του Ιουλιανού
Θα ήταν ανόητο εάν κρίναμε τον αναρχισμό μέσα από τις μεμονωμένες κτηνωδίες της ουκρανικής ομάδας Μαχνοβτσίνα, ή από τις δολοφονικές ομάδες μερικών αναρχικών της Ισπανίας που δολοφονούσαν αδιακρίτως μοναχούς – μοναχές και παπάδες κάνοντας ταυτόχρονα πλιάτσικο στα μοναστήρια και στις εκκλησίες που στην συνέχεια πυρπολούσαν.
Θα ήταν επίσης πολιτικά απαράδεκτο εάν κρίναμε τον αναρχισμό μέσα από τον συνολικά αρνητικό και εχθρικό λόγο του Στάλιν όπου έκανε αναφορά σε «μικροσκοπικές ομάδες που έχουν συγχωνευθεί με εγκληματικά στοιχεία, ληστές και προβοκάτορες, τα κατακάθια της κοινωνίας… Ήταν όλοι τους αντίθετοι σε κάθε εξουσία… γιατί ήξεραν ότι μια επαναστατική κυβέρνηση δεν θα τους άφηνε να ληστεύουν τον λαό και να κλέβουν δημόσια περιουσία.» Και αλλού έγραφε ότι «απορρίπτουν το κράτος στην περίοδο της μετάβασης από τον καπιταλισμό στον σοσιαλισμό» (Ι. Στάλιν, «Ιστορία του ΚΚΣΕ»)
Σωστό το τελευταίο, και για έναν κομμουνιστή αυτό αποτελεί πολιτική γραμμή εναντίον του αναρχικού κινήματος. Μόνο που ο Στάλιν ταυτίζει την κριτική αυτή του Μαρξ και αργότερα του Λένιν με το δικό του κράτος, όπου μετέτρεψε το κόμμα σε κράτος, και το κράτος σε έναν καταπιεστικό γραφειοκρατικό οργανισμό. Ωστόσο είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε πως ο Μαρξ δεν έγραψε τίποτα συγκεκριμένο για την οργάνωση ή την μορφή της κομμουνιστικής κοινωνίας παρά μόνο πως αυτή θα γεννηθεί και θα αναπτυχτεί εξελικτικά από ένα πρώτο στάδιο που θα είναι η σοσιαλιστική κοινωνία. Έτσι ο Στάλιν είχε ένα πεδίο αχαρτογράφητο, τουλάχιστον θεωρητικά, να εξερευνήσει. Ήταν «εύκολο» επομένως να θεωρήσει πως κράτος είναι το κόμμα.
Η ουσία όμως της Μαρξιστική κριτικής στον αναρχισμό είναι ότι η επανάσταση δεν είναι αποτέλεσμα επιθυμιών ή τεχνικών, δημιουργημένων δηλαδή, γεγονότων. Η επανάσταση είναι αποτέλεσμα κοινωνικών συνθηκών, ένα φαινόμενο που συμβαίνει και αναπτύσσεται. Μα για να αναπτυχθεί χρειάζεται κεντρικό συντονισμό και καθοδήγηση. Χρειάζεται στρατηγική, οργάνωση, και πολιτική.
Μα και για να εδραιωθεί πρέπει να συγκροτήσει εθνικό στρατό, και εθνική κυβέρνηση. Αν δεν υπάρχει αυτή η πρακτική τότε θα μετατραπεί σε μια απλή εξέγερση ή κοινωνική αναταραχή αυθόρμητης μαχητικότητας μόνο.
Είναι φανερή η Μαρξιστική πολιτική εχθρότητα απέναντι στον αναρχισμό ωστόσο δεν έχει καμία σχέση με την πολεμική του Στάλιν.
Πέρα από τον Στάλιν, το κομμουνιστικό κίνημα παντού στην Ευρώπη κράτησε αταλάντευτη στάση και απορρίπτονταν όλες οι αναρχικές θέσεις. Δεν απέρριπταν όμως ότι το κίνημα αυτό ήταν επαναστατικό και οι αναρχικοί αντικειμενικοί απέναντι στα φαινόμενα έστω και αν «παρεκκλίνουν». Άλλωστε στα πρώτα χρόνια της οκτωβριανής επανάστασης, αυτή άσκησε τέτοια έλξη που πολλά κινήματα στην Ευρώπη απορροφήθηκαν από τους κομμουνιστές,-μέσα και έξω από την Ρωσία- κάτι που συνέβαλε και στην παρακμή του πλην της Ισπανίας. Με μια διαφορά όμως. Εκεί, οι αναρχικοί, πήραν μέρος και στις εκλογές και στην κυβέρνηση.
Όλα τα παραπάνω όμως αποτελούν κληροδοτήματα της Ιστορίας. Και η αποδοχή των κληροδοτημάτων δεν είναι εύκολη ιδίως εάν έχει να κάνει με πεποιθήσεις ή ακόμα χειρότερα με προκαταλήψεις.
Ωστόσο όπως και εμάς που αναζητούμε απαντήσεις και λύσεις- στα δικά μας και του καιρού μας τα ερωτήματα, και που χρειάζεται να πάρουμε αποφάσεις και να προβούμε σε πράξεις που θα έχουν αντίκτυπο στην ζωή μας- δεν μπορούμε να βασιστούμε σε κανενός είδους προφητικής ενόρασης. Μόνο που αυτό ισχύει και για τους προγενέστερους. Όμως εμείς με ανωτερότητα και με την δεδομένη την χρονική απόσταση που μας επιτρέπει να γνωρίζουμε την ροή και την εξέλιξη των φαινόμενων, κρίνουμε ως θεοί αυτούς που έζησαν, μάτωσαν, και συγκρούστηκαν με την ίδια την ιστορία τους.
Τώρα είναι η σειρά μας.
Δεν πρέπει να αμελούμε πως η κοινωνική συνείδηση στην ταξική κοινωνία, στον καπιταλισμό, διαμορφώνεται από την κυρίαρχη τάξη. Η χειραγώγηση σήμερα ο έλεγχος δηλαδή της «κοινής γνώμης» έχει στο οπλοστάσιο του τελεσφόρα όπλα. Τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, το ίντερνετ το οποίο δίνει θεωρητικά το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης μέσα από τις λεγόμενες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, που με ταχύτητα αστραπής μεταφέρουν πληροφορίες. Ωστόσο μέσα από τον καταιγισμό από πληροφορίες που αφειδώς και δωρεάν προσφέρουν οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, σε μεγάλο βαθμό δικαιώθηκε ο Μακιαβέλλι ο οποίος έγραφε για την χειραγώγηση των «υπηκόων»:
«Γενικά οι άνθρωποι κρίνουν περισσότερο με τα μάτια παρά με το μυαλό, γιατί ενώ όλοι βλέπουν, ελάχιστοι μπορούν να εννοήσουν. Ο καθένας βλέπει εκείνο που φαίνεται, λίγοι μπορούν να καταλάβουν την πραγματικότητα» (Ο Ηγεμών κεφ.ΧVVVV.)
Έτσι αυτές οι σελίδες βοηθάνε την εξουσία, μια και η προπαγάνδα εκ φύσεως πρέπει να είναι ακαθορίστου προελεύσεως, μα και να συνοδεύεται και από τον ψίθυρο, την φήμη, ώστε να μην δύναται σε κανέναν η δυνατότητα διασταύρωσης. Να υπάρχει δηλαδή μια ανωνυμία. Οι εντυπώσεις και όχι η τεκμηρίωση. Άλλωστε οι «πολλοί» είναι εύτρωτα και αποχαυνωμένα άτομα που αντιδρούν με αυτόματα ανακλαστικά.
Το ίδιο ίσχυε και παλαιότερα μόνο που τότε έπρεπε να κινητοποιηθεί ολόκληρος ο κρατικός μηχανισμός. και θα παραθέσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:
1961
Την χρονιά εκείνη πραγματοποιήθηκαν στην δημοκρατική Ελλάδα εκλογές.
Οι εκλογές έγιναν στις 29 Οκτωβρίου και η κυβέρνηση του εθνάρχη Καραμανλή ορκίζεται 2 Νοεμβρίου. 6 Νοεμβρίου βγαίνουν και τα αποτελέσματα των εκλογικών τμημάτων που αφορούν την αστυνομία τον στρατό και τους δημοσίους υπαλλήλους. Θαύμα δημοκρατίας. Το αποτέλεσμα δικαίωνε την κυβέρνηση που είχε ήδη ορκιστεί.
Το εκλογικό αυτό θαύμα αμαυρώνεται όμως από μια ξαφνική νεροποντή που ξεσπά την ίδια μέρα στην Αθήνα και χτυπά τις λαϊκές συνοικίες των Αθηνών που ήταν εγκαταλελειμμένες από το κράτος. Ο απολογισμός τρομερός. 43 νεκροί, 300 σπίτια εντελώς κατεστραμμένα από τα λασπόνερα και άλλα 1.500 ετοιμόρροπα.
Αυτό όμως χαλάει το κλίμα ευφορίας που προκάλεσε το θαύμα της εκλογικής νίκης του εθνάρχη.
Έτσι συνεδριάζει εκτάκτως το «Συμβούλιο Μελετών» της «Υπηρεσίας Πληροφοριών» με επικεφαλής τον Ν.Γωγούση.
Το «Συμβούλιο Μελετών» διαπιστώνει : Ότι η «πρόσφατος θεομηνία των πλημμυρών εις τα προάστια της πρωτευούσης έδωσαν την ευκαιρίαν εις την ηττηθείσαν ΕΔΑ να ανορθώση και πάλιν την κεφαλήν της.
Προτείνεται:
- «όπως διά των εν επαφή μετά της υπηρεσίας τελουσών πολιτικών οργανώσεων (σ.σ. παρακρατικών), συλλόγων και σωματείων, ως και διά των ΤΕΑ χωροφυλακής νομαρχιακών γραφείων διαφωτίσεως, σωματείων φοιτητών και πολεμιστών του στρατού, της ΑΣΔΑΝ- Διευθύνσεως Δημοσίων Σχέσεων και των ασχολουμένων εις έργα στρατιωτικών και πυροσβεστών κτλ, των υπηρεσιών των κ.κ. Μπουραντά, Καραχάλιου, Βενετσάνου, και Λαναρά, καλλιεργηθή και διαδοθή δια της προπαγάνδας του ψιθύρου εις τον λαόν η φήμη ότι τας πλημμύρας προκάλεσαν μετεωρολογικαί μεταβολαί και ρεύματα, προελθούσαι εξ αποτόμων μεταβολών της θερμοκρασίας συνέπεια της γενικής διαταράξεως της ατμοσφαίρας από τας ατομικάς εκρήξεις της Σοβιετικής Ενώσεως»
- «Ακολούθως και αφού ο ψίθυρος αρκούντως διαδοθή, η Υπηρεσία δέον όπως επιληφθή του θέματος και δια ραδιοσχολίων, άρθρων και σχολίων εις τον Τύπον, προβή εις επίμονων προβολήν των απόψεων αυτών ίνα εκ των υστέρων ο εγερθείς υπό των κομμουνιστών θόρυβος απολήξη εις βάρος των»
Οι ευθύνες μας.
Ο Κροπότκιν έγραψε:
«Από πού έρχεται η επανάσταση και πως αναγγέλλει τον ερχομό της; Κανένας δεν μπορεί να απαντήσει σε αυτές τις ερωτήσεις. Το μέλλον μας είναι κρυφό. Αλλά αυτοί που βλέπουν και σκέπτονται δεν παρερμηνεύουν τα σημάδια: εργάτες και εκμεταλλευτές, Επαναστάτες και Συντηρητικοί, φιλόσοφοι και άνθρωποι της δράσης, όλοι νιώθουν ότι η επανάσταση είναι μπροστά στη πόρτα μας. Πολύ ωραία! Αλλά τι να κάνουμε εμείς όταν ξεσπάσει η καταιγίδα;»
Το καπιταλιστικό στάδιο που ζούμε, οικονομική ύφεση,η βία της ανεργίας,ο κρατικός αυταρχισμός και η όξυνση του πολιτικού και κοινωνικού ανταγωνισμού –αυτοματισμού, η εν μέρη κοινωνική αποδοχή των φιδιών του φασιστικού ρατσισμού,η άγριες μορφές εκμετάλλευσης των εργατών και η καταπάτηση των δικαιωμάτων τους,οι άθλιες πρακτικές από τους «αριστερούς» ιδεολογικούς μισθοφόρους της ΔΗΜΑΡ, μα και η δικιά μας σεχταριστική λογική μας καθιστά, κοινωνικά, δημίους της ίδιας της υπόστασης μας, και ισοπεδώνουμε ψυχικά και συνειδησιακά ακόμα και τους πιο αγνούς αγωνιστές.
Με το να πράττουμε αλληλοανταγωνιζόμενοι το μόνο που καταφέρνουμε (πέρα από υπηρεσίες στην αστική προπαγάνδα) είναι να στρέψουμε τον τροχό της εξέγερσης σε αντίθετη κίνηση και να προσφέρουμε στο εργατικό κίνημα χρόνια ιστορική οπισθοδρόμηση. Μια και με την διασπαστική πρακτική μας δεν βοηθάμε ώστε οι καταπιεσμένοι εργάτες να συνειδητοποιήσουν την πραγματικότητα μέσα από την πάλη,και αρνούμαστε έστω και την στοιχειώδη συμμαχία στο βαθμό που θα ενίσχυε τις δυνάμεις που επιθυμούν την ανατροπή του σάπιου συστήματος και θα έθετε ως άμεσο στόχο την δημιουργία των προϋποθέσεων για μια αυριανή καλύτερη κοινωνία.
Μα θα επιστρέψω στους κλασικούς, και συγκεκριμένα στον υπέροχο αναρχοκομμουνιστή Κροπότκιν για καλύτερο εμπλουτισμό τον λεγομένων μου:
«ΚΑΘΕ κοινωνία που έχει καταργήσει την ιδιωτική ιδιοκτησία θα αναγκαστεί, υποστηρίζουμε, να οργανωθεί στις γραμμές της Κομμουνιστικής Αναρχίας. Η Αναρχία οδηγεί στον Κομμουνισμό, και ο Κομμουνισμός στην Αναρχία, που είναι και οι δυο τους όμοια εκφράσεις της κυρίαρχης τάσης στις σύγχρονες κοινωνίες, της αναζήτησης της ισότητας.»
Σε τέτοιες συνθήκες η αριστερά έχει μόνο ένα καθήκον.
Την ταξική πάλη να την αναγάγει σε κανόνα κοινωνικής έντασης και ταυτόχρονα να την μετάφραση σε βιώσιμη πολιτική δράση με στόχο την εξουσία.
Μπορούμε;
Μπορούμε να μετατρέψουμε το κόμμα ή την συλλογικότητα σε ΕΜΕΙΣ;
Και αυτό το ΕΜΕΙΣ να ενσαρκώνει την αδιάκοπη πάλη του ανθρώπου για δικαιοσύνη και ελευθερία;
Για την ώρα τα όρνια του κεφαλαίου απολαμβάνουν την κυριαρχία τους.
________________________________________________
Short URL: http://wp.me/p1pa1c-hkj
ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ
24 Ιουνίου, 2012 12:58 μμ
Reblogged this on ΤΟ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ.
dimi
24 Ιουνίου, 2012 3:34 μμ
ο τιτλος του αρθρου λεγεται «ειναι ο αναρχισμος η λυση».. μηπως εγινε καποιο λαθος?
το μονο που διαβασα ειναι για την αριστερα κ τι οραματιζονται καποιοι μαρξιστες.
επισης, για να υπαρξει «συμμαχια» πρεπει πρωτα, καποιοι (ναι εσεις , η περιφημη «βαση»)να φυγουν απο τα καθετα δομημενα κομματα (που τα περισσοτερα ειναι πικραμενα παιδια-δημιουργηματα του κκε).
monaxiki atenistria VS ale3is Tsimplas
25 Ιουνίου, 2012 2:16 πμ
διχως παρεξηγηση κιολας, αλλα μολις αλλαξατε ρολους
οταν λες πως προυποθεση για να υπαρξει “συμμαχια” πρεπει πρωτα, να φυγουν απο τα καθετα δομημενα κομματα, δλδ με αλλα λογια να παψουν να ειναι αυτο που ειναι και να γινουν αυτο που εσυ θεωρεις οτι ειναι το σωστο, αναδεικνυεις σαν μονο αληθεια, μονη ταυτοτητα και μονο τροπο υπαρξης το δικο σου τροπο
σορυ κιολας αλλα αυτο ακριβως ειναι ο ορισμος της ορθοδοξιαας και κατ επεκταση του σταλινισμου
dimi
25 Ιουνίου, 2012 8:33 πμ
καμια σχεση. μην προβαλλεις πανω στους αλλους αυτο που σκεφτεσαι.
WrongTendency
25 Ιουνίου, 2012 9:35 πμ
Μιας και αναφέρθηκαν οι κάθετες δομές… για τους κακούς εξουσιαστές κομμουνιστές….
(…)Πρέπει να υλοποιήσουμε την αναρχία, και εν μέσω της λαϊκής καταιγίδας, πρέπει να είμαστε οι αόρατοι καπετάνιοι που θα καθοδηγούν την Επανάσταση, όχι με κάποιου είδους φανερή εξουσία, αλλά με την συλλογική δικτατορία όλων των συμμάχων μας [μελών της αναρχικής πρωτοποριακής οργάνωσης της Διεθνούς Συμμαχίας της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας], μια δικτατορία χωρίς τεχνάσματα, χωρίς επίσημους τίτλους, χωρίς επίσημα δικαιώματα, και συνεπώς πανίσχυρη, καθώς δεν θα φέρει τα στολίδια της εξουσίας. Αυτή είναι η μόνη δικτατορία την οποία θα αποδεχθώ, αλλά για να λειτουργήσει θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί, θα πρέπει να είναι έτοιμη και οργανωμένη εκ των προτέρων, διότι δεν θα γεννηθεί από μόνη της, ούτε από συζητήσεις, ούτε από θεωρητικές αντιπαραθέσεις, ούτε από μαζικές προπαγανδιστικές συγκεντρώσεις…(…)
Μιχαήλ Μπακούνιν
Επιστολή προς τον Αλμπέρ Ρισάρ
dimi
25 Ιουνίου, 2012 12:24 μμ
αχαχαχαχα.
στο μουνι μου κ ο μπακουνιν.
η ιστορια κ η κοινωνια σας εχει ξεπερασει μαρξιστες.
αντε , ξεπεραστε το, να παμε παρακατω.
Spin
25 Ιουνίου, 2012 9:09 μμ
μουνάκιας ο μπακούνιν 😛
dimi
25 Ιουνίου, 2012 9:12 μμ
χαχαχαχα βλαμμενε 😛
kixwtis
24 Ιουνίου, 2012 7:17 μμ
είναι το ΚΚΕ η λύση;
Κώστας
24 Ιουνίου, 2012 7:28 μμ
«Μπορούμε να μετατρέψουμε το κόμμα……….σε ΕΜΕΙΣ;»
Νομίζω ότι αυτή είναι η πραγματική αγωνία σου Ιουλιανέ και την συμμερίζομαι απόλυτα, παρόλο που είμαι μάλλον απαισιόδοξος.
Κατά τα άλλα νομίζω ότι ο dimi σου έδωσε την απάντηση που σου αξίζει. 🙂
Antifwn-x
24 Ιουνίου, 2012 9:45 μμ
‘Ολοι εμείς πρέπει να γίνουμε η λύση, με τα στραβά κ ανάποδα μας, με τις αντιφάσεις μας, που πρέπει να ξεπεραστούν.Άλλος δρόμος δεν υπάρχει ή μάλλον υπάρχει και είναι αυτός που εξαναγκαζόμαστε να βιώνουμε. Το εμείς όμως δεν συγκροτείται σε επίπεδα ηγεσίας και επιτελείων κατά την γνώμη μου ακόμα και να συγκροτηθεί σε αυτό το επίπεδο, δεν μπορεί παρά να λειτουργεί σαν κουτσουρεμένη προβολή του συνολικού εμείς..
Omadeon
24 Ιουνίου, 2012 10:11 μμ
Δεν ξέρω την απάντηση στο ερώτημα του άρθρου…
αλλά επειδή βρήκα μερικές απαντήσεις του Τσόμσκυ (δύο δεκαετίες πριν) για το «τι είναι λενινισμός», τις παραθέτω, δύο βίντεο άκρως ενδιαφέροντα νομίζω, και σχετικα΄με το ποστ.
1)
Omadeon
24 Ιουνίου, 2012 10:13 μμ
και το δεύτερο βίντεο:
monaxiki atenistria VS ale3is Tsimplas
25 Ιουνίου, 2012 2:18 πμ
καλο κομικς και ο Τσόμσκυ, το παραδεχομαι 🙂
risinggalaxy
24 Ιουνίου, 2012 10:43 μμ
Θα ήταν ανόητο εάν κρίναμε τον αναρχισμό μέσα από τις μεμονωμένες κτηνωδίες της ουκρανικής ομάδας Μαχνοβτσίνα, ή από τις δολοφονικές ομάδες μερικών αναρχικών της Ισπανίας που δολοφονούσαν αδιακρίτως μοναχούς – μοναχές και παπάδες κάνοντας ταυτόχρονα πλιάτσικο στα μοναστήρια και στις εκκλησίες που στην συνέχεια πυρπολούσαν.
Θα ήταν επίσης πολιτικά απαράδεκτο εάν κρίναμε τον αναρχισμό μέσα από τον συνολικά αρνητικό και εχθρικό λόγο του Στάλιν όπου έκανε αναφορά σε «μικροσκοπικές ομάδες που έχουν συγχωνευθεί με εγκληματικά στοιχεία, ληστές και προβοκάτορες, τα κατακάθια της κοινωνίας… Ήταν όλοι τους αντίθετοι σε κάθε εξουσία… γιατί ήξεραν ότι μια επαναστατική κυβέρνηση δεν θα τους άφηνε να ληστεύουν τον λαό και να κλέβουν δημόσια περιουσία.» Και αλλού έγραφε ότι «απορρίπτουν το κράτος στην περίοδο της μετάβασης από τον καπιταλισμό στον σοσιαλισμό» (Ι. Στάλιν, “Ιστορία του ΚΚΣΕ”)
εχεχεχεχεχεχεχεχεχχ ρε τους καριόληδες
ναυτης της κροστανδης.
24 Ιουνίου, 2012 11:19 μμ
το κκε παντως δεν ειναι σιγουρα γατακι σταλινικε
xtremyst
25 Ιουνίου, 2012 3:37 πμ
νταξ του την είπες, ηρέμησε…
μανικακος
25 Ιουνίου, 2012 1:31 πμ
σε ποιες εκλογες πηραν μερος οι ισπανοι αναρχικοί;
μανικακος
25 Ιουνίου, 2012 1:52 πμ
Νομιζω οτι στα μέσα προπαγανδας(μαζι με τα ιντερνετικά ΜΜΕ και τους τοπους δικτιωσης)πρέπει να προσθέσεις και τα παραδοσιακα ΜΜΕ ( εφημεριδες,tv,ραδιο )ακομα και τα κομματικα ΜΜΕ διοτι κανουν επίσης προπαγανδα για τους «πολλους που είναι ευτρωτα και αποχαυνωμένα άτομα που αντιδρούν με αυτόματα ανακλαστικά.»
Capybara
25 Ιουνίου, 2012 3:44 πμ
Ψηφίσανε ΣΥΡΙΖΑ;
μανικακος
25 Ιουνίου, 2012 3:57 πμ
καποιοι ναι-εννοείς τον συριζα της εποχης βεβαια με ολη την γνωστη συνέχεια….
logiflesh
25 Ιουνίου, 2012 1:39 πμ
εξαιρετικό άρθρο, πάνω απ όλα λόγω λογικής συνέπειας.
Ιουλιανωφ
25 Ιουνίου, 2012 2:36 πμ
λίθοι, πλίνθοι, ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα. Το άρθρο θέλει να πει πολλά. Να καταπιαστεί με ακόμα περισσότερα. Τελικά αναφέρει πολύ λιγότερα ακόμα και απο τα βασικά με αποτέλεσμα να μην λέει σχεδόν τίποτα. Μπορεί και πρέπει να ξαναδουλευτεί. Πολύ όμως. Πάρα μα πάρα πολύ.
Bobfisher
25 Ιουνίου, 2012 10:12 πμ
«Θα ήταν ανόητο εάν κρίναμε τον αναρχισμό μέσα από τις μεμονωμένες κτηνωδίες της ουκρανικής ομάδας Μαχνοβτσίνα, ή από τις δολοφονικές ομάδες μερικών αναρχικών της Ισπανίας που δολοφονούσαν αδιακρίτως μοναχούς – μοναχές και παπάδες κάνοντας ταυτόχρονα πλιάτσικο στα μοναστήρια και στις εκκλησίες που στην συνέχεια πυρπολούσαν.»
Θα ήταν ανόητο να κρίνουμε τον κομμουνισμό μέσα από τις οργανωμένες κτηνωδίες των γκούλαγκ ή από τις δολοφονικές ομάδες της ΟΠΛΑ στην ελλάδα, που δολοφονούσαν αδιακρίτως τροτσκιστές και αρχειομαρξιστές ακόμη και μέσα στις φυλακές.
Πινγκ – πονγκ – πινγκ – πονγκ – πινγκ – πονγκ – πινγκ – πονγκ…
simon
25 Ιουνίου, 2012 10:17 πμ
Σωστά, Bob! Σετ, game και μάτς στους εξουσιαστές!
Bobfisher
25 Ιουνίου, 2012 11:05 πμ
Η πλάκα σίμωνα είναι ότι θα εξακολουθήσουμε να το παίζουμε ακόμη κι όταν τα φώτα θάχουν κλείσει, το στάδιο θάχει αδειάσει και θάχουμε σκυλοβαρεθεί ακόμη κι εμείς.
simon
25 Ιουνίου, 2012 11:39 πμ
Αν υπάρχουμε ακόμη…
ναυτης της κροστανδης.
25 Ιουνίου, 2012 7:34 μμ
ωραιος..
simon
25 Ιουνίου, 2012 10:14 πμ
«Για πρώτη φορά ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ξεπερνά τον ενεργό. Οι στατιστικές δείχνουν 1.200.000 ανέργους»!!!
Ποιά είναι άραγε η λύση; Ο κομμουνισμός, ο αναρχισμός, ο ελευθεριακός κομμουνισμός, ο σοσιαλισμός, ο μαρξισμός, ο σταλινισμός, ο αναρχοκομμουνισμός, άλλο;;;
Αυτό είναι το ερώτημα, που καίει τους άνεργους!
LAGARTSAS-A
26 Ιουνίου, 2012 2:50 πμ
@simon
Σιγα μην είναι αυτος ο προβληματισμος που καιει τους ανεργους.
Δυστυχως οι ανεργοι στο συνολο τους σχεδον εργασια αναζητουν για την επιβιωση τους.
Οι δε εργαζομενοι μη ντη χασουν και βρεθουν και αυτοι ανεργοι.
Ετσι αυτή η μισθωτη σκλαβια, που είναι η εργασια, διακατεχει το είναι των ανθρωπων, που στρεβλωνει τις νοητικες τους δυνατοτητες. Ζει για να εργαζεται και εργαζεται για να ζει και αν δεν εργαζεται αυτοκτονει ή ζει σε μια μοιρολατρικη εξαθλιωμενη παρασιτικη κατασταση (αναφερομαι στους τιμια εργαζομενους ή ανεργους).
Ποιο είναι το βασικο προβλημα. Ο καπιταλισμος; Δε νομιζω. Ο καπιταλισμος είναι απορροια ενός αλλου μεγαλου προβληματος που είναι η ενεργεια και από κοντα οι γηινοι ποροι. Αν ειχε επιλυθει το ζητημα της ενεργειας ο καπιταλισμος και κάθε τυραννια δε θαχε λογο υπαρξης.
Υπαρχει απειρη ενεργεια εγκλωβισμενη μεσα στην υλη. Ο ανθρωπος δεν εχει βρει ακομα το κλειδι να τη ξεκλειδωσει και να την ελεγξει.
Οσο λοιπον θα υπαρχει η σπανη της ενεργειας το βασικο μελημα των δεινοπαθουντων ανθρωπων οφειλει να είναι το γκρεμισμα του καπιταλισμου και κάθε τυραννιας η δε εργασια από μισθωτη σκλαβια επιβιωσης να μετατραπει σε ελευθερη δημιουργια ομορφιας και ευτυχιας της ζωης.
Ο καπιαταλισμος εμπεριεχει τη γκαταστροφη. Μπρος στη μεγιστοποιηση του κερδους εξαντλει τους γηινους πορους, χρησιμοποιει τους ανθρωπους ως παραγωγικες μηχανες, ως μισθωτους σκλαβους, καστρεφει το περιβαλλον και τα οικοσυστηματα, οδηγει τη ζωη στο θανατο.
Ο καπιταλισμος αθελα του δημιουργει τις συνθηκες γκρεμισματος του.
Υπαρχουν δυο εκδοχες.
Ή που θα γκρεμιστει συμπαρασυροντας τα παντα, μεχρι και τη μπληρη καταστροφη του γηινου κοσμου.
Ή που θα γκρεμιστει με τη βουληση των δεινοπαθουντων που θα τον αντικαταστησει με ένα άλλο κοινωνικο συστημα, που για να επιβιωσει οφειλει να εχει καποια συγκεκριμενα χαρακτηριστικα.
Απαριθμω μερικα:
Χωρις αφεντικα και μισθωτους σκλαβους.
Η επιστημη και η τεχνολογια στην υπηρεσια της ζωης και όχι της καταστροφης, ετσι ώστε οι ανθρωποι να αφιερωνουν το χρονο τους στη χαρα της δημιουργιας και της ζωης.
Με τη γνωση της επιστημης και της τεχνολογιας ακομα και σημερα εχουμε τη δυνατοτητα να περιορισουμε την αναγκαστικη εργασια στο ελαχιστο πολύ δε περισσοτερο εως μηδενισμου στο μελλον, ετσι ώστε να υπαρχει αφθονος χρονος για δημιουργια και χαρα.
Καμια διακριση μεταξυ των ανθρωπων, ολοι θα είναι ισοι με ισα δικαιωματα, γιατι ολοι λιγο πολύ τις ιδιες αναγκες εχουν, μεσα σε μια αταξικη κοινωνια με τους περισσοτερους δυνατους βαθμους ελευθεριας σε ατομικο και κοινωνικο επιπεδο.
Τα αγαθα οσα είναι απαραιτητα και οσα μπορει να παρεχει η γη, ετσι ώστε να μην εξαντλουνται οι ποροι της και να υπαρχει αρμονια μεταξυ ανθρωπων, αλλων μορφων ζωης και περιβαλοντος.
Τερμα στην υπερκαταναλωση και την υπερπαραγωγη τα βασικα συστατικα του καπιταλισμου και της καταστροφης. Αποαναπτυξη ετσι ώστε να επελθει ισορροπια.
Στο βαθμο που ο ανθρωπινος πληθυσμος δε θα βρισκεται σε αρμονια με τη μπαραγωγη θα αναζητουνται τροποι αυτορυθμισης του από την ιδια τη κοινωνια.
Χωρις καταπιεστες και καταπιεζομενους.
Μια κοινωνια της αλληλεγγυης, της συλλογικοτητας μεσα από την ατομικοτητα, της αλληλοβοηθειας, της αλληλοκατανοησης της αυτοδιευθυνσης, χωρις επιβουλεις, καθοδηγητες, αρχηγισκους, ιερατεια, ιεραρχες, κουτουλου.
Μια κοινωνια τελος παντων, της ελευθεριας, της δημιουργιας, της χαρας και της ευτυχιας της ζωης.
Αυτή είναι η λυση και βαλτης ότι ταμπελα σου γουσταρει. 🙂
Το ζητημα είναι να προκυψει πριν τη μπληρη καταστροφη που φερνει ο καπιταλισμος και τα άλλα συναφη εξουσιαστικα συστηματα, ταχαμου των εργατων (εξουσια της εργατικης ταξης, λεγεμε κομμα, δικτατορια του προλεταριατου και τριχεν κατσαρεν).
Ειχα δεν ειχα το απλωσα παλι γαμωτο μου και ποιος ακουει το μανικακο. 😉
LAGARTSAS-A
26 Ιουνίου, 2012 3:02 πμ
@simon
Σιγα μην είναι αυτος ο προβληματισμος που καιει τους ανεργους.
Δυστυχως οι ανεργοι στο συνολο τους σχεδον εργασια αναζητουν για την επιβιωση τους.
Οι δε εργαζομενοι μη ντη χασουν και βρεθουν και αυτοι ανεργοι.
Ετσι αυτή η μισθωτη σκλαβια, που είναι η εργασια, διακατεχει το είναι των ανθρωπων, που στρεβλωνει τις νοητικες τους δυνατοτητες. Ζει για να εργαζεται και εργαζεται για να ζει και αν δεν εργαζεται αυτοκτονει ή ζει σε μια μοιρολατρικη εξαθλιωμενη παρασιτικη κατασταση (αναφερομαι στους τιμια εργαζομενους ή ανεργους).
Ποιο είναι το βασικο προβλημα. Ο καπιταλισμος; Δε νομιζω. Ο καπιταλισμος είναι απορροια ενός αλλου μεγαλου προβληματος που είναι η ενεργεια και από κοντα οι γηινοι ποροι. Αν ειχε επιλυθει το ζητημα της ενεργειας ο καπιταλισμος και κάθε τυραννια δε θαχε λογο υπαρξης.
Υπαρχει απειρη ενεργεια εγκλωβισμενη μεσα στην υλη. Ο ανθρωπος δεν εχει βρει ακομα το κλειδι να τη ξεκλειδωσει και να την ελεγξει.
Οσο λοιπον θα υπαρχει η σπανη της ενεργειας το βασικο μελημα των δεινοπαθουντων ανθρωπων οφειλει να είναι το γκρεμισμα του καπιταλισμου και κάθε τυραννιας η δε εργασια από μισθωτη σκλαβια επιβιωσης να μετατραπει σε ελευθερη δημιουργια ομορφιας και ευτυχιας της ζωης.
Ο καπιαταλισμος εμπεριεχει τη γκαταστροφη. Μπρος στη μεγιστοποιηση του κερδους εξαντλει τους γηινους πορους, χρησιμοποιει τους ανθρωπους ως παραγωγικες μηχανες, ως μισθωτους σκλαβους, καστρεφει το περιβαλλον και τα οικοσυστηματα, οδηγει τη ζωη στο θανατο.
Ο καπιταλισμος αθελα του δημιουργει τις συνθηκες γκρεμισματος του.
Υπαρχουν δυο εκδοχες.
Ή που θα γκρεμιστει συμπαρασυροντας τα παντα, μεχρι και τη μπληρη καταστροφη του γηινου κοσμου.
Ή που θα γκρεμιστει με τη βουληση των δεινοπαθουντων που θα τον αντικαταστησει με ένα άλλο κοινωνικο συστημα, που για να επιβιωσει οφειλει να εχει καποια συγκεκριμενα χαρακτηριστικα.
Απαριθμω μερικα:
Χωρις αφεντικα και μισθωτους σκλαβους.
Η επιστημη και η τεχνολογια στην υπηρεσια της ζωης και όχι της καταστροφης, ετσι ώστε οι ανθρωποι να αφιερωνουν το χρονο τους στη χαρα της δημιουργειας και της ζωης.
Με τη γνωση της επιστημης και της τεχνολογιας ακομα και σημερα εχουμε τη δυνατοτητα να περιορισουμε την αναγκαστικη εργασια στο ελαχιστο πολύ δε περισσοτερο εως μηδενισμου στο μελλον, ετσι ώστε να υπαρχει αφθονος χρονος για δημιουργια και χαρα.
Καμια διακριση μεταξυ των ανθρωπων, ολοι θα είναι ισοι με ισα δικαιωματα, γιατι ολοι λιγο πολύ τις ιδιες αναγκες εχουν, μεσα σε μια αταξικη κοινωνια με τους περισσοτερους δυνατους βαθμους ελευθεριας σε ατομικο και κοινωνικο επιπεδο.
Τα αγαθα οσα είναι απαραιτητα και οσα μπορει να παρεχει η γη, ετσι ώστε να μην εξαντλουνται οι ποροι της και να υπαρχει αρμονια μεταξυ ανθρωπων, αλλων μορφων ζωης και περιβαλοντος.
Τερμα στην υπερκαταναλωση και την υπερπαραγωγη τα βασικα συστατικα του καπιταλισμου και της καταστροφης. Αποαναπτυξη ετσι ώστε να επελθει ισορροπια.
Στο βαθμο που ο ανθρωπινος πληθυσμος δε θα βρισκεται σε αρμονια με τη μπαραγωγη θα αναζητουνται τροποι αυτορυθμισης του από την ιδια τη κοινωνια.
Χωρις καταπιεστες και καταπιεζομενους.
Μια κοινωνια της αλληλεγγυης, της συλλογικοτητας μεσα από την ατομικοτητα, της αλληλοβοηθειας, της αλληλοκατανοησης της αυτοδιευθυνσης, χωρις επιβουλεις, καθοδηγητες, αρχηγισκους, ιερατεια, ιεραρχες, κουτουλου.
Μια κοινωνια τελος παντων, της ελευθεριας, της δημιουργιας, της χαρας και της ευτυχιας της ζωης.
Αυτή είναι η λυση και βαλτης ότι ταμπελα σου γουσταρει. 🙂
Το ζητημα είναι να προκυψει πριν τη μπληρη καταστροφη που φερνει ο καπιταλισμος και τα άλλα συναφη εξουσιαστικα συστηματα, ταχαμου των εργατων (εξουσια της εργατικης ταξης, λεγεμε κομμα, δικτατορια του προλεταριατου και τριχεν κατσαρεν).
Ειχα δεν ειχα το απλωσα παλι γαμωτο μου και ποιος ακουει το μανικακο. 😉
Ioulianos
25 Ιουνίου, 2012 1:07 μμ
Για να ανατρέψεις μια πολιτική εξουσία πάντοτε αρχίζεις από την επιρροή που (αν είσαι ικανός) που ασκείς στον ιδεολογικό τομέα . Στην ιδεολογική διαμόρφωση λοιπόν έχουμε χάσει τα πάντα.
Ο εργάτης σήμερα βομβαρδίζεται από την προπαγάνδα με τέτοιο τρόπο ώστε οι ανάγκες της υπερεθνικής ελίτ να ικανοποιούνται ως ανάγκες εθνικές, άρα και ολόκληρου του κοινωνικού συνόλου.
Αλλά όλα αυτά, ακόμα και sτο κείμενο αυτού του Ποστ όπως σωστά λέει ο Ιουλιανωφ, θέλω να πω πολλά. Να καταπιαστώ με ακόμα περισσότερα. Μα τελικά αναφέρω πολύ λιγότερα ακόμα και από τα βασικά με αποτέλεσμα να μην λέω σχεδόν τίποτα. Και δεν λέω γιατί ομολογώ πως είμαι ανίκανος πλέον να διαμορφώσω για τον εαυτό μου ένα πλαίσιο πολιτικό. Και αυτό γιατί βρίσκομαι στο μεταίχμιο. Δεν γνωρίζω πια τίποτε… Διαισθάνομαι μόνο το αδιέξοδο.
Θα ξαναγυρισω όμως στον Ιουλιανωφ που λέει πως το παραπάνω κείμενο «Μπορεί και πρέπει να ξαναδουλευτεί. Πολύ όμως. Πάρα μα πάρα πολύ.»
Βοηθήστε….
Μόνο αυτό!
Αναρχικός Κομμουνιστής.
25 Ιουνίου, 2012 1:21 μμ
Θα ήταν ανόητο αν κρίναμε τον κομμουνισμό μέσα από την οργανωμένη κτηνωδία του σταλινικού καθεστώτος ,των εκατομμυρίων που σφαγίασε ο Πολ Ποτ ,των γκουλαγκ και των εκκαθαρίσεων του Μάο.Θα ήταν επίσης ανόητο να τον κρίνουμε μέσα από τα παραδείγματα των κληρονομικών δικτατοριών της Β.Κορέας ή της μετατροπής αντίστοιχων καθεστώτων (όπως της Κίνας) σε ατμομηχανή του καπιταλισμου.
Θα ήταν επίσης πολιτικά απαράδεκτο να μείνουμε μόνο στο γεγονός ότι τα κομμουνιστικά κόμματα και μετατράπηκαν σε τάξη που εκμεταλλευόταν το δημόσιο πλούτο και πως οι εκαθαρρίσεις,οι εκτελέσεις και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης συνέβαιναν ακριβώς για να διαφυλάξει τα προνόμιά της αυτή η κάστα προνομιούχων.
Η ουσία όμως της κριτικής στον Μαρξισμό-Λενινισμό είναι ακριβώς ότι η Μ-Λ θεώρηση επιβάλλει την υπεροχή του κόμματος έναντι των εργατικών-λαϊκών συμβουλίων,προετοιμάζοντας την ουσιαστική κατάργησή τους και την εγκαθίδρυση της δικτατορίας του κόμματος επί του προλεταριάτου.Η ουσία της κριτικής βρίσκεται ακριβώς στο ότι η Μ-Λ θώρηση επιφυλλάσει για τις μάζες τον ρόλο του θεατή στην συγκρότηση της στρατηγικής,της οργάνωσης και της πολιτικής.Επιφυλλάσει στο κόμμα το ρόλο της νέας τάξης μέσα στην τάξη ,που την οργανώνει,την καθοδηγεί και τελικά την υποτάσσει στα ιδιαίτερα συμφέροντά της.Πρόκειται για μία αντικειμενική κοινωνική συνθήκη σε αυτό τον τρόπου κοινωνικής οργάνωσης η οποία είναι ανεξάρτητη των επιθυμιών ή των τεχνικών
Η ανάδεικη των ειδικών της διαχείρισης της «προλεταριακής εξουσίας» δημιουργεί μία αμείλικτη κοινωνική συνθήκη.Οι κατά τα άλλα υπέρμαχοι της αδήριτης επιρροής των κοινωνικών συνθηκών δεν διστάζουν να πετάξουν στα σκουπίδια την διαλεκτική τους αρνούμενοι να δουν πως ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑΚΑ η συγκρότηση ηγεσίας που διαχειρίζεται τον κοινωνική παραγόμενο πλούτο αποτελεί και την συγκρότηση μίας νέας τάξης που οικειοποιείται τον κοινωνικό πλούτο.
Ιστορικά δεν υπήρξε η παραμικρή εξαίρεση σε αυτή την πορεία σε ότι αφορά τα «σοσιαλιστικά» κράτη.Το βασίλειο της νομενκλατούρας αδιαμφισβήτητα επεφύλασσε παροχές για τους υπηκόους του.Παροχές που αποδέχθηκαν πρόσκαιρες όταν η ίδια νομενκλατούρα αποφάσισε το πέρασμα από τα μορφώματα του κρατικού σοσιαλισμού ,στον νεοφιλ.καπιταλισμό .Παροχές που δεν μπορούσαν να αποκρύψουν τις διαφορές και τον αναταγωνισμό ανάμεσα στις τάξεις των προλετάριων και της κομματικής γραφειοκρατίας,η οποία συγκέντρωνε μέρος του κοινωνικά παραγόμενου πλούτου για τον εαυτό της ,αποκλείοντας ταυτόχρονα το προλεταριάτο από τον καθορισμό της ζωής του,αποφασίζοντας αντ’αυτού για την κοινωνική πραγματικότητα που το ίδιο στήριζε με την εργασία του.
Όλα τα παραπάνω όμως αποτελούν κληροδοτήματα της Ιστορίας. Και η αποδοχή των κληροδοτημάτων δεν είναι εύκολη ιδίως εάν έχει να κάνει με πεποιθήσεις ή ακόμα χειρότερα με προκαταλήψεις.
Spin
25 Ιουνίου, 2012 6:48 μμ
Ωραίος ο καθρέφτης 🙂
Bobfisher
25 Ιουνίου, 2012 1:55 μμ
Ιουλιανέ, αν μου επιτρέπεις…
Η βεβαιότητα φίλε μου, αυτή είναι ο αληθινός εχθρός μας και όχι η αμφιβολία. Η αμφιβολία δεν είναι παράλυση ή αποδοχή ήττας, όπως μάθαμε τόσα και τόσα χρόνια. Είναι το αναγκαίο συστατικό για να μη γίνουμε χειρότεροι (πολιτικά και προσωπικά) από αυτούς που σιχαινόμαστε. Είναι η αληθινή βάση από την οποία μπορεί να κρίνει κανείς μια σειρά από στερεότυπα όπως αναρχικός, κομμουνιστής ή οτιδήποτε άλλο. Γιατί στην πραγματικότητα πρόκειται για στερεότυπα Ιουλιανέ. Έξω και πέρα από την όποια θεωρία, εξίσου σημαντικό είναι και το πως ο καθένας μας εσωτερικοποιεί αυτά που διάβασε ή έζησε. Από τη στιγμή που μια κάποια, όποια νάναι, πολιτική θεωρία γίνεται κέντρο της ύπαρξης ενός ανθρώπου, δηλαδή από τη στιγμή που δεν μπορεί να σκεφτεί τον εαυτό του παρά μόνο σε σχέση με αυτά που είπε κάποιος άλλος, τότε αυτός ο άνθρωπος είναι κάτι λιγότερο από ένα πλήρες άτομο. Και από τη στιγμή που, δεχόμενος τα παραπάνω, στρατεύεται να δράσει σε ένα πλαίσιο που ενδόμυχα τον ενοχλεί ολοένα και περισσότερο (φτάσαμε όλοι μας σε αυτή τη φάση κάποια στιγμή), τότε αρχίζει και χάνει εκείνο το οποίο τον έφερε «στην από δω μεριά» και γίνεται κάτι άλλο, σίγουρα χειρότερο. Εγώ δεν έχω να προτείνω κάποια στράτευση σε κανέναν, εδώ και πολλά χρόνια. Όμως συζητάω όπως παλιά, συμμετέχω όπως παλιά, τρώω τα μούτρα μου όπως παλιά, χαίρομαι για πράγματα όπως παλιά και τελικά, τίμια στο λέω, νιώθω ότι μπορώ να τα κάνω και να τα υποστώ όλα αυτά καλύτερα απότι όταν έλεγα «ναι» με μισοσφιγμένα δόντια. Το να είσαι «από την από δω μεριά του ποταμού» δεν έχει να κάνει τελικά με κάποια θεωρία, κάποιο κόμμα ή κάποια «άλλη κοινωνία». Έχει να κάνει με μια προσωπική, καθαρά προσωπική, επιλογή να μη σκύψεις σ’ αυτά τα βρωμόσκυλα που έκαναν τον κόσμο έτσι. Αρκεί να θυμάται κανείς πάντοτε ότι πρόκειται για ΕΠΙΛΟΓΗ και όχι για κάποια ιστορικά ή θεωρητικά εγγυημένη βεβαιότητα.
Venceremos (ίσως) 🙂
Ioulianos
25 Ιουνίου, 2012 2:24 μμ
Σε ευχαριστώ που σε αυτό το απαντητικό σου κείμενο δεν περιφρόνησες την αμφιβολία μου.
Το μόνο που ζητώ για να είμαι πρώτα εγώ τίμιος απέναντι στον εαυτό μου είναι η στράτευση , ο προσανατολισμός μου δηλαδή στην ταξική θέση, η οποία αποτελεί και την καθοριστική ορίζουσα στην ατομική μου πορεία στην αριστερά. Από κει και πέρα ο κομματικός μου προσανατολισμός έχει δευτερεύουσα σημασία.
Και εδώ θα κλέψω τον Methexis ο οποίος έγραψε:
Πρέπει επιτέλους να κατανοήσουμε ότι όσο ζούμε στον καπιταλισμό, δεν είμαστε ελεύθεροι, ούτε αυτοδιάθεση έχουμε και αν θέλουμε να τα κατακτήσουμε, δεν χωράνε αντικινηματικές συμπεριφορές. Οι ατομικές μας επιλογές, δεν μπορεί στο όνομα της αυτονομίας να είναι βλαπτικές για το κίνημα. Πρέπει επίσης να καταλάβουμε, πως μόνο μέσα από μια πλατιά οριζόντια οργάνωση έχουμε ελπίδες να συσπειρώσουμε δίπλα μας το εργατικό κίνημα , να εμπνεύσουμε σε κινηματική δράση και να αποδείξουμε πως πράγματι, κύριο μας μέλημα είναι η επανάσταση σε αντίθεση με τα συμβιβασμένα αριστερά κόμματα που απλά προτείνουν την ενδοκαπιταλιστική διαχείριση.
Spin
25 Ιουνίου, 2012 6:51 μμ
Το ξύλο στην τελευταία απεργία μεταξύ κκε-αναρχικών κλπ, εντάσσεται στα πλαίσια της αντικινηματικής συμπεριφοράς?
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 7:30 μμ
Αν ως κίνημα εννοούνται 100 τύποι οπλισμένοι σαν αστακοί που θα επιτεθούν για 3456η φορά αποτυχημένα στα χειμερινά ανάκτορα από την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ πλευρά (οι άλλες δεν μας κάνουν για στρατηγικούς λόγους), τότε ναι, ήταν αντικινηματική αυτή η συμπεριφορά του ΚΚΕ. Κατάπτυστη, δόλια, ασφαλίτικη κλπ.
Βρε spin, τόσους μήνες μετά το Νοέμβρη, γιατί δεν την κατέλαβες ακόμη αυτή την κωλοβουλή;
Το ΚΚΕ ε;
Καντεμιά…
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 7:35 μμ
Αμα ηταν ομως 99 τοτε δεν ειναι κινημα. Αλλα αμα ηταν 101 τοτε ακομα και για σενα ειναι κινημα…
Βρε Κωστα…τοσοι μηνες μετα τον Νοεμβρη, ακομα να καταλαβεις που απευθυνεσαι?
Χαμογελατε…
Spin
25 Ιουνίου, 2012 8:03 μμ
εγω νομιζω οτι με τρολάρει, δεν εξηγείται αλλιώς 😛
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 8:12 μμ
Εγω αμφιβαλλω οτι ξερει να τρολλαρει.
Πιστευω οτι τα εννοει….
Χαμογελατε…
Spin
25 Ιουνίου, 2012 8:13 μμ
αυτό με τρομάζει πιο πολύ…
αλλά όλα κιολα , με φαντάζεσαι στα έδρανα??? άτιμοι κνίτες μου κλέψατε την δοξα 😛 😛
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 8:22 μμ
Εγω ειχα ετοιμη και την καμερα, αν θυμασαι καλα…. Αλλα…μας την εφερε το συστημα… 😛
Χαμογελατε…
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 8:23 μμ
Πρόσεξέ το spin γιατί κι ο Ψαριανός τα έκλανε τα έδρανα, αλλά μετά κόλλησε πάνω τους σα βδέλλα. Γι αυτό σου λέω…σε προστάτευσε το ΚΚΕ…
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 8:29 μμ
Ναι ματακια μου…τσοπα τωρα… Ελα να πιεις το γαλα σου….
Ελα καλο μου….
Χαμογελατε…
Spin
25 Ιουνίου, 2012 8:29 μμ
κώστα λίγα για τον ψαρριανο γιατι θα τσακωθούμε. λίγα…
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 8:48 μμ
Όχι θα τα πω!
Δεν ήταν αντεξουσιαστής ο Ψαριανός;
Κάθε μεσημέρι δεν προειδοποιούσε το κοινό του για τους μπάτσους; («Μία, περνά η αστυνομία» έλεγε)
Δεν ήταν ΑΕΚτζής;
Δεν θέλει την αποποινικοποίηση;
Δεν προτιμάει το Βορίδη από τους ΚΚΕδες;
Σ’ όλα τα ΒΑΣΙΚΑ spin περνάει τις εξετάσεις.
Κι ΟΜΩΣ! Ένας ΤΕΤΟΙΟΣ χαρακτήρας, ένας τέτοιος ΑΝΘΡΩΠΟΣ κατέληξε να γλύφει το Σαμαρά και το Βενιζέλο για μια έδρα!
Υγ: Γιατί, εσένα που σε πέτυχε ο Σαμαράς; Στα πόδια;
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 8:54 μμ
Ναι παιδι μου…αντιεξουσιαστης ο Ψαριανος.Να βαλω και μια μεριδα γυρο?
Η ειναι για δωρο?
Χαμογελατε…
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 8:57 μμ
Όχι, έχω παχύνει.
Αλλά δεν μου είπες: Που διαφωνεί ο Ψαριανός με τις βασικές θέσεις του αντεξουσιαστικού κινήματος που περιέγραψα;
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 9:04 μμ
Και ο ΓΑΠ αντιεξουσιαστης ηταν μαναρι μου…. Αλλα τον εφαγαν τα μ-λ….
Ολοι στα ποστα εξουσιας, αντιεξουσιαστες ειναι…. Και τα ΚΚΕ ακομα. Και ο κακος ο λυκος στο τελος την βγαζει την γιαγια, και ζουνε χαπιλι εβερ αφτερ με την κοκκινοσκουφιτσα…
Παντως υπαρχουν και πιο προσφατα παραμυθια απο αυτα. Να ναι καλα η Pixar….
Χαμογελατε…
Spin
25 Ιουνίου, 2012 9:06 μμ
εγώ είμαι μεγαλοαστός και δεν έχω πρόβλημα. ο σαμαράς μου κλάνει μια μάντρα. 😛
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 9:56 μμ
Spin θα πρέπει να ξαναδιαβάσεις την θεωρία της εξάρτησης. Ακόμη και η κρίση δεν μοιράζεται ισομερώς στις αστικές τάξεις. Κάποιες απαξιώνονται πιο χοντρά από κάποιες άλλες. Για σένα το λέω, γιατί πολύ χαλαρό σε βλέπω και δεν ξέρω αν οι καταθέσεις σου στην Ελβετία θα μείνουν αφορολόγητες για πολύ…
Α γειά σου dr…είδες τι ωραία που είναι να βγαίνει ο ΓΑΠ και να λέει ότι είναι αντεξουσιαστής; Φαντάζομαι θα κατάλαβες τώρα πως νοιώθαμε εμείς όταν ο πατέρας του έλεγε ότι είναι αριστερός.
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 9:59 μμ
Ναι ψυχουλα μου….
Μαραζονανε οι αντιεξουσιαστες οταν εβγαινε ο ΓΑΠ και δηλωνε αντιεξουσιαστης. Μαυρες πλερεζες βαζανε.
Παντω ο Ψαριανος….ακομα αριστερος δηλωνει…. for your information….
Χαμογελατε…
μανικακος
25 Ιουνίου, 2012 11:38 μμ
σωπα ρε… εδω δηλωνει το κκε και οι ταλιμπαν μουλουμαομπερπ κομμουνιστες,ο ψαριανος μας μαρανε….
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 10:01 μμ
Δεν ξέρω αν μαράζωσαν…πάντως οι κατσαρόλες της πυρκαϊάς και του μίσους σίγησαν.
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 10:06 μμ
Διακρινω ενα παραπονο που σταματησε το ανταρτικο πολεων, η ειναι ιδεα μου?
Χαμογελατε…
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 10:11 μμ
Ε τώρα…»αντάρτικο πόλεων»…βαρύς χαρακτηρισμός για ένα αποτέλεσμα που μπορείς να έχεις κι αν ξεχάσεις την κουζίνα ανοιχτή.
Πάντως όχι, παράπονο δεν έχω πρόβλημα που σταμάτησε αυτό το αντάρτικο πόλεων. Είχα ένα αισθητικό θέμα με τα «θα σε γεμίσω κουμπότρυπες σαν τα ντόνατς που τρως». Μου θύμιζαν λίγο τον Τζόε Ντάλτον.
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 10:21 μμ
Αυτο το αισθητικο κενο ερχεται να καλυψει η αστικη κοινοβουλευτικη δημοκρατια, με το επαναστατικο της σχημα -Βουλευτικες Εκλογες Και Ολα Θα Φτιαξουν-….
Χαμογελατε…
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 10:12 μμ
Ωπ χάθηκε post. Λίγο φεύγεις και στα κλέβουν!
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 11:19 μμ
Είσαι κρυφοΚΚΕ τελικά…
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 11:39 μμ
Αφου τα πηγαιναμε καλα σημερα, γιατι να το στριψουμε τωρα που βραδιαζει?
Χαμογελατε…
ναυτης της κροστανδης.
25 Ιουνίου, 2012 7:40 μμ
ΝΑΙ ΡΕ.ΚΙΝΗΜΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ
Κώστας
25 Ιουνίου, 2012 7:49 μμ
Στο spin απευθύνομαι!
Και σε αυτό μπερδεύτηκα???
Υγ: Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω ρε ναύτη είναι γιατί τα βάζεις με το Στάλιν. Αφού ο Τρότσκι σ’ έφαγε λάχανο! Κανονικά το ΕΕΚ, την ΟΚΔΕ κλπ. θα πρεπε να κυνηγάς… 🙂
Spin
25 Ιουνίου, 2012 7:59 μμ
δε πειράζει πασάκο μου. φάε το σαμαρά στο κεφάλι 🙂
Spin
26 Ιουνίου, 2012 12:19 πμ
πάντως το ερώτημα μου παραμένει. μπορεί φυσικά να μείνει αναπάντητο. απλά βαριέμαι μετά να ακούω (θεωρητικά) το πως συντρίβεται ο φασισμός και τις λοιπές παπάτζες που αφορούν άλλους ανθρώπους μακριά μακριά μακριααααα…υπάρχει ένας ελέφαντας στο δωμάτιο 🙂
Κώστας
26 Ιουνίου, 2012 7:52 πμ
Χρειάζεται προσοχή, αλλά δεν έχω παχύνει τόσο.
Η απορία σου έχει απαντηθεί πολλάκις, αλλά εσύ έχεις δώσει τις δικές σου απαντήσεις, οπότε για ποιά απορία μιλάμε; Πάντως ρε Spin στην θέση του ΚΚΕ θα πανηγύριζα να είχα τέτοιους πολιτικούς αντιπάλους.
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να τους κρατήσεις σε μια απόσταση για να μη σε κάψουν ζωντανό. Κατά τα άλλα απλά περιμένεις.
DrAluca
26 Ιουνίου, 2012 1:00 μμ
Καταλαβαινεις λοιπον ποιο ειναι το θεμα των ΚΚΕ…..Θεωρουν πολιτικους τους αντιπαλους κατι αναρχικους, κατι αριστεριστες, κατι Συριζαιους….
Και μενουν εκει μαζι με την καραμελα για το κεφαλαιο και τον ιμπερ(γ)ιαλισμο……
Κατα τα αλλα, απλα περιμενει… Να οριμασει το κινημα, να ενηλικειωθει ο λαος, να παχυνουν οι μυγες, να εχουμ ετοιμη καμια καταγγελια για προβοκατσια…
Αλλα προς θεου…μην κανουμε καμια ενεργητικη κινηση…..
Ειπαμε ομως…. εδω αλλοι εχουν ταμπελα «κομμουνιστης» παιδιωθεν, το ποιος αυτοχαρακτιριζεται αντιεξουσιαστης σε μαρανε?
Χαμογελατε…
Κώστας
26 Ιουνίου, 2012 4:42 μμ
dr η έννοια της αντιπαλότητας όπως και της συμμαχίας στην πολιτική είναι σχετική. Οι σημερινοί αντίπαλοι στο μέλλον μπορεί να είναι σύμμαχοι ή οι σημερινοί σύμμαχοι να γίνουν αντίπαλοι. Αυτό δεν έχει να κάνει με τις περίφημες «κωλοτούμπες», δηλαδή στις 16 λέω «όχι στο μνημόνιο» και στις 17 «ναι». Έχει να κάνει με το αν οι συνθήκες σε φέρνουν αντικειμενικά σύμμαχο με κάποιον (απέναντι σ’ ένα μεγαλύτερο αντίπαλο) ή αντίστροφα σπάνε μια συμμαχία, όταν τα μέρη της κάνουν διαφορετικές πολιτικές επιλογές.
Με αυτή την έννοια ναι, είναι πολιτικοί αντίπαλοι οι αναρχικοί, από την στιγμή που έχουν αποφασίσει διαφορετικές διαδρομές, που μάλιστα στέκουν ανταγωνιστικά προς την διαδρομή όχι μόνο του ΚΚΕ, αλλά πολύ περισσότερων και μάλιστα με σαφέστατη επιλογή τους.
Φυσικά -και σύμφωνα με την παραπάνω λογική- ο καθείς επιλέγει τους συμμάχους του. Γι αυτό άλλωστε και ο ναύτης της Κροστάνδης κυνηγάει το ΚΚΕ κι όχι το ΕΕΚ.
Λειτουργεί με βάση τις συμμαχίες του 2012 κι αυτός, παρότι πεθαμένος από το 1921…
DrAluca
26 Ιουνίου, 2012 4:59 μμ
«Οι σημερινοί αντίπαλοι στο μέλλον»
Ετσι ακριβως…. απλα καποιοι εχουν επιλεξει να μην γλυφουν εκει που μεχρι χθες εφτυναν….
Καποιοι αλλοι οχι…
Χαμογελατε…
Κώστας
26 Ιουνίου, 2012 5:26 μμ
Όχι ότι περιμένω και πολλά, αλλά ποιός γλύφει εκεί που έφτυνε??
DrAluca
26 Ιουνίου, 2012 6:00 μμ
Καποιοι… Δεν τους ξερεις. Μην σκοτιζεις το κεφαλακι σου. Ασχολησου με το ποιοι «αναρχικοι καψαν την Μαρφιν», ποιοι «αντιεξουσιαστες δεν ειναι κινημα», και γενικως με πολλα τετοια ενδιαφεροντα θεματακια….
Τα υπολοιπα αστα… Ειναι και και καλοκαιρι, και θα χουμε κανα ατυχημα…
Χαμογελατε…
Ioulianos
26 Ιουνίου, 2012 6:00 μμ
Εεε ναι
Δεν βλέπεις γύρω τι συμβαίνει;
Η ΚΟΕ διαγράφει από τις σημαίες το σφυροδρέπανο. Ένα κομμάτι «αριστερών» θεώρησαν ότι πρέπει να είναι και «δημοκράτες» για να απαλλαγούν από το παρελθόν τους, μα και για να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους. Oι «σταλινικοί» μεταλλαχτήκαν σε σοσιαλδημοκράτες. Οι σοσιαλδημοκράτες άλλαξαν βρακί και τώρα λέγονται κεντροαριστεροί, πηγαίνοντας ωστόσο προς τα δεξιά. Ο κομμουνισμός έγινε συνώνυμος του φασισμού.Και ο αναρχισμός ταυτίστηκε με μολότοφ μάρμαρα και σπασμένες τζαμαρίες.
Όλοι φτύνουν όλους.
Ποιος τώρα θα ασχοληθεί με τον Κροπότκιν. Το αληθινά ουσιώδες ζήτημα είναι η αντιπαράθεση. Με ισχυρισμούς, φραστικούς και εννοιολογικούς ,διατυπωμένες με τέτοιον τρόπο ώστε να εκμηδενίσουμε τον συνομιλητή μας σκεπτόμενοι όμως και τα φανταστικά λάθη των αντιπάλων μας.
Θα γελάσει άραγε ο παρατηρητής – αναγνώστης των παραλληλογράφων με τα χάλια μας;
Και να φανταστείς αναγνώστη πως ότι γράφουμε εδώ και ότι λέμε, απευθυνόμαστε στους αδύνατους και στους αβοήθητους.
ΥΓποιός γλύφει;
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 6:34 μμ
@Ioulianos Δεν ξέρω αν αναφέρεσαι σε κάτι άλλο που δεν έχω υπόψη μου, αν αναφέρεσαι όμως στα σχετικά με το σβησμένο σφυροδρέπανο και την ΚΟΕ στην φωτογραφία της Αυγής (απο κάποια συγκέντρωση του Τσίπρα), να σε πληροφορήσω κάτα πάσα πιθανότητα αν όχι βεβαιότητα στην συγκεκριμένη περίπτωση στο ατελιέ έγινε η δουλειά από την εφημερίδα δηλαδή. Τώρα τι ακριβώς εξυπηρετούσε και αν το ανέχθηκε κ γιατί η κοε θα σε γελάσω, κάπου πήρε το αυτί μου ότι θεωρήθηκε ότι δεν εκφράζει κεντρική πολιτική επιλογή και ήταν «έμπνευση» της εφημερίδας Έτσι λένε τα κουτσομπολιά στην πιάτσα 🙂 Τώρα θα μου πεις αν θέλουμε τα πιστεύουμε, προφανώς… Αλλά ας έχουμε υπόψη μας ότι οι ουσιαστικές και πραγματικές αλλαγές στην πολιτική αριστερών σχηματισμών γίνονται πολύ πριν και αν αποκαθηλωθούν τα όποια σύμβολά, τα παραδείγματα αναρίθμητα….
ΥΓ Δεν έχω ιδέα αν το σχόλιο θα πέσει στη σωστή του θέση, αν όχι την κατανόηση σας 🙂
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 6:38 μμ
Διόρθωση γιατί είναι κακογραμμένο στο προηγούμενο εννοούσα ότι δεν είναι απαραίτητο να αποσυρθούν τα όποια σύμβολα για να αλλάξει ουσιαστικά η πολιτική, ίσα ίσα συχνά είναι χρησιμότερο και να μένουν και όταν επέλθουν οι αλλαγές ωριμάζουν οι συνθήκες ώστε να αποσυρθούν αν χρειαστεί….
Spin
26 Ιουνίου, 2012 7:13 μμ
κώστα , προσπάθησε να καταλάβεις πως ο «ελέφαντας» είναι τα φασισταριά που κυκλοφορούν δίπλα μας και μαχαιρώνουν κόσμο. τώρα τι να σου πω και γω, αν η ενασχόληση με τους «οχτρούς» σου μετριάζει τον φόβο , πάω πάσο.
Κώστας
26 Ιουνίου, 2012 7:52 μμ
Εγώ προσπάθησα, εσύ δεν προσπαθείς ιδιαίτερα όπως φαίνεται.
Spin
26 Ιουνίου, 2012 8:01 μμ
εμένα δε μου φαίνεται λογικό να διαβάζω για κονσερβοκούτια και για συντριβές του φασισμού και να βλέπω μόνο τους χρυσαυγίτες να αλωνίζουν. μου φαίνεται φανφάρα. και σε αυτό το πλαίσιο ρωτάω ποια η χρησιμότητα του να μαθαίνεις νέα παιδιά πως εχθρός τους είναι η αναρχία (και τούμπαλιν πάει αυτό) ? για το κίνημα? για την επανάσταση? Μάλλον για τον έλεγχο…
Ioulianos
26 Ιουνίου, 2012 9:02 μμ
Spin
O «Κώστας» δηλαδή κάνει αυτό που περιγράφεις;
Υποθέτω ότι δεν ανταποκρίνεται ο συγκεκριμένος σχολιαστής σε κάποιες ακαθόριστες σε μένα σταθερές του σαιτ γιατί από όσο θυμάμαι, όποτε σχολιάζει «καταγγέλλεται» συνεχώς και μονίμως από τα ίδια άβαταρ.
Εάν δεν θεωρηθεί τυπολατρική η απαίτηση μου μήπως μπορείς να μου πεις γιατί συμβαίνει αυτό και το γιατί;
Spin
28 Ιουνίου, 2012 7:38 μμ
Εγώ προσωπικά Ιουλιανέ έχω σκυλοβαρεθεί τις «πολιτικές» κουβέντες που δεν με βοηθάνε να κατανοήσω παραπάνω το τι συμβαίνει.
Προσπαθώ να πω ότι συμβαίνουν συνταρακτικές αλλαγές και μεις συζητάμε για το «πρωτάθλημα του Δούρου». Μικρόκοσμος είς την νιοστή δύναμη. Βαρέθηκα. σφάζουνε κόσμο οι χρυσαυγίτες και οι κνίτες μισούν τους αναρχικούς. λες και έχουμε φτάσει στο σημείο όπου έχουμε την επιλογή να αποφασίσουμε αν θέλουμε να φτάσουμε στην ουτοπία μέσω κράτους ή χωρίς. λες και δεν βλέπουμε το πόσο αλλοτριωνόμαστε καθημερινά. λες και δεν βλέπουμε την δεξιά στροφή που έχει πάρει η κοινωνία μας.
και μετά μιλάμε και για κίνημα…ποιο κίνημα…την ώρα που η πλειοψηφία της κοινωνίας που ζούμε δεν ξέρει καν τι είναι κομμουνισμός, αναρχία. την ώρα που οι περισσότεροι δεν διανοούνται καν πως θα μπορούσαμε ίσως να ζούμε χωρίς κάποιοι να μας κάνουν κουμάντο, χωρίς κάποιοι λίγοι να αποφασίζουν για εμάς. οι περισσότεροι έχουν μπλοκάρει από το φόβο, τον τρόμο, την ωμότητα του καπιταλισμού. κάποιοι το έχουν αποδεχτεί πλήρως. και αναρωτιέμαι λοιπόν,ποια η χρησιμότητα μιας έχθρας που δεν περιλαμβάνει καν μια σύγκρουση στο επίπεδο της ιδεολογίας ;
Τώρα το γιατί ο Κώστας έχει μια συγκεκριμένη αντιμετώπιση από άλλους δεν ξέρω. εγώ πάντως βαριέμαι όποιους αναπαράγουν προπαγάνδα των καναλιών απλά για να χτυπήσουν τους πολιτικούς τους οχτρούς. δεν μπορώ να τους πάρω στα σοβαρά. είναι απλοί οπαδοί, φανατισμένοι και είναι έτοιμοι να δικαιολογήσουν τα ΠΑΝΤΑ αρκεί φυσικά να είναι υπέρ της ομαδούλας τους. εδώ έφτασε στο σημείο να πιστεύει πως είμαι πασόκος διεγραμμένος κοετζής, ενώ όλος ο ντουνιάς ξέρει πως η καρδιά μου είναι μόνο στο…Πασόκ 🙂
simon
25 Ιουνίου, 2012 6:55 μμ
Συμφωνώ Μπομπ.
Αλλά, τελικά, τί άλλο είναι η «από ‘δω μεριά» παρά η σύμπτωση των προσωπικών επιλογών κάποιων, που συμφωνούν «να μη σκύψουν στα βρωμόσκυλα που έκαναν τον κόσμο έτσι» και -θα προσέθετα- η απόφασή τους να συν-δράσουν για να τον αλλάξουν;
Αν βρούμε τον τρόπο να δράσουμε όλοι μαζί, τότε …ίσως venceremos. 😉 Μέχρι τότε τα «ενωμένα βρωμόσκυλα» θα νικούν, γελώντας σαρδόνια με τις ατελείωτες θεωρητικές διαμάχες αναρχικών, κομμουνιστών ή όποιωνδήποτε άλλων…
Κι ίσως ο αναρχισμός να είναι κάποια λύση, υπό την έννοια ότι θα πρέπει πρώτα όλοι εμείς ν’ απαλλαγούμε από κάποια άλλα «βρωμόσκυλα», που θέλουν να μας μαντρώσουν σε βεβαιότητες. Μόνο που, γι’ αυτό, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε πολύ…
Spin
25 Ιουνίου, 2012 7:21 μμ
αν δε πεις 5 φορές το απεταξάμην τον κομμουνισμό δε συνδράμει κανείς 😛 😛 😛
Uturunco
25 Ιουνίου, 2012 2:47 μμ
“Η ουσία όμως της Μαρξιστική κριτικής στον αναρχισμό είναι ότι η επανάσταση δεν είναι αποτέλεσμα επιθυμιών ή τεχνικών, δημιουργημένων δηλαδή, γεγονότων. Η επανάσταση είναι αποτέλεσμα κοινωνικών συνθηκών, ένα φαινόμενο που συμβαίνει και αναπτύσσεται. Μα για να αναπτυχθεί χρειάζεται κεντρικό συντονισμό και καθοδήγηση. Χρειάζεται στρατηγική, οργάνωση, και πολιτική. Μα και για να εδραιωθεί πρέπει να συγκροτήσει εθνικό στρατό, και εθνική κυβέρνηση”.
Πράγματι, χρειάζεται όμως να διασαφηνιστεί ότι καθώς η επανάσταση είναι “ένα φαινόμενο που συμβαίνει και αναπτύσσεται” -η ταξική πάλη πηγάζει από το γεγονός ότι η κοινωνία είναι χωρισμένη σε ανταγωνιστικές τάξεις- δεν προϋποθέτει κανέναν “κεντρικό συντονισμό και καθοδήγηση”. Τις επαναστάσεις τις κάνουν οι λαοί -με την έννοια ότι όλες οι τάξεις και τα κοινωνικά στρώματα μπαίνουν σε κίνηση- και όχι τα κόμματα, μηδέ εξαιρουμένων των επαναστατικών κομμάτων. Τα κόμματα φυσικά είναι εντός αυτής της κίνησης επανάστασης και αντεπανάστασης που είναι αναπόσπαστο κομμάτι της επαναστατικής διαδικασίας. Οι επαναστάτες/τριες είναι προϊόν της επαναστατικής διαδικασίας και όχι η επανάσταση αποτέλεσμα της δράσης των επαναστατών/τριων. Δεν είναι η πολιτική βούληση, οι αποφάσεις των κομμάτων ή των συνελεύσεων, οι ιδέες και τα προτάγματα που γεννούν τις “κοινωνικές συνθήκες”. Οι τελευταίες γεννούν τα πρώτα. Αυτό λοιπόν που έχουν να κάνουν οι επαναστάτες/τριες είναι αφενός να διατηρούν και να προωθούν την ταξική συνείδηση -την συνείδηση ότι ο καπιταλισμός είναι μια ταξική εκμεταλλευτική κοινωνία- και αφετέρου να δρουν υποβοηθώντας την ιστορική κίνηση που οδηγεί στην κατάργηση των τάξεων. Με την έννοια αυτή, δεν χρειάζεται τόσο μια “πρωτοπορία” που να “καθοδηγεί”, αλλά μάλλον μια “οπισθοφυλακή” που να “σπρώχνει” το κίνημα όταν ανεβαίνει και να αποτρέπει την άτακτη διάλυση όταν υποχωρεί.
Σαφώς επίσης -και εδώ υπάρχει μια “θεωρητική” διαφορά με τον αναρχισμό- η επανάσταση για να εδραιωθεί χρειάζεται κάποιου τύπου κράτος αφού καταρχήν πρόκειται για επιβολή μιας αντι-εξουσίας πάνω σε μια άλλη εξουσία. Το κατά πόσο “εθνική” θα είναι αυτή όμως εξαρτάται από συνθήκες που είναι αδύνατο να προδικαστούν. Τίποτα δεν μας λέει ότι μια επανάσταση θα ξεσπάσει στο σύνολο μιας “εθνικής” επικράτειας -μπορεί να ξεσπάσει πχ στην μισή- ή ότι δεν θα ξεσπάσει ταυτόχρονα σε περισσότερες ή σε τμήματα περισσοτέρων. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να είναι “εθνική” αυτό όμως καθόλου δεν συνεπάγεται μια “εθνική κυβέρνηση” -ασχέτως του αν η συγκυρία επιβάλει να δρα και ως τέτοια- αλλά μια προλεταριακή εξουσία συγκυριακά περιορισμένη σε έναν χώρο.
Τέλος, σε σχέση με την ιδεολογική ηγεμονία της άρχουσας τάξης, είναι νομίζω λάθος η τοποθέτηση του κειμένου ότι: “Δεν πρέπει να αμελούμε πως η κοινωνική συνείδηση στην ταξική κοινωνία, στον καπιταλισμό, διαμορφώνεται από την κυρίαρχη τάξη. Η χειραγώγηση σήμερα ο έλεγχος δηλαδή της «κοινής γνώμης» έχει στο οπλοστάσιο του τελεσφόρα όπλα”. Φυσικά και υπάρχει προπαγάνδα και “χειραγώγηση της κοινής γνώμης” όμως αυτό είναι κάτι δευτερεύον. Η άρχουσα τάξη είναι κυρίαρχη όχι επειδή κυριαρχούν οι ιδέες της μέσω της προπαγάνδας αλλά επειδή είναι κυρίαρχη κυριαρχούν και οι ιδέες της. Στην αστική κοινωνία ο κάθε ξεχωριστός προλετάριος εμφανίζεται ως αστός· ως κάτοχος ενός εμπορεύματος το οποίο πουλά στην αγορά ώστε να αγοράσει άλλα εμπορεύματα. Αυτό δεν είναι “ιδέα” του αλλά η καταστατική συνθήκη της ύπαρξής του. Η ταξική πάλη πρωταρχικά -και καθ όλη την διάρκεια- έχει την μορφή ανταγωνισμού μεταξύ πωλητών και αγοραστών. Να γιατί κυριαρχούν οι αστικές ιδέες. Ο κόσμος είναι κατ’ εικόνα και ομοίωση της αστικής τάξης. Η ταξική συνείδηση συνίσταται στην κατανόηση του ταξικού χαρακτήρα αυτού του ανταγωνισμού στο γεγονός δηλαδή ότι πίσω από την ανταλλαγή ισοδύναμων εμπορευμάτων βρίσκεται η κυριαρχία ανθρώπων πάνω σε άλλους ανθρώπους. Ότι κάποιοι άνθρωποι πουλούν τον εαυτό τους σε άλλους ανθρώπους και εξαρτάται η ζωή τους από αυτήν την πώληση. Βέβαια ο κάθε ξεχωριστός προλετάριος το γνωρίζει -κατά κάποιον τρόπο- αυτό και αναπτύσσει διάφορες στάσεις. Πχ προσπαθεί να επιτύχει καλύτερη τιμή ή να ξεφύγει από αυτήν την κατάσταση -του εμπορεύματος, του πράγματος προς πώληση- κάνοντας “δικιά του δουλειά” ή και γινόμενος αφεντικό. Η ταξική συνείδηση λοιπόν είναι και εκείνο το βήμα που αναγνωρίζει ότι η ατομική λύση δεν είναι λύση μα επιδείνωση του προβλήματος και η λύση είναι η κατάργηση του προλεταριάτου, της μισθωτής εργασίας, της σχέσης κεφάλαιο. Γι’ αυτό και ο κομμουνισμός, αν και εμφανίζεται ως “ιδέα” δεν είναι ένα “όραμα” για ένα ανέφικτο μέλλον-η χωρίς τέλος “αδιάκοπη πάλη του ανθρώπου για δικαιοσύνη και ελευθερία”- μα καθορισμένος στόχος και ιστορική αναγκαιότητα.
Nikolas
25 Ιουνίου, 2012 7:13 μμ
Με αφορμή και την κριτική δικαιολογημένη -πιστεύω- ή μη που θα δείξει η Ιστορία σε ελάχιστο από τώρα χρονικό διάστημα στην ΔΗΜΑΡ-είμαι αρκετά περίεργος να δω τις συγκυβερνητικές θέσεις των 3 κομμάτων και ειδικά ενός συντηρητικού κόμματος και ενός προοδευτικού στο θέματα της οικονομίας αλλά και ειδικά του Πολιτισμού και της Παιδείας..θα ήθελα να θέσω το ερώτημα-αντιμαρξιστικό και αντιιστορικό ίσως.. το αν γίνεται να μεταβούμε σε ένα αλλο ουτοπικό σίγουρα στάδιο-ας το ονομάσουμε οπως θέλουμε ή »θέλουν» καλύτερα-χωρίς να λερώσουμε τα χέρια μας με το αίμα του Κράτους και της Βίας.
Και επειδή αναφέρθηκα στις 2 αυτές αρχαιοελληνικές Θεότητες θα αντλήσω απο το Καστοριαδική σκέψη όταν ο εν λόγω στοχαστής μιλώντας προφανώς για το σπέρμα όσον αφορά την σύγχρονη πρακτική »μας» αλλά και μιλώντας επάνω στην αρχαιοελληνική προσφορά στην ανθρωπότητα συνολικά χρησιμοποιούσε το ιστορικό παραδειγμα της Αρχαίας Αθήνας με την μεταβάση που διετελέσθη προς ενας κατα καποιο τρόπο πιο δημοκρατικό μοντέλο με ολες τις γνωστές σίγουρα αδυναμίες του(ιμπεριαλισμός,δούλοι,θέση της γυναίκας στην κοινωνία)αλλά ήταν το οποίο υπήρξε νομίζω το πιο προοδευτικό πρότυπο κοινωνικού συστήματος για την εποχή του και συνολικά στην Αρχαιοτητα ειδικα στο επιπεδο των »δικαιωματων» που επιβλήθηκε όμως σχεδόν αναίμακτα και με σειρά διαδοχικών μεταρρυθμίσεων που έπληξαν σίγουρα κάποια συμφέροντα των τοτε τάξεων εσωτερικά αλλα και εξωτερικά.Τα αίτια που αυτό το μοντέλο της τοπικής έστω διακυβέρνησης δεν μακροημέρευσε είναι λίγο πολύ γνωστά καθως και αυτά που δεν του επέτρεψαν να μετασχηματιστεί εξίσου σε κάτι εξίσου πιο προοδευτικό καθως τα εξελικτικά στάδια στην οικονομία αλλα και την κοινωνία δεν είχαν προχωρήσει ακόμα αρκετά,και εγώ απλά αναρωτιέμαι με τόσα να μας »χωρίζουν» σήμερα μας αξίζει άραγε κάτι καλύτερο κοινωνικά αλλά και οικονομικά οταν στην ουσία ο μόνος που κρατούσε και επιχαίρει εξουσίας ειναι η σιωπή;
Υγ. Αυτό που θέλω να πω κατά βάση είναι οτι ενω αναμφίβολα οι αντικειμενικές συνθήκες οικονομικά και σε παγκόσμιο αλλά και τοπικό επίπεδο παραγωγής εχουν ωριμάσει για το πέρασμα σε ενα άλλο οικονομικό στάδιο πιο προοδευτικό,με μεταρρυθμίσεις και μάλιστα χωρίς οι πολύ πλούσιοι να χάσουν για αρχή πολλά απο τα προνόμιά τους(ρεφορμισμός του κερατά,αυτό που μόλις έγραψα και συγνώμη για την έκφραση),αλλά μήπως είναι οι υποκειμενικές συνθήκες το κλειδί προς το παρόν και για το μέλλον;Το αιώνιο παραδειγμα του Σαλβαντόρ Αλιέντε εννοιείται πως συγκίνει και σήμερα όλους τους αριστερούς(δεν ξερω για τον Αλέξη μόνο αλλά μήπως μπορούμε να ξεφύγουμε κάποια στιγμη και εμείς από τα στερεότυπα(βλέπε και 1919 στην Γερμανία);Οι οποιοι ντετερμινισμοί είναι χρήσιμοι για προειδοποίηση και όχι για προβλεψη κατα την γνώμη μου.. Ευχαριστώ οποιον διαβάσει και δεν βρίσει ψύχραιμα..ενώ και η όποια ηθικολογία δεν αποτελεί πεδίο οσο μπορώ της σκεψής μου.
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 7:14 μμ
Δημ.Αρ.ιτης?
Η απο αποψη?
Χαμογελατε…
Nikolas
25 Ιουνίου, 2012 7:32 μμ
Θα υπερασπίζομαι μεχρι ζωής το δικαίωμα στον θάνατο των ακροδεξιών(για τους υπολοιπους δεν παίρνω και όρκο..
Κατ τα αλλα δεν θα συμφωνούσα ποτέ με ένα κόμμα που μονοπωλεί για τον ευατο του το δικαίωμα στην δημοκρατία..για την αριστερα συνολικά δεν παίρνω και όρκο..
Απλα με προβληματιζει το γιατι σε αυτην την κυβερνητική »συμμετοχή» και όχι ο Τσιριμώκος δεν μου αρκεί σαν παράδειγμα..
Υγ,Ενας Δημαριτης επίσης θα γυάλιζε περισσότερο το ύφος του,προσπαθώ απλά να γινω κατανοητός αλλα δεν τα πολυκαταφέρνω.!
DrAluca
25 Ιουνίου, 2012 8:17 μμ
Fair enough…. Μου δημιουργηθηκε απορια κυριως για το τελευταιο που λες….
Γι αυτο και την εξεφρασα….
Χαμογελατε…
Nikolas
25 Ιουνίου, 2012 8:35 μμ
Για να διευκρινίσω περισσότερο αυτό που με απασχολεί ειναι το αν μπορούμε με κάποιον μη βίαιο τρόπο να αποφύγουμε αν και γι αυτο χρειάζεται και η συνθηκολόγηση της άλλης πλευράς το πολλαπλό σε κοινωνικό επίπεδο φονικό που επέρχεται..Η διατύπωση μου δεν βοηθάει και τόσο σε αυτό αλλα δεν είχα και πολύ καλούς »δασκάλους».!
Τεσπα ΚΑΘΕ απορία αποδεκτή!!και ευνόητη.ισως..!
Υγ.Η αναρχία ΕΙΝΑΙ η λύση αλλά με ποιον τρόπο;
Capybara
26 Ιουνίου, 2012 12:35 πμ
Εμένα μου άρεσε πολύ το σύνθημα της ΔΗΜΑΡ «εντολή για λύση». Το κατάλαβα ως ένα πολύ πετυχημένο διαφημιστικό τρυκ. Ήταν σαν να λέει στον καταναλωτή κλέινοντάς του το μάτι: Γιατί να ψηφίσεις Σαμαρά και να αγχώνεσαι μήπως δε βγει; Γιατί να ψηφίσεις Τσίπρα και να έχεις το ίδιο άγχος; Ψήφισε τον κύριο Φώτη και θα έχεις βύσμα στην κυβέρνηση, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα!
Nikolas
26 Ιουνίου, 2012 1:08 πμ
Πότε Ιησούς κ Ιούδας λοιπόν,η κλασσική νεο»ελληνική αγωνία να αναζητά προδότες συμπυκνώνει την απαντησή της πέρα από το κλασσικό τραγούδι του Ρασούλη στο εξής κατά την γνώμη μου,Φοβού τους δημα(ρ)γωγούς(δεν μου έβγαινε καλύτερα..) και πόστα φέροντες..και ας το έχει υποψιν του ο κ. Φώτης για την τύχη που θα του επιφυλάξουν οι τωρινοί συνεργάτες του αύριο μεθαύριο οταν δεν θα τον έχουν ισως ανάγκη και ας λάβει τα μέτρα του..Βεβαια κανεις δεν αφορμάται πιστεύω αρχικά με την φιλοδοξία να γίνει ένας προδότης,αλλα η διανομή των ρόλων εχει και άλλα κριτήρια πιο »ευαίσθητα»..
Αν και η τωρινή συνεργασία του μαυρου μετωπου με ένα κομμα που φέρει έστω και τυπικά το όνομα της αριστεράς προδιαγράφει ένα μέλλον ελπιζω αντικαπιταλιστικής συσπείρωσης ως αντίβαρο χωρίς την δημαρ εννοείται που θα ειναι ομως σε θεση να αναζητησει τα αιτια που δεν εισακουγονται οι σκεψεις του(καποτε ο Καστοριαδης στον οποιο αναφερθηκα ελεγε,συζητα οτι σε προβληματιζει κοινωνικα με τον οποιδηποτε, μονο που κατα την γνωμη μου χρειάζονται πέρα απο τις καθημερινές και πιο άμεσες συμβολικές κινήσεις κατά την γνώμη μου)αλλά και να επιλύσει τα σημαντικά πάνω απ όλα ζητήματα του κινήματος(συζήτηση που άξια πραγματώνει και ο Ιουλιανός ως έναυσμα) και όχι μόνο.
Υγ.Σε μια ενδεχόμενη iδρυση »μη κρατικών πανεπιστημίων» η δημαρ θα ενέδιδε άραγε;
Capybara
26 Ιουνίου, 2012 12:32 πμ
Στο θέμα της παιδείας (όπως και σε πολλά άλλα) δεν έχω καμία αγωνία για το τί θα κάνει το «προοδευτικό κόμμα», τα τελευταία χρόνια τα στελέχη του στο ΔΕΠ είναι στην πρωτοπορεία της αυταρχικής & αντιδημοκρατικής μεταρρύθμισής της.
oldboy99
25 Ιουνίου, 2012 8:03 μμ
Ένα πρώτο σχόλιο
Αγαπητέ Ιουλιανέ, κατανοώ την…κραυγή αγωνίας σου που είναι και κατά κάποιο τρόπο και δική μου! Θα επανέλθω αργότερα μιας και ένα τηλεφώνημα με αναγκάζει να βγω έξω…
oldboy99
26 Ιουνίου, 2012 4:37 μμ
…παλιοψεύτη!
roz karta
25 Ιουνίου, 2012 9:39 μμ
Reblogged this on http://www.rozkarta.blogspot.gr
balkan357
26 Ιουνίου, 2012 1:49 πμ
o συγγραφεας του αρθρου ειναι αν μη τι αλλο καταπτυστος
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 1:53 πμ
Και γιατί ακριβώς είναι κατάπτυστος;
balkan357
26 Ιουνίου, 2012 1:55 πμ
επειδη ξεκιναει το αρθρο του με ανιστορητες παραδοχες-μηπως θες να σου κανω μαθημα ιστοριας στις 2 τα χαραματα?
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 2:03 πμ
χαχαχα αν θες Θα σου κάνω και εγώ μάθημα ψυχραιμίας 🙂
balkan357
26 Ιουνίου, 2012 2:09 πμ
οκ 🙂
απλά δεν μπρώ τα ανεδαφικα ρε αδερφέ
αν θέλει καποιος να «χτυπήσει» τον αναρχισμό επειδή ο ίδιος είναι μαρξιστάκος κομουνιστάκος ας το κάνει αλλή όχι με διαστρεβλωμένες παρουσιάσεις ιστορικών γεγονότων
μανικακος
26 Ιουνίου, 2012 2:25 πμ
να ειστε λιγο προσεκτικοι με την καταληξη -ακος παρακάλω….
‘στω!!!
balkan357
26 Ιουνίου, 2012 2:47 πμ
🙂
lol
συγνωμη κυριε μανικακο
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 2:57 πμ
Τις περισσότερες φορές τα πράγματα είναι σχετικά με την θέση του παρατηρητή, συνεπώς είναι δόκιμο να μιλάμε για ερμηνείες και όχι ακριβώς αλήθειες. Αντιλαμβάνομαι την υποκειμενικότητα των άλλων έχοντας γνώση και της δικής μου πρώτα απο όλα.
Από εκεί και πέρα, ενώ δεν συμφωνώ πολιτικά με τον Ιουλιανό, αυτό δεν με εμποδίζει να διακρίνω την αγωνία του για το πρόταγμα ενός άλλου κόσμου, όπως επίσης και την αγωνία που εκφράζει για τον δικό του χώρο, κάτι το οποίο ενδεχόμενα έχει και μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην συγκεκριμένη περίπτωση. Αυτό που καταθέτει στο άρθρο είναι η δική του προσέγγιση και αντίληψη για τα πράγματα προσπαθώντας ενδεχόμενα να βρει και ένα παράθυρο προσέγγισης διαφορετικών απο την δική του θέση. Έτσι το εκλαμβάνω για αυτό μου φάνηκε κάπως υπερβολικός ο χαρακτηρισμός
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 3:02 πμ
Τα άκος δεν ανήκουν σε κανένα Σ.Ο κόψτον είναι εξουσιομανής….
LAGARTSAS-A
26 Ιουνίου, 2012 2:57 πμ
ρε σεις εστειλα ενα πονημα χαχαχαχα
και το’φαγε ο γιαχουλας.
δε βαργιεσαι, σιγα το μπολυελαιο. 😉
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 2:58 πμ
Ξανά στείλε το ρε 🙂
LAGARTSAS-A
26 Ιουνίου, 2012 3:06 πμ
γαμησε το.
παλι το’φαγε.
αμα το ξερασει το ξερασε σιγα μη γκατσω να ασχοληθω. 😉
risinggalaxy
26 Ιουνίου, 2012 4:55 μμ
τελικά οι βρυκόλακες πεθαίνουν με σκόρδα ή θα χρειαστεί και εξορκισμός;
dimi
26 Ιουνίου, 2012 5:27 μμ
σαν δν ντρεπεσαι, προβοκατορα!
Κώστας
26 Ιουνίου, 2012 5:35 μμ
Δεν πεθαίνουν ποτέ οι βρικόλακες, αυτό είναι που δεν ξέρουν οι παπάδες και την πατάνε.
Antifwn-x
26 Ιουνίου, 2012 5:45 μμ
Δεν υπάρχει επικοινωνία, δεν υπάρχει μέλλον Οι βρυκόλακες θα συνεχίσουν να μας πίνουν το αίμα….
Ioulianos
26 Ιουνίου, 2012 6:52 μμ
«Δεν υπάρχει επικοινωνία, δεν υπάρχει μέλλον Οι βρυκόλακες θα συνεχίσουν να μας πίνουν το αίμα…. Και εμείς μα και οι γενιές που θα έρχονται θα νιώθουν την θανάσιμη εξάρτηση τους από μερικούς που θα εξουσιάζουν την εργασία τους την παιδεία τους την υγεία τους την ζωή τους όλη ως κάτι φυσιολογικό. Όπως ακριβώς θεωρούσαν οι πάντες και για αιώνες το εμπόριο ανθρώπων.
Antifwn-x
27 Ιουνίου, 2012 1:23 πμ
Συμφωνώ, κάτι τέτοιο εννοούσα εξάλλου. Χρειάζονται υπερβάσεις που δεν βλέπω για την ώρα τουλάχιστον να γίνονται, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνουν στην πορεία. Η ίδια η κίνηση της Ιστορίας θα τις επιβάλει, τώρα αν οι γενιές μας χάσουν το τρένο αυτό είναι άλλη υπόθεση… Όχι για το μέλλον, για τον παρόν μας είμαι απαισιόδοξος… 🙂
LAGARTSAS-A
27 Ιουνίου, 2012 10:30 πμ
Με αυτα που συμβαινουν σε παγκοσμια κλιμακα και που τα περισσοτερα δε γινονται γνωστα, το μελλον ειναι πολυ κοντα στο παρον.
οφειλουμε να ειμαστε αισιοδοξοι, μεσα στην απαισιοδοξια μας.
ο θεος ειναι μεγαλος (κουφαλες φονταμενταλιστες*)
χαχαχαχαχαχαχα
* ο φονταμενταλισμος ειναι ιδιον των θρησκειων και των κομματων που πρεσβεβουν στη δευτερα παρουσια, τα ουρι των παραδεισων και τα πιλαφια. 😉
oldboy99
26 Ιουνίου, 2012 7:01 μμ
…ένα φάντασμα πλανάται στην Ευρώπη, το φάντασμα του Ⓐναρχισμού!
Spin
26 Ιουνίου, 2012 7:14 μμ
ρε τι στο διάολο μονο εγώ είμαι απαισιόδοξος?? 😛 😛
oldboy99
26 Ιουνίου, 2012 7:27 μμ
Μα ΔΕΝ είπα πλανιέται, είπα πλανάται 😛 😛
Spin
26 Ιουνίου, 2012 7:37 μμ
πλατσανάει μήπως? 😛 😛
oldboy99
26 Ιουνίου, 2012 7:45 μμ
Άντε να δόκω κι εγώ μια εμπεριστατωμένη απάντηση στον σύντροφο Ιουλιανό 🙂
Έκατσα και χτύπησα στο…μίξερ της Ιστορίας το 1871, 1917, 1936 ομοιόμορφα, και το αποτέλεσμα ήταν… 42! ask Zaphod 😛
Συνεπώς απάντηση δεν υπάρχει, προσωπικά βέβαια πιστεύω ότι είναι η λύση ο Αναρχισμός, όσο είναι και ο Κομμουνισμός!
…τα καλύτερα είναι μπροστά μας, δεν παίρνω κι όρκο όμως!
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
26 Ιουνίου, 2012 11:46 μμ
«Για την ώρα τα όρνια του κεφαλαίου απολαμβάνουν την κυριαρχία τους.» ….ποσο με ποναει αυτη η αληθεια….. και δυστηχως για πολλα χρονια ακομα μου φαινετε….
πολυ καλο κειμενο…..
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
26 Ιουνίου, 2012 11:52 μμ
«ιουλιανωφ» -λίθοι, πλίνθοι, ξύλα και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα. Το άρθρο θέλει να πει πολλά. Να καταπιαστεί με ακόμα περισσότερα. Τελικά αναφέρει πολύ λιγότερα ακόμα και απο τα βασικά με αποτέλεσμα να μην λέει σχεδόν τίποτα. Μπορεί και πρέπει να ξαναδουλευτεί. Πολύ όμως. Πάρα μα πάρα πολύ.-
πραγματι θελει να πει πολλα και δε λεει και τιποτα στ οφιναλε συμφωνω…..δε γραφεις και εσυ ομως καποιο σχολιο να δουμε τι εχεις να πεις….γιατι στη κριτικη ειμαιστε ολοι πρωτοι..
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
26 Ιουνίου, 2012 11:58 μμ
lagartsas εγραψε…..
@simon
Σιγα μην είναι αυτος ο προβληματισμος που καιει τους ανεργους.
Δυστυχως οι ανεργοι στο συνολο τους σχεδον εργασια αναζητουν για την επιβιωση τους.
Οι δε εργαζομενοι μη ντη χασουν και βρεθουν και αυτοι ανεργοι.
Ετσι αυτή η μισθωτη σκλαβια, που είναι η εργασια, διακατεχει το είναι των ανθρωπων, που στρεβλωνει τις νοητικες τους δυνατοτητες. Ζει για να εργαζεται και εργαζεται για να ζει και αν δεν εργαζεται αυτοκτονει ή ζει σε μια μοιρολατρικη εξαθλιωμενη παρασιτικη κατασταση (αναφερομαι στους τιμια εργαζομενους ή ανεργους).
Ποιο είναι το βασικο προβλημα. Ο καπιταλισμος; Δε νομιζω. Ο καπιταλισμος είναι απορροια ενός αλλου μεγαλου προβληματος που είναι η ενεργεια και από κοντα οι γηινοι ποροι. Αν ειχε επιλυθει το ζητημα της ενεργειας ο καπιταλισμος και κάθε τυραννια δε θαχε λογο υπαρξης.
Υπαρχει απειρη ενεργεια εγκλωβισμενη μεσα στην υλη. Ο ανθρωπος δεν εχει βρει ακομα το κλειδι να τη ξεκλειδωσει και να την ελεγξει.
Οσο λοιπον θα υπαρχει η σπανη της ενεργειας το βασικο μελημα των δεινοπαθουντων ανθρωπων οφειλει να είναι το γκρεμισμα του καπιταλισμου και κάθε τυραννιας η δε εργασια από μισθωτη σκλαβια επιβιωσης να μετατραπει σε ελευθερη δημιουργια ομορφιας και ευτυχιας της ζωης.
Ο καπιαταλισμος εμπεριεχει τη γκαταστροφη. Μπρος στη μεγιστοποιηση του κερδους εξαντλει τους γηινους πορους, χρησιμοποιει τους ανθρωπους ως παραγωγικες μηχανες, ως μισθωτους σκλαβους, καστρεφει το περιβαλλον και τα οικοσυστηματα, οδηγει τη ζωη στο θανατο.
Ο καπιταλισμος αθελα του δημιουργει τις συνθηκες γκρεμισματος του.
Υπαρχουν δυο εκδοχες.
Ή που θα γκρεμιστει συμπαρασυροντας τα παντα, μεχρι και τη μπληρη καταστροφη του γηινου κοσμου.
Ή που θα γκρεμιστει με τη βουληση των δεινοπαθουντων που θα τον αντικαταστησει με ένα άλλο κοινωνικο συστημα, που για να επιβιωσει οφειλει να εχει καποια συγκεκριμενα χαρακτηριστικα.
Απαριθμω μερικα:
Χωρις αφεντικα και μισθωτους σκλαβους.
Η επιστημη και η τεχνολογια στην υπηρεσια της ζωης και όχι της καταστροφης, ετσι ώστε οι ανθρωποι να αφιερωνουν το χρονο τους στη χαρα της δημιουργιας και της ζωης.
Με τη γνωση της επιστημης και της τεχνολογιας ακομα και σημερα εχουμε τη δυνατοτητα να περιορισουμε την αναγκαστικη εργασια στο ελαχιστο πολύ δε περισσοτερο εως μηδενισμου στο μελλον, ετσι ώστε να υπαρχει αφθονος χρονος για δημιουργια και χαρα.
Καμια διακριση μεταξυ των ανθρωπων, ολοι θα είναι ισοι με ισα δικαιωματα, γιατι ολοι λιγο πολύ τις ιδιες αναγκες εχουν, μεσα σε μια αταξικη κοινωνια με τους περισσοτερους δυνατους βαθμους ελευθεριας σε ατομικο και κοινωνικο επιπεδο.
Τα αγαθα οσα είναι απαραιτητα και οσα μπορει να παρεχει η γη, ετσι ώστε να μην εξαντλουνται οι ποροι της και να υπαρχει αρμονια μεταξυ ανθρωπων, αλλων μορφων ζωης και περιβαλοντος.
Τερμα στην υπερκαταναλωση και την υπερπαραγωγη τα βασικα συστατικα του καπιταλισμου και της καταστροφης. Αποαναπτυξη ετσι ώστε να επελθει ισορροπια.
Στο βαθμο που ο ανθρωπινος πληθυσμος δε θα βρισκεται σε αρμονια με τη μπαραγωγη θα αναζητουνται τροποι αυτορυθμισης του από την ιδια τη κοινωνια.
Χωρις καταπιεστες και καταπιεζομενους.
Μια κοινωνια της αλληλεγγυης, της συλλογικοτητας μεσα από την ατομικοτητα, της αλληλοβοηθειας, της αλληλοκατανοησης της αυτοδιευθυνσης, χωρις επιβουλεις, καθοδηγητες, αρχηγισκους, ιερατεια, ιεραρχες, κουτουλου.
Μια κοινωνια τελος παντων, της ελευθεριας, της δημιουργιας, της χαρας και της ευτυχιας της ζωης.
Αυτή είναι η λυση και βαλτης ότι ταμπελα σου γουσταρει.
Το ζητημα είναι να προκυψει πριν τη μπληρη καταστροφη που φερνει ο καπιταλισμος και τα άλλα συναφη εξουσιαστικα συστηματα, ταχαμου των εργατων (εξουσια της εργατικης ταξης, λεγεμε κομμα, δικτατορια του προλεταριατου και τριχεν κατσαρεν).
Ειχα δεν ειχα το απλωσα παλι γαμωτο μου και ποιος ακουει το μανικακο.
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΦΙΛΕ……
Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΧΩ ΠΕΙ ΣΕ ΓΝΩΣΤΟΥς ΜΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΟΥς ΜΟΥ .. στο ερωτημα διλλημα που εβαλες ειναι δυστηχως το πρωτο σκελος….»θα γκρεμιστει συμπαρασυροντας τα παντα, μεχρι και τη μπληρη καταστροφη του γηινου κοσμου.»…..ειμαστε ανικανοι δυστηχως….οι καπιταλιστες θα διαλυσουν τα παντα μαζι και τη γη με απροβλεπτες συνεπειες…αυτη ειναι η αποψη μου….
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
27 Ιουνίου, 2012 12:00 πμ
ioyliane δυστηχως αυτο θα γινει…το πρωτο που ειπες….»θα γκρεμιστει συμπαρασυροντας τα παντα, μεχρι και τη μπληρη καταστροφη του γηινου κοσμου.» οι καπιταλιστες θα διαλυσουν οτι εχει μεινει στη γη στα επομενα χρονια….με απροβλεπτες συνεπειες…δυστηχως οι λαοι ειναι ανικανοι για οτιδηποτε αλλο…για αλλαγη κατευθυνσης….
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
27 Ιουνίου, 2012 12:09 πμ
μανικακος-«σωπα ρε… εδω δηλωνει το κκε και οι ταλιμπαν μουλουμαομπερπ κομμουνιστες,ο ψαριανος μας μαρανε….» χαχαχα σωστος..
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
27 Ιουνίου, 2012 12:11 πμ
«Ε τώρα…”αντάρτικο πόλεων”…βαρύς χαρακτηρισμός για ένα αποτέλεσμα που μπορείς να έχεις κι αν ξεχάσεις την κουζίνα ανοιχτή.
Πάντως όχι, παράπονο δεν έχω πρόβλημα που σταμάτησε αυτό το αντάρτικο πόλεων. Είχα ένα αισθητικό θέμα με τα “θα σε γεμίσω κουμπότρυπες σαν τα ντόνατς που τρως”. Μου θύμιζαν λίγο τον Τζόε Ντάλτον.»….. σε αυτο εχει δικιο ο κνιτης κωστας…..δυστηχως
risinggalaxy
28 Ιουνίου, 2012 3:10 πμ
χαμόζνα με τον σχολιασμό ! αυτά τα πλεονεκτήματα έχει το καλό κράτος.