Αναδημοσίευση από το μπλογκ του Αυτοδιαχειριζόμενου Κοινωνικού Στεκιού Γαλατσίου ΣΤΕΓΑΣΤΡΟ
Στα τέλη Αυγούστου 2012, το Στέγαστρο στεγάστηκε στον διατηρητέας χρήσης εγκαταλελειμμένο πρώην κινηματογράφο Πολένα. Από την αρχή δηλώσαμε ξεκάθαρα την ταυτότητα και τους σκοπούς της συλλογικότητάς μας στην ιδιοκτήτρια του χώρου. Μας παραχωρήθηκε ο χώρος, ένας θερινός κινηματογράφος κλειστός για το κοινό για περισσότερο από 15 χρόνια, με πολλά κτιριακά προβλήματα σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του. Η προφορική μας συμφωνία έλεγε ότι, ο χώρος μας παραχωρείται για τα δυο πρώτα χρόνια χωρίς μηνιαία καταβολή μισθώματος, αλλά αντ’ αυτού θα αναλαμβάναμε το κόστος και τις εργασίες της επισκευής του. Μετά την πάροδο δύο ετών, θα καταβαλλόταν μηνιαίο μίσθωμα κανονικά.
Οι εργασίες στο χώρο ξεκίνησαν άμεσα. Επί τρεις μήνες εργαστήκαμε, εμείς και αλληλέγγυοι, σύντροφοι και γείτονες, επί σχεδόν καθημερινής βάσης σε πολλούς διαφορετικούς τομείς (οικοδομικές, υδραυλικές, ηλεκτρολογικές εργασίες, στατικές μελέτες, εργασίες καθαριότητας, αρχιτεκτονικές μελέτες) για να γίνει ο χώρος όσο το δυνατόν συντομότερα ασφαλής και λειτουργικός. Το κόστος των υλικών καλύφθηκε από τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν από τη συναυλία οικονομικής ενίσχυσης, που πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαΐου 2012 στον Αγ. Ανδρέα και το κουτί οικονομικής ενίσχυσης που υπήρχε στο χώρο.
Λίγο πριν την υπογραφή συμβολαίου και ενώ μόλις είχαμε πραγματοποιήσει την πρώτη μας διήμερη ανοιχτή εκδήλωση (προβολή ταινιών – ρεμπέτικο γλέντι) και με πρόφαση τη δραστηριότητά μας αυτή, η ιδιοκτήτρια μας ανακοίνωσε ότι άλλαξε γνώμη και θέλει να εγκαταλείψουμε άμεσα το χώρο. Οι αρχικές προφάσεις της, ότι κάναμε την εκδήλωση χωρίς την άδειά της, ότι ενοχλούμε την γειτονιά και διάφορα άλλα ανυπόστατα, καταρρίφθηκαν από την ίδια όταν δήλωσε ότι ο πραγματικός λόγος που ζητάει την αποδέσμευση του χώρου της είναι ο πολιτικός χαρακτήρας των δράσεών μας και οι ταξικές μας διαφορές. Κινήσεις της αστυνομίας και της ασφάλειας οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι αφενός υπήρξε «ενδιαφέρον» για τις πολιτικές και κοινωνικές μας δράσεις, αφετέρου υπήρξε επικοινωνία μαζί της.
Αυτή η απόφαση της ιδιοκτήτριας και όσων κρύβονται πίσω από αυτήν δεν είναι μόνο ένα χτύπημα εναντίον της συλλογικότητάς μας, αλλά είναι κυρίως ακόμα ένα χτύπημα στην προσπάθεια δημιουργίας αυτοοργανωμένων δομών αντίστασης και αλληλεγγύης σε κάθε γειτονιά. Σχέδια και προγραμματισμοί για αντιεμπορευματικές δραστηριότητες, χωρίς φυσικά εισιτήρια και δίδακτρα, στον συγκεκριμένο χώρο, όπως πολιτιστικές εκδηλώσεις (προβολές, θέατρο, συναυλίες, εκθέσεις, βιβλιοπαρουσιάσεις), μαθήματα (σχολικά, γλωσσών, σχεδίου, ραπτικής κ.α.), ανταλλακτικά παζάρια, συλλογικές κουζίνες, παιδικά εργαστήρια και δανειστική βιβλιοθήκη προς το παρόν ακυρώνονται.
Φεύγουμε από την Πολένα, ένα χώρο με πράγματι πολλές δυνατότητες, αλλά παραμένουμε δυναμικά στη γειτονιά κρατώντας ως παρακαταθήκη τη στήριξή της. Το Στέγαστρο όπως και να ’χει, θα στεγαστεί ξανά!
ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ – ΣΤΕΚΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ, Ο ΑΓΩΝΑΣ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ
Στέγαστρο
Αυτοδιαχειριζόμενο Κοινωνικό Στέκι Γαλατσίου
lascapigliata
21 Ιανουαρίου, 2013 5:08 μμ
η ιδιοκτήτρια σας ευχαριστεί που της φτιάξατε τζάμπα το χώρο
Anakata-dyomenh
21 Ιανουαρίου, 2013 5:12 μμ
εναλλακτικός τίτλος 🙂
lascapigliata
21 Ιανουαρίου, 2013 5:52 μμ
σκεφτόμουνα στην υγειά των κορόιδων αλλά θα έπεφτε βαρύ 😛
(για αυτό το συμβόλαιο υπογράφεται πρώτο – απλές αστικές συμβάσεις)
Anakata-dyomenh
21 Ιανουαρίου, 2013 11:13 μμ
θα έπεφτε βαρύ ναι… και επειδή δεν ειναι τόσο απλά τα πράγματα όπως θα είδες και λίγο παρακάτω προφανώς («Κινήσεις της αστυνομίας και της ασφάλειας οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι αφενός υπήρξε «ενδιαφέρον» για τις πολιτικές και κοινωνικές μας δράσεις, αφετέρου υπήρξε επικοινωνία μαζί της.») τα πράγματα είναι λιγο πιο περίπλοκα, χωρίς αυτό να αναιρεί βέβαια τη στάση την τελική της ιδιοκτήτριας.
lascapigliata
21 Ιανουαρίου, 2013 11:59 μμ
Η στάση της ιδιοκτήτριας ήταν καταλύτης
Βλαδίμηρος
28 Ιανουαρίου, 2013 1:35 πμ
Ε, όχι και τζάμπα! Επί δύο χρόνια τους είχε παραχωρηθεί η χρήση!
Βλαδίμηρος
28 Ιανουαρίου, 2013 1:39 πμ
Το σχόλιο απευθύνεται στη Lascapigliata για το πρώτο της σχόλιο.
lascapigliata
28 Ιανουαρίου, 2013 2:20 πμ
Είσαι βλαμμένο μάλλον ή παριστάνεις το βλαμμένο. Ποια χρήση; Ο χώρος προετοιμαζόταν για χρήση,
Eddie
21 Ιανουαρίου, 2013 7:59 μμ
μιλάμε για χαρακτηριστικό παράδειγμα νοικοκυραίου λαμόγιου
DrAluca
22 Ιανουαρίου, 2013 12:30 πμ
Εγω θα προτεινα στα παιδια του Στεγαστρου, αν ακομα μπορουν, να επαναφερουν τον χωρο στην προτερα κατασταση. Τουλαχιστον να δει και η ιδιοκτητρια πως το να κανεις συμφωνιες με μπατσους και ασφαλιτες, και να αγκαλιαζεις αυτην την νεοφιλελε τακτικη εχει και καποιο αντικτυπο…
Χαμογελατε…
demonio
22 Ιανουαρίου, 2013 1:04 πμ
Εδω δεν θα συμφωνησω μαζι σου αγαπητε μου Δρ. Το καν’το καλο και ριχ’το στο γιαλο μου αρεσει περισσοτερο. Ειναι δειγμα πολιτισμου και οχι μαλακιας. Νομιζω τουλαχιστον.
Οσο για την ιδιοκτητρια που φοβηθηκε…αυτη μια ζωη θα ζει στο φοβο και θα το ξερει. Τι πιο ταπεινωτικο απ’αυτο;
DrAluca
22 Ιανουαρίου, 2013 1:15 πμ
Μα δεν λεω να της καταστρεψουν τον χωρο δαιμονιο μου…
Απλα οτι εφοσον η συμφωνια λυθηκε, τοτε και οι δυο πλευρες θα επιστρεψουν στην προ της συμφωνιας κατασταση. 😉
Νοικοκυρεμενα πραμματα 😛
Χαμογελατε…
demonio
22 Ιανουαρίου, 2013 1:31 πμ
εγω δεν θα το εκανα… Ο συμβολισμος ειναι τελειος διαφορετικος. Για μενα το ζητουμενο ειναι να μην γινεσαι σαν αυτο που πολεμας. Ασε που κατα πασα πιθανοτητα τα υλικα δεν θα μπορουν να χρησιμοποιηθουν αλλου, οποτε τι νοημα εχει να καθησουν να ασχοληθουν; 🙂 Το μονο που θα καταφερουν ειναι να εμπλακουν ακριβως σε μια σειρα κατηγοριων καταστροφης και φθορας ξξενης περιουσιας, την στιγμη μαλιστα που δεν ειχαν και γραπτο συμβολαιο. Ναι ξερω …μιλαω με την λογικη, διοτι το συναισθημα κι εμενα θα μου ελεγε άλλα 🙂
DrAluca
22 Ιανουαρίου, 2013 1:51 πμ
Κοιτα….αδικο δεν εχεις. Η μαλλον, εχεις δικιο 😉
Απλα αυτη η «προταση» μου ειναι κυριως για το γαμωτο, και για να σπαστει οσο δεν παει η κυρατετοια 😛
Χαμογελατε…
Βλαδίμηρος
22 Ιανουαρίου, 2013 2:50 πμ
Αν πας και χτίσεις ένα σπίτι σε οικόπεδο αλλουνού, κύριος του σπιτιού γίνεται αυτός που έχει την κυριότητα του οικοπέδου!
DrAluca
22 Ιανουαρίου, 2013 2:54 πμ
Σε λαθος οικοπεδο βρισκεσαι μαλακακο…
Εδω οι αποψεις σου περνανε καλυτερα… stoxos.gr
Στην τρυπα σου φασισταριο….
Χαμογελατε…
Βλαδίμηρος
22 Ιανουαρίου, 2013 10:27 πμ
Άστο, Ντραλούκα, σε ανθρώπους απευθύνομαι όχι σε κομμένες κεφαλές. Τράβα να φτιάξεις κανένα στιφάδο για τη συλλογική κουζίνα, εκεί μπορεί να φτιάξεις και τίποτα της προκοπής.
Χαμογελάτε ηλιθίως…
DrAluca
22 Ιανουαρίου, 2013 12:12 μμ
Ελα καμια μερα….
Μαγειρευουμε βραστους αστους και τους μαλακες (βλεπε Βλαδημιρους) στον φουρνο με πατατες…..
Και μην ξεχνας….στην τρυπα σου φασισταριο!
Χαμογελατε…
BandieraRossaBandieraRossa
28 Ιανουαρίου, 2013 12:06 πμ
Αυτό βρήκες να γράψεις για το συμβάν; Ντροπή ρε.
BandieraRossa
28 Ιανουαρίου, 2013 12:07 πμ
Το σχόλιιο απευθύνεται στο Βλαδίμηρο.
Βλαδίμηρος
28 Ιανουαρίου, 2013 1:37 πμ
Μπαντιέρα Ρόσα
Είχα γράψει κάτι, αλλά, μια και δεν το βλέπω, ας το ξαναγράψω : η συμφωνία για τα 2 πρώτα χρόνια, τηρήθηκε και από τα δύο μέρη : οι αντιεξουσιαστές αποκατάστησαν το χώρο και η ιδιοκτήτρια δεν τους ζήτησε νοίκι. Το ότι η ιδιοκτήτρια δε θέλησε να υπογράψουν σύμβαση ενοικίασης και τους ζήτησε να αποχωρήσουν, για λόγους που η ίδια έκρινε επαρκής, είναι συνηθισμένο φαινόμενο στις προφορικές συμφωνίες.
Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ντρέπομαι. Αυτό που έγραψα, απαντάει στην «εξυπνάδα», να ξαναφέρουν το χώρο, όπως ήταν πριν. Και το λέω «εξυπνάδα», γιατί θα έπρεπε τότε να πληρώσουν νοίκι για τα 2 χρόνια που χρησιμοποίησαν το χώρο.
Πάντως, αν είναι κάποιος που θα έπρεπε να ντρέπεται, είναι αυτός που έσβησε διάφορα σχόλια, εκτός από το δικό μου.
Υ.Γ. Εσείς, Katy, που είχατε την ατυχία να συνδιαλεχτείτε μαζί μου και σας πήρε κι εσάς η μπόρα, τι λέτε;
DrAluca
28 Ιανουαρίου, 2013 2:53 πμ
Αφου εκανες την αντισταση, την νομημοτητα, τον ανθρωπισμο, τον ρατσιμο, και την μαλακια εννοιες «σχετικες», τωρα περνας και στο επιστημονικο πεδιο κανοντας τον χρονο τοσο σχετικη εννοια που για σενα μεσα σε λιγους μηνες περασαν 2 χρονια…
Δεν εγινε καμια χρηση για δυο χρονια μπογο.
Κι επειδη ο χωρος απ οτι ξερω ειχε και κατσαριδες, παμε μια να σε αφησω εκει να εχει τουλαχιστον οσες κατσαριδες ειχε?
Χαμογελατε…
giorgalis
22 Ιανουαρίου, 2013 2:11 πμ
Εντάξει δεν το ρίχνεις και τελείως στο γιαλό… υπάρχει κι ο παράδεισος.
Για την «ταπεινωμένη ιδιοκτήτρια» να νιώθουν τύψεις άραγε;
Κωνσταντίνος Πάνου
22 Ιανουαρίου, 2013 9:00 μμ
Τελικά τα «ξερά» τους φαίνεται πως σας ξεραίνουν για τα καλά. Ψυχραιμία ρε παιδιά. Όλα εδώ θα μείνουν. Παίρνετε και κάνα υπογλώσσιο. Χαμογελώντας πάντα…
oldboy9
27 Ιανουαρίου, 2013 11:59 πμ
Πίσσα & πούπουλα για τους νοικοκυραίους…
Σκατά στον τάφο του Δένδια (που ‘σαι ρε Σκληροπυρηνικέ!)
Βλαδίμηρος
27 Ιανουαρίου, 2013 6:50 μμ
Σιγά, εξεγερμένο γεροντοπαλίκαρο, μη σκίσεις κανένα καλσόν!
Ακούς εκεί να μην τους αφήσουν οι νοικοκυραίοι να μαγειρεύουν!!! Σε τι κόσμο ζούμε!!!
Αμ, βέβαια, θα είπε η γυναίκα, αυτοί δε θέλουν να γίνουν ιδιοκτήτες στη θέση της ιδιοκτήτριας, αλλά, μαγείρισσες στη θέση της μαγείρισσας. Ε, όχι, να της φάτε και τη θέση! ΛΟΛ.
oldboy9
28 Ιανουαρίου, 2013 9:55 πμ
Μια διευκρίνιση ρε Βλαδίμηρε, είσαι νοικοκυρούλης ή υποτακτικός του Δένδια? Φυσικά υπάρχει και τρίτη εκδοχή…
katy
28 Ιανουαρίου, 2013 8:44 πμ
Βλαδίμηρε, ειλικρινά, δεν μπορώ να θυμηθώ τον μεταξύ μας διάλογο σε αυτήν την ανάρτηση. Μιλάτε για διαγραφές σχολίων. Τα συγκεκριμένα σχόλια τα κάνατε στη συγκεκριμένη ανάρτηση ή σε κάποια άλλη παρόμοια; Επειδή η Anakata-dyomenh έχει εκφραστεί στο παρελθόν για το θέμα της διαγραφής σχολίων, δεν νομίζω ότι θα έκανε κάτι τέτοιο, σε δική της ανάρτηση.
Βλαδίμηρος
28 Ιανουαρίου, 2013 10:53 πμ
Katy,
όπως πάντα, έχετε δίκιο. Τα σχόλια στα οποία αναφέρομαι έγιναν στην ανάρτηση «Μια πόλη ανάποδα : για τις επιθέσεις της κυβέρνησης στα αυτοδιαχειριζόμενα στέκια και στα κοινωνικά κέντρα». Ζητάω συγνώμη από την Ανακαταδυόμενη. Ειλικρινά, με προβλημάτισε κι εμένα το θέμα, γιατί η γελαστή εικόνα κοριτσιοπύ που έχει μαζί με το νικ της, δεν προδιαθέτει για λογοκρισία. Αν μπορεί ας το παραβλέψει, Είμαι πολύ απασχολημένος και καμιά φορά μπερδεύομαι. Θα δείτε και το σχόλιό μου για τον Ντραλούκα. Ευχαριστώ, πάντως, για την ανταπόκριση.
katy
28 Ιανουαρίου, 2013 11:33 πμ
Δεν είναι χαμόγελο αυτό στο άβατάρ της. Ουρλιαχτό είναι (από την ταινία Ψυχώ)! 🙂
koula
28 Ιανουαρίου, 2013 11:37 πμ
δεν είναι ηλίθιος… άλλο πράγμα είναι 😉
Βλαδίμηρος
28 Ιανουαρίου, 2013 8:33 μμ
Katy,
Για το ουρλιαχτό που το πέρασα για χαμόγελο, παρόλο που γράφει και «ΨΥΧΩ» κάτω αριστερά, ας προστεθεί κι αυτό στη λίστα των λαθών μου. Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι : Ενός κακού προκειμένου, μύρια έπονται.
Υ.Γ. Είμαι πάντα πρόθυμος να αναγνωρίσω τα λάθη μου. Γιατί σας κάνει εντύπωση;
Βλαδίμηρος
28 Ιανουαρίου, 2013 11:06 πμ
Ντραλούκα,
μεγάλη μέρα σήμερα για σένα : παραδέχομαι ότι έκανα λάθος και ζητώ από την Αναδυομένη να σβήσει το σχετικό σχόλιό μου. Έχεις δίκιο : η συμφωνία, σύμφωνα με τους αντισυμβαλλόμενους, ήταν για 2 χρόνια, ενώ σε μερικούς μήνες τους ζητήθηκε να εγκαταλείψουν το χώρο. Μια και η συμφωνία ήταν προφορική, δεν μπορούσαν να το αποδείξουν και έφυγαν. Φυσικά, καλύτερα θα ήταν να κάνουν γραπτή συμφωνία, πάντως, έτσι κι αλλιώς, η στάση της ιδιοκτήτριας ήταν απαράδεκτη, αν μάλιστα έγινε κατόπιν πιέσεων της ασφάλειας.
Μόνο που το λάθος μου μπορούσες να μου το υποδείξεις χωρίς να βρίζεις.
Anakata-dyomenh
28 Ιανουαρίου, 2013 2:16 μμ
Λοιπόν, επιβεβαιώνω ότι δεν έχει σβηστεί σχόλιό σου, καθώς η δική μου στάση είναι γενικώς να μη σβήνω σχόλια εκτός απο σπαμ ή απειλητικά, ρατσιστικά μηνύματα. Σε αυτή τη βάση κάποια τέτοιου είδους μηνύματα εχουν ήδη πάει στα σπαμ (αλλά όχι δικά σου).
Τώρα σχετικά με τη συζήτηση παραπάνω, προφανώς υπήρξε συνεννόηση και προφορική συμφωνία που σύντομα θα γινόταν γραπτή, η οποία καθυστέρησε για λόγους γραφειοκρατίας από όσο γνωρίζω, ή τέσπα άλλων κωλυμάτων που δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω ακριβώς. Οπότε όλες οι εργασίες εκεί έγιναν με βάση την προφορική συμφωνία και με βάση ότι σύντομα θα γινόταν και γραπτή.Οπότε όλα τα σχόλια παραπάνω για «χτίσιμο σε ξένο οικόπεδο» κτλ προφανέστατα είναι άτοπα. Για μένα το σημαντικό κομμάτι δεν είναι προφανώς μόνο η στάση της ιδιοκτήτριας αν και καθοριστική, αλλά η εμπλοκή «άλλων» πράγμα που φανερώνει ότι το θέμα λοιπόν δεν ειναι αν ένα κτήριο είναι κατειλημμένο κάθε φορά ή όχι (εδώ δεν υπήρξε καμία κατάληψη) αλλά ότι το κράτος ενοχλείται έντονα απο την αυτοοργάνωση στις γειτονιές και κάθε τέτοια προσπάθεια προσπαθεί να την καταστείλει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο,είτε με απευθείας καταστολή, είτε με έμμεση όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, είτε με λογική παρακράτους όπως αμέτρητες περιπτώσεις καψίματος ή επιθέσεων σε στέκια που είναι γνωστές κατά καιρούς.
Anakata-dyomenh
28 Ιανουαρίου, 2013 2:25 μμ
Βλαδίμηρε, δεν έχω καταλάβει ποιο σχόλιο θέλεις να σβήσω, αν εννοείς αυτό με το οικόπεδο, λέω να μη το σβήσω αφού έχετε ήδη κάνει ολόκληρη συζήτηση πάνω σε αυτό (εκτός κι αν το θέλεις πολύ οπότε θα πρέπει να σβήσω ολόκληρη τη συζήτηση πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να μου το ζητήσουν όλοι όσοι συμμετείχαν στη συζήτηση).
katy
28 Ιανουαρίου, 2013 2:47 μμ
Αna, νομίζω ότι σήμερα ο //γράφος, έζησε (και μαζί του και όλοι εμείς) μοναδικές στιγμές. Από τη μια (ο καλός μου) ο Dr προτείνει στον Βλαδίμηρο να πάνε ΜΑΖΙ στο συγκεκριμένο χώρο (παραβλέπω το γεγονός ότι θέλει να τον αφήσει εκεί, ως κατσαρίδα) και ο Βλαδίμηρος παραδέχεται κάποιο λάθος που είχε κάνει, σε σχετική συζήτηση με τον Dra. Σουρεάλ στιγμές! Τύφλα να’ χει ο Bunuel! 🙂
Anakata-dyomenh
28 Ιανουαρίου, 2013 2:55 μμ
Γεια σου Katy (long time no see 🙂 εγώ είμαι η εξαφανισμένη, ξέρω),
χαχαχαχαχαχαχ επειδή λείπω καιρό από το σχολιασμό, μάλλον χάνω πολλά επεισόδια. Χαίρομαι που έγινε προσπάθεια για αλληλοκατανόηση όπως και να έχει :)))) ας είν’ και σουρεάλ…
DrAluca
28 Ιανουαρίου, 2013 3:45 μμ
Κατα τας γραφας αγαπητη πυργοδεσποινα ο σουρεαλισμος η ο ντανταισμος θα επικρατησει once again στην πλαση… 😉
Χαμογελατε…
Βλαδίμηρος
28 Ιανουαρίου, 2013 8:35 μμ
Anakata-dyomenh
Το σχόλιο που θέλω να σβήσεις είναι το πρώτο-πρώτο που περιέχει το λάθος, που νόμισα ότι τα 2 χρόνια είχαν περάσει και επομένως η συμφωνία είχε εκπληρωθεί και από τα δύο μέρη, αυτό που απευθύνεται στη Λασκαπιλιάτα. Επίσης θα έπρεπε να σβηστεί και αυτό στο οποίο μιλάω για σβήσιμο του σχολίου μου, που δεν έγινε ποτέ. Αν πάλι δημιουργούνται άλλα ζητήματα με το σβήσιμο, δεν πειράζει, ας μείνουν.
Πάντως για το θέμα του χτισίματος σε ξένο οικόπεδο, ο νόμος λέει ακριβώς αυτό, ότι ο κύριος του οικοπέδου γίνεται κύριος και του σπιτιού, που χτίστηκε στο δικό του οικόπεδο.
Δε νομίζω όμως ότι το κράτος ενοχλείται από την «αυτοοργάνωση». Γιατί, άραγε; Φοβάται μήπως γίνει η κοινωνία ελευθεριακή, με το καλό παράδειγμα των αυτοδιαχειριζόμενων στεκιών και της συλλογικής κουζίνας, ή, των άλλων αθώων δραστηριοτήτων; Δεν πιστεύω να είναι τόσο χαζοί.
Anakata-dyomenh
28 Ιανουαρίου, 2013 8:59 μμ
Αν δεν έχουν πρόβλημα και οι υπόλοιποι που συμμετέχουν στη συζήτηση, να το σβήσω. Οπότε περιμένω να ακουσω τυχόν αντιρρήσεις πρώτα και μετά το σβήνω.
Πάντως ακόμα κι αν λέει έτσι ο νόμος προφανώς δε μιλάμε για χτίσιμο κάποιου πράγματος εδώ αλλά για βελτιώσεις του κτηρίου που ήταν ερείπιο.
Το κράτος φυσικά και φοβάται την αυτοοργάνωση και οποιαδήποτε αντίσταση που μπορεί να συλλογικοποιηθεί ή ιδέες που μπορούν να διαχυθούν που το κράτος θεωρεί «επικινδυνες». Δε χρειάζεται να συζητήσουμε καν γιατί. Το γεγονός ότι τέτοιοι χώροι χτυπιούνται από κράτος και παρακράτος το αποδεικνύει. Το αποδεικνύει και η ίδια η «επέμβασή» του στη συγκεκριμένη περίπτωση που συζητάμε, γιατί αν δεν είχαν θέμα δε θα ασκούσαν πιέσεις κατευθείαν μετά απο την πρώτη εκδήλωση όπως διαβάζουμε παραπάνω… Νομίζω ότι είναι κοινή λογική. Και για να αντιστρέψω τη συζήτηση, εσύ γιατί νομίζεις ότι ασκήθηκαν πιέσεις; Γιατί οι αστυνομικοί σιχαίνονται τα ρεμπέτικα ή γιατί δεν τους αρέσουν οι προβολές ταινιών του Βέγγου; Ή γιατί έχουν θέμα προσωπικό με τις αντιεμπορευματικές δραστηριότητες;
Φάνης Μπ.
28 Ιανουαρίου, 2013 10:30 μμ
Εγώ θα πρότεινα να μη σβήσετε τίποτα, γιατί είναι σημαντικό να φαίνεται ότι κάποιοι θαμώνες, χωρίς να κατανοούν ή έστω να διαβάζουν ένα κείμενο, μιλούν μόνο και μόνο για να κάνουν φλέιμινγκ…
Βλαδίμηρος
30 Ιανουαρίου, 2013 2:33 πμ
Anakata-dyomenh
1) Αυτό που έγραψα για το σπίτι σε ξένο οικόπεδο ισχύει και για τις επισκευές και για τις βελτιώσεις. Όλα αυτά ανήκουν στον κύριο του οικοπέδου. Αυτό που μπορεί να κάνει αυτός που έχτισε το σπίτι ή έκανε τις επισκευές ή βελτιώσεις είναι να ζητήσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα «περί αδικαιολόγητου πλουτισμού», τα έξοδα που έκανε για το χτίσιμο, ή ότι άλλο έκανε στο ξένο οικόπεδο. Εφόσον μάλιστα η ιδιοκτήτρια δεν κατέβαλε το αντίτιμο (τα δύο χρόνια χωρίς νοίκι) έχουν κάθε δικαίωμα να απαιτήσουν δικαστικά το ποσό που κατέβαλαν για τα υλικά και την εργασία που χρειάστηκε η ανακαίνιση του χώρου.
2) Το κράτος δε φοβάται τη «θεωρία» του αναρχισμού, αλλά, την πράξη : δολοφονίες, σπασίματα, καψίματα, φθορές περιουσιών, κλπ. Τα υπόλοιπα για αυτοοργάνωση, αυτοδιαχείριση, άμεση δημοκρατία, αντικοινοβουλευτική δράση, στοχοποίηση των κομμάτων γενικά, κατηγορίες κατά της ιεραρχίας, των ηγετών, της κομματικής οργάνωσης και πειθαρχίας, όχι μόνο δεν τα φοβάται , γιατί είναι απλά λόγια του αέρα, αλλά, πολλά από αυτά το εξυπηρετούν, γιατί αφοπλίζουν το προλεταριάτο και το παραδίνουν δεμένο χειροπόδαρα στο αστικό κράτος.
Εκείνο δε που εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο το αστικό κράτος είναι η εχθρότητα των αναρχικών για κάθε εξουσία και φυσικά για την εξουσία των εργατών. Όταν λέει κάποιος ότι είναι κατά της εξουσίας των αφεντικών, αλλά, συγχρόνως και κατά της εξουσίας των εργατών, στην ουσία βοηθάει τα αφεντικά να διατηρήσουν τη δική τους εξουσία. Όταν κάποιος λέει στους εργάτες που αντιμετωπίζουν έναν κρατικό μηχανισμό πάνοπλο και άριστα οργανωμένο (με τα Σώματα Ασφαλείας και με το στρατό, που έχει την ιεραρχία του, τα επιτελεία του και την πειθαρχία του) ότι δεν χρειάζονται ούτε ηγέτες, ούτε πειθαρχία, ούτε οργάνωση, ούτε κόμμα (δηλαδή, επιτελείο της επανάστασης), αυτός, όσο καλές προθέσεις κι αν έχει, σίγουρα, καλεί τους εργάτες να πάνε σαν πρόβατα στη σφαγή.
3) Θα παραθέσω μερικές σκέψεις του Ένγκελς για τους αναρχικούς :
α) «Όσο για τους αναρχικούς, αυτοί φαίνεται ότι δεν απέχουν πολύ από την αυτοκτονία. Τούτη η παθιασμένη πυρετώδης φούρια, τούτο το πυροτέχνημα των δολοφονιών που δεν έχουν κανένα νόημα και, αν το καλοεξετάσεις, είναι πληρωμένες και μονταρισμένες από την αστυνομία, δεν μπορεί να μην ανοίξει τα μάτια και του αστισμού για τον αληθινό χαρακτήρα αυτής της προπαγάνδας των φρενοβλαβών και βαλτών πρακτόρων. Ακόμα και η αστική τάξη τελικά θα κρίνει ότι είναι ανόητο να πληρώνει την αστυνομία – και διαμέσου της αστυνομίας τους αναρχικούς – για να τινάζουν στον αέρα αυτούς τους ίδιους τους αστούς οι οποίοι τους πληρώνουν. Κι αν τώρα κινδυνεύουμε κι εμείς να δεινοπαθήσουμε από την αστική αντίδραση, τελικά θα βγούμε κερδισμένοι, διότι αυτή τη φορά θα μπορέσουμε να αποδείξουμε σε όλους ότι εμάς και τους αναρχικούς μας χωρίζει άβυσσος».
β) «Μολονότι ο αναρχισμός, αυτή η γελοιογραφία του εργατικού κινήματος έχει διαγράψει την κορυφαία καμπύλη της διαδρομής του, ωστόσο, οι κυβερνήσεις της Ευρώπης και της Αμερικής ενδιαφέρονται τόσο πολύ να τον κρατήσουν στη ζωή και ξοδεύουν τόσο πολύ χρήμα για την υποστήριξή του, ώστε εμείς δεν μπορούμε να μένουμε απαθείς για τους άθλους των αναρχικών».
γ) «Οι αναρχικοί αυτοκτονούν κάθε χρόνο και κάθε χρόνο ξαναγεννιούνται από τη στάχτη τους. Κι αυτό θα συνεχίζεται, ωσότου, κάποτε στο τέλος, τον αναρχισμό θα αρχίσουν να τον διώκουν στα σοβαρά. Είναι η μοναδική σοσιαλιστική αίρεση, που μπορεί πράγματι να εκμηδενιστεί με τις διώξεις…
Για τούτο και οι τωρινές διώξεις των αναρχικών στη Γαλλία θα κάνουν ζημιά σ’ αυτή τη συμμορία, μόνο στην περίπτωση που οι διώξεις αυτές δε θα γίνονται απλώς για τα μάτια, δε θα είναι μια πλεκτάνη της αστυνομίας».
4) Σίγουρα την αστυνομία δεν την ενοχλούν τα ρεμπέτικα και ο Βέγγος, αλλά, τα άδεια μπουκάλια και άλλα συνηθισμένα αντικείμενα του νοικοκυριού, που λέει και ο Διαμαντόπουλος. Και όπως ξέρεις, δεν την ενοχλούσαν εδώ και μερικές δεκαετίες. Τι την έπιασε τώρα ξαφνικά; Θα δείξει. Αν πάντως φταίει ο Δένδιας προσωπικά, δεν τον βλέπω να πολυκαιρίζει στο υπουργείο.
Anakata-dyomenh
30 Ιανουαρίου, 2013 4:38 πμ
Βλαδίμηρε,
ας τα πάρουμε ένα-ένα… Καταρχήν, από όσο γνωρίζω δε ζητήθηκε κανένα ποσό ως αποζημίωση για τις εργασίες που έγιναν στο συγκεκριμένο χώρο. Η ανακοίνωση φαντάζομαι έγινε γιατί όταν κάνεις ένα διήμερο άνοιγμα στη γειτονιά και μαζεύεις τόσο κόσμο -επειδή πήγα στην εκδήλωση ξέρω ότι μάζεψε πάρα πολύ κόσμο της γειτονιάς όλων των ηλικιών- κι επειδή προφανώς υπήρξαν σχέδια και επαφές με κόσμο για μια σειρά από αντιεμπορευματικές δραστηριότητες όπως αναφέρεται, λογικά πρέπει να ενημερώσεις όλο αυτόν τον κόσμο για την αποχώρησή σου και τους λόγους. Οι άνθρωποι με ανοιχτή εκδήλωση έκαναν το άνοιγμά τους και προφανώς ανοιχτά ενημερώνουν και για την αποχώρησή τους. Δεν έχει νόημα λοιπόν προφανώς να συζητάμε εμείς εδώ το νομικό πλαίσιο και όλα τα σχετικά, αν και καταλαβαίνω τι λες.
Βλέπω ότι μιλάς για αναρχικά στέκια ειδικά. Δεν ξέρω αν το συγκεκριμένο στέκι δηλώνει αναρχικό, δε βλέπω κάτι τέτοιο τουλάχιστον,πάντως σίγουρα δηλώνει ότι έχει οριζόντιες αντιιεραρχικές δομές σύμφωνα με την περιγραφή της ομάδας. Δεν έχει σημασία αυτό όμως. Ξέρεις ότι έχουν υπάρξει ανάλογες επιθέσεις και «πιέσεις» και σε στέκια γειτονιάς που προέρχονται από την αριστερά ή ακόμα και σε λαϊκές συνελεύσεις, οπότε δεν υπάρχει λόγος να εστιάζουμε σε στέκια και χώρους που προέρχονται από τον αναρχικό χώρο μόνο, παρόλο που αυτά χτυπήθηκαν περισσότερο τελευταία και μονίμως!!! Δεν είναι τυχαίο ότι τον τελευταίο καιρό χτυπήθηκαν ανελέητα μπλοκ γειτονιών και λαϊκών συνελεύσεων στις πορείες. Κάτι λέει ΚΑΙ αυτό. Προφανώς λοιπόν το θέμα της αυτοοργάνωσης στις γειτονιές ενοχλεί! Γιατί αν σε επίπεδο γειτονιάς ξεκινήσουν πχ κινήσεις κατά των κατασχέσεων ή κινήσεις κατά της διακοπής ρεύματος ή κινήσεις κατά των μαγαζιών αγοράς χρυσού, ή κινήσεις κατά της δημιουργίας ιδιωτικών πάρκινγκ εις βάρος ελεύθερων χώρων ή αντιφασιστικές κινήσεις ή κινήσεις δημιουργίας νέων σωματείων κτλ και αυτές γενικευτούν, ναι θα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα για το σύστημα, (που προφανώς σε πολλές γειτονιές τέτοιες δραστηριότητες υπάρχουν ήδη). Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι τα άδεια μπουκάλια στα στέκια (αυτό είναι το πρόσχημα προφανώς… σε οποιοδήποτε στέκι που κάνει εκδηλώσεις με μεγάλη συμμετοχή κόσμου μπορουν να βρεθούν άδεια μπουκάλια μετά από εκδήλωση ή και στοιχειώδη πράγματα για περιφρούρηση ή μάσκες εφόσον αυτά τα στέκια βάλλονται διαρκώς και από φασίστες… εδώ μάσκες φορουσαν οι μισές γιαγιάδες και παππούδες που έφαγαν τα δολοφονικά χημικά στο Σύνταγμα πέρυσι, τι συζητάμε, τη δαιμονοποιημένη από τα ΜΜΕ δήλωση του Διαμαντόπουλου; Φαντάζομαι φώτος από το Σύνταγμα αν δεν πήγες ποτέ, έχεις δει).
Επομένως, η αυτοοργάνωση δεν είναι απλώς μια θεωριούλα για να έχουμε να λέμε αλλά σημαίνει και ουσιαστικές κινήσεις και μια ολόκληρη αλλαγή αντίληψης για το πώς μπορούν να οργανωθούν τα πράγματα χωρίς να περιμένει ο καθένας έναν σωτήρα να έρθει να τον σώσει ως πρόβατο (κάτι που συχνά προτάσσουν τα κόμματα και πράγμα που βολεύει το σύστημα πολύ περισσότερο).
Δείχνεις να διακατέχεσαι από μια αναρχοφοβία πάντως ή τέσπα το να μου παραθέτεις αποσπάσματα από «ευαγγέλια» άλλων εποχών δε μου λέει κάτι, ούτε απαντάει στο γιατί υπάρχει τέτοια καταστολή σε τέτοιες κινήσεις και εγχειρήματα στην εποχή μας από το κράτος και τα τσιράκια τους (βλ. φασίστες για να μην υπάρχει καμία παρανόηση). Νομίζω ότι η προσέγγιση ότι όλο αυτό είναι πρωτοβουλία απλώς ενός Δένδια και κάθε Δένδια είναι αφελής (άλλο αν επιλέχθηκε να παιχτεί αυτό το παιχνίδι αυτή τη στιγμή με τέτοιους όρους θεάματος και εντυπώσεων για διάφορους λόγους). Απλώς ο συγκεκριμένος είναι και απροκάλυπτα εκφραστής της φασιστικής πτέρυγας και δε μπαίνει καν στον κόπο να παίξει το παιχνίδι πιο διακριτικά. Επίσης, κάνεις το λάθος να εξομοιώνεις την αναρχία με την ακραία βία (δεν έχεις επιλέξει προφανώς τυχαία τα συγκεκριμένα αποσπάσματα, που ούτε λίγο ούτε πολύ ταυτίζουν την αναρχία με συμμορία, δολοφόνους και χρηματοδοτούμενους (από τον Σόρος; :))) και αυτό είναι κάτι που κάνουν διαρκώς συγκεκριμένες μερίδες του συστήματος, με τις οποίες όπως καταλαβαίνεις διαφωνώ κάθετα και δεν υπάρχει και λόγος να κάνω εδώ ανάλυση του τι σημαίνει αναρχία, βιβλιαράκια υπάρχουν ιστορικά και θεωρητικά, αν ενδιαφέρεσαι να διαβάσεις.
Πάντως, αν και εδώ και καιρό χάνω πολλά πράγματα από τον σχολιασμό και δεν έχω ολοκληρωμένη εικόνα, από τις αντιδράσεις του κόσμου εδώ και από τη ξεχωριστή ανάρτηση που έγινε για σένα, καταλαβαίνω ότι πυροδοτείς συχνά πυκνά αντιδράσεις στο σχολιασμό, όχι μόνο γιατί ο κόσμος δε συμφωνεί μαζί σου, αλλά γιατί σου αρέσει και λιγο το παιχνίδι της πρόκλησης για την πρόκληση, όπως λέει και ο Φάνης… Σχετικά με τα σχόλια παραπάνω δε νομίζω ότι υπάρχει τελικά λόγος να σβηστεί κάτι, εφόσον ολόκληρος ο σχολιασμός έχει βασιστεί σε συγκεκριμένα σχόλια, τα οποία αναφέρεις κι εσύ σε διάφορα άλλα σημεία του σχολιασμού, οπότε θα πρέπει μετά να πάρω το τσεκούρι να κόψω τα πάντα, το οποίο δεν είναι όπως είπαμε το στοιχείο μου.
Βλαδίμηρος
29 Ιανουαρίου, 2013 12:22 μμ
Να κι ένας άνθρωπος που με το που έσκασε στον //γράφο κατάλαβε με τη μία την ουσία των σχολίων μου! Μιλάω μόνο και μόνο για να κάνω φλέιμινγκ. Μόνο που δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς σημαίνει «φλέιμινγκ». Ας κάνει τον κόπο να μου το εξηγήσει, για να μην καταφύγω σε ψυχαναλυτή. Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Φάνης Μπ.
29 Ιανουαρίου, 2013 2:06 μμ
to apopanw sxolio einai flamming
Η αλήθεια είναι ότι θέλουμε δε θέλουμε , πάντα πετυχαίνουμε τα σεντονάκια σας σχεδόν σε όλα τα ποστ ατο παρόν μπλογκ , μάλιστα έχετε ένα ποστ στο όνομά σας , ας είναι , δε ζηλεύουμε
https://parallhlografos.wordpress.com/2012/12/11/vladimir/
Αλλά κάνετε τον κόπο και καταφύγετε σε ψυχαναλυτή , δεν είναι κακό , μην περιμένετε τέτοιες δύσκολες λύσεις από άλλους σχολιαστές του διαδικτύου (εκτός αν κάποιοι είναι και κανονικοί ψυχαναλυτές)
Βλαδίμηρος
30 Ιανουαρίου, 2013 12:50 πμ
Αρνείστε τη βοήθειά σας; Δεν είναι σωστό. Δε ζήτησα τη βοήθεια άλλων, αλλά τη δική σας μια και καταλάβατε ότι σχολιάζω «μόνο και μόνο για να κάνω φλέιμινγκ», ότι κι αν αυτό σημαίνει. Με το δεύτερο σχόλιό σας με μπερδέψατε χειρότερα.
Βλαδίμηρος
5 Φεβρουαρίου, 2013 3:11 πμ
@Anakata-dyomenh
Πρώτα-πρώτα, έπρεπε να ζητηθεί ένα ποσό για τις εργασίες που έγιναν. Τώρα, πώς θα αποδεικνυόταν η προφορική συμφωνία, είναι άλλο θέμα. Νομικά, είχαν το δικαίωμα.
Τώρα, για τις «αντιεμπορευματικές δραστηριότητες».
Αν και το εμπόριο υπάρχει από την αρχαιότητα, μόνο στον καπιταλισμό η οικονομία βασίζεται εξολοκλήρου στην ανταλλαγή των προϊόντων και όλα τα προϊόντα (υλικά και πνευματικά) για να ανταλλαχθούν και να κυκλοφορήσουν γίνονται εμπορεύματα. Η εμπορευματοποίηση γίνεται καθολικό φαινόμενο μόνο στην καπιταλιστική κοινωνία. Όταν κάποιος είναι κατά της εμπορευματοποίησης μπορεί να χτυπάει τον καπιταλισμό και την εμπορευματική παραγωγή είτε σαν εκπρόσωπος μιας τάξης του παρελθόντος, είτε μιας τάξης του μέλλοντος, είτε σα μικροαστός, είτε σαν εργάτης. Ο μικροαστός είναι αντίθετος στην εμπορευματοποίηση γιατί αυτή συμβαδίζει με την εξέλιξη του καπιταλισμού κι αυτή καταστρέφει το μικροαστό μέσω του ανταγωνισμού. Το μικροαστό τον συμφέρει να αναχαιτιστεί αυτή η εξέλιξη για να σωθεί από τον αφανισμό. Ο εργάτης είναι κι αυτός αντίθετος με την εμπορευματοποίηση, αλλά ξέρει πως αυτή θα καταργηθεί μόνο με τη μετάβαση στην αταξική κοινωνία μέσω του σοσιαλισμού και της δικτατορίας του προλεταριάτου. Τον εργάτη τον συμφέρει η εξέλιξη του καπιταλισμού, γιατί προετοιμάζει το έδαφος για την ανατροπή του.
Οι προσπάθειες να καταργηθεί η εμπορευματοποίηση με τις «αντιεμπορευματικές δραστηριότητες» είναι ο ευσεβής πόθος να καταργηθεί ο καπιταλισμός χωρίς ταξική πάλη. Και όχι για να φτάσουμε στην αταξική κοινωνία αξιοποιώντας όλα τα επιτεύγματα του καπιταλισμού, αλλά, ξαναγυρνώντας στην πρωτόγονη κομμουνιστική κοινωνία, χωρίς εμπόριο και με άμεση ανταλλαγή των προϊόντων, που συμβάδιζε μόνο με ένα αρκετά χαμηλό επίπεδο ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων. Για να επιβάλλεις σχέσεις άμεσης ανταλλαγής προϊόντων μεταξύ των παραγωγών στη σημερινή κοινωνία, σημαίνει ότι θα αρνηθείς τη μεγάλη βιομηχανία και θα κάνεις ένα τεράστιο άλμα προς τα πίσω. Η εξέλιξη του καπιταλισμού είναι μονόδρομος για το σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό.
Για τις επιθέσεις στα στέκια να μην το συζητήσουμε. Εμένα με ενδιαφέρει αν χτυπήθηκαν από το κράτος και όχι από χρυσαυγίτες. Για το κράτος και ειδικά για στέκια αναρχικών ξέρω ότι υπάρχουν πολλές δεκαετίες και μόνο τώρα άρχισαν να ενοχλούνται από το κράτος. Και, φυσικά το σπουδαιότερο «στέκι», που υποστηρίζει ΟΛΕΣ τις βίαιες και παράνομες δραστηριότητες και προτρέπει σ’ αυτές, το περιβόητο ιντιμίντια, προστατεύεται από το ίδιο το κράτος (ο Σφακιανάκης, προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει δηλώσει «εμείς το ιντιμίντια το υποστηρίζουμε»!).
Λες ότι «τον τελευταίο καιρό χτυπήθηκαν ανελέητα μπλοκ γειτονιών και λαϊκών συνελεύσεων στις πορείες». Χτυπήθηκαν έτσι στην ψύχρα, χωρίς να έχει προηγηθεί τίποτα; Δε θέλω να δικαιολογήσω την επίθεση, απλά, θέλω να ξεκαθαρίσω αν η επίθεση οφείλεται στο ότι ήταν «μπλοκ γειτονιών και λαϊκών συνελεύσεων», ή σε κάτι άλλο, που δε συνέβαινε σε άλλα τμήματα της πορείας.
Μιλάς για «κινήσεις» κατά των κατασχέσεων, της διακοπής ρεύματος, μαγαζιών αγοράς χρυσού, ιδιωτικών πάρκινγκ και ελεύθερων χώρων, κινήσεις αντιφασιστικές, δημιουργίας σωματείων, κλπ.
Ας αφήσουμε τις δύο τελευταίες που δε φαντάζομαι να εμποδίστηκαν κι ας δούμε τα υπόλοιπα : είναι κινήσεις μικροαστών που είτε θέλουν να διατηρήσουν την περιουσία τους (οι δύο πρώτες), είτε πρέπει να εμποδιστούν να την πουλήσουν για να τα βγάλουν πέρα την εποχή της κρίσης (δεύτερη περίπτωση). Το θέμα της δημιουργίας ιδιωτικών πάρκινγκ (αν ήταν δημοτικά, μήπως θα τα ενέκρινες;) εις βάρος «ελεύθερων χώρων», δεν το πολυκατάλαβα : Αυτός ο «ελεύθερος» χώρος σε ποιον ανήκε; Ήταν του δήμου και τον πούλησε σε ιδιώτη για να γίνει πάρκινγκ; Γιατί καμιά φορά, είναι ιδιωτικός χώρος και μόλις πάει να τον αξιοποιήσει ο ιδιοκτήτης του, ξεσηκώνεται η «γειτονιά», δηλαδή καμιά 50αριά άτομα, με προσωπικά συμφέροντα και απαιτούν δυναμικά, με πλήρη ανοχή του κράτους, να ματαιωθεί το έργο. Αυτό έγινε με τη βίλα Ζωγράφου, που θα γινόταν μολ και υπόγειο γκαράζ σε ιδιωτικό χώρο (νομίζω ότι το μολ θα ήταν της ιδιοκτήτριας και το γκαράζ του δήμου) και τελικά ματαιώθηκε. Αν δεν κάνω λάθος, υπάρχει κατάληψη μέχρι σήμερα και δεν την ενοχλεί κανείς.
Στου Ζωγράφου, πάντως, το «κίνημα», κάποια στιγμή, φανέρωσε το μυστικό. Μετά από πολλά και διάφορα περί περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επειδή θα συνέρρεε κόσμος από όλη την Αθήνα για να πάνε στο μολ και τα αυτοκίνητά τους θα μόλυναν τον αέρα και ότι θα δημιουργιόταν κυκλοφοριακό χάος, κτλ., γράφτηκε και ότι το μολ θα έκλεινε τα μαγαζάκια που βρίσκονταν στου Ζωγράφου. Κι επειδή οι μαρξιστές ψάχνουμε πάντα να βρούμε το οικονομικό κίνητρο πέρα από τα παχιά λόγια για περιβάλλον και τα συναφή, νομίζω ότι αυτός ήταν ο λόγος που τελικά δεν έγινε ούτε το μολ ούτε το γκαράζ.
Γράφεις πως αν γενικεύονταν τέτοιες «κινήσεις», «ναι θα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα για το σύστημα». Το κακό για τις «κινήσεις» αυτές είναι ότι δεν μπορούν να γενικευτούν, γιατί εκτός από αντιδραστικές (θέλουν να γυρίσουν τον τροχό της ιστορίας προς τα πίσω) είναι και ουτοπικές. Είναι δύσκολο να πείσεις τον άλλο ότι η επιστροφή σε πρωτόγονες μορφές παραγωγής και ανταλλαγής είναι κάτι καλό.
Ας πούμε, όμως, ότι θα μπορούσαν να γενικευτούν. Τότε θα είχαμε μια κοινωνία μικροπαραγωγών, που θα αντάλλασσαν τα προϊόντα τους χωρίς να μεσολαβούν οι έμποροι. Θα έπρεπε, όμως, να συνεννοηθούν και να δώσουν όρκο ότι δε θα προσπαθούσε κανένας να βελτιώσει την παραγωγή, να χρησιμοποιήσει πιο αποδοτικά εργαλεία από αυτά που θα υπήρχαν τη στιγμή που θα κυριαρχούσε αυτή η μορφή και θα αντικαθιστούσε τον επάρατο καπιταλισμό, ούτε θα επιτρεπόταν καμιά βελτίωση στον τρόπο και στη μέθοδο παραγωγής, ούτε καμιά εφεύρεση κάποιας καλύτερης μηχανής από αυτή που θα υπήρχε εκείνη τη στιγμή, γιατί όλα αυτά θα αύξαιναν την αποδοτικότητα της εργασίας και η αυξημένη παραγωγή θα δημιουργούσε τη δυνατότητα για εκμετάλλευση ξένης εργατικής δύναμης και θα απαιτούσε το χωρισμό της παραγωγής από την ανταλλαγή, δηλαδή, της δημιουργίας ξανά (Τζήμερος!) του επάρατου εμπορίου και αργά ή γρήγορα θα ξαναφτάναμε εδώ που βρισκόμαστε.
Εκτός και μου πεις ότι με αυτές τις «κινήσεις» δε θα γυρίζαμε πίσω, αλλά, θα καταφέρναμε να φτιάξουμε την αταξική κοινωνία. Μακάρι να γινόταν έτσι, χωρίς εξεγέρσεις, επαναστάσεις, χωρίς αίμα χυμένο και απώλεια ζωών, χωρίς βιαιότητες, μόνο που αυτό είναι πολύ ωραίο για να είναι αληθινό και δυστυχώς αυτές οι «κινήσεις», όσο καλοπροαίρετες και αν είναι, λειτουργούν αποπροσανατολιστικά και αντί να καταλύουν, διαιωνίζουν τον καπιταλισμό.
Λες : «η αυτοοργάνωση δεν είναι απλώς μια θεωριούλα για να έχουμε να λέμε αλλά σημαίνει και ουσιαστικές κινήσεις και μια ολόκληρη αλλαγή αντίληψης για το πώς μπορούν να οργανωθούν τα πράγματα χωρίς να περιμένει ο καθένας έναν σωτήρα να έρθει να τον σώσει ως πρόβατο». Μα, η «αυτοοργάνωση» είναι μια θεωριάρα, που λέει να δημιουργήσουμε μια «νέα» κοινωνία, επιστρέφοντας σε μια κοινωνία του παρελθόντος και βέβαια δε χρειάζεται και πολύ μυαλό για να την αφομοιώσεις, όπως δε θα χρειαζόταν πολύ μυαλό για να καταργήσουμε τα μαχαίρια και τα πιρούνια και να τρώμε με τα δάχτυλα, όπως μερικοί άραβες, ή με το στόμα όπως τα ζώα.
Γι’ αυτό οι τρομοκρατημένοι από τον καπιταλισμό μικροαστοί διδάσκουν την «επιστροφή στη φύση» και τα κρατικά κανάλια μας δείχνουν πολλά τέτοια παραδείγματα ανθρώπων μορφωμένων, που παράτησαν τις καταραμένες πόλεις, όπου δεν έβρισκαν δουλειά και αγόρασαν ένα χτηματάκι, όπου καλλιεργούν ζαρζαβατικά και έχουν μια κατσικούλα και τις κοτούλες τους και ζουν μια ζωή ονειρεμένη και ειδυλλιακή!!!
Και βέβαια, αυτός ή αυτοί, που έβγαλαν ή διαδίδουν αυτή τη θεωριάρα παριστάνουν κι αυτοί τους σωτήρες και λένε αυτές τις ανεκδιήγητες σαχλαμάρες στα καημένα τα πρόβατα, για να τα αποτρέψουν από τους εγκληματίες μαρξιστές καθοδηγητές που έχουν δύσπεπτες και βίαιες θεωρίες για δικτατορίες του προλεταριάτου και άλλα τέτοια βδελύγματα και ανοσιουργήματα, που δεν προσιδιάζουν καθόλου στην αγαθή και ανεξίκακη φύση των προβάτων.
Για τα «ευαγγέλια», που λες, η μόνη απάντηση που έχω να δώσω είναι ότι «ευαγγέλια» κρατάνε όλοι οι προφήτες, είτε μαρξιστές είναι είτε αναρχικοί. Μόνο που τα «ευαγγέλια» των αναρχικών είναι βασισμένα στον ιδεαλισμό και τη μεταφυσική λογική – την «κοινή λογική», που δε δέχεται την εσωτερική αντίφαση των πραγμάτων και των φαινομένων (όπως ακριβώς και τα χριστιανικά ευαγγέλια), ενώ τα ευαγγέλια των μαρξιστών είναι βασισμένα στον υλισμό και τη διαλεκτική λογική, ακριβώς γιατί ο μαρξισμός δουλεύει όπως οι επιστήμες και πατάει και με τα τέσσερα πόδια στην πραγματικότητα, ενώ ο αναρχισμός πετάει στα σύννεφα, ακριβώς όπως όλες οι θρησκείες.
Φυσικά δεν μπορώ να σε πείσω, αν η ίδια δεν αποφασίσεις να διαβάσεις λίγες σελίδες από τα μαρξιστικά «ευαγγέλια». Ξέρω πως υπάρχει μια απέραντη προκατάληψη δημιουργημένη από τα «τσιράκια» της αστικής τάξης στον τομέα της διανόησης, στην τάξη των κ.κ. καθηγητάδων Πανεπιστημίων και λοιπών διανοουμένων της συφοράς, που πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Πολλοί από αυτούς παριστάνουν και τους μαρξιστές και πληρώνονται από την αστική τάξη για να διαστρεβλώνουν το μαρξισμό. Εκείνοι δε που είναι εντελώς για φτύσιμο είναι οι αστοί οικονομολόγοι, πανεπιστημιακοί ή όχι, που με περισσό θράσος διακηρύσσουν ότι ο μαρξισμός είναι ξεπερασμένος, επειδή έχει διατυπωθεί πριν ενάμιση αιώνα. Είναι σα να λέει ένας φυσικός ότι η αρχή του Αρχιμήδη δεν ισχύει γιατί έχει διατυπωθεί πριν 2,5 χιλιετίες!
Το «γιατί υπάρχει τέτοια καταστολή σε τέτοιες κινήσεις και εγχειρήματα στην εποχή μας από το κράτος και τα τσιράκια τους» δε χρειάζεται απάντηση. Είναι αυτονόητο πως το κράτος θα διώχνει όσους καταλαμβάνουν χώρους που του ανήκουν. Εκείνο που χρειάζεται απάντηση είναι γιατί μέχρι τώρα δεν το έκανε. Και είναι και πολλά άλλα πράγματα που δεν έκανε.
Τώρα, αν είναι όλα αυτά πρωτοβουλίες του Δένδια (όσο και να το βρίσκεις αφέλεια), θα δείξει. Πάντως, ο Δένδιας απέχει παρασάγγες από τον Πολύδωρα, που με σταυρωμένα χέρια, το Δεκέμβρη του 2008, σαν άλλος Νέρωνας, παρακολουθούσε το κάψιμο της Αθήνας.
Μου λες ότι κάνω το λάθος να εξομοιώνω την αναρχία με την ακραία βία. Γι’ αυτό το λάθος πρέπει να καταλογίσεις κι ένα μικρό ποσοστό ευθύνης στους ειρηνικούς καταληψίες της βίλας, για τα διάφορα αντικείμενα που βρέθηκαν μέσα (εκτός και τα θεωρείς αντικείμενα μεσαίας ή μικρής βίας). Τώρα, αν θεωρείς ότι αναρχία σημαίνει συλλογικές κουζίνες και ανταλλακτικά παζάρια, συνοδευμένα με μαθήματα ραπτικής, εντάξει, πάω πάσο. Θα χαμογελάσω συγκαταβατικά και θα προσπεράσω, για να καταπιαστώ μ’ αυτούς που θέλουν να τα κάνουν όλα λίμπα, να «κάψουν όλη την Ελλάδα», όπως έγραφαν το Δεκέμβρη του 2008 στο ιντιμίντια. Αλήθεια, αυτή τη μορφή αναρχίας την εγκρίνεις; Ή μήπως δεν τη θεωρείς αναρχία;
Υ.Γ. Από πού συνάγεται ότι ο Δένδιας είναι «απροκάλυπτα εκφραστής της φασιστικής πτέρυγας»; Επειδή λέει πως θα εφαρμόσει το νόμο και την τάξη;
simon
5 Φεβρουαρίου, 2013 11:30 πμ
«Υ.Γ. Από πού συνάγεται ότι ο Δένδιας είναι «απροκάλυπτα εκφραστής της φασιστικής πτέρυγας»; Επειδή λέει πως θα εφαρμόσει το νόμο και την τάξη;»
Ποιό «νόμο» και ποιά «τάξη» και ποιόν εκπροσωπούν αυτά δε ρωτάς ρε «μαρξιστή»; Ποιός τους φτιάχνει και για λογαριασμό ποιών δε σου λέει τίποτε ρε «αριστερέ»;
Δηλαδή θα υποστήριζες και τους νόμους της Νυρεμβέργης;
Αει στο διάλο, βδέλυγμα…
Βλαδίμηρος
5 Φεβρουαρίου, 2013 2:40 μμ
Τι έγινε, χασοδίκη; Υιοθετήσαμε και την τυπική φρασεολογία της ασφάλειας, που ζητούσε από τους κομμουνιστές να «αποκηρύξουν μετά βδελυγμίας τον κομμουνισμό και τις παραφυάδες του»; Σου είπανε ότι εκτός από τις παπαρδέλες και τη διαστρέβλωση χρειάζεται και μια βρισιά σαν κερασάκι στην τούρτα; Ας είναι, τον εαυτό σου μειώνεις.
Λοιπόν, κ. δογματικέ που θες να φορτώσεις το δογματισμό σου στους άλλους, εγώ κάνω διάκριση του «νόμου και της τάξης» που αφορούν την αντιμετώπιση του λαϊκού κινήματος και του «νόμου και της τάξης» που αφορά το κοινό ποινικό δίκαιο. Για σένα, το αργοκίνητο χασοδίκη, το κράτος είναι κράτος και ο «νόμος και η τάξη» πρέπει να χτυπιούνται έστω και αν αφορούν την απαγόρευση της ανθρωποκτονίας ή την απαγόρευση των διαδηλώσεων.
Για σένα, με τον απόλυτο δογματισμό σου, κάποιος που είναι υπέρ του «νόμου και της τάξης» όσον αφορά την εκκένωση δημόσιων χώρων κατειλημμένων από ιδιώτες, πρέπει αναγκαστικά να είναι και υπέρ των νόμων της Νυρεμβέργης, δηλαδή να είναι χιτλερικός ρατσιστής. Και, φυσικά, ο Δένδιας που θέλησε να τηρήσει «το νόμο και την τάξη» της αστικής δημοκρατίας είναι ένας «απροκάλυπτα εκφραστής της φασιστικής πτέρυγας». Γιατί στο σκοτισμένο σου μυαλό αστική δημοκρατία = φασιστική δικτατορία. Και αν σε καλούσαν να εκλέξεις ανάμεσα στις δύο, θα έριχνες λευκό. Τώρα, αν αυτό θα ήταν εξωραϊσμός της φασιστικής δικτατορίας, ούτε θα σου περνούσε από το μυαλό.
Τα ίδια κάνανε οι κουφιοκέφαλοι ομοϊδεάτες σου στην Ισπανία του 36-39 γιατί βλέπανε το Φράνκο ίδιο με τους δημοκράτες και τους κομμουνιστές (ίσως αυτούς τους τελευταίους, που ήταν «σταλινικοί», ακόμα χειρότερους) κι έτσι πολεμάγανε όταν θέλανε κι όποτε θέλανε τους φασίστες και σκαρώσανε και την εξέγερση στη Βαρκελώνη κατά της νόμιμης δημοκρατικής κυβέρνησης (τι δουλειά είχαν αυτοί οι λεβέντες αναρχικοί με την αστική δημοκρατία, την εκλεγμένη δημοκρατική κυβέρνηση – με «αστικές» εκλογές – και γενικά με τον «αστικό» νόμο και τάξη;), που ανάγκασε την κυβέρνηση να ανακαλέσει στρατεύματα από το μέτωπο με το Φράνκο και να τα στείλει στη Βαρκελώνη, προς μεγάλη ανακούφιση των φασιστικών στρατευμάτων.
simon
5 Φεβρουαρίου, 2013 6:20 μμ
Τι σχέση έχει ο Δένδιας μ’ αυτά που γράφεις, ρε υποκείμενο; Υπερασπίζεται ο Δένδιας τη -έστω, αστική- δημοκρατία; Το 2008 το ¨κάψιμο¨της Αθήνας έγινε από κακοποιούς του ποινικού δικαίου; Βλλλάκα, έ βλλλάκα…
Βλαδίμηρος
6 Φεβρουαρίου, 2013 2:03 πμ
Επεξηγήσεις ενός βλλλάκα σε δύο έξυπνους, γιατί, αντιστρέφοντας τη ρήση του Άμλετ «του έξυπνου ο λόγος στο αυτί του κουτού κοιμάται», φαίνεται ότι αντίστροφα ότι «του βλλλάκα ο λόγος στο αυτί του έξυπνου κοιμάται».
Στο Σίμον :
Η ανακαταδυόμενη χαρακτήρισε το Δένδια «απροκάλυπτα εκφραστή της φασιστικής πτέρυγας». Κι εγώ τη ρώτησα αν το λέει για τη δήλωσή του ότι θα εφαρμόσει το νόμο και την τάξη.
Κι εσύ πετάγεσαι και με ρωτάς αν υπερασπίζεται ο Δένδιας την αστική δημοκρατία. Ναι, στη συγκεκριμένη περίπτωση, που διώχνει τους καταληψίες από ένα δημόσιο κτίριο, την υπερασπίζεται, κάνει αυτό ακριβώς που επιτάσσει η αστική δημοκρατία.
Αλλά, έχεις και άλλο συντριπτικό επιχείρημα για να δείξεις τη βλλλακεία μου : το 2008 δεν ήταν «κακοποιοί του ποινικού δικαίου» οι εμπρηστές της Αθήνας! Γιατί, είπα εγώ τι ήταν οι εμπρηστές; Εσύ μπορείς να τους θεωρείς εξεγερμένους, πολιτικούς αντίπαλους του καθεστώτος, αναρχικούς που έτσι εξέφραζαν την αντίθεσή τους στο κράτος που σκότωσε τον Αλέξη, κλπ. Εγώ εξετάζω μόνο τη στάση του Πολύδωρα, που σαν εκπρόσωπος της αστικής δημοκρατίας έπρεπε να κάνει κάτι να σταματήσει τον εμπρησμό και δεν έκανε απολύτως τίποτα.
Ίσως να είναι πολύ έξυπνο εγώ να κρίνω τη στάση του Πολύδωρα κι εσύ να μου απαντάς για κάτι που δεν έγραψα τίποτα, κατά τη γνωστή συνταγή : Γεια σου, Γιάννη! – Κουκιά σπέρνω! Και, φυσικά, εγώ σα βλλλάκας νομίζω ότι δεν είναι η κατάλληλη απάντηση.
Στο μανικακο :
Το βρακολάστιχο σημαίνει, κατά τη γνώμη του βλλλάκα, ότι τον ίδιο δογματισμό με το Σίμον είχαν και οι αναρχικοί στην Ισπανία, το 1936-39.
Εντάξει, εγώ διαβάζω την ιστορία σα βλλάκας που είμαι και μπορεί να την καταλαβαίνω στραβά. Εσύ, όμως, που είσαι ανοιχτομάτης και έξξξυπνος, γιατί δε μας προσφέρεις τη δική σου σκέψη πάνω σε τίποτα, μπας και φωτιστούμε κι εμείς οι αδικημένοι από τη φύση;
Βλαδίμηρος
11 Φεβρουαρίου, 2013 3:34 πμ
simon
Το 2008 το κάψιμο της Αθήνας (εσύ γράφεις «κάψιμο». Φαίνεται έκανες χειμερινά σπορ στο Νταβός και δεν είδες τι γινόταν στην Αθήνα) το έκανε κάποιος που έχει συμφέρον να δημιουργηθεί χάος, για να πάρει πραξικοπηματικά την εξουσία. Αυτή ήταν, ίσως, μια πρόβα για να ελέγξει πόσο δικό του έχει γίνει το κράτος. Και η πρόβα στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Το κράτος της «δεξιάς» όχι μόνο δεν εμπόδισε το κάψιμο και το πλιάτσικο, αλλά, δε συνέλαβε και κανέναν από αυτούς που έσπαγαν, έκαιγαν και πλιατσικολογούσαν.
Έχεις δίκιο, όμως. Όλοι αυτοί δεν ήταν κακοποιοί του κοινού ποινικού δικαίου, είχαν πολιτικά κίνητρα. Μάλλον, όχι αυτοί, αλλά αυτός που κινούσε τα νήματα. Οι περισσότεροι από τους δράστες ήταν νεαρά άτομα που με κατάλληλη πλύση εγκεφάλου έχουν πιστέψει ότι η ελευθεριακή κοινωνία θα έρθει όταν τα κάνουν όλα λίμπα.
Τα νεαρά αυτά άτομα είναι τα θλιβερά πιόνια, τα αναλώσιμα με τα οποία παίζει αυτός που θέλει να πάρει την παρτίδα. Το αστικό κράτος δεν πρόκειται ποτέ να πιάσει τους οργανωτές και τους καθοδηγητές των εμπρησμών και όλων των άλλων παρανομιών. Αυτοί είναι εντελώς ανώτερης κλάσης από το μηχανισμό του ελληνικού κράτους. Είναι ας πούμε σαν η ελληνική χωροφυλακή να θέλει να πιάσει τον Τζέιμς Μποντ!
Το πολύ-πολύ που μπορεί να κάνει το ελληνικό κράτος είναι να εμποδίσει ένα νέο Δεκέμβρη του 2008 και να συλλάβει μερικά πιόνια, σαν τα 4 παιδάκια που έπιασε προχτές, ή τα άλλα 4 που ίσως πιάσει αύριο. Πιο πέρα, πιο πίσω από τα πιόνια, δεν μπορεί και μάλλον δε θέλει να φτάσει. Σκέφτεται σαν τον Καβάφη στα «Παράθυρα» :
Και καλλίτερα ίσως να μην τα βρω.
Ίσως το φως θάναι μια νέα τυραννία.
Ποιός ξέρει τι καινούργια πράγματα θα δείξει.
simon
11 Φεβρουαρίου, 2013 8:09 πμ
Πώς με κατάλαβες, ρε πανέξυπνε;
Έ, ας τ’ ομολογήσω! ΕΓΩ είμουνα πίσω από το κάψιμο! Άναψα το φυτίλι από το Νταβός μ’ ένα 25άρι Κοχίμπα! Προσέλαβα και καμιά 50αριά χιλιάδες ανεγκέφαλους νεαρούς και τους ξαμόλησα!
Ήταν όντως μια πρόβα για να καταλάβω την εξουσία! Τους ξεγέλασα όλους, που νόμιζαν ότι ήταν μια αυθόρμητη εξέγερση! ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ‘ΣΕΝΑ!
Πώς να ξεφύγει κανένας από τα «αστραφτερά μυαλά (στα κάγκελα)» της ΟΑΚΚΕ;
ΥΓ (σοβαρό): Ρε ‘συ, δεν είσαι τρόλλ; Σκέφτεσαι πράγματι ΕΤΣΙ; Μπορεί να είναι Τ Ο Σ Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ ένας άνθρωπος;
.
μανικακος
11 Φεβρουαρίου, 2013 10:51 πμ
Μαρξιστική συνομοσιολογία περι ξενων κεντρων εξουσιας και δαχτυλο του Τζωρτζ γυρω απο τον Δεκεμβρη….
Βλαδίμηρος
12 Φεβρουαρίου, 2013 2:15 πμ
simon,
εγώ τουλάχιστον διατυπώνω μερικές σκέψεις, έστω και καμμένες, εσύ που δε λες ποτέ τίποτα παρά μόνο αυτοθαυμάζεσαι ότι είσαι άκαυτη βάτος, δεν το βρίσκεις ανιαρό και λιγάκι γελοίο αυτό που κάνεις;
Το έχω γράψει επανειλημμένα : τι πιο εύκολο από το να κάνετε έναν καμμένο εγκέφαλο!
Για δοκιμάστε, λοιπόν, κι αφήστε τις κοκκορομαχίες!
simon
12 Φεβρουαρίου, 2013 9:14 πμ
Τί να σου απαντήσω ρε καμμένε;
Έχεις κάνει εδώ μέσα τους άρρενες σχολιαστές να περπατούν σαν λοχίες του ιππικού απ’ τα πρησμένα αρχίδια!
μανικακος
5 Φεβρουαρίου, 2013 8:57 μμ
απο τον Δενδια στην Ισπανία του ’36….σκέψη βρακολάστιχο.
καλα για ιστορια δε το συζητω. αν διαβασες ιστορια, οπως διαβασες και αρχικά το ποστ, εμεινες για «του χρόνου»….
Βλαδίμηρος
12 Φεβρουαρίου, 2013 2:17 πμ
Το έφαγε η μαρμάγκα : όχι «τι πιο εύκολο από το να κάνετε έναν καμμένο εγκέφαλο», αλλά, «τι πιο εύκολο από το κάνετε σκόνη έναν καμμένο εγκέφαλο».
Βλαδίμηρος
12 Φεβρουαρίου, 2013 4:20 μμ
simon,
άστο, άμα δεν έχεις τίποτα να απαντήσεις, μη ζορίζεσαι προσπαθώντας να σκεφτείς, θα είναι πραγματική δοκιμασία για σένα.
Περιορίσου στη χυδαιολογία, εκεί τα καταφέρνεις καλύτερα.
DrAluca
6 Φεβρουαρίου, 2013 12:03 πμ
Ελα αμοιβαδα….Παρε να ξεχαρμανιασεις…
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTo1c6n8SBuMUxyAanp43QIKH5Ix6ihrX6Iu8dmkzSnODiGpsKG
Και αφου ξεθολωσει η κουτρα σου παρε και αυτο…
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQcfdu2L3DDXDQUeNZi7FuEQBaCCdRtQp10vbKlxeZF2ecmmqP
Και σαλτα και γαμησου.
Χαμογελατε…
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
6 Φεβρουαρίου, 2013 8:58 πμ
Υπεργαμάτοι διάλογοι και πάλι.
Από το «χαμογελαστή» Μάριον Κρέιν μπροστά στο μαχαίρι του δολοφόνου της, στον πλέον πολυγραφότατο λογοκριμένο σχολιαστή του παγκόσμιου ιστού.
Κρίμα που οι //γράφοι δεν έχουν έσοδα από το μπλογκ να κόψουν ένα μικρό μισθό στο Βλαδίμηρο για τη συμβολή του στην πρόοδο της ψυχανάλυσης.
Βλαδίμηρος
6 Φεβρουαρίου, 2013 10:29 πμ
Oh, God! Please give us more light and less noice!
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
6 Φεβρουαρίου, 2013 10:55 πμ
Από το στόμα σου και στου Θεού τ’ αυτί. Κυριολεκτικά όμως…