Του Θωμά Τσαλαπάτη από το groucho marxism
“Τριάντα αιώνες και πλέον ο άνθρωπος πασχίζει να βάλει τη μια λέξη κοντά στην άλλη με τέτοιον τρόπο που η σκέψη να εξαναγκάζεται να παίρνει καινούργιες, αδοκίμαστες στροφές. Ιδού που για πρώτη φορά η λειτουργία αυτή σταμάτησε. Είμαστε πανέτοιμοι για τη βλακεία.”
Οδυσσέας Ελύτης, Αναφορά στον Ανδρέα Εμπειρίκο
Ήταν πολλοί αυτοί που ξαφνιάστηκαν από την παρουσία του πρωθυπουργού στην βουλή την περασμένη Κυριακή κατά της συζήτησης για την πρόταση μομφής. Κατ’ αρχήν από το ίδιο το γεγονός. Ήταν μόλις η τρίτη φορά που ο κ. Σαμαράς καταδέχτηκε να περάσει τις πύλες του ‘’ναού της δημοκρατίας’’ κατά την περίοδο της διακυβέρνησής του. Αυτό όμως που εντυπωσίασε ήταν ο τρόπος με τον οποία συγκροτήθηκε η παρουσία του, η ταύτιση της αντιπαράθεσης με την απαξία, η υποβάθμιση του λόγου στα επίπεδα του γάργαρου βρυχηθμού ή του ρεψίματος. Η διατύπωση του συγκεκριμένου πολιτικού ήθους με τους όρους του συγκεκριμένου ρητορικού ύφους.
Η κλιμάκωση της αντιπαράθεσης ξεκίνησε με την εμμονή του πρωθυπουργού να αποφεύγει να κοιτάξει τον Αλέξη Τσίπρα κατά την διάρκεια της ομιλίας του. Όταν ο τελευταίος τον κάλεσε να τον κοιτάξει, ο πρωθυπουργός απάντησε: “κοιτάω από την άλλη μεριά για να μην βάλω τα γέλια”. Η στάση αυτή διαχύθηκε αμέσως και στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας δημοκρατίας, η οποία άρχισε να χειροκροτά ειρωνικά και να ζητωκραυγάζει απαξιωτικά τις στιγμές που ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης διατύπωνε τις θέσεις του κόμματος του για το μνημόνιο. Η στάση της Νέας Δημοκρατίας θύμιζε κάτι ανάμεσα σε ΔΑΠιτοκινούμενη συνέλευση από ΤΕΙ επαρχίας και γαλαρία σχολικού λεωφορείου κατά τη διάρκεια εκδρομής. (Πληροφορίες που ήθελαν μερίδα βουλευτών να φωνάζουν ‘’και α και ου- και ου- και ΔΑΠ ΝΔΦΚ’’, κατά τη διάρκεια του κοινοβουλευτικού διαλόγου δεν επιβεβαιώθηκαν). Η στάση αυτή αποτέλεσε προθάλαμο και φόντο του καταπληκτικού λόγου του Αντώνη Σαμαρά.
Ο κύριος γυμνασιάρχης
«Να προσέχετε τις εκφράσεις σας», «Να το κόψετε», «Αν θέλετε να τα λέμε πιο συχνά», «Δεν θα ανεχτώ τέτοια συμπεριφορά», «Ακούστε και αυτό καλό θα σας κάνει», (στακάτο ύφος) «Πώς είπατε; Το ξαναλέτε άλλη μία να το ακούσουμε καλά όλοι μας;» , «Θέλει ο Συριζα να κρυφτεί αλλά οι παλιές συνήθειες δεν τον αφήνουν», «Σαίξπηρ» «Τζουρουασικ πουαρκ», «Να ανεχθώ», «Να κόψετε», «Να προσέχετε». Αυτά και άλλα πολλά αποτέλεσαν το ιδιότυπο γλωσσικό κολάζ του πρωθυπουργού. Διατυπωμένα με τη απειλητική στάση ενός γυρτού σώματος, -το χέρι ενίοτε στην τσέπη- με κουτσαβάκικη εκφορά και ύφος καλαματιανού μάγκα. Ένας ρήτορας- ορθωμένο δάκτυλο με τον υπαλληλικό ενθουσιασμό τοπικού χωροφύλακα, ελεγκτή λεωφορείου, θεολόγου-γυμνασιάρχη. Ο ιδιότυπος ρόλος που επέλεξε να παίξει ο πρωθυπουργός- λίγο Σάυλωκ, λίγο αστυνόμος Θεοχάρης και λίγο Dirty Harry στο εικοστό του Σίκουελ- δεν αποτελεί κάτι ξένο. Είναι η ενσάρκωση της ιστορίας του ελληνικού αυταρχισμού. Από το μουστακάκι του αγανακτισμένου πολίτη μέχρι το σκαρπίνι του χαφιέ, από τον λοστό του κενταύρου μέχρι το παλούκι του Ranger. Η αποχώρηση του Αβέρωφ και της ΝΔ από τη βουλή κατά τη αναγνώριση της εθνικής αντίστασης, η επίσημη συμμετοχή του κόμματος στις εκδηλώσεις των επετείων εθνικοφροσύνης στον Γράμμο Βίτσι την ίδια περίοδο ή τα γεγονότα στην Καλαμάτα, όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός, -ως νέος τότε βουλευτής- υπερασπιζόμενος τους τραμπουκισμούς νεολαίων του κόμματος του έσπαγε τα τζάμια του κτιρίου διοίκησης Χωροφυλακής Μεσσηνίας και έσκιζε τα επώμια του επικεφαλής ταξιάρχου.
Μια έναρθρη χειρονομία
Το αυταρχικό κιτς του Αντώνη Σαμαρά προβάλλει την μαγκιά ως ένα επιχείρημα που απαξιεί να επιχειρηματολογήσει, την επιθετική αδιαφορία για οποιαδήποτε απάντηση και τον τραμπουκισμό της ορθωμένης φωνής που θα καλύψει οποιαδήποτε διαφορετική φωνή. Μια γλώσσα που προσπαθώντας να αποφύγει το σκόπελο του τετριμμένου «πολιτικά ορθού» , του «πολιτισμένου», του «ξύλινου λόγου» , αναζητά αμεσότητα, λαϊκότητα, την στιβαρότητα ενός αρχαϊκού αντρισμού, μα τελικά αποτυγχάνει ακόμα και γλώσσα να είναι και υποβιβάζεται σε έναρθρη χειρονομία.
Τα λεκτικά παζλ που φτιάχνει ο Αντώνης Σαμαράς- όταν δεν μιλάει με τον θεό- δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από την αισθητική αποτύπωση της πολιτικής που ακολουθεί και του αυταρχισμού που επιβάλλει. Έτσι, ο λόγος του είναι περίπου πολιτικός λόγος, όπως οι επιστρατεύσεις των απεργιών, ή η διακυβέρνηση με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου είναι περίπου νόμιμες και περίπου δημοκρατικές. Η συγκεκριμένη ρητορική δεν αποτελεί απλά καταγραφή της απαξίωσης του λόγου (και της απαξίωσης της πολιτικής), είναι η προσπάθεια ενός απαξιωμένου λόγου που αγωνιά να θέσει την απαξίωση ως το μόνο πλαίσιο στο οποίο μπορεί να γίνει μια συζήτηση, τραβώντας εκεί και τον κάθε συνομιλητή- στην προκειμένη περίπτωση την αξιωματική αντιπολίτευση.
(δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Εποχή)
___________________________________________________________________________________
Σόρτλινκ: http://wp.me/p1pa1c-jrk
spiral architect
18 Νοεμβρίου, 2013 7:49 πμ
Τον ζηλεύετε ρε, γιατί είναι ψηλός, όμορφος, μάγκας, ασίκης και έχει επιτυχία στις γυναίκες κι άμα λάχει να ‘ούμε, κόβει και τα αφόρετα μανίκια στους ανυπότακτους. 😛
Кроткая
18 Νοεμβρίου, 2013 11:35 πμ
εχει επιτυχια στις γυναικες?!
spiral architect
18 Νοεμβρίου, 2013 12:03 μμ
Αμφιβάλλεις; Tέτοιος άντρακλας είναι φύσει αδύνατον να μην έχει επιτυχία στις γυναίκες. Και γάτα σερνικιά να βρεθεί στο διάβα του την έχει κουτουπώσει χαλαρρρά. 😀
spiral architect
18 Νοεμβρίου, 2013 12:04 μμ
… άμα λάχει να’ ουμ!
Ioulianos
18 Νοεμβρίου, 2013 1:00 μμ
Τρεις μικρές ειδήσεις:
«…συνδικαλιστές έκαναν «ντου» στην κύρια αίθουσα όπου είναι σε εξέλιξη η παρουσίαση των αποτελεσμάτων έρευνας για τη σύνδεση της επαγγελματικής κατάρτισης με την απασχόληση …μέλη του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου επιτέθηκαν στον διευθυντή Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης καταγγέλλοντας πως ζήτησε σε εκπαιδευόμενη, να εκπορνευτεί ο πατέρας της για να μπορέσει να ολοκληρώσει τις σπουδές της.
Ο υπεύθυνος του κέντρου ο όποιος ήταν παρών στην αίθουσα, αντέδρασε έντονα και έκανε λόγο για αναφορά που είχε αλληγορικό χαρακτήρα.»
Ξανά: «αλληγορικό χαρακτήρα.» Άλλη μια φορά : «αλληγορικό χαρακτήρα.»
—————————-
«Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά αποκλείει από τις σπουδές ολικά ανάπηρο μεταπτυχιακό φοιτητή που δεν μπορούσε να καταβάλλει τα δίδακτρα.
Ο Αντώνης δεν είναι μια κλασσική περίπτωση φοιτητή που κάνει μεταπτυχιακό.
Έχοντας υποστεί σε ηλικία δύο ετών εγκεφαλική παράλυση, δεν το βάζει κάτω. Με αναπηρία 87% τελείωσε αριστούχος το τμήμα πληροφορικής του πανεπιστημίου Αθηνών και συνεχίζει μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιά. http://www.star.gr/Pages/Ellada_Kosmos.aspx?art=203576&artTitle=apekleisan_anapiro_metaptychiako_foititi_epeidi_den_eiche_na_plirosei_ta_didaktra»
Επανάληψη: Δεν μπορούσε να καταβάλλει τα δίδακτρα.
———————————————————-
«Συγκλονισμένη από το πρωί η Ιτέα- πολύτεκνος πατέρας έδωσε τέλος στη ζωή του βυθισμένος στην απελπισία – Τον βρήκε νεκρό η αδερφή του…
Σοκαρισμένη είναι η τοπική κοινωνία στην Ιτέα Φωκίδας, από μια ακόμη αυτοκτονία, αυτή τη φορά ενός πολύτεκνου πατέρα. Τον άτυχο 43χρονο βρήκε η αδελφή του κρεμασμένο στη βεράντα του σπιτιού του. Για σχοινί είχε χρησιμοποιήσει έναν ιμάντα που έδεσε στα κάγκελα της βεράντας για να βάλει τέλος με αυτόν τον τραγικό τρόπο στη ζωή του.
Σύμφωνα με το lamiareport.gr, ο 43χρονος πατέρας 4 μικρών παιδιών τον τελευταίο καιρό ήταν άνεργος και έκανε, που και που, κάποιο μεροκάματο όπου έβρισκε. Τις τελευταίες μέρες, συγγενείς και φίλοι τον έβλεπαν βυθισμένο στην απελπισία, αλλά κανείς δεν φανταζόταν ότι θα έβαζε τέλος στη ζωή του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ιτέα πριν από δύο μήνες, είχε αυτοκτονήσει ένας 57χρονος οικογενειάρχης και λίγους μήνες πριν στην Άμφισσα μια 53χρονη μητέρα, ενώ με τον ίδιο τρόπο κρεμάστηκε προχθές ένας 30χρονος στην Αράχωβα.»
ήταν άνεργος…. κάποιο μεροκάματο όπου έβρισκε….. βυθισμένο στην απελπισία… πατέρας 4 μικρών παιδιών
Άντε και γαμήσου Σαμαρά
Ioulianos
18 Νοεμβρίου, 2013 3:42 μμ
Τα δωράκια τα λένε τώρα ιδιωτικοποιήσεις
Με 2,72% δάνεισε η Εθνική Τράπεζα τα €450 εκατ. στην ισραηλινή Invel για την εξαγορά της θυγατρικής της Πανγαία, πρόεδρος του Δ.Σ. της οποίας είναι ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, Χρήστος Πρωτόπαπας.
Έλληνα καταθέτη, έλληνα δανειολήπτη, έλληνα επενδυτή, έλληνα μικρομεσαίε επιχειρηματία, έλληνα μεγαλοεπιχειρηματία, έλληνα κροίσε που ζεις στο εσωτερικό ή το εξωτερικό, μπορείς να δανειστείς αυτή την περίοδο με επιτόκιο 2,72% από την Εθνική Τράπεζα για να αγοράσεις ακίνητα της ίδια της τράπεζας με εξασφαλισμένο μίσθωμα από την τράπεζα, η απόδοση του οποίου είναι 8,5%;
Αν δεν μπορείς να δανειστείς από την Εθνική με τους παραπάνω όρους, μήπως μπορείς να δανειστείς από οποιαδήποτε ελληνική τράπεζα που διασώθηκε με τα χρήματα του ελληνικού λαού;
Ακόμα και με cash collateral (δηλαδή με εγγύηση μετρητά), μπορείς να δανειστείς με τους παραπάνω όρους αυτή την περίοδο;
Η απάντηση είναι μάλλον όχι. Πολύ απλά, τέτοια συναλλαγή ξεφεύγει από τις τραπεζικές πρακτικές και δεν συναντάται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα.
Αυτό είναι το πρώτο παράδοξο.
Αυτό που δεν μπορείς εσύ, και ενδεχομένως δεν το μπορούν ούτε μεγάλες ευρωπαϊκές αξιόχρεες εταιρείες, το μπορεί η εταιρεία Invel Real Estate II BV μία εταιρεία διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων, συμφερόντων του γνωστού (για διάφορες πράξεις) επιχειρηματία Beny Steinmetz, ο οποίος συγκαταλέγεται στους 10 πιο πλούσιους Ισραηλινούς (Νο 5, σύμφωνα με την πιο παλιά εφημερίδα του Ισραήλ, Haaretz) με περιουσία από 2,7 μέχρι 3,4 δισ. δολάρια και δραστηριότητες από την επεξεργασία διαμαντιών μέχρι την εξόρυξη μεταλλευμάτων και real estate (είναι ο ίδιος που ελέγχει την εταιρεία BSGR, για την οποία η αμερικανική κυβέρνηση και η κυβέρνηση της Γουινέας ερευνούν πώς πήρε τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των μεταλλείων στη Γουινέα).
Αυτό είναι το δεύτερο παράδοξο.
Αυτή λοιπόν η εταιρεία ήρθε σε συμφωνία με την διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας (Γ. Ζανιάς πρόεδρος, Αλ. Τουρκολιάς διευθύνων σύμβουλος) για να αγοράσει το 66% του μετοχικού κεφαλαίου της Πανγαία Α.Ε., θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας. Η συμφωνία είναι αξίας περίπου 650 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η Εθνική χρηματοδοτεί την εξαγορά με δάνειο 450 εκατ. ευρώ. Ο αγοραστής βάζει από την τσέπη του μόνο 140 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα είναι εισφορά σε είδος. Για όποιον δεν κατάλαβε, ο αγοραστής εξαγοράζει με δάνειο της Εθνικής (κατά τα 2/3 της συναλλαγής) τη θυγατρική της με κόστος (επιτόκιο) μόλις 2,72% (2,5% και euribor τριμήνου 0,22%). Την ίδια στιγμή ο αγοραστής παίρνει ακίνητα με εξασφαλισμένο μίσθωμα -το πληρώνει η Εθνική Τράπεζα και το ελληνικό δημόσιο- το οποίο ισοδυναμεί με απόδοση 8,5% (η Πανγαία και η Eurobank Properties αγόρασαν πρόσφατα ακίνητα του δημοσίου με δάνεια από τις μητρικές τους τράπεζες, με εξασφαλισμένα ενοίκια και απόδοση 9,5%. Αυτό στην κυβέρνηση του λένε «αποκρατικοποίηση».)
Το τρίτο παράδοξο είναι ότι αυτή η συναλλαγή εγκρίθηκε από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, το οποίο ελέγχει τις ενέργειες των τραπεζιτών, με ψήφους 4 υπέρ και 3 κατά. Όπως είναι γνωστό, τη συναλλαγή αυτή καταψήφισε το μέλος της Επιτροπής Ελέγχου του ΤΧΣ, Αν. Μπερούτσος, ο οποίος αμέσως μετά υπέβαλε την παραίτησή του από το ΤΧΣ για προσωπικούς λόγους.
Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθεί ότι πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Πανγαία Α.Ε. είναι ο κ. Χρήστος Πρωτόπαπας, πρώην υπουργός, πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, το κόμμα του οποίου μαζί με τη Νέα Δημοκρατία οδήγησαν τη χώρα στη στάση πληρωμών.
Στις τελευταίες εκλογές απέτυχε να βγει βουλευτής, αλλά ως υπάλληλος της Εθνικής Τράπεζας ξαναγύρισε στην δουλειά του τραπεζοϋπάλληλου, για να αναβαθμιστεί σε πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της Πανγαία.
Είναι περιττό να πούμε ότι η Πανγαία κατέχει μερικά από τα πιο αξιόλογα ακίνητα της χώρας, στα οποία είναι γραμμένη η ιστορία της Εθνικής και το ελληνικού κράτους.
http://www.thepressproject.gr/article/51239/Ta-dorakia-ta-lene-tora-idiotikopoiiseis
Ioulianos
18 Νοεμβρίου, 2013 3:55 μμ
Kαι για όσους ενδιαφέρονται για τον επενδυτή- συνεταίρο του Πρωτόπαπα Beny Steinmetz, ιδού:
The corruption deal of the century: How Guinea lost billions of pounds in Simandou mining licensing
http://www.independent.co.uk/news/world/africa/the-corruption-deal-of-the-century-how-guinea-lost-billions-of-pounds-in-simandou-mining-licensing-8662534.html
Ioulianos
18 Νοεμβρίου, 2013 4:18 μμ
Επίσης ο Steinmetz έχει στην κατοχή του και την εταιρεία Cunico Resources οπου η θυγατρική της στα Σκόπια ονομάζεται Feni Industries και διοικείται από τον Κ. Δασκαλάκη, πρώην ανώτερο στέλεχος της Λάρκο.
Η Cunico είναι υποψήφια για την απόκτηση της Λάρκο.
———————-
Συγνώμη Capybara αν ξέφυγα λίγο 🙂
cronopiusa
18 Νοεμβρίου, 2013 7:27 μμ
Έρχονται προσλήψεις ανέργων για ελεγκτές στα μέσα μεταφοράς
Κατάργηση των προγραμμάτων
«η λογική είναι αφού θα δουλεύεις απλήρωτος θα κοιτάς να κόψεις πρόστιμα σε κάνα άλλο άνεργο για μπόνους»
cronopiusa
18 Νοεμβρίου, 2013 7:55 μμ
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΙΠΠΟΤΗΣ
21 Νοεμβρίου, 2013 1:52 μμ
Εχομεν πιστην εις τον πρωθυπουργον! Επικειται αναπτυξις!
http://dlvr.it/4MMpbK
Νικόλας
21 Νοεμβρίου, 2013 9:57 μμ
http://www.tsegkanews.gr/lakonia/78-i-32xroni,neodimokratissa,eii-papageorgiou-dioikitria-sto-nosokomeio-spartis
Δεν θέλω γιατρέ μου άλλο Αδωνι,Εύη και βρώμικα φιλιά…Συγνώμη αλλά πάλι η κοπελιά θα την πληρώσει(ατιμε σεξιστικέ κόσμε! ),και οι υπεύθυνοι του διορισμού της 32χρονης διοικήτριας πλέον νοσοκομείου,θα μείνουν στο απυρόβλητο.
Θέλεις διορισμό σε νοσοκομείο;Ελα από την Καλαμάτα,ξέρουν τα παιδιά…
cronopiusa
24 Νοεμβρίου, 2013 10:37 μμ
cronopiusa
25 Νοεμβρίου, 2013 4:02 μμ
Αντώναρος
giorgalis
8 Δεκεμβρίου, 2013 8:50 μμ
Όταν ο πρωθυπουργός μας λέει (αυτοπροσώπως ή μέσω Φαήλου) πως η Ελλάδα είναι Σοβιετική Δημοκρατία κάποιοι εξυπνάκηδες κοροϊδεύουν.
Πριν 2-3 ώρες σε μια άλλη Σοβιετική Δημοκρατία (την Ουκρανία) ο λαός ξέσπασε επειδή δεν τον αφήνουν να μπει στην Ε.Ε.
Προτείνω εμείς να κάψουμε τις αφίσες του Τσίπρα που θέλει να μας βγάλει από την ΕΕ!
«Το μεγάλο δράμα κάθε σουρεαλιστή είναι ο σουρεαλισμός των μη σουρεαλιστών»
Sansho (1657-1701) Ιάπωνας επιστάτης κατά την φεουδαρχική περίοδο.
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 4:36 μμ
Χθες στην εκπομπή του λάου-λάου το «κοινό» έδωσε πάλι ρέστα με το υψηλό επίπεδο αντίληψης και σκέψης που διαθέτει.
Δεν είναι πλάκα πως ο κάθε Σαμαράς είναι ψηλός και όμορφος και όλοι τον αγαπάμε.
Αγαπάμε το σύστημα τόσο πολύ που κάνουμε τα πάντα για να μην το χάσουμε, όπως (φαντάζομαι να) λένε και οι Αμερικάνοι: «έχουμε το σύστημα στο σύστημα μας».
Μικροαστισμός και ομίχλη που προκαλεί μεγάλη απογοήτευση σε όποιον ονειρεύεται επαναστατική εξέλιξη (πριν περάσουν 400 χρόνια τουλάχιστον)…
Έχω μεγάλο θαυμασμό για τους κομμουνιστές που προσπαθούν να επικοινωνήσουν με τον κόσμο την ώρα που αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα τόσο πολύ διαφορετικά και προτείνω στον λάου λάου, να κάνει μια εκπομπή με πάνελ αποτελούμενο από αναρχικούς και κομμουνιστές μικρών κομμάτων, για να δούμε τι θα προκύψει από την δική τους απόπειρα να επικοινωνήσουν με τον «μέσο πολίτη».
Αναρωτιέμαι, στην περίπτωση που η προσπάθεια επικοινωνίας πετύχει, οι σ.αναρχικοί και κομμουνιστές θα το έχουν καταφέρει μιλώντας τη γλώσσα που καταλαβαίνει ο «μέσος πολίτης»; (δλδ λέγοντας καραμπινάτες μαλακίες κοροϊδεύοντας το σύμπαν – στάση όχι και τόσο αριστερή). Στην περίπτωση αποτυχίας, θα κάνουν αυτοκριτική; (θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον).
Σημειώνω πως η (λεγόμενη) αριστερά επικοινωνεί με μεγάλη άνεση (φυσικά) άσχετα με το αν ο «μέσος πολίτης» την εμπιστεύεται ή όχι για να κυβερνήσει.
Νικόλας
10 Δεκεμβρίου, 2013 4:46 μμ
Giorgali,ας κανουμε λιγάκι υπομονή ακόμη…Σύντομα ο σ.Κουτσούμπας θα είναι καλεσμένος στον »ενικό»,απαντώντας σε όλα τα αγωνιώδη ερωτήματα του λαού(λόγους ανατροπής της ΕΣΣΔ,σημερινή πρόταση του ΚΚΕ για έξοδο από την κρίση,κλπ.)
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 4:53 μμ
Δεν θα είναι κάτι διαφορετικό από ότι ήταν η συζήτηση με την Παπαρήγα που είχαν μαζευτεί στην πλειονότητα τους χρυσαυγίτες και δεν βγήκε τελικά τίποτα.
Αυτό που θέλω να μάθω, είναι αν ένας αναρχικός φαντάζεται τον εαυτό σε ένα τέτοιο πάνελ (όχι χρυσαυγιτών αλλά απλών πολιτών) να προσπαθεί να τους καταλάβει και (κυρίως) να τον καταλάβουν.
Τα συμπεράσματα του (μετά το – για μένα – σίγουρο ναυάγιο) θα ήθελα να ακούσω.
Νικόλας
10 Δεκεμβρίου, 2013 5:02 μμ
Κατά την γνώμη μου ο καπιταλισμός έχει καταφέρει με το πέρασμα των αιώνων του και με την σημαντική συμβολή της έξαρσης της τεχνολογίας,να διαμορφώσει πλείστες όσες »διαφορετικές» και ατομικιστικές απόψεις στον λαό που συγκρούονται εμφανως ως πάλη συμφερόντων αλλά με κοινό παρανομαστή τον πυρήνα του ανύπαρκτου πλέον μικροαστικού κέρδους.
Ισως να πρόκεται στην πραγματικότητα οχι για τον φόβο οτι η ισότητα υπονομεύει την ελευθερία αλλά για την φενάκη οτι η ισότητα σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη φτώχεια(όχι πνευματική φυσικά στην οποία ειδικεύονται οι Τζήμεροι)αλλά υλική…
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 5:40 μμ
Πάλι «κωδικοποιημένα» τα γράφω… 🙂
Εννοώ εκπομπή με καλεσμένους αναρχικούς και κομμουνιστές ΑΠΕΝΑΝΤΙ σε πάνελ «απλών πολιτών»…
Νικόλας
10 Δεκεμβρίου, 2013 6:05 μμ
Kατάλαβα,γι αυτό έγραψα για την ευκολία της περί κέρδους μικροαστική άποψη εκ μέρους των πολιτών που θα επέφερε σίγουρα δυσκολίες στο πάνελ…Ωστοσο δεν είμαι σίγουρος για περί ναυαγίου…
Πάντως οι τηλεοπτικές πολιτικές συζητήσεις δεν προσφέρουν τίποτα άλλο παρά φθηνό εντυπωσιασμό αλλά και ενίοτε μια εκτόνωση ψυχής του τηλεθεατή χάρη στο ξέσπασμα κάποιου πολίτη σε βάρους κυβερνητικού πολιτικού.Ωφέλιμο ως ψυχοθεραπεία μεν πλην αναποτελεσματικό για την κατίσχυση με επιχειρήματα επί του αντιπάλου.
Καλύτερο θα ήταν οι πολίτες πριν αποφασίσουν να τοποθετηθούν σε δημόσια εκπομπή να ανοίγαν και κανένα βιβλίο από εκείνα τα »παλιά» που κατέβασαν στο υπόγειο για να χωρέσει στην θέση τους στην βιβλιοθήκη το καινούργιο φτηνό εκ Παρισίων σουβενίρ ή ο Davinci code του Brown.
Νικόλας
10 Δεκεμβρίου, 2013 6:06 μμ
*μικροαστικής άποψης…
μανικακος
10 Δεκεμβρίου, 2013 6:10 μμ
εγω πάντως εβγαλα το κωλοκεφάλαιο που μονο αραχνες είχε (#diplis) και μια χαρα μπηκε στη θέση του ο Μπράουν 😀 😀 😀
Νικόλας
10 Δεκεμβρίου, 2013 6:18 μμ
Λυπάμαι αλλά η μόνη σχέση που θέλω να έχω με Μπράουν είναι το κλασσικό κομμάτι… 🙂 🙂
Γιατί κατα΄τ άλλα είμαι kurenai…deep red στα αγγλικά… 😉 Για να μην λέμε και τους Γιαπωνέζους ρομποτάκια!!
RED(troll)ARMY
10 Δεκεμβρίου, 2013 10:05 μμ
μανικάκο
Ο πρόεδρος Τζήμερος κατακεραύνωσε το κράτος χθες και δήλωσε ευθαρσώς πως επιθυμεί την κατάργηση του.
Θεωρείς την αναρχική του στροφή (να μην πω μετάλλαξη) αποτέλεσμα της δύναμης των ιδεών σας ή προσπάθεια να πλήξει το κύρος και το τεράστιο ρεύμα σας; (με δεδομένη την απέχθεια που προκαλεί στους προοδευτικούς ανθρώπους το πρόσωπο του)
😈
μανικακος
11 Δεκεμβρίου, 2013 12:43 πμ
Βλαδιμηριζεις βλακωδως θα έλεγα…
RED(troll)ARMY
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:20 πμ
Αυτά να τα αφήσεις μανικάκο. Να απαντήσεις στην ουσία χωρίς υπεκφυγές και χωρίς να με μπλέκεις με τον βλαδίμηρο που είναι …troll! 🙂
Βλέπεις την «γλύκα» να σου λένε τέτοιες μαλακίες; Για ξανακοίτα τους θιασώτες της υγιούς επιχειρηματικότητας και τα αντιΚΚΕ «επιχειρήματα» τους.. 😉
Τζημερικέ! 😀
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 5:18 μμ
Φοβάμαι μήπως η προσδοκία του μικροαστού για κέρδη αποδειχτεί το ίδιο σταθεροποιητικός παράγοντας για το σύστημα όπως ήταν τα (όποια) κέρδη του παρελθόντος και περάσουν 400 χρόνια καπιταλι(σ)μού περιμένοντας…
Ο Τζήμερος είναι κάτι ανάμεσα σε λούμπεν βολεμένο των βορείων προαστ(ε)ίων που μιλά και για «πολιτικά, άμα λάχει» και σε λούμπεν μπάρμπα που δούλεψε 40 χρόνια στο εξωτερικό λαντζέρης και ήρθε συνταξιούχος στην Ελλάδα να μας πει: «εκεί έχουν κράτος, δεν είναι σκορποχώρι». Απολύτως γελοίος και επαρκώς ανόητος για να λέει αυτά που λέει…
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 5:26 μμ
Βέβαια δεν είναι λούμπεν, καπιταλόσκυλο είναι, αλλά για να έχεις επιτυχία στην επικοινωνία με τους χαχόλους, πρέπει να ερμηνεύεις τον ρόλο της ζωής τους…
Νικόλας
10 Δεκεμβρίου, 2013 5:28 μμ
Φοβάμαι επίσης οτι παράλληλα με την προσδοκία για κέρδη του μικροαστού συνταξιδεύει και η αγωνία του για επιβίωση…ικανή να τον μετατρέψει στον πιο απρόβλεπτο παράγοντα με αρνητικά κυρίως συμφραζόμενα.
Οσον αφορά τον Τζήμερο γέλασα ομολογώ αρκετά,όταν πήρε τον λόγο εκ μερους των πολιτικών του πάνελ για να δώσει ελπίδα στην νέα γενιά που εκπροσωπούσε μια νεαρή πρωτοετής φοιτήτρια.
Η ανερμάτιστη αυτή προσπάθεια εκ μέρους του,με λίγη δόση πραγματικού λαϊκισμού(για όλα φταίει το σπάταλο κράτος)και αρκετή κομπογιαννιτισμού(αν μειώσουμε την γραφειοκρατία θα φτιάξουμε την χώρα)ήταν η γκροτέσκο σκηνή της βραδιάς για εμένα μόνο και μόνο για την αμηχανία που προκάλεσε στην κοπελιά.
Νικόλας
10 Δεκεμβρίου, 2013 5:40 μμ
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 5:53 μμ
Καλά.. η άννα-μισέλ μπορεί και να ήταν sexy αν δεν ήταν τόσο ηλίθια what a waste…
«Μια όμορφη ηλίθια ακριβώς όπως και η «ανανεωτική» αριστερά, δεν μπορεί να είναι sexy»
Ιωσήφ Βισαριόνοβιτς Τζουκασβίλι (χεβυμεταλλάς ντράμερ)
όπου «ανανεωτική (ροζ) αριστερά» βλέπε εδώ:

simon
10 Δεκεμβρίου, 2013 6:29 μμ
Ίσος -ή και μεγαλύτερος- σταθεροποιητικός παράγοντας του συστήματος από την «προσδοκία του μικροαστού για κέρδη» υπήρξε η τεράστια «επιτυχία» κάποιων να δυσφημήσουν το σοσιαλισμό, όπου υπήρξε προσπάθεια να λειτουργήσει και η ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία κάποιων άλλων να εκμεταλλευτούν αυτή την «επιτυχία» για να τον δυσφημήσουν προπαγανδιστικά έτι περισσότερο.
Τί να απαντήσει η Παπαρήγα όταν ένας πολίτης τη ρωτήσει «γιατί να εμπιστευτούμε εσένα, κυρά μου και τους ομοίους σου, που πήρατε το μεγαλύτερο επίτευγμα του ανθρώπου και το καταντήσατε σε 70 μόλις χρόνια μπαίγνιο στα χέρια κάθε μεθύστακα και τσόλι κάθε ολιγάρχη;» ΑΥΤΟ στην πραγματικότητα έχει «καρφωθεί» στο μυαλό των πολιτών (το αντιμετωπίζουμε κάθε φορά που ανοίγει σχετική συζήτηση όλοι μας) και θα κάνει -φοβάμαι- περισσότερο από 400 χρόνια να υπερκεραστεί. Και -δυστυχώς- στο μυαλό του μέσου πολίτη, ταυτίστηκε η έννοια «κομμουνιστής» με αυτή του «αναρχικού». Πράγματα που διαφέρουν τόσο μεταξύ τους, όσο ο -αγαπημένος του Περισσού- Μπρέζνιεφ με έναν πραγματικό κομμουνιστή ηγέτη. Το επισήμανε ο Μπογιό στον Χατζηνικολάου: στη Ρωσία το 60% των πολιτών ζούν κάτω από τα όρια της φτώχειας και ο Πούτιν εκλέγεται με 63,75% !!! Πραγματικό επίτευγμα! Ποιανού όμως;
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 7:03 μμ
Πολύ ωραία η κασέτα του αντικομουνιστή που πάντα παίζεις (cd θα είναι γιατί κασέτα θα είχε λιώσει) αλλά καλό θα είναι όποιος θέλει να μάθει τι έγινε να διαβάσει την άποψη των κομμουνιστών που δεν είναι τόσο εύκολη και βολική όπως (όλα όσα) παρουσιάζουν οι οπορτούνες.
Σου αφιερώνω το χθεσινό ξεφτίλισμα του εκπροσώπου της ψευτοαριστεράς από τον Παφίλη για το θέμα:
«Διαβάζεις την άποψη των κομμουνιστών μέ ροζ γυαλιά από τις σελίδες της Αυγής» είπε περίπου στον Σκουρλέτη που γκεμπέλιζε λες και όλοι είναι πιο άσχετοι και βλάκες από τον ίδιο…
simon
10 Δεκεμβρίου, 2013 8:27 μμ
Οι πιο συνεπείς αντικομμουνιστές -εκ του αποτελέσματος- είναι οι «ντάδες» του Περισσού και τα δουλικά τους, που έφτασαν το ΚΚΕ στο 4,5% και την προοπτική του σοσιαλισμού στο άπειρο. Εν τω μεταξύ, εσύ προβληματίσου γιατί οι μικροαστοί δεν καταλαβαίνουν τους «επαναστάτες».
ΥΓ. Θα βόλευε πολύ και σένα και τα ξεφτιλισμένα κεκέκτυπα των «σοσιαλιστών» Μπρέζνιεφ, Αντρόπωφ, Τσερνιένκο της ηγεσίας, άνθρωποι σαν κι εμένα να ήταν αντικομμουνιστές. Σου επιστρέφω προσωπικά τη λάσπη. Δεν κολλάει σε μένα. Δοκίμασε αλλού.
BandieraRossa
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:17 πμ
Καλά όλα αυτά Σίμον, αλλά τι σε κάνει να νομίζεις ότι στο ΚΚΕ δε γίνεται κριτική και αυτοκριτική όσον αφορά τον πρώην υπαρκτό; Πόσο δύσκολο σου είναι επιτέλους να καταλάβεις το εξής απλό πράγμα: Κρατάμε ότι καλό έγινε στον 20ο αιώνα όσον αφορά τον σοσιαλισμό και απορρίπτουμε τα λάθη.
Και πετάς συνειδητά λάσπη λέγοντας ότι το ΚΚΕ παραπέμπει τον σοσιαλισμό στο άπειρο, ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.
Κι επειδή ακριβώς το ΚΚΕ δεν παραπέμεπει τον σοσιαλισμό στο άπειρο, λέει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί ότι σοσιαλισμός υπήρξε, οικοδομήθηκε (με τα όπoια λάθη του σαφώς) σε δύσκολες εποχές και έπεσε από λάθη του. Ήταν όμως απτή πραγματικότητα ο σοσιαλισμός, κι αφού κάποιοι κατάφεραν να τον πραγματοποιήσουν, έτσι μπορείς κι εσύ!
Αντιθέτως οι σοσιαλδημοκράτες του ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι ο υπαρκτός δεν ήταν σοσιαλισμός, δημιουργούν την εικόνα μιας ουτοπίας για το εν λόγω σύστημα.
giorgalis
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:34 πμ
Σοσιαλδημοκράτες οι του ΣΥΡΙΖΑ;;;
Δλδ είναι σοσιαλδημοκράτης (καραδεξιός είναι ο άνθρωπος) ο «διάδοχος» του «κάτσε καλά Γεράσιμε» στην προεδρία της δημοκρατίας;
Για σας παρακαλώ!
http://www.dimokratianews.gr/content/20949/%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%BA%CE%B5%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%AF-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%85
giorgalis
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:39 πμ
Εδώ η ιστοσελίδα του αγνού αντισταλινικού κομμουνισταρά Λαφαζάνη, αναδημοσιεύει με καμάρι, ένα άρθρο ενός δημοσιοκάφρου από την αριστερή εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ»
http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=14503:exei-dikio-o-lafazanis&catid=72:dr-ekdilosis&Itemid=279
Δοξάστε τους αριστερούς της αριστεράς που κάνουν (και) αριστερή κριτική στο ΚΚ…
BandieraRossa
11 Δεκεμβρίου, 2013 2:03 πμ
Να σε πω Γιωργαλή, ας δημοσιεύουν ότι θέλουν και όπου θέλουν. Αριστερή (με το μυαλό τους πάντα) να μην τολμούν να κάνουν στο ΚΚΕ. Ας αποδεχτούν αυτό που είναι πλέον: Ένα αστικό κόμμα. Κριτική από αστική σκοπιά, ας κάνουν όση θέλουν.
giorgalis
11 Δεκεμβρίου, 2013 2:18 πμ
Συμφωνώ απολύτως, κριτική με βάση αυτό που αυτοί είναι έχουν κάθε δικαίωμα να κάνουν.
Αυτός είναι και ο λόγος που το ΚΚΕ εκτιμά την ΝΔ σε σχέση με τους απατεώνες του ΠΑΣΟΚ/ΣΥΡΙΖΑ. Η ΝΔ είναι αστικό κόμμα και το έχει τιμή της και καμάρι της και είναι δικαίωμα της.
simon
11 Δεκεμβρίου, 2013 7:48 πμ
BandieraRossa
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:17 πμ
«… έπεσε από λάθη του».
Σοβαρά μιλάς; Δεν έχεις διαβάσει τίποτε για την «αντεπανάσταση» που έριξε τον υπαρκτό;
giorgalis
10 Δεκεμβρίου, 2013 9:10 μμ
Πράγματι οι μικροαστοί δεν καταλαβαίνουν τους επαναστάτες είτε είναι του ΚΚΕ είτε μικρότερων επαναστατικών κομμάτων είτε είναι αναρχικοί, είμαι σίγουρος και γι αυτό κάλεσα να σκεφτεί ο καθένας αν θα μπορούσε να επικοινωνήσει με αυτόν τον κόσμο χωρίς να ακούσει του κόσμου τις μπαρούφες, τις κουτοπονηριές, τα ψέμματα, που τελικά θα τον απελπίσουν (;).
Αν είσαι πασόκος μπορείς να επικοινωνήσεις μια χαρά αφού το χάιδεμα στις μάζες με το πολιτικό επίπεδο-δάπεδο είναι το φυσικότερο περιβάλλον για «επικοινωνία», δυστυχώς όμως οι κομμουνιστές επαναστάτες του ΠΑΣΟΚ είναι μειονότητα μέσα στο κόμμα κι έτσι ο Γιώργος Τσίπρας δεν προσπαθεί στο ελάχιστο να αφυπνίσει τον λαό που τον ψηφίζει αλλά κάνει ότι περνά από το χέρι (των αφεντικών) του για να ελπίζει ο κάθε πονεμένος την επιστροφή στο παλιό καλό 2007.
Τους διάφορους «Μπρέζνιεφ, Αντρόπωφ, Τσερνιένκο» μάλλον θα πρέπει να μας πεις πως τους αποτιμά το ΚΚΕ, αυτούς και την περίοδο τους και τους πριν από αυτούς και την περίοδο τους. Σίγουρα θα ξέρεις, αφού εσύ (σε αντίθεση με τον σύντροφο σου Σκουρλέτη) μελετάς τον ταξικό εχθρό με αποτέλεσμα να μην περιορίζεσαι στην κλασσική αντικομουνιστική προπαγάνδα του συρμού αλλά να παράγεις και δικό σου έργο…
Προς το παρόν συνέχισε να παίζεις τον τρελό που είναι κομμουνιστής – οπαδός σοσιαλδημοκρατικού κόμματος (υπάρχουν ακόμα το 2013!) και πονάει για την κατάντια του ΚΚΕ στο 4%…
Α, την «προοπτική του σοσιαλισμού στο άπειρο» που την βλέπεις; Δεν θα έρθει μετά τις εκλογές; Τελικά πήρες την απόφαση να μετακομίσεις σε γκρούπα χωρίς λιπαρά (0.3%); Θα είναι αρκετά αντικομουνιστική για σένα;
Α, θυμήσου να μην ξεχάσεις να ξεχάσεις (για χιλιοστή φορά) να εξηγήσεις πως γίνεται να είσαι επαναστάτης κομμουνιστής υπέρ κόμματος που θεωρεί τον (υγιή) καπιταλισμό μονόδρομο για το καλό και του λαού και του κολωνακιού…
simon
11 Δεκεμβρίου, 2013 8:32 πμ
Θα σου πω μερικά πράγματα και προσπάθησε να παραμείνεις ψύχραιμος:
1) Υπάρχουν κομμουνιστές και εκτός ΚΚΕ !!! Είσαι καλά; Συνεχίζω.
2) Οι ντάδες του Περισσού, που έλεγαν (τί εκπληξη !) τα ίδια με τους διάφορους καθηκοΜπρέζνιεφ, ότι π.χ. τα σοβιετικά τάνκς πήγαν στην Ουγγαρία και την Τσεχοσλοβακία για ν’ αλλάξουν λάδια, δεν έχουν καμιά σχέση με τον σοσιαλισμό ή τον κομμουνισμό. (Μην το πεις στον Γόντικα…).
3) Δείξε μου ένα (αριθμός 1 !) κείμενο του Περισσού μέχρι το 1985, που να κάνει κριτική στην πολιτική της ΕΣΣΔ. Ένα ! Τί είπες; Γιατί να κάνει κριτική σε μια σωστή πολιτική; Δίκιο έχεις…
4) Βρες πόσες φορές αναφέρεται η λέξη «αντεπανάσταση» και πόσες φορές η φράση «λάθη του κόμματος» στα κείμενα των παραπάνω ντάδων για την πτώση του «υπαρκτού» και θα κερδίσεις μια τρίχα απ’ το κομμουνιστικό μουστάκι του Γόντικα. Βλέπεις σου δίνω φοβερό δώρο για να σου δώσω έναυσμα για έρευνα.
5) Το βρήκες ωραίο αυτό «Τελικά πήρες την απόφαση να μετακομίσεις σε γκρούπα χωρίς λιπαρά (0.3%); Θα είναι αρκετά αντικομουνιστική για σένα;» και το ξαναγράφεις ή στέρεψες από ιδέες;
Νικόλας
11 Δεκεμβρίου, 2013 12:37 πμ
Giorgali ένα θεματάκι που έχει πάντως το ΚΚΕ είναι οτι η σημερινή του πολιτική του αποτίμηση διαφέρει από την αντιστοιχη χτεσινή(για να μην πω οτι είναι εκ διαμέτρου αντίθετη) τόσο για τα πρόσωπα που αναφέρθηκαν(Τσερνιένκι,Αντρόπωφ,Γκορμπατσόφ,προσθέτω εγώ) όσο και στις πολιτικές που άσκησαν, επομένως και η αυριανή πολλές φορές αποτίμηση θα διαφέρει και από την σημερινή,όταν όλα τα ζητήματα ανάγονται στην πολιτική του σήμερα και όχι στους λόγους που πάρθηκαν οι συγκεκριμένες πολιτικές αποφάσεις στην δεδομένη ιστορική συγκυρία τους..
Υγ.Η επίσημη θέση λεει αν δεν κάνω λάθος οτι η ΕΣΣΔ ανατράπηκε από τα μέσα και από τα πάνω,άραγε τι σημαίνει αυτή η θέση για την πορεία του σήμερα;Οχι αναγκαστικά του ΚΚΕ αλλα του λαού γενικά;
giorgalis
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:18 πμ
Δεν είναι παράλογο η σημερινή εκτίμηση να είναι διαφορετική από την χθεσινή, σκέψου όμως (σε κλίμακα από το 1 ως το 10) πού ήταν και που είναι η θέση του ΚΚΕ και που ήταν και που είναι του συρφετού (των κυρκοτσιπρολαφαζάνηδων) που σήμερα καμώνεται την αριστερά και μιλά για υγιή επιχειρηματικότητα (χωρίς να ξεχνάμε τα αντίστοιχα τους, αποκόμματα της Ευρώπης, που εξαφανίστηκαν – ενσωματώθηκαν στο σύστημα). Για μένα η «πυξίδα» μετράει και αυτή του ΚΚΕ πάντα ήταν υπέρ των λαών και απέναντι στον καπιταλισμό σε αντίθεση με τα ναυάγια της ταξικής πάλης που παριστάνουν τους τιμητές και τους αγνούς κι αμόλυντους επαναστάτες κομμουνισταράδες…
Νικόλας
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:34 πμ
Αν και δεν είμαι με τον Σύριζα και κατανοώ από την αλλη πλευρά το ΚΚΕ λόγω των νωπών πληγών που άφησε στην περιπέτεια της ιστορικής πορείας του κόμματος το 91 και η διάσπαση,στοιχείο που αποτρέπει κάθε προσέγγιση στο σύντομο τουλάχιστον μέλλον με οτι αυτό συνεπάγεται όμως για το τώρα της χώρας μας.
Για το δεύτερο σκέλος που αναφέρεις και την στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα σε σοσιαλισμό (ακόμα και αν έλθει ο Σύριζα στην εξουσία μέσω εκλογών στην περίπτωση μας)χρησιμοποιώντας ένα τραβηγμένο ίσως παράδειγμα,θα μπορούσαμε άραγε να κατηγορήσουμε τον Λένιν όταν μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση και τον εμφύλιο στην Ρωσία εφάρμοσε την γνωστή σε όλους (εμφορούμενη με καπιταλιστικά στοιχεία)ΝΕΠ;
Θα μπορούσα να παραπέμψω στο θέμα και στον Κάρλ Μάρξ που από την δεκατία του 1870,όταν μελετούσε σοβαρά το ενδεχόμενο της επανάστασης στη χώρα του τσάρου,χωρίς να περάσει από τα καβδιανά δίκρανα του καπιταλισμού όπως χαρακτηριστικά έγραφε σε επιστολή του προς την Βέρα Ζάσουλιτς,έγραφε χαρακτηριστικά οτι για να συμβεί αυτό το πρόωρο πέρασμα θα χρειαζόταν να αντληθούν κατακτήσεις(όχι εργαρικές προφανώς) από την καπιταλιστική Δύση για να έχει επιτυχία η επανάσταση σε μια καθυστερημένη χώρα όπως ήταν η Ρωσία του 19ου αιώνα.
Νικόλας
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:36 πμ
*εργατικές
giorgalis
11 Δεκεμβρίου, 2013 1:47 πμ
Να σου πω πως αποκλείεται να ακούσουμε και κανένα τέτοιο από τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν μπορώ. Οι άνθρωποι ξεπερνάνε σε γελοιότητα και το ΠΑΣΟΚ, στον «περισσότερο λενινισμό» ala γκόρμπι θα κολλήσουν;
BandieraRossa
11 Δεκεμβρίου, 2013 2:07 πμ
Ευαγγελίζεται πουθενά ο ΣΥΡΙΖΑ τον σοσιαλισμό Νικόλα; Ούτε απ’ έξω δεν περνάνε.
Αν συνέβαινε όντως, τότε προσωπικά, θα ήταν και διαφορετική η στάση μου απέναντί τους και θα μπορούσα να κατανοήσω διάφορους ελιγμούς.
Νικόλας
11 Δεκεμβρίου, 2013 2:18 πμ
Δεν θα απαντήσω εκ μέρους του Σύριζα,το μόνο που έχω να πω,είναι ο καθείς και οι συνοδοιπόροι του,δυστυχώς ή ευτυχώς…
Και θα παραπέμψω απλά προς χάριν της συζήτησης σε μια προς ενός μηνός έχω την εντύπωση είδηση που έτυχε σήμερα να πέσει στην »αντίληψή» μου,με τον μεγαλοσχήμονα τίτλο:»Tρόμος στο ΔΝΤ από την σοσιαλιστική κυβέρνηση της Σερβίας» που αποφάσισε όπως λέει οι τράπεζες να λειτουργούν υπέρ του σέρβικου λαού και όχι των δανειστών,χωρίς να συμφωνώ ούτε γραμμή στα σχόλια του συντάκτη.
http://inews24.gr/2013/12/09/%CE%B2%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%B2%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B6%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B7/