υλικό απο inflammatory
Οι φωτογραφίες είναι από το απόγευμα της Τετάρτης 25/5, απο την προγραμματισμένη συγκέντρωση των «αγανακτισμένων» στην πλατεία Συντάγματος η οποία είχε απ΄ολα…κατσαρόλες, ταμπούρλα, πλακάτ με συνθήματα, πανό της πρωτοβουλίας εργαζομένων/ανέργων dikaioma.gr, πανό με σύνθημα προς την Ισπανία…και πάνω απ΄ολα χιλιάδες κόσμο! Τα συνθήματα που ακούστηκαν ήταν «κλέφτες», «πάρτε το μνημόνιο και φύγετε απο ΄δω» , «δεν πληρώνω» , «να καεί το μπουρδέλο η Βουλή» κλπ. απο ανθρώπους όλων των ηλικιών. Λαβαίνοντας υπόψην οτι η σχετική σελίδα των «αγανακτισμένων» στο facebook είχε κατακλυστεί απο μηνύματα που καλούσαν τον κόσμο να κατέβει με μια ελληνική σημαία και δεδομένου οτι παρατηρείται μια συντηρητική στροφή στην κοινωνία, υπήρχε το ενδεχόμενο να είναι η πλατεία τίγκα στη γαλανόλευκη, ωστόσο δεν εμφανίστηκαν πάνω απο 2-3 σημαίες…αν και σε κάποια στιγμή ακούστηκε απο ξέμπαρκη ντουντούκα ο εθνικός ύμνος. Εν ολίγοις το πλήθος ήταν ενα μωσαϊκό πολιτικών (και μη) καταβολών, το οποίο σε καμία περίπτωση δε δόθηκε η εντύπωση οτι «καπελώθηκε» απο εθνικιστικά στοιχεία, άλλωστε το κυριότερο αίτημα των χιλιάδων συγκεντρωμένων ήταν η κινητοποίηση να είναι αποστασιοποιημένη απο οποιαδήποτε ιδεολογία. Παρευρέθηκαν άνθρωποι όλων των ηλικιών, μαμάδες με τα παιδιά τους, ακόμα και κουστουμαρισμένοι κατευθείαν απο τη δουλεια.
Μεσα σε αυτό το πλαίσιο, ενα συνώνυμο για το «κίνημα των αγανακτισμένων» θα μπορούσε να είναι το «κίνημα του δελτίου των 8:00» κι αυτό διότι οσο κόσμο δεν κατάφερε να κατεβάσει ενας χρόνος καταστρατήγησης εργασιακών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων (βλέπε αστυνομική καταστολή), το κατάφερε με την ευγενική χορηγία των mainstream media, μια (ανεπιβεβαίωτη) ατάκα των Ισπανών περί «κοιμισμένων Ελλήνων» που ουσιαστικά τσίγκλησε υποσυνείδητα τον «πατριωτικό ανταγωνισμό». Απο την άλλη είναι το λιγότερο αφελές να πιστεύει κάποιος πως μιας και αποφάσισε ο «μέσος πολίτης» να κάνει το πρώτο βήμα απο τον καναπέ του στο δρόμο, θα είναι άλμα ριζοσπαστικοποίησης για τους εξής λόγους: πρώτον το πολιτικό και συνδικαλιστικό τοπίο (δικαίως) δεν εμπνέει και τον κάνει καχύποπτο. Δεύτερον η πολιτική σφαίρα εξολοκλήρου μπήκε για δυο δεκαετίες στον πάγο και απαξιώθηκε, διότι προτεραιότητα πια ήταν να βγάλεις λεφτά μπας και αξιωθείς να συμπληρώσεις τη λίστα με τα «Χ πράγματα που πρεπει να κάνεις πρίν πεθάνεις» απο τα περιοδικά του Κωστόπουλου.
Εαν η πλειονότητα του κόσμου επρόκειτο να συναινέσει με τις ριζοσπαστικές μειονότητες, θα το κάνει πάντα με ρυθμούς χελώνας. Είναι λογικό λοιπόν αυτοί που οχι μόνο δεν έχουν εμπειρία απο κινηματικές διαδικασίες, αλλά άρχισαν να μιλούν ξανά μόλις πρόσφατα για πολιτική, να μην έχουν σαφή και ολοκληρωμένη σκέψη στο μυαλό τους. Όμως ακόμα και με τα προαναφερόμενα πλαίσια, κανείς δεν περίμενε, ούτε μπορεί να ακυρώσει τον αριθμό αυτών που κατέβηκαν. Το οτι κάποιοι απο αυτούς θα το αντιμετωπίσουν ως happening δε σημαίνει οτι για άλλους δεν αποτελεί μια εμπειρία απο την οποία ενδεχομένως αποκομίσουν 5 πράγματα που ίσως τους πάνε ενα βήμα παραπέρα απο την πλατεία, στο δρόμο και στις γειτονιές. Άλλωστε πραγματοποιήθηκε ανοιχτή συνέλευση με συζητήσεις για τα ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα και την Πέμπτη καλείται εκ νέου συγκέντρωση στις 18:00 στο Σύνταγμα και συνέλευση στις 21:00.
Το «κινημα των αγανακτισμένων» είναι ζήτημα ημερών εαν δε θέλει να ξεφουσκώσει, να κληθεί να αποκτήσει εκείνα τα χαρακτηριστικά τα οποία προς το παρόν αντιμετωπίζει φοβικά…και να ξεκαθαρίσει εαν κατέβηκε με πρόταγμα να φύγει ο Γιωργάκης για να έρθει ο Σαμαράς…ή κατι πιο ριζοσπαστικό.
anonymh aristerh
26 Μαΐου, 2011 9:54 πμ
βλέπω βέβαια πως για κάποιους από αυτούς που προτιμήσανε την χτεσινή διαμαρτυρία ο δεκεμβρης ειναι ντροπή όλεθρος και καταστροφή (apo facebook)… αλλωστε ως ακίνδυνο γεγονος (παρόλα αυτά ήτανε τιγκα στο ασφαλιτομανι) το κράτος προτίμησε να μην εφαρμόσει καταστολή… κάτι τετοιο όμως τους βολεύει έτσι δεν είναι? Να παρουσιάσουνε τις εργατικές πορείες απεργίες ως όλεθρο και καταστροφή…
και ακόμα και το να καεί το μπουρδελο η βουλή… δεν πιστευω ότι αυτό ακριβώς θέλω, αν καεί η βουλή μετα μήπως είναι η σειρα μιας στρατιωτικής χουντας ή μιας πιο ΔΝΤ ικής?… δε νομίζω ότι το πληθος θελει ακριβώς τα εργατικά συμβούλια, τις λαϊκές συνελέυσεις, την πιο αμεση δημοκρατια. Άλλωστε το κεφάλαιο που είναι η βασική αιτία των δεινων μας έμεινε στο απυρόβλητο… και μπηκε στην πυρά το σύστημα της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, ούτε καν οι υπάλληλοί του κεφαλαίου (οι βουλευτες).
Το δευτερο χωρίς το πρώτο νομίζω είναι αφελές έως και επικίνδυνο.
Τέλος ούτε κουβέντα, (ούτε και στον παραλληλογράφο) για την πορεία με αφορμή απεργια της ΔΕΗ και των άλλων εργατικών σωματείων (Συντονισμός πρωτοβάθμιων και άλλα και νομίζω και το ΠΑΜΕ ήταν σε αυτήν την πορεία). Όπου ακούστηκαν ανάμεσα σε άλλα και «Η ΔΕΗ ανηκει σε όλο το λαό, και όχι στο κεφάλαιο το ιδιωτικό», τα «εε οο παρτε το μνημόνιο και φύγετε από εδώ , ΟΥΣΤ» , «Εργατη πολέμα σου παίρνουνε το ρεύμα».
risinggalaxy
26 Μαΐου, 2011 11:38 πμ
Βιάζεστε, πολύ βιάζεστε, και εμείς εκεί ειμασταν και καλύφθηκε και η συγκέντρωση των σωματείων και της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ. Όταν μπορέσουμε θα το αναρτήσουμε το υλικό.
Αν θεωρείτε ότι οι «απέναντι» δεν είναι με τα σωματεία, να ψάξετε να βρείτε τις αιτίες.
Πολύ φοβάμαι ότι έχετε πεισθεί πως αυτή η συγκέντρωση είχε νακάνει με κάποιου είδους κρυφες διεργασίες. Ακόμα και έτσι να είναι όσοι νομίζουν ότι μπορούν να καπελώνουν (όπως διάφοροι χουντολάγνοι) εχθές πήραν ένα καλό μάθημα.
Τη δουλειά τους αυτοί, την αυτοοργάνωση μας εμείς.
rocknrollfever
26 Μαΐου, 2011 11:42 μμ
«Αν θεωρείτε ότι οι “απέναντι” δεν είναι με τα σωματεία, να ψάξετε να βρείτε τις αιτίες.»
Συμφωνώ…δυστυχώς ο κόσμος έβαλε στο ίδιο καλούπι όλες τις πολιτικές αποχρώσεις (έλα μωρέ όλοι τα ίδια είναι) και αποφάσισε να κάνει κάτι χωρίς διαμεσολάβηση…
Πάντως καλύτερα έτσι παρά οι 20.000 του Συντάγματος χτές,να επάνδρωναν τα σύγχρονα τάγματα ασφαλείας της μητρόπολης…το προτιμώ!
anonymh aristerh
26 Μαΐου, 2011 10:02 πμ
YG. Ισως όλοι οι συγκεντρωμενοι μπορουν να συμφωνήσουν στο να φύγει το ΔΝΤ
Narrator
26 Μαΐου, 2011 10:26 πμ
«αποστασιοποιημένη απο οποιαδήποτε ιδεολογία»
Μήπως θα ήταν καλύτερα να λέγαμε «κομματική ταυτότητα»;
Narrator
26 Μαΐου, 2011 11:18 πμ
Κοιμάται, ωρέ, ο «Ομφαλός της Γης»;
(μια λογικότατη εξήγηση για το ράδιο-αρβύλα Ισπανικό σύνθημα)
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=7042
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 12:01 μμ
Αυτο που θα επρεπε να μας προβληματισει ειναι το ποια λογικη εξυπηρετει το συγκεκριμενο ραδιο-αρβυλα συνθημα. Και επισης, με ποια λογικη φωναζανε χθες καποιοι κατι-σαν-απαντηση: «εμπρος λαε μην κανεις ησυχια για να μας ακουσουν μεχρι την Ισπανια». Το φωναζανε με μια διεθνιστικη διαθεση αλληλεγγυης με τους ισπανους στις πλατειες; ή με μια διαθεση αντιπαραθεσης; επισης, η συγκεντρωση οργανωθηκε ως κινηση αλληλεγγυης ή ως κινηση αντιπαραθεσης, του στυλ «μας προκαλουν; μπορουμε κι εμεις»; και πανω απο ολα, ο κοσμος που συμμετειχε με ποια απο τις 2 διαθεσεις το εκανε;
Και φυσικα δε θελω να πω οτι οσοι συμμετειχαν το εκαναν απλα και μονο λογω ενος συνθηματος, ειτε με τη μια ειτε με την αλλη λογικη. Και φυσικα, το συνθημα αυτο ηταν οντως ραδιο-αρβυλα.
Narrator
26 Μαΐου, 2011 12:07 μμ
Να σου πω την αλήθεια το βρίσκω απλοϊκό να κατέβηκε τόσος κόσμος για να «την πει» στους Ισπανούς… εντάξει, είμαστε καφενείο αλλά όχι τόσο πια. 🙂
parameterλ
26 Μαΐου, 2011 12:19 μμ
Γιατί να την πει; Μια χαρά ήταν το σύνθημα. 😉
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 12:24 μμ
μα το ειπα ηδη, δε θεωρω οτι κατεβηκε ο κοσμος λογω του συνθηματος.
Άλλο με προβληματιζει: οταν ο κοσμος φωναζει την παραπανω «απαντηση» το κανει απο αλληλεγγυη ή απο αντιπαραθεση;
LAGARTSAS-A
26 Μαΐου, 2011 12:56 μμ
Ρε έχετε καταλάβει ότι όλα γκρεμίζονται γύρο μας;! ο κόσμος αναζητά διεξόδους στα αδιέξοδα. Τόσα χρόνια οι γκεμπελίσκοι των ΜΜΕ και τα κομματόσκυλα και συνδικαλόσκυλα τους έχουν κάνει τον εγκέφαλο πατσά. Κόφτε τις μαλακίες. Αν έχετε κότσια κατεβείτε στους δρόμους και τις πλατείες, κουβεντιάστε μαζί τους, πάρτε μέρος στις ανοιχτές συνελεύσεις και δώστε θετική κατεύθυνση σε αυτό το αυθόρμητο και ακηδεμόνευτο κίνημα. Άλλως σκάστε … και κλειστείτε στο καβούκι σας ή στη στρούγκα σας.
LAGARTSAS-A
26 Μαΐου, 2011 1:00 μμ
Αυτό πήγαινε κύρια στο πιο πάνω σχόλιο του ChristosK και στο από πάνω και σε κάποιους άλλους … σκεπτικιστές.
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 2:12 μμ
lagartsas καταρχας ηρεμησε, κατα 2ον προσπαθησε να ηρεμησεις και 3ον αν θες διαβασε αυτα που ειχα ηδη γραψει παρακατω…
τελος παντων, εκει ημουν χθες, εκει θα ειμαι και σημερα, η παρουσια μου ομως δε σημαινει εν λευκω αποδοχη των οσων διαδραματιζονται. Απο το απολιτικο «ουαου γαμω τις φασεις», τη συστρατευση για την γκαυλα και την ελλειψη επικοδομητικης κριτικης (η οποια κατα τη γνωμη μου ειναι απαραιτητη για να διορθωσει τα κακως κειμενα και τις κατευθυνσεις) μεχρι την πληρη απαξιωση μεγαλου μερους των «συνειδητοποιημενων» επαναστατων και την αφ’ υψηλου κριτικη υπαρχει ενα τεραστιο χασμα το οποιο θα κανει (αν του δωθει χρονος) ολη τη διαφορα.
Xanadu
26 Μαΐου, 2011 1:31 μμ
Ρε Lagartsa ελεος!
μιλατε για γκρινια γκρινια γκρινια, εγω ελαχιστους εχω δει να γκρινιαζουν, περισσοτερους εχω δει να γκρινιαζουν για την υποψηφια γκρινια των ριζοσπαστικοποιημενων ανθρωπων (η γκρινια,της γκρινιας, ω γκρινια!)
το να σχολιαζει καποιος και να ασκει μια ψυχραιμη κριτικη πανω σε καποια πραγματα που δεν του αρεσαν δεν ειναι κακο, θεμιτο το βρισκω ετσι ωστε να διορθωνονται τα κακως κειμενα (στην τελικη αυτο δε συνεπαγεται με μη συμμετοχη στο ολο εγχειρημα)
αλλωστε επειδη βγηκε καποιος κοσμος (πολυς για πρωτη φορα) εξω απο το σπιτι για να συμμετάσχει σε ενα εγχειρημα διεκδικησης δεν τον τοποθετει αυτοματα στο πεδιο του αλανθαστου και του μη επιδεχομενου κριτικης….
η ειρωνεια και ο αφορισμους για τους πολιτικοποιημενους ανθρωπους, τουλαχιστον αυτο καταλαβα μακαρι να κανω λαθος, και οι καποιες προσβολες (πχ για εμενα προσωπικα ως τμημα του ελευθεριακου χωρου ειναι προσβλητικο να λες «χωρις κουκουλες και βια» απο παρα πολλες οπτικες γωνιες) ειναι λογικο να δημιουργησουν και μια αμυνα (αν με προσβαλεις θα αμυνθω)
κατα τα αλλα οποιος θελει στηριζει το εγχειρημα και καλα κανει αν θεωρει οτι τον εκφραζει
απλα επειδη ισως τα χαρακτηριστικα του παραμενουν ακομα αδιευκρίνηστα καλο θα ηταν να συμμετεχουμε και να στηριζουμε τις οποιες προσπαθειες γινονται
(τι κουραστικα που τα γραφω αλλα δυστυχως εχω ενα θεμα στην εκφορα του λόγου)
LAGARTSAS-A
26 Μαΐου, 2011 2:17 μμ
Λάθος κατάλαβες. Δεν αναφέρομαι σε καμία γκρίνια. Μιλάω ότι είναι η ώρα της δράσης. Χορτάσαμε από λόγια. Εμφανίζεται ένα πρωτόγνωρο αυθόρμητο κίνημα με ετερόκλητα στοιχεία, αδιαμόρφωτο και ακηδεμόνευτο. Σε μας (τρόπος του λέγειν ) επαφίεται με την παρουσία μας και ενεργή συμμετοχή μας στα τεκταινόμενα να συμβάλουμε σε θετική κατεύθυνση.
Ο χρόνος πιέζει. Ο φασισμός καραδοκεί. Αύριο ίσως είναι αργά, μένοντας με τον σκεπτικισμό στο χέρι.
Xanadu
26 Μαΐου, 2011 2:21 μμ
ποιος σκεπτικισμός ρε Lagartsas; όλοι χθες δεν κατεβηκανε; γιατι εγω αυτο καταλαβα απο τα αυτα που διαβασα…
κατα τα αλλα συμφωνω με τον chistosK απο πανω
Spin
26 Μαΐου, 2011 5:23 μμ
Μια χαρά τα γράφεις ρε τρόλη!
denyal
26 Μαΐου, 2011 2:22 μμ
xa! xa! xa! στην πρίζα, αδερφές μου, στην πρίζα
koula
26 Μαΐου, 2011 2:23 μμ
xaaxxaxaxaxaaxxaax_
χααχαχαχχαχαχαχααχχα_
koula
26 Μαΐου, 2011 2:23 μμ
εχεις ρευμα λεμεεεε!!! ._
Narrator
26 Μαΐου, 2011 2:30 μμ
έχεις ρεύμα, αλλά ξεχνάς τις παύλες (_) θα φωνάξω τη ΣΟ!
Anakata-dyomenh
26 Μαΐου, 2011 2:31 μμ
🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
koula
26 Μαΐου, 2011 2:32 μμ
😀 _ 😀 _ 😀 _ 😀 _ 😀 _ 😀 _
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 11:23 πμ
Κυρια, κυρια, να πω κι εγω; 🙂
Καταρχας δεν επαιξε αυτό που φοβομουν, δηλ. ρατσιστικα/εθνικιστικα/φασιστικα καπελωματα, 1 θετικο (τουλαχιστον δεν εγιναν σημειο αναφορας, ουτε για πλακα). Άλλο θετικο ο πολυς κοσμος, ο οποιος ασχετα με την πολιτικη του ωριμοτητα, ασχετα με το αν το κανει για «μικροαστικη εκτονωση», ασχετα αν εχει ξανακατεβει σε πορεια, το θεμα είναι ότι χθες ηταν εκει και το ότι δεν εφυγε μετα από 2 ωριτσες αλλα εμεινε μεχρι αργα (όταν εφυγα εγω η πλατεια ηταν γεματη). Κι εδω είναι το μεγαλο στοιχημα: το αν θα τον προσεγγισεις για να βαλεις καποιες πολιτικες βασεις ή αν θα αφησεις την ολη φαση σε χερια φασιστων και λοιπων ψυχανομαλων καθαρματων. Η φασιστικη κινηση είναι ευκολη, δε χρειαζεται πολιτικο λογο, ένα δυο «αγανακτισμενα» λιντσαρισματα μεταναστων («εδώ ηρθες να κλεψεις ρε;;») κι ένα απολιτικ κοινο, γονιμο χωραφι. Από την άλλη η δικη μας θεωρηση των πραγματων χρειαζεται προσεγγιση, διαλογο, αντιμετωπιση σε ισοτιμη βαση. Ένα λοιπον στοιχημα για μενα είναι να μαθεις στον κοσμο να ψαχνει τους εχθρους κοιτωντας προς τα πανω κι όχι κοιτωντας διπλα του και κατω. Τελος παντων, αν όχι να μαθεις ντε και καλα, να μην αφησεις να δηλητηριαστει με ρατσιστικες μαλακιες. Και δε χρειαζονται υπερ-επαναστατικα μανιφεστα, διεθνιστικα προλεταριατα και ταξικοι πολεμοι… ανθρωπινα και με διαλογο. Κι ουτε εχει νοημα παιδια να συζηταμε μεταξυ μας για αλλη μια φορα..
Ένα άλλο στοιχημα είναι να οργανωθει η φαση ώστε οντως να μπορει να μεινει εκει για οσο θελει ο καθενας και να μη χρειαζεται να κοιμαται στις πλακες πανω σε αποτσιγαρα, ας πουμε. Οργανωση που θα πρεπει οι ιδιοι να αναλαβουν κι όχι καποιοι αλλοι εξ’ ονοματος τους, ουτε καν καποιοι λιγοι στις πλατες τους. Κι ερχομαστε στο τριτο και σημαντικοτερο: ολοι αυτοι που καθονταν στο γκαζον την ωρα της συνελευσης, θα πρεπει με τον ένα ή τον άλλο τροπο να αντιληφθουν ότι η συνελευση τους αφορα, οτι οι διαδικασιες είναι για ολους κι όχι για λιγους. Θα πρεπει να καταλαβει ο καθενας ότι αυτό που γινεται είναι πολιτικη κινηση και ότι μονο ως τετοιο μπορει να εχει διαρκεια και νοημα, κι ακομα κι αν δε θελει να συμμετεχει στη συνελευση για τον α ή β δικο του λογο, ας γινει πολιτικη κουβεντα σε γκαζον και παγκακια.
Αρα, προσεγγιση, διαλογο, αυτό-οργανωση και περιφρουρηση από φασιστες (και προβοκατσιες) και να τον βαλεις στο «κολπο» ότι εδώ δεν είναι λιγοι πεφωτισμενοι αλλα ολοι το ιδιο, συμμετοχικα κι ισοτιμα. Αυτά νομιζω θα ηταν καλα για αρχη. Αν φυσικα δωθει συνεχεια…
Καλημερες κουρελια…
LAGARTSAS-A
26 Μαΐου, 2011 2:36 μμ
Διαβάζοντας τα σχόλια του νήματος δεν είχα φτάσει σ’ αυτό το σχόλιο σου. Συμπαθαμε. Θα αυτομαστιγωθώ. 😉
Είναι και οι μέρες τέτοιες που βγαίνουμε έξω από τα νερά μας.
Γεια χαρά και νάσαι πάντα καλά.
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 2:49 μμ
το wordpress φταιει που δε βαζει τα σχολια και με χρονολογικη σειρα στο τρισδιατατο.
ποιος ειναι υπεθυνος εδω; 🙂
Revma
26 Μαΐου, 2011 11:51 πμ
Συνσχολιαστές, είναι βέβαιο πως κάτι αλλάζει στην κοινωνία. Εμείς οι οποίοι θεωρούμε τους εαυτούς μας προοδευτικούς, που έχουμε μια διαφορετική σκέψη για το ποια είναι η ιδανική κοινωνία, πιστεύω πως ήρθε η ώρα να αγκαλιάσουμε όλον αυτόν τον κόσμο και να του δώσουμε σαφείς λύσεις και σαφείς στόχους. Αν οι αγανακτισμένοι γιγαντωθούν από εμάς εξαρτάτε προς ποια κατεύθυνση θα κινηθούν, αν τους δούμε καχύποπτα μπορεί να τους εκμεταλλευθούν αύριο άλλοι και να έχουμε μια νέα Αίγυπτο. Αυτό θέλουμε?
Ας σοβαρευτούμε λοιπόν και ας σταματήσουμε τις χωρίς τέλος συζητήσεις. Ήρθε η ώρα για δράση. Δράση τώρα πριν να είναι αργά και αρχίσουμε να κατηγορούμε για άλλη μια φορά τα ΜΜΕ και δεν ξέρω και εγώ ποιον άλλο…
http://revma.wordpress.com
Julien Chaulieu
26 Μαΐου, 2011 12:03 μμ
Οι σημαίες δεν χρειάζονται. Να κατέβουμε όλοι αν είναι έτσι με μαυροκόκκινες, να φέρουν και οι ΚΚέδες την δική τους…
parameterλ
26 Μαΐου, 2011 12:18 μμ
Πολύ αμηχανία έπαιζε, πάντως. Το θετικότερο απ΄όλα ότι ο κόσμος αρχίζει να εμπιστεύεται τις ίδιες του τις δυνάμεις, όσο ο χρόνος είναι με το μέρος μας η αποφασιστικότητα μας θα μεγαλώνει.
Στο πολιτικό κομμάτι τώρα, η κυβέρνηση αρχίζει και παίζει το χαρτί που το κράταγε κρυφό, από την αρχή της κρίσης εδώ και 18 μήνες. Της εξόδου απ΄το ευρώ, ο γαπ προσπαθεί να εκβιάσει εε και τους πολίτες του. Δεν πρέπει να περάσει άλλος εκβιασμός της πολιτικής ελίτ. Χθες δεν κατέβηκα, σήμερα θα είμαι κάτω.
μανικακος
26 Μαΐου, 2011 12:29 μμ
το εκνευριστικό της υπόθεσης ειναι,οτι απο χθες το πρωι εχουν βγει κατι φωνες και λενε:
«οι καναπεδάκηδες…βγηκαν οι καναπεδάκηδες…και που ήταν τόσο καιρό οι καναπεδάκηδες…και μπλα μπλα μπλα…»
δεν ξερω πως εχουν βγαλει αυτο το συμπέρασμα,αλλα εγω ειδα κόσμο που κατεβαίνει συχνά σε διαδηλώσεις,είδα και κόσμο καινούριο.
ειναι λιγο μαλακία να αποκαλείς νοικοκυραίους αυτους που βγαινουν στο δρόμο.
και στην τελική….αν στην γενική απεργεία δεν ηταν δίπλα σου,κατσε και σκέψου μηπως φταίει το συνδικάτο σου,όχι αν είναι βολικός ο καναπές του….
Narrator
26 Μαΐου, 2011 12:35 μμ
είδα κι εγώ διάφορους να λένε τέτοια, και με την δικαιολογία του αστεϊσμού όταν στριμώχνονταν στη συζήτηση. η αλήθεια είναι ότι τους έχω βαρεθεί πιο πολύ από όλους. ακόμα κι αν η πλειοψηφία ήταν «καναπεδάκηδες» (σε αντίθεση με τους σούπερ-επαναστάτες της γυμναστικής πορείας Ομόνοια-Σύνταγμα να υποθέσω), τελικά θέλουν τον κόσμο στους δρόμους ή όχι όλοι αυτοί που γκρινιάζουν; πάντως αν τον θέλουν με τους δικούς τους «καθαρούς» όρους, για να μην χάνουμε και χρόνο τους το λέω από τώρα: το έχουν χάσει το παιχνίδι.
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 1:14 μμ
κι εμενα μου χτυπαει πολυ ασχημα αυτη η αντιμετωπιση κοσμου που κατεβαινει επιτελους στο δρομο. Και μου φαινεται σαν οι «συνειδητοποιημενοι» να προσπαθουν να καβαντζωσουν για λογου τους «θεσεις» στην αυριανη πρωτοπορια. Σαν μια άλλη τάξη μέσα στην τάξη, οι «παλιοι», οι μελλοντικοι προνομιουχοι απο τους νυν καταπιεσμενους, οι αυριανοι καθαροι.
Ειναι αλλο να λες οτι θελουμε δουλεια προκειμενου να πολιτικοποιηθει/ριζοσπαστικοποιηθει ο κοσμος αυτος κι αλλο να λες οτι δεν ασχολουμαστε γιατι ειναι «καναπεδατοι». Η μια αντιληψη κινειται κι η αλλη… κραταει μουτρα. Στο χερι μας ειναι να κρατησουμε τον κοσμο αυτο κατω. Και στο χερι μας ειναι να τον ριζοσπαστικοποιησουμε. Ελεος με τη καθαρη επαναστατικη πρακτικη/ιδεολογια. Και φυσικα ουτε αρχιζουν ουτε τελειωνουν ολα αυτες τις μερες, αλλά ειναι ενα βημα που γινεται απο πολυ κοσμο και το μπαλακι ειναι σε εμας πλεον, θα το κανουμε το δικο μας βημα ή θα κραταμε μουτρα;
koula
26 Μαΐου, 2011 1:23 μμ
«Η μια αντιληψη κινειται κι η αλλη… κραταει μουτρα.»
πες τα…
και περιμενουν ποτε θα απογοητευτει ο κοσμος για να πουν
«ΤΑ’ΛΕΓΑ ΕΓΩΩΩΩ!!! γυρισαν στον καναπε τους!!! ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ, ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ, ΑΥΡΙΟ ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ…μπλαμπλα»
Anakata-dyomenh
26 Μαΐου, 2011 2:23 μμ
συμφωνώ απόλυτα… παρόλο που αισθάνθηκα λίγο μουδιασμένη όταν άκουσα το κάλεσμα.
johnk
26 Μαΐου, 2011 2:59 μμ
Παντως η αληθεια ειναι οτι υπαρχει μια κοντρα γενικοτερη.Πολλοι απο αυτους που κατεβηκαν πρωτη φορα χλευαζουν ολους τους αλλους που οπως και να το κανεις ακομματιστοι η οχι κουκουλατοι η οχι κατεβαινουν και οταν τελειωσει ολο αυτο(δεν το ειδα απο κοντα αλλα απο σχολια στο φβ και σε φορα μιας και δεν ειμαι Ελλαδα)..Αλλα ενταξει οπως και να χει πρεπει να αλτιληφθουμε οτι ο κοσμος εχει φαει τοσο brain washing απο τηλεοραση/εφημεριδες/μπλογκια..Εμεις ομως »οι καθαροι» (παλι εισαγωγικα) γιατι να το συνεχιζουμε?Οι καναπεδατοι,οι χιπηδες το ενα το αλλο..ΠΦΦΦ
inflammatory
26 Μαΐου, 2011 3:03 μμ
απο ελιτισμο…και επειδη ειναι πιο ευκολο να βγαινεις με τις ιδιες φατσες στο δρομο παρα να εμπνεεις καινουργιες να συμπορευτουν μαζι σου
μανικακος
26 Μαΐου, 2011 3:04 μμ
αλλο οι χίπηδες….
🙂 🙂 🙂
Xanadu
26 Μαΐου, 2011 1:38 μμ
ασε, και οπως ελεγα χθες στον cripplehorse οταν ελεγαν «καναπεδακια» νομιζα οτι εννοουσαν τα καναπεδακια που τρωγονται και χαιρομουνα, μετα το καταλαβα… (τωρα πως μου ηρθε στο μυαλο οτι χθες στο συνταγμα σερβιρανε καναπεδακια και μαλιστα το εβρισκα και εντελως φυσιολογικο, δεν ξερω τι να πω… 😛 ) 😆
koula
26 Μαΐου, 2011 1:07 μμ
κι ενα-δυο «περιεργα στιγμιοτυπα» απο μενα.. 🙂
Πολυς κοσμος απο νωρις, ολοι διαφορετικοι… αλλά οι περισσοτεροι ειχαν τα κλασσικα μπουκαλακια νερου και σουλατσαριζαν περαδωθε.. και ηταν δυο τυποι (νεαροι σχετικα) με κουστουμι (οχι λαμέ και χωρις γραβατα) που περασαν απο μπροστα μου και ειδα οτι ο ενας κρατουσε μπουκαλακι (μεταλλικο?) νερο, αυτο που ειναι το μπουκαλακι σκουρο «μπλε»… 🙂
εχουμε διαφορετικα μπουκαλακια, ίσως άλλο νερό, αλλά τελικα-τελικα η δίψα πρεπει να ειναι ιδια…
Και όταν παίζανε τα ταμπούρλα ρυθμικα (δεν εβλεπα απο τον πολυ κοσμο) , φανηκαν στον τοιχο της Βουλης (αριστερα οπως τη βλεπεις) κατι σκιες τεραστιες… και φαινοταν σα να κρατανε οπλα … 1 δευτερολεπτο μετα ειδα οτι ηταν οι τσολιαδες…
ΥΓ δεν ειδα μηχανακια ΔΙΑΣ/ΔΕΛΤΑ… αυτο ηταν περιεργο για καποιον που κυκλοφορει στην Αθηνα τα τελευταια 1-2 χρονια και τα βλεπει καθημερινα και σε ολες τις ωρες, ανεξαρτητως κινητοποιησεων ή πορειων που μπορει να εχει εκεινη τη μερα…
Γαλαξιάρχης (ex Zaphod)
26 Μαΐου, 2011 1:40 μμ
Eμμμ… όντως δεν υπήρχε αστυνομοκρατία και οι ματατζήδες ήταν σε light διαμόρφωση. Όμως Διάδες/Δελτάδες είχε ένα σωρό στα στενά γύρω-γύρω και άνοιγαν το γκάζι σαν τον τελευταίο κάγκουρα. Μία από τα ίδια με τα περιπολικά που έκοβαν βόλτες σπινάροντας.
koula
26 Μαΐου, 2011 1:48 μμ
εγω ανεβηκα μετα ποδια απο ψηλα την πειραιως και σταδιου, μετα κατεβηκα πανεπιστημιου κλπ… δεν ειδα ουτε να περνανε ουτε στις θεσεις που τους βλεπω συνηθως…
αλλά οκ, σε πιστευω γιατι δεν πηγα γυρω στα στενα (:P)… σκεφτομουν οτι δεν τους ειχαν φατσα καρτα για να μη δει τις καγκουριες που κανουν ο κοσμος που γενικα θεωρει οτι «συσταθηκαν για το καλο μας» αυτες οι μοναδες.. και «δεν προκαλουν, αμυνονται!»
Narrator
26 Μαΐου, 2011 1:57 μμ
τα περιπολικά τα είδα κι εγώ και μάλιστα κάνανε τρελλή κούρσα στη Σταδίου…
Η Καμαριέρα του Στρός Καν
26 Μαΐου, 2011 1:40 μμ
Νομιζω πως είναι απίστευτο φάουλ για το μπλογκ σας που εκτιμώ και παρακολουθώ πολλούς μήνες να αποσιωπηθεί το παράλληλο event που έτρεχε στην πλατεία Συντάγματος και στο οποίο προσωπικά παρευρέθηκα και πέρασα απίστευτες στιγμές ηδονής…
https://www.facebook.com/event.php?eid=100597130034773 (παρτούζα στην πλ. Συντάγματος)
ΥΓ: και για να ευλογησω τα γένια μου, να συμπληρώσω στα συνθήματα που ανέφερε το φλεγόμενο κωλοδάχτυλο, οτι ο κόσμος φώναζε σαρκαστικά για τον Στρος και την καμαριερα
katy
26 Μαΐου, 2011 2:00 μμ
Χαζή απορία.
Γιατί ο κόσμος αναφέρεται παντού (κανάλια-τύπος ηλεκτρονικός και μη), ως «Αγανακτισμένος» με εισαγωγικά;
😉
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 2:21 μμ
γιατι ο ορος αγανακτισμενοι ειναι αυτο-προσδιορισμος, οταν οι οργανωτες καλουν «αγανακτισμενοι στο συνταγμα» αυτος που το μεταφερει το βαζει σε εισαγωγικα για να δηλωσει αυτο τον αυτο-προσδιορισμο αλλά και τη συνδεση με το αρχικο καλεσμα (καλο;;). 😀
βεβαια, αλλο που δε θελανε καποιοι-καποιοι να κανουν και μια υπογεια συνδεση με διαφορες επιτροπες «αγανακτισμενων» κατοικων… να ειδες, κι εγω εβαλα εισαγωγικα… 🙂
katy
26 Μαΐου, 2011 2:27 μμ
Πολύ καλή προσπάθεια ερμηνείας του «Αγανακτισμένος», με εισαγωγικά.
🙂 🙂 🙂
Εγώ πάλι γιατί δεν πείθομαι με τίποτα; Μήπως έχω πρόβλημα;
🙂 🙂 🙂
koula
26 Μαΐου, 2011 2:30 μμ
«προβλημα»… 😛
inflammatory
26 Μαΐου, 2011 2:30 μμ
Τα πρακτικά της χθεσινής συγκέντρωσης (ουσιαστικά κάποιες τοποθετήσεις, άλλες φλού και συναισθηματικές άλλες πιο πολιτικοποιημένες)
http://real-democracy.gr/node/47
ChristosK
26 Μαΐου, 2011 2:53 μμ
να πω μια κακία και δεν ξαναμιλαω: θα πεσει τρολαρισμα 😀
οπως ακουσα καποιον χθες να λεει «κοιτα που μας καταντησαν, να καθομαστε και να μιλαμε μεταξυ μας» 🙂 🙂
ξέσβουρος
26 Μαΐου, 2011 2:56 μμ
χθες διανυκτέρευσαν αρκετοί άνθρωποι στην πλατεία Ελευθερίας Ηρακλείου, στήθηκε και ένα πρόχειρο καφενείο. το μεσημέρι – που πέρασα – ήταν στημένες δίπλα δίπλα καμμιά δεκαριά σκηνές. μπράβο στα παιδιά που κρατάνε τη φλόγα ζωντανή.
johnk
26 Μαΐου, 2011 3:00 μμ
Επισης κατι κακο..Κοιταξα φρη μετεο και ετοιμαζεται βροχη στην Αθηνα ή ειναι προβοκατσια?:D
johnk
26 Μαΐου, 2011 3:20 μμ
http://www.facebook.com/pages/%CE%91%CE%93%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%A4%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%99-%CE%A3%CE%A4%CE%9F%CE%9D-%CE%91%CE%97-%CE%A3%CE%A4%CE%A1%CE%91%CE%A4%CE%97/126518184094134?closeTheater=1
vassozacharof
27 Μαΐου, 2011 1:26 πμ
http://youpayyourcrisis.blogspot.com/2011/05/jose-luis-sampedro.html#links…
με ελληνικους υποτιτλους
Methexis
27 Μαΐου, 2011 4:19 πμ
Μεταφέροντας απλά την εμπειρία μου από την Καλαμάτα, θέλω να πω δυο πράγματα που ίσως βοηθήσουν.
Όλα ξεκίνησαν εδώ από μια κοπέλα που ανέβασε πρόσκληση στο φατσοβιβλίο για την διαμαρτυρία στην πλατεία. Όταν πήγα στην πλατεία είδα καμιά τριανταριά άτομα και η προσέλευση ήταν χαλαρή έως ατονική. Παράλληλα έτρεχε και μια άλλη πρόσκληση για2 ώρες αργότερα στην άλλη πλατεία της πόλης. Μπέρδεμα και αμηχανία. Η κοπέλα χωρίς καμιά βοήθεια και καμιά δεκαριά άτομα, παραμένοντας στο πίσω μέρος της πλατείας, σχεδόν κρυμμένοι, περίμεναν καμιά διακοσαριά ακόμα το πολύ. Κανένα σχέδιο, καμιά προετοιμασία. Η στιγμή ήταν αποφασιστική, ή θα κάναμε κάτι ή θα ξεφούσκωνε.
Φέραμε μικροφωνική εγκατάσταση και με το φορητό υπολογιστή παίξαμε μουσική. Από το μικρόφωνο αρχίσαμε να καλούμε τον κόσμο να πάρει θέση μπροστά και συνεχίσαμε να στέλνουμε μηνύματα σε πολλούς ακόμα για να στηρίξουν την εκδήλωση.
Η κοπέλα πήρα θάρρος και διάβασε το κείμενο των Ισπανών και σιγά σιγά άρχισαν κάποια παιδιά να διαβάζουν ποιήματα και κείμενα δικά τους. Είπαμε στο κόσμο να μην σπάσει σε δύο πλατείες και τελικά μαζευτήκαν πάνω από 50 άτομα. Κάποιοι χρυσαυγίτες κάνανε βόλτες αλλά κάποια στιγμή που είπαν ένα σύνθημα τους γιούχαρε ο κόσμος και τραβήχτηκαν.
Μικρή κοινωνία και σχεδόν όλοι ξέρουμε όλους. Συριζαίοι, Ανταρσύα και κάποιοι ΚΚΕ ήταν εκεί αλλά δεν είχαν σημαίες και δεν ενόχλησαν.
Τη δεύτερη μέρα, πάνω από 1500 άτομα ήταν εκεί. Προβάλαμε το Debtocracy, και παιδιά του Μουσικού σχολείου έπαιξαν κιθάρες και τραγουδούσαν. Γράφτηκαν συνθήματα απ’ όλους σε μεγάλα χαρτόνια και διαβάστηκαν από το μικρόφωνο. Το ΠΑΜΕ προσπάθησε να μοιράσει προκηρύξεις αλλά και αυτοί με τη σειρά τους άκουσαν πολλά γιουχαρίσματα και έφυγαν. Όλοι στήριξαν τον ακομμάτιστο χαρακτήρα της εκδήλωσης.
Και τις δύο μέρες κάποιοι από εμάς φροντίζαμε ΟΛΟΙ να έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο μικρόφωνο αλλά και να δηλώνουμε τις διαφωνίες μας όταν κάποιος έλεγε κάτι φασιστικό. Πολύς κόσμος άρχισε να ξεθαρρεύει και να λέει μπροστά στους άλλους τη γνώμη του. Έγιναν πολλά «πηγαδάκια» με φανταστικές συζητήσεις, άρχισε η ζύμωση.
Κεντρικό στοιχείο στην διαχείριση ήταν «Πες τη γνώμη σου, τη θέση σου, την ιδέα σου αλλά χωρίς ταμπέλα κομματική», και «δώστε βήμα στους νέους»
Για την τρίτη μέρα έχουμε σχεδιάσει κι άλλες προβολές, μουσική και πολύ πολύ συζήτηση.
Επιτέλους ετερόκλητοι άνθρωποι συζητούν καταπρόσωπο για κάτι που τους προβληματίζει.
Η Καλαμάτα δεν έχει ξαναδεί τέτοιο πλήθος χωρίς σημαίες και λάβαρα.
Αυτό που με συγκίνησε είναι η στάση των νέων παιδιών, που όλοι θεωρούσαμε απολιτικ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ!
Όλα έγιναν γιατί κάποιοι από εμάς βοήθησαν με την εμπειρία μας ΧΩΡΙΣ να προσπαθήσουμε να ηγεμονεύσουμε τίποτα και κανέναν. Θεωρώ πως πουθενά δεν πρέπει εμείς οι Αριστεροί να αφήσουμε τούτο το κίνημα να σβήσει ή να καπελωθεί από κανέναν.