inflammatory
Αυτό μόνο εχω να πω σα φιλική συμβουλή…για να μην αναθεματίσω την ώρα και τη στιγμή που δημοσιοποιήθηκαν οι συγκεντρώσεις της Γαλλίας και ξέσπασε εδω κυριολεκτικά μια άκυρη γκρίνια (για τη γκρίνια) σαν τσουνάμι…για μας που «δεν κάνουμε τίποτα» κι έχουμε πέσει σε λήθαργο. Όποιος απαξιώνει τις κινητοποιήσεις που λάβαιναν μέρος κάθε εβδομάδα με αποκορύφωμα αυτή της 5ης Μάη, στην οποία ήταν στα σκαριά να γίνει το «μαγαζί» λαμπόγυαλο και σκοτώθηκαν τρείς άνθρωποι, ή έχει επιλεκτική μνήμη ή βγάζει συμπεράσματα άκριτα και παρορμητικά.
Η μεμονωμένη καταμέτρηση συγκεντρώσεων ως δείγμα μαχητικότητας, χωρίς να λαβαίνει κανείς υπόψην τους ευρύτερους κοινωνικούς συσχετισμούς και τον (καθοριστικότατο) παράγοντα που λέγεται timing, παραπέμπει περισσότερο σε διαγωνισμό μαζώξεων… παρά σε χωροχρονική συναίσθηση του τι γίνεται και πολύ σημαντικότερα τι υποβόσκει.
Δεν έχω καταλάβει απο που ξεφύτρωσε με ενα τελείως αυτονόητο στύλ, το αυθαίρετο συμπέρασμα που θέλει ψυχαναγκαστικά τον κόσμο απο τις χώρες που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, να αντιδρά σαν κλώνους της Ντολυ και να βγαίνει ταυτόχρονα στους δρόμους με την ίδια συχνότητα…λες και ο κάθε Σαρκοζύ μιλάει στο msn κάθε μέρα με τον Παπανδρέου για να συνεννοηθούν και να περάσουν τα μέτρα λιτότητας ταυτόχρονα την ιδια εβδομάδα…ώστε με τη σειρά τους να οργανωθούν τα συνδικάτα της κάθε χώρας παρέα. Λες και η κουλτούρα ή το ιστορικό παρελθόν μιας χώρας δεν παίζει ρόλο στο πως οργανώνεται το κίνημα. Για το δε στήσιμο που ρίξαμε στο γραφειοκρατικό ραντεβού της 29ης διότι προτιμήσαμε να πάμε για «νάνι» αντί για «πάρτυ», δεν έπεσε η ζάχαρη στο νερό… αν και ομολογώ οτι μου άρεσε αισθητικά μιας και σου έδινε την (ψευδ)αίσθηση οτι συμμετείχες σε μια οικουμενική κινητοποίηση. Κάτι σαν αυτό που ζούσε ο πλανήτης την πρωτοχρονιά του Millenium ενα πράγμα. Ήθελα να ΄ξερα όμως σε ποιές απο αυτές τις χώρες που ήταν «Εγγλέζες» στην ώρα τους, είχαν προηγηθεί επαναλαμβανόμενες και μαζικές κινητοποιήσεις. Ποιές απο αυτές είχαν θύματα που θα έβαζαν το κίνημα σε αμηχανία. Καμία, γιατί η κάθε χώρα έχει τις δικές της συγκοιρίες και αυτές καθορίζουν πως θα ξετυλιχθούν τα γεγονότα. Εκεί που είναι ήμασταν και εκεί που είμαστε θα ΄ρθουν…ή μπορεί και να μην έρθουν ποτέ. Τελικά όμως αυτό έχει αυτό σημασία;
Για να έρθουμε στα της ουσίας…καλές οι τακτικές κινητοποιήσεις και οι 24ωρες απεργείες, αλλα το πολύ το «Κύριε Ελέησον» το βαριέται κι ο παππάς. Εαν δεν υπάρχει μια προοπτική στον ορίζοντα έστω πχ. μιας εβδομαδιαίας απεργείας (αν οχι διαρκείας) διαχέεται απο ενα σημείο και μετά η αίσθηση της ματαιότητας και συνακόλουθα υπάρχει «κάμψη». Βέβαια πως ορίζεται αυτή η κάμψη…στα νούμερα; Δεν υποτιμώ τα νούμερα διότι σηματοδοτούν συναίνεση και με τη συναίνεση γίνονται οι αλλαγές. Απλά τα νούμερα προέκυψαν αρκετές φορές και με τη συνεισφορά των εργατοπατέρων, οι οποίοι παίζουν μπάλα αλλιώς όταν η χώρα είναι υπο κανονικές συνθήκες (πχ Γαλλία) και αλλιώς όταν είναι υπο την επίβλεψη της τρόικας η οποία έχει ήδη τεντώσει το σκοινί, συνεπώς δε θα επιδιώξουν να το φέρουν στα άκρα και να προκαλέσουν τη ρήξη…όπως και πολύ στεγνά αποδείχτηκε. Το οτι πέσανε τα νούμερα όμως δε σημαίνει οτι έπαψε να υπάρχει «ακροαματικότητα». Είναι παντελώς άδικο να παραβλέπεται το δυναμικό εκείνης της μαχητικής μειονότητας που είναι στο δρόμο ακόμα και τώρα και δείχνει την αλληλεγγύη της πχ. στους απολυμένους των Ελληνικών Γραμμάτων, στους μετανάστες του Αγ. Παντελεήμονα, σε φυλακισμένους και όπου αλλού προκύψει ανάγκη….και στο μέλλονπάλι θα προκύψει ανάγκη…και θα είναι εκεί. Είναι δείγμα κακής μνήμης να ξεχνάει κανείς ποιός «τράβηξε τη σκανδάλη» το Δεκέμβριο του 2008 και πολύ σημαντικότερο τι ζυμώσεις προέκυψαν μετέπειτα κατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων ετών.
Η ζωή δεν είναι γραμμική, η ανατροπή είναι εκ φύσεως αυθόρμητη, για να μπορέσεις να κλείσεις ραντεβού μαζί της και η συμπεριφορά των ανθρώπων είναι το πιο απρόβλεπτο απο όλα τα φυσικά φαινόμενα. Επι χρόνια πραγματοποιούνται καταλήψεις στα σχολεία ακόμα και για πλάκα. Φέτος μόνο στη γενιά του Γρηγορόπουλου οι διευθυντές των σχολείων υπο κατάληψη, καλούνται στην Αστυνομία για να δώσουν στοιχεία των μαθητών-καταληψιών. Κάποιοι τελικά γνωρίζουν πολύ καλά οτι υπάρχει κουφόβραση…
Narrator
18 Οκτωβρίου, 2010 8:33 μμ
Τελικά ειλικρινά δεν κατάλαβα. Κοιμόμαστε ή βράζουμε; Είναι στο δρόμο αυτοί που ήταν πάντα ή είναι έτοιμοι να βγουν όλοι; Να γίνονται απεργίες ή βαρέθηκε ο παπάς;
Το μόνο που κατάλαβα (και συμφωνώ) είναι αυτό για το ραντεβού.
Marx Factor
18 Οκτωβρίου, 2010 8:47 μμ
inflammatory παρότι σε διαβάζω και σε εκτιμώ δεν μπορείς να φανταστείς πόσο διαφωνώ με την αισιοδοξία σου και την μεταφυσική σου πεποίθηση για κουφόβραση. Απο τον εργασιακό μου χώρο (βιομηχανια-καπνα) μέχρι τον κινηματικό μέχρι την γειτονιά και τα μαγαζιά αλλού ειναι ο κόσμος και αλλού οι ελπίδες σου λυπάμαι που το λέω αλλά το μόνο που ηθελε εδώ απο την αρχή και στο μόνο που θα συμφωνήσω μαζί σου ηταν μια γερή διαρκείας και γενική. Ολα τ΄αλλα ηταν φτιαχτά για να δημιουργηθεί εντύπωση μιας δημοκρατίας που δουλεύει κάποιων κομμάτων που αντιστέκονται επιλεκτικά και συμφεροντολικά ενόψει δημοτικών και επιλέγουν να μην σπαταλήσουν δυνάμεις γιατι θα τρέξουν τώρα τα μέλη τους για ψηφαλάκια και απο την αλλη να κατεβαίνουν και για τη τιμή των όπλων να βαράνε μια διαδηλωσούλα την βδομάδα (και πήγα σ΄όλες) που αρχικά ξεκίνησαν μουδιασμένες με 500-1000 ατομα εδω πάνω και παρόμοια χάλια στην Αθήνα και τελειώνουν μουδιασμένα με τα ίδια νουμερα αφου κάτσαμε και χωρίς καμμιά κινητοποίηση το καλοκαίρι αφου η πλειοψηφία των εργατοπατέρων ειχαν άδεια και εκαναν τα μπάνια του λαού. Ενω στη Γαλλία ειπαν απεργία και την έκαναν όσο πάει..οσο πάει..γκε γκε?
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 8:55 μμ
Αγαπητέ marx factor, πάντως για να φτάσουμε και εμείς στην γενική απεργία διαρκείας όπως οι Γάλλοι θα πρέπει να βάλουμε στην μπάντα την γραφειοκρατία όπως αυτοί.
Το υλικό που κουφοβράζει υπάρχει. Θέλει την σπίθα του, ναι. Αλλά θέλει να διώξεις και τους «πυροσβέστες».
Απλά η διαφορά με την Γαλλία είναι ότι εκεί, υπήρχε ακόμη και επί ασφυκτικού κομματικού/γραφειοκρατικού εναγκαλισμού μια παράδοση αυτο-οργάνωσης που εδώ είναι ακόμη σε εμβρυακή μορφή
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 8:51 μμ
Συμφωνώ πάνω κάτω με inflammatory.
Είναι άδικο να ρίχνεις στον κόσμο την ανεπάρκεια ιδεολογική, πολιτική και οργανωτική των δυνάμεων σου.
Narrator
18 Οκτωβρίου, 2010 8:54 μμ
Και ένα άσχετο, αισθητικό σχόλιο. Δεν θυμάμαι καθόλου το όνομα του «καλλιτέχνη», αλλά τα γλυπτά της συγκεκριμένης του έκθεσης (από όπου και η φωτογραφία) είναι εντελώς αντιαισθητικά και ακριβώς αυτό που δεν μου αρέσει καθόλου στη ‘μοντέρνα τέχνη’.
inflammatory (ex.bititis)
19 Οκτωβρίου, 2010 12:23 πμ
Mueck 😛
Marx Factor
18 Οκτωβρίου, 2010 8:54 μμ
Και έλεος μη ξαναπείς (σχήμα λόγου…βασικά λέγε ο,τι θες και γω θα λέω ο,τι θέλω επίσης) για τις άλλες χώρες που δεν είχαν θύματα…σιγά τα αυγά οι 3 της Μάρφιν!!! μας τα πρήξατε με τα κατακάθια χριστιανικής εκπαίδευσης!! Ξέρεις πόσοι νεκροί υπήρξαν στην Αργεντινή μέχρι να φύγει το ΔΝΤ????? 23,οοο και θα μου πεις για τους 3 της Μάρφιν???? ελεος πια….Κατα τ’αλλα και νηφάλιος ον το γαμήσαμε και φόφισε εδώ και τώρα όλοι τρέχουν για το «μεγάλο αγώνα » του Καλλικράτη για να μετρήσουν για πολλοστή φορά τα 35 τελευταία χρόνια αν η Αριστερά συνολικά πιάνει το 10% η το 15% που αποφάσισε ο μεταπολιτευτικός δικομματισμός οτι μπορεί να ανέχεται …μέσα απο καλπονοθευτικους νόμους και εντονη προπαγάνδα των ΜΜΕ αλλά και μέ έντονο δοσιλογισμό απο την ίδια την ηγεσία της Αριστεράς που πολύ την βόλευε νάναι εκεί τα ποσοστά της αρκεί να μην ξαναστοχευόταν τα μέλη της απο το επίσημο κράτος!!
anle
18 Οκτωβρίου, 2010 9:22 μμ
Den mporw na mh sxoliasw.. ok ola ta alla ta avga ths marfin?? Dhlwnw loipon XO kai epishs pragmatika oson afora thn aisthitikh tou kallitexnh sumfwnw me to allo tsokaro an kai genika h monderna texnh einai to agaphmeno mou..
Ostoso pistevw oti h antidrash sthn ellada einai ligo giouria.. bgainoume ta spame kse..oume kai meta pame spitia mas.. den exoume metro ws ethnos kai epishs diathesh na akoume ton allo kai afto fainetai kai ston tropo pou antdroume.. Alla tespa mia aisiodoksia thn exw putws h allws to susthma pa gia founto opote kapoia stigmh kati tha ginei..
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 8:57 μμ
και αν και συμφωνώ με inflammatory για κουφόβραση συμφωνώ και με marx factor για το δια ταύτα και για τις άλλες εκτιμήσεις σχετικά με τα προβλήματα της αριστεράς και τα αδιέξοδα της
Marx Factor
18 Οκτωβρίου, 2010 8:59 μμ
ρε nolongersafe τι θα πει «να ρίχνεις στον κόσμο την ιδεολογική σου ανεπάρκεια»? εμεις εδω δεν είμαστε ο κόσμος? η ιδεολογική ανεπάρκεια βρίσκεται στις ηγεσίες που το ρούφηξαν και επέλεξαν ανώδυνες 24ωρες 48ωρες σαν επαναστατική γυμναστική …μη χάσουν και κανα ψήφο ειτε στα συνδικάτα ειτε στις δημοτικές…δεν ειμαστε πάνω απο τον κόσμο …ειμαστε ο κόσμος και διαμαρτυρόμαστε για την παράδοση της «Αριστερας» και δεν πειράζει…εμείς οι ίδιοι που υφιστάμεθα την εκμετάλλευση πάλι κάτω θάμαστε αλλα χωνέψτε τό…χωρίς γενικη απεργία διαρκείας….κλάιν μάιν ειναι για το σύστημα ολες οι κινητοποίησεις μας…
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 9:07 μμ
Αγαπητέ marx factor, το «ρίχνεις στον κόσμο» δεν αφορά εσένα, παρεξήγησες. Είναι σχήμα λόγου.
Κατανοώ τι λες και είμαι μαζί σου σε αυτό.
Μιλάω για την πληθώρα άρθρων και επιφυλλίδων από μια σειρά ηγέτες και θεωρητικούς της αριστεράς που σχεδόν βρίζουν τον κόσμο επειδή έκανε το λάθος να μην εμπιστευτεί το – ανύπαρκτο – σχέδιο τους για εξέγερση με ραντεβού.
Αυτοί οι άνθρωποι ξεχνάνε ότι άλλοι μεν έβριζαν το λαϊκό και εργατικό ντου της 5ης μάη στην βουλή, ως φασιστικό πραξικόπημα, άλλοι ψήφιζαν μαζί με την ΠΑΣΚΕ αναστολή κινητοποιήσεων, άλλοι έτρεχαν από πίσω της.
Και ξαφνικά τους φταίει ο κόσμος
Όταν στα αποκαϊδια της Μαρφίν και μετά και ενώ ήταν φανερό ότι μπορούσε και έπρεπε να γίνει μια συνέχεια και κλιμάκωση του αγώνα μέχρι την απεργία διαρκείας, η αριστερά λειτουργησε σαν χειμερινός κινηματογράφος:
Κλειστόν λόγο πένθους, Έναρξη τον Σεπτέμβρη!
ε, πολύ απλά, τον Σεπτέμβρη κανείς δεν είχε μία για να κόψει εισητήριο
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 11:09 μμ
και να συμπληρώσω, αν με διαβάζεις ακόμη, ότι αυτό που έμεινε αναπάντητο τον Μάϊο ήταν η συνολική πολιτική απάντηση.
Γιατί άντε λέω, σπάγαμε τον γ…..νο τον αστυνομικό κλειό στην Βουλή και ο ΓΑΠ με τους Πάγκαλους, εγκατέλειπαν την με ελικόπτερο από την ταράτσα.
Τι θα τους αντικαταστούσε?
Έχει η αριστερά συνολικά εναλλακτική πρόταση έξω από τα πλαίσια της αστικής εξουσίας και που να την αμφισβητεί?
Όχι.
Και πότε θα την αποκτήσει?
Έλα ντε!
Αυτό είναι το παράπονο και η γκρίνια.
Όλα τα άλλα όντως είναι «ενωτικές» ασκήσεις επί χάρου άνευ αξίας και λόγου και να’χαμε να λέγαμε.
Jaquou Utopie
18 Οκτωβρίου, 2010 9:06 μμ
Καλό θα ήταν να κατανοήσουμε όλοι τις διαφορές ιστορικές, πολιτιστικές, πολιτικές , οργανωτικές, συνδικαλιστικές ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γαλλία για να μπορέσουμε να καταλάβουμε γιατί ενώ κι εκεί η αριστερά είναι με πολλά προβλήματα, τα συνδικάτα έχουν την ισχύ που έχουν και μάλιστα αυτή τη στιγμή φαίνεται ότι τους ξεπερνάει ακόμα και η βάση τους που προκρίνει απεργία διαρκείας, ενώ ακόμα και αυτά φαίνονται διστακτικά και ταυτόχρονα σε κινητοποιήσεις που παραλύουν το κράτος και τις υπηρεσίες οι γάλλοι πολίτες τάσσονται κατά 71% υπέρ των κινητοποιήσεων.
Κατά τα άλλα όταν εδώ είχαμε Δεκέμβρη οι Γάλλοι μας κοιτάζαν με θαυμασμό και γράφαν άρθρα για εμάς, τώρα τους κοιτάζουμε εμείς… Είχαν το κίνημα ενάντια στο cpe τους θαυμάζαμε εμείς, κάναμε φοιτητικό 2006 -2007 μας στέλναν ανακοινώσεις συμπαράστασης… και πάει λέγοντας. Κοινώς παρακολουθούμε πάντα οι μεν τους δε στενά.
Το θέμα δεν είναι ποιός θα βγει πρώτος στον αγώνα δρόμου… το θέμα είναι πολύ πιο πολύπλοκο, και για της νηνεμία που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δεν φταίει η Μαρφίν, φταίνε κι άλλοι, όπως η ΓΣΕΕ, η ΑΔΕΔΥ, η πολιτική μη – κουλτούρα των κομματικοδίαιτων συνδικαλιστών αλλά και των εργαζομένων, οι συσχετισμοί της ταξικής πάλης αλλά και των τάξεων των ίδιων, οι παραδόσεις και οι εικόνες μας, λίγο ο φόβος, λίγο το σοκ, λίγο η αριστερά λίγο η αναρχία… λίγο οι εκλογές, λίγο απ’ όλα… αλλά τι σήμερα τι αύριο, οι προκλήσεις είναι ανοιχτές.
Αλλά η Inflammatory έχει δίκιο, οι συγκρίσεις και η γκρίνια είναι άκυρες και κατά τη δική μου γνώμη.
Jaquou Utopie
18 Οκτωβρίου, 2010 9:38 μμ
Επίσης καλό θα ήταν να έχουμε και στο μυαλό μας τη συνολική εικόνα… τα κινήματα έχουν τις περιόδους ακμής τους και αυτές που υπάρχει «σχετική» ησυχία. Η πραγματικότητα είναι ότι καθημερινά έχουμε μικρά μικρά ξεσπάσματα αγώνα σε διάφορους χώρους αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, πρόχειρα σκέφτομαι Ελληνικά Γράμματα, Συμβασιούχους ΥΠΠΟ, ΟΣΕ, εκπαιδευτικά που σιγά σιγά βγαίνουν στη φόρα και που ξεκινήσαν από τους αναπληρωτές – ωρομίσθιους, κάτι πήρε το αυτί μου για ΕΘΕΛ και σιγουρα ξεχνάω κι άλλα… δηλαδή υπάρχει συνεχής κινητικότητα και θα προκύψει κι άλλη.Το θέμα δεν έχει κλείσει σε καμία περίπτωση. Και έχοντας στο νου τις δυσκολίες καλό θα ήταν να μπορούμε να αναγνωρίσουμε τα ρεύματα…
Marx Factor
18 Οκτωβρίου, 2010 9:07 μμ
Πάντως θα το ποστάρω στο προφίλ μου inflammatory γιατι ακριβώς ειναι άποψη και ανάρτηση που θα προκαλέσει εντονη και γόνιμη αντιπαράθεση και τέτοια χρειαζόμαστε τώρα…οχι αλλα λάηκ και ομοφωνίες και αλληλοχαμόγελα..καιρός να συμφωνήσουμε που διαφωνούμε μπας και καταλήξουμε κάπου για να πείσουμε τον διπλανό μας μεθαύριο και με τις πράξεις μας και με την εκφορα της ιδεολογίας μας για την ανάγκη να αντιδράσει δυναμικά και με διάρκεια σε αυτή τη χούντα που ζούμε. Μην παρεξηγείτε το ύφος μου…απλά αυτήν ακριβώς την νοοτροπία που αποπνέει η ανάρτηση πρέπει να πολεμήσουμε γιατι αλλο που δεν ηθελε ο νεοελληνας να του πεις οτι «κάτσε περίμενε..βράζει ακόμα..μόλις ετοιμαστεί θα σε φωνάξω»…ειναι σαν το «βράσε ρύζι»…
inflammatory (ex.bititis)
19 Οκτωβρίου, 2010 12:21 πμ
marx factor,
Βασικά δεν ξέρω αμα κατάλαβες το πνεύμα της ανάρτησης, το οποίο δεν είναι αφελώς αισιόδοξο, απλά εντοπίζει κάτι που θα στο θέσω με μια απλή ερώτηση: περίμενε κανείς το μπαμ το Δεκ. 2008? 😉 Οχι και αποδείχτηκε περίτρανα οτι στην κουφόβραση (που τότε είχε 100 φορές μεγαλύτερη βαρυκωία απ’οτι τώρα) το «χάος» καμιά φορά τραβάει το ίδιο αποτελεσματικά τη σκανδάλη όσο θα τραβούσαν…τα Γαλλικά συνδικάτα. Κανείς πια δε μπορεί να προβλέψει με σιγουριά τίποτα πια.
Επειδή όμως για τον α ή β λόγο το κίνημα τείνει να βαδίζει με τη σιγουριά και τη σταθερότητα ενός υπνοβάτη και επειδή το Δεκ. 2008 «καθάρισε» ο νόμος των πιθανοτήτων ίσως βρισκόμαστε σε μια φάση όπου κοιταζόμαστε μεταξύ μας με ενα βλέμμα αναμονής του στυλ «και τώρα τι»? Μέσα λοιπόν σε αυτό το πλάισιο η γκρίνια είναι και άκυρη και αχρηστη. Ακυρη για τους λόγους που περιέγραψα στην ανάρτηση. Άχρηστο διότι το θέμα δεν είναι πάντα να κρατάς καλά χαρτιά αλλά να παίζεις καλά ενα άσχημο φύλλο… Για να γίνει αυτό χρειάζεται να αφουγκραστείς την γενικότερη ψυχολογία. Ουσιαστικά γίνεται ενα ξεσκαρτάρισμα αυτών που θα προσαρμοστούν στα νεα δεδομένα και αυτών που θα κολλήσουν την ταμπέλα του «παρωχημένου» για πάντα. Τα νεα δεδομένα δείχνουν στεγνά οτι η part time σύμπραξη των εργατοπατέρων έληξε. Θα έρθει νέο αίμα στο κίνημα, άνθρωποι που ίσως να μην ασχολούνταν με την πολιτική πιο πριν, αλλά αναγκαστικά λόγω συνθηκών αναθεωρούν και ριζοσπαστικοποιούνται βιωματικά. Περισσότερος κόσμος αρχίζει να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ αμπελοφιλοσοφίας και ιδεολογικής καθαρότητας. Και ολα αυτά μεσα στο συνοθύλευμα του νόμου των πιθανοτήτων που καλή ώρα έκανε τον Κορκονέα να εκπυρσοκροτήσει προς το Γρηγορόπουλο.
Στις κινητοποιήσεις για τα Ελληνικά Γράμματα στην αρχή ήταν 3 και ο κούκος, μετά αυτοί έγιναν 200 και την περασμένη εβδομάδα 2000. Ενα άλλο 2000αρο επίσης κατεβηκε και στον Αγ. Παντελεήμονα για αλληλεγγύη στους μετανάστες. Καταλήψεις σχολείων γίνονται σε ολη την Ελλάδα. Υπάρχει ενα μέρος κόσμου που είναι σταθερά στο δρόμο. Αυτό το αναγνωρίζουν οι μπάτσοι και είναι απο πίσω του και δεν το αναγνωρίζουν αυτοί που είναι τάχαμου μαζί του…αντί να το βρίζουν γιατί δεν είναι Γάλλοι δε βαζουν ενα χεράκι λέω εγω να δούμε πως μπορεί να μεγαλώσει..?
nolongersafe
19 Οκτωβρίου, 2010 12:34 πμ
ικζάκλι 🙂
anarchovlaxos
19 Οκτωβρίου, 2010 12:41 πμ
αυτος ο κοσμος,πρεπει να γινει ενσυνειδητος επανασταστης..
risinggalaxy
18 Οκτωβρίου, 2010 10:02 μμ
ίσως το καλύτερο κείμενο που έχεις γράψει. 🙂
μανικάκος
18 Οκτωβρίου, 2010 10:48 μμ
δεν ξερω τι γινεται στην πρωτευουσα,παντως στην επαρχια οχι κουφοβραση αλλα ουτε καν το ελαφρη νοτιαδακι να ζεστανει την κατασταση.
ο κοσμος ειναι τοσο μουδιασμενος απο την εργασιακη ανασφαλεια και την ακριβεια,που μονο εκρηξη θα τους ξυπνησει….
κ περι κομματικης ενταξης ή συνδικαλιστικου αγωνα δεν το συζηταμε καν.καμοια εμπιστοσυνη…
οσοι ενδιαφερονται εχουν το βλεμα στραμμενο στην αθηνα.
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 10:59 μμ
ειμαι ΑΠΟΛΥΤΑ συμφωνος..
Anakata-dyomenh
18 Οκτωβρίου, 2010 11:05 μμ
Πάντως εγώ στην περιοχή μου βλέπω και κόσμο να ψάχνεται… αλλά και μία τεράστια ουρά έξω από τα Max Perry (δεν τα γνώριζα μέχρι τώρα, ομολογώ…) που ήρθαν και άνοιξαν στη θέση ενός μικρού μαγαζιού που δεν επιβίωσε… Ειλικρινά δεν ξέρω… αλλά επειδή και λόγω επαγγέλματος μπαίνω σε πολλά σπίτια μακριά από τον μικρόκοσμο μου, βλέπω μεγάλη κουτοχορτίαση. Μακάρι, ο νο λονγκ να έχει δίκιο…
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:12 μμ
τι ειναι τα max perry oeo?
🙂
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:13 μμ
έχει σχέση με σοκολάτες, άσχετε 😉
μανικάκος
18 Οκτωβρίου, 2010 11:16 μμ
αμα ηταν κανα κοντοσουβλι θα το ηξερες ε??? 🙂 🙂 🙂
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:20 μμ
Αμέ, ευτυχώς λείπει ο xtremyst!
Anakata-dyomenh
18 Οκτωβρίου, 2010 11:20 μμ
σάμπως ξέρω κι εγώ;;; μια βλακεία βλέπω με μια ουρά κόσμο απέξω κάθε μέρα… 🙂
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:23 μμ
Ποιος απαντάει σε ποιον?
Αλλά τι σημασία έχει! 🙂
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:24 μμ
εννοειται αν ηταν με κοντοσουβλι θα το ξερα..χαχαχα
σοκολατες?ε και τι εγινε,γιατι εχει ουρα καθε μερα,μηπως τις δινει τσαμπα?
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:29 μμ
http://maxperrychocolates.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=19
Anakata-dyomenh
18 Οκτωβρίου, 2010 11:29 μμ
αμ δεν τις δίνει τζάμπα… για αυτό μου κάνει εντύπωση… προφανώς, το ψώνιο… γι’ αυτό μιλάω για κουτοχορτίαση… πού να δείτε τι γίνεται στο εκλογικό κέντρο του Μπατσόκ… δεν ξέρω αν φταίει ότι μοιράζουν τσάμπα ποτά εκεί…
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:33 μμ
Να κάνουμε ντου!
Αν και το τζάμπα πέθανε, προ πολλού…
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:36 μμ
χμμμ,ειναι οντως οικογενειακη επιχειρηση??
anyway…
κουτοχορτο και αγιος ο θεος,πανε παρεα αυτα..χαχα
μην το κοιτας το εκλογικο κεντρο του μπατσοκ,τα ρουσφετοκομματοσκυλα ειναι πολλα ακομα.το τζαμπα ποτο βεβαια,ειναι δελεαστικο..χαχαχ
Anakata-dyomenh
18 Οκτωβρίου, 2010 11:45 μμ
Και να μη θέλω να το κοιτάω, το ακούω συνέχεια… ο Iggy Pop και οι Blondie πάνε σύννεφο… :)))))) πάνε οι παλιοί καιροί που έπαιζαν Λοιζο από το πρωί, μέχρι το βράδυ την ίδια κασέτα… Τώρα αποφάσισαν να το παίξουν… πώς το έλεγαν; Αναρχικο κόμμα;
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:54 μμ
χαχαχαχα..αναρχικο κομμα…δεν υπαρχουν οι τυποι
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 11:00 μμ
Πάντως επιμένω σε κάτι που έγραψα και αλλού σήμερα: ότι όσο πιο πίσω φαίνεται η συνείδηση του μέσου ανθρώπου, όσο συντηρητική και αν μας φαντάζει, τόσο μεγαλύτερο άλμα θα κάνει και θα περάσει μπροστά όταν γίνει το μπαμ.
Η επανάσταση γίνεται όχι όταν «ωριμάζουν οι υποκειμενικές συνθήκες» σταδιακά και μεροδούλι-μεροφάϊ, αλλά όταν είναι πολύ πισω από την αντικειμενική πραγματικότητα.
Το μπαμ δημιουργεί μεγαλύτερο ωστικό κύμα.
Και όπως λένε, το μεγάλο σκοτάδι είναι λίγη ώρα πριν ξημερώσει.
μανικάκος
18 Οκτωβρίου, 2010 11:04 μμ
ειμαστε ακομα γραπομενοι στα τοιχοματα του πηγαδιου.οταν φτασουμε στον πατο,δε θα εχουμε αλλη επιλογη…
μια σοβαρη ομως ερωτηση θα ειναι το «μετα».
αηντε κ την καναμε την επανασταση,μετα τι?
μηπως αυτο ειναι που κρατα τον κοσμακι σε ακινησια?
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:10 μμ
…αυτό είναι υπερβολικά δύσκολο, ν’ απαντηθεί
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 11:11 μμ
αϊ γειά σου.
Το θέμα είναι η έλλειψη στρατηγικής προοπτικής για το μετά.
Ότι και να λέμε αν δεν μπορείς να βάλεις στόχο πέρα και ενάντια στην αστική κυριαρχία και για μια άλλη κοινωνία σοσιαλιστικη θα είναι ασχετα σουπα μουπες και αψιμαχίες στις διατυπώσεις για τα μικροαιτήματα.
μανικάκος
18 Οκτωβρίου, 2010 11:15 μμ
εγω λεω οτι θα ειναι εξεγερση.
πιο γενικευμενη απο τον Δεκεμβρη.
αλλα ως εκει.
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:21 μμ
Μάγος είσαι!
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:27 μμ
magic manik..
🙂
nolongersafe
18 Οκτωβρίου, 2010 11:31 μμ
καλά αυτό είναι το ελλάσων σίγουρο.
Το θέμα είναι τι έχεις φτιάξει ως κίνημα, μέχρι εκεί και για μετά.
Υπάρχει και μια διαλεκτική σχέση συνειδητού-αυθόρμητου.
Πρέπει να προετοιμαζόμαστε όμως και για το γεγονός της ολικής κατάρευσης της οικονομίας ΑΜΕΣΣΑ.
ήδη σιωπηρά η αναδιαπραγμάτευση του χρέους έχει ξεκινήσει και η παύση πληρωμών επίσης.
Από μια άποψη η κυβέρνηση έχει κάνει εκ των πραγμάτων αυτά που η δήθεν ριζοσπαστική αριστερά συμβουλεύει.
Και επαναδιαπραγμάτευση και νέο δανεισμό από πηγές εκτός ΔΝΤ και ΕΕ με ευνοϊκότερο επιτόκιο δηλαδή Κίνα, αραβικές χώρες, Νορβηγία, Ρωσία κλπ
Προχθες οι φαρμακευτικές εταιρείες άρχισαν να κάνουν κατασχέσεις σε υλικό που προμήθευσαν σε νοσοκομεία επειδή το δημόσιο έκανε στάση πληρωμών.
Ο προσεχής εργατικός Δεκέμβρης θα κάνει αυτόν του 2008 να μοιάζει με παιδική χαρά.
Ο άλλος που πρέπει να ταϊσει το παιδί του δεν θα σταματήσει σε τρεις βδομάδες. Αλλά θα απαιτήσει συνολικότερη λύση.
Και τότε θα ξαναδούμε την συνείδηση του μέσου ανθρώπου να αποκτά ακόμη πιο ΄γρήγορες στροφές.
Όχι απλά είμαι αισιόδοξος για αυτό, αλλά τραβάω τα μαλλιά μου με την μακαριότητα και τα προβλήματα της οργανωμένης αριστεράς.
Και αυτό με κάνει να θλίβομαι ταυτόχρονα.
Πάντως ένα είναι σίγουρο: δεν υπάρχει πρόβλημα χωρίς λύση. One way or another
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:36 μμ
Έγινεεεε
Anakata-dyomenh
18 Οκτωβρίου, 2010 11:49 μμ
πάνω που τους μελετούσα λίγο πιο πάνω… να προσέχετε τι παίζετε αυτόν τον καιρό… δημιουργούνται συγχύσεις… 🙂
Xanadu
19 Οκτωβρίου, 2010 12:07 πμ
πόσο περισσότερο να ωριμάσουν οι υποκειμενικές συνθήκες; πόσο πια; κοντεύουμε να γιορτάσουμε μαζί τους τα 60+ γεννέθλιά τους!
η ανεργία καλπάζει, τα αφεντικά έχουν ξεσαλώσει και μονο βουρδουλες και μαστίγια που δε χρησιμοποιούν, η φτώχια και η ανέχεια ολοένα και αυξάνονται, το βιοτικό μας επίπεδο ολοένα και κατεβαίνει, οι άστεγοι αυξάνονται, τα περιστατικά ρατσιστικων επιθεσεων ειναι καθημερινότητα και ο λαός παίζει farmaville στο facebook
nolongersafe
19 Οκτωβρίου, 2010 12:11 πμ
Αγαπητέ xanadu
χρησιμοποιώ τον όρο «υποκειμενικές» με συμβατικό τρόπο.
eréndira
19 Οκτωβρίου, 2010 11:29 πμ
Δεν μπορούν να ωριμάσουν άλλο, θα σαπίσουν στο τέλος (για να μην πω ότι έχουν ήδη σαπίσει και φανώ απαισιόδοξη)…
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:21 μμ
παντως,δεν μπορουμε με τιποτα να »μετρησουμε» ή να συνειδητοποιησουμε σε τι σημειο βρισκεται η αντιληψη του κοσμου σε σχεση με τα γεγονοτα και τι σκεφτεται και νιωθει για την εκαστοτε κατασταση, οποτε δεν μπορει να προβλεφθουν αντιδρασεις, μονο υποθεσεις μπορουμε να κανουμε..Παντως αυτο το »μπαμ» της επαναστασης δεν ειναι (και δεν θα επρεπε να ειναι) και τοσο ..»μπαμ»,εννοω ετσι ξαφνικα δεν γινετε επανασταση,προυποθετει εξεγερσεις…
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:31 μμ
…μην ορκίζεσαι καλού-κακού!
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:39 μμ
ποτε δεν ορκιζομαι..χαχα
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:41 μμ
Χμμμ…συμπαθητικό τύπο σας βρίσκω!;)
anarchovlaxos
18 Οκτωβρίου, 2010 11:52 μμ
🙂 🙂
oldboy9
18 Οκτωβρίου, 2010 11:49 μμ
Καληνύχτες!
Για την Ανακατδυόμενη, κι ούλο το thread
Anakata-dyomenh
18 Οκτωβρίου, 2010 11:51 μμ
Καληνύχτα oldboy… 🙂 Τα μερμηγκάκια μου αρέσουν περισσότερο αλλά κι αυτό… άνετα.
anton555
19 Οκτωβρίου, 2010 12:50 πμ
Οσο κι αν φαινεται περιεργο σε μερικους,τα καντηλια δεν εχουν ακομα σβησει ολα.Σε μια κοινωνια σαν την ελληνικη,οπου η απαξιωση των παντων ηταν εθνικο αθλημα για μια εικοσαετια,οπου το μεταπολιτευτικο πολιτικο σκηνικο λειτουργουσε σαν εταιρεια marketing με προιοντα ανθρωπους,με την Αριστερα να λατρευει «και το θεο και τον μαμμωνα» ,πρεπει να υπαρξει ενα ευλογο χρονικο διαστημα προσαρμογης στη νεα κατασταση.Κι αυτο το χρονικο διαστημα θα ειναι τοσο,οσο χρειαζεται για να σβησουν ολα τα καντηλια που για χρονια αναβαμε,κανοντας προσευχες σε ανυπαρκτους θεους,για ανυπαρκτα ζητηματα.Πρεπει να σβησει εντελως το καντηλι «του ανωτερου dna»,το καντηλι του ατομικισμου,το καντηλι της λαμογιας,το καντηλι του αρχαιου Ελληνα προγονου,το καντηλι της νοοτροπιας «ασε,το κανονι θα σκασει στο γειτονα» κι ενα σωρο αλλα καντηλια που φορτωθηκαμε την εποχη που περνιομασταν για ξυπνιοι.Πρεπει να μεινουμε ξεβρακωτοι,στο λιβαδι με τα κωλοδαχτυλα για να ανοιξουμε τα ματια μας και να τα δουμε.Κι ακομα,αυτη η ωρα δεν εχει φτασει.Ενα ενα τα δεκανικια χανονται και αυτα που ο ΓΑΠ και το σιναφι του μας προσφερουν ως ανταλλαγμα,δε φτουρανε.Υπομονη.Οι ανθρωποι ειναι κατα βαση ιδιοι σε συναισθηματα και ενστικτα εδω και πολλες χιλιαδες χρονια.Θα αντιδρασουμε κι εμεις και οι αλλοι.Αλλοι γρηγοροτερα,αλλοι πιο αργα,αλλοι πιο οργανωμενα,αλλοι πιο χαοτικα.Νομιζω οτι η κατασταση μοιαζει με μια αντιστροφη μετρηση και οι αλλαγες θα ειναι σαρωτικες,Κι εμεις απο αυτη τη γωνια του πλανητη θα παιξουμε το δικο μας ρολο,οπως ολοι οι λαοι….Peace(προς το παρον)
Eddie
19 Οκτωβρίου, 2010 6:15 πμ
συζητάμε για απεργίες διαρκείας, ενώ δεν έχουμε στοιχειώδη σωματεία που να μπορούν να απεργήσουν έστω σε μια 24 ωρη;
Και ποια σωματεία σε ποιες επιχειρήσεις;
Σε αυτες που κλεινουν η μια μετα την αλλη;
Μαλλον σωματεια ανεργων πρεπει να φτιαξουμε 😛
Και απο πανω ενω δεν περιμενουμε τιποτα απο την κυριαρχη αριστερα, της χρεωνουμε και ελλειψη σχεδιου, λες και απο αυτην κρεμεται η επανασταση (αφου ειναι αδικο να το χρεωσουμε στον κοσμο); Γιατι ποτε ειχε σχεδιο κινηματικο και ανατρεπτικο; Γιατι που υπαρχουν τα οχηματα (συνδικαλιστικα, κοινωνικα, πολιτικα) και οι συσχετισμοί για να στηρίξουν αυτό το σχέδιο;
Απλους προβληματισμους εκθετω.
Πάντως μέχρι να εμφανιστεί και για να εμφανιστει κάτι πιο συνειδητό και πιο ελπιδοφόρο από (αναμενόμενες) αυθορμητες εκρήξεις (η αυτες να μετατραπουν σε συνειδητη ανατροπη), δεν έχουμε παρά να συμβάλλουμε με όποιο τρόπο μπορούμε (κινηματικά, πολιτικά, ιδεολογικά) στις καθημερινές υπαρκτές μικρές μάχες. Ή ακομα καλυτερα να ξεκινήσουμε εμείς τις μαχες.
Καλύτερο από την αφ’υψηλού γκρίνια και τα σχέδια επί χάρτου, σίγουρα. Και αυτο ειναι δική ΜΑΣ ευθυνη (ειτε ανηκει κανείς στην αριστερα, ειτε ειναι απλος κοσμος του κινηματος χωρις αλλο προσδιορισμο).
j4nus
19 Οκτωβρίου, 2010 10:29 πμ
Τα ραντεβού με την Ιστορία είναι κάτι σαν τα ραντεβού στο ΙΚΑ… άλλη μέρα θες να κλείσεις, άλλη μέρα σε βάζουν και τελικά η εξέταση γίνεται πάλι άλλη μέρα…
ούτε η ζωή είναι γραμμική ούτε η ιστορία…
η γκρίνια και η μιζέρια γενικώς είναι ίσως το άλλοθι της δουλικότητας…
έχω την αίσθηση όμως ότι όσο «άδικη» είναι η σύγκριση της μαζικότητας των κινητοποιήσεων στη Γαλλία με το τι συμβαίνει στην Ελλάδα, άλλο τόσο αναντίστοιχη είναι η σύγκριση μεταξύ μιας μεταρρύθμισης στο συνταξιοδοτικό όσο μεγάλη κι αν είναι με αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή…
Δεν ξέρω αν το έχετε αντιληφθεί αλλά αν κόψουμε τον τελευταίο αιώνα στα 4 -τυχαίο; δε νομίζω- στη θέση 4, χρονικά και όχι αξιολογικά βρίσκεται η σημερινή συγκυρία… να απαριθμήσω τις άλλες 3; δε νομίζω ότι χρειάζεται… δεν ξέρω αν στη Γαλλία στο δικό τους τοπ4 βρίσκεται η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση τώρα…
αυτή τη στιγμή ο κόσμος είναι μουδιασμένος και από ψυχολογικούς λόγους… δεν είναι ότι έχει εμπιστοσύνη στο ΓΑΠ αλλά θέλει να πιστέψει ότι όλο αυτό με τα μέτρα θα είναι κάτι παροδικό -ας πούμε 2-3 χρόνια-, γιατί δεν μπορεί να διανοηθεί ότι αυτό θα είναι μια πραγματικότητα που θα γίνεται όλο και χειρότερα… κανείς δε θέλει να πιστέψει ότι ο εφιάλτης θα είναι δίχως τέλος…
γιατί δεν εμπιστεύεται και δεν ακούει τα αριστερά κοινοβουλευτικά κόμματα; γιατί βλέπει ότι το κόμματα και η κομματική πολιτική είναι ένα παιχνιδάκι προσωπικών στρατηγικών… γιατί η Αριστερά φώναζε για χρόνια «λύκος, λύκος» και τώρα που εμφανίστηκε ο λύκος δεν την πιστεύει κανείς…
και τώρα στρέφουμε το βλέμμα στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά και στον α/α χώρο…
ο κόσμος μούδιασε και απείχε από τις επόμενες κινητοποιήσεις όχι από φόβο για την προσωπική του ασφάλεια και σωματική ακεραιότητα, απλά δεν ήθελε να είναι μέρος μιας διεκδίκησης που οργανωτικά και οραματικά δεν μπορεί αν τον οδηγήσει κάπου ή που μπορεί στη χειρότερη περίπτωση να τον οδηγήσει έστω και από αμέλεια στο θάνατο 3 εργαζομένων. Κι όταν λέμε κόσμος σε σχέση με κινητοποιήσεις, διεκδικήσεις να μιλάμε πάντοτε για ένα μέρος της κοινωνίας μόνο -‘οχι μικρό ούτε αμελητέο βέβαια, οι υπόλοιποι είναι «ανύπαρκτοι», μόνο για μαμ-κακά-νάνι είναι… προς το παρόν…
αυτή είναι περίοδος συσσώρευσης οργής και θυμού… αν (το αν είναι διακοσμητικό περισσότερο) λοιπόν η ανεργία συνεχίσει να αυξάνεται, το ίδιο και ο πληθωρισμός, η επιμήκυνση πέους αποτύχει και πάμε σε μπαμ-κραχ, τότε θα ξυπνήσουν και οι μαμ-κακά και νάνι, αλλά αυτούς δεν τους έχω εμπιστοσύνη… την επόμενη μέρα μπορεί να ξαναγίνουν μαμ κακά και νάνι ή ακόμα χειρότεροι…
κακά τα ψέματα στην Ελλάδα η κουλτούρα της ιδιώτευσης είναι βαθιά ριζωμένη σε βαθμό που να λέμε ότι οι έλληνες προσιδιάζουν στους αμερικανούς σε αυτό το θέμα παρά στους υπόλοιπους ευρωπαίους. η κουλτούρα της αυτο-οργάνωσης και της συμμετοχής στα κοινά -καθημερινά και μη- είναι ανύπαρκτη. Αν αποκτήσει περισσότερους οπαδούς όχι μόνο ποσοτικά αλλά και σε επίπεδο κοινωνικής-ταξικής προέλευσης, μπορεί να προκύψει μια καινούρια κοινωνία, ένας άλλος κόσμος…
j4nus
19 Οκτωβρίου, 2010 10:36 πμ
δεν μπορεί να τον οδηγήσει κάπου με βάση τη δική του πεποίθηση, όχι αντικειμενικά… με βάση τη δική του λογική όπως έχει διαμορφωθεί από σχολείο, μ.μ.ε κτλ… γιατί δυστυχώς όπως και να το κάνουμε, ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας έχει διαπαιδαγωγηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε εκεί που κάποιοι βλέπουμε διέξοδο, αυτό βλέπει τοίχους…
δυστυχώς ως ένα βαθμό πρέπει να παίξεις και λίγο με τους επικοινωνιακούς όρους και κανόνες του παιχνιδιού, όσο και αν θες να πας κόντρα σε αυτή τη λογική. Πρέπει ο άλλος να σε δει ως εν δυνάμει συνοδοιπόρο, όχι ως εχθρό του.
Γαλαξιάρχης (ex Zaphod)
19 Οκτωβρίου, 2010 12:51 μμ
Δύο παρατηρήσεις για τη σύγκριση Ελλάδας-Γαλλίας:
1. Το παράδειγμα της Γαλλίας δείχνει πόσο σημαντική είναι η συνδικαλιστική ισχύς και ενότητα. Το μεγαλύτερο έγκλημα στην Ελλάδα δεν είναι το μνημόνιο, αλλά ο τριτοβάθμιος συνδικαλισμός (και ΠΡΟ μνημονίου και ΜΕΤΑ). Αν δεν ξεφορτωθούμε τα «τριτοβάθμια» σκουλίκια, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους εργασιακούς αγώνες, θα παρακολουθούμε για πολύ καιρό ακόμη πεντάλεπτες μπόρες διαδεχόμενες από μακριά ησυχία. Οι κοινωνικοί αγώνες είναι ένα άλλο θέμα και κάποια στιγμή θα πρέπει να συναντηθούν μεταξύ τους.
2. Για να μην είμαστε όμως άδικοι, όποιος έχει γνωστούς στη Γαλλία ενδεχομένως θα πιστοποιήσει ότι τα τελευταία χρόνια η κατάσταση στις ιδιωτικές εταιρείες είναι τρις χειρότερη σε σχέση με την Ελλάδα (οι αυτοκτονίες δεν ήταν διόλου «τοπικό φαινόμενο»). Το «Τσεκούρι» του Γαβρά ήταν μεν υπερβολικό, αλλά απεικόνιζε την πραγματική κατάσταση της εργασιακής ανασφάλειας. Το ίδιο και το «Μίσος» λίγα χρόνια πριν την «εξέγερση των προαστίων»…
μανικάκος
19 Οκτωβρίου, 2010 5:58 μμ
οχι μονο στον ιδιωτικο τομεα.
και στο δημοσιο υπηρχε η ανασφαλεια και η πιεση,πριν εμφανιστει το μνημονιο στην ελλαδα.
κι οταν ηρθε,οι γαλλοι ειπαν «ωχ…ερχεται η σειρα μας».
Γαλαξιάρχης (ex Zaphod)
19 Οκτωβρίου, 2010 12:55 μμ
Παρεμπιπτόντως, μιάς που αναφερόμαστε σε «αναχώματα».
Είδε κανείς το Χατζησωκράτη (να το πω; να μην το πω;;;!!!) χθες στον Πρετεντέρη να κάνει από την αρχή ως το τέλος πλάτες στο ΠΑΣΟΚ;;;
Narrator
19 Οκτωβρίου, 2010 1:22 μμ
όχι, αλλά είδαμε τον υπουργό δημόσιας τάξης επί Δεκέμβρη 2008 να προειδοποιεί το Πασόκ για κοινωνικές εκρήξεις. Το ξέρω ότι δεν έχουν τσίπα πάνω τους, αλλά εκπλήσσομαι κάθε φορά.
mitera
19 Οκτωβρίου, 2010 1:53 μμ
ρε παιδια ελεος!Κοντευει να με πιασει το στομαχι μου,απο το αγχος για το ποτε θα γινει η επανασταση!
Και δεν αστειευομαι καθολου.Συμεριζομαι τον προβληματισμο σας αλλα θα ηθελα να μαθω ποιο ειναι το προφιλ του επαναστατη αραγε?
Αυτος ο κοσμος που αναρωτιεστε ποτε θα ξυπνησει απ’το ληθαργο,ειμαστε ολοι εμεις!Αλλοι περισσοτερο υποψιασμενοι κι αλλοι λιγοτερο.
Οι περισσοτερο λοιπον υποψιασμενοι θα πρεπει να λειτουργουν μεσα στην καθημερινοτητα τους σαν συνδετικοι κρικοι ετσι ωστε να ανοιγουν δρομους για να μπορουν να αφυπνισουν αυτους που δεν αντιδρουν!
Με ποιο τροπο ομως?Πηγαινοντας στο μαναβη με το μανιφεστο(nls μη το παρεις προσωπικα) στη μασχαλη?η πλησιαζοντας τον μεσα απο τη δικη του καθημερινοτητα,τα δικα του προβληματα και ανησυχιες?
Ας μην υποτιμαμε λοιπον αυτον τον κοσμο και να μην τον υποβιβαζουμε,γιατι ετσι δεν θα τον πλησιασουμε ποτε ! Καιρος θα ελεγα, να συμφωνησουμε που συμφωνουμε κι οχι που διαφωνουμε!
παρ’αυτα κανεις δεν ξερει ποσο ζυμωμα θελει ακομα το ζυμαρι ,μεχρι να μπει στο φουρνο!
inflammatory πολυ ωραιο το κειμενο σου.
χαιρετω
nolongersafe
19 Οκτωβρίου, 2010 2:46 μμ
αγαπητή mitera
Πίστεψε με, είμαι ο τελευταίος που θα πάρει σε προσωπικό επίπεδο μια κατ’εξοχήν πολιτική κριτική.
Περισσότερα όμως άλλη φορά.
Γαλαξιάρχης (ex Zaphod)
19 Οκτωβρίου, 2010 2:02 μμ
Χώσεεεεεεεεεε!
Marx Factor
19 Οκτωβρίου, 2010 8:55 μμ
Δεν μίλησε κανείς για επανάσταση μίλησα για συναίσθηση του που βρίσκεται ο μέσος άνθρωπος σήμερα. Και δεν μπορώ να συμφωνήσω οτι θα περιμένουμε εναν Κορκονέα για να ξυπνήσει ο κόσμος η ενα αντίστοιχο επεισόδιο γιατι πέρα απο το καθαρά αυθόρμητο μιας εξέγερσης πρέπει απο κοντά και σε ετοιμότητα να υπάρχει αυτό που ειπε και ο no longer safe, πες οτι πετύχαινε το ντου στη βουλή..μετά? επίσης δεν δέχομαι καθόλου ταξικές διαφορές μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας…αλλλες διαφορές πουλήστε μου…αν δεχτουμε ταξικές διαφορές μεταξυ χωρών γινόμαστε απο διεθνιστές -εθνικιστές…Στάλιν δηλαδη (σοσιαλισμός σε μιά χώρα που είναι πιο γαμάουα απο μια αλλη) Η ενότητα και η αμεση εκπροσώπηση (πρωτοβάθμια σε αντιθεση με τριτοβάθμια ) ειναι μια σοβαρή διαφορά που η εξομάλυνσή της ειναι ΚΑΙ δική μας ευθύνη (εμας των απλών πολιτών των απλων εργαζόμενων). Το οτι παρακολουθεί ο ένας τον άλλον (μεταξυ Ελλάδας και Γαλλίας) έχει κάποια βάση αλλά εκεί αντέδρασαν στη σωστή συγκυρία ενω εμεις αντιδράσαμε σε ανύποπτο χρόνο στη δολοφονία ενος παιδιού και το καλοκαίρι που πέρναγε το ασφαλιστικό …οι εργατοπατέρες ηταν στα μπάνια του λαου…εδώ δεν ειναι «διαφορές» μεταξύ Γαλλίας και Ελλάδας…..εδώ ειναι διαφορά μεταξυ γελοιου και σοβαρου!!
mitera
20 Οκτωβρίου, 2010 9:51 πμ
Η διαφορα αναμεσα στα συνδικαλιστικα κινηματα Ελλαδας-Γαλλιας ειναι προφανη!Τα Γαλλικα συνδικατα απ’οτι φαινετε,νοιαζονται περισσοτερο για αυτους που εκπροσωπουν και τα εργασιακα τους δικαιωματα,σε αντιθεση με τα Ελληνικα,που κοπτονται στα λογια,αλλα αδιαφορουν στα εργα.Οι πρωτοβουλιες και οι κινησεις απο τη βαση εναντια στο μνημονιο και την ανεργια,εδω, ειναι ακομα στα σπαργανα!Marx xρησιμοποιησα τον ορο επαναστατης ακριβως για τους λογους που περιγραφεις αλλα και για να εστιασω στο οτι μπορουμε και μεσα απο καθημερινες επαναστατικες πραξεις,να πλησιασουμε και να ενθαρινουμε ολα τα πρωτοβαθμια, τις πρωτοβουλιες, κινησεις,ωστε να δυναμωθουν και να ενωθουν απεναντι στον κοινο εχθρο!Τοτε ισως τα αποτελεσματα να ηταν διαφορετικα και να μην λειτουργουσαμε θυμικα,αλλα πιο οργανωμενα!
Δυστυχως το πληκτρολογιο απεχει παρασαγγας απο τη κουβεντα προσωπο με προσωπο,γι’αυτο και δημιουργουνται παρεξηγησεις..
χαιρετω
j4nus
20 Οκτωβρίου, 2010 1:29 πμ
το προφίλ του επαναστάτη θα είναι ένα και λέγεται επαναστάτης χωρίς σύνορα… σύντομο λινκ: εχσ… τα φωνήεντα δικά σας…
εχσ
20 Οκτωβρίου, 2010 4:13 πμ
τα φωνήεντα δικά σας…
EXeSa
γίγνεσθαι
20 Οκτωβρίου, 2010 5:18 πμ
στην προηγούμενή μου ζωή ήμουν Γάλλος, πέθανα και γεννήθηκα το ’67… (στην προπροηγούμενη ήμουν ο Μπαλζάκ που ήτανε ενενψύχωση του Ανατόλ Φρανς όταν οι Άγγελοι κάναν την Επανάστασή τους και κατέβηκαν στη Γη)
στην παρούσα ζωή βαδίζω ταξίδι μοναχά για πάρτυ μου… και στις ώρες τις ανίας μου, σας λέω και καμιά αλήθεια να τσιτώσετε… (αναρχο)αριστερά μαμούνια…
«ο καθείς για πάρτη του»
(άλλη μια ενενψύχωση της προηγούμενής μου ζωής – Aleister Crowley)
j4nus
20 Οκτωβρίου, 2010 8:45 πμ
γιγνεσθαι αλλά πώς; μήπως αλά τολός;;;