Του Σκληρο-Πυρηνικού Φυσικού
Τα χθεσινά περιστατικά ήταν πρωτόγνωρα.
Το αυθόρμητο λαϊκό αίσθημα – αυτό το περίπλοκο και ετερόκλητο παζλ- βρήκε τρόπο και χρόνο έκφρασης σε μια εθνική επέτειο, ενώ το βεληνεκές του καθώς και ο συγχρονισμός του εξέπληξαν ακόμα και τους πιο αισιόδοξους.
Παρά το ετερόκλητο του πλήθους, φαίνεται πως όλες αυτές οι πράξεις διαμαρτυρίας,αγανάκτησης και οργής έχουν έναν κοινό τόπο: την εναντίωση στο ισχύον πολιτικό σύστημα.
Αυτός ο κοινός τόπος, όσο πολιτικά και κοινωνικά ρηχός κι αν είναι, αποτελεί απαραίτητη συνθήκη ώστε το πόπολο να μπορέσει να κάνει πολιτικά προχωρήματα. Οι κοινωνικές συνθήκες -ενδυναμωμένες κι από την ακραία αντιλαϊκή εφαρμοζόμενη πολιτική- φαίνεται να είναι αρκετά ώριμες ώστε ο λαός να αποκτήσει πλέον ξεκάθαρη ταξική συνείδηση.
Μια σύντομη -αλλά ουσιαστική- ανάλυση περί της Πολιτικής Συγκυρίας
Οι ολοένα και πιο βίαιες αλλαγές στην εργασιακή πραγματικότητα και την καθημερινότητα των λαϊκών στρωμάτων στον ελληνικό κοινωνικό σχηματισμό έδωσε σαφώς πιο αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά σε αυτό που μπορούμε να κωδικοποιήσουμε ως ρήγμα στη νεοφιλελεύθερη κοινωνική μεθοδολογία του κεφαλαίου. Η σαρωτική επίθεση απέναντι στην εργατική τάξη, η κατάργηση δικαιωμάτων που μέχρι τώρα απολάμβαναν τα μικροαστικά στρώματα, η δραματική αύξηση της ανεργίας, η κατάρρευση κάθε επαγγελματικής προσδοκίας για τη νεολαία είναι όλα στοιχεία που οδήγησαν σε διάρρηξη των ως τώρα παγιωμένων σχέσεων εκπροσώπησης μεταξύ πλατιών μαζών και στρωμάτων από τα αστικά κόμματα.
Οι μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις του προηγούμενου έτους, το κίνημα των πλατειών και η κορύφωσή του στις 28-29 Ιούνη, η πρόσφατη έξαρση του φοιτητικού κινήματος και η είσοδος ολοένα και περισσότερων στρωμάτων στις διαδικασίες των κινητοποιήσεων του τελευταίου διαστήματος είναι ενδεικτικές του μεγέθους της λαϊκής δυσαρέσκειας αλλά και των διαθέσεων για αντίσταση του ελληνικού λαού. Η μεγαλειώδης συμμετοχή σε πανελλαδικό επίπεδο στην απεργία 19-20 Οκτώβρη αποτέλεσε την κορύφωση της λαϊκής οργής και αγανάκτησης απέναντι στην κυβερνητική πολιτική. Ενδεικτικό στοιχείο της κατάφωρης καταδίκης από πλευράς λαϊκών στρωμάτων της κυρίαρχης πολιτικής είναι ο απεργιακός κλοιός στον οποίο βρέθηκε η χώρα με μια σειρά από κλάδους να κινητοποιούνται και να χρησιμοποιοιούν ριζοσπαστικές μορφές πάλης (καταλήψεις υπουργείων κτλ). Αν κάτι αναδεικνύεται ειδικά από τις μαζικές απεργιακές κινητοποιήσεις του διημέρου αυτού είναι ότι απέναντι στην κίνηση της κυβέρνησης να καταγγέλει κάθε αγώνα ως συντεχνιακό, προτάσσεται η ενοποίηση όλων των αγωνιζόμενων κομματιών της κοινωνίας ενάντια στην αντεργατική πολιτική και το στοιχείο του συντονισμού και της αλληλεγγύης.
Τα χθεσινά γεγονότα
Σε συνέχεια των μαζικών κινητοποιήσεων των τελευταίων μηνών, ήρθε και η σύσσωμη αντίδραση των πολιτών απέναντι στους εκπροσώπους των κομμάτων αστικής εξουσίας, αλλά και στην πλειονότητα των θεσμοθετημένων εκπροσώπων της πολιτείας. Μία αντίδραση που δεν άφησε εκτός της ούτε τον πρώτο πολίτη της χώρα – και θεωρητικά το πιο σεβάσμιο πρόσωπο στη χώρα- τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Είναι προφανές, λοιπόν, πως το πολιτικό σύστημα έχει απαξιωθεί όσο ποτέ άλλοτε τα τελευταία 40 χρόνια. Η αστική δημοκρατία έσπειρε ανέμους και θερίζει θύελλες. Ο κόσμος αντιδρά και ,πλέον, δεν αρκείται στο να κατέβει στην Πλατεία Συντάγματος. Αν κάτι μας έδειξε το «κίνημα των παρελάσεων» ήταν πως η αποκέντρωση είναι το επόμενο βήμα. Ήταν τόσο αυθόρμητο, τόσο απρόβλεπτο , που έπιασε εξ απήνης ακόμα και τον ίδιο τον κρατικό μηχανισμό καταστολής.
Το πόσο πολύ πόνεσε το πολιτικό κατεστημένο από τα γεγονότα φάνηκε αμέσως από τη λυσσαλέα επίθεση προπαγάνδας που εξαπέλυσαν τα καθεστωτικά media σε βάρος των ανά την Ελλάδα «διαδηλωτών» (σε εισαγωγικά μόνο και μόνο επειδή όλος αυτός ο κόσμος δε συμμετείχε σε κάποια προγραμματισμένη διαδήλωση- ήταν ο ίδιος η δήλωση). Δήθεν δημοκρατικές κορώνες και κραυγές αγωνίας για μια αστική δημοκρατία που εδώ και καιρό έχει περάσει την κόκκινη γραμμή της κοινωνικής τρομοκρατίας. Κατακλυσμός των τηλεπαραθύρων από σύγχρονους υπερήφανους φασίστες πολιτικούς (ΛάΟΣ) και μεθοδευμένη προσπάθεια να εμφανιστεί η πλειοψηφία ως «θλιβερή μειοψηφία». Ο ζήλος της κρατικής και παρακρατικής προπαγάνδας καταδεικνύει όσο ποτέ το φόβο του Συστήματος. Δε φοβούνται μόνο οι πολιτικοί των κυβερνητικών κομμάτων – φοβούνται και όλοι όσοι ακόμα διατηρούν σκανδαλώδη προνόμια και όσοι επιμένουν να τους υπηρετούν με την πένα ή με τη γκλίτσα τους.
Πολιτική ανάλυση του κινήματος
Όπως είναι παραπάνω από εμφανές, οι λαϊκές μάζες αποτελούν ένα καζάνι που βράζει.
Αγανάκτηση ανάμεικτη με οργή, σε συνδυασμό με αίσθημα προδοσίας από ένα πολιτικό σύστημα στο οποίο είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους και με το οποίο ενίοτε διατηρούσαν πελατειακές σχέσεις (αστικά-μικροαστικά στρώματα), έχουν φέρει το πολιτικό σκηνικό στα όριά του.
Στο κοινωνικό μωσαϊκό, παρά τις χιλιάδες αντιθέσεις του (οι οποίες είναι απόρροια του βιαίως διερρηγμένου κοινωνικού ιστού), φαίνεται να διαμορφώνονται τρεις κυρίαρχες τάσεις. Αυτές οι τάσεις φάνηκαν ξεκάθαρα και στις χθεσινές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας:
Η τάση του Πατριωτισμού
Πρόκειται για τη μαζικότερη -ίσως- τάση ,η οποία αντιμετωπίζει ως προδότες της πατρίδας τους πολιτικούς που συνήψαν τη δανειακή σύμβαση, υπερψήφισαν το Μνημόνιο και το Μεσοπρόθεσμο και ουσιαστικά παρέδωσαν μεγάλο μέρος της εθνικής κυριαρχίας. Μέσα σε αυτή την τάση μπορεί κανείς να βρει διάφορες αποκλίσεις, από άκρα δεξιά μέχρι και ρεφορμιστική αριστερά. Χρησιμοποιεί συχνά τις λέξεις «έθνος» και «πατρίδα», ενώ ως κύριο εχθρό της βλέπει τους «ξεπουλημένους», «δοσίλογους» πολιτικούς του τόπου και χώρες όπως η Γερμανία ή η Αμερική. Είναι μια τάση την οποία επιθυμεί όσο τίποτε άλλο να καπηλευθεί η εγχώρια Δεξιά αλλά και Ακροδεξιά (καθώς και νέα μορφώματα πατριωτικής Αριστεράς,με κούφιο πολιτικό λόγο και επίκληση στον «πατριωτισμό» των Ελλήνων) , οι οποίες προφανώς γνωρίζουν την πολιτική ρηχότητα του υποκειμένου που την εκφράζει και αποσκοπούν στο να αποπροσανατολίσουν έτι περισσότερο τη στρεβλή αυτή ανάγνωση που έχει κάνει αυτή η μερίδα του κόσμου. (μια στρεβλή ανάλυση στην οποία έχουν συμβάλει τα μέγιστα και τα ΜΜΕ, καθεστωτικά,κεντρικά ή «εναλλακτικά» )
Είναι αυτή η μερίδα του κόσμου που χρησιμοποιεί διαρκώς φρασεολογία του τύπου «ξεπούλημα της χώρας», «νέα κατοχή» κλπ, αγνοώντας πως έτσι κι αλλιώς επί δεκαετίες βρισκόμαστε υπό την κατοχή του Καπιταλισμού.
Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο πως όλη αυτή η αποστροφή και αντίδραση προς το πολιτικό κατεστημένο εκφράστηκε σε μια σημαδιακή μέρα , μια μέρα εθνικής επετείου. Είναι γνωστό και ιστορικά πως το πρώτο αντανακλαστικό των πλατιών μαζών είναι το εθνικό/εθνικιστικό.
Πολλοί εκφραστές αυτής της τάσης είναι απογοητευμένοι ή αγανακτισμένοι ψηφοφόροι των δύο μεγάλων κομμάτων (κυρίως του ΠΑΣΟΚ), προερχόμενοι από τα αστικά ή μικροαστικά στρώματα και σπανιότερα από την εργατική τάξη.
Η τάση του αντιαυταρχισμού
Πρόκειται για την τάση με τη μεγαλύτερη μαχητικότητα μέσα στο ετερογενές πλήθος. Κεντρικό της χαρακτηριστικό είναι η εναντίωση σε μορφές επιβαλλόμενης εξουσίας και κρατικής καταστολής. Μεγάλο κομμάτι αυτής της τάσης μπορεί να είναι ήδη πολιτικοποιημένο σε κάποιο βαθμό ,ενώ συνάμα είναι έτοιμο να έρθει σε σύγκρουση με τις δυνάμεις καταστολής. Η πρόσφατη εμπειρία του κινήματος των πλατειών είχε ως αποτέλεσμα να ενισχυθεί σημαντικά αυτή η τάση.
Η τάση της κοινωνικής διαφοροποίησης
Η τάση της κοινωνικής διαφοροποίησης, το κομμάτι δηλαδή που παραδοσιακά αμφισβητούσε πτυχές της κυρίαρχης ιδεολογίας, είτε αυτό αφορά στοιχεία της πολιτικοποίησης και των πεποιθήσεών του, είτε το προβαλλόμενο κοινωνικό πρότυπο (φυσιογνωμική διαφοροποίηση, διαφοροποίηση στον τρόπο διασκέδασης κτλ) αποκτά πιο διευρυμένα χαρακτηριστικά. Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαρκώς αυξανόμενης λαϊκής δυσαρέσκειας και οργής απέναντι στην κυβερνητική πολιτική και προκαλεί τη σχετική αύξηση του ρεύματος αυτού. Εντούτοις παρατηρείται ταυτόχρονα μια πολιτιστική και πολιτική αποπτώχευση του ρεύματος αυτού, κάνοντας σαφές το ότι η ενστικτώδης αντίδραση σε αντιλαϊκές πολιτικές χρειάζεται να βρει πολιτικές διεξόδους για να μην καταλήξει ενσωματώσιμη διαφοροποίηση.
(σημείωση: Προφανώς στις τάσεις δεν αναφέρω τα συγκροτημένα τμήματα της εργατικής τάξης, τα σωματεία,τα κομματικοποιημένα και διαρκώς αγωνιζόμενα τμήματα της Αριστεράς καθώς και τα διάφορα αυτόνομα μπλοκ)
Ο ρόλος της Αριστεράς – Ιστορικό καθήκον
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η Αριστερά πρέπει να παίξει το ρόλο της πρωτοπορίας στην κοινωνία. Σε μια εποχή που το κοινωνικό υποκείμενο δέχεται λυσσαλέα επίθεση και απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από τα αστικά κόμματα εξουσίας και την ίδια την Αστική Δημοκρατία, η Αριστερά οφείλει να δείξει το δρόμο προς μία αντικαπιταλιστική, αντισυστημική κατεύθυνση με σοσιαλιστική προοπτική, προς συμφέρον των εργαζομένων, ενάντια στο Κεφάλαιο και την εκμετάλλευση της εργατιάς και του λαού απ’ αυτό.
Κοντολογίς, η Αριστερά -και δει η κομμουνιστική Αριστερά- είναι αυτή που πρέπει να δείξει στο λαό τον πραγματικό εχθρό: τον Καπιταλισμό. Δεν είναι απλά η τρόικα, το ΔΝΤ, οι δοσίλογοι πολιτικοί ή μια ανέραστη καγκελάριος.
Δεν είναι η τυφλή βία η λύση, ούτε μια βεντέτα με τα ΜΑΤ, ούτε η σύγκρουση για τη σύγκρουση, ούτε ένα αντάρτικο πόλης, ούτε μια ιδεολογία που δε σου περιγράφει πώς θα ξεριζώσει τα καπιταλιστικά κατάλοιπα που θα αυτοαναπαράγονται διαρκώς ακόμα και μετά την πτώση του εξουσιαστή.
Η μάχη είναι ταξική, είναι διαρκής, είναι ανυποχώρητη.
Επομένως, δε θα ήταν υπερβολή να ισχυριστούμε πως είναι ιστορικό καθήκον της Αριστεράς αφενός να αντιμετωπίσει τις δικές τις παθογένειες ,ξεπερνώντας και τα δύο βασικά της προβλήματα το προηγούμενο διάστημα: την αδυναμία της να υπερβεί γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που την έχουν οδηγήσει σε αργά αντανακλαστικά σε μια σειρά από ζητήματα και την απροθυμία να πάρει την πρωτοβουλία τομών ως προς το κίνημα και την υπόλοιπη Αριστερά, και αφετέρου να αποτελέσει το Εργαλείο στα χέρια των μαζών για περαιτέρω βάθεμα της πολιτικοποίησης, για απόκτηση ταξικής συνείδησης ,για διαμόρφωση ορθού πολιτικού λόγου.
Η συγκρότηση ενός Αριστερού Μετώπου σε αντικαπιταλιστική και ανατρεπτική κατεύθυνση είναι το βασικό διακύβευμα της εποχής για την ίδια την αριστερά, κι αυτό φαίνεται από το πόσο πολύ θέλει ο ίδιος ο λαός να επαναστατήσει.
Ούτε δέκα βήματα μπροστά από το λαό, ούτε δέκα βήματα πίσω.
Ούτε ανεδαφικοί ως προς τις κοινωνικές συνθήκες, ούτε θεατές στις κοινωνικές εξεγέρσεις.
Πάντα ένα βήμα μπροστά, πάντα δίπλα στους κοινωνικούς αγώνες, πάντα μαζί με το λαό.
____
Shortlink : http://wp.me/p1pa1c-dOb
kixwtis
30 Οκτωβρίου, 2011 3:05 πμ
» Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η Αριστερά πρέπει να παίξει το ρόλο της πρωτοπορίας στην κοινωνία. »
εγώ πάλι νομίζω ότι
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η Αριστερά παίζει το πουλί της
όσο για το αντάρτικο πόλης (πουντο;) μην παίρνεις όρκο ότι δεν είναι λύση…
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 3:20 πμ
«είναι ιστορικό καθήκον της Αριστεράς αφενός να αντιμετωπίσει τις δικές τις παθογένειες ,ξεπερνώντας και τα δύο βασικά της προβλήματα το προηγούμενο διάστημα: την αδυναμία της να υπερβεί γραφειοκρατικές αγκυλώσεις που την έχουν οδηγήσει σε αργά αντανακλαστικά σε μια σειρά από ζητήματα και την απροθυμία να πάρει την πρωτοβουλία τομών ως προς το κίνημα και την υπόλοιπη Αριστερά»
Το παραθέτω ως απάντηση στο πρώτο που είπες.
Σχετικά με το δεύτερο, λέγοντας «αντάρτικο πόλης» ,περισσότερο εννοώ μια κόντρα με τους μπάτσους η οποία εξελίσσεται σε βεντέτα και ουσιαστικά χάνει το στόχο της ταξικής πάλης. Ο Καπιταλισμός καταρρέει με κατάληψη στα μέσα παραγωγής και άντλησης κέρδους και με απεργία. Η σύγκρουση με τις δυνάμεις καταστολής πρέπει να γίνεται ως στρατηγική επιλογή και με σαφή στόχο.
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 3:24 πμ
ναι, ναι γνωριζουμε για τον γνωστο ενδιασμο της αριστερας οσον αφορα την αντιμετωπιση προς στα σκυλια του καθεστωτος
αλλωστε, η εξουσια ποτε δεν ηταν το προβλημα για την αριστερα, αλλα το οτι δεν βρισκεται σε «αριστερα» χερια (συγκεκριμενα στα δικα μας χερια)
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 3:27 πμ
καλα το σεξιστικο σχολιο για την Μερκελ τα σπαει, πολιτικο επιχειρημα οχι μαλακιες
η δε αναπαραγωγη των συστημικων θεσεων περι τυφλης βιας, περι μη ρεαλιστικης προτασης, περι αναγκης καθοδηγησης απο πρωτοποριες ειναι εντελως απαραδεκτη
για να δουμε τη συνεχεια
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 3:50 πμ
Θα έσβηνα το σχόλιο σου, αλλά από τη στιγμή που αυτογελοιοποιείσαι δεν υπάρχει λόγος να το κάνω.
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 12:11 μμ
γιατι να σβησεις το σχολιο μου; επειδη το εγραψα εγω και δε σε γλειφω;
ρε τι διαβαζουμε πρωινιατικα…… χμ ισως να ειναι ενδεικτικο και της αντιληψης περι «λαίκης εξουσιας» μερικων μερικων
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 12:16 μμ
θα εσβηνες το σχολιο της !!!!!!!!!!!
τι λες μωρε …
καλωσυνη σου που δεν το εκανες
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 12:50 μμ
Πράγματι.
Απροπό, θα έπρεπε να σε ενοχλεί περισσότερο η εμπάθειά της και η χολή που βγάζει διαρκώς από το παραπάνω σχόλιο μου. Ενημερωτικά πάντα…
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 12:58 μμ
καλε ποια εμπαθεια; εισαι με τα καλα σου βρε αγορι μου;
γραφεις «ανεραστη καγκελαριος» , σορυ αλλα αν δεν ειναι αυτο σεξιστικο σχολιο αναλογο με αυτο που κανουν κατι τηλεκανιβαλοι τυπου αδωνιδος, ή οι δαπιτες στα αμφιθεατρα ή οι μπατσοι (ξερεις του τυπου «φλωρακο μην κρυβεσαι πισω απο τις γυναικες αν εισαι αντρας ελα να εξηγηθουμε») τι ειναι;
προκαλεσα flaming; εγραψα κατι το οποιο ειναι φασιστικης ιδεολογιας; οχι, απλα κριτικαρα ενα σημειο του κειμενου σου και η παρταρα σου ενοχληθηκε….
σορυ φιλε δε γινεται ολοι να εκστασιαζομαστε απο αυτα που γραφεις
και γιατι αλλωστε;
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 2:25 μμ
Το ότι το συγκεκριμένο σχόλιο ήταν ειρωνικό και βάλθηκε ακριβώς έτσι όπως ακούγεται από τα μίντια, δεν το κατάλαβες;
Μα είναι προφανές!
Γι’αυτό μιλάω για εμπάθεια, γι’αυτό μιλάω για προκατάληψη.
Στην τελική, γι’αυτό μιλάω για βλακεία.
Ξύπνα.
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 2:35 μμ
οταν θες να δηλωσεις ειρωνια, και να γραψεις κατι με το οποιο στην πραγματικοτητα διαφωνεις ενδεικνυται η χρηση εισαγωγικων ή λαϊκιστι «αυτακια»
τις προσβολες σου οπως βλεπεις, επειδη δεν εκσταζιομαστε απο τα οσα γραφεις, δεν σου τις ανταποδιδω
μη με προκαλεις ομως με χαρακτηρισμους και εντολες του τυπου «ξυπνα», γιατι ανθρωπος ειμαι και ποσο να σε ανεχτω;
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 2:41 μμ
Πόσο να με ανεχτείς;
Καθόλου να μη με ανεχτείς.
Μπορείς να στείλεις 2-3 καλόπαιδα να με κάψουν με μολότοφ. Ξέρεις εσύ.
Μπορείς να με γράψεις στα παπάρια σου (προτείνεται)
ή μπορείς να πας στο διάολο και να μην ξανασχολιάσεις σε δικό μου κείμενο τουλάχιστον (επίσης προτείνεται)
Σε κάλυψα;
Πεχλιβάνης
30 Οκτωβρίου, 2011 2:47 μμ
Σκληροπυρηνικέ μεγάλο φάουλ το τελευταίο σχόλιο.
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 5:41 μμ
Πεχλιβάνη, όταν κάποιος αρέσκεται στο να ανοίγει βεντέτες σε προσωπικό (και όχι σε ιδεολογικό) επίπεδο και χρησιμοποιεί εκφράσεις τύπου «πόσο να σε ανεχτώ», δεν αξίζει σεβασμό. Αυτή είναι η άποψή μου, σωστή – λάθος δε με νοιάζει.
ΥΓ: Μακάρι αυτό το σχόλιο να ήταν το μεγαλύτερο φάουλ σε αυτό το θρεντ…
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 5:48 μμ
και ομως ειναι
Πεχλιβάνης
30 Οκτωβρίου, 2011 6:25 μμ
Σκληροπυρηνικέ, δεν ξέρω τι προηγούμενα έχεις με τη Xanadu, αλλά σε αυτό το thread τουλάχιστον, δε βλέπω κάποια προσωπική βεντέτα από πλευράς της. Μέχρι τη στιγμή που μίλησες για «βλακεία», η Xanadu έκανε κριτική στο κείμενό σου και όχι σε εσένα σαν πρόσωπο. Διαφωνώ αρκετά συχνά με το ύφος της (με την έννοια ότι εγώ πιθανώς να έλεγα τα ίδια πράγματα με άλλο τρόπο), αλλά το να λες «να στείλεις καλόπαιδα να με κάψουν» και «να μην ξανασχολιάσεις σε δικό μου κείμενο» είναι ιδιαίτερα βαριές κουβέντες κατά τη γνώμη μου.
rednready2
30 Οκτωβρίου, 2011 3:24 πμ
«ξανα-πάλι-ντου» να σου ξανα-στείλω φατσούλες ή θα αυτοκαθοδηγηθείς; εεε; εεεεεεεε;
Oblivion
30 Οκτωβρίου, 2011 3:46 πμ
Δεν θα μπορούσα να το περιγράψω καλύτερα απ΄ότι ο greek rider:
Για την αριστερά κάθε κρίση είναι business as usual.Τα λέει όλα.
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 3:54 πμ
Καλά, όταν βρείτε πολιτικό επιχείρημα για να απαντήσετε σχετικά με την αδυναμία της Αναρχίας στο σήμερα να κατανοήσει τους μηχανισμούς παραγωγής του συστήματος και να διασφαλίσει το ότι δε θα συνεχίσουν να αυτοαναπαράγονται καπιταλιστικά πλαίσια και μετά την πτώση του σημερινού εξουσιαστή (κάτι που θα οδηγήσει νομοτελειακά στην άφιξη ενός νέου εξουσιαστή), ειδοποιήστε με.
Μέχρι τότε απλά σας αντιμετωπίζω όπως και τους γκρεμούς της Σαντορίνης: ως γραφικούς.
dimi
30 Οκτωβρίου, 2011 12:09 μμ
Φυσικε, αυτο ακριβως σου το σχολιο τα λεει ολα. μονο που εκει που λεει «Αναρχια» βαλε «Αριστερα» , κ με καλυπτεις πληρως.
«Καλά, όταν βρείτε πολιτικό επιχείρημα για να απαντήσετε σχετικά με την αδυναμία της Αριστεράς στο σήμερα να κατανοήσει τους μηχανισμούς παραγωγής του συστήματος και να διασφαλίσει το ότι δε θα συνεχίσουν να αυτοαναπαράγονται καπιταλιστικά πλαίσια και μετά την πτώση του σημερινού εξουσιαστή (κάτι που θα οδηγήσει νομοτελειακά στην άφιξη ενός νέου εξουσιαστή), ειδοποιήστε με.
Μέχρι τότε απλά σας αντιμετωπίζω όπως και τους γκρεμούς της Σαντορίνης: ως γραφικούς.»
η αυτονομη και αυτοδιευθυνουμενη κοινωνια δεν ειναι ιστορικη αναγκη.. ειναι ανθρωπινη και κοινωνικη αναγκη.
περα ομως απο αυτες τις διαφωνιες μου, αναφερεις για ενα κοινο αντικαπιταλιστικο αριστερο μετωπο.. απο ποιους θα αποτελειται αυτο?
και σιγουρα , για την κατασταση που επικρατει σημερα , εχει τεραστιο μεριδιο ευθυνης η Αριστερα.
johndoctor
30 Οκτωβρίου, 2011 3:05 πμ
http://www.radio9.gr/LivePlayer.aspx?a_id=1346&intrv=26624
τρομερή ανάλυση του Τσίπρα που συμφωνώ κατά 90% μαζί της αν και δεν ανήκω στο χώρο αυτό που διαφωνώ σε πολλά
Ακούστε τον μόνο και βγάλτε τα συμπεράσματα σας
lnsurrection
30 Οκτωβρίου, 2011 3:05 πμ
Η αριστερά θέλει τη δεξιά. Κοινώς είναι μέρος του συστήματος. Το σύνθημα του μέλλοντος θα είναι «ο λαός δε ξεχνά τι σημαίνει αριστερά». Τουλάχιστον με τους άλλους δεν έχουμε το φίδι στον κόρφο μας.
Όταν η αριστερά απαξιώσει την εξουσία, το ξανασυζητάμε.
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 3:11 πμ
Η μόνη εξουσία που θέλουμε είναι η λαϊκή. Τελεία.
YA
30 Οκτωβρίου, 2011 11:23 πμ
Ναι, αυτό λέει και η ρεφορμιστική αριστερά (συμπεριλαμβάνοντας και το ΚΚΕ φυσικά):Λαική εξουσία. Μόνο που η φράση αυτή έχει λίγο ασαφή εφαλτήρια με τα σημερινά δεδομένα. Η βάση των κομμάτων της Αριστεράς λέγοντας λαική εξουσία είναι σαφώς η κοινοβουλευτική εκπροσώπηση μέσα από την εκλογική διαδικασία κάτι που κάθε άλλο παρά λαική εξουσία είναι. Και επιπροσθέτως εννοεί ότι θα υπάρχουν οι πλέον σε αυξημένο αριθμό δικοί της καρεκλοκένταυροι οι οποίοι ως εκπρόσωποι του λαού μέσα στο κοινοβούλιο υποτίθεται ότι θα εκφράζουν την λαϊκή βούληση και θα πράττουν αναλόγως …. Η αριστερά να μας πει λοιπόν τι εννοεί επακριβώς με τον όρο λαϊκη εξουσία και ΚΥΡΙΩΣ πως αυτή θα εκφράζεται αυτούσια μέσα από τις πολιτικές αποφάσεις και πράξεις…όχι δηλαδή ότι δεν ξέρουμε αλλα τέλος πάντων για να ξεφύγουμε λίγο από τον πολιτικαντίστικο λόγο των αριστερών κομμάτων που πάντα προτάσσουν λίγο Μαρξ και λίγο Λένιν και στο τέλος καταλήγουν πάλι με πιρουέτες στην αναγκαιότητα του «κοινωνικού» καπιταλισμού και της κεντρικής εξουσίας.
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 12:54 μμ
Από τα κάτω. Εκεί είναι το κλειδί, εκεί είναι και η πρόκληση.
Χρειαζόμαστε μια Αριστερά να αποτελέσει εργαλείο για τις μάζες, και όχι το αντίστροφο (δηλαδή οι μάζες εργαλείο για την Αριστερά).
Τα περί «λίγο Μαρξ και λίγο Λένιν» δεν τα σχολιάζω.
Προσωπικά,πάντως, δεν εννοώ την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση.
Το ΚΚΕ είναι πράγματι ρεφορμιστικό, αλλά όχι επειδή κατεβαίνει στις εκλογές. Κινείται εν μέσω αστικής νομιμότητας, δεν είναι αστικό κόμμα. Μπορώ να του κάνω κριτική για 1002 ρεφορμιστικές πτυχές του πάντως.
lnsurrection
30 Οκτωβρίου, 2011 12:28 μμ
Η μόνη λαϊκή εξουσία που θέλει η αριστερά είναι κάτω από την καθοδήγησή της. Για το καλό μας φυσικά….
Pako
30 Οκτωβρίου, 2011 3:05 πμ
Θελω να ξεκινησω απο το τελος ,Ποια αριστερα?Τα δηθεν αντικαπιταλιστικα κομματα εσω κ εξω κοινοβουλευτικα.?Αυτα προτεινουν μοναχα την αλλαγη της νομικης μορφης της σχεσης ιδοκτησιας των μεσων παραγωγης,με απλα λογια εναν κρατικο καπιταλισμο και φωναζει αντιμονοπωλιακα συνθηματα, δηλαδη το αποτελεσμα της εξελιξης στην τεχνολογια πανω στους ορους εργασιας την πεταμε στα σκουπιδια.(για να σταματησουμε την εκμεταλευση απλα σπαμε την βιομηχανια σε μικρα κομματια ιδιωτικης ή κρατικης ιδιοκτησιας.?)Ή την αλλη αριστερα που επειδη προδωσε τις αρχες της(1η ΔΙΕΘΝΗ), μιλαει σημερα για εναν πιο δικαιο καπιταλισμο.
Η εκμεταλευση του ανθρωπου δεν ειναι φαινομενο μονο του καπιταλισμου, αλλα προυπηρχε στην κοινωνια σε διαφορες μορφες κοινωνικης(παραγωγικης)σχεσης πχ.δουλος-δουλοκτητης,φεουδαρχης-δουλοπαροικος και φτασαμε στην σημερινη της μορφη καπιταλιστης-κεφαλαιοκρατης-κεφαλαιο-<> με μισθωτη εργασια(εργατης).Οι προηγουμενες μορφες καταργηθηκαν οταν ελευθερωθηκαν οι δουλοι, οταν καταργηθηκαν οι κολιγοι..Για να καταργηθει ο καπιταλισμος πρεπει να καταργηθει ο εργατης, κ οχι απλα να αλλαξει ο κεφαλαιοκρατης(απο ιδωτης σε κρατικος ή κ το αντιστροφο) , δεν θελουμε καινουργια, αλλα, αφεντικα .Για να μην υπαρχουν αφεντικα δεν πρεπει να υπαρχουν εργατες(μισθοσυντηρητοι).
Οποτε αν θελουμε να μιλαμε για ταξικο αγωνα μιλαμε για τον αγωνα των μισθοσυντηρητων για την καταργηση της ταξης τους.Πως ?με οργανωμενο ανατρεπτικο υποκειμενο που θα κερδισει πολιτικα και ιδεολογικα τον αγωνα αλλα κ με ταυτοχρονες δρασεις αναλογως των δυνατοτητων του..Διοτι δεν πα να εισαι δεξιος,αριστερος,αναρχικος κ οτι αλλο θες δεν παυεις ποτε να εισαι μισθωτος εργατης -εμπορευμα εργατικη δυναμη.Εισαι πατριωτης κυριος,μπραβο σου γινε πρωτα ιδιοκτητης της χωρας σου μαζι με ολο τον λαο και μετα πιστεψε οτι εχεις την ιδια πατριδα κ τα ιδια συμφεροντα με ολους τους Ελληνες , γιατι φιλε μου δεν ειμαστε το ιδιο εθνος με το κεφαλαιο.Το χρημα δεν εχει πατριδα αρα ουτε κ συ.Κ αν σε κοφτουν τοσο πολυ οι μεταναστες κανε τους νομιμους να μπορουν να ταξιδευουν να πανε αλλου οι ανθρωποι να ζησουν ετσι κ αλλιως εδω δεν υπαρχουν δουλειες.Ασε που κατι θα κερδισεις κιολας , αλλα πρωτα αγωνισου να παρουμε την ιδιοκτησια των μεσων παραγωγης.Να παρουμε τις δουλειες μας στα χερια μας και να μοιραζομαστε ολον τον πλουτο που παραγουμε καθως εμεις θα αποφασιζουμε με τα συμβουλια μας τον τροπο που θα δουλευουμε και θα εκμεταλευομαστε ολες τις προσωπικες ικανοτητες μας,που μεχρι σημερα μας τις πετουν στα σκουπιδια,Αν εισαι αναρχικος θα μπορεσεις να σταματησεις την εκμεταλλευση ανθρωπου απο ανθρωπο και θα θεσεις τις βασεις για την καταργηση του κρατους για να φτασουμε στο καθενα με τις αναγκες του.Κ η πλακα ειναι οτι εγω προσωπικα θεωρω ατομικο συμφερον μου ο καθενας απο τους αλλους να παιρνουν οσο πλουτο παραγουν, διοτι ετσι θα μπορω και γω να ζω με αξιοπρεπεια (αν κυκλοφορει ολος ο παραγωμενος πλουτος σε ολη την κοινωνια θα μαι κ γω καλα)Φιλε κομμουνιστη ξερεις καλυτερα απο μενα τι σημαινει υπεραξια κ πως το κεφαλαιο αυξανει το μεγεθος του μεσω της μισθωτης εργασιας .Η διαφορα μας ειναι πως για να σπασει αυτο πρεπει στην πραξη(ο κοινωνικος παραγωμενος πλουτος στον καθενα συμφωνα με αυτα που παραγει )στην αρχη , αλλα και στην ουσια (ελεγχος μεσων παραγωγης μεσω αμεσοδημοκρατικων εργατικων συμβουλιων)…
Αν δεν ελεγχουμε ολους τους τομεις της κοινωνιας(εργασια,πολιτκη.δικαιοσυνη κτλ) δημοκρατικα και ουσιαστικα(κοινωνικοποιηση μεσων παραγωγης) τοτε δεν μπορουμε να χουμε τιποτα παραπανω απο το σημερα..
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 3:12 πμ
Καλά, φαντάζομαι το ξέρεις πως τα περισσότερα από αυτά που είπες είναι κομμουνιστικά. Οπότε δεν καταλαβαίνω πού διαφωνούμε…
Pako
30 Οκτωβρίου, 2011 3:22 πμ
Αυτο που λεω βασικα ειναι πως την απαντηση μην την ψαχνουμε στην αριστερα , ουτε στο κκε κ εξηγησα το γιατι αλλα εμεις πρεπει να δημιουργησουμε αυτο το υποκειμενο απο την βαση του.Με συγκεκριμενο στοχο την καταργηση της μισθωτης εργασιας.Σε κριτικαρα μονο στο <> ποια αριστερα?Αυτοι οι συγκεκριμενοι ειναι καπιταλιστες.Μην ελπιζουμε σε αυτους.Δικο μας καθηκον ειναι …
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 1:04 μμ
Συμφωνώ απόλυτα. Δε θέλουμε τις μάζες να είναι εργαλείο της Αριστεράς.Το αντίστροφο θέλουμε. Το έγραψα και στο κείμενο, το έγραψα και πιο πάνω σε σχόλιο. Το ζήτημα είναι η Αριστερά να βαθύνει την πολιτικοποίηση των έως τώρα μικροαστών ή/και ανερμάτιστων,των πλατιών λαϊκών στρωμάτων που έως τώρα είχαν κρεμαστεί από το ισχύον πολιτικό σύστημα, να συμβάλλει στη διαμόρφωση αυτού του πολιτικού υποκειμένου. Και, φυσικά, αυτή η Αριστερά θεωρώ αναγκαίο να κινείται σε Αντικαπιταλιστική γραμμή, να δίνει ένα αντισυστημικό πλαίσιο σκέψης.
Προφανώς το στοίχημα αλλά και το ζητούμενο είναι το «προς τα κάτω». Οι βάση είναι αυτή που δίνει το στίγμα, η βάση πρέπει να είναι αυτή που αποφασίζει, αμεσοδημοκρατικά.
Το ζήτημα της αυτοοργάνωσης στους χώρους εργασίας και τα πρωτοβάθμια σωματεία είναι προφανώς ένα ζητούμενο.
Pako
30 Οκτωβρίου, 2011 9:41 μμ
χαιρομαι που συμφωνεις κ με βοηθας να περασω στο επομενο.Το να λεμε ευχολογια και το τι χρειαζεται ειναι πλεονασμος.Το χουμε ακουσει κ διαβασει αρκετες φορες.Ο λογος που σου εγραψα (θα μαι τελειως κυνικος κ ειλικρινης)ειναι γιατι πιστευω κ θελω να οργανωθω πρωτη φορα στη ζωη μου σε αυτο που ανεφερα παραπανω ως επαναστατικο υποκειμενο.Πρωτα απο ολα ομως χρειαζεται να υπαρξουν τα ατομα που θελουν να οργανωθουν πανω στην καταργηση της μισθωτης εργασιας.Να δημιουργησουν αυτο το υποκειμενο.Που πρωταρχικος του ρολος ειναι ο πολιτικος αγωνας εναντια στις κυριαρχες αντιληψεις.(εννοειται κ δρασης αλλα αναλογα των δυνατοτητων μας).Στοχος του να βοηθησει το λαικο κινημα ως προς τον στοχο του.φυσικα οχι με την βια .Η απελευθερωση της εργατικης ταξης ειναι εργο δικο της κ οχι καποιου αλλου…H ερωτηση μου λοιπον ειναι ενδιαφερεσαι ή οχι?
Kael'thas
30 Οκτωβρίου, 2011 10:54 πμ
«Διοτι δεν πα να εισαι δεξιος,αριστερος,αναρχικος κ οτι αλλο θες δεν παυεις ποτε να εισαι μισθωτος εργατης -εμπορευμα εργατικη δυναμη.»
Άρα μιλάς για την ανάπτυξη ταξικής συνείδησης, κυρίως εκεί που δεν υπάρχει: στα μικροαστικά στρώματα.
Κατά την ταπεινή μου άποψη πρώτα θα περάσουν μερικά χρόνια εξαθλίωσης και μετά θα πάρει χαμπάρι ο μικροαστός ότι το όνειρο μας τελείωσε κι ότι δεν είναι πια μικροαστός. Γι’ αυτό άλλωστε και προσεταιρίστηκε το δόγμα Πασόκ της δεκαετίας του ’80. Είναι σήμερα αρκετά βίαιες οι αλλαγές στην κοινωνία μας ώστε να αναδυθεί αυτό το επαναστατικό υποκείμενο που αναφέρεις;
Πρώτα πρέπει να συμφιλιωθεί με την ταυτότητα του εργατη-υπαλλήλου και μετά να οργανώσει την αντίδρασή του.
Ειδάλλως θα περιμένει αιωνίως ένα νέο Αντρέα. Ή χειρότερα, το Πασόκ μετά το Πασόκ. Ή ακόμα χειρότερα, μια νέα φασίζουσα αριστερά που θα έχει κακοποιήσει το Μαρξ. Λυπάμαι και φοβάμαι ότι τόση είναι η βλάκυνση που έπαθαν οι Έλληνες 20 χρόνια τώρα.
giorgos1
30 Οκτωβρίου, 2011 10:59 πμ
«….η ανάδυση πολιτικών στρατηγικών που θα είναι ταυτόχρονα αποτελεσματικές και νικηφόρες για το κίνημα θα είναι μια σύνθετη διαδικασία. Δεν θα προέρχεται μόνο από κομματικά ή θεωρητικά επιτελεία και αγωνιστές. Θα είναι το αποτέλεσμα των αγώνων της τάξης μας. Και μέχρι σήμερα η αντίδραση του κόσμου της εργασίας είναι υποδειγματική…
…. Θα θέλαμε περισσότερα, από τους εαυτούς μας, από τους συναδέλφους μας. Ωστόσο τα περισσότερα έρχονται: μέσα από την ανάπτυξη των αντιστάσεων θα προκύψει η λύση, η προοπτική για τον κόσμο της εργασίας. Και ευτυχώς, έτσι πρέπει να γίνουν τα πράγματα. Όχι μέσα από κομματικές και συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες, αλλά από τα κάτω, μέσα από το ξεδίπλωμα των αγώνων θα προκύψουν οι νέες επαναστατικές ηγεσίες και οι ιδέες ….
….Αυτό δεν σημαίνει ότι βρισκόμαστε στα πρόθυρα εξέγερσης ή επανάστασης. Εξέγερση ή επανάσταση είναι πάντοτε τα λιγότερο πιθανά να συμβούν, διαφορετικά οι άρχουσες τάξεις θα κατέρρεαν με την παραμικρή οικονομικοπολιτική κρίση. Πράγμα που φυσικά δεν συμβαίνει.
Αλλά και τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς το θυμό που σιγοβράζει και που ο καθένας αντιλαμβάνεται στον κόσμο της εργασίας σήμερα στην Ελλάδα. Απαισιοδοξία του νου, αισιοδοξία της βούλησης, έγραφε ο Γκράμσι αποτελούν μια από τις βασικές πλευρές της συγκρότησης ενός επαναστάτη.»
ένα εξαιρετικό κατά τη γνώμη μου άρθρο, εν θερμώ και ταυτόχρονα ψύχραιμο, για όσους αναζητούν εξωσυστημική διέξοδο για τον κόσμο της εργασίας – δηλαδή για εμάς τους ίδιους
«μέρες οργής, μέρες ελπίδας»
http://www.aformi.gr/2011/10/%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%bf%cf%81%ce%b3%ce%ae%cf%82-%ce%bc%ce%ad%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%bb%cf%80%ce%af%ce%b4%ce%b1%cf%82/
risinggalaxy
30 Οκτωβρίου, 2011 11:06 πμ
αριστερα?
Jaquou Utopie
30 Οκτωβρίου, 2011 11:15 πμ
Ποιος πατάει τις λέξεις κουμπάκια του rising, εεε, ποιος;
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 1:05 μμ
Αναρχία;
Pako
30 Οκτωβρίου, 2011 11:36 πμ
καλημερα καταρχιν.Φιλε kael’thas η αποψη μου ειναι πως οι συνθηκες σημερα ειναι ευνοικοτερες για το υποκειμενο μας.Σκεψου πως αυτο που την ουσια θα λεμε δεν ειναι κατι ουτοπιστικο.Για παραδειγμα η υπαρξη πολυμετοχικων καπιταλιστικων εταιρειων φανερωνει πως μεσω της απαλλοτροιωση της ατομικης ιδιοκτησιας των μεσων παραγωγης περασε σε συνεταιρισμο ατομων.Ηταν ενα βημα προς τα μπροστα.Επιπλεον αυτο που στην ουσια θα προτεινει αυτο το υποκειμενο δεν ειναι αλλο απο τον αγωνα του ατομου για το προσωπικο του συμφερον κ μονο,δηλαδη να παιρνει οσα παραγει.Με αυτην την λογικη λεω πως εμενα σαν ατομο με συμφερει ο διπλανος μου που δουλευει για παραδειγμα στη δελτα να παιρνει ολον τον πλουτο πουπαραγει κ ας παιρνει και τα διπλα απο μενα(αν φυσικα παραγει περισσοτερο απο μενα) ,διοτι με αυτον τον τροπο οπως λενε και οι φιλοι μας στα ΜΜΕ θα ξεπαγωσει η πραγματικη οικονομια και θα υπαρχει ρευστο .Οταν ομως ολος αυτος ο πλουτος που παραγει η κοινωνια ελεγχεται κ συσσωρευεται απο μια χουφτα ανθρωπων και εμεις ισα ισα επιβιωνουμε απο την πωληση της ικανοτητας μας για εργασια, πως να μην εχουμε κρισεις?Τις κρισεις τις δημιουργει η υπαρξη του εργατη για να τις αποφυγουμε πρεπει να τον καταργησουμε ,δεν τις δημιουργει η αναρχια της παραγωγης ωστε να ελεγχονται.Για να μην παρεξηγηθω για να καταργηθει το διπολο κεφαλαιο-μισθωτος πρεπει να καταργηθει ο μισθωτος.Σκεψου μονο τα τελευταια 10 χρονια ποσο πλουτο παρηγαγες εσυ μονον στη δουλεια σου(να εισαι μισθωτος φυσικα) και ποσο πηρες.?Εγω που ειμαι πωλητης θα σου πω απλα πως απο τα 250000 χιλιαρικα καθαρα περιπου που εβγαζε το μαγαζι επαιρνα 13000 καθαρα.Δουλευαμε 8 ατομα αν τα βαλεις κατω ειναι 31250….Συγγνωμη δεν χρειαζεται να σαι πυρηνικος επιστημονας για να καταλαβεις που βρισκεται το συμφερον σου…..
LAGARTSAS-A
30 Οκτωβρίου, 2011 11:53 πμ
Ποια αριστερα;!
Η αριστερα της βουλης και του βολεματος;!
Η αριστερα των αστικοεκλογικων παιχνιδιων και του πασιφισμου;!
Η αριστερα των γκρουπουσκουλων και της εγκεφαλικης αρτηριοσκληρυνσης;!
Η αριστερα του ηξεις αφιξεις;!
Η αριστερα των ναιμεναλλα-ιστων;!
Η αριστερα των ιεραρχιων και των αυθεντιων της καθοδηγησης;!
Η αριστερα των θεματοφυλακων των θεσμων της ολοκληρωτικης ολιγαρχικης αστικης δημοκρατιας;!
Η αριστερα των περιπατων, των συντεχνιων, των ποσοστωσεων;!
Η αριστερα των διεκδικησεων και όχι της ανατροπης στην πραξη παρα στα λογια του καπιταλιστικου συστηματος;!
Η αριστερα του χαρακτηρισμου των αγωνιστων ως μπαχαλακιδων, παρακρατικων, αναρχοφασιστων, προβοκατορων;!
Η αριστερα της υπονομευσης των αυθορμητων κινηματων και του στιγματισμου τους;!
Η αριστερα του συναγελασμου και περιφρονησης του ποπολου;!
Η αριστερα που κλεινει τα ματια στις χιλιαδες προσαγωγες και συλληψεις, στους φυλακισμενους αγωνιστες;!
Η αριστερα της στρουγκας, των μαντριων και των τσοπανηδων που εγκλωβιζει ένα τεραστιο αγωνιστικο δυναμικο;!
Η αριστερα των χιλιων κομματων και κομματιδιων των κατοχων της αληθειας και της θεωριας του κοινωνικου γιγνεσθαι, των αυθεντιων ινστρουκτορων;!
Η αριστερα των ωριμων συνθηκων και της ταξικης συνειδησης που γαμω την παναϊα μου ποτε δεν ερχονται και δεν προκειται ναρθουν;!
Η αριστερα των εξουσιαστικων υπαρχουσων δομων ή των δομων εκεινων που είναι γεννημα τους και στα μετρα της ιεραρχιας της;!
Η αριστερα των νομενκλατουρων;!
Και … και … και …
(Δεν εννοω τα απλα μελη αυτης της αριστερας τα παραπλανημενα.) 😉
Αυτή η αριστερα είναι ξοφλημενη. Είναι μερος του συστηματος των δεινων. Είναι ακομα μια πληγη στις τοσες πληγες του ποπολου.
Οφειλουμε να ξεμπερδευψουμε με το καπιταλιστικο συστημα ΚΑΙ αυτή την αριστερα αν θελουμε η κοινωνια μας να μετατραπει σε μια κοινωνια ελευθεριας, ισοτητας, δικαιοσυνης, αλληλεγγυης, συλλογικοτητας, συμμετοχης, μια κοινωνια αμεσοδημοκρατικη και αυτοοργανουμενη, μια κοινωνια ζωης και ανθρωπιας.
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:01 μμ
πρόσεξε μην κλάσεις από το πολύ σφίξιμο
LAGARTSAS-A
30 Οκτωβρίου, 2011 12:15 μμ
η αληθεια της πραγματικοτητας παντα ποναει. δεν χρειαζεται να σφιχτω για να σας κλασω.
ετσι κι αλλιως θα σας κλασει η ιστορια.
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:16 μμ
και οι παχουλες κουραδιτσες πονανε, αλλα δεν τις λες φορεις της υπερτατης αλήθειας…
LAGARTSAS-A
30 Οκτωβρίου, 2011 12:30 μμ
τις υπερτατες αληθειες τις κατεχουν οι σφιχτοκωλες αυθεντιες για αυτο και τους πονανε οι παχουλες κουραδιτσες τους.
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:31 μμ
Παμε μωρη ομαδα!!! Ετσι σε θέλω ….τσαμπουκαλη!
asymbibastos
30 Οκτωβρίου, 2011 2:03 μμ
Μην ανησυχεις, τους εκλασε εδω και 90 χρονια η ιστορία αλλα δεν το εχουν καταλάβει ακόμα.
lnsurrection
30 Οκτωβρίου, 2011 12:26 μμ
Να και η αριστερά των επιχειρημάτων.
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:29 μμ
Γιατι αυτο το κατεβατο, αποτελει επιχειρημα προς απαντηση??? ok darling
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 12:32 μμ
εχεις δικιο
το κατεβατο ηταν ακυρο
δεν χρειαζοταν ολα αυτα
εγω στη θεση του LAGARTSAS-A θα εγραφα απλως οτι η αριστερα ειναι gtp
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:34 μμ
Εσυ αγόρι μου στη θέση του LAGARTSAS-A θα ήσουνα σαν προφητης του μεσαιωνα ανεβασμενος πανω στο ξύλινο κασόνι του…
Μετανοειτε….
lnsurrection
30 Οκτωβρίου, 2011 12:39 μμ
Δεν ήξερα ότι τα ιγκουάνα φτύνουν χολή. Μαθαίνουμε κάθε μέρα.
darling να πεις τη μάνα σου
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:44 μμ
μα εννοειται οτι φτύνουν χολή. Δεν ειναι σε καμια περιπτωση, ηθικα τοτεμ, σαν την αναρχικη διανοηση. Και συγγνωμη για το darling, μου ξέφυγε σε (άλλη) μια στιγμή αδυναμιας…
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 12:43 μμ
τραβα ρε κρυε να αναψεις κανα κερακι στους Σαβοναρόλες της αριστεραςσου και μετα ξαναεπιχειρεις αστειακια με μεσαιωνες,ιερομαρτυρες,προφητες και αγιους
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:46 μμ
ψυχρόαιμε παρακαλώ, όχι κρύε. Ολα μπορω να τα ανεχτώ, αλλα αυτό όχι. Ακόμα και εναν αλε(XA)ντρο, που παρόλη την έλλειψη χιουμορ του, τσιμπαει
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 12:51 μμ
ακόμα και εναν αλε(XA)ντρο, που παρόλη την έλλειψη χιουμορ του, τσιμπαει
_______________
εχεις καποιο προβλημα με το συντακτικο η με τη γραμματολογια γενικα ?
iguana
30 Οκτωβρίου, 2011 12:55 μμ
ναι αγόρι μου, εγκαλεσε με κι άλλο! Πιο πολύ…. μπορεί και να στρώσω
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 1:01 μμ
καλυτερα βρες κανα παιδονομο να σε στρωσει
εγω εχω τιγκαρει απο πελατες
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 2:29 μμ
Ξεκαβάλα ρε αλεχάντρο, γιατί σε βλέπω στο τέλος να καταλήγεις δικάβαλο με τον Ψωμιάδη. Ζορό την είδατε όλοι.
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 3:52 μμ
Ζορο ???????????
Δεν βρισκεις κατι καλυτερο για να μου την πεις ?
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 5:42 μμ
Σε αντίθεση με σένα, δεν κάνω διαγωνισμό για το ποιος θα πει τη μεγαλύτερη εξυπνάδα.
Πάλι καλά που το παραδέχτηκες επιτέλους.
Ξεκαβάλα. Ξανά.
LAGARTSAS-A
30 Οκτωβρίου, 2011 5:51 μμ
προσεχε πυρηνικε γιατι εχεις ξεσαλωσει … και αμα παρει φορα θα καβαλησει εσενα. 😉
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 5:51 μμ
ηρεμησε
κι εγω σ αγαπαω
παψε να με ρωτας ολη την ωρα
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 1:07 μμ
Καλά, πάρε ένα χάπι και διάβασε το κείμενο προτού γράψεις το ποίημα που έχεις στο μυαλό σου.
Δε λέω, έδωσες πόνο, αλλά δεν έχει κάποιο νόημα το «πόνημά» σου, γιατί στο κείμενο περιγράφω πολύ καλά την Αριστερά για την οποία μιλάω.
μανικακος
30 Οκτωβρίου, 2011 12:10 μμ
Οταν λενε ο » ρόλος της αριστερας» τι ακριβως εννοουνε?
και για ποια αριστερα?
την γραφειοκρατικη,την ερμαφρόδιτη ή την «επαναστατικη»?
απαπα
30 Οκτωβρίου, 2011 12:21 μμ
Εγώ πάλι πιστεύω ότι θα πρέπει να ξεμπερδέψουμε με το χουλιγκάνικο και το ηλίθιο κομμάτι της αναρχίας και των υποστηρικτών τους, δηλαδή περίπου το 98,5% του συνόλου του «χώρου».
Ου ρε και ποιός είσαι συ που πιστεύεις;
Ποιό είναι το ψευδώνυμό σου;
Πως σε λέγανε πριν;
Γιατί βάζεις όνομα; Είσαι μάγκας;
Πως έλεγαν τη γιαγιά σου ρε;
Σταλίνα, θες να μας μπερδέψεις; Δε μασάμε ρε. Κρατάμε την ip σου.
Άκου «πιστεύω»! Είσαι θρησκευόμενος ρε; Γουστάρεις θεούς και Μαρξ;
Άντε ρε τρολάκι ακόμη να ξεκουμπιστείς;
Υγ: Άραγε ένας Καψής σε πόσους αναρχικούς αντιστοιχεί;
🙂 🙂 🙂
(μόνος σου τα λες, μόνος σου γελάς ρε μαλάκα, ντου ρε φασίστα)
μανικακος
30 Οκτωβρίου, 2011 12:24 μμ
όταν λες να ξεμπερδεψεις,πως το φανταζεσαι?
φουρνισμα σε κανενα ξυλόφουρνο ή σπρωξιμο στους γραφικους γκρεμους της Σαντορινης που λεει και ο Φυσικός?
απαπα
30 Οκτωβρίου, 2011 12:46 μμ
Όχι παιδί μου, πως σου ήρθαν όλα αυτά;
Αυτό που εννοεί ο LAGΑRTSAS-Α εννοώ, απλά από την ανάποδη…
Πεχλιβάνης
30 Οκτωβρίου, 2011 1:27 μμ
Το 82.27% των ποσοστών που αναγράφονται σε σχόλια του //γράφου εφευρίσκονται τη στιγμή της συγγραφής του σχολίου.
Spin
30 Οκτωβρίου, 2011 11:13 μμ
τα υπόλοιπα είναι φατσούλες και το χαμογελάτε του dr.aluca 😛
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 12:23 μμ
Ερωτηση (ρητορικη)
Τι δρασεις πραγματοποιησε κατα τις 28/10 η αριστερα στους δημους που ελεγχε ?????
Εχω μια πολυ συντομη απαντηση
Τιποτα …. ΤΙ-ΠΟ-ΤΑ , γιατι απλως εκει κατεχει εξουσια και αρα ….
Jaquou Utopie
30 Οκτωβρίου, 2011 12:30 μμ
Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά, Αριστερά…
Πόσες φορές πρέπει να το γράψω για να ξεπεράσετε το εξαρτημένο αντανακλαστικό;
johndoctor
30 Οκτωβρίου, 2011 3:59 μμ
Ρε ζακου η.Αριστερά τα αντανακλαστικά τα δικα σου πάντως η εξεγερση που.γίνεται το τελευταίο διάστημα είναι από παντού πασόκοι,εακκιτες,συριζιτες,κεντροδεξιοί,αντιεξουσιαστες και άλλες συλλογικότητας πλέον ζηταν μια κοινή συνισταμένη μακάρι να βρεθεί ένα νέο αριστερο πολιτικό ρεύμα όπως πχ έγινε με την Κισνερ στην Αργεντινή….αν ξεπεράσουμε τον αρτηριοσκληρωτικο ευατό μας θα ζήσουμε καλύτερες μέρες…
lascapigliata
30 Οκτωβρίου, 2011 12:42 μμ
Ταμπελίτσες και κουτάκια και χαρακώματα… κάθε πέρσι και καλύτερα…..
Ενδοταξικός πόλεμος στους Παραλληλογράφους.
anton555
30 Οκτωβρίου, 2011 1:13 μμ
Ασχετο.Ειδατε σημερα τα πρωτοσελιδα των εφημεριδων.Σε ενα τεραστιο ποσοστο, ή αποσιωπουν τα προχτεσινα γεγονοτα ή αναφερονται σε γεγονοτα ντροπης και αισχους.Ειναι ωραιο να μην προλαβαινουν να οργανωθουν…
http://news247.gr/newspapers/
lnsurrection
30 Οκτωβρίου, 2011 1:33 μμ
Βασικά για να λέμε την αλήθεια οι κυριακάτικες ήταν έτοιμες πριν την 28η.
anton555
30 Οκτωβρίου, 2011 1:47 μμ
Και το Βημα?
lnsurrection
30 Οκτωβρίου, 2011 1:55 μμ
Δεν μπορώ να ξέρω για κάθε μία, αλλά ο κανόνας όταν η Παρασκευή είναι αργία (όπως τώρα) είναι να είναι έτοιμες. Γενικότερα οι κυριακάτικες δεν είναι ειδησιογραφικού περιεχομένου, το υλικό τους προσπαθούν να το έχουν από Τρίτη-Τετάρτη.
Kael'thas
30 Οκτωβρίου, 2011 1:17 μμ
Μερικοί κάθονται και βρίζονται μεταξύ τους ή αναπαράγουν βαρύγδουπες όμορφες λέξεις.
Η πραγματικότητα όμως μας δείχνει το φεγγάρι, δε γίνεται να κοιτάμε το δάχτυλο.
Αν η αριστερά, η όποια αριστερά, είναι μέρος του προβλήματος, τότε να κάτσουμε να βρούμε λύσεις, όχι να την κατακεραυνώνουμε ασταμάτητα. Αυτήν έχουμε, τι να κάνουμε δηλαδή, να αφήσουμε τα πράγματα να πάνε στην αγκαλιά της ακροδεξιάς ή/και της νέας φασίζουσας ρητορικής μερικών κέντρων;
Είναι άλλο πράγμα να είσαι αριστερός και να μη συμπορεύεσαι με το Σύριζα ή το ΚΚΕ ή όποιο άλλο κίνημα και άλλο πράγμα να κραυγάζεις εναντίον της αριστεράς γενικώς.
Εδώ πέρα ο κώλος μας καίγεται, έρχονται 10 τουλάχιστον χρόνια τελειωτικής χούντας. Θα δούμε ανθρώπους να χάνουν σπίτια και τα πάντα όλα, θα δούμε αίμα στο δρόμο από οργισμένους και απελπισμένους, θα δούμε το Πασόκ-μετά-το-Πασόκ να υπόσχεται ένα νέο μεταλλαγμένο 81′.
Θα δούμε το φασισμό διάχυτο στη ζωή μας και δε θα μπορούμε να τον κατονομάσουμε για να μη μας πουνε καταστροφολόγους, προβοκατολόγους ή συνωμοσιοπαθείς.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, από πού μπορούμε να έχουμε προσδοκίες, αν όχι από την Αριστερά, αυτήν την κουτσουρεμένη και βλαμένη, πεστε τη όπως θέλετε, που έχουμε;
Winter is coming.
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 1:25 μμ
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, από πού μπορούμε να έχουμε προσδοκίες, αν όχι από την Αριστερά, αυτήν την κουτσουρεμένη και βλαμένη, πεστε τη όπως θέλετε, που έχουμε;
_____________________
λιγο μηχανιστικο ,δεν νομιζεις ?
περιγραφεις μια τραγωδια και αναρωτιεσαι απο που προσδκουμε πως θα ρθει η λυση
αμα ηταν θεατρο η ζωη , θα απαντουσαμε ευκολα οτι τη λυση θα τη δωσει ο «απο μηχανης Θεος»
η πραγματικοτητα ομως ειναι κατι πιο περιπλοκο και η αριστερα οχι μονο δεν μπορει να παιξει το ρολο του «απο μηχανης θεου» ,αλλα εχει επιλεξει να παιζει το ρολο συντροφου του εξουσιαστη Δια
Kael'thas
30 Οκτωβρίου, 2011 1:49 μμ
Το αρχαίο δράμα αφουγκράστηκε τη ζωή στην αρχαιότητα. Και ο από μηχανής θεός ήταν ένας συμβολισμός.
Όμως δε λέω αυτό, γιατί αν περιμέναμε το Μεσσία θα πέφταμε σε άλλη μια παγίδα τύπου «λεφτά υπάρχουν». Απορώ μάλιστα πώς ακόμα δεν έχουν εμφανιστεί νεοι επίδοξοι ηγετίσκοι τύπου Αντρέα.
Ακριβώς επειδή η πραγματικότητα είναι περίπλοκη όπως λες και η αριστερά εγκλωβισμένη, πρέπει να έχουμε προσδοκίες και απαιτήσεις από τη δεύτερη για την πρώτη.
Το αν είναι σύντροφος της εξουσίας έτσι όπως το εννοείς μπορεί να συμφωνώ ή να διαφωνώ λίγο ή πολύ.
ΑΝ ΟΝΤΩΣ είναι όμως, δεν πρέπει να απαιτείς να αλλάξει αυτό; Ακριβώς επειδή εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν, δεν πρέπει να απαιτήσεις την προεργασία για την εμφάνισή τους; Άλλωστε εγώ δεν αναφέρθηκα σε προσδοκίες για λύσεις. Εννοώ προσδοκίες ισχυρής αντίδρασης, προσδοκίες ότι το τιμόνι δεν το κρατά πληρωμένος δολοφόνος.
Πιστεύω ότι είναι πιο μηχανιστικό να καθόμαστε να τους βρίζουμε. Επίσης μηχανιστικό είναι να δεχόμαστε ότι η αριστερά ξόφλησε εντελώς κι ότι η μοίρα μας είναι η καπιταλιστική σκλαβιά.
Έχουμε ανάγκη την αριστερά όσο ποτέ, έχουμε ανάγκη να ξυπνήσει και να σταματήσει να βγαζει τα μάτια της με τα ίδια της τα χέρια.
alexantro trollientes
30 Οκτωβρίου, 2011 2:42 μμ
ασφαλως και ειναι μηχανιστικό να δεχόμαστε ότι η μοίρα μας είναι η καπιταλιστική σκλαβιά.θα θελες να μου εξηγησεις ομως , γιατι θα επρεπε να στηριχτω σ αυτην την τελειωμενη και πληρως ενσωματωμενη αριστερα και οχι να δημιουργησω κατι νεο
εχεις υποψιν σου ποιες ηταν οι παρεμβασεις της αριστερας στις 28/10 σε δημους «δικους της»,εχεις καποια πληροφορηση ???
ξερουμε τιεγινε σε πασοκο δημους ,σε νεοδημοκρατικοδημους κλπ κλπ ,σε συριζαιοδημους τι παιχτηκε ? … τι δρασεις … παρεμβασεις εγιναν ?
καμμια παρεμβαση …
γιατι αραγε ?
μηπως διοτι η «αποστολη» τελειωνει με την «καταληψη» του μαγαζιου ?
ετσι λεω εγω
και εχω λογους (το ζωντανο παραδειγμα ) για να το ισχυριστω
Kael'thas
30 Οκτωβρίου, 2011 4:02 μμ
Θα ήταν επαρκές να δούμε παρεμβάσεις της αριστεράς στις 28 Οκτωβρίου στους δήμους για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας;
Μην κάνεις ότι δεν ξέρεις τι πόλεμο δέχονται οι δήμοι.
Όταν λές όμως κατάληψη του μαγαζιού, λογικά εννοείς και την κατάληψης της εξουσίας σε εθνικό επίπεδο, κάτι το οποίο δεν έχουμε δει. Πιστεύεις ότι αν γινόντουσαν εκλογές και έβγαινε 1ο κόμμα ένα «ενσωματωμένο» αριστερό κόμμα, δεν θα άλλαζε απολύτως τίποτε;
Επίσης, επειδή μιλάς για ζωντανά παραδείγματα, δεν έχουμε δει την αριστερά σε κάποια άλλη χώρα «δυτικού τύπου» να πρωτοπορεί με κάποιο τρόπο που να δίνει παράδειγμα στη «δική» μας.
Τέλος, μιλάς για τη δημιουργία κάτι νέου, αλλά δεν προσδιορίζεις την πολιτική του κατεύθυνση, ούτε αν θα προκύψει ως μετεξέλιξη των πλέον διαλυμένων σχηματισμών της αριστεράς ή από κάπου αλλού. Μιλάς για μια νέα προοδευτική δυναμική; νέα σοσιαλδημοκρατία; μια νέα κομμουνιστική τάση που θα κάνει ρήξεις με το παρελθόν;
κάτι άλλο;
Με ποιό τρόπο αυτό το κάτι νέο θα αποκρούσει το φασιζοντα λόγο της εποχής (κάθε κρίση τον έχει);
Ο κόσμος είναι τρελαμένος alexantro, ούτε διάθεση για πολιτικοποίηση έχει (χωρίς επαναπολιτικοποίηση πώς θα δημιουργηθεί κάτι νέο;ακόμα και η κατάργηση της συστημικής αριστεράς είναι μια πολιτική επιλογή) ούτε ανεπτυγμένη ταξική συνείδηση.
Για να φτιάξεις καλό νέο τυρί κρατάς πυτιά απ’ το παλιό. Αλλιώς μετά κάτι λείπει.
johndoctor
30 Οκτωβρίου, 2011 4:06 μμ
Αλεξανδρε τρολεντες αν δεν ενωθεί η η αριστερά θα έχουμε το ΛΑ.ΟΣ στην εξουσία, διότι οι φασίστες εν καιρό κρίσης παντα πλιατσικολογουν την εργατική τάξη….δες ποιοι κυβερναν σε Φινλανδία και Ολλανδία…ακροδεξιές φασιστικες κυβερνήσεις
Πεχλιβάνης
30 Οκτωβρίου, 2011 1:28 μμ
Να κάνω μία ερώτηση: το ΚΚΕ έβγαλε ανακοίνωση για τα γεγονότα της 28ης; Πού θα μπορούσα να τη βρω; Ευχαριστώ.
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 1:34 μμ
http://www.rizospastis.gr/page.do?id=13758&publDate=29%2F10%2F2011&direction=&pageNo=29
Πεχλιβάνης
30 Οκτωβρίου, 2011 1:35 μμ
Ευχαριστώ Xanadu 🙂
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 1:41 μμ
😉
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 1:38 μμ
«Αποδοκιμασίες εκφράστηκαν σε μαθητικές παρελάσεις σε πολλές άλλες πόλεις της χώρας, όπως στο Ηράκλειο, στην Πάτρα, στις πόλεις της Θεσσαλίας. Στη Θεσσαλία οι δυνάμεις του ΚΚΕ έκαναν εξορμήσεις και μοίρασαν υλικό, συζητώντας με τους εργαζόμενους που πήγαν να παρακολουθήσουν τις μαθητικές παρελάσεις. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως στο Ηράκλειο και την Αλικαρνασσό, οι παρελάσεις έγιναν αφού έφυγαν οι επίσημοι. Στο Βόλο κάποιοι, που καμιά σχέση δεν έχουν με το λαϊκό κίνημα, «διέκοψαν» την παρέλαση και η Αστυνομία έριξε χειροβομβίδες κρότου λάμψης μέσα στην παρέλαση βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή μαθητών. Η παρέλαση σταμάτησε. Και στα Τρίκαλα η παρέλαση ματαιώθηκε, αφού μεμονωμένα άτομα, που επίσης δεν έχουν σχέση με το κίνημα, χτύπησαν τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Χρ. Μαγκούφη.»
😆 😆 😆
dimi
30 Οκτωβρίου, 2011 1:44 μμ
χαχαχαχαχα
απαπα
30 Οκτωβρίου, 2011 1:41 μμ
Περί του κουκουλοφορισμού…
Στο χώρο των ακαδημαϊκών που ασχολούνται με τις κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες – όσων από αυτούς δηλαδή διατηρούν μία επαφή με την επιστήμη και την πραγματικότητα και δεν αναλίσκονται σε «επικοινωνιακές» (προπαγανδιστικές είναι ο καλύτερος όρος) πομφόλυγες για να εξωραΐσουν την πολιτική της άρχουσας τάξης – υπήρχε τους τελευταίους μήνες μία εύλογη απορία. Σε περιόδους όξυνσης των κοινωνικών αγώνων και της ταξικής πάλης, σε περιόδους όπου το εργατικό κίνημα ισχυροποιείται και μπορεί και εκφράζεται πολιτικά, η άρχουσα τάξη, η αστική, χρησιμοποιεί σταθερά ένα βασικό εργαλείο για να περάσει την πολιτική της και να επιφέρει πλήγματα στο οργανωμένο εργατικό κίνημα.
Το εργαλείο αυτό συμβατικά το ονομάζουμε παρακράτος και συμπληρώνει το έργο των επίσημων μηχανισμών καταστολής με πιο «ελεύθερο» τρόπο. Το «ελεύθερο» σημαίνει ότι δε χρειάζεται να αυτοπεριοριστεί από το όποιο «θεσμικό» πλαίσιο και ότι μπορεί, κάτω από το πλέγμα της ανωνυμίας, να προβεί σε ακραίες πράξεις χωρίς να εκθέσει άμεσα τους πολιτικούς, κοινωνικούς, ιδεολογικούς του πάτρωνες. Για το λόγο αυτό πολλές από τις ακραίες ενέργειες, τις αγριότητες ενίοτε, που ιστορικά έχουν επιστρατευθεί ενάντια στο εργατικό κίνημα (αλλά και ενάντια στο δημοκρατικό αντίστοιχο) εκπορεύονται από αυτούς ακριβώς τους χώρους.
Το ερώτημα, λοιπόν, αφορούσε τον τρόπο με τον οποίο θα συγκροτηθεί ένα τέτοιο «πολιτικό εργαλείο» στο πλαίσιο της σημερινής καπιταλιστικής κρίσης και το χώρο από τον οποίο θα προέλθει αυτό. Νομίζω ότι, μετά τα γεγονότα της 20ής Οκτώβρη, έχουμε την απάντηση στο ερώτημα. Εχουμε επίσης και πολλά από τα αναγκαία στοιχεία που μας επιτρέπουν να προσδιορίσουμε τα χαρακτηριστικά αυτού του μηχανισμού.
Τους προηγούμενους μήνες κυβέρνηση και κρατικές υπηρεσίες είχαν «επενδύσει» σε ομάδες με εμφανή εθνικιστικά και ρατσιστικά χαρακτηριστικά για την επίλυση του μεταναστευτικού «προβλήματος» στο κέντρο της Αθήνας. Ακροδεξιές ομάδες με μόνο ιδεολογικό ένδυμα την εθνικοσοσιαλιστική εκδοχή του «έθνους» και της «φυλής» δημιούργησαν μία κατάσταση πογκρόμ – ή και λιντσαρίσματος – σε περιοχές της Αθήνας, κατάσταση που πολλοί έσπευσαν – ανοικτά ή μη – να «χαιρετίσουν»: Αυτή η άναρχη βία και η χωρίς κανόνες απειλή θα «καθάριζε» το κέντρο της Αθήνας. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν έγινε, απλά και μόνο διότι η βία, η απελπισία, η αβεβαιότητα, η αγωνία και ο φόβος που προκαλεί η φτώχεια, η εξαθλίωση, η εκμετάλλευση σε αυτά τα απόκληρα θύματα του καπιταλισμού και του ιμπεριαλισμού είναι απείρως μεγαλύτερες από όποιο αντίστοιχο αίσθημα θα μπορούσαν να προκαλέσουν οι ακροδεξιοί τρομοκράτες.
Το ερώτημα, λοιπόν, ήταν εάν το αποτυχόν στην υπόθεση των μεταναστών παρακράτος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ενάντια στο εργατικό κίνημα και κάτω από ποια μορφή θα μπορούσε αυτό να γίνει. Για την «αναβάθμισή» του αυτή έχει όμως ένα βασικό μειονέκτημα: Ο «εθνικιστικός» του λόγος – με τις ρατσιστικές του παραγράφους – ενοχλεί τις σημερινές «κοσμοπολίτικες» αντιλήψεις του καπιταλιστικού στερεώματος.
Στον τομέα της μορφής η αστική τάξη στη χώρα μας, στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο, έχει ήδη κάνει μία μεγάλη ιδεολογική προεργασία. Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι ο προερχόμενος από την ακροδεξιά αντικομμουνισμός – είτε αυτός είναι ωμός είτε «έντεχνος» – δύσκολα μπορεί να αποδώσει τα όσα χρειάζονται για να στηρίξει ένα μηχανισμό επίθεσης ενάντια στο εργατικό κίνημα και, πολύ περισσότερο, ένα «κίνημα» που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ισότιμα τους αντιπάλους της άρχουσας τάξης. Αντίθετα, εάν οι ίδιες πολιτικές προθέσεις και σχεδιασμοί ενδυθούν με «αριστερό» μανδύα και κατά το δυνατό με «αμεσο-δημοκρατικό» (έκφραση αδόκιμη στην επιστήμη, αλλά δόκιμη στους καιρούς μας) λεξιλόγιο, τότε η απήχησή τους μπορεί να πολλαπλασιαστεί. Ο χώρος της νεφελώδους «αντι-εξουσίας» – δεν χρειαζόταν και πολλή σκέψη γι’ αυτό – ήταν και είναι ο ιδανικός για την περίσταση.
Λίγα χρόνια πριν τα θεωρητικά ρεύματα του αντι-κομμουνισμού που δημιούργησε η περίοδος της θριαμβευτικής παλινόρθωσης του καπιταλισμού στα σοσιαλιστικά κράτη, επέδραμε και στη χώρα μας με τη μορφή «καινοτόμων» αναθεωρητικών ιστορικών και κοινωνικών αναλύσεων που είχαν πολύχρωμο εποικοδόμημα, αλλά σταθερό παρονομαστή: Ο κομμουνισμός ήταν πολιτικό, ίσως και εγκληματικό, ολίσθημα της ανθρώπινης ιστορίας και ότι με κάθε τρόπο θα έπρεπε να στιγματιστεί ηθικά, πολιτικά, θεσμικά, αλλά και ποινικά, όπου αυτό κρινόταν απαραίτητο. Αυτές οι θεωρίες εφαρμόστηκαν και εφαρμόζονται σε χώρες όπου ηττήθηκε ο σοσιαλισμός και των οποίων οι λαοί σέρνονται σήμερα δέσμιοι στη «νέα τάξη πραγμάτων».
Στην Ελλάδα η επανάληψη των παλιών παραμυθιών της εθνικοφροσύνης για «κονσερβοκούτια» και εγκληματική φύση του κομμουνισμού προκάλεσε χαμόγελα συγκατάβασης, αλλά και έντονες αντιδράσεις τόσο από κομμουνιστές διανοούμενους, όσο και από προοδευτικούς αντίστοιχους. Είναι φοβερά δύσκολο σε μία χώρα με λαμπρή παράδοση στους λαϊκούς και απελευθερωτικούς αγώνες να πείσει κανείς ότι το ΚΚΕ και το ΕΑΜ ήταν απλά «εγκληματικά σχέδια ενάντια στους απλούς αγνούς Ελληνες». Υπήρχε όμως στους χώρους της διανόησης μία διχογνωμία για τον πολιτικό στόχο αυτών των θεωριών.
Πολλοί από τους προοδευτικούς διανοούμενους πίστευαν ότι ο αποδέκτης αυτών των αναθεωρητικών θεωριών ήταν η παραδοσιακή ακροδεξιά ή απλά η δεξιά, στην οποία ήθελαν οι πρωταγωνιστές της κίνησης να δώσουν ιδεολογικά εργαλεία και – ας μου επιτραπεί ο όρος – «ιστορική αυτοπεποίθηση». Η τελευταία ήταν οπωσδήποτε αναγκαία για μία παράταξη που έχει σκοτεινή ιστορία και στον τομέα του πατριωτισμού και για το λόγο αυτό οι πρωταγωνιστές αυτής της κίνησης, άχρηστοι πλέον στο σύστημα, έχουν μεταβληθεί σε συντηρητικούς «πολιτικούς αναλυτές» στον αντίστοιχων κατευθύνσεων Τύπο. Ο βασικός όμως στόχος αυτής της μεγάλων διαστάσεων επιχείρησης ήταν ο χώρος της αριστεράς.
Προφανώς η τελευταία, στο μεγαλύτερό της κομμάτι, δεν ασπάστηκε ολότελα τις αναθεωρητικές απόψεις των αντικομμουνιστών. Τέθηκε όμως έντεχνα «μπροστά στις ευθύνες της». Αποτελώντας από καιρό μέρος του συστήματος και φυσικά μη έχοντας την επιθυμία να το δει να ανατρέπεται, πιέστηκε ώστε να προσδιορίσει τα όριά της κάπου στο μέσο της διαδρομής. Ο κομμουνισμός δεν είναι φυσικά γι’ αυτούς το «απόλυτο έγκλημα» στην ιστορία της ανθρωπότητας, πολύ απέχει όμως από το να είναι ιδανική λύση για τα ανθρώπινα βάσανα και το σκοτεινό κόσμο του καπιταλισμού.
Ο συμβιβασμός έχει μάλιστα και όνομα: Το σταλινισμό. Η ιδέα είναι ότι εάν τα περισσότερα από τα στοιχεία του κομμουνισμού και της ιστορίας του εργατικού κινήματος τα εξοβελίσουμε διότι ανήκουν στον αστερισμό του σταλινισμού, τότε αυτό που απομένει μας επιτρέπει να ονομαζόμαστε κομμουνιστές, να ορκιζόμαστε στους εργαζόμενους και στην πρόοδο και ταυτόχρονα να προτείνουμε εποικοδομητικές λύσεις στο τρέχον σύστημα που θα του επιτρέπουν να μακροημερεύει και να ταΐζει και εμάς. Τότε και κομμουνιστές είμαστε, όταν χρειάζεται, και την αξία μας πολλαπλασιάζουμε μέσα στο πολιτικό σύστημα καθώς μπορούμε να παραμυθιάζουμε τους εργαζόμενους, και μέρος του συστήματος παραμένουμε. Εάν αναγνωρίσατε τον πολιτικό χώρο που περιγράφω, ναι, έχετε δίκιο, είναι αυτός…
Σε ώρες όμως που η άρχουσα τάξη και το πολιτικό της σύστημα χρειάζεται «τάγματα εφόδου» ικανά να ανοίγουν τα κεφάλια διαδηλωτών σήμερα, απεργών αύριο και όποιου χρειαστεί μεθαύριο, οι παραπάνω «θεωρίες του μέσου» αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμες για το σύστημα. Να το εξηγήσουμε αυτό: Οι κουκουλοφόροι του κουκουλοφορισμού (έχει γίνει βλέπετε ιδεολογία και άρα λήγει σε -ισμός) πιστεύουν ακράδαντα ότι ο κομμουνισμός (έστω με το σταλινικό πρόταγμα) είναι το απόλυτο έγκλημα στην ιστορία της ανθρωπότητας. Τα διδάγματα των αναθεωρητών της ιστορίας βρήκαν κάτω από τις κουκούλες τους πλέον καλούς μαθητές τους. Ως εκ τούτου ο χώρος αυτός είναι πρόθυμος να προσφέρει – ιδεολογικά πλέον, όχι μόνο «τεχνικά», μέσω «μυστικών υπηρεσιών» – τις υπηρεσίες του – ως «τάγματα εφόδου» – στην άρχουσα τάξη. Το πράττει ήδη.
Η αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου δεν μπορεί να είναι παρά πολιτική καθώς τα φαινόμενα που η πολιτική γεννά μόνο με τέτοιο τρόπο αντιμετωπίζονται. Με άλλα λόγια, ο χώρος αυτός, το μίσος που κουβαλά, τα εγκλήματα που ετοιμάζεται να διαπράξει σε βάρος του εργατικού κινήματος, πρέπει να καταγγελθούν και να απομονωθούν. Εδώ όμως έρχονται οι άλλοι…
Εμποτισμένοι στη θεωρία του «μέσου» – πατώντας σε δύο βάρκες για να το πω ωμά – οι πολιτικοί χώροι της ανανέωσης, της αριστεράς και της προόδου, του αριστερισμού και ό,τι άλλο, αδυνατούν ή αρνούνται να δουν την προφανή λειτουργία των πραγμάτων και επιμένουν να βλέπουν αυτό που επιθυμούν: «Εργάτες που κτυπούν εργάτες» μας είπαν, «εμφύλιο μέσα στο κίνημα» μας είπαν, «ίσες ευθύνες» (προπαντός) διέγνωσαν. Θα πρέπει να προσέξουν πολύ. Οι καιροί δεν είναι ιδανικοί για αφελείς, ούτε για ιδιοτελείς αφελείς ούτε για ανιδιοτελείς. Από τη στιγμή που ο κουκουλοφορισμός παντρεύεται τα πολιτικά σχέδια της άρχουσας τάξης γίνεται εργαλείο ολοκληρωτισμού. Και γίνεται όπλο που μπορεί την κάθε στιγμή να στραφεί στον οποιοδήποτε.
Ο κουκουλοφορισμός δεν μπορεί να είναι στοιχείο του «νέου ΕΑΜ» που ευαγγελίζεστε. Και η τρικυμία στο κρανίο αντιμετωπίζεται με ένα και μόνο φάρμακο: Την ταξική ανάλυση, αυτή που χωρίς λάθη μπορεί να υποδείξει στον καθένα τη θέση του και να δώσει νόημα στην πολιτική του.
Του
Γιώργου ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ*
* Ο Γιώργος Μαργαρίτης είναι καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Kael'thas
30 Οκτωβρίου, 2011 2:05 μμ
Ενδιαφέρουσα ανάλυση. Βέβαια, με μια ανάστροφη διαδικασία, θα πρέπει να σκεφτούμε ότι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο η ενδυνάμωση του κουκουλοφορισμού θα αναγκάσει το ΚΚΕ να ριζοσπαστικοποιηθει και να εξευγενιστεί. Νομίζω είναι τεράστιο ρίσκο, τεράστια προσπάθεια, που δε μπορει το Κόμμα να σηκώσει αυτή τη στιγμή λόγω σκουριάς. Αν και δεν ξέρεις ποτέ.
Και εντάξει, η ταξική ανάλυση είναι φάρμακο, αλλά πώς θα το χορηγήσεις; Ο κοσμάκης είναι αλλεργικός στη μαρξιστική γλώσσα. Δώσε μας κάτι παραπάνω κ. Μαργαρίτη.
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 2:16 μμ
να αναφερουμε ομως οτι ο καθηγητης ειχε τη στηριξη του ΚΚΕ οσον αφορα την υποψηφιοτητα του για πρυτανης
απαπα
30 Οκτωβρίου, 2011 2:27 μμ
Ευτυχώς που είχε την υποστήριξη του ΚΚΕ δεν λες;
Αν είχε των αναρχικών όλοι οι συνυποψήφιοι θα είχαν γίνει κάρβουνο…
dimi
30 Οκτωβρίου, 2011 7:38 μμ
μπερδεψες τους αναρχικους με τα κνατ 🙂
LAGARTSAS-A
30 Οκτωβρίου, 2011 4:28 μμ
Υπαρχει και ο κουκουλονομος για να τιμωρει σκληρα τους κουκουλοφοριστες συνεργατες της αρχουσας ταξης που επιφερουν πληγματα ή υπονομευουν το οργανωμενο εργατικο κινημα του ΠΑΜΕ-ΚΚΕ.(αλλα τι λεω;! ο κουκουλονομος ειναι το αλλοθι της αρχουσας ταξης για τη συγκαλυψη των συνεργατων κουκουλοφορων)
Υπαρχει και το ΠΑΜΕ-ΚΚΕ που παραδιδει στους μπατσους τους κουκουλοφορους συνεργατες, για να τιμωρηθουν απο τους προστατες τους.
Το μονο που δεν υπαρχει ειναι οι ρουφιανοι μεσα στο κωμα, το αγνο και αμολυντο. Το κωμα της οργανωμενης εργατικης ταξης της ανατροπης της πλουτοκρατιας με αστικοδημοκρατικες εκλογικες διαδικασιες, για τη λαϊκη εξουσια.
simon
30 Οκτωβρίου, 2011 2:09 μμ
Το παλικαράκι στη φωτό είναι όλα τα λεφτά! Πέντε μεγαλογαλονάδες «τρώνε» τη μούτζα κατάφατσα! Οι δυο το πήραν χαμπάρι, οι άλλοι ψάχνουν να βρούν κανέναν να τους «αποδίδει τιμές», τρομάρα τους.
Έτσι, έτσι…
DrAluca
30 Οκτωβρίου, 2011 2:13 μμ
Μαλλον τους εστειλε σε imaginary places….
😉
Χαμογελατε…
theodore
30 Οκτωβρίου, 2011 2:10 μμ
POLI BLA BLA GIA KATI PU DEN LITOURGISE POTE…THELO NA XERO AN XEHASETE TI LEXI «ARISTERA» KE TIN ALAXETE ME TO KINONIA I ME TO ISOTITA I ME OTI ALO EKRFAZI AFTI I «ARISTERA» TELOS PANDON THA APOKTISETE IPARXIAKO?? THA HATHI I TAFTOTITA SAS???
Πεχλιβάνης
30 Οκτωβρίου, 2011 2:22 μμ
-Ένα caps lock trainer για τον κύριο Θόδωρο στο τέσσερα!
-Έφτασεεεε:
DrAluca
30 Οκτωβρίου, 2011 2:23 μμ
metallheads rulezzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
😛
Χαμογελατε…
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 2:33 μμ
Χαχαχα! Και ένα greeklish translator πλιζ! 😀
oldboy9
30 Οκτωβρίου, 2011 2:12 μμ
Ε, ναι ο Άρης επί της ουσίας ήταν Αναρχικός, αγαπητέ Σκληροπυρηνικέ 😉
Κάτω οι ταμπέλες λοιπόν!
Σκληρο-Πυρηνικός Φυσικός
30 Οκτωβρίου, 2011 2:32 μμ
Ε όχι και αναρχικός ο Άρης ρε συ!
Κομμουνιστή με τα όλα του ήταν ,και αυτό φάνηκε κυρίως απ’το γεγονός πως ήρθε σε ρήξη με το Κόμμα, το οποίο από τότε είχε εμμονή με την πρωτοπορία, τον αυθορμητισμό και τη γνήσια επαναστατική έκφραση πέραν των χαρακωμάτων του. 😉
oldboy9
30 Οκτωβρίου, 2011 2:44 μμ
Α θα μαλώσουμε, γι’ αυτό θα τον πω: Αναρχοκομμουνιστή, τελεία και παύλα!
johndoctor
30 Οκτωβρίου, 2011 4:10 μμ
Ο Άρης δεν ήταν ποτέ αναρχικός μην ακουω μαλακίες θα τολμούσα να πω ότι ήταν ένας Αριστερός πατριώτης άκουσε τον λόγο του στην Λαμία…
Narrator
30 Οκτωβρίου, 2011 4:00 μμ
μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα,
μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα, μπλα.
γκώσαμε από σωτήρες τη σήμερον ημέρα
rednready2
30 Οκτωβρίου, 2011 7:47 μμ
@Σκληροπυρηνικό φυσικό
Απο τον τύπο που γράφει «greeklish» στον τυπάκο με το κεντρί, τους μανιακούς ,τους/τις «ξανα-ματα-πάλι τα ίδια» , τους κήνσορες της αριστεράς και τους αγανακτησμένους θεράποντες της αμεσοδημακρατίας που έμαθαν την πολιτική στην πλατεία συντάγματος «όξω» από τα κόμματα,τρώγωντας την παγωμένη σούπα της νέας εθνικής συμφιλίωσης ως εκείνους που βλέπουν «εμφύλιους» και τηρούν ίσες αποστάσεις η σύμπνοια είναι αναμενόμενη.
Οι αναλύσεις σε βάθος περιττεύουν, κατά τη γνώμη μου δίνουν αξία σε αγοραίες απόψεις
(όλοι θέλουν να τα «σπάσουν» άρα όλοι είναι «αναρχικοί», η ευθύνη της πολιτικής είναι συλλογική άρα και των κομμάτων, κτλ ). Οι μέχρι χθές «ανυποψίαστοι» και «αθώοι» που εγκλωβίζονται στην δημαγωγία του είδους είναι οι ίδιοι που μέχρι χθές δεν «ασχολούνταν με την πολιτική».
Μπορούν λοιπόν αυτοί οι18-20,(είναι τόσοι;) ,όλη αυτή η… μάζα των αυτεπάγγελτων εισαγγελέων, να είναι σίγουροι πως-πλην Λακεδαιμονίων-όλοι οι καλοί χωράνε:κράτος,παρακράτος, αριστεροχαρούμενοι, μπαχαλάκηδες,χουλιγκάνοι, όλοι οι «αγανακτησμένοι πολίτες» δηλαδή.
«Το μπουζούκι είναι όργανο! ο μπάτσος είναι όργανο! Αρα ο μπάτσος είναι μπουζούκι». Η λογική αυτή είναι παλιά όσο και ο Ντύρινγκ.
Ας τους αφήσουμε να τετραγωνοποιήσουν τον κύκλο, το τρίγωνο, και το εξάγωνο και ότι άλλη πολιτική παρτούζα θέλουν. Internet είναι άσε να παίξουν τα παιδιά…….
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 10:09 μμ
😆 😆 😆
rednready2
30 Οκτωβρίου, 2011 10:30 μμ
Νιώθεις έλλειψη φατσούλας ε;
Xanadu
30 Οκτωβρίου, 2011 11:10 μμ
😆 😆
oldboy9
30 Οκτωβρίου, 2011 10:33 μμ
@rednready2, ναι το κεντρί ποτέ ΔΕΝ χρησιμοποιήθηκε στο εδώ blog, δεν υπάρχει και λόγος δλδ. ΕΣΥ κάνεις ανόητες προσεγγίσεις. Αλλά βλέπω ΕΣΥ έχεις την ικανότητα να διακρίνεις, άρα και να αξιολογείς την «καθαρότητα» έκαστου, μπράβο σου.
The truth is out there…
Υ.Γ.
…δεν πιστεύω να ΤΡΟΛΑΡΕΙΣ?
dimi
30 Οκτωβρίου, 2011 10:57 μμ
ρε σεις.. που ειναι ο spin?
oldboy9
30 Οκτωβρίου, 2011 11:02 μμ
…τον πήρα μάτι στο «Ψόφα, Κάρολε!»
Spin
30 Οκτωβρίου, 2011 11:06 μμ
παρέλαση 😛
oldboy9
30 Οκτωβρίου, 2011 11:13 μμ
Στο πιτς-φιτίλι άμα λάχει 😛
dimi
30 Οκτωβρίου, 2011 11:20 μμ
χαχαχαχα