του Γαλαξιάρχη
Όχι, δεν έγινα «τσιπρικός» στα γεράματα. Απλώς μπαίνοντας στα γεράματα σέβομαι λίγο παραπάνω το αβάστακτο βάρος του ρεαλισμού του «τώρα». Επειδή λοιπόν δεν πιστεύω -και ποτέ δεν πίστευα- στη μία, αποφασιστική και ολοκληρωτική νίκη που θα ανατρέψει τα πάντα, χωρίς ενδιάμεσες στρατηγικές νίκες, θεωρώ την ιστορική συγκυρία για τη χώρα μου αξεπέραστη. Ο ρόλος του Σύριζα σε αυτήν είναι κεντρικός και είμαστε αναγκασμένοι να τον αναγνωρίσουμε.
Ταυτόχρονα δεν ξεχνώ ότι η ταξική πάλη δεν έχει σημειώσει σχεδόν καμία νίκη τις τελευταίες δεκαετίες. Ενώ ειδικά στην εφιαλτική διετία του μνημονίου, έχασε σε όλα τα μέτωπα, σκορπίζοντας την απογοήτευση. Απογοήτευση που ήρθε να προστεθεί στη συλλογική ενοχοποίηση, επιβεβλημένη από αδίστακτους απατεώνες και -εκ των πραγμάτων- φασίστες της ΓΑΠικής σοσιαλδημοκρατίας. Απογοήτευση και συλλογική ενοχοποίηση που έχουν να αντιμετωπίσουν την παράνοια, το ψέμα, την δημαγωγία και βέβαια την τρομοκρατία.
Χρειάζεται απαραιτήτως μία τακτική νίκη. Και χρειάζεται τώρα. Με την κοινωνία και για την κοινωνία. Στο στρατηγικό αυτό ελιγμό, έλαχε να βρίσκεται ο Σύριζα σε ρόλο κεντρικό (αλλά όχι ηγετικό). Σε αυτόν απευθύνομαι, όχι ως ψηφοφόρος, που ούτως ή άλλως είναι ένας αδιάφορος ρόλος σε ένα σύστημα “αντιπροσωπευτικής” ολιγαρχίας, αλλά ως ΜΕΛΟΣ της κοινωνίας. Αυτής της κοινωνίας που βρίσκεται σε συλλογική παράκρουση, με σύνδρομα ενοχοποίησης και με απύθμενη πλέον απογοήτευση.
Επιτρέποντάς μου, χάρην αμεσότητας, την απεύθυνση στον επικεφαλής και συνομίλικό μου Αλέξη Τσίπρα, λέω:
- Καταρχήν κατάλαβε μία απλή ιστορική αλήθεια: η σοσιαλδημοκρατία πέθανε! Όχι τώρα. Μία δεκαετία πριν. Αποσυντέθηκε ήδη.
- Μίλησε ξεκάθαρα. Οι πέντε όροι που έθεσες είναι μία καλή αρχή. Μην ξεχνάς ωστόσο ότι απευθύνεσαι σε ένα ενοχοποιημένο κοινό σε κατάσταση παράκρουσης. Δεν βοηθά καθόλου να του κρύβεις την ουσία, μπροστά στο φόβο να σε πουν “αντιευρωπαϊστή”. Το σύστημα θα επενδύσει στην παράνοια. Δεν σε κάλεσε κανείς να φέρνεις τα Βάλιουμ, αλλά την απλή λογική.
- Άνοιξε τα χαρτιά σου για την επόμενη ημέρα. Μη φοβηθείς να πεις τα δύσκολα. Δεν υπάρχει επιστροφή στο μικροαστισμό. Μην κάνεις πίσω στη σύγκρουση με τους ισχυρούς του κεφάλαιου. Πες το ξεκάθαρα, ότι ο αγώνας θα περάσει και μέσα από τις εθνικοποιήσεις και μέσα από τις δημεύσεις περιουσιών λαμογιών και κρατικοδίαιτων κοράκων που έπιναν αίμα τόσα χρόνια. Π.χ. ο Μπόμπολας είναι ούτως ή άλλως απέναντι. Δεν πρόκειται να σε λυπηθεί γιατί δεν τον αναφέρεις.
- Μίλησε στον κόσμο και όχι στις ελίτ. Όχι σαν παιδάκια που θέλουν καθοδήγηση, αλλά ως ισότιμο σύμμαχο. Το πολιτικό αίτημα διαμορφώνεται στην κοινωνία. Χωρίς αυτήν δεν μπορείς να διεκδικήσεις τίποτε, ούτε από την κοινωνία, ούτε από τις ελίτ.
- Τερμάτισε τη συζήτηση με τον κομματικό μηχανισμό του ΚΚΕ. Άφησέ τον να βυθιστεί στην ανυπαρξία. Εκείνος προτίμησε τον εγκλεισμό στο μοναστήρι και να μην υπερασπιστεί ουσιαστικά την κοινωνία. Χωρίς να επιδιώξει καμία απολύτως νίκη. Μην επαναλάβεις αυτό το λάθος. Η απενοχοποίηση ξεκινά από μία νική, έστω και μικρή. Αυτό διδάσκει η ιστορία.
- Πείσε αν είσαι έτοιμος για τη μάχη και μην εφευρίσκεις κι εσύ λέξεις, όπως καταγγελία, απεξάρτηση κ.λπ. Η ρήξη με τις μνημονιακές πολιτικές, άρα με τον καπιταλισμό στην καρδιά του, σημαίνει κατ’ αρχήν ρήξη. Αν δεν είσαι έτοιμος να την κάνεις, ή αν δεν ξέρεις πού θα σε βγάλει, σε παρακαλώ φύγε από τη μέση. Έχε υπόψη σου ότι γι’ αυτό σε ψήφισαν οι περισσότεροι. Όχι γιατί θέλουν ένα άλλο ΠΑΣΟΚ με λεπτό και πιτσιρικά αρχηγό, αντί για έναν χοντρόπετσο εγωπαθή φανφάρα.
- Σταμάτα να επικαλείσαι κι εσύ έναν φαντασιακό ευρωπαϊσμό. Δεν είναι αυτή η Ευρώπη που οραματιζόμαστε. Δεν είναι αυτοί Ευρωπαίοι. Εμείς είμαστε. Οι πραγματικοί διεθνιστές, οι πραγματικοί φιλελεύθεροι στην ιδεολογία και όχι στο οικονομικό μοντέλο. Έχουν βιάσει τα νοήματα. Μην χρησιμοποιείς το δικό τους διαβρωμένο λεξιλόγιο. Είναι μεν πολύ καλός ο Δραγασάκης και πείθει ευρύτερα στρώματα της κεντροαριστεράς, αλλά η διατύπωση των οικονομικών θέσεων θολώνει την εικόνα. Χρειάζεται πιο ξεκάθαρη θέση. Είναι το ευρώ, Ευρώπη; Αυτό ισχυρίζεσαι;
- Και μία επικοινωνιακή συμβουλή: Βρες ένα μπαούλο και κλείδωσε μέσα πρώτα το Στρατούλη και μετά το Λαφαζάνη. Ξεκλείδωσε μετά τις εκλογές (του 2030).
* Δηλαδή, μόνο ο Μίμης επιτρέπεται να βάζει βαρύγδουπους τίτλους στα πολιτικά ρομάντζα του;
Short Link: http://wp.me/s1pa1c-listen
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 12:58 μμ
χαχαχα
συνυπογράφω
και συμπληρώνω
Ακου Φώτη
😉
metaparalogos
9 Μαΐου, 2012 1:02 μμ
Συμφωνώ σε πολύ μεγάλο βαθμό και κυρίως στο ότι χρειάζεται νίκη τώρα. Ο Σα(χλα)μαράς ήδη ανασυντάσσεται γιατί ξέρει ότι οι επόμενες εκλογές είναι ο υπέρ πάντων αγώνας.
balkan357
9 Μαΐου, 2012 1:03 μμ
Reblogged this on TURBO.
καριων
9 Μαΐου, 2012 1:12 μμ
Αρχικα μου θυμισε το »Ακου Φιλε» του ουδολως συμπαθη μου Notis,εν τελει ομως επιασα εαυτον να συμφωνω στα περισσοτερα.
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Μαΐου, 2012 1:15 μμ
Από το Άκου Πρόεδρε εμπνεύστηκα. Έχω τον πνευματικό μου καθοδηγητή Μίμη σε… εικονοστάσι. 😛
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 1:18 μμ
Θα περιμένω το αυτοσαρκαστικό σου σχόλιο σε λίγους μήνες πρόεδρε
με τίτλο εμπνευσμένο από το γήπεδο:
Αντε .. Αλέξη 🙂
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Μαΐου, 2012 1:19 μμ
Μία χαρά το έχω κι αυτό. Αφού με ξέρεις. Όταν είμαι κακός, είμαι καλύτερος. 😉
Snowball
9 Μαΐου, 2012 1:30 μμ
Ωραίο post αλλά μπερδεύτηκα με το τελευταίο bullet…
Τι σου έφταιξε ο Λαφαζάνης?
Snowball
9 Μαΐου, 2012 1:31 μμ
Άστο, άκυρο…
nxen
9 Μαΐου, 2012 1:50 μμ
«Χρειάζεται απαραιτήτως μία τακτική νίκη. Και χρειάζεται τώρα. Με την κοινωνία και για την κοινωνία.»
Προσυπογράφω όλο το κείμενο αλλά σ’ αυτήν εδώ την φράση νομίζω ότι βρίσκεται ο πυρήνας της ουσίας του.
Υ.Γ. Και το περί μπαούλου συνυπογράφω 🙂
Ioulianos
9 Μαΐου, 2012 1:54 μμ
ΟΛΜΕ όχι.
ΚΕΔΕ όχι.
ΔΟΕ όχι.
ΑΔΕΔΥ.οχι.
Είναι σίγουρο πως ο αστικός(;) σοσιαλισμός (;) που κυριαρχεί στον ΣΥΡΙΖΑ βρίσκει την πιο ταιριαστή του έκφραση όταν γίνεται φιλολογία εντυπώσεων και κενού ρητορικού προεκλογικού σχήματος. Ίσως όμως η προσωπική αυτή δράση του Τσιπρα πέρα από κάθε συνταγματικό και θεσμικό ρόλο να μην είναι η δημιουργία κενών εντυπώσεων και μάλιστα με προεκλογικό στόχο μα μια δικιά του εφευρετική δράση που ανάγεται στην προπαγάνδα των μελλοντικών κοινωνικών του σχεδίων. Μια όμορφη μα άμορφη αοριστία.
Όπως και οι αναφορές του άλλωστε στον Χαρίλαο Φλωράκη.
Η φαντασιακές του προϋποθέσεις δημιουργίας κυβέρνησης έρχονται ως αντίβαρο στην θέση των ιστορικών κοινωνικών πολιτικών και οικονομικών προϋποθέσεων που χρειάζονται για την βαθμιαία ανάπτυξη της οργάνωσης των εργατών.
Αναγνωρίζω όμως την λυσσαλέα επίθεση από τα ΜΜΕ και των αστικών κομμάτων ενάντια στον ΣΥΡΙΖΑ. Μα αυτός δεν είναι φόβος μην και προωθήσει την επανάσταση άρα και την αλλαγή του κοινωνικού συστήματος, μα μην και πειράξει κάπως το αστικό πορτοφόλι.
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 1:58 μμ
@Iouliane Ο Αλέξης κάνει πράξει το, με Τόλμη & Φαντασία στην ΕΞΟΥΣΙΑ 🙂
Ioulianos
9 Μαΐου, 2012 2:02 μμ
oldboy9 Ότι έγραψα σε 10 γραμμές το είπες με 5 λέξεις.
Ε τι σκατα κομμουνιστής θα ήμουν αν είχα αυτήν την ικανότητα σου 🙂
Ioulianos
9 Μαΐου, 2012 2:10 μμ
Α! Ξεχασα ότι όχι είπε και ο Παναγόπουλος, μέλος του ΔΣ της Εθνικής Τράπεζας και της ελεύθερες ώρες του πρόεδρος των εργατών Ελλάδος ΑΕ. Ή κοινώς ΓΣΣΕ.
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 2:45 μμ
Εμ τι για την ψυχή της μάνας του «δουλεύει» ο Παναγόπουλος!
η χωρίστρα του Ράϊχενμπαχ
9 Μαΐου, 2012 2:04 μμ
Συνυπογράφω αν και θέλει προσοχή στην παρουσίαση της αλήθειας στην παρούσα φάση. Οι καιροί είναι πονηροί και το Καθεστώς έχει λυσάξει. Πάντως αν κάνεις τον Αλέξη/Αλέκο, μπορεί να σου βγει για τίτλος και το δημώδες «έλα Αλέκο» 🙂
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 2:13 μμ
Δλδ καθίσταται…ιστορική αναγκαιότητα η ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ στις επόμενες (πιθανότατες) εκλογές! Κάναμε πέτρα την καρδιά μας, και το ρίξαμε δαγκωτό στον ΑΝΤΑΡΣΥΑ, και εσύ μας «λες» να μετακινηθούμε ακόμα…»δεξιότερα» 🙂
Μα τότε θα κατηγορηθώ για…γιαλανζί Αναρχικός-Αντιεξουσιαστής! Η να κάνουμε τα στραβά μάτια και να περιχαρακωθώ -μαι στο γενικό…Αναρχοσυριζαίοι 😀 Στέκει, μάλλον δεν στέκει άσε που δεν είναι και «πολιτικά-ορθό!»…
Α ρε Αλέξη σε μεγάλους μπελάδες μας έβαλες, ακούς ρε Αλέξη!
Πάντως που άρεσε η μούντζα (5 όροι ντε!) που έθεσε στο ΠΑΣΟΚ & ΝΔ τόκανε και με άψογο στιλ ο Ατιμούλης 🙂
Επίσης, να του πεις το μπαούλο να είναι αρκετάαααα μεγάααλοοοοο (εκ πείρας το λέω αυτό) Ρε μπας και να ψηφίσω ΚΚΕ στις επόμενες εκλογές για να αποφύγω όλα αυτά τα… (ψευτο?)-διλλήματα, α ρε Αλέξη 😉
anton555
9 Μαΐου, 2012 2:33 μμ
ΟΚ λοιπον,ηρθε η στιγμη που πρεπει να ριξουμε τα ζάρια.Τουλαχιστον να ερθουν στα χερια μας για να τη ριξουμε την κωλοζαριά να δουμε τι θα φερει.
Να δουμε επισης,τι αντοχες εχει αυτος ο λαος και ποσο μπορει να αντεξει στην ασφυκτικη πιεση που θα δεχτει.
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 2:43 μμ
Anton τι απάνθρωπο είναι ε, να ρίξουμε μια ζαριά για την ίδια τη ζωή μας, κι όμως σε τελική περί αυτού πρόκειται…
anton555
9 Μαΐου, 2012 2:54 μμ
Ρε oldboy,ετσι οπως εξελιχτηκαν τα πραγματα,αυτο θα γινοταν.Πλεον,κανενας Τσιπρας και κανενα ΚΚΕ,δε μ’ενδιαφερει.Τωρα αυτο που εχει σημασια ειναι να παρουμε εμεις την ευθυνη των πραγματων.Η ψηφος,δυστυχως ή ευτυχως,ειναι το πρωτο βημα.Αν ομως μεινουμε μονο σε αυτη,δεν προκειται να καταφερουμε τιποτα.Βουρ λοιπον κι οπου βγει.
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 3:00 μμ
Πολύ βιαστικό σε βρίσκω anton, η βούληση από μόνη της αρκεί? Εδώ είναι το θέμα!
anton555
9 Μαΐου, 2012 7:18 μμ
Βιαστικο; Καιγεται ο κωλος μας…
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 2:42 μμ
Τι ωραίο που θα ήταν αν ένας επαγγελματίας ή ερασιτέχνης δημοσιογράφος έκανε μια έρευνα – σύγκριση και περιεκτική καταγραφή της πολιτικοκοινωνικοοικονομικής (οτομοτρίς) κατάστασης της Ελλάδας του 1980 με αυτή του 2012 και τις αλλαγές που πρότεινε κι έφερε το ΠΑΣΟΚ σε σχέση με αυτές που προτείνει (και θα κληθεί να φέρει) ο ΣΥΡΙΖΑ.
ε; 🙂
όχι, πασκουάλ μαντραβέλ να λείπει η «έρευνα» σου 😀
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 2:49 μμ
Μέσα είσαι! Μιας και η ιστορία κάνει κύκλους 🙂
mrjahmal
9 Μαΐου, 2012 3:03 μμ
Ζαφ γιατι υποστηριζεις οτι ο Λαφαζανης πρεπει να κλειστει στο μπαουλο? Για τον Στρατουλη νομιζω οτι συμφωνω μαζι σου!
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 3:05 μμ
Ωχχχχ Συριζαίο μυρίζομαι!
Γεια σου mrjahmal 🙂
mrjahmal
9 Μαΐου, 2012 3:26 μμ
Μπα οχι! Ειμαστε και οι δυο στους 1290 αν με εννοεις!
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 3:30 μμ
Γουστάρω! Δλδ στο 1,24% 🙂
Είμαστε πολύ τελικά!
oldboy9
9 Μαΐου, 2012 3:32 μμ
Μερικοί το γράφουν και: Είμαστε πολλοί αλλά είναι λάθος!
mrjahmal
9 Μαΐου, 2012 3:48 μμ
χαχα ωραιο. Σιγουρα ειμαστε πολυ και οχι πολλοι!
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 3:17 μμ
Αυτά που λέει ο Λαφαζάνης είναι τελείως αλλού σε σχέση με αυτά που λέει η πλειονότητα της ηγεσίας του ΣΥΝ, η προβολή των απόψεων του (που σίγουρα θα υπάρξει από το καθεστώς) είναι η τέλεια συνταγή για να χυθεί ο σοσιαλδημοκρατικός χυλός που θέλει να σερβίρει στους πολίτες ο τσιπριζα και να μείνουμε με τα σινουά ξυλάκια* στο χέρι.
αυτό θα φάμε αν φάμε, χυλό με ξυλάκια για κινέζικο 😉
mrjahmal
9 Μαΐου, 2012 3:30 μμ
Σιγουρα αυτα που λεει ο Λαφαζανης δεν εχουν σχεση με αυτα που λεει η πλειονοτητα της ηγεσιας. Παρ’ολα αυτα δεν νομιζω οτι φιλοδοξει στην αναβιωση της σοσιαλδημοκρατιας σε αντιθεση με την ηγετικη ομαδα του ΣΥΝ.
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 3:34 μμ
αυτό λέω! πως ο Λαφαζάνης μιλά για σοσιαλισμό, πράγμα που η ηγεσία Τσίπρα το ακούει και βγάζει σπυριά!
mrjahmal
9 Μαΐου, 2012 3:44 μμ
Ναι το ιδιο λεμε απλα δεν καταλαβαινω γιατι το λεει αυτο ο ζαφ για τον Λαφαζανη. Δεν νομιζω οτι συμφωνει με την ηγεσια του ΣΥΝ αλλα το θετει ως θεμα τακτικης ωστε να μην προβαλλονται ετεροκλητες θεσεις και αποψεις!
ksoano
9 Μαΐου, 2012 3:30 μμ
ωραίο zaph, αν και το το προηγούμενό σου σχετικά με την εκτίμηση των εκλογικών αποτελεσμάτων μ’ απογοήτευσε. είμαι και ‘γώ της άποψης, στη συγκεκριμένη συγκυρία να επιτρέψουμε την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ. το έκανα ήδη όπως θα συμπεράνατε. Έχω ένα προβληματάκι με τα ονόματα που χρόνια προβάλλονται εκεί, όπως και με ποιες αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες ακολουθούνται. το αυτό, ακόμη περισσότερο, ισχύει για το ΚΚΕ. είναι δυνατό να παίρνονται έτσι αποφάσεις από κομουνιστικά-αριστερά κόμματα (που δεν θα ‘πρεπε να λέγονται έτσι, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση); νομίζω ότι όλα αρχίζουν και τελειώνουν εδώ, από το να προωθούνται διαρκώς προς τα πάνω ιδέες, άτομα-ομάδες που θα τις πραγματοποιούναν και ο καθένας να σέβεται την απόφαση της πλειοψηφίας, ενός ενημερωμένου σωστά κοινωνικού σώματος (έναντι) μιας πεφωτισμένης δεσποτίας. δεν κρύβω πάντως ένα χαμόγελο, μια ηλιαχτίδα, που φάνηκε στο μαύρο σκοτάδι απ’ όπου ανέρχεται αυτό το βαθυσκάφος. (από αστρόπλοιο κατάντησα εκεί, γαλαξιάρχη).
Αλεξης Τσιμπλας
9 Μαΐου, 2012 4:07 μμ
αγαπημενοι οπαδοι μου
σας ευχαριστω για τα καλα σας λογια και την αγαπη με την οποια με περιβαλλεται
να ξερετε πως και εγω σας αγαπω
οτι προβληματα και προτασεις εχετε να μου κανετε μπορειτε να τις στελντε και στο προωπικο μου μαιηλ Ale3isProedras@SYRIZARA.org και θα σας απανταω προσωπικα
επισης μπορουμε να βρεθουμε εκ του συνεγγυς, (αυτη τη λεξη την εμαθα προσφατα και μ αρεσει πολυ να τη λεω για να πουλαω μουρακλα και να λενε ολοι,κοιτα λεξιλογιο η Προεδραρα), κανα Ματε η Βοτκα επειδη ειμεθα αριστεροι και δεν πινουμε ουισκι που επινε ο αλησμονητος προεδρας Ανδρεας ο ΠΑΠατζης πατερας του ΓΑΠ σκετου
οπως και να εχει θα τα λεμε απο τους καναπεδες και τις πολυθρονες μας και τα στασιδια της Βουλης
ο αγωνας μολις δικαιωθηκε
πολυτεχνειο τερμα , η βαρκιζα ηταν μια καλη αρχη
Αλεξης Τσιμπλας
9 Μαΐου, 2012 4:10 μμ
Διαμαρτυρομαι σφοδρα
Ειμαι προεδρας της αξιωματικης αντιπολιτευσης και μου κοβεται τα σχολια στο site σας
Η λογοκρισια σας δεν θα περασει
Η δημοκρατια δεν εχει αδιεξοδα
Απο εδω και περα αφου με κοβει ο Γιαχουλας σας, θα αρθογραφησω στην εφημεριδα της Κυβερνησης
Πισω // , μπρος συριζα
koula
9 Μαΐου, 2012 4:36 μμ
«αφου με κοβει ο Γιαχουλας σας»
Γκρινιαλεξη, ο γιαχουλας ειναι δικη σου επιλογη… 😛
Αλεξης Τσιμπλας
9 Μαΐου, 2012 4:53 μμ
πως καλη μου ?
τι κανω λαθος ?
koula
9 Μαΐου, 2012 4:56 μμ
καταρχην, να πλενεις και κανα ματι.. αλλιως θα διωχνεις του τουριστες απο τη χωρα!
κατα τελος… εννοω οτι δεν φταιει ο γιαχουλας, αλλά η γουορντπρεσσ.. που γενικως γαμιεται και δεν εχουμε καταλαβει τι ακριβως «της» φταιει…
αυτά.
Διερευνητική με τον Παραλληλογράφο θα κάνεις;; ή τσαμπα σε ταϊζουμε τοσο καιρο? 😛
Αλεξης Τσιμπλας
9 Μαΐου, 2012 5:01 μμ
😛 😛 😛
koula
9 Μαΐου, 2012 5:04 μμ
και τι θα κανεις? θα παρεις το Μαρακι το Δαμανακι για πρωθυπουργο?
http://www.newsnow.gr/article/86817/maria-damanaki-Eimai-kai-ego-edo-gia-prothypourgos-.html
Αλεξης Τσιμπλας
9 Μαΐου, 2012 5:35 μμ
τι Δαμανακι βρε
Τσιμπλας και τα μυαλα στα καγκελα 🙂
http://www.open.ypoga.net/node/1308#comment-3120
koula
9 Μαΐου, 2012 5:46 μμ
οπως λεει και το πλακάτ… πολύ «πρ(ο)χω» 😀
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 4:52 μμ
πρόεδρε βοήθα
έχω χάσει όλα μου τα υπάρχοντα, τα ρούχα έχουν γίνει κουρέλια, μα πάνω απ’ όλα έχω χάσει (εδώ και χρόνια) την πίστη μου…
έχω ανάγκη υιοθεσίας
θα με βολέψεις σε καμιά θεσούλα;
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Μαΐου, 2012 7:04 μμ
Έχω κάτι υπουργεία διαθέσιμα. Παλαβής δικαιοσύνης, κουζουλής παιδείας και παρανοϊκών θρησκευμάτων. Δεν ξέρω αν βολεύεσαι με αυτά; 🙂
E.
9 Μαΐου, 2012 4:11 μμ
Εύγε! Στον ίδιο το έστειλες;
iguana
9 Μαΐου, 2012 4:42 μμ
ΚΑΙ να κανει «αντι-ευρω-παική» στροφή, ΚΑΙ ταυτόχρονα να κρύψει τον Λαφαζάνη;; Μήπως να βγάλει και κανένα ροζ λαγό απο τα μαλιά του; 😛
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 5:52 μμ
πράγματι, αυτή η αντίφαση στο γραπτό του προέδρου οδήγησε και στο χαλασμένο μικρόφωνο (μου) στη κουβέντα με τον mrjahmal 🙂
iguana
9 Μαΐου, 2012 6:35 μμ
εγω θέλω απάντηση από τον πρόεδρο, γιατι δεν με εχει συνιθισει σε αντιφασεις και αυτη βγάζει ματι…..
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Μαΐου, 2012 7:02 μμ
Στο γυαλί να μη βγαίνει. Προφανές είναι.
iguana
9 Μαΐου, 2012 7:06 μμ
δεν ειναι τοσο προφανες. Ζητας μια στροφη απο την επισημη πολιτικη του Συριζα ως τωρα, και ταυτοχρονως επικοινωνιακη καταπίεση της πτέρυγας, που υποστηριζει αυτη τη στροφη? Οχι, συνεχιζω να μην σε πιανω…
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Μαΐου, 2012 7:42 μμ
Δεν έχει άλλον να τη στηρίξει; Είναι ο Λαφαζάνης μόνος του μια πτέρυγα (είναι, αλλά λέμε τώρα);
Δηλαδή αν εγώ ήμουν πνευματικός καθοδηγητης, αλλά κεκές, θα με έβγαζες στο γυαλί να εξηγήσω τις θέσεις μου;
DrAluca
9 Μαΐου, 2012 6:07 μμ
Εγω αλλη απορια εχω…..οταν λες γεραματα….
Δηλαδη δεν εισαι οσο μου ειχες πει???????????? 😮
Αη αμ σοκντ… (τελω εν συγχισει) 😛
Χαμογελατε…
Kostas Karam
9 Μαΐου, 2012 7:18 μμ
http://www.livestream.com/epamwebtv/video?clipId=flv_ef62afee-7a75-43eb-ae2a-0aa3d2df6428
karampas
10 Μαΐου, 2012 12:27 πμ
εχει λεγειν ο λαφαζανησ αλλα ειναι το ιδιο πολιτικα απατεωνασ με τον τσιπρα που παλευει για 3ετη αναστολη και μορατοριο.Αμα λες εξοδο απο την εοκ τι καθεσαι στο λαμογιοσυνασπισμο?καθεσαι γιατι εισαι ιδιοσ με τουσ αλλους
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Μαΐου, 2012 9:01 μμ
To KKE ζήτησε άμεση προσφυγή στις κάλπες πριν λίγο.
Το γιατί με ξεπερνά, γενικά ως άνθρωπο.
giorgalis
10 Μαΐου, 2012 10:44 πμ
α) ο ΣΥΡΙΖΑ παίρνει την πρώτη θέση και μαζί με την ενισχυμένη ΔΗΜΑΡ αναλαμβάνουν τη διακυβέρνηση και προχωρούν το πρόγραμμα τους
β) ο λαός στέλνει το ΠΑΣΟΚ εκεί που ανήκει (στα σκουπίδια)
γ) το ΚΚΕ ενισχύει το πάγιο σύνθημα-επιχείρημα του «χ κόμματα, δύο πολιτικές»
δ) αυτοί ξέρουν 🙂
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Μαΐου, 2012 9:38 μμ
Ο Αλέξης δεν με διαβάζει. Χαχαχαχα
(μόλις άκουσα την ομιλία του στην κοινοβουλευτική ομάδα – σαν ομιλία απονομής Όσκαρ ήταν)
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 11:24 μμ
O Tσίπρας συνάντησε και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ
http://tsak-giorgis.blogspot.com/2012/05/blog-post_1677.html
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 11:34 μμ
Διάβασα αυτές τις μέρες κάτι απόψεις προσκείμενες στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ που έκαναν κριτική στο ΚΚ… μιλάμε τους χωρίζει μέγα χάσμα 😀 (ευτυχώς που στο τέλος λένε και σε ποιο χώρο ανήκουν)
Πάντως το ΚΚ συμπεριφέρεται όχι σαν κόμμα του 8% αλλά σαν του 0.3% (που του χουν κόψει και το τηλέφωνο) όταν δεν έρχεται σε επαφή με συντρόφους και αφήνει 100.000+ ψήφους κομμουνιστών να πηγαίνουν στο βρόντο, άραγε θα ζητηθούν ευθύνες κάποτε;
karampas
9 Μαΐου, 2012 11:28 μμ
ego θα προτεινω στο επαμ να μην κατεβουμε και να ψηφισουμε το λαμογιο τον τσιπρα που θα κανει σταση πληρωμων και μετα θα ζηταει ευρω απο τη ντουτσεμπαγκ την οποια θα καταστρεψει ,Αυτη ειναι μεγαλη απατη που τη λεει και ο καμενοσ και η χρυση αυγη ακομα και το ψηφοδελτιο του οχι στο οποιο συμμετειχα και εφερα το τιτανοτεραστιο και παμμεγιστο ποσοστο και ανυπερβλητο 0,59 στην ευρυτανια.Η οακκε και το εεκ και το κκεμλ-μλκκε φαγανε τη σκονη μου
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 11:37 μμ
ρε Καραμπά
έχει βγει μια βρώμα πως τον Καζάκη τον έκλεισαν μέσα για θεραπεία, είναι αλήθεια;
karampas
10 Μαΐου, 2012 12:30 πμ
οχι εκανε κανονικα εκπομπη γιατι να τον κλεισουν επειδη νομιζει οτι ειναι η μετεμψυχωση του σταλιν και του ζαχαριαδη τραυτοχρονα ή επειδη νομιζει οτι ξερει τα παντα ολα?ή επειδη νομιζει ότι ειναι ο μοναδικοσ ο απαραμιλοσ ο αξεπεραστος ο ακαταβλητοσ ο πιο φανταστικοσ ηγετησ μετα το Λεωνιδα τησ σπαρτησ?
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 11:43 μμ
Καραμπά
στη γειτονική σου Αιτωλοακαρνανία, βγήκε βουλευτής αυτός:
http://mpampini.blogspot.com/2012/05/blog-post_07.html
είναι λίγο δεξιότερα σου αλλά η ουσία δεν αλλάζει 😉
giorgalis
9 Μαΐου, 2012 11:58 μμ
τελικά το βίντεο παρουσιάζει ενδιαφέρον
karampas
10 Μαΐου, 2012 12:21 πμ
θεοσ ο εθνικιστης μπαρμπαρουσης,αλλα ερχεται σε αντιθεση με λαγο κασιδιαρη παναγιωταρο.Πρεπει να εχει φτιαξει,κτηνοτροφικη φραξια,ευγενικων και λαικων εθνικιστων της υπαιθρου.
Στο επαμ εχει μεσα ακροδεξιουσ εθνικιστες,δεν ειναι ψεμα.Και εγωκαποτε ημουνα αριστερος στο τιμημενο κκε και βαρουσαμε αναρχικους και άλλους αριστερους και σπαγαμε απεργιες και καταληψεις.Μήπως καλυτερα που δεν ειμαι αριστερος σαν και αυτους τουσ συναγωνιστες και συντροφους που στις 20 οκτωβρη χτυπησανε με καδρονια αριστερουσ και αναρχικους όπως και εγω αλλωστε τη δεκαετια του 80?Δηλαδη καλυτερα να ελεγα τριετη αναστολη καιμημονιο απο τη μονομερη διαγραφη του χρεους?Μήπως τελικα η αριστερα στηριζει την κατοχη απο τουσ τοκογλυφους και τισ τραπεζες και καλυτερα να μην εχουμε καμια σχεση?Οποιος θελει βεβαια ασ οργανωθει και στου τσιπρα και στους αλλους απολλιθωμενουσ με τα καδρονια
giorgalis
10 Μαΐου, 2012 12:30 πμ
πάντως ρε Καραμπά επειδή πετυχαίνω σε διάφορα μπλογκ τις παρεμβάσεις σου, θεωρώ πως στην Ευρυτανία οι άνθρωποι πρέπει να είναι πολύ χοντρόπετσοι για να σου δώσουν 0.59% τη στιγμή που το σκυλόσογο του μητσοτάκη σάρωσε.
η κωλοελλάδα ούτε είχε ούτε προβλέπεται να αποκτήσει ανοχή στο διαφορετικό, αίσθηση χιούμορ και εκτίμηση στο αυθεντικό.
LAGARTSAS-A
10 Μαΐου, 2012 1:27 πμ
Για τις παπαρες που εχει γραψει ο ιουλιανος στο κειμενακι του (αυτό δειχνει ποσο εκτος πραγματικοτητας βρισκονται οι στρουγκατοι) και τις κκεδικες αρτηριοσκληρωτικες αγκυλωσεις, δε θα αναφερθω. Δεν αξιζει τον κοπο αλλωστε, αφου ζουνε στην εποχη των νεατερνταλ.
Εκεινο που θελω να πω (και είναι γνωστες οι αποψεις μου για την εξουσια, τους ηγετες και τα ιερατεια) είναι ότι οποιος περιδιαβει τις γειτονιες ή τους χωρους δουλειας ή οπουδηποτε θα διαπιστωσει ένα πολύ απλο πραγματακι. Οι ρουληδες απεκτησαν ένα μεγαλο ηγετη, μανουλα στους τακτικισμους. Ολοι οι αλλοι μοιαζουν μπροστα του γελοια παιδαρουδια.
Επειδη το ποπολο δυστυχως είναι εθισμενο και γουσταρει να του κατσικωνονται στο σβερκο μεγαλοι ηγετες, ο τσιπρας θα εχει ένα λαμπρο μελλον μπροστα του.
Τωρα επειδη νοιωθω μια λυπηση για τους νεατερνταλ και επειδη ως τετοιοι δεν καναν τον κοπο να διαβασουν τα σχολια μου προ εκλογων, για αυτό θα τους ενημερωσω ξανα ότι το κκε από τις επομενες κιολας εκλογες θα υποστει από αποψη ποσοστων αυτό που ουτε καν φανταζεται. Θα μου πεις μικρο το κακο (ισως και καλο, μαλλον καλο 😉 ) αφου ετσι κι αλλιως το κκε αποτελει τροχοπεδη στην ενεργοποιηση των μαζων, οσο κι αν κοκορευεται περι του αντιθετου και περι λαϊκης εξουσιας και κουραφεξαλα.
LAGARTSAS-A
10 Μαΐου, 2012 1:39 πμ
Ωχ! σε λαθος θρεντ ποσταρισα. Θα το στειλω με κουριερ στο αλλο. 🙂
Yannis Pardalis.
10 Μαΐου, 2012 5:10 πμ
Κύριε Γαλαξιάρχα, μιλήσατε σωστά. Εύγε! Επιτέλους, μιά ανάλυση αφ’ενός ορθή, αφ’ετέρου επαρκώς σύντομη και σαφής ώστε να την καταλαβαίνει και η μάνα μου. Είμαι πολύ ευχαριστημένος!
giorgalis
10 Μαΐου, 2012 2:26 μμ
Η ΔΗΜΑΡ είναι ένα βήμα από το να αποδείξει ακόμα και στον πιο ηλίθιο τι είναι:
Ανακοίνωση με αιχμές προς τον ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε η Δημοκρατική Αριστερά. «Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο της διερευνητικής εντολής δεν αξιοποίησε την
ευκαιρία για κυβερνητική λύση. Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ με το σύνολο των χειρισμών της κινδυνεύει να οδηγήσει τη χώρα σε νέες εκλογές με πιθανό αποτέλεσμα την αναθέρμανση του δικομματισμού και τη συντηρητική μετατόπιση.
Οι αντιφατικές δηλώσεις στελεχών του για την ελληνική οικονομία, η εμμονή στην καταγγελία της δανειακής σύμβασης, που συνιστά πτωχευτικό γεγονός και αποτελεί ρήξη με την Ευρωζώνη, δυσχεραίνουν την πολιτική συνεννόηση. Η διατύπωση μαξιμαλιστικών θέσεων ακυρώνει οποιαδήποτε λύση. Η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ πολιτεύεται με ορίζοντα τη νέα προεκλογική περίοδο.
Η ΔΗΜΑΡ επιμένει σταθερά στη ρεαλιστική κατεύθυνση της σταδιακής απαγκίστρωσης από το μνημόνιο μέσα από σκληρή επαναδιαπραγμάτευση με τους δανειστές μας αλλά και τη σταθερή προσήλωση στην παραμονή της χώρας στο ευρώ».
http://www.newpost.gr
simon1roi
11 Μαΐου, 2012 7:51 μμ
Άκου κι αυτό, Αλέξη:
Γ. Βαρουφάκης
«Προαπαιτούμενα ελπίδας
Την περασμένη Κυριακή, η παράταξη του Μνημονίου ηττήθηκε κατά κράτος. Την Δευτέρα που ακολούθησε άρχισε να προδιαγράφεται μια δεύτερη ήττα: η ήττα της Αντι-μνημονιακής παράταξης. Έτσι είναι. Στον καιρό της Κρίσης είναι πολύ εύκολο να έχουμε μόνο ηττημένους. Τόσο στον πολιτικό όσο και στον οικονομικό στίβο. (Αυτή δεν ήταν άλλωστε η μοίρα των λαών την δεκαετία του 1930, η οποία ακολούθησε μετά το 2008 της εποχής εκείνης; Μετά το 1929; Τότε δεν ηττήθηκαν μαζί τόσο οι συντηρητικοί-μεν-φιλελεύθεροι-δε αστοί όσο και η Αριστερά;)
Η ήττα της παράταξης του Μνημονίου οφείλεται σε κάτι πολύ απλό: Η λογική του Μνημονίου δεν μπορούσε σε καμία των περιπτώσεων (όσο χρηστή και αποτελεσματική να ήταν η διακυβέρνηση των δύο μνημονιακών κυβερνήσεων που είχαμε) να πετύχει τον βασικό στόχο του Μνημονίου: την αποτροπή – μέσω τεράστιων δανείων και αυστηρής λιτότητας – της πτώχευσης του δημοσίου και της περαιτέρω βύθισης της πραγματικής οικονομίας στην όλο και επιταχυνόμενη Ύφεση. (Πόσο δε μάλιστα που η εν λόγω διακυβέρνηση κάθε άλλο παρά αποτελεσματική ήταν!)
Η ήττα της Αντιμνημονιακής παράταξης θα έρθει (εκτός κι αν μεσολαβήσει μια αλλαγή στάσης από τον Σύριζα) λόγω μιας άλλης εξ ίσου στυγνής πραγματικότητας: Η Ελλάδα μπορεί να βγει από αυτή την Κρίση με τις δικές της δυνάμεις όσο μπορούσε το Ohio, ανεξάρτητα και αυτόνομα από την υπόλοιπη Αμερική, να βγει από την Μεγάλη Ύφεση το 1931. Σε καμία των περιπτώσεων! Μας αρέσει δεν μας αρέσει, η τύχη της Ελλάδας είναι αναπόσπαστα δεμένη με εκείνη της υπόλοιπης ευρωζώνης. Όσο βαυκαλιζόμαστε ότι μπορούμε να διαχωρίσουμε την πορεία μας από την Ευρώπη και, με τις δικές μας δυνάμεις, να πορευτούμε σε ένα καλύτερο αύριο, δημιουργούμε τις συνθήκες μιας συντριπτικής ήττας της ελπίδας ότι η Αντιμνημονιακή ψήφος θα βγει σε καλό.
Εδώ λοιπόν έγκειται η ουσία της υπόθεσης: Από την μία ο σεβασμός των όρων του Μνημονίου όχι μόνο δεν ενδείκνυται αλλά είναι ανέφικτος (ακόμα κι όλοι να συμφωνούσαμε σε αυτούς τους όρους – ακόμα κι οι αναρχικοί των Εξαρχείων). Από την άλλη, η εγχώρια χρηματοδότηση των αναπτυξιακών και μεταρρυθμιστικών πολιτικών που είναι προαπαιτούμενο για την ανατροπή της Κρίσης είναι αδύνατη. Άρα, τί κάνουμε; Αν έχω δίκιο, η λύση είναι μία (αν και όχι απλή): Επαναδιαπραγμάτευση εντός του ευρώ. Πως γίνεται αυτό, σας ακούω να ρωτάτε (με δίκαιη απορία), όταν η κα Μέρκελ δεν θέλει να ακούσει κουβέντα; Γιατί να μας ακούσουν; Γιατί να μας αποτείνουν καν τον λόγο; Εύλογο το ερώτημα (το οποίο ετίθετο στον κ. Σαμαρά από τον Μάιο του 2010, όταν υποσχόταν κι εκείνος την επαναδιαπραγμάτευση, χωρίς να δίνει απάντηση).
Η μόνη σοβαρή απάντηση είναι ότι θα μας πάρουν στα σοβαρά μόνον αν θέσουμε την επανδιαπραγμάτευση ως προϋπόθεση για να δεχθούμε την νέα δόση από το EFSF. Από εκεί που μας φοβερίζουν ότι δεν θα μας την δώσουν, να ανακοινώσουμε ήρεμα και νωχελικά (χωρίς να προβούμε σε καμία καταγγελία) ότι επιλέγουμε να μην την πάρουμε όσο το «πρόγραμμα» παραβαίνει τους κανόνες της λογικής και επιμένει σε νέα μέτρα που θα γκρεμίσουν ότι έχει μείνει όρθιο στην κοινωνική οικονομία της χώρας (π.χ. νέες μειώσεις κατώτατων μισθών και συντάξεων).
Βέβαια, για να το πούμε αυτό το «ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε», χωρίς η ρήση μας να αποτελεί μπλόφα, είναι απαραίτητο πρώτα να έχουμε κάνει (εντός των ερχόμενων εβδομάδων) ό,τι απαιτείται ώστε το ελληνικό δημόσιο να μπορεί να «αντέξει» στο επόμενο διάστημα (π.χ. έως τον Δεκέμβριο) χωρίς δανεικά, μέσω της εξάλειψης του πρωτογενούς ελλείμματος, τουλάχιστον έως το τέλος του χρόνου. Είναι κάτι τέτοιο εφικτό; Ναι, είναι (α) με μια από-πάνω-προς-τα-κάτω συμπίεση μισθών και συντάξεων που αφήνει ανέπαφα τα χαμηλά εισοδήματα και (β) με την δυνατότητα προ-πληρωμής ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος με μεγάλες εκπτώσεις εκ μέρους των φορολογουμένων (αντί για την απίστευτα ανόητη πρόταση της «κινητοποίησης των καταθέσων» που φέρεται να εξήγγειλε μέλος του Σύριζα, σπέρνοντας τον πανικό στους μικρο-καταθέτες).
Στόχος τέτοιων διαπραγματευτικών κινήσεων δεν μπορεί να είναι η αυτόνομη, μαρκοπρόθεσμη ανάπτυξη της χώρας. Στόχος είναι να κρατηθεί η Ελλάδα βραχυπρόθεσμα ζωντανή έως ότου η Ευρώπη, υπό την επιρροή της αλλαγής σκηνικού που επέφερε η νίκη Hollande (καθώς και η καθίζηση των Μνημονικακών κομμάτων στην Ελλάδα), αλλάξει ρώτα. Θα μου πείτε: Κι αν δεν αλλάξει; Σας απαντώ: Δεν υπάρχει πιθανότητα να μην αλλάξει! Ποτέ δεν είναι, βέβαια, σίγουρο ποια θα είναι η νέα ρώτα. Όμως ένα είναι σίγουρο: η σημερινή ρώτα (που συνθλίβει χώρες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία) δεν μπορεί να παραμείνει ως έχει. Το ζητούμενο είναι να επιβιώσουμε έως τότε, έως ότου το ευρωπαϊκό τοπίο αρχίσει να ξεκαθαρίζει, όσο γίνεται με λιγότερα θύματα. Αυτό είναι το ζητούμενο για την νέα κυβέρνηση. Αυτό είναι το θέμα που θα ήθελα να δω τους πολιτικούς μας αρχηγούς να συζητήσουν στο Προεδρικό Μέγαρο όταν θα έρθει, πολύ σύντομα, η στιγμή της υπό τον κ. Παπούλια σύσκεψης των πολιτικών αρχηγών. Πρέπει, αντί να βγουν εκτός θέματος και να προσπαθούν να κερδίσουν την μάχη των εντυπώσεων, να συζητήσουν ήρεμα και υπεύθυνα (α) το πως θα ετοιμαστεί η χώρα ώστε να «αντέξει» όσο η άρνησή μας να πάρουμε την επόμενη δόση πυροδοτήσει μια Μεγάλη Ευρωπαϊκή Διαπραγμάτευση, καθώς και (β) ποια θα είναι η δική μας, η ελληνική, τοποθέτηση στην διάρκεια αυτής της διαπραγμάτευσης.
Ποια τοποθέτηση πρέπει να επιλέξουμε στον ευρωπαϊκό πεδίο; Επιτρέψτε μου να σας πω τι θα πρότεινα ως ελληνική θέση (όσοι έχετε διαβάσει τις προτάσεις μου εδώ στο protagon δεν θα ξαφνιαστείτε): Να παρουσιάσουμε στην Ευρώπη μια πρόταση επίλυσης που να ηχεί ρεαλιστική όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για την Ισπανία που καταρρέει σήμερα, για την Ιρλανδία, για την Πορτογαλία, για την Γαλλία της οποίας η σειρά έρχεται κλπ – έτσι ώστε να δημιουργήσουμε ερείσματα μεταξύ της πλειοψηφίας των ευρωπαίων που, πλέον (κι ευτυχώς) κατανοούν πως αυτό που επιβλήθηκε στην Ελλάδα, πρώτον, δεν έχει πιθανότητες επιτυχίας και, δεύτερον, δηλητηριάζει (καθώς επεκτείνεται σε) ολόκληρη την Ευρώπη. Βασικές αρχές αυτής της συνολικής λύσης πρέπει να είναι:
(1) Να μην πληρώνει τον λογαριασμό ο γερμανός φορολογούμενος αλλά το κατά Μάαστριχτ δημόσιο χρέος να μετατραπεί σε ευρωπαϊκό χρέος (από την ΕΚΤ) το οποίο θα αποπληρώνουν τα κράτη-μέλη με επιτόκια που θα εξασφαλίσει για αυτά η ΕΚΤ
(2) Να σταματήσουν οι εθνικές κυβερνήσεις να ασχολούνται με τις τράπεζες οι οποίες περνούν σε ευρωπαϊκό έλεγχο (δηλαδή να τις αναλάβει ως προς την επανακεφαλαιοποίηση, έλεγχο και διοίκηση – τουλάχιστον όσες δεχθούν σημαντικά ευρωπαϊκά κεφάλαια – το EFSF)
(3) Να συνεργαστεί η ΕΚΤ με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (εκδίδοντας ομόλογα και η μία και η άλλη) στην εκπόνηση ενός Ευρωπαϊκού Νιου Ντηλ (επενδυτικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη και την εξισορρόπιση της ενδοε-ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας)
(4) Δέσμευση των χωρών-μελών, στον βαθμό που ισχύσουν τα πιο πάνω (και εξευρωπαϊστεί μεγάλο μέρος του χρέους, οι επενδύσεις και το τραπεζικό σύστημα), να ισοσκελίζουν μόνιμα τον προϋπολογισμό τους.
Επίλογος
Η παράταξη του Μνημονίου ηττήθηκε λοιπόν. Ο Σύριζα ανεδείχθη στον μεγάλο κερδισμένο της περασμένης Κυριακής. Η επιτυχία αυτή σήμερα κινδυνεύει καθώς ο Σύριζα βρίσκεται εκατοστά από το να κάνει το μεγαλύτερο δώρο στους φιλο-Μνημονιακούς του αντιπάλους προσπαθώντας να κρατά ικανοποιημένους τόσο τις συνιστώσες που κρίνουν ότι η λύση θα δοθεί μέσα στο ευρώ όσο και στις συνιστώσες (και τις λοιπές πολιτικές δυνάμεις εκτός του Σύριζα) που προκρίνουν την έξοδο από το ευρώ. Ο Αλέξης Τσίπρας πρέπει να αποφασίσει με ποιον από τους δύο θα πάει. Και με τους δύο δεν γίνεται. Αν προσπαθήσει να πετύχει την ενότητα της Αριστεράς μη ξεκαθαρίζοντας την θέση του επ΄αυτού, ο Σύριζα να χάσει το τραίνο της ιστορίας, η Αριστερά θα καταβαραθρωθεί (άλλη μια φορά) και η χώρα θα πέσει θύμα ενός θηριώδους λάθους (το οποίο θα προστεθεί στο κτηνώδες λάθος του Μνημονίου).
Μπορεί να έχω άδικο όταν φωνάζω, όπου σταθώ κι όπου βρεθώ, ότι «λύση εκτός του ευρώ» θα φέρει μια μεταμοντέρνα δεκαετία του ’30 στην Ευρώπη και στον κόσμο. Μπορεί συνάδελφοί μου, όπως ο Λαπαβίτσας ή ο Ρουμπίνι, να έχουν δίκιο όταν λένε ότι το μέλλον της χώρας προδιαγράφεται λαμπρότερο εκτός του ευρώ. Όμως, αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η ηγεσία του Σύριζα πρέπει να αποφασίσει ποια από τις δύο σχολές σκέψεις έχει δίκιο και ποια όχι. Μένουν ώρες, ούτε καν μέρες, για να το πράξει. Η Ιστορία μπορεί να είναι διατεθειμένη να περιμένει μια δεύτερη εκλογική αναμέτρηση τον Ιούνιο, ώστε να ξεκαθαρίσεουν τα πράγματα. Ολιγωρία όμως όσον αφορά το αν η λύση θα γίνει μέσα από ενδο-ευρωζωνική διαπραγμάτευση ή μέσα από μια «ηρωική» έξοδο, δεν θα ανεχθεί.
Παράρτημα: Τα πέντε σημεία της πρότασης του Σύριζα
Καθώς ο κερδισμένος των εκλογών ήταν ο Σύριζα και, δεδομένου ότι στο προηγούμενο άρθρο μου (λίγο πριν τις εκλογές) υποστήριξα την ουσιαστική στήριξη του Σύριζα, νομίζω ότι δικαιούμαι να ρίξω μια κριτική ματιά στα πέντε σημεία που προέθεσε ο κ. Τρίπρας ως ελάχιστο πλαίσιο συμφωνίας με τα άλλα κόμματα για σχηματισμό κυβέρνησης. Τα παίρνω ένα-ένα, προσθέτω σύντομο σχόλιο στο καθένα και, τέλος, λαμβάνω το θάρρος να τα ξανα-γράψω όπως θα τα ήθελα:
1. Άμεση ακύρωση εφαρμογής των μέτρων του Μνημονίου και ειδικότερα εκείνων για μειώσεις μισθών και συντάξεων που προγραμματίζονται για τους επόμενους μήνες
Σχόλιο: Δεν υπήρχε κανείς λόγος να ζητηθεί από κανέναν να στείλει ακυρωτικά γράμματα στις Βρυξέλλες. Όπως το EFSF την τελευταία στιγμή ανακοινώνει ότι τελικά θα εκταμιεύσει λιγότερα χρήματα από τα συμφωνημένα (με την Αθήνα) εκ μέρους της Ελλάδας, έτσι κι η νέα ελληνική κυβέρνηση δεσμεύεται να κινηθεί κατά το δοκούν αρνούμενη να μειώσει μισθούς και συντάξεις στα επίπεδα που είχε συμφωνήσει με την τρόικα η κυβέρνηση Παπαδήμου.
Εναλλακτική διατύπωση: Η νέα κυβέρνηση θα εφαρμόζει πολιτικές μισθών και συντάξεων ανάλογα με το πρωτογενές πλεόνασμα της χώρας, το οποίο θα παραχθεί μέσα από μια από-πάνω-προς-τα-κάτω συμπίεση για όσο χρόνο χρειάζεται ώστε να βρεθεί η Συνολική Λύση στην Κρίση που η ΕΕ υποσχέθηκε από τον Μάρτιο του 2011 χωρίς να την έχει εκπονήσει.
2. Ακύρωση των νόμων που καταργούν τα εργασιακά δικαιώματα και τις συλλογικές συμβάσεις
Σχόλιο: Συμφωνώ απολύτως. Μόνο που θα το διατύπωνα διαφορετικά, με τρόπο που να αναδεικνύει το σημαντικό πρόβλημα στην αγορά εργασίας το οποίο προκύπτει από το πολύ μεγάλο εργασιακό κόστος σε σχέση με τον μισθολογικό κόστος (λόγω μη ανταποδοτικών εισφορών)
Εναλλακτική διατύπωση: Η νέα κυβέρνηση θα ακυρώσει μέτρα τα οποία, λανθασμένα, λαμβάνουν ως δεδομένο ότι η προσφορά εργασίας είναι αντιστρόφως ανάλογη του μισθού αλλά, παράλληλα, θα λάβει υπ’ όψη τις στρεβλώσεις που δημιουργούν οι υψηλές, και άνευ ανταποδοτικότητας στους εργαζόμενους, εισφορές.
3. Καθιέρωση της απλής αναλογικής στον εκλογικό νόμο και κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών
Σχόλιο: Προφανώς και συμφωνώ. Οι 50 βουλευτές που πήρε ως μπόνους η ΝΔ σε αυτές τις εκλογές αποτελούν παραβίαση βασικών δημοκρατικών αρχών. Όμως δεν τα έθετα αυτό τον όρο σε αυτή την χρονική στιγμή. Θα ανέφερα την θέση αυτή αλλά όχι ως όρο συνεργασίας. Σήμερα, προέχουν άλλα ζητήματα.
4. Δημόσιος έλεγχος στο τραπεζικό σύστημα που έχει λάβει έως σήμερα 200 δισ. από την κυβέρνηση και άμεση δημοσιοποίηση της έκθεσης της Black Rock για την κατάσταση των τραπεζών
Σχόλιο: Η διαφωνία μου εδώ είναι κάθετη. Δημόσιος έλεγχος από ένα πτωχευμένο δημόσιο το οποίο παράλληλα θέλει να διαπραγματευτεί στην Ευρώπη (κάτι που, όπως έγραψα παραπάνω, έχει ελπίδες μόνο εφόσον αρνηθούμε κι άλλες δόσεις) δεν γίνεται. Τελεία και παύλα. Εκτός κι αν ο Σύριζα σκέφτεται σοβαρά την επιστροφή στην δραχμή και την δήμευση των καταθέσεων – κάτι που δεν θέλω καν να το σκεφτώ (γιατί αν το σκεφτώ θα πρέπει να ζητήσω συγγνώμη για το προηγούμενο άρθρο μου).
Εναλλακτική διατύπωση: Η νέα κυβέρνηση ζητά από το EFSF την απ’ ευθείας επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών (με κεφάλαια του EFSF) και με κοινές μετοχές που θα = περάσουν στο ίδιο το EFSF, με νέες διοικήσεις να διορίζονται απ’ ευθείας από την ΕΕ, το EFSF και την ΕΒΑ (European Banking Authority) – βλ εδώ για την άποψη αυτή.
5. Δημιουργία επιτροπής λογιστικού ελέγχου (ΕΛΕ), διερεύνηση του επαχθούς χρέους, μορατόριουμ στην αποπληρωμή του και διεκδίκηση δίκαιης και βιώσιμης ευρωπαϊκής λύσης
Σχόλιο: Δεν σας κρύβω ότι ένιωσα βαθιά στενοχώρια όταν διάβασα αυτές τις γραμμές. Εξ αρχής είχα δηλώσει ότι καμία ΕΛΕ δεν μπορεί να απαντήσει τα ίδια της τα ερωτήματα. Τώρα μάλιστα που, μετά το Μνημίνιο 2-PSI, το χρέος έχει ουσιασιστικά μετακυλίσει στους ώμους της τρόικα, σχεδόν κανείς από τους αρχικούς μας δανειστές δεν εξακολουθεί να παραμένει δανειστής μας. Άρα, ποιος ο λόγος, πέραν του να χαιδευτούν κάποια αυτιά κάποιων συνιστωσών; Αφήστε που η «κενότητα» της πρόταση για ΕΛΕ έρχεται να επισκιάσει την σημαντική φράση «διεκδίκηση δίκαιης και βιώσιμης ευρωπαϊκής λύσης» (που βέβαια δεν μου αρέσει καθόλου, καθώς μου θυμίζει την «δίκαιη και βιώσιμη λύση του… Κυπριακού»).
Εναλλακτική διατύπωση: Η νέα κυβέρνηση θα θέσει στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής ζήτημα εκπόνησης ενιαίας λύσης για την κρίση στο Ευρώ που να μην προσποιείται πως η «ελληνική κρίση», η «ιρλανδική κρίση», η «ισπανική κρίση» κλπ μπορούν να μελετηθούν, να κατανοηθούν και να επιλυθούν ως εάν να ήταν ανεξάρτητες η μία από την άλλη».
http://www.protagon.gr
simon1roi
11 Μαΐου, 2012 7:53 μμ
Ένα σχόλιο, ένα σχόλιο! 5 ευρώ για ένα σχόλιο! Που πήγε;
μανικακος
11 Μαΐου, 2012 7:54 μμ
πέσε… να βλέπω…. 😀 😀 😀
simon1roi
11 Μαΐου, 2012 9:24 μμ
Να στα δώσω σε …πέρδικες; 😀 😀 😀