Μια μπόρα πέρασε.
Μια μεγαλύτερη έρχεται.
Όχι, δεν είναι προφητεία. Ούτε διαίσθηση είναι.
Είναι αυτό το καταραμένο το πράμα, που εμείς οι επιστήμονες το λέμε «νομοτέλεια».
Βλέπετε, εμείς οι άνθρωποι, από τη στιγμή που βγαίνουμε -βρωμεροί κι υγροί- από τη μήτρα της μάνας μας, είμαστε θύματα.
Θύματα της Αιτιοκρατίας.
Αίτιο-αποτέλεσμα.
Δράση-αντίδραση.
Ακόμα κι αν δεν το ξέρουμε, οι επιλογές μας δεν είναι τίποτε άλλο από μια παγίδα της φύσης να μας πείσει για την ελεύθερη βούληση. Είμαστε όμηροι μιας θλιβερής αιτιοκρατικής πραγματικότητας.
Της ίδιας πραγματικότητας που -με μαθηματική ακρίβεια- θα εξωθήσει την κοινωνία στα όριά της.
Στα άκρα που δεν ήξερε ότι έχει και σε απάτητες κορφές που θα κληθεί να πατήσει.
Γιατί, όσοι αγώνες κι αν έγιναν, όσοι πόλεμοι κι αν πέρασαν ,όση πείνα κι αν ήρθε, κάθε φορά η ιστορία παίζει το παιχνίδι της με νέες μεταβλητές και -κυρίως- με νέους πρωταγωνιστές.
Πρωταγωνιστές αυτή τη φορά θα είμαστε εμείς.
Όχι οι ηρωικοί μας πρόγονοι, ούτε ο παππούς μας που πάλεψε στα βουνά της Αλβανίας.
Ο κλοιός στενεύει από όλες τις πλευρές.
Μειώσεις επί μειώσεων, περικοπές επί περικοπών.
Λες και ζεις ζωή σε έκπτωση…
Λες κι όλα έτυχε να τα πετύχεις σε συγκυρία σάπια.
Δε θα αντέξει πολύ ακόμα η βαλβίδα πίεσης.
Όσες Πλατείες κι αν εξεγερθούν, όσες καλοκαιρινές διακοπές κι αν μεσολαβήσουν, η πραγματικότητα είναι τόσο σκληρή που θα σπρώξει με βία το κούμπωμα προς τα πάνω και η βαλβίδα -που μέχρι τώρα κατάφερνε κάπως να ρυθμίζει την πίεση- θα εκτοξευθεί με δύναμη τόση, που θα φτάσει στα σύννεφα.
Στο παιχνίδι μπαίνουν δυναμικά κι άλλες ομάδες.
Το τελειωτικό χτύπημα στην Παιδεία έρχεται.
Για την Παιδεία τελειωτικό, για την κοινωνία όμως εναρκτήριο…
Γιατί η κοινωνία αρχίζει στην Παιδεία.
Είναι ένα προπύργιο στρατηγικής σημασίας.
Αν παρθεί, αν το αφήσουμε να παρθεί, τότε η θέση μας θα είναι δεινή.
Ο νεοφιλελευθερισμός -με τη νέα του έκδοση,αυτή του κοορπορατισμού- βρίσκεται προ των θυρών της Παιδείας. Και ,πλέον, βάσει νόμου.
Ο μόνος τρόπος να δικαιωθούν οι μάχες που έδωσε το φοιτητικό κίνημα τόσες δεκαετίες ,είναι να κερδηθεί αυτός ο «τελικός».
Ναι, είναι «τελικός», γιατί αν χάσουμε, τότε περνάμε σε μια νέα εποχή – πιο άγρια, πιο άδικη, πιο καπιταλιστική.
Εύχομαι η φοιτητική Αριστερά, παρά τις χρόνιες παθογένειες,αγκυλώσεις και εγωιστικές κόντρες, να ανασυνταχθεί, να ενωθεί και με κοινό μέτωπο να κατέβει ξανά στους δρόμους για τη νίκη.
Και ας μην ξεχνάμε το εξής:
Τις μπόρες τις γεννάμε εμείς.
Εμείς θέλουμε να πέφτει αυτή η λυτρωτική βροχή για να καθαρίζει τη λάσπη που απλώνουν στις ζωές και στις δουλειές μας τα διάφορα ευτραφή γουρούνια του συστήματος.
Εμείς γεννάμε τους ανέμους ,για να σηκώσει ό,τι σάπιο κι άδικο και να το στείλει μακριά.
Ας φροντίσουμε, λοιπόν, να είμαστε έτοιμοι για την καταιγίδα που φέρνουμε.
Να είμαστε ενωμένοι.
Αλλιώς θα επιβεβαιωθεί για άλλη μια φορά πως ο μόνος μας εχθρός είναι ο κακός μας εαυτός…
Short Link: http://wp.me/p1pa1c-bc1
Πεχλιβάνης
9 Ιουλίου, 2011 2:20 μμ
Καλό κείμενο, αν και θα διαφωνήσω με τον ντετερμινισμό τον οποίο εκφράζεις στην αρχή. Πιθανώς στις θετικές επιστήμες να ισχύει (αν και η κβαντομηχανική βάζει και εκεί αμφιβολίες όπως θα ξέρεις καλύτερα από εμένα), αλλά δεν είμαι τόσο σίγουρος για την Ιστορία 🙂
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 2:33 μμ
Σε παραπέμπω εδώ:
http://hard-coreworld.blogspot.com/2010/10/1.html
Αν έχεις όρεξη, διάβασε 🙂
Πεχλιβάνης
9 Ιουλίου, 2011 2:56 μμ
Επίσης καλό κείμενο. Δεν διαφωνώ ιδιαίετερα στις αναλύσεις σου, απλά βγάζω λίγο διαφορετικά συμπεράσματα 🙂 Νομίζω ότι η κουβέντα ανάγεται στο ερώτημα «αν ένα δένδρο πέσει στο δάσος χωρίς να το δει κανείς, είναι αλήθεια ότι έπεσε»; Αυτό που λες είναι ότι ο κόσμος λειτουργεί πιθανοκρατικά, αλλά εμείς μέσω της διανόησής μας τον φέρνουμε στα (αιτιοκρατικά) μέτρα μας. Δεν θα διαφωνήσω απαραίτητα με τη διαπίστωση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ο κόσμος λειτουργεί αιτιοκρατικά 😉 Απλά εμείς τον ερμηνεύουμε με αυτό τον τρόπο γιατί αυτό μπορούμε να κάνουμε ή γιατί αυτό είναι εξελικτικά συμφέρον για το είδος.
Ως προς την Ιστορία θεωρώ ότι είμαστε ηλεκτρόνια όπως λες και εσύ στο κείμενό σου. Βλέπουμε καθαρά το παρόν, και προσπαθούμε με διάφορους βαθμούς επιτυχίας να το συνδέσουμε με το παρελθόν. Όταν όμως προσπαθούμε να δούμε το μέλλον, δεν έχουμε πολλά εργαλεία στη διάθεσή μας.
Τέλος θα διαφωνήσω και με εσένα, και με τον Κιχώτη. Το πρωτάθλημα είναι συνεχές, δεν υπάρχουν τελικοί 🙂
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 4:55 μμ
Οι Σαμάνοι ιερείς λένε κάτι πολύ βαθιά (κι επιστημονικά) φιλοσοφημένο:
Το παρελθόν είναι μπροστά μας
Το μέλλον είναι πίσω μας.
Food for thought 😉
kixwtis
9 Ιουλίου, 2011 2:45 μμ
Δεν είναι προφανές ότι ισχύει στις θετικές επιστήμες
Ακόμα και στην κλασσική μηχανική όταν μιλάμε για πολύπλοκα συστήματα αρχίζει να μπαίνει ο όρος «αβεβαιότητα», «χάος» κλπ
που στην τελική και ντετερμινιστικό να είναι το σύστημα κατά βάθος η μακροδομή του δε θα συμπεριφέρεται απαραίτητα με ντετερμινιστικό τρόπο
Μετά το ’06-’07 το φοιτητικό κίνημα δεν έχει φανεί καθόλου
Κακά τα ψέμματα ο τελικός ήταν η 29η Ιουνίου
και ο τελικός χάθηκε
Πάμε για νέα σαιζόν. Το στοίχημα δεν είναι το φοιτηταριάτο,
ούτε οι 30ρηδες που πιστεύουν ακόμα αυτά
που τους σερβίρει το απολίτικο και μικροαστικό παρελθόν τους
αλλά οι 40ρηδες – 50ρηδες που θα πετιούνται στο δρόμο και δε θα ελπίζουν σε τίποτα.
Αν αυτή η γενιά δεν ξεσηκωθεί το πιθανότερο να γίνουμε άλλη μια παθητικά εξαθλιωμένη κοινωνία τύπου Ινδία κλπ
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 3:45 μμ
Σε παραπέμπω κι εσένα στο άρθρο που λίνκαρα στο σχόλιο μου προς τον Πεχλιβάνη.
Συμφωνώ μαζί σου,πάντως.
Απλά σημειώνω ότι το άρθρο μου αυτό (έρχεται μπόρα) *δεν* ήταν επιστημονικό, οπότε δώστε στο συγγραφέα την άδεια! 🙂
DrAluca
9 Ιουλίου, 2011 2:46 μμ
Νομιζω με εξεφρασε ο Πεχλιβανης…. 🙂
Αν και εγω ειμαι της συνομοταξιας…….ποτε δεν κατορθοσα να δω ντετερμινισμο στο συμπαν…..
χΧΕΧΕχεχ
Νομιζω απο τοτε μου κραταει μουτρα το Συμπαν
χαααααααααχαχαχαχαχαχα
Χαμογελατε…
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
9 Ιουλίου, 2011 3:03 μμ
Εδώ δεν βρήκες ντετερμινισμό στην ορθογραφία, στο Σύμπαν θα’ βρισκες;;;;;
Κβαντωμένη γραμματική 😛
DrAluca
9 Ιουλίου, 2011 3:09 μμ
Ειδες???????????
Ετσι με εκδικειται το συμπαν….μου διαστρεβλωννει την ΜΠΑΝσωστη ορθογραφια μου….
Ποσα να αντεξω ο επιστημονας?
χαχαχαχαχαχαχ
Χαμογελατε…
Πεχλιβάνης
9 Ιουλίου, 2011 3:10 μμ
Κβαντογραμματική! Κατοχυρώνεται. 😀
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 3:46 μμ
Και κβαντισμένη ορθογραφική αβεβαιότητα.. 😛
DrAluca
9 Ιουλίου, 2011 3:48 μμ
Δηλαδη τωρα εσυ εισαι η Κβαντισμενη Inflammatory…?
χαααααααχαχαχαχαχα
🙂 🙂 🙂
Χαμογελατε…
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 4:01 μμ
Διττή φύση, όπως τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα.
Εξ ου και τα δύο δάχτυλα (αντί για το ένα το μεσαίο)
😛
DrAluca
9 Ιουλίου, 2011 4:04 μμ
Μμμμμμ
Ωστε ετσι εξειγηται….
Εχεις μηπως καποια λυση για ταλαντευμενη φυση σε επιπεδο χορδων (και ουχι πορδων)?
🙂 🙂
Χαχαχαχα
Χαμογελατε…
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 4:08 μμ
Για τη θεωρία υπερπορδών να απευθυνθείτε στο Λαζόπουλο, αγαπημένε Δόκτορα! 😛
Χαμόγελα ρε
DrAluca
9 Ιουλίου, 2011 4:13 μμ
Χαχαχαχαχα
In chaos we trust……
🙂
Χαμογελατε…
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 5:45 μμ
Πρόεδρα, θες να κάμεις ποστ και αυτό http://hard-coreworld.blogspot.com/2010/10/1.html που είναι σχετικό; (disclaimer: είναι επιστημονικο-φιλοσοφικό 😉 )
lascapigliata
9 Ιουλίου, 2011 3:58 μμ
Περί λογικής και ντετερμινισμού ….http://wp.me/p1lzKi-1i
lascapigliata
9 Ιουλίου, 2011 4:00 μμ
Νομίζω δεν υπάρχει νομοτέλεια, όταν μιλάμε για ανθρώπινες κοινωνίες….ο γραφών εκφράζει μάλλον μια ευχή.
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 4:06 μμ
Υπάρχει, αλλά δεν μπορούμε πάντα να την ανιχνεύσουμε γιατί δε διαθέτουμε ούτε τη λογική (υπολογιστική ισχύ), ούτε τα δεδομένα.
Όπως είπε και ο kixwtis, ακόμα και σε μακροσκοπικά πολύπλοκα συστήματα μπορεί να υπεισέλθει η έννοια της αβεβαιότητας (πιθανότητες ,λοιπόν), αλλά ακόμα και το χάος έχει τους νόμους του.
Oblivion
9 Ιουλίου, 2011 4:09 μμ
Νομίζω όπου Σρέντριγκερ βάζουμε Χάιζενμπεργκ.Ο 1ος είναι ο τυπάς με την γάτα και την κυματοσυνάρτηση αν δεν κανω λαθος:P
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 4:48 μμ
Έχω γράψει κάπου Schroedinger?? Να το διορθώσω άμα είναι 😉
Oblivion
9 Ιουλίου, 2011 4:50 μμ
Στο κείμενο που έβαλε η lascapigliata
βλημαμπραδερς
9 Ιουλίου, 2011 7:45 μμ
Η αρχη της απροσδιοριστίας είναι του Χαιζενμπεργκ τσοκαράκι μου, καλα στα λέει ο Ληθιος.Ο Σρεντιγκερ εχει γράψει τη βασικη εξισωση της Κβαντομηχανικής αλλά αμα μορφώνεσαι απο κομικς του αρχιερεα της μαλακίας Δοξιάδη αυτα παθαίνεις.Γιατι δεν γραφεις και ενα κειμενο για την αρχη της ασυναρτησίας, καλυτερα θα τα πας
lascapigliata
10 Ιουλίου, 2011 3:56 πμ
Δεν γράφεις ένα κείμενο για την ελευθερία λόγου σιωνιστών χασάπηδων; Μόνο για εκεί σε παίρνει….
βλημαμπραδερς
10 Ιουλίου, 2011 11:55 πμ
ωωωω προσβόλα!! Παρολαυτα παλι πηγες να το παιξεις εξυπνη και δυστυχως παλι φορεσες το αγαπημένο σου ρουχο. Αλήθεια τωρα γουσταρεις μουστάκι Δοξιαδη;
Oblivion
9 Ιουλίου, 2011 4:12 μμ
Είναι πάντως πολύ σουρεαλιστικό τον 20 και 21 αιώνα, με την επιστημονική επανάσταση στην φυσική στις αρχές του 1ου και με την ευρεία διάδοση της ψυχανάλυσης, να εμμένουμε ακόμα στα περί «αιτιοκρατίας» ή τα περί «Λόγου».Σου έρχεται να πέσεις από το μπαλκόνι σου στο κβαντικό κενό:P(μια τέτοια πράξη είναι άραγε ορθολογική?)
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 4:50 μμ
Η φιλοσοφία πλέον έχει μεταναστεύσει στη Φυσική.
Δεν μπορείς να φιλοσοφείς περί Ανθρώπου ή Πραγμάτων δίχως να έχεις γνώση των βασικών φυσικών εννοιών.
Όλα προχωρούν, με βήμα γρήγορο και.. αβέβαιο! 😉
Oblivion
9 Ιουλίου, 2011 4:51 μμ
Μαζί σου:P
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 6:53 μμ
Παρτο αλλιώς, εχεις φαει όλη τη πλευρα…
αριστεροποδαρη τρολλογρια με κλειστη τριπλα
9 Ιουλίου, 2011 4:59 μμ
τοση αιτιοκρατια και νομοτελεια , ειχαμε να δουμε απ την εποχη της ανθησης του Κεντρου Μαρξιστικων Ερευνων, της Πουλιτζερικης φιλοσοφιας και της ερμηνευτικης τελεολογιας μεταπροφητων made ΕΣΣΔ
λογο το σωζει η αισθητικη μεταμοντερνια του τυπου 11 αυτοι ,11 και μεις , ο αγωνας συνεχιζεται , το ματς κραταει μεχρι το 90 κι ακομα παραπανω μεχρι να σφυριξει ο ρεφερυ κλπ , αλλα και αυτη η ρημαδα η μπαλα δε λεει αμα παιζεται ολη ξαπλωτα αλα καραγκουνη
μαθετε μπαλιτσα ρε σεις
ορθιοι ρε στη πλαγια γραμμη και γυρω απ το σημαιακι του κορνερ 😛
hardcorephysicist
9 Ιουλίου, 2011 5:15 μμ
Την αλλαγή να προσέχετε στα κόρνερ ρε! Την αλλαγή! 😛
Eddie
9 Ιουλίου, 2011 5:36 μμ
Δεν υπαρχουν νομοτελειες στην κινηση των κοινωνιων. Δεν ειναι μηχανισμος η κοινωνια.
Αλλα απο την αλλη, δεν ειναι και χαοτικες οι κινησεις της.
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 6:51 μμ
Εντελώς μηχανισμός είναι.
Oblivion
9 Ιουλίου, 2011 7:31 μμ
Άλλος αποκει…Το πιο αστείο είναι πως λίγη σχέση να είχες με την επιστήμη και ειδικότερα με την τεχνολογία, θα καταλάβαινες πως ακόμα και ένας μηχανισμός να ήταν (που δεν είναι), ακόμα και ένα πλήρως συνεπές σύστημα να ήταν (που και πάλι δεν είναι), εσύ με την ψευδοθεωρία σου δεν θα μπορούσες να εξαγάγεις τίποτα ή ελάχιστα με τεράστιες αποκλίσεις.Αλλά αν δεν σου αρκεί η γνώμη «ιδεαλιστών», δες τι είπε ο Ρίτσαρντ Γουλφ όταν ήρθε στην ΑΣΟΕΕ, αναφερόμενος στους χαζούς οικονομολόγους…(ο ριτσαρντ γουλφ είναι Μαρξιστής, χωρίς εισαγωγικά)
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 7:39 μμ
Γιατί δεν γραφεις τι είπε ο Γουλφ;
ΥΓ. Ρε αγόρι, δε μαθαίνεις τίποτα και ποτέ ετσι; Ατεγκτος και στατικός…
βλημαμπραδερς
9 Ιουλίου, 2011 7:45 μμ
θυμίζει Κατάνα
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 7:58 μμ
Μπα
βλημαμπραδερς
9 Ιουλίου, 2011 8:16 μμ
μηπως θυμιζει ενα μπαρμαν απο το μιτσιγκαν;;
βλημαμπραδερς
9 Ιουλίου, 2011 8:21 μμ
εχεις διαβάσει το κειμενο το Πασχου για το Παραδειγμα; Αυτο επρεπε να ανεβάσει ο Οτιναναιγράφος. Ηταν φανταστικο
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_09/07/2011_1295656
Διαβασε αλλα να μην εκσπερματώσεις
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 8:29 μμ
Ο ιδεαλισμός του καπιταλιστικού συστηματος παραγωγής: η οικονομια συγχέεται με τη φυση και τον διαρκώς διαφοροποιούμενο επιστημονικά τροπο που την αντιλαμβανόμαστε.
Oblivion
9 Ιουλίου, 2011 8:28 μμ
Νόμιζα ως «Μαρξιστής» και εσύ, θα ήξερες τι είπε ο «σύντροφός» σου.
Συνοπτικά έκραξε τους οικονομολόγους -μαρξιστές ή μη- που νομίζουν πως λαμβάνοντας υπόψην 2-3 «»ανεξάρτητες»» μεταβλητές, μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα μέσω μοντελοποίησης.Η σκέψη του σωστή, αν και υποδηλώνει πως αν είχαμε ένα υπερυπολογιστή θα μπορούσαμε να ..υπολογίσουμε το μέλλον κάτα κάποιο τρόπο.Η σκέψη του δηλαδή παραμένει αιτιοκρατική,ως είθισται στους μαρξιστές, παρόλαυτα αναγνωρίζει την τρομακτική υπολογιστική αδυναμία και ως εκ τούτου την ασυνέπεια των όποιον κοινωνικών «θεωριών» με θετικίστικες τάσεις.Δεν είναι μόνο ότι οι «μεταβλητές» είναι πααααρ πολλές, δεν είναι μόνο ότι ΔΕΝ είναι και τόσο «ανεξάρτητες», είναι και ότι πίσω από τις παπαρολογίες περί «μηχανισμού» υπάρχει η ιδέα μιας ορθολογικότητας βάσει της οποίας λειτουργούν τόσο τα άτομα, όσο και οι κοινωνίες.Εκτός και αν με το μηχανισμός εννοείς κάτι άλλο.
Υ.Γ-Όπως λέω και πιο κάτω:
«Είναι πάντως πολύ σουρεαλιστικό τον 20 και 21 αιώνα, με την επιστημονική επανάσταση στην φυσική στις αρχές του 1ου και με την ευρεία διάδοση της ψυχανάλυσης, να εμμένουμε ακόμα στα περί “αιτιοκρατίας” ή τα περί “Λόγου”.Σου έρχεται να πέσεις από το μπαλκόνι σου στο κβαντικό κενό:P(μια τέτοια πράξη είναι άραγε ορθολογική?)»
Για να συμπληρώσει πολύ σωστά ο σκληροπυρηνικός:
«Η φιλοσοφία πλέον έχει μεταναστεύσει στη Φυσική.
Δεν μπορείς να φιλοσοφείς περί Ανθρώπου ή Πραγμάτων δίχως να έχεις γνώση των βασικών φυσικών εννοιών.
Όλα προχωρούν, με βήμα γρήγορο και.. αβέβαιο»
(αν και δεν μπορούμε να μιλάμε για μετανάστευση της μιας στην άλλη, παρά για μια δημιουργική σύνθεση..)
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 8:38 μμ
Αυτα τα ματια ητανε πλάνα, τρικυμία και τραμουντάνα…
Ποιους μαρξιστες εκραξε ο γουλφ; Τους μαρτζιναλιστες και τους κευνσιανούς κράζει.
Ποιός Λόγος; Πόσες φορές πρέπει να ποστάρω το κείμενο του ιστορικού υλισμού;
Πόσα χρόνια χρειάζεται ενας απόλυτα μπερδεμένος νους σαν το δικό σου να καταλάβει πως η βάση της κοινωνίας, η οικονομία, αναφορικά με τα ποιοτικά της μέρη, τις αρχές που την διέπουν, ποιοι – πως – τι θα παράξουμε με τους υφιστάμενους πόρους, πως – σε ποιους θα διανεμηθούν τα προϊόντα και ποια η σχέση μεταξύ ανόμοιων – μη ομοειδών προϊόντων, είναι κλειστό ζήτημα των ανθρώπων, ελεγχόμενο μόνο από τους ίδιους;
Το μπλογκ που διαφημίζεται: http://wp.me/p1jMOV-1o
ΥΓ. Ο σκληροπυρηνικός κάνει το κλασικό σφάλμα να κρίνει τα πάντα βάσει της επιστήμης που γνωρίζει καλά.
hardcorephysicist
10 Ιουλίου, 2011 3:08 πμ
1. Δεν την ξέρω καλά – προσπαθώ να τη μάθω.
2. Νομίζω πως κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα απορρέει από τους νόμους της Φύσης.
3. Από οικονομία έχω μαύρα μεσάνυχτα και γι’αυτό ,άλλωστε, δεν έκανα κάποια νύξη σε αυτόν τον τομέα. Παρόλα αυτά, θεωρώ πως είναι μια Επιστήμη πολύ ρευστή κι αβέβαιη, όπου για να κάνεις κάποια πρόβλεψη πρέπει να έχει *πάρα πολλά* στοιχεία και να κατέχεις απίστευτα μεγάλη υπολογιστική ισχύ. Αλλιώς, απλά κατασκευάζεις μοντέλα και αφήνεις μεγάλα περιθώρια αποκλίσεων από τις προβλέψεις σου. Σε μια καπιταλιστική Κοινωνία, όμως, ακόμα και τα μοντέλα κρίνονται ανίσχυρα, από τη στιγμή που δεν υπάρχει κανένας έλεγχος.
Ταπεινή άποψη.
alexantro extra arpagmenos
9 Ιουλίου, 2011 9:05 μμ
και ποιος τον μηχανευτηκε , ποιος τον κατασκευασε και ποιος τον εγκατεστησε ?
ειναι τελειος ?
παιρνει μετατροπες ?
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 9:18 μμ
Ενας highlander φαναρτζης απ’τα Ταμπούρια τον εγκατέστησε, κατι κορεάτες μοναχοί τον κατασκευασαν κι αμα θες να τον τουρμπίσεις θα σου κοστίσει…
alexantro fanartzis
9 Ιουλίου, 2011 9:25 μμ
ευχαριστω κ Ιορδανογλου για την αποκατασταση , διοτι διασπειρονταν φημες περι ανωτερων δυναμεων , θαυματων και εικονων ενος μυστακοφορου πατερουλη που δακρυσαν
markos
9 Ιουλίου, 2011 5:38 μμ
Καλό κείμενο. Νομοτέλεια υπάρχει και στην ανθρώπινη κοινωνία όπως και στην Φύση.
Oblivion
9 Ιουλίου, 2011 6:08 μμ
Έλεος με τα μαρξιστικά τρολλς!!!Ούτε ο χριστιανισμός να ήταν…
vassozacharof
9 Ιουλίου, 2011 6:00 μμ
http://logioshermes.blogspot.com/2011/07/blog-post_5447.html
σεντονι, αλλα εξαιρετικο, στην παραθεση στοιχειων τουλαχιστον…
η καταληξη, ιδια, αιωνες τωρα: Θελει αρετην και τολμην η ελευθερια…
βλημαμπραδερς
9 Ιουλίου, 2011 6:22 μμ
Υπάρχει και το φανταστικό κειμενο του Πασχου για το Παραδειγμα (δεν ήξερε να μεταφράσει το paradigm) στο ιδιο στυλ αλλα απο την άλλη οχθη
vassozacharof
9 Ιουλίου, 2011 8:34 μμ
http://agriazwa.blogspot.com/2010/12/media_4610.html
-γνωστος λογοκλοπος ο Πασχος!
-στην επιστημη δεν ισχυουν οι κανονες της δημοκρατιας…
-η οικονομια δεν ειναι επιστημη, αλλα πολιτικη!
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 8:40 μμ
Φιλοσοφία είναι
vassozacharof
9 Ιουλίου, 2011 9:00 μμ
ακομα και το ‘ Κεφαλαιο ‘ του Μαρξ, ειχε τιτλο: Βασικες αρχες πολιτικης οικονομιας.Εδω ενα καλο κειμενο, του Γ.Μηλιου:
http://www.theseis.com/index.php?option=com_content&task=view&id=582&Itemid=29
vassozacharof
9 Ιουλίου, 2011 9:06 μμ
http://blog.radionext.gr/?p=567
κι εδω απλουστευμενα-)))
alexantro extra arpagmenos
9 Ιουλίου, 2011 9:07 μμ
καλο κειμενο του Γ.Μηλιου???????
να θυμηθω να ανεβασω ενα θρεντ περι τυχαιοτητας
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 9:15 μμ
Θα συμφωνήσω για τον Μηλιό, το παλικάρι είναι νιόκος…
iordanoglou
9 Ιουλίου, 2011 9:14 μμ
Το ιδιο πραγμα λεμε. Η κοινωνική φιλοσοφία απο αμιγώς πολιτική φιλοσοφία απ’το 338πχ μετατρέπεται σε ατομοκεντρικη, εφόσον πλέον οι πολεις-κρατη εξαφανίζονται και εμφανίζονται οι αυτοκρατορίες που μετατρέπουν τον πολίτη – συμμέτεχο και κοινωνο σε υπήκοο, ανίκανο να ορίσει εστω και το παραμικρο. Σε αυτούς τους δυο πόλους βρίσκεται και η βασικη αντίθεση της πολιτικης οικονομίας με την οικονομική επιστημη.
lascapigliata
10 Ιουλίου, 2011 4:05 πμ
Ο ντετερμινισμός οδηγεί στη φασιστική σκέψη. Θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια κοινωνία που δουλεύει ρολόι, αν … δεν υπήρχαν κάποια εμπόδια….κάποιες συγκεκριμένες ομάδες, πολιτικές σκέψεις, άτομα, θρησκείες, καταγωγή.
Άρα τί πιο φυσιολογικό από το να προσπαθήσουμε να τα εξαλείψουμε;. Τότε η κοινωνία θα δούλευε σαν καλοδουλεμένο ρολόι.
Πρέπει να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε την κοινωνία σαν έναν «άρρωστο» ασθενή που θέλει σωτηρία. Πρέπει να αφήνουμε και λίγο χώρο στην τρέλα και στο απροσδιόριστο.
βλημαμπραδερς
10 Ιουλίου, 2011 11:56 πμ
Συμφωνω. ++++++++++(σταυροι στο μετωπο)
πεοπαίκτης
10 Ιουλίου, 2011 12:46 μμ
M’ αρέσει όπως τα λες εσύ…
βλημαμπραδερς
10 Ιουλίου, 2011 1:10 μμ
Ξυπνα μωρακι μου! Να ρχεσαι παντως το βραδυ μεθυσμένη και να σχολιάζεις δεν είναι σωστο. Είδες έχασες και την εκκλησία. Σε θελω ρε παιδί μ’, πως το λενε. Θελω να μου μιλήσεις για την αρχή της απροσδιοριστίας και την αρχη της τρέλλας. Καντε χωρο για τρελλελε και απροσδιοριστέ.
lascapigliata
10 Ιουλίου, 2011 3:28 μμ
Κάτι επί του θέματος έχεις να πεις; Το ιστορικό αναπόφευκτο της κομμουνιστικής εξέλιξης μήπως; (Εσύ που έχει διαβάσει και το Μαρξ;….χοχοχο)
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 1:57 μμ
Γαλιάντρα μου εσυ… Πουλ πουλ πουλ πουλ πουλ
lascapigliata
11 Ιουλίου, 2011 2:58 μμ
Πέρδικα…
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 4:52 μμ
Ζουζουνάκι μου συγγνώμη αν σ έχω στεναχωρήσει τοσες φορές, αλλα ειλικρινά αμα ξαναδιαβάσεις Δοξιαδη, θα σου βάλω τιμωρία να δεις το «Τεριρεμ» 14 φορές συνεχόμενα. Ελα να σου πω κάτι άλλο τωρα: Επειδη εγω τώρα που διανύω την 5η δεκαετία της θλιβερής μου ζωής, εχω κάνει τρελλές κραι-πάλες και πολυ μη ορθόδοξο σεξ, εχω σοβαρή εμπειρία σ αυτο που λέμε κυργιακάτικο χαγκοβερ .Επειδη απο οτι κατάλαβα τα σχολια της Κυριακης τα γραψες με το στομα σου να ειναι ξηρο και να νιώθεις την γλωσσα σου σαν παντοφλα νουμερο 46(ανδρικο) , ακου τι θα κάνεις : Σαββατάκι που πηγαινεις για σουπέρ μαρκέτ, θα παίρνεις 2 φιάλες με ξυνο νερο Φλωρινης. Κυριακή κατα τις 3 το μεσημέρι που θαχεις λογικά ξυπνησει πριν καν να ρίξεις νερό στο ΥΠΕΡΟΧΟ προσωπό σου, πιες γυρω στα 600 ml συνέχομενα (παρόλο που θα σε καίει στον ουρανίσκο και στο λαρύγγι) και μετα ρίξε ενα τεράστιο Ρεψιμο… Τότε και μόνο τότε θα νιώσεις Περδικι , περδικά μου
lascapigliata
11 Ιουλίου, 2011 6:24 μμ
Lol καμία σχέση απλά είχα πιει καφέ αργά και δεν με έπαιρνε ο ύπνος 😛
Αναβριώτης
10 Ιουλίου, 2011 2:02 μμ
Το να προσπαθείς με διάφορα μοντέλα να εξάγεις συμπεράσματα π.χ. για την μελλοντική εξέλιξη της οικονομικής και πολιτικής ζωής μιας χώρας εκ πρώτης όψεως φαίνεται εντελώς ηλίθιο, γιατί είναι σαν να προσπαθείς να μοντελοποιήσεις την ίδια την φύση, πράγμα ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΔΥΝΑΤΟ με τα εργαλεία της κλασικής φυσικής, που τόσο καλά (λέμε) ότι γνωρίζουμε. Με άλλα λόγια είναι σαν να ψάχνεις μια μικρή βελόνα σε μια τεράστια αποθηκη γεμάτη άχυρα….
Η μοντελοποίηση της φύσης, όπως απέδειξε εδώ και κάμποσα χρόνια ο τεράστιος Feynmman, μπορεί να γίνει μόνο με φυσικό τρόπο, δηλαδή από την ίδια την φύση, που στην ουσία είναι ένας τεράστιος κβαντικός υπολογιστής. Ένας τέτοιος υπολογιστής, θα μπορούσε ως ένα σημείο να θέσει μόνος του και τον τεράστιο αριθμό παραμέτρων ενός αξιόπιστου υπολογισμού.
Τίθεται λοιπόν το ερώτημα (για να το φέρουμε στα μέτρα μας): ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΗΓΑΖΕΙ Η ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΟΛΩΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΛΥΤΩΝ – ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΟΥ ΣΥΡΦΕΤΟΥ ΤΩΝ ΚΥΦΗΝΩΝ, ΠΟΥ ΜΕ ΥΦΟΣ …ΘΕΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΚΡΙΤΙΚΑΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΚΛΠ???
Δύο οι πιθανές απαντήσεις: 1. ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ (το καλό σενάριο)
2. ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΗ ΣΙΓΟΥΡΙΑ, γιατί αυτοί οι ίδιοι και τ’ αφεντικά τους καθορίζουν τις βασικότερες παραμέτρους του προβλήματος σε μια προσπάθεια να ακυρώσουν το πιθανοκρατικό περιεχόμενοο της ίδιας της φύσης. Διαπράττουν βέβαια την μέγιστη κουτουράδα (βλακεία). Γιατί θα έπρεπε να γνωρίζουν οι ΑΧΡΕΙΟΙ ότι η φύση δεν το γουστάρει αυτό και αργά ή γρήγορα ΕΚΔΙΚΕΙΤΑΙ και κάτι μαγκοφυτουλοτσουρολούγκρες σαν αυτούς τους έχει για πλάκα. Κι εμείς οι απλοί άνθρωποι είμαστε ένα από τα βασικά συνθετικά της φύσης…………………………..
oldboy9
10 Ιουλίου, 2011 8:38 μμ
Η μπόρα είναι δεδομένη, την «επομένη» της μπόρας είναι το ζητούμενο.
«Να είμαστε ενωμένοι»: είναι η αφετηρία μας
Η Φιλοσοφία κατ’ εξοχήν είναι ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ, αν σφάλω να το πάρω πίσω!
apapapapa
11 Ιουλίου, 2011 9:53 πμ
Εγκλημα κ τιμωρια: οι φοιτηταμπουροι ηταν Α-ΠΟ-ΝΤΕΣ απο το «μηνα των πλατειων» και την ψηφιση του μεσοπροθεσμου. Δε λεω ατομικα, αλλα συλλογικα αποντες. Που ηταν εκεινες οι πορειες των 60-80-100.000 του 2007 εναντια στην καταργηση του αρθρου 16;; Ποσο διαφορετικα θα ηταν αν ειχαν καταλαβει τις σχολες; Αν ειχαν κατεβει στο πλευρο μας εναντια στο μεσοπροθεσμο; Αντ’ αυτου, οι περισοοτεροι διαβαζαν α λα χριστοδουλος.
Τωρα που παιρνει φωτια ο κωλος τους (ολονων μας ο κωλος, γιατι η παιδεια υποτιθεται ειναι το α και το ω μαζι με το ψωμι και την ελευθερια), τωρα η πανεπιστημιακη κλαιει και οδυρεται οτι ειναι καλοκαιρι και δεν προλαβαινει να σχηματιστει κινημα. Εμ παλουκαρια, ας ησασταν ηδη στο δρομο 2 μηνες τωρα και θα βλεπαμε αν θα τολμαγε νας σας περασει νομο η διαμαντοπουλου μες τον αυγουστο. Αλλα σου λεει χαιβανια ειναι, βαρατε τους.
Αυτα ολα δε τα λεμε για να κακισουμε τους φοιτητες, αλλα για να αναδειχθει το αυτονοητο: Οποιος σε καιρο μνημονιου λεει «αυτο δε με αφορα, αφορα αλλους», προκειται συντομα να νιωσει το αγγουρι στο δικο του πατο. Ολοι μαζι στο δρομο ειναι ο τροπος… Η προσεχως ολοι μαζι στα συσσιτια.
Spin
11 Ιουλίου, 2011 10:16 πμ
apapa δλδ οι αγανακτισμένοι το 2007 ήταν στις επάλξεις?
apapapapa
11 Ιουλίου, 2011 10:27 πμ
ναι, το 2007 ηταν στις επαλξεις πολυς κοσμος που δεν ηταν στη φοιτητικη κοινοτητα. γι αυτο αλλωστε και ο αγωνας εν μερει ηταν νικηφορος. οποιος ηταν εκει το θυμαται. τεσπα, δεν πανε ανταλλακτικα αυτα. στη θεση των φοιτηταμπουρων χαλαρα μπαινουν πχ οι επισης αποντες απο την ψηφιση του μεσοπροθεσμου ΟΤΕτζηδες που τωρα νιωθουν τι θα πει very κοκο.
αλλα τι νοημα εχει αυτη η ερωτηση; η μηπως υπαρχει συγκριση του 2007 με το 2011;
Spin
11 Ιουλίου, 2011 11:16 πμ
Την ερώτηση την έκανα αφενός για να καταλάβω το σκεπτικό σου και αφετέρου γιατί δεν νομίζω πως το 2007 ο κύριος όγκος των διαδηλωτών ήταν φοιτητές. Τέλος πάντων, το έγραψες και εσύ. Το «όλοι μαζί» με καλύπτει.
Spin
11 Ιουλίου, 2011 11:17 πμ
εμ***εννοώ ΔΕΝ ήταν φοιτητές***διορθωση mode off 😀
lascapigliata
11 Ιουλίου, 2011 11:05 πμ
Έχετε κανά νέο από Κύπρο;
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 4:58 μμ
Ενημέρωσε ΣΟ, τι παίζει με Κύπρο… Υπάρχει πρόσβαση να κατέβουμε;
Back Door Man
11 Ιουλίου, 2011 5:08 μμ
Ρε παπάρα κόσμος σκοτώθηκε εκεί κάτω, δεν μπορείς το αθλιο χιουμοράκι σου να το κάνεις αλλού;
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 5:40 μμ
Όχι.Οσο τα γραφες αυτα σφιγγόσουν;
koula
11 Ιουλίου, 2011 6:25 μμ
salta kai gamisou re jack..ass.
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 6:42 μμ
Εσένα πρέπει να σου φυγε καμια κλανίτσα τώρα ετσι;
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
11 Ιουλίου, 2011 6:33 μμ
Χαλάρωσε. Έχεις ξεφύγει εντελώς…
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 6:44 μμ
Εσείς έχετε ξεφύγει εδω μέσα. Και αμα θέλετε να μάθετε, εγω δεν θέλω παθει κακό κανενας άνθρωπος ή Κύπριος
Spin
11 Ιουλίου, 2011 6:49 μμ
Γαλαξιάρχης (Zaphod)
11 Ιουλίου, 2011 6:56 μμ
βλημα,
στο σουτ που θα φας, μην αρχίσεις πάλι να κλαίγεσαι.
Έχεις ξεπεράσει όλα τα εσκαμμένα. Αν έχεις πρόβλημα με το τι γράφεται εδώ μέσα, πολύ ευχαρίστως να σου δείξω τον τρόπο που θα βγάλεις από τα favorites του browser σου τον Παραλληλογράφο.
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 6:56 μμ
ΚΟΜΜΑΤΑΡΑ! μπράβο Σπιν. Να ένα προφίλ που με καταλαβαίνει εδω μέσα
Σου αφιερώνω το αρχέτυπο
Spin
11 Ιουλίου, 2011 6:59 μμ
ανταποδίδω με electricity. peace everybody. δεν υπάρχει λόγος τώρα να χαλιόμαστε νομίζω…
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 7:00 μμ
Μπράβο ζαφοντ μ’έβαλες στη θέση μου τώρα…
Σκατα στο Τάφο του Παπουτση λοιπόν. Να μια καλή αρχη για ενα καινούριο τόπικ
βλημαμπραδερς
11 Ιουλίου, 2011 7:01 μμ
Διασκευή απο σονικ γιούθ θέλω τώρα που μεράκλωσα
Babylon
11 Ιουλίου, 2011 1:07 μμ
Περί νομοτέλειας: Εξαρτάται από το πεδίο στο οποίο κανείς αναφέρεται. Για παράδειγμα, στη μηχανική υφίστανται μια σειρά κανόνων που έχουν σχεδόν καθολική ισχύ (αν και ακόμη κι εκεί υφίστανται κάποια προβλήματα). Στη βιολογία όμως δεν υφίσταται κάτι τέτοιο. Χωρίς να τίθεται άμεσα ζήτημα αιτιοκρατίας, ουσιαστικά ο όρος νομοτέλεια είναι ανεφάρμοστος σε όλα τα βιολογικά φαινόμενα και τις επιστήμες που τα εξετάζουν. Πέραν του ότι είναι αδύνατο να γνωρίζουμε την «αρχή» των βιολογικών φαινομένων, υπάρχουν μια σειρά σχέσεις και εξαρτήσεις σε κάθε επίπεδο, που κάνουν προβληματική τη χρησιμοποίηση απαράβατων κανόνων. Πολύ απλά, αυτό που ισχύει για ένα άτομο, ένα τάξο ή ένα οικοσύστημα, δεν ισχύει σε όλα.
Αν προχωρήσουμε στην πολιτική και τις ανθρώπινες κοινωνίες γενικότερα, η εισαγωγή της έννοιας του «νόμου» είτε ξεχειλώνεται τόσο πολύ που γίνεται αοριστολογία, είτε χρησιμοποιείται τόσο στενά ωστε να μην έχει καθολική ισχύ, άρα παύει νάναι «νόμος». Υπάρχουν σίγουρα κοινά σημεία, τάσεις και αντιθέσεις, αλλά συνολικά η ιστορική διαδικασία μοιάζει περισσότερο με χαοτικό φαινόμενο, παρά με καρτεσιανό σύστημα. Περίπου το ίδιο πιστεύω και για το επίπεδο της προσωπικότητας.
Τέλος, ουσιαστικά δεν υφίσταται κανένα αληθινό πρόβλημα με την αποκαθήλωση της παντοδυναμίας των διαφόρων «νόμων». Παρόλο που διάφοροι επιστημονικοί κλάδοι έχουν εγκαταλείψει από δεκαετίες την αναγωγική λογική (και πάλι η βιολογία είναι το καλύτερο παράδειγμα), εξακολουθούμε κι έχουμε επιστήμη. Μάλιστα θα μπορούσε να πει κάποιος ότι αυτή η μεταστροφή έχει κάνει δυνατή την ψηλάφηση και την κατανόηση φαινομένων τα οποία παρέμεναν ανεξήγητα κάτω από το νομοτελειακό γνωσιολογικό πλαίσιο.