Καταργούνται και τροποποιούνται λεωφορειακές γραμμές

Posted on 20 Ιουλίου, 2011 2:46 μμ από

32


Αναδημοσίευση από το Athens Transport  [updated] Η ανανέωση των πληροφοριών από ΟΑΣΑ έγινε εχθές, αλλά ο //γράφος έπινε μπύρες μέχρι λίγο πριν το τελευταίο δρομολόγιο. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Σε αναδιάρθρωση πολλών λεωφορειακών γραμμών της Αθήνας προχωράει ο ΟΑΣΑ από το Σάββατο 23 Ιουλίου και τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011. Συγκεκριμένα, αναστέλλεται η λειτουργία 26 γραμμών λόγω επικάλυψης των δρομολογίων τους από υφιστάμενες γραμμές και χαμηλής επιβατικής κίνησης, τροποποιείται η διαδρομή 5 γραμμών έτσι ώστε να συνδέονται με μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ κλπ), ενισχύονται τα δρομολόγια 3 γραμμών ενώ ιδρύονται 5 νέες λεωφορειακές γραμμές.

Οι αλλαγές αναλυτικά

Από το Σάββατο 23 Ιουλίου 2011 ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ των παρακάτω γραμμών:

  • 129 – ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΞΩΝΗ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 128 και μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 248 –  ΣΟΥΡΜΕΝΑ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ –  ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (λόγω επικάλυψης για καλύτερη λειτουργία)
  • 320 – ΤΟΠΙΚΗ ΣΠΑΤΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 441 – ΣΤΑΘ. ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  (λόγω επικάλυψης από γραμμή 421 και μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 542 – ΣΤ. ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΤΕΛΩΝΕΙΟ -ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 555 – ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ-ΑΜΑΡΟΥΣΙΟ-ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ  (λόγω επικάλυψης από άλλες γραμμές και μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 560 – ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ – ΜΟΡΤΕΡΟ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 561 – ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑ – ΠΟΛΙΤΕΙΑ – Ν. ΕΡΥΘΡΑΙΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 623 – Α. ΓΑΛΑΤΣΙ – ΠΕΡΙΒΟΛΙΑ – ΣΤ. Α. ΠΑΤΗΣΙΩΝ  (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης και χαμηλής οικονομικής ανταποδοτικότητας)
  • 624 – Α. ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΚΤΗΜΟΝΩΝ – ΣΤ. Α. ΠΑΤΗΣΙΩΝ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης και χαμηλής οικονομικής ανταποδοτικότητας)
  • 714 –  ΠΛΑΤ. ΒΑΘΗ – ΠΑΡΝΗΘΑ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 720 – ΑΝΑΚΑΣΑ – ΠΛ. ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Γ10 και μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 802 – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Α (ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ) (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
  • 803 – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΣΟΣ Β (ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ) (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
  • 804 – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΑΦΝΙ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 845 -ενισχύεται- και άλλων γραμμών)
  • 812 – ΠΛ. ΚΟΥΜΟΥΝΔΟΥΡΟΥ – ΧΑΙΔΑΡΙ (λόγω τροφοδότησης στ. Μετρό Αιγάλεω μέσω γραμμής 811)
  • 872 – ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΝΕΚΡ. ΣΧΙΣΤΟΥ (λόγω επικάλυψης από γραμμή 871)
  • Β7 – ΚΑΝΙΓΓΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ- Ν. ΚΗΦΙΣΙΑ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Α7 -ενισχύεται- και τοπικές γραμμές)
  • Γ8 – ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – Ν. ΙΩΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ (λόγω επικάλυψης από γραμμή Α8 και τοπικές γραμμές)
  • Ε6 – ΜΟΥΣΕΙΟ – ΧΑΛΑΝΔΡΙ (λόγω επικάλυψης από Μετρό και άλλες γραμμές του κέντρου)
Από τις 23 Ιουλίου 2011 ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ των παρακάτω γραμμών (αναμένεται να ανανεωθούν οι σελίδες των δρομολογίων):
  • 141 – ΚΑΛΑΜΑΚΙ – ΣΤΑΘ. ΔΑΦΝΗΣ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
  • 155 – ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΜΕΣΩ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ) (λόγω μετατροπής σε τροφοδοτική στ. Αγίου Δημητρίου)
  • 210 – ΤΕΡΨΙΘΕΑ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ – ΣΤ. ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία)
Από το Σάββατο 23 Ιουλίου 2011 ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ των παρακάτω γραμμών (αναμένεται να ανανεωθούν οι σελίδες των δρομολογίων):
Από τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011 ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ των παρακάτω γραμμών:
  • 537 – ΑΧΑΡΝΑΙ-ΒΑΡΥΠΟΜΠΗ (λόγω μικρής επιβατικής κίνησης)
  • 713 – ΜΑΡΝΗ – ΖΩΦΡΙΑ (λόγω επικάλυψης από τις γραμμές 711 και Β12 οι οποίες ενισχύονται)
  • 412 – ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία με αντικατάσταση από τη γραμμή 450 -νέα γραμμή-)
  • 426 –  ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ – Π.ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΠΙΚΠΑ) (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία από τις γραμμές 460 και 461 -νέες γραμμές-)
  • 451Α – ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία από τις γραμμές 460 και 461 -νέες γραμμές-)
  • 451Β –  ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ) (λόγω επανασχεδιασμού για καλύτερη λειτουργία από τις γραμμές 460 και 461 -νέες γραμμές-)
Από τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011 ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ των παρακάτω γραμμών (αναμένεται να ανανεωθούν οι σελίδες των δρομολογίων):
  • 605 – ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – ΠΕΡΙΣΣΟΣ (λόγω μετατροπής σε τροφοδοτική στ. Αν. Πατησίων)
  • 711 – ΑΧΑΡΝΑΙ – ΖΩΦΡΙΑ (λόγω επανασχεδιασμού ενισχύεται, τροποποιείται και αλλάζει ονομασία σε 711 ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ – ΖΩΦΡΙΑ)
Από τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011 ΙΔΡΥΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ:
  • 450 – ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (σε αντικατάσταση των γραμμών 412 και 451Α)
  • 451 – ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Ν. ΠΕΝΤΕΛΗ (σε αντικατάσταση της γραμμής 451Α)
  • 460 – ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Π. ΠΕΝΤΕΛΗ (σε αντικατάσταση των γραμμών 426 και 451Β)
  • 461 – ΣΤ. ΜΕΤΡΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ – Π. ΠΕΝΤΕΛΗ (σε αντικατάσταση των γραμμών 451Β και 426)

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, για το νέο σχεδιασμό του δικτύου λεωφορείων της πρωτεύουσας ελήφθησαν υπόψη, η συνεργασία με το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς καθώς και οι μεταβολές του πληθυσμού σε διάφορες περιοχές του Λεκανοπεδίου. Αναλυτικά, ο νέος σχεδιασμός γίνεται με βάση:

  • Τις επεκτάσεις δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός)

  • Την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών ώστε να προσαρμοστούν στις επεκτάσεις των δικτύων σταθερής τροχιάς και την ανάγκη για επιπλέον αύξηση των συχνοτήτων

  • Την αύξηση του πληθυσμού και τη πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα νέα αναπτυσσόμενα προάστια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεγάλη αύξηση  παρατηρείται:

    • στα βόρεια και βορειανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσσια, Κηφισιά, κλπ),

    • στις Ν.Α. περιοχές προς τη θάλασσα (Π. Φάληρο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη) με ετήσιους ρυθμούς ελαφρώς υψηλότερους από την προηγούμενη ομάδα

    • στα Μεσόγεια

Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται:

    • στον δήμο της Αθήνας

    • στο δήμο Πειραιά και στους “προσφυγικούς” δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση).

  • Τους σημαντικούς πόλους έλξης μετακινήσεων που δημιουργούνται είτε από την ίδρυση και λειτουργία καινούργιων εγκαταστάσεων είτε από την μετεγκατάσταση υφιστάμενων σε νέες θέσεις (όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικά κέντρα, αναπλάσεις όπως του Βοτανικού και του Ελληνικού κ.λπ.)

  • Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για συγκοινωνιακή κάλυψη προς/από ποικίλους πόλους έλξης των μετακινήσεων και ιδιαίτερα προς τους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς

  • Τις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για υψηλότερο επίπεδο προσφερόμενης συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης (συχνότερα δρομολόγια και μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, μικρότερες πληρότητες μέσα στα οχήματα, μικρά λεωφορεία στα τοπικά δίκτυα, μικρότερο μήκος περπατήματος προς/από τις στάσεις)

  • Την αύξηση του κόστους κατοχής και λειτουργίας ΙΧ αυτοκινήτου,

  • Την αύξηση του συνολικού αριθμού των μετακινήσεων στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και ο στόχος για αύξηση του μεριδίου των αστικών συγκοινωνιών στις μετακινήσεις αυτές στο 45% του συνόλου στα επόμενα 3 έτη (2013).

Με βάση τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, εκτιμάται ότι το 2011:

  • η ημερήσια ζήτηση για ταξίδια στη ζώνη αστικού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ θα ανέλθει σε 7 εκατομμύρια

  • το 32-35% από αυτά (ημερήσια ταξίδια) θα πραγματοποιούνται με μέσα μαζικής μεταφοράς,

  • δεδομένου ότι ένα ταξίδι ισοδυναμεί με περίπου 1,2 επιβιβάσεις, εκτιμάται ότι σε μια τυπική καθημερινή θα πραγματοποιούνται 3 εκατομμύρια μετακινήσεις (επιβιβάσεις) με τα μέσα μαζικής μεταφοράς,

  • τα αστικά λεωφορεία της δημόσιας συγκοινωνίας (ΟΣΥ) προσδοκάται ότι στο 2011 θα αναλαμβάνουν το 60% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης των δημόσιων συγκοινωνιών (περίπου 1.8 – 2.0 εκατομμύρια επιβάτες).

Από τις συγκοινωνιακές παρεμβάσεις (αλλαγές δρομολογίων) στις Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) , αναμένεται σημαντική μείωση της διανυόμενης διαδρομής για τα λεωφορεία και μείωση του λειτουργικού κόστους (μείωση βαρδιών ανά ημέρα, μείωση κατανάλωση καυσίμου, βελτίωση ελκυστικότητας αστικών συγκοινωνιών, κλπ), που οδηγεί:

  • σε βελτίωση των συνδέσεων (μεγαλύτερη συχνότητα, περισσότερα δρομολόγια) προς σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ, άρα βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη και συμβολή στην μείωση των περιβαλλοντικών ρύπων στο λεκανοπέδιο,

  • σε μείωση του λειτουργικού κόστους των αστικών συγκοινωνιών.

Σημειώνεται ότι, οι αλλαγές στο δίκτυο λεωφορείων  σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση των νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (φυσικού αερίου) αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη στους επιβάτες (καλύτερες συχνότητες και χρόνοι διαδρομής, ποιοτικότερα λεωφορεία, κλπ).

=======================================================

Όταν πριν από λίγους μήνες είχαν ανακοινωθεί οι πρώτες καταργήσεις γραμμών και η ενίσχυση άλλων που εξυπηρετούσαν σταθμούς μετεπιβίβασης σε μέσα σταθερής τροχιάς, είχα θεωρήσει ότι είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση για τη μερική λύση του κυκλοφοριακού στο κέντρο της πόλης και όχι μόνο. Πάντα πίστευα πως αν συνειδητά χρησιμοποιείς ΜΜΜ για τις μετακινήσεις σου, δεν είσαι και από αυτούς που θεωρούν ότι πρέπει αυτά να περνάνε έξω από την πόρτα σου. Είναι αλήθεια ότι τότε μια και μόνη αλλαγή με επηρέασε και μάλλον προς το καλύτερο αφού ενισχύθηκε ένα από τα δρομολόγια που χρησιμοποιούσα σχεδόν καθημερινά.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι εφόσον υπάρχουν αρκετές γραμμές από και προς  Μετρό/Τραμ/Προαστιακό είναι καλύτερα να μειωθούν τα δρομολόγια προς τις στάσεις που αυτά τα μέσα εξυπηρετούν (συνήθως πιο γρήγορα και επίσης σε λίγο πιο ανθρώπινες συνθήκες).

Ένα πράγμα είχα ξεχάσει μόνο ρε γαμώτο. Ότι εδώ είναι Ελλάδα. Διαβάζω λοιπόν  τώρα ότι καταργούνται 22 γραμμές! Διαβάζω για σχεδιασμούς, στοιχεία, αναλύσεις μπλα, μπλα, μπλα…  Τις περισσότερες από αυτές τις γραμμές δεν τις γνωρίζω, δεν τις χρησιμοποιώ. Τι σημαίνει όμως χαμηλή επιβατική κίνηση; (δικαιολογία για τις περισσότερες καταργήσεις- μόνο σε 12 από τις 22 αναφέρεται επικάλυψη κ  σ’ αυτό θα επανέλθω σε λίγο για να δούμε τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί στην πράξη με ένα παράδειγμα). Ότι οι εκατοντάδες έστω που χρησιμοποιούν αυτές τις γραμμές καθημερινά, μπορούν πλέον να κόψουν το λαιμό τους για να βρουν τρόπους  να μετακινηθούν από και προς τις δουλειές τους. Όχι;

Ας πάμε στο παράδειγμα που σας έλεγα. Καταργούνται οι εξής 4 γραμμές: 801, 802, 803, 804 λόγω επικάλυψης (my ass) με τη γραμμή 845. Δηλαδή το επιβατικό κοινό που εξυπηρετούνταν από 5 γραμμές, τώρα θα εξυπηρετείται από ΜΙΑ! Η βελτίωση των υπηρεσιών πάντα στη πρώτη γραμμή! Και μια που μιλάμε για υπηρεσίες, μετά την αύξηση 40% στα εισιτήρια παρατηρούμε το εξής φαινόμενο: οι συρμοί στο Μετρό περνούν κάθε 7 λεπτά τις ώρες αιχμής, ενώ αν είσαι τυχερός στη στάση του λεωφορείου θα περιμένεις μόνο κανένα μισάωρο. Το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα στον Ηλεκτρικό ώστε να μη χρειάζεσαι 3-4 μετεπιβιβάσεις για να φτάσεις καταϊδρωμένος (air condition στους συρμούς; χα χα χα χα!) στον προορισμό σου, παραμένει άγνωστο.

Και ξαναγυρνάμε στο πιο πάνω παράδειγμα: που και που, όταν φιλοτιμούταν να περάσει στη χάση και στη φέξη, έπαιρνα το 804 για να γυρίσω σπίτι από το Αιγάλεω. Περπάταγα κανένα 10λεπτο από το σταθμό του Μετρό, περίμενα λίγο ή πολύ αναλόγως την ώρα και σε άλλα δέκα λεπτά ήμουν έξω από το σπίτι μου (γι’ αυτό και το προτιμούσα όταν ήμουν στη στάση περίπου την ώρα που ήξερα ότι θα περάσει και δεν έπαιρνα κάποιο άλλο). Τι σημαίνει επικάλυψη με το 845; Σημαίνει ότι θα πρέπει να κατέβω σε μια στάση, να περπατήσω 200-300 μέτρα σε άλλη και να περιμένω ΠΑΛΙ όσο δεήσει να περάσει το 909 να με πάει στην πόρτα μου. Σούπερ, μη πείτε όχι.

Για τις «επεκτάσεις δικτύων των μέσων σταθερής τροχιάς» που αναφέρει το άρθρο δεν θα σχολιάσω γιατί από το control με ειδοποιούν ότι διαβάζουν και μικρά παιδιά. Πάντως, ένα πουλάκι μου είπε ότι οι σταθμοί του Μετρό μετά τον Άγιο Δημήτριο είναι όλοι έτοιμοι, αλλά κανείς δεν βάζει υπογραφή να ανοίξουν γιατί οι συμβάσεις έχουν συναφθεί με τον μέγα χορηγό του Ελληνικού Κράτους, τη Siemens.

Με τις υγείες μας και καλό καλοκαίρι!

Στη στάση περιμένει ατελείωτες ώρες πλέον η Narrator, έτοιμη να στείλει διακοπές την οικολογική της συνείδηση.

μικρή αναμονή στη στάση (ΧΑ!): http://wp.me/p1pa1c-bqT