Αναδημοσίευση από το site Εκτός Γραμμής
του Παναγιώτη Σωτήρη
Τo τελευταίο διάστημα έχει γίνει της μόδας η καταδίκη της φασιστικής Χρυσής Αυγής από εκπροσώπους των κομμάτων εξουσίας και των ιδεολογικών μηχανισμών τους. Κοινός τόπος η ανάγκη να «προστατευτεί η δημοκρατία» από «ακραίες» πρακτικές. Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο υποκριτικό. Η άνοδος του φασιστικού κινήματος αποτελεί οργανική πλευρά των μηχανισμών και των πολιτικών που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.
Η άνοδος του νεοφασιστικού κινήματος δεν θα είχε υπάρξει, χωρίς την επίμονη παρουσία στο λόγο της ιστορικής κοινωνικής και πολιτικής Δεξιάς αυταρχικών αντανακλαστικών λατρείας του νόμου και της τάξης, ενισχυμένων από όλο το συνεχές νήμα του θεσμικού και ιδεολογικού αντικομμουνισμού που συνδέει τους συνεργάτες των Γερμανών, τους μετεμφυλιακούς εκτελεστές των λαϊκών αγωνιστών, τη Χούντα, τη μεταπολιτευτική αυταρχική δημοκρατία. Ειδική πλευρά του προβλήματος η συνειδητή επιλογή της ηγεσίας των κατασταλτικών μηχανισμών όχι μόνο να ανέχονται αλλά και να ενισχύουν τις ακροδεξιές αντιλήψεις μέσα στους μηχανισμούς καταστολής, με βάση την εκτίμηση ότι μόνο ένας διεστραμμένος συνδυασμός μιλιταρισμού και φασισμού μπορεί να κάνει ένα νέο να πιστέψει ότι είναι αξιοπρεπής απασχόληση ο ανηλεής ξυλοδαρμός διαδηλωτών.
Ούτε θα είχε υπάρξει η άνοδος των φασιστών, χωρίς τη συνειδητή επένδυση του πολιτικού συστήματος, προεξαρχούσης της εγχώριας σοσιαλδημοκρατίας, στην αντιμεταναστευτική υστερία και στο ρατσισμό. Όταν οι Υπουργοί μιας «υπεύθυνης» κυβέρνησης αντιμετώπιζαν τους ηρωικούς απεργούς πείνας της «Υπατίας» ως παρίες και σχεδίαζαν στρατόπεδα συγκέντρωσης, επόμενο ήταν ο μέσος φασίστας συμμορίτης να σκέφτεται ότι νομιμοποιείται να ξυλοκοπεί και να δολοφονεί μετανάστες, όπως επίσης και να πιστεύει ο κάθε λαθροεργοδότης και λαθροϊδιοκτήτης (κατεξοχήν πολιτικό ακροατήριο της Χρυσής Αυγής) ότι μπορεί να προχωρά σε πρακτικές τύπου «Μανωλάδας». Δεν είναι τυχαία, άλλωστε, η στενή σχέση του φασιστικού κινήματος με κάθε είδους πρακτικές μαφίας, «προστασίας», ξεκαθαρίσματος λογαριασμών.
Άλλωστε, όταν η απελπισία και η οργή, ιδίως τμημάτων μικροαστικών, που δεν έχουν περάσει από το σχολείο συλλογικότητας και αλληλεγγύης που είναι η μισθωτή εργασία σε μεγάλους χώρους, συναντιέται με το αποκρουστικό ίζημα αυταρχισμού, συντηρητισμού, λούμπεν «μαγκιάς» και σεξισμού που δυστυχώς υπάρχει στην ελληνική κοινωνία, τότε το αποτέλεσμα είναι ο κοινωνικός κανιβαλισμός ως κοινωνικό αντανακλαστικό που στέλνει ανθρώπους στην αγκαλιά των φασιστών.
Αλλά και δεν θα είχε υπάρξει η άνοδος του φασισμού εάν το ίδιο το πολιτικό σύστημα, σύσσωμο, δεν είχε στρατευτεί σε μια λογική «κατάστασης εξαίρεσης» και κράτους έκτακτης ανάγκης, απέναντι στην οικονομική κρίση. Τα νομοσχέδια εκατοντάδων σελίδων με ένα άρθρο, η κατάργηση εργατικών δικαιωμάτων ενός αιώνα με «πράξεις νομοθετικού περιεχομένου», η αγιοποίηση των ΜΑΤ και του κρατικού αυταρχισμού, η στοχοποίηση του «εχθρού λαού», όλα αυτά νομιμοποίησαν και νομιμοποιούν τη λατρεία του ισχυρού κράτους, που «τσακίζει τα μιάσματα», κοντολογίς ό,τι διεκδικεί η ούτως ή άλλως ανοιχτά φιλοεργοδοτική και βαθιά συστημική Χρυσή Αυγή.
Γι’ αυτό και η χειρότερη εκδοχή κυνισμού σήμερα είναι η φιλολογία για τα «δύο άκρα». Σύμφωνα με αυτή η Χρυσή Αυγή είναι η άλλη όψη των κινηματικών πρακτικών. Μάλιστα, ένας εκπρόσωπος του σύγχρονου ακαδημαϊκού δωσιλογισμού έσπευσε να αποδώσει στις «Πλατείες» την ευθύνη για την άνοδο των φασιστών. Τίποτα δεν απέχει περισσότερο από την αλήθεια: εάν δεν υπήρχαν οι «Πλατείες» και η πολιτική και ιδεολογική ριζοσπαστικοποίηση που έφεραν, τότε η ακροδεξιά θα ήταν σήμερα πιο ισχυρή, αν θυμηθούμε τον εφιαλτικό χειμώνα 2010-2011. Η θεωρία των «δύο άκρων» αλλού αποσκοπεί. Καταδικάζοντας επιλεκτικά και υποκριτικά την «ανομία» της Χρυσής Αυγής το κυρίαρχο πολιτικό σύστημα θέλει να υψώσει τείχη ενός ακραίου αυταρχισμού απέναντι στην πραγματικά επικίνδυνη γι’ αυτό – και αναγκαία για την κοινωνία – «ανομία»: τη χειραφετητική «ανομία» του μαζικού κινήματος που αντιστέκεται στη «νομιμότητα» της φτώχειας, της ανεργίας, της απελπισίας. Η «επιτήρηση» της Χρυσής Αυγής θα γίνει το νομιμοποιητικό άλλοθι για την ποινικοποίηση των διαδηλώσεων, τις αντλίες, τις πλαστικές σφαίρες, τα κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα.
Γιατί δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το πραγματικό «άκρο», η πραγματική ακροδεξιά είναι αυτή που μας κυβερνά: οι τοξικομανείς της κυβερνητικής εξουσίας που είναι έτοιμοι να θυσιάσουν μια κοινωνία ολόκληρη στην Τρόικα και τις Τράπεζες.
Γι’ αυτό και δεν θα πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες. Η λογική ότι σήμερα τμήματα της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ ή της ΔΗΜΑΡ μπορούν σήμερα να κληθούν να αποτελέσουν τμήμα ενός αντιφασιστικού μετώπου είναι εγγενώς αλυσιτελής. Οι πολιτικές δυνάμεις που έχουν αποδεχτεί τη συνθήκη της αυταρχικής «μεταδημοκρατίας», που έχουν νομιμοποιήσει τον εξευτελισμό της λαϊκής κυριαρχίας, τα κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα και την νεοαποικιοκρατία επιτήρηση από την Τρόικα, που συντηρούν τη λογική της «έκτακτης ανάγκης» ούτε θέλουν ούτε μπορούν να αποτελέσουν τμήμα ενός μετώπου κατά του φασισμού. Το μείγμα ακραίου νεοφιλελευθερισμού, υποτέλειας και αυταρχισμού, που αποπνέουν τα πολιτικά στελέχη των κομμάτων εξουσίας (πόσο δύσκολο μας είναι να χαρακτηρίσουμε π.χ. φασίζουσα την πρακτική του Λοβέρδου;), ή τα στελέχη του «Βήματος», των «Νέων» και της «Καθημερινής», αποδεικνύει αυτή τη θέση. Ούτε μπορεί η αντιφασιστική πάλη να περιοριστεί σε μια «συσπείρωση γύρω από τη νομιμότητα και τον κοινοβουλευτισμό», γιατί το τίμημα θα είναι η συναίνεση της Αριστεράς σε μια συνθήκη ακόμη πιο αυταρχικής και θωρακισμένης αστικής δημοκρατίας. Όχι γιατί δεν πρέπει να αναδειχτεί ο καταφανώς έκνομος χαρακτήρας μιας συμμορίας τραμπούκων και δολοφόνων, αλλά γιατί σήμερα, ούτως ή άλλως, η «νομιμότητα» μεταλλάσσεται και γίνεται πολύ πιο αυταρχική, αστυνομική, φιλοεργοδοτική. Αλλά και γιατί σήμερα το αίτημα για «πραγματική δημοκρατία», για την εκρηκτική και καταλυτική επιστροφή του λαού στο προσκήνιο, ως της κοινωνικής συμμαχίας των υποτελών τάξεων και όχι ως αφηρημένο σύνολο «πολιτών», υπερβαίνει κατά πολύ τα ασφυκτικά όρια ενός ανάπηρου κοινοβουλευτισμού.
Στην πραγματικότητα, η Αριστερά και το εργατικό και λαϊκό κίνημα είναι που θα υψώσουν τείχος απέναντι στη φασιστική απειλή και όχι ένα ανύπαρκτο σήμερα «συνταγματικό τόξο» Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι π.χ. στην Ιταλία η λογική του «συνταγματικού τόξου» οδήγησε τη ρεφορμιστική Αριστερά στη νομιμοποίηση της λιτότητας και της ακραίας κατασταλτικής λογικής στη δεκαετία του 1970
Μόνο που για να το κάνει αυτό η Αριστερά θα πρέπει να αναμετρηθεί με τις δικές της ευθύνες και τις δικές της ανεπάρκειες:
Δεν θα μπορέσει να υπάρξει πραγματική ανάσχεση της φασιστικής απειλής, εάν δεν μπορέσουμε να συμβάλουμε στην ανάκτηση της λαϊκής αυτοπεποίθησης. Εάν δεν αποκτήσουν ευρύτερα λαϊκά στρώματα την πεποίθηση ότι μπορούν να επιβιώσουν και να αλλάξουν τα πράγματα, με τις δικές τους δυνάμεις, με τους αγώνες, με την αλληλεγγύη, με την αυτοοργάνωση, και όχι με απλή κοινοβουλευτική ανάθεση, τότε οι φασίστες θα συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται την απελπισία.
Αν δεν μπορούμε να δείξουμε ότι με τη συλλογική δράση δεν θα μείνει κανένα νοικοκυριό χωρίς ρεύμα, κανένας εργαζόμενος χωρίς πρόσβαση έστω στη βασική περίθαλψη του κοινωνικού ιατρείου, κανένα παιδί χωρίς κολατσιό στο σχολείο, εάν δεν μπλοκάρουμε, όσο και όπως μπορούμε πλευρές των μέτρων, αν δεν φτιάξουμε το πιο πλατύ κίνημα ανυπακοής στα αυξημένα εισιτήρια, αν δεν δείξουμε ότι μπορούμε με τη αλληλεγγύη και την κοινή πάλη των γειτόνων, ντόπιων να ξένων, να διώξουμε τη μαφία από μια γειτονιά, τότε η Χρυσή Αυγή θα συνεχίσει να μεγαλώνει.
Η Αριστερά δεν έχει το δικαίωμα να εκχωρεί πλήρως στην άκρα δεξιά κάθε «εθνική» αναφορά. Η σημερινή συγκυρία, είτε το θέλουμε είτε όχι, έχει και χαρακτηριστικά εθνικής κρίσης και ταπείνωσης. Όχι με την έννοια μιας «συνωμοσίας κατά του έθνους», αλλά με την έννοια ότι η νεοαποικιοκρατική επιτήρηση μιας κοινωνίας, η ένταξη σε έναν νέο ευρωπαϊκό καταμερισμό που θέλει τον Ευρωπαϊκό Νότο ως «Ειδική Οικονομική Ζώνη», οι επικίνδυνες κινήσεις υποτελούς συμμόρφωσης προς τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς, συνιστούν συνθήκη μειωμένης εθνικής και λαϊκής κυριαρχίας την οποία οι αστικές δυνάμεις αποδέχονται, ακριβώς γιατί επιτρέπει την ακραία επίθεση στο «έθνος των εργαζομένων». Η Αριστερά πρέπει να μιλήσει για την πατρίδα ξανά, την πατρίδα όχι σαν «αίμα και φυλή», αλλά σαν την ανοιχτόκαρδη αγκαλιά που φτιάχνει σε έναν τόπο η συλλογική δράση των εργαζόμενων ανθρώπων, όποια και εάν είναι η καταγωγή, η εθνικότητα ή θρησκεία τους. Αυτή την ανάγκη κοινότητας, όχι ως φαντασιακή ταυτότητα, αλλά ως πραγματική συλλογικότητα στον κοινό αγώνα για χειραφέτηση πρέπει να την προσφέρει η Αριστερά. Η αντικαπιταλιστική κοινωνική συμμαχία που θέλουμε να φτιάξουμε, στο δρόμο για το σοσιαλισμό του 21ου αιώνα, δεν μπορεί να είναι ένα «νομαδικό πλήθος», αλλά μόνο ένας λαός, πραγματικά κυρίαρχος στον τόπο του, κύριος της μοίρας τους, οικοδόμος του δικού του μέλλοντος.
Ούτε μπορεί η πολεμική ενάντια σε όλες τις μορφές διαπλοκής και διαφθοράς να είναι υπόθεση μόνο μια δεξιάς καταγγελίας της «κλεπτοκρατίας». Προφανώς και το αίτημα της Αριστεράς δεν είναι ένας ηθικότερος καπιταλισμός, όμως ο καπιταλισμός δεν είναι μόνο απρόσωπες κοινωνικές δομές και σχέσεις είναι και υπαρκτές μορφές προκλητικής διαπλοκής πλούτου και πολιτικής εξουσίας. Ο Βουλγαράκης, η υπόθεση Τσοχατζόπουλου, η Siemens, ο χρηματισμός κομμάτων και πολιτευτών από τους «εθνικούς εργολάβους», ο εκβιασμός με βάση τον έλεγχο των διαπλεκόμενων ΜΜΕ το δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο. Ούτε ήταν ακροδεξιά η διάθεση πίσω από την πάνδημη κραυγή «Κλέφτες!» στις Πλατείες, αλλά απόλυτα δίκαιη αγανάκτηση για το γεγονός ότι το επίσημο πολιτικό προσωπικό της χώρας, εδώ και χρόνια, συνδυάζει την πλήρη συμμόρφωση στο νεοφιλελευθερισμό με τις πρακτικές ενός εξωφρενικού ατομικού πλουτισμού.
Τέλος, η Αριστερά δεν έχει την πολυτέλεια να αποφύγει την αναμέτρηση με το γεγονός ότι ο φασισμός απαιτεί και οργανωτική απάντηση, στο δρόμο και τη γειτονιά. Απέναντι σε μια στρατιωτική λογική κατάληψης και ελέγχου περιοχών, δεν μπορούμε και δεν πρέπει να μείνουμε απαθείς. Η εκδίωξη των φασιστών από τις γειτονιές, η παρεμπόδιση της δράσης και της λειτουργίας τους, η έμπρακτη περιφρούρηση απέναντι στις προκλήσεις, με όρους μαζικού και λαϊκού κινήματος, αποτελεί σήμερα ζήτημα πρώτης γραμμής.
Στο σταυροδρόμι που είναι η ελληνική κοινωνία, σε αυτή την ολομέτωπη αντιπαράθεση για το εάν θα συνεχιστεί ο δρόμος της οπισθοδρόμησης ή θα ανοίξουν δυνατότητες χειραφέτησης, σε αυτή τη συγκυρία όπου οι κυρίαρχες δυνάμεις λένε με σαφήνεια ότι δεν υπάρχουν «κανόνες του παιχνιδιού» άλλοι από τη μέγιστη επίθεση και τον ύψιστο κυνισμό της εξουσίας, η Αριστερά δεν έχει την πολυτέλεια για αυταπάτες. Ή θα αναλάβει την ευθύνη της, ή στο κενό που θα αφήσει θα ριζώσουν ακόμη πιο αντιδραστικές λύσεις.
zxc
28 Σεπτεμβρίου, 2012 3:49 μμ
Btw- να εύχεστε με όλη την καρδιά σας να πετύχει αυτή η κυβέρνηση. Διαφορετικά θα αναλάβει αυτός ο αρθρογράφος και θα αποτύχει πλήρως και ολοκληρωτικά (όχι που δεν θα αποτύχει), και μετά είναι η σειρά της ΧΑ. Μόνο μη ξαναδιαβάσω τέτοιες ασυναρτησίες ότι δεν ξέρατε και δεν σας το είπα.
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
28 Σεπτεμβρίου, 2012 4:28 μμ
Από πού κι ως πού «αυτός ο αρθρογράφος» να αναλάβει κυβέρνηση; Την τελευταία φορά που τσέκαρα η ΑΝΤΑΡΣΥΑ βρισκόταν κάτω από το 1% και, επίσης,ο ίδιος λέει πως είναι ενάντια στην «κυβερνώσα» αριστερά και την αντιπροσωπευτική δημοκρατία.
Τη χολή σου και σε άλλη παραλία – από μαλάκες μπουχτίσαμε.
spiral architect
28 Σεπτεμβρίου, 2012 5:58 μμ
Σωστά, έτσι λέει και η Κ:
kathimerini.gr | Ενα εφιαλτικό σενάριο
(τι διάολο, μαζί κάνετε σεμινάριο playstation; εκεί που λες «το τερμάτισαν», ξεπηδάνε νέα ρεκόρ)
😛 😛
zxc
28 Σεπτεμβρίου, 2012 9:32 μμ
Εσένα δηλαδή πως σου φαίνεται ο αρθρογράφος, είναι ικανός να πάει στο απέναντι πεζοδρόμιο χωρίς συνοδεία? Ευτυχώς που αρνείται να αναλάβει ευθύνες και γλιτώνουμε τα χειρότερα. Εμένα πάντως μου μπείκαν ψύλλοι στα αυτιά. Η ΧΑ τους πληρώνει με χρυσό να γράφουν τέτοια άρθρα ώστε να τα διαβάζει ο κόσμος να τρομάζει και να τρέχει κατευθείαν στην αγκαλιά της ΧΑ για προστασία.
simon
28 Σεπτεμβρίου, 2012 10:17 μμ
Φασιστάκο, δεν είναι ανάγκη να γράφεις τις επιθυμίες σου. Τις ξέρουμε…
zxc
29 Σεπτεμβρίου, 2012 1:01 μμ
Εσένα ποιος σου μίλησε και πετάχτηκες
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
29 Σεπτεμβρίου, 2012 12:45 πμ
«τέτοια λένε και στέλνουν κόσμο στη Χ.Α.»
Πρώτον, μην ντρέπεσαι που είσαι χρυσαυγίτης.
Δεύτερον, και σημαντικότερον, προσπάθησε να είσαι πιο πρωτότυπος.
zxc
29 Σεπτεμβρίου, 2012 12:47 μμ
Γιατί το λες αυτό, αμφιβάλεις μήπως ότι ο λόγος του Κασιδιάρη είναι δεκάδες φορές πιο συγκροτημένος από αυτές τις ασυναρτησίες. Αυτά διαβάζει ο λαός και λέει τι βλακείες είναι πάλι αυτές που μας φλόμωσαν τα γκρουπούσκουλα, ας πάμε στην ΧΑ να ακούσουμε κάτι σωστό. Ο ίδιος ο αρθρογράφος αναγνωρίζει και παραδέχεται την υπεροχή των αντιπάλων του και δειλά-δειλά δηλώνει ότι μαγεύετε από τον υπέρ-εθνικιστικό λόγο και προτείνει να το μιμηθείτε. Ο δε Αλέξης έκανε προ πολλού την υπέρβαση προς τον εθνικισμό.
Die Hippie Die
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:00 μμ
Για μεγάλο ξεφτίλισμα του zxc παιδια πηγαίνετε στο μπλογκ του techie chan. Ο συγκροτημένος λόγος του Κασιδιάρη ή πώς να χέζεις γράφοντας…
zxc
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:14 μμ
Ναι να πάτε να μάθετε πως γράφεις τρεις χιλιάδες λέξεις χωρίς να πεις τίποτα. Επίσης, πριν καταργήσεις το παρόν σύστημα, ας μάθεις πρώτα πως δουλεύει. Δεν βλάπτει. Θα σου φανεί χρήσιμο στο νέο σύστημα.
Die Hippie Die
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:17 μμ
Ήπιο σε βρίσκω μετα απο τέτοιο ξεφτίλισμα πάντως…Να τα λέμε αυτά
Die Hippie Die
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:21 μμ
Πολυ γρήγορα απαντάς παντως. Έχεις ντριγκι ντραγκα στο αϊφον 5 και σε ειδοποιεί για πιθανο ξεφτίλισμα;;
zxc
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:27 μμ
Όλα είναι θέμα τύχης, ποτέ δεν έχω γραφεί για ενημέρωση στο ρρς φιντ ή πως το λένε. Εξάλλου, δεν είμαι από αυτούς που περηφανεύονται για τις νίκες τους. Θέλει ο τέκι να μάθει πως δουλεύει το παλιό και γιατί δεν θα δουλέψει το καινούργιο, ας μάθει. Ιτς θπ το ηιμ, που λένε οι Εγγλέζοι. Αλλά αυτό δεν είναι ο σκοπός του, κουβέντα να γίνεται και να περnά την ώρα του που την έχει περίσσια.
Die Hippie Die
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:32 μμ
Δυσλεξία ή άστοχος αντιχειρας στο βιρτουαλ πληκτρολόγιο; Μη βιάζεσαι φίλε μου.Φελλοί σαν και σένα σχεδόν παντα επιπλέουν. Θελω τωρα λιγο συγκροτημένο λόγο σαν του κασιδιαρη. Γράψε , είναι βαλσαμο μετα απο τέτοιο ξεφτίλισμα
zxc
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:37 μμ
Άποψη σου. Αυτοί που ξέρουν κρίνουν καλύτερα. Όσο για τα σχόλια μου εδώ, αρκέσου στις ασυναρτησίες του αρθρογράφου.
Die Hippie Die
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:43 μμ
οσο για τα σχολια μου εδω αρκεσου στις ασυναρτησίες του αρθρογράφου. Τι θέλει να πεις;;;;;; Παντως κι εγω μετα απο τέτοιο ξεφτίλισμα θα είχα προβλημα στο να εκφραστώ. Θα προτιμούσα ενα πιο συγκροτημένο λόγο όπως ας πούμε του κασιδιάρη να ξεκουραστεί και το κεφάλι μου βρε αδερφέ.
zxc
29 Σεπτεμβρίου, 2012 3:05 μμ
Βεβαίως να αρκεστείς στις ασυναρτησίες του αρθρογράφου διότι σου πάνε καλύτερα και να μένεις με το στόμα ανοικτό πω πω πω πως τα λέει έτσι ο μεγάλος μέγα σοι κύριε και τα θαυμαστά σου έργα λολ
zxc
29 Σεπτεμβρίου, 2012 3:52 μμ
Βεβαίως το σωστό είναι μέγας ει κύριε αλλά με το στόμα μου ανοικτό και την επιφοίτηση του αγίου πνεύματος να με κυριεύει κάνω πολλά λάθη
Die Hippie Die
29 Σεπτεμβρίου, 2012 4:06 μμ
Πωπωπω τρέμει το χεράκι σου μην και κάνεις λάθος. Στα αρχίδια μου τι λέει ο αρθρογραφος, εσυ που ξεφτιλιζεσαι είναι σιγουρα πιο διασκεδαστικό και απο το συγκροτημένο λόγο του κασιδιάρη . Ξεφτιλάκο… Ντριγκι ντραγκα στο i-xeftil app!
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
1 Οκτωβρίου, 2012 11:57 πμ
Ρε zxc πόσο βλαξ;
Με ρωτάς «γιατί το λέω αυτό» και μετά εξηγείς μόνος σου γιατί το λέω (επιβεβαιώνοντάς με).
Τουλάχιστον ας έχεις το κουράγιο να παραδεχτείς ότι είσαι ακροδεξιός. Καταλαβαίνω ότι είναι ντροπή, αλλά αν ντρέπεσαι τότε γιατί είσαι;
DrAluca
29 Σεπτεμβρίου, 2012 1:10 πμ
«Δεν φταιμε εμεις που γιναμε ρατσιστες, φασιστες και μισανθρωποι… Εσεις φταιτε που μας στρεψατε εκει.»
Ανακοινωνση του 5ου παιδικου σταθμου Ελλαδισταν.
Μηπως σας στρεψανε και στα λιπαρα φαγητα?
Χαμογελατε…
Die Hippie Die
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:47 μμ
Προφητεία Πατήρ Κλισέ-διου # 5.
τρολλιστης της στεγης
28 Σεπτεμβρίου, 2012 5:27 μμ
θα θελες να αναπτυξεις παραπανω 2-3 θεματακια
1) Απο που ως που επειδη (… αν εγινε κιολας ετσι) στην Ιταλία η λογική του «συνταγματικού τόξου» οδήγησε τη ρεφορμιστική Αριστερά στη νομιμοποίηση της λιτότητας και της ακραίας κατασταλτικής λογικής στη δεκαετία του 1970, καταληγεις οτι δεν θα πρεπει να υπαρχει αντιφασιστικο συνταγματικο τοξο
Επειδη απετυχε … αν απετυχε , στην Ιταλια … ειδικα στην Ιταλια, καποτε πριν 40 χρονια
2) Ισχυριζεσαι πως » Η σημερινή συγκυρία, είτε το θέλουμε είτε όχι, έχει και χαρακτηριστικά εθνικής κρίσης και ταπείνωσης».
Λες πχ οι μπομπολοκοκαλοβαρδινογιαννολατσηδες κλπ, με τους οποιους ανηκουμε στο ιδιο εθνος, να νιωθουν μεγαλη ταπεινωση, η μπας και φανταζεσαι πως εγω/αυτος/εκεινος κλπ που ειμαστε ρεστοι νιωθουμε εθνικη ταπεινωση ?
Η και αν αστεγοι και ρεστοι νιωθουμε εθνικα ταπεινωμενοι θα συνταχτουμε υπερ της κοινωνικης ανατροπης η της εθνικης αποκατστασης ?
Εννοω οτι «δουλεια» των κινηματικων ειναι να αναδεικνυουν την ουσια της κρισης και οχι να επικεντρωνονται στην συμπτωματολογια της
Η πατριδα ειναι ιδεα, ειναι begriff, ειναι concept και οχι fact
Ειναι εννοια κανονιστικη, ιδρυτικη … ειναι εποικοδομημα , ειναι uberbau δεν ειναι πραμα, δεν ειναι αισθητηριακη εμπειρια
Σαν τετοια ανηκε και θα ανηκει στο φαντασιακο, ειτε συλλογικο ειναι αυτο ειτε ατομικο και αν κατι εχει νοημα ειναι να αναδεικνυουμε αυτη τη διασταση και να επεμβουμε στο συλλογικο φαντασιακο επαναοριζοντας το
Πατριδα ειναι η αναδυση απ την ληθη της μνημης της αθωοτητας των παιδικων μας χρονων
Πατριδα ειναι η ανθρωπια μας που ξεχασαμε
Πατριδα δεν ειναι ο τοπος
Ο Αριστοτελης (και να το κολατε στη μουρη ολων των εθνογκαβλων που μιλανε για τοπο),στην Αθηναιων Πολιτεια … που ειναι πολιτεια των Αθηναιων και οχι πολιτεια των Αθηνων, οριζει ως πολιτεια τους ανθρωπους της
Η Αθηνα ειναι οι ανθρωποι της και οχι η Αττικη, η πεντελη, ο καμπος των σπατων, ο υμηττος, το φαληρο, το αιγαλεω κλπ
Πατριδα ειναι οι ανθρωποι της …
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
28 Σεπτεμβρίου, 2012 5:35 μμ
Με ρωτάς σαν να το έγραψα εγώ.εγώ,όμως,απλά το αναδημοσιεύω. Τέσπα, θα σου απαντήσω όπως αντιλαμβάνομαι εγώ και όχι υποκαθιστώντας τον ίδιο τον αρθρογράφο. Αν θες να κάνεις στον ίδιον τις ερωτήσεις σου,μπες στο site που παραθιέτω στην αρχή.
1) Δηλαδή εσύ θες συνταγματικό αντιφασιστικό τόξο; Δε θες να παταχθεί ο φασισμός από το ίδιο το λαϊκό κι εργατικό κίνημα,από τον ίδιο το λαό δηλαδή; Μμμ,ενδιαφέρουσα άποψη, αλλά θα σου πρότεινα να κόψεις την πολλή παρέα με τους φιλελέδες.
2) Σου απαντά ο ίδιος ο αρθρογράφος μέσα στο κείμενο:
«…την πατρίδα όχι σαν «αίμα και φυλή», αλλά σαν την ανοιχτόκαρδη αγκαλιά που φτιάχνει σε έναν τόπο η συλλογική δράση των εργαζόμενων ανθρώπων, όποια και εάν είναι η καταγωγή, η εθνικότητα ή θρησκεία τους. Αυτή την ανάγκη κοινότητας, όχι ως φαντασιακή ταυτότητα, αλλά ως πραγματική συλλογικότητα στον κοινό αγώνα για χειραφέτηση πρέπει να την προσφέρει η Αριστερά. Η αντικαπιταλιστική κοινωνική συμμαχία που θέλουμε να φτιάξουμε, στο δρόμο για το σοσιαλισμό του 21ου αιώνα, δεν μπορεί να είναι ένα «νομαδικό πλήθος», αλλά μόνο ένας λαός, πραγματικά κυρίαρχος στον τόπο του, κύριος της μοίρας τους, οικοδόμος του δικού του μέλλοντος»
Μην αφήνεις την εμπάθειά σου προς εμένα να τυφλώνει την κρίση σου (κι ενίοτε και τις αναγνωστικές σου ικανότητες).
Φιλάκια.
τρολλιστης της στεγης
28 Σεπτεμβρίου, 2012 6:07 μμ
ουπς, δεν ειχα καταλαβει πως νταν αναδημοσιευση
τρολλιστης της στεγης
28 Σεπτεμβρίου, 2012 6:19 μμ
1) δεν θα με χαλαγε αν δημιουργοταν ΚΑΙ ενα συνταγματικό αντιφασιστικό τόξο, στο βαθμο
2) μαλλον τις δικες σου αναγνωστικες ικανοτητες να ελεγξεις
διαβασα προσεκτικα το κειμενο και προφανως καταλαβα πως ο συντακτης προτεινει ως στοχευση της αριστερας …μαλλον θεσπιζει «την ανάγκη κοινότητας, όχι ως φαντασιακή ταυτότητα, αλλά ως πραγματική συλλογικότητα στον κοινό αγώνα για χειραφέτηση»
δεν ειπα οτι δεν το καταλαβα και δεν εχω αναγκη επαναληψης για να το εμπεδωσω, ισα ισα σ αυτο ακριβως ενισταμαι, στο οτι δεν αντιλαμβανεται οτι την πατριδα ως φαντασιακη ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗ δλδ ταυτοτητα
οχι τπτ αλλο, αλλα δηλωνετε και μαρξιστες τρομαρα σας
Υ.Γ. δεν σ εχω καμμια εμπαθεια, αλλα δυσκολευεσαι να το καταλαβεις μαλλον επειδη δεν μπορεις να συμφιλιωθεις με την ιδεα οτι μπορει να υπαρχουν ανθρωποι που να διαφωνουν μαζι σου,να το κοιταξεις αυτο
φιλακια κι απο μενα
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
28 Σεπτεμβρίου, 2012 9:21 μμ
Αλέχαντρε, ο τρόπος διαφωνίας είναι αυτός που καταδεικνύει εμπάθεια, όχι η διαφωνία από μόνη της.
Το (1) δεν το ξανασχολιάζω, μου φαίνεται άσκοπο.
Για το (2) έχω μόνο μια λέξη, ή -καλύτερα- ένα ακρώνυμο: ΕΑΜ.
Ξαναφιλάκια
τρολλιστης της στεγης
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:30 πμ
ακου ΕΑΜ !!!!!!!!!!!!
το 21 που το πας?
τα ορλωφικα ?
Εχεις δικιο παντως, ειναι παντελως ασκοπο η οποιαδηποτε κουβεντα μαζι σας
Ασχοληθειται με το πως καταφερατε μεσα σε ενα μηνα να διωξετε το 80% του κοσμου που κατ αρχην σας στηριξε και αν τα καταφερετε να αρθρωσετε αυτον τον ελαχιστο πολιτικο λογο, ελατε να συζητηστε πιο δυσκολα πραματακια
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
29 Σεπτεμβρίου, 2012 8:49 μμ
Η αυτοκριτική έχει γίνει. Κατά τα άλλα, έχεις μπερδέψει την πούτσα με τη βούρτσα ρε συ Άλεχ. Παντελώς άσκοπο indeed.
σχολιαστης της στεγης
29 Σεπτεμβρίου, 2012 11:14 μμ
αμα κανατε και αυτοκριτικη τι να πουμε κι εμεις οι πτωχοι, ισως μονο οτι το σωου ακομα κρατει μεχρι να βγει η χοντρη 🙂
το μονο που μπορω να κανω για σενα ειναι να μοιραστω αυτο που ακουω,αλλα δεν ξερω αν ειναι για σας 🙄
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
28 Σεπτεμβρίου, 2012 5:38 μμ
Πολύ μου αρέσει που αυτοί που μου την πέφτουν είναι «θαμώνες» του μπλογκ. Αν είχα καταλάβει από πιο νωρίς πόσο ενοχλητικός μπορεί να γίνομαι για αυτούς, ίσως να το’χα πάρει και πάνω μου…
🙂
Καρβουνιάρης
28 Σεπτεμβρίου, 2012 7:41 μμ
Πάρτε λίγο ΞΩ.ΦΑΛ.ΤΣΑ και λίγο ΑΝΤΑΡ&ΣΙΑ
http://www.antinazi.gr/katagelia240912.htm
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
28 Σεπτεμβρίου, 2012 9:23 μμ
Ομολογώ ότι δεν ήξερα κάτι. Για το όνομα συμφωνούμε, θα μπορούσε να είχε επιλεχτεί κάτι άλλο. Τα υπόλοιπα είναι απλά εμετός και κακοήθειες επιπέδου συνωμοσιολογίας.
Eddie
28 Σεπτεμβρίου, 2012 10:23 μμ
όπου βλέπεις «αντιναζιστική πρωτοβουλία» διάβαζε ΟΑΚΚΕ 😉
anna
29 Σεπτεμβρίου, 2012 5:53 μμ
Εμένα πάλι μου φαίνεται εμετικός κάθε χαρακτηρισμός πολιτικών θέσεων σαν «συνωμοσιολογία». Θα καταλάβαινα αυτές τις θέσεις να τις κριτικάρεις όσο αυστηρά θέλεις αλλά το να τις λες «συνωμοσιολογικές» μάλλον κρύβει την αδυναμία σου να τις αντιμετωπίσεις με επιχειρήματα… Οι εύκολες λεξούλες – σε δυο μόλις γραμμές – ούτε καν τις εντυπώσεις δεν ικανοποιούν.
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
29 Σεπτεμβρίου, 2012 8:53 μμ
Πολιτικές θέσεις ο εμετός; Συγγνώμη Άννα μου,αλλά δε λειτουργεί έτσι το πράμα.
Λίγο έλειψε να πουν ότι κρύβεται ο Σόρος από πίσω μας (μπορεί να το λένε σε άλλο κειμενάκι τους,δεν ξέρω).
Θες επιχειρήματα για να αποδειχθεί ότι η γη δεν είναι επίπεδη;
ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΝΩΜΟΣΙΟΛΟΓΙΑ (3 φορές,για να το χαρείς)
anna
29 Σεπτεμβρίου, 2012 10:09 μμ
«Από τη πόλη έρχομαι και στη κορφή κανέλα…» Για να αποφύγεις λοιπόν να απαντήσεις στο ΓΙΑΤΙ έκλεψαν το όνομα μιας άλλης Οργάνωσης, κρύβεσαι πίσω από βρισιές και αφορισμούς. Σ’ αυτό φαίνεται σ’ έχει εκπαιδεύσει καλά ο πολιτικός σου χώρος.
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
29 Σεπτεμβρίου, 2012 10:56 μμ
Ακριβώς όπως τα λες είναι.
Καλόν εμετό παίδες.
Ο ΣΟΡΟΣ ΖΕΙ, ΑΥΤΟΣ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ!
anna
29 Σεπτεμβρίου, 2012 11:17 μμ
Μα το ξέρω ότι δε θα απαντήσεις ποτέ! Όσο για τον…Σόρος ξέρεις ότι αυτή είναι μια κατηγορία που την εκτοξεύουν αποκλειστικά και μόνο οι αντισημίτες για τους πολιτικούς τους αντιπάλους. Αν λοιπόν επιχειρείς να κατηγορήσεις την Αντιναζιστική Πρωτοβουλία για …αντισημιτισμό αυτό μόνο γέλιο μπορεί να προκαλέσει σε κάθε δημοκρατικό άνθρωπο. Χοντρό γέλιο μάλιστα… Άσε. Καταλάβαμε….
ΕΟΣ
28 Σεπτεμβρίου, 2012 11:06 μμ
Η ανάλυση του «πολιτικού σκηνικού» δεν αρκεί για να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα για τις πολιτικές εξελίξεις, αν απουσιάζει η ανάλυση της συγκυρίας, η όπως το έλεγε ο Λένιν η «συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης». Αυτή η ανάλυση προϋποθέτει πρώτα απ’ όλα ανάλυση της ταξικής πάλης και των όρων με τους οποίους διεξάγεται. Οι «ταξικές πολιτικές» των κυρίαρχων τάξεων εκφράζονται κυρίως μέσα από την λειτουργία συνολικά του κράτους και όχι μόνον από τα πολιτικά κόμματα που είναι μόνον ένα μικρό τμήμα του κρατικού μηχανισμού. Γράφει το κείμενο χαρακτηριστικά:
Ούτε θα είχε υπάρξει η άνοδος των φασιστών, χωρίς τη συνειδητή επένδυση του πολιτικού συστήματος, προεξαρχούσης της εγχώριας σοσιαλδημοκρατίας, στην αντιμεταναστευτική υστερία και στο ρατσισμό.
Η άνοδος των φασιστών είναι ένα ευρύτερο κοινωνικό φαινόμενο που έχει συγκεκριμένη ταξική ταυτότητα. Αυτό που θα δούμε αύριο στην πολιτική σκηνή με την οποία ασχολείται ο αρθρογράφος, το βλέπουμε ήδη στο κράτος με την ηγεμονία της «χρυσής αυγής» στους κατασταλτικούς μηχανισμούς. Το βλέπουμε στους κρατικούς ιδεολογικούς μηχανισμούς, και πρώτα απ’ όλους στα ΜΜΕ. Από την φασιστοφυλλάδα «πρώτο θέμα» ως το «MEGA» και τα άλλα κανάλια στο πως προβάλλουν και μεταχειρίζονται τους φασίστες ως πολιτειακούς παράγοντες, όχι μόνον τώρα, αλλά από την εποχή της δημιουργίας του κόμματος του Καρατζαφέρη.
Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την κυρίαρχη πολιτική του κεφάλαιου, που είναι σήμερα ο «νεοφιλελευθερισμός», το ζήτημα της πολιτικής ηγεμονίας είναι “ανοικτό”: Δεν έχει ανάγκη τα “παραδοσιακά” αστικά κόμματα και ότι αυτά εξέφραζαν ιστορικά, για να επιβάλει τις επιλογές του και να διαμορφώσει νέες συναινέσεις στα στρατηγικά του σχέδια, ούτε έχει παντρευτεί το «ευρώ» και την πολιτική ενοποίησης της Ε.Ε. Δεν φαίνεται να έχει γίνει κατανοητό αυτό το χαρακτηριστικό της πολιτικής του νεοφιλελευθερισμού, ούτε ως προς άνεση με την οποία ενσωμάτωσε την ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία στις επιταγές του, ούτε όμως και ως προς την άνοδο της ακροδεξιάς στην Ευρώπη αλλά και στην χώρα μας.
Αναμμένα κάρβουνα
29 Σεπτεμβρίου, 2012 9:54 πμ
Τι λε ρε παιδί μου… Πολύ ωραία τα λες, το «διά ταύτα» δεν βλέπω. Να ανησυχώ;
τρολλιστης της στεγης
29 Σεπτεμβρίου, 2012 2:33 πμ
γιατι κανετε αναφορα στον Λενιιιιν με την τρομερη ρηση … «συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης»
νομιζετε οτι μ αυτη την κοινοτυπια, προσφερετε εγκυροτητα στο αρθρο σας ?
κυριε ελεησον
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Σεπτεμβρίου, 2012 3:09 μμ
Μάνικ, το φασιστάκι πήρε πόδι και γι’αυτό «έφαγα» και το δικό σου σχόλιο για να μη φαίνεται ξέμπαρκο…
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
1 Οκτωβρίου, 2012 10:43 πμ
επιτελους ενα καλο κειμενο για τη χρυση αυγη….
φσσσσστ
1 Οκτωβρίου, 2012 5:34 μμ
Ωραία τα λέτε αλλά ΕΝΑΣ (1)
δεν βρέθηκε να γράψει ένα ξεχωριστό θέμα για την αντιφασιστική των αναρχικών χθες και την έμπρακτη αντιπαράθεση με τα πογκρομ των ναζί και τις συλλήψεις από τους ΔΕΛΤΑ;
BURGA
1 Οκτωβρίου, 2012 8:15 μμ
Opa re megale!
Aytos milaei ellinika,barate ton mechri na milisei pakistanika!
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ
2 Οκτωβρίου, 2012 5:35 μμ
ΕΙΤΕ ΔΕΞΙΑ ΕΙΤΕ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ
αυτο το σύνθημα ειναι γνωστο και παλιο στους τοίχους και ειναι ακόμα επίκαιρο!!!
Οπότε σκληρο πυρηνικέ άστο δεν μας πείθεις για αυτά που λές…