απο το tvxs.gr
Του Θέμη Τζήμα
Ναι, η Χρυσή Αυγή και ο ναζισμός βασίζουν τη δράση τους σε λούμπεν, περιθωριακά στοιχεία, μπράβους και μαφιόζους. Στη στήριξη του παρακράτους και του μεγάλου κεφαλαίου. Αυτά είναι ιστορικά γνωστά για όποιον στοιχειωδώς διαβάζει πώς κατέλαβε την εξουσία ο ναζισμός. Είναι επίσης γνωστό ότι η καπιταλιστική κρίση συνιστά αναγκαία συνθήκη, ώστε η κοινωνία να υποστεί το σοκ της καταστροφής, της απώλειας του βιοτικού της επιπέδου, να αποπροσανατολιστεί και να παραδοθεί στο τέρας.

Ξέρεις πως δώσανε κυρ Παντελή
άλλοι τα νιάτα τους και τη ζωή
Να γίνει τ’ όνειρο φέτα ψωμί
Να φας και εσύ κυρ Παντελή
Υπάρχει όμως και ένα αναγκαίο υποκείμενο, που υλοποιεί την τελευταία συνθήκη, που δρα βάσει του πλήρους αποπροσανατολισμού: ο “έντιμος άνθρωπος κυρ- Παντελής”. Αυτός και αυτή που με διαφορετικό περιτύλιγμα σε κάθε εποχή επιλέγει συνειδητά να κλείσει τα ενδιαφέροντά του στη νομιζόμενη ασφάλεια της απόλυτης ιδιώτευσης. Καριέρα, λεφτά, οικογένεια, ησυχία.
Μακρυά από τα κόμματα και από τα πολιτικά. Όλοι και όλα είναι ίδιοι και ίδια. Καταφυγή στην ισοπέδωση. Δεν υπάρχει συλλογική ελπίδα και διεκδίκηση, μόνο ατομική εξέλιξη και βόλεμα. Έτσι ξεπλένοει τη βαθύτερη ενοχή από την άρνηση να σκεφτεί και να δράσει συλλογικά, να συμμετέχει σε οτιδήποτε υπερβαίνει το άμεσο και απτό προσωπικό όφελος.
Η οργή από την αιφνίδια απώλεια βιοτικού επιπέδου και από την ανατροπή των προσδοκιών προσωπικής εξέλιξης, ο φόβος για το μέλλον που έρχεται και για το οποίο αυτόςή αυτή δε θέλει να πράξει τίποτα ώστε να το αλλάξει μετατρέπεται σε ένα κούφιο, μικροαστικό ριζοσπαστισμό, που δεν αγγίζει ούτε κατά διάνοια τον πυρήνα του συστήματος το οποίο γέννησε την κρίση αλλά εκτονώνεται σε ένα χουλιγκανισμό διά αντιπροσώπευσης.
Ο φόβος ότι θα χάσει το πολυτιμότερο αγαθό του, τον περιφρουρημένο χώρο του, την ασφάλεια της προσωπικής και οικογενειακής εξέλιξης, η επιλογή όλων των στερεοτύπων για τη συμπεριφορά και τη σκέψη στρώνουν το δρόμο για την ψήφο στη Χρυσή Αυγή ή έστω για την παθητική της αποδοχή.
Κατά τη διάρκεια μιας εξ ορισμού ανώμαλης κατάστασης κρίσης, για αυτόν τον κόσμο που αρνείται πεισματικά να δει το βάθος των πραγμάτων και να δράσει στο συλλογικό και ουσιαστικά αντισυστημικό επίπεδο, η ψήφος και η ανοχή στη Χρυσή Αυγή συνιστά μια εύκολη λύση: εκτονώνει την οργή του χωρίς να τον καλεί να κάνει κάτι ο ίδιος. Αναδεικνύει σε εχθρό και αναγορεύει σε κίνδυνο τον αδύναμο κάθε κοινωνίας και αναλαμβάνει να τον εξοντώσει τάζοντας ασφάλεια και κυριαρχία για τα πλέον απολίτικα, και συντηρητικά στοιχεία. Προσφέρει μια απλοϊκή αλλά υπαρκτή ταυτότητα που διά του ετεροπροσδιορισμού περιβάλλεται μύθους ναρκισσιστικής μοναδικότητας.
Αυτός, ο αγχωμένος (πολύ συχνά ψευτό-) καριερίστας του σήμερα, ο φοβισμένος νοικοκυραίος, όταν ψηφίζει Χρυσή Αυγή αποφασίζει να προχωρήσει χέρι- χέρι με το λούμπεν στοιχείο, με το μαχαιροβγάλτη που διά της ψήφου του καθιστά αντιπρόσωπο του επιφανειακού ριζοσπαστισμού. Δεν είναι παρά το παιδί του κυρ- Παντελή της χούντας και της κατοχής. Αυτός είναι ο πιο επικίνδυνος ψηφοφόρος της Χρυσής Αυγής. Παρά τον υποτιθέμενο αποτροπιασμό του, μπορεί να χωνέψει όπως και ο πρόγονός του, κάθε φόνο, κάθε αγριότητα, κάθε εκτροπή, κάθε καταστροφή αρκεί να ελπίζει ότι αυτός θα τη σκαπουλάρει και ότι θα ευνοηθεί. Ναι, μετά την καταστροφή μπορεί να φωνάξει “δώστε τη χούντα στο λαό”. Αλλά μόνο αφού κάποιοι άλλοι θα έχουν βασανιστεί και θυσιαστεί.
Αυτός και αυτή ψηφίζει ή έμπρακτα ανέχεται τη Χρυσή Αυγή. Και όσο η πρωτοπορία μένει ασυγκρότητη, όσο το κίνημα δε θεριεύει τόσο θα καθίσταται ο κυρ- Παντελής, ο καταλύτης της καταστροφής
————–00—————-
Έντιμε άνθρωπε κυρ Παντελή
Έχεις κατάστημα κάπου στην γη
Πουλάς εμπόρευμα
Βγάζεις λεφτά, πολλά λεφτά, πολλά λεφτά
Έντιμε άνθρωπε κυρ Παντελή
Έχεις και σύζυγο, κόρη, παιδί
Μοντέρνα έπιπλα, πλάσμα TV
Και τρως τροφή πνευματική
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
Έντιμε άνθρωπε κυρ Παντελή
Τι και αν πεθαίνουνε πάνω στην γη
Χιλιάδες άνθρωποι χωρίς ψωμί
Μαύροι, λευκοί και κίτρινοι
Έντιμε άνθρωπε κυρ Παντελή
Σκέβρωσες, σάπισες στο μαγαζί
Τη νιότη ξόδεψες και την ορμή
Για την δραχμή, για το πετσί
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
Ξέρεις πως δώσανε κυρ Παντελή
άλλοι τα νιάτα τους και τη ζωή
Να γίνει τ’ όνειρο φέτα ψωμί
Να φας και εσύ κυρ Παντελή
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
(Τις Κυριακές πρωί στην εκκλησιά σταυροκοπιέσαι στην Παναγιά)
(Μακριά από κόμματα μην βρεις μπελά, πατρίς, θρησκεία και φαμελιά)
(Ο γιος σου μονάχα να ‘ναι καλά, ν’ αφήσεις τ’ όνομα και τον παρά)
Κι εσύ τι έδωσες κυρ Παντελή
Πες μας τι έκανες σ’ αυτή την γη
Πες μας τι άφησες κληρονομιά
Που να εμπνέει τη νέα γενιά
Έντιμε άνθρωπε κυρ Παντελή
Έντρομε, άβουλε, συ, φασουλή
Βρόμισες τ’ όνειρο και την ψυχή
Άδειο πετσί, χωρίς πνοή
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
Δίπλα σου τ’ όνειρο, η ζωή και το φως
Μα εσύ στο κουφάρι σου, κλεισμένος εντός
Έντιμοι άνθρωποι, νέα γενιά
Θάψτε τους έντιμους μεσ’ στα σκατά
Και αυτούς που φτιάξανε τον Παντελή
Σκουλήκι άχρηστο σ’ αυτή την γη…..
Αναδημοσιευει ο Μανικάκος
ψοφολινκ : http://wp.me/p1pa1c-jhC
cronopiusa
20 Σεπτεμβρίου, 2013 11:41 μμ
selana019
21 Σεπτεμβρίου, 2013 3:56 πμ
Τὸ παρὸν ἀναδημοσιεύθηκε στὸ Ώρα Κοινής Ανησυχίας καὶ σχολίασε:
Add your thoughts here… (optional)
simon
21 Σεπτεμβρίου, 2013 10:23 πμ
Η ιστορία στη Γερμανία έδειξε ότι τα SS και τα SA ήταν γεμάτα από τέτοιους γαμημένους μικροαστούς, που όχι μόνο χώνεψαν, αλλά και διέπραξαν κάθε είδους αγριότητες..
Βλαδίμηρος
21 Σεπτεμβρίου, 2013 11:37 πμ
Δεν ξέρω από πού αντλείς αυτή την πληροφορία. Εγώ έχω ακούσει ότι στη μεγάλη τους πλειοψηφία ήταν στρατολογημένοι από το λούμπεν προλεταριάτο και τους άνεργους και πληρώνονταν κανονικά για τη συμμετοχή τους και τη δράση τους.
Δεδομένου ότι η σύγκρουση με τους οπαδούς άλλων κομμάτων ήταν σχεδόν καθημερινή, πράγμα που συνεπαγόταν και κινδύνους, μάλλον απίθανο είναι να είχαν συμμετοχή οι μικροαστοί. Αυτοί είναι πιο πιθανό να μετείχαν σε πογκρόμ κατά των Εβραίων, όπου ο κίνδυνος ήταν ανύπαρκτος.
Αυτά πρέπει να ίσχυαν για τα SA, που η περίοδος της ακμής τους τοποθετείται χρονολογικά πριν από την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία. Μετά την άνοδο, παίρνουν τα SS το προβάδισμα. Αυτά πρέπει να αποτελούνταν όχι πια από λούμπεν και άνεργους που πήγαιναν σα μισθοφόροι μπράβοι για ένα μέτριο μεροκάματο, αλλά, από «ιδεολόγους», που σκόπευαν σε μια καλή καριέρα και τους μεθούσε η αποκτημένη εξουσία την οποία στήριζαν και απολάμβαναν (και το κυριότερο, χωρίς προσωπικό κίνδυνο). Αλλά, πάλι, ούτε τα SS ήταν κατάλληλος χώρος για έναν μικροαστό. Ο μικροαστός βασικά έκλεινε τα μάτια του και τα αυτιά του μπροστά σε όσα γίνονταν δίπλα του. Το πολύ-πολύ να πήγαινε σε συγκεντρώσεις του κόμματος και να κάρφωνε κανέναν «κομμουνιστή» στη Γκεστάπο, φλομωμένος από την πατριδοκάπηλη και αντισημιτική προπαγάνδα.
Το να βρίζεις κανείς τους μικροαστούς τη στιγμή που ο φασισμός γίνεται όλο και πιο θρασύς και απειλητικός είναι λάθος. Έτσι τους χαρίζουμε στους χρυσαυγίτες. Αν δεν τους πάρουμε με το μέρος μας ενάντια στους ναζιστές, θα τους πάρουν αυτοί ενάντια σε μας.
Επιτέλους, όσο κι αν δεν το θέλει το ΚΚΕ, πρέπει να γίνει το αντιφασιστικό μέτωπο, ανεξάρτητα αν ο άλλος είναι εργάτης, μικροαστός, ή και μεγαλοαστός, αρκεί να μισεί την καταραμένη «ιδεολογία» που διακήρυσσε : «Θέλω να βλέπω στα μάτια των νέων τη λάμψη του κτήνους».
katy
21 Σεπτεμβρίου, 2013 2:01 μμ
Μανικάκο μου, με αυτήν την ανάρτηση, θυμήθηκα τον Σουρή…ας τον γνωρίσουν και όσοι δεν τον έχουν ακουστά… 🙂
Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαῖο,
ὕφος τοῦ γόη, ψευτομοιραῖο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.
Σπαθὶ ἀντίληψη, μυαλὸ ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι ὅλα τὰ ξέρει.
Κι ἀπὸ προσπάππου κι ἀπὸ παπποῦ
συγχρόνως μποῦφος καὶ ἀλεποῦ.
Καὶ ψωμοτύρι καὶ γιὰ καφὲ
τὸ «δὲ βαρυέσαι» κι «ὢχ ἀδερφέ».
Ὡσὰν πολίτης, σκυφτὸς ραγιᾶς
σὰν πιάσει πόστο: δερβεναγᾶς.
Θέλει ἀκόμα -κι αὐτὸ εἶναι ὡραῖο-
νὰ παριστάνει τὸν εὐρωπαῖο.
Στὰ δυὸ φορώντας τὰ πόδια πού ῾χει
στό ῾να λουστρίνι, στ᾿ ἄλλο τσαρούχι.
Δυστυχία σου Ἑλλάς, μὲ τὰ τέκνα ποὺ γεννᾶς.
Ὦ Ελλάς, ἡρώων χώρα, τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;
Γεώργιος Σουρής (1853-1919), Έλληνας σατυρικός ποιητής.
ραδιο ΛΕΝΙΝΓΡΑΔ bySZASZA
22 Σεπτεμβρίου, 2013 12:37 μμ
Τελευταίες προσθήκες στα νέα
~«inkanisedoy/IN/INKAizi/doylexiconGO/ANI//~a`t`u
)`~Ci ANKA rzecze:
13 Σεπτεμβρίου 2013 – ΤΟ ΒΕΥΟντ~ΟΟ~ν 5(=-87654ψηιψψεν{αξαι=iνTAKE iT-παιδi σ`στο περiγραμα του παραθυρου. τα νευρα στο__________________
προσωπο του τεν
τωνονται με καθε θροισμα καi τρiξιμο. τα ρουθουνια του__________τρiγωνα ζ-^ζνζ ζοο ζζ` `
αρωμενα. τα ματια του διασταλμενη μπλε φλογα. ενα αγριο κουνελι στον παραθυρο.μπλα-
στρωμενο κεφαλι ψαριου που
λικνizetαi.
δαχτυλα καi προσωπα σκανε στiσ φλογεσ, ξερει οτι του
βαλανε μικρεσ φωτοβολιδεσ στα παπουτσια. τiσ νιωθει να σκiZoυνε
την ψυχα των ποδιων του αλλα δεν σαλευει.καθεται στο περiγραννα
του παραθυρου παρατηρωντασ τα παιδια να κομματιαζονται στis
φλογεσ νiii
Esωτερικα συμβαντα βαζουνε στο ματι τον ποθο του.
ΟΙ Χορδεσ δεν εixaνε αρχisei to
μοιραio τουσ χαλαρωμα.
Μ` ενα σηκωμα των ωμων
σπαει το ποτηρι στα χερια του
τόπος: Φάμπρικα ΥφΟΥΦΟΥΥΦΟΥ`ΞΑΞΑΣανέτ ώρα: 21:00
Opening Μεζέ Μπαρ
Υ.ΓΙ.-η>> φλυτζανια και μπαλλονια<<
Υ.ΓΙΙ-ουτε
Υ.GIII-ουρανο-γεννημενοσ θαυματοποιοσ. αλλα ενασ ανθρωποσ…
y.g[parartiiiaMa]-που γυρεψε το παραδεισο μεσα απ`τη φυσικη…
boNOYS:μαγεia. μελετησε τισ τακτικεσ του λυτρωτη μασ .. , … ` οο^σασσ`
prim(aMaLaXIV=ευλαβικα. βρισκοταν εσωτερικα )-++-`οο` ~_-
TOπ//ορκα!^^^*δεss:~!~
//ΠαραλληλοΓράφος//
u know us… beta!\\μπαμπατ`οΟΙΝΟ`ινο~ΤΑΚΕ οτιΣοθθθυυυδυνεταΙΙΙ~ΜΕΤ`συμπαθυAS19609V
τιποτα αλλα ταΟυΛΑ-υ.γ)))))))0((((((οοο
((((((ΟΟ)))))~μαρσΠαρεΛασΙΙΙ
AΝΩΝΥΜΟΣ
21 Σεπτεμβρίου, 2013 11:19 μμ