι σύν-τροφοι……
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
30 Ιανουαρίου, 2012 10:44 πμ
Κάπι είσαι ορθόδοξος-μαρξιστής;;;
Με ποιο δικαίωμα σατιρίζεις τα ιερά και τα όσια; 😛
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 11:26 πμ
Κι άλλος που το περασε για σάτιρα. Νομίζω ότι μόνο ο Λούπχολ έχει συναίσθηση της ιστορικής συγκυρίας…
koula
30 Ιανουαρίου, 2012 11:27 πμ
αυτος νομιζει οτι θα ψηφιζει για την πλέιλιστ του IE’ Μπαρ, που θα συχνάζει … για αυτο χαρηκε 😛
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
30 Ιανουαρίου, 2012 11:39 πμ
«Αν θες πάγο να περάσεις από το πρωτόκολλο»;;;!!!
Ε, όχι ρε φίλε. Καρφώνεσαι.
Μήπως είσαι από αυτούς τους τροτσκιστές που σταύρωσαν το Χριστούλη μας;;;
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 11:46 πμ
Βαρειές κατηγορίες, αλλά ας είναι.
Δεν μου αρέσουν οι ωραιοποιήσεις σύντροφε, θέλω να λέμε τα πράγματα όπως είναι, μαζί με τις δυσκολίες που αναμένονται στο δρόμο…
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
30 Ιανουαρίου, 2012 12:02 μμ
Ας είναι. Αποδέχομαι πάντα την βιολογική ειλικρίνεια ενός μαρξιστή.
Spin
30 Ιανουαρίου, 2012 11:12 πμ
Νομίζω πως τόσο σοβαρά θέματα δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται με τόσο ελαφρότητα. Κρύο το χιούμορ και άκαιρο θα έλεγα. Εδώ ο κόσμος πεινάει και ο καπυμπάρας(μπάρ για καπή) δεν έχει να πει τίποτα. Δεν ξέρω, στο ερχόμενο συνέδριο έχουμε πολλά να συζητήσουμε. Η εκλογή πρόεδρου του παραλληλογράφου θα λύσει πολλά θέματα…
***ΈΧΕΤΕ 24 ΩΡΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ***
koula
30 Ιανουαρίου, 2012 11:22 πμ
εχεις δικιο, ειναι σοβαρα…
εγω λεω να το κανουμε στικι…
koula
30 Ιανουαρίου, 2012 11:14 πμ
😆 ωραία άρχισε η εβδομάς! 😀
αγαπητέ capybara, να υποθέσουμε ότι και τα ποτά που θένε καλαμάκι… θα σερβίρονται?
και αν ναι, το καλαμάκι θα είναι δεμένο με σπάγκο? όπως τα στυλό στα γκισέ των σημερινων δημ.υπηρεσιων? 😛
για να ξερω τι θα παραγγελνω δηλ…
loophole
30 Ιανουαρίου, 2012 11:17 πμ
Επιτέλους, καθαρές κουβέντες, αξιοπιστία, πρόγραμμα! Εύγε σ.!
koula
30 Ιανουαρίου, 2012 11:25 πμ
το ξεραμε οτι εισαι μπαροβιος.. αλλά μισο λεπτο να ξεκαθαρισουμε μερικα πραγματα, που αφορουν και εσενα :P..
πχ αν καποιος συντροφος ειναι παραφωνος (γκουχ) οι λοιποι θα πρεπει να τον ανεχονται? ή παιζει και ενδεχομενο διαγραφης? κινδυνευει να ακουσει το «να φυγετε κυριε! να πατε αλλού!» ???
giorgalis
30 Ιανουαρίου, 2012 11:29 πμ
Στα δεξιά μπλογκ άρχισε να «παίζει» η ανάρτηση του κάπυ;
Αν γίνει, στοίχημα πως θα σχολιαστεί και στη βουλή; 🙂
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 11:35 πμ
Το ξέρω ότι μπορεί να γίνει τέτοια προβοκάτσια. Άλλωστε ο προγραμματικός λόγος πάντα τρόμαζε τη δεξιά, αλλά και μερίδες της αριστεράς…
giorgalis
30 Ιανουαρίου, 2012 11:37 πμ
😀
πλάκα-πλάκα σπρώχτε το στους δεξιούς και θα πέσει τρελό γέλιο!
koula
30 Ιανουαρίου, 2012 11:44 πμ
ρε μη δινετε ιδεες λεμε… 😛
lascapigliata
30 Ιανουαρίου, 2012 11:45 πμ
Είσαι θεός ήλιος καλοκαιρινός 😀
Aντώνης
30 Ιανουαρίου, 2012 11:48 πμ
Δεν πρόκειται για σάτιρα. Οκτώ στους δέκα αριστερούς σκέφτονται έτσι, άρα είναι προτιμότερο να κλάψει κανείς παρά να γελάσει. Μήπως δεν είναι ιερό δόγμα της Αριστεράς η κρατικοποίηση των πάντων και η κατάργηση της αγοράς;
Στον κομμουνισμό θα υπάρχουν τρεις πυλώνες: ο κοινωνικός τομέας (αυτοδιαχειριζόμενος εντός αγοράς), ο κρατικός (διοικούμενος από την πολιτική ηγεσία εκτός της αγοράς) και ο ιδιωτικός (διαχειριζόμενος από τους ιδιοκτήτες βεβαίως εντός της αγοράς).
Ο κοινωνικός θα αφορά σύγχρονες επιχειρήσεις με επιστήμονες (πχ λογισμικό).
Ο κρατικός-δημόσιος θα αφορά νευραλγικές επιχειρήσεις-υπηρεσίες (πχ τράπεζες και σχολεία).
Ο ιδιωτικός θα αφορά όλα τα υπόλοιπα κατά κανόνα μικρές-καθυστερημένες επιχειρήσεις έντασης εργασίας (πχ σουβλατζίδικα).
koula
30 Ιανουαρίου, 2012 11:51 πμ
και τα καθισματα θα ειναι καπως ετσι… ?
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 11:53 πμ
Ναι, και θα έχει και κακορίζικα φυτά εσωτερικού χώρου σε ζαρντινιέρες, όπως επίσης και αφίσες με τις ομορφιές της Ελλάδας 😀
koula
30 Ιανουαρίου, 2012 11:57 πμ
κανέλη? 😛
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 12:01 μμ
Περιγραφή μιας ΔΟΥ στον καπιταλισμό…
lascapigliata
30 Ιανουαρίου, 2012 11:55 πμ
Ταινιάρα
Capybara
30 Ιανουαρίου, 2012 11:57 πμ
Πολύ ωραία ταινία!
syllas79
30 Ιανουαρίου, 2012 12:25 μμ
Στην κοινωνία που περιγράφεις κολλάει το επαίσχυντο διαφημιστικό μήνυμα του κυνικού καπιταλισμού : Απολαύστε υπεύθυνα.
Έτσι ναι, μάλιστα.
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
30 Ιανουαρίου, 2012 1:18 μμ
ειναι απλο…..ο κοσμος θελει κατι ψευτοτραγουδιστες θελει κοκα κολα…θελει πλαστικα μπιστεκια και ντοματες μεταλλαγμενες….θελει αυτοκινητα και να βιλες αυθαιρετες για να πηγαινει τα καλοκαιρια και το χειμωνα…..θελει κινητα και να κυκλοφορει με τον υπολογιστη κραμασμενο στο λαιμο του( η νεα μοδα….του ipad…) κτλ……
παντα θα βρισκει δικαιολογιες που δεν ψηφιζει το ΚΚΕ ή που δεν ειναι κομμουνιστης….αλλα η αιτια ειναι μια…η μαλακινση στο εγκεφαλο τους….κατσε τωρα στο ρατζο και χρυσοπληρωνε τα φαρμακα…..πληρωνε την αυξηση στα απαισια μεσα μεταφορας….
το θεμα ειναι να το παρουμε χαμπαρι….και να μην πιστευουμε οτι ο κοσμος θα αλλαξει…ειμαστε αυτοι που ειμαστε οσοι ειμαστε ….οι αλλοι θελουν καπιταλισμο….απλα ειναι τα πραγματα….δειτε γυρω μας…..εχω γνωστους που το παιζουν ,που θεωρουν εαυτους αριστερους και που πηγαν στην ολλανδια και πηγαν με πορνες και καπνισαν χασισι…..αν αυτο ειναι προοδος παω πασο.
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 1:23 μμ
χασίσι?
οχι ρε γαμωτ…..
Spin
30 Ιανουαρίου, 2012 1:38 μμ
πασόκοι και νεοδημοκράτες γαμημένοι η χρυση αυγη δεν πεθαίνει.
οι πόρνες ήπιαν χασίσι ή οι γνωστοί σου?Τα πράγματα είναι σοβαρά, να τα αναφέρεις στον πνευματικό σου ή στην τοπική!
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 1:43 μμ
τοπικη καφετέρια(coffee shop);
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Ιανουαρίου, 2012 1:55 μμ
Πες και για τα ναρκω-φεστιβάλ των ΕΑΑΚ!
Όχι, πες! Να μαθαίνει ο κόσμος.
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 3:05 μμ
επιτελους….. να μπει ενα τερμα σ’αυτες τις αθλιες εικόνες…..
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 3:15 μμ
στο μικρόφωνο φανατική υποστηρικτρια του Ντουρούτι,επιμένει να προπαγανδιζει …
» θα παρω φόρα να τα γκρεμισω,να παρω επιτελους μια αναπνοη….»
παραφραζοντας το » Σε κάθε περίπτωση εμείς δεν φοβόμαστε τα ερείπια…κουβαλάμε έναν καινούργιο κόσμο εδώ, στις καρδιές μας.Είναι αυτός ο κόσμος που μεγαλώνει αυτήν εδώ την στιγμή…….»
anton555
30 Ιανουαρίου, 2012 3:26 μμ
Απιστευτο ποστ μουσιου καπυμπαρα.
Oblivion
30 Ιανουαρίου, 2012 3:53 μμ
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 4:04 μμ
Βρε όπου χρήμα –αν είσαι και πατρίς- και έχεις δηλώσει και εθελοντής,
να σου ευχηθούμε περαστικά.
Αν είσαι και ακροδεξιός ή όπως λέμε «Πουτάνας γιος»,
να σου ευχηθούμε περαστικά…
Oblivion
30 Ιανουαρίου, 2012 4:11 μμ
Είστε σεξιστής κύριε.Ο από πούπουλα πλασμένος κώλος μου δεν αντέχει την ωμότητά σας.
Είχες πατρίδα -κουφή κλανιά σου-, κατεβασμένα και τα βρακιά σου, να σου ευχηθούμε….
Oblivion
30 Ιανουαρίου, 2012 4:12 μμ
Σορρυ.Όπου «κώλος» βάλε «ποπός».
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 4:14 μμ
νεβερμάιντ 😀
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
30 Ιανουαρίου, 2012 6:53 μμ
eseis oloi pou koroidepsate re eksupnakides….pou einai to periergo?????an eisai aristeros akroaristeros anarxikos antieksousiasths eisai enantia sta narkwtika pou to susthma pasarei stous laous….kai to xasisi einai kai auto narkwtiko den einai mono h za….
ti eaak kai malakies re?….ainte tzimania oloi….mono gia kalampouria kai eirwnies eiste malakes.
http://www.youtube.com/watch?v=2aZSJ8V0VQs pare eaak edw….
DrAluca
30 Ιανουαρίου, 2012 6:59 μμ
Ναρκωτικα και δουλοι, «σκατα» γινικαμ ουλοι….
Χαμογελατε…
μανικακος
30 Ιανουαρίου, 2012 7:02 μμ
sweet home zoniana re…..
macgiorgosgr
30 Ιανουαρίου, 2012 10:28 μμ
Της κοντής ψωλής, οι τρίχες της φταίνε.
DrAluca
30 Ιανουαρίου, 2012 10:36 μμ
Και μαλιστα χωρις παγο…..στρεητ…
Χαμογελατε…
giorgos1
30 Ιανουαρίου, 2012 10:34 μμ
ανμπιλίβαμπολ!
XΑΡΗΣ ΜΟΧΛΑΣ
30 Ιανουαρίου, 2012 10:50 μμ
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fembed%2FWx-G3cGAVkY&h=9AQEUlmtVAQFK_qX2XcW8JfuBt4VUJWc3Ma_OtO9q0ytxVw&enc=AZN1ela5NBJ8OJ2LHwrZEiUVPLkPGfYdsUPpmjJL-_jRUH4FXqhwCGMauNJu80-EPMTJAjdjfDFn4Sb_umOFCRIytpZdZFYgguNgdFAQKMam3g
XΑΡΗΣ ΜΟΧΛΑΣ
30 Ιανουαρίου, 2012 10:52 μμ
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
30 Ιανουαρίου, 2012 11:22 μμ
http://www.youtube.com/watch?v=qHVxX9DZbq0 ρεμπετικο για μια ζωη
CrippleHorse
31 Ιανουαρίου, 2012 1:19 πμ
Θα ήθελα να προσθέσω τις προτάσεις μου μετά από προσεχτική εξέταση των προβλημάτων που θίγει το κείμενο:
Είναι προφανές ότι η λύση που προτείνεται -παρόλο που κανείς δεν αμφιβάλλει για τις προθέσεις του συντρόφου Καπυμπάρα- έχει σαν αναπόφευχτη συνέπεια τα μπαρ περιοχών με διαφορετική πληθυσμιακή πυκνότητα να δέχονται διαφορετικό αριθμό επισκεπτών. Και επειδή ο σοσιαλισμός είναι ελευθερία αλλά όχι ασυδοσία, εχτός από τη διασφάλιση της ισότητας, θα πρέπει να να κοιτάξουμε τα λαϊκά στρώματα να έχουν επίγνωση της κοινωνικής τους ευθύνης. Στην κατεύθυνση αυτή είναι λογικότερο να πούμε ότι κατ’αρχή δεν έχει σημασία αν κάποιο μπαρ αρέσει περισσότερο από κάποιο άλλο, εφόσο αντιλαμβάνονται όλοι ότι το ζήτημα είναι όλα τα μπαρ να είναι (και να αντιμετωπίζονται σαν) ίσα. Βρίσκουμε λοιπόν προτιμότερο να πρέπει κανείς να πηγαίνει σε κάθε μπαρ μόνο μία φορά και να αποχτά τη δυνατότητα να ξαναεπισκεφτεί το ίδιο μπαρ μόνο αφού επισκεφτεί όλα τα υπόλοιπα.
Στα μπαρ του Σοσιαλισμού η εκτέλεση της παραγγελίας θα πρέπει να γίνεται μετά από εισαγωγή διάτρητης κάρτας (η οποία αναγράφει βέβαια τα ονόματα όλων των μπαρ της πόλης – οι διευθύνσεις θα αναγράφονται στο συνοδευτικό οδηγό εξόδου για λόγους οικονομίας χώρου) που θα εκδίδει το Υπουργείο Επισιτισμού και Διασκέδασης, αποδείχνοντας έτσι ότι ο πελάτης δεν έρχεται δεύτερη φορά στο ίδιο μπαρ (προτού επισκεφτεί τα υπόλοιπα). Αποφεύγουμε την ηλεκτρονική κάρτα, όχι φυσικά από τεχνολογικό ντετερμινισμό, αλλά για τον απλό λόγο ότι καθένας θα πρέπει να είναι σε θέση να ελέγξει ποια μπαρ έχει επισκεφτεί και ποια του απομένουν.
Αφού τρυπηθεί ό,τι ήταν να τρυπηθεί, ο πολίτης θα αποχτά τη δυνατότητα να προμηθευτεί νέα κάρτα, αφού παραδόσει βέβαια στην αρμόδια υπηρεσία και τις σχετικές αποδείξεις που κράτησε από τις επισκέψεις του στα μπαρ, πιστοποιώντας έτσι ότι δεν τρύπησε μόνος του ονόματα των μπαρ ώστε να αποφύγει να τα επισκεφτεί και να πάρει τη νέα κάρτα μια ώρα αρχίτερα [αν η συλλογή των αποδείξεων θεωρήθηκε πραχτική κατά την προσπάθεια του αστικού καθεστώτος να αναβιώσει καταναλωτικές αντιλήψεις που ανθούσαν στον παρηκμασμένο καπιταλισμό πριν την κρίση, δε βλέπουμε γιατί το μέτρο αυτό θα μπορούσε να ιδωθεί σαν ταλαιπωρία στο Σοσιαλισμό, όπου αυτό που μας ενδιαφέρει δεν είναι ο υπερκαταναλωτισμός αλλά το κοινωνικό συφέρον]. Αποτυχία, λοιπόν, του πελάτη να προσκομίσει απόδειξη από μπαρ που -σύμφωνα με τη διάτρητη κάρτα- έχει επισκεφτεί, θα συνεπάγεται ότι η ανανέωση της κάρτας μπορεί να γίνει μόνο αφότου επισκεφτεί (ή ξαναεπισκεφτεί, αφού αυτό ακριβώς δεν είμαστε σε θέση να διαπιστώσουμε) το συγκεκριμένο μπαρ. Αυτό το μέτρο θα διασφαλίζει ότι κανείς δεν τρυπάει επίτηδες ονόματα μπαρ που θα ήθελε να αποφύγει.
Είναι πιθανό τα πλεονεχτήματα της συγκεκριμένης λύσης να αντισταθμίζουν την απώλεια ενός άλλου που πολύ εύστοχα σημείωσε ο σύντροφος Καπυμπάρα: πρέπει να παραδεχτούμε ότι η λύση που αναφέρουμε δίνει κάποια διέξοδο στη συνέχιση του αστικού κατάλοιπου της «παρέας» (ή των κακοποιών στοιχείων που ανέφερε ο σύντροφος) η οποία -με το σύστημα που προτείνουμε- θα μπορεί ακόμα να μαζεύεται στο ίδιο μπαρ (απλά δε θα είναι το ίδιο κάθε φορά), αν και θα υπάρξουν σίγουρα περιπτώσεις όπου μέλη της παρέας θα θέλουν να επισκεφτούν μπαρ που άλλα μέλη της παρέας έχουν ήδη επισκεφτεί και δεν είναι σε θέση να ξαναεπισκεφτούν πριν την ανανέωση της κάρτας τους. Από την άλλη εχτιμούμε ότι η πρόταση του συντρόφου -ο οποίος σωστότατα σημειώνει ότι στο σοσιαλισμό είμαστε φίλοι με όλους- απλώς θα ευνοούσε τις φιλίες (και τις φράξιες) στις γειτονιές μας.
Ανάμεσα στα μειονεχτήματα της λύσης που προτείνουμε, διακρίνεται κύρια η πιθανότητα να δημιουργηθεί μαύρη ανταλλακτική αγορά δίατρητων καρτών, όπου πχ ο κάτοικος Άνω Τούμπας που δεν έχει πάει ούτε σε ένα μπαρ των Αμπελοκήπων θα μπορεί να ανταλλάζει την κάρτα του (και τις αποδείξεις) με κάποιον που μένει Αμπελόκηπους και δεν έχει πρόθεση να πάει σε κανένα μπαρ της Άνω Τούμπας. Αν και σε πρώτη ανάγνωση, δεν είναι απόλυτα αναγκαίο να εμποδίσουμε την ύπαρξη τέτοιων συναλλαγών, αφού τα μπαρ θα δέχονται ίσους επισκέπτες έτσι κι αλλιώς (ίσως με μια χρονική καθυστέρηση, πρέπει να πούμε), είναι δυνατό να επικρατήσουν ακραία ατομικιστικές λογικές και να ανταλλάζει κανείς την κάρτα του όσες φορές απαιτούνται ώστε να συχνάζει τελικά μόνο στα μπαρ που θέλει. Αυτό μπορεί να αποτραπεί αν οι διάτρητες κάρτες είναι ονομαστικές, ώστε η μεταβίβασή τους να είναι αδύνατη.
Παραμένει βέβαια το ενδεχόμενο να συνεχιστεί η ανορθολογική επιθυμία κάποιων ανθρώπων να πηγαίνουν σε συγκεκριμένο μπαρ. Μια πραγματικά ριζοσπαστική αριστερά δε θα πρέπει να αρκείται στη βαθειά πίστη της στον άνθρωπο, ελπίζοντας ότι τα όποια προβλήματα θα λυθούν από μόνα τους, πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίζει τη ρίζα τους και να βρίσκει ρεαλιστικές λύσεις. Φυσικά επειδή δεν έχουμε αμφιβολία ότι -σε ένα σοσιαλιστικό κράτος όπου οι μετακινήσεις θα γίνονται σχεδόν αποκλειστικά με μέσα μαζικής μεταφοράς- η απόσταση των μπαρ από το σπίτι ή το χώρο εργασίας δε θα μπορούσε να αποτελέσει λόγο προτίμησης του ενός μπαρ από το άλλο, θα εξετάσουμε τον παράγοντα του εργατικού προσωπικού, που για μία σειρά λόγων που δε θα αναλυθούν εδώ, θα μπορούσε να καταστήσει κάποιο μπαρ προτιμητέο. Η επέχταση της λύσης που προτείναμε για τους επισκέφτες, δηλαδή η υποχρεωτική μετάθεση των εργαζόμενων, ώστε κανείς να μη δουλεύει πχ δεύτερο μήνα στο ίδιο μπαρ προτού δουλέψει σε όλα τα υπόλοιπα, αναμφίβολα θα έλυνε τέτοιου είδους προβλήματα, αναιρώντας κάθε άλλο λόγο να προτιμά κανείς κάποιο μπαρ. Τουλάχιστο όχι για πάνω από ένα μήνα.
koula
31 Ιανουαρίου, 2012 1:26 πμ
😆
καλά το πάτε το θέμα… να δούμε ποιος θα ψηφιστει περισσοτερο 😛
koula
31 Ιανουαρίου, 2012 1:27 πμ
an kai to capy-bar-a μάλλον θα σας παρει τα σωβρακα… 😛
CrippleHorse
31 Ιανουαρίου, 2012 1:34 πμ
Όχι βρες μου έστω ένα σημείο όπου πάσχει η λύση που προτείνω 🙂
koula
31 Ιανουαρίου, 2012 1:36 πμ
😀
με τοση γραφειοκρατεία, τους βλέπω να μένουν μέσα και να σερφαρουν στο διαδικτυο, με τβίτερ 141 χαραχτηρων…
CrippleHorse
31 Ιανουαρίου, 2012 1:54 πμ
Ε τότε δεν πρόκειται να οικοδομήσουμε σοσιαλισμό ούτε σε χίλια χρόνια 🙂
Capybara
31 Ιανουαρίου, 2012 10:05 πμ
Ενδιαφέρουσες οι απόψεις σου σύντροφε, αν και η πολυπλοκότητα του συστήματος μπορεί εύκολα να γίνει η αιτία να παρακαμφθεί ο νόμος. Τέλος πάντων, σημασία έχει ότι ο διάλογος άρχισε. Άλλωστε σκοπός του κειμένου ήταν να ανοίξει όχι να κλείσει ο διάλογος 🙂
koula
31 Ιανουαρίου, 2012 12:10 μμ
και θα υπαρχουν μερικα μπαρ ανοιχτα μια καθημερινη πρωί, όπως τωρα μερικά ΚΕΠ ειναι απογευμα?