
Το παρακάτω άρθρο δημιοσιεύτηκε στην Καταλανική εφημερίδα la Directa. Μπορείτε να το διαβάσετε στα καταλανικά εδώ.
Δημοσίως προωθούν ακίνδυνες δραστηριότητες, όπως εκδρομές στα βουνά, calçotades (καταλανικό έθιμο που αφορά το ψήσιμο στην εξοχή calçots, ένα είδος πράσινων κρεμμυδιών) και πολιτιστικές δραστηριότητες. Κατ ‘ιδίαν όμως, οι νέοι που δίνουν ώθηση στην Καταλανική ακροδεξιά με την Casal Tramuntana* ή με οργανώσεις όπως η νεολαία της PxC** (Plataforma per Catalunya – Πλατφόρμα για την Καταλονία: ακροδεξιό κόμμα της Καταλονίας) καυχιούνται ότι ταξίδεψαν στην Ελλάδα, οτι επισκέφτηκαν τα γραφεία της Χρυσής Αυγής και ακόμη οτι συναντήθηκαν με τον ηγέτη της νεοναζιστικής οργάνωσης Νικόλαο Μιχαλολιάκο. Ο Μιχαλολιάκος συμβρέθηκε τουλάχιστον με τον Sergio Concepción, πρώην υποφήψιο της PxC και πολύ ενεργό μέλος της νεολαίας του κόμματος. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του Concepción στην Αθήνα τον περασμένο Ιανουάριο, ο οποίος συνοδευόταν απο άλλους τέσσερις μεταξύ των οποίων και τα ηγετικά μελη της Casal Tramuntana, Alberto Sanchez και Alejandro Fernandez. Είναι η δεύτερη επαφή που πραγματοποιεί η Καταλανική ακροδεξιά με την ελληνική οργάνωση, η οποία έχει προκαλέσει συναγερμό στην Ευρώπη με την κατάληψη 18 έδρών στην Ελληνική Βουλή μετά τις τελευταίες εκλογές, έχοντας υιοθετήσει έναν λόγο όχι μόνο λαϊκίστικο αλλά σαφώς νεοναζιστικό. Η PxC διαβεβαιώνει οτι δεν έλαβε γνώση σχετικά με το ταξίδι των μελών της.
Ωστόσο, η αποστολή αυτή τεκμηριώνεται με φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν σε προσωπικά προφίλ στο Facebook μεταξύ 25 και 28 Ιανουαρίου, στις οποίες είχε πρόσβαση η la Directa. Οι εικόνες είναι από το ταξίδι στην Αθήνα, που πραγματοποιήσαν οι ιδρυτές της Casal Tramuntana. Πρόκειται για τον Alberto Sanchez, ο οποίος είναι ένας από τους δύο δημοτικούς συμβούλους της PxC στην l’Hospitalet, την μεγαλύτερη πόλη, στην οποία αυτός ο κομματικός σχηματισμός εκπροσωπείται, και για τον Alejandro Fernandez, πρώην ηγέτη του MSR*** και τωρινό συνεργάτη της PxC. Τους συνοδεύαν οι Sergio Concepción, Cristian Amaya (ενεργό μέλος της νεολαίας της PxC Girona), και ένα ακόμη πρόσωπο. O Concepción, γνωστός και ως «Conce», συμμετείχε στις συγκεντρώσεις των ταξιαρχιών Blanquiazules, μιας φατρίας των φανατικών οπαδών της Εσπανιόλ, στις οποίες συνέπεσε με τον τρέχοντα επικεφαλής της νεολαίας της PxC, Carlos Oliva. Το 2011 ήταν ο πρώτος αναπληρωματικός στην λίστα για την Καταλανική Γερουσία που παρουσίασε η PXC στην πόλη Lleida και κατείχε την έκτη θέση στο ψηφοδέλτιο στην περιοχή Salt. Επί του παρόντος, o Conce είναι μια απο τις πιο γνωστές φυσιογνωμίες της νεολαίας της PxC στη Girona. Τον περασμένο Ιανουάριο ο ίδιος, καθώς και οι Amaya, Sanchez, Fernandez, και ένας ακόμη φωτογραφήθηκαν μαζί σε ένα απο τα πιο γνωστά σημεία της Αθήνας.
“Σπουδαίοι άνθρωποι” σχολιάζουν για τους νεοναζί
Το ταξίδι, όμως, δεν ήταν μόνο τουριστικό. Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι, όπως φαίνεται σε μια από τις φωτογραφίες, επισκέφθηκαν την έδρα της Χρυσής Αυγής. Ο Cristian Amaya φωτογραφήθηκε με το έμβλημα του κόμματος, που μοιάζει με την ναζιστική σβάστικα. Και ο Sergio Concepción έβγαλε μια φωτογραφία με τον Νικόλαο Μιχαλολιάκο, τον πολιτικό που έχει υιοθετήσει ύφος φασιστικής ηγεσίας και έχει τον πλήρη έλεγχο του κόμματος. Το κόμμα αυτο βρέθηκε και αυτό το Σαββατοκύριακο στις ειδήσεις, καθώς, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Europa Press, ισχυρίστηκε ότι η θανατική ποινή πρέπει να επανέλθει στην Ελλάδα και να ισχύει για τους αλλοδαπούς που έχουν διαπράξει βίαια εγκλήματα. «Σπουδαίοι άνθρωποι!» ήταν το σχόλιό του πρώην υποψηφίου της PXC Sergio Concepción, για τους Έλληνες νεο-Ναζί, όταν ανέβασε στο facebook την φωτογραφία του μαζί με τον Μιχαλολιάκο. Οι σύντροφοι του Concepción και των Amaya, Sánchez και Fernández, ωστόσο, δεν εμφανίζονται στις φωτογραφίες από την επίσκεψή του στη Χρυσή Αυγή.
Αυτή είναι η πιο σημαντική επαφή που έλαβε χώρα μεταξύ της Ιβηρικής ακροδεξιάς και της Χρυσής Αυγής, η οποία διαφέρει από την λαϊκίστικη ακροδεξιά της μετα-βιομηχανικής Ευρώπης, που εκπροσωπείται από σχηματισμόυς όπως το Γαλλικό Εθνικό Μέτωπο ή η PxC, γιατί δεν καμουφλάρει το λόγο της ούτε τις δραστηριότητές της που είναι καθαρά νεοναζιστικές.
Η προηγούμενη επαφή των Ιβηρικών εξτρεμιστών και των Ελλήνων νεο-ναζί έλαβε χώρα σε ένα ξενοδοχείο στη Μαδρίτη στις 18 Νοεμβρίου, όταν ο επικεφαλής των διεθνών σχέσεων του ελληνικού κόμματος συμμετείχε στις «Ημερίδες Διαφωνίας», που διοργάνωσε μια οργάνωση συναφής με την MSR. Σε εκείνη την περίπτωση, ο Έλληνας νεο-ναζί καθόταν μαζί με τον ηγέτη αυτής της ομάδας, Juan Antonio Llopart, όπως φαίνεται σε μια φωτογραφία που δημοσιευτηκε στην la Directa. Πριν και μετά, υπήρξαν φήμες σχετικά με την υποτιθέμενη παρουσίαση μιας ισπανικής θυγατρικής της Χρυσής Αυγής, και στα κοινωνικά δίκτυα εμφανίστηκε μια ομαδούλα με την ονομασία «Νέα Αυγή», καθοδηγούμενη από έναν Ανδαλουσιανό επιχειρηματία, αλλά στον επίσημο κατάλογο των κομμάτων της Ισπανίας δεν έχει καταγραφεί κάποιος σχηματισμός με κανένα απο αυτά τα ονόματα.
Η PxC ισχυρίζεται ότι δεν έχει “καμία ιδέα” για το τι κάνουν οι υπόψηφιοι της
Η PxC για άλλη μια φορά, όπως και σε προηγούμενες περιπτώσεις, δεν παραδεχτηκε τις δραστηριότητές των πρώην υποψηφίων της, ακόμη και των εκλεγμένων αντιπροσώπων τους. «Δεν είχα ιδέα», δήλωσε ο γραμματέας της κομματικής οργάνωσης, David Parada, σχετικά με το ταξίδι στην Ελλάδα ένος από τους δύο δημοτικούς συμβούλους της PxC στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Καταλονίας, L’Hospitalet, και ενός πρώην υποψηφίου στην Girona για την Γερουσία και το δήμο της Salt, αλλά και για τη επίσκεψη, τουλάχιστον, του δευτερου στον ηγέτη της Χρυσής Αυγής. «Δεν είχαμε καμία γνώση του ταξιδιού, επέμενε ο Parada. «Αυτό δεν είναι το στυλ μου», πρόσθεσε, αλλά δεν θα ήθελε να απαγορεύσει την επίσκεψη στα γραφεία της Χρυσής Αυγής «εάν επρόκειτο να μάθουν τι κάνουν εκεί.»
* Casal Tramuntana: Ένας χώρος στην γειτονία Clot της Βαρκελώνης, που ενώ δεν ξεκαθαρίζουν ποιοί είναι, και σε τι στοχεύουν, έχει σαφείς φασιστικές αποχρώσεις. Αρκετές αντιφασιστικές διαδηλώσεις έχουν γίνει με στόχο το κλείσιμο του. Περίσσοτερες πληροφορίες στα καταλανικά απο την εφημερίδα la Directa http://www.setmanaridirecta.info/tag/casal-tramuntana
**Στις εκλογές για το Καταλανικό Κοινοβούλιο του 2012 έλαβε το ποσοστό του 1,66%, χωρίς όμως να πραγματοποιήσει προεκλογική καμπάνια, ενώ στις εκλογές του 2010 2,4%, και για λίγες ψήφους έμεινε εκτός Καταλανικού Κοινοβουλίου. Και στις 2 εκλογές κατέβηκε με το σλόγκαν «Πρώτα, οι του σπιτιού», χρησιμοποιώντας μια ρητορική εναντίον των ξένων και ειδικότερα των μουσουλμάνων. Αίσθηση είχαν προκαλέσει τα τηλεοπτικά σποτάκια που είχαν δημιουργήσει για τις δημοτικές εκλογές του 2011 http://www.youtube.com/watch?v=BKr9yxDDqr0
***MSR: Movimiento Social Republicano – Κοινωνικό Ρεπουμπλικάνικο Κίνημα: Μια ακροδεξιά εθνικιστική Ισπανική οργάνωση που σχετίζεται με τα περισσότερα εθνικιστικά Ευρωπαϊκά κομματα, όπως πχ το Front National του Λεπέν στη Γαλλία, το Jobbik-Το κίνημα για μια καλύτερη Ουγγαρία, που έλαβε 16,67% στον πρώτο γύρο των εκλογών του 2010 στην Ουγγαρία και το British National Party στην Μ. Βρετανία.
Shortlink: http://wp.me/s1pa1c-pxc
Βασιλική Μετατρούλου
6 Απριλίου, 2013 10:36 μμ
Η συμμορία είχε πάντοτε ιδιαίτρους δεσμούς με τους νεοναζί της Ιβηρικής,
θυμηθείτε το CEDADE
από όπου η ΧΑ πήρε πάρα πολλά στοιχεία,
ακόμα και τα σήματα, αετοί του Ράιχ και κάτι άλλα
ήταν πανομοιότυπα με αυτά της CEDADE.
Τα έχουμε πει (ορισμένα) εδώ
Οταν η Χρυσή Αυγή προσχωρούσε στη νεοναζιστική Διεθνή «Νέα Ευρωπαϊκή Τάξη» και στη «Διακήρυξη της Βαρκελώνης», 1981 (Συνεργασία του ιστολογίου μας με τα «Ενθέματα» της κυριακάτικης «Αυγής», 2013-03-31)
http://xyzcontagion.wordpress.com/2013/03/31/net/
Κι εδώ είχαμε γράψει για επαφές του Φύρερ με Ισπανοί ναζήδες
Η εμμονή της Χρυσής Αυγής με τους παιδικούς σταθμούς – Αντιγραφή του σχεδίου του NPD;;; + Δύο μικρές ειδήσεις
http://xyzcontagion.wordpress.com/2012/10/14/xrisi-avgi-paidiki-sta8moi/
****************************************************
Επί του πιεστηρίου #1:
Η ΧΑ δεν σταμάτησε ποτέ να καλλιεργεί σχέσεις με ξένους νεοναζί. Πολλά ισπανικά σάιτ αναπαράγουν μια πληροφορία που θέλει τον αρχηγό της ναζιστικής συμμορίας να πηγαίνει στην Ισπανία για τη δημιουργία ενος αδελφού εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος. Υποστηρίζουν οτι θα πάει στη Μάλαγα (Ανδαλουσία) στις 18 του Νοεμβρίου. Ο αντίστοιχος φυρερίσκος εκεί ονομάζεται Miguel Angel Fontan και είναι γνωστός νεοναζί απο την Βαλένθια (Hammerskin και Movimiento Patriota Socialista MSR).
Η είδηση στα ισπανικά:
http://sareantifaxista.blogspot.com.es/2012/09/el-lider-del-partido-nazi-fascista.html
και εδώ
http://kaosenlared.net/component/k2/item/30127-el-líder-nazi-griego-vendrá-a-españa-a-crear-un-partido-similar-a-su-amanecer-dorado.html
mpatman (@mpatman)
6 Απριλίου, 2013 11:29 μμ
Βασιλική, ο Μιχαλολιάκος δεν πήγε ποτέ στην Ισπανία, και ούτε έγινε καμία παρουσίαση νέου κόμματος στη Μαλάγα. Παρα μόνο πήγε ένας εκπρόσωπος απο την ΧΑ στην ημερίδα που αναφέρεται στο άρθρο που έγινε στη Μαδρίτη. Ούτε μέχρι τώρα έχει εμφανιστεί επίσημα κάποιο νέο κόμμα. Στο twitter είχανε βγεί 2 accounts, το ένα λεγότανε Amanecer Dorado Και το άλλο Nuevo amanecer, αλλά χωρίς άλλες πληροφορίες. Την είδηση που αναφέρεις και αναφέρεται και στο άρθρο, την είχα μεταφράσει και στα ελληνικά http://news.radiobubble.gr/2012/09/blog-post_9.html
koula
6 Απριλίου, 2013 10:59 μμ
gracias… por la metafracion!
mpatman (@mpatman)
6 Απριλίου, 2013 11:31 μμ
gràcies…per la metafracio γιατί είναι απο Καταλανικά 😛
Кроткая
6 Απριλίου, 2013 11:44 μμ
ΦΑΒ
μανικακος
7 Απριλίου, 2013 3:03 μμ
RT @Кроткая ΦΑΒ
koula
7 Απριλίου, 2013 3:18 μμ
ΒΑΦ
(να θυμηθώ να σε δείρω από κοντά νέξτ τάιμ…)
Кроткая
7 Απριλίου, 2013 3:48 μμ
εμενα η τον μανικ?
μανικακος
7 Απριλίου, 2013 3:51 μμ
εσενα βεβαια 😀
koula
7 Απριλίου, 2013 4:06 μμ
ο μανικ δε γκρινιαξε ποτε για τα φαβ! γκέγκε? 😛
μανικακος
7 Απριλίου, 2013 3:03 μμ
εξυπνακιας ε; 😛
Кроткая
7 Απριλίου, 2013 3:49 μμ
μανικ ζετεμ ξες
koula
7 Απριλίου, 2013 3:17 μμ
😛
ρε, θα μαθω, ρε… και θα τριβετε τα μάθια θαθ!
katy
7 Απριλίου, 2013 3:43 μμ
Κουλίτσα, να προσέξεις με ποιό δάσκαλο θα καθήσεις….γιατί εμένα, αλλιώς μου τα ‘μαθε! 😀
http://translate.google.gr/#el/ca/%CE%95%CF%85%CF%87%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%B7%20%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%86%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B7
koula
7 Απριλίου, 2013 4:07 μμ
😀 νταξ!
Γκαστονε
7 Απριλίου, 2013 4:10 μμ
τρολαρετε και πανω που ηθελα να γραψω κατι σοβαρο με αποθαρυνατε
koula
7 Απριλίου, 2013 4:13 μμ
καλά σου κάναμε! 😛
τοσος χώρος δε σου φτάνει? πηγαινε να παρκαρεις πχιο πανω, πχιο κατω… εδώ έχει ταμπέλα
«εκτελούνται μεταφράσεις»
μανικακος
7 Απριλίου, 2013 4:17 μμ
στα 11 μετρα :v
Γκαστονε
7 Απριλίου, 2013 4:22 μμ
με ακυρωσατε
με αποριψατε και με πληγωσατε
και το λεω επιτηδες για να σας δημιουργησω ενοχες
Γκαστονε
7 Απριλίου, 2013 4:24 μμ
κι ειμαι και με πυρετο απ την τεταρτη
koula
9 Απριλίου, 2013 1:17 μμ
@ Γκαστονε
σου πέρασε ο πυρετός;
DrAluca
9 Απριλίου, 2013 1:21 μμ
Ας τον μωρε να καιγεται…
😛 😛
Χαμογελατε…
koula
7 Απριλίου, 2013 4:25 μμ
🙂 ειναι της δόξας ρε… θα σου περασει οταν παψεις να δοξαζεσαι απο τον giorgalis 😛
katy
7 Απριλίου, 2013 4:41 μμ
Γκαστόνε, καλά σου λέει η Κούλα. Τόσο χώρο έχουμε εδώ μέσα. Από τη μέση και πάνω πάντως είναι τα τρολλ. 😉
Γκαστονε
7 Απριλίου, 2013 4:45 μμ
και που ειναι αυτη η μεση τελος παντων
οσο συνεχιζεται να τρολαρετε,η μεση μετατοπιζεται προς τα κατω
katy
7 Απριλίου, 2013 4:54 μμ
“Οι νέοι και οι γέροι έχουν όλες τις απαντήσεις. Αυτοί στη μέση έχουν κολλήσει στις ερωτήσεις”. 🙂
Αγνώστου (σε ‘μένα).
Γκαστονε
9 Απριλίου, 2013 9:03 μμ
μου περασε κατα την Κυριακη, αλλα ακομα ειμαι στα κατω
θενκς ρε που με σκεφτηκες
τι γλυκο 🙂
DrAluca
10 Απριλίου, 2013 12:10 πμ
Εγω επιμενω….λιβ χιμ μπερρρρν 😛
Χαμογελατε…
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ
6 Απριλίου, 2013 11:43 μμ
Reblogged this on NEWS.
BandieraRossa
7 Απριλίου, 2013 1:48 πμ
Κατά την άποψή μου, το πιο τραγικό της υπόθεσης, είναι ότι ενώ είναι ευρέως και αδιαμφισβήτητα γνωστό το τι πρεσβεύει η χρυσή αυγή κι ο Μιχαλολιάκος, παρ’ όλ’ αυτά υπάρχει ένα 10% στην Ελλάδα που τους υποστηρίζει. Η μετάφραση που κάνω εγώ, είναι πως στην Ελλάδα τα φασιστοειδή υπήρχαν σε μεγάλο ποσοστό πάντα. Η πλειοψηφία όμως ήταν κρυμμένη νέα δημοκρατία, πέρα από τους υπόλοιπους περιθωριακούς δηλωμένους νεοναζί-χουντικούς.
simon
7 Απριλίου, 2013 11:17 πμ
Διαφωνώ, BandieraRossα.
Νομίζω πως το ποσοστό τους είναι συγκυριακό. Πολύς κόσμος απολιτίκ παγιδεύτηκε από την άγνοιά του και την παραπληροφόρηση της δημοσιοκαφρικής αλητείας σχετικά με το τί ακριβώς είναι η ΧΑ και ποιούς εξυπηρετεί. Νομίζουν ότι, ψηφίζοντάς την, «τιμωρούν τους κλέφτες πολιτικούς», χωρίς να υποψιάζονται ότι, κάνοντάς το αυτό, κατουράνε κόντρα στον άνεμο. Δεν ξέρουν π.χ. τι ψηφίζει η ΧΑ στη Βουλή, παρά τις αντιμνημονιακές διακηρύξεις της (όχι στην καταργηση των φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών, όχι στη διερεύνηση της φοροδιαφυγής, θετική ψήφο στον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ κλπ).
DrAluca
7 Απριλίου, 2013 12:39 μμ
Εγω Simon ειμαι της αποψης πως με το «απολιτικ» ξεπλενουμε μια μεριδα ανθρωπων με πολλα συμπλεγματα. Πολιτικα, κοινωνικα, και πολλοι και «ατομικα».
Αυτοι οι ανθρωποι (ως ποσοστο) αντε να ειναι ενα υπερελαχιστο 1-2%. (του 10% του ποσοστου τους).
Οι υπολοιποι εχουν, πιστευω, πληρη επιγνωση και για τις τακτικες τους, και για τις αποψεις τους, και μεσα σε αυτα τα συμπλεγματα που λεγαμε πριν στηριζουν συνηδειτα. Οχι μονο ψηφιζοντας….
Χαμογελατε…
giorgalis
7 Απριλίου, 2013 1:02 μμ
Πιστεύω πως και η ΝΔ «φιλοξενούσε» 100% φασίστες στην εκλογική της πελατεία και πολλά απολίτικα γίδια που αναγνωρίζουν ως αντίσταση «τραγκοειδής» και τραμπούκικες συμπεριφορές είναι τώρα υπέρ της χρισις αβγίς και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα.
Όμως το ποσοστό τους δεν νομίζω πως είναι συγκυριακό, δεν αποκλείεται να είναι στην πραγματικότητα και μεγαλύτερο κι αν θα πέσει, θα γίνει επειδή θα τους «κρύψει» κάποιο άλλο δεξιό-ακροδεξιό απόκομμα με διαφορετικό ύφος όταν «καεί» η Χ.Α. και οι απαιτήσεις (των συμφερόντων των αφεντικών) της περιόδου είναι άλλες.
DrAluca
7 Απριλίου, 2013 1:07 μμ
Και γω αυτης της αποψης ειμαι περιπου…
Ηταν κομματια της κοινωνιας που ζουμε τοσα χρονια, και το βλεπαμε ακομα και σε «Αστειακια»..
Χαμογελατε…
pagal
7 Απριλίου, 2013 2:06 μμ
Υπάρχει και μια άλλη παράμετρος στο ζήτημα, που αποφεύγετε να εξετάσετε αγαπητοί συνσχολιαστές, είτε επειδή «όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται» είτε από άγνοια της πραγματικότητας πασπαλισμένης με ηλιθιότητα (περίπτωση Δράκουλα)
Εκτός λοιπόν απ τα είδη των ψηφοφόρων της Χ.Α που -σωστά σε γενικές γραμμές- επεσήμαναν οι giorgalis και simon, υπάρχει και η κατηγορία αυτών που ψήφισαν έτσι αντιδρώντας (λανθασμένα) στον παραλογισμό και το ανθελληνικό μένος μεγάλου μέρους της αριστεράς και του ανεκδιήγητου «χώρου», καθώς και για την (στερούμενη κάθε λογικής) στάση του «να έρθουν όλοι» και «ιθαγένεια σε όλους» στο μιζών θέμα των λαθρώ
Αυτοί οι άνθρωποι λειτούργησαν …κατά κάποιο τρόπο…σαν τρελά αντισώματα σε μια ασθένεια (προδοτική αριστερά, χώρος) που πράγματι προσέβαλλε τον οργανισμό Ελλάδα τα τελευταία χρόνια
Πιθανό είναι τα τρελά αντισώματα να προκαλέσουν στον οργανισμό μεγαλύτερη ζημιά απ αυτή που η ίδια η ασθένεια θα προκαλούσε
Το ποσοστό των ψηφοφόρων-αντισωμάτων πρέπει να ναι κοντά στο μισό απ το 10%…το υπόλειπο 5% αποτελείτε απο καθε αυτού φασίστες και λίγους απολίτικους κάγκουρες που μεχρι τώρα διαχεόταν σε
pagal
7 Απριλίου, 2013 2:11 μμ
΄…σε ΝΔ και Λάος
Μοναδική λύση ….η πάταξη των άκρων
^μείζον κι όχι βέβαια μιζών (!)
simon
7 Απριλίου, 2013 7:22 μμ
@ DrAluca
Πάντως αν δεις τις εκλογικές αναμετρήσεις ιστορικά, θα δεις ότι μόνο το 1977 η «Εθνική Παράταξη» του «Βούδα» Στεφανόπουλου πήρε 6,82%. Στις υπόλοιπες το ποσοστό τους κυμάνθηκε: 1,08%, 1,69%, 0,60%, 0,3%, 0,13%, 0,14%, 0,24% (η πρωτοεφανισθείσα ΧΑ πήρε 0,07% -1996), 0,39%-2000.
Από κει και μετά 2004 (Καρατζαφύρερ και Βορίδης) 2,28%, 2007 (Καρατζαφύρερ και Βορίδης υπό την ίδια σκέπη) 3,80%.
Αρχή κρίσης, 2009 Καρατζαφύρερ 5,63%, ΧΑ 0,29.
Κρίση, Μάης 2012 ΧΑ 6,97%, Καρατζαφύρερ 2,90% και Ιούνιος 2012 ΧΑ 6,92% Καρατζαφύρερ 1,58%.
Ξεπετάχθηκαν επομένως στην περίοδο της κρίσης, σαφώς ήταν κρυμένοι στη ΝΔ ΚΑΙ στο πα»σο»κ (πού αλλού;), και είναι φανερό ότι ως διακριτό «κόμμα» απέκτησαν το πλεονέκτημά τους μεσούσης της κρίσης.
Κατά τ’ άλλα καλέ μου DrAluca οι απολιτίκ με τα πολλά συμπλέγματα και τα ποικίλα συμφέροντα (οι αναποφάσιστοι π.χ. σε όλες τις εκλογές) τους έδωσαν το ποσοστό αυτό. Στις συγκεντρώσεις τους π.χ. συμμετέχουν μόνο οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι, σε καμιά περίπτωση πλήθος που θα δικαιολογούσε αυτό το ποσοστό.
Αντίστοιχη εξέλιξη είχαν και οι ναζί: 1928 2,6%, 1930 18,3%, Ιούλης 1932 37,3%, Νεόμβρης 1932 33,1%, 1933 43,9%.
Τί ήταν αυτό που έκανε τους 2,5 στους 100 Γερμανούς, που ήταν υποστηρικτές των ναζί στα 1928 να γίνουν 44 στους 100 το 1933; Την απάντηση έχει δώσει η ιστορία.
DrAluca
9 Απριλίου, 2013 1:05 μμ
Simon καλημερα.
Λιγο αργοπωρημενη απαντηση μου 🙂
Ασχετα με τα «απολυτα νουμερα», θα παρατηρησεις πως σε καθε νεο «εθνικαραδικο» εγχειρημα στην αρχη του, πηρε ενα μικρο ποσοστο, και στην πορεια του (παντα απο τα σπαργανα της «λαικης δεξιας») πηρε ενα «καλο ποσοστο». Ετσι?
Ακομα ομως και περα απο αυτο, μην ξεχνας πως ειδικα σημερα, την πιο ρασιστικη ατζεντα δεν στηριξαν οι 450χιλιαδες «ψηφοφοροι ΧΑ»(ο χαρακτηρισμος χαρην συζητησης) αλλα οι ψηφοφοροι ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔηΑρι. Αυτοι (μαζι με τα χρυσαυγουλα) ειναι που στηριξαν πογκρομ, στρατοπεδα συγκεντρωσεις, και «αγανακτισμενους κατοικους».
Αυτοι ολοι οι ανθρωποι ειναι τα αποπαιδια της συντηρητικης λογικης της «λαικης δεξιας». Η για να μην το εκφρασω πολιτικα, της μπαστουνοβλαχιας που διακρινει την ελληνικη κοινωνια στην νεοτερη ιστορια της…
Γι αυτο και θεωρω οτι ειναι λαθος στρατηγικο μας (των επονομαζωμενων προοδευτικων δυναμεων) να τους «απλοποιουμε» σε απολιτικ. Διοτι ξαναλεω καθε μας επιλογη ως ατομα ειναι πολιτικη επιλογη. Η αφαιρεση αυτου του στοιχειου απο τις πραξεις και τις επιλογες των «απολιτικ», αιρει και την οποια ευθυνη μπορουμε να τους αναλογισουμε.
Οσο για το αλλο ερωτημα, την εχει δωσει ενας καλος φιλος αγωνιστης.
Δεν υπαρχουν «καλοι λαοι» a priori. Οι Γερμανοι που σηκωσαν στις πλατες τους στο συνολο τους τον Χιτλερ, ηταν (πλην ελαχιστων) φασιστες. Και αυτο αποδυκνυεται και απο την συνεχη στηριξη που ειχε ο τυπος μεχρι την καμπη του, αλλα και απο την μοναξια που εξεφραζαν οι κομμουνιστες (ελαχιστοι) στην Γερμανια.
Στον αντιποδα, ο ελληνικος «λαος», που εδω και μια τριακονταετια και βαλε, εναλλασει αυτους που σημερα στηριζουν την πιο σκληροπυρηνικα ρατσιστικη ατζεντα των τελευταιων ετων, ειναι ρατσιστες στο συνολο τους. (πλην ελαχιστων εξεραισεων).
Παραδειγματα εχω και αλλα, αλλα ειναι τετοια που θα ξωκειλουν την συζητηση. 🙂
Χαμογελατε…
BandieraRossa
7 Απριλίου, 2013 10:04 μμ
Σιμόν, και πάλι σε αυτό που λέω καταλήγουμε. Και θα στο τεκμηριώσω.
Απ’ τη στιγμή που υπάρχει η ιστορική εμπειρία όσον αφορά τον ναζισμό-φασισμό, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, δεν μπορώ να δεχτώ ότι τους στηρίζουν λόγω της «αντισυστημικότητάς» τους. Αν ο οποιοσδήποτε ήθελε να ψηφίσει κάτι αντισυστημικό, υπάρχει η Αριστερά (είδες, δε λέω ΚΚΕ για να μη θυμώσεις :Ρ).
Αφού ξέρουν τι πρεσβεύουν, υπάρχει η ιστορική εμπειρία, υπάρχει η Αριστερά ως άλλος αντισυστημικός πόλος (λέω «άλλος» όχι γιατί θεωρώ τη χρυσή αυγή αντισυστημική, αλλά γιατί αυτή είναι η λογική των ψηφοφόρων της χα), τότε το συμπέρασμα είναι ότι τα φασιστοειδή είναι πολλά στην Ελλάδα.
simon
8 Απριλίου, 2013 8:21 πμ
BandieraRossα,
δεν είναι αντισυστημικοί. Ως απολιτίκ, ανιστόρητοι και συμφεροντολόγοι είναι «αντι-πολιτικοί», αν επιτρέπεται ο όρος. «Εκδικούνται», ντεμέκ, τους κακούς πολιτικούς. Αν ήταν αντισυστημικοί, αν έβλεπαν δηλαδή την αιτία των δεινών στο κακό πολιτικοοικονομικό σύστημα, θα στρεφόταν στην Αριστερά.
Και φυσικά δεν ανήκουν στον αριστερό χώρο. Είναι δεξιοί νεοδημοκράτες και δεξιοί πα»σο»κοι (δε χρειάζεται να σου θυμίσω πόσος καθαρός φασισμός εκχύθηκε από αυτή τη συμμορία: αυριανή, κουτσόγιωργας, γιαννόπουλος, κακαουνάκης κλπ).
Σίγουρα έχουν κάποια δύναμη, που όπως λέει ο Γιοργαλής, κρύβεται κατά καιρούς σε κάποια δεξιά – ακροδεξιά αποκόμματα, αλλά η δύναμή τους, όπως εμφανίζεται σήμερα, είναι, κατά τη γνώμη μου, συγκυριακή, υπό την έννοια που αναφέρω παραπάνω.. Μην ξεχνάς εξάλλου πως και ανάμεσά τους υπάρχουν διαφορές (βασιλόφρονες, παπαδοπουλικοί κλπ), που κατά καιρούς έχουν εμφανισθεί και σε εκλογικές παρουσίες.
Να προσθέσω δε στο προηγούμενο σχόλιό μου, πως οι 44 στους 100 Γερμανούς που υποστήριξαν και ψήφισαν τους ναζί το 1933 έγιναν 90 στους 100 το 1939-1945. Ήταν όλοι αυτοί καθαροί συνειδητοί φασίστες; Μάλλον όχι.
Τέλος πάντων, ας ελπίσουμε πως έχω εγώ δίκιο 😉
ΥΓ. Το ΚΚΕ είναι η ηγεσία του και ο κόσμος του. Δεν θυμώνω με τον κόσμο… 😉
katy
7 Απριλίου, 2013 9:42 πμ
“Αγαπώ υπερβολικά τη χώρα μου για να είμαι εθνικιστής”.
Albert Camus (1913-1960), Γάλλος συγγραφέας, Νόμπελ 1957.
simon
7 Απριλίου, 2013 10:21 πμ
Καλημέρα, Katy! 🙂
katy
7 Απριλίου, 2013 10:35 πμ
Kαλημέρα καλέ μου simon! 🙂
spiral architect
7 Απριλίου, 2013 1:37 μμ
Ελπίζω ότι, όταν επισκέφτηκαν την Ισπανία τα ελληνικά καϊνάρια, οι Ισπανοί αντιφασίστες να ήταν σεμνοί, πολιτίκαλι κορέκτ και αρκούντως οικολόγοι ούτως ώστε να μην ρυπάνουν τους ποταμούς Γουαδαλαβίρ και Τάγο, τον Βισκαϊκό, της Βαλένθια και της Μάλαγα κόλπους, όπως οι αντίστοιχοι Χανιώτες αντιφασίστες πρόσφατα, οι οποίοι χωρίς κανένα ενδοιασμό για τη μόλυνση του θαλασσίου περιβάλλοντος τους έριξαν στον κόλπο των Χανίων. 🙄
Nikolas
8 Απριλίου, 2013 2:31 μμ
»Οι ψυχικά ασθενείς να απαγορεύεται να αναπαραχθούν»,φράση που εκστόμισε βρωμερός χρυσαυγίτης στην χτεσινοβραδινή εκπομπή του Τράγκα.Επειδή στείρωση χρειάζονται μόνο οι φορείς του ναζισμού και οι απεχθείς ιδέες τους και μιλώντας ως λήπτης υπηρεσιών ψυχικής υγείας(γι αυτό και ο ανερμάτιστος κάποιες φορές λόγος μου,στις λίγες συμμετοχές μου σε αυτόν το χώρο)περιμένω την άμεση καταδίκη αυτού του μιάσματος από όλους τους φορείς(σε κάποιους από τους οποίους συμμετέχω και εγώ)της ψυχικής υγείας με τον πλέον κατηγορηματικό και ξεκάθαρο τρόπο.
Υγ.Στο πρόσφατο συνέδριο της ΕΣΑΜΕΑ ειπώθηκε από τα πλέον επίσημα χείλη του προέδρου της οτι υπάρχουν σκέψεις -όχι στην Ελλάδα ίσως- για αμβλώσεις παιδιών που θα εμφάνιζουν από έμβρυα ακόμα την πιθανότητα για κάποια αναπηρία.Ο προβληματισμός πλέον μετα και την χτεσινή ειδεχθή δήλωση είναι υπαρκτός,κρίμα ίσως που η ψυχική υγεία ειδικά εκπροσωπήθηκε(και παρ όλο που μεγάλο μέρος του πληθυσμού,υποφέρει από κάποιο ψυχικό πρόβλημα)με πολύ λιγοστές δυνάμεις στο προαναφερθέν συνέδριο.
Madness
9 Απριλίου, 2013 3:53 μμ
Συμφωνώ απόλυτα.. Αυτός ο εμετικός. αμετροεπής, κατ’ επίφασιν δημοσιογράφος μόνο τα πόδια που δεν τους φίλησε… Τραγική ειρωνεία: σαν σήμερα 09/04 γεννήθηκε ο Χίτλερ.. Να δεις που θα κάνουν κανένα nazi birthday party! 😛
Ploutonakos
9 Απριλίου, 2013 3:49 μμ
Να προσθέσω κι εγώ μια παράμετρο, που πιστεύω ότι έχει παίξει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της ελληνικής κοινωνίας. Ίσως, λοιπόν, θα πρέπει να συνυπολογίζουμε τις συνθήκες που δημιουργήθηκαν με τη λήξη του «εμφυλίου» και το γύρισμα της πλάστιγγας στην πλευρά των συντηρητικών -και για την ακρίβεια, των ακραίων αυτών.
Σε μια εξελισσόμενη κοινωνία, λοιπόν, που για δεκαετίες γαμούν και δέρνουν (πολλές φορές κυριολεκτικά) οι συντηρητικοί, είναι λογικό να διαμορφωθεί σε όχι ευκαταφρόνητο κομμάτι της κοινωνίας μια σταθερή βάση που θεωρεί δεδομένες, σωστές και λογικές ιδεολογίες και αντιλήψεις που προάγουν τον ατομισμό, την ανισότητα και τον αυταρχισμό.
Έτσι λοιπόν, καταλήγοντας σε αυτό το δεδομένο, εύκολα μπορούμε να δεχθούμε πως και η πλειονότητα των «νοικοκυραίων» υιοθέτησε αυτές τις λογικές, όπως δλδ κάνει πάντα, πηγαίνει με το μέρος του νικητή. Και ο μουτζούρης έμεινε σε αυτό που λέμε «χώρο» και «αριστερά», που ουσιαστικά τους υποχρέωσε (και εδώ είναι πιο προσωπική η εκτίμηση) στο να μην παίζουν επιθετικά και με εξωστρέφεια, αλλά περισσότερο να μάχονται για τη διατήρηση θέσεων και αξιοπρέπειας.
mitera
9 Απριλίου, 2013 7:17 μμ
Κι εκεί που αρχίζει να σε παίρνει λίγο απο κάτω (μεσ’ το πρόγραμμα κι αυτό),έρχονται κάτι παιδιά και σου θυμίζουν οτι μπορείς να τραγουδάς ακόμα 🙂
http://www.ellinofreneia.net/sound.php?id=5863
mitera
9 Απριλίου, 2013 7:29 μμ
τους αφιερώνω κι ενα τραγουδάκι
giorgalis
9 Απριλίου, 2013 7:29 μμ
Έπρεπε να ακούσεις τον χατζηκλόουν να υπερασπίζεται τον 1/2τραγκαουνάκη και να λέει πόσο άδικο έχουν οι της ελληνοφρένειας γι αυτά που του έσυραν.
Μαζί με αυτά, ο (εκατομμυριούχος) χατζηκλόουν, ζητούσε από τους κακόμοιρους ακροατές του να κλάψουν παρέα για τον επικείμενο αφελληνισμό (…) της «εθνικής τράπεζας»…
A ρε ομιλούντα κόπρανα, «δικτατορία του προλεταριάτου» που σας χρειάζεται.
mitera
9 Απριλίου, 2013 7:36 μμ
Δεν περίμενα και τΊποτα παραπάνω
Στα γκούλαγκ όλοι 🙂
giorgalis
9 Απριλίου, 2013 7:45 μμ
Δήμευση των περιουσιών τους και στα πλαίσια προλεταριακού κράτους να έχουν απεριόριστη ελευθερία&δημοκρατία να ξαναγίνουν πλούσιοι.
get rich or die trying (the stakhanov way) 😀
mitera
9 Απριλίου, 2013 7:51 μμ
Dεν θα ξέρουν τι να την κάνουν την απεριόριστη ελευθερία και δημοκρατία ρε σύντροφε.
Ενώ στα γκουλαγκ μπορεί και να την εκτιμήσουν 😉