2.279 θερμίδες ανά άτομο. (Με αφορμή το ταξίδι του Estelle)

Posted on 18 Οκτωβρίου, 2012 10:13 μμ από

21


  Καθώς το ιστιοφόρο Estelle φορτωμένο με ανθρωπιστικό υλικό απομακρύνεται από τα νερά της μοναδικής χώρας (από όσες πέρασε ) από την οποία, όχι μόνο δεν έδεσε, αλλά και έφυγε με μεγάλη μυστικότητα εξαιτίας της δουλοπρεπούς (προς το κράτος του Ισραήλ) στάση της Ελληνικής κυβέρνησης, αλλά και της απουσίας κόσμου για την στήριξη του εγχειρήματος, είναι πιστεύω μια καλή στιγμή ώστε να θυμηθούμε μερικά πραγματάκια….

Μερικά από αυτά είναι -θα έλεγε κανείς- στην πρώτη γραμμή σημαντικότητας, όπως το γιατί είναι παράνομος ο αποκλεισμός της Γάζας από το Ισραήλ σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. Το μέλος του Συντονιστικού της Πρωτοβουλίας “Ένα Καράβι για τη Γάζα”, Άντζελα Ιωαννίδου μεταφέρει μια πολύ οργανωμένη αναφορά στους λόγους για τους οποίους, δεν πρέπει να θεωρούμε το Παλαιστινιακό ως ένα «απλό» ζήτημα μεταξύ δύο αντιμαχόμενων κρατών. Θα μου πειτε… «μα καλά… χρειαζόμαστε δηλαδή το διεθνές δίκαιο για να δούμε ότι αυτό που συμβαίνει στην Γάζα δεν είναι απλά μια διαμάχη?». Απ’ ότι βλέπω με μια ελάχιστη περιήγηση στα μέσα ενημέρωσης δυστυχώς ναι… Διότι είτε από συμφέρον είτε από επικίνδυνη άγνοια, πολλοί από τους «συνανθρώπους» μας αγνοούν ή\και αρνούνται την πραγματικότητα.

Κάποια άλλα όμως «θεματάκια» περνάνε στα πολύ ψιλά γράμματα. Ίσως εξαιτίας του απόηχου των βομβαρδισμών και της προπαγάνδας του κράτους του Ισραήλ και των κατά τόπους λακέδων του… Μερικά από αυτά είναι οι «δευτερεύουσες» μορφές κατοχής. Μια εξ αυτών είναι και η παρακάτω…
(κάπου εδώ να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Omnia.Tv και το Shiptogaza για την πληθώρα των πληροφοριών που παρείχαν)

«Πώς το Ισραήλ φρόντισε να μην λιμοκτονήσουν στη Γάζα.

Μετά από τρισήμιση χρόνια δικαστικών αγώνων που διεξήγαγε η οργάνωση για τα ανθρώπινα δικαιώματα Gisha, το Συντονιστικό τμήμα για τις Δραστηριότητες της Ισραηλινής κυβέρνησης στα Κατεχόμενα εδάφη (COGAT) επέτρεψε τελικά να δημοσιευθεί ένα έγγραφο του 2008 που αναφέρει λεπτομερώς τις «κόκκινες γραμμές» σχετικά με την «κατανάλωση τροφίμων στη Λωρίδα της Γάζας».

Το έγγραφο υπολογίζει τον ελάχιστο αριθμό των θερμίδων που είναι αναγκαίος, κατά την άποψή του COGAT , για να κρατήσει τους κατοίκους της Γάζας από το να οδηγηθού σε υποσιτισμό, σε μια στιγμή που το Ισραήλ έχει επιβάλει ακόμα περισσότερους περιορισμούς σχετικά με την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών μέσα και έξω από την Λωρίδα της Γάζας, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και των πρώτων υλών. Το έγγραφο αναφέρει ότι στελέχη του υπουργείου Υγείας συμμετείχαν στη σύνταξή του, και οι υπολογισμοί βασίστηκαν σε «ένα μοντέλο που διατυπώθηκε από το Υπουργείο Υγείας … σύμφωνα με την μέση κατανάλωση τροφίμων στο Ισραήλ,» αν και τα στοιχεία αυτά στη συνέχεια «προσαρμόστηκαν στις διατροφικές συνήθειες και στον τρόπο ζωής» στη Γάζα.

Το COGAT, μέτα την απόφαση του Επαρχιακού Δικαστηρίου να δημοσιοποιήσει το έγγραφο, ανέφερε ότι ήταν απλώς ένα προσχέδιο, το οποίο δεν είχε ποτέ εφαρμοστεί στην πραγματικότητα, και ότι δεν καθοδηγεί την πολιτική του Ισραήλ στην πράξη. Με την ένστασή του για τη δημοσίευση του εγγράφου, το COGAT υποστήριξε ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος να δημοσιοποιηθεί, ό, τι ήταν ουσιαστικά εσωτερική εργασία του προσωπικού της , και αποτελεούσε απλώς μια απλή πρόταση που ποτέ δεν τέθηκε σε ισχύ.  Στην πραγματικότητα, το COGAT είπε στη Haaretz, την Τρίτη, πώς μετά την σύνταξη του εγγράφου,  ο οργανισμός δεν πραγματοποιήσε ποτέ ούτε μία συζήτηση για αυτό.

Αλλά το δικαστήριο διαφώνησε, και σύμφωνα με την απόφασή του, το έγγραφο (σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, από τον Ιανουάριο του 2008)  δόθηκε στην ανθρωπιστική οργάωνση  Gisha πριν από δύο εβδομάδες. Και δημοσιεύεται εδώ για πρώτη φορά. Η ίδια η ύπαρξή του  αναφέρθηκε για πρώτη φορά στην Haaretz, τον Ιούνιο του 2009 σε ένα άρθρο του Uri Blau και Γιοτάμ Φέλντμαν.

Τον Σεπτέμβριο του 2007, το υπουργικό συμβούλιο,  με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Εχούντ Ολμέρτ, αποφάσισε να ενισχύσει τους περιορισμούς στην κυκλοφορία ανθρώπων και αγαθών από και προς τη Λωρίδα της Γάζας. Το έγγραφο  με τις «κόκκινες γραμμές»  γράφτηκε περίπου τέσσερις μήνες αργότερα.

Η απόφαση του υπουργικού συμβουλίου δήλωνε ότι «η διακίνηση αγαθών στη Λωρίδα της Γάζας θα περιοριστεί.  Η προμήθεια του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας θα μειωθεί. Και οι περιορισμοί θα πρέπει να επιβληθούν και ως προς την κυκλοφορία των ανθρώπων από και προς τη Λωρίδα της Γάζας.» Επιπλέον, οι εξαγωγές από τη Γάζα θα θα απαγορεύονταν εντελώς. Ωστόσο, το ψήφισμα σημείωνε πως οι περιορισμοί πρέπει να είναι προσαρμοσμένοι, ώστε να αποφευχθεί μια «ανθρωπιστική κρίση».

Σε ακρόαση στο ανώτατο δικαστήριο σχετικά με το αίτημα της ανθρωπιστικής οργάνωσης Gisha εναντίον αυτής της πολιτικής, οι δικηγόροι της κυβέρνησης Sherman και Dana Briskman, στηριζόμενοι σε μια ένορκη βεβαίωση του συνταγματάρχη Shlomi Mukhtar του COGAT, εξήγησαν ότι «είναι δικαίωμα του κράτους να αποφασίσει ότι δεν προτίθεται να έχει οικονομικές συναλλαγές ή να παρέχει οικονομική βοήθεια προς την αντίπαλη πλευρά  και να υιοθετήσει μια πολιτική «οικονομικού πολέμου». »

Το έγγραφο με τις «κόκκινες γραμμές» υπολογίζει τον ελάχιστο αριθμό των θερμίδων που απαιτούνται για κάθε ηλικία και φύλο στη Γάζα, στη συνέχεια, χρησιμοποιεί αυτό για να καθορίσει την ποσότητα των βασικών ειδών διατροφής που θα πρέπει να επιτρέπονται καθημερινά να μπαίνουν στη Λωρίδα, καθώς και τον αριθμό των φορτηγών που απαιτούνται για να μεταφέρουν την ποσότητα αυτή. Κατά μέσο όρο, οι ελάχιστες κατά άτομο θερμίδες ανά άτομο την ημέρα υπολογίστηκε στις  2.279 θερμίδες, οι οποίες θα μπορούσαν να παρέχονται βάση υπολογισμών από 1.836 γραμμάρια τροφής, ή 2,575.5 τόνους τροφίμων για ολόκληρο τον πληθυσμό της Γάζας.

Φέρνοντας αυτή την ποσότητα στη Λωρίδα της Γάζας, θα απαιτούνταν 170,4  φορτία την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα.

Από την ποσότητα αυτή, οι συντάκτες του εγγράφου, στη συνέχεια αφαίρεσαν 68,6 φορτία υπολογίζοντας  τα τρόφιμα που παράγονται σε τοπικό επίπεδο στη Γάζα, κυρίως λαχανικά, φρούτα, γάλα και κρέας. Τα έγγραφα σημείωναν, ότι τα στοιχεία του Υπουργείου Υγείας για τα διάφορα προϊόντα περιλαμβάνουν και το βάρος της συσκευασίας (περίπου 1 έως 5 τοις εκατό του συνολικού βάρους) και ότι «Το συνολικό ποσό των τροφίμων υπολογίζεται από  δειγματοληπτική εξέταση σε μικρά παιδιά κάτω από την ηλικία των 2 ( και προσθέτει περίπου 34 τόνους ανά ημέρα για το γενικό πληθυσμό). »

Από το σύνολο αυτό, 13 φορτία αφαιρέθηκαν  βάση της «συνήθειας και της εμπειρίας» από την κατανάλωση τροφίμων στη Γάζα, αν και το έγγραφο δεν εξηγεί  πώς ακριβώς υπολογίστηκε η μείωση αυτή.

Αν και αυτή η προσαρμογή στην πραγματικότητα οδήγησε σε ένα υψηλότερο ποσοστό παροχήςως προς τη ζάχαρη (πέντε φορτία, σε σύγκριση με μόλις 2,6 κάτω από το αρχικό μοντέλο του Υπουργείου Υγείας), μείωσε την ποσότητα των φρούτων και λαχανικών (18 φορτία, σε σύγκριση με 28,5), του γάλακτος  (12 φορτία, αντί των 21,1), καθώς και του κρέατος και των πουλερικών (14 αντί για 17,2).

Συνολικά, επομένως, το COGAT κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Ισραήλ είναι απαραίτητο να επιτρέπει 131 φορτία  τροφίμων και άλλων βασικών προϊόντων στη Γάζα κάθε μέρα (μέσω του τρόπου «back to back» βάση του οποίου τα εμπορεύματα μεταφέρονται από ένα ισραηλινό φορτηγό σε ένα παλαιστινιακό στα σύνορα,) . Από αυτά, 106 θα περάσουν από τη διάβαση Kerem Shalom και τα υπόλοιπα μέσω της διέλευσης Κάρνι (η οποία έκλεισε λίγα χρόνια αργότερα).

Το έγγραφο αναφέρει ότι ο τότε αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Μatan Vilnai είχε εγκρίνει την είσοδο για 106 φορτηγά την ημέρα, ακόμη και πριν από την σύνταξη του εγγράφου με τις  «κόκκινες γραμμές», μαζί με τα πρόσθετα φορτία σπόρων σιταριού και τις ζωοτροφές.

Η ουσία του εγγράφου για τις «κόκκινες γραμμές» ήταν να εξετάσει αν ο αριθμός των φορτηγών στην πραγματικότητα ικανοποιεί τις ανάγκες της Γάζας. Όμως, σύμφωνα με την Gisha, στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών δείχνουν ότι ο αριθμός των φορτηγών που επιτρέπονται να μπουν στη Γάζα κάθε μέρα συχνά πέφτει κάτω από αυτό το επίπεδο.

Το COGAT, στη συνέχεια, με επικεφαλής τον Ταγματάρχη Amos Gilad, παρουσίασε την πολιτική της κυβέρνησης των περιορισμών σε δύο λίστες. Η μακρύτερη λίστα ανέφερε λεπτομερώς τα απαγορευμένα αγαθά, όσα δεν μπορούν να εισαχθούν στη Λωρίδα της Γάζας (συμπεριλαμβανομένων, για παράδειγμα, οικοδομικά υλικά, βελόνες, υφάσματα και άλλες πρώτες ύλες, αναλώσιμα για τον καθαρισμό και την κολύμβηση, βιβλία, μουσικά όργανα και επεξεργασία χούμους). Η σύντομη λίστα ανέφερε αυτά που επιτρέπονταν να εισαχθούν. Η κατευθυντήρια αρχή ήταν ότι η προμήθεια των αγαθών δεν θα πρέπει να  υπαγορεύεται από τη ζήτηση, αλλά θα πρέπει να υπαγορεύεται από τις ποσότητες και τις ποικιλίες  που κρίνονται αναγκαίες από το COGAT.

Από καιρό σε καιρό, τα στελέχη του COGAT αναθεώρησαν τις λίστες. Έτσι, στα τέλη του 2008, για παράδειγμα, το COGAT άρχισε να επιτρέπει την εισαγωγή του σαμπουάν ενώ η μαλακτική κρέμα μαλλιών ανήκε ακόμα στα απαγορευμένα αγαθά. Το 2009, απλά επεξεργασμένα χούμους αφαιρέθηκαν από την απαγορευμένη λίστα, αλλά τα χούμους με κουκουνάρι ήταν ακόμα στα απαγορευμένα.

Για να υπακούσουν στην εντολή του υπουργικού συμβουλίου που προέτρεπε να αποφευχθεί μια «ανθρωπιστική κρίση», οι αξιωματικοί του COGAT επινόησαν αυτό που ονομάζουν «αισθητήρες» για να τους προειδοποιούν, σε περίπτωση που υπήρχε κίνδυνος για έναν επικείμενο υποσιτισμό ή μια επικείμενη έλλειψη των επιτρεπόμενων προϊόντων. Έτσι, εκτός από το έγγραφο των  «κόκκινων γραμμών», συνέταξαν άλλα δύο έγγραφα: ένα για την εκτίμηση των βασικών αποθεμάτων στη Γάζα, και ένα πρωτόκολλο που επιτρέπει την είσοδο των αγαθών στη Λωρίδα.

Στην πράξη, αναφέρει το COGAT πως η πολιτική τους καθοδηγούνταν από το μοντέλο εκτίμησης της απογραφής των αγαθών και το πρωτόκολλο για την εισαγωγή των εμπορευμάτων, όχι από το έγγραφο με τις»κόκκινες γραμμές» .

Μετά από ένα άλλο αίτημα στο Ανώτατο Δικαστήριο από την ανθρωπιστική οργάνωση Gisha, αυτά τα δύο έγγραφα δημοσιεύθηκαν στην Haaretz τον Οκτώβριο του 2010.

«Η ποσοτικοποίηση δεν έγινε προκειμένου να καταλήξουμε σε ένα ελάχιστο όριο ή να περιορίσει τις ποσότητες, αλλά το αντίθετο για να εξασφαλίσει ότι δεν υπήρχε έλλειψη,» αναφέρει μια επίσημη δήλωση του COGAT την Τρίτη.

Η Gisha, ωστόσο, αμφιβάλλει για τον ισχυρισμό ότι το έγγραφο με τις «κόκκινες γραμμές»  δεν έχει πράγματι χρησιμοποιηθεί. Για παράδειγμα, ανέφερε, ότι η νομική πλευρά του COGAT επικαλέστηκε το ελάχιστο όριο, που ορίζει το έγγραφο για το κρέας  (300 μοσχάρια κάθε εβδομάδα), όταν υποστήριξε στο δικαστήριο εναντίον του αιτήματος της οργάνωσης Gisha ότι η ποσότητα θα αυξηθεί κατά τη διάρκεια των διακοπών στο τέλος του Ραμαζανιού. Το COGAT απάντησε ότι το συγκεκριμένο ποσοστό ήταν μέρος του μοντέλου εκτίμησης αποθεμάτων, και ως εκ τούτου ότι ήταν σε χρήση.

Οι διεθνείς ανθρωπιστικές οργανώσεις χρησιμοποιούν ένα μοντέλο που ονομάζεται «τα κριτήρια της Σφαίρας» για τη μέτρηση των αναγκών του πληθυσμού και τον καθορισμό των ενισχύσεων που θα πρέπει να αποστέλλονται σε αυτό σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (πολέμου ή φυσικών καταστροφών). Αυτό το μοντέλο είναι λιγότερα περίπλοκο και μαθηματικά υπολογίσημο από το έγγραφο των «κόκκινων γραμμών». Αλλά η πιο σημαντική διαφορά είναι ότι οι «κόκκινες γραμμές» και το μοντέλο εκτίμησης απογραφής των αγαθών επινοήθηκαν και τα δύο από την πλευρά που  δημιούργησε σκόπιμα την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, και ελέγχει αποτελεσματικά τόσο την περιοχή όσο και τον πληθυσμό.

Οι συντάκτες του εγγράφου «κόκκινες γραμμές» σημειώνουν, ότι η ποσότητα των φρούτων και των λαχανικών, που θα μπορούσε να παράγει η Γάζα για τον εαυτό της, αναμενόταν να μειωθεί από 1.000 τόνους την ημέρα σε 500 μέσα σε λίγους μήνες, εξαιτίας της ισραηλινής απαγόρευσης να εισέρχονται μέσα στη Γάζα σπόροι και άλλα υλικά που απαιτούνται για την γεωργία , όπως ακριβώς απαγορεύουν και την εξαγωγή προϊόντων από την Λωρίδα της Γάζας. Αλλά δεν πρότειναν καμία λύση σχετικά με την αναμενόμενη αυτή μείωση.
Ο Robert Turner, διευθύντης της UNRWA (υπηρεσία για την βοήθεια των παλαιστινίων)  στη Λωρίδα της Γάζας, δήλωσε στη Haaretz ότι «διαβάζει το σχέδιο με ανησυχία. Εάν αυτό αντανακλά μια αυθεντική πολιτική που αποσκοπεί στο να εμποδιστούν οι εισαγωγές τροφίμων, αυτή η πολιτική των «κόκκινων γραμμών» είναι αντίθετη προς τις ανθρωπιστικές αρχές. Εάν προορίζεται να αποτρέψει μια ανθρωπιστική κρίση με τον καθορισμό ενός κατώτατου ορίου παροχής τροφών,  τότε θα αποτύχει. »

Η UNRWA, η υπηρεσία του ΟΗΕ αρμόδια για τη βοήθεια των Παλαιστινίων προσφύγων, συμμετέχει ενεργά στην καθημερινή ζωή των περίπου 1 εκατομμύριο κατοίκων της Λωρίδας της Γάζας. Με βάση αυτή τη γνώση, ο Turner υποστήριξε ότι «Τα γεγονότα επί του εδάφους στη Γάζα δείχνουν ότι οι εισαγωγές τροφίμων πέφτουν σταδιακά κάτω από τις «κόκκινες γραμμές». Αν τα επίσημα σημεία διάβασης ήταν το μόνο κανάλι των εισαγωγών τροφίμων στη Λωρίδα της Γάζας και αν οι υπηρεσίες των Ηνωμένων Εθνών δεν διασφάλιζαν, ότι ένα ελάχιστο ποσοστό των τροφίμων θα έφτανε στους φτωχότερους κατοίκους, αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική επιδείνωση των διατροφικών ελλείψεων στη Λωρίδα της Γάζας. »

Επιπλέον, είπε, το μοντέλο απέτυχε να λάβει υπόψη του τα τρόφιμα που χάνονται, λόγω του συστήματος  «back to back»  με τα φορτηγά:  Σάκοι τροφίμων συνήθως σκίζονται και φαγητά χύνονται καθώς μεταφέρονται από το ένα φορτηγό στο άλλο. Η απώλεια αυτή και μόνο, δήλωσε ο Turner, κοστίζει στην UNRWA 5 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.

Ερωτηθείς αν η κατάσταση στη Γάζα είναι καλύτερη σήμερα, τώρα που η απαγόρευση της εισόδου των τροφίμων και άλλων αγαθών πλέον έχει αρθεί, ο Turner είπε ότι εφ ‘όσον η απαγόρευση των εξαγωγών παραμένει σε ισχύ, η εξάρτηση από «τεχνητές μορφές βοήθειας» θα παραμείνει και αυτή σε ισχύ.
Ο Εισαγγελέας Sari Bashi της ανθρωπιστικής οργάνωσης Gisha είπε, πως ο ισχυρισμός  του Ισραήλ ότι δεν είναι υπεύθυνος για τον πληθυσμό της Γάζας βρίσκεται σε πλήρη αντίφαση με το γεγονός ότι «μπορεί να καθορίσει την ποσότητα και το είδος των τροφίμων που θα βρεθούν στις αγορές. Αυτός ο έλεγχος τους υποχρεώνει να απέχουν από περιορισμούς στη διακίνηση  των τροφίμων που δεν εξασφαλίζουν την ασφάλεια του πληθυσμού, και η υποχρέωση αυτή δεν καλύπτεται από την τρέχουσα πολιτική. »

Το Υπουργείο Υγείας δεν απάντησε στα ερωτήματα της Haaretz σχετικά με τη συμμετοχή του στην σύνταξη του εγγράφου.

Οι λεπτομέρειες με τις λιστες και τις κόκκινες γραμμές του εγγράφου στο παρακάτω λινκ.

Click here for the full document

———

Τέλος αναδημοσίευσης
Κλείνω λοιπόν με μια ανταπόκριση από το Estelle από τον potmos καθώς και  το δελτίο τύπου της αποστολής

Δελτίο Τύπου της Ελληνικής αποστολής από το Estelle

Ιστιοφόρο Estelle,

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2012

Την Τρίτη 16 Οκτωβρίου στις 12 το μεσημέρι, η Ελληνική αποστολή επιβιβάστηκε στο ιστιοφόρο Estelle. Το ιστορικό αυτό τρικάταρτο καράβι, αφού ταξίδεψε στον Ατλαντικό και τη Δυτική Μεσόγειο επί δύο μήνες, διέπλευσε τις μέρες αυτές τις Ελληνικές θάλασσες και κατευθύνεται προς την θάλασσα της Παλαιστίνης. Η επιβίβαση της αποστολής στο ιστιοφόρο Estelle πραγματοποιήθηκε εν πλω, στα διεθνή ύδατα, 12 μίλια νότια της Κρήτης, στ’ ανοιχτά της ακριτικής νήσου Γαύδου.

Την Ελληνική αποστολή αποτελούν οι:

  • Βαγγέλης Διαμαντόπουλος, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
  • Δημήτρης Κοδέλας, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ
  • Βαγγέλης Πισσίας, συντονιστής της αποστολής
  • Λουκάς Σταμέλλος, μέλος της Γραμματείας της Πρωτοβουλίας “Ένα Καράβι για τη Γάζα”
  • Μιχάλης Τικτόπουλος, μέλος της Γραμματείας της Πρωτοβουλίας “Ένα Καράβι για τη Γάζα”

Κατά την δράση νότια της Κρήτης συνεπιβιβάστηκαν ακόμα 3 μέλη Ευρωπαϊκών Κοινοβουλίων (από Ισπανία, Νορβηγία και Σουηδία), παραδόθηκαν για μεταφορά είδη πρώτης ανάγκης, ιατρικά όργανα καθώς και δεκάδες περιστέρια από την Άνδρο. Για την επιτυχία της επιβίβασης και την μεταφορά των προμηθειών προς το Estelle εργάστηκαν δεκάδες μέλη και πολλοί περισσότεροι υποστηρικτές της Πρωτοβουλίας σε πολλά μέρη της Ελλάδας.

Συνταξιδιώτες προς τον τελικό προορισμό, το λιμάνι της αποκλεισμένης από την θάλασσα εδώ και 40 χρόνια Γάζας, είναι πολίτες από την Φινλανδία, την Σουηδία, τη Νορβηγία, την Ισπανία, την Ιταλία, τον Καναδά, καθώς και από το Ισραήλ.

Χτες η κυβέρνηση του Ισραήλ, υπεύθυνη για την ανθρωπιστική καταστροφή που συντελείται στην κατεχόμενη Παλαιστίνη, υπαγόρευσε στον Ο.Η.Ε. να σταματήσει το Estelle. Η απαίτηση αυτής της κυβέρνησης του Ισραήλ προς τον διεθνή οργανισμό, να πραγματοποιήσει “αντ’ αυτής” πράξη πειρατείας και παραβίασης του διεθνούς δικαίου, εκτός από κυνική είναι και πολιτικά διαταραγμένη. Κι αυτό γιατί η αναμενόμενη μη ανταπόκριση του ΟΗΕ στην απαίτηση της όχι μόνο δε νομιμοποιεί την ανάληψη “έργω” της πειρατείας από το Ισραηλινό πολεμικό ναυτικό, αλλά αντίθετα απονομιμοποιεί την -ούτως ή άλλως έκνομη- σχεδιαζόμενη απ’ αυτό επιχείρηση.

Οι συμμετέχοντες στο εγχείρημα του Estelle γνωρίζουν τις μεθόδους προπαγάνδας των κατοχικών κυβερνήσεων και ιδιαίτερα την επίκληση λόγων “εθνικής ασφάλειας”. Για τον λόγο αυτό η αποστολή του Estelle αντιστρέφει την Ισραηλινή υπαγόρευση προς τον ΟΗΕ και διατυπώνει την πρόταση προς αυτόν, εφ’ όσον το κρίνει σκόπιμο, για έλεγχο του φορτίου του πλοίου και σε δημόσια καταγραφή του. Για να αναιρεθεί το ψέμα και να καταδειχθεί η αλήθεια.

Σήμερα Πέμπτη 18 Οκτώβρη, ημέρα που ο Ελληνικός λαός δοκιμάζει τις αγωνιστικές του αντοχές ενάντια στα σκληρά μέτρα που του επιβάλλονται, η Ελληνική αποστολή κομίζει στην Παλαιστίνη το μήνυμα του για Αλληλεγγύη και Ελευθερία. Το Estelle συνεχίζει το ταξίδι προς τον τελικό του προορισμό με προβλεπόμενη ημέρα άφιξης το Σάββατο 20 Οκτωβρίου.

Γνωρίζοντας ωστόσο πως το νόημα του εγχειρήματος δεν συναρτάται μόνο με τον προορισμό αλλά κυρίως με το ίδιο το ταξίδι και πως εκείνοι που επιχειρούν σε θάλασσα και στεριά να χτίσουν τείχη κινδυνεύουν να κλείσουν, στο τέλος, τον ίδιο τον λαό τους μέσα σε αυτά, το ταξίδι αυτό της ελευθερίας και αλληλεγγύης για όλους και προς όλους θα συνεχιστεί. Πιστεύουμε ότι το Ισραήλ οφείλει να αποκριθεί άμεσα στα μηνύματα των καιρών, να εγκαταλείψει την φιλοπόλεμη λογική του και να βρει λύση συνύπαρξης του λαού του με τον λαό της Παλαιστίνης και τους γειτονικούς λαούς.

Συνεχίζουμε…

Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012 στις 12 το μεσημέρι, στην αίθουσα της παλιάς Πρυτανείας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, η Πρωτοβουλία “Ένα Καράβι για τη Γάζα” θα δώσει συνέντευξη τύπου, όπου θα παρουσιαστεί το εγχείρημα τουEstelle.

Υπεύθυνος απόπλου DrAluca
Χαμογελάτε…
Shortlink: http://wp.me/p1pa1c-hWL