του Ιουλιανού
Ας μην αμελούμε ότι η πληροφόρηση μας είναι απολύτως ελεγχόμενη και κατευθυνόμενη από ισχυρά οικονομικά συμφέροντα ενώ η δημόσια συζήτηση περιορίζεται ασφυκτικά και είναι απολύτως εκβιαστική. Την ώρα λοιπον που τα νοσοκομεία υπολειτουργούν, και αντιμετωπίζουν ελλείψεις βασικών φαρμάκων, αντιδραστηρίων, νοσηλευτικών υλικών που απαιτούνται όπως ράμματα, γάντια, γάζες, υλικά αποστείρωσης, αλλά και ανταλλακτικά αξονικών, μαγνητικών τομογράφων ή άλλων ιατρικών οργάνων, μα και ανθρώπινου δυναμικού, γιατρών, νοσηλευτών, ξέσπασε η «διαμάχη» των «γενόσημων» φάρμακων.
Η Επιχειρηματική Δραστηριότητα
Ποιος όμως είναι ο Ανδρέας Περσίδης;
O «δρ». Ανδρέας Περσίδης είναι CEO της Biovista και πρόεδρος του Hellenic Biocluster (HBio).
Όπως ο ίδιος λέει «Η Biovista δημιουργήθηκε από τον αδελφό μου Αρη Περσίδη και εμένα με την εξής απλή διαδικασία: «Ας κάνουμε κάτι μαζί! Τι ξέρει ο ένας; Βιολογία. Τι ξέρει ο άλλος; Πληροφορική. Πώς παντρεύονται αυτά τα δύο; Με τη βιοπληροφορική!». Και ως σκοπό πέρα από το κέρδος έχει την παροχή υπηρεσιών σε δύο νέους σημαντικούς χώρους: στην επαναστόχευση φαρμάκων και την πρόβλεψη (;) ανεπιθύμητων παρενεργειών».
Τώρα το HBio δημιουργήθηκε το 2004 με πρωτοβουλία μιας ομάδας καινοτόμων εταιρειών και του δικτύου ΠΡΑΞΗ, ως μια ομπρέλα συνεργασίας και ανταλλαγής γνώσης. Στα έξι χρόνια ζωής του αποτελεί μία από τις κυριότερες πρωτοβουλίες υποστήριξης της καινοτομίας και αντιπροσωπεύει πλέον σημαντικό τμήμα της βιοεπιχειρηματικής κοινότητας, συγκεντρώνοντας σήμερα 23 ερευνητικά δραστήριες εταιρείες στους τομείς της φαρμακευτικής τεχνολογίας, των διαγνωστικών, των ιατρικών συσκευών και των εξειδικευμένων ερευνητικών υπηρεσιών.
Στην Hellenic Biocluster (HBio) μετέχουν οι εταιρίες :
- BioHexagon
- Micrel Medical Devices
- Embio Diagnostics
- Biomedcode
- ElDrug
- Biomedica Life Sciences
- Medicon
Όλες αυτές οι εταιρίες σύμφωνα με τον κ Περσίδη είναι ένας «συνασπισμός προθύμων που προτίθεται να επιλέξει την οδό των επαναστοχεύμενων φαρμάκων(…)Η επαναστόχευση φαρμάκων είναι ένας αναδυόμενος χώρος που προσφέρει ευκαιρίες στην παρούσα φάση». Σίγουρα…
Διότι , σύμφωνα πάντα με τον κύριο Περσίδη «Οι κρίσεις δημιουργούν ευκαιρίες και κάνουν τους ανθρώπους να είναι ανοιχτοί σε νέες μη συμβατικές ιδέες» Πόσο μάλλον που αυτοί οι ανοιχτόμυαλοι άνθρωποι εάν επενδύσουν στην επαναστόχευση φαρμάκων θα «μοιραστούν κομμάτι της μελλοντικής υπεραξίας». Άσε που θα «χρησιμοποιήσουν και κονδύλια από τα προγράμματα «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ», και «Clousters» του Υπουργείου Ανάπτυξης.»
Καταλήγοντας ο κ Περσίδης λέει «Η επαναστόχευση φαρμάκων (δηλαδή η χρήση ενός φαρμάκου σε μία ασθένεια για την οποία δεν είχε αρχικά αναπτυχθεί) βασίζεται στην «έξυπνη» χρήση αυτή τη φορά υπάρχουσας επιστημονικής γνώσης, εξοικονομώντας σημαντικό χρόνο και κόστος σε σχέση με την κλασική μέθοδο ανάπτυξης φαρμάκων. ..εάν δε, τα φάρμακα αυτά απευθύνονται σε σπάνια νοσήματα, τυγχάνουν και επιπρόσθετων διευκολύνσεων.Είναι πλέον φανερό ότι το νέο μοντέλο υπεργολαβιών, τα γενόσημα, η πρόβλεψη βιολογικών δεικτών, η εξατομικευμένη θεραπεία αλλά και η επαναστόχευση φαρμάκων διαμορφώνουν ένα υπό εκκόλαψη πλαίσιο που φαίνεται να μπορεί να πρωταγωνιστήσει στα επόμενα πέντε με δέκα έτη στο χώρο της υγείας.»
Καθόλου τυχαία λοιπόν ο ΣΕΒ στην έκθεση του «Η Ελλάδα 10 χρόνια μπροστά» που εκπονήθηκε από την εταιρία McKisnsey&Combany το 2010 κατατάσσει όλα τα παραπάνω στην κατηγορία των «Αναδυόμενων Αστέρων». Εννοείτε, της αγοράς και του κέρδους.
Συγκριμένα αναφέρει :
Βελτίωση της ελκυστικότητας και αύξηση της διείσδυσης των γενοσήμων φαρμάκων. Ο κλάδος θα μπορούσε να ωφεληθεί σημαντικά από μια συστηματική εκστρατεία ενημέρωσης, η οποία να παρέχει εγγυήσεις ποιότητας και να τονίζει τις θετικές συνέπειες της χρήσης γενοσήμων. Παράλληλα, η Πολιτεία μπορεί να αναπτύξει μια συνολική στρατηγική ανάπτυξης των γενοσήμων, που να περιλαμβάνει την λεπτομερή καταγραφή των απαιτούμενων κινήτρων για τους εμπλεκόμενους, π.χ., ιατρούς, φαρμακοποιούς, ασφαλιστικά ταμεία, αλλά και ασθενείς (π.χ., μέσω της καθιέρωσης περιθωρίου κέρδους σε απόλυτη τιμή για το φαρμακοποιό, καιμοντέλο συγχρηματοδότησης για τους ασθενείς).
Είναι αναγκαίος ο ανασχεδιασμός της δομής πωλήσεων των εταιριών, τόσο για τη μείωση του σχετικού κόστους, όσο και για την καλύτερη προσέγγιση των φορέων που επηρεάζουν τις αποφάσεις στη συνταγογράφηση καθώς και για την αποτελεσματικότερη ανταπόκριση στις νέες διαδικασίες προμηθειών φαρμάκων από τα νοσοκομεία και τα ταμεία. Επιπλέον, είναι σημαντικός ο ρόλος της Πολιτείας στον καθορισμό ενός σχεδίου για τη σταδιακή μείωση των τιμών των γενοσήμων (σε αντίθεση με πρόωρες απότομες μειώσεις) με στόχο αφενός την ώθηση της αγοράς γενοσήμων και την άσκηση πίεσης στον κλάδο για λειτουργικές βελτιώσεις και μείωση κόστους, και αφετέρου την παροχή επαρκούς χρόνου για την προσαρμογή και περαιτέρω συγκέντρωση των εταιριών του κλάδου. Σχετικές δράσεις θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν την άρση πιθανών ρυθμιστικών και νομικών εμποδίων(π.χ., σχετικών με τις διαδικασίες έγκρισης γενοσήμων και βιο-ισοδυνάμων) !
Η έκθεση τέλος υποδεικνύει και τους χρηματοδότες: «Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι ελληνικές εταιρίες θα πρέπει να στοχεύσουν σε χρηματοδότηση μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων, π.χ., Private Equity ή Venture Capital.»
Ας έχουμε υπόψη μας ότι τα γενόσημα φάρμακα πέρα από πιο φτηνά εισέρχονται στην αγορά όταν λήξει η πατέντα των πρωτότυπων φαρμάκων, εφόσον αποδειχθεί ότι είναι πανομοιότυπα με τα πρωτότυπα ως προς τις δραστικές ουσίες, την ισχύ, τη δοσολογία και κάποια άλλα χαρακτηριστικά.
Άρα υπόκειται στο ΕΟΦ να γνωματεύσει πριν κυκλοφορήσουν στην αγορά τα φάρμακα αυτά; Είτε είναι γενόσημα είτε είναι επαναστοχευμένα; Υπάρχουν ρυθμιστικές διατάξεις για τις γενόσημες ή τις επαναστοχευμένες μορφές των φαρμάκων; Είναι δυνατόν τα κριτήρια και οι ρυθμιστικές διατάξεις που ισχύουν για τα υπάρχοντα φάρμακα να είναι όμοια και για τα γενόσημα;
Όπως αναφέρει η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας «Κάθε branded generic, προκειμένου να κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά υποχρεούται να αποδείξει την ασφάλειά καθώς και την θεραπευτική του ισοδυναμία ως προς το πρωτότυπο φάρμακο αναφοράς. Για τον λόγο αυτό, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκου ζητά από τους αιτούντες άδεια κυκλοφορίας να προσκομίσουν σχετικές μελέτες που ονομάζονται μελέτες βιοϊσοδυναμίας…»
Επί του θέματος ο Ιατρικός σύλλογος εξέδωσε ανακοίνωση αλλά και τηλεοπτικό σποτ λέγοντας ότι «τίθεται σε κίνδυνο η ζωή των ασθενών κι επιβαρύνονται μακροπρόθεσμα άσκοπα τα ταμεία, αφού τελικά αποδεικνύεται ότι το φθηνό αποβαίνει ακριβό και επικίνδυνο».
Κάτι που προκάλεσε την οργή του καθηγητή «Οικονομικών Υγείας» και συχνού αρθογράφου της Καθημερινής μα και με πλούσιο βιογραφικό σε Δημόσιες θέσεις όπως Μέλος Δ.Σ. της ΕΤΒΑ, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος ΙΟΝΙΚΗ, Λυκούργου Λιαρόπουλου, με αποτέλεσμα να ζητά από τηλεοράσεως «Την παρέμβαση του εισαγγελέα κατά του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών»
Ωστόσο εμείς ή όσοι από εμάς δεν κατέχουν τις απαραίτητες γνώσεις, τι συμπέρασμα μπορούμε να εξάγουμε από όλα αυτά;
Θα ήταν πλεονασμός εάν υποθέσουμε ότι η επιρροή μιας ή περισσοτέρων πολυεθνικών, που έχουν σχεδιάσει τα πάντα με αμείλικτη και κυνική λογική, και τίποτα δεν αφήνουν στην τύχη, πόσο μάλλον αν αυτή η τύχη έχει να κάνει με την μεγιστοποίηση των κερδών τους πάνω σε ένα αγαθό όπως είναι η υγεία, η επιρροή τους λοιπόν πάνω στις ρυθμιστές αρχές όπως ο ΕΟΦ είναι καταλυτική;
Η εμπορική λογική, η λογική του κέρδους δηλαδή δεν είναι που παραβιάζει ακόμα και αυτά τα στοιχειώδη όρια που θέτουν τα όποια μέτρα προφύλαξης και οι ρυθμιστικοί κανόνες μια και οι ίδιες οι εταιρίες θα αποδεικνύουν την καταλληλότητα του σκευάσματος τους;
Σίγουρα η επιστημονική και τεχνολογική καινοτομία μπορεί να διαδραματίσει δυναμικό και σπουδαίο ρόλο στην βελτίωση της ζωής μας .
Όχι όμως προς οποιαδήποτε κατεύθυνση και σίγουρα όχι σε οποιαδήποτε χέρια…
Στο κάτω κάτω είναι δικαίωμα του λαού η δωρεάν και υψηλού επιπέδου αντίστοιχων των σύγχρονων αναγκών υπηρεσιών υγείας.
Ο άρρωστος δεν είναι πελάτης!
Short URL: http://wp.me/p1pa1c-gfv
spiral architect
29 Φεβρουαρίου, 2012 2:53 μμ
Μια χαρά τα λέει το καραφλό golden boy της βιοπληροφορικής! 😛
Και branded γενόσημα (κάτι σαν τo νερωμένο γάλα ΑΒ!) και πειραματισμοί στου κασίδη το κεφάλι και ιδιωτικά εργαστήρια-υπεργολάβοι εργαστηρίων των (ως τώρα) δημόσιων νοσοκομείων κλπ, κλπ.
Και αναρωτιέμαι: Κάπου πρέπει να πουλάνε τα προϊόντα τους διάολε!
– Τι θα τις κάνουν τις ιδέες τους όταν δεν θα μπορεί να τις αγοράσει κανείς;
– Τι θα τον κάνουν τον ΟΤΕ, όταν δεν θα τηλεφωνάει κανείς;
– Τι θα την κάνουν τη ΔΕΗ, όταν δεν θα έχεις λεφτά να πληρώσεις το ρεύμα;
– Τι θα τις κανουν τις γυαλιστερές τις χάντρες που πλασσάρουν, οταν οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θα έχουν να πληρώσουν το νοίκι;
Πως το λένε αυτό; click 😉
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
29 Φεβρουαρίου, 2012 6:44 μμ
Μα η βασική ενδοαστική ρωγμή αυτή τη στιγμή είναι αυτή που αφήνεις να εννοηθεί: Η έλλειψη ανάπτυξης.
Βλέπεις ότι αυτή την καραμέλα την παίζει πολύ και ο Σαμαράς (άλλο αν σέρνεται από τις εξελίξεις και είναι υποχρεωμένος να συνυπογράφει τις πολιτικές λιτότητας της τρόικας) ,αλλά και όλοι οι πιστοί φιλελεύθεροι , αφού βασικό χαρακτηριστικό μιας φιλελεύθερης και νεοφιλελεύθερης πολιτικής είναι να υπάρχει η λεγόμενη «Ανάπτυξη» και ο «Ανταγωνισμός».
Αν κάποιοι από την αστική τάξη διαφωνούν με το Μνημόνιο, είναι ακριβώς επειδή δε δίνει λύση στο πρόβλημα της Ανάπτυξης και όχι επειδή την είδαν πιο φιλολαϊκοί. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως ο Καρατζαφέρης επέλεξε να ρισκάρει και να αποσπαστεί από τη μερίδα της αστικής τάξης που στηρίζουν το Μνημόνιο με κλειστά μάτια, επιλέγοντας ουσιαστικά να εκπροσωπήσει εκείνη τη μερίδα των αστών που θέλουν άλλη πολιτικη από αυτή της λιτότητας, δηλαδή πολιτική «ανάπτυξης».
Γενικά πάντως, αυτή η ρητορεία περί ανάπτυξης φαίνεται να έχει αντίκρυσμα στις πλατιές λαϊκές μάζες, αφού μεγάλο μέρος της κοινωνίας δεν αναγνωρίζει ακόμα πως το ζήτημα είναι καθαρά Συστημικό (δηλαδή το πρόβλημα είναι ο ίδιος ο Καπιταλισμός) και για αυτό θα συνεχίζει να παίζεται έντονα από τα αστικά κόμματα (εννοείται πως σε αυτά περιλαμβάνεται και η ΔΗΜΑΡ). Στόχος δικός μας πρέπει να’ναι να πείσουμε τον κόσμο -τώρα που οι συνθήκες είναι ευνοϊκές προς απόκτησιν ταξικής συνείδησης – πως ακόμα κι αν έρθει αυτή η ανάπτυξη, ακόμα κι αν γυρίσουμε πίσω στο 2003-2004, το πρόβλημα θα παραμένει άλυτο και αργά ή γρήγορα άλλη μία κρίση θα φέρει τη συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου σε ίδια ή χειρότερη κατάσταση με τη σημερινή.
Capitalism has no Crisis
Capitalism is the Crisis
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
29 Φεβρουαρίου, 2012 6:47 μμ
ΣΟ, η WP στέλνει σχόλια στα spam αβέρτα. Ας το σιάξει κάποιος. 😉
simon
29 Φεβρουαρίου, 2012 7:35 μμ
«Η επαναστόχευση φαρμάκων (δηλαδή η χρήση ενός φαρμάκου σε μία ασθένεια για την οποία δεν είχε αρχικά αναπτυχθεί)…».
Ρε παιδιά, υποφέρω από τη μέση μου. Μήπως έχει κανείς κανα φάρμακο για … αιμορροΐδες; 🙂
μανικακος
29 Φεβρουαρίου, 2012 7:42 μμ
ε,εχω κατι…. γιατρευει και αμυγδαλες … 😀 😀 😀 😀 😀
simon
29 Φεβρουαρίου, 2012 7:51 μμ
Ρε συ Μάνι, μπερδεύτηκες! Στον κώλο τα ‘χω τα …εξογκώματα, όχι στο λαιμό! 😀 😀 😀 😀
Palinuro
29 Φεβρουαρίου, 2012 7:53 μμ
Marcia Angell «The Truth about Drug Companies»
http://videos.med.wisc.edu/videos/940
http://www.aflcio.org/mediacenter/speakout/marcia_angell.cfm
demonio
29 Φεβρουαρίου, 2012 9:16 μμ
«Ας έχουμε υπόψη μας ότι τα γενόσημα φάρμακα πέρα από πιο φτηνά εισέρχονται στην αγορά όταν λήξει η πατέντα των πρωτότυπων φαρμάκων, εφόσον αποδειχθεί ότι είναι πανομοιότυπα με τα πρωτότυπα ως προς τις δραστικές ουσίες, την ισχύ, τη δοσολογία και κάποια άλλα χαρακτηριστικά.»
Ιουλιανε, το παραπανω δεν ισχυει απαραιτητα, γιατι οπως εχω ξαναγραψει τα γενοσημα βασικα παρακαμπτουν τις πατεντες και αρα μπορουν να υπαρχουν παραλληλα με τα πρωτοτυπα φαρμακα (τουλαχιστον με βαση τις δικες μου γνωσεις).
Υπαρχει εδω και χρονια ενας πολεμος μεταξυ εταιρειων γενοσημων και των φαρμακευτικων εταιρειων. Δεν ειναι κατι καινουργιο, απλα τωρα στην Ελλαδα φαινεται να μαινεται ο πολεμος πιο εντονα.
Η βιοπληροφορικη ειναι μια σχετικα νεα και πολλα υποσχομενη επιστημη που πραγματι μπορει να βρει νεες χρησεις γνωστων δραστικων ουσιων και σε πιο ενδεδειγμενες δοσολογιες ή και συνδιαστικη δραση ουσιων (synergistic effect). Ας μην ξεχναμε πως υπαρχουν ουκ ολιγα παραδειγματα δραστικων ουσιων που εξεταζονταν για αλλη χρηση και στην διαρκεια των κλινικων μελετων βρεθηκαν να εχουν αλλη δραση (πχ τα αντισυλληπτικα η το βιαγκρα).
Προφανως οσο η υγεια ειναι εμπορευμα οι εταιρειες κοιτουν να μεγιστοποιησουν τα κερδη τους. Απο εκει και περα ομως βρισκω λιγο ατοπο το να στελνονται στον καιαδα ολοκληροι κλαδοι επιστημης. Με την ιδια λογικη επισης, οσο ζουμε στον καπιταλισμο, ολοι οι επιστημονες θα πρεπει να μην κανουν απολυτως τιποτα και να περιμενουν την επανασταση…
Διευκρυνιζω πως τις εν λογω εταιρειες πρωτη φορα τις ακουω, δεν γνωριζω το ποιον τους και αρα δεν τις υπερασπιζομαι με κανεναν τροπο.
Νομιζω πως ολο το ζουμι της ιστοριας με την βιοπληροφορικη βρισκεται αλλου, και συγκεκριμενα στις βασεις δεδομενων. Ειναι μια ιστορια ομοια με αυτην που ειχαμε ξανασυζητησει για τα αποτελεσματα των γεωσεισμικων μελετων (αλλα ποιος με ακουει…).
Geortypanos
29 Φεβρουαρίου, 2012 9:51 μμ
τα πρωτότυπα προστατεύονται από 3 πατέντες. δραστικής ουσίας, μορίου και τρόπου παρασκευής. άρα μπορεί να λήξη η μία πατέντα και να βγουν φάρμακα στην αγορά.
αλλιώς δεν βγαίνουν, γιατί η φαρμακευτική του πρωτότυπου θα κάνει ασφαλιστικά μέτρα και τέλος.
demonio
29 Φεβρουαρίου, 2012 10:37 μμ
υπαρχει περιπτωση ουσιας που εχει συζητηθει στην ευρωπαικη επιτροπη ανταγωνισμου που ηταν καλυμμενη με 1600 περιπου πατεντες… επισης υπαρχουν οι αξιωσεις χρησης κλπ κλπ
γενοσημο δεν ειναι η δραστικη ουσια μετα την ληξη της πατεντας μονο (τελος παντων δεν γινεται γι’αυτο ολη η κουβεντα γιατι μετα την ληξη της πατεντας δεν υπαρχει θεμα, οποιος θελει χρησιμοποιει την τεχνολογια). Γενοσημο ειναι ενα παρεμφερες μοριο που μοιαζει πολυ στο πρωτοτυπο αλλα παρακαμπτει την πατεντα. Γι’αυτο λενε οι γιατροι πως μπορει και να ειναι επικινδυνα (επισημως δεν ισχυει αυτο απ’οσο ξερω, γιατι αν ηταν πραγματι δεν θα γινοταν ολος ο πολεμος).
Ασφαλιστικα μετρα μπορει να κανει μονο εαν το δικαστηριο αποφανθει πως υπαρχει infringement και εκει ειναι το τρικ, πως επειδη δεν ειναι ακριβως ιδιο το μοριο, τα δικαστηρια συχνα αποφασιζουν πως δεν υπαρχει.
Σορρυ, αλλα η δημοσια συζητηση που γινεται επι του θεματος ειναι λιγο αλλ’αντ’αλλων…
Geortypanos
29 Φεβρουαρίου, 2012 10:54 μμ
το παρεμφερές μόριο όπως λες δεν είναι γενόσημο (όπως εγώ ξέρω – αλλά δεν ειμαι χημικός). πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν αυτό το τρικ για να ανανεώσουν πατέντα – αλλάζουν τον μόριο και το περνάνε για νέο φάρμακο.
πάντως συμφωνώ ότι η δημόσια συζήτηση είναι πραγματικά τραγική
demonio
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:07 μμ
το ξερω εγω, believe me. Πατεντα δεν μπορεις να ανανεωσεις απαραιτητα ετσι (believe me επισης). Αν η ολη κουβεντα γινοταν για ληγμενες πατεντες απλα δεν θα υπηρχε γιατι θα ηταν ανευ αντικειμενου (νομικα κυριως αλλα και τεχνικα).
ioulianos
29 Φεβρουαρίου, 2012 10:36 μμ
demonio
Σε ευχαριστω…..
για την παντα γερα δομημενη αποψη σου…
demonio
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:02 μμ
Ιουλιανε
θα ηθελα μια φορα να μου αναλυσεις λιγο την αποψη σου (ή του κομματος) ως προς το ποια επαγγελματικη σταση θα επρεπε (ιδανικα) να κρατα ενας επιστημονας με ιδεες και κεφι για δουλεια μεσα στις καπιταλιστικες συνθηκες. Το ιδιο θα μπορουσα να ρωτησω και για αλλους επαγγελματικους κλαδους πχ δικηγορους. Οτι πχ οι νομοι εχουν τα χαλια που εχουν συχνα πυκνα (ως πολιτικη θεση) ειναι ενα ζητημα, οτι ομως αυτο ειναι το πλαισιο μεσα στο οποιο πρεπει να κινηθει ο επαγγελματιας ειναι επισης υπαρκτο, δηλ. δεν ειναι στην διακριτικη ευχερεια του δικηγορου να αλλαξει τον νομο.
Με την ιδια λογικη και ο εργατης της coca cola ενα προιον βλαβερο για την υγεια φτιαχνει ολη μερα για να βγαλλει το μεροκαματο.
Θελω να πω δηλαδη πως δεν ξερω γιατι θα πρεπει να πυροβολουμε a priori τον κυριο χψζ επειδη εστησε μια high tech επιχειρηση (ενα φαστ φουντ ή οτιδηποτε αλλο) στην Ελλαδα, απλα επειδη ο χωρος ειναι μαυρος μεσαιωνας γενικως (παντα με τις δεδομενες καπιταλιστικες συνθηκες μιλωντας).
Θα ηθελα πραγματικα την αποψη σου στο ζητημα καποια στιγμη.
ioulianos
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:27 μμ
«Το κεφάλαιο δε δημιουργεί επιστήμη, αλλά την εκμεταλλεύεται, την ιδιοποιείται για τις ανάγκες της διαδικασίας της παραγωγής». μαρξ.
Η αστική τάξη σαν τάξη είναι εσωτερικά εχθρική προς την επιστήμη, προς τη γνώση. Εκμεταλλευόμενη τις θεωρητικές ιδέες της ανθρωπότητας, αρνείται αδιάντροπα τα συμπεράσματα της επιστήμης, όταν αυτά αρχίζουν να αντιφάσκουν στα ταξικά της συμφέροντα.
Η μετατροπή της επιστήμης σε άμεση παραγωγική δύναμη κατανοείται από την αστική συνείδηση ως ικανότητά της να κάνει άμεσα χρήματα, να παράγει πλούτο. .
Ο Μαρξ στηλίτευε οργισμένα τους αστούς επιστήμονες, το προνομιούχο στρώμα τους, επειδή μετατρέπουν σε αντικείμενο αγοραπωλησίας την επιστημονική δεοντολογία τους, σε αντίθεση με την επιταγή της αναζήτησης της αλήθειας, επιδιώκοντας ιδιοτελείς και προσωπικούς σκοπούς.
«Αλλά, στο κατώφλι της επιστήμης, όπως και στην είσοδο της κόλασης, μια υποχρέωση επιβάλλεται:
Qui si convien lasciare ogni socretto,
Ogni vilta convien che sia morta».
«Τον άνθρωπο όμως που τείνει να προσαρμόζει την επιστήμη σε μια άποψη η οποία προέρχεται όχι από την ίδια την επιστήμη (όσο και αν η τελευταία κάνει και λάθη), αλλά απ’ έξω, σε μια άποψη που επιβάλλεται από ξένα για την επιστήμη, εξωτερικά συμφέροντα ? αυτόν τον άνθρωπο τον ονομάζω «τιποτένιο». Ελεγε ο Μαρξ.
για κατι παραπανω δες εδω http://www.alfavita.gr/epistimonikaartra/ep20.php
demonio
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:57 μμ
ευχαριστω, θα επανελθω γιατι το θεμα σηκωνει συζητηση και…πρεπει να σκεφτω αν μου εδωσες απαντηση 🙂
spiral architect
1 Μαρτίου, 2012 8:43 πμ
Προσωπικά δεν είμαι κατά της επιστήμης και των μετεξελίξεών της (σαν τη βιοπληροφορική π.χ.) αλλά δεν δέχομαι ειδικά σε αυτούς τους καιρούς να με (σε) βλέπουν σαν πελάτη ενώ έχω (έχεις) ανάγκη περίθαλψης.
Στον εαυτό του, ή στη μάνα του έχει κάνει τις εφαρμογές βιοπληροφορικής; wink:
Geortypanos
29 Φεβρουαρίου, 2012 10:11 μμ
«Θα ήταν πλεονασμός εάν υποθέσουμε ότι η επιρροή μιας ή περισσοτέρων πολυεθνικών, που έχουν σχεδιάσει τα πάντα με αμείλικτη και κυνική λογική, και τίποτα δεν αφήνουν στην τύχη, πόσο μάλλον αν αυτή η τύχη έχει να κάνει με την μεγιστοποίηση των κερδών τους πάνω σε ένα αγαθό όπως είναι η υγεία, η επιρροή τους λοιπόν πάνω στις ρυθμιστές αρχές όπως ο ΕΟΦ είναι καταλυτική;»
ΑΝ έψαχνες λίγο θα ήξερες τα παρακάτω:
1. η ΠΕΦ είναι σύνδεσμος Ελληνικών φαρμακευτικών εταιρειών, κυρίως γενοσήμων
2. ο σύνδεσμος που είναι οι πολυεθνικές είναι ο ΣΦΕΕ (www.sfee.gr) οι οποίες έχουν, κυρίως πρωτότυπα φάρμακα και διαφωνούν σε πολλά με την ΠΕΦ
3. οι πολυεθνικές που έχουν branded generics (δηλαδή φάρμακα που τα ζητάς με το όνομά τους και όχι με την δραστική τους) έχουν κοινές ονομασίες για όλη την Ευρώπη και την άδεια κυκλοφορίας την παίρνουν από τον EMEA (τον Ευρωπαϊκό FDA) και όχι από τον ΕΟΦ.
και τέλος οι μελέτες βιοισοδυναμίας που έχουν γίνει με επιστημονικές διαδικασίες, από πιστοποιημένα εργαστήρια και από επιστημονικό προσωπικό γιατί να μην γίνονται δεκτές?
«Η εμπορική λογική, η λογική του κέρδους δηλαδή δεν είναι που παραβιάζει ακόμα και αυτά τα στοιχειώδη όρια που θέτουν τα όποια μέτρα προφύλαξης και οι ρυθμιστικοί κανόνες μια και οι ίδιες οι εταιρίες θα αποδεικνύουν την καταλληλότητα του σκευάσματος τους;»
λάθος. η εμπορική λογική λέει ότι αν δεν είναι σωστό αυτό που πουλάς, και μάλιστα γενόσημα – δηλαδή ακριβώς ίδια με πολλά άλλα προϊόντα – αν δεν έχεις προϊόν ποιότητας απλά θα κλείσεις. σε συμφέρει να το φτιάξεις καλό. – και αφήνω στην άκρη ποινικές ευθύνες.
ioulianos
29 Φεβρουαρίου, 2012 10:33 μμ
και εγω αφήνω στην άκρη ποινικές ευθύνες.
Το1996, στη Νιγηρία η Φαρμακευτική Εταιρεία Pfizer ευθύνεται για το θάνατο τουλάχιστον 15 παιδιών κατά τη διάρκεια δοκιμών για το νέο φάρμακο της εταιρείας κατά της μηνιγγίτιδας. Οι δοκιμές που έγιναν παράνομα και υπό το πρόσχημα ανθρωπιστικής αρωγής όταν η χώρα αντιμετώπιζε επιδημία μηνιγγίτιδας, έκαναν την κυβέρνηση της Νιγηρίας να μηνύσει την Pfizer, χωρίς όμως ποτέ η υπόθεση να φτάσει στα δικαστήρια.
Λίγα χρόνια αργότερα, η ίδια εταιρεία πραγματοποιούσε κλινικές δοκιμές για ένα νέο αντιφλεγμονώδες φάρμακο σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, το οποίο όμως ποτέ δεν κυκλοφόρησε στις δυτικές χώρες καθώς αποδείχτηκε πως προκαλούσε εγκεφαλικά και καρδιοπάθειες.
Σήμερα ο νέος «παράδεισος» των κλινικών δοκιμών είναι η Ινδία.
Μόνο το 2010, ο αριθμός των δοκιμών νέων φαρμάκων στην χώρα ξεπέρασε τα 2 εκατομμύρια. Το 2005 η Ινδία έκανε τη νομοθεσία της για τις κλινικές δοκιμές ιδιαίτερα ελαστική με αποτέλεσμα φαρμακευτικοί κολοσσοί, όπως η Pfizer, η AstraZeneca, και η Merck να έχουν μεταφέρει το κέντρο των επιχειρήσεων τους στη χώρα.
Το γεγονός πως τα τελευταία 3 χρόνια σχεδόν 2000 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους κατά τη διάρκεια τέτοιων δοκιμών, λίγο απασχολεί τη φαρμακοβιομηχανία, τα κέρδη της οποίας υπολογίζεται πως ξεπερνάνε τα 200 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόσφατα η βρετανική εφημερίδα Independent αποκάλυψε πως στο Madhya Pradesh, στο Andhra Pradesh και στο Νέο Δελχί, εκατοντάδες κορίτσια χρησιμοποιήθηκαν ως πειραματόζωα για τις δοκιμές του νέου εμβολίου κατά του καρκίνου της μήτρας το γνωστό Gardasil, της εταιρείας Merck.
Οι δοκιμές χρηματοδοτήθηκαν από το Ίδρυμα Bill and Melina Gates και πραγματοποιήθηκαν από μια αμερικανική μη κυβερνητική οργάνωση. Παρόμοιες δοκιμές έγιναν και για το εμβόλιο Cervarix της ανταγωνιστικής εταιρείας GlaxoSmithKline στην ίδια περιοχή.
Τα κορίτσια συμμετείχαν στο πρόγραμμα χωρίς να το γνωρίζουν και χωρίς τη συγκατάθεση των γονιών τους. Όταν αρκετά από τα κορίτσια πέθαναν αφού έλαβαν το εμβόλιο, οι αρχές σταμάτησαν τις δοκιμές απαιτώντας περισσότερη έρευνα. Αν και επισήμως ο θάνατος των κοριτσιών δεν συνδέεται με το εμβόλιο, και αρκετές περιπτώσεις καταχωρήθηκαν ως αυτοκτονία, η δοκιμή αποτελεί παραβίαση κάθε ιατρικού πρωτοκόλλου καθώς κανείς ποτέ δεν ενημερώθηκε για αυτήν.
Σε αρκετές περιπτώσεις οι φαρμακευτικές εταιρείες με τη συμβολή των τοπικών υπηρεσιών υγείας πείθουν τους γονείς να δώσουν την συγκατάθεση τους για μαζικούς εμβολιασμούς, όταν στην πραγματικότητα πρόκειται για δοκιμές νέων εμβολίων. Συχνά παρουσιάζουν στους αναλφάβητους γονείς πολυσέλιδα έγγραφα στα αγγλικά, τα οποία τους ζητάνε να υπογράψουν χωρίς ποτέ να τους ενημερώνουν για το τι ακριβώς γράφει το έγγραφο.
Το 2008 οι κλινικές δοκιμές για το νέο εμβόλιο της GlaxoSmithKline κατά του πνευμονόκοκκου το Synflorix που έγιναν στην Αργεντινή είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο τουλάχιστον 14 βρεφών. Οι γονείς, αναλφάβητοι στην πλειοψηφία τους, έδωσαν την συγκατάθεση τους, υπογράφοντας φόρμες στα αγγλικά, τις οποίες αδυνατούσαν να διαβάσουν. Σχεδόν όλοι πίστευαν πως απλά συμμετέχουν σε έναν εμβολιασμό ρουτίνας. Οι τοπικοί γιατροί που έπεισαν τους γονείς να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα έλαβαν 350 δολάρια ως αμοιβή από την εταιρεία.
Ύστερα από το θάνατο των βρεφών, η κυβέρνηση της Αργεντινής περιορίστηκε απλά στο να επιβάλλει χρηματικά πρόστιμα στους επικεφαλής της έρευνας. Όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ του Vanity Fair, η GlaxoSmithKline υποστηρίζει πως οι θάνατοι είναι στατιστικά δικαιολογημένοι, χωρίς όμως ποτέ να πραγματοποιηθεί ανεξάρτητη έρευνα για τις αιτίες των θανάτων ή να γίνει αυτοψία.
Το 2007 στην Πολωνία άστεγοι πληρώθηκαν 2 δολάρια ο καθένας για να συμμετέχουν σε έναν εμβολιασμό ρουτίνας -όπως πίστευαν-κατά της εποχικής γρίπης. Στην πραγματικότητα έγιναν πειραματόζωα για τις δοκιμές ενός νέου εμβολίου κατά της γρίπης που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 20 αστέγων. Η περίπτωση δεν έφτασε ποτέ στα δικαστήρια.
Κανείς δεν αρνείται την αξία της έρευνας και την σημασία που έχουν οι κλινικές δοκιμές για την παραγωγή νέων φαρμάκων. Αναμφίβολα τα εμβόλια και τα φάρμακα σώζουν εκατομμύρια ζωές κάθε χρόνο και χιλιάδες συνάνθρωποι μας επωφελούνται από αυτά. Στον δυτικό κόσμο έχουν οριοθετηθεί αυστηρά πρωτόκολλα και ισχυρή νομοθεσία που προστατεύει τόσο τις εταιρείες όσο και τα άτομα που συμμετέχουν στις κλινικές δοκιμές. Είναι απαραίτητο η νομοθεσία αυτή να γίνει διεθνής και να αφορά σε όλες τις δοκιμές φαρμάκων, ακόμα και όταν γίνονται σε τρίτες χώρες που δεν έχουν ανάλογους νόμους.
Όσο όμως το κέρδος θα τοποθετείται πάνω από την ανθρώπινη ζωή, τότε μάλλον πολύ δύσκολα κάτι τέτοιο θα γίνει πραγματικότητα. Και όσο θα ισχύει αυτό, όλο και περισσότερα συνάνθρωποι μας θα πεθαίνουν στην σιωπή.
http://tvxs.gr/news/ygeia/ta-anthropina-peiramatozoa-ton-farmakeytikon-etaireion
Geortypanos
29 Φεβρουαρίου, 2012 10:59 μμ
συμφωνούμε απόλυτα οι αυστηρές διατάξεις που υπάρχουν στον δυτικό κόσμο να μπουν και στον αναπτυσσόμενο. οι παράνομες δοκιμές είναι αδιανόητες, παραβιάζουν στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα.
αν η Ινδία έχει ελαστική νομοθεσία, δεν φταίει η Pfizer ή κάθε άλλη εταιρεία. η Ινδία φταίει …
Επισκέτης
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:39 μμ
Να σου κάνω ρε γεωρτυπανε μια ερώτηση παιδιά έχεις;
Ιουλιανέ λογικά τα ερωτήματα που θέτεις.
Geortypanos
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:54 μμ
ναι. απλά δεν ξέρω που και πόσα …
Επισκέτης
1 Μαρτίου, 2012 12:03 πμ
Ή είσαι τόσο ανεύθυνος ή δεν έχεις τι άλλο να απαντήσεις. Στο κάτω κάτω μαυράκια είναι στην Ινδία ε ;
Geortypanos
1 Μαρτίου, 2012 12:08 πμ
είσαι βλαξ ή κάνεις τον βλάκα?
«συμφωνούμε απόλυτα οι αυστηρές διατάξεις που υπάρχουν στον δυτικό κόσμο να μπουν και στον αναπτυσσόμενο. οι παράνομες δοκιμές είναι αδιανόητες, παραβιάζουν στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα.»
αν κατάλαβες ότι συμφωνώ με παράνομα τεστ στην Ινδία, ή ότι συμφωνώ με παράνομες πρακτικές τότε απλά δεν κατέχεις την Ελληνική …
Capybara
1 Μαρτίου, 2012 12:11 πμ
Δεν την καταλαβαίνω τη λογική σου ότι δεν φταίει η Pfizer που κάνει τους ανθρώπους πειραματόζωα. Προφανώς φταίει και η Ινδία που τους το επιτρέπει, αλλά τη λογική ότι η εταιρείες «τη δουλειά τους κάνουν» και είναι αθώες όταν αποφασίζουν να εφαρμόσουν επικίνδυνες και ρατσιστικές πολιτικές (γιατί κάποιοι παίρνουν αυτές τις αποφάσεις) δεν την κατανοώ.
Αν ένας ληστής π.χ. σε σκοτώσει για να σου πάρει το πορτοφόλι μπροστά από το αστυνομικό τμήμα, θα φταίει μόνο η αστυνομία για την ολιγορία της και ο ληστής απλά θα «έκανε τη δουλειά του»;
Geortypanos
1 Μαρτίου, 2012 12:18 πμ
Capy, δεν έχω την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι αν αφήσεις κάποιον ανεξέλεγκτο (χωρίς κανόνες) θα κάνει ότι θέλει. Και μάλιστα ένας οργανισμος ο οποίος τελικά είναι απρόσωπος (πίσω από ένα γραφείο τα βλέπεις διαφορετικά).
Δεν δικαιολογώ καμία Pfizer, να το ξεκαθαρίσουμε. Ούτε αθώα είναι ούτε τίποτα σχετικό. Αλλά είναι δουλειά της κάθε Ινδίας να επιβάλλει τους νόμους. Αν δεν θέλει να έχει σχετικούς νόμους τότε η κάθε Pfizer θα το εκμεταλλευτεί.
Αν η κάθε Ινδία θεωρεί ότι ένα εργοστάσιο είναι πιο σημαντικό από τους πολίτες της τι να πεις?
Capybara
1 Μαρτίου, 2012 12:28 πμ
Έτσι πως το λες δε θα διαφωνήσω, μάλλον η αρχική διατύπωση ήταν λίγο ασαφής 🙂
ioulianos
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:04 μμ
Το γνωρίζω ότι είσαι τόσο κυνικός ως φιλελεύθερος και ουδόλως δεν διαφέρεις από αυτούς που χαρακτηρίζουν με εγκληματική φρασεολογία τα φάρμακα ως «αναδυόμενους αστέρες» και δε διαφέρεις από αυτούς που περιμένουν στο μέλλον να εισπράξουν την υπεραξία που θα παράξουν τα φάρμακα.
Geortypanos
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:36 μμ
ζουμ τριαλιλαρό …
Panagiotis
1 Μαρτίου, 2012 2:27 πμ
Μόνο που η αξία των φαρμάκων δεν θα βασίζεται στην υπεραξία των εργαζομένων, αλλά σε αυτό που ο Μαρξ στο Grundrisse ονόμασε γενική διάνοια. Στον καπιταλισμό του 21ου αιώνα στους κλάδους υψηλής τεχνολογίας η γενική διάνοια γίνεται ο κανόνας, σε μόνιμη βέβαια αντίθεση με την ανάγκη άντλησης υπεραξίας.
demonio
1 Μαρτίου, 2012 8:41 πμ
θελεις να το εξηγησεις αυτο λιγο παραπανω;
αν σε καταλαβαινω καλα λες οτι τα φαρμακα γινονται φτηνοτερα στην ανακαλυψη τους λογο τεχνολογιας και προηγουμενης συσσωρευμενης γνωσης (θεση συζητησιμη αλλα ας πουμε πως μεχρι ενα βαθμο μπορει και να ειναι ετσι), αλλα γιατι αυτο βρισκεται σε αντιθεση με την αναγκη αντλησης υπεραξιας;
Panagiotis
3 Μαρτίου, 2012 1:24 πμ
Η άντληση υπεραξίας συνεχίζει, απλώς το κέρδος του καπιταλιστή δεν βασίζεται σε αυτή την υπεραξία πλέον. Να σου το πω αλλιώς, άμα έχεις μια πατέντα για ένα φάρμακο ή ένα τεχνολογικά προηγμένο προιόν (iPad ας πούμε), ο πλούτος σου σαν εταιρεία πλεον βασίζεται εκεί και όχι στην εργασία. Βέβαια ο καπιταλισμός συνεχίζει να έχει ανάγκη υπεραξίας οπότε πιέζει τον εργάτη όλο και περισσότερο (βλέπε προμηθευτές της Apple στην Κίνα).
no11888
29 Φεβρουαρίου, 2012 11:57 μμ
Γιατι ρε γαμωτο ολα τα νεοφιλελευθερα καθονται στην ελλαδα και δε μεταναστευουν;Με το γλειψιμο που εχουν ριξει θα επρεπε να δουλευουν ηδη σε διεθνης οργανισμους(ξεκινημα απο σφουγγαρισμα και με την αρχιδατη αξια τους ως τη θεση του διευθυντη).Μη σπαταλατε το ταλεντο σας στη μπανανια.Ξεκουμπιστειτε να αναπνευσουμε και εμεις λιγο.
Επισκέτης
1 Μαρτίου, 2012 12:16 πμ
Όπως θα πρέπει να γνωρίζεις οι νεοφιλελεύθεροι φίλτατε δεν έχουν καμία διαφορά με τους παλαιοφιλελεύθερους της οικονομίας των αγορών (ή απλά καπιταλισμός) παρά μόνον ότι αποτελούν φυσική εξέλιξη τους και ανάγκη του ίδιου του κεφαλαίου όπως ανάγκη και των εργατών είναι να τους ανατρέψουν . Καλή σας νύχτα.
ioulianos
1 Μαρτίου, 2012 12:26 πμ
Ο κώδικας της Νυρεμβέργης, που προστατεύει τους ανθρώπους από το να γίνουν πειραματόζωα άθελα τους, αγνοείται καθημερινά από τους επιστήμονες. Αυτή την παραδοχή κάνει στο περιοδικό NewScientist η Harriet A. Washington, δημοσιογράφος και συγγραφέας, βραβευμένη από την εθνική ένωση κριτικών βιβλίου το 2007 για το βιβλίο της Medical Apartheid, που εξιστορούσε πως εκμεταλλεύτηκε η Αμερική τους Αφροαμερικάνους για ιατρικά πειράματα, δίχως την συναίνεση τους. Στο άρθρο της αναλύει πως ακόμα και σήμερα συμμετέχουμε σε ιατρικά πειράματα χωρίς καν να το ξέρουμε. Το πρόβλημα αυτό είναι παγκόσμιο και δυστυχώς δεν μπορούμε παρά να είμαστε καχύποπτοι, κάποιες φορές άδικα βέβαια, σε νέες ιατρικές εφαρμογές, όπως πολύ πρόσφατα είδαμε με το εμβόλιο κατά του Η1Ν1. Το θέμα είναι σύνθετο και δεσμευόμαστε ότι θα ξανασχοληθούμε, καλύπτοντας το εκτενέστερα, φωτίζοντας, όπως και σήμερα, απόψεις ειδικών από όλο τον κόσμο.
Πριν από περίπου εξήντα – πέντε χρόνια στη Νυρεμβέργη, οι αμερικάνικες αρχές δίκασαν γιατρούς των ναζί, που υπέβαλλαν εβραίους -κατά κύριο λόγο- αλλά και άλλους, σε τρομερά, δολοφονικά ιατρικά πειράματα. Η Δίκη των Ιατρών, αλλιώς γνωστή και ως «οι ΗΠΑ εναντίον του Καρλ Μπράντ και άλλων», ήταν από τις πρώτες δίκες εναντίον των εγκλημάτων των ναζί και ένα από τα αποτελέσματα ήταν ο κώδικας της Νυρεμβέργης. Ο κώδικας αυτός είναι στην ουσία μια σειρά ηθικών ορίων και κανόνων που περιορίζουν τον τρόπο και την μορφή ιατρικών πειραμάτων πάνω στους ανθρώπους.
Όπως αναφέρει η συγγραφέας στο βραβευμένο βιβλίο της, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις παρατυπίας που έχουν καταγραφεί στα αμερικάνικα νοσοκομεία. Το 1994, το τμήμα ιατρικής του πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνα στο Τσάρλεστον, κατηγορήθηκε για εγγραφή φτωχών εγχρώμων γυναικών σε έρευνα που αφορούσε την θεραπεία κατά των ναρκωτικών, χωρίς την εθελοντική τους συναίνεση. Το 1995, στο Λος Άντζελες, πειραματικό εμβόλιο κατά της ιλαράς δόθηκε σε παιδιά μειονοτήτων, μαύρων και ισπανόφωνων, χωρίς να το ξέρουν οι γονείς τους. Την ίδια χρονιά στη Νέα Υόρκη, άνθρωποι των αρχών εξανάγκασαν αφροαμερικάνους να εγγράψουν τα παιδιά τους για συμμετοχή σε έρευνα που έψαχνε τη γενετική προδιάθεση στη βία, χωρίς τη συγκατάθεση τους. Επίσης το 2001, το ινστιτούτο Kennethy Krieger στη Βαλτιμόρη, καταδικάστηκε από το δικαστήριο του Μαίρυλαντ, για πίεση προς αφροαμερικάνικες οικογένειες να μετακομίσουν σε σπίτια μολυσμένα με μόλυβδο για να παρατηρήσουν τι επίδραση θα έχει στην υγεία τους.
Φαρμακευτικές εταιρίες, που βιάζονται να πάρουν έγκριση από τις υγειονομικές αρχές για να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην αγορά, διαπίστωσαν γρήγορα τα πλεονεκτήματα του να χρησιμοποιούν ανθρώπους παρά την θέληση τους. Το 2003, η εταιρεία βιοτεχνολογίας, Northfield Laboratories, οργάνωσε μια εθνικής εμβέλειας μελέτη για να δοκιμάσει το τεχνητό αίμα PolyHeme. Η ουσία χορηγήθηκε από νοσοκόμους μέσα στα ασθενοφόρα, σε αναίσθητα θύματα από αυτοκινητιστικά ατυχήματα, πυροβολισμούς και καρδιακές ανακοπές, όπως αναφέρεται στο άρθρο του NewScientist.
Ο νόμος απαιτεί από τους ερευνητές να δίνουν την επιλογή σε κάποιον να μη συμμετάσχει. Η απάντηση της εν λόγω εταιρείας ήταν ότι μπορεί να κυκλοφορήσει βραχιολάκια για το χέρι που να λένε: «Απορρίπτω την έρευνα του PolyHeme». Άρα, βάση λογικής, κάποιος θα έπρεπε πρώτα να ήταν ενημερωμένος για την έρευνα, κάτι που δεν ήταν εύκολο λόγω της ελλιπέστατης ενημέρωσης. Ο Ross McKinney Jr, υποδιευθυντής του τμήματος έρευνας στην ιατρική του πανεπιστημίου του Ντιούκ, ανέφερε ότι από τους 267.000 ανθρώπους της περιοχής της πόλης που βρίσκεται το πανεπιστήμιο, μόνο 450 ήξεραν το συγκεκριμένο πείραμα. Το 2009 οι υγειονομικές αρχές ερεύνησαν το πείραμα της εταιρίας και διαπίστωσαν ότι υπήρξαν περισσότερες καρδιακές ανακοπές και θάνατοι σε αυτούς που τους χορηγήθηκε το τεχνητό αίμα PolyHeme, συγκριτικά με τους υπόλοιπους και αρνήθηκε την προώθηση της ουσίας στο εμπόριο. Μετά από ένα χρόνο η εταιρία κήρυξε πτώχευση.
Πέρσι, η κομισιόν για την βιοηθική έφτιαξε μια αναφορά (Moral Science) για την προστασία των ανθρώπων – «αντικείμενα» της ιατρικής έρευνας, καταφέρνοντας να ενισχύσει τα παραθυράκια που επιτρέπουν τα πειράματα να συνεχίσουν.http://www.typosthes.gr/science/21605-2012-01-27-23-17-53
Ioulianos
1 Μαρτίου, 2012 1:35 μμ
«Στην κατηγορία των generics (γενοσήμων) παράγουμε δέκα προϊόντα τον χρόνο, ενώ παράλληλα αναπτύσσουμε μεγάλη δραστηριότητα την τελευταία διετία στην κατηγορία των δραστικών πρώτων υλών και των καινοτόμων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων. Είμαστε μια εταιρεία που πλέον μπορεί να υπερηφανεύεται ότι προωθεί και εξάγει ελληνικό know how», τονίζει ο Βασίλης Κάτσος.
Με στόχο την επέκταση εκτός συνόρων, η Pharmathen εξαγόρασε πρόσφατα ένα πρότυπο εργαστήριο Έρευνας και Ανάπτυξης Δραστικών Πρώτων Υλών (APIs) στην Ινδία. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στη στρατηγική επιλογή της εταιρείας να ισχυροποιήσει τη θέση της στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων.
Για την εξαγορά του εργαστηρίου, που καλύπτει έκταση 2.000 τ.μ., διατέθηκαν 3 εκατ. ευρώ. Στόχος της διοίκησης της Pharmathen είναι να πραγματοποιήσει την επόμενη διετία επενδύσεις εκσυγχρονισμού ύψους 1,5 εκατ. ευρώ με απώτερο σκοπό το καινούργιο απόκτημα του ομίλου να δραστηριοποιηθεί σε νέους τομείς.
http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=21&la=1&artid=71314&catid=34
Ioulianos
1 Μαρτίου, 2012 1:42 μμ
ΠΕΦ: Μονοπώλιο των ακριβών εισαγόμενων. Αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης. Διάλυση εγχώριας Φαρμακοβιομηχανίας!
• Οι τιμές των γενοσήμων βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση εδώ και δύο χρόνια. Η περαιτέρω οικονομική απαξίωσή τους οδηγεί στην εγκατάλειψή και την υποκατάστασή τους.. Ο στόχος για αύξηση του μεριδίου αγοράς των γενοσήμων προϋποθέτει καταρχήν την κυκλοφορία και διαθεσιμότητά τους! Επίσης, το μέτρο του καθορισμού ακόμη χαμηλότερης κατά 10% τιμής, οδηγεί σε νόθευση του ανταγωνισμού, δεδομένων και των διαφορετικών εγκριτικών διαδικασιών και της πρακτικής authorized generic.
• Η συνταγογράφηση με βάση τη δραστική πλήττει μονομερώς τα γενόσημα που παράγονται από ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες, με σημαντική προστιθέμενη αξία, θέσεις εργασίας, επενδύσεις, εξαγωγές, και ευνοεί τα εισαγόμενα από μεγαλοεισαγωγείς που δεν έχουν επενδύσει ούτε ένα ευρώ στη χώρα. Το μέτρο οδηγεί σε υποκατάσταση των εκτός πατέντου φθηνών φαρμάκων από εισαγόμενα με πατέντο, για τις ίδιες ενδείξεις, με αποτέλεσμα την δημιουργία μονοπωλίου και μεσοπρόθεσμα σε αύξηση της δαπάνης. Δημιουργείται μονοπώλιο στην φαρμακευτική ενημέρωση από τα εισαγόμενα φάρμακα με πατέντο, γεγονός που σημαίνει άνισους κανόνες λειτουργίας της αγοράς. Η συνταγογράφηση με βάση τη δραστική υποχρεώνει σε σημαντική ταλαιπωρία τους ασθενείς που θα καλούνται κάθε τόσο να αλλάζουν θεραπείες και θα καταλήξουν να πληρώνουν από την τσέπη τους.
• Το μέτρο της υποκατάστασης των συνταγογραφούμενων φαρμάκων από τα φαρμακεία, αφενός εγείρει νομικά θέματα και αφετέρου δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού αφού στην ίδια θεραπευτική κατηγορία μπορούν κάλλιστα να κυκλοφορούν φάρμακα για τα οποία φαρμακοποιός δεν υποχρεώνεται να προβεί σε χορήγηση του φθηνότερου. Ταυτόχρονα, ανοίγει το παράθυρο για τα πλαστά φάρμακα που αποτελούν υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Και βέβαια δεν μπορούμε να φανταστούμε ένα σύστημα όπου εφαρμόζονται ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ο Μ.Ο των τριών φθηνότερων της Ε.Ε., τα γενόσημα κάτω από το 40% της τιμής αυτής, και θετική λίστα, και rebate, και έξτρα rebate με βάση το τζίρο και ακόμη πιο έξτρα rebate σε περίπτωση υπερβάσεων (clawback), και συνταγογράφηση με δραστική, και υποκατάσταση στο φαρμακείο και ποιος ξέρει τι ακόμη.
Καλούμε τον Υπουργό Υγείας να αναλογιστεί τις τεράστιες συνέπειες από την τυχόν εφαρμογή των μέτρων αυτών καθώς και τους κινδύνους διαμόρφωσης μιας νέας κατάστασης στη φαρμακευτική αγορά, όπου όλα τα φάρμακα θα είναι πλέον εισαγόμενα. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι κανένα μέλος της κυβέρνησης και κανείς Έλληνας, δεν μπορεί να δεχθεί την διάλυση και τον αφελληνισμό ενός τόσο στρατηγικού τομέα, όπως είναι ο τομέας των φαρμάκων.
Δημήτρης Δέμος (DEMO), κ. Θεόδωρος Τρύφων (ELPEN), κ. Θεόδωρος Κωλέτης (Πρόεδρος ΠΕΦ), κ. Βασίλης Κάτσος (PHARMATEN), κ. Θανάσης Γιαννακόπουλος (VIANEX) http://www.healthview.gr/node/42266
skatiblaxos
3 Μαρτίου, 2012 5:34 πμ
Οι Περσίδες (το έψιλον που λείπει το έβαλα στο τζάκι) είναι διάττοντες αστέρες…
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B5%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82