Αυτό που συνέβη το Σάββατο το βράδυ ήταν κάτι το πρωτόγνωρο. Ηταν μια ανεπανάληπτη σε μέγεθος, παλμό, αποφασιστικότητα και ταξική δύναμη μεγαλειώδη κινητοποίηση που ξεκίνησε νωρίς το απόγευμα και κράτησε μέχρι αργά το βράδυ.
Λίγο μετά τις 4 το απόγευμα άρχισαν να καταφτάνουν στο εργοστάσιο εργαζόμενοι, φοιτητές, γυναίκες, παιδιά από δεκάδες κλάδους και περιοχές της Αττικής. Μέσα σε λίγα λεπτά στην είσοδο του εργοστασίου έχει πραγματοποιηθεί ήδη μια μαζική συγκέντρωση. Στις 5 το απόγευμα πλέον ο κόσμος δε χωράει και αρχίζει να απλώνεται στην Εθνική Οδό, κλείνοντας και μία λωρίδα κυκλοφορίας.
Οπως γίνεται γνωστό, ο ιδιοκτήτης Μάνεσης με εξώδικα στο σωματείο απαγορεύει την είσοδο στο εργοστάσιο. Ο κόσμος όμως συνεχίζει να έρχεται. Από τα μεγάφωνα ακούγεται ο πρόεδρος του εργοστασιακού σωματείου Γιώργος Σιφωνιός: «Τώρα όλοι οι χαλυβουργοί να μπουν μέσα στο εργοστάσιο. Θα σπάσουμε τη τρομοκρατία». Σε πέντε λεπτά, ο κόσμος πολλαπλασιάζεται και από τα μεγάφωνα ακούγεται και πάλι ο Γ. Σιφωνιός: «Να περάσει τώρα όλος ο κόσμος μέσα. Το σωματείο εδώ έχει σπάσει την τρομοκρατία, ας μας στείλει ο Μάνεσης όσα εξώδικα θέλει». Βέβαια, ούτε ο χώρος στην είσοδο του εργοστασίου αρκεί και ο κόσμος απλώνεται ακόμα παραπέρα, στην Εθνική Οδό, στην οποία μένει μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας ανοιχτή.
Χιλιόμετρα αλληλεγγύης
Διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα έφτασαν στον Ασπρόπυργο και μετέφεραν την ταξική αλληλεγγύη και συμπαράσταση, στους απεργούς χαλυβουργούς, των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων της Δυτικής Ελλάδας το Σάββατο εκπρόσωποι έξι Εργατικών Κέντρων. Εκπρόσωποι των Εργατικών Κέντρων Λευκάδας, Αγρινίου, Ηγουμενίτσας, Αρτας, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, αλλά και φοιτητών – μελών του ΜΑΣ με λεωφορείο γεμάτο έμπρακτη αλληλεγγύη ξεκίνησε το πρωί για να φτάσει το μεσημέρι στο εργοστάσιο με σημαίες και συνθήματα. Δεν ήταν όμως μόνο η οικονομική βοήθεια, που έφτασε συνολικά τα περίπου 2.500 ευρώ, ούτε η πολύ μεγάλη ποσότητα τροφίμων που παρέδωσαν στους απεργούς που συγκίνησε. Αυτό που πραγματικά προκάλεσε το θερμό χειροκρότημα ήταν ένας φοιτητής από Πανεπιστήμιο της Αρτας, ο Γιώργος Ανηλιώτης, ο οποίος είναι παιδί χαλυβουργού στο εργοστάσιο της επιχείρησης στο Βόλο. «Δυστυχώς εκεί έσκυψαν το κεφάλι κάτω από την τρομοκρατία. Ο μόνος δρόμος είναι η αντίσταση όλων. Εμείς είμαστε γιοι εργατών και πρέπει μαζί τους να παλέψουμε».
Νωρίτερα το πρωί του Σαββάτου, κομβόι από εργαζόμενους και ιδιοκτήτες στα ταξί, με σημαίες της ΠΑΣΕΒΕ και του ΠΑΜΕ, έφτασαν μπροστά από την πύλη του εργοστασίου, μεταφέροντας το μήνυμα της αλληλεγγύης τους στους απεργούς. Οι Επιτροπές Αγώνα στα ταξί της ΠΑΣΕΒΕ έδωσαν βροντερό «παρών», μεταφέροντας όχι μόνο ηθική, αλλά και υλική συμπαράσταση στους απεργούς, δίνοντας 530 ευρώ, που μάζεψαν κυριολεκτικά «πέντε – πέντε ευρώ», όπως είπαν. Χαρακτηριστική ήταν η στιγμή που ένας οδηγός φορτηγού είδε το κομβόι των ταξί και, όταν κατάλαβε το λόγο της πορείας, ακολούθησε κι αυτός κορνάροντας. Μεταξύ άλλων χαιρετισμό απηύθυνε ο Φάνης Λάφης, από την Πανελλαδική Γραμματεία ΠΑΣΕΒΕ, που υπογράμμισε: «Είμαστε εδώ γιατί έχουμε κοινό αντίπαλο. Γιατί ξέρουμε ότι όταν τσακίζεται το μεροκάματο του εργάτη, την ίδια στιγμή τσακίζονται χιλιάδες μικρομάγαζα, μικροεπαγγελματίες, μικροβιοτεχνίες».
Χέρι – χέρι η ενίσχυση στους απεργούς
Αυτό που εξελίσσεται δεν περιγράφεται. Από τα μεγάφωνα ανακοινώνονται συνεχώς παρουσίες σωματείων, συλλόγων φορέων, απλών ανθρώπων με ψηφίσματα, οικονομική βοήθεια και τρόφιμα. «Ο Φώτης Κρόκος, αγρότης, έφερε και παραδίδει στους απεργούς σακούλες με φρούτα», ακούγεται από τα μεγάφωνα. Και δε σταματάει εκεί. Οι ανακοινώσεις συνεχίζονται: «Σε ένδειξη ταξικής αλληλεγγύης και συμπαράστασης οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ προσφέρουν δωρεάν μαθήματα σε παιδιά απεργών», «Ο Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών προσφέρει τρόφιμα» κ.ά.
Το πλήθος του κόσμου είναι τέτοιο που δύσκολα μετακινείται κανείς. Στο χώρο όμως καταφτάνουν κι άλλοι και μάλιστα με ποσότητες τροφίμων που πρέπει να περάσουν. Μέσα στο πλήθος στήνονται ανθρώπινες αλυσίδες και χέρι χέρι μεταφέρονται κιβώτια με γάλατα, χυμούς, τρόφιμα κ.ά. Ούτε αυτό αρκεί. Ανοίγονται και διάδρομοι για να περάσει η βοήθεια στους απεργούς. Ταυτόχρονα, στο δωμάτιο της πύλης στέκουν ουρά για να παραδώσουν οικονομική ενίσχυση η οποία ανακοινώνεται από τα μεγάφωνα. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε, καθώς ο κατάλογος που τελικά διαμορφώθηκε ήταν ατελείωτος: Σωματείο Ημερήσιου Τύπου Αθηνών 1.000 ευρώ, ΜΑΣ 3.590, Σωματείο ΣΟΦΤΕΞ 650, Σωματείο Θριάσιου Νοσοκομείου 500, Σωματείο Τζάνειου 200, Αγιος Σάββας 200, Γενικό Κρατικό Αθήνας 200, Ειδικό Κέντρο ΕΡΜΗΣ 100, ΠΑΜΕ Μεσογείων 200, εργαζόμενοι ΕΚΟ 630, εργαζόμενοι ΕΛΠΕ 250.
Στη σκηνή έχει ήδη ανέβει συγκρότημα των μαθητών του ΕΠΑΛ Ελευσίνας, που δείχνουν και με αυτό τον τρόπο τη συμπαράσταση όλου του μαθητόκοσμου της περιοχής.
Από τα μεγάφωνα ανακοινώνεται ότι τα τσουκάλια που έστησε και πάλι το Συνδικάτο Επισιτισμού – Τουρισμού έχουν έτοιμη ζεστή φακή και φασολάδα και καλούν πρώτα τους απεργούς.
Και ξαφνικά από τα μεγάφωνα ακούγεται μια γλυκιά φωνούλα να λέει με πάθος:«Παλεύουμε μαζί σας για να νικήσετε». Ηταν η 5χρονη Ελενίτσα, που όπως μας είπε ήρθε να στηρίξει τους εργάτες με δύο σακούλες τρόφιμα, γιατί και ο δικός της μπαμπάς είναι εργάτης και καταλαβαίνει!!!
«Δεν είναι ανίκητοι»
Λίγο πριν τις 7 το απόγευμα στο βήμα ανεβαίνει ο Γιώργος Σιφωνιός και κάτω από συνεχή συνθήματα απευθύνει χαιρετισμό στους συγκεντρωμένους:
«Συνάδελφοι, φίλοι, εργαζόμενοι, άνεργοι …χαιρετίζω αυτή την πρωτόγνωρη μάζωξη αλληλεγγύης στο χώρο των απεργών χαλυβουργών, που εδώ και 20 ημέρες παλεύουν να σπάσουν την αδιαλλαξία του βιομήχανου. Σας λέω ότι αυτός ο αγώνας μας έχει ξεφύγει από τα όρια της ελληνικής επικράτειας. Δεχόμαστε καθημερινά ψηφίσματα από όλο τον κόσμο. Η αδιαλλαξία της εργοδοσίας κρατά εδώ και τόσες ημέρες 400 χαλυβουργούς στην πύλη και τους ατσαλώνει να συνεχίσουν μέχρι τη νίκη. Τους αποδείξαμε ότι δεν είναι ανίκητοι, ότι όταν θέλει ο λαός μπορεί να τους τσακίσει. Η αλληλεγγύη στον αγώνα μας είναι δείγμα για τις δυνατότητες που έχουν οι εργαζόμενοι που παράγουν τον πλούτο. Και το κίνημα αυτό ανατροπής της σημερινής πολιτικής πρέπει να επεκταθεί και στα άλλα εργοστάσια. Γιατί όλοι μαζί μπορούμε. Ενας για όλους και όλοι για έναν».
Το λόγο παίρνει ο Θανάσης Παυλάκης, μέλος της διοίκησης του σωματείου, και ενημερώνει για την τελευταία «ευεργεσία» του ιδιοκτήτη Μάνεση, καθώς όπως είχε πληροφορηθεί από τη χήρα του νεκρού εργάτη, που έχασε τη ζωή του μέσα στο χαλυβουργείο πριν ένα χρόνο, την ενημέρωσε με εξώδικο ότι δεν της χρωστάει τίποτα και να τα βρει με την ασφαλιστική εταιρεία!!!
Γλέντησαν σαν εργάτες
Στη σκηνή θα ανέβουν λίγα λεπτά αργότερα μουσικοί και ο Βαγγέλης Κορακάκης και ξεκινάνε το κούρδισμα των μπουζουκιών. «Δηλώνω την αλληλεγγύη και συμπαράσταση στον αγώνα των απεργών χαλυβουργών με την πεποίθηση ότι ο αγώνας τους θα φτάσει μέχρι την τελική νίκη», θα πει ο Β. Κορακάκης, μιλώντας στη συγκέντρωση. Την αλληλεγγύη του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου μεταφέρει ο κιθαρίστας και υπόσχεται οι μουσικοί να διαδώσουν τον αγώνα τους σε όλο τον κλάδο. Και το γλέντι ξεκίνησε και κράτησε για αρκετή ώρα με λαϊκά τραγούδια και απεργούς μαζί με τον κόσμο να χορεύουν αγκαλιά, να τσουγκρίζουν ένα ποτήρι κρασί και να δηλώνουν με κάθε ευκαιρία: «Είμαστε ενωμένοι τίποτα δεν μπορεί να μας νικήσει»!
Ακόμη και την επόμενη ημέρα την Κυριακή στο χώρο του εργοστασίου δε σταμάτησε να εκφράζεται η αλληλεγγύη στους απεργούς. Από απλούς ανθρώπους που έφταναν έξω από την πύλη δίνοντας ο καθένας από το υστέρημά τους, μέχρι και οι ναυτεργάτες που βρέθηκαν μαζικά εκεί δηλώνοντας τη συμπαράστασή τους. Ιδιαίτερη συγκίνηση προκάλεσε ένας συνταξιούχος που πήγε στο χώρο για να παραδώσει έναν τόνο λάδι στους απεργούς. Οι εργαζόμενοι της «ΑΓΝΟ» μάζεψαν χρήματα κυριολεκτικά απ’ το υστέρημά τους και έδωσαν 310 ευρώ, ως υλική συμπαράσταση. Ενδεικτικό ακόμα τα 300 κιλά τρόφιμα που αποφάσισαν σε Γενική Συνέλευση και συγκέντρωσαν οι εργαζόμενοι της επιχείρησης «Μαλτέζος» και ανάλογες κινήσεις δεν έχουν σταματημό…
Νέα παρέμβαση στα εργοστάσια του Βόλου
Να ξεπεραστεί η ηγεσία του σωματείου που έχει συμφωνήσει με τα αντεργατικά σχέδια
Κάλεσμα στους εργαζόμενους της «Ελληνικής Χαλυβουργίας» στο Βόλο, να δώσουν κοινή αγωνιστική απάντηση στα αντεργατικά σχέδια της εργοδοσίας, απηύθυναν απεργοί συνάδελφοί τους από το εργοστάσιο του Ασπρόπυργου, που χτες επισκέφτηκαν ξανά τα δύο εργοστάσια, μαζί με αντιπροσωπείες του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, του Συνδικάτου Μετάλλου Μαγνησίας «Μήτσος Παπαρήγας», της Ενωσης Εργατοτεχνιτών Μετάλλου Λάρισας και άλλων ταξικών συνδικάτων. Εκεί συγκεντρώθηκαν έξω από τις πύλες των εργοστασίων, φωνάζοντας συνθήματα και συζητώντας με τους εργαζόμενους για την επιτακτική ανάγκη να μπουν δυναμικά στον αγώνα.Μιλώντας ο Τ. Τσιαπλές, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, τόνισε ότι οι εργαζόμενοι στη «Χαλυβουργία», στο Βόλο, δεν πρέπει να δέχονται να χρησιμοποιούνται ως απεργοσπαστικός μηχανισμός. Εχουν ταξικό χρέος – είπε – όχι απλά να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον αγώνα των συναδέλφων τους, στον Ασπρόπυργο, αλλά να αποφασίσουν αγωνιστικές κινητοποιήσεις παρά και ενάντια στην αρνητική στάση του Σωματείου τους, που διοικείται από τις δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ και έχει συμφωνήσει με τις αντεργατικές προτάσεις της εργοδοσίας, ενώ κατήγγειλε και τη στάση των πλειοψηφιών των διοικήσεων στην ΠΟΕΜ και στο Εργατικό Κέντρο Βόλου. Τους κάλεσε, επίσης, να δώσουν αγωνιστικό «παρών» στη στάση εργασίας του κλάδου, μεθαύριο Πέμπτη, στο πλαίσιο της οποίας θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση έξω από το εργοστάσιο στην Α’ ΒΙΠΕ.
Στην αναγκαιότητα κοινής αγωνιστικής συμπόρευσης για να μην περάσουν τα αντεργατικά σχέδια της εργοδοσίας και να παρθούν πίσω οι απολύσεις, αναφέρθηκε στο χαιρετισμό που έκανε εκ μέρους των απεργών του Ασπρόπυργου ο Δ. Φάνης.
Στην ανακοίνωση του Συνδικάτου Μετάλλου Μαγνησίας «Μήτσος Παπαρήγας», που μοιραζόταν στους εργαζόμενους, μεταξύ των άλλων, επισημαίνεται: «Συνάδελφοι χαλυβουργοί του Βόλου, με τους απεργούς χαλυβουργούς του Ασπρόπυργου δουλεύετε στον ίδιο όμιλο επιχειρήσεων του Μάνεση που επιλέχτηκε από τον ΣΕΒ και την κυβέρνηση για να μπει επικεφαλής της επίθεσης που δέχεται η εργατική τάξη για την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων. Η αγωνιστική σας συμπόρευση με τους απεργούς χαλυβουργούς θα φέρει καθοριστικό πλήγμα στην αδιαλλαξία του Μάνεση και θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για τη νίκη. Να γίνουν πράξη, λοιπόν, τα συνθήματα που τρέμουν οι εργοδότες: Εργάτες ενωμένοι ποτέ νικημένοι, Ολοι για έναν και ένας για όλους.
Δώστε την πρώτη αγωνιστική απάντηση με την καθολική συμμετοχή σας στην τρίωρη πανελλαδική στάση εργασίας στο μέταλλο, που γίνεται την Πέμπτη 24 Νοέμβρη, για συμπαράσταση στον υπερήφανο και ταξικό αγώνα των χαλυβουργών, αλλά και με τη μαζική συμμετοχή σας στη συγκέντρωση που θα γίνει έξω από το εργοστάσιο. Οργανώστε από σήμερα και σε συνεννόηση με το αδελφό σωματείο του Ασπρόπυργου τις επόμενες αγωνιστικές απαντήσεις, γιατί και η δική σας στάση απέναντι στην απεργία παίζει καθοριστικό ρόλο για την πορεία και το τελικό αποτέλεσμα του αγώνα».
Δε σταματά λεπτό η συμπαράσταση
Οι Λαρισαίοι αγρότες συγκεντρώνουν βοήθεια με φορτηγά που γυρνούν το νομό
Πρωτοβουλία συγκέντρωσης τροφίμων και χρημάτων, για να εκφραστεί η έμπρακτη συμπαράσταση του αγροτικού κόσμου στο δίκαιο αγώνα των χαλυβουργών απεργών, πήρε η Γραμματεία Λάρισας της ΠΑΣΥ. Οπως ανακοίνωσαν εκπρόσωποί της, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, αύριο θα περάσει φορτηγό από όλες τις επαρχίες του νομού για τη συγκέντρωση τροφίμων, φρούτων, κρέατος κ.ά., τα οποία θα παραδοθούν στους απεργούς και στις οικογένειές τους.
Απευθύνοντας κάλεσμα στους αγρότες και στους κτηνοτρόφους του νομού να στηρίξουν αυτή την πρωτοβουλία, ο Ρ. Μαρούδας, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας της ΠΑΣΥ, τόνισε ότι «όποιος, όποια θέλει να στηρίξει αυτή την προσπάθεια μπορεί να επικοινωνεί στα τηλέφωνα 6973.311671-6944.220385-6973.009014». Και υπογράμμισε ότι «οι αγρότες που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα επιβίωσης έχουν δώσει, επίσης, σκληρούς και πολυήμερους αγώνες στα μπλόκα, έχουν νιώσει τη λαϊκή συμπαράσταση ηθική και υλική και ξέρουν τη δύναμη που έχει για τη συνέχιση και την επιτυχία ενός τέτοιου αγώνα η συμπαράσταση».
Η έμπρακτη συμπαράσταση γιγαντώνεται ώρα με την ώρα. Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Νομού Λάρισας, σύμφωνα με απόφαση της γενικής συνέλευσης του κλαδικού συνδικάτου τους, προσφέρουν 500 λίτρα γάλα. Εκπρόσωποι του Συνδικάτου Εργαζομένων Τοπικής Αυτοδιοίκησης του νομού θα παραδώσουν την ποσότητα του γάλατος στους απεργούς στις 12.00 το μεσημέρι στην είσοδο του εργοστασίου, στον Ασπρόπυργο.
Ακόμα, δεκαπέντε σωματεία και μαζικοί φορείς από την Εύβοια δηλώνουν αλληλέγγυα στον αγώνα των απεργών και εξορμούν στις περιοχές τους καλώντας σε έμπρακτη συμπαράσταση και συγκεντρώνοντας χρηματική στήριξη που θα καταθέσουν στους απεργούς που θα επισκεφτούν την Πέμπτη.
Πρωτοβουλίες αλληλεγγύης σε χώρους εργασίας και σωματεία
Χτες, οι απεργοί προχώρησαν σε πλατιά και μαζική εξόρμηση σε 45 επιχειρήσεις του Θριασίου, μαζί με συνδικαλιστές της Γραμματείας Θριασίου, καλώντας τους εργαζόμενους να ενώσουν τη φωνή τους και να στηρίξουν τον αγώνα τους. Με ανακοινώσεις και ντουντούκες κάλεσαν τους εργαζόμενους να απαιτήσουν να γίνουν Γενικές Συνελεύσεις να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής στην τρίωρη στάση εργασίας, την Πέμπτη 24 Νοέμβρη, 12 με 3 το μεσημέρι και συγκέντρωση στη 1 το μεσημέρι, στο χώρο του εργοστασίου. Την ίδια μέρα, τους καλούν σε διαδήλωση που διοργανώνει το σωματείο στις 6 μ.μ. στην πλατεία Ηρώων της Ελευσίνας. Εξορμήσεις έγιναν, μεταξύ άλλων, σε: ΕΛΠΕ, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, ΚΑΝΑΚΗ, ΜΕΒΓΑΛ, ΝΟΥΝΟΥ, ΣΟΦΤΕΞ, ΒΙΟΧΑΡΤΙΚΗ, ΑΝΚΥΚΛΩΣΗ, ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ, ΒΙΒΕΧΡΩΝ, ΒΕΡΝΙΛΑΚ, ΤΖΟΝΣΟΝ, ΧΡΩΤΕΞ, ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ, ΚΡΑΦΤ, ΒΕΤΕΡΙΝ, ΕΤΕΜ, ΑΓΓΕΛΟΥ, ΕΑΣ, ΜΑΛΤΕΖΟΣ, ΜΕΒΑΚΟ, ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΕΜΕΚ, ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ, ΤΙΤΑΝ, ΧΑΛΥΨ, ΟΤΑ, ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΝΤΙΑ κ.α.
Φωτορεπορτάζ
Αντί Επιλόγου…
Πηγή: http://www1.rizospastis.gr/page.do?publDate=22/11/2011&id=13788&pageNo=8&direction=1
Παλαιότερος Σύνδεσμος: http://wp.me/p1pa1c-el9
Ελληνική Χαλυβουργία: Ξεχείλισε το Ποτάμι της Ταξικής Αλληλεγγύης
oldboy9
22 Νοεμβρίου, 2011 2:49 μμ
Αμιγώς Αγωνιστικό-Ταξικό άρθρο, έστω κι αν οι του ΠΑΜΕ έχουν το «πάνω χέρι» (καλοπροαίρετα πάντα!)
Η μισή μου καρδιά χτυπά εκεί…
…Mitsara μου, μην ξεχνάς και τις φυσιοθεραπείες ε 😉
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 2:56 μμ
Ξεκίνησα σήμερα 🙂
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 2:50 μμ
Βεβαιως τι καλα που θα ηταν αν ελλειπαν οι ντουντουκοφοροι-καθοδηγητες, η διαφημιση του ΠΑΜΕ του ΜΑΣ και των υπολοιπων οργανωσεων που προσκεινται στο κκε, και φυσικα οι λαϊκισμοι του τυπου
«Και ξαφνικά από τα μεγάφωνα ακούγεται μια γλυκιά φωνούλα να λέει με πάθος:«Παλεύουμε μαζί σας για να νικήσετε». Ηταν η 5χρονη Ελενίτσα, που όπως μας είπε ήρθε να στηρίξει τους εργάτες με δύο σακούλες τρόφιμα, γιατί και ο δικός της μπαμπάς είναι εργάτης και καταλαβαίνει!!!» (ελεος)
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 2:51 μμ
Εντελώς μικρόψυχο σχόλιο.
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 3:02 μμ
ασε ασε…. βλεπεις εμεις οι προβοκατορες-παρακρατικοι δεν διαθετουμε τη γνησια καρδια ενος «πραγματικου κομμουνιστη»
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 3:07 μμ
Αυτά έχει η ζωή.
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 3:19 μμ
😦 😦 😦 ενα δακρυ κύλησε…..
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 4:24 μμ
Δηλαδή δεν έχει φιλάκι σήμερα? 😦
Narrator
22 Νοεμβρίου, 2011 4:28 μμ
ρε αλήτη, με το κονσερβοκούτι θα σε σφάξω! και στη Ζαναντού την πέφτεις τώρα;
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 4:30 μμ
Αμάν! Πάνω από το blog είσαι συνέχεια εσύ? Και να θέλαμε που τέτοια χαρά.
zeta dor
22 Νοεμβρίου, 2011 3:08 μμ
Βασικα δεν νομιζω πως ουτε ολοι αυτοι οι ανθρωποι που αγωνιζονται, εχουν την καρδια ενος «πραγματικου κομμουνιστη». Η ιδεολογια είναι βίωμα που αποκτιέται ουσιαστικότερα κατ’οπιν δυσκολιων.
YA
22 Νοεμβρίου, 2011 4:58 μμ
Εντάξει τώρα όλα αυτά είναι ολίγον τι θεατρινισμοί και δήθεν…Όχι φυσικά το κοριτσάκι, αλλά αυτοί που μετατρέπουν τον πραγματικό αγώνα σε πανηγυράκι με διαλλείματα μελό από παλιά ελληνική ταινία.
oldboy9
22 Νοεμβρίου, 2011 2:55 μμ
…κι εσύ ρε Xanadu, αυτό βρήκες να πεις!
Η 5χρονη Ελενίτσα θα σου την έλεγε, να ‘σαι σίγουρη 🙂
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 3:09 μμ
τι να πω; τα αυτονοητα περι αλληλεγγυης στον αγωνα των εργαζομενων μπλα μπλα μπλα;
νομιζω οτι δε χρειαζεται να επαναλαμβανουμε τα ιδια και τα ιδια συνεχως, καποια πραγματα εννοουνται
εγω προσωπικα δε θεωρω πολιτικο λογο τη διαφημιση στο κκε ουτε τους λαϊκισμους για να προκαλεσουμε ευκολο συναισθημα
και ειδικα το σημειο με την 5χρονη Ελενιτσα με τη γλυκεια φωνουλα που απο τα 5 της αναγνωριζει και συνειδητοποιει την ταξικη της θεση, το θεωρω εντελως ελεϊνο και για γελια
zeta dor
22 Νοεμβρίου, 2011 3:17 μμ
Καταπληκτικό. Την επομενη φορα που θα ξανακουσω μια μαθητρια μου της α’ δημοτικου να μου λεει με την γλυκια της φωνουλα «κυρία, εγω δεν θελω να στεναχωρω τη μαμα μου γιατι ο μπαμπας μου δεν εχει λεφτα και κλαιει» θα της πω:Δεν ντρεπεσαι λιγο; Τι λαϊκισμοι ειναι αυτοι; Το κκε σε εβαλε να τα λες αυτα;
catalternative
22 Νοεμβρίου, 2011 3:25 μμ
Ζέτα είσαι άδικη. Λαϊκισμός δεν είναι το τι λέει το παιδάκι, είτε το έβαλαν οι γονείς του είτε κάνοντας προβολή λεγόμενα των γονίων της, αλλά ότι το το χρησιμοποιεί ο αρθρογράφος για να εκβιάσει συναισθηματική φόρτιση.
zeta dor
22 Νοεμβρίου, 2011 3:33 μμ
@Catalternative Το να δείχνεις το μέγεθος ενός προβλήματος όπου έχει επηρεάσει και τις μικρές ηλικίες, δεν θα έπρεπε να περνάει από το μικροσκόπιο αλλά να επαναλαμβάνεται -αν θέλεις- διότι είναι μια μεγάλη, δυσάρεστη αλήθεια και πρέπει να καταγράφεται έως ότου ξεπεραστεί. Απο ‘κει και πέρα όταν έρθει η ώρα να ληφθούν πολιτικές αποφάσεις σε προσωπικό επίπεδο, ο καθένας δρα κατά συνείδηση. Αν θέλει κάποιος τους ψηφίζει. Αν πάλι όχι, είναι γιατί κάτι δεν τους άρεσε. Τοσο απλα
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 3:50 μμ
@zeta
μια παρεμβολη: ενδιαφερουσα η αντιληψη που ταυτιζει τις πολιτικες αποφασεις σε προσωπικο επιπεδο με την ψηφο
οσον αφορα το «Το να δείχνεις το μέγεθος ενός προβλήματος όπου έχει επηρεάσει και τις μικρές ηλικίες, δεν θα έπρεπε να περνάει από το μικροσκόπιο αλλά να επαναλαμβάνεται » θα διαφωνησω
γιατι απλα δεν θεωρω οτι ο αρθρογραφος το εγραψε για να δειξει οτι ειναι τοσο μεγαλο το προβλημα που εχει επηρεασει και τις μικρες ηλικιες (κατι το οποιο ειναι γεγονος και δε συμβαινει μονο τωρα, οσοι προερχονται απο τα χαμηλα στρωματα μπορουν να το αντιληφθουν αυτο, γιατι δεν βρεθηκαν ξαφνικα σε δεινη θεση αλλα ανεκαθεν ηταν σε αυτη τη θεση) αλλα για να προκαλεσει ευκολο συναισθημα
catalternative
22 Νοεμβρίου, 2011 4:00 μμ
@zeta dor Δεν διαφωνώ ότι το κλίμα που υπάρχει σε πολλές οικογένειες είναι ιδιαίτερα βαρύ και λογικό είναι να επηρεάζονται τα παιδάκια, απλά αμφιβάλλω αν αποκτούν ξεκάθαρη ταξική συνείδηση. Προσωπικά πιο πολύ μου μοιάζει με προβολή λόγων και σκέψεων των γονιών.
Τώρα αν συνολικά στο κείμενο εσύ δεν βλέπεις την χρήση διαφόρων μέσων (άμεσος λόγος, χρήση μικρών ονομάτων, επανάληψη, κτλ) για τον εκβιασμό συναισθηματικής φόρτισης μάλλον δεν διαβάζουμε το ίδιο κείμενο κείμενο.
DrAluca
22 Νοεμβρίου, 2011 4:00 μμ
«μάλλον δεν διαβάζουμε το ίδιο κείμενο κείμενο.»
Οπως λεμε καρετα καρετα… 😛
Χαμογελατε…
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 3:39 μμ
α μαλιστα ειναι το ιδιο δηλαδη; κανεις οτι δεν καταλαβαινεις ή πραγματικα δεν εισαι σε θεση να καταλαβεις αυτο που λεω;
δηλαδη ειναι ακριβως το ίδιο πραγμα κατι που σου λεει ενας μαθητης σου στην ταξη με το τι επιλεγει ο αρθρογραφος να γραψει και να αναφερει στην ενημερωση που κανει όπως επισης και ο τροπος με τον οποιο το κανει;
Ας εξηγησουμε λοιπον τα αυτονοητα. Οταν γραφεις ενα αρθρο επιλεγεις τι θα γραψεις και πως θα το γραψεις. Στη συγκεκριμενη περιπτωση επιλεγεται να περιγραφει ενα περιστατικο στο οποιο μαλιστα δινεται ιδιαιτερη βαρυτητα, κατι το οποιο το αντιλαμβανεσαι απο τα bold γραμματα και την ιδιαιτερη αναφορα σε αυτο(αν σκεφτουμε οτι λογικα χθες μιλησανε πολλοι ανθρωποι – εκτος και αν δεν επιτρεπανε στον κοσμο να μιλησει, πραγμα το οποιο δεν ειμαι σε θεση να γνωριζω). Τονιζεται το μικρο της ηλικιας του ανθρωπου που μιλησε, και αναφερεται ως «Ελενιτσα» και οχι ως «Ελενη». Προφανως επειδη για καποιο αγνωστο λογο ολοι χαιρονται οταν μιλανε παιδια ή εφηβοι (ανεξαρτητα απο το τι λενε) επειδη μαλλον αισθανονται οτι «η νεολαια εχει πραγματα να δωσει» και μεσω αυτης της αντιληψης αισθανονται πολλοι ανθρωποι δεδικαιωμενοι για τους «δικους τους κοπους να διαμορφωσουν επαρκως καταλληλα τους νεολαιους». Η προσφωνηση με υποκοριστικο προφανως γινεται στα πλαισια της χρησης «λαϊκης γλωσσας» γιατι μαλλον ο αρθρογραφος θεωρει οτι ετσι θα κανει μεγαλυτερη απευθυνση στο αναγνωστικο του κοινο. Δειχνει δηλαδη οτι η Ελενη ειναι παιδι του λαου, δικο μας παιδι.
«Και ξαφνικά από τα μεγάφωνα ακούγεται μια γλυκιά φωνούλα να λέει με πάθος:«Παλεύουμε μαζί σας για να νικήσετε»» δε θα σταθω στο χαρακτηρισμο περι της γλυκιας φωνουλας αλλα στο οτι το 5χρονο με «παθος» αναφωνει οτι παλευει με τους εργατες για να νικησουν(ατακα την οποια κατα πασα πιθανοτητα της ειπε να την πει, αυτος που της εδωσε το μικροφωνο). Σορυ guys αλλα ειμαι λιγο δυσπιστη στο κατα ποσο ενας ανθρωπος που δεν ξερει ουτε την αλαφαβητα ειναι σε θεση να αντιληφθει την ταξικη του θεση και συνειδητοποιει οτι πρεπει να παλεψει με τους εργατες της χαλυβουργικης(και αληθεια πως μπορει ενα 5χρονο να παλεψει για αυτα τα οποια διεκδικουν οι εργατες της χαλυβουργικης;)
«που όπως μας είπε ήρθε να στηρίξει τους εργάτες με δύο σακούλες τρόφιμα, γιατί και ο δικός της μπαμπάς είναι εργάτης και καταλαβαίνει!!!» ενα παιδι 5 χρονων ολα αυτα;
αν οντως ειπε κατι τετοιο η Ελενιτσα, κατα πασα πιθανοτητα δεν συνειδητοποιει αυτο που λεει(όπως αφηνει ο αρθρογραφος να υπονοηθει για να προκαλεσει ευκολο συναισθημα «οτι να κοιταξτε ακομα και τα 5χρονα στεκονται αλληλεγγυα στον αγωνα των εργατων «) αλλα μαλλον επαναλαμβανει αυτο που εχει ακουσει στο σπιτι ή της εχει πει η μαμα και ο μπαμπας
τοσο απλα λοιπον ειναι τα πραγματα που κανουν μερικοι οτι δεν καταλαβαινουν, και φυσικα δεν ειναι ο μονος λαϊκισμος του αρθρου
zeta dor
22 Νοεμβρίου, 2011 3:53 μμ
Επειδη Xanadu θετεις και παραμετρο παιδοψυχολογιας και παιδικης νοημοσυνης, θα σου πω πως ισχυει η ταξικη συνειδηση. Δημιουργειται αυτοματα με την «συγκριση» (π.χ.: γιατι ο φιλος μου ο Νικος εχει τα ταδε πραγματα κι εγω οχι). Σε πιο απλη πολιτικη μορφη ενδεχομενως, αλλα δεν θελει και πολυ για να καταλαβουν τι σημαινει αδικια.
Οσον αφορα το πως εχει γραφτει το κειμενο, πολυς χαμος γα το τιποτα. Ο καθείς κρίνει όπως αρέσκεται
YA
22 Νοεμβρίου, 2011 5:35 μμ
Εδώ ταξική συνείδηση δεν έχει ένα μεγάλο μέρος της ίδιας της εργατικής τάξης θα έχει το 5χρονο?
Κάποιοι που στο τέλος θα το παιζουν επαναστάτες της πρώτης γραμμής στην αρχή έλεγαν ας πάμε στο 5ωρο (από το τίποτα δηλ. απεργία, καλλίτερα είναι….), καποιοι άλλοι στις ψηφοφορίες απουσίαζαν σπιτάκι τους, κάποιοι αλλοι λειτουργούσαν απεργοσπαστικά υπέρ της εργοδοσίας. Από την όποια εμπειρία μου σε χώρους εργασίας στην βιομηχανία ΛΙΓΟΙ έχουν αυθεντική ταξική και αγωνιστική συνείδηση. Οι άλλοι είναι είτε βολεμένοι με ψηλούς μισθούς και μπουκωμένοι από τις υπερωρίες, άλλοι είναι συμβιβασμένοι με τον μισθουλάκο πείνας, και κάποιοι άλλοι παπαγαλίζουν τα μόνιμα ποιηματάκια του ριζοσπάστη και του ΚΚΕ αλλά την ώρα του αγώνα το ξανασκέφτονται …
Βλέπεις μέρος του προλεταριάτου ξεχνώντας τις ρίζες και την ταξική του θέση εκ των πραγμάτων στο καπιταλιστικό σύστημα ενσωματώθηκε στο μικροαστικό όνειρο.
Τώρα μέρος της εργατικής τάξης βρίσκεται εγκλωβισμένο στα δάνεια κάθε τύπου, τα ιδιωτικά σχολεία των παιδιών του, τις κάρτες και τις οικογενειακές τριβές για το όνειρο του μικρομεσαίου ντελικάτου τρόπου ζωής που χάνεται ….
simon
22 Νοεμβρίου, 2011 7:06 μμ
@ Xanadu για το σχόλιο της 3.39 μμ.
Νομίζω ότι όλοι όσοι βρεθήκαμε σε τέτοιες αγωνιστικές κινητοποιήσεις έχουμε εμπειρία από τέτοιου είδους συμβάντα, λαϊκίστικα για ‘σένα (και ΄γω έτσι το εισέπραξα), τονωτικά του απεργιακού φρονήματος για κάποιους άλλους, υποβολιμαία ή αληθινά – δεν έχει και πολλή σημασία.
ΟΜΩΣ, φίλη μου..
ο τρόπος με τον οποίο ανέλυσες ή καλύτερα α ν έ τ α μ ε ς αυτό το περιστατικό στο παραπάνω σχόλιό σου εμένα με ΠΑΓΩΣΕ! 450 περίπου λέξεις, μια ψυχρή αποδόμηση ενός, επαναλαμβάνω, ασήμαντου περιστατικού και μια επίμονη ματιά αναζήτησης επίκρισης. Ούτε ΜΙΑ λέξη για το πραγματικό περιεχόμενο του άρθρου, την ταξική αλληλεγγύη στους αγωνιζόμενους εργαζόμενους, εκτός από τα «αυτονόητα μπλα, μπλα, μπλα…». Ή μήπως ήταν κι αυτή για το θεαθήναι;
Προβληματίστηκα πολύ (επειδή γενικά σε εκτιμώ) για το αν θα ‘πρεπε να γράψω το παρακάτω. Θα προτιμούσα να σου το πω κατ’ ιδίαν, αλλά αυτό είναι αδύνατο. Ζητώντας σου λοιπόν προκαταβολικά συγγνώμη για την παρομοίωση (γίνεται μόνο και μόνο για να καταδειχθεί η ψυχρότητα και η -κατά την άποψή μου- επίμονη μονομέρεια του σχολίου σου) σου λέω πως, αν δεν έβλεπα το άβαταρ σου δίπλα από το σχόλιο θα μπορούσα να υποθέσω ότι το έγραψε ο Πρετεντέρης.
Με τη συγγνώμη μου και πάλι…
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 9:10 μμ
@Simon
παμε παλι απο την αρχη, τι σκατα; σε αλλη γλωσσα γραφω; ποσο πιο ξεκαθαρα και αναλυτικα να γραψω αυτο το οποιο θελω να πω;
πρωτον ενα 5χρονο ΔΕΝ μπορει να εχει ταξικη συνειδηση σε αυτη την ηλικια(οπως υπονοει το αρθρο), κατα πασα πιθανοτητα αναπαραγει αυτα που ακουει απο το σπιτι
δευτερον, ως «λαϊκισμο» χαρακτηρησα την περιγραφη του γεγονοτος απο τον αρθρογραφο και ΟΧΙ το ιδιο το γεγονος (το οποιο προσωπικα θεωρω μικρης σημασιας)
τριτον, δεν καταλαβαινω γιατι η αυτονοητη αλληλεγγυη στους εργαζομενους της Χαλυβουργικης συνιστα απαγορευτικο για την όποια κριτικη γίνεται στον πολιτικο λογο ο οποιος εκφραζεται μεσα απο το εν λογω αρθρο
το οποιο αρθρο(οπως ολα τα αντιστοιχα αρθρα στο ριζοσπαστη) αποτελει μια διαφημιση των οργανωσεων του κκε και ειναι τιγκα στο λαϊκισμο
δες εδω τιτλο «Γλέντησαν σαν εργάτες» 😕 😕 (σα να ακουω ενα δαπιτη να λεει το αντιστοιχο «χορεψε σαν αντρας» 😕 )
εχεις καποια διαφωνια στα παραπανω;
Capybara
22 Νοεμβρίου, 2011 9:53 μμ
@Xanadu
Νομίζω ότι και η μεγάλη πλειοψηφία των ενηλίκων δεν έχει ταξική συνείδηση. Επίσης, δεν αποκλείω να έχει αυθόρμητα ψήγματα ταξικής συνείδησης κι ένα παιδί του δημοτικού. Το θέμα με την ανακοίνωση της 5χρονης Έλενίτσας από τη ντουντούκα είναι περισσότερο θέμα αισθητικής και όχι ουσίας για να πούμε ότι έχει αξία να επιμείνει κανείς εκεί.
Η κριτική στο ΚΚΕ, και σε οποιονδήποτε άλλον, έχει νόημα όταν γίνεται για τα αποτελέσματα της δράσης του και όχι όταν γίνεται με αφορμή τη δράση του -ακόμα κι αν δεν υπάρχει κάτι εμφανώς μεμπτό σ’αυτήν- με μόνο σκοπό να του την πούμε γιατί είναι αυτός που είναι. Ας απεργούσαν όλοι οι εργαζόμενοι κι ας ήταν όλοι ΚΚΕ.
Για να κερδίζει το ΠΑΜΕ την εμπιστοσύνη των εργατών της συγκεκριμένης βιομηχανίας, κάτι καλό θα κάνει, ας τους εμπιστευτούμε (τους εργάτες) κι ας μη λέμε πολλά τραγούδια απ’ όξω από το χορό 😉 Ας κριτικάρουμε το ΠΑΜΕ στα λάθη του και όχι και στα σωστά του.
Είναι κουραστικό να τη λέμε στον άλλον μόνο και μόνο γιατί είναι αυτός που είναι με αντανακλαστικά αντίστοιχα με του αυτόματου διορθωτή τη ορθογραφίας. Ειδικά μετά την 20η Οκτώβρη το έχουμε παρακάνει, έχω πιάσει πολλές φορές και τον εαυτό μου να αντιδρά έτσι. Αν δεν θέλουμε να γράψουμε τα αυτονόητα για την αλληλεγγύη κ.λπ. ας θυμόμαστε ότι δεν είναι νομικά υποχρεωτικό να σχολιάζουμε σε όλα τα ποστ.
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 10:08 μμ
Capybara
πρωτον, δεν ειμαι εγω αυτη που επιμενει στο θεμα της Ελενιτσας, απλα απανταω στα οποια σχολια εγιναν με αφορμη το αρχικο μου σχολιο
δευτερον, παλι αλλα πραγματα καταλαβαινουμε; ασκησα πουθενα(με εξαιρεση το τελευταιο σχολιο) καποια κριτικη στο κκε; ή στο παμε; και ποσο μαλιστα οσον αφορα την απεργια της Χαλυβουργικης;
τριτον, δε με ενδιαφερει να την πω σε καποιον, ποσο μαλλον σε καποιο που προσκεινται στο κκε
τεταρτον, θα επαναλαβω οτι ο μονος εργατικος αγωνας που αναγνωριζω(και ως τετοιον τον αντιλαμβανομαι και τον αντιμετωπιζω) ειναι αυτος των εργατων και οχι του ΠΑΜΕ, ΣΑΜΕ, ΔΑΜΕ, αναρχικων, μαοϊκων, κτλ
ειμαι υπερμαχος της εργατικης χειραφετησης και οχι της κατηγοριοποιησης των εργατικων αγωνων αναλογα με το κομμα στο οποιο προσκεινται οι εργατες
πεμπτον, ολοκληρο σεντονι εγραψα για την αλληλεγγυη στους απεργους δεν το ειδες; 😕
εκτον, οσον αφορα το τι εγινε κατα τη διαρκεια, πριν και μετα την 48ωρη απεργια του Οκτωβρη καλυτερα να μη το ανοιξουμε το θεμα, αλλα κανεις μεγαλος λαθος αν νομιζεις οτι η κριτικη στο αρθρο προερχεται απο αυτο (παρεπιμπτόντως, κριτικη στο αρθρο δεν συνεπαγεται αυτοματα κριτικη στο κκε, αν και λιγο δυσκολα να τα διαχωρισεις αυτα τα δυο οταν ο ριζοσπαστης ειναι ενα απο τα προπαγανδιστικα εργαλεια του κκε)
προσωπικα να μη σου πω καλυτερα που γραφω ολους αυτους που τρεξανε τοτε να γλειψουνε το κκε ή αυτους που ενω ειχαν ενστασεις σε σχεση με τις τραγικες ανακοινωσεις των κομματικων ηγεσιων τους, κανανε τις παπιες δημοσιως και δεν ειχαν την παρρησια να τοποθετηθουν αναλογα (και αντιθετα προκειμενου να δικαιολογησουν το ολο σκηνικο επιτίθονταν σε αναρχικους και τοτε και μετα απο αυτο)
βεβαιως μην αρχισουμε τωρα τις αναλυσεις γιατι δε θα τελειωσουμε ουτε αυριο και μαλλον θα πλακωθουμε 😛
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 10:13 μμ
αχ ατιμο τρωκτικο!!!!! 😆 😆 😆
Capybara
22 Νοεμβρίου, 2011 10:18 μμ
Μάλλον έκανα (λανθασμένη) δίκη προθέσεων.
Τις έριξες βέβαια κι εσύ τις σποντίτσες σου, αλλά λέω να μην απαντήσω γιατί θα ξαναανοίξει μια πολύ βαρετή πλέον συζήτηση.
Capybara
22 Νοεμβρίου, 2011 10:19 μμ
Άτιμη αρχαία πρωτεύουσα της Δυναστείας Γιουάν 🙂 😛
rednready2
24 Νοεμβρίου, 2011 11:55 μμ
@ξανά-ντου
Μην ξεχνάς πως τα πράγματα δεν είναι αυτονόητα για όλους….
stratos
22 Νοεμβρίου, 2011 6:30 μμ
Αυτές οι μαλακίες τι χρειάζονται ;; Το 5χρονο που καταλαβαίνει τον αγώνα του εργάτη.. Τις κάνουν οι πολιτικοί με τα παιδάκια που βάζουν να τους δίνουν λουλούδια, απο εκεί τις αντιγράφουν ;;
zeta dor
22 Νοεμβρίου, 2011 2:58 μμ
Παιδιά, όλοι για κάποιους θεωρούμαστε γραφικοί και πρώτη εγώ. Ας μην κολλάμε σε λεπτομέρειες
oldboy9
22 Νοεμβρίου, 2011 3:01 μμ
ΕΡΓΑΤΕΣ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΠΟΤΕ ΝΙΚΗΜΕΝΟΙ…σε πρώτη φάση, κατόπιν θα περάσουμε στα…ιδιαίτερα! Τόσο απλό είναι…
oldboy9
22 Νοεμβρίου, 2011 3:04 μμ
Μαζί με το γεια χαρά…
catalternative
22 Νοεμβρίου, 2011 3:16 μμ
Μπράβο σε όλο τα άτομα δείχνουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Ομολογώ και μένα μου κακοφάνηκε λίγο η υπέρ-προβολή των οργανώσεων που πρόσκεινται στο ΚΚΕ, αλλά είναι λογικό αφού μιλάμε για άρθρο από τον Ριζοσπάστη και για ένα χώρο που το συνδικάτο του σε μεγάλο βαθμό βρίσκεται κάτω από την επιρροή του ΚΚΕ. Μακάρι οι άνθρωποι να συνεχίζουν να δείχνουν έμπρακτα την αλληλεγγύη τους με κριτήριο τον άνθρωπο, πέρα από κομματικές τεμπέλες και σημαίες. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας!! 🙂
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 3:28 μμ
Για να είμαι ειλικρινής ήθελα να συμπεριλάβω και άλλες πηγές. Έψαξα στο Βαθύ Κόκκινο αλλά το μόνο που βρήκα ήταν ανακοινώσεις σωματείων. Έψαξα επίσης και στο Ίντυμίντια και το μόνο που διάβασα ήταν κάτι αναρχούληδες να κλαίγονται που πρωτοστατεί το ΠΑΜΕ στην απεργία. Το ρεπορτάζ του «Ρ» ήταν ό,τι πληρέστερο υπήρχε κι αυτό είναι λογικό καθώς το ΠΑΜΕ στηρίζει με όλα τα μέσα την απεργία, από την αρχή κι είναι εκείνο που μαζικοποιεί με τη συμμετοχή του, τον αγώνα των εργαζομένων. Που σημαίνει πως εκ των πραγμάτων υπάρχει μπόλικο πρωτογενές υλικό.
Στον Παραλληλογράφο έχουν φιλοξενηθεί στο παρελθόν διάφορες εργατικές κινητοποιήσεις σημαντικές μεν, μικρότερης εμβέλειας δε, στις οποίες πρωτοστάτησαν δυνάμεις που κινούνται εκτός ΠΑΜΕ – ΚΚΕ αλλά δε θυμάμαι να έχω κάνει αντίστοιχες ενστάσεις.
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 3:35 μμ
βαθυ κοκκινο
Αλληλεγγύη στον αγώνα των εργατών στην Ελληνική Χαλυβουργία indymedia
ΝΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΗΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑΣ» indymedia
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 3:43 μμ
Με θλίβει πραγματικά που μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία, αλλά:
1) Το πρώτο link το είχα διαβάσει όμως τουλάχιστον τα μισά που γράφει βρίσκονται ήδη στην ανάρτηση που έκανα τη Κυριακή.
2) Για το δεύτερο link, δεν ανέβασα καμία ανακοίνωση σωματείων γιατί α) Είναι πάρα πολλές β) Περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν για εμένα, οι όροι με τους οποίους δίνεται η μάχη.
3) Για το τρίτο link, η είδηση υπάρχει ήδη στην ανάρτηση της Κυριακής μαζί με οπτικοακουστικό υλικό.
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 3:49 μμ
εσυ εβαλες στην κουβεντα τους αναρχούληδες του indymedia και την κλαψα τους.ειπα να σε βοηθησω μιας και δεν βρηκες τιποτε αλλο…..
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 4:40 μμ
Εσύ καλά έκανες.
catalternative
22 Νοεμβρίου, 2011 3:45 μμ
Μητσάρα καλά έκανες και ανέβασες ενημέρωση για την απεργία στην χαλυβουργική γιατί αυτό είναι το σημαντικό. Αυτό που εγώ εξέφρασα στο παραπάνω σχόλιό μου είναι πάγια θέση μου ενάντια σε πολιτικά καπελώματα, είτε αυτά γίνονται από το ΚΚΕ, είτε από το ΠΑΣΟΚ, είτε από το ΣΥΡΙΖΑ, είτε, είτε, είτε…Για μένα οι άνθρωποι αυτοί είναι πρώτα απεργοί, και ως απεργοί με δίκαια αιτήματα έχουν την αλληλεγγύη μου, και κατά δεύτερο μέλη που πρόσκεινται στο ΚΚΕ. Επιπλέον εξέφρασα έναν φόβο μου, ότι πολλοί άνθρωποι δείχνουν την αλληλεγγύη τους μονάχα στους «δικούς» τους, μακάρι να βγώ ψεύτρα 😉
rednready2
25 Νοεμβρίου, 2011 12:11 πμ
@cat
η δική μου ταπεινή εμπειρία από την πρώτη γραμμή είναι πως όπου δεν υπάρχει συνεπής ταξική θέση των συνδικαλιστικών οργανώσεων, όλοι οι αγώνες των εργαζομένων εκφυλίζονται. Όπου είπαν «έξω οι παρατάξεις» εννοούσαν «έξω οι συνεπείς ταξικές δυνάμεις». ΄Οπου δεν μπήκαν μπροστά οι δυνάμεις που περιγράφω υπήρχε υποχώρηση και ήττα.
Για δύο λόγους λένε «έξω οι παρατάξεις»
1. για να τσουβαλιάσουν όλες τις απόψεις σε ένα σχήμα, να κάνουν την ευθύνη συλλογική στα μάτια των εργαζόμενων, (βλ. «όλοι οι συνδικαλιστές την πάρτη τους» άρα απαξίωση του συνδικαλιστικού αγώνα)
2.να απαγορεύσουν δια της δημοκρατίας οποιαδήποτε ταξικά προσανατολισμένη δράση
3.ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΗ ΓΣΕΕ όπου ξεδιάντροπα χωρίζονται μετά σε επιμέρους παρατάξεις πολυζογόπουλων και άλλων πουλημένων
Η πρακτική του ΠΑΜΕ σε έχει βγάλει ήδη «ψεύτρα». Δες τη δράση των λαϊκών επιτροπών των επιτροπών ανέργων και πάει λέγοντας. Έχει μόνο ένα κριτήριο κι αυτό είναι το ταξικό!
Εξάλλου, το παράδειγμα της χαλυβουργικής είναι μόνο ένα από τα πολλά.
catalternative
25 Νοεμβρίου, 2011 1:48 πμ
@rednready2 Αν διαβάσεις προσεχτικά τα σχόλια μου δεν ανέφερα ποτέ «έξω οι παρατάξεις». Μίλησα απλά ότι διαφωνώ οι παρατάξεις να «καπελώνουν» κινητοποιήσεις. Τις προτιμώ να στέκονται δίπλα στον αγώνα των εργαζομένων.
mitera
22 Νοεμβρίου, 2011 3:33 μμ
Συγκλονιστική περιγραφή!Η αλληλεγγύη εν δράση.
s0sta
22 Νοεμβρίου, 2011 3:44 μμ
Η συμπαράσταση και η έμπρακτη αλληλεγγύη στους απεργούς από όλο αυτόν τον κόσμο που έγινε πράξη ξεπερνώντας κάθε προσδοκία , είναι ένα από τα ποιο αισιόδοξα μηνύματα των ημερών.
Μπράβο σε όλους και καλή συνέχεια στους αγώνες των εργατών μέχρι τη τελική νίκη.
zeta dor
22 Νοεμβρίου, 2011 4:04 μμ
@Catalternative Βρε το ιδιο κειμενο διαβαζουμε, απλα προσπερνω και μενω στην ουσια: Επιτυχια
catalternative
22 Νοεμβρίου, 2011 4:11 μμ
Η ουσία του κειμένου είναι η αλληλεγγύη που έδειξε μεγάλο πλήθος κόσμου, και μπράβο τους. Από κει και πέρα μπορώ να κρίνω τον αρθρογράφο για το κλίμα που προσπαθεί να φτιάξει ;), εκτός και αν δεν επιτρέπεται ….
Γιαννκα
22 Νοεμβρίου, 2011 4:47 μμ
στην κυριολεξια χιλιομετρα αλληλεγγυης…καθε μαχη ,καθε αγωνας του εργατικου κινηματος ειναι μαχη ολων..
Από Δευτέρα 21 Νοέμβρη ως και Παρασκευή 25 Νοέμβρη συγκεντρώνουμε χρήματα και τρόφιμα για τους απεργούς.
http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=50690
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 5:26 μμ
Συμφωνώ έσχατη κατάπτωση και απόλυτη κατάντια το καπέλωμα από το ΚΚΕ του αγώνα των εργατών. Σχεδόν έναν αιώνα ύπαρξης έχει το ΚΚΕ και μόνο να χειραγωγεί τους ακηδεμόνευτους και αυθόρμητους αγώνες των εργατών, ξέρει.
Τι στο καλό ιδιοκτήτης μετοχών των εργατικών αγώνων είναι;
Όμως μια απορία έχω.
Έχει κανείς να μου παραθέσει ανάλογο παράδειγμα απεργίας που να έχει κρατήσει ένα μήνα τώρα;
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 5:34 μμ
εννοεις οτι λόγω κκε κραταει ενα μηνα η απεργια τους?
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 5:46 μμ
Μανικακος
Μετα χαράς να ακούσω αντίθετα επιχειρήματα.
Γνωρίζεις το Συνδικάτο Μετάλλου «Μήτσος Παπαρήγας».;
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 5:48 μμ
όχι.
YA
22 Νοεμβρίου, 2011 7:12 μμ
Δυστυχώς, μάλλον ΝΑΙ…
j4nus
22 Νοεμβρίου, 2011 5:50 μμ
Άρα το ηθικό δίδαγμα είναι αν θέλετε απεργία ενός μήνα -> ΚΚΕ…
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 5:59 μμ
Πάει και αντίστροφα το….ηθικό δίδαγμα.
Άρα αν δεν θέλετε απεργίες διαρκείας τότε μακριά από το ΚΚΕ.
Ε;
Ποια όμως κατά την γνώμη σου θα ήταν η απάντηση , αν αυτά να αντίστροφα «ηθικά διδάγματα» τα καταθέταμε στους 36 απολυμένους του εργοστάσιου;
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 6:00 μμ
Και επαναλαμβάνω.
Έχει κανείς να μου παραθέσει ανάλογο παράδειγμα απεργίας που να έχει κρατήσει ένα μήνα τώρα;
Jaquou Utopie
22 Νοεμβρίου, 2011 6:09 μμ
Ιουλιανέ, υπάρχουν παραδείγματα απεργιών διαρκείας στο παρελθόν, που έχουν κρατήσει και παραπάνω από ένα μήνα. Αλλά μιας και υποψιάζομαι ότι αν σου αναφέρω την απεργία διαρκείας καθηγητών, που ήταν η πρώτη που ήρθε στο μυαλό μου, θα μου πεις ότι αυτό ήταν πολύ παλιά, προτιμώ να σου πω να ψάξεις να βρεις την υπόθεση της εφημερίδας Μακεδονία. Που έχει να βγει στα περίπτερα σχεδόν ένα μήνα τώρα. Λόγω κινητοποιήσεων των εργαζομένων της.
Μπράβο στο ΠΑΜΕ που στηρίζει τον αγώνα των εργαζομένων με όσα μέσα διαθέτει, μπράβο και σε όλους τους υπόλοιπους που στηρίζουν κι αυτοί με όποιο μικρό ή μεγάλο τρόπο μπορούν. Αλλά κυρίως μπράβο και αλληλεγγύη στους απεργούς. Μακάρι να βγουν νικητές.
Υπεραξία από τις απεργίες δεν χρειάζεται να βγάλει κανείς, κέρδος πρέπει να βγάλουν μόνο οι εργαζόμενοι.
Όλες οι άλλες συζητήσεις δεν έχουν κανένα νόημα κατά τη γνώμη μου.
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 6:12 μμ
Επιτέλους!
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 6:36 μμ
Jaguou
Δίκιο έχεις με το σκεπτικό του σχολίου σου όχι όμως με τις απεργίες στην εφημερίδα Μακεδονία. Εκεί συμβαίνει το ανάλογο του Αλτερ.
Με τους καθηγητές έχεις δίκιο, ήταν πολύ πολύ παλιά.
Εγώ όμως θυμάμαι και μια ανάλογη στις αρχές του 2010. Ήταν η απεργία των αλιεργατών.
Ο ΙΟΣ της ελευθεροτυπίας έγραφε τότε.
Το ΠΑΜΕ προσέφερε συνδικαλιστική κάλυψη, αρχικά μέσω του Συλλόγου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Θεσσαλονίκης και εν συνεχεία διά του γραμματέα του ΕΚΘ, Σωτήρη Ζαριανόπουλου. Οργάνωσε πορείες αλληλεγγύης στη Ν. Μηχανιώνα (10/1) και τη Θεσσαλονίκη (15/1), και στις 5 Φλεβάρη έκανε παρέμβαση στον ΟΓΑ, καταγγέλλοντας την άρνηση των υπηρεσιών του οργανισμού να δώσουν στους απεργούς επικυρωμένα αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας τους.
Η Συνέλευση Αλληλεγγύης, απ’ την πλευρά της, οργάνωσε μία ενημερωτική εκδήλωση στο ΑΠΘ (20/1), μία διαδήλωση αλληλεγγύης (26/1) και μία συναυλία για τη συγκέντρωση βοήθειας προς τους απεργούς (29/1).
Στο πλευρό των εργοδοτών τάχθηκε, αντίθετα, η τοπική ακροδεξιά. Η ιστοσελίδα του ΛΑΟΣ Νέας Μηχανιώνας, που ανοίγει με το εμβατήριο «Περνά ο στρατός», ξιφουλκεί ανοιχτά κατά των «παράλογων αιτημάτων» των απεργών και κάνει λόγο για «έλληνες κατοίκους που δεν έμειναν με δεμένα τα χέρια» αλλά «προσπάθησαν να ανακαταλάβουν την ιχθυόσκαλα και τη γη τους από τους ξένους εργάτες και τους κόκκινους νταβατζήδες τους».
Οι ίδιοι οι απεργοί, όταν τους ρωτήσαμε σχετικά, χαμογέλασαν: «Τις πρώτες μέρες της απεργίας, οι εργοδότες ζητήσανε την υποστήριξη των κατοίκων. Βάλανε μεγάφωνα στην κεντρική πλατεία και ζητούσαν από τον κόσμο να μας διώξει από τη Μηχανιώνα. Ο κόσμος όμως δεν πήγε μαζί τους γιατί ήξερε πως είχαν άδικο. Το χωριό κρατάει αποστάσεις, δεν πήγε ούτε με τον ένα ούτε με τον άλλο. Κι ίσως είναι καλύτερα έτσι».
«Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες, κάθε νικηφόρος αγώνας που αποκρούει την προσπάθεια των (όποιων) εργοδοτών να επωφεληθούν από την «κρίση» για ν’ αναποδογυρίσουν τους όρους εργασίας σε βάρος των εργαζομένων, συνιστά μια πολύτιμη παρακαταθήκη για όλο τον κόσμο της μισθωτής εργασίας.»
ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΑΝ.
giorgalis
22 Νοεμβρίου, 2011 6:54 μμ
πέστα ρε Jaquou!
Αφού δεν το είπε το πεντάχρονο θα το πω εγώ:
ΛΟΛΑ ΝΑ ΕΝΑ ΜHΛΟ !
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 6:03 μμ
οι απεργοι τι λενε για το οτι μονο με το κομμα τα καταφερνουν τοσο καιρο?
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 6:23 μμ
μανικακος
Θεωρώ ότι καταλαβαίνεις τη προσπάθεια χρειάζεται για να συντηρηθούν ένα μήνα τώρα οι 400 οικογένειες των εργαζομένων εκεί. Να νικήσουν τον φόβο της ανεργίας τους εκβιασμούς τις εργοδοσίας, την απειλή της πείνας των οικογενειών τους και να προσφέρουν ταυτόχρονα και την αλληλεγγύη τους στους απολυμένους συναδέλφους και να απορρίψουν την πρόταση «δεν θα γίνουν άλλες απολύσεις εάν δεχτείτε 5ωρη εργασία, με 40% μείωση των αποδοχών.»
ΝΑΙ
Αρέσει δεν αρέσει όλα τα Σωματεία που συσπειρώνονται στο Π.Α.ΜΕ ήταν και είναι εκεί. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το όνομα του σωματίου.
Από κει και πέρα η διαφαινόμενη νίκη των χαλυβουργών θα είναι μια μεγάλη νίκη για όλη την εργατική τάξη και όχι για το ΚΚΕ.
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 6:33 μμ
καμμια αντιρρηση.με ενοχλει ομως να βγαινει μια κόντρα για το ποιος «την εχει μεγαλήτερη» την πάλη στις μερες μας.
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 6:35 μμ
Κι εγώ θεωρώ πως η κόντρα αυτή δε βγάζει πουθενά. Μόνο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι μπορούν να το κρίνουν αυτό.
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 6:40 μμ
Εγώ να δείτε πως συμφωνώ. Αλλά δε θα φάω και στην μάπα την παρακάτω λογοτεχνία.
«θεατρινισμοί και δήθεν»
«διαφημιση του ΠΑΜΕ του ΜΑΣ»
«οι λαϊκισμοι του ΠΑΜΕ»
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 9:52 μμ
@προς αξιότιμο κύριο Στατιστικολογο
Αν θες να σχολιασεις τα γραφομενα μου μπορεις να το κανεις απαντωντας σε μενα την ιδια κατευθειαν και οχι με υπονοουμενα αλλου. Μην ανησυχεις και σε διαβεβαιωνω οτι παρα την τρομοκρατια του κκε, εμεις οι προβοκατορες-παρακρατικοι-αναρχοφασιστες καταβαθος δεν ειμαστε επιδοξοι δολοφονοι εργατων οπότε δε θα κινηθω επιθετικα απέναντι σου.
😈 😈 😈 😈
να σας ρωτησω κατι κυριε Στατιστικολογε, κανενα κειμενακι για την ανακτηση της εθνικης μας κυριαρχιας θα παιξει; αποτι ακουω και διαβαζω φοριεται πολυ αυτο το μοντελακι στους κολπους του κκε (ανεκαθεν αλλα και το τελευταιο διαστημα)
Eddie
24 Νοεμβρίου, 2011 8:37 πμ
@ioulianos
«Έχει κανείς να μου παραθέσει ανάλογο παράδειγμα απεργίας που να έχει κρατήσει ένα μήνα τώρα;»
Η αλήθεια είναι ότι στον ΙΔΙΩ ΤΙΚΟ τομέα δε θυμάμαι τα τελευταία χρόνια. Έχουν υπάρξει όμως στα πρώτα χρονια της μεταπολίτευσης ΑΓΡΙΕΣ πολύμηνες απεργίες και μάλιστα νικηφόρες. Και δεν ήταν με μπροστάρη το ΚΚΕ (δεν το λέω σαν αρνητικό ή θετικό, απλά το καταγράφω).
Επειδή είπες ΓΕΝΙΚΑ αν έχουν υπάρξει παραδείγματα πολυήμερης απεργίας, μπορώ να θυμηθώ και την προ πενταετίας συγκλονιστική απεργία των δασκάλων που κράτησε 6 βδομάδες.
Αυτα τα δυο προχειρα παραδειγματα για να ειμαστε δικαιοι.
Προς θεού, δεν τα παραθέτω για να ανοιξω κάποια κοντρα. Ισα ισα, στεκομαι αλληλέγγυος σε κάθε αγωνα της εργατικης ταξης και ευχομαι να νικήσει και ο αγωνας των χαλυβουργων. Αλλωστε η νικη τους θα ανοιξει τους «ασκους του αιολου» (με την καλη εννοια) για να αναθαρρήσουν και αλλοι κλαδοι της πολυπαθης ταξης και επιτελους να αντεπιτεθει 😉
alexantro trollientes
25 Νοεμβρίου, 2011 11:32 πμ
ζεις Ελλαδα ?
LAGARTSAS-A
22 Νοεμβρίου, 2011 5:30 μμ
Σαν σημερα ή χθες; αν θυμαμαι καλα εφυγε από τη ζωη ο Μιχάλης Κατσαρός.
Για τη μνημη του ποσταρω αυτό το βιντεακι.
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 5:43 μμ
LAGARTSAS-A
Και άριστα έπραξες………
nxen
22 Νοεμβρίου, 2011 6:03 μμ
Μήπως θάπρεπε να κοιτάμε το δάσος αντί για το δέντρο;
Κι εγώ σπάζομαι από την εκμετάλλευση που κάνει στο θέμα της Χαλυβουργίας το καλογερικό τάγμα που θέλει να λέγεται ΚΚΕ, αλλά το θέμα μας είναι η απεργία και η νίκη της (με τη συμπαράσταση όλων μας). Ή κάνω λάθος; 😉
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 6:04 μμ
μωρε καλα τα λες….
γιαυτο τα λεμε εδω και οχι εκει να μας ακουνε και οι ανθρωποι…..
nxen
22 Νοεμβρίου, 2011 6:08 μμ
Εν τω μεταξύ, κάποια στιγμή θα μάθω κι εγώ να ενσωματώνω βιντεάκια… 😦
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 6:11 μμ
Σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό βλέπω πως σπάζονται πολλοί ενώ εκείνοι που θα έπρεπε πάνω από «όλους και όλα» να σπάζονται είναι οι ίδιοι οι απεργοί της «Ελληνικής Χαλυβουργίας».
Λίγο περίεργο δεν είναι?
catalternative
22 Νοεμβρίου, 2011 6:13 μμ
Καθόλου περίεργο δεν είναι , αφού οι περισσότεροι απεργοί της «Ελληνικής Χαλυβουργίας» πρόσκεινται στο ΚΚΕ, ακριβώς όπως και με τους λιμενεργάτες 😉 Έχει γερή βάση εκεί γι’αυτό και μπορεί να έχει δυναμική παρουσία.
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 6:22 μμ
Προσωπικά δε γνωρίζω σε τι ποσοστό πρόσκεινται στο ΚΚΕ (εσύ είσαι σίγουρη?) αλλά και πάλι αυτό δεν αναιρεί το αρχικό μου σχόλιο.
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 6:14 μμ
ποιοι σπαζονται ρε μητσαρα?
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 6:23 μμ
Όσοι είναι «ναι μεν αλλά».
YA
22 Νοεμβρίου, 2011 7:10 μμ
Αυτό που προκαλεί τις όποιες ενστάσεις ΔΕΝ είναι ο γνήσιος αγώνας των εργαζομένων που διεκδικούν από την αρχή τα ελάχιστα αυτά κεκτημένα που άκρως βαναυσα και εκβιαστικά προσπαθούν οι καπιταλιστές να καταργήσουν…
Είναι όμως η αντανακλαστική προσπάθεια του ΚΚΕ να οικειοποιείται αποκλειστικά κάθε αγώνα στους χωρους εργασίας και να δίνει γραμμές οργανώνοντας προεκλογικού τύπου ομιλίες και συγκεντρώσεις.Ο εργάτης της χαλυβουργίας αγωνίζεται για την ζωή του και όχι για το Πάμε και το ΚΚΕ. Φυσικά και θέλει την βοήθεια ΟΛΩΝ. Το ΚΚΕ καλώς ή κακώς είναι το μόνο κόμμα που έχει τους μηχανισμούς στους χώρους εργασίας (και όχι μόνο) και όποτε αυτό το αποφασίσει μπορεί και προμοτάρει τους αγώνες. Το κάνει όμως ιδιοτελώς και από πολιτική σκοπιμότητα κάτι το οποίο τελικά αποπροσανατολίζει από τους αυθυεντικούς στόχους της εργατικής τάξης.
Σε άλλο σχόλιο είπα για την ΚΡΙΣΙΜΗ συμβολή στον αγώνα αυτό από το ΚΚΕ και το πάμε. Επειδή γνωρίζω από πολύ κοντά και από την πρώτη ημέρα τι συμβαίνει εκεί είμαι σχεδόν σίγουρος πως χωρίς το ΚΚΕ και το Πάμε αυτή η απεργία πιθανότατα αυτή την στιγμή θα ήταν μια γλυκεια «αγωνιστική» ανάμνηση…
Οι πραγματικοί και αποτελεσματικοί αγώνες όμως δεν χρειάζονται «πατερούληδες» χρειάζονται ευρεία ανιδιοτελή αλληλεγγύη.
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 7:15 μμ
Καλά, καλά καταλάβαμε, ο αγώνας των εργαζομένων της «Ελληνικής Χαλυβουργίας» παίρνει το ISO του ΠΑΜΕ αλλά σκοντάφτει στο ISO της Αναρχίας.
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 7:17 μμ
γιατι μητσαρα,την μποικαταρει κανενας αναρχικός?
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 7:18 μμ
Αχ ρε μανικάκο δεν εννοώ αυτό. Σχετίζεται με το «ναι μεν αλλά» που ανέφερα προηγουμένως.
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 7:23 μμ
ξεκολα με τα «ναι μεν αλλα…»
η αποψη ενος ειναι,θελει νιονιο να το καταλαβεις?
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 7:26 μμ
Αμ δε, που είναι ενός.
YA
22 Νοεμβρίου, 2011 7:27 μμ
Το πάμε και το ΚΚΕ σίγουρα έχει πάρει ως σήμερα όλα τα ISO «ημιτελούς» επαναστασης και μάλιστα του τα έχει απονείμει ο ίδιος ο καπιταλισμός. Για αναρχία συ είπας. Αλλά μιας και είμαι «αναρχούλης» σε ενημερώνω πως εγγενώς αναρχία και ISO αλληλοαναιρούνται…
Mitsaras
22 Νοεμβρίου, 2011 7:34 μμ
Τελευταίο μου σχόλιο γιατί το κουράσαμε το ζήτημα. Έχω χίλιες δυο ενστάσεις με τον Α/Α χώρο αλλά αν κάνει έναν αγώνα ο οποίος αντικειμενικά έχει αίσια έκβαση, μπορεί να μην τον επιδοκιμάσω δημόσια αλλά δε θα κάτσω σαν μίζερη γεροντοκόρη να ανακαλώ τι είχε γίνει στο τάδε συνδικάτο ή στην δείνα πορεία. Απλά ΘΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΩ.
Ελπίζω να έγινα σαφής.
Capybara
22 Νοεμβρίου, 2011 7:58 μμ
@ ΥΑ
«σε ενημερώνω πως εγγενώς αναρχία και ISO αλληλοαναιρούνται…»
Αυτή η σιγουριά ότι έχετε κάνει το εμβόλιο ενάντια σ’ όλα τα κακά της μοίρας μας που έχουμε οι υπόλοιποι θα σας φάει. Γιατί νομίζω ότι υπάρχουν αρχηγοί σε πολλές αντιιεραρχικές συνελεύσεις, πολλοί γραμμιτζήδες χωρίς γραμμή, πολλοί σκληροί κομματικοί χωρίς κόμμα και πολλοί παπάδες του αθεϊσμού…
μανικακος
22 Νοεμβρίου, 2011 8:01 μμ
καλα και κομμουνιστες με 3000 στρεμματα βαμβακι και 100 εργατες υπαρχουν αλλα δε τους φορτωνεις στην αριστερα.σωστα?
spiral architect
22 Νοεμβρίου, 2011 7:18 μμ
Αυτό που προκαλεί τις όποιες ενστάσεις ΔΕΝ είναι ο γνήσιος αγώνας των εργαζομένων που διεκδικούν από την αρχή τα ελάχιστα αυτά κεκτημένα που άκρως βαναυσα και εκβιαστικά προσπαθούν οι καπιταλιστές να καταργήσουν…
Είναι όμως η αντανακλαστική προσπάθεια του ΚΚΕ να οικειοποιείται αποκλειστικά κάθε αγώνα στους χωρους εργασίας και να δίνει γραμμές οργανώνοντας προεκλογικού τύπου ομιλίες και συγκεντρώσεις. …
Βέβαια!
Έτσι ξεκίνησαν τα κινήματα των πλατειών, με κάτι τέτοια ομφαλοσκοπούσαν και είδαμε όλοι που κατέληξαν! 🙄
YA
22 Νοεμβρίου, 2011 7:34 μμ
Στις πλατείες βρισκόνταν άτομα από εντελώς διαφορετικούς πολιτικούς χώρους και το πιο σημαντικό ΧΩΡΙΣ κοινούς και ξεκάθαρους στόχους …
Capybara
22 Νοεμβρίου, 2011 8:21 μμ
Ναι ρε Μανικάκο, αλλά δε μίλησα για ατομικές περιπτώσεις, αλλά για την (αφελή) υπόθεση ότι επειδή μια συλλογικότητα είναι αναρχική αποκλείεται από τη φύση της να καπελώνει τους άλλους, να λειτουργεί ιεραρχικά, να υποτιμά τους μη οργανωμένους κ.λπ. κ.λπ. …
YA
22 Νοεμβρίου, 2011 9:08 μμ
Αν μου επιτρέπεις. Όλοι έχουν το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού. Όμως η αυτοεπιβεβαίωση ή η αυτοαναίρεση είναι διαφορετικό πράγμα και ορίζεται από την στάση του καθενός στην πραγματική ζωή και κυρίως από τις πράξεις του σε αυτήν. Μία συλλογικότητα λοιπόν που (αυτο)αποκαλείται αναρχική αλλά καπελώνει τους άλλους και λειτουργεί με ηγέτες και αρχηγούς αυτοαναιρείται από μόνη της. Άρα όσο και να το ήθελε ΔΕΝ είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ αναρχική και όχι επειδη το λέω εγώ ή εσύ.
iguana
22 Νοεμβρίου, 2011 9:18 μμ
@YA
δεν είναι έτσι ακριβως. Αν περιμένεις καποια συλλογικότητα να λειτουργεί χωρίς αντιφάσεις, οποια και αν ειναι αυτή, μάλλον θα περιμένεις αρκετό καιρό. Ακόμα χειρότερα, αν θεωρείς ότι εχεις βρει αυτή τη συλλογικότητα, τοτε λυπάμαι αλλα μάλλον κατι δεν εχεις καταλάβει καλα…
Capybara
22 Νοεμβρίου, 2011 9:35 μμ
@ΥΑ
Προφανώς σου επιτρέπω 🙂
Πολλές φορές δεν υπάρχει τρόπος ορισμού του τί είναι κάποιος, που να έχει κάποια αξία, πέρα από τον αυτοπροσδιορισμό, γιατί αλλιώς καταλήγουμε στον πλήρη υποκειμενισμό. Έτσι π.χ. με βάση την υποκειμενική σου άποψη ο α ή ο β δεν είναι αναρχικοί γιατί αυτοαναιρούνται, πιθανώς γι’ αυτούς όμως, να μην είσαι εσύ.
Για το λόγο αυτό και επειδή οι πολιτικοί χαρακτηρισμοί είναι συμβατικοί -για να συνεννοούμαστε μεταξύ μας- πρακτική αξία έχει μόνο ο αυτοπροσδιορισμός και το πως σε αντιλαμβάνεται η πλειοψηφία της κοινωνίας. Έτσι, δεν έχει αξία να πω ότι οι σταλινικοί δε είναι κομμουνιστές (γιατί αυτοαναιρούνται με βάση τον δικό μου ορισμό για τον κομμουνιστή) ή να πει κάποιος πολύ ευσεβής καθολικός ότι ο Πάπας δεν είναι καθολικός.
Άλλωστε, ζώντας σ’ αυτήν την κοινωνία όλοι μας, αναρχικοί ή αριστεροί θα έχουμε ενσωματώσει πολλά στοιχεία αυτής της κοινωνίας. Το ζήτημα δεν είναι να τα αποδεχτούμε ως αναγκαία κακά, αλλά να τα καταπολεμήσουμε στους εαυτους μας και στις συλλογικότητές μας. Αυτή η στάση είναι, πιστεύω, πολύ πιο παραγωγική από το να πούμε ότι εξορισμού έχουμε ανοσία σε τέτοιες συμπεριφορές.
Eddie
24 Νοεμβρίου, 2011 8:47 πμ
εν γένει συμφωνώ με το σχόλιο, αν και για να μην αδικήσουμε και τους (φιλο)ΚΚΕδες της παρέας, είναι δευτερεύουσας σημασίας οι όποιοι «πατερούληδες», μπροστά στην διεξαγωγή του αγώνα που όλοι ευχόμαστε να νικήσει. Μετά το πέρας του, θα έιμαστε σε καλύτερη θέση να κάνουμε απολογισμό (ναι, έχουν δικαιωμα όλοι να κάνουν απολογισμό -οπως και κριτικη-, κι ας μην είναι στο ΠΑΜΕ, εφόσον ο αγώνας είναι ταξικός, δλδ αφορά την εργατική ταξη στο συνολό της)
spiral architect
22 Νοεμβρίου, 2011 6:18 μμ
Αυτά τα λένε οι κουμμουνιστές Μητσάρα παιδί μου! 😉
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
22 Νοεμβρίου, 2011 6:53 μμ
😆 πετυχημένο! 😆 😆
Ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 6:57 μμ
Άψογο. Έγραψες….:)
simon
22 Νοεμβρίου, 2011 7:10 μμ
Ένα σχόλιό μου – απάντηση σε σχόλιο της Ζαναντού …χάθηκε! Ο ευρών αμειφθήσεται!
simon
22 Νοεμβρίου, 2011 7:13 μμ
Ευχαριστώ.
ioulianos
22 Νοεμβρίου, 2011 7:55 μμ
Jaquou Utopie
22 Νοεμβρίου, 2011 8:39 μμ
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 9:33 μμ
Απότι βλεπω πολλά ερμηνεύονται κατα το δοκούν, ετσι ωστε να μας βολευει στα οσα ανυποστατα αναπαραγουμε και στην ικανοποιηση της αναγκης μας για επιβεβαιωση.
Παμε λοιπον, για πολλοστη φορα απο την αρχη. Η αλληλεγγυη στον αγωνα των εργαζομενων ειναι δεδομενη. Στα σιγουρα θελει μεγαλα κοτσια για να συνεχιζεις μια απεργιακη κινητοποιηση επι 4 εβδομαδες και θα πρεπει να κανουμε οτι μπορουμε για να τους στηριξουμε και μακαρι να ακολουθησουν και αλλοι εργαζομενοι το παραδειγμα τους. Δεν ειναι λιγο να ξεπερασεις το φοβο απο την εργοδοτικη τρομοκρατια και να πρεπει να αντιμετωπισεις ενα σωρο δυσκολες συνθηκες και συγκυριες οπως πχ (το ελαχιστο) την σιωπη των μμε οσον αφορα το θεμα(ή την αναμενομενη λασπολογηση σε περιπτωση που γινει ευρυτερα γνωστο το θεμα της απεργιας).
Κανενας δε σπαζεται επειδη πολλοι απο τους εργαζομενους προσκεινται στο ΠΑΜΕ, ουτε επιλεγει να απεχει επειδη το ΠΑΜΕ προσπαθει να καπελωσει τη φαση. Γιατι καποιοι ανθρωποι δεν κατηγοριοποιουν τους αγωνες (ειδικα τους αγωνες των εργατων) ως αγωνας του ΠΑΜΕ, αγωνας του ΣΕΚ, αγωνας των αναρχικων, κτλ κτλ αλλα μονο ως προς την βασικη ιδιοτητα που εχουν : αγωνες των εργατων, καμιας συνδικαλιστικης οργανωσης, κανενος κομματος ή συλλογικοτητας
Kαι ποσο απεχεις στην πραγματικοτητα απο τους κοινωνικους αγωνες οταν συμμετεχεις σε αυτους μονο οταν σου το υποδεικνυει η κομματικη ηγεσια την οποια προσκυνας, οταν δηλαδη συμμετεχεις επιλεκτικα
το μονο που μπορεις να αποδωσεις σε εναν κοινωνικο αγωνα ειναι τα χαρακτηριστικα που αυτος εχει
Oι νικες των αγωνων, ειναι αποκλειστικα και μονο νικες των εργατων, των φοιτητων, κτλ και ΟΧΙ καποιου κομματος, παραταξης, αναρχικης συλλογικοτητας, κτλ
Και ενας ανθρωπος ο οποιος θεωρει τον εαυτο του αλληλεγγυο στους εργαζομενους συμμετεχει με τον τροπο που μπορει και τα μεσα που διαθετει στη στηριξη του αγωνα τους (εκτος φυσικα και αν διαφωνει με τους λογους ή τα χαρακτηριστικα)
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 9:38 μμ
Παμε λοιπον και παρακατω
Δεν καταλαβαινω γιατι απαγορευεται να ασκησουμε κριτικη στο εν λογω αρθρο; επειδη η απεργια στην οποια αναφερεται κραταει 4 εβδομαδες; σορυ, αλλα αυτα ειναι δυο ανεξαρτητα γεγονοτα
Το πολυ σημαντικο γεγονος στο οποιο αναφερεται το αρθρο, δεν καθαγιαζει αυτοματα τον καθολα λαϊκιστικο τροπο εκφρασης του αρθρογραφου ή τη διαφημιση που γινεται στις οργανωσεις του κκε
ΥΓ ποιο ειναι το πανεπιστημιο Αρτας;
Xanadu
22 Νοεμβρίου, 2011 9:41 μμ
Οσον αφορα την ταξικη αλληλεγγυη που επιδεικνυουν οι πραγματικοι κομμουνιστες του κκε, θελω να ρωτησω σε ποιο σημειο γελαμε.
Γιατι την ταξικη τους αλληλεγγυη την δειχνουν μονο οταν προκειται για σωματειο που προσκεινται στο ΠΑΜΕ
μη θυμηθουμε και κατι τραγικα σκηνικα με τους απολυμενους της Τυποεκδοτικης και γελασει και ο καθε πικραμενος
simon
23 Νοεμβρίου, 2011 9:51 πμ
@ Xanadu
Ένα τελευταίο, γιατί η συζήτηση δε βγάζει πουθενά.
Σου έγραψα στο ανταπαντητικό μου σχόλιο ότι και ‘γω θεωρώ λαϊκισμό την παρουσίαση του συγκεκριμένου -ασήμαντου- θέματος από τον αρθρογράφο.
Όμως η ένστασή μου έγκειται στο γεγονός ότι σε ένα σοβαρότατο θέμα -την μακρά απεργία των ΕΡΓΑΤΩΝ της Χαλυβουργίας, όχι του ΠΑΜΕ, του ΚΚΕ ή όποιου άλλου- εσύ επέλεξες να σχολιάσεις τον ασήμαντο λαϊκισμό.
Προσωπικά, όντας επίμονα ανένταχτος αριστερός, θα υποστήριζα με κάθε τρόπο τον αγώνα οποιονδήποτε εργαζομένων, είτε αυτός γινόταν κάτω από τα λάβαρα του ΠΑΜΕ, είτε κάτω από τα αναρχικά λάβαρα, αν υπάρχουν τέτοια.
Συμφωνώ μαζί σου ότι «την ταξικη τους αλληλεγγυη -οι κομμουνιστές του ΚΚΕ- την δειχνουν μονο οταν προκειται για σωματειο που προσκεινται στο ΠΑΜΕ», αλλά το ίδιο ακριβώς κάνει και ο αναρχικός χώρος ή άλλες παρατάξεις της αριστεράς.
Κι αυτό είναι για ‘μένα το πιο τραγικό για τους εργαζόμενους.
alexantro trollientes
23 Νοεμβρίου, 2011 10:01 πμ
ασήμαντο λαϊκισμό !!!!!!!!
οποιος υποτιμα τον λαικισμο, θα ξυπνησει με Ντουτσε στο προσκεφαλο του
Alexantro Trollientes 2021
ten years after
simon
23 Νοεμβρίου, 2011 10:10 πμ
…κι όποιος υπερεκτιμά τους ασήμαντους λαϊκισμούς θα ξυπνήσει …χωρίς κανέναν δίπλα του.
Simon, now
Xanadu
23 Νοεμβρίου, 2011 11:00 πμ
αντε παλι
Παλι τα ιδια διαβαζουμε, αλλα καταλαβαινουμε 😛
Οσον αφορα για το τι κανει ο αναρχικος χωρος ή τα κομματα της αριστερας, προφανως μπορω να σου απαντησω μονο οσο αφορα τον αναρχικο χωρο. Σορυ αλλα εισαι εντελως off οσον αφορα αυτο το θεμα, και ειναι κατι που στα σιγουρα δεν μπορεις να κατηγορησεις τον αναρχικο χωρο.
Η δικη μου εμπειρια καταμετρα πολλα περιστατικα στα οποια μεχρι και πισω απο πανο του ΠΑΜΕ εχουμε βρεθει(κατι το οποιο ειναι εντελως προβληματικο, και οχι γιατι ηταν πανο του ΠΑΜΕ αλλα γιατι ειναι απεραδεκτο σε απεργια εργαζομενων ή εργατικη διεκδικηση το πανο να διαφημιζει το ΠΑΜΕ και να μην αναφερεται αποκλειστικα και μονο στον αγωνα των εργατων), και εχουν πεσει τηλεφωνα και μαζευτηκαν 50 αναρχοαπλυτοι(περισσοτεροι αποσοι ηταν ολοι οι παμιτες) στο μπατσομεγαρο για κατι συνδικαλιστες του ΠΑΜΕ που ειχαν συλληφθει, και τηλεφωνα εχουν πεσει και μαζευτηκαν παλι 50 νοματαιοι οταν την πεσανε ματαδες στην περιφρουρηση του ΠΑΜΕ στη ΒΙΠΕ (και οι παμιτες τους διωχνανε και λεγανε στους μπατσους «εμεις δεν εχουμε καμια σχεση με αυτους») και πολλα αλλα.
Για αυτο αν δεν εχουμε γνωση απο πρωτο χερι καλυτερα να μην βγαζουμε αυθαιρετα συμπερασματα.
παραδομενος αστος
22 Νοεμβρίου, 2011 9:55 μμ
βαρεθηκα
παραδινομαι
υπογραφω οτι θα ψηφισω ΚΚΕ που διδασκει αλληλεγγυη , συναδελφωνει τους ανθρωπους ακαι απο ξενους τους κανει αδελφια, μεγαλωνει γυιους εργατων με συνειδηση οτι ειναι παιδια του εργατη μπαμπα, εκπαιδευει τον λαο στο να γλεντα σαν εργατης με μπουζουκι και οχι σαν μικροαστος στις ντισκο, πραγματοποιει θαυματα παντος ειδους, κανει το ψαρι κρεας, ταιζει χιλια στοματα απο το στερημα των στερημενων, ανασταινει απολυμενους, ενηλικιωνει 5χρονα …μονο το ΚΚΕ … που τα εχει ολα και συμφερει
μπορει τωρα να τελειωσει ολο αυτο 😦
Narrator
22 Νοεμβρίου, 2011 10:43 μμ
θες να πάμε κανένα ταξιδάκι καλύτερα;
catalternative
22 Νοεμβρίου, 2011 11:19 μμ
@Μητσάρα συγνώμη που σου απευθύνω τον λόγο, αφού είπες ότι δεν θα ξανασχολιάσεις, απλά επειδή μου έκανες μια ερώτηση πριν επέτρεψέ μου να ξεκαθαρίσω λίγο την θέση μου. 100% βεβαία δεν είμαι τι ποσοστό επιρροής έχει το ΚΚΕ στο συνδικάτο της χαλυβουργικής, αν και είμαι σίγουρη ότι είναι μεγάλο. Και παραδοσιακά να το πάρεις στην κατασκευαστική ζώνη το ΚΚΕ παίρνει υψηλά ποσοστά (οικοδόμοι, λιμενεργάτες, κτλ) 🙂 Και δεν το λέω ως κακό αυτό, μπράβο στο ΚΚΕ που έχει καταφέρει να συσπειρώσει κόσμο γύρω του.
Στο θέμα μας όμως. Έχοντας ένα σεβαστό ποσοστό κόσμου να πρόσκεινται στο αυτό λογικό είναι να μην «σπάζεται» ο κόσμος, αφού σε αυτό πιστεύουν. Εκτός και αν εσύ θεωρείς λογικό ένα μεγάλο ποσοστό των εργατών να πρόσκεινται στην Ν.Δ και να αγκαλιάζουν το ΚΚΕ στην προκειμένη περίπτωση. Στο δικό μου το μυαλό αυτό μοιάζει αντιφατικό.
@Ιουλιανος Επειδή και εγώ ανέφερα ότι το άρθρο «λαϊκιζει» και «διαφημίζει τις δυνάμεις του ΚΚΕ» και από ότι φαίνεται νιώθεις ότι πρέπει να το υπερασπίσεις, πραγματικά θεωρείς ότι το άρθρο δεν λαϊκίζει ούτε στο ελάχιστο;; Ούτε τόσο τόσο λίγο;;; Όπως ανέφερα και προηγουμένως η ουσία του άρθρου είναι η ένδειξη αλληλεγγύης που δείχνει όλος αυτός ο κόσμος στον δίκαιο αγώνα των εργατών της χαλυβουργικής και μπράβο τους και στους εργαζόμενους που κρατάνε τον αγώνα εδώ και ένα μήνα και στους αλληλέγγυους που στέκονται δίπλα τους. Αυτό όμως είναι ανεξάρτητο το πως το παρουσιάζει ο αρθρογράφος.
Mitsaras
23 Νοεμβρίου, 2011 2:00 μμ
Είπα πως δε θα σχολίαζα άλλο παραπάνω, όχι γενικά. Θα απαντήσω στη δεύτερη παράγραφο περισσότερο καθώς η πρώτη εξαντλήθηκε. Απλά να σου αναφέρω δύο ακόμα στοιχεία: α) η Ομοσπονδία Μετάλλου ΕΛλάδος στην οποία επικρατούν οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ – ΔΑΚΕ αρνήθηκε να λάβει απόφαση για απεργία στον κλάδο β) Το ίδιο εργοστάσιο με τους «ίδιους» εργαζόμενους στο Βόλο, δέχτηκε την εκ περιτροπής εργασία χωρίς να γίνει κανένας αντίστοιχος αγώνας. Εκεί έπαιξε ρόλο η σύνθεση της πολιτικής προτίμησης των εργαζομένων?
Για τη δεύτερη παράγραφο, θυμάμαι το Δεκέμβρη του 2009, το ΠΑΜΕ είχε καλέσει μόνο του σε απεργία καθώς η ΓΣΕΕ αρνήθηκε ώστε να μη δημιουργήσει προβλήματα στο ΠΑΣΟΚ που είχε μόλις έρθει στην εξουσία. Τότε με ορισμένες αποφάσεις σωματείων κι οργανώσεων (Παμίτικων κυρίως και νομίζω και κάποια από το εξωκοινοβούλιο) είχα πάει για περιφρούρηση σε έναν χώρο εργασίας (δε θα πω ποιον για να μην εκθέσω πρόσωπα και καταστάσεις αλλά αν θες μπορώ να σου στείλω e-mail) όπου η υποδοχή δεν ήταν και η καλύτερη δυνατή από τους εργαζόμενους με το πρόσχημα ότι δεν είχε κηρυχθεί η απεργία από τη ΓΣΕΕ. Παρ’ όλα αυτά εμείς συνεχίσαμε και πήγαμε περιφρούρηση στον ίδιο χώρο και σε μεταγενέστερες απεργίες. Ενάμιση χρόνο μετά οι εκεί εργαζόμενοι βρέθηκαν υπό την απειλή της απόλυσης. Εμείς βρεθήκαμε πάλι στο πλευρό τους, τους στηρίξαμε στους αγώνες τους και βεβαίως η αντιμετώπιση ήταν εντελώς διαφορετική. Αυτό που θέλω να σου πω είναι πως οι εργαζόμενοι αυτοί που προφανώς στην πλειοψηφία τους δεν είναι ΚΚΕδες από τη στιγμή που βρήκαν κάποια σωματεία που τους βοηθούσαν στον αγώνα τους, τους αποδέχτηκαν. Και αν στο δικό σου μυαλό σου φαίνεται αυτό αντιφατικό, τότε να μην περιμένουμε τίποτα πια από μερίδα εργαζομένων που μέχρι πρότεινος στήριζαν το δικομματισμό.
Όσο γι’ αυτό που γράφεις στον Ιουλιανό, θα ήταν λαϊκισμός αν οι συγκεκριμένες αράδες γραφόντουσαν στη Αυριανή. Από εκεί κι έπειτα, ανεξάρτητα από το πως παρουσιάζονται αποτελούν γεγονότα τα οποία δεν επιδέχονται αμφισβήτησης από κανέναν και κυρίως από τους κακόμοιρους εργαζόμενους που βρέθηκαν -χωρίς να το πάρουν χαμπάρι- κάτω από το δόκανο των «σταλίνων».
catalternative
23 Νοεμβρίου, 2011 3:07 μμ
@Mitsaras Συγνώμη για την παρεξήγηση. Νόμιζα ότι δεν ήθελες γενικά να σχολιάσεις γενικά γι’ αυτό προσπάθησα να θέσω μόνο την θέση μου, μη περιμένοντας απάντηση από σένα. Τεσπά μικρό το κακό 🙂
Προφανώς και παίζει σημαντικό ρόλο και οι πολιτικές προτιμήσεις των εργαζομένων, η σύνθεση της βάσης των εργαζομένων σε ένα χώρο δηλαδή, για τον τρόπο διεκδίκησης που θα χρησιμοποιήσουν ή όχι. Δεν νομίζω ότι είπα ποτέ το αντίθετο 🙂
Για το παράδειγμα που μου δίνεις για την απεργία που κήρυξε το ΠΑΜΕ και όχι η ΓΣΕΕ, το δέχομαι όπως μου το παρουσιάζει προς χάριν της συζήτησης, αφού δεν μπορώ να το διασταυρώσω, σεβόμενη και το γεγονός ότι δεν θες να δώσεις δημόσια περισσότερες λεπτομέρειες. Ακόμα και έτσι δεν βρίσκω κάτι που να αντιφάσκει στα λεγόμενά μου. Ο ίδιος παραδέχεσαι ότι αρχικά
Δεν μου φαίνεται παράλογο να είναι επιφυλακτική στην αρχή, δηλαδή να μην ας αγκαλιάζουν εξαρχής, αλλά εφόσον δείξατε έμπρακτα την αλληλεγγύη σας. Αν προσέξεις καλά το σχόλιο μου αναφέρομαι για την πρώτη αντιμετώπιση που θα είχε ο κόσμος 😉
Όσο για το τελευταίο κομμάτι δεν καταλαβαίνω γιατί μόνο αν γραφόταν στην Αυριανή θα ήταν λαϊκισμός ένα τέτοιο κείμενο και όχι στον Ριζοσπάστη(;). Ναι η αυριανή συνηθίζει να λαϊκίζει, αλλά δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο της. Δυστυχώς πολύ χρησιμοποιούν τον λαϊκισμό για να πείσουν. Κανείς δεν αμφισβήτησε ότι έγιναν τα γεγονότα, την έμπρακτη αλληλεγγύη του ΚΚΕ στην χαλυβουργική, απλά επικρίνουμε τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκαν. 🙂
Mitsaras
23 Νοεμβρίου, 2011 3:13 μμ
Τι να σου πω, δεν είναι και «Ελευθεροτυπία», όπως επίσης «Ελευθεροτυπία» δεν είναι το ΠΡΙΝ, η Βαβυλωνία κτλ. Εϊναι λογικό να υπάρχει κάποιο προμοτάρισμα ή έστω αντίστοιχα δημοσιεύματα να έχουν το πολιτικό στίγμα του «χώρου». Αυτό προσπαθώ να εξηγήσω και κακώς γίνεται τέτοιος ντόρος.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. 🙂
catalternative
23 Νοεμβρίου, 2011 3:35 μμ
You surrendered!!! Νίκησα!!! Νίκησα!!! 😛 🙂 🙂 🙂 🙂 Γαμώτο δεν βρίσκω κάνα καλό τραγουδάκι να σου βάλω… 😦
ΗΠΣΤΓ
22 Νοεμβρίου, 2011 11:41 μμ
Όχι και η μεγαλύτερη χρονικά απεργία ρε παιδιά…ακόμα και οι αστούληδες οι τραπεζικοί έκαναν μεγαλύτερες σε διάρκεια απεργίες, για να μην πάμε στη Σέριφο και σε άλλες σελίδες της ιστορίας του συνδικαλισμού.
Κατά τα άλλα ούτε νερό δεν υπάρχει ακόμα στο ποτάμι της ταξικής αλληλεγγύης
petrokotsyfas
22 Νοεμβρίου, 2011 11:58 μμ
ως παλιός μεταλλεργάτης, (και συνδικαλιζόμενος, όχι συνδικαλιστής, τώρα βέβαια εκτός μάχης), κατά πρώτο λόγο να εκφράσω τη συμπαράστασή μου (ας μου το επιτρέψουν) στους συναδέλφους, και κατά δεύτερο ας κρατήσουν και μια πισινή, και το λέω αυτό με την έννοια να το τραβήξουν όσο θέλουν αυτοί οι ίδιοι (για μένα μέχρι την τελική νίκη) και όχι μόνο μέχρι εκεί που θα θέλει το κκε ή το παμε ή η ηγεσία του συνδικάτου μετάλλου.
με τη νίκη συνάδελφοι.
gsourm
23 Νοεμβρίου, 2011 12:32 πμ
30 ημέρες απεργίας αλλά δεν είναι «καθώς πρέπει» και συμφώνα με την υπέρ-επαναστατικη μας αντίληψη…
Άλλωστε , την «σπονσοραρει» ο απόλυτος εχθρός …
Σε μεγάλη εκτίμηση τους έχουμε τους εργάτες και τους θεωρούμε μαριονέτες στα χέρια ενός κόμματος…
Προσωπικά , στα @@ μου αν βοηθανε τους εργάτες το ΚΚΕ ,ο ΣΥΡΙΖΑ , οι Α/Α , η μητρόπολη… αρκεί να τους βοηθανε
Στα @@ μου αν λαϊκίζει στα κείμενα προβολής και υποστήριξης του αγώνα τους ο ριζοσπάστης , η αυγή , η «διαπλασις των παιδων»… αρκεί να γράφουν κείμενα υποστήριξης…
Αν νικήσουν , θα είναι νίκη για όλους …. Αν χάσουν , θα έχουν χάσει όλοι…
Είμαι ΜΑΖΙ με τους εργάτες και ΜΑΖΙ με όσους είναι αλληλέγγυοι…
Xanadu
23 Νοεμβρίου, 2011 10:43 πμ
ρουκου
βελτιωσε πρωτα τα ελληνικα σου ετσι ωστε να καταλαβαινεις τα βασικα ελληνικα στα οποια ειναι γραμμενα τα σχολια και μετα απαντησε
gsourm
23 Νοεμβρίου, 2011 12:39 μμ
Απελευθέρωσε την μύγα που έχεις …
Κυράτσα
23 Νοεμβρίου, 2011 12:51 μμ
αχ οχι….. 😦
με έστεισες στον τοιχο και τωρα πως θα ζήσω;
στο σχολιακι σου λες ακατασχετες μπουρδες, αν θεωρεις το αντιθετο μπορεις να παραθεσεις τα σημεια των σχολιων τα οποία γραφουν ή υπονοούν
«30 ημέρες απεργίας αλλά δεν είναι «καθώς πρέπει» και συμφώνα με την υπέρ-επαναστατικη μας αντίληψη…
Άλλωστε , την «σπονσοραρει» ο απόλυτος εχθρός …»
ή σου βάζω δύσκολα;
χμ τι κριμα παντως ανθρωποι που εχουν τελειωσει το σχολειο να μην καταλαβαινουν τα βασικα ελληνικα, και να εχουν τοσο μεγαλο προβλημα να αντιληφθουν αυτο το οποιο λες(το οποιο μαλιστα το ερμηνευουν συμφωνα με ενα στερεοτυπο που εχουν απο πριν στο μυαλο τους, «αυτος ειναι αναρχικος, αυτος ειπε κατι κακο για το κειμενο αρα το συμπερασμα που βγαζουμε αυτοματα παραβλεποντας τα οσα γραφει το «κακο» σχολιο ειναι οτι αυτος ειπε οτι η απεργια δεν ειναι καθως πρεπει και δεν συνάδει με την δικη μας υπερ-επαναστατικη λογικη»)
εντελως απλοϊκη σκεψη και αγνοια(χωρια φυσικα την αναπαραγωγη της συστημικης προπαγανδας)
gsourm
23 Νοεμβρίου, 2011 1:22 μμ
Βεβαιως τι καλα που θα ηταν αν ελλειπαν οι ντουντουκοφοροι-καθοδηγητες, η διαφημιση του ΠΑΜΕ του ΜΑΣ και των υπολοιπων οργανωσεων που προσκεινται στο κκε, και φυσικα οι λαϊκισμοι
ΛΙΓΟΙ έχουν αυθεντική ταξική και αγωνιστική συνείδηση. Οι άλλοι είναι είτε βολεμένοι με ψηλούς μισθούς και μπουκωμένοι από τις υπερωρίες, άλλοι είναι συμβιβασμένοι με τον μισθουλάκο πείνας, και κάποιοι άλλοι παπαγαλίζουν τα μόνιμα ποιηματάκια του ριζοσπάστη και του ΚΚΕ αλλά την ώρα του αγώνα το ξανασκέφτονται …
ευτυχωσ τα σταλινικα καθαρματα του περισσου οι απογονοι του πεχτασιδη και του καλφα με τοσα λεφτα που παιρνουνε ειν αι το σιγουρο δεκανικι του ελληνικου καπιταλισμου και οι βοηθοι τησ χουντασ του τεταρτου ραιχ κααι τησ γουολ στριτ……..
θα ψηφισω ΚΚΕ που διδασκει αλληλεγγυη , συναδελφωνει τους ανθρωπους ακαι απο ξενους τους κανει αδελφια, μεγαλωνει γυιους εργατων με συνειδηση οτι ειναι παιδια του εργατη μπαμπα, εκπαιδευει τον λαο στο να γλεντα σαν εργατης με μπουζουκι και οχι σαν μικροαστος στις ντισκο, πραγματοποιει θαυματα παντος ειδους, κανει το ψαρι κρεας, ταιζει χιλια στοματα απο το στερημα των στερημενων, ανασταινει απολυμενους, ενηλικιωνει 5χρονα …μονο το ΚΚΕ … που τα εχει ολα και συμφερει
Κυράτσα
23 Νοεμβρίου, 2011 1:43 μμ
προφανως θα σου απαντησω μονο για το πρωτο σχολιο το οποιο ειναι δικο μου
«Βεβαιως τι καλα που θα ηταν αν ελλειπαν οι ντουντουκοφοροι-καθοδηγητες, η διαφημιση του ΠΑΜΕ του ΜΑΣ και των υπολοιπων οργανωσεων που προσκεινται στο κκε, και φυσικα οι λαϊκισμοι»
που ακριβως υπονοείται ή λεγεται οτι 30 μερες απεργιας δεν ειναι καθως πρεπει; ή σε ποιο σημειο υπαρχει κριτικη στις μεθοδους που χρησιμοποιουν οι απεργοι οι οποιες μαλιστα δεν συνάδουν με την υποτιθεμενη δικη μου υπερ-επαναστατικη προοπτικη;
το σχολιο μου(για 100η φορα – ελεος ποσο καθυστερημενοι ειστε καποιοι;) αναφερεται στο αρθρο(το οποιο θεωρω απαραδεκτο) και κανω και ενα σχολιο για τους επαγγελματιες ντουντουκοφορους τους οποιους καθολου δε γουσταρω, ουτε φυσικα μου αρεσει η καθοδηγηση λες και ειναι προβατα οι εργαζομενοι «τωρα μπαινουμε μεσα! τωρα αποχωρουμε συγκροτημενα! κτλ »
ουτε βλεπω καποια αναφορα σε καποιον «εχθρο»
και θα ξαναπω, προσεξε λιγο την αναπαραγωγη των φιλελευθερων θεσεων περι οπαδικης διαμαχης μεταξυ ομαδων για το μεριδιο στην πιτα
ασε που δεν ειμαστε υποχρεωμενοι να ενστερνιζομαστε ολοι τις πιπες περι ενωμενων ελληνων (γιατι ουσιαστικα εκει τοποθετειται το θεματακι: μαλωνουμε μεταξυ μας(ποιοι ειμαστε αραγε αυτοι οι «μεταξυ μας»;)-> κακως γιατι θα πρεπει να ειμαστε ενωμενοι-> εργατες ενωμενοι(ανεξαρτητου ιδεολογικου προσανατολισμου) ποτε νικημενοι-> να σωσουμε τα εργατικα μας δικαιωματα(ακομα μερικοι να καταλαβουν οτι καποιοι απο τους «μεταξυ μας» δεν παλευουμε απλως για την προηγουμενη κατασταση αλλα για μια αλλη κοινωνια)->να πετυχουμε καλυτερα μεροκαματα/μεγαλυτερη καταναλωτικη δυναμη και κρατος προνοιας-> ιδια ακριβως προπαγανδα με την αντιστοιχη του συστηματος περι εθνικης ενοτητας)
λοιπον για να τελειωνουμε, δεν ειμαστε ολοι «μαζι» ουτε οι διαχωρισμοι υφιστανται μονο στη φαντασια μας για να βρισκουμε λογο να πλακωνομαστε (αναφερομαι στην αριστερα και στον Α/Α χωρο)
εχουμε διαφορετικη κοινωνικη-πολιτικη αντιληψη και διαφορετικα προταγματα, οπότε εξ ορισμού ΔΕΝ ειμαστε μαζι αφου αγωνιζομαστε για διαφορετικα πραγματα
δεν ειναι θεμα οπαδισμου(οπως βλακωδως το τοποθετουν το θεμα μερικοι) και τουλαχιστον ο Α/Α ουτε την πιτα θελει, ουτε μεριδιο στην πιτα γιατι τασσεται εναντιον της πιτας
τοσο απλα
απο κει και περα εμενα δε με ενδιαφερει «ενα πτυχιο με αξια», ουτε «δουλεια με καλο μεροκαματο» αλλα μια διαφορετικη κοινωνια ετσι οπως την οραματιζομαι εγω
δεν θελω να ζησω σε εναν «ανθρωπινο καπιταλισμο» ή σε εναν «σοσιαλδημοκρατικο παραδεισο» αλλα στην κομμουνα
ψοφοφορος του κωματος
23 Νοεμβρίου, 2011 3:49 μμ
γιατι ρε φιλε μου βαζεις ποστα ?
επειδη ειπα οτι θα ψηφισω ΚΚΕ ?
ουτε αυτο σας κανει?
αντε να κοψω και κουπονι, θα κουλαρεις ?
τελικα με τπτ δεν ειστε ικανοποιημενοι … αμαν πια 😦
koula
23 Νοεμβρίου, 2011 3:51 μμ
😀
πρέπει την ώρα που αγοράζεις το κουπόνι να χαμογελάς… comgate 😉
ψοφοφορος του κωματος
23 Νοεμβρίου, 2011 4:02 μμ
μα δε βλεπεις τι τραβαμε
με τπτ δεν ειναι ευχαρεστημενοι 😦
φοφοψώρος koula
23 Νοεμβρίου, 2011 4:23 μμ
το ξέρω μωρέ…
εγώ άλλαξα λίγο το χτένισμα, μήπως και…
gsourm
23 Νοεμβρίου, 2011 3:59 μμ
Γι αυτό λοιπόν πριν σου είπα ότι έχεις την μύγα…
Γιατί δεν αναφερόμουν μόνο σε δικό σου σχόλιο ….
Συμφωνώ σε πολλά απ αυτά που λες και διαφωνώ σε άλλα…
Συμφωνώ ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι και όλοι μαζί…
Όμως ,θεωρώ ότι μερικά πράγματα ,όπως η στήριξη των απεργών , θα έπρεπε να μας ενώνουν χωρίς «ναι μεν, αλλά…»…
Όπως φαίνεται , όχι μόνο να μας ενώσει δεν μπορεί αλλά ούτε να μας κάνει να αποφύγουμε προσωπικές προσβολές μέσα από ένα μπλογκ….
Ο καθένας τραβαει λοιπόν τον δρόμο του ψάχνοντας για εχθρούς ή για φίλους…
katy
23 Νοεμβρίου, 2011 7:25 πμ
Πολλές Χαζές απορίες.
Επιτρέπεται κάποιος που δεν ανήκει στο ΚΚΕ, να εκφράζει δημόσια την συμπαράστασή του σε αγώνα, που έχει οργανώσει το ΠΑΜΕ ή οποιοδήποτε άλλο συνδικαλιστικό όργανο που ανήκει στο ΚΚΕ; Υπάρχει περίπτωση να μη φάει γιούχα, εάν το κάνει;
Φιλοσοφικού περιεχομένου (χαζές) απορίες.
Μπορούμε να έχουμε φίλο κομμουνιστή; Οι κομμουνιστές, από την άλλη, έχουν φίλους μη κομμουνιστές; Τους επιτρέπεται να έχουν; Διαβάζουν κάτι άλλο πέρα από Ριζοσπάστη;
Τελικά καταλήξαμε, εάν οι κομμουνιστές είναι καλοί ή κακοί άνθρωποι; Εμείς που δεν είμαστε, είμαστε σωστοί άνθρωποι;
Υ.Γ. Δεν είναι δικές μου απορίες, η πεντάχρονη ανηψιά μου με παρακάλεσε να τις εκφράσω, αφού της διάβασα όλα τα σχόλια.
katy
23 Νοεμβρίου, 2011 7:27 πμ
Ουπς, ξέχασα ν’ αφήσω το κατιτίς μου!
Αφιερωμένο στον Μητσάρα. 🙂
“Όταν δίνω τροφή στους φτωχούς, με λένε άγιο. Όταν ρωτάω γιατί οι φτωχοί δεν έχουν τροφή, με λένε κομμουνιστή”.
Dom Helder Camara (1909-1990), Βραζιλιάνος Αρχιεπίσκοπος.
oldboy9
23 Νοεμβρίου, 2011 8:35 πμ
Καλημέρες-καλημέρες Πυργοδέσποινα 🙂
Είναι πολύ φιλοσοφημένες οι απορίες σου, κι εγώ από μικρό παιδί τις έχω…
Υ.Γ.
Μερικοί δεν καταλαβαίνουν ότι οι Μαρξ και Μπακούνιν υπήρξαν καλοί φίλοι, κι ως γνωστών οι…πληθωρικοί φίλοι πλακώνονται κάπου-κάπου 😀
Spin
23 Νοεμβρίου, 2011 2:55 μμ
Νομίζω πως το 1914 ο Μπακούνιν έστειλε επιστολή στο μαρξ με τίτλο Βάρκιζα τέλος και δεν ξαναπήγανε στο γήπεδο παρέα 😛
dimi
23 Νοεμβρίου, 2011 8:49 πμ
κκε.. κομμουνιστες?
πολυ τρολλαρισμα πεφτει:P
oldboy9
23 Νοεμβρίου, 2011 9:04 πμ
@dimi, εσύ «δικός» μας είσαι ε, γιατί ο άλλος dimi με το κόκκινο avatar είναι! Βάλε ένα κανονικό επί ευκαιρία 🙂
dimi
23 Νοεμβρίου, 2011 11:56 πμ
δν ασχολουμαι με social networks , κορεατη 😀
οποτε μια ειμαι μπλε, μια κοκκινος.
(οταν βρω κοκκινο-μαυρο ηλιο, θα ειμαι ευχαριστημενος!!)
μανικακος
23 Νοεμβρίου, 2011 12:03 μμ
dimi
23 Νοεμβρίου, 2011 1:08 μμ
ετσι ρε μανικακο!
βαλε τον Ηλιο μας παντου να φαινεται και να μας δειχνει το δρομο!
«ο ηλιος ο μαυροκοκκινος, ο ηλιος που ανατελλει
μας οδηγει» !!!! 😀
μανικακος
23 Νοεμβρίου, 2011 1:09 μμ
χαχαχαχα 😀 😀 😀 😀
just ΝΤΟΥ it 😀 😀 😀
Xanadu
23 Νοεμβρίου, 2011 11:04 πμ
εγω μπορω να θεσω μια ακομα ερωτηση; τι ειναι κομμουνιστης;
Γιατι το αφεντικο μου δηλωνει κομμουνιστης αλλα βγαζει απο μενα υπεραξια, ασε που εχει και μερικα διαμερισματα τα οποια νοικιαζει σε φοιτητες. Οπότε μου δημιουργείτε η ευλογη απορια: ειναι κομμουνιστης ή οχι;
Spin
23 Νοεμβρίου, 2011 2:58 μμ
έχεις αφεντικό κομμουνιστή? άρα είσαι συμβιβασμένη με έναν σταλίνα? 😛
dimi
24 Νοεμβρίου, 2011 8:42 πμ
σκεψου να ειχε αφεντικο που να αυτοαποκαλουνταν «αναρχικος», τι θα γινοταν… 😛
alexantro trollientes
23 Νοεμβρίου, 2011 9:53 πμ
να βαλω και εγω κατι τις σαν κι αυτα που βαζει η katy αν και αυτη ειναι αφταστη ,αλλα τελος παντω θα κανω μια προσπαθεια με μια ασκηση για το σπιτι
ΘΕΜΑ :
«Για να θριαμβεύσει η επανάσταση, χρειάζεται η ενότητα στη σκέψη και στη δράση.Οι ———- προσπαθούν να δημιουργήσουν αυτή την ενότητα με την προπαγάνδα, τη συζήτηση και τη δημόσια οργάνωση του προλεταριάτου. Ο ———– ζητάει μια παράνομη οργάνωση από μια εκατοντάδα ανθρώπων, τους προνομιακούς εκπροσώπους της επαναστατικής Ιδέας, που αυτοανακηρύσσονται σε επαναστατικό γενικό επιτελείο…»
Perinde ac cadaver … σε στενή συντροφιά με τον Ιησού
ερωτησεις 3
1) ποιος τα ριχνει στις πρωτοπορειες δλδ στους προνομιακούς εκπροσώπους της επαναστατικής Ιδέας
2) να συμπληρωθουν τα κενα
3) με ποιανου το «οραμα» μοιαζει τελικα το λενινιστικό κωμα
μανικακος
23 Νοεμβρίου, 2011 9:57 πμ
ε όχι ρε πουστη μου…..
μια φορα μπηκα νωρις και επεσα σε διαγωνισμα…..
πφφφφφφφφφφφφ……………
oldboy9
23 Νοεμβρίου, 2011 10:15 πμ
…κι εγώ στο σχολειό ΜΟΝΟ σκονάκια! Μέρα μανικακο 🙂 😉
dimi
23 Νοεμβρίου, 2011 11:58 πμ
αλεχαντρο, εχουν περασει σχεδον 200 χρονια.
καταλαβαινω τι λες, αλλα , ας το ξεπερασουμε, κ ας παμε παρακατω.
κ εμεις και οι αλλοι.
alexantro trollientes
23 Νοεμβρίου, 2011 2:31 μμ
καλα εμεις να παμε, οι μαρξιστοπληκτοι που στο μπουτσο να πανε που ορκιζονται στον καρολο και αυτος τους φτυνει στα μουτρα τη θεολογια της πρωτοποριας και τις ιδεες περι προνομιακων εκπροσώπων της επαναστατικής Ιδέας
ας τα λενε ,ας λενε οτι θελουν ,ας εχουν οτι θρησκεια γουσταρουν , αλλα μη το παιζουνε και μαρξιστες ρε τα σταλινολενινια ,δεν ειναι χαλια, ουτε ο μαρξ ουτε οι κομμουνιστικες ουτοπιες , ουτε οι εξεγερσεις και οι επαναστασεις και αυτοι οι συριζοαναρσιοκουκουεδες το μονο που κανουν ειναι συκοφαντουν τα ιδια τα οποια υποτιθεται υπερασπιζονται
Κροστανδες τελος
Τα κοροιδα τελειωσανε
Xanadu
23 Νοεμβρίου, 2011 11:08 πμ
Επισης ειναι πολυ κουραστικες ολες αυτες οι εντελως απολιτικες και καθολα συστημικες παρατηρησεις και σχολιασμοι του τυπου «ειναι μερικες ομαδες που πλακωνονται μεταξυ τους για το ποιος θα παρει το κυπελλο»
τις ιδιες αποψεις περι οπαδισμου αναπαραγουν και οι φιλελευθεροι, λιγο ακομα και μερικοι θα τους φτασουν σε αξια προπαγανδισης
αλλα ξεχασα: ειμαστε ολοι ελληνες, και δεν κανει να μαλωνουμε μεταξυ μας γιατι πως αλλιως θα σωθει το εθνος; 😥 😥 😥
Spin
23 Νοεμβρίου, 2011 3:05 μμ
απολίτικες γιατι?
Κυράτσα
23 Νοεμβρίου, 2011 8:39 μμ
γιατι το ειπα εγω που ειμαι παντογνωστης και κατεχω το φως το αληθινο
pantatetoia
23 Νοεμβρίου, 2011 11:55 πμ
Είχαμε χρόνια να συναντήσουμε τόσο αισιόδοξα μηνύματα απο το ταξικό κίνημα, θα βρεθούν σύντομα κ άλλοι στο δρόμο του αγώνα, αρκεί όσοι δεν μπορούμε να φτάσουμε κοντά στους απεργούς να κανουμε την είδηση αυτού του δίκαιου αγώνα γνωστή σε όλο και περισσότερο κόσμο.
ΔΕΝ σκύψαν όλοι το κεφαλί!!!!!!
ΥΓ
Όσο και αν το κείμενο θα μπορούσε να είναι πιο συμμαζεμένο (αισθητικά), δεν μπορώ να μην σχολιάσω πως δεν υπάρχει μεγαλύτερο ξενέρωμα απο τον συμπλεγματικό τρόπο που η κάθε κυράτσα (δεν είναι σεξιστικο μιας κ δεν μπορώ να γνωρίζω το φύλλο απο το nickname) βγάζει τον κομπλεξισμό (πλεονασμός) της με τη μία και ακυρώνει το όποιο συναίσθημα και ειρμό σου προκαλεί η είδηση.
Προτείνω στους moderators να συμπτύσουν τα σχόλια και μόνο όποιος επιθυμεί να δει την παιδική χαρά που συνοδεύει τα σημαντικά άρθρα να τα ανοίγει με ένα κλικ.
μανικακος
23 Νοεμβρίου, 2011 12:02 μμ
κυρατσα και παιδικη χαρα ε?
καλως τον και καλα κρασσα….
Xanadu
23 Νοεμβρίου, 2011 12:07 μμ
😆 😆 😆 😆 😆
Κυράτσα
23 Νοεμβρίου, 2011 12:09 μμ
αχ ατιμη ζωη! αλλους τους πετας και αλλους τους ανεβάζεις!!!!
τι κριμα να μην εχω γροσια να παω στον ψυχιατρο να με βοηθησει να ξεπερασω τον κομπλεξισμο μου 😦 😦 😦 😦
λες μια εγγραφη στο Κομμα να με βοηθήσει;
rednready2
25 Νοεμβρίου, 2011 5:35 μμ
@ξανα-ντου
Εσένα μπορεί! το κόμμα;
με εκτίμηση,
(σου στέλνω πολλές φατσούλες όλες χαμογελαστές)
alexantro trollientes
23 Νοεμβρίου, 2011 3:35 μμ
ουστ
γρηγορα στη στανη σου προβατο
δυει σε λιγο και βγαινουνε οι λυκοι
μπεεεεεεεεκνεεεεεεεεε
pantatetoia
23 Νοεμβρίου, 2011 12:42 μμ
θέλει να κρυφτεί λέει ο λαός μα η χαρά δεν την αφήνει …..
σιγα κοριτσια μια-μια μη ζμπρώγνεσται
Κυράτσα
23 Νοεμβρίου, 2011 12:53 μμ
😥 😥 😥
μαμαααααααα με τρολαρειιιιιιιιιιι! πες του κατιιιιιιιιι!
dimi
23 Νοεμβρίου, 2011 1:10 μμ
θα συνεχισεις τα σεξιστικα κ για πολυ ακομη?
Mitsaras
23 Νοεμβρίου, 2011 8:16 μμ
Simon, Ιουλιανέ, τα σχόλια σας διαγράφτηκαν μαζί με εκείνα του τρολ για να μη φαίνονται μετέωρα.
YA
1 Δεκεμβρίου, 2011 10:46 πμ
ΨΗΦΙΣΜΑ
Προς την εργατική τάξη, Τον εργαζόμενο λαό.
Συνάδελφοι
Διαδώστε το μύνημά μας: Οι χαλυβουργοί δεν λυγίζουν!
Στην πύλη της Χαλυβουργίας γράφουμε όλοι μαζί μια ακόμη σελίδα στο μεγάλο βιβλίο των αγώνων του λαού μας.
Σωματεία, άνεργοι, φτωχός λαός, φοιτητές, μαθητές, μας δίνετε υλική βοήθεια από το υστέρημά σας, από το μισθό που δεν έχετε, από το επίδομα ανεργίας που δεν φτάνει. Μας δίνετε δύναμη και πείσμα!
Κλείσαμε μήνα σε απεργία σκληρή και συνεχίζουμε.
Σπάσαμε την σιωπή, αποδείξαμε ότι οι εργάτες έχουμε μεγάλη δύναμη. Οι βιομήχανοι ανησυχούν, ο βιομήχανος Μάνεσης αν και τρομοκρατημένος, δεν είναι μόνος του. Τον στηρίζουν γιατί έχει το ρόλο του λαγού.
Αν τα μέτρα περάσουν στην χαλυβουργία, ανοίγουν διάπλατα τις πόρτες για να μην αφήσουν τίποτα όρθιο. Αν εδώ σπάσουν τα μούτρα τους, τίποτα δεν θα είναι ίδιο και για τα υπόλοιπα εργοστάσια.
Μην ακούτε τα ψέμματα των βιομηχάνων και των ανθρώπων τους. Δεν θα δουλεύουν αυτοί, για ψίχουλα στα εργοστάσια. Αυτοί πληρώνονται καλά για τη βρώμικη δουλειά τους.
Αφού οι «επισκέψεις» στα σπίτια, οι «επιστολές», η τρομοκρατία με τα εξώδικα, έπεσαν στο κενό, τώρα βάζουν το Υπουργείο Εργασίας να μας «συμβουλεύει»: «Δεχθείτε τους όρους του Μάνεση, διαφορετικά θα βρεθείτε όλοι στο ταμείο ανεργίας». Μας απειλούν με 180 ακόμα απολύσεις!
Κύριοι βιομήχανοι, είστε βαθιά νυχτωμένοι. Την τελευταία μας λέξη δεν την είπαμε ακόμα! Είμαστε μια γροθιά. Έτοιμοι, για την πιο σκληρή ταξική αναμέτρηση!
Δεν γυρνάμε στη φωτιά και το σίδερο για 500 ευρώ. Να γυρίσουν πίσω οι 34 απολυμένοι συνάδελφοί μας.
Ο αγώνας μας, αφορά όλους τους εργαζόμενους. Οι τελευταίες εξελίξεις είναι αποκάλυψη. Οι βιομήχανοι αξιοποιούν τους νόμους της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – Καρατζαφέρη.
Επιβάλλουν την εκ περιτροπής εργασία, κατάργηση συλλογικών συμβάσεων, μειώσεις μισθών στα 450 – 500 ευρώ.
Όπου οι εργάτες υποχώρησαν η επίθεση της εργοδοσίας γιγαντώθηκε. Ακολούθησαν απολύσεις, εντατικοποίηση της εργασίας, μέχρι και κλείσιμο των επιχειρήσεων, με τους εργάτες απλήρωτους για πολλούς μήνες.
Υπάρχουν χιλιάδες παραδείγματα, όλοι έχουμε πείρα. Οι βιομήχανοι μας κλείνουν τα σπίτια και όχι ο αγώνας μας για δουλειά. Το ψωμί μας το υπερασπίζουμε με αγώνα όχι με παρακάλια.
Συνάδελφοι εργάτες, τα μέτρα γενικεύονται, δεν είναι μόνο οι χαλυβουργοί στο στόχο, είμαστε όλοι.
Ήρθε η ώρα ο αγώνας σαν φωτιά να ανάψει στα εργοστάσια. Τώρα η συμμετοχή σας στον αγώνα δεν είναι ζήτημα αλληλεγγύης είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για όλη την εργατική τάξη.
Παραμερίστε τους ανθρώπους των βιομηχάνων, μην τους φοβάστε, είναι ανίσχυροι όταν οι εργάτες πάρουν απόφαση.
Κάντε γενική συνέλευση, ελάτε σε επαφή μαζί μας, αποφασίστε απεργία. Είναι η ώρα οι βιομήχανοι να πάρουν ένα καθαρό μύνημα που μόνο ο αγώνας των εργατών στα εργοστάσια μπορεί να δώσει.
Όλοι στον αγώνα. Η νίκη θα είναι δική μας.
Η γενική συνέλευση των εργατών της Ελληνικής Χαλυβουργίας
Ασπρόπυργος 30/11/2011