Νέα ελληνική… γενοκτονία!

Posted on 16 Απριλίου, 2010 12:30 μμ από

2


Spot «Don’t drink and drive»

Οι γιορτές πέρασαν, όπως αναμενόταν. Στο «τρελοκομείο η ελλάς» τα πράγματα μοιάζουν ίδια και αφόρητα. Για την ακρίβεια είναι ίδια -38 άτομα , που έσβησαν στους ελληνικούς δρόμους. Αναμενόμενο κι αυτό (πέρσυ ήταν αντίστοιχα 40), στις μεγάλες εορταστικές/καλοκαιρινές εξόδους οι απώλειες αυτές είναι πλέον παράδοση. Μάλιστα, αυτές τις περιόδους , τόσο οι οδηγοί όσο και η τροχαία είναι πιο προσεκτικοί και αφοσιωμένοι στο δρόμο. Και βέβαια, κάνουν πολύ… λάθος και εστιάζουν μόνο τότε, καθώς τα τροχαία που γίνονται αυτές τις μέρες αντιπροσωπεύουν μόλις το 5% των συνολικών ετήσιων οδικών ατυχημάτων. Τι συμβαίνει τον υπόλοιπο χρόνο;

Oι αριθμοί σοκάρουν ( τα στοιχεία είναι στο περίπου , καθώς δεν ταυτίζονται τα στοιχεία της τροχαίας και του συλλόγου ελλήνων συγκοινωνιολόγων):

* Κάθε μέρα σκοτώνονται περίπου 3-5 άνθρωποι από τροχαίο και τραυματίζονται περίπου 120 , αριθμοί που ισοδυναμούν με τη βύθιση κάθε μέρα ενός ferry boat- μια καθημερινή τραγωδία express samina ας πούμε.

* Κάθε χρόνο σε περίπου 17.000 οδικά ατυχήματα , έχουμε περισσότερους από 1.650 νεκρούς και 22.000 τραυματίες.

* Τα τελευταία 50 χρόνια έχουμε στην Ελλάδα περισσότερους από 120.000 νεκρούς, πιό πολλούς από 2.000.000 τραυματίες και 300.000 ανάπηρους – θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων. Όχι εντάξει, στον εμφύλιο είχαμε λίγο λιγότερες απώλειες από μέσα σε 3 χρόνια.

* Από αυτούς, το 85% είναι κάτω των 35, ηλικίες δηλαδή παραγωγικές και αναπαραγωγικές, που σημαίνει όπως τόνισε ο ίδιος ότι μπαίνουμε σε ένα δημογραφικό τροχαίων, σε γενοκτονικό επίπεδο. Τα τροχαία είναι η 1η αιτία θανάτου στις ηλικίες 18-44 ετών.

* Στην Ευρώπη η μείωση των τροχαίων έχει φτάσει το 50%, στις φιλανδικές χώρες το 95%, ενώ αντιθέτως στην Ελλάδα αυξήθηκε 60%. Μετά από αυτά τα αποτελέσματα, εκδόθηκε κοινοτική οδηγία που αποτρέπει τους τουρίστες να έρχονται στην χώρα μας με αυτοκίνητο…

Κι όμως, υπάρχει σχέδιο. Το λεγόμενο «Β εθνικό στρατηγικό σχέδιο καθοδόν 2006-2010″ προεβλέπε μείωση των νεκρών ετησίως στους 1010! Παρ ‘ όλα αυτά , δεν πάει και πολύ καλά… ο αριθμός των νεκρών για το 2009 έπρεπε να ήταν 1.120 άτομα, υπάρχει δηλαδή αρνητική απόκλιση κατά 343 άτομα. Το ίδιο συνέβη και το 2008, κατά το οποίο η απόκλιση ήταν 337 άτομα.

Όλα είναι θέμα εντυπώσεων και συνήθειας

Κάθε μέρα σκοτώνονται περίπου 3 άνθρωποι από τροχαίο. Πλήρης απάθεια. Το θεωρούμε σαν κάτι φυσικό. Όταν όμως σκοτώθηκαν 21 παιδιά στα Τέμπη, σοκ και δέος, “εθνική τραγωδία”. Μα αφού σε 7 μέρες θα έχουμε πάλι συμπληρώσει άλλους 21 νεκρούς σε τροχαία!

Μια ακόμα λαθεμένη αντίληψη, είναι ότι πολλοί θεωρούν ότι η μεγάλη αιτία των ατυχημάτων είναι η μεγάλες ταχύτητες και συντελούνται κατά κανόνα στο εθνικό δίκτυο. Επίκληση στην αυθεντία:

Τάσος Μαρκουίζος1 : « Ξέρετε με πόσα χιλιόμετρα έπεσε πάνω στην κολώνα της μπασκέτας ο μπασκετμπολίστας Μπόμπαν Γιάνκοβιτς; Ε; Με τέσσερα (4) χιλιόμετρα την ώρα. Και έμεινε ανάπηρος, παραπληγικός. Όταν λοιπόν το παιδί σας στέκεται λυμένο και όρθιο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και φρενάρετε ή τρακάρετε με περισσότερα από 4 χ.α.ω., ξέρετε τί είναι πιθανό να γίνει; Και πόσο συχνά πάτε με 4 χ.α.ω.; Και πόσο συχνά ο απέναντί σας πάει επίσης με 4 χ.α.ω.; Όταν ένα ΙΧ κινείται με 50 χ.α.ω. και τρακάρει σε σταθερό σημείο (κολώνα) ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσει ο επιβάτης που δε φοράει ζώνη στο ταμπλό; Με δύναμη 3 τόνων. Μπορείτε εσείς να σηκώσετε 3 τόνους; Ο Πύρρος Δήμας σηκώνει κάπου 240 κιλά… »

Το 82% των τροχαίων γίνεται με ταχύτητα λιγότερη των 60 χιλιομέτρων και σε απόσταση μικρότερη από 40 χιλιόμετρα από τον τόπο κατοικίας, το 8% στην Εθνική οδό με μεγάλη ταχύτητα και το 10% στους επαρχιακούς δρόμους.

Τ. Μαρκουίζος: «στις πόλεις μόνο το 15% (το πολύ) των οδηγών και «συνοδηγών» φοράει Ζώνη. Όταν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη ασφαλείας , ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσουν πάνω στους μπροστινούς; Τα ίδια, με 3 τόνους…

Το 0% των πίσω επιβατών φοράει ζώνη.»

Και επειδή τα πρότυπα παίζουν το ρόλο τους σε αυτό τον κόσμο, το σχεδόν 0% των πληρωμάτων των περιπολικών επίσης φοράει ζώνη. Και όσον αφορά τους πολιτικούς… τη μέρα που ψηφιζόταν ο νέος ΚΟΚ, ένα κανάλι την είχε στήσει στην είσοδο του γκαράζ της Βουλής. Σχεδόν κανένας βουλευτής δε φορούσε ζώνη… και πήγαιναν να ψηφίζουν για να πάει το πρόστιμο για τη ζώνη στα 350 ευρώ! Το μόνο κακό εδώ είναι πως, ενώ οι συνθήκες είναι ευνοϊκές, ο χάρος κοιμάται (κακία).

Μέσα σε όλη αυτή τη μαυρίλα, ναι, υπάρχει λύση, εντός των πλαισίων του καπιταλισμού! Πέρα από τη ζώνη και το ότι δε στέλνουμε sms καθ’ οδόν, δεν οδηγούμε μεθυσμένοι… Ο προοληπτικός έλεγχος του μπροστινού συστήματος του αυτοκινήτου , του αμορτισέρ και των ελαστικών ιδιαίτερα, η ρύθμιση και συντήρηση μιας σωστής αναλογίας βάρους του μπροστινού με το πίσω μέρος του οχήματος, η χρήση full-face κράνων (για τους μηχανόβιους) και όχι ημιφορεμένων( που είναι σαν περικεφαλαίες), καθώς ένα ατύχημα θα τα φέρει σε σύγκρουση με τον αυχαίνα – ανάπηρος! Επιπλέον, η συγκέντρωση, η φυσική κατάσταση, η ηρεμία, η δυνατότητα πρόβλεψης ατυχήματος, η εμπειρία, η ευγένεια, η κυκλοφοριακή αγωγή, η τυπικότητα, ο αυτοσεβασμός αλλά και σεβασμός των άλλων. Αυτά είναι μερικές μόνο προτάσεις για την αντιμετώπιση της «αυτοκινητιστικής κρίσης». Για περισσότερες πληροφορίες, στις σχολές οδήγησης, όπως και στο εγχειρίδιο ασφαλούς οδήγησης2 του Τ. Μαρκουίζου.

Κλείνοντας, για να το «ελαφρύνω» και λίγο, ένας σύντομος διάλογος μεταξύ του Μαρκουίζου και ενός ακροατή από το κοινό σε μια εκδήλωση- επίδειξη ασφαλούς οδήγησης στη Μυτιλήνη:

Θεατης: Μπαίνω πολύ γρήγορα σε απότομη δεξιά στροφή. Τι κάνω;
Μαρκουίζος: Την προσευχή σου!
Θεατης (απτόητος): Χειρόφρενο;
Μαρκουίζος: Εκει που θα πάς δε θα σου χρειαστεί!

1O Τάσος Μαρκουίζος (ή αλλιώς Ιαβέρης) είναι επαγγελματίας οδηγός, ιδρυτής της σχολής ασφαλούς οδήγησης, οδηγός αγώνων και συχνός καλεσμένος και ομιλητής σε εκδηλώσεις σχολείων και άλλων φορέων για θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας.

2 Ο οδηγός έχει μοιραστεί/μοιράζεται δωρεάν σε σχολεία και στα διόδια.

kris – No Border Speaker


Short Link: http://wp.me/p1pa1c-yV

Posted in: Ελλάδα, Ζωή