του Γαλαξιάρχη
Ο Στιβ Τζομπς δεν ήταν εφευρέτης. Δεν κατασκεύασε τίποτε. Ο Τζομπς ήξερε τους ανθρώπους. Όχι μόνο τους ήξερε, αλλά και τους «έπλαθε». Ήξερε να επιλέγει συνεργάτες, αλλά και να τους στίβει. Ήξερε τι θα κάλυπτε τις ανάγκες του κοινού, αλλά και να κατασκευάσει ανάγκες για το κοινό. Γνώριζε πώς να απλουστεύει το σύνθετο σε μία τεχνολογική εφαρμογή, αλλά και ταυτόχρονα μπορούσε να βγάλει το λάδι σε όλους τους συνεργάτες του για μία και μόνη λεπτομέρεια που θεωρούσε ο ίδιος σημαντική.
Χωρίς να φέρει την επανάσταση σε κάποιον τομέα της τεχνολογίας, προκάλεσε αρκετές μικρές επαναστάσεις στην εφαρμογή της στην καθημερινότητα. Και οι προσωπικοί υπολογιστές και τα mouse και τα mp3 players και τα smartphones προϋπήρχαν των αντίστοιχων συσκευών της Apple. Ούτε καν κάποια από τις συσκευές της εταιρείας ήταν συνολικά καλύτερη από τις ανταγωνιστικές της. Ούτε οι ποιοτικότερες, ούτε οι ταχύτερες, ούτε οι πιο αξιόπιστες, ούτε οι πιο πλούσια εξοπλισμένες. Σίγουρα όμως από τις ακριβότερες. Σαν κάθε μαρκετινίστας όμως που σέβεται τον εαυτό του, ο Τζομπς γνώριζε πολύ καλά ότι ένα προϊόν δεν είναι ανάγκη να είναι ικανοποιητικό σε όλα, αλλά να διακρίνεται για ένα, δύο το πολύ, σημαντικά χαρακτηριστικά του. Στο σύνθετο και ταυτόχρονα άχρωμο χώρο της τεχνολογίας (των 70s), ο Τζομπς στοιχημάτισε από την αρχή στην ευχρηστία και το design. Και κέρδισε έκτοτε σχεδόν όλα τα στοιχήματα.
Σαν καπιταλιστής ήταν κορυφαίος, από όλες τις απόψεις. Στοιχημάτισε με αποφασιστικότητα και αυταπάρνηση. Επιδίωξε να δημιουργήσει μονοπώλεια και συχνά τα κατάφερε. Αυγάτισε την περιουσία του, φλερτάροντας παράλληλα αρκετές φορές με την καταστροφή. Πλάσαρε τον εαυτό του με ζήλο και τον κατέστησε «ροκ σταρ» στον τομέα του. Έπεισε το καταναλωτικό κοινό ότι είναι ανώτερο αν χρησιμοποιεί τα προϊόντα του. Δημιούργησε στρατιές οπαδών.
Σαν άνθρωπος -σύμφωνα με όσα του καταμαρτυρούν οι ίδιοι οι συνεργάτες του- ήταν φριχτός. Ένας μανιακός που εκμεταλλεύτηκε αδίστακτα δικούς του ανθρώπους. Καταπίεσε αφόρητα του εργαζόμενούς του. Έφτασε σε σημείο να δημιουργεί αντίπαλες σχεδιαστικές ομάδες και να τις βάζει να σφάζονται μεταξύ τους, προκειμένου να αποδώσουν το καλύτερο τελικό προϊόν (πάντα με βάση τις πολύ στενές προδιαγραφές που ο ίδιος έθετε). Οι διαβόητες ιστορίες των εργοστασίων της Foxconn όχι μόνο δεν διαψεύδονται, αλλά η ίδια η Apple έχει ομολογήσει ότι τις γνώριζε. Κανένας ηθικός φραγμός δεν του στάθηκε εμπόδιο…
Το μεγαλύτερο επίτευγμά του ομολογουμένως δεν έχει να κάνει με τα οράματά του, αλλά με τον ίδιο του τον εαυτό. Το καλύτερο προϊόν της Apple ήταν ο ίδιος ο Τζομπς. Ο Τζομπς οραματιστής, ο Τζομπς ίνδαλμα, ο Τζομπς μεσίας. Στο αποκορύφωμα της δημοφιλίας του, κατά την πρώτη δεκαετία του 2000, σκατά να έπιανε, χρυσό θα έβγαζε. Όχι μόνο του συγχωρέθηκαν αποφάσεις που στο οπαδικό κοινό του θεωρούνταν εγκλήματα καθωσιώσεως (βλ. συνεργασία με Intel και πρόσδεση στο άρμα των PC), αλλά η αγορά αγκάλιασε ουκ ολίγες πανάκριβες συσκευές του, των οποίων τα παιδικά ελαττώματα θα έριχναν στα τάρταρα τους όχι τόσο γκλαμουράτους ανταγωνιστές του. Και αναφερόμαστε στη δεκαετία του 2000, οπότε λάθη δεν επιτρέπονται ούτε για πλάκα. Το iphone υπήρξε ένα μετριότατο κινητό με αστεία αυτονομία και αμφίβολη αξιοπιστία. Και λοιπόν; ibooks που ξέβαφαν και ξέφτιζαν, σε διπλή τιμή και μισές επιδόσεις από πιο ανθεκτικά επώνυμα notebooks. Και λοιπόν; Το δαγκωμένο μηλαράκι έκανε το θαύμα του. Ρηξικέλευθες σε έναν-δύο τομείς πλην εξωφρενικά υπερκοστολογημένες και κατά τ’ άλλα απλώς ικανοποιητικές συσκευές, λατρεύτηκαν σαν τεχνολογικά τοτέμ.
Δεν αποτελούν επιτυχία όλα τούτα; Αναμφίβολα. Με τη λέξη «επανάσταση» όμως, κανείς νηφάλιος παρατηρητής δεν θα τα χαρακτηρίσει.
ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΕ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- Έπαψε να είναι γκρίζα και μονολιθική
- Απογειώθηκε η ευχρηστία των προσωπικών υπολογιστών, κυρίως χάρη στο γραφικό περιβάλλον
- Θεμελίωση του Desktop Publishing
- Θεαματική βελτίωση στη χρήση και την πολυλειτουργικότητα των smartphones και άλλων φορητών συσκευών
- Τα computer graphics μετατράπηκαν σε μία νέα μορφή κινηματογραφικής τέχνης
ΤΙ ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΕ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- Καμία πραγματικά καινούρια εφεύρεση
- Xρόνο στην εξέλιξή της, λόγω εμμονών σε πατέντες και την κλειστή αρχιτεκτονική της Apple
- Μαζικότητα. Η πρώτη γενιά της Apple διακατεχόταν από «ελιτισμό» και η δεύτερη δεν ξεπέρασε το στάδιο των ακριβών γκάτζετ [σημ: μην μπερδεύετε τη μαζικότητα με την εμπορική επιτυχία]
Τι κέρδισε η ανθρωπότητα;
Τίποτε το σημαντικό. Και για τα λίγα, όπως η πιο απλή και αποτελεσματική επικοινωνία, η ανθρωπότητα πλήρωσε και με το παραπάνω το αντίτιμο. Αν θα στεκόμουν σε ένα σημείο, με αναφορά στο κέρδος του συνόλου της κοινωνίας, αυτό θα ήταν το NeXT Computer. Μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές αποτυχίες του Τζομπς, έγινε η πλατφόρμα όπου ο Tim Berners-Lee έστησε τα εργαλεία για τη χρήση του World Wide Web. Του σύγχρονου Internet. Ο πρώτος web server ήταν επίσης ένας NeXT Computer. Αυτή χαρακτηρίζω ως τη μεγαλύτερη συνεισφορά του Στιβ Τζομπς στο σύνολο της ανθρωπότητας. Ούτε το Macintosh, ούτε τα ipod, iphone και ipad. Παρά ένα πραγματικά πρωτοποριακό workstation, πάνω στο οποίο υλοποιήθηκε το σύγχρονο Διαδίκτυο.
Ο πραγματικός κερδισμένος δεν είναι η τεχνολογία, ούτε η κοινωνία, αλλά το μάρκετινγκ, όπου η περίπτωση Στιβ Τζομπς θα διδάσκεται στις επόμενες γενιές ως μοντέλο. Από το περίφημο σποτάκιτου Ρίντλι Σκοτ για τον Mac ήταν φανερό το μεγαλείο του στην προώθηση προϊόντος. Το ότι ο Τζομπς θα καθιστούσε τα προϊόντα του σύμβολα λατρείας για εκατομμύρια καταναλωτές (σ.σ. δεν υπάρχει καλύτερος χαρακτηρισμός γι’ αυτούς) ήταν αναμενόμενο. Όμως, κάπου εκεί χάνεται ούτως ή άλλως η όποια κουβέντα για τη χρησιμότητα και την πραγματική πρόοδο της τεχνολογίας και των εφαρμογών της. Και βέβαια για την ανθρωπότητα, ούτε λόγος…
Υπάρχουν δεκάδες εφευρέτες, οραματιστές, τεχνίτες και δημιουργοί στο χώρο της τεχνολογίας σύγχρονοι του Στιβ Τζομπς και ανώτεροί του που δεν θα μνημονευτούν από τις Δυτικές κοινωνίες όπως αυτός. Δεν έγιναν και δε θα γίνουν ποτέ Κροίσοι. Για τους οποίους δεν θα φτιάξουν «εικονίσματα». Δεν θα θυμούνται καν τα ονόματά τους. Αυτό και μόνο επαρκεί για να καταδείξει ότι ο Τζομπς ήταν ο ίδιος προϊόν και μάλιστα από τα πλέον επιτυχημένα του σύγχρονου καπιταλισμού.
Κι αν κάποιοι ενοχλούνται με τη υποτιθέμενη δαιμονοποίηση του καπιταλιστικού αυτού προϊόντος και την -εξίσου υποτιθέμενη- ασέβειά μου απέναντι σε έναν νεκρό, ας προσπαθήσουν να φανταστούν τον εαυτό τους τη στιγμή που θα αποχαιρετήσει το μάταιο τούτο κόσμο ένας ακόμη πιο επιτυχημένος και με παρόμοια «συνεισφορά» στην τεχνολογία των υπολογιστών: ο Μπιλ Γκέιτς. Άραγε θα εξοργιστούν το ίδιο με τις χιλιάδες «ασέβειες» που σίγουρα θα εκστομιστούν εκείνη την ημέρα ή μήπως αρκετοί από αυτούς θα συμμετέχουν στη «σύληση» του νεκρού;
Κι αν με ρωτήσετε τι δουλειά έχουν όλοι αυτοί οι «επαναστάτες αντικαπιταλιστές» με τα ipad ανά χείρας, θα σας απαντήσω ότι ποσώς με ενδιαφέρει. Κι εγώ «κομμουνιστής με Marlboro» είμαι, κι αν αυτό σας χαλάει, σας συμβουλεύω να αναθεωρήσετε όσα πιστεύετε για την κριτική σας ικανότητα γιατί είναι -το λιγότερο- προβληματική.
Zaphod
(*) Δεν σκόπευα να γράψω κάτι για έναν άνθρωπο που θαύμαζα και απεχθανόμουν ταυτόχρονα. Όχι αμέσως μετά το θάνατό του και συνειδητά όχι, γνωρίζοντας το σκηνικό θεοποίησης που θα στηνόταν. Μοναδικός λόγος που με έκανε να γράψω τις παραπάνω αράδες, είναι για να διευκρινίσω τη θέση μου απέναντι στην αναδημοσίευση του άρθρου του Άγγελου Καλοδούκα από το Aformi.gr στον Παραλληλογράφο. Μία αναδημοσίευση που έμελλε να αποτελέσει μέσα σε δώδεκα ώρες το πιο πολυδιαβασμένο -και από τα πλέον πολυσχολιασμένα- post του μπλογκ. Επειδή δεν υιοθετώ απόλυτα την προσέγγιση του Άγγελου και ο σκοπός μου ήταν απλώς να αναρτήσω μία αντίθετη στο ρεύμα των ημερών ανάλυση για τον Τζομπς.
Short Link: http://wp.me/p1pa1c-dak
iguana
8 Οκτωβρίου, 2011 11:13 πμ
Τώρα μάλιστα…. Συμφωνώ απόλυτα 😛
SanavaBits
8 Οκτωβρίου, 2011 11:40 πμ
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο μακαρίτης ήταν ένα τέλειο ανθρώπινο ον, σταλμένο μάλιστα από τον 28ο αιώνα και του αξίζει να λατρεύεται ως τέτοιο μέχρι το τέλος της ιστορίας.
Τον συγκρίνω μόνο με τον άγνωστο που κάπου κάποτε εφηύρε τον τροχό κι έτσι οι φλώροι του σήμερα δεν έχουν άουντι με τετράγωνες ρόδες!
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
8 Οκτωβρίου, 2011 11:47 πμ
Κλαίω!
😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
theodore
8 Οκτωβρίου, 2011 11:42 πμ
you talk the talk but you don’t walk the walk…..that’s low !!
koula
8 Οκτωβρίου, 2011 11:43 πμ
σε λιγο θα μας πεις οτι δε θα παει και στον παραδεισο γιατι δαγκωσε το apple… 😛
εγω επαθα οβερντοουζ… μονο σε καφρικο χιουμορ μπορω να συνεχισω, i-think…
ΣΟ! κόψε με!
SanavaBits
8 Οκτωβρίου, 2011 11:47 πμ
Πρέπει να σε κόψουν, δεν μπορείς να σαχλαμαρίζεις σε τέτοια θέματα.
Μάθε να σέβεσαι αν όχι αυτά που αγνοείς, τουλάχιστον αυτά που αδυνατείς να καταλάβεις.
αμάν πια με τα τρόλια…
i-koula
8 Οκτωβρίου, 2011 11:53 πμ
re! προσεχε πως μου μιλας!
εγω δεν εχω αουντι… εχω i-ντι!
αντε που ‘ρθες με τα χυμα bits να το παιξεις λειτουργικος…
mitera
8 Οκτωβρίου, 2011 11:49 πμ
Κολλάει πάντου τελικά αυτός ο Σαραμάγκου 🙂
ΘΑ ΣΑΣ ΠΟΥΛΟΥΣΑΜΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΧΡΕΙΑΖΟΣΑΣΤΕ ΑΛΛΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ ΝΑ ΧΡΕΙΑΖΟΣΑΣΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΟΥΛΗΣΟΥΜΕ.
Πιστεύω να μη κολλήσω ΣτιβΤζομπίαση 😉
dimi
8 Οκτωβρίου, 2011 11:55 πμ
ελεος με την apple και τις «καινοτομιες» της..
ενα μονο θα πω..
συναδελφος ξοδεψε σχεδον ολο του το μισθο πριν κατι μηνες για να παρει το τοτε καινουργιο iphone.
και οταν μου ειπε «η apple εφηυρε το multitasking» μου επεσε το σαγονι στο πατωμα..
victims, aren’t we all?
lascapigliata
8 Οκτωβρίου, 2011 12:07 μμ
Χτες στην ολονυκτία για τον Τζομπς το κάψαμε πάλι. Τί κεριά, τί χαρτομάντηλα, τί μοιρολόγια μωραΐτικα. Άντε ρε να ζήσουμε να τον θυμόμαστε.
(Όπως είπε και ένας κοινός γνωστός ο Καλοδούκας, μόνο «σκατά στον τάφο του Τζομπς» δεν είπε. Όλα τα άλλα κλισέ ήταν μέσα.)
i-Χαμογελάτε…..
vassozacharof
8 Οκτωβρίου, 2011 12:32 μμ
http://gizmodo.com/5542527/undercover-report-from-foxconns-hell-factory
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1285980/Revealed-Inside-Chinese-suicide-sweatshop-workers-toil-34-hour-shifts-make-iPod.html
Οι ευκαριατζήδες τύπου Τζόμπς είναι δολοφόνοι κατ’ εξακολούθηση….
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
8 Οκτωβρίου, 2011 12:47 μμ
Ποιοι κινέζοι της Foxconn; Μπλουζάκι των Αμερικανών εργαζόμενων στην ομάδα Mac του 1983!
Ο Τζομπς όχι μόνο τους έλιωνε στη δουλειά, αλλά τους έβαζε συστηματικά να σκοτώνονται με την ομάδα του Apple II. Με σύστημα. Ενίοτε τους σαμποτάριζε ο ίδιος…
demonio
8 Οκτωβρίου, 2011 1:21 μμ
Ζaphod, αυτος μπορει να «τους εβαζε», οι αλλοι ομως μπαινανε…
Οι τετοιου τυπου σχεσεις εξουσιας πως δημιουργουνται αληθεια; Μηπως αυτο ειναι τελικα που εχει ενδιαφερον να συζητηθει στην ολη ιστορια;
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
8 Οκτωβρίου, 2011 1:28 μμ
Το ψυχολογικό τριπάκι της «δημιουργικής ομάδας» δένει εξαιρετικά στο καπιταλιστικό μοντέλο. Όταν είσαι τμήμα μίας νέας δημιουργίας, ενός πρωτότυπου σχεδιασμού, αδυνατείς να κοστολογήσεις την εργασία σου. Να μην σου πω ότι αδιαφορείς κι όλας (το ξέρω, έχω περάσει από εκεί). Ο εργοδότης-εκμεταλλευτής της υπεραξίας εμφανίζεται είτε ως «μέγας τιμονιέρης» είτε ως «χορηγός» («φτιάξτε το εσείς που ξέρετε κι εγώ είμαι δίπλα σας να σας υποστηρίζω»).
Το σύστημα είναι δοκιμασμένο, μόνο που τώρα με τη μεταφορά τεχνογνωσίας στην Ανατολή, έχει αρχίσει να δείχνει τα όριά του (και να αποκαλύπτει την αισχρή πραγματικότητα που κρύβεται από πίσω του).
Ο Δυτικός εργάτης πλέον, πρέπει να ταϊστεί με το παραμύθι του εθελοντισμού. Δηλαδή από πληρωμένος δούλος σε απλήρωτος.
demonio
8 Οκτωβρίου, 2011 1:47 μμ
Ο καθε εργοδοτης σε βαζει να σκοτωνεσαι με τον συναδελφο σου (αλλωστε απο κει δεν ξεκιναει και ολη η περιφημη ιστορια του κοινωνικου αυτοματισμου;). Το ζητημα ειναι εαν εσυ μπαινεις στην αρενα η οχι. Απαξ και μπηκες, ο εργοδοτης εχει εξουσια και προφανως το εκμεταλλευεται αυτο. Και αυτο ειναι ασχετο με το εαν μπορεις να κοστολογησεις την εργασια σου (και αυτο το ξερω γιατι ειμαι μεσα). Και ο τιμονιερης παιρνει προιον δημιουργικης εργασιας απο την ομαδα μοναχα οταν συμπεριφερεται κοσμια. Αρα τροποι διαχειρισης υπαρχουν αμα ο μισθωτος θελει. Ολα τ’αλλα ειναι λογια, ειναι εγκλωβισμος σε ψευτοδιλημματα.
Και κατα την αποψη μου, δεν εχει να κανει με το εαν εφυγε η βιομηχανικη παραγωγη απο δυτικο εδαφος.
Στον εκπαιδευτικο χωρο υπαρχει μεγαλη συζητηση πανω στο θεμα του γιατι οι δυτικες κοινωνιες πλεον στερουνται ιδεων. Αμα θελεις την κανουμε την συζητηση, δεν νομιζω πως κολλαει ακριβως εδω ομως.
DrAluca
8 Οκτωβρίου, 2011 1:30 μμ
Νομιζω demonio πως το ιδιο πραγμα λετε με τον Zaphod.
Οτι δηλαδη η ατομικη ευθυνη του (αποκλειστικα η και οχι μονο) καταναλωτη ειναι κυριαρχη. Αλλα αυτο ακριβως διεκρινε ο Jobs.Οτι το καταναλοτικο ΔΥΤΙΚΟ κοινο ειναι ευπαθες στο να απολεσει την ευθυνη του προς χαριν της καταναλωσης.
Χαμογελατε…
DrAluca
8 Οκτωβρίου, 2011 1:33 μμ
Μην δινετε σημασια….
Εγκεφαλικο ειναι θα περασει….
Σορρυ demonio αλλα νομιζα οτι η απαντηση σου αυτη ηταν σε αλλο σχολιο του Γαλαξιαρχη….
ΠΟΙΟΣ ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΟΥΙΣΚΥ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟ ΜΠΟΥΚΑΛΙ ΜΕ ΤΟ ΓΑΛΑ??????????????? 😛 😛
Χαμογελατε…
demonio
8 Οκτωβρίου, 2011 1:49 μμ
χεχε ειδες η δαιμονοποιηση τι κανει :))
DrAluca
8 Οκτωβρίου, 2011 1:53 μμ
Ωρες ωρες πιστευω οτι δεν διαβαζω…μονο απανταω…
χαχαχαχαχαχ
😛 😛
Χαμογελατε…
demonio
8 Οκτωβρίου, 2011 2:04 μμ
σε τι απαντας DrAluca μου; ακους φωνες;
DrAluca
8 Οκτωβρίου, 2011 2:08 μμ
Αναπαντητα ερωτηματα που ζητουν απεγνωσμενα απαντησεις demonio…
χεχεχεχε
Απαντουσα σε εσενα νομιζωντας οτι με την σειρα σου απαντας στον Γαλαξιαρχη στο σχολιο για την προσωπικη ευθυνη του καταναλωτη….
Τελικα αυτο που λενε οτι δεν πρεπει να πινεις απο το πρωι…ισχυει….
Εκτος αν ξεκινησω να ξυπναω νωριτερα…:P
Χαμογελατε…
demonio
8 Οκτωβρίου, 2011 2:20 μμ
ερωτευμενος ; Ευχαριστησου το βρε συ. Τι ποιο ωραιο υπαρχει; Βρες εναν ομορφο τροπο να κατακτησεις το σκοτεινο αντικειμενο του ποθου, σιγουρα μπορεις αμα θελεις. Αυτα τα πραγματα δεν πανε σε ευθειες (αφου εβαλλες και σκηνη απο την Κασαμπλανκα). 🙂
DrAluca
8 Οκτωβρίου, 2011 2:54 μμ
Xaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxaxa
Εισαι απιθανος.
ΧΑχαχαχαχααχαχαχχαχαχα
Ενταξει λοιπον….θα ακολουθησω την συμβουλη σου προς την κυρα της νυχτας…. 😉
Χαμογελατε…
johndoctor
8 Οκτωβρίου, 2011 8:08 μμ
Γαλαξιάρχη λές να υπήρξε Θεία δίκη;
Πάντως ο κόσμος έχει χωριστεί στα δύο απο την μια ο Εβραίος(δεν ειμαι ρατσιστής αράχτε) λεφτάς κύριος Gates και απο την άλλη ο αυτοδημιούργητος που έχει καπιταλιστικές τάσεις Steve Jobs…
Και τους δύο προσωπικά τους έχω γραμμένους…
demonio
8 Οκτωβρίου, 2011 1:12 μμ
«Το ότι ο Τζομπς θα καθιστούσε τα προϊόντα του σύμβολα λατρείας για εκατομμύρια καταναλωτές (σ.σ. δεν υπάρχει καλύτερος χαρακτηρισμός γι’ αυτούς) ήταν αναμενόμενο. »
Εγω θα ξαναρωτησω: φταιει αυτος;
Εμενα μου την σπαει αυτη η οπτικη που παρουσιαζει τον καταναλωτη αιωνιως ως θυμα, αβουλο και ερμαιο αποκλειστικα και μονο της καλης διαφημισης. Αν ο μεσος δυτικος ανθρωπος νοιωθει την αναγκη να ταυτιζεται μεσω γκατζετς, αυτοκινητων η ρουχων με ενα status, φταιει αυτος που σχεδιαζει αυτα τα προιοντα;
Αυτα, χωρις καμμια διαθεση υπερασπισης του Τζομπς ως εργοδοτη. Ο ανθρωπος απλα υπηρξε το τελειο διαφημιστικο σποτ ο ιδιος, για να δωσει γκλαμουρ στον ξεφτισμενο μυθο του «αμερικανικου ονειρου».
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
8 Οκτωβρίου, 2011 1:18 μμ
Όχι βέβαια. Ο καταναλωτής έχει προσωπική ευθύνη όταν συμπεριφέρεται αποκλειστικά ως τέτοιος. Ταλέντο που του αναγνωρίζεται (η εκμετάλλευση αυτής της «αδυναμίας») το μάρκετινγκ του Τζόμπς
vagos
8 Οκτωβρίου, 2011 1:45 μμ
Θα πρέπει να δημοσιεύσεις ένα άρθρο αντίστοιχο για τον Bill Gates (microsoft) και βέβαια για τον Linus Torvalds (linux) ο οποίος είναι μια αντιπροσωπευτική φιγούρα του λογισμικού ανοιχτού κώδικα. Νομίζω ότι μια τέτοια σύγκριση θα ενδιαφέρει πολύ τους αναγνώστες σου.
catalternative
8 Οκτωβρίου, 2011 2:16 μμ
Πιο αντιπροσωπευτική φιγούρα του ανοιχτού λογισμικού είναι ο Richard Stallman, παρά ο Linus Torvalds 🙂
vagos
8 Οκτωβρίου, 2011 2:35 μμ
Επέτρεψέ μου να διαφωνήσω. Ο Stallman είναι καθηγητής-ιδεαλιστής, θεμελιωτής των ιδεών ανοιχτού κώδικα (πολύ σημαντικός βέβαια). Όμως ο Torvalds έκανε πράξη το πάντρεμα ιδεαλισμού-πραγματικότητας-εταιρειών λογισμικού και υλικού φτιάχνοντας (με την βοήθεια της κοινότητας ανοιχτού λογισμικού) ένα πυρήνα λειτουργικού συστήματος ανοιχτού κώδικα που ανταγωνίζεται επάξια τα αντίστοιχα λειτουργικά συστήματα κλειστού κώδικα.
catalternative
8 Οκτωβρίου, 2011 3:20 μμ
Και οι δύο έχουν συνεισφέρει στην κοινότητα του ελεύθερο λογισμικού πολύ. Το πάντρεμα των GNU Project (Stallman) με τον πυρήνα του Torvalds είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ένος λειτουργικού συστήματος που ανταγωνίζεται επάξια (και κατά την γνώμη μου είναι αρκετά ανώτερο σε πολλά σημεία) από τα αντιστοιχα λειτουργικά συστήματα κλειστού κώδικα. Δεν είναι τυχαίο ότι το όνομά του είναι GNU/Linux. Πάντως όταν ακούω την λέξη ελεύθερο λογισμικό το μυαλό μου πάει κυριώς στον Stallman 🙂
anton555
8 Οκτωβρίου, 2011 1:53 μμ
Λολα να ενα μηλο…
Το πιο trendy φρουτο…
vassozacharof
8 Οκτωβρίου, 2011 2:11 μμ
@demonio εδώ η άποψη του Μ.Δανέζη για το θέμα που έθιξες και που απασχολεί όντως και κατά βάση αιτιολογεί έμμεσα την πρεμούρα της Γερμανίας να μας μετατρέψει σε αποικία…
vassozacharof
8 Οκτωβρίου, 2011 2:19 μμ
sk
8 Οκτωβρίου, 2011 2:22 μμ
Κάτι ακόμα αρκετά σημαντικό για την ανθρωπότητα (κατά την άποψή μου), αντίστοιχα με τον next είναι και η ενσωμάτωση του postscript (της adobe βέβαια) στους πρώτους laser printers της apple, μια ενσωμάτωση της οποίας τελικό καρπό θεωρώ το pdf – το οποίο με τη σειρά του είναι από τους μοναδικούς αξιόπιστους τύπους αρχείων – σε μια τόσο τεχνολογικά εξελιγμένη εποχή που τα προγράμματα δεν μπορούν να «συνεννοηθούν» μεταξύ τους, βλέπε word etc…
«Warnock left with Chuck Geschke and founded Adobe Systems in December 1982. They created a simpler language, similar to InterPress, called PostScript, which went on the market in 1984. At about this time they were visited by Steve Jobs, who urged them to adapt PostScript to be used as the language for driving laser printers.»
http://en.wikipedia.org/wiki/PostScript
class-ic
8 Οκτωβρίου, 2011 2:26 μμ
Εγώ προτείνω να τον θάψουνε σε ένα μαυσωλείο μαζί με τους εργαζόμενούς του και μερικές χιλιάδες fans, όπως παλιότερα θάβανε τους βασιλιάδες με τις γυναίκες και τα άλογά τους.
Όλα είναι θέμα image άλλωστε.
Narrator
8 Οκτωβρίου, 2011 4:14 μμ
Εδώ παίζουμε το δεύτερο ημίχρονο; Δεν σας προλαβαίνω πια!
lnsurrection
8 Οκτωβρίου, 2011 4:33 μμ
Καλά ρε σεις, εδώ κάηκε το βιβλιοπωλείο το ΑΔΩΝΙ! και (οι Αθηναίοι τουλάχιστον) αντί να πάτε να βγάλετε καμιά φωτογραφία να δούμε κι εμείς στη Φραπεδούπολη και να χαρούμε, κάθεστε και σχολιάζετε; 😛
vassozacharof
8 Οκτωβρίου, 2011 4:34 μμ
φασίστες το’καψαν, είναι ενδοοικογενειακή υπόθεση:))
lnsurrection
8 Οκτωβρίου, 2011 5:02 μμ
Εγώ καμένο θέλω να το δώ!
lnsurrection
8 Οκτωβρίου, 2011 5:06 μμ
Α, και υπόσχομαι ότι έτσι και κάψουν κάνα γραφείο Βενιζέλου ή οτιδήποτε άλλο εδώ πάνω θα τρέξω subito να ανταποδώσω!
katy
8 Οκτωβρίου, 2011 5:31 μμ
“Ο Θεός των χριστιανών, είναι ένας πατέρας που δημιουργεί μεγάλο θέμα για τα μήλα του και δεν προσπαθεί πολύ, για να βοηθήσει το γιο του”.
Denis Diderot (1713-1784), Γάλλος φιλόσοφος.
simon
8 Οκτωβρίου, 2011 5:36 μμ
«Σαν άνθρωπος -σύμφωνα με όσα του καταμαρτυρούν οι ίδιοι οι συνεργάτες του- ήταν φριχτός. Ένας μανιακός που εκμεταλλεύτηκε αδίστακτα δικούς του ανθρώπους. Καταπίεσε αφόρητα του εργαζόμενούς του. Έφτασε σε σημείο να δημιουργεί αντίπαλες σχεδιαστικές ομάδες και να τις βάζει να σφάζονται μεταξύ τους, προκειμένου να αποδώσουν το καλύτερο τελικό προϊόν (πάντα με βάση τις πολύ στενές προδιαγραφές που ο ίδιος έθετε). Οι διαβόητες ιστορίες των εργοστασίων της Foxconn όχι μόνο δεν διαψεύδονται, αλλά η ίδια η Apple έχει ομολογήσει ότι τις γνώριζε. Κανένας ηθικός φραγμός δεν του στάθηκε εμπόδιο…»
Με συγχωρείτε, παίδες, αλλά, αν αληθεύουν τα παραπάνω, στ’ αρχίδια μου ποιός ήταν και τί έκανε. Στα σκατά…
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 6:34 μμ
Ρε Γαλαξιάρχη, ποιες είναι οι πηγές σου για αυτό το άθρο? Που τα βρήκες και τα έγραψες?
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 7:02 μμ
‘Σαν άνθρωπος -σύμφωνα με όσα του καταμαρτυρούν οι ίδιοι οι συνεργάτες του- ήταν φριχτός. Ένας μανιακός που εκμεταλλεύτηκε αδίστακτα δικούς του ανθρώπους. Καταπίεσε αφόρητα του εργαζόμενούς του.’
Που το διαβασες αυτο?
‘ Έφτασε σε σημείο να δημιουργεί αντίπαλες σχεδιαστικές ομάδες και να τις βάζει να σφάζονται μεταξύ τους, προκειμένου να αποδώσουν το καλύτερο τελικό προϊόν (πάντα με βάση τις πολύ στενές προδιαγραφές που ο ίδιος έθετε).’
Αυτη η διαδικασια κυριε Γαλαξιαρχη, γινεται σε καθε μεγαλη εταιρια, pharmaceutical οταν εχει να κανει με cures, ή σε εταιριες οπως την apple.
‘ Οι διαβόητες ιστορίες των εργοστασίων της Foxconn όχι μόνο δεν διαψεύδονται, αλλά η ίδια η Apple έχει ομολογήσει ότι τις γνώριζε. Κανένας ηθικός φραγμός δεν του στάθηκε εμπόδιο…’
Δεν ηταν ο πρωτος ουτε ο τελευταιος. Αμα εκλεινε την Foxconn, αλλη εταιρια θα ανοιγε. Μπορεις να γραφεις οτι θελεις και το σεβομαι, αλλα πριν το γραψεις κανε κανενα σωστο research.
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Οκτωβρίου, 2011 12:25 πμ
Tην Apple και τον Τζομπς τον παρακολουθώ από το ’84. Από τότε συνεχώς είμαι χρήστης υπολογιστών και παρακολουθώ στενά την αγορά. Έχω διαβάσει δύο βιογραφίες και ασχολούμαι με το χώρο επαγγελματικά 12 χρόνια. Πάμε παρακάτω…
Υ.Γ. Στο είπα και στο άλλο θρεντ. Εσύ γράφεις για πράγματα που δεν ξέρεις. Και είναι προφανές. Μπορείς να συνεχίζεις να τον θαυμάζεις και να τον θεωρείς πρότυπό σου και role model για την ανθρωπότητα. Εσύ εκτίθεσαι στο κάτω, κάτω…
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 1:00 πμ
‘Tην Apple και τον Τζομπς τον παρακολουθώ από το ’84. Από τότε συνεχώς είμαι χρήστης υπολογιστών και παρακολουθώ στενά την αγορά. Έχω διαβάσει δύο βιογραφίες και ασχολούμαι με το χώρο επαγγελματικά 12 χρόνια. Πάμε παρακάτω…’
Δεν ειπα οτι δεν ασχολεισε. Για να γραφεις, ασχολεισε με τον χωρο, ειναι δεδομενο, δεν το αμφεβαλα. Εισαι χρηστης υπολογιστων και διαβασες δυο βιογραφιες. So what? Υποστηριξε αυτα που γραφεις μεσα στο κειμενο. Εγραψες χωρις να πεις που το διαβασες. Aυτη ηταν η κριτικη μου.
‘Υ.Γ. Στο είπα και στο άλλο θρεντ. Εσύ γράφεις για πράγματα που δεν ξέρεις. Και είναι προφανές. Μπορείς να συνεχίζεις να τον θαυμάζεις και να τον θεωρείς πρότυπό σου και role model για την ανθρωπότητα. Εσύ εκτίθεσαι στο κάτω, κάτω…’
Γραφω για πραγματα που δεν ξερω και ειναι προφανες. Γιατι? Επειδη χρησιμοποίησα δυο παραδειγματα? Ναι τον θαυμαζω, γιατι ομως εκτιθωμαι?
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Οκτωβρίου, 2011 6:24 μμ
1. Δεν έκανα πραγματεία. Άποψη έγραψα, με βάση δεδομένα που ΔΕΝ αμφισβήτησες.
2. Δεν αμφισβητείς μεν αυτά που γράφω, αλλά το ότι δεν έβαλα «πηγές». Τι ισχύει από τα δύο; Είπα κάτι ψέματα, ή απλώς δε σου αρέσει η αλήθεια; Αν βάλω «πηγές» θα σε πείσω; Πολύ αμφιβάλλω…
3. Εκτίθεσαι για τα πράγματα που θεωρείς φυσιολογικά (αν ζούσες το 19ο αιώνα πιθανως να πίστευες ως θέσφατο ότι οι μαύροι είναι «μπαμπουίνοι»).
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 8:34 μμ
Εγραψες ενα αθρο, και απο οτι καταλαβα γραφεις πολλα αθρα. Στα πρωτα comments μου, δεν ξεκαθαρισα καλα οτι το ‘μαλακες’ ηταν γενικο και οχι συγκεκριμενα σε εσενα η σε αλλους και το ξεκαθαρισα ποιο μετα. Ζηταω συγνωμη, οτι δεν ξεκαθαρισα οτι το ‘μαλακες΄ ηταν γενικο και οχι σε εσενα η σε αλλους.
Δεν ειπα οτι γραφεις ψεματα και δεν αμφισβητισα αυτο που ειπες. Γνωριζα αυτα που εκανε η apple και σου ειπα οτι αυτα τα tactics τα κανουνε πολλες εταιριες. Αμα εβαζες πηγες που λενε πως ο Jobs ηταν οπως εγραψες, θα σου ζηταγα να μου πεις που το βρηκες για να το διαβαζω και εγω.
Γραφεις την αποψη σου για να πεισεις καποιον και εγω μπορει να την εγραψα με λαθος τροπο. Επειδη ομως θαυμαζω εναν επιχειρηματια, σημαινει οτι ειμαι ρατσιστης? Απο που εβγαλες το συμπερασμα οτι ‘αν ζούσες το 19ο αιώνα πιθανως να πίστευες ως θέσφατο ότι οι μαύροι είναι “μπαμπουίνοι’? Δεν συμφωνω με τα working conditions της foxconn και ασχολουμε στον χωρο για ανθρωπινα δικαιωματα.
Το να θαυμαζω καποιον δεν ειναι κακο. Δεν ειπα οτι ειναι το role model μου, απλα οτι εκανε η apple εχει αλλαξει τον κοσμο της τεχνολογιας. Αυτο δεν σημαινει οτι λιγοτερο κοσμος πειναει, αλλα οτι η τεχνολογια εχει αλλαξει. Δεν ειναι οτι δεν μου αρεσε η αληθεια, την αληθεια την ηξερα, απλα ο τροπος που το εγραψες φαινοταν οτι ηταν γουρουνι. Επαιρνε μισθο 1 δολλαριο το χρονο και τα λεφτα του ηταν ολα σε shares. Αυτο δεν τον κανει αγιο η legend, επιχειρηματιας ηταν, απλα αντι να εδειχνες λιγο σεβασμο που ηταν αρρωστος τα τελευταια χρονια, τον εβαλες σε ενα επιπεδο που δεν του αξιζε.
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Οκτωβρίου, 2011 9:38 μμ
Όταν θεωρείς λογική τη δημιουργία αντίπαλων στρατοπέδων μεταξύ εργαζομένων, το σαμποτάρισμα της δουλειάς τους, τις 90 ώρες εργασίας την εβδομάδα, τον ευτελισμό προσωπικοτήτων, την εργασία παιδιών ακόμη και τις αυτοκτονίες υπαλλήλων, επειδή «τα κάνουν όλοι, γιατί όχι και ο Τζομπς;», το συμπέρασμα ότι πριν 100 χρόνια θα θεωρούσες λογικό ότι «οι μαύροι είναι μπαμπουίνοι» είναι προφανώς συναγόμενο.
Δεν τον χαρακτήρισα «γουρούνι», πέρα από το ότι σαν άνθρωπος ήταν όντως φριχτός (ρώτα, μάθε, άνοιξε τα μάτια σου). Οι λόγοι εξηγούνται και δεν αμφισβητούνται. Το ότι έπαιρνε ένα δολάριο και μόνο ότι του αναλογούσε από μετοχές, είναι φαιδρό επιχείρημα και βέβαια σου το αντιστρέφω με τη δική σου λογική. Όλοι σχεδόν οι CEO πολυεθνικών-τεράτων κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα. Ούτως ή άλλως με 7 δισ. περιουσία, τα 500 χιλιάρικα του ετήσιου μισθού είναι ξηροκάρπια. Κάτι τέτοιες σαχλαμάρες καταναλώνουν οι χιλιάδες γκρούπις και ανάγουν παμπόνηρους CEO σε «ανθρωπιστές». Με αυτά τα δεδομένα ο Μπιλ Γκέιτς είναι ο ΘΕΟΣ προσωποποιημένος.
Πράγμα που μας φέρνει στο ερώτημα που έθεσα στο κείμενο. Μπορείς να απαντήσεις με το χέρι στην καρδιά, αν θα έλεγες τα ίδια εναντίον μίας μελλοντικής «ιερόσυλης νεκρολογίας» για τον Μπιλ Γκέιτς;
Υ.Γ. Ούτε κι εγώ ήθελα να γράψω κάτι τόσο κοντά στο θάνατο ενός καρκινοπαθούς (σ.σ. που έζησε 7 χρόνια, όταν κάθε άλλος κοινός θνητός θα πέθαινε σε έξι μήνες, αλλά αυτό είναι μία άλλη κουβέντα). Αλλά, το έκανα, διότι οι αγιοποιήσεις ενός «καλού καπιταλιστή» που πρόσφερε στην πράξη ΕΛΑΧΙΣΤΑ στην ανθρωπότητα, είναι και αηδιαστικές και εν τέλει προσβλητικές.
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Οκτωβρίου, 2011 10:50 μμ
Αντρέα τη συνεισφορά του στην τεχνολογία την επισήμανα αναλυτικά. Προσωπικά βρίσκω και έμμεση συνεισφορά στην ανθρωπότητα.
Του αξίζει «βωμός» για όλα αυτά; Ε, όχι. Δεν τον αξίζει. Όχι τουλάχιστον μεγαλύτερος από άλλους σύγχρονούς του που συνεισέφεραν περισσότερα (σε τεχνολογία και ανθρωπότητα) και ήταν και καλύτεροι Άνθρωποι.
Narrator
9 Οκτωβρίου, 2011 8:47 μμ
Πες ρε Πρόεδρε επιτέλους ότι ο Jobs είναι ο δεύτερος Μεσσίας να ησυχάσουμε, το κερατό μου!!
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 9:03 μμ
Γιατι να πω κατι τετοιο? Μην παιρνεις αυτο που λεω στο ακραιο.
Narrator
9 Οκτωβρίου, 2011 9:05 μμ
δεν απευθύνομαι σε σένα, άλλος είναι ο Πρόεδρος (ξέρει αυτός)
[μον ντιε δλδ, γιατί να σε πω «πρόεδρο»;]
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 9:09 μμ
Τωρα καταλαβα ποιος ειναι. Λαθος μου. Sorry για αυτο.
Narrator
9 Οκτωβρίου, 2011 9:15 μμ
συγχωρεμένος…
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 10:42 μμ
Γαλαξιαρχης:
‘Όταν θεωρείς λογική τη δημιουργία αντίπαλων στρατοπέδων μεταξύ εργαζομένων…’
Δεν το θεωρω λογικο. Δεν το ειπα ποτε και συμφωνω μαζι σου. Η nestle ειχει εκστρατειες στην Αφρικη που ελεγε σε μαμαδες οτι το γαλα σκονη που εχει η nestle ηταν ποιο υγιες απο τον θηλασμο. Η μαμαδες το αγοραζανε και χρησιμοποιουσανε βρωμικο νερο. Σε διαφορες μελετες, τα μωρα πεθαναν. Αυτο που εκανε η nestle και θα συμφωνησεις μαζι μου ειναι αηδια. Δεν μπορω να κανω κατι, αλλα δουλευω για να το σταματήσω και να μην γινει ξανα στο μελλον. Ειναι ευκολο? Οχι, αλλα δεν σταματαω να πινω καφε.
Ειπες οτι ηταν φριχτος. Δεν ξερω αμα ηταν, ρωτησα να μου πεις να παω να το διαβασω απο εκει που το διαβασες. Το επιχειρημα με το δολλαριο ηταν παραδειγμα. Τα γκρουπις που λες, το χρησιμοποιουνε, αλλα σου εξηγησα οτι αυτα δεν σημαινουν οτι ειναι ενας legend. Στην ερωτηση σου, απαντω ναι. Αυτο προσπαθω να σου πω απο εχθες. Δεν παιρνω τη θεση οτι ο Jobs η ο Gates ειναι ενας Mandela και ουτε οτι κανανε ειναι σωστο. Δεν προσφεραν στην ανθρωποτητα, δεν ειπα κατι τετοιο, προσφεραν στην τεχνολογια. Δεν διαφωνω μαζι σου, η αγιοποιησεις ειναι οπως ειπες αηδιαστικες, αλλα οπως ειπα πριν, εκφραστικα με λαθος τροπο. Το επιχειρημα μου ειναι οτι ο τροπος που χρησιμοποιουμε τα τηλεφωνα η ακουμε μουσικη αλλαξε. Ειτε ειναι ο Jobs η ο Gates, εχει αλλαξει η τεχνολογια. Αυτο ειναι.
catalternative
9 Οκτωβρίου, 2011 11:06 μμ
@Andreas Ρωτάς τον Γαλαξιάρχη που βρήκε πληροφορίες για την προσωπικότητα του Steve Jobs. Μπορείς να κοιτάξεις τους παρακάτω συνδέσμους για να πάρεις μια ιδεά….Μια φιλική συμβουλή, προσπάθησε να έχεις το μυαλό σου ανοιχτό ….
Πηγή : Wikipedia
Πηγη : Guardia – Steve Jobs obituary
Πηγή : What Everyone Is Too Polite to Say About Steve Jobs
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 11:09 μμ
Γαλαξιαρχης
Δεν θελω να γινω κουραστικος αλλα bear with me. Συμφωνω μαζι σου απολυτος. Υπαρχουν καλυτεροι. Δεν ειναι role model, δεν αξιζει βωμο και ξερω οτι τη συνεισφορα του στην τεχνολογια την επισημανες. Εκφραστικα λαθος και στο ειπα. Μπορεις να μου πεις που τα διαβασες οτι ηταν φριχτος? Μου ειπες , ‘ρώτα, μάθε, άνοιξε τα μάτια σου’. Υπαρχει κατι συγκεκριμενο? Οχι αυτα που γραφτηκαν μολις πεθανε αλλα ξερεις κανενα αλλο? Διαβασα αυτα που εγραψες και με ενδιαφερουν, αλλιως δεν θα επεμενα τοσες μερες.
class-ic
8 Οκτωβρίου, 2011 7:22 μμ
Ναι ακριβώς, το πρόβλημα δεν είναι με τον συγκεκριμένο άνθρωπο, το πρόβλημα είναι με το πώς λειτουργεί όλο αυτό το σύστημα. Άλλωστε δεν έχουν σημασία τα πρόσωπα αλλά οι σχέσεις (οικονομικές και άλλες) που τα πρόσωπα «επανδρώνουν».
Το να αποδέχεσαι ως μονόδρομο αυτού του τύπου τις εκμεταλλευτικές σχέσεις είναι φυσικά δικαίωμά σου. Πάντως όλοι οι δικοί μου ηρωες είναι άνθρωποι που αφιέρωσαν τη ζωή τους (και πολλοί την έχασαν και όλας) στο όραμα για μια πιο δίκαιη κοινωνία. Ο Steve Jobs δεν ήταν ένας από αυτούς. Ηταν το ακριβώς αντίθετο.
Φιλικά.
class-ic
8 Οκτωβρίου, 2011 7:28 μμ
Το σχόλιο ήταν απάντηση σε αυτό του Αντρέα. Συγγνώμη για το μπέρδεμα.
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 7:39 μμ
Δεν μπορεις να τον κρινεις ετσι. Η δουλεια του ηταν αυτη και βοηθησε και εβαλε το σημαδι του στο κοσμο της τεχνολογιας. Εκανε αυτο που αγαπουσε. Πρεπει να μαθεις να ξεχωριζεις. Για σενα ειναι ηρωες καποιοι που οπως ειπες ‘αφιέρωσαν τη ζωή τους (και πολλοί την έχασαν και όλας) στο όραμα για μια πιο δίκαιη κοινωνία’. Θαυμαζω και εγω τετοιους ηρωες αλλα θαυμαζω και τον Steve Jobs για την ζωη που εζησε και εκανε.
class-ic
8 Οκτωβρίου, 2011 7:53 μμ
Εντάξει, ας συμφωνήσουμε ότι έχουμε διαφορετικά κριτήρια και άρα δε μπορούμε να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Εμένα βλέπεις δε με ενδιαφέρει τόσο πολύ η τεχνολογία ( έχω κινητό 5 ετών, υπολογιστή 7 ετών, έχω σβήσει το λογαριασμό μου στο fb κλπ), αντίθετα με ενδιαφέρουν κοινωνικά ζητήματα. Και γι αυτό ακριβώς το λόγο δε θα θαύμαζα ποτέ κανένα αφεντικό όσο καλός και πρωτοπόρος και αν ήταν στη δουλειά του.
Και για να σου δώσω και ένα παράδειγμα απο το χώρο μου: γιατί να θαυμάσω έναν φαρμακοβιομήχανο που αναπτύσσει αντιρετροικα φάρμακα για το AIDS (ή έστω τον συνάδελφο που έκανε τη έρευνα), τη στιγμή που οι περισσότεροι ασθενεις δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά τα φάρμακα γιατί είναι πανάκριβα λόγω της πατέντας, που προστατεύει τα κέρδη της εταιρείας;
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 8:11 μμ
Αφου πλεον εχουμε φτασει εκει, θα ηθελα να σε φερω στο δικο μου χωρο. Ειμαι πτυχιουχος Πολιτικων Επιστημων και μεταπτυχιακο στα Ανθρωπινα Δικαιωματα. Επειδη γνωριζω επι τετοιων θεματων και πιστευω σε ενα καλυτερο μελλον και κοσμο, δεν παυω να χειροκροτω τις τεραστιες εξελιξεις σε αλλους χωρους που αναμβισβητητα επηρεαζουν το δικο μου. Ο Steve Jobs ειναι ενα απο αυτα. Δεν χρειαζεται να ζουμε στο 1800 επειδη μας ενδιαφερουν τα κοινωνικα ζητηματα. Για αυτο πρεπει να μαθεις να ξεχωριζεις και να μην εισαι απολυτος.
class-ic
8 Οκτωβρίου, 2011 8:26 μμ
Είναι απλά θέμα προτεραιοτήτων. Προσωπικά θα ήθελα χίλιες φορές να ζούσαμε σε ένα τεχνολογικό 1800 αλλά ο πλούτος να ανήκε σε όσο το δυνατόν περισσότερους, ει δυνατόν σε όλους εξίσου και οι αποφάσεις να λαμβάνονται από όσο το δυνατόν περισσότερους, ει δυνατόν από όλους εξίσου. Αν και βέβαια αν ίσχυαν αυτές οι προυποθέσεις ίσως η τεχνολογική μας ανάπτυξη να ήταν και πολύ ανώτερη.
Και για να δώσω ένα ακόμα παράδειγμα: Ο Αννίβας ήταν ένας άφταστος στρατηγός. Κάποιος που ενδιαφέρεται για τη στρατηγική μπορεί να τον θαυμάζει όσο θέλει. Αλλά για εμένα αυτό που μετράει είναι ότι ήθελε να υποτάξει όλη τη δυτική Μεσόγειο σε μία τυρρανική αυτοκρατορία. Ο Σπάρτακος από την άλλη…
Φιλικά.
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 8:35 μμ
O Steve Jobs τι ηθελε?
DrAluca
8 Οκτωβρίου, 2011 8:40 μμ
Μονο ο ιδιος μπορει να γνωριζει τι ηθελε…
Εμεις μπορουμε ομως να τον κρινουμε απο αυτα που εκανε.
Χαμογελατε…
class-ic
8 Οκτωβρίου, 2011 8:48 μμ
Για κάποιο λόγο δε μπορώ να απαντήσω κάτω από το σχόλιό σου οπότε σου απαντάω κάτω από το δικο μου 🙂
Ο εν λόγω κύριος, άσχετα με το τεχνολογικό όραμά του (νομίζω είναι κατανοητό ότι δε με πολυαπασχολεί) , ήταν ένας επιχειρηματίας. Ο επιχειρηματίας από τη φύση της δουλειάς του παράγει κέρδος, που προέρχεται από τη δουλειά των εργαζόμενών του. Σε αυτούς δίνει πίσω ένα κομμάτι της αξίας που παράγουν (το μισθό) και το υπόλοιπο μπαίνει στην τσέπη του. Αντλεί υπεραξία δηλαδή (έτσι για να γουστάρουν και οι μαρξιστές). Εκτός αυτού αποσπά από τους εργαζόμενούς του τον έλεγχο πάνω στη δουλειά τους. Είναι και αυτό μια αλλοτρίωση (για να γουστάρουν και οι καστοριαδικοί). Για να μη γίνει σεντόνι το σχόλιο, η κριτική μου στηρίζεται στο ότι η σχέση της μισθωτής εργασίας είναι άδικη και εκμεταλλευτική και στην τελική στον κόσμο που οραματίζομαι εγώ πρέπει να εκλείψει.
Ο Steve λοιπόν (τον λέω με το μικρό του γιατί μετά από όλα αυτά άρχισα να νιώθω μια οικειότητα 🙂 ) ήθελε κέρδος και δύναμη για λογαριασμό του και όχι για την κοινότητα. Ε τι να κάνουμε, εμένα δε μου κάνει.
dimi
8 Οκτωβρίου, 2011 8:07 μμ
Αντρεα, εγω μπορω να τον κρινω, καθαρα για την δουλεια του.
δν ηταν καθολους καινοτομος και δεν εφηυρε απολυτως ΤΙΠΟΤΑ.
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 9:01 μμ
for class-ic:
δεν χρειαζετε να μου κανεις μαθημα. Ηταν επιχειρηματίας δεν ηταν κοινωνικος λειτουργος. Ειτε το θελεις ειτε οχι, η Apple αλλαξε τον τροπο που οι ανθρωποι χρησιμοποιουν τα computers.
class-ic
8 Οκτωβρίου, 2011 9:06 μμ
Οκ, ας το λήξουμε εδώ. Είμαι σίγουρος ότι δε σου είπα τίποτε που να μην ξέρεις ήδη, επομένως δε σου κάνω μάθημα, την άποψη μου σου δικαιολογώ.
Εν κατακλείδει αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημά μου: ότι ήταν επιχειρηματίας (και πετυχημένος μάλιστα)
Καλό βράδυ.
dimi
8 Οκτωβρίου, 2011 9:47 μμ
δεν σου κανω μαθημα.
σου απαντησα στο τι εκανε ο jobs πανω στην ΙΤ.
τιποτα.
οσον αφορα την apple και στο τι αλλαξε, δεν ειναι ο ¨»τροπος που χρησιμοποιουν οι ανθρωποι τα computers.»
dimi
8 Οκτωβρίου, 2011 9:55 μμ
τωρα ειδα το «for classi-ic»
nevermind.
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 11:14 μμ
at catalternative:
Το μυαλο μου ειναι ανοιχτο, ευχαριστω. Ποτε δεν ειπα οτι αυτα που ειπε ο γαλαξιαρχης ηταν ψεματα. Τα ηξερα. Αυτα τα εχω διαβασει.
catalternative
9 Οκτωβρίου, 2011 11:16 μμ
Άμα τα έχεις διαβάσει, τι ρωτάς που βρήκε τις πληροφορίες για την προσωπικότητά του;;; Δεν καταλαβαίνω ……
edit: έσβυσα ενα παραπανισιο «που» 🙂
μανίκιος
Andreas
9 Οκτωβρίου, 2011 11:23 μμ
οταν πεθαινει καποιος, γραφουν στο obituary του ποτε πραγματα που δεν ξερουνε ηδη?ο γαλαξιαρχης το παρακολουθει απο το 84, και αμα υπαρχει κατι απο τοτε θα το ξερει. αυτες της πηγες θελω
catalternative
10 Οκτωβρίου, 2011 12:14 πμ
Το παρακάτω είναι από άρθρο το 1985… Αν ακόμα δεν πιστεύεις τον ιδιόμορφο χαρακτήρα του Jobs, απλά μάλλον δεν θέλεις να πιστείς….
Πηγή : The End Of An Era
Andreas
10 Οκτωβρίου, 2011 3:01 πμ
Πολυ φριχτος ανθρωπος τελικα. Δεν μπορουσε να δουλεψει κανενας μαζι του. Γιατι δεν του ειπε κανενας οτι για να ιδρυσεις μια επιτυχημενη εταρια πρεπει να εισαι κυριος?
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Οκτωβρίου, 2011 11:20 μμ
Θα σε παρέπεμπα στην Catalternative αλλά με πρόλαβε.
Η καλύτερη «overall» ανάλυση για τον Τζομπς είναι η ισορροπημένη (ανεπίσημη) βιογραφία του icon.
Χρηστος Κ.
8 Οκτωβρίου, 2011 8:13 μμ
Αντρεα ενταξει το εγραψες το μερακαματο απο χθες δε πας σε κανα προ(k)ταγκον που ειναι και πιο jobsfriendly
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 8:19 μμ
Γιατι, σε ενοχλω?
Χρηστος Κ.
8 Οκτωβρίου, 2011 8:29 μμ
Εμενα τι να με ενοχλεις ρε Αντρεα. Απλα καταντα κουραστικο να παιζεις τον ιδιο ρυθμο.Αλλαξε τουλαχιστον το τσαμικο σε μποσα νοβα.
Andreas
8 Οκτωβρίου, 2011 8:40 μμ
Δεν παιζω τον ιδιο ρυθμο. Ρωτησα που βρηκε και τα εγραψε αυτα στο αθρο. Η συζητηση μετα πηγε προς τα χθεσινα.
oldboy9
8 Οκτωβρίου, 2011 8:22 μμ
Ρε και δεύτερο άρθρο για τον Steve!
Μάλλον κρυφό-Macintosh-άκιας είναι ο Γαλαξιάρχης 😉
vassozacharof
8 Οκτωβρίου, 2011 8:23 μμ
μπα, από τη Μαίκροσοφτ τα παίρνει:))
oldboy9
8 Οκτωβρίου, 2011 8:26 μμ
…για λέγε ρε Βάσω 🙂
vassozacharof
8 Οκτωβρίου, 2011 8:29 μμ
κουτσομπόλη, γειά σου παλιό αγόρι:)) άλλωστε το έχει παραδεχτεί και ο ίδιος, σε άλλη κουβέντα , ότι τρέχει γουίντοους….και τι να κάνουμε εμείς οι παλιοί, είναι θέμα συνήθειας κι εγώ απ’τα ίδια…
oldboy9
8 Οκτωβρίου, 2011 8:32 μμ
Ε όχι και κουτσομπόλης! Ένα διαφωτιστικό κους-κους είναι απλά 😛
Α.Γ.ιος
8 Οκτωβρίου, 2011 9:03 μμ
«Δαυλός στον κώ(ρρ)ο του’, «Ώρα του καλή, κι ο κώ(ρρ)ος του γυαλί», κι άλλα διάφορα που λέν και στο χωριό μου για τον «κύριο» κοπέλια…
alexantro trollientes
8 Οκτωβρίου, 2011 9:17 μμ
spiral architect
9 Οκτωβρίου, 2011 12:23 πμ
Kαλόοο!
Xanadu
8 Οκτωβρίου, 2011 9:40 μμ
ακομα με αυτο το θεμα ασχολουμαστε;
dimi
8 Οκτωβρίου, 2011 9:48 μμ
υπερασπιζονται τον jobs και την apple, γιατι εχει αλλαξει τοσο την ζωη τους , που χωρις αυτα, θα ηταν ενα τιποτα, ενα μηδεν.
el Romandante
8 Οκτωβρίου, 2011 10:15 μμ
η πιο ψύχραιμη άποψη -και ίσως η πιο ολοκληρωμένη- που έχω διαβάσει μέχρι τώρα για τον μακαρίτη. Και η φράση «έναν άνθρωπο που θαύμαζα και απεχθανόμουν ταυτόχρονα» θα μπορούσε να χαρακτηρίσει και τα δικά μου συναισθήματα.
εδώ πώς φαντάστηκα την ελληνική εκδοχή του:
http://stahtikaiburberry.blogspot.com/2011/10/steve-jobs.html
capitalist
9 Οκτωβρίου, 2011 11:03 πμ
αγαπητε, το οτι ο τζομπς ηταν η νικη της δημιουργιας και της φαντασιας πανω στους νερντουλες σου λεει κατι?
DrAluca
9 Οκτωβρίου, 2011 12:58 μμ
Ηταν και η νικη στο WoW στην πιστα με το Ορκ το κοκκινο.
Μεγαλη φαντασια σου λεει…
Χαμογελατε…
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Οκτωβρίου, 2011 6:26 μμ
Ότι δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος. Είναι ο πρώτος που μετέτρεψε τον εαυτό του σε «ροκ σταρ» του χώρου του. Κι αυτό του το αναγνωρίζω…
Άγγελος Καλοδούκας
9 Οκτωβρίου, 2011 11:27 πμ
Πολύ ωραίο το άρθρο σου, Πέτρο.
Ένα εξαιρετικά διαφωτιστικό άρθρο για τις φασιστικές μεθόδους του Τζομπς υπάρχει στο:
http://gawker.com/5847344/what-everyone-is-too-polite-to-say-about-steve-jobs
Χρηστος Κ.
9 Οκτωβρίου, 2011 12:01 μμ
lnsurrection
9 Οκτωβρίου, 2011 1:10 μμ
What everyone is too polite to say about Steve Jobs
http://gawker.com/5847344/what-everyone-is-too-polite-to-say-about-steve-jobs
mina
9 Οκτωβρίου, 2011 5:00 μμ
Και το μήλο ενός ροκ σταρ….χιχιχι
L’Enfant de la Haute Mer
9 Οκτωβρίου, 2011 6:27 μμ
http://gawker.com/5847344/what-everyone-is-too-polite-to-say-about-steve-jobs
catalternative
9 Οκτωβρίου, 2011 11:08 μμ
Πρόεδρε….Έχω ένα σχόλιο προς έγκριση…Μπορείς να το κοιτάξεις;;;; Merci 🙂
i-koula
9 Οκτωβρίου, 2011 11:09 μμ
να τα αβαταρ που εχουν σαβουαρ βιβρ!!!
οχι σαν κατι αλλους που γκρινιαζουν σε ντετέ.. 🙂
catalternative
9 Οκτωβρίου, 2011 11:14 μμ
@manikakos Το εγκρίνατε 😀 Πριν καλά καλά προλάβω να γράψω αυτό 🙂
@i-koula Η ευγένεια βοηθάει 🙂 Ειδές αμέσως με εξυπηρέτησαν 😉
Narrator
9 Οκτωβρίου, 2011 11:18 μμ
ένεκα που έχουμε βάρδια σήμερα, μας έχωσε ο Ζαλκαδορ νωρίτερα 😀
oldboy9
9 Οκτωβρίου, 2011 11:10 μμ
…επιδημία έπεσε στο merci και merci, όλοι! 😀