του Ιουλιανού (από ιδέα της Γιάνκας)
«Η περιοχή είναι περιοχή οξύτατων ανταγωνισμών γύρω από το πετρέλαιο, φυσικό αέριο κ.λπ. και ξέρετε τι σημασία έχουν αυτά για την καπιταλιστική ανάπτυξη, γενικότερα για την ανάπτυξη. Εάν η Ευρώπη χωριστεί σε δύο πόλους, τον γερμανικό και τον γαλλικό, υπάρχει κατάσταση στη Μέση Ανατολή όπου γίνεται… Είναι Ανατολική Μεσόγειος, Μέση Ανατολή και Εύξεινος. Αυτή η περιοχή φιλοξενεί σήμερα συμφωνίες για 15 τουλάχιστον διαφορετικούς αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου. Σε άλλες ηγούνται οι ΗΠΑ, σε άλλες η Ρωσία, ενδιαφέρεται η Γερμανία, ενδιαφέρεται η Γαλλία…
Επομένως, είτε θα έχουν μια έμμεση σύγκρουση μεταξύ τους οι περιφερειακές δυνάμεις, είτε άμεση σύγκρουση. Σε ποιο άξονα θα είναι η Ελλάδα δεν ξέρω, αν θα είναι στο γερμανικό, στο γαλλικό. Θα εμπλακούμε είτε σαν επιτιθεμένη δύναμη, με πολύ άσχημες συνέπειες ή και σαν χώρα θέατρο πολέμου. Δεν μπορώ να ξέρω ακριβώς, με ποιο άξονα θα είναι η Ελλάδα, άξονα ιμπεριαλιστικό, δεν μπορούμε να προβλέψουμε ως Κόμμα. Η περιοχή πάντως μυρίζει μπαρούτι.»
Αλέκα Παπαρήγα (απάντηση σε ερώτημα του Χατζηνικολάου στις 18-Νοεμβριου 2011)
Μετά την Ευρωπαϊκή και Αμερικανική επέμβαση στη Λιβύη, για την μοιρασιά του ενεργειακού πλούτου αυτής της χώρας, επέμβαση που σχετίζεται με τις γενικότερες αναδιατάξεις στην περιοχή, που με την σειρά τους συνδέονται και με το ιμπεριαλιστικό σχέδιο για τη «Νέα Μέση Ανατολή», με τις αλλαγές που γίνονται στη Βόρεια Αφρική , στο προσκήνιο ήρθαν από την μια οι απειλές της δύσης στις πετρελαιοπαραγωγούς χώρες, Συρία και Ιράν, και από την άλλη οι απειλές τις Τουρκία στο Ισραήλ.
Απειλές που σχετίζονται με την ύπαρξη πετρελαίου και φυσικού αερίου στην λεκάνη της ανατολικής Μεσογείου.
Ακόμα όμως και υποθετική να είναι η ανεύρεση κοιτάσματος ,είναι δυνατό αυτή η μικρή υπόνοια, να προκαλέσει πραγματική θύελλα ανάμεσα στα πολυεθνικά μονοπώλια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα υποθετικά πετρέλαια του Αιγαίου που προκαλούν, μεταξύ Ελλάδας –Τουρκίας προβλήματα υφαλοκρηπίδας, οροθέτησης δηλαδή υποθαλάσσιων εκτάσεων, ΑΟΖ, τα οποία αποτελούν έτσι κι αλλιώς παγκόσμια προβλήματα και διεθνή διαμάχη μια και ουσιαστικά δεν υπάρχει καμία ξεκάθαρη διεθνής συμφωνία.
Κάτω από τέτοιες συνθήκες το Ελληνοτουρκικό «πρόβλημα» του Αιγαίου από ειδικό γίνεται γενικό πρόβλημα και εντάσσεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες τάσης της σημερινής παγκοσμιοποιημένης καπιταλιστικά πραγματικότητας.
Μια άλλη παράμετρος ίσως είναι και το καθεστώς που διέπει τα Στενά των Δαρδανελίων. Και αυτό γιατί εκεί ενώνονται αφενός ο δρόμος της ξηράς που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ Βαλκανίων και Ασίας και αφετέρου τα στενά αποτελούν την μόνη δυνατή επικοινωνία του Ευξείνου πόντου άρα και της Ρωσίας με την μεσόγειο θάλασσα.
Τι αποτέλεσμα θα έχει μια υποθετική απόφαση της Τουρκίας, να κλείσει τα Στενά;
Υπάρχει όμως και ένα άλλο ερώτημα: Όλα τα παραπάνω και υπό το πρίσμα της βαριάς καπιταλιστικής κρίσης, όπου ο ανταγωνισμός στις θάλασσες πήρε μεγάλες διαστάσεις, σε συνδυασμό με τις απειλές εκατέρωθεν, πόσο βλάπτουν το Ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο το οποίο είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα βρετανικά και Αμερικανικά συμφέροντα; Είναι πλεονασμός η θεώρηση ότι αυτά τα συμφέροντα θα καθορίσουν και την πολιτική της κυβέρνησης. (;)
Το σίγουρο είναι πως αυτά τα γεγονότα ασκούν άμεση επίδραση στο Κυπριακό, το Παλαιστινιακό, στις εξελίξεις σε Μέση Ανατολή και Β. Αφρική, που βρίσκονται διαχρονικά και ιστορικά στη μέγκενη του ιμπεριαλιστικού καπιταλισμού,που στόχο έχει την καταλήστεψη του ενεργειακού πλούτου των βυθών της θάλασσας.
Στο στρατιωτικό πεδίο της λεκάνης της ανατολικής Μεσογείου.
Οι υπό εξέλιξη έρευνες για υδρογονάνθρακες της Κυπριακής Δημοκρατίας, στο θαλάσσιο χώρο που εκτείνεται νοτιοανατολικά του νησιού και οι αντίστοιχες γεωτρήσεις στην ΑΟΖ του Ισραήλ, αποτελούν το «μήλον της έριδος» για τα πολυεθνικά μεγαθήρια και ταυτόχρονα δίνουν την αφορμή να ξεδιπλωθούν κινήσεις από πολλούς παίχτες στην ιμπεριαλιστική σκακιέρα.
Είναι γεγονός ότι τα, εν λόγω, ενεργειακά κοιτάσματα αποτελούν εκπληκτικό πλούτο και συνεπάγονται πολλά κέρδη και μεγάλη ενίσχυση της ισχύος του οποιουδήποτε τα θέσει υπό τον έλεγχό του. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι στη λεγόμενη Ανατολική Λεκάνη της Μεσογείου, συνολικά, υπάρχουν αποθέματα φυσικού αερίου 122 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών. Εξ αυτών, σε βάθος μεγαλύτερο των 5 χιλιομέτρων, το κοίτασμα «Λεβιάθαν», που είναι και το τελευταίο που ανακαλύφθηκε πέρυσι τον Ιούνιο, εκτιμάται ότι έχει αποθέματα 16 τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών ή 450 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου.
Στην πρώτη γραμμή «παικτών» εμφανίζονται η Τουρκία και το Ισραήλ, δύο περιφερειακές δυνάμεις που διατηρούσαν στρατηγική συμμαχία μέχρι πρόσφατα, υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ και τώρα βρίσκονται σε ανταγωνιστική μεταξύ τους σχέση. ΗΠΑ, ΕΕ και Ρωσία είναι οι άλλοι βασικοί παίχτες, που περιπλέκουν το κουβάρι των ανταγωνισμών στην περιοχή.
Στο θαλάσσιο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, εκδηλώνεται κλιμακούμενη η τουρκική προκλητικότητα, με πλόες ερευνητικών πλοίων, ακόμα και στα όρια του «οικοπέδου 12», όπου διεξάγεται η κυπριακή γεώτρηση από την αμερικανοϊσραηλινή εταιρεία «Noble Energy». Η ένταση μεγάλωσε , όταν ισραηλινά μαχητικά έφτασαν μέχρι τις νότιες ακτές της Τουρκίας, με άδεια διέλευσης από το FIR της Λευκωσίας, γεγονός που επιβεβαιώνει την αναβάθμιση και της στρατιωτικής συνεργασίας ανάμεσα στις δυο χώρες (Ισραήλ – Κύπρος).
Η παρουσία στην Ανατ. Μεσόγειο πολεμικών πλοίων διαφόρων ιμπεριαλιστικών δυνάμεων, θυμίζει αρπακτικά που γυροφέρνουν το θήραμά τους. Ενδεικτικό είναι, πως στο πλαίσιο ενός επικείμενου νέου γύρου αδειοδοτήσεων σε άλλα «οικόπεδα» της κηρυγμένης κυπριακής ΑΟΖ, τις προηγούμενες μέρες η Κύπρος προχώρησε στην πώληση τρισδιάστατων σεισμικών δεδομένων για κοιτάσματα φυσικού αερίου, στις γαλλικές εταιρείες «Τοτάλ» και «Γκαζ Ντε Φρανς», ενώ ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει και η ρωσική «Γκάζπρομ».
Για την απόκτηση των εν λόγω στοιχείων, που είναι αναγκαία ώστε οι εταιρείες να αξιολογήσουν τα δεδομένα πριν προχωρήσουν σε προσφορές για την εκμετάλλευση των «οικοπέδων», η «Τοτάλ» πλήρωσε στη Λευκωσία 1,6 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η «Γκαζ Ντε Φρανς» 2 εκατομμύρια. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, υπάρχει «συνωστισμός» εταιρειών ενόψει της επικείμενης ανακήρυξης ενός δεύτερου γύρου αδειοδότησης για το άνοιγμα ενός ή και παραπάνω «οικοπέδων». Το ενδιαφέρον αυτό αποτυπώνεται και με την παρουσία πολεμικών πλοίων των αντίστοιχων χωρών νότια της Κύπρου.
Αξίζει τον κόπο να σημειωθεί ότι ένα, όχι αμελητέο, τμήμα των κοιτασμάτων που το Ισραήλ θεωρεί δικαιωματικά δικά του βρίσκονται σε θαλάσσιο χώρο που, ουσιαστικά, ανήκει στα παλαιστινιακά εδάφη, αφού είναι πολύ κοντά στα χωρικά ύδατα της Λωρίδας της Γάζας. Είναι προφανές ότι μια αλλαγή του «στάτους κβο» με τερματισμό της κατοχής, δε συμφέρει διόλου την ισραηλινή ηγεσία ούτε σε αυτόν τον τομέα, καθώς η παλαιστινιακή πλευρά δικαιούται να θέσει και αυτή διεκδικήσεις.
Στην δε Ευρωπαϊκή Ενωση, εδώ και καιρό, υπήρχε προβληματισμός για το πώς θα προμηθευτεί ενέργεια, με κάποιες από τις δυνάμεις της να συμμερίζονται τις ανησυχίες που, εμμέσως πλην σαφώς, είχαν εκφράσει και οι ΗΠΑ σχετικά με την ολοένα μεγαλύτερη «ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία και συγκεκριμένα από τις ενεργειακές συμφωνίες της Ρωσίας με Γερμανία και Ιταλία (σε αυτές συγκαταλέγονται τα σχέδια για τους αγωγούς φυσικού αερίου «Nord Stream» και «South Stream»). Προς τις ρωσικές ενεργειακές πηγές φάνηκαν να στρέφονται και βρετανικών συμφερόντων εταιρείες, όπως η ΒΡ που υπέγραψε, στις αρχές του χρόνου, συμφωνία με τη ρωσική «Rosneft». Την ίδια στιγμή, η εναλλακτική, αμερικανικών συμφερόντων, πρόταση του αγωγού «Νabucco» μοιάζει να «παγώνει» προς το παρόν λόγω έλλειψης τόσο μεγάλων ποσοτήτων όσων απαιτούνται για την τροφοδοσία του, καθώς μικρότερης χωρητικότητας είναι τα, επίσης, ανταγωνιστικά στα ρωσικά συμφέροντα, σχέδια μεταφοράς που βασίζονται στον αγωγό Τουρκίας – Ελλάδας με τροφοδοσία αζέρικου πετρελαίου (ελληνο-ιταλικός αγωγός ITGI και σχέδιο ΤΑΡ με συνεργασία Ελλάδας – Αλβανίας – Ιταλίας).
Ιμπεριαλιστικοί σχεδιασμοί και δείγματα πολέμου
- Ο Κινέζος πρόεδρος κάλεσε το ναυτικό της χώρας να κάνει προετοιμασίες πολέμου…
- Η Ρωσία έθεσε σε λειτουργία το αντιπυραυλικό σύστημα στο Καλλίνιγκρατ κατά του συστήματος αντιπυραυλικής άμυνας των ΗΠΑ στην Πολωνία, Τσεχία και αλλού.
- Οι ΗΠΑ αρνούνται να παραιτηθούν από το αντιπυραυλικό σύστημα…
- Μέρκελ – Σαρκοζί: Τελευταία ευκαιρία… (για την είσοδο τους στην Μεσόγειο)
Είναι μακριά τα σενάρια πολέμου; Στον καπιταλισμό τίποτα δεν είναι μακριά. Όλα είναι τόσο κοντά όσο ανάγκη τα έχει για να επιβιώσει και να συνεχίζει την εκμετάλλευση των λαών. Και ο πόλεμος και ο φασισμός και ο αυταρχισμός και τα μέτρα που κάθε μέρα παίρνουν. Όλα είναι μια διαρκής διαδικασία και ανάλογα με τις ανάγκες επιλέγει για τις πολιτικές του.
Συμπέρασμα
Από τα προαναφερόμενα, είναι ηλίου φαεινότερο ότι για τον έλεγχο, την αξιοποίηση και τη διανομή του ενεργειακού πλούτου της Ανατολικής Λεκάνης της Μεσογείου βρίσκεται σε εξέλιξη και, φυσικά, θα συνεχιστεί ένας ανελέητος διαγκωνισμός περιφερειακών και ιμπεριαλιστικών δυνάμεων, μέσα από πρόσκαιρες ή όχι συμμαχίες, οι οποίες ακόμη και στην πορεία μπορεί ν’ αλλάξουν. Είναι επίσης ξεκάθαρο, όπως αποδείχτηκε και από την περίπτωση της Λιβύης, ότι ο διαγκωνισμός αυτός δεν αποκλείεται διόλου να λάβει και ένοπλη μορφή, μόνο που στην περίπτωση της ανατολικής Μεσογείου κάτι τέτοιο σημαίνει πραγματικά έκρηξη «μεγατόνων», αν αναλογιστεί κανείς για ποιες πλευρές μιλάμε («Χεζμπολάχ», Ισραήλ καταρχάς) και ποιες ισχυρότερες περιφερειακές και ιμπεριαλιστικές δυνάμεις βρίσκονται πίσω από αυτές ήδη (Ιράν, Τουρκία, ΗΠΑ) και ποιες άλλες, χωρίς αμφιβολία, θα αναμειχτούν για να διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους (ΕΕ και ξεχωριστών ευρωπαϊκών δυνάμεων, Ρωσία, Κίνα). Και το μόνο βέβαιο είναι ότι η σπίθα είναι πολύ εύκολο να ανάψει σε αυτήν την τόσο εύφλεκτη περιοχή.
Short Link: http://wp.me/p1pa1c-f3D
demonio
17 Δεκεμβρίου, 2011 11:32 πμ
Συμφωνω σχεδον απολυτα με αυτη την αναλυση. Φτανω ομως στο συμπερασμα, πως για ολους αυτους τους λογους η ΕΕ δεν προκειται να διασπαστει (σε γερμανικο και γαλλικο αξονα), εκτος κι αν αυτο γινει κατα λαθος, απο κακους χειρισμους των πολιτικων. Νομιζω πως γερμανοι και γαλλοι που θα ηθελαν να εχουν ενεργειακη επαρκεια και ανεξαρτησια, θα κανουν ο,τι περναει απο τα χερια τους για να συσφιξουν (να ολοκληρωσουν) την ΕΕ, με οποιο πολιτικο κοστος ή κοστος ανθρωπινο. Την ευκαιρια την βρηκαν με την κριση, η οποια ηταν η αφορμη νομιζω και οχι η αιτια.
Για αυτα τα τρισδιαστατα στοιχεια των σεισμικων μετρησεων σου ελεγα τις προαλλες Ιουλιανε. Ειναι εντυπωσιακης ακριβειας, γιατι χαρτογραφειται ολο το υπεδαφος, ωστε να βλεπει κανενας ακριβως την διαμορφωση των φασεων στα διαφορα στρωματα. Σε δευτερο σταδιο συμπληρωνονται απο δειγματα, με βαση τα οποια μπορει να γινει η χρονολογιση των κοιτασματων. Χρησιμοποιουνται σε συνδιασμο με μια σχετικα νεα μορφη εικονικης πραγματικοτητας που λεγεται augmented reality, που επιτρεπει ολον τον σχεδιασμο της διαδικασιας παραγωγης στον υπολογιστη. Με βαση τις δικες μου πληροφοριες οι εταιρειες που κανουν τις ερευνες στα συμβολαια που υπογραφουν προσπαθουν να μην υποχρεωνονται να δινουν στις εθνικες κυβερνησεις αυτα τα στοιχεια που αξιζουν χρυσαφι. Το σιγουρο ειναι, πως αυτα τα στοιχεια αντι να δημοσιοποιουνται και για επιστημονικους λογους, ειναι προιον εμπορικων συναλλαγων και οποιος μπορει τα κρατα ακρως απορρητα. Τουλαχιστον η Κυπρος (με βαση το αρθρο του Ιουλιανου) τα εχει τα στοιχεια (αναρρωτιεμαι σε ποια μορφη βεβαια). Θα εχει ενδιαφερον να δουμε τι θα κανει η Ελλαδα.
Ioulianos
17 Δεκεμβρίου, 2011 11:50 πμ
demonio
Εμένα με απασχολεί και κάτι άλλο πέρα από τους ανταγωνισμούς.
Με σημείο αναφοράς ότι η Μεσόγειος είναι μια σεισμογενής περιοχή.
Ξέρεις αν η άντληση μεθανίου,- με δεδομένο ότι εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες στις οποίες το αέριο αυτό βρίσκεται υπό υψηλή,- μπορεί να προκαλέσει σεισμική δραστηριότητα;
Ioulianos
17 Δεκεμβρίου, 2011 11:54 πμ
υπό υψηλή πίεση, ήθελα να πω.
demonio
17 Δεκεμβρίου, 2011 12:48 μμ
δυστυχως δεν εχω γνωση επι του θεματος. Και δεν θυμαμαι να εχω ακουσει ή διαβασει ποτε κατι σχετικο. Υποθετω πως εξαρταται αυτο και απο την μορφη που ειναι αποθηκευμενο το αεριο. Δεν ειναι παντα σε απεραντες κοιλοτητες. Μπορει να ειναι μεσα στους πορους πορωδους πετρωματος ή ανακατεμενο με αμμο. Καποιες φορες για να βγαλλουν το αεριο στελνουν κατω διαφορα υγρα υπο πιεση (νομιζω ειχε ανεβασει σχετικο ποστ η κουλα εδω προσφατα). Αλλα ειλικρινα δεν εχω ειδικες γνωσεις στο αντικειμενο. Με τα downstream processes τα παω λιγο καλυτερα, αλλα οχι πολυ.
Ioulianos
18 Δεκεμβρίου, 2011 3:54 μμ
demonio
Μπορείς σε παρακαλώ να ρίξεις μια ματιά σε αυτό http://www.sea-gate.gr/article.php?id=710&sid= και να μου πεις πως το αντιλαμβάνεσαι;
demonio
18 Δεκεμβρίου, 2011 4:56 μμ
απ’οτι λεει το αρθρο αυτο, το μεθανιο που ειχε δημιουργηθει απο φυσικο φαινομενο και ηταν παγιδευμενο σε υποθαλασσιο χωρο, δραπετευσε κατοπιν σεισμου (υποθετω ως αποτελεσμα ρωγμης του φυσικου χωρου αποθηκευσης). Αρα αυτο συμβαινει ετσι κι αλλιως.
Θα μπορουσε να επιχειρηματολογησει κανενας, πως εαν το βγαζεις ελεγχομενα και το αποθηκευεις καταλληλα, μειωνεις και την πιθανοτητα ανεξελεγκτης διαρροης.
Κοιτα το οτι η οποιαδηποτε δραστηριοτητα αντλησης υγρων και αεριων καυσιμων θα εχει περιβαλλοντικες συνεπειες αυτο ειναι σιγουρο (ειδικα αμα αφεθουν ανεξελεγκτα στα χερια ιδιωτων). Αλλα δεν εχω στοιχεια αυτη την στιγμη που να οδηγουν στην αποψη πως σε σεισμογενεις περιοχες οι κινδυνοι ειναι τοσο πολυ αυξημενοι (συγκριτικα με αλλους κλαδους της βιομηχανιας). Ας πουμε σε ορυχεια πολυ περισσοτερο νομιζω πως μπαινουν θεματα στατικης. Για να σπασει εντελως μια πλατφορμα, θα πρεπει τα ποδια της να πατανε σε διαφορετικες πλευρες του ρηγματος… Το ξαναλεω ομως, δεν το κατεχω το θεμα οποτε οτι και να πω δεν εχει καμια αξια.
Ioulianos
18 Δεκεμβρίου, 2011 5:02 μμ
demonio
Σε ευχαριστώ.
Και αν όπως λες δεν κατέχεις στοιχεία επί του θέματος αυτό δεν σημαίνει επουδενί ότι δεν έχεις αντίληψη.
Αυτήν αναζήτησα….
demonio
17 Δεκεμβρίου, 2011 3:38 μμ
Στο λινκ απο κατω υπαρχει μια φωτο για να παρετε μια ιδεα των δεδομενων που συλεγονται. Ειναι δισδιαστατη δυστυχως, δεν ξερω αν με γυαλια φαινεται καλυτερα. Απο ενα πολυ γρηγορο ψαξιμο, δεν μπορεσα να βρω κατι καλυτερο.
Click to access access_primer.pdf
Γιαννκα
17 Δεκεμβρίου, 2011 5:39 μμ
«Νομιζω πως γερμανοι και γαλλοι που θα ηθελαν να εχουν ενεργειακη επαρκεια και ανεξαρτησια, θα κανουν ο,τι περναει απο τα χερια τους για να συσφιξουν (να ολοκληρωσουν) την ΕΕ, με οποιο πολιτικο κοστος ή κοστος ανθρωπινο. Την ευκαιρια την βρηκαν με την κριση, η οποια ηταν η αφορμη νομιζω και οχι η αιτια.»
θα συμφωνησω κι εγω με την αποψη αυτη που εκφρασε το demonio.
Γιαννκα
17 Δεκεμβρίου, 2011 5:39 μμ
Παντως ολες αυτες οι ανακαταταξεις που ξεδιπλωνονται και στην περιοχη μας αλλα και στο ευρυτερο περιβαλλον(τα ανεφερε ο Ιουλιανος) μας δινουν καποια δειγματα πολεμου ….η απομειωση του υπερβαλλοντος κεφαλαιου θα γινει με καθε κοστος οικονομικο και ανθρωπινο , χωρις ορους συνωμοσιολογιας ή καταστροφολογιας παρα μονο με την ιστορικη γνωση, δεν βρισκω αλλη λογικα τεκμηριωμενη διεξοδο.
μεταφερω εδω κατι που διαβασα με καθε επιφυλαξη μια και δεν μπορω να το τεκμηριωσω…
<<Η τράπεζα Deutsche Bank σε έκθεσή της στις αρχές της κρίσης κατάρτισε μια έκθεση άκρως αποκαλυπτική για την πορεία των πραγμάτων. Προέβλεπε ότι «εάν η Ελλάδα καταρρεύσει, τότε το πιστωτικό κραχ του 2007-2009 θα είναι το Κεφάλαιο 1 μιας ευρύτερης
ανάλυσης, με τίτλο: «Πώς Χρεοκόπησε ο Καπιταλισμός»! Στην ανάλυση αυτή, σύμφωνα με το κείμενο της Deutsche Bank, το κεφάλαιο 2 θα είχε τίτλο «Θεμελιώδης κρίση των κρατικών ομολόγων – Ελλάδα», το Κεφάλαιο 3: «Η κατάρρευση της Ελλάδας», το Κεφάλαιο 4: «Η χρεοκοπία Πορτογαλίας και Ισπανίας», το Κεφάλαιο 5: «Εξεγέρσεις στην Ευρώπη», το Κεφάλαιο 6: «Η Ιταλία εκδιώκεται από τη ζώνη του ευρώ», το Κεφάλαιο 7: « Στο ευρώ μόνοι τους Γαλλία και Γερμανία» και τα Κεφάλαιο 8 και 9 « Πολιτική αναταραχή» και «Πόλεμος»!»
Geortypanos
17 Δεκεμβρίου, 2011 8:31 μμ
μερικά σχόλια …
1. κατ’αρχήν, ιστορικά οι μεγάλες κρίσεις οδηγούν σε μεγάλες συγκρούσεις, σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας. άρα υπάρχει σημαντικός κίνδυνος
2. η κτήση πλουτοπαραγωγικών πηγών, είτε αυτά ήταν πεδιάδες, είτε ορυχεία χρυσού, είτε έλεγχος εμπορικών περασμάτων, ήταν πάντα αιτία πολέμων. δεν μπορώ να καταλάβω που μας εκπλήσει και που φταίει ο καπιταλισμός ή η φεουδαρχία ή ο κομμουνισμός.
από την εποχή που ο Ραμσής έκανε εισβολή στην Παλαιστίνη για τον έλεγχο του εμπορίου αυτό συμβαίνει …
3. τα παραδείγματα που έφερες ως ιμπεριαλιστικοί σχεδιασμοί και δείγματα πολέμου είναι τραβηγμένα από τα μαλλιά. Οι Κινέζοι απειλούν μια ζωή την Ταϊβάν, πόλεμος δεν έγινε όταν ο Ρήγκαν είχε ανακοινώσει τον «πόλεμο των άστρων» (οι μικρότεροι ελπίζω να το ξέρετε τι είναι αυτό 🙂 ).
4. ως Έλληνας θα σου πω ότι τα πετρέλαια του Αιγαίου δεν είναι ο λόγος που έχουμε θέμα υφαλοκρηπίδας με τους Τούρκους.
τέλος, ενώ συμφωνώ απόλυτα με την πιθανότητα έντονων συγκρούσεων (αν και δεν πιστεύω ότι θα είναι εμπλακούν άμεσα οι Δυτικοί), διαφωνώ με τους λόγους που λες.
Ο Καπιταλισμός, ως σύστημα οικονομικό/πολιτικό, είναι προϊόν της βιομηχανικής επανάστασης. Βαριά 300 χρόνια. Ο Κομμουνισμός σκάρτα 100. Πόλεμοι γίνονται για αυτούς τους λόγους εδώ και 3000 χρόνια. Και θα γίνονται, δυστυχώς, και με ότι άλλο σύστημα πολιτικό θες στο μέλλον.
Xanadu
17 Δεκεμβρίου, 2011 9:02 μμ
ασε μας ρε γεωτρυπανε να πουμε…..
μαζι με τα αφεντικα θα κρεμαστουν και τα τσιρακια αυτων
δε ντρεπεσαι να συμπεριφερεσαι εντελως προβοκατορικα και να ταυτιζεις τον κομμουνισμο με τον καπιταλισμο (δηθεν δεν αντιλαμβανεσαι την διαφορα μεταξυ κρατικου καπιταλισμου και κομμουνισμου)
και το τωρινο καθεστως αυτοαποκαλειται δημοκρατια αλλα δεν ειναι
και γενικοτερα δε μας ενοχλει ο καπιταλισμος ή η φεουδαρχια απλως… μας ενοχλει γενικοτερα οποιοδηποτε εξουσιαστικο καταπιεστικο εκμεταλλευτικο συστημα
ειμαστε εναντιον των ιμπεριαλιστικων λογικων οποια ταμπελα και να εχουν
Geortypanos
17 Δεκεμβρίου, 2011 10:22 μμ
η ιστορία, την οποία σε συμβουλεύω να διαβάσεις, μου επιτρέπει να τους ταυτίσω.
έχει αποδειχτεί ότι μια μεγάλη δύναμη συμπεριφέρεται ιμπεριαλιστικά ανεξάρτητα από το πολίτευμα που είχε.
… να πούμε … 🙂
Xanadu
18 Δεκεμβρίου, 2011 1:06 μμ
μονο ενας ανθρωπος που εχει νευρολογικης φυσεως προβλημα στο πανω μερος του σωματος του, θα ελεγε κατι τετοιο
κανεις οτι δεν καταλαβαινεις, μου θυμιζεις κατι πεισματαρικα ενοχλητικα 5χρονα που χτυπανε το ποδι τους στο πατωμα μεχρι να τους παρει η μαμακα το παιχνιδι που ζητανε
παμε παλι αφου αποτι φαινεται εχεις προβλημα καθυστερησης στη λειτουργια του εγκεφαλου σου: εγω λεω οτι ειμαι βατραχος, αυτο ομως δε με καθιστα βατραχο επειδη εγω ισχυριζομαι οτι ειμαι
το καταλαβες ή η περιπτωση ειναι τοσο προχωρημενη που χρειαζεται μεταμοσχευση εγκεφαλου;
κομμουνισμος ειναι κατι πολυ συγκεκριμενο, ανοιξε 5 βιβλια (κυκλοφορουν ελευθερα σε ηλεκτρονικη μορφη σε αντιθεση με τα περισσοτερα καπιτολιστοξερατα λιβελογραφηματα της πουτσας) και διαβασε 5 πραγματα
το οτι μερικα φασισταρια αυτοαποκαλουνταν «κομμουνιστες» και τα καθεστωτα τους «κομμουνιστικα» δεν σημαινει οτι ηταν
όπως για παραδειγμα «δημοκρατια» ειναι κατι πολυ συγκεκριμενο, κατι το οποιο βρισκεται στο αλλο ακρο απο το καθεστως μεσα στο οποιο ζουμε και το οποιο αυτοαποκαλειται δημοκρατια
τα φιλελευθερα γλειφτρονια των αφεντικων ειναι το ιδιο σκατα με τα αφεντικα και θα παρουν αυτο που τους αξιζει
βασικα για το νεο ετος, το μονο που σου ευχομαι ειναι να υποστεις στο επαρκο τις συνεπειες του καπιταλισμου όπως τις βιωνουν εκατομμυρια ανθρωποι στον κοσμο
αλλα εικαζω οτι λιγοι κατεχουν τοσο καλα την τεχνη του γλειψιματος (και κατα πασα πιθανοτητα και της ρουφιανιας), και το συστημα ως γνωστον πριμοδοτει τα τσιρακια του
Geortypanos
18 Δεκεμβρίου, 2011 5:51 μμ
η ποιότητα των σχολίων σου επί του προσωπικού είναι κυριολεκτικά για τον πούτσο (να κλέψω λίγο τις εκφράσεις σου) …
Ioulianos
18 Δεκεμβρίου, 2011 1:27 μμ
Geortypanos
Τον κομμουνισμό τον λύγισε η υπεροψία του και ο βαυκαλισμός του ότι θα έφτιαχνε ένα καλύτερο κόσμο. Φόβισε όλες τις εξουσίες του κόσμου μα δυστυχώς σε ορισμένες περιπτώσεις έγινε χειρότερος. Δίνοντας επιχειρήματα, σε ορισμένες περιπτώσεις σοβαρά ,αντιμετώπισης του.
Μα πρώτα έδωσε αξιοπρέπεια στην εργασία , γράμματα και πολιτισμό στον απλό άνθρωπο. Έχυσε το αίμα του για την ελευθερία του ανθρώπου, του έδωσε αξία και όνειρο. Ναι ηττήθηκε μα δεν πέθανε γιατί έμειναν οι αιτίες που τον γέννησαν.
Και ναι η ΕΣΣΔ πήρε μέρος στο παγκόσμιο ανταγωνιστικό παιχνίδι που καθιερώθηκε από τον λεγόμενο «ψυχρό πόλεμο». Από την μια μεριά οι ΗΠΑ και από την άλλη η ΕΣΣΔ. Οι δυο διαφορετικές πλευρές ενός ίδιου νομίσματος.
Ένα είδος συνεταιρισμού μα συνάμα και σκληρού ανταγωνισμού.
Η πριν από 21-22 χρόνια, πτώση και χρεοκοπία του καθεστώτος της ΕΣΣΔ όμως άνοιξε τον δρόμο του καπιταλιστικού χάους. Διότι ναι μεν ο κομμουνισμός δημιουργούσε ζώνες επιρροής παγκόσμια, όμως ΠΟΤΕ δεν υπήρξε αποικιοκρατική δύναμη ,δεν κατεχόταν καν από τέτοιου είδους ιδεολογία. Δεν σκλάβωσε και δεν πουλούσε ανθρώπους όπως έκανε ο καπιταλισμός ακόμα και ως τα μέσα του 20 αιώνα . Ας μην ξεχνάς αφού διαβάζεις ιστορία πως ως το τέλος του β παγκοσμίου πολέμου , σχεδόν το σύνολο της ηπείρου της Αφρικής αποτελούσε εξαρτημένο έδαφος κάποιου καπιταλιστικού ευρωπαϊκού ή αμερικανικού κράτους. Μα και μετά την διαμόρφωση των συνόρων ,όπως οι καπιταλιστές ήθελαν, τα κράτη της Αφρικής διοικούνταν και συνεχίζουν να διήκουνε από το πολυεθνικό κεφάλαιο.
Εδώ δε θα σου μιλήσω και για την Λατινική Αμερική. Γι αυτήν διάβασε αυτό «To φασιστικό σκοτάδι της Λατ. Αμερικής» http://wp.me/p1pa1c-eAO
Κατάλαβε κάτι νεοφιλελεύθερε Γεωτρύπανε.
Δεν υπάρχει πλέον εξέλιξη της ιεραρχικής κλίμακας του παγκόσμιου αποικιοκρατικού καπιταλιστικού συστήματος. Σαπίσατε.
Το μόνο που υπάρχει είναι αποδιοργάνωση και χάος.
Δεν θα μπορέσετε να σβήσετε την φωτιά που από πάνω της βράζει το καζάνι.
Geortypanos
18 Δεκεμβρίου, 2011 5:57 μμ
έχεις φάει σκάλωμα με τον κομμουνισμό vs καπιταλισμό …
πολλά καλά πράγματα έκαναν πολλοί πολιτισμοί και συστήματα ανά περιοδους στον κόσμο.
αυτό όμως δεν είχε καμία σχέση με την πολιτική του imperium που ακολουθούσαν. παράδειγμα η συμπεριφορά της αρχαίας Αθήνας (πηγή πολιτισμού σε σχέση με τα άλλα πολιτεύματα της εποχής) έναντι των συμμάχων της.
και ναι, τα κομμουνιστικά καθεστώτα ανά τον κόσμο ήταν «υπόδουλα» στην τότε υπερδύναμη. οι επεμβάσεις που έχουν γίνει ανά τον κόσμο αυτό δείχνουν.
αλλά η συζήτηση δεν είναι για τον κομμουνισμό ή τον καπιταλισμό. είναι απλά μια παραδοχή ότι οι «δυνατοί» κάθε εποχής συμπεριφέρονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, και απορώ γιατί μας κάνει εντύπωση.
DrAluca
18 Δεκεμβρίου, 2011 6:03 μμ
Παντως με αυτη τη λογικη…..-τραβηγμενη στα ακρα μεν- (αλλα συνεχιζει να ειναι η ιδια λογικη)
και η χουντα μια χαρα εργα και δρομους εκανε…..
Και εδω….και στο εξωτερικο….
Χαμογελατε…
demonio
17 Δεκεμβρίου, 2011 9:53 μμ
Νομιζω οτι οι πολεμοι στον δυτικο κοσμο δεν θα γινουν με τα συμβατικα οπλα που ξερουμε. Θα γινουν σε επιπεδο τεχνολογιας και (οσο ακομη εχει νοημα) σε επιπεδο νομικο. Η εξαθλιωση, η πεινα και επομενως η υποταγη των λαων θα ειναι ιδιες με εκεινες ενος συμβατικου πολεμου. Σκεφτομαι πως ο συμβατικος πολεμος εχει «νοημα» οταν ο εχθρος ειναι αυταρκης και ανεξαρτητος, δεν εχει μπει με τα μπουνια δηλαδη σε αυτο που λεμε παγκοσμιοποιημενη οικονομια. Ετσι οπως εχει διαμορφωθει η κατασταση στην γειτονια μας, δεν βλεπω κανεναν παικτη να ειναι τοσο ανεξαρτητος. Μοναχα η Τουρκια θα μπορουσε να ειναι ο εχθρος ολων των υπολοιπων και προς το παρον δεν μου φαινεται πως τραβαει για εκει το πραγμα. Πιο πιθανο μου φαινεται να βαλλουν και την Τουρκια στην ΕΕ (οταν θα εχουν καταργησει και δια νομου τις αρμοδιοτητες των εθνικων κυβερνησεων) και να κανουν συνεκμεταλλευση. Η ταση της εποχης φαινεται να ειναι οι συγχωνευσεις και η καταργηση προσωπικου.
oldboy9
18 Δεκεμβρίου, 2011 10:39 πμ
Μέσων αυτών των αγωγών, ο καπιταλισμός θα αναζητήσει την παραπέρα ανάπτυξή του. Αν δεν τα καταφέρει…ειρηνικά, έχει και την εναλλακτική λύση του πολέμου φυσικά. Που, ως γνωστό μετά τον πόλεμο, η οικονομία πετάει! Κάπως έτσι δεν έγινε και μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο? Οι καπιταλιστικές χώρες που υπέστησαν την μεγαλύτερη καταστροφή (ΗΠΑ, Γερμανία, Ιαπωνία) και τσουπ, από το πουθενά, κατείχαν τα σκήπτρα της παγκόσμιας καπιταλιστικής οικονομίας…απλά πράματα και θάματα! Αχ, αυτός ο λεγόμενος «ζωτικός χώρος», που εμποδίζει τις έρμες καπιταλιστικές αγορές, τι να κάνει δλδ? Πόλεμο? Εκ των πραγμάτων (καπιταλιστικών) ναι! Όσοι θέλουν από την πίτα, βουρ λοιπόν, να πεθάνουν για την…πατρίδα. Εγώ δηλώνω αμέτοχος, αφού γνωρίζω και κατανοώ πλήρως το: Και η Μεσόγειος ανήκει στα Ψάρια του! Καλημέρα σας 😉
demonio
19 Δεκεμβρίου, 2011 11:16 μμ
Ιουλιανε, σου βαζω δυο βιντεο (θα τα βαλλω σε χωριστα για να μην τα καταπιει το προγραμμα) που βρηκα, γιατι με ενδιεφερε να μαθω κι εγω. Το πρωτο δειχνει πως τοποθετειται η πλατφορμα και το δευτερο μια απ’οτι φαινεται σχετικα νεα τεχνικη για αντληση του φυσικου αεριου.
demonio
19 Δεκεμβρίου, 2011 11:26 μμ