Λίγος Degas ακόμα

Posted on 12 Ιανουαρίου, 2012 12:16 μμ από

3


Τα γλυπτά του Degas θεωρούνται αρκετά διαφορετικά από την επικρατούσα τάση στη γαλλική γλυπτική του 19ου αιώνα. Ο ίδιος δεν ενδιαφερόταν να δημιουργήσει δημόσια μνημεία, ούτε είχε ποτέ εκθέσει τα γλυπτά του δημόσια με  εξαίρεση την «Μικρή Χορεύτρια, ετών 14». Η γλυπτική παρέμεινε ένα ιδιωτικό μέσο για τον καλλιτέχνη, παρόμοιο με τα σκίτσα και τα προσχέδια, και περιορίστηκε σε μια συγκεκριμένη σειρά θεμάτων μέσα από τα οποία εξερεύνησε τα προβλήματα που τον γοήτευαν. Οι ανθρώπινες φιγούρες είναι συχνά επαναλήψεις του ίδιου θέματος, κάθε μια με λεπτές παραλλαγές στη σύνθεση ή στη δυναμική της κίνησης ή στην ένταση της φιγούρας. Για πολλά από αυτά τα γλυπτά ο Degas βρήκε μια έτοιμη πηγή έμπνευσης στις μπαλαρίνες της Όπερας του Παρισιού. Η ίδια επίπονη παρατήρηση ήταν η βάση για τα μοντέλα των αλόγων. Τα περισσότερα ήταν καθαρόαιμα άλογα κούρσας. Ο σκοπός του ήταν να συλλάβει τις ζωηρές κινήσεις με αυξανόμενη ακρίβεια. Οι αμέτρητες επισκέψεις στον ιππόδρομο του Longchamp επικουρήθηκαν από τις διαδοχικές φωτογραφίες που μελετούσαν τον καλπασμό του αλόγου του Edweard Muybridge (δημοσιεύθηκαν το 1879).

Αν και υπάρχει συμφωνία μεταξύ των μελετητών του Degas ότι τα γλυπτά δεν δημιουργήθηκαν ως βοηθήματα στη ζωγραφική, πολλά από αυτά σχετίζονται με παρόμοια θέματα στα έργα σε καμβά ή χαρτί και έτσι μας επιτρέπεται να τα χρονολογήσουμε με αρκετή σιγουριά στις αρχές της δεκαετίας του 1880.

Περισσότερες πληροφορίες για τη γοητεία και την επιρροή που άσκησε η κίνηση στα έργα του Edgar Degas μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Με το πέρας της έκθεσης στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών, η Μικρή Χορεύτρια γύρισε «σπίτι» της και η φίλη μου η Μαρία την φωτογράφησε μαζί και κάποια άλλα έργα του διάσημου ζωγράφου που εκτίθενται στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης. Οι φωτογραφίες της είναι η αφορμή γι’ αυτό το ποστ.

Dancer With a Fan, ca 1880

Dancers practicing at the Barre, 1877

The Dance Class, 1874

Narrator

http://wp.me/p1pa1c-fm8

Advertisements