του Γαλαξιάρχη
Δεν το έκανα και δεν είχα καμία διάθεση να το κάνω. Δηλαδή να ασχοληθώ με το κάκιστο χιούμορ και την εμφανή εμπάθεια (λόγω προσωπικών προηγούμενων) του Πιτσιρίκου για το κλείσιμο της Ελευθεροτυπίας. Όμως, θέλοντας και μη, βρέθηκε ένα παλαιότερο κείμενό μου να αντιπαραβάλλεται (κακώς) με την αντίδραση εκατοντάδων ανθρώπων στην αποτυχημένη σάτιρα του -κατά τ’ άλλα συμπαθή- μπλόγκερ. Ακόμη κι έτσι όμως δεν θα έγραφα κάτι, αν δεν εμπλεκόταν, όπως φαίνεται και επισήμως, το νεοσύστατο περιοδικό Unfollow με το ανάξιο λόγου αυτό ζήτημα. Κατά την άποψή μου δημιουργείται κακό προηγούμενο σε ένα τόσο φιλόδοξο αυτοδιαχειριζόμενο εγχείρημα που όλοι -πιστεύω- θέλουμε να πετύχει, σπάζοντας τα στεγανά της ιδιωτικής και απόλυτα ελεγχόμενης ενημέρωσης.
Σε σημερινό του άρθρο ο Αυγουστίνος Ζενάκος θέλησε να υπερασπιστεί τη θέση του Πιτσιρίκου, αντιπαραβάλλοντας ένα δικό μου κείμενο στον Παραλληλογράφο, όπου τα έβαζα με τις πρακτικές κάποιων συναδέλφων στον ΔΟΛ. Ο Αυγουστίνος απορεί με τη χλιαρή αντίδραση προς αυτό μου το κείμενο, όταν για τον Πιτσιρίκο ξεσηκώθηκε το σοσιαλμιντιακό σύμπαν. Πιο συγκεκριμένα, διατυπώνει το εξής ερώτημα:
Γιατί άνθρωποι που θα αντιμετώπιζαν πολύ λίγα προβλήματα με ένα κείμενο όπως αυτό του Παραλληλογράφου, παθαίνουν τέτοια υστερία με ένα κείμενο όπως αυτό του Πιτσιρίκου, μολονότι πολύ ηπιότερο;
Οι λόγοι αγαπητέ φίλε Αυγουστίνε είναι απλοί:
- Διότι το «κείμενο του Παραλληλογράφου» δεν ισοπέδωνε, αλλά εντόπιζε συγκεκριμένες νοοτροπίες από συγκεκριμένους ανθρώπους σε συγκεκριμένα συγκροτήματα. Ευθύς εξαρχής τα δύο κείμενα δεν σχετίζονται ούτε ως προς το περιεχόμενο, ούτε ως προς το νόημά τους.
- Διότι το «κείμενο του Παραλληλογράφου» δεν παρίστανε ούτε το σατιρικό, ούτε το ανεκδοτικό. Ήταν μεν οργισμένο, αλλά άκρως πολιτικό. Αν διαφωνήσεις με αυτό εκ των πραγμάτων θα το κάνεις με όρους πολιτικούς και όχι παρεϊστικής πλάκας.
- Διότι το «κείμενο του Παραλληλογράφου» δεν εμπεριείχε προσωπική εμπάθεια, ή προηγούμενα με τον ΔΟΛ. Καυτηρίαζε σε επίπεδο πρακτικών παραπληροφόρησης και επέκτεινε στο μιντιακό φάσμα με αφετηρία ένα παράδειγμα. Αναφερόταν σε νοοτροπία και όχι στον Όμιλο αυτόν καθεαυτόν. Πέρα από τον καυστικό (ίσως και υπερβολικό) τίτλο, το περιεχόμενο δεν ήταν προϊόν της χαιρεκακίας ενός προσώπου, αλλά η αυστηρή κριτική σε πρακτικές αντιδεοντολογικές και εν τέλει αντικοινωνικές.
- Τέλος, κάτι πολύ βασικό: Παρόλο που και ο υπογράφων το «κείμενο του Παραλληλογράφου» δέχτηκε επίθεση (σε σαφώς μικρότερο βαθμό από τον Πιτσιρίκο βέβαια) στα social media, δεν προσέφυγε στην -δήθεν- πλάκα. Προσπέρασε τα προσωπικά σχόλια και κάποιες ευχές (για «κακό ψόφο») και απάντησε μόνο με πολιτικούς όρους στην κριτική με πολιτικούς όρους. Δεν υποστηρίζει ότι έχει το αλάθητο και ούτε επικαλείται την επισκεψιμότητα για να προσδώσει εγκυρότητα στην άποψή του.
Το follow or to Unfollow
Δυστυχώς, η γραμμή στήριξης της «άποψης» Πιτσιρίκου από συναδέλφους του διάσημου μπλόγκερ στο νεοσύστατο περιοδικό Unfollow έγινε με όρους… Χωμενίδη. Εννοώ δηλαδή εκείνη τη νοοτροπία που είτε θέλει το «διάσημο» να βρίσκεται στο απυρόβλητο, είτε την κριτική προς αυτόν να αποτελεί προϊόν ζήλιας για τη διασημότητά του. Μία νοοτροπία που έγινε περίγελως μετά τη θεατρική αποχώρηση του Χρήστου Χωμενίδη από τα social media, επειδή δεν άντεξε την έκθεση. Το τίμημα δηλαδή της διασημότητάς του και το ξεγύμνωμα του πραγματικού μεγέθους του. Δεν νομίζω ότι ο Πιτσιρίκος έχει ανάγκη τέτοιου είδους υπεράσπισης. Είναι πολύ πιο έξυπνος από τον διάσημο συγγραφέα και απείρως πιο εμβρυθής στον σοσιαλμιντιακό «βιότοπο».
Aυτό που ίσως δεν έχουν καταλάβει όλοι στη συντακτική ομάδα του περιοδικού, είναι ότι η κοινότητα στην οποία απευθύνονται θέλει να πετύχει ένα τέτοιο εγχείρημα. Όπως όμως πολύ σωστά επισήμανε κάποιος, η κοινότητα του Unfollow είναι εκείνη που διάβαζε παραδοσιακά Ελευθεροτυπία και δεν αρέσκεται σε ισοπεδωτικά τσουβαλιάσματα του τύπου «όλοι ίδιοι είναι». Αν το εναλλακτικό μέσο ξεκινά την καριέρα του πετροβολώντας στα τυφλά το παραδοσιακό μέσο που υπήρξε η μαμή του, τότε έχουμε ένα κακό ξεκίνημα. Όταν παρατηρείται και σε αυτό η πρακτική της συντεχνιακής αλληλεγγύης (σ.σ. ιδιόμορφης είναι η αλήθεια, αφού γίνεται στη βάση της επίθεσης στη ευρύτερη συντεχνία) τότε έχουμε ανακύκλωση της ίδιας ακριβώς παθογένειας και την επιβεβαίωση του απόλυτου κλισέ: ο δρόμος προς την Κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις.
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΜΗΤΗΡ ΜΑΘΗΣΕΩΣ
Ξαναξεκαθαρίσω κάποιες πολύ βασικές μου θέσεις για τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει αυτή τη στιγμή στο χώρο των ΜΜΕ, τη θέση των δημοσιογράφων σε αυτό και την (κακώς εννοούμενη) αλληλεγγύη της κοινωνίας. Για την ακρίβεια δεν διαφωνώ με τις πρόσφατα εκπεφρασμένες απόψεις τόσο του Αυγουστίνου Ζενάκου, όσο και της Μαρινίκης Αλεβιζοπούλου. Ωστόσο, προσωπικά πάντα ήμουν αυτών των απόψεων:
- Η αλληλεγγύη είναι πολιτική πράξη και όχι ελεημοσύνη. Δεν υποστηρίζεις τυφλά ένα συνδικαλιστικό αίτημα. Δεν υπερασπίζεσαι την διατήρηση των θέσεων εργασίας ανεξάρτητα από το σκοπό της εργασίας. Το κυριότερο όμως, διαθέτει πολιτική στόχευση και εμπεριέχει στοιχεία στρατηγικής. Στηρίζεις όποιον άνθρωπο έχει ανάγκη χωρίς ανταλλάγματα, αλλά δεν τρέχεις πίσω από κάθε συνδικαλιστικό αγώνα επειδή το επιτάσσει μία ανώτερη δύναμη. Η Αριστερά έχει πληρώσει τη νοοτροπία της κακώς εννοούμενης αλληλεγγύης τόσο όσο και το καπέλωμα κάποιων συνδικαλιστικών αγώνων ουσίας.
- Ο δημοσιογράφος δεν είναι εργάτης, ούτε υπάλληλος γραφείου. Διαμορφώνει την κοινή γνώμη και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της εξουσίας. Ο διαχωρισμός του ενυπόγραφου (αλλά και ανυπόγραφου) δημοσιεύματος, από το δημιουργό του είναι μία βολική πλην αποπροσανατολιστική λογική. Όσο ακριβώς και η ταύτιση των ιδιωτικών συμφερόντων των ΜΜΕ με όλους τους δημοσιογράφους συνολικά.
- Ουδέποτε έβαλα στο στόχαστρο άλλον εργαζόμενο μιντιακής φάμπρικας, πλην δημοσιογράφων. Σε κάθε περίπτωση, είτε ταυτίζονται είτε όχι τα συμφέροντα του μέσου με εκείνα του δημοσιογράφου και διαμορφωτή κοινής γνώμης (εκ των πραγμάτων), από την όποια εξίσωση είναι απαραίτητο να εξαιρεθεί ένας πολύ μεγάλος αριθμός εργαζομένων και πολλαπλάσιος των δημοσιογράφων, των ΜΜΕ. Δοικητικό προσωπικό, εργάτες τυπογραφείων, υπάλληλοι δημιουργικού, τεχνικοί, οδηγοί κ.λπ. πληρώνουν το μάρμαρο και για την κρατικοδίαιτη διαπλεκόμενη βιομηχανία των μίντια, αλλά και για πολλές αμαρτίες των συναδέλφων τους δημοσιογράφων. Το χειρότερο όμως είναι ότι το δράμα αυτών των ανθρώπων παραμένει ακόμη και σήμερα στο παρασκήνιο, καθώς ξεχνάμε ότι εκείνοι υπέστησαν το πρώτο κύμα περικοπών.
- Κάποια έντυπα πρέπει να κλείσουν. Παραμένω υπέρμαχος της άποψης ότι κάποια έντυπα έχουν αποκλειστικά αντικοινωνικό χαρακτήρα και δεν παίρνουν διόρθωση. Έντυπα (και κανάλια) των οποίων το κλείσιμο είναι σημαντικότερο ζητούμενο από την εργασιακή ασφάλεια των υπαλλήλων τους. Πρόκειται για κατ’ ευφημισμόν εφημερίδες που εξυπηρετούν αποκλειστικά την επιχειρηματική ατζέντα του ιδιοκτήτη τους και την διαπλοκή με την εξουσία. Υπάρχουν μόνο γι’ αυτόν το σκοπό και πρέπει να πάψουν να υπάρχουν γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο. Ως τότε όμως έχει νόημα να συζητάμε και για την ισορροπία σε αυτό το πλέγμα ιδιωτικών συμφερόντων, ακόμη και για τον υποτυπώδη ανταγωνισμό εμπορικής ενημέρωσης. Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι η «Ελευθεροτυπία» είναι αναπόσπαστο μέρος του προβλήματος, η εξαφάνισή της από το χάρτη διαλύει αυτήν την υποτυπώδη ισορροπία και πολλαπλασιάζει την αποτελεσματικότητα της παραπληροφόρησης των ανταγωνιστών, προωθώντας περαιτέρω τα συμφέροντα των μεγαλοκατασκευαστών και εφοπλιστών κατόχων τους.
Υ.Γ. Τα δικά μου views per page κυμαίνονται μεταξύ 3 και 5 χιλιάδων. Θα ήθελα να γνωρίζω αν έχω δικαίωμα στην άποψη, ή θα πρέπει να περιμένω να σπάσουν το όριο των 30 χιλιάδων.
Ζαphod
Short URL: http://wp.me/p1pa1c-fbs
Η Καμαριέρα του Στρός Καν
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:02 πμ
Ο τίτλος πάντως θυμίζει παρτούζα κι όχι διχόνοια…
nefeli7
28 Δεκεμβρίου, 2011 9:28 μμ
χαχαχαχαχα!!!
Ioanna
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:13 πμ
Ανάθεμα κι αν κατάλαβα τίποτα. Κάτι μεταξύ σας είναι μάλλον αυτά.
Ioanna
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:15 πμ
Επίσης δεν ξέρω ποιός είναι αυτός πιτσιρίκος, αλλά για κάποιο λόγο μου είναι αντιπαθής χωρίς να τον ξέρω. Ενα εγωιστικό στυλάκι και υπεράνω το έχει. Αυτό έχω συμπεράνει απ΄τα κείμενα του και απ το τουιτερ που τον ακολουθούσα αλλά οχι πια. Δεν μπορώ με τίποτα να καταλάβω γιατί έχει τόση πέραση. Αν ξέρει κανείς ας μου πει.
Η Καμαριέρα του Στρός Καν
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:22 πμ
Γιατι ο πιτσιρίκος είναι σαν τη Lacta:η πρώτη σου (μπλογκική) αγάπη και παντοτινή.
vassozacharof
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:47 πμ
θα συμφωνήσω , ο τυπάκος μπορεί να είναι ευφυής, αλλά και ψώνιο…πολύ κακός συνδυασμός και δεν κατέχει από political correct …άλλωστε νοιώθει την ανάγκη της επιβράβευσης συνεχώς ..έτσι κάνει και πατάτες….αν δεν έχει κανείς κάτι ουσιαστικό να πει καλύτερα να σιωπά
Xanadu
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:59 πμ
το μικροβιο της δημοσιοτητας(δημοσιοτητα, λεμε τωρα) [σε αλλη κλιμακα βεβαιως, διοτι εδω δεν εχουμε τηλεπερσονα αλλα ιντερνιτικο αβαταρ], συνδυασμενο με το μικροβιο νομιζω-οτι-ειμαι-θεοτητα-που-εκφραζει-αποψαρα
Spin
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:29 πμ
να έρθει στα ψηλαλώνια στις 7 να αναμετρηθούμε με κορν φλεικς και καπουτσίνους 😛 😛 😛
Η Καμαριέρα του Στρός Καν
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:42 πμ
να αναμετρηθείτε σε αριστεροσυνη…εκει σε θελω…και ασε τους καφεδες και τους πασατέμπους…
Ioanna
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:31 πμ
χα χα η λακτα μ΄αρέσει πάντως.
Xanadu
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:49 πμ
ωραια που ειναι η ζωη στην μπλογκοσφαιρα και τοσο σχετικη με την εξω πραγματικοτητα
Oblivion
28 Δεκεμβρίου, 2011 1:06 πμ
Αλληλεγγύη στους απολυμένους SS!:P
Υ.Γ-Αληθεύει ότι ο Καμένος (της ΝΔ) φλερτάρει με σύριζα?
Emmanouil Schizas (@lolgreece)
28 Δεκεμβρίου, 2011 1:10 πμ
Το αστείο αυτής της ιστορίας είναι ότι ο wannabee Λαζόπουλος είπε μια απλή αλήθεια που υπό άλλες συνθήκες θα αντιμαχόταν: ότι δηλαδή τα έντυπα που δεν έχουν πλέον αρκετή απήχηση για να δικαιολογήσουν το κόστος λειτουργίας τους επόμενο είναι να κλείνουν, όσο τραγικό και αν είναι αυτό για τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτά και τις οικογένειές τους, και όσο ιστορική και αν είναι η διαδρομή τους.
Αν προφανώς στη θέση τη Ελευθεροτυπίας βάζαμε οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση ή κλάδο που δεν τυγχάνει να ανταγωνίζεται το Πιτσιπωπάκι ή να έχει μιλήσει κάποτε απαξιωτικά για αυτό, η αλληλλεγύη του θα ήταν 100% δεδομένη. Αυτά είχε συνηθίσει να ακούει ο ‘λαός’ του και αυτά περίμενε να ακούσει και εν προκειμένω. Δεν τα άκουσε και τρελλάθηκε.
Καλωσόρισες Πιτσι-τέτοιε στη μεγάλη οικογένεια του νεοφιλελευθερισμού. Σιγά σιγά θα σου μάθουμε και τα παρασυνθήματα – ενδεχομένως να σου μάθουμε και μερικά αστεία που δεν είναι πολικά κρύα.
lascapigliata
28 Δεκεμβρίου, 2011 1:54 πμ
Ωραία οικογένεια βρε…ζεστή ζεστή…σαν την οικογένεια Άνταμς…
compasso
28 Δεκεμβρίου, 2011 1:23 πμ
σωστή η xanadu
Ioanna
28 Δεκεμβρίου, 2011 1:27 πμ
Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα. Επίσης θέλω να πώ ότι εκτός από το οτι το διαδίκτυο είναι σαν την εποχική γρίππη, και αρα αυξάνονται και πληθαίνουν τα «θύματά» του, ένας λόγος που πολλοί όπως η υποφαινόμενη προτιμά να ενημερώνεται από το δίκτυο και οχι από εφημερίδες και πολύ περισσότερο τηλεόραση είναι το ότι εδω μέσα μπορείς να βρείς και πιο ανεξάρτητες φωνές, ή πιο αυθεντικές. Ενω εκεί έξω έχει παραγίνει το κακό.
Το άσχημο είναι όταν διαπιστώνεις ότι τα πλοκάμια των έξω έχουν μπεί και μέσα και μάλιστα πολύ βαθιά. Αυτό πρέπει να το αναγνωρίσεις πάλι από την αρχή. Αυτός είναι και ένας λόγος που ρώτισα για τον πιτσιρίκο.
Η Καμαριέρα του Στρός Καν
28 Δεκεμβρίου, 2011 1:48 πμ
Ποιανών «εξω» πλοκάμια «έχουν μπεί μέσα»?
omadeon
28 Δεκεμβρίου, 2011 2:02 πμ
Ανεξάρτητα πάντως από όλα αυτά…
Ο πιτσιρίκος έχει πει φοβερά πράματα που βγάζουν γέλιο και σήμερα
(όχι επειδή «ήταν ο πρώτος»)
το στυλ του είναι πράγματι μοναδικό
Κι η εμπάθεια, ναι, χαλάει το στυλ (μούχει συμβεί κι εμένα -χεχε) αλλά δεν είναι καθοριστική.
Αν γίνει μόνιμη ναι. Αλλοιώς… είναι και προτιμότερη από την απάθεια ή την «χειρουργική κακία» που μασκαρεύεται και την ειδημοσύνη, όπως π.χ.
http://www.tanea.gr/gnomes/?aid=4682515
omadeon
28 Δεκεμβρίου, 2011 2:05 πμ
βλέπω επιθέσεις στον πιτσιρίκο μερικές φορές αδικαιολόγητες, υπερβολικές, μοχθηρές ίσως.
(όχι η κριτική εδώ, που είναι σοβαρή και τεκμηριωμένη, κλπ.)
ΓΙΑΤΙ αυτό? Μήπως γιατί κάθε αστέρι προορίζεται για πυροτέχνημα και κανιβαλισμό από τους θεατές του, σε μια χώρα μισαλλόδοξη όπου σχεδόν κανένας δεν εκτιμά πραγματικά τον Αλλο, τον οποιοδήποτε συνάνθρωπό του για την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ του αξία?
Γι’ αυτό η λέξη ζήλεια είναι βρώμικη, θάπρεπε να μην υπάρχει ΟΥΤΕ στα λεξικά…
omadeon
28 Δεκεμβρίου, 2011 2:10 πμ
Το άκρον άωτον της αηδίας στο διαδίκτυο είναι να σπαταλάς ώρες πολεμώντας για κάποιο θέμα ιδιαίτερα σοβαρό, αλλά… να ξεφύγεις λιγάκι, να πεις την μία κουβέντα παραπάνω που θα δώσει το δικαίωμα σε κάποιον να σε θάψει τελειωτικά, λες κι όλα αυτά που μόχθησες επί μακρόν να φέρεις στο φως δεν είχαν καμμία αξία. Σε τέτοιες στιγμές σούρχεται αηδία…
…που απλώς μερικοί την ξεπερνάνε, αλλά το κοινό τους μολύνει, έτσι κι αλλιώς.
omadeon
28 Δεκεμβρίου, 2011 2:22 πμ
Και για να τελειώσω την…. «εισβολή» (μη με πάρετε με τις πέτρες)…
ΔΕΝ μου άρεσαν κάτι αριστερές κριτικές στον πιτσιρικό (δεν λέω ΠΟΥ)… οι οποίες… απαιτούν από τον ίδιο ευστάθεια, σταθερότητα και συνέπεια σε ορισμένες ιδεολογικές ή κομματικές αρχές. Για να είσαι τόσο πολύ πλακατζής σε επαγγελματικό επίπεδο, για να γίνεις Μέγας Κλόουν και Πειραχτήρι των Πάντων, πρέπει από κάπου να εξοικονομήσεις χρόνο κι ενέργεια. ΔΕΝ υπάρχει τρόπος να διαβάσεις π.χ. τα… άπαντα του Μαρξ και να είσαι σε τέτοιο ρόλο…
Μπορεί να ξεκινήσεις πολύ πεζά και με μπόλικη άγνοια (το λινκ στον μισητό πια Μανδραβέλη πρέπει να υπάρχει στο μπλογκ-ρολ του Πιτσιρίκου)… με δασκάλους που όμως ξεπέρασες πια. Η τέχνη αυτή σε ανεβάζει από μόνη της σε επίπεδο να κατανοείς ενστικτωδώς τα πάντα χωρίς νάχεις διαβάσει ούτε Μπακούνιν ούτε Μαρξ (ας αφήσουμε ότι μπορεί και να ΕΧΕΙ διαβάσει και πολύ μάλιστα -λέμε τώρα)…
…και μπορεί να καταλήξεις εκφραστής της λαΪκής δυσαρέσκειας μέσα από πλάκες που ούτε εσύ ο ίδιος δεν καταλαβαίνεις πια από ΠΟΥ σούρχονται στο κεφάλι. ΕΤΣΙ είναι η τέχνη, ή έτσι νομίζω πως είναι, σε περιπτώσεις σαν του πιτσιρίκου.
Κοντολογίς, ΜΗ ΒΑΡΑΤΕ το χιουμορίστα! (τέλειωσα τη λογοδιάρροια εδώ) 🙂
Με τις ευχές μου για πολύ γάλα σε κάθε γαλαξια…
simon
28 Δεκεμβρίου, 2011 10:45 πμ
Ζαφ, διαφωνώ με το κλείσιμο οποιουδήποτε εντύπου, ως αποτέλεσμα μιας απαγόρευσης, εκτός αν εννοείς να αφεθούν να κλείσουν. Πολλά έντυπα είναι πράγματι έτσι όπως τα λες.
Χρέος μας να τα ξεμπροστιάζουμε όποτε μπορούμε.
dikaiopolis74
28 Δεκεμβρίου, 2011 11:30 πμ
Οι τελικές θέσεις που απαριθμείς είναι ένας οδικός χάρτης για τη διόρθωση σε μεγάλο βαθμό των κακώς κειμένων. Αυτή η δημοσιογραφική μηχανή πολτού, μέσα στην οποία παρεπιδημούν διάφορα και ποικιλόχρωμα δυσώδη φυντάνια, πρέπει να καταγγελθεί και να ακρωτηριαστεί. Φαινόμενα τύπου Κουρή, Γιαννίκου, Ζούγκλας, Μάνιας (που δολοφόνησε ένα δημοκρατικό και προοδευτικό μετερίζι) και πιτσιρίκου, που είδε κάποτε το χόμπι να γίνεται επάγγελμα κι όταν δεν μπόρεσε να το συντηρήσει σαν τέτοιο, για να συντηρείται κι ο ίδιος, άρχισε να προβαίνει σε επιθέσεις κατά πάντων.
Αρκετά! Μέχρι εδώ! Η ελευθεροτυπία (και η Ελευθεροτυπία) είναι πολύ σοβαρές υποθέσεις, για να τις λοιδορούμε και να τις εμπαίζουμε.
Kael'thas
28 Δεκεμβρίου, 2011 11:56 πμ
Τα περισσότερα σχόλια φαίνεται πως είναι έκφραση συμπάθειας ή αντιπάθειας για τον Πιτσιρίκο. Όμως το θέμα της ανάρτησης δεν είναι αυτό, αλλά η σύγκριση που έλαβε χώρα ενός κειμένου του //γράφου με ένα κείμενο του Πιτσιρίκου για την Ελ/πία.
Το άρθρο του Ζενάκου είναι τουλάχιστον άστοχο, γιατί δεν μπορεί να συγκρίνει ένα πολιτικό κείμενο με ένα σατιρικό κείμενο που έχει στόχο το χιούμορ (έστω και το κακό χιούμορ).
Σε τελική ο Πιτσιρίκος δε γράφει επί τούτου πολιτικά και αν θέλει κανείς να τον κριτικάρει, θα τον κριτικάρει για το σύνολο της δουλειάς του, το οποίο είναι κατεξοχήν σατιρικό (σχεδόν σουρεάλ).
Τέλος, θέλοντας να βγάλω και γω την κακία μου θα συμφωνήσω απόλυτα με το 4ο σκέλος της θέσης Γαλαξιάρχη. Πρέπει ορισμένοι «δημοσιογράφοι» που για χρόνια ανακύκλωναν ό,τι ξέρναγε το συστημικό εξουσιογενές ρεπορτάζ να γευτούν τους καρπούς των κόπων τους. Να φάνε μια γερή σφαλιάρα από το καθεστώς που υπηρετούσαν. Το μόνο θλιβερό και άδικο είναι ότι η μπάλα παίρνει και τους άλλους κλάδους.
Nikos
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:44 μμ
Χαιρετώ την παρέα!
Εγώ αυτό που κρατάω από το κείμενο είναι ότι η αλληλεγγύη δεν είναι ελεημοσύνη και κερδίζεται. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο λάθος της αριστεράς, που υποστηρίζει τυφλά τους δημοσίους υπαλλήλους ενώ πολλοί από αυτούς ήταν κομματόσκυλα και ρουσφετόπαιδα.
spiral architect
28 Δεκεμβρίου, 2011 12:56 μμ
…Αυτό είναι και το μεγαλύτερο λάθος της αριστεράς, που υποστηρίζει τυφλά τους δημοσίους υπαλλήλους ενώ πολλοί από αυτούς ήταν κομματόσκυλα και ρουσφετόπαιδα.
Τώρα τι σχέση έχει το τελευταίο? Όλοι στη πυρά? Η αριστερά και τα κομματόσκυλα?
risinggalaxy
28 Δεκεμβρίου, 2011 7:58 μμ
έχεις τόση σχέση με την αλληλεγγύη όσο και η χρυσή αυγή με τα ανθρώπινα δικαιώματα
zaman
28 Δεκεμβρίου, 2011 1:48 μμ
<>
Ετσι,την επόμενη φορά που θα βρεθείτε μπροστά στο βιασμό εργαζόμενου από εργοδότη που δεν δεν αντιστέκεται ή εργαζόμενου που τον πλακώνουν αλλά η χλωμή έως ανύπαρκτη αντίδραση του δε ταιριάζει με τα δικά σας υψηλά στάνταρντ να κατευθυνθείτε άνετοι προς το μπαρ και να παραγγείλετε το ποτό σας.
Δεν ξέρω αν τα πιστεύετε αυτά που λέτε ή περνάτε άσχημη ψυχολογική φάση (όπως πολλοί) αλλά αυτό ρε παίδες το «σου δίνω-αν μου δώσεις» πιο πολύ σα νταραβέρι το κόβωι.Μπορεί βέβαια να πέφτω έξω αλλά το φαντάζεσαι να γίνεσαι μάρτυρας ενός βιασμού και να μη παρεμβαίνεις (αυτό σημαίνει αλληλεγγύη) στη βάση ότι την μη αντίδραση την έχεις εκλάβει ως » αν δεν το γούσταρε κάτι θάκανε».Και δε λέω ότι μπορεί και να γουστάρει οπότε και δεν αντιδρά λέω όμως ότι αν κάτσω και παρατηρώ απλά βρίζοντας ή σε ματάκια θα εξελιχτώ ή σε χαιρέκακο.Χέσε μέσα κέρδος δηλαδή.
Θέλω να πω ότι το ζήτημα έχει πολλές πλευρές και μάλλον συμφέρει να βγάζουμε από μέσα μας το μικρό πάγκαλο.
Αυτα τα ολίγα και με πόνο ψυχής επειδή κάτι παθαίνω με τη λέξη κέρδο,ς αλλά και με άλλα από το κειμενο του Γαλαξιάρχη. Η κόντρα του με πιτσιρικάδες λάιφ στάιλ ποσώς μενδιαφέρει
Spin
28 Δεκεμβρίου, 2011 2:10 μμ
zaman αν βιάσει κανείς τον Λαμπρόπουλο να με φωνάξετε να μοιράζω πασατέμπους 😛
Θα έπρεπε να δείχνουμε αλληλεγγύη σε όσους δημοσιογράφους ( και δεν είναι λίγοι) έστησαν τα τρομοπανηγύρια καταδικάζοντας ανθρώπους? Θα επρεπε να δείχνουμε αλληλεγγύη σε αυτούς που λοιδωρούσαν οποιαδήποτε εργατική διεκδίκηση ή κινητοποίηση?
zaman
28 Δεκεμβρίου, 2011 2:37 μμ
θα συμπαραστεκόμουνα (γενικά) εφόσον μου το ζητούσαν ακόμα και σε ρουφιάνους με δελτίο παραχής, ΑΝ χρειαζόταν,δηλαδή αν οι συνθήκες το απαιτούσαν. Φυσικά εξαιρούνται οι εργοδότες.Συμπαράσταση δε σημαίνει απαραίτητα και δεολογική ταύτιση ούτε και έχει αναγκαστικά μόνιμο χαραχτήρα.Πάντως γενικά νομίζω ότι πίσω από κάθε στερεότυπο κρύβεται και μια αδυναμία, μια αντίφαση που δεν αναδεικνύεται ώστε να ξεπεραστεί
Rap
28 Δεκεμβρίου, 2011 7:10 μμ
Γενικά στο μπούτσο μας η άποψη του Πιτσιρίκου και του κάθε πιτσιρίκου.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγινε τέτοιος κακός χαμός για έναν μπλόγκερ που έχει δηλώσει ξεκάθαρα (χωρίς φυσικά να χρειάζεται, δεδομένου ότι είναι μπλόγκερ), ότι γράφει την αποψάρα του και μονάχα αυτή. Και σ’ όποιον αρέσει.
@Γαλαξιάρχη
Μήπως τελικά όλοι όσοι κράξανε τον Πιτσιρίκο είναι οι ίδιοι που δίνουν βαρύτητα (και δημοσιότητα) στην άποψή του?
Μήπως τα 30Κ views του εν λόγω, βαράνε καμπανάκια φθόνου και συμπλεγμάτων?
Επαναλλαμβάνω ότι στο μπούτσο μας αν έκλασε στραβά ο Πιτσιρίκος. Το ζήτημα είναι ότι στο παρόν άρθρο φαίνεται μια εμπάθεια ή προσπάθεια δημιουργίας πλαστών εντυπώσεων απ’ τον αγαπητό κατά τα άλλα Zaphod και εξηγούμαι:
Γαλαξιάρχη, γράφεις
«Σε σημερινό του άρθρο ο Αυγουστίνος Ζενάκος θέλησε να υπερασπιστεί τη θέση του Πιτσιρίκου…»
Ενώ ο Ζενάκος ξεκάθαρα δηλώνει πως ΔΙΑΦΩΝΕΙ με τη θέση του Πιτσιρίκου και μάλιστα αναλύει σε 2 παραγράφους για ποιούς λόγους διαφωνεί τελειώνοντας με τη φράση «Πρόκειται, λοιπόν, κατά τη γνώμη μου, για ένα από τα πιο ατυχή κείμενα ενός εξαιρετικού ιστολογίου.»
Θεωρώ πως η ανακίνηση του ζητήματος ξανά και ξανά, οι αναφορές στο Unfollow και το υστερόγραφο δηλώνουν κάποιου είδους εμπάθεια ή φθόνο.
Αν έχετε προσωπικά ή συναδελφικά ζητήματα, πάτε για μια μπύρα να τα λύσετε.
Τέτοιοι δημόσιοι ανταγωνισμοί και λογικές του «δε σηκώνω μύγα στο σπαθί μου ή τίποτα δε μένει αναπάντητο» είναι άκαιρες και ανώριμες και μόνο κακό κάνουν.
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
28 Δεκεμβρίου, 2011 7:25 μμ
Πρώτα από όλα ξεκαθάρισα ότι απαντώ επειδή χρησιμοποιήθηκε -με άκυρο τρόπο- η άποψή μου από προηγούμενη δημοσιευσή μου. Το επισημαίνω στην αρχή του κειμένου, ώστε να μην αναγκαστεί οποιοσδήποτε δεν γουστάρει διαλόγους σοσιαλμιντιακούς να προχωρήσει παρακάτω. Με τον Αυγουστίνο είχαμε διάλογο και πάνω σε εκείνη τη δημοσίευση.
Από εκεί και πέρα, ωραίος ο ατέρμων βρόχος:
– Ο Χ κάνει λάθος
– Το λες γιατί ζηλεύεις τη δημοφιλία του Χ
– Σχολιάζω την άποψη.
– Ναι αλλά το λες γιατί ζηλεύεις τη δημοφιλία του Χ
– Δεν θεωρώ ότι η επισκεψιμότητα προσδίδει εγκυρότητα. Καθένας κρίνεται…
– Ναι αλλά το λες γιατί ζηλεύεις τη δημοφιλία.του Χ
κ.ο.κ.
Σε ό,τι αφορά το Unfollow είμαι αναγνώστης και σκοπεύω να συνεχίσω να είμαι. Θέλω να πετύχει (το έγραψα στην αρχή και το τέλος του κειμένου) και γι’ αυτό επισημαίνω ένα φάουλ που θεωρώ ότι έγινε από τη συντακτική του ομάδα. Ίσως και να κάνω λάθος. Μακάρι να κάνω λάθος.
Υ.Γ. Ουδείς αναγκάζει κανέναν ούτε να μπει, ούτε να διαβάσει τον //γράφο. Κατά συνέπεια δεν κατανοώ το επιχείρημα «μην τα λες εδώ, τράβα στο καφενείο να τα πεις».
risinggalaxy
28 Δεκεμβρίου, 2011 7:54 μμ
ζήτω το unfollow ο πιτσιρίκος και η νέα αριστερά της ελληνικής κρίσης.
για διακυβέρνηση κανείς; σβόινγκ..!
Rap
28 Δεκεμβρίου, 2011 8:06 μμ
Απαντώ από το τέλος:
Το επιχείρημα είναι «μή τα λες καθόλου» όχι «μη τα λες εδώ». Και αυτό γιατί δεν υπάρχει καμμία ουσία στο εν λόγω ζήτημα. Άλλη κουβέντα η αλληλεγγύη ή όχι στους δημοσιογράφους (ζήτημα το οποίο έχεις πολλάκις και ορθά αναλύσει), και άλλη κουβέντα ο σχολιασμός της άποψης του κάθε πιτσιρίκου.
Το Unfollow πρέπει να πετύχει και πρέπει όλοι να το στηρίξουμε ως το πρώτο ευρείας κυκλοφορίας ανεξάρτητο έντυπο δημοσιογραφικό εγχείρημα. Και να το στηρίξουμε στην πράξη.
Ενώ ο Ζενάκος ξεκαθαρίζει ότι δεν τοποθετείται ως Unfollow και δε τοποθετείται επειδή ο Πιτσιρίκος συμμετέχει στο Unfollow γράφοντας αυτό:
«Υπάρχει μια άλλη παγίδα, ωστόσο, στην οποία δεν θα πέσω. Το κείμενο δεν θα το υπερασπιστώ ούτε θα δώσω τροφή σε όσους περιμένουν ότι θα το κάνω επειδή συμμετέχω με τον συγγραφέα του στη συντακτική ομάδα του UNFOLLOW.»
Εσύ επιμένεις στην αρχή του άρθρου σου να λες: «Ακόμη κι έτσι όμως δεν θα έγραφα κάτι, αν δεν εμπλεκόταν, όπως φαίνεται ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΩΣ, το νεοσύστατο περιοδικό Unfollow με το ανάξιο λόγου αυτό ζήτημα.» (η υπογράμμιση δικιά μου)
Διαπιστώνω λοιπόν ότι εσύ εμπλέκεις το Unfollow ΕΠΙΣΗΜΩΣ, ενώ το ίδιο δεν εμπλέκεται ως Unfollow.
Όσο για τη λούπα σύμφωνώ. Όσο την τροφοδοτούμε τόσο συνεχίζει να υπάρχει.
Η ΕΠΙΣΗΜΗ θέση του Unfollow αναφέρεται στο άρθρο της Αλεβυζοπούλου και είναι η εξής:
«Την καθημερινή και εβδομαδιαία ειδησεογραφία ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουν να την παρέχουν δημοσιογράφοι όπως της Ελευθεροτυπίας, προς τους οποίους όλη η ομάδα του UNFOLLOW, αισθάνεται αλληλέγγυα»
————
Επομένως ας μη διυλίζουμε τον κώνωπα.
Έχεις φυσικά κάθε δικαίωμα να υπερασπίζεσαι τα κείμενά σου εδώ και στο δικό σου μαγαζί, αλλά επέτρεψέ μου να θεωρώ πως το κάνεις με τη λογική που έγραψα και πιο πάνω “δε σηκώνω μύγα στο σπαθί μου ή τίποτα δε μένει αναπάντητο”.
Αλλά υπάρχει πραγματικός λόγος? Είναι τόσο σημαντικό το ζήτημα?
Θα κλείσω κουοτάροντας ξανά την Αλεβυζοπούλου η οποία λέει:
«Οι πραγματικοί εχθροί όμως είναι πιο κοντά μας από αυτόν που όπως γράφτηκε «κρύβεται πίσω από ένα blog». Με αυτούς τι κάνουμε; Και ρωτώ γιατί οσάκις κληθήκαμε να κάνουμε στ’ αλήθεια κάτι, μαζευτήκαμε μισή ντουζίνα αλληλέγγυοι. Με το κείμενο του πιτσιρίκου μας πήρε ο πόνος; Στην πράξη τι κάνουμε; Η πρόταση ποια είναι; Μας πονάει η διαπίστωση ότι η αγορά στερεύει, ότι ακόμα και οι αξιόλογοι και έντιμοι συνάδελφοί μας δεν θα βρουν δουλειά. Επαναλαμβάνω όμως: η πρόταση ποια είναι;»
ΥΓ Γενικά χωρίς παρεξήγηση οι απόψεις που γράφω.
pasokoi kai neodhmokrates gamhmenoi
28 Δεκεμβρίου, 2011 8:09 μμ
o pitsirikos einai ena blog poly kalo.
twra kapoies fores sigoura panw se ena thema diafwnei o enas panw se allo thema diafwnei ens allos…..to thema einai oti kai xioumor diathetei kai ta leei xyma….
epishs ena allo thema einai oti apo blog kai epanastash tou internet kala ta pame…sto dromo omws poiow tha vgalei to kosmo???h GSEE??
spiral architect
29 Δεκεμβρίου, 2011 2:33 μμ
Ρίξτε μια ματιά στην απάντηση: Σώστε τους δημοσιογράφους!
(έχει ράμματα για γούνες …)
xtremyst
29 Δεκεμβρίου, 2011 3:11 μμ
αναρωτιέμαι… ο πιτσιρίκος λέει και για άλλους απολυμένους «ας πρόσεχαν» και «είναι άξιοι της μοίρας τους και της απροθυμίας τους να πάρουν την τύχη τους στα χέρια τους» ή μόνο οι εργαζόμενοι της ελευθεροτυπίας εχουν αυτή την τιμή; (http://tinyurl.com/d4vdzsd)
Το αστείο με το τελευταίο κείμενο του πιτσιρίκου είναι οτι εγκαλεί τους άλλους για κάτι που έκανε ο ίδιος. Τους κατηγορεί για τσουβάλιασμα όλων των δημοσιογραφων ανεξαιρέτως, των μεγαλοδημοσιογραφων με τα πληρωμένα αρθρα και των χαμηλόμισθων δημοσιογραφων…. Καλό θα είναι να θυμηθεί οτι δεν απευθύνεται σε χρυσόψαρα…
Επίσης καλό θα είναι να μάθει να δέχεται την κριτική των αναγνωστών του γιατι με ειρωνίες του τύπου «Χτες πήγα Μέγαρο, ταβέρνα, club, μπουζούκια, after, σήμερα βόλταρα μέχρι τώρα, και βλέπω 100άδες mention.Εύχομαι σε κάποιους να βρουν παρέα.» απλά γελοιοποιείται και «Χωμενί-ζει»…
Xanadu
29 Δεκεμβρίου, 2011 6:44 μμ
παντως αυτο το πραγμα με την συλλογικη ευθυνη (το περιφημο «»τσουβαλιασμα) που εχει γινει σημαια ειναι παρα πολυ κουραστικο……
δεν εχω διαβασει ουτε αραδα απο το κειμενο του πιτσιρικου τον οποιο αλλωστε και ποτε δε διαβαζα καθοτι ποτε δεν εγραφε κατι το ιδιαιτερο
απλα σχολιαζω με αφορμη αυτο που εγραψες
δε γινεται καθε μα καθε φορα που γραφει οποιοσδηποτε ανθρωπος κατι που του ηρθε στο μυαλο, να συμπληρωνει ενα καταλογο με τα ονοματα αυτων που εξαιρουνται απο τα οσα γραφει
επισης παρατηρω οτι ερχεται ως απαντηση οταν καποιος δεν απανταει επι των οσων γραφει αυτος στον οποιο καταλογιζεται το περιφημο τσουβαλιασμα
το οποιο ειναι και σημαια, κυριως της αριστερας, οσον αφορα την εργατικη ταξη
απαγορευεται η οποιαδηποτε κριτικη
xtremyst
30 Δεκεμβρίου, 2011 10:14 πμ
νομίζω πως στο πρώτο του κείμενο ο zaphod πάντως εκανε εναν πολύ ξεκάθαρο διαχωρισμό πάντως που εμενα προσωπικά μου φανηκε πολύ σωστός…
Περα απο το αμιγώς πολιτικό κομματι περι αλληλεγγύης, σαφεστατα και δεν εχω την ίδια σταση απέναντι στον Πρετεντερη και τον δημοσιογραφο που κανει τα «μικρά» ρεπορταζ στο δρόμο, σαφεστατα και διαχωρίζω τον μεγαλοδημοσιογραφο που είναι σε ανοιχτη γραμμη με τον υπουργό και τον εργαζόμενο στο σταθμό ή την εφημερίδα που μπορεί σε τελική ανάλυση να είναι απλά ενας ακόμη κακοπληρωμένος μακετίστας, γραμματεας, οπερατερ, φωτορεπορτερ, καθαρίστρια, μπουμαν που παλευει να τα φερει βόλτα. Δεν μπορω λοιπόν να ειρωνευομαι ετσι το σύνολο των εργαζομένων της ελευθεροτυπίας, ούτε να ευχομαι στους εργαζόμενους του ΣΚΑΙ καλό ψόφο γενικά και αόριστα….
Το να λέει λοιπόν κάποιος, ο ΣΚΑΙ είναι καναλι που προωθεί την κυβερνητική φιλο-ΔΝΤ γραμμη αρα όποιος δουλεύει εκεί είναι οργανο του συστήματος, τα ίδια σκατα είναι ο οπερατερ ή ο τεχνικός, τα ίδια σκατα είναι και ο Μπάμπης…. ναι αυτό ας πούμε είναι τσουβαλιασμα
Xanadu
30 Δεκεμβρίου, 2011 11:16 πμ
καταρχην δεν απαντας επι της ουσιας σε αυτο που σου λεω
το προτεινεις; να γραφουμε λιστα με τα ονοματα των εξαιρουμενων ή να μη στεκομαστε καθολου κριτικα;
επιπλεον, γενικοτερα επιχειρηματα του τυπου ειναι εργαζομενος, κακοπληρωμενος, μεροκαματιαρης, οικογενειαρχης κτλ δε μου λενε απολυτως τιποτα και μου φαινονται και εντελως λαϊκιστικα
μου θυμιζουν εντονα επιχειρηματα του τυπου «το ιδιο ειναι το αφεντικο που με δυσκολια τα βγαζει περα και το ιδιο ο μπομπολας;» «το ιδιο ειναι το αριστερο αφεντικο με το δεξιο αφεντικο;» (λες και η εκμεταλλευση εχει χρωμα)
η προπαγανδα των δημοσιογραφων και η επικρατηση τους στη συνειδηση των ανθρωπων ως θεσμος διαμεσολαβησης, ειναι τοσο μεγαλη που αυτοματα αναδεικνυονται πολυ εντονα αντανακλαστικα αλληλεγγυης (και αντιστοιχη δημοσιοποιηση η οποια για αλλους απολυμενους δεν ειναι του ιδιου μεγεθους – αλλα οποιος εχει το μαχαιρι εχει και το πεπονι) με το που παιχτει σκηνικο σε καποιο απο τα κυριαρχα μμε…… ειναι η ιδιαιτερη αγαπη που τρεφουμε για καποιο αγνωστο λογω για την συγκεκριμενη επαγγελματικη κατηγορια, ασχετα με το αν ειναι ο ενας απο τους δυο βασικους μηχανισμους του κρατους και των αφεντικων οσον αφορα την θωρακιση τους και τη διαιωνιση της εξουσιας τους
ο «μεροκαματιαρης» μπλοκακιας που του «εβαλε το αφεντικο το πιστολι στον κροταφο» και προπαγανδιζε συστηματικα θεσεις του καθεστωτος, που εγραφε περι κακων τρομοκρατων, περι κουκουλοφορων που βαλλονται εναντιον της κοινωνικης ειρηνης, περι παραφρονων αναρχικων, περι ανηθικων απεργων το μονο που θα εισπραξει απο μενα ειναι τα αρχιδια μου και οχι η αλληλεγγυη μου σε τυχον απολυση του
αν εσυ θελεις και δεν αντιμετωπιζεις συνειδησιακο προβλημα, μπορεις να δειξεις αλληλεγγυη σε αυτον που ειναι ο βασικος υπαιτιος για την απολυση του, για την κοινωνικη εξαθλιωση και για την καταπιεση που υφισταμεθα
Xanadu
30 Δεκεμβρίου, 2011 11:28 πμ
και για να συμπληρωσω, δεν θεωρω οτι υπαρχει η παναγια εργατικη ταξη
προσωπικα, γλειφτοκωλης της αλλοτριωμενης εργατικης ταξης δε θα γινω (ποσο μαλλον να γινω επειδη με την κριτικη σταση θιγονται τα αυτια των μικροαστων )
ουτως ή αλλως κομμα δεν ειμαι να κυνηγαω τα ψηφαλακια μου, ουτε μεσσιας να σωσω τον κοσμο
οι ανθρωποι θα πρεπει να τοποθετουν τον εαυτο τους προ των ευθυνων τους, και αν θιγονται απο τη διαπιστωση της αλλοτριωσης τους και της αδρανειας τους ειναι δικο τους προβλημα να λυσουν
το οτι τοποθετεις εαυτον στο κομματι εκεινο που ας πουμε ειναι πιο ριζοσπαστικο, αυτο απο μονο του δε σε θεσμοθετει μεσσια ή δε σε καθιστα υποχρεο να αφυπνισεις τις συνειδησεις και ετσι και δεν καταφερεις να το κανεις (πραγμα που συμβαινει αλλωστε εδω και παρα πολλα χρονια) εισαι και υπολογος και θα πρεπει να σκυψεις ταπεινα το κεφαλι και κουβεντα να μην πεις για το «μεροκαματιαρη οικογενειαρχη» που το μονο που θελει απο σενα ειναι να τον βγαλεις απο το καταναλωτικο του αδιεξοδο
ουτε εισαι υποχρεωμενος να κανεις εκπτωσεις στον πολιτικο σου λογο(οπως εκανε συβληδην τμημα της αριστερας στο εγχειρημα των πλατειων) για να χαιρονται οι ανθρωποι
στην τελικη ολες οι λογικες του τυπου «μην τολμησεις και πεις τιποτα για την εργατικη ταξη θα πας στην κολαση – εσυ φταις για ολα» βρωμαει απο πανω μεχρι κατω λογικη της αναθεσης
και δυστυχως πολλα τμηματα της αριστερας την προαγουν… αλλα ειπαμε: θεος ο λενιν
xtremyst
30 Δεκεμβρίου, 2011 8:45 μμ
xanadu αν διαβαζες το αρχικό κείμενο του πιστιρίκου θα έβλεπες οτι βγαζει μια χαιρέκακη ικανοποίηση για το κλείσιμο της ελευθεροτυπίας που πιθανόν να οφείλεται σε δικά τους προηγούμενα. Δεν περίμενα να φτιαξει λίστα αλλα να θυμηθεί οτι εκτός απο «δημοσιογραφους που παίρναν 15.000 ευρω για να το παίζουν αριστεροί», βρεθηκαν και πολλοί αλλοι στο δρόμο και θεωρώ οτι το να γραφεις ενα γενικό «ας προσεχατε, να παιρνατε τη ζωή στα χερια σας» είναι μάλλον τραγικό. Σε τελική ανάλυση γιατι να μην πούμε το ίδιο και για καθε άλλο κλάδο που εχει απολύσεις αφου παντού υπάρχουν εξουσιομανείς προισταμενοι, γλειφτρόνια, καριερίστες και αστοί με καταναλωτική εξάρτηση…
Προσωπικά αδυνατώ να τσουβαλιάσω όλους τους δημοσιογραφους, δεν μπορώ να πώ πχ οτι ο Πετρος Παπακωνσταντίνου ή ενας δημοσιογραφοες του Ριζοσπαστη και της ροσινάντε ειναι το ίδιο με τον Παπαχελά ή τον Μπάμπη. Επίσης οι εργαζόμενοι σε μια εφημερίδα είναι πολύ περισσότεροι απο αυτούς που φαίνονται στις κεντρικές στηλες να ποζαρουν σκεπτικοί με μια mont blanc στο χέρι.
Οχι δεν ταυτίζω δημοσιογραφους με μπάτσους, στο τέλος θα καταληξουμε οτι σε μια αλλη κοινωνία δεν θα υπάρχουν δημοσιογραφοι, εφημερίδες, νεα κλπ γιατι είναι ολα οργανα του σατανα… εεε… του καπιταλισμού…
Σε οτι αφορα στους χωρους εργασίας… την αλληλεγγύη μου τη δείχνω στους εργαζόμενους που με ταξική συνειδηση παλεύουν για θεματα που μας αφορούν όλους και στεκονται στη ζωή τους με αξιοπρέπεια. Συμφωνω απόλυτα με τον Ζαφοντ οτι η αλληλεγγύη δεν χαρίζεται με αυτοματισμούς, αλλα απο την άλλη δεν αποκλείεται λόγω δημοσιογραφικής ιδιότητας και μόνο..
Xanadu
30 Δεκεμβρίου, 2011 10:06 μμ
καλα εγω ταυτιζω τους δημοσιογραφους με τους μπατσους, και λυπαμαι αλλα δεν μπορω να γραφω λιστα με τα ονοματα οσων εξαιρω
ΥΓ δε με ενδιαφερει το τι λεει ο πιτσιρικος ή η καθε μπλογκ-περσονα και νομιζω οτι αυτες οι διαμαχες ειναι παντελως αδιαφορες και στη τελικη νομιζω οτι δεν αφορουν και κανεναν
LAGARTSAS-A
29 Δεκεμβρίου, 2011 9:25 μμ
Πολυς ντόρος εγινε στο ινερνετι για τους δημοσιογραφους, τωρα που αρχισαν να κλεινουν τα γκεμπελικα μαγαζακια προπαγανδας, ετεροκαθορισμου, αλλοτριωσης και γενικοτερης εγκεφαλικης μπουγαδας, ειτε είναι αυτά εφημεριδες ειτε καναλια των αφεντικων.
Οι γλειψοκωληδες “μεγαλο”δημοσιογραφοι, αυτοι οι μπατσοι με τις γραφιδες, εχουν στειλει κοσμο και κοσμακι στα σιδερα και στον αγυριστο, όπως εχουν και μεγαλη ευθυνη για το σημερινο καταντημα των ανθρωπων και πρεπει να πληρωσουν. Ο δε συρφετος των “μικρο”δημοσιογραφων αυτό το σμαρι γυρω από τους “μεγαλους” ενώ θαπρεπε να τους παρουν τα κεφαλια για τα πεπραγμενα τους, αφου και για αυτους ανοιγαν το λακκο, τους λιβανιζαν γιατι θεωρουσανε ότι θα γινουν και αυτοι χαλιφηδες στη θεση του χαλιφη. Να τα ακουτε αυτά καποιοι εδώ μεσα που χαριεντιζεστε με τη δημοσιογραφια. 😉
Οριστε, τωρα τους δινεται η μεγαλη ευκαιρια να παρουν τα πραγματα στα χερια τους,(αλλά πουουου!!!) όχι για να γινουν μια από τα ιδια, μα για να προσφερουν πραγματικη ενημερωση στο ποπολο. Ετσι μπορουν ναχουν την αλληλεγγυη μας και τη στηριξη μας στο δυσκολο αυτό εργο, που είναι η χιλιοσκοτωμενη ενημερωση.
Δεν ξερω ποιος είναι ο πιτσιρικος ουτε και με ενδιαφερει. Παντως μια χαρα τα ψελνει στα μεγαλοκαθοικια που εχουν κανει τοση ζημια.
Εξαιρετικο το σημερινο του κειμενο, αν και του λειπει η σπιρταδα που εχουν αλλα του κειμενα.
Να μη ξεχνα όμως, πως μια δρασκελια είναι να γινεις πρετεντερης στη θεση του πρετεντερη, για να μην πω οσο απεχει το μουνι από την κωλοτρυπιδα.
http://pitsirikos.net/2011/12/%CF%83%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82/
Λεοπόλδος Στοτς
30 Δεκεμβρίου, 2011 11:33 πμ
Ρε μάγκες. Τόσες μέρες η συζήτηση με τους δημοσιογράφους μου έχει δημιουργήσει μια απορία και θέλω να την ποστάρω εδώ μήπως μπορεί να μου την απαντήσει κάποιος.
Οι μπάτσοι είναι τελικά παιδιά των εργατών;
Spin
30 Δεκεμβρίου, 2011 11:46 πμ
είναι παιδιά ολωνώνε μας λεοπόλδε.
Λεοπόλδος Στοτς
30 Δεκεμβρίου, 2011 11:49 πμ
Φχαριστώ ρε σπίν γιατί είχα μπερδευτεί τώρα που οι δημοσιογράφοι δεν είναι πια αλήτες και ρουφιάνοι…
Λεοπόλδος Στοτς
30 Δεκεμβρίου, 2011 11:51 πμ
Προτείνω δύο νέα συνθήματα:
Αλήτες, ρουφιάνοι, μεγαλοδημοσιογράφοι
και
Αδέλφια μου, αλήτες, δημοσιογράφοι
LAGARTSAS-A
30 Δεκεμβρίου, 2011 12:42 μμ
μη μου κακολογεις τους δημοσιογραφοι.
μπατσοι, δημοσιογραφοι, εργατες, εργαζομενοι αδελφια μας. 😉
ακου αλητες, ρουφιανοι. που ζουμε ορε που ζουμε;!
για το καλο μας, ολοι ταξικοι μας συντροφοι.
LAGARTSAS-A
30 Δεκεμβρίου, 2011 12:32 μμ
χαχαχα
τι;! παιδια των εργατων;!
ειναι οι ιδιοι αξιοι εργατες στους ξυλοδαρμους, τους ψεκασμους, στα μπαγλαρωματα και στην προστασια μας. λιγο τωχεις!
για αυτο τους πρεπει η αλληλεγγυη μας στο δυσκολο εργο που επιτελουν.
μπατσοι, εργατες, αδερφια μας. 🙂
eddie
2 Ιανουαρίου, 2012 2:20 πμ
αυτοί που θεωρούν τους δημοσιογράφους ίδιους με τους μπάτσους, παρακαλούνται να το πούν και στα παιδιά της κατάληψης ΕΣΗΕΑ, να χαρούν οι σύντροφοι με τέτοιους «αλληλέγγυους» συντροφους που έχουν…
LAGARTSAS-A
2 Ιανουαρίου, 2012 10:35 πμ
Οι γκεμπελισκοι των ΜΜΕ που δεν είναι βεβαια το συνολο των δημοσιογραφων, μα η κύρια συνιστωσα τους είναι κατι χειροτερο από τους μπατσους.
Ο τυπος και τα καναλια εχουν αναλαβει εργολαβικα και συστηματικα τον ελεγχο της σκεψης, του ετεροκαθορισμου, της αλλοτριωσης και της εγκεφαλικης μπουγαδας του ποπολου (και δεν είναι τα μόνα). Δεν θεωρουνται τυχαια ως ενας από τους βασικους πυλωνες συντηρησης του καθεστωτος.
Τωρα αν αφηνουν να ακουγονται καποιες “ελευθερες” φωνες, αυτό γινεται προσχηματικα για το αλοθι της δημοκρατικοτητας τους, στο βαθμο βεβαια που δε θιγονται οι σχεδιασμοι τους.
Οι αριστερουληδες εχουν χασει το μπουσουλα και αδυνατουν να κατανοησουν ακομα και τα απλα.
Xanadu
2 Ιανουαρίου, 2012 11:16 πμ
απαγορευεται να πεις το οτιδηποτε για τους δημοσιογραφους γιατι καποιοι ειναι wannabe δημοσιογραφοι οποτε δεν μπορουν να κατηγορησουν την ενδεχομενη μελλοντικη τους επαγγελματικη καστα, καταλαβες;
επισης συμβαινει το γνωστο και κλασικο, οτι δεν μιλαμε «ασχημα» για την παναγια εργατικη ταξη γιατι αν ενοχλησουμε τα αυτακια της μπορει να χασουμε τα ψηφαλακια που ελπιζουμε να παρουμε
Xanadu
2 Ιανουαρίου, 2012 11:21 πμ
παντως τα αυτοματα αντανακλαστικα υπερασπισης αυτου του μηχανισμου προπαγανδισης των αφεντικων, ειναι εντυπωσιακα
και καθιστασαι και υπολογος αν τολμησεις και πεις κουβεντα για τους αγιους «λειτουργους» δημοσιογραφους και δεν κουβαλας εναν παπυρο με τα ονοματα αυτων που εξαιρουνται
ετσι θα κανουμε απο εδω και περα: γραφεις ενα σχολιο και απο κατω λιστα με ονοματα γιατι αλλιως εισαι φασιστας (γνωστη καραμελα ελλειψη επιχειρηματων – προσωπικη επιθεση με κατι hot ετσι ωστε να βουλωσουμε το στομα του αλλου)
Xanadu
2 Ιανουαρίου, 2012 11:14 πμ
εσυ στασου αλληλεγγυος σε αυτον που αποτελει το βασικοτερο μηχανισμο διαμεσολαβησης της εξουσιας και που ευθυνεται κατα κορον για το οτι ζεις μεσα στα σκατα
δειξε αλληλεγγυη σε αυτον που σε αποκαλει αποβλητο το οποιο βαλλεται εναντιον της κοινωνιας….
και εμεις πειναμε αλλα πρεζεμποροι δε γιναμε
alexantro trollientes
2 Ιανουαρίου, 2012 1:08 μμ
οκ
θα παω να τους το πω
Αντινεοταξίτης Ταρίφας
2 Ιανουαρίου, 2012 12:10 μμ
Σκατά σε όλους τους δημοσιογράφους και σε όλους τους πολιτικούς.
oldboy99
2 Ιανουαρίου, 2012 12:25 μμ
Αγαπώ τους δημοσιογράφους που ΔΕΝ δημοσιογραφούν επαγγελματικά…κι όμως βαθυστόχαστο είναι!
Spin
2 Ιανουαρίου, 2012 12:25 μμ
Ντάξει ρε συ ταρίφα είσαι ισοπεδωτικος τώρα !!!
oldboy99
2 Ιανουαρίου, 2012 12:26 μμ
…μα το παραδέχεται, Ταρίφας είναι το nickname του!
Spin
2 Ιανουαρίου, 2012 1:11 μμ
ε ναι για αυτό το έβαλα. Για να δείξω ότι θέλει προσοχή να μην γινόμαστε ταρίφες 😛
Ioanna
4 Ιανουαρίου, 2012 5:16 μμ
Ρε παιδιά έχετε χαθεί μέσα σε λαβυρίνθους, αυτήν την εντύπωση μου δίνετε. Αλλά άσχετα μ΄αυτό μια ερώτηση..Ο πιτσιρίκος είναι επαγγελματίας δημοσιογράφος που εργάζεται σε εφημερίδες ή άλλα μέσα ? ΝΑΙ η ΟΧΙ, Ας μου απαντήσει όποιος ξέρει. Γιατί εγω δεν είμαι δημοσιογράφος και έχω αυτήν την απορία.
lascapigliata
4 Ιανουαρίου, 2012 7:50 μμ
Όχι ο πιτσιρίκος είναι blogger. Μόλις πρόσφατα βγάλανε το Unfollow, σαν ανεξάρτητη έκδοση, μαζί με Βαξεβάνη, Βατικιώτη, και άλλους, οπότε συστήνεται και αυτός (αυτοσαρκαστικά) σαν εκδότης.
Spin
4 Ιανουαρίου, 2012 7:52 μμ
δεν έγραφε κάποτε και στην ελευθεροτυπία?
lascapigliata
4 Ιανουαρίου, 2012 9:16 μμ
Στο ΣΚΑΪ είχε εκπομπή ραδιοφωνική. Στο επίμαχο άρθρο του λέει ο ίδιος ότι ουδέποτε επιδίωξε να έχει συνεργασία με την ελευθεροτυπία.
DrAluca
4 Ιανουαρίου, 2012 10:50 μμ
Νομιζω και ο ιδιος το εχει πει οτι τον διωξανε απο την Ελευθεροτυπια..
Χαμογελατε…