αναδημοσίευση απο την εφημερίδα δρόμου «Άπατρις«
Η οικονομική σχολή του Σικάγου, οι θεωρίες του Μίλτον Φρίντμαν και το πειραματικό εργαστήριο Ελλάδα.
«Μόνο μία κρίση-είτε είναι, είτε απλώς εκλαμβάνεται ως πραγματική-οδηγεί σε πραγματικές αλλαγές. Όταν ξεσπάει μια κρίση, οι δράσεις που αναπτύσσονται εξαρτώνται από τις περιρρέουσες ιδέες. Πιστεύω ότι αυτή πρέπει να είναι η βασική λειτουργία μας: να αναπτύσσουμε εναλλακτικές πολιτικές που θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες, να τις διατηρούμε ζωντανές και διαθέσιμες έως ότου το πολιτικά αδύνατον καταστεί πολιτικά αναπόφευκτο.»
(Μίλτον Φρίντμαν «Καπιταλισμός και ελευθερία» University of Chicago press 1962)
Τη δεκαετία του 1950, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο του Σικάγου, δεν θεωρούταν μόνο ως μια πανεπιστημιακή σχολή, αλλά ως μια σχολή σκέψης .Ο σκοπός δεν ήταν μόνο η διδασκαλία των φοιτητών, αλλά η ισχυροποίηση της σχολής ώστε οι ιδέες της να πολεμήσουν τις ιδέες του οικονομολόγου Τζον Μέιναρντ Κέινς [1] που κυριαρχούσαν τότε με τη μικτή οικονομία, που εισήγαγε ο Κέϊνς μετά τη μεγάλη οικονομική κρίση του 1929.
Το 1947,ο Μίλτον Φρίντμαν και ο μέντορας του, Αυστριακός καθηγητής Φρίντριχ φον Χάγεκ, ίδρυσαν την εταιρεία του «Μον Πελερέν», μια λέσχη Οικονομολόγων της ελεύθερης αγοράς με ρητό στόχο την καταπολέμηση των ιδεών του Κέινς και του ρυθμισμένου καπιταλισμού. Το δημοφιλές βιβλίο του Φρίντμαν στα 1962, το «Capitalism and Freedom», έγινε το βασικό εγχειρίδιο της παγκόσμιας ελεύθερης αγοράς και σ’αυτό στηρίχτηκαν τα οικονομικά προγράμματα όλων των νεοσυντηρητικών-νεοφιλελεύθερων κυβερνήσεων και δικτατοριών στον δυτικό κόσμο από το 1970 και μετά. Ειδικότερα οπουδήποτε είχαν την εξουσία ακροδεξιές στρατιωτικές δικτατορίες η παρουσία του πανεπιστημίου του Σικάγου και της σχολής του Φρίντμαν ήταν πανταχού παρούσα.
Η δικτατορία της ελεύθερης αγοράς
«Τα καλά πράγματα, όπως η δημοκρατία και η προσανατολισμένη στην ελεύθερη αγορά οικονομική πολιτική δεν συμβαδίζουν πάντα.»
(Στέφαν Χάγκαρντ πολιτικός επιστήμονας και μαθητής του Φρίντμαν)
Σύμφωνα με τη θεωρία του Φρίντμαν: Οι Κυβερνήσεις πρέπει να καταργούν όλους τους φορολογικούς και εργασιακούς κανόνες και ρυθμίσεις προς όφελος των ιδιωτικών επιχειρήσεων, χωρίς να επιχειρούν και να εγείρουν ζητήματα μονοπώλησης της αγοράς μέσα από κρατικές εταιρίες κοινής ωφελείας (π.χ. ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ) , δηλαδή πρέπει να ιδιωτικοποιούν την δημόσια περιουσία. Πρέπει να προβούν σε περικοπές κοινωνικών προγραμμάτων όπως π.χ. τα ταμεία ανεργίας και τα κοινωνικά επιδόματα σε ασθενείς οικονομικά ομάδες του πληθυσμού. Οι τιμές και οι μισθοί να καθορίζονται μόνο από την αγορά και όχι μέσα από συνδικαλιστικό διάλογο και εγγυήσεις του κράτους για τη διαφύλαξη τους. Δεν πρέπει να υπάρχουν εγγυημένοι κατώτατοι μισθοί. Επίσης πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τα συνταξιοδοτικά ταμεία και η δωρεάν παιδεία. Ακόμα να ιδιωτικοποιηθούν τα Εθνικά πάρκα, ακόμη και τα δάση και οι παραλίες. Οτιδήποτε δηλαδή μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις από ιδιωτικές εταιρίες με μοναδικό γνώμονα το κέρδος τους. Ειδικότερα η παιδεία, γα τον Φρίντμαν και την έννοια του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος «βρομούσε» σοσιαλισμό. Η υπουργός παιδείας πάντως της Ελλάδας Άννα Διαμαντοπούλου δεν έχει σπουδάσει οικονομικά στο Σικάγο και τη κατάργηση της δωρεάν παιδείας στην Ελλάδα τη σκέφτηκε μόνη της., εξάλλου αυτή είναι σοσιαλίστρια.
Τέλος η γενικότερη άποψη του για το ρόλο του κράτους ήταν ότι αυτό πρέπει να περιορίζεται μόνο: «στην προστασία της ελευθερίας μας τόσο από τους εχθρούς εκτός των πυλών όσο και από τους συμπολίτες μας: στη διατήρηση του νόμου και της τάξης, στην επιβολή της εφαρμογής των ιδιωτικών συμφωνιών, στην προώθηση των ανταγωνιστικών αγορών». Με άλλα λόγια, το κράτος πρέπει μόνο να διατηρεί τη συντήρηση της αστυνομίας και του στρατού – οτιδήποτε άλλο, συμπεριλαμβανομένης της δωρεάν παιδείας, «είναι μια άδικη παρέμβαση εναντίον της ελεύθερης αγοράς» . Ούτε ο υπουργός προ.πο. Χρήστος Παπουτσής έχει σπουδάσει στο Σικάγο, αυτός ήταν και αγωνιστής σαν φοιτητής εναντίον της κρατικής καταστολής και του αυταρχικού κράτους της δεξιάς.
Ο Δόκτορας της καταστροφής
«Το να είσαι μαθητής του Φρίντμαν ήταν κάτι μαγικό!»
(Γκάρι Μπέκερ νομπελίστας οικονομολόγος της σχολής του Σικάγου)
Ο Φρίντμαν δεν ήταν απλώς ένας ιδιοφυής οικονομολόγος, ούτε ένας ακόμα ματαιόδοξος ακαδημαϊκός-ερευνητής, απ’ αυτούς που καβαλάνε το καλάμι πιστεύοντας ότι η επιστήμη αρχίζει και σταματάει σ’ αυτούς. Ήταν κάτι πολύ παραπάνω.
Ήταν αποφασισμένος να κάνει κάτι που ουδείς οικονομολόγος πριν από αυτόν είχε σκεφτεί: να δει δηλαδή τη θεωρία του να εφαρμόζεται στην πράξη, υπό πραγματικές συνθήκες, πάνω σε πραγματικές κοινωνίες, πράγμα που κινώντας γη και ουρανό κατόρθωσε να το πετύχει. Και μάλιστα όχι σε μια κοινωνία, αλλά σε πολλές. Ο Φρίντμαν δεν ήταν ένας οποιοσδήποτε καθηγητής στο πανεπιστήμιο του Σικάγου. Ήταν ένας γκουρού, ένας άγιος. Δεν είχε μαθητές, αλλά πιστούς. Φοιτητές έτρεχαν στα σεμινάρια να πάρουν κάτι απ’ την αγιοσύνη του και μετά, με το ζήλο των νεοφώτιστων σκορπίζονταν σε διάφορα μέρη του κόσμου να τη μεταλαμπαδεύσουν. Όχι βέβαια από μόνοι τους, μιας και για τον θεάρεστο αυτό σκοπό έσπευδαν να βοηθήσουν τόσο η CIA όσο και το ίδρυμα Φορντ, παρέχοντας αφειδώς υποτροφίες σε παιδιά απ’ τη Λατινική Αμερική και την Ασία λίγο αργότερα που ήθελαν να σπουδάσουν οικονομικά στο μέγα τέμενος του Σικάγου.
Στη δεκαετία του ’70, στη Λατινική Αμερική, όποια χούντα και να σήκωνες, θα έβρισκες από κάτω «τα παιδιά απ’ το Σικάγο», όπως τα ονόμαζαν, τοποθετημένα μάλιστα σε καίριες θέσεις: υπουργοί, υφυπουργοί, καθηγητές στα πανεπιστήμια κ.λ.π. Η πιο γνωστή συνεισφορά τους ήταν στον Πινοτσέτ στη Χιλή, αλλά θα τους «αδικούσαμε» αν δεν αναφερόμασταν και στις υπηρεσίες που προσέφεραν στις χούντες της Ουρουγουάης, της Αργεντινής, και της Βραζιλίας. Οι χούντες αυτές δεν εφάρμοσαν απλώς τα οικονομικά προγράμματα του Φρίντμαν, αλλά εγκαθιδρύθηκαν ακριβώς για το λόγο αυτό, για να τα εφαρμόσουν. Τα δε φριχτά βασανιστήρια, οι εξαφανίσεις και οι εκτελέσεις χιλιάδων ανθρώπων που αντιστέκονταν στην εξαθλίωση και τον τρόμο συνέβησαν για ένα και μόνο σκοπό. Για να μπορέσει μέσα από τη θεωρία του Φρίντμαν να λάμψει επιτέλους ο καπιταλισμός της καταστροφής ή όπως αρέσκονταν να τον λένε η «ελευθερία της αγοράς» σε όλο του το μεγαλείο. Χιλιάδες άνθρωποι εκτελέστηκαν, βασανίστηκαν και βρέθηκαν στη φυλακή προκειμένου οι τιμές των προϊόντων να είναι ελεύθερες!
Οι θεωρίες του Φρίντμαν του έδωσαν το Νόμπελ οικονομικών και στη Λατινική Αμερική έδωσαν τους δικτάτορες.
Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες ο Φρίντμαν και οι παντοδύναμοι οπαδοί του τελειοποιούσαν αυτήν ακριβώς τη στρατηγική: την αναμονή κάποιας μείζονος κρίσης (πολιτικής ή οικονομικής) προκειμένου να εκποιήσουν τμήματα της δημόσιας σφαίρας σε ιδιώτες ενόσω οι πολίτες ήταν ακόμα ζαλισμένοι από το σοκ και να μονιμοποιήσουν στη συνέχεια τις «μεταρρυθμίσεις».
Το δόγμα του σόκ
«Τα πλήγματα πρέπει να επιφέρονται όλα ταυτόχρονα, ώστε, όντας λιγότερο αισθητά, να ενοχλούν λιγότερο.»
(Νικολό Μακιαβέλι «Ο Ηγεμόνας» 1513)
Μια ένοπλη σύρραξη ανάμεσα σε κράτη ή έθνη μας προκαλεί φρίκη. Όμως ο οικονομικός πόλεμος δεν είναι καλύτερος από μία ένοπλη σύρραξη. Είναι σαν μία χειρουργική επέμβαση. Ένας οικονομικός πόλεμος είναι ένα παρατεταμένο βασανιστήριο, και οι καταστροφές του δεν είναι λιγότερο τρομακτικές από αυτές που προκαλούνται από τον καθαυτού ένοπλο πόλεμο. Το «δόγμα του σοκ» είναι ένας τέτοιος πόλεμος και είναι η μέθοδος που εφαρμόζουν οι αγορές για να επιβληθούν διεθνώς. Για να προελάσουν οι ελεύθερες αγορές, χρειάζεται κάποια κοινωνία να έχει υποστεί ένα δυνατό «σοκ», από μια φυσική καταστροφή (τσουνάμι στην Ασία, τυφώνας στη Νέα Ορλεάνη), από μια εναλλαγή εξουσίας (πτώση «κομμουνισμού» στην Ανατολική Ευρώπη ή το απαρτχάϊντ στη Ν. Αφρική), μια χρηματιστηριακή κρίση, μια χρεοκοπία κράτους προ των πυλών (Αργεντινή 2001, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία2011), έναν υπερπληθωρισμό (π.χ. της τάξεως του14.000% όπως στη Βολιβία). Πριν η σοκαρισμένη κοινωνία προλάβει να συνειδητοποιήσει τι της έχει συμβεί και να σκεφτεί πώς να αντιμετωπίσει την κατάσταση, έρχονται οι «σωτήρες» να τη σώσουν. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο(ΔΝΤ), η Παγκόσμια Τράπεζα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ), είναι οι τρεις βασικοί θεσμοί που προσπαθούν να επιβάλλουν ακαριαία τις αλλαγές που προωθούν οι ελεύθερες αγορές και στη δική μας περίπτωση οι «τρείς σωματοφύλακες» συμπληρώνονται και από τον «Ντ’Αρτανιάν» Ευρωπαϊκη Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ). Η δε τριπλή συνταγή δια στόματος Φρίντμαν, όπως έγραψα και πιο πάνω είναι οι ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων ή αλλιώς αποκρατικοποιήσεις, περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες, δηλαδή σε μισθούς, συντάξεις, επιδόματα ανεργίας, υγειονομική περίθαλψη, κρατική απορύθμιση. Οι συνέπειες είναι οδυνηρές για τους λαούς της γης: αποδυνάμωση του δημόσιου χαρακτήρα των εθνικών κρατών τους και απώλεση κυριαρχικών δικαιωμάτων, μεταβίβαση του δημόσιου πλούτου τους σε μια δράκα ιδιωτών (πανίσχυρων επιχειρηματιών και πολιτικών με δυσδιάκριτες διαχωριστικές γραμμές μεταξύ τους), χάσμα ζάμπλουτων-πάμπτωχων με πλήρη εξαφάνιση της μεσαίας τάξης, θρησκευτικός φονταμενταλισμός, άνοδος ρατσιστικών εθνικιστικών και φασιστικών ιδεών, συρρίκνωση ατομικών ελευθεριών και δικαιωμάτων του ανθρώπου, απεριόριστες δαπάνες για την ασφάλεια, διάχυση του φόβου και τρομοκρατίας στις κοινωνίες και σκληρή καταστολή σε όσους αντιστέκονται στο «σοκ».
Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει δικτάτορες στο παρελθόν, αλλά και «δημοκρατικούς» πολιτικούς σήμερα να μιλάνε με ιατρικούς όρους όταν θέλουν να περιγράψουν μια άσχημη οικονομική ή πολιτική κατάσταση; Μην σας κάνει εντύπωση αυτό, κάνεις τους δεν ήθελε να γίνει γιατρός όταν μεγαλώσει. Η χρησιμοποίηση ανίατων ασθενειών όπως π.χ. του καρκίνου στον πολιτικό λόγο, ενθαρρύνει τη μοιρολατρία και αιτιολογεί τη λήψη αυστηρών έως απάνθρωπων μέτρων, ενώ ενισχύει σημαντικά τη διάδοση της ιδέας ότι η «ασθένεια» είναι αναγκαστικά μοιραία Η έννοια της ασθένειας δεν είναι ποτέ αθώα.
Η ψυχιατρική στην υπηρεσία της οικονομίας. Η χρησιμότητα του ηλεκτροσόκ.
«Το μυαλό τους μοιάζει με λευκή σελίδα πάνω στην οποία μπορούμε να γράψουμε ότι θέλουμε»
(Δρ. Σίριλ Κένεντυ και Δρ. Ντέιβιντ Άνσελ για τα πλεονεκτήματα της θεραπείας με ηλεκτροσόκ 1948)
Η μέθοδος του «σοκ» πρωτοεμφανίστηκε με τη μορφή του ηλεκτροσόκ για άτομα ψυχικά ασθενή, στη δεκαετία του 1950. Ο Γιούεν Κάμερον, καθηγητής ψυχιατρικής στο πανεπιστήμιο Μακγκίλ των ΗΠΑ στη συνέχεια, χρηματοδοτούμενος από τη CIA εφάρμοσε τα ηλεκτροσόκ για τις έρευνες του πάνω στην πλύση εγκεφάλου. Ήταν η εποχή του Ψυχρού πολέμου και η CIA ήθελε να βρει τρόπους να ελέγχει τη σκέψη των αντιπάλων της κομμουνιστών, που συνελάμβανε, μέσα στα πλαίσια των ανακριτικών μεθόδων. Οι μέθοδοι όμως που εφάρμοζε ο Κάμερον ήταν καθαρά βασανιστήρια. Μάλιστα για του λόγου το αληθές, πολλά άτομα που υπέστησαν τη θεραπεία-σοκ του κατέθεσαν μήνυση αργότερα εναντίον του και τα δικαστήρια έκριναν ότι δικαιούνταν χρηματική αποζημίωση για όσα υπέστησαν, την οποία και έλαβαν.
Στόχος της θεραπείας-σοκ του Κάμερον ήταν να σβήσει από το μυαλό του ασθενούς κάθε μνήμη καθιστώντας το νου του «tabula raza», άγραφτο χαρτί, λευκή σελίδα κι εκεί πάνω να οικοδομήσει μια νέα προσωπικότητα. Για να το πετύχει αυτό χρησιμοποίησε τις εξής μεθόδους: Ηλεκτροσόκ, 2 την ημέρα επί 30 μέρες. Αποστέρηση των αισθήσεων, απομονώνοντας τους μέσα σε σκοτεινούς θαλάμους φορώντας τους αδιαφανή γυαλιά, ωτασπίδες και με δεμένα χέρια μέσα σε κουτιά για να μην αγγίζουν τίποτα. Χορήγηση ψυχοτρόπων ουσιών, πολύωρος ύπνος, 22ώρες το 24ωρο, συνεχώς αναμμένα φώτα σε δωμάτια χωρίς παράθυρα. Έτσι θα έσβηναν την αντίληψη του χώρου, χρόνου, της μνήμης από το μυαλό τους, θα κατέλυαν τις άμυνες τους και τη βούληση για αντίσταση και θα αποσπούσαν τη συναίνεση του και τη συνεργασία του, κατά την ανάκριση του.
Το πρώτο κράτος του σόκ
«Αν υιοθετήσετε τη προσέγγιση του σόκ ,πρέπει να ενεργήσετε σύντομα, πολλαπλά και ακαριαία.»
(Μίλτον Φρίντμαν σε επιστολή του προς τον στρατηγό Πινοτσέτ 21/4/1975)
Ο Φρίντμαν αν και ποτέ δεν το παραδέχτηκε επίσημα είδε στη μέθοδο του ηλεκτροσόκ και των βασανιστηρίων τον τρόπο που μπορούσε να εφαρμόσει την θεωρία του και το πρώτο πειραματικό εργαστήριο του άκουγε στο όνομα Χιλή. Στη δεκαετία του’50 και ’60 η θεωρία του δεν είχε ζήτηση, όταν όμως η κυβέρνηση των ΗΠΑ ανησύχησε από τις εθνικοποιήσεις των ορυχείων στη Χιλή, στις οποίες προέβη ο νεοεκλεγείς σοσιαλιστής Πρόεδρος της, Αλιέντε, και φοβούμενη μήπως το μοντέλο αυτό αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και σ’ άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής, που βρισκόταν στο υπογάστριο των ΗΠΑ, αποφάσισε την ανατροπή του Αλιέντε και το μετασχηματισμό της οικονομίας της Χιλής. Απευθύνονται στον Φρίντμαν, ο οποίος τους συμβουλεύει ότι όλα πρέπει να γίνουν πολύ γρήγορα πριν ο κόσμος προλάβει να αντιδράσει. Ο λαός πρέπει να υποστεί πρώτα ένα δυνατό ψυχολογικό και σωματικό σόκ (ένα βίαιο πραξικόπημα που θα ανατρέψει τον εκλεγμένο πρόεδρο τους) κι αμέσως μετά, ένα δεύτερο οικονομικό σοκ με ιδιωτικοποιήσεις κρατικών εταιρειών, περικοπές μισθών και περίθαλψης. Μόνο έτσι μπορεί να περάσουν οι αλλαγές υπέρ της απελευθέρωσης των αγορών. Ο Φρίντμαν με τις θεραπείες-σοκ, που προτείνει αναδεικνύεται ο δεύτερος δόκτορας του σοκ μετά τον ψυχίατρο Κάμερον, που ονειρεύεται να διαγράψει τα πάντα στην οικονομία και στη συλλογική συνείδηση, και κει πάνω στη «λευκή σελίδα» της να οικοδομηθεί μια νέα οικονομία και μια νέα κοινωνία! Και αν όλα αυτά περί «λευκών σελίδων» και «νέων κοινωνιών» σας θυμίζουν έναν άλλο παράφρονα από το παρελθόν με τετράγωνο μουστάκι , δεν κάνετε λάθος.
Μέσα σε 4 μέρες 3.200 άτομα εκτελέστηκαν 80.000 φυλακίστηκαν και 200.000 εγκατέλειψαν τη χώρα για πολιτικούς λόγους. Στα δυο μεγαλύτερα ποδοσφαιρικά γήπεδα της πρωτεύουσας συγκέντρωσαν 13.500 άτομα. Κουκουλοφόροι καταδότες περιφέρονταν στις κερκίδες υποδεικνύοντας τους υπονομευτές του νέου καθεστώτος, τους οποίους οδηγούσαν στα αποδυτήρια για να τους βασανίσουν και να τους εκτελέσουν. Ήταν ένα σωματικό και ψυχολογικό σοκ για τους Χιλιανούς, για να μπορέσουν στη συνέχεια τα «Παιδιά του Σικάγου» να εφαρμόσουν τη θεραπεία-οικονομικό σοκ και να επαναφέρουν τη Χιλή στο «σωστό» δρόμο των ελεύθερων αγορών, μακριά απ’ τα «μιάσματα». των κρατικοποιήσεων του εθνικού της πλούτου.
Η τριπλή συνταγή του Φρίντμαν τίθεται σε εφαρμογή. Οι αλλαγές πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέσα σε ένα εξάμηνο, διότι μετά ο κόσμος θα αρχίσει να αντιδρά. Ιδιωτικοποιείται μεγάλο μέρος του εθνικού πλούτου της Χιλής, περικόπτονται κοινωνικές δαπάνες, το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού οδηγείται στην εξαθλίωση. Δέκα χρόνια μετά, το 1982 η οικονομία της Χιλής κατέρρευσε παρά το διαφημιζόμενο «οικονομικό θαύμα», που είχαν δημιουργήσει οι ελεύθερες αγορές. Αιτία της κατάρρευσης ήταν οι λεγόμενοι «πιράνχας», ιδιοκτήτες χρηματοοικονομικών εταιρειών που δρώντας ανεξέλεγκτα είχαν αγοράσει περιουσιακά στοιχεία της χώρας με δανεικά χρήματα, δημιουργώντας ένα τεράστιο χρέος 14δις δολάρια.
Μήπως όλα αυτά σας φαίνονται ίδια με όσα γίνονται αυτή τη περίοδο στην Ελλάδα; Δεν απατάστε, η Ελλάδα είναι το πρώτο πειραματικό εργαστήριο των «παιδιών του Σικάγο» για τον 21ο αιώνα και ένα από τα πρώτα όπου οι θεωρίες του Φρίντμαν προσπαθούν να δοκιμαστούν μέσα από εκλεγμένες δημοκρατικές κυβερνήσεις. Αν αυτές δε, φέρουν και το προσωνύμιο του σοσιαλισμού στο πρόγραμμα τους, τόσο το καλύτερο για την Οργουελική νέα γλώσσα που έχει επιβάλει η κυριαρχία.
Για την Ιστορία οι «θεραπείες του σοκ» μετά τις λατινοαμερικάνικες χούντες συνεχίστηκαν μετά την κατάρρευση του ανύπαρκτου σοσιαλισμού στην Ανατολική Ευρώπη, κυρίως στην Ρωσία και στην Πολωνία, στην Νότια Αφρική, στην Νοτιοανατολική Ασία μετά την κατάρρευση της λεγόμενης οικονομικής «ασιατικής τίγρης», αλλά και στη «κομμουνιστική Κίνα» των πάμφθηνων προϊόντων και σχεδόν τσάμπα εργατικών χεριών. Όσο δε για τις πανίσχυρες ΗΠΑ το δόγμα του σοκ ήρθε ένα πρωινό της 11ης Σεπτεμβρίου 2001. Και ποία η ειρωνεία, την ίδια ακριβώς μέρα που 28 χρόνια πριν ο Πινοτσέτ ανέτρεπε στη Χιλή τον Αλίεντε!
Ο πόλεμος κατά της τρομοκρατίας γεννήθηκε
«Μετά την 11η Σεπτεμβρίου θεωρώ ότι η συνετή χρήση βίας θα μπορούσε να έχει θεραπευτικά αποτελέσματα.»
(Ρίτσαρντ Κοέν, αρθρογράφος της Washington Post)
Έχουμε μπει στη νέα χιλιετία και στην πολιτική εξουσία των ΗΠΑ κυριαρχούν ο Μπους ο νεότερος, κι η παρέα του ο Ράμσφελντ κι ο Τσέϊνι. Η θεραπεία-σοκ εφαρμόζεται τώρα στις ΗΠΑ! Οι Δίδυμοι Πύργοι, που έδρευε το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου δέχονται επίθεση από τρομοκράτες. Ήταν 11 Σεπτεμβρίου 2001. Ήταν ένα σοκ για την Αμερικανούς και για την παγκόσμια κοινή γνώμη. Η αμερικάνικη οικονομία βρίσκεται σε ύφεση κι ανακαλύπτεται μια καινούργια κερδοφόρος αγορά, αυτή της βιομηχανίας των προϊόντων ασφάλειας, των προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων (κάμερες, βιομετρικές ταυτότητες, εικονικά τείχη) που θα προστατεύουν από τον εχθρό. Κι ο εχθρός «κατασκευάζεται» είναι ο τρομοκράτης.
Ο τρομοκράτης δεν είναι ο τύπος του εχθρού, όπου τον ξέρουμε, κι από τον οποίο προσπαθούμε να προφυλαχτούμε. Ο τρομοκράτης είναι ο άγνωστος εχθρός ο οποίος μέσα από το στόμα του ίδιου του Μπούς: «μπορεί να χτυπήσει οπουδήποτε». Η διαιώνιση του φόβου μέσα στην κοινωνία είναι απαραίτητη για να μπορεί να δουλεύει η βιομηχανία της ασφάλειας, και τα άτομα συχνά προκαλούνται να καταδίδουν συμπολίτες τους ως τρομοκράτες, όταν μάλιστα αμείβονται γι αυτό! Αποτέλεσμα για την κοινωνία: αλλάζουν κι οι αξίες του πολιτισμού της! Και αν όλα αυτά σας θυμίζουν τις παραινέσεις της Ελληνικής αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας για άντληση πληροφοριών σχετικά με τους εγχώριους «τρομοκράτες» ακόμη και ανώνυμα, ο παρασημοφορημένος πρώην υπουργός προ.πο. ο Μιχαλάκης ο Χρυσοχοϊδης δεν φταίει σε τίποτα και όλα είναι μια σατανική σύμπτωση!
Καταλυτικό ρόλο σ’ αυτή τη Νέα Οικονομία της καταστροφής έπαιξαν ο Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Ράμσφελντ κι ο αντιπρόεδρος Τσέϊνι Ο Ράμσφελντ θαυμαστής του Φρίντμαν από τον καιρό που φοιτούσε στη Σχολή του Σικάγου, είχε διατελέσει αξιωματούχος επί κυβερνήσεων Νίξον και Φορντ και τα τελευταία 20 χρόνια ήταν μέλος ή επικεφαλής των διοικητικών συμβουλίων πολυεθνικών εταιρειών, όπως αυτών που παρασκεύαζαν την ασπαρτάμη ή το φάρμακο Tamiflu για τη γρίπη των πτηνών, ασθένεια που είχε τρομοκρατήσει τον πλανήτη ή φάρμακα για το AIDS. Ο Ράμσφελντ έβλεπε μια τεράστια αγορά να αναπτύσσεται στην προοπτική ενός δυσοίωνος μέλλοντος γύρω από τις επιδημίες, ενώ ο Τσέϊνι στην προοπτική ενός δυσοίωνου μέλλοντος με πολέμους. Ο Τσέϊνι και η σύζυγος του Λιν ήταν ένα πανίσχυρο ζευγάρι που οικοδόμησαν την τεράστια περιουσία τους ποντάροντας ο ένας στους πολέμους που διεξήγαγαν οι ΗΠΑ στο εξωτερικό μέσα από τις δραστηριότητες της εταιρείας του Halliburton (που ανέλαβε την ανοικοδόμηση του Ιράκ), ενώ η σύζυγος βοηθώντας την Lockheed (πολεμική αεροπορική βιομηχανία) στην ηλεκτρονική συλλογή δεδομένων για να αναλάβει τη διεύθυνση των κρατικών υπηρεσιών των ΗΠΑ.
Η Ελλάδα του ΠΑ-ΣΟΚ
«Η Ελλάδα θυσιάστηκε για να σωθεί η ευρωζώνη. Και για να γίνει, σας εκπαιδεύουν να αισθάνεστε ένοχοι γι΄ αυτό που είστε. Έχουν ήδη διαγνώσει ότι είστε άρρωστοι»
(Ναόμι Κλάιν δημοσιογράφος σε πρόσφατη συνέντευξη της σε ελληνικό μέσο)
Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και ο πρωθυπουργός Γ.Α.Π. είναι αντιεξουσιαστές (όπως είχε δηλώσει όταν ανέλαβε την εξουσία). Δεν γνωρίζαμε όμως ότι το έλεγε σοβαρά. Η απόδειξη όμως ήρθε στις 11/7/11 όταν διάβασα σε άρθρο του Γ.Βότση στην «Ελευθεροτυπία» ότι μήνες πριν τον τελευταίο ανασχηματισμό σε συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, όλοι οι υπουργοί βρήκαν μπροστά τους φωτοτυπημένο το εξώφυλλο του βιβλίου της Ναόμι Κλάιν «το δόγμα του σοκ» και άκουσαν την πρωθυπουργική παρότρυνση, να το μελετήσουν προσεκτικά γιατί είναι «εξαιρετικά ενδιαφέρον». Όντως το βιβλίο είναι ένα από τα καλύτερα βιβλία που έχουν γραφτεί για τη θεωρία του Φρίντμαν και πως αυτή έγινε πράξη σε πολλές χώρες του πλανήτη με τα γνωστά καταστρεπτικά αποτελέσματα για τους λαούς τους.
Από τα ως τώρα έργα της κυβέρνησης στη fast track φτωχοποίηση του λαού οι υπουργοί αποδείχτηκαν πολύ καλοί αναγνώστες. Καλύτερος όλων φυσικά ο αντιπρόεδρος και γνωστό παχύδερμο Θ.Πάγκαλος ο οποίος με το γνωστό «μαζί τα φάγαμε» ακολούθησε κατά γράμμα τις εντολές των «παιδιών του Σικάγο» και προσπάθησε να δημιουργήσει ενοχές στον ελληνικό λαό για τη κατάρρευση της οικονομίας, απενοχοποιόντας την οικονομική και πολιτική ελίτ του τόπου από τις ευθύνες της και φορτώνοντας τες αποκλειστικά στις πλάτες των μισθωτών και συνταξιούχων. Η πραγματικότητα όμως μας δείχνει άλλα. Τα περισσότερα χρήματα της διάσωσης δόθηκαν στις τράπεζες συνεχίζοντας να κερδίζουν χρήματα ενώ το κράτος μπήκε εγγυητής των χρεών τους. Στη πραγματικότητα, αυτό που έγινε ήταν μία ξεκάθαρη ληστεία του λαού προκειμένου να σωθεί το τραπεζικό λόμπι. Σε κάθε χώρα όπου εφαρμόστηκαν οι πολιτικές της «Σχολής του Σικάγου» τα τελευταία τριάντα χρόνια αυτό που προέκυψε ήταν μια κρατική συμμαχία ανάμεσα σε μια δράκα πανίσχυρων εταιρειών και σε μια τάξη πλουσίων πολιτικών, με τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις δύο ομάδες να είναι εξαιρετικά δυσδιάκριτες και διαρκώς μετακινούμενες.
Αυτό ήταν το πρώτο σοκ που δέχθηκαν οι πληθυσμοί των περιοχών αυτών. Δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι τους πρόδωσαν και έλεγαν ψέματα οι δικές τους κυβερνήσεις. Το δεύτερο σοκ (όπως αποδείχθηκε το 2006) και το σχέδιο του νεοφιλελευθερισμού δεν ήταν ούτε των κυβερνήσεων, ούτε καν του ΔΝΤ. Ολόκληρο το πρόγραμμα της θεραπείας-σοκ που επιβλήθηκε ως τις αρχές του 1990, απλά εκπονήθηκε κρυφά από τις JP Morgan και τη Citibank τους δύο μεγάλους ιδιώτες πιστωτές. Είχαν δηλαδή επιβάλει ένα ειδικό και οδυνηρό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, χωρίς καν να πυροδοτήσουν μια εθνική εξέγερση. Πώς τα κατάφεραν; Χρόνια μετά ο Καβάγιο, ο πρωτεργάτης της θεραπείας σοκ στην Αργεντινή θα έδινε ο ίδιος την εξήγηση: Οι περίοδοι μεγάλων προβλημάτων (υπερπληθωρισμός στις συγκεκριμένες χώρες, το χρέος σήμερα για μας) είναι τρομακτικές για τους ανθρώπους. Δημιουργείται πανικός, φόβος, αβεβαιότητα για το αύριο. Γι’ αυτό το λόγο ζητούν από την κυβέρνηση (την οποία μάλιστα αρχικά εμπιστεύονται) να κάνει κάτι γρήγορα. Αν η κυβέρνηση παρουσιάσει κάποιο πρόγραμμα (και δεν υπάρχει άλλη πρόταση πειστική από άλλα κόμματα) ο πληθυσμός είναι κατ΄ αρχάς έτοιμος να αποδεχθεί δραστικές αλλαγές προκειμένου να εξαλειφθεί το έντονο πρόβλημα της στιγμής, περιμένοντας ότι θα επανέλθει η φυσιολογική κατάσταση των πραγμάτων. Εκείνο δηλαδή που χρησιμοποίησαν οι ηγέτες της περιόδου ήταν μια ψυχολογική παρά οικονομική τεχνική. Όπως πολύ καλά κατάλαβαν οι βετεράνοι της ιδιωτικοποίησης οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι σε περιόδους κρίσης –είτε αυτή αφορά την κατάρρευση της οικονομίας είτε μια τρομοκρατική επίθεση είτε ένα φυσικό φαινόμενο καταστροφής– να εκχωρήσουν ένα πολύ μεγάλο μέρος της εξουσίας σε όποιον διατείνεται ότι διαθέτει μια μαγική θεραπεία. Με αυτό τον τρόπο δηλ. υπό την επίδραση του σοκ, με υποσχέσεις για προσωρινές θυσίες που θα τις διαδέχονταν μελλοντικές καλύτερες μέρες και ψέματα, κατάφερε η σταυροφορία που είχε ξεκινήσει ο Φρίντμαν να επιβιώσει κατά την διάρκεια της μετάβασης στη δημοκρατία, να επεκταθεί σε άλλες χώρες και να φθάσει και σε μας σήμερα. Και ω! τι έκπληξη! Θα ξαναβρούμε τον Καβάγιο (αυτόν τον αστέρα της οικονομικής καταστροφής) στις μέρες μας να στεγάζεται σαν οικονομικός σύμβουλος, του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, στην «ομάδα των 30» μια διεθνή συμβουλευτική επιτροπή για τραπεζικά θέματα.
Η ΕΛ.ΑΣ. διαβάζει Φρίντμαν
«Ανώτατος άρχοντας είναι αυτός που αποφασίζει πότε υπάρχει κατάσταση έκτακτης ανάγκης»
(Καρλ Σμιτ ναζιστής νομικός 1936)
Δεν υπάρχει ανθρώπινος τρόπος να κυβερνώνται οι άνθρωποι χωρίς τη θέληση τους. Όπως δεν υπάρχει ήπιος κι ευγενικός τρόπος να θέσεις μια χώρα υπό κατοχή παρά τη θέληση των κατοίκων της, έτσι δεν υπάρχει και ειρηνικός τρόπος να στερήσεις από εκατομμύρια ανθρώπους όσα χρειάζονται για να ζουν με αξιοπρέπεια. Η ληστεία, είτε μιας έκτασης γης, είτε ενός τρόπου ζωής, απαιτεί άσκηση βίας, ή τουλάχιστον την πειστική απειλή ότι θα ασκηθεί βία. Κατά αυτή την έννοια οι οικονομικές κρίσεις είναι ταυτόχρονα και περίοδοι αναστολής της δημοκρατίας κατά τη διάρκεια των οποίων δεν υφίσταται η ανάγκη για συγκατάθεση και συναίνεση του λαού.
Στις 29 Ιουνίου ψηφίστηκε στη Βουλή το Μεσοπρόθεσμο το οποίο ήρθε να σφραγίσει στην Ελλάδα το δόγμα που εμπνεύστηκε ο Φρίντμαν και η παρέα του. Η ψήφιση συνοδεύτηκε από την πρωτοφανή αστυνομική βία στους ειρηνικούς διαδηλωτές, από τη γενικευμένη επίθεση δυνάμεων καταστολής. Ένα 48ωρο χημικών που έκοψε την ανάσα στο κέντρο της πόλης και προκάλεσε σοκ και δέος. Τα βίντεο και οι φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο είναι ενδεικτικά , Οι εικόνες των «Ρόμποκοπ» που με μεγάλη ταχύτητα κατεβαίνουν τον πεζόδρομο της Μητροπόλεως με τις μηχανές τους και πετούν κρότου-λάμψης στα τραπέζια των σουβλατζίδικων, πάνω στους ανθρώπους, προκάλεσαν σοκ. Η αστυνομία γνωρίζει ότι βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή, ότι οι αυθαιρεσίες της θα καταγράφονταν και θα έκαναν τον γύρο της χώρας, θα έμπαιναν σε κάθε σπίτι. Αυτό ακριβώς επεδίωκε άλλωστε: Να καταγραφούν οι εικόνες στις συνειδήσεις των πολιτών, να γίνει κατανοητό ότι το κοινωνικό συμβόλαιο της Μεταπολίτευσης έσπασε, όποιος αντιδρά στη συνταγή είτε θα τρομοκρατηθεί για να το βουλώσει είτε θα εξοντωθεί και θα το βουλώσει.
Ας κάνουμε την αρχή (του τέλους της φαυλότητας) και ας αδράξουμε την ευκαιρία
Η εφημερίδα που διαβάζετε αυτή τη στιγμή πρωτοκυκλοφόρησε τον Μάρτη του 2009. Στο πρώτο μας σημείωμα στο editorial της γράφαμε:
«Δεν διεκδικούμε κάποιου είδους γνώση ,ούτε έχουμε κάποιο «μαγικό ραβδί» ώστε με ένα τρόπο μαγικό να αλλάξουμε τον κόσμο. Αντίθετα πιστεύουμε ότι όλοι οι άνθρωποι μαζί μπορούν αν συμβάλουν με όσες δυνάμεις έχει ο καθένας μας να αλλάξουμε πολλά στις ζωές μας, από τα μικρά καθημερινά μέχρι την ολική ανατροπή ενός σάπιου και πολυκαιρισμένου συστήματος το οποίο συγκέντρωσε τη πολιτική και θεσμική εξουσία σε χέρια λίγων με τη σιωπηρή ανοχή των πολλών.
Πέρα από το οικονομικό κραχ και την κατάρρευση του νεοφιλελευθερισμού, στον ελλαδικό χώρο είχαμε την τύχη να γευτούμε από πρώτο χέρι στον δικό μας Δεκέμβρη το μέλλον που έρχεται. Τρομακτικός για κάποιους, ελπιδοφόρος για πολλούς.
Φυσικά αν κάποιος είχε την ψευδαίσθηση ότι τελικά ήταν τόσο εύκολο να αλλάξουν άμεσα οι κοινωνικοί συσχετισμοί έπειτα από τον Δεκέμβρη, σίγουρα θα απογοητεύτηκε. Από την άλλη πλευρά όμως αποδείχτηκε ότι τίποτα δεν έχει τελειώσει καθώς δεν υπογράψαμε κανενός είδους συμφωνητικό η δήλωση υποταγής με τη κρατική και πολιτική εξουσία και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Αυτό που έχει γίνει πια απαίτηση, είναι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Ο πήχης έχει ανέβει ψηλά και οφείλουμε να βγούμε από το καβούκι μας και να διαχύσουμε σε όλη την κοινωνία τα ελευθεριακά προτάγματα τα οποία μας ενώνουν.»
Η ιστορία όλων των επαναστάσεων που έγιναν στα περασμένα μας δείχνει ότι τα μεγάλα λαϊκά κινήματα δεν είναι καθόλου ένα αυθαίρετο και ενσυνείδητο δημιούργημα των λεγόμενων «αρχηγών» ή των «κομμάτων», καθώς φαντάζονται οι κυρίαρχοι και οι επίσημοι αστοί ιστο¬ριογράφοι, αλλά είναι αυθόρμητα κοινωνικά φαινόμενα, γεννημένα από μια δύναμη φυσική που πηγάζουν από τον ταξικό χαρακτήρα της σύγχρονης κοινωνίας. Τι επιτέλους ζητούν και αξιώνουν οι απλοί και ζωντανοί άνθρωποι; – «Δεν επιθυμώ την ταπείνωση και τον εξευτελισμό, θέλω να με υπολογίζουν και να με σέβονται».
Ποτέ η παραδοσιακή πολιτική δεν είχε φθαρεί όσο έχει φθαρεί στις μέρες μας, ποτέ οι εκπρόσωποί της δεν έγιναν τόσο αναξιόπιστοι και τόσο καταγέλαστοι. Στο χέρι και κυρίως στη θέληση όλων μας είναι από εδώ και πέρα ότι νέο θα προκύπτει να μην προέρχεται από αυτούς, Πρέπει πια να γίνει όχι απλά μόνο κατανοητό, αλλά κτήμα μας ότι η γραμμή της πραγματικής ζωής περνά από τη ριζική καταστροφή των εμπορευματικών σχέσεων, την υποκειμενική αφθονία, την εξαφάνιση των οικονομικών ταξικών διαφορών και το τέλος του κράτους. Γιατί σε διαφορετική περίπτωση, ο κίνδυνος δεν είναι ότι μπορούμε να ξυπνήσουμε ένα πρωί και να βρεθούμε σ’ ένα φασιστικό κόσμο. Ο κίνδυνος είναι ότι πέσαμε στο κρεβάτι την προηγούμενη νύχτα, σ’ έναν κόσμο που είχε γίνει φασιστικός, χωρίς να το πάρουμε είδηση.
Ευάγριος Αληθινός
[1] Ο Τζον Μέιναρντ Κέινς (John Maynard Keynes,5/6/ 1883 – 21/4/1946) ήταν Άγγλος οικονομολόγος, μαθηματικός, καθηγητής πανεπιστημίου, συγγραφέας και ανώτατος κρατικός υπάλληλος. Δημιούργησε, με τα έργα του και τους οπαδούς του, τη λεγόμενη κεϋνσιανή σχολή στην οικονομική επιστήμη. Το κύριο μέρος της θεωρίας του απέναντι στις οικονομικές κρίσεις ήταν η αναδιανομή μέρους των κερδών του κεφαλαίου στις κατώτερες τάξεις, με τη μορφή κοινωνικών και άλλων παροχών, προκειμένου να αποφεύγεται η κοινωνική δυσαρέσκεια και οι αναταραχές, η άνοδος των δημοσίων δαπανών υπέρ των ανέργων με τη δημιουργία θέσεων εργασίας, η αποτροπή της αύξησης στη φορολογία κλπ.
*Για τη συγγραφή του κειμένου χρησιμοποιήθηκαν εκτενή αποσπάσματα από το βιβλίο της Ναόμι Κλάιν «Το δόγμα του Σοκ-Η άνοδος του καπιταλισμού της καταστροφής» (εκδόσεις Λιβάνη), το οποίο όχι απλά προτείνεται αλλά πιστεύω ότι πρέπει να το διαβάσει κάθε άνθρωπος σήμερα προκειμένου να κατανοήσει μέσα από ένα απλό λόγο το τι πραγματικά συμβαίνει και πως προκύπτουν οι οικονομικές κρίσεις.
*Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύτηκε στο φύλλο 15 (Οκτώβρης 2011) της εφημερίδας δρόμου Άπατρις που κυκλοφορεί στις πόλεις της Κρήτης.
Shortlink:http://wp.me/p1pa1c-drP
Για τη μεταφορά: -xtremyst-
alexantro trollientes
17 Οκτωβρίου, 2011 5:07 μμ
μιας και μιλαμε για πειραματικα εργαστηρια , ριξτε μια ματια και εδω
Γιάννης Βαμβακάς
17 Οκτωβρίου, 2011 5:13 μμ
Συγχαρητήρια….
oldboy99
17 Οκτωβρίου, 2011 5:19 μμ
Φοβερό…εκλάπει αλλά ελληνικά 😉
catalternative
17 Οκτωβρίου, 2011 5:29 μμ
Μήπως εννοείς ότι το απαλλοτριώνεις;; 😉
oldboy99
17 Οκτωβρίου, 2011 5:34 μμ
Ε και έτσι μπορείς να το πεις 😉
oldboy99
17 Οκτωβρίου, 2011 5:26 μμ
Και τι φωτογραφία ο Μίλτον, ο Ρόναλντ και η Νάνσυ!
Ελεύθερες αγορές ενωμένες, ποτέ νικημένες…ντουκ-ντικ-ντακ!
Ioulianos
17 Οκτωβρίου, 2011 5:34 μμ
Μετά την δημιουργία του λογαριασμού των πυρόπληκτων όπου τα έσοδα κατέληξαν με νόμο στο υπουργείο οικονομικών, και μετά τον λογαριασμό που δημιουργήθηκε για να σωθεί η Ελλάδα ο οποίος κατέληξε σε φιάσκο , τώρα και δια στόματος Βενιζέλου Γιουσουφάκι νέος λογαριασμός είναι στα σπάργανα με το ευφάνταστο Πασόκιο όνομα «λογαριασμός κοινωνικής εξισορρόπησης» http://www.skai.gr/news/finance/article/183592/venizelos-dimiourgia-logariasmou-koinonikis-exisorropisis/
spiral architect
17 Οκτωβρίου, 2011 8:14 μμ
Ασχετο: Εκεί στο βρωμο-Σκάι σβήνουν τα σχόλια ή περνούν από moderation!
(τι περιμένεις από τη χαβούζα του Johnny του μονοπύθμενου …) 😛
ntrim
17 Οκτωβρίου, 2011 10:04 μμ
το «δόγμα του σοκ» δεν καταλαβαίνω γιατί το πρότεινε ο παπανδρέου στους υπουργούς του. για να μελετήσουν την πολιτική του δντ και να ξέρουν τι να περιμένουν, πως να προφυλαχθούν ή για να πάρουν ιδέες πως να συνδράμουν στην πολιτική του δντ;
είναι εκπληκτικό αυτό το περιστατικό. άνθρωπος που έχει μελετήσει την ιστορία του δντ και της παγκόσμιας τράπεζας να φέρνει αυτές τις πολιτικές στη χώρα του.
DrAluca
17 Οκτωβρίου, 2011 10:14 μμ
Αντιθετως….
Ειναι απολυτος λογικο και αναμενομενο…
Μην ξεχναμε πως δεν εχουμε τις ιδιες επιδιοξεις εμεις και αυτοι (κυβερνοντες).
Ουτε και τις ιδιες απολαβες….Το να θεωρουμε την κυβερνηση ανοητη για την επιλογη που εκανε ειναι στρατιγικο λαθος…Διοτι το ζητημα ειναι πως την εκανε ΕΝ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ…. 😉
Χαμογελατε…
BandieraRossa
18 Οκτωβρίου, 2011 12:23 πμ
Ntrim, ποιος σου είπε πως τον ενδιαφέρει ο λαός? Όλοι αυτοί ενδιαφέρονται για τα συμφέροντα της τάξης που εκπροσωπούν. Οι όποιες παροχές υπήρξαν στον καπιταλισμό, έγιναν για να μην υπάρχουν κοινωνικές αναταραχές.
nikosoulis
18 Οκτωβρίου, 2011 11:25 μμ
Φοβερη αληθεια..μεσα απο πικρο χιουμορ!!! Μπραβο!!
iakovos1000
29 Νοεμβρίου, 2013 6:54 μμ
Milton Friedman
http://www.scribd.com/doc/174884594/%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%A3%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CE%B3%CE%BF%CF%85-%CE%9C%CE%AF%CE%BB%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%A6%CF%81%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%BC%CE%B1%CE%BD
spiral architect
29 Νοεμβρίου, 2013 7:03 μμ
Ποια σχολή έχεις τελειώσει εσύ νέε μου; Χμμ, δεν έχει σημασία γιατί κατά πως δείχνουν τα πράματα θα πας μπροστά. Εύγε! Καλαπάς!
iakovos1000
29 Νοεμβρίου, 2013 7:33 μμ
Αυτά δες όποτε έχεις χρόνο. Να δεις ότι θα συμφωνήσεις
Αιτια Καπιταλιστικής Κρίσης
http://www.scribd.com/doc/174721730/%CE%A4%CE%B1-%CE%91%CE%AF%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CE%A4%CE%B7%CF%82-%CE%9A%CE%B1%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%9A%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7%CF%82
Το παραμύθι με το χρήμα ως χρέος
http://www.scribd.com/doc/174724892/%CE%A0%CE%A9%CE%A3-%CE%A0%CE%9B%CE%97%CE%A1%CE%A9%CE%9D%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%91%CE%99-%CE%A4%CE%91-%CE%A7%CE%A1%CE%95%CE%97-Money-as-debt
Free Trade
http://www.scribd.com/doc/174723516/%CE%A0%CE%9B%CE%95%CE%9F%CE%9D%CE%91%CE%A3%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91-%CE%9A%CE%91%CE%99-%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%95%CE%99%CE%9C%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%91-Free-Trade
simon
29 Νοεμβρίου, 2013 8:32 μμ
Έχεις τελειώσει κάποια σχολή εσύ, νέε μου; Χλωμό το βλέπω…
iakovos1000
29 Νοεμβρίου, 2013 8:38 μμ
Δεν έχει σημασία αν έχω τελειώσει κάποια σχολή. Σημασία έχει αν συμφωνείς σε κάτι
simon
29 Νοεμβρίου, 2013 9:04 μμ
Όχι, δε συμφωνώ. Οι απόψεις σου, αν συμφωνούν (που συμφωνούν) μ’ αυτές του γαμημένου αυτού καθηκιού του Φρίντμαν, μου προκαλούν οργή. Κι όχι μόνο σε ‘μένα…
iakovos1000
29 Νοεμβρίου, 2013 9:17 μμ
Το ότι σου προκαλούν οργή δε σημαίνει ότι είναι λανθασμένες. Και οι δικές σου προκαλούν οργή σε εμένα.
simon
29 Νοεμβρίου, 2013 10:38 μμ
Όταν αποδεδειγμένα καταστρέφουν λαούς και λαθεμένες είναι και κτηνώδεις. Όπως και ο εμπνευστής τους.
iakovos1000
29 Νοεμβρίου, 2013 10:41 μμ
Ο φρίντμαν καταστρέφει λαούς? Τέλος πάντων. Ας το αφήσουμε, αφού άκρη δε θα βγει
DrAluca
29 Νοεμβρίου, 2013 11:17 μμ
«Ο φρίντμαν καταστρέφει λαούς?»
Ο ιδιος οχι. Η σχολη του ναι. Πολλους. Διαχρονικα. Και παγκοσμια.
Χαμογελατε…
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:07 πμ
Και για όσους πίστεψαν το ντοκυμαντέρ το «Μoney as Debt ή Το χρήμα ως Χρέος» που λέει ότι αν πχ υπάρχουν 1000 ευρώ στον κόσμο, πως θα μπορέσουν να τα επιστρέψουν αυτοί που τα δανείστηκαν, αφού θα χρειαστούν 1100 (πχ επιτόκιο 10%), και άρα θα πρέπει να τυπωθεί καινούργια χρήμα, και άρα οι δανειολήπτες είναι στο έλεος των δανειστών, τους έχω ασχημα νέα. Είναι ψέμα. Στο παρακάτω λινκ
Το παραμύθι με το χρήμα ως χρέος
http://www.scribd.com/doc/174724892/%CE%A0%CE%A9%CE%A3-%CE%A0%CE%9B%CE%97%CE%A1%CE%A9%CE%9D%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%91%CE%99-%CE%A4%CE%91-%CE%A7%CE%A1%CE%95%CE%97-Money-as-debt
DrAluca
29 Νοεμβρίου, 2013 11:16 μμ
Ωραιο κειμενο.
Σταματησα να το διαβαζω στην πρωτη αντιφαση… Καπου εκει δηλαδη:
«Καπιταλισμός και Ελευθερία»
Χαχαχαχαχαχα
Χαμογελατε…
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:02 πμ
Υποθέτω ότι το σωστό είναι το «σοσιαλισμός και ελευθερία»?
Για δες αυτό που είναι μικρό
http://www.scribd.com/doc/186935686/%CE%9F%CE%99-%CE%91%CE%94%CE%97%CE%A6%CE%91%CE%93%CE%95%CE%A3-%CE%91%CE%93%CE%9F%CE%A1%CE%95%CE%A3
DrAluca
30 Νοεμβρίου, 2013 12:07 πμ
Δεν πα να υποθεσεις οτι θες?
Απο την στιγμη που εχεις πρωτη θεση το «Καπιταλισμος και ελευθερια», καθε επομενη θεση σου κρινεται βαση της πρωτης παπατζας.
Χαμογελατε…
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:09 πμ
Και για όσους πίστεψαν το ντοκυμαντέρ το “Μoney as Debt ή Το χρήμα ως Χρέος” που λέει ότι αν πχ υπάρχουν 1000 ευρώ στον κόσμο, πως θα μπορέσουν να τα επιστρέψουν αυτοί που τα δανείστηκαν, αφού θα χρειαστούν 1100 (πχ επιτόκιο 10%), και άρα θα πρέπει να τυπωθεί καινούργια χρήμα, και άρα οι δανειολήπτες είναι στο έλεος των δανειστών, τους έχω ασχημα νέα. Είναι ψέμα. Στο παρακάτω λινκ
Το παραμύθι με το χρήμα ως χρέος
http://www.scribd.com/doc/174724892/%CE%A0%CE%A9%CE%A3-%CE%A0%CE%9B%CE%97%CE%A1%CE%A9%CE%9D%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%91%CE%99-%CE%A4%CE%91-%CE%A7%CE%A1%CE%95%CE%97-Money-as-debt
DrAluca
30 Νοεμβρίου, 2013 12:13 πμ
Το χρημα απελευθερωνει.
ΜΓΔ.
Χαμογελατε…
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:24 πμ
Πράγματι
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 8:07 πμ
Έψαξα να βρω σε όλα αυτά τα πονήματα που παράθεσες, γιατί αφού τα διόδια δεν τα έχει το κράτος, αλλά επιτέλους είναι ιδιωτικά, γιατί αυξάνονται οι τιμές; Αφού η ελεύθερη οικονομία τις ρίχνει. Έτσι δεν είναι; 🙄
Δεν βγήκε και ο Μπάμπης χτες στο Σκάι για να το τεκμηριώσει και έτσι έμεινα με ένα κενό.
Αν το ξέρεις εσύ, ώ Δάσκαλε, πες το μας … 😦
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 9:41 πμ
Καταρχάς, τον Μπάμπη του ΣΚΑΙ, μην τον φορτώνεις σε μένα με προσβάλεις. Στην ΚΝΕ αναθρεμένος, ντρέπομαι που μου τον φορτώνεις. Με προσβάλεις. Αν θες να με συσχετίσεις με κάποιο δημοσιογράφο, κάνε το για τον Πορτοσάλτε, να νοιώσω και περήφανος. Ή έστω τον Παπαχελά. Αλλά όχι με όλους αυτούς τους εκσυγχρονισμένους σοσιαλιστές που μας φορτώνετε για φιλελεύθερους.
Τα διόδια τι μου τα λες? Σε σοσιαλιστική χώρα ζούμε, θα υπάρξει διαπολοκή του δημοσίου με τους ιδιώτες. Όσο περισσότερο παρεμβαίνει το κράτος στην οικονομία, τόσο μεγαλύτερη η διπλοκή. Και οι Ελληνικές τράπεζες και τα Ελληνικά τσοντοκάναλα, κρατικοδίατα είναι.
Και πριν μου πεις για τη Σουηδία, δες αυτό
http://www.scribd.com/doc/174458842/%CE%A4%CE%BF-%CE%A3%CE%BF%CF%85%CE%B7%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%9D%CE%BF%CF%81%CE%B2%CE%B7%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%9F%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%9C%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF-Iakovos-Jazz
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 10:39 πμ
«Στην ΚΝΕ αναθρεμένος….»
Iak(l)ove, είστε τεράστιο τρολλ τελικά….και να ξέρετε ότι με αυτή τη φράση, μόλις μπήκατε στη λίστα με τις μεγάλες μου αδυναμίες… 😉
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 10:43 πμ
Δεν το ξέρεις ότι ήταν στην ΚΝΕ? Το ξέρεις δεν το ξέρεις, μη μας φορτώνετε (στους φιλελέδες) τύπους σαν τον Μπάμπη. Δώστε μας Πορτοσάλτε. Αλλά υπάρχει μόνο ένας
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 10:51 πμ
Γιατί μου φέρεστε έτσι; Εγώ σας μίλησα τόσο γλυκά….
Τέλος πάντων…θα σας παρακαλούσα να μου μιλάτε στον πληθυντικό..όπως αρμόζει σε μια Κυρία…
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 11:03 πμ
Ααααα, αφού είστε Κυρία, θα δείξω μία ιδιαίτερη ευγένεια. 🙂
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 12:07 μμ
Έτσι σας θέλω! Τρυφερό και ευγενικό! 🙂
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 10:46 πμ
***αναθρεμμένος
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 11:22 πμ
Κάτυ, και χιλιοΙάκωβε θα συναντηθούμε και οι τρεις στο TEDxAthens.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μου, η Κάτυ θα παρουσιάσει την καινοτομία της κιτρινοπαπαγαλί δωδεκάποντης γόβας και εγώ θα καινοτομήσω επίσης με την εισήγησή μου στο πρότζεκτ «Φωτιά και Βορίδη στους μη καινοτόμους νεοφιλελέδες».
Εσείς χιλιοΙαάκωβε όλο και κάποια καινοτομία ανεβασμένη στο σκριμπντ θα έχετε, οπότε μπορεί και να τσιμπήσετε κάνα επιπλέον PhD.
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 11:43 πμ
Αγαπημένε μου spiral, αφού αποκάλυψες το μυστικό μου (στο υπόγειο και γρήγορα-έχω διατάξει 72 μαστιγώματα) για την δωδεκάποντη γόβα, να ενημερώσω τους φίλους μου, που θα παρευρεθούν, ότι το χρώμα την τελευταία στιγμή άλλαξε και η νέα τάση είναι μπορντομουσταρδοροδοκιτρινομελιτζανί! 🙂
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:22 μμ
Να προσθέσω πάντως, ότι το iak(l)ove, είναι πολύ ευρηματικό, και δείχνει γυναίκα κατεργάρα
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 12:25 μμ
…..και πονηρό θηλυκό! 😉
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 11:33 πμ
Και ο Μπάμπης ήταν στην ΚΝΕ; 😮 Φτου ρε πουστη, πως μου ξέφυγε; Ναι σωστά, τώρα θυμήθηκα: Ηταν εκείνος ο μαλλιάς, ο κοτσιδάτος, που τον διέγραψα σαν τροτσκιστή, αλλά στην πραγματικότητα επειδή μου’ φαγε τη γκόμενα; Μπάμπη τον έλεγαν κι αυτόν! 💡
Tι μου θύμησες τώρα … 🙄
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:30 μμ
http://www.eglimatikotita.gr/2012/08/blog-post_6223.html
simon
30 Νοεμβρίου, 2013 12:28 μμ
Ήσουν στην ΚΝΕ και κατέληξες να σ’ αρέσει ο Πορδοσάλτε, ο Παπαχελάς κι ο Φρίντμαν;;; !!! Τί έγινε; Θαύμα; Γνώρισες τον Σεραφείμ και απείλησε με αφορισμό το μοναδικό σου εγκεφαλικό κύτταρο; Χαχαχαχαχα !!!
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:30 μμ
Ο Μπάμπης ήταν στο ΚΚΕ. Όχι εγώ. Να διαβάζεις νέε μου πριν απαντήσεις.
simon
30 Νοεμβρίου, 2013 12:33 μμ
Μάθε να γράφεις πρώτα με ακρίβεια, Μίλτον.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:36 μμ
Έχεις δίκιο. Ώστε γι’αυτό με αγάπησε η Paty. Η διατύπωση ήτο λανθασμένη, και φαινόταν ότι εγώ είμαι κνίτης. Όχι. Οι φίλοι μου με φωνάζουν Μίλτον
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 12:40 μμ
Αργήσατε λιγάκι lak(l)ove, αλλά το «πιάσατε» τελικά. Έπρεπε να φανείτε λιγάκι εξυπνότερος και ν’ αναρωτηθείτε, πώς και πρωί πρωί… σας γέμισα με αγάπη και proderm… 😉
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:43 μμ
Πως να το φανταστώ? Στις μέρες μας, ο κόσμος είναι γεμάτος πρώην Κνίτες. Κάποιος που λέγεται Μίλτον όμως, είναι σπάνιος. Αλλά δεν περιμένω από εσάς Πάτυ να το εκτιμήσετε
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 12:48 μμ
To Πατυ-Paty είναι κάποιο σπάνιο αστείο, που δεν μπορώ να εκτιμήσω-καταλάβω;
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:50 μμ
Όχι. Θέμα πληκτρολογίου Paty
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 12:51 μμ
Την ΚΝΕ, τη γράψατε μια χαρά όμως… 🙂
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:53 μμ
Ελάτε Paty. Ας γίνουμε φίλοι στο facebook
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:56 μμ
Simo τελικά δεν είσαι τόχο χαζός όσο φαίνεσαι. Μπορώ να σου πω ότι σε βρίσκω αστείο και χαριτωμένο
simon
30 Νοεμβρίου, 2013 12:55 μμ
Έτσι είναι Μίλτο. Είναι αδιευκρίνιστο το υποκείμενο της μετοχής «αναθρεμμένος». Ποιός σε ανέθρεψε γλωσσικά; Ο Πορδοσάλτε;
simon
30 Νοεμβρίου, 2013 1:00 μμ
Εσύ αντίθετα είσαι όσο μαλάκας φαίνεσαι.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:03 μμ
Είμαι όμως ευγενέστατος Σίμο. Ενώ εσύ είσαι αγενέστατος
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:05 μμ
Τα λεφτά Σίμο, μας δίνουν την πολυτέλεια να είμαστε πιο ευγενικοί, από εσάς της εργατικής τάξης. Μίλτος
simon
30 Νοεμβρίου, 2013 1:06 μμ
Με τους μαλάκες ναι, ευγενέστατους ή μη. Και το «μαλάκας» είναι ο επιεικέστερος χαρακτηρισμός που βρίσκω πρόχειρο για σένα, νέε μου.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:07 μμ
Η συνομιλία μαζί σου Σίμο, έπαψε να έχει ενδιαφέρον. Θα προτιμούσα να μιλάω με την katy, που μπορεί να έχει και όμορφα ποδαράκια
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:30 μμ
Για να το κλείσουμε, αστειεύομαι για το είμαι πλούσιος και ευγενικός και είστε φτωχοί και αγενείς. Προσπαθώ να παίξω το ρόλο μου μου χρεώνετε. Για τους κομμουνιστές, πιστεύω τα εξής. Οι φτωχοί κομμουνιστές, απλά παρασύρονται. Το κατανοώ απόλυτα. Μπορώ επίσης να καταλάβω, πιο δύσκολα όμως, πως παρασύρονται οι μορφωμένοι κομμουνιστές, που δεν έχουν σπουδάσει οικονομικά. Οι κομμουνιστές όμως που έχουν σπουδάσει οικονομικά, δεν παρασύρονται. Είναι όργανα.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:31 μμ
Και κάπου εδώ, σας χαιρετώ
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 1:33 μμ
Με το σχόλιό σας περί «ποδαρακίων» έπαψα Εγώ να έχω ενδιαφέρον.
Επειδή είστε νέος εδώ μέσα, να σας ενημερώσω, με πολύ λίγα λόγια, για το τι εστί Πυργοδέσποινα.
Η Πυργοδέσποινα είναι μια ερωτεύσιμη γυναίκα, γλυκιά, πανέξυπνη, ευγενική, με πολύ ισχυρή προσωπικότητα και χιούμορ. Είναι βαθύπλουτη, αριστοκρατική, πανέμορφη, με έπαρση, πανύψηλη (1,76 χωρίς τακούνι), ξανθιά, με διάχυτο σεξαπίλ και ταυτόχρονα πολύ ρομαντική. Οι άντρες την ποθούν και τη φαντασιώνονται, ενώ θέλουν πάση θυσία να την κατακτήσουν. Εκείνη όμως είναι πολύ εκλεκτική. Έχει αδυναμία στους ωραίους, έξυπνους με χιούμορ και πολύ πλούσιους άντρες.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:37 μμ
Η ομορφιά αγαπητή Katy, είναι μια μορφή διάνοιας. Έλεγε ο Όσκαρ. Μία άλλη, καλλιτέχνιδα, έλεγε ότι οι γυναίκες επιλέγουν να είναι όμορφες και όχι έξυπνες, επειδή υπάρχουν περισσότεροι ηλίθιοι άνδρες παρά τυφλοί.
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 1:43 μμ
To τελευταίο το είπε η Yvonne Printemps και μόλις εχθές το ανάρτησα στο θέμα με τη «βία των γυναικών στην Ελλάδα». Προφανώς γνωρίζετε και την αδυναμία που έχω στα αποφθέγματα. Άρα δεν είστε και τόσο καινούργιος εδώ μέσα τελικά.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:47 μμ
Ναι το έκλεψα από κάπου. Αλλά το είχες αναρτήσει εσύ? Αν ναι, εσύ επέλεξες να μιλήσεις μαζί μου. Όχι εγώ
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 2:19 μμ
Σας παρακάλεσα να μου απευθύνεστε στον πληθυντικό.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 2:26 μμ
Με συγχωρείτε
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 2:50 μμ
Ως μεγαλόψυχη, σας συγχωρώ…αλλά τέτοια λάθη, δεν θα σας επιτρέψω να επαναλάβετε στο μέλλον… 🙂
“Μια γυναίκα συγχωρεί τα πάντα, εκτός από το να μην την θέλουν”.
Alfred De Musset (1810-1857), Γάλλος συγγραφέας.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 9:57 πμ
Αγαπητή Katy λυπάμαι αν μίλησα με τρόπο ανάρμοστο. Όμως τίθεται το εξής ερώτημα. Πως αλλιώς μπορείς να μιλήσεις σε μουστακαλήδες κομμουνιστές?
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:05 πμ
Το «αστειάκι» σας με τους «μουστακαλήδες κομμουνιστές», ειλικρινά, δεν το «’πιασα».
μανικακος
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:21 πμ
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:34 πμ
Ω αγαπητή Katy. Είστε τόσο έξυπνη. Δε μπορεί να μην έχει υποπέσει στην αντίληψη σας, η αγριότις των προλεταρίων
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:23 πμ
ΣμΟΥτς βρε! 😀
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:38 πμ
Σμουτς!
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:42 πμ
Έχετε δίκαιο για την «αγριότητα» των προλεταρίων.
ΥΓ. Μανικάκοοοοοοο, φτιάξε λιγάκι τα σχόλια…..με τα κόλπα που μας κάνει η wordpress πρωί πρωί, έχουν αρχίσει και δημιουργούνται οι πρώτες παρεξηγήσεις! 🙂
μανικακος
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:48 πμ
δε φταίει η wp, εγω τα ανακατευω και γελάω 😀 😀 😀
(πλακα κανω, αλλα εδω που στριμωχτηκατε δε γινεται κατι αλλο)
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:52 πμ
Πειραχτηράκι μου εσύ! 😛
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:56 πμ
Άρα το «σμουτς» δεν πήγαινε σε εμένα?
ιακ love
μανικακος
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:00 πμ
«Mανικάκου παρόντος πασα ζμουτσιά παυσάτο»
καποιος πολυ παλιός
spiral architect
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:57 πμ
Oφείλετε να ανοίξετε ένα νέο νήμα με τίτλο «Με λένε χιλιοΙάκωβο και θέλω να
γαμμιλήσω»iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:01 πμ
Τώρα με αδικείτε, γιατί αναζητώ μία εγκεφαλική σχέση με την Katy. Χωρίς να μπορώ να αποκλείσω και τίποτα βέβαια. Είναι όμως άλλο η εγκεφαλική αναζήτση που μπορεί να οδηγήσει στον έρωτα, και άλλο το νήμα για το γα…σι. Η αγριότης των προλεταρίων
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:01 πμ
Boυλωμένο γράμμα διαβάζετε iak(l)ove! 🙂
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:02 πμ
Κρίμα Katy. Κρίμα. Νομίζετε, ότι στην αγριότητα των προλεταρίων, θα συναντήσετε το πάθος. Αυτό δεν είναι δεδομένο. Το πάθος δεν έχει ιδεολογική μάνα
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:17 πμ
Παιδιά, έχουμε χαθεί στη μετάφραση! 😆
Λατρεμένε μου spiral, έχεις βάλει σκοπό σου να με ξεκάνεις πρωί πρωί; Έχω πέσει στα μαρμάρινα πατώματα και χτυπιέμαι λέμε… 😀
Μανικάκο καλέ μου σαματατζή….στο ‘κλεψα εννοείται…. 🙂
iak(l)ove, δείτε την κωμική, αλλά ταυτόχρονα πολύ δραματική αυτή ταινία (η ερωτική ιστορία είναι απλά η αφορμή για να περάσει βαθιά πολιτικά μηνύματα) και μετά συζητάμε τα περί αναζήτησης του «πάθους σε προλετάριους»… 😀
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:42 πμ
Από όλους, εγώ πάλι εισέπραξα τα λιγότερο κολακευτικά σχόλια. Που να δω και την ταινία…..
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:44 πμ
Για το χαμένοι στη μετάραση λέμε? Δε μου άρεσε καθόλου
catalternative
30 Νοεμβρίου, 2013 2:19 μμ
😆 😆 😆
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 12:54 μμ
Έχω ελάχιστους φίλους Κομμουνιστές. Μόνο όσους έχω από παλιά. Αποφεύγω. Θα κάνω όμως μία εξαίρεση αν θέλετε
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 12:59 μμ
Aπό παλιά; Τώρα με μπερδέψατε… Δεν έχω πάντως facebook.
Aφού σας δυσκολεύει το katy, μπορείτε να με αποκαλείτε με το άλλο μου όνομα…Πυργοδέσποινα…
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:01 μμ
Sorry. Νόμιζα ότι η παρατήρηση ήταν επειδή έγραφα μία Paty και μία Πάτυ. Ενώ ήταν Katy. Άντε τώρα να μην κράξει ο κακεντρεχής Σίμος
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 1:02 μμ
Από παλιά, εννοώ, από πριν να με ενοχλούν οι κομμουνιστές. Κάποτε τους θεωρούσα σαν όλες τους άλλους. Τώρα αυτό ισχύει μόνο για τους κομμουνιστές που δεν είναι διαβασμένοι. Αυτούς που είναι διαβασμένοι δεν τους θεωρώ σαν όλους τους άλλους. Τους θεωρώ κάτι διαφορετικό.
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 2:40 μμ
Είπαμε, εσύ νέε μου χάνεσαι στην απεραντοσύνη του διαδικτύου, ελάχιστη κουκκίδα του οποίου είναι και τούτο δω το μπλογκ που πατάς. Φύγε, πήγαινε προς USA μεριά, Ινδία, Βραζιλία κλπ BRICKs και δώσε τους τα φώτα σου. Είσαι ο νέος Φράνσις
ΦουκουσίμαΦουκουγιάμα! Πάντως όσο ψηλά και να πας, να μην ξεχνάς να μας επισκέπτεσαι, μη δίνοντας σημασία στους μπρούταλ πυλόστομους παλιοχαρακτήρες στύλ Σιμόν. Την επόμενη φορά της επισκέψεώς σας η αγαπητή μας Πυργοδέσποινα θα φροντίσει να δέσει τους τελευταίους και θα τους έχει ταϊσμένους.Όμως δεν μπορώ να εγγυηθώ για τον Δόκτορα Αλούκα (ο τελευταίος δυστυχώς δεν ελέγχεται εξ ολοκλήρου από την Πυργοδέσποινα) όστις έχει βάλει σκοπό να διδάξει τα μυστικά του έρωτα σε νεοφιλελέδες, καθότι πιστεύει ότι «πας νεοφιλελές = ανέραστος» και προσπαθεί -επιτυχώς απ’ ότι μας έχει διηγηθεί κατά καιρούς μπροστά στο τζάκι- να τους προσεταιριστεί. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε (πάντα δια χειρός Πυργοδέσποινας) είναι να τον ξυρίσουμε, γιατί τελευταία κυκλοφορεί σαν τον ξάδελφο Ιτ.
(κάτω αριστερά ο δεύτερος)
Α, ναι, και κάτι σημαντικό: Φρόντιζε να διαβάζεις από πιο τεκμηριωμένες ιστορικές, πολιτικές και οικονομικές πηγές καθότι, το χρήμα (σε διάφορες μορφές) είναι απλά ένα μέσο συναλλαγής των πρωτευόντων αυτού του πλανήτη και όχι μια υπόσχεση έναντι μελλοντικού πλούτου.
Φιλικά
ο απογοητευμένος παλιός σου μέντορας
spiral architect
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 2:51 μμ
Απλά Θεός! 😀 😀 😀
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 2:57 μμ
Αν αποκαλείτε θεό κάποιον άλλο, πως φαντάζεστε, ότι θα τολμήσω να σας διεκδικήσω?
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 3:12 μμ
Eμ…αυτή είναι η μαγκιά! 🙂
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 2:54 μμ
Στον έξω κόσμο αγαπητέ μου, δεν χρειάζονται τα φώτα μου. Υπάρχουν πολλοί που λένε αυτά που λέω εγώ. Στην Ελλάδα χρειάζεται η άποψη μου. Γιατί τα ΜΜΕ, εκφράζουν θέσεις, πολύ πιο κοντά στις δικές σας, παρά στις δικές μου. Νομίζω ότι στο βάθος το ξέρετε. Απλά σας πληγώνει πάρα πολύ για να το παραδεχτείτε.
Σκέψου ότι μου έχουν σβήσει ένα σωρό δημοσιεύσεις από το indymedia. Έναν χώρο αναρχικό. Που πρέπει να εκφράζει την απόλυτη ελευθερία. Και δεν επιτρέπουν την διαφορετική άποψη. Νομίζουν ότι είναι αναρχικοί, ενώ είναι σοσιαλιστές. Δεν νομίζεις ότι είναι θλιβερό να νομίζει κάποιος ότι είναι αναρχικός, και να είναι σοσιαλιστής? Οι αναρχικοί θα έπρεπε να νοιώθουν πιο κοντά σε εμάς, παρά στους σοσιαλιστές
Και τώρα θα ήθελα να σας καλέσω στη σελίδα μου στο facebook. Να σας δώσω τα φώτα μου που λες κι εσύ. Γιατί όλο και κάποιος αναρχικός θα υπάρχει εδώ. Διαβάστε τα σχόλια δίπλα στη φωτό με το τετράγωνο
Πολιτικός και Οικονομικός Άξονας
http://www.scribd.com/doc/187934462/%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3-%CE%9A%CE%91%CE%99-%CE%9F%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%9D%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A3-%CE%91%CE%9E%CE%9F%CE%9D%CE%91%CE%A3-%CE%91%CE%A0%CE%95%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%9D%CE%99%CE%A3%CE%97
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 3:01 μμ
Εγώ αγαπητέ μαθητά μου:
α. δεν έχω fb λόγω θέσης (και όχι μόνο ιδεολογικής)
β. είμαι βαμμένος κομμουνιστής, λόγω της μικρής μάταιης ζωής ημών των πρωτευόντων.
Αν κι εφόσον επιμηκυνθεί (πάντα επιστημονικά) η ζωή μας, θα μετεξελιχθώ σε αναρχικό. 😉
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 2:58 μμ
Όσο για τον Σίμο, είπα την γνώμη μου. Μπορεί να είναι ανόητος, αλλά είναι χαριτωμένος
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:53 πμ
Άκου τσόφλι.
Κάτι αποβράσματα σαν κι ελόγου σου τα τρώω για πρωϊνό.
Ημιμαθή λοβοτομημένα υποκείμενα, που τελείωσαν με τα λεφτά του μπαμπά «κολλέγια», τύπου North College, κολοβωμενα στην ψυχή και συνήθως και στο σώμα (ανάμεσα στα σκέλια), ανίκανα (λόγω της αμορφωσιάς τους) να νοιώσουν οποιοδήποτε συναίσθημα, που θεωρούν εαυτούς uber alles, που ενθουσιάζονται από κάτι καθήκια τύπου Χίτλερ, Ρήγκαν, Θάτσερ, Φρίντμαν, Πινοτσέτ κλπ και προστρέχουν να παρέξουν την υποστήριξή τους σ’ αυτούς, είναι θαμμένα σ’ όλο τον κόσμο απ’ τον προηγούμενο πόλεμο.
Όπως λέει κι «ο απογοητευμένος (γιατί άρα γε;) παλιός σου μέντορας (!!!) spiral architect «είμαι μπρούταλ χαρβαλόστομος βαμμένος κομμουνιστής» όπως κι αυτός, αλλά καθόλου ευγενικός με νυφίτσες σαν κι εσένα και, σ’ αντίθεση μ’ αυτόν, τoν διάλογο με φιλελέδικα τομάρια τον εννοώ όπως ο Μπρέχτ: ξύλο ανελέητο! Γι’ αυτό φρόντισε να μη βρεθούμε ποτέ φάτσα – φάτσα, αν και αυτό είναι αδύνατον για μένα. Ποτέ κανείς δε βρέθηκε φάτσα – φάτσα με τον κώλο του!
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:59 πμ
Έχω τελειώσει το London School of Economics, έχω μεταπτυχιακά στο Glasgow University kai sto Birkbeck College, έχω το επαγγελματικό πτυχίο των ορκωτών λογιστών (30 επαγγελματικές εξετάσεις όταν το πήρα, τώρα λιγότερες), πήρα με επαγγελματική εξέταση το certificate του συμβούλου χρηματοοικονομικών παραγώγων από το ADEX, έχω δουλέψει σε πολυεθνική σαν σκυλί. Και στο στρατό ήμουν καταδρομέας. Πήγα σε βραχονησίδες. Το βασικότερο όμως είναι άλλο. Ότι δεν έχω επιβαρύνει τα κρατικά ταμεία ούτε με ένα ευρώ. Όσο έχω τεμπελιάσει, το έχω κάνει όπως είπες, με τα λεφτά του μπαμπά. Όχι με κλεμμένα λεφτά. Ούτε ζητιάνεψα ποτέ, με βίαιο τρόπο, τα λεφτά των άλλων. Παπάρα
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:13 μμ
«Έχω τελειώσει το London School of Economics, έχω μεταπτυχιακά στο Glasgow University kai sto Birkbeck College, έχω το επαγγελματικό πτυχίο των ορκωτών λογιστών (30 επαγγελματικές εξετάσεις όταν το πήρα, τώρα λιγότερες), πήρα με επαγγελματική εξέταση το certificate του συμβούλου χρηματοοικονομικών παραγώγων από το ADEX, έχω δουλέψει σε πολυεθνική σαν σκυλί. Και στο στρατό ήμουν καταδρομέας. Πήγα σε βραχονησίδες. »
«Το βασικότερο όμως είναι άλλο. Ότι δεν έχω επιβαρύνει τα κρατικά ταμεία ούτε με ένα ευρώ. Όσο έχω τεμπελιάσει, το έχω κάνει όπως είπες, με τα λεφτά του μπαμπά. Όχι με κλεμμένα λεφτά. Ούτε ζητιάνεψα ποτέ, με βίαιο τρόπο, τα λεφτά των άλλων. Παπάρα
Χαμογελατε…
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:18 μμ
Μπα; Ορκωτός λογιστής; Για σύρε να κάνεις κανέναν έλεγχο στους «αγαπημένους» του μέντορά σου (όχι του spiral architect, του άλλου του καθηκιού του Φρίντμαν) Μπομπολαίους, Λάτσηδες, Βαρδινογιανναίους, Αλαφούζους κι έλα να μας πεις τι ποσοστό από την περιουσία τους οφείλεται στα δημόσια ταμεία και τι στις «επενδύσεις» με δικά τους λεφτά. Θα πας;
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:24 μμ
Δεν είμαι ορκωτός λογιστής. Για να γίνεις ορκωτός λογιστής χρειάζόταν και καμιά 10ετία εκτός του πτυχίου που δεν τη συμπλήρωσα. Όσο για το μπόμπολα και τους φίλους του, κρατικά μονοπώλια είναι. Το πολιτικό σύστημα τους έφτιαξε. Μην τους φορτώνεις όλους αυτούς τους κοκκαλαίους, τους μπομπολαίους, τους λατσαίους, τους βαρδινογιανέους, στην ελεύθερη αγορά. Κρατικά εκτρώματα είναι. Δες τι έγινε με τους Γιαννακόπουλους το γεωργιάδη και το σύριζα. Είσαι μπερδεμένος.
Αν τώρα εννοείς, ότι το κράτος παρεμβαίνει σε όλες τις χώρες, και άρα δε μπορούμε να είσμαστε σίγουροι, ότι κάποιος έβγαλε τα λεφτά του με την αξία του, χωρίς να τον βοηθήσει το κράτος, συμφωνώ. Είναι το μόνο επιχείρημα, που χτυπάει τη θέση μου. Που μου απαγορεύει να είμαι 100% σίγουρος, ότι τα λεφτά του μπαμπά είναι δικά μου. Αλλά εσύ θες μεγάλο κράτος. Όχι εγώ.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:26 μμ
Και ούτε νομίζω ότι είμαι καλύτερος από τους άλλους. Πιο ανεξάρτητος ναι. Από τον μέσο Έλληνα εννοώ. Είχα την πολυτέλεια να είμαι ανεξάρτητος.Ναι. Αυτό όμως είναι η εξήγηση. Δεν αλλάζει το γεγονός. Αρκετά. Σε βαρέθηκα. Είσαι σκατόψυχος. Τουλάχιστον ο spiral έχει επίγνωση της επιθυμίας του να γίνει μπουρζουάς
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:30 μμ
Εγώ, παπάρα, θέλω μεγάλο κράτος, σωστό και προστατευτικό για τους α δ ύ ν α μ ο υ ς, όχι γι αυτούς που το λεηλατούν χρόνια τώρα (ακολουθώντας τις οδηγίες του μέντορά σου), ανεβοκατεβάζοντας τα κωλοσφούγγια τους στην κυβέρνηση.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:41 μμ
Ναι. Ξέρω. Οι κινέζοι, κουβανοί, κορεάτες, σοβιετικοί, βιετναμέζοι και λοιποί κομμουνιστές, ήταν κακοί χαρακτήρες. Εσύ είσαι καλός.
Λέει ο θείος Μίλτον, ότι δεν έχει σημασί ποιον θα έχουν μπροστά τους οι σοσιαλιστές. Έστω και έχουν τον πιο ηθικό. Η ηθική του, θα του περιορίσει τις επιλογές του. Δεν θα διαλέξει για σύμμαχο πχ, έναν ανήθικο. Οι ανήθικοι ανταγωνιστές του όμως, θα έχουν όλες τις επιλογές στη διάθεση τους. Αφού δε θα έχουν αναστολές. Αργά ή γρήγορα θα τον φάνε λοιπόν. Είναι μαθηματικά. Δεν είναι άποψη.
Τίποτα δε θες εσύ. Να σου πω τι θες. Τα λεφτά του μπαμπά θες παπάρα. Να πας να γαμηθείς. Ή μάλλον τι λέω ο μαλάκας? Τα πήρατε. Τελειώσανε. Και τώρα που τελειώσανε, να πάτε να γαμηθείτε κι εσείς και ο σοσιαλισμός σας. Ήρθε η ώρα του Μίλτον. Γιατί όταν τελειώνουν τα λεφτά των άλλων, τελειώνει ο σοσιαλισμός
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:44 μμ
Αν τώρα, καταφέρετε να βρείτε μηχάνημα να κόβει χρήμα, και μας έχετε για δούλους ακόμη λίγο…δε ξέρω. Ίσως αντέξετε ακόμη λίγο. Λίγο
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:47 μμ
Ποια «ελεύθερη αγορά», ρε κουρέλι; Που το βρίσκεις αυτό το φρούτο; Ελεύθερη αγορά = μονοπωλιακή αγορά είναι μόνο για ΄κείνους που φτάχνουν τους «νόμους» της για λογαριασμό τους. Τόσα πτυχία και δεν το κατάλαβες ακόμη;
Άϊντε στο μπλόγκ σου να καταρρίψεις τη θεωρία του Μάρξ (που την έχεις κι έτοιμη κιόλας) χωρίς να τον έχεις διαβάσει.
Και κάτι άλλο βλακόσπερμα: είμαι και ‘γω από τους προνομιούχους αυτού του κόσμου. Αλλά επέλεξα, χωρίς δεύτερη σκέψη, τη θέση μου δίπλα στους μη προνομιούχους. Και ειμαι διατεθειμένος να αγωνιστώ για να ‘χουν όλοι τα ίδια με ‘μένα προνόμια σ’ έναν κόσμο ισότητας και ελευθερίας. Όχι να γίνω κωλόχαρτο ελεεινών ληστών. ΑΥΤΗ είναι η διαφορά μας.
Άϊντε ξεφορτώσου μας τώρα…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:55 μμ
Το ότι δεν έχεις το μυαλό να ξεχωρίσεις το κρατικό από το οικονομικό μονοπώλιο, είναι δικό σου πρόβλημα. Τα βάζεις με το μπόμπολα, και νομίζεις ότι εκπροσωπεί τον Φρίντμαν. Άιντε τράβα στο μπόμπολα, στον κόκκαλη, στο γιαννακόπουλο, και στα άλλα παιδιά, να σου πουν τη γνώμη τους για τον Φρίντμαν μπας και ξυπνήσεις
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:58 μμ
Ελευθερη αγορα βρε. Αυτο που θα ριξει τις τιμες και θ αμας κανει ολους καλα… Οπως πχ στα διοδια. Που λειτουργουν ως «ελευθερη αγορα» και επεσαν οι τιμες… Ουπς… η μηπως οχι?
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:12 μμ
Μπερδεύεις εμένα πχ, που συνεργάζομαι με το κράτος, και άρα είμαι μέρος του πολιτικο-οικονομικού κατεστημένου, με την ελεύθερη αγορά. Στην ελεύθερη αγορά, το κράτος είναι φύλακας της ελεύθερης αγοράς και των ατιμικών δικαιωμάτων. Τίποτα άλλο. Εδώ μου λες το μπόμπολα για ελεύθερη αγορά. Τι να λέμε τώρα. Τον μπόμπολα
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:20 μμ
Εαν σε μπερδευω με κατι ειναι με κατι που σου μοιαζει…
Και δεν θυμαμαι να ειδα τωρα τελευταια κουβα με σκατα. 🙂
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:22 μμ
Έχετε ασπρόμαυρες φωτογραφίες ο μπαρμπ ά λουκάς και ο σίμος και δε ξέρω πότε απαντάω στον ένα και πότε στον άλλο
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:24 μμ
Στα παπακια μας.
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:14 μμ
Γίνε τουλάχιστον πιο φιλελεύθερος σοσιαλιστής. Ζήτα να μην παρεμβαίνει το κράτος, και απλά να παίρνει το 50% των κερδών και να το αναδιανέμει με συγκεκριμένα και διαφανή κριτήρια. Αλλά να μην παρεμβαίνει το γαμημένο. Όπως το παλεύουν οι σουηδοί. Αν και αυτοί έχουν γίνει πιο φιλελεύθεροι από τους αμερικανούς τελευταία
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:20 μμ
Ουτε κρατος ουτε ιδιοκτησια,
ψοφο στους φιλελεδες, ζητω η αναρχια.
Καλλιυεχνικη φυση μια ζωη…
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:23 μμ
Ναι. Η Ελληνική αναρχία. Που δε με αφήνει να ποστάρω στο indymedia. Σοβαρή αναρχία. Μαρξιστές είστε, και κάποιος σας είπε ότι είστε αναρχικοί και το πστέψατε
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:25 μμ
Ειδες καπου να γραφω ελληνικη αναρχια και δεν το θυμαμαι?
Χαμογελατε..
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:48 μμ
Άρα συμφωνείς ότι το indymedia είναι μαρξιστικό και όχι αναρχικό. Χαίρομαι
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:50 μμ
Αυτο που διαβαζεις 5 λεξεις και ερμηνευεις 100 να το κοιταξεις…
Ειπαμε.. 5 δαμασκηνα την μερα και η δισκοιλιοτητα θα εξαφανιστει…
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:58 μμ
Μα δε με αφήνουν σου λέω να δημοσιεύσω την άποψη μου. Πως γίνεται ένα αναρχικό site να μην επιτρέπει κάποια άποψη? Αναρχία, θεωρητικά, σημαίνει απόλυτη ελευθερία. Δεν συμφωνώ, αλλά έστω. Πως γίνεται λοιπόν να μου σβήνουν την άποψη μου? Τι αναρχία είναι αυτή?
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:08 μμ
«Μα δε με αφήνουν σου λέω να δημοσιεύσω την άποψη μου. »
Επισης το ιδιο λινκ γι ατην αποψη σου περι αναρχιας…
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:13 μμ
Είσαι μαρξιστής Λουκά. Το να είσαι μαρξιστής και να μην το παραδέχεσαι, είναι ακόμη μεγαλύτερη ντροπή από το να είσαι μαρξιστής
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:20 μμ
ΠΑΣΟΚος ειμαι, αλλα μην βγει παραεξω… Ναι πλιζ?
Χαμογελατε…
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:21 μμ
Επισης ειμαι και ευαγγελιστης.
Αλλα δεν μου το αναγνωρισες ποτε… Ζηλευεις μαλλον.
Χαμογελατε…
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:52 μμ
«Ναι. Ξέρω. Οι κινέζοι, κουβανοί, κορεάτες, σοβιετικοί, βιετναμέζοι και λοιποί κομμουνιστές, ήταν κακοί χαρακτήρες. Εσύ είσαι καλός».
Ά, είσαι ΤΟΣΟ βλάκας; Οκ, ό,τι πεις! Και μη γράφεις θυμωμένα: πρώτον δεν με φοβίζεις και δεύτερον το κείμενό σου φαίνεται σαν γραπτό δυσλεξικού ανήλικου.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:01 μμ
Δεν είμαι φιλόλογος ρε φίλε. Ούτε λέω ότι έχω κάποια ιδιαίτερη μόρφωση. Ορθολογισμό έχω για να μη με παρασύρει ο κάθε μπόμπολας. Το χειρότερο που σας έκαναν αυτοί οι τύποι ξέρεις ποιο είναι? Ότι σας έδωσαν μία επίφαση μόρφωσης. Ώστε να νοιώθετε σίγουροι για τις απόψεις σας. Γιατί ο αγράμματος άνθρωπος, άμα δεν τον λαδώνεις αμφισβητεί. Ενώ άμα φυτέψεις μικρόβιο στο μυαλό….καθάρισες.
Δεν υπήρξε ποτέ ελεύθερη οικονομία φίλε μου. Και μη μπερδεύεις την κατάρρευση του σοσιαλισμού με ελεύθερη οικονομία. Ούτε να περιμένεις από την ελεύθερη οικονομία να θεραπεύσει όλα αυτά που διέλυσε ο σοσιαλισμός. Δεν είναι η ισότητα το ιδανικό. Η ελευθερία είναι. Και ούτε καν έχεις καταλάβει ότι δεν μπορεί να υπάρξει ελευθερία αν επιβάλεις την ισότητα. Όπως λέει και ο πόπερ, η ισότητα, οδηγεί τελικά στην ανισότητα των ανελευθέρων. Ξύπνα. Είσαι σε λάθος στρατόπεδο
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:07 μμ
«Ούτε λέω ότι έχω κάποια ιδιαίτερη μόρφωση.»
“Έχω τελειώσει το London School of Economics, έχω μεταπτυχιακά στο Glasgow University kai sto Birkbeck College, έχω το επαγγελματικό πτυχίο των ορκωτών λογιστών (30 επαγγελματικές εξετάσεις όταν το πήρα, τώρα λιγότερες), πήρα με επαγγελματική εξέταση το certificate του συμβούλου χρηματοοικονομικών παραγώγων από το ADEX, έχω δουλέψει σε πολυεθνική σαν σκυλί. Και στο στρατό ήμουν καταδρομέας. Πήγα σε βραχονησίδες. ”
Μιλησε μας για σενα…
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:15 μμ
Μόρφωση με την ευρύτερη έννοια εννοώ. Όχι των πτυχίων
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:22 μμ
Ειναι που παραμορφωθηκες απο τα πτυχια και ειπες να μορφωθεις και λιγο ευρυτερα… Ουτε τι γραφεις δεν ξερεις, αλλα να θυμασαι πως γλιτωνεις πολλα καντηλια μονο και μονο επειδη εισαι στερεωτυπικα διασκεδαστικος…
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:25 μμ
Εδώ σου λέω, δε με αφήνεις να ποστάρω στο indymedia. Και μου λες ότι είσαι αναρχικός. Και δε με αφήνεις να γράψω την άποψη μου. Τι ποιο άλλα ντ’άλλων από αυτό? Έχεις ιδεολογική σύγχυση
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:36 μμ
1. «Το ότι δεν έχεις το μυαλό να ξεχωρίσεις το κρατικό από το οικονομικό μονοπώλιο»…
Έχεις κανένα παράδειγμα;
2. «Ζήτα να μην παρεμβαίνει το κράτος, και απλά να παίρνει το 50% των κερδών και να το αναδιανέμει με συγκεκριμένα και διαφανή κριτήρια».
Τι λέμε τόσην ώρα ρε πανύβλακα; Εγώ θέλω κράτος στο οποίο να μην υπάρχει η λέξη «κέρδος». Πάλι δεν κατάλαβες;
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:48 μμ
Το παράδειγμα είναι ο φίλος σου ο μπομπολας. που φροντίζει για λογαριασμό του πολιτικού συστήματος να μην υπάρχει ελεύθερη οικονομία και ενημέρωση. ο κάθε μπόμπολας εννοώ
Το να μην υπάρχει κέρδος είναι κομμουνισμός. Κλασικός σοσιαλισμός. Το να παίρνει το 50% (όπως συμβαίνει τώρα) είναι μία ενδιάμεση κατάσταση. Αλλά. Ας πούμε στο 50%. Μπορεί να το κάνει παρεμβαίνοντας ή να το κάνει χωρίς να παρεμβαίνει. Με απλή φορολόγηση με συγκεκριμένα προαποφασισμένα κριτήρια. Άλλο είναι το παρεμβαίνω, και άλλο το φορολογώ. Το φορολογώ δεν σημαίνει ότι πρέπει να παρέμβω (πχ να βάζω περιορισμούς στις εισαγωγές, να έχω κρατικές επιχειρήσεις, κτλ). Αχ βρε σίμο…είσαι τελείως μπούφος
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:59 μμ
Kαλημέρα λατρεία μου!
YΓ. Επειδή δεν ξέρω πού θα βρεθεί το σχόλιο και για να μη γίνονται παρεξηγήσεις…στον πιλότο μου απευθύνομαι… 😉
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:02 μμ
Να υποθέσω ότι δεν είμαι εγώ ο πιλότος?
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:09 μμ
Καλημερα αγαπητη Πυργοδεσποινα 🙂
Χαμογελατε…
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:01 μμ
Oυψς…ξεχάστηκα και δεν καλημέρισα και τον πιστό μου Τελετάρχη.
Καλημέρα ψυχή μου! 🙂
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:05 μμ
Πιλότος= DrAluca
Tελετάρχης=simon
Ως πολύ νέος εδώ ‘μέσα…έχετε να μάθετε πολλά ακόμη! 🙂
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 3:02 μμ
Επίσης, πρέπει να σου πω κάτι που δεν ξέρεις. Είναι πολύ σημαντικότερη η λογική από τη μόρφωση. Η μόρφωση από μόνη της δε λέει τίποτα. Είναι σαν μία πόρνη, ντυμένη και στολισμένη με τα καλύτερα. Η λογική είναι η πραγματική ομορφιά. Και τώρα θα σου πω το χειρότερο. Την λογική ή την έχεις, ή δεν την έχεις. Δεν είναι θέμα προσπάθειας η απόκτηση της
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 3:06 μμ
Η κοινή λογική είναι αυτή που μας λέει ότι η γη είναι επίπεδη.
Stuart Chase, 1888-1985, Αμερικανός οικονομολόγος & μηχανικός.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 3:11 μμ
Δε λέει κάτι αυτό που έβαλες. Δείχνει έναν άνθρωπο που κάνει λάθος. Μην φαντάζεσαι την λογική μου απογυμνωμένη από το συναίσθημα. Και μην φαντάζεσαι την παράνοια σου σαν κάτι ρομαντικό
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 3:10 μμ
Ξανά μανά Θεός! 😀 😀 😀
(έτσι, για να σκάω merikous merikous βλέπε iakovo)! 😉
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 3:16 μμ
Iakovo? όχι iak(l)ove?
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:38 μμ
Επίσης, δεν θεωρώ ότι αυτά τα κείμενα που έχω βάλει, αποτελούν κάτι πρωτοπορειακό. Αντιθέτως. Τα συζητούσανε στις ΗΠΑ το 60. Αλλά μη μου πείτε ότι υπάρχει η άποψη μου στα ΜΜΕ. Εδώ, εσείς οι ίδιοι μου παρουσιάζεται τον Μπάμπη, σαν την κοντινότερη σε μένα φωνή. Που καμία σχέση. Καμία όμως
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 3:23 πμ
4 την ημερα και ολα θα φτιαξουν….
Χαμογελατε…
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 3:27 μμ
Μα, το «βλέπε iak(l)ove» δεν ταιριάζει γραμματικά και συντακτικά. Δεν θα έπεφτα ποτέ σε τέτοιο ατόπημα. Αλλάξτε το όνομά σας, για να ταιριάζει. 😉
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:10 μμ
Δεκτό
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 4:22 μμ
“Ο άνθρωπος που ελέγχει τα πάθη του, είναι σκλάβος της λογικής του”.
Cyril Connolly (1903-1974), Βρετανός συγγραφέας.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:27 μμ
Εγώ δεν σας είπα ότι θέλω να ελέγχω τα πάθη μου. Σας είπα ότι δεν θέλω να μου τα πρήζει κανείς
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:32 μμ
Επίσης, το iak(l)ove, δεν προφέρεται ιάκλωβε, αλλά ιακ λαβ. Άρα μπορείς να το χρησιμοποιείς όπου θες.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:35 μμ
Σε θεωρητικό δηλαδή επίπεδο, γιατί σε πρακτικό, πολύ λίγο πέρα από τη μύτη μας (συμφέροντα μας) μπορούμε να δούμε. Όλοι
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 4:32 μμ
Να σας τα «πρήζει»; Τσ τσ τσ…πολύ λαϊκό (και καθόλου γοητευτικό) το στυλ σας….
Αφιερωμένο (παρ’ όλα αυτά) εξαιρετικά! 🙂
«Αν ακούγαμε τη λογική μας, ποτέ δεν θα ερωτευόμασταν. Ποτέ δεν θα είχαμε φιλίες. Ποτέ δεν θα ασχολούμασταν με επιχειρήσεις. Θα ήμασταν πολύ κυνικοί. Λοιπόν, όλα αυτά είναι ανοησίες. Πρέπει συνέχεια να πηδάς στο κενό από βράχους και να φτιάχνεις τα φτερά σου καθώς κατεβαίνεις προς τα κάτω».
Ray Bradbury (1920-2012), Αμερικανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:34 μμ
Αυτό που μου περιγράφετε, είναι το «τόλμηρός ή συντηρητικός». Αυτό που συζητούσαμε, ήταν το «δούλος ή ελεύθερος». Καμία σχέση.
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 4:37 μμ
«Κανείς δεν είναι απολύτως ελεύθερος, γιατί είναι ακόμα και της ανεξαρτησίας του σκλάβος».
Alfred Capus (1858-1922), Γάλλος συγγραφέας.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:40 μμ
Μα άνθρωποι είμαστε αγαπητή μου. Γι’αυτό και έδωσα έμφαση στα ποδαράκια σας. Όπως λέει και ο Μίμης ο Ανδρουλάκης, «τι διαφορά έχει μία διάνοια από μία θεογκόμενα? καμία»
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 4:43 μμ
Χαζή απορία.
Μπορεί μια «θεογκόμενα» να είναι και διάνοια;
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 4:46 μμ
Μα το ότι είναι θεογκόμενα λέμε, την καθιστά αυτομάτως, μια μορφή διάνοιας. Μία μορφή.
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 4:54 μμ
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. 😉
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 5:02 μμ
Αγαπητέ μου χιλιοΙάκωβε και παραστρατημένε μου μαθητά, σάς είχα πει κάποτε ότι, μια επίσκεψη στο Λονδίνο θα σας έπειθε ότι, οι πλέον πολυεπισκετόμενοι τάφοι είναι του Καρόλου Μαρξ, του Καρόλου Δαρβίνου και του Ισαάκ Νεύτωνος.
Οι ως άνω κύριοι πίνουν παρεούλα τα σκατς τους στην επουράνια παμπ και γελούν αιωνίως με τις σοφιστείες όλων αυτών που προσπαθούν να ανατρέψουν τις θεμελιώδεις θεωρίες τους.
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 5:09 μμ
Το ότι θα φτάναμε στο σωτήριον έτος 2014, και θα υπήρχαν ακόμη σοσιαλισταί, πιστεύω ότι δεν το είχε πρβλέψει ούτε ο ίδιος ο Κάρολος, πάνω στο πιο τρελό μεθύσι του
spiral architect
30 Νοεμβρίου, 2013 5:13 μμ
… οπότε ο έτερος Κάρολος κάπου έχασε τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών, με αποτέλεσμα να ξεφυτρώνουν τύποι σαν και σένα.
Τζάμπα τα δίδακτρα που πλήρωναν οι γονείς σου στο λογιστήριο του ΙΙΙΙΕΚ!
iakovos1000
30 Νοεμβρίου, 2013 5:23 μμ
Ο σοσιαλισμός φίλε μου, είναι η θεωρία που συγκεντρώνει τη δύναμη στα χέρια του πολιτικό οικονομικού κατεστημένου μιας χώρας. Γι’ αυτό και δε θα ξεπεραστεί ποτέ.
Εκτός και γίνει υποχρεωτική η διδασκαλία των οικονομικών στο σχολείο. Αλλά όχι με χαζά διαγραμματάκια, αλλά σαν φιλοσοφία. Και τότε αντίο θείε Κάρολε. Μέχρι τότε θα γλύφουμε κώλους. Τριχωτούς.
katy
30 Νοεμβρίου, 2013 5:32 μμ
«Aγαπητέ μου χιλιοΙάκωβε και παραστρατημένε μου μαθητά, σάς είχα πει κάποτε ότι, μια επίσκεψη στο Λονδίνο θα σας έπειθε ότι, οι πλέον πολυεπισκετόμενοι τάφοι είναι του Καρόλου Μαρξ, του Καρόλου Δαρβίνου και του Ισαάκ Νεύτωνος.
Οι ως άνω κύριοι πίνουν παρεούλα τα σκατς τους στην επουράνια παμπ και γελούν αιωνίως με τις σοφιστείες όλων αυτών που προσπαθούν να ανατρέψουν τις θεμελιώδεις θεωρίες τους».
spiral μου αγαπημένε…με το σχόλιό σου αυτό, δεν μου ‘χει μείνει άντερο απ’ τα γέλια.
Σε λατρεύω! Σμουτς! 😆 😆 😆
spiral architect
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:29 πμ
Και μιας και ανάφερα τον Κάρολο Δαρβίνο πρωτύτερα, οφείλετε να γνωρίζετε ότι, έχουν καθιερωθεί τα ετήσια βραβεία Darwin, τα οποία απονέμονται σε άτομα που «βοηθούν τη διαδικασία της εξέλιξης επιδεικνύοντας την ακαταλληλότητά τους» μέσω αναπόφευκτα ανόητων πράξεων.
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 7:07 μμ
Γειά σου spiral μου με τα ωραία σου! 😆
Μόνο στα όνειρά μας είμαστε ελεύθεροι. Τον υπόλοιπο καιρό χρειαζόμαστε μισθούς.
Terry Pratchett (1948), Βρετανός συγγραφέας φανταστικών ιστοριών.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 7:16 μμ
Το ερώτημα είναι ισότητα (στα αγαθά) και άρα όχι ελευθερία ή ελευθερία ( και ανισότητα στα αγαθά). Πρέπει κάθε κοινωνία να αποφασίσει. Αυτό είναι το ερώτημα αγαπητή μου. Simple. Πρέπει να διαλέξεις, αυτό που πιστεύεις ότι θα οδηγήσει το μέσο άνθρωπο, στο καλύτερο πακέτο αγαθών και ελευθερίας. Your choice. Γεια σου μωρό μου. Ίσως τα ξαναπούμε
iak love
ταν
30 Νοεμβρίου, 2013 4:55 μμ
Ποτε μην μπλεκεις την Λογικη σου με το παθος σου»΄Αριστοτελης
ταν
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:42 πμ
Μπαινω μπας και μαθω τιποτα απο τον ΜΑρξ και την αριστερα γενικα αλλα ολο ειδησεις γραφετε,τιποτα πιο ψαγμενο
ταν
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:50 πμ
Οταν λεμε λαικη κυριαρχια,αυτη πως μπορει να επιτευχθει.Μεσω της Δημοκρατιας η μπορει και μεσω του κομμουνισμου?Αλλα στον κομμουνισμο δεν ειναι προεδρευομενη τυπου Φιντελ Καστρο?Οποτε τι λαικη κυριαρχια ειναι αυτη?
tenten
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:00 πμ
Καλα εσυ Katy δεν εισαι »σκετη αναρχια»?Απο που κ ως που υποστηριζεις κ Μαρξ?
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:11 πμ
Δυστυχώς, δεν παρακολουθείτε με αρκετή ζέση τα σχόλιά μου και θα σας μαλώσω. Καταδικάζω μόνο τους άσχημους, ηλίθιους και φτωχούς άντρες, απ’ όπου κι αν προέρχονται! 😉
ΥΓ. Από το σχόλιό σας καταλαβαίνω, ότι μάλλον δεν το διαβάσατε το βιβλίο που σας είχα προτείνει… 😦
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:06 πμ
Να σας αφήσω λοιπόν, μήπως και επινοήσω κάποια καινοτομία για το scribd. Κάποια καινοτομία που θα εισχωρήσει αρνητικά στην ευημερία σας. Katy, στη διάθεση σας.
spiral architect
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:43 μμ
…. Katy, στη διάθεση σας. 😮 😯
Καλά εννοούσα παραπάνω, ίσως δεν έπρεπε να διαγράψω διακριτά το ρήμα. 🙄
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:46 μμ
Ίσως έχεις δίκιο. Η Katy όμως είναι μία κυρία, και πρέπει να το δει σαν κάτι πιο εγκεφαλικό.
spiral architect
1 Δεκεμβρίου, 2013 12:55 μμ
… καλά, ακόμα να φύγεις; Ολο φεύγω, φεύγω κι όλο εδώ είσαι!
(σου γυάλισε πονηρούλη, ε;) 😉
spiral architect
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:02 μμ
Πάρε κι ένα άσμα από κάτι καλά παιδιά απ’ τη δεύτερη πατρίδα μου:
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 1:02 μμ
Έχει ΚΑΤΙ η KATY.
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:26 μμ
Ναι βαρέθηκα…δυό μέρες τώρα δεν άκουσα ΚΑΤΙ που δεν έχω ξανακούσει…Θέλω ΚΑΤΙ έξυπνο και πνευματώδες…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:36 μμ
Έχετε ξανακούσει το «έχει κάτι η katy» ? Νομίζω είναι αρκετά πνευματώδες
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:38 μμ
Tίποτα πιο εκλεκτό;
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:43 μμ
Ωωωω Katy….
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:47 μμ
Τι; ….αυτό ήταν;….
Μεταξεταστέος…και του χρόνου με τον κηδεμόνα σας!
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:53 μμ
Το ωωωωωω, εξέφρασε την βαθιά απογοήτευση μου
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 3:07 μμ
Κοιτάξτε…από τα τεστ που σας έχουν υποβάλλει, δυό μέρες τώρα, οι πιστοί υπηρέτες μου simon, spiral, DrAluca και Μανικάκος (εξετάσεις δίνατε και δεν το είχατε καταλάβει), κατέληξαν στο συμπέρασμα να μη με δώσουν. Γι’ αυτό μην επιμένετε σας λέω… Είμαι πολύ δύσκολη περίπτωση εγώ…Χρόνια και χρόνια προσπάθησαν πολλοί, πριν από εσάς και τους έφαγε το μαύρο σκοτάδι….Σας το ‘πα και χθες, ότι είμαι πολύ εκλεκτική…. 🙂
Πέρα τώρα από την πλάκα που κάνουμε…έχω να σας πω να μην απογοητεύεστε…απλά στο συγκεκριμένο site…δεν θα βρείτε αυτό που ίσως ψάχνετε…Εδώ μέσα κυκλοφορούν πανέξυπνοι άνθρωποι. Mια φιλική συμβουλή, εάν μου επιτρέπετε…Μην τα βάζετε μαζί τους, γιατί το μόνο σίγουρο είναι, ότι θα χάσετε…Πηγαίνετε αλλού…το διαδύκτιο έχει sites, για όλα τα γούστα και πνευματικά επίπεδα.
Να ‘στε καλά.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 3:33 μμ
Είστε προλεταρία
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 3:36 μμ
Και το μόνο που ψάχνω εδώ μέσα, είναι να μολύνω με την άποψη μου. Που όσο κι αν δε σας αρέσει, θα πρέπει να παραδεχτείτε, ότι είναι τόσο μα τόσο μειοψηφική στην Ελλάδα
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 3:43 μμ
Χαχαχαχα το «είστε προλεταρία» ήταν πραγματικά πολύ έξυπνο…και κάτι που δεν είχα ξανακούσει. 🙂
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:10 μμ
εκ της τσοκαρίας η έμπευση. (συνώνυμα βλ πασοκαρία)
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 3:58 μμ
Το ότι η άποψή σας είναι «μειοψηφική» είναι γνωστό… (Τζημερικός δεν είστε;)
Μην ανησυχείτε πάντως…δεν κινδυνεύει κανείς από τη «μόλυνση»…των απόψεών σας. Ως αριστεροί-αναρχοάπλυτοι, έχουμε ακούσει πολύ χειρότερα…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:14 μμ
Και Τζημερικός. Και Φιλελευθεροσυμμαχικός, και Δρασικός, και Αδωνικόγεωργιαδικός. Μα πως να δώσεις μία μάχη, εναντίων τόσο άγριων κουταβιών, που νομίζουν ότι ο μπόμπολας, ο κόκκαλης και η παρέα τους, εκπροσωπούν τον καπιταλισμό? Θα μπορούσα να σας ζητήσω μίαν χάριν?
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:13 μμ
Για πείτε κι άλλα…μη μου κρύβεστε άλλο iak(l)ove…βγάλτε τον πραγματικό (όχι και τόσο τρυφερό και ευγενικό) εαυτό σας επιτέλους….
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:15 μμ
Η ερωτική απογοήτευσις Katy, μπορεί να οδηγήσει και στο έγκλημα. Συγχωρήστε με
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:17 μμ
Πληγωθήκατε; Δεν θα ‘πρεπε…»γνωριζόμαστε» τόσο λίγο…
ΥΓ. Εξαρτάται τη χάρη.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:17 μμ
Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω την επιρροή σας, για να αποκτήσω βήμα στο indymedia?
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:21 μμ
Το να εκφράζεται κάποιος υπέρ του μίλτον στο idnymedia, θα αφαιρέσει το δικαίωμα από οποιονδήποτε στο μέλλον, να χαρακτηρίσει το site μαρξιστικό, και όχι αναρχικό. Και για την κάλυψη που θα του παρέχω, θα έχω βήμα
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:21 μμ
Τα γέλια από τα κόκαλα του παππού μου (του Βασιλιά της Βαυαρίας), ακούστηκαν μέχρι εδώ! 😆 😆 😆
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:22 μμ
Μα τι εννοείτε? Σας μιλάω σοβαρά
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:23 μμ
Kι η Πυργοδέσποινα! 😆
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:25 μμ
Θα το συζητήσουμε κάποια άλλη στιγμή. Πίνοντας ένα κονιάκ
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 4:27 μμ
Προτιμώ σαμπάνια…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 5:00 μμ
Θα πρέπει να σας δω πρώτα,για να μπορώ να σας απαντήσω
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 5:09 μμ
ΟΡΙΣΤΕ;;;;;;;
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 5:59 μμ
Καλά. Μετά τα τόσα ερωτηματικά, είμαι υποχρεωμένος να ανακαλέσω. Έστω. Σαμπάνια…..
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:14 μμ
Ωωωωω Katy. Δε μπορεί να πιστέψατε ότι είμαι τόσο μικρόψυχος. Ήταν ένα αστείο
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:25 μμ
«Μα πως να δώσεις μία μάχη, εναντίων τόσο άγριων κουταβιών, που νομίζουν ότι ο μπόμπολας, ο κόκκαλης και η παρέα τους, εκπροσωπούν τον καπιταλισμό?»
Άχου, το τσαμένο! Του ‘χουν πει ότι οι Μπομπολολατσοαλαφοζαίοι είναι στις «αδελφές του ελέους» και το πίστεψε! Κανένας δεν του σφύριξε τι -και για ποιούς – έκανε το βρωμόδεντρο ο Φρίντμαν σε διάφορες χώρες.
Θύμισέ μου να σου αγοράσω το «Δόγμα του Σοκ» όταν αρρωστήσεις ΚΑΙ σωματικά!
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:33 μμ
Η κλάιν είναι μια συμπαθητική χαζούλα, και δε θα διαβάσω το βιβλίο της. Υπάρχει εδώ μία κριτική που ελπίζω να είναι καλή. Δεν την έχω διαβάσει γιατί σκοπεύω να χάσω το χρόνο μου (όπως κάνω μαζί σου πχ) για το βιβλίο της. Σου είπα. Ρώτα το μπόμπολα, τον κόκκαλη και τους άλλους για το φρίντμαν. Να δεις τι θα σου πούνε. Μπας και καταλάβεις
http://www.libertyforum.gr/activity/2012-10-15-13-07-27/79–norberg-on-klein-in-greek
μανικακος
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:32 μμ
εγω λέω να ρωτησουμε τους χιλιανούς τι άποψη έχουν για την «ελέυθερη αγορα» του Μιλτον….
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:34 μμ
Στο 8.20 του παρακάτω link,
η δημοσιογράφος λέει στο Γεωργιάδη, “σας ακούσαμε να λέτε στην εκμπομπή του Άρη Πορτοσάλτε σήμερα το πρωί, ότι ο Γιώργος Παπανδρέου με το λεφτά υπάρχουν, είναι παιδάκι δημοτικού μπροστά σε αυτά που υπόσχεται ο Αλέξης Τσίπρας. Θέλετε να μας πείτε τι εννοείτε?”.
“Μα είναι πάρα πολύ απλό. Προχτές το βράδυ στον κύριο Χατζηνικολάου, ο κύριος Τσίπρας, είπε ότι θα κάνει κούρεμα όλων των στεγαστικών, όλων των καταναλωτικών και όλων των επιχειρηματικών δανείων. Ένα κούρεμα για να έχει νόημα, θα πρέπει να είναι της τάξης του 30%. Ένα τέτοιο κούρεμα, έχει κόστος για το τραπεζικό σύστημα 90 δις ευρώ. Για να καταλάβετε τον αριθμό, τα συνολικά ετήσια έσοδα του κράτους μας, είναι περίπου 43 δις ευρώ.
Ο κύριος Παπανδρέου, όταν είπε ότι λεφτά υπάρχουν, μιλούσε για παροχές που ανέρχονταν σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Και τον ρωτούσαμε που θα βρεις τα 10 δις ευρώ, και μας έλεγε από την πάταξη της φοροδιαφυγής, από τα ληξιπρόθεσμα και διάφορα τέτοια που λέει σήμερα και ο κύριος Τσίπρας.
Η διαφορά είναι ότι ο κύριος Παπανδρέου υποσχόταν 10 δις ευρώ, ενώ ο κύριος Τσίπρας υπόσχεται 100 δις ευρώ περίπου, μόνο για το κούρεμα των δανείων. Υπόσχεται δέκα φορές περισσότερα χρήματα από τον Γιώργο Παπανδρέου με το λεφτά υπάρχουν.
Άρα, αν οι Έλληνες κατατάσσουν το Γιώργο Παπανδρέου ως κάποιο είδος πολιτικής απάτης, για τον κύριο Τσίπρα θα πρέπει να το κάνουν επί 100. Κοροιδεύει δηλαδή τον κόσμο ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Παίζει με τον πόνο του. Γιατί δε μπορεί να μη ξέρει ο κύριος Τσίπρας ότι αυτό που λέει δε γίνεται.”
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:32 μμ
Πάντως να ξέρετε, ότι ως γνωστή «γάτα του διαδικτύου», κατάφερα αυτό που ήθελα. Να εξευτελίσω τον Μίλτον και την οικονομική σχολή του, κάνοντας, έναν υπερασπιστή του, να συζητάει περισσότερο με το κάτω κεφάλι, παρά για τον ίδιο και τις φριχτές απόψεις του… Αν και ήταν πολύ εύκολο, σας ευχαριστώ…Το απόλαυσα μέχρι τέλους iak(l)ove… 🙂 *
ΥΓ. Επειδή δεν μου αρέσει η τροπή που έχει πάρει η συζήτηση και επειδή δεν θέλω να πληγώνω τους ανθρώπους, σας παρακαλώ να το σταματήσουμε εδώ. Μάλλον δεν έχετε καταλάβει ότι όλο αυτό, είναι ένα παιχνίδι και ότι η «Πυργοδέσποινα» είναι ένας ρόλος. Φταίω και ‘γω, που νόμιζα, ότι το είχατε καταλάβει.**
*Μιλάει η «Πυργοδέσποινα»
**Στο ΥΓ μιλάει το πρόσωπο πίσω από το avatar
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:38 μμ
Η συζήτηση μαζί σας ήταν απολαυστική Katy
iak love
simon
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:44 μμ
Ά, ρε βλακάκο, μ’ έκανες και γέλασα! 🙂 Με τέτοιες «κριτικές» θα γκρεμίσετε τον μαρξισμό; Μήπως τελικώς ν’ αρχίσω να σε λυπάμε; Στο τέλος – τέλος δεν είσαι παρά «κρανίο βοός με μυελόν πτηνού»…
Άϊντε γειά και χαιρετίσματα στον Ανδριανόπουλο.
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 6:48 μμ
Σου είπα. Δεν έχω διαβάσει την κριτική, γιατί δεν έχω διαβάσει το βιβλίο της χαζούλας
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 2:30 μμ
Όπα! 😀
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 8:06 μμ
xtremystako μου, φανταζόσουν ποτέ, ότι δύο χρόνια μετά, η ανάρτησή σου θα γνώριζε τέτοιες επιτυχίες; 😀 😀 😀
catalternative
1 Δεκεμβρίου, 2013 9:31 μμ
Αγαπητή Πυργοδέσποινα εμένα το ύφος του Iakovos1000 μου φαίνεται γνωστό πάντως…. Μου θυμίζει ένα πρόεδρος στο τουιτερ 😉
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 9:35 μμ
Cati ξέρεις εσύ…Για δώσε περισσότερα στοιχεία αγαπημένη μου cat…γιατί εκτός από facebook δεν έχω ούτε twitter… 🙂
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:32 μμ
Μα τι πληροφορίες? Εγώ είπα μέχρι και τι χρώμα σώβρακο φοράω
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:52 μμ
Εσείς ακόμη φοράτε; Γιατί σε κάτι γνωστούς μου, οι φίλοι του Μίλτωνα, τα πήρανε κι αυτά… 🙂
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:44 μμ
Μα εγώ αγαπητή μου, είμαι λέμε φίλος του Μίλτωνα. Αστειεύομαι όμως. Οι φίλοι του Μίλτωνα , θεωρούνται στην Ελλάδα κάτι σαν κακά ξωτικά. Δεν φιλοξενούνται ούτε στο Mega, ούτε στο indymedia. Αυτοί που σας έχουν πει αγαπητή μου, ότι ο Στουρνάρας και ο Σαμαράς είναι φίλοι του Μίλτωνος, σας εξαπάτησαν. Κι εσείς, είστε ένα αξιαγάπητο κουτάβι. Που τα πιστεύει όλα. Νομίζω όμως, ότι ο Πλατωνικός μας έρωτας, ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Ας ξαναγυρίσουμε στον πεζό τούτο κόσμο. Δε θα σας ξεχάσω ποτέ Katy. Αντίο
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:49 μμ
Γαβ,γαβ! 🙂
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:51 μμ
Έτσι σας φαντάζομαι Katy. Σαν τη φωτογραφία
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:51 μμ
Τετραγωνη και επιπεδη? Και μετα αναρωτιεσαι γιατι σε αποφευγει…
Πυργοδεσποινα μου, τι σας λεει?
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:53 μμ
Γλυκιά σαν το κουτάβι
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:56 μμ
“Η γυναίκα πρέπει να είναι σαν μια καλή ταινία τρόμου: όσο περισσότερο χώρο αφήνει για τη φαντασία μας, τόσο καλύτερα”.
Άλφρεντ Χίτσκοκ (1899-1980), Βρετανός σκηνοθέτης.
iakovos1000
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:00 πμ
Μα δεν πιστεύετε Katy, ότι η σχέση μας ολοκληρώθηκε? Κι εγώ δυσκολεύομαι να σας αποχωριστώ, όμως δε φαίνεται να είναι ότι πιο συνετό?
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:57 μμ
Τί να μου λέει δόκτωρα λατρεία μου…δυό μέρες τώρα, όλο φεύγει κι όλο εδώ είναι… 🙂
DrAluca
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:00 πμ
Μετα τους καλημερακηδες-καληνυχτακηδες οι αντιοακηδες 😛 😛
Ευτυχως που μενει παντως, γιατι μια στεναχωρια που θα παιρναμε… :v
Χαμογελατε..
iakovos1000
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:04 πμ
Ωωωωωω, η συζήτηση στο τέλος της, παίρνει μια δυσάρεστη για εμένα τροπή
iakovos1000
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:01 πμ
Εσείς δε με αφήνετε να φύγω Katy. Έχετε μπερδευτεί
DrAluca
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:03 πμ
Ναι..σε κραταμε δεσμιο και οποτε απομακρυνεσαι σου περναμε ηλεκτρισμο…
Μισο να φερω την Διεθνη Αμνηστια..
Χαμογελατε…
katy
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:14 πμ
Για σταθείτε καλέ iak(l)ove, με το ζόρι σας κρατάω/με; Αναγνωρίζω, ότι σας έχω μαγέψει με τα θέλγητρά μου (όπως και εκατοντάδες άλλους), αλλά είναι κάτι που μου βγαίνει αυθόρμητα..και χωρίς να το επιδιώκω εσκεμμένα…μην επιμένετε άλλο…. δεν με δίνουνε σας λέω… 🙂
Σας αφιερώνω και κάτι που αφιέρωσα πολύ πρόσφατα, σε έναν άλλο μεγάλο θαυμαστή μου (Βλαδίμηρο), με την ελπίδα να καταλάβετε…
“Το να τα παρατάς δεν σημαίνει πάντα ότι είσαι αδύναμος. Μερικές φορές σημαίνει ότι είσαι αρκετά δυνατός για να μην επιμένεις”.
Αγνώστου σε ‘μένα.
iakovos1000
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:22 πμ
Να τολμήσω να σας χαιρετήσω ακόμη μία φορά, ελπίζοντας ότι δεν θα γίνω πάλι στόχος για τα βέλη των φίλων σας
katy
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:24 πμ
Καραlike γι’ αυτό σας το σχόλιο! 🙂
μανικακος
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:30 μμ
ένα όνομα θα σας πω μόνο….
ΜΠΑΖΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ και τα μυαλα στο μούλτι μίξερ!
katy
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:41 μμ
Μιλάω δύο ημέρες με τον Παναγιώτη; Πλάκα κάνεις; αχαχαχαχαχαχα!
μανικακος
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:45 μμ
όχι καλέ… αλλα κατι τετοιο…
catalternative
2 Δεκεμβρίου, 2013 12:15 πμ
Δεν είμαι σίγουρη αγαπητή Πυργοδέσποινα, αλλά είναι ο Iakovos1000 έχει απίστευτα οικειο ύφος 🙂
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 10:28 μμ
Τσου. Λάθος. Πολύ λίγο έχω ασχοληθεί με το τουίτερ. Facebook είμαι
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:46 μμ
Ποιος Παναγιώτης? Πάτε με τα καλά σας? Είστε καθυστερημένοι?
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:48 μμ
Αυτος \\\///
1-0
ΓΚΟΛΑΡΑ, και δεν σε χαλασε…
Χαμογελατε…
iakovos1000
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:49 μμ
Εσύ Λουκά…..είσαι ειδική περίπτωση
DrAluca
1 Δεκεμβρίου, 2013 11:50 μμ
Μη με ξεσυνεριζεσαι…γραφω ενα ευαγγελιο αυτες τις μερες και τα νευρα μου ειναι κροσια.
Χαμογελατε…