8 Twitter tips για αρχάριους (και οχι μόνο)

Posted on 21 Σεπτεμβρίου, 2011 5:44 μμ από

12


απο inflammatory

To Twitter ουσιαστικά και με λίγα λόγια είναι ενα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που σου δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνήσεις ενα μήνυμα – έως και 140 χαρακτήρες – ταυτόχρονα σε όλους όσους έχουν επιλέξει να ακολουθούν (follow) το λογαριασμό σου. Κάθε χρήστης μπορεί να επιλέξει ποιούς θα «ακολουθήσει» , δηλαδή ποιανών μηνύματα (tweets) θα εμφανίζονται µε χρονολογική σειρά στην κεντρική σελίδα (timeline) αλλά όχι ποιοί θα τον «ακολουθούν». Και οι δυο περιπτώσεις γίνονται με ενα κλίκ χωρίς διαδικασίες «αποδοχής» όπως στο facebook για παράδειγμα. Για την εγγραφή χρειάζεται μόνο μια έγκυρη διεύθυνση email και το προφίλ σου δεν είναι τίποτ’ αλλο απο ενα εικονίδιο και 2-3 (προαιρετικές) σειρές για σένα. Εαν θες να ανοίξεις λογαριασμό μπορείς να δείς κάποιες βασικές οδηγίες εδω.

Tips

1. Βασική  «ορολογία» που πρέπει να ξέρεις

«RT» σημαίνει Retweet και ουσιαστικά είναι αναδημοσίευση του μηνύματος κάποιου που (οχι απαραίτητα) κάνεις follow

«DM» σημαίνει direct message, δηλαδή προσωπικό μήνυμα  140 χαρακτήρων σε συγκεκριμένο χρήστη και οχι σε όλους τους followers.

Το «hashtag» δημιουργείται απο το σύμβολο # δίπλα σε μια λέξη, σαν ένας τρόπος να κατηγοριοποιηθούν τα μηνύματα για ενα ευρύτερο θέμα (πχ. #hacking για οσα μηνυματα αφορούν το σκάνδαλο υποκλοπών στη Μεγάλη Βρετανία) αλλά καμιά φορά για να δώσουν προσωπικότητα σε ενα tweet.

2. Για να tweetαρεις εικόνες

Ενας τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις υπηρεσίες όπως το Twitpic, Twitgoo, TweetPhoto, Yfrog και Picktor στις οποίες ανεβάζεις φωτογραφίες (και βίντεο) για να δημιουργήσεις σύνδεσμο (πχ http://twitpic.com/31vyum) που με τη σειρά του παραπέμπει στην εικόνα που θες να ανεβάσεις. Εναλλακτικά χρησιμοποιείς το Posterous ή Mobypicture στέλνοντας email ή sms κείμενο & εικόνα που εμφανίζονται σαν tweets.

3. Συντόμευση URL και στατιστικά

Δεδομένου οτι το μήνυμα πρέπει να περιλαμβάνει μάξιμουμ 140 χαρακτήρες και οτι για πρακτικούς λόγους θα πρέπει να υπάρχει περιθώριο 15-20 γραμμάτων ώστε να είναι το tweet αναδημοσιεύσιμο και ενδεχομένως σχολιαστεί απο άλλο χρήστη, είναι σκόπιμο να μην ποστάρονται μεγάλα links αλλά να «συμπιέζονται» πρώτα μέσω υπηρεσίας σμίκρυνσης URL όπως οι  bit.ly ,  goo.gl, και  is.gd όπου η πρώτη (και πιο δημοφιλής) δίνει και τη δυνατότητα να προβάλονται στατιστικά των κλίκς που έγιναν στους συνδέσμους. Για να δείς τις 7 γρηγορότερες απο αυτές κλίκαρε εδώ. Ωστόσο προστέθηκε πρόσφατα στο twitter μηχανισμός αυτόματης συντόμευσης URL που σημαίνει πως όταν ο χρήστης βάλει ένα link στο πεδίο του μηνύματος και πατήσει tweet, το link, ανεξαρτήτως του αρχικού του μεγέθους, θα δημοσιεύεται εν συντομία ώστε να περιλαμβάνει μόνο 19 χαρακτήρες. Εαν το μήνυμα γενικά είναι μεγαλύτερο των 140, τότε καλό είναι να ενημερώνονται οι followers οτι το κάθε tweet είναι το πρώτο/δευτερο κλπ απο μια σειρά γράφοντας 1/3, 2/3 κλπ

4. Hashtags: μην το παρακάνεις στη χρήση τους

Τα hashtags βοηθούν να γίνουν τα tweets σου ορατά και απο άλλους χρήστες που δεν είναι δικοί σου followers, διότι επιλέγοντας να δει κανείς την ενημέρωση που αφορά ενα συγκεκριμένο θέμα, πληκτρολογώντας στο πεδίο αναζήτησης το αντιστοιχο hashtag, εμφανίζονται ολα τα tweets που έχουν δημοσιευτεί με αυτό. Εν τούτοις εαν βάλεις πολλά σε ενα μήνυμα, αυτό ενδεχομένως να αποθαρρύνει κάποιους να σε κάνουν retweet ή και ακόμα να σε διαβάσουν. Τρια hashtags είναι ο μέγιστος προτεινόμενος αριθμός σε ενα tweet.

5. Λίστες

Για προσωπική διευκόλυνση επεξεργασίας της πληροφορίας που αναρτάται στο timeline, δηλαδή εαν δε θες να μπλέκεται η «φλυαρία» με την «ενημέρωση», υπάρχει η δυνατότητα οργάνωσης ομάδων (lists) ανα θεματική ενότητα -πχ tweets για τη Μέση Ανατολή – και να παρακολουθείς κάθε φορά την ανανέωση μηνυμάτων της εκάστοτε λίστας.

6. Οργάνωση

Εαν θες να παρακολουθήσεις αποτελεσματικότερα τι συμβαίνει στο twitter, υπάρχουν εφαρμογές που μπορούν να σε βοηθήσουν να εντοπίσεις και να tweetαρεις πληροφορία απο διάφορους λογαριασμούς έχοντας στη διάθεση σου μερικές πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δικτύωσης σε ενα μέρος. Για περισσότερα διάβασε εδω

7. Πως να εντοπίσεις ποιοί σε κάνουν unfollow

Κλίκαρε εδω

8. Η ισσοροπία μετράει

Φρόντισε να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στον αριθμό αυτών που κάνεις follow με αυτούς που ακολουθούν το δικό σου προφίλ. Εαν σε ακολουθούν λίγοι αλλά ακολουθείς εκατοντάδες παραπάνω φαίνεσαι σαν spammer. Απέφυγε να αποκαλύπτεις άχρηστες λεπτομέριες για τη ζωή σου που δεν αφορούν τους followers σου γιατί γίνεσαι βαρετός, μια έξυπνη ατάκα ή μια ερώτηση λειτουργούν καλύτερα.

Η συνομιλία με followers και η αναδημοσίευση των tweets τους, μπορεί να βοηθούν να φαίνεται το προφίλ σου πιο «προσεγγίσιμο» και «διαδραστικό» ενθαρρύνοντας συνακόλουθα την αναμεταδοση της πληροφορίας που tweetάρεις, αλλά λάβε υπόψην οτι εαν ανοίξεις μια εκτενή συνομιλία με κάποιον, αυτή φαίνεται ολοκληρωμένη και βγάζει νόημα υπο την προϋπόθεση οτι ο follower σου ακολουθεί επίσης και το συνομιλιτή σου. Διαφορετικά τα tweets σου θα φαίνονται σαν spam.  Οκτώ ακόμα περισσότεροι λόγοι για να μη σε κάνουν follow εδώ κι άλλοι εννέα εδώ

*************

Στο εξωτερικό το twitter χρησιμοποιείται εκτενώς απο δημοσιογράφους ως εργαλείο ενημέρωσης αλλά και διάδοσης της πληροφορίας. Άκουσε εδώ τo webcast «Twitter for Journalists, or everything you ever wanted to know about Twitter, but were afraid to ask»  του παν/μιου Columbia των ΗΠΑ. Μάθε πως το twitter βοήθησε στην κάλυψη των επιθέσεων στη Βομβάη, ενός σεισμού στο Los Angeles αλλά και στην απελευθέρωση ενός Αμερικανού φοιτητή απο φυλακή της Αιγύπτου. Με ποιο τρόπο μπορούν οι δημοσιογράφοι να χρησιμοποιήσουν to twitter στην καθημερινή τους εργασία, ποιά είναι τα «best practices» του μέσου και ποιόν αξίζει να κάνεις follow.

 

*************

 

 

Advertisements