Update – 13/3/11 (21.30′) http://newsonjapan.com/html/newsdesk/article/87966.php
“Περίπου 9.500 ανθρώποι αγνοούνται στην πόλη Minamisanriku στην περιφέρεια Miyagi από τον ισχυρότατο σεισμό της Παρασκευής και το τσουνάμι που ακολούθησε, δήλωσαν αρμόδιοι το Σάββατο. Ο αριθμός αυτός είναι πάνω από το μισό του πληθυσμού (17.000) της πόλης.”
=============================================
Update – 13/3/11 (20.40′)
αεροφωτογραφίες των περιοχών πριν και μετά τον σεισμό και το τσουνάμι…
(περάστε με το «ποντίκι» πάνω από τις φωτογραφίες να δείτε το «μετά»)
http://www.abc.net.au/news/events/japan-quake-2011/beforeafter.htm
=============================================
Update – 13/3/11 (19.30′)
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231099309
“Η Ιαπωνία διέτρεχε και διατρέχει υψηλό κίνδυνο, δεδομένου ότι βρίσκεται στον λεγόμενο Δακτύλιο της Φωτιάς (Rong of Fire): ένα τόξο σεισμικών και ηφαιστειακών ζωνών γύρω από τον Ειρηνικό, πάνω από τα όρια των τεκτονικών πλακών, στο οποίο εκδηλώνεται το 90% όλων των σεισμών στον πλανήτη.
«Η ενέργεια που απελευθερώθηκε από αυτόν τον σεισμό ισοδυναμεί σχεδόν με την παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας σε διάστημα ενός μήνα» ανέφερε στο Associated Press o Μπράιαν Ατγουότερ, επιστήμονας της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας (USGS).”
αυτο εννοει…
http://www.crystalinks.com/rof.jpg
και η κίνηση των πλακών στην περιοχή…
http://www.abc.net.au/news/infographics/japan-quake-2011/tectonics.htm
Update – 13/3/11 (18.30′)
από τη Narrator σε σχόλιο:
«διαβάζω σε tweets από pressproject τα εξής: Περίπου πριν μισή ώρα:
-Την ώρα που καταφέρνουν να ψήξουν τον αντιδραστήρα στο Fukushima νέα ανησυχία καθώς εμφανίζονται προβλήματα στο αντιδραστήρα στην Onogawa
-Υπάρχουν ενδείξεις για διαρροή ραδιενέργειας στη θαλάσσια περιοχή της Onogawa
-Το εργοστάσιο στη Onogawa είναι το πιο σύγχρονο. Υποτίθεται ότι διαθέτει τα πληρέστερα συστήματα. Δεν είναι ξεκάθαρο τι συμβαίνει ακόμα
-Στην Ιαπωνία τρεις αντιδραστήρες δοκιμάζονται ενώ ένας τέταρτος διερευνάται.Τα πολύπλοκα συστήματα ασφαλείας αποτυγχάνουν το ένα μετά το άλλο
Πριν 6 λεπτά:
-Στην Onogawa φαίνεται ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη. Οι 3 αντιδραστήρες είναι «υπό έλεγχο» σύμφωνα με την ΙΑΕΑ. Και εκεί έχει ακολουθηθεί η διαδικασία χρήσης θαλασσινού νερού μετά από αστοχία του συστήματος ψήξης και έχει γίνει αποσυμπίεση Από την ελεγχόμενη αυτή αποσυμπίεση έχει απελευθερωθεί και η ραδιενέργια που μετριέται στην περιοχή. Χαμηλά πάντως επίπεδα βλέπει η ΙΑΕΑ
============================================================
Update – 13/3/11 (18.20′)
Φωτογραφίες από τις κατεστραμμένες περιοχές στην Ιαπωνία από το:
http://abcnews.go.com/International/slideshow/japan-earthquake-recovery-13122075
(βάζω μερικές και εδώ γιατί το λινκ μπορεί να απενεργοποιηθεί κάποια στιγμή)
Εκκένωση των πόλεων.
Φόβοι για πάνω από 1.000 θύματα και οι αρχές προειδοποίησαν ότι μια τήξη πυρηνικού αντιδραστήρα ίσως να συμβεί σε εγκαταστάσεις, μετά από το καταστρεπτικό πέρασμα του τσουνάμι που σάρωσε μια λωρίδα της νοτιοανατολικής Ιαπωνίας.
Update – στις 13/3/11 (14.40′)
από: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=4622069 (Τελευταία ενημέρωση: 12/03/2011 15:58)
«Την έκρηξη και τη διαρροή ραδιενέργειας στο πυρηνικό εργοστάσιο Φουκουσίμα στην Ιαπωνία επιβεβαίωσε και επίσημα η κυβέρνηση της Ιαπωνίας. Μάλιστα, σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε τέσσερις ώρες μετά την έκρηξη, ο ιάπωνας πρωθυπουργός Ναότο Καν εμφανίστηκε καθησυχαστικός, ανακοινώνοντας ότι το κέλυφος του αντιδραστήρα του πυρηνικού εργοστασίου δεν έχει υποστεί ζημιές και τα επίπεδα ραδιενέργειας έχουν μειωθεί. Παράλληλα, κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους.
Νωρίτερα, οι αρχές της Ιαπωνίας είχαν προειδοποιήσει για ενδεχόμενο τήξης στον αντιδραστήρα. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για τέσσερις τραυματισμένους εργάτες, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία TEPCO που διαχειρίζεται τον αντιδραστήρα, η έκρηξη προήλθε από μετασεισμό.
Οι τοίχοι ενός κτηρίου έχουν καταρρεύσει, ενώ η ιαπωνική τηλεόραση ζήτησε από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής να μην βγουν καθόλου από τα σπίτια τους.
Η ιαπωνική κυβέρνηση δήλωσε σήμερα ότι το κέλυφος του αντιδραστήρα του πυρηνικού εργοστασίου Φουκουσίμα 1, όπου σημειώθηκε έκρηξη, δεν έχει υποστεί ζημιές και ότι τα επίπεδα ραδιενέργειας έχουν μειωθεί, ενώ κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους.
«Λαμβάνοντας σταθερά μέτρα θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε ώστε κανένας να μην αντιμετωπίσει προβλήματα υγείας», δήλωσε ο ιάπωνας πρωθυπουργός Ναότο Καν στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε τέσσερις ώρες μετά την έκρηξη στον αντιδραστήρα του Φουκουσίμα 1.
«Θα ήθελα όλος ο κόσμος να προσέξει τις πληροφορίες που δίνει η κυβέρνηση και τα μέσα ενημέρωσης και να δρα με ψυχραιμία» πρόσθεσε ο Καν και χαρακτήρισε το σεισμό και το τσουνάμι που έπληξαν χθες τη χώρα του «εθνική καταστροφή χωρίς προηγούμενο».
Μάλιστα, ο εκπρόσωπος Τύπου της κυβέρνησης Γιουκίο Εντάνο διαβεβαίωσε ότι το κέλυφος του αντιδραστήρα του Φουκουσίμα 1 δεν έχει υποστεί «καμία ζημιά», επικαλούμενος τις πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία ηλεκτροδότησης της Ιαπωνίας Tokyo Electric Power Co (TEPCO), η οποία διαχειρίζεται το πυρηνικό εργοστάσιο.
Πρόσθεσε εξάλλου ότι τα επίπεδα ραδιενέργειας «έχουν μειωθεί» μετά την έκρηξη.
Νωρίτερα η TEPCO, είχε προχώρήσει στην ελεγχόμενη έκλυση ραδιενεργού ατμού για να αντιμετωπίσει την αφύσικα υψηλή πίεση σε τουλάχιστον έναν αντιδραστήρα στο πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό της εργοστάσιο Φουκουσίμα 2, αφού έκανε το ίδιο και στο εργοστάσιο Φουκοσίμα 1, όπου οι αντιδραστήρες αντιμετώπιζαν πρόβλημα. Τα επίπεδα ραδιενέργειας στην αίθουσα ελέγχου μετρήθηκαν 1.000 φορές πάνω από το φυσιολογικό όριο.
Στο πυρηνικό εργοστάσιο του Φουκοσίμα εντοπίστηκε ραδιενεργό Κάσιο. Το εύρημα έρχεται να ενισχύσει τους φόβους για τήξη του πυρήνα του, που δημιουργήθηκαν μετά τη μέτρηση υψηλών ραδιενεργών επιπέδων γύρω από τον πυρηνικό σταθμό, στον οποίο η διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος μετά το φονικό σεισμό έθεσε εκτός λειτουργίας τα συστήματα ψύξης.
«Δεν είναι πιθανό να υπάρξει μια καταστροφή τύπου Τσέρνομπιλ σε έναν αντιδραστήρα ελαφρού ύδατος. Η απώλεια ψύξης σημαίνει αύξηση της θερμοκρασίας, αλλά ταυτόχρονα σταματά την αντίδραση» δήλωσε ο Ναότο Σεκιμούρα, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο.
Ακόμα και εάν πραγματωθεί το χειρότερο δυνατό σενάριο, θα σημάνει ότι θα υπάρξει διαρροή ραδιενέργειας και ζημιά στον εξοπλισμό, αλλά όχι έκρηξη. Εάν η διαδικασία αποδέσμευσης ραδιενεργού ατμού γίνει με προσοχή θα υπάρξει διαρροή λίγης ραδιενέργειας. Ασφαλώς όχι πέραν μιας ακτίνας 3χλμ, διαβεβαίωσε.»
……………………………….
Update – στις 13/3/11 (13.00′ )
μετάφραση ορισμένων σημείων από άρθρο στο bbc (και είναι ολίγον βιαστιkoula, οπότε αν εντοπίσετε λάθη, αφήστε σχόλιο… ):
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12709598
Ο σεισμός ήταν ο 5ος μεγαλύτερος παγκοσμίως από το 1900 και σχεδόν 8.000 φορές ισχυρότερος από εκείνον που κατέστρεψε το Christchurch στη Νέα Ζηλανδία, τον περασμένο μήνα, λένε οι επιστήμονες. ( http://wp.me/p1pa1c-6uj).
Χιλιάδες ανθρώπων που κατοικούσαν κοντά στις πυρηνικές εγκαταστάσεις της περιοχής Fukushima διατάχθηκαν να εκκενώσουν την περιοχή (koula: σε άλλα βίντεο και άρθρα αναφέρεται ότι αρχικά είχαν εκκενώσει περιοχή ακτίνας 3km αλλά αργότερα αύξησαν την ακτίνα σε 10km).
Ιάπωνες αρμόδιοι, σχετικοί με τις πυρηνικές εγκαταστάσεις, είπαν ότι η πίεση στο εσωτερικό ενός «αντιδραστήρα ζέοντος ύδατος» (boiling water reactor) ήταν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από το κανονικό, καθώς το σύστημα ψύξης είχε τεθεί εκτός λειτουργίας (koula: σε ορισμένες περιοχές αυτό οφειλόταν στα νερά από το τσουνάμι που σάρωσαν τα πάντα στο πέρασμά τους καταστρέφοντας γεννήτριες ντίζελ αλλά και πλημμυρίζοντας τις εγκαταστάσεις).
Αρμόδιοι είπαν ότι ίσως χρειαστεί να απελευθερώσουν εκούσια κάποιο μέρος του ραδιενεργού ατμού για να μειωθεί η πίεση, αλλά ότι σε αυτήν την περίπτωση δε θα υπήρχε κίνδυνος για την υγεία.
…………………………….
Η Χιλαρι Κλίντον είχε δηλώσει νωρίτερα ότι η Αεροπορία των ΗΠΑ είχε στείλει στην περιοχή emergency coolant (koula: λογικά εννοεί κάποιο ειδικό σύστημα ψύξης, αλλά δεν ξέρω πώς να το μεταφράσω…). Αλλά αργότερα κάποιοι αρμόδιοι των ΗΠΑ είπαν ότι δεν παρεδόθη κανένα τέτοιο σύστημα ψύξης, καθώς οι Ιάπωνες είχαν αποφασίσει ότι θα χειριστούν την υπόθεση οι ίδιοι.
…………………………….
Η υπηρεσία πυρηνικών των Ηνωμένων Εθνών ανέφερε ότι 4 πυρηνικές εγκαταστάσεις παραγωγής ενέργειας είχαν σταματήσει τη λειτουργίας τους ασφαλώς.
…………………………….
Το τσουνάμι «έτρεξε» διασχίζοντας τον Ειρηνικό Ωκεανό με ταχύτητα 800km/h, πριν χτυπήσει την Χαβάη και την Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, αλλά δεν υπήρξαν αναφορές σημαντικών καταστροφών από εκείνες τις περιοχές.
Χιλιάδες ανθρώπων διατάχθηκαν να εκκενώσουν παράκτιες περιοχές στις πολιτείες της Καλοφόρνια, του Όρεγκον και της Ουάσινγκτον.
…………………………….
Τα μεγαλύτερα κύματα (πάνω από 2μ ύψος) κατεγράφησαν κοντά στην περιφέρεια της Καλιφόρνια, ανέφερε το Κέντρο Προειδοποιήσεων για Τσουνάμι στον Ειρηνικό (Pacific Tsunami Warning Centre).
Μια προειδοποίηση για τσουνάμι επεκτάθηκε σε όλον τον Ειρηνικό Ωκεανό προς Βόρεια και Νότιο Αμερική, όπου πολλές άλλες παράκτιες περιοχές εκκενώθηκαν, αλλά ο συναγερμός αργότερα ήρθη στις περισσότερες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων των Φιλιππινών, της Αυστραλίας και της Κίνας.
…………………………..
Ισχυρά κύματα χτυπούν τις περιοχές της Miyagi και Fukushima, καταστρέφοντας ντουζίνες παράκτιων κοινοτήτων.
Ένα κύμα ύψους 10 μέτρων χτύπησε την περιοχή Sendai, πλημμυρίζοντας αγροτικές περιοχές και σαρώνοντας αυτοκίνητα σε όλο τον αεροδιάδρομο του αεροδρομίου εκεί. Φωτιές ξέσπασαν στο κέντρο της πόλης.
(στον χάρτη απεικονίζονται οι περιοχές που επηρεάστηκαν από τον σεισμό: με τις χρωματιστές γραμμές «κυκλώνεται» η κάθε περιοχή ανάλογα με το αν ήταν μέτρια η επίδραση (πράσινο χρώμα-πιο απομακρυσμένες από το επίκεντρο), αν ήταν ισχυρή (κίτρινο χρώμα) ή ιδιαίτερα ισχυρή (κόκινο χρώμα).
…………………………….
Στο κεντρικό Τόκιο, αρκετοί υπάλληλοι θα παραμείνουν τη νύχτα στα γραφεία τους καθώς οι ανελκυστήρες δε λειτουργούν.
Η λειτουργία των τρένων έχει ανασταλεί, περιορίζοντας εκατομμύρια εργαζόμενους (koula: εννοεί αυτούς που μετακινούνταν καθημερινά με το τρένο μεταξύ οικίας-εργασίας) στην Ιαπωνική πρωτεύουσα.
Γύρω στα 4 εκατομμύρια σπίτια μέσα και γύρω από το Τόκιο αντιμετώπισαν διακοπές στην ηλεκτρική ενέργεια.
—————————————————————————–
Update – στις 13/3/11: βίντεο που δείχνει την ταλάντωση ουρανοξυστών στην Ιαπωνία
youtube=http://www.youtube.com/watch?v=JhJzdtzl6KY
Update – 14.00′, στις 12/3/11: εκκενώθηκε περιοχή γύρω από πυρηνικές εγκαταστάσεις λόγω αδυναμίας κατάλληλης ψύξης του πυρήνα του αντιδραστήρα (περιοχή Fukushima)…
και ορισμένα λινκ σχετικά με τα τσουνάμι:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AC%CE%BC%CE%B9
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Tsunami_comic_book_style_el.png
======================================================================
(αρχική ανάρτηση την Παρασκευή 11/3):
Ο σεισμός διάρκειας περίπου 2 λεπτών που συνέβη στην Ιαπωνία σήμερα (11/3/2011) στις 8 το πρωί (ώρα Ελλάδος) είχε εστιακό βάθος γύρω στα 25 km (δηλαδή δεν ήταν «επιφανειακός») αλλά ταυτόχρονα ήταν και πολύ ισχυρός. Ο κύριος σεισμός ήταν 8,9 Ρίχτερ ενώ οι μετασεισμοί ήταν της τάξης των 8, των 7 και των 6 Ρίχτερ.
edit: βίντεο που δείχνει την ταλάντωση ουρανοξυστών στην Ιαπωνία
Σύντομα η Μετεωρολογική Υπηρεσία της χώρας εξέδωσε προειδοποίηση για τσουνάμι (μεγάλα θαλάσσια κύματα που δημιουργούνται μετά από σεισμό-διάρρηξη/καθίζηση του πυθμένα θάλασσας) στην περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού.
Τελικά τα κύματα τσουνάμι (τα πρώτα ήταν ύψους 10 μέτρων) χτύπησαν τις ακτές της Βόρειας Ιαπωνίας, βυθίζοντας ολόκληρες περιοχές κάτω από τόνους νερού και κατεστραμμένων κτιρίων και οχημάτων και… οτιδήποτε βασικά υπάρχει στις πόλεις (θα καταλάβετε όταν δείτε τα βίντεο πιο κάτω)…
Με αυτές τις καταστροφές κάποια κτίρια έπιασαν και φωτιά (φαίνονται και στις φωτογραφίες στο slideshow) ακόμα και 2 τρένα με άγνωστο αριθμό επιβατών «αγνοούνται» … ενώ σε κάποιες από τις πυρηνικές εγκαταστάσεις κηρύχθηκε συναγερμός από τις τοπικές αρχές, χωρίς προς το παρόν να έχει επιβεβαιωθεί κάποια διαρροή ραδιενέργειας.
από enet:
Παράλληλα, διακόπηκε αυτόματα η λειτουργία των πυρηνικών εργοστασίων στις περιοχές Μιγιάτσι και Φουκουσίμα. Πυρκαγιά ξέσπασε και στο πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο της Tokyo Electric Power στην Οναγκάουα, στη βορειανατολική Ιαπωνία, αλλά η νομαρχία Φουκουσίμα όπου βρίσκεται το εργοστάσιο διέψευσε προηγούμενες πληροφορίες που έκαναν λόγο για δυσλειτουργία του συστήματος ψύξης του πυρηνικού αντιδραστήρα.Η Διεθνής Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας του ΟΗΕ (ΙΑΕΑ) ανακοίνωσε ότι τα τέσσερα ιαπωνικά ηλεκτροπαραγωγικά εργοστάσια που βρίσκονται πιο κοντά στο (σ.σ. επίκεντρο του) του σεισμού διέκοψαν με ασφάλεια τη λειτουργία τους και ότι αναμένει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ποιες χώρες και πυρηνικές εγκαταστάσεις ενδέχεται να βρίσκονται σε κίνδυνο λόγω του τσουνάμι που προκάλεσε ο σεισμός.
EDIT Σάββατο 12/3/11- μεσημέρι: εκκένωση περιοχής σε ακτίνα 10 km, γύρω από εγκαταστάσεις που έχουν πυρηνικό αντιδραστήρα, καθώς παραμένει πολύ θερμός ο πυρήνας του, παρά τις προσπάθειες να τον ψύξουν…
http://cnn.com/video/?%2Fvideo%2Fworld%2F2011%2F03%2F12%2Fbpr.grant.nuclear.plants.cnn
Ο αριθμός των θυμάτων από όσο λένε είναι μεγάλος και ήδη έχουν καταμετρηθεί εκατοντάδες νεκροί και εκατοντάδες τραυματίες.
Κρίνοντας από τις φωτογραφίες και τα βίντεο, σίγουρα τα θύματα θα αυξηθούν δραματικά καθώς ακόμα και τα κτίρια να άντεξαν τον ισχυρότατο σεισμό (σχεδόν 9 Ρίχτερ!), κάποιοι θα παρασύρθηκαν από τις μεγάλες μάζες νερού των κυμάτων που σάρωσαν τις πόλεις… και από όσο φαίνεται και στις εικόνες, ολόκληρα κτίρια, και πλοία και τρένα παρασύρθηκαν… χώρια τις φωτιές στα κτίρια και στα εργοστάσια…
Συνεπώς, είναι πολύ ιδιαίτερη η περίπτωση της σημερινής καταστροφής στην Ιαπωνία γιατί δεν ήταν «ένας σεισμός ισχυρός»… αλλά ακολούθησε «και τσουνάμι 10 μέτρων»… και επίσης και φωτιές σε πολλές εγκαταστάσεις!! και μιλάμε για μια χώρα που ομολογουμένως ξέρει να χτίζει κτίρια που αντέχουν αλλά έχει και πυρηνικές εγκαταστάσεις…
Επειδή συνήθιζε ο κόσμος να το φέρνει σαν παράδειγμα κάπως έτσι: «αν θες, φτιάχνεις αντισεισμικές εγκαταστάσεις και δεν πειράζει αν είναι σεισμογενής η περιοχή, ακόμα και πυρηνικές εγκαταστάσεις μπορείς να φτιάξεις! δες τους Ιάπωνες»… θα πρότεινα οι φωτογραφίες και τα βίντεο που μαρτυρούν αυτές τις καταστροφές, να κρατηθούν στη μνήμη και να αποτελέσουν επιχείρημα όλων μας, την επόμενη φορά που θα ακούσουμε για
«την πράσινη πυρηνική ενέργεια που ακόμα και σε σεισμογενείς περιοχές μπορεί να αποτελέσει λύση»…
ή το άλλο το «… και στην Ιαπωνία έχουν σεισμούς, αλλά έχουν και πυρηνική ενέργεια… εμείς γιατί όχι?? χαζοί είμαστε να μην φτιάξουμε τέτοια εργοστάσια??»
Και το λέω αυτό γιατί τα πράγματα νομίζω είναι απλά… δε μπορείς να «γλιτώσεις» από την κίνηση των τεκτονικών πλακών… πάντα θα συγκλίνουν, θα αποκλίνουν ή θα «τρίβονται χωρίς να καταβυθίζεται καμία»… άρα δε «γλιτώνεις» τους σεισμούς… πάντα θα γίνονται!
Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να προσέξεις αυτά που «φτιάχνεις» πάνω στις πλάκες… να προσέξεις πόσο εύκολα καταστρέφονται και τι θα προκύψει από ενδεχόμενη καταστροφή τους! και να μην υπολογίσεις κόστος σε ευρώ εις βάρος ανθρώπινων ζωών ή περιβάλλοντος.
Για παράδειγμα, ας δεχθούμε ότι το κτίριο για παραγωγή πυρηνική ενέργειας μπορείς να το φτιάξεις όσο «γερό νομίζεις ότι χρειάζεται να είναι» (βλέπε κανονισμό Αντισεισμικής Προστασίας της περιοχής)… και ας υποθέσουμε ότι νοιάζεσαι αρκετά και δεν κάνεις τσιγκουνιές στις ακριβές-ασφαλείς κατασκευές… οκ!
Τι θα κάνεις αν πιάσει και φωτιά μετά τον σεισμό?? (ναι! γίνεται! έγινε…)
και αν πούμε ότι δεν ραγίσει τίποτα γιατί ήταν σωστή η κατασκευή του…
αλλά «βυθιστεί» όλο το κτίριο με την καθίζηση του εδάφους??
και αν … βυθιστεί στα νερά από το τσουνάμι που προέκυψε από τον σεισμό???
όπως λέει και στο βίντεο «όταν βλέπεις να έρχεται… δεν έχεις πού να πας!»
(δε χρειάζονται καν μετάφραση, νομίζω, τα βίντεο…)
======================
και τελικά πόσο και κυρίως… «πόσους θα ρισκάρεις»???
… Μάλλον είναι πιο έξυπνο να φτιάχνουμε κτίρια σεβόμενοι τους ανθρώπους που θα πρέπει να προστατευτούν μέσα σε αυτά και να μην κάνουμε απερίσκεπτες «επενδύσεις» που θα ρισκάρουν με το μέλλον (περιβάλλον και ζωή) των επόμενων γενιών.
======================================================================
οι εικόνες στο slideshow είναι από το http://www.buzzfeed.com
και οι άλλες από το http://www.boston.com
Sarwtiko Link: http://wp.me/p1pa1c-8Bi
koula
μανικακος
11 Μαρτίου, 2011 11:29 μμ
μπραβο ρε κουλ….
θελουμε και πυρηνικη ενεργεια εμεις οι τσοπανιδες….
τεσπα…κριμα τσ’ανθρωπους…..
koula
11 Μαρτίου, 2011 11:41 μμ
μωρε αν ειμασταν τσοπανηδες, θα ξεραμε οτι δεν «παιζεις» ευκολα με φαινομενα που δεν ελεγχεις… και σιγουρα δε ρισκαρεις το μελλον του περιβάλλοντος που θα «πρέπει» να ζησεις εσυ και οι απόγονοί σου…
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 12:09 πμ
δυστυχως, τα προβατα ειναι αναριθμητα. εκει πασχουμε.τελικα ,υπερτερει η λογικη της αγελης , ΚΑΙ στις ανθρωπινες κοινωνιες;
οι ιαπωνες, μετα τον πυρηνικο ολεθρο που βιωσαν, δεν επρεπε να ειναι πιο ευαισθητοποιημενοι, σε θεματα πυρηνικης ενεργειας;
τοσο πια κοντοφθαλμοι καιροσκοποι κι εκει;
koula
12 Μαρτίου, 2011 12:17 πμ
σιγουρα ειναι πιο τυπικοι στην εφαρμογη των κανονισμων…
δηλαδη, κομμένες κολώνες και πατεντες με παταρια=γραφεια, οπως στα εργοστασια που κατερρευσαν στον «δικο μας» σεισμο… δε νομιζω οτι θα βρεθουν ευκολα…
αλλιως θα ειχαν ισοπεδωθει ολα τοσον καιρο… (εχουν συχνα πολυ μεγαλους σεισμους, οχι σε 9αρι… αλλά αρκετα μεγαλους)
kthree
11 Μαρτίου, 2011 11:45 μμ
Στα twits του BBC αναφέρεται πως σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Γεωφυσικής και Ηφαιστειολογίας, η δύναμη του σεισμού μετατόπισε τον άξονα της Γής σχεδόν 10in (25cm).
The power of the earthquake off north-east Japan shifted the earth’s axis by nearly 10in (25cm), Earth-issues.com reports, citing the National Institute of Geophysics and Vulcanology. The phenomenon is not unusual for a major quake.
Πηγή: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698
vassozacharof
11 Μαρτίου, 2011 11:53 μμ
Στη βιομηχανικη κοινωνια οι ανθρωποι αποξενωνονται απο τη δουλεια τους γιατι τους ειναι απεχθης.Αποξενωνονται απο τη φυση,καθως μηχανηματα,καπνος,μυρωδιες και θορυβος βιαζουν τις αισθησεις τους-αυτο το λενε προοδο.Αποξενωνονται απο τους αλλους γιατι το συστημα στρεφει τον καθενα εναντιον των υπολοιπων, σ’εναν αγωνα για την επιβιωση.Και αποξενωνονται απο τον ιδιο τους τον εαυτο,ζωντας σαν να μη θελουν στ’αληθεια να ζουν και τελικα μια καλη ζωη, ειναι δυνατον να υπαρξει μονο στα ονειρα,στη φαντασια.Και υστερα ερχεται μια τεραστια φυσικη καταστροφη, ενας σεισμος, να τους καταστρεψει τα ιδεολογηματα που στηριξαν τη ζωη τους.
well done, koula!
oldboy9
11 Μαρτίου, 2011 11:59 μμ
Έμεινα έκπληκτος από την «συμπεριφορά» των κατοίκων κατά τη διάρκεια του σεισμού, υπερβολικά ψύχραιμοι οι φίλοι Ιάπωνες.
Όσο θυμάμαι τι κάνουμε εμείς σε παρόμοιες καταστάσεις, άντε μην πω!
koula
12 Μαρτίου, 2011 12:05 πμ
α γεια σου!
εκει κανουν συνεχως ασκησεις ετοιμοτητας!! και σε σχολεια και παντου… ξερουν ανα πασα στιγμη τι να κανουν και πώς να φερθουν…
εδω … τι να λεμε…
πχ εγω χρησιμοποιω (απο την αρχη που κατασκευαστηκε) το ΜΕΤΡΟ καθημερινα σχεδον… δεν εχω δει ποτε να ενημερωνουν οτι θα κανουν μια ασκηση ετοιμοτητας (εστω μια Κυριακη – οχι ωρα αιχμης) για να μαθει ο κοσμος πώς βγαίνει απο τους υπογειους σταθμους!
όχι μονο σε περιπτωση σεισμου… αλλά και σε ατυχημα ακομα… πώς φερομαστε? ποσο γρηγορα εκκενωνουμε τον χωρο???
γιατι τρεξιμο να προλαβουμε την ωρα που κλεινουν οι πορτες (λες και δε θα ξαναρθει τρενο ποτέ) «ξερουμε» να κανουμε…
τρεξιμο να μπουμε στο βαγονι που βγαζει ακριβως στις κυλιομενες… «ξερουμε» να κανουμε…
να παρατηρησουμε πού είναι οι εξοδοι κινδυνου στην αποβαθρα, ομως?
να παρατηρησουμε πού είναι οι εξοδοι κινδυνου στα βαγόνια?
και δεν είναι και κάνα τεραστιο το ΜΕΤΡΟ… σε σχεση με αλλων πολεων στην Ευρωπη, εννοω…
oldboy9
12 Μαρτίου, 2011 12:09 πμ
Το κλασικό «Ελληνικό» Koula μου… Ο σώζων εαυτών σωθήτω, δυστυχώς 😦
maskarat
12 Μαρτίου, 2011 3:39 μμ
«τρεξιμο να μπουμε στο βαγονι που βγαζει ακριβως στις κυλιομενες… “ξερουμε” να κανουμε…»
…!!! αχαχαχαχα δε θα πήγαινε ποτέ το μυαλό μου.
αλλά που θα πάει…
το ….2018 που θα έχουμε κ εμείς μετρό εκεί να δεις πατέντες που θα βγάλουμε
oldboy9
12 Μαρτίου, 2011 12:06 πμ
Και τώρα που η γειτόνισσα Τουρκία, ετοιμάζει πυρηνικό εργοστάσιο ηλεκτρικής ενέργειας… πόσο ασφαλείς θα είμαστε να δείτε! Εδώ κοτζάμ Ιαπωνία και έχασε την μπάλα. Είναι πολλά τα λεφτά Αλέεεεεκο…
μανικακος
12 Μαρτίου, 2011 12:09 πμ
προσφατα ειδα ενα θεατρικο με θεμα τον μεγαλο σεισμο στην τουρκια και την κοροιδία των εργολαβων.
θεατρικο,που στην τουρκια απαγορευτικε…..
oldboy9
12 Μαρτίου, 2011 12:15 πμ
Πέρσι μαικακο κάναμε άσκηση σε περίπτωση σεισμού, να ‘σαι σίγουρος ότι αν γίνει πραγματικός σεισμός…δεν, σου λέω!
Αυτός που μας έκανε την εκπαίδευση, ήταν εθελοντής στον σεισμό της Τουρκίας, ωραίος τύπος και Rockας!
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 12:30 πμ
@oldboy και @manikakos, η προχειροτητα των κατασκευων και η εγκληματικη αδιαφορια στη τηρηση των πολεοδομικων κανονισμων με σκοπο το υπερβαλλον κερδος, σε αναλογης εντασης σεισμο, θα οδηγησουν σε εκατομβες θυματων.
Φανταστειτε μονο ολα τα υπο κατασκευη ακινητα που περιμενουν αγοραστες.
Οσο περνα ο καιρος και μενουν με τον φεροντα οργανισμο εκτεθειμενο στις καιρικες συνθηκες, η αυτα που εχουν αναμονες στις ταρατσες για επιπλεον οροφους.
Αν συμπληρωσουμε και τα της @koula περι ΜΕΤΡΟ κ.λ.π….ονειδος.!
koula
12 Μαρτίου, 2011 12:47 πμ
καλά… η καταστροφη ερχεται και χωρις σεισμο… και μονο ο πανικος να μας πιασει σε «οτιδηποτε»… παλι μπορει να σαβουρντιστουμε ας πουμε σε σκαλες…
oldboy9
12 Μαρτίου, 2011 12:48 πμ
@vassozacharof, η προχειρότητα είναι βασικό στοιχείο αυτού που ονομάζουμε «Ελληνικό Κράτος»
Όλα είναι σε σαθρά θεμέλια κι δεν αναφέρομαι ΜΟΝΟ για τις κατασκευές 😉
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 9:09 πμ
Έχει γίνει λίγο urban legend η ιστορία, αλλά μάλλον είναι αλήθεια. Κυκλοφόρησε μάλιστα μόνο λίγες ώρες μετά το σεισμό:
1999, 3 Σεπτεμβρίου, μεσημέρι. Ενώ οι πάντες τρέχουν να εκκενώσουν τα κτίρια κατεβαίνοντας στο δρόμο, οι 2-3 Ιάπωνες επιχειρηματίες που βρίσκονται σε εταιρία στον Πειραιά ανεβαίνουν στην ταράτσα!!
Αυτά που γράφει η Koula για ασκήσεις ετοιμότητας είναι πολύ σοβαρά. Θυμάμαι πριν χρόνια στο Μετρό του Λονδίνου, μόλις έχω φτάσει στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων και ξαφνικά αρχίζει να βαράει συναγερμός… ΑΜΕΣΩΣ άνοιξαν αυτόματα όλες οι πόρτες ελέγχου (εκεί άμα δεν έχεις έγκυρο εισιτήριο «τρως πόρτα»), οι υπάλληλοι ασφάλειας ήρεμα αλλά με δυνατή φωνή καθοδηγούσαν τον κόσμο στις εξόδους… ούτε πανικός, ούτε φωνές, ούτε σπρώξιμο, ούτε τρέξιμο -τίποτα. Όλοι επιτάχυναν το βήμα τους, βρεθήκαμε μια ώρα αρχύτερα και ασφαλείς στο δρόμο και μάθαμε ότι απλά ένας κάδος είχε πάρει φωτιά…
oldboy9
12 Μαρτίου, 2011 12:27 μμ
…κι αν θυμάμαι καλά, πάλι η Koula ανέβασε κάτι με σεισμούς!
Αυτό το κορίτσι τελικά, όλο σεισμούς και καταποντισμούς προκαλεί 🙂
Άραγε τι έχει σειρά τώρα…;)
koula
12 Μαρτίου, 2011 12:39 μμ
χααχαχχαχαχαχαχα
ωρες ειναι να πειτε οτι φταιει η koula…
==================================
βασικα, τα πραγματα ειναι πολυ σοβαροτερα τελικα με τις εγκαταστασεις τις πυρηνικες που ειχαν στην Ιαπωνια
χρειαζεται να ψυξουν αμεσα καποιους απο τους αντιδραστηρες και αντιμετωπιζουν δυσκολιες …
«This is a situation that has the potential for a nuclear catastrophe. It’s basically a race against time, because what has happened is that plant operators have not been able to cool down the core of at least two reactors,» said Robert Alvarez, a senior scholar at the Institute for Policy Studies in Washington.
The evacuations notwithstanding, the nuclear safety agency asserted Saturday that the radiation at the plants did not pose an immediate threat to nearby residents’ health, the Kyodo News Agency said.
The International Atomic Energy Agency said Friday on its website that the quake and tsunami knocked out a Daiichi reactor’s off-site power source, which is used to cool down the radioactive material inside.
Then, the tsunami waves disabled the backup source — diesel generators — and authorities were working to get these operating.
On Saturday Japanese nuclear authorities said the cooling system had also failed at three of the four reactors at the Fukushima Daini plant — located in another town in northeaster Japan’s Fukushima prefecture.»
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/03/12/japan.nuclear/
(τα bold δικα μου…)
oldboy9
12 Μαρτίου, 2011 12:46 μμ
…ακόμα γίνεται καταγραφή των ζημιών, και κυρίως μιας τουρμπίνας που έπαψε να ψύχεται στο πυρηνικό εργοστάσιο. Και το πρόβλημα ήταν άμεσο. Πάντως μετά 48ωρου, θα υπάρχει καλύτερη εικόνα…
koula
12 Μαρτίου, 2011 12:50 μμ
καλυτερη εικονα, ναι…
καλυτερα μυαλα να δουμε ποτε θα «βαλουμε»…
koula
12 Μαρτίου, 2011 2:01 μμ
εκκενωση περιοχης σε ακτινα 10 km, γύρω από εγκαταστασεις (στην Fukushima) που εχουν πυρηνικο αντιδραστηρα, καθως παραμενει πολυ θερμος παρά τις προσπάθειες να τον ψυξουν…
http://cnn.com/video/?%2Fvideo%2Fworld%2F2011%2F03%2F12%2Fbpr.grant.nuclear.plants.cnn
Spin
12 Μαρτίου, 2011 2:28 μμ
σκατούλες. με εκνευρίζει και με θλίβει αφάνταστα η αλαζονεία των ανθρώπων όσον αφορά την πυρηνική ενέργεια. όλα ύπο έλεγχο…
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 3:33 μμ
Ξέρω κάποιον που έχει συγγενείς εξ αγχιστείας στην περιοχή, με τους οποίους δεν έχει ακόμα καταφέρει να επικοινωνήσει… ελπίζω να είναι όλα καλά….αν και συνεχώς ανακοινώνονται νεκροί….
galex
12 Μαρτίου, 2011 3:39 μμ
Ο σεισμός και η αντοχή του πυρηνικού εργοστασίου, ακολουθεί τη λογική του ορισμού του απείρου στα μαθηματικά.
Οσο ισχυρό και άν κατασκευάσεις το εργοστάσιο, πάντα θα υπάρχει η δυνατότητα του να συμβεί σεισμός ισχυρότερος από αυτόν του σχεδιασμού.
Αρα δεν φτιάχνουμε πυρηνικά εργοστάσια.
Ετσι απλά.
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 3:40 μμ
Σαν μηχανικός με ενοχλεί λίγο η καραμέλα, ο «καπιταλισμός» αυτό και «το κυνήγι του κέρδους» εκείνο. Γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει 100% ασφάλεια σε τίποτα. Αν αύριο γίνει ο σεισμός, που γίνεται μια φορά στα 500 χρόνια στην Αθήνα, πολύ απλά θα ισοπεδωθούν τα πάντα.
Άρα ή δεν θα κτίζουμε τίποτα, ή κτίζουμε και αποδεχόμαστε τις πιθανότητες….
Αυτό συμβαίνει με όλες τις κατασκευές.
Τώρα για τον πυρηνικό αντιδραστήρα, κάποιος πέταξε, μα δεν μάθανε οι Ιάπωνες από το Ναγκασάκι; Μα από εκεί μάθανε, ότι πρέπει να σταθούν και πάλι στα πόδια τους, και να δουλέψουν σκληρά για αυτό. Μέσα σε όλα επιδίωξαν την ενεργειακή ανεξαρτησία. Εμείς που είμαστε εξαρτημένοι από το πετρέλαιο, σε πόση απώλεια ανάπτυξης και ζωών το έχουμε μεταφράσει αυτό; Ναι το ξέρω, ότι ακούγεται ασέλγεια νεκρών να λέμε κάτι τέτοια τώρα, αλλά στη ζωή τα πάντα μεταφράζονται σε πιθανότητες και ρίσκο.
koula
12 Μαρτίου, 2011 3:47 μμ
ρε κοπελια…
στην ηλιολουστη Ελλαδα… που ειναι και γαμωσεισμογενης… «πρεπει» να παμε στα πυρηνικα??????
δεν ειπε κανεις οτι ο λιγνιτης ειναι καλος… ή το πετρελαιο… αλλά όχι και να λεμε οτι δεν εχουμε αλλη επιλογη περαν της πυρηνικης… επειδη θα τους ερθει πιο οικονομικα ή πιο κερδοφορα…
για ονομα δηλαδη…
και οχι, το οτι πιεστηκαν-πειστηκαν (εναλλαγη 2 γραμματων) να πραξουν ετσι για να «ανορθωθει» η οικονομια τους, θετοντας σε κινδυνο τους κατοικους εκει και το περιβαλλον … δεν ειναι δικαιολογια για να το επιλεξουν και αλλοι!!
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 3:59 μμ
Προφανώς αλλά δεν είναι ανάγκη να «ανακαλύπτουμε» ποταπά κίνητρα πίσω από κάθε οικονομική απόφαση. Ζυγίζεις τα συν και τα πλην, όπως πάντα.
prmeter
12 Μαρτίου, 2011 4:04 μμ
Η αποθήκευση του «άχρηστου πυρηνικού υλικού», πόσο κοστίζει, πώς γίνεται; Πόσο ασφαλής είναι; Γιατί η αποθήκευση δεν είναι μέρος του αρμόδιου διεθνή φορέα για την πυρηνική ενέργεια; Αυτές τις απορίες έχω σχετικά με το θέμα, και φυσικά για τη σεισμογενή περιοχή μας δεν χρειάζεται παραπάνω λόγος, αυτή είναι προσωπική άποψη, μη ειδικού.
koula
12 Μαρτίου, 2011 4:13 μμ
δε σε πιανω ακριβως λοτεα… πισω απο καθε οικονομικη αποφαση δεν κρυβονται… υπαρχουν ξεκαθαρα οικονομικα κινητρα…
το ποταπο ειναι οταν καποιος τα «κρυβει» επιλεκτικα λεγοντας οτι «δεν υπαρχει αλλη λυση παρα μονο αυτη που γουσταρει εκεινος»… και οταν με το ζορι παει να προσπερασει «γρηγορα» τα σοβαρα προβληματα οπως:
τι τα κανουμε τα υλικα που προκυπτουν ως αποβλητα??? τα πεταμε και μεις στην Μεσογειο οπως κανουν οι μαφιοζοι??
τι κανουμε με το υπολοιπο σκελετο των εγκαταστασεων που επισης, μετα την ημερομηνια ληξης ΠΡΕΠΕΙ να θαφτει με καταλληλο (και ακριβο) τροπο… ??
πώς αποφευγουμε τα Ριχτερ στην περιοχη μας??? τη σερνουμε πιο μακρια απο το οριο των πλακων???
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 4:11 μμ
@lotea -κι ετσι χασανε τ’αυγα και τα πασχαλια!
@koula-συμφωνω ,με τη προυποθεση να υπαρχει και μελετη κοστους αποσυρσης, των υποδομων ανανεωσιμης ενεργειας. Εχουν οριακη χρησιμοτητα(περιπου 20 χρονια), κι επειδη
βλεπω τα καθε ειδους πρασινολιγουρια να την εχουνε πεσει στα φωτοβολταικα και στις ανεμογεννητριες και επειδη στην ελλαδα ζουμε- αναρρωτηθηκε κανεις τι θα γινουν ολα τα συμπλεγματα μπετον-μεταλλων και panels ,ΠΩΣ θα απεγκατασταθουν;και πως θα ανακυκλωθουν;αν ποτε…θα υπαρξει τεραστιο προβλημα με το περιβαλλον.
-Θα ρωτησουν κανενα δασολογο- περιβαλλοντολογο; η μηχανικο περιβαλλοντος;
koula
12 Μαρτίου, 2011 4:15 μμ
σωστή!!
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 4:38 μμ
Ε μα το λέτε και μόνοι σας…με το πετρέλαιο είμαστε εξαρτημένοι συνεχώς από πολέμους, για την επικράτηση στη διαχείριση τους. Με την πυρηνική ενέργεια έχουμε άλυτα ακόμα προβλήματα διαχείρισης και ασφάλειας. Και με τα φωτοβολταϊκά και τις ανεμογεννήτριες θα έχουμε προβλήματα στο μέλλον, και εξάρτησης από την Κίνα, λόγω των σπάνιων γαιών, και διαχείρισης και ανακύκλωσης τους. Καμιά απόφαση δεν έρχεται αναίμακτα.
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 4:41 μμ
άλλο δύο σταγόνες αίμα γιατί κόπηκα με το μαχαίρι, άλλο ποτάμια αίματος γιατί με σφάξανε…
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:02 μμ
Μου αρέσει που το υπολόγισες και με τους κουβάδες….δεν χρειαζόμαστε αναλύσεις κόστους, εδώ έχουμε το μάτι της Narrator 😛
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:07 μμ
Η ανακαταδυόμενη με πήρε υπό την προστασία της μου είπε σήμερα!! Μπορώ να λέω ότι θέλω 😛
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:11 μμ
Δια του λόγου το αληθές:
http://www.smalllinks.com/RZD
loophole
12 Μαρτίου, 2011 5:12 μμ
Το πυρ το εξώτερον είναι οι ΝΣΧΣ?
Λοτέα μη μασάς έτσι και κάνουνε να σε πειράξουνε τους υποβιβάζω όλους με τη μία σε όθορς.
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 5:29 μμ
δεν καταλαβαίνω που είδες κουβάδες. μόνη σου είπες ότι πρέπει να ζυγίζουμε τα οφέλη και τις ζημίες σε κάθε λύση. φεύγω γιατί προφανώς δεν έχω την όρεξή σου, μην στη σπάω κιόλας. btw, δεν χρειάζεσαι κανενός την προστασία, δεν νομίζω να σε εμπόδισε κανείς ποτέ να πεις τη γνώμη σου… (το link δεν ανοίγει)
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:39 μμ
Ε εντάξει τότε ο μαρκαδόρος κάπου με τρόμαξε…
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 4:56 μμ
η ιδια η ΖΩΗ , εμπεριεχει κινδυνους καθε μερα για ολους μας.Αυτοι ειναι απροβλεπτοι
και δεν ειναι λογος να διαβιωνουμε στη γυαλα για να τους αποφυγουμε.
ομως προκειμενου για τη ζωη του συνολου (ολων των μορφων της), απαραιτητη προυποθεση ειναι η μελετη cost- effective και κοντοπροθεσμα και μακροπροθεσμα.
Εδω παντοτε ειχαμε προβλημα ως χωρα.
Να συμπληρωσω, οτι οσον αφορα την αναδασωση, την αναπτυξη του δασικου πλουτου και αξιοποιηση μορφων ενεργειας που πηγαζουν απο αυτον, η απο την καυση σκουπιδιων για θερμανση, ΔΕΝ ειδα καμμια μπιρμπιλω να ενδιαφερεται, ουτε κανενας ‘επενδυτης’. Ολοι στο γρηγορο και ευκολο χρημα κι οι ερχομενες γενιες
στο φτυσιμο…ως συνηθως…
mitera
12 Μαρτίου, 2011 4:10 μμ
Moλις ακουσα οτι εδωσαν οδηγιες στους κατοικους της περιοχης να αλοιφθουν με ιωδιο,σαν ενα μετρο προστασιας απεναντι στην ραδιενεργεια!
Και θυμηθηκα οτι οταν εγινε το ατυχημα του Τσερνομπιλ,εδω μας ελεγαν οτι δεν υπαρχει κανενας μα κανενας λογος ανησυχιας.Ταυτοχρονα στις χωρες του παλαι ποτε ανατολικου μπλοκ,οπου ειχα φιλους που σπουδαζαν και τα κουβεντιαζαμε,ειχαν δωσει οδηγιες στα σχολεια στα πανεπιστημια,στο στρατο και σ’ολους τους κατοικους,να πραξουν το ιδιο.
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 4:26 μμ
το ιωδιο προφυλασσει σ’ενα ποσοστο στον καρκινο του θυρεοειδους και μονο.
για τους αλλους καρκινους -λευχαιμιες, παπαλα.
και θελει και μια δεκαετια περιπου, να εμφανιστουν.
εκτος αν υπαρξουν αμεσες επιπτωσεις της ραδιενεργειας λογω μεγαλης εκθεσης, οποτε μιλαμε
για μεγαλες και μη αναστρεψιμες βλαβες, η θανατους.
mitera
12 Μαρτίου, 2011 5:38 μμ
Αστα vasso, μαυρα χαλια….ο καρκινος εχει παρει πλεον μορφη επιδημιας.Ειναι σαν να περπατας σε ναρκοπεδιο και να καταφερνεις να περασεις απεναντι,χωρις να πατησεις, ουτε μια ναρκη!
Απλως το ανεφερα για το γαμωτο…κι αυτη τη κωλοπρονοια απεναντι στους πολιτες…..
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 4:39 μμ
Από όσο θυμάμαι σεισμοί ΔΕΝ γίνονται κάθε 500 χρόνια στην Αθήνα (αλήθεια στην Αθήνα θα το χτίσουμε το εργοστάσιο;).
Στην μόλις 35-βγάλε ετών ζωή μου θυμάμαι αρκετούς καταστροφικούς σεισμούς. Βόλος 1980, Αθήνα 1981, Καλαμάτα 1986, Κοζάνη-Γρεβενά 1995, Αίγιο 1995, Αθήνα 1999.
Για το θέμα των πυρινικών αποβλήτων, ξαναρίχτε μια ματιά για το ντοκυμαντέρ εδώ: http://wp.me/p1pa1c-2r8
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:01 μμ
Συγγνώμη μάλλον δικό μου το λαθος. Δεν εξήγησα καλά.
Οι σεισμοί είναι περιοδικά φαινόμενα. Οι τάσεις συσσωρρεύονται εκατέρωθεν ενός ρήγματος, και αυτό κάποια στιγμή «σπάει» και μετακινείται. Υπάρχουν οι σεισμοί λοιπόν, που γίνονται κάθε μέρα, κάθε δέκα χρόνια και κάθε 500. Οι μεγαλύτεροι γίνονται και σπανιότερα. Στην Ελλάδα με τον τελευταίο αντισεισμικό κανονισμό σχεδιάζουμε με το σεισμό που έχει πιθανότητα να συμβεί μία φορά στα 100 χρόνια, ή αλλιώς όπως λέμε με πιθανότητα 10% να ξεπεραστεί στα 50 χρόνια. Δηλαδή σε μια καμπύλη πιθανοτήτων, υπάρχει πάντα μια ουρά πολύ μεγάλων σεισμών, με μικρή πιθανότητα να συμβούν, τους οποίους δεν τους λαμβάνεις υπόψη σου. Αλλά υπάρχουν και άλλες παράμετροι, όπως η σπουδαιότητα του κτηρίου, πχ ένα νοσοκομείο, για τα οποία μπορείς να πάρεις αυξημένους συντελεστές ασφαλείας. Τώρα πότε θα γίνει γίνει ο επόμενος σεισμός με περιοδικότητα 500 χρόνια; Μπορεί να μην γίνει και ποτέ στη διάρκεια ζωής μας, μπορεί να γίνει και αύριο κιόλας. Δεν μπορείς να εξασφαλιστείς υπέρ των πάντων, πρακτικώς και οικονομικώς. Οπότε αποδέχεσαι τις πιθανότητες.
Για την Ελλάδα, συγκεκριμένα, θα με ενδιέφερε να μετατοπιστεί πιο πολύ η συζήτηση, στο ότι ενώ ξέρουμε ότι είμαστε σεισμογενής περιοχή, και θα έχουμε πάντα σεισμούς, είμαστε ακόμα πολύ ανοργάνωτοι, και δεν γίνονται έλεγχοι στα μεγάλα δημόσια κτήρια τουλάχιστον, όπως έλεγε και ο καθηγητής Παπαζάχος, χτες στην τηλεόραση. Υπάρχουν παλιά κτήρια, που μπορεί να έχουν υποστεί ήδη μεγάλους σεισμούς, και άρα έχουν μειωμένες αντοχές. Και μάλιστα έχουν κτιστεί προ αντισεισμικού κανονισμού, στη δεκαετία του ’60 με υλικά χαμηλότερης ποιότητας από τα σημερινά.
Πραγματικά για όσους ξέρουν είναι θαύμα, που άντεξε η πλειοψηφία των κτηρίων στην Αθήνα, από το σεισμό του ’99, από ένα ρήγμα, που κανένας δεν ήξερε την ύπαρξη του. Αυτό μάλλον οφειλόταν, στο ότι η δόμηση είναι τόσο «πυκνή», που ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα, λειτούργησαν σαν ένα κτήριο, μειώνοντας τις ζημιές.
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 5:13 μμ
Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι αντισεισμικοί κανονισμοί της Ελλάδας (ΟΤΑΝ ακολουθούνται από τους εργολάβους, αλλά αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο) είναι από τους αυστηρότερους στον κόσμο. Αυτή την περίοδο η Ε.Ε. τους επικαιροποιεί και ανάμεσα στην ομάδα εργασίας που θα κάνει την εισήγηση βρίσκεται και Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
Ανήκω σε αυτούς που δεν θεωρούν σώφρον να «μην λαμβάνεις υπόψη σου» φαινόμενα που δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να αντιμετωπίσεις και δεν έχεις την παραμικρή υποψία πότε μπορεί να συμβούν. Δεν φοβάμαι καθόλου ότι θα μου πέσει ο ουρανός στο κεφάλι, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συμπεριφέρομαι σαν να μην υπάρχει καν ουρανός.
Επιτέλους στην Ελλάδα ζούμε. Lotea μόνη σου γράφεις ότι ακόμα και ορισμένα απλά κτίρια στέκουν από θαύμα ή σύμπτωση. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ξαφνικά στην προοπτική ενός πυρηνικού εργοστασίου, θα απωλέσουμε τα τυπικά -ως κράτος- χαρακτηριστικά μας και θα επικρατήσει η ασφάλεια της ρεμούλας;
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:25 μμ
Στην πραγματικότητα τίποτα, δεν μου εγγυάται αυτό που λες και έχεις δίκιο…
Χαρακτηριστικά θυμάμαι στο μάθημα που κάναμε για τους ΧΥΤΑ στη σχολή, όταν τελειώσαμε γυρνάει η καθηγήτρια η κα. Πανταζίδου – πολύ καλή – και μας ρωτάει :
Και τώρα που τα μάθατε όλα αυτά, τί θα λέγατε, αν σας έλεγαν για κατασκευή ΧΥΤΑ κοντά στην περιοχή σας; (Εννοούσε ότι κανονικά δεν θα έπρεπε να ανησυχούμε, γιατί αν φτιαχτούν σωστά οι ειδικές μεμβράνες και τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας, δεν υπάρχει σοβαρός περιβαλλοντικός κίνδυνος)
Και της απαντάω δεν θα ήθελα, γιατί στην Ελλάδα είμαστε, και όταν λέμε θα φτιάξουμε έναν ΧΥΤΑ, ο οποίος θα λειτουργήσει μόνο 10 χρόνια εννοούμε 40. Και δεν μπορούσε να μου απαντήσει σε αυτό. Γιατί στην πραγματικότητα το πρόβλημα, είναι αυτοτροφοδοτούμενο. Κανένας δεν θα θέλει να φτιαχτεί ο επόμενος ΧΥΤΑ στην περιοχή του, για να σε απαλλάξει εσένα.
Για να μην ξεχνάμε και το Τσέρνομπιλ, έγινε γιατί ένας υπάλληλος έκανε ένα λάθος. Φαντάζομαι κάποιον με κλασική ελληνική νοοτροπία ωχαδερφισμού, πάνω από όργανα ελέγχου ραδιενέργειας και με πιάνει σύγκρυο.
Γιαννκα
12 Μαρτίου, 2011 6:56 μμ
το προβλημα ομως με τα πυρηνικα δεν ειναι θεμα «ενος ανδρος μονο» ή μιας χωρας,εχει διαστασεις ευρυτερες,και τα αποτελεσματα μιας καταστροφης τα υφισταμεθα ολοι,οι γειτονες μας,ποια συνεπεια εχουν δειξει μεχρι σημερα στην αντισεισμικη προστασια?τι απωλειες εχουν καθε φορα σε μικροτερης εντασης σεισμικη δραστηριοτητα?κοιταξτε ομως τι σχεδιαζουν
http://www.econews.gr/2011/02/10/news-tourkia-purinikoi-antidrastires/
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 8:31 μμ
Και ξέρεις τα βλέπουν αυτά οι εγχώριοι υποστηρικτές της πυρηνικής ενέργειας και λένε ¨δεν βλέπετε ότι έχουν κάνει όλοι οι γείτονες μας, ως τώρα; Άμα γίνει ατύχημα, έτσι και αλλιώς δεν την γλιτώνουμε».
koula
12 Μαρτίου, 2011 5:17 μμ
λες οτι ο σεισμος του 99 ηταν απο ρηγμα που «κανένας δεν ήξερε την ύπαρξη του. «…
αρα???
αρα δε μπορεις να ξερεις πού θα προκυψει ρηγμα! για να μην βαλεις το εργοστασιο σου εκει (αυτο με τον αντιδραστηρα που θα πρεπει να ειναι και κοντα σε υδροφορο οριζοντα για το πολυ νερο που χρειαζεται κατα τη λειτουργια του 24-7)
και απο την αλλη λες οτι «Οι σεισμοί είναι περιοδικά φαινόμενα.»…
αν δεν ηταν καταστροφικο το αποτελεσμα, δε θα μας ενοιαζε που δεν ξερουμε ακριβως την περιοδο που «γεννα» σεισμους ενα ρηγμα (… και δε θα πειραζε και αν δεν ξεραμε καν την υπαρξη του ρηγματος στην περιοχη που μας νοιαζει…
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:28 μμ
Το θέμα είναι ότι αποδεχόμενοι πάντα κάποιο ρίσκο, πέρνουμε οικονομικές αποφάσεις, αλλιώς πολύ απλά δεν θα μπορούσαμε να πάρουμε καμία.
Κατά τα άλλα έχεις δίκιο, και δεν διαφωνώ μαζί σου.
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 5:33 μμ
μια τελευταία ερώτηση: τελικά το θέμα το βλέπεις ως μηχανικός ή από την οικονομική του πλευρά;
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 5:37 μμ
Κάποιος αρχιτέκτων είχε πει κάποτε, ότι ένα κτήριο είναι μια τρισδιάστατη επένδυση… κάπως έτσι είναι.
Κτίζουμε για λάβουμε όφελος, και αυτό ισχύει στα πάντα, από νοσοκομείο και σχολείο, μέχρι ουρανοξύστη με γραφεία.
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 5:43 μμ
ο θειος Μαρξ τα εχει πει.και στο woodstock- we are all here for the money-)
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 5:48 μμ
το όφελος δεν είναι πάντα οικονομικό & ένας πλανήτης που δεν απειλείται από πυρηνική καταστροφή είναι το μεγαλύτερο. πάντως εγώ το θέμα δεν το βλέπω από αντικαπιταλιστική, αλλά από οικολογική άποψη. στο δικό μου μυαλό έχει διαφορά. η επιστήμη δεν έχει ηθική, ο επιστήμονας οφείλει να έχει όμως…
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 6:01 μμ
Το οφέλος είναι ΠΑΝΤΑ οικονομικό…συμφωνούν μαρξιστές και καπιταλιστές σε αυτό.
Δηλαδή πώς μια κοινωνία μπορεί να αυξήσει την ευημερία της (και όχι απλά μιας προνομιούχας τάξης). Και αυτό μεταφράζεται σε υλικά και άυλα αγαθά, και την ικανότητα να τα απολαμβάνεις.
Πχ όταν η κοινωνία παίρνει την απόφαση να κτίσει ένα σχολείο, αποβλέπει μελλοντικά, και στο ότι αυτή επένδυση θα αποσβεστεί και ότι θα παράξει πλούτο, μέσω της μόρφωσης των μαθητών, που θα αυξήσει την κοινωνική ευημερία. Το ίδιο γίνεται και με τη νοσοκομειακή περίθαλψη. Αυτό είναι όχι μόνο θεμιτό, είναι και το μόνο λογικό μέτρο για να παρθεί μια απόφαση. Σε αντίθεση με τον ιδεαλισμό, που θυσιάζω κάτι για κάτι άλλο που δεν πρόκειται να μου προσφέρει τίποτα, για μια ιδέα, μια θεότητα, ένα πουκάμισο αδειανό…για μια ελένη, που λέει και ο ποιητής….(ξεφύγαμε πάλι..)
Απλά κλασικά, σε αυτά τα πράγματα κάποιος ξεχνάει να βάλει στις εξισώσεις μερικές παραμέτρους, τις ζωές ανθρώπων, που δεν τον ενδιαφέρουν, μπορεί να τις κοστολογήσει φτηνότερα. Πχ. οι χαλασμένοι υπολογιστές μας που στέλνονται για «ανακύκλωση» καταλήγουν σε χώρες του τρίτου κόσμου σε χωματερές, όπου επιλέγεται με το χέρι από εξαθλιωμένους ανθρώπους, ότι μπορεί να ανακυκλωθεί.
Άρα ποια είναι η κοινωνία, που πρέπει να επωφεληθεί και να ευημερήσει, ποιους θα περιλαμβάνει, και που είναι τα όρια της, δεν το έχουμε λύσει ακόμα.
Α.Γ.ιος
14 Μαρτίου, 2011 3:11 μμ
Πρώτη φορά βλέπω θήλυ, να αποκαλύπτει το «Τοπ Σίκρετ»…την ηλικία της!!! :ΡΡ
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 5:57 μμ
η επιστημη δεν εχει ηθικη, στην επιστημη δεν ισχυουν οι κανονες της δημοκρατιας.
Αλλα οι επιστημονες οφειλουν να ειναι ηθικοι.Βεβαια, οι συνθηκες και οι εποχες που ζουμε
παραλασσουν το χαρακτηρισμο ηθικο-ανηθικο και ως προς τον ορισμο και ως προς τα ορια.
Μυλος…
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 6:08 μμ
για @λοτεα- τα κτηρια, ως’ επενδυση’ εχουν στιγμιαιο οικονομιλο οφελος.Αρα ΔΕΝ ειναι
επενδυση.
Ετσι ξεκινησε η φουσκα των ακινητων.
Και μετα μας μενει το μπετον και η κακογουστια, αφου σε πολλες περιπτωσεις εχουμε κατα-
στρεψει και το περιβαλλον.
Οι περισσοτεροι μηχανικοι εχουν την ιδια στρεβλη αποψη.(Οι δασολογοι-περιβαλλοντολογοι
τους κοροιδευουν λεγοντας οτι στο υπογειο του σπιτιου τους εχουν μια κολονα μπετον και
την προσκυνανε καθε μερα).-)-)-).Το παρατσουκλι τους δε, ειναι -μπετατζηδες.-)
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 6:17 μμ
Προφανώς και δεν είναι έτσι…ένα ακίνητο έχει χρόνο απόσβεσης. Τώρα από μπετό θα είναι, από χάλυβα από ξύλο θα σε γελάσω 😉
Η αξία ενός νοσοκομείου, πχ είναι στιγμαία; Αυτά είναι πολύ κακά οικονομικά , που κάνει το ελληνικό δημόσιο. Έχει για παράδειγμα τόσα δικά του ακίνητα, και συνήθως, αντί να συντηρήσει, πάει και νοικιάζει άλλα. Εμ δεν είναι έτσι όμως….
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 6:25 μμ
Αν και λίγο άδικες οι κατηγορίες…δηλαδή δεν φταίει προφανώς ο μηχανικός, που η μόνη βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα ήταν η κατασκευή. Κάποιοι πήρανε οικονομική απόφαση και για αυτό.
Δεν λες πάλι καλά που γλυτώσαμε από το αναπτυξιακό σχέδιο του Σουφλιά, αν και δεν πιστεύω να αναστραφεί η αθηνοποίηση στα Μεσόγεια.
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 7:10 μμ
Εχεις μπερδεψει τη χρηστικη αξια με το οικονομικο οφελος.πχ- ενα σχολειο, απεφερε καποιο οικονομικο οφελος στον κατασκευστη
(εφ’ απαξ),αλλα η χρηστικη του αξια παραλασσει.Αν το σχολειο ειναι κακο, η αν το θες, λειτουργει για να φτιαξει ετοιμα τουβλα για την παραγωγικη διαδικασια,
ειναι επιζημιο…οπως και το νοσοκομειο που αναφερεις.Μαλλον τα οικονομικα που σας μαθαινουν ειναι για μπετατζηδες…και τελικα, ενα τετοιο ακινητο, οταν πουληθει,ποσο νομιζεις οτι θα ‘πιασει’; μονο την αξια του οικοπεδου, σε πληροφορω, γιατι τα περισσοτερα δημοσια κτηρια ειναι για τα μπαζα.!
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 7:18 μμ
Ωχ το μάτι μου…τώρα τί να σου πω; Ότι η χρηστική αξία είναι οικονομικό όφελος; Να μα το Θεό, άμα βρεις και το Μητσάρα, που είναι οικονομολόγος ρώτα τον.
Το γεγονός ότι έχεις ένα σπίτι δικό σου και δεν χρειάζεσαι να νοικιάζεις, δεν σου αποφέρει οικονομικό όφελος; Αυτό λέγεται απόσβεση. Με αυτή την έννοια έρχεται και το κράτος και σου χώνει έναν ωραίο ΕΤΑΚ, εκμεταλλεύεσαι δεν εκμεταλλεύεσαι τα ακίνητα σου. Ας τα εκμεταλλευόσουν κύριε, η ιδιοκτησία είναι για να την εκμεταλλεύεσαι…
Αλλά νομίζω ξεφύγαμε πολύ από τη συζήτηση….
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 7:22 μμ
Κάτι ακίνητα που μας ζητάει τώρα η Τρόικα να ξεπουλήσουμε, φαντάζομαι δεν σε πειράζει, το οικονομικό τους όφελος ήταν στιγμιαίο; 😛
Jaquou Utopie
12 Μαρτίου, 2011 8:28 μμ
Ταλάντωση…
μανικακος
12 Μαρτίου, 2011 8:32 μμ
ffffffffff@ck!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vassozacharof
12 Μαρτίου, 2011 8:40 μμ
@manikakos, μαλλον δεν αντεχεις τους σεισμους…ειναι πραγματικα στιγμες που αισθανεται κανενας τελειως ανυπερασπιστος, ειδικα στην ελλαδα.
Σε περιπτωση φυσικων καταστροφων, μετα το μνημονιο. Κοπηκαν ολα τα χαμηλοτοκα δανεια για αποκατασταση ζημιων.
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 8:37 μμ
Γουάου….οριζόντια μετατόπιση τουλάχιστον 1 μέτρο…. 😀
(Α χεμ μάλλον πρέπει να σταματήσω να πωρώνομαι δημοσίως με τέτοια πράγματα…)
Jaquou Utopie
12 Μαρτίου, 2011 8:39 μμ
αν σκεφτείς ότι βλέπεις την ταλάντωση στην κορυφή ενός ουρανοξύστη, από έναν άλλο ουρανοξύστη… μάλλον μιλάμε για πολύ παραπάνω απο ένα μέτρο 😉
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 8:45 μμ
Ναι, κοιτάω με το μάτι, τώρα και λέω, κουνιέται περίπου όσο το πλάτος ενός από τα παράθυρα…Πόσο νά ‘ναι 1-1,5 μ;
Η κίνηση του παρατηρητή μπορεί να αυξάνει ή και να μειώνει την παρατηρούμενη ταλάντωση.
μανικακος
12 Μαρτίου, 2011 8:39 μμ
αμα ησουνα στην κορφή του κτηριου,δε θα τα ελεγες τωρα αυτα….
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 8:49 μμ
Πόπο μακάρι να μουνα εκεί πάνω!!! 😀
μανικακος
12 Μαρτίου, 2011 9:05 μμ
ναι καλα….
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 8:50 μμ
Έλα να αρχίσουμε να μιλάμε και για κβάντα τώρα, είμαστε σοβαρό Blog που λέει ο διαχειριστής των 5 ηπείρων και 17 θαλασσών!!
«When a mouse observes, does that change the state of the univesre?»
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 8:58 μμ
Αν το ποντίκι έχει νοημοσύνη ναι, σύμφωνα με την ανθρωποκεντρική αρχή….
Δηλαδή ο κόσμος είναι αυτό, που βλέπεις, μόνο και μόνο επειδή το κοιτάς εσύ. Μόλις αποστρέφεις το βλέμμα σου διαλύεται στα εξ ων συνετέθη.
Αν και ο Νανόπουλος λέει, ότι αυτό είναι μια βλακεία…
Narrator
12 Μαρτίου, 2011 9:11 μμ
Είδες; Μόλις πάρω ύφος Spin, όλοι απαντάνε σοβαρά.
Πάω για μπύρες, καλό βράδυ!
υ.γ.: αυτό με το «ανθρωποκεντρικό» να το κοιτάξουμε λίγο κάποια φορά…
Spin
12 Μαρτίου, 2011 9:21 μμ
Να μην επικαλείστε τον Spin χωρίς να έχετε κάνει την σχετική αίτηση παρακαλώ.ΣΟ κόψτους.
ΣΟ: θα σε κόψω και θα κλαις παλιοτρόλι!!
Lotea
12 Μαρτίου, 2011 8:55 μμ
Πάντως εδώ είναι το original video και φαίνεται τραβηγμένο από το επίπεδο του εδάφους…
http://www.facebook.com/video/video.php?v=205443236134636
Καλύτερα να κοιτάς από την δεξιά πλευρά του κτιρίου, γιατί από την αριστερή κουνιέται και ο δίπλα ουρανοξύστης.
koula
13 Μαρτίου, 2011 1:12 μμ
θενξ για το βιντεο Jaquou!
το πρόσθεσα στο ποστ και μαζί έβαλα και μια μετάφραση μερικών σημείων από ένα άρθρο στο bbc
http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-pacific-12709598
koula
13 Μαρτίου, 2011 1:17 μμ
στο βίντεο στο λινκ, αναφέρονται στο πρόβλημα στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε μεγάλες περιοχές και στην έλλειψη τροφίμων και νερού σε αρκετά καταστήματα…
koula
13 Μαρτίου, 2011 2:44 μμ
update από: http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artid=4622069 (Τελευταία ενημέρωση: 12/03/2011 15:58)
«Την έκρηξη και τη διαρροή ραδιενέργειας στο πυρηνικό εργοστάσιο Φουκουσίμα στην Ιαπωνία επιβεβαίωσε και επίσημα η κυβέρνηση της Ιαπωνίας. Μάλιστα, σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε τέσσερις ώρες μετά την έκρηξη, ο ιάπωνας πρωθυπουργός Ναότο Καν εμφανίστηκε καθησυχαστικός, ανακοινώνοντας ότι το κέλυφος του αντιδραστήρα του πυρηνικού εργοστασίου δεν έχει υποστεί ζημιές και τα επίπεδα ραδιενέργειας έχουν μειωθεί. Παράλληλα, κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους.
Νωρίτερα, οι αρχές της Ιαπωνίας είχαν προειδοποιήσει για ενδεχόμενο τήξης στον αντιδραστήρα. Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για τέσσερις τραυματισμένους εργάτες, ενώ σύμφωνα με την εταιρεία TEPCO που διαχειρίζεται τον αντιδραστήρα, η έκρηξη προήλθε από μετασεισμό.
Οι τοίχοι ενός κτηρίου έχουν καταρρεύσει, ενώ η ιαπωνική τηλεόραση ζήτησε από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής να μην βγουν καθόλου από τα σπίτια τους.
Η ιαπωνική κυβέρνηση δήλωσε σήμερα ότι το κέλυφος του αντιδραστήρα του πυρηνικού εργοστασίου Φουκουσίμα 1, όπου σημειώθηκε έκρηξη, δεν έχει υποστεί ζημιές και ότι τα επίπεδα ραδιενέργειας έχουν μειωθεί, ενώ κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους.
«Λαμβάνοντας σταθερά μέτρα θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε ώστε κανένας να μην αντιμετωπίσει προβλήματα υγείας», δήλωσε ο ιάπωνας πρωθυπουργός Ναότο Καν στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε τέσσερις ώρες μετά την έκρηξη στον αντιδραστήρα του Φουκουσίμα 1.
«Θα ήθελα όλος ο κόσμος να προσέξει τις πληροφορίες που δίνει η κυβέρνηση και τα μέσα ενημέρωσης και να δρα με ψυχραιμία» πρόσθεσε ο Καν και χαρακτήρισε το σεισμό και το τσουνάμι που έπληξαν χθες τη χώρα του «εθνική καταστροφή χωρίς προηγούμενο».
Μάλιστα, ο εκπρόσωπος Τύπου της κυβέρνησης Γιουκίο Εντάνο διαβεβαίωσε ότι το κέλυφος του αντιδραστήρα του Φουκουσίμα 1 δεν έχει υποστεί «καμία ζημιά», επικαλούμενος τις πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία ηλεκτροδότησης της Ιαπωνίας Tokyo Electric Power Co (TEPCO), η οποία διαχειρίζεται το πυρηνικό εργοστάσιο.
Πρόσθεσε εξάλλου ότι τα επίπεδα ραδιενέργειας «έχουν μειωθεί» μετά την έκρηξη.
Νωρίτερα η TEPCO, είχε προχώρήσει στην ελεγχόμενη έκλυση ραδιενεργού ατμού για να αντιμετωπίσει την αφύσικα υψηλή πίεση σε τουλάχιστον έναν αντιδραστήρα στο πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό της εργοστάσιο Φουκουσίμα 2, αφού έκανε το ίδιο και στο εργοστάσιο Φουκοσίμα 1, όπου οι αντιδραστήρες αντιμετώπιζαν πρόβλημα. Τα επίπεδα ραδιενέργειας στην αίθουσα ελέγχου μετρήθηκαν 1.000 φορές πάνω από το φυσιολογικό όριο.
Στο πυρηνικό εργοστάσιο του Φουκοσίμα εντοπίστηκε ραδιενεργό Κάσιο. Το εύρημα έρχεται να ενισχύσει τους φόβους για τήξη του πυρήνα του, που δημιουργήθηκαν μετά τη μέτρηση υψηλών ραδιενεργών επιπέδων γύρω από τον πυρηνικό σταθμό, στον οποίο η διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος μετά το φονικό σεισμό έθεσε εκτός λειτουργίας τα συστήματα ψύξης.
«Δεν είναι πιθανό να υπάρξει μια καταστροφή τύπου Τσέρνομπιλ σε έναν αντιδραστήρα ελαφρού ύδατος. Η απώλεια ψύξης σημαίνει αύξηση της θερμοκρασίας, αλλά ταυτόχρονα σταματά την αντίδραση» δήλωσε ο Ναότο Σεκιμούρα, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο.
Ακόμα και εάν πραγματωθεί το χειρότερο δυνατό σενάριο, θα σημάνει ότι θα υπάρξει διαρροή ραδιενέργειας και ζημιά στον εξοπλισμό, αλλά όχι έκρηξη. Εάν η διαδικασία αποδέσμευσης ραδιενεργού ατμού γίνει με προσοχή θα υπάρξει διαρροή λίγης ραδιενέργειας. Ασφαλώς όχι πέραν μιας ακτίνας 3χλμ, διαβεβαίωσε.»
Narrator
13 Μαρτίου, 2011 1:55 μμ
Στο κεντρικό Τόκιο, αρκετοί υπάλληλοι θα παραμείνουν τη νύχτα στα γραφεία τους καθώς οι ανελκυστήρες δε λειτουργούν.
Η λειτουργία των τρένων έχει ανασταλεί, περιορίζοντας εκατομμύρια εργαζόμενους (koula: εννοεί αυτούς που μετακινούνταν καθημερινά με το τρένο μεταξύ οικίας-εργασίας) στην Ιαπωνική πρωτεύουσα.
Αυτό είναι κοινωνική αδικία. Άλλος δεν μπορεί να πάει κι άλλος δεν μπορεί να φύγει…
Narrator
13 Μαρτίου, 2011 4:33 μμ
Εν τω μεταξύ, κάποιος εκεί πάνω μας κάνει πλάκα. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση…
Ιαπωνία: Ο σεισμός ξύπνησε και ηφαίστειο
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=259127
koula
13 Μαρτίου, 2011 5:16 μμ
μολις γυρισα… εκει πανω δεν ειναι κανεις… 😛
«κατω» ομως υπαρχει κινηση των λιθοσφαιρικων πλακων απο το «ρευστο» που βρισκεται κατω τους (μανδυας)… http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82_%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%B5%CF%82
η αναδυση/καταβυθιση ή το «οριζοντιο τριψιμο» που συμβαινει στα ορια των πλακων προκαλει σεισμους και οταν υπαρξει «κενο»… διεξοδος προς την επιφανεια, βγαινει το ρευστο (λάβα) και εχουμε ηφαιστεια! (ειτε εκτοξευουν λαβα ειτε μονο αερια και σκονη)
τα ηφαιστεια μπορει να ειναι και υποθαλάσσια… 😉
μανδυας
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CE%B1%CF%82_(%CE%B3%CE%B5%CF%89%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1)
Αρα ο σεισμος που ηταν πολυ ισχυρος και κοντινος στην περιοχη των ηφαιστειων που λεει το αρθρο που παρεθεσες ειναι πολυ πιθανο να άλλαξε τις πιεσεις στο εσωτερικο των εδαφων εκει και να αναγκασε το υλικο να ανεβει… και αρα να ενεργοποιησει το ηφαιστειο…
Το πιο σημαντικο ειναι ομως οτι το ηφαιστειο αυτο μαλλον ηταν ενεργο αφου οπως λεει το αρθρο
«το οποίο έπειτα από δύο εβδομάδες που ήταν σχεδόν ήρεμο,»
αρα θα ειχε ισως καποια καταγραφομενη σεισμικη δραστηριοτητα πριν?? (ακομα και αν δεν εχει λαβα) ή ισως δραστηριοτητα σχετικη με το να ανιχνευεται διαφυγη αεριων…
και φυσικα το
«Σημειώνεται πως οι ιαπωνικές αρχές έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε αυτό το ηφαίστειο που ανήκει στην οροσειρά Κιρισίμα,
η οποία αποτελείται από 20 περίπου ηφαίστεια.»
20 ηφαιστεια…
κατι τετοια βγαινουν στη «φορα» και τη λενε εξαιρετικα σεισμογενη και «δραστηρια» την περιοχη… πφ
Θυμαστε με το ηφαιστειο στην Ισλανδια???
και αυτο πανω στα ορια της Μεσοωκεανιας Ραχης ειναι… (απομακρυνονται οι πλακες στη «μεση» του Ατλαντικου και αναδυεται νεο υλικο=μαγμα και στερεοποιειται καθως ειναι κατω απο την επιφανεια της θαλασσας και δημιουργει ενα ειδος «οροσειρας/ραχης»… αλλά κατω απο τη θαλασσα! οταν φτασει να ειναι πανω απο την θαλασσα–> νησακι!)
Η κινηση των πλακων στην περιοχη (κοκκινα βελη)
Narrator
13 Μαρτίου, 2011 5:43 μμ
της κακομοίρας γίνεται εκεί από «πλάκες» Koula…
διαβάζω σε tweets από pressproject τα εξής:
Περίπου πριν μισή ώρα:
-Την ώρα που καταφέρνουν να ψήξουν τον αντιδραστήρα στο Fukushima νέα ανησυχία καθώς εμφανίζονται προβλήματα στο αντιδραστήρα στην Onogawa
-Υπάρχουν ενδείξεις για διαρροή ραδιενέργιας στη θαλάσσια περιοχή της Onogawa
-Το εργοστάσιο στη Onogawa είναι το πιο σύγχρονο. Υποτίθεται ότι διαθέτει τα πληρέστερα συστήματα. Δεν είναι ξεκάθαρο τι συμβαίνει ακόμα
-Στην Ιαπωνία τρεις αντιδραστήρες δοκιμάζονται ενώ ένας τέταρτος διερευνάται.Τα πολύπλοκα συστήματα ασφαλείας αποτυγχάνουν το ένα μετά το άλλο
Πριν 6 λεπτά:
-Στην Onogawa φαίνεται ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη. Οι 3 αντιδραστήρες είναι «υπό έλεγχο» σύμφωνα με την ΙΑΕΑ. Και εκεί έχει ακολουθηθεί η διαδικασία χρήσης θαλασσινού νερού μετά από αστοχία του συστήματος ψήξης και έχει γίνει αποσυμπίεση Από την ελεγχόμενη αυτή αποσυμπίεση έχει απελευθερωθεί και η ραδιενέργια που μετριέται στην περιοχή. Χαμηλά πάντως επίπεδα βλέπει η ΙΑΕΑ
koula
13 Μαρτίου, 2011 6:43 μμ
χαμόζνα παντού! 🙂
θενξ για την ανταπόκριση 😀
=================
το πρόβλημα από οσο καταλαβα στις ανταποκρισεις που ειδα ηταν οτι το τσουναμι εθεσε σε πολλες περιπτωσεις εκτος λειτουργιας τους μηχανισμους που ειχαν οι εγκαταστασεις για τυχον ατυχηματα και διαρροη ραδιενεργειας…
ειτε γιατι σαρωσε/κατεστρεψε κτιριο και μηχανηματα
ειτε γιατι πλημμυρισε ο χωρος και δε μπορεσε να λειτουργησουν οι γεννητριες που απαιτουνται για την εφαρμογη των σχεδιων εκτακτης αναγκης (ψυξη των αντιδραστηρων)
δηλαδη ειναι ο συνδυασμος πολλών πραγματων:
γιατι, ουτως ή αλλως εισαι στη Γη … άρα σε καποια λιθοσφαιρικη πλακα βρισκεσαι και συνεπως καποτε «καπως θα ταρακουνηθεις»
αλλά ειδικα στην περιοχη που ειναι πολυ σεισμογενης και επειδη εδωσε 8.9 ριχτερ
προεκυψε το τσουναμι (ειναι και το αναγλυφο απο τον βυθο ως τις ακτες που αν ρηχαινει αποτομα προς την ακτη, το κυμα αποκτα μεγαλο υψος οταν σκαει στην ακτη) … και σε ορισμενες περιπτωσεις επιασαν και φωτια καποια κτιρια…
και απο οσο φαινεται στις εικονες τα μεγαλα κτιρια αντεξαν τον σεισμο (γενικα) ενω τα μικρα τα σαρωσε…
επιπλεον επειδη οι πυρηνικες εγκαταστασεις ειναι κοντα στη θαλασσα ειχαν τα προβληματα μαλλον λογω του τσουναμι και οχι τοσο λογω του ισχυροτατου κατα τα άλλα σεισμου…
Narrator
13 Μαρτίου, 2011 6:49 μμ
Ειλικρινά, δεν αντέχω να παρακολουθήσω τις εξελίξεις. Με ξεπερνάνε. Ότι διαβάζω εδώ από εσένα…
Και σαν ουσία δεύτερης σκέψης (γιατί οι πρώτες είναι για τους ανθρώπους που χάθηκαν ή καταστράφηκε η ζωή τους άμεσα) κρατάω αυτό:
«Τα πολύπλοκα συστήματα ασφαλείας αποτυγχάνουν το ένα μετά το άλλο«.
Είμαστε καλοί, αλλά ταυτόχρονα είμαστε και πολύ μικροί. Ας μην το ξεχνάμε.
koula
13 Μαρτίου, 2011 7:06 μμ
και γω δεν ξερω απο πού να πρωτοδω… προσπαθω να μεταφερω λιγα και επεξηγηματικα (οσα καταλαβαινω τεσπα) για να μην ειναι κουραστικο και να παρουμε και πρεφα τι εγινε και τι γινεται…
η ουσια ειναι οτι χωρις ηλεκτρικη ενεργεια πολλά δε λειτουργουν (μεταφορες με τρενα/ ηλεκτροδοτηση κτιριων και νοσοκομειων κλπ)…
και οι Ιαπωνες καπου ακουσα οτι καλυπταν το 1/3 (?? θα ψαξω να το βρω παλι) των αναγκων τους με πυρηνικες εγκαταστασεις … οποτε τωρα που τις εκλεισαν ή προσπαθουν-πρεπει να τις κλεισουν, εχουν προβλημα και μαζι και το περιβαλλον…
=================================
http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231099309
«Η Ιαπωνία διέτρεχε και διατρέχει υψηλό κίνδυνο, δεδομένου ότι βρίσκεται στον λεγόμενο Δακτύλιο της Φωτιάς: ένα τόξο σεισμικών και ηφαιστειακών ζωνών γύρω από τον Ειρηνικό, πάνω από τα όρια των τεκτονικών πλακών,
στο οποίο εκδηλώνεται το 90% όλων των σεισμών στον πλανήτη.
«Η ενέργεια που απελευθερώθηκε από αυτόν τον σεισμό ισοδυναμεί σχεδόν με την παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας σε διάστημα ενός μήνα» ανέφερε στο Associated Press o Μπράιαν Ατγουότερ, επιστήμονας της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας (USGS).»
αυτο εννοει…
Narrator
13 Μαρτίου, 2011 7:28 μμ
Εγώ γι’αυτό σε διαβάζω, γιατί εξηγείς χωρίς να κουράζεις! 😛
Άσε, είδα ειδήσεις. Έχω αρρωστήσει πάλι.
koula
13 Μαρτίου, 2011 7:32 μμ
α… ξεχασα να σου πω… δεν βλεπω ειδησεις 😛
απο το ιντερνετι τσεκαρω λιγο… δεν αντεχονται «καθημερινες» οι τυποι στην τιβι… ποσο μαλλον τετοιες μερες…
βασικα, παω να φτιαξω κοφι και επανερχομαι…
hold the fort, dear… 🙂
μανικακος
13 Μαρτίου, 2011 7:32 μμ
το τελος ερχεται…
μετανοειτε οσοι εχετε κανει μαλακιες τον τελευταιο καιρο 🙂 🙂 🙂
(ειδικα εσεις οι δυο koula & Niarrator) 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
koula
13 Μαρτίου, 2011 8:40 μμ
αεροφωτογραφίες που δείχνουν τις περιοχές «πριν» τον σεισμό και το τσουνάμι… και πώς είναι «μετά»…
(περάστε με το ποντίκι πάνω από τις εικόνες και θα εμφανιστεί το ‘μετά’)
http://www.abc.net.au/news/events/japan-quake-2011/beforeafter.htm
koula
13 Μαρτίου, 2011 9:36 μμ
http://newsonjapan.com/html/newsdesk/article/87966.php
«Περίπου 9.500 ανθρώποι αγνοούνται στην πόλη Minamisanriku στην περιφέρεια Miyagi από τον ισχυρότατο σεισμό της Παρασκευής και το τσουνάμι που ακολούθησε, δήλωσαν αρμόδιοι το Σάββατο. Ο αριθμός αυτός είναι πάνω από το μισό του πληθυσμού (17.000) της πόλης.»
Ankan
13 Μαρτίου, 2011 11:08 μμ
Γιαννκα
13 Μαρτίου, 2011 11:12 μμ
thanks Koyla για την ενημερωση.Ολα τα πυρηνικα εργοστασια τα εφτιαξαν πανω στις τεκτονικες πλακες? Τοσο υπεροπτες εχουν γινει οι ανθρωποι.. θα υποκαταστησουν τα παντα? ας βγαλουν και αξιακα συμπερασματα απ ολα αυτα κι ας μην αφηνουν την μνημη να ασθενει,ολος ο πλανητης στο βωμο της ραδιενεργειας.
Τερμα οι γαριδες,οι τοννοι,τα σουσι 😉 ,τα κατεψυγμενα ψαρια για καμμια 25αρια χρονια…. η διατροφικη αλυσιδα θα μας φερει ολους πιο κοντα στο Φουκοσιμα στο Onogawa…….
koula
14 Μαρτίου, 2011 10:39 πμ
Γιαννκα, ολη η Γη ουσιαστικα ειναι «χωρισμεν绨σε τεκτονικες πλάκες… ο,τι και να κανεις «ανηκεις» πανω σε μια…
απλά στα όρια αυτών -επειδη υπαρχει συνεχης κινηση των πλακων- προκαλουνται σεισμοι (μεγαλοι/μικροι, επιφανειακοι ή μεγαλυτερου βαθους)… και ορισμενες φορες και ηφαιστεια (οχι παντα)
οπως η Αφρικανικη πλακα για παραδειγμα συγκρουεται με την Ευρασιατικη (στην ακρη της οποιας ειναι και η Ελλαδα) και λογω της καταστροφης+βυθισης της εχουμε ιδιαιτερα σεισμικη δραστηριοτητα στα Νοτιοδυτικα-Δυτικα…
αυτος ο μηχανισμος «δημιουργει» και τα νησιωτικα τοξα…
«Μηχανισμός δημιουργίας
Η εικόνα περιγράφει τη δημιουργία νησιωτικού τόξου κατά τη σύγκλιση ωκεάνειας με ωκεάνειας πλάκα. Αν αντί για τη δεύτερη ωκεάνεια είχαμε ηπειρωτική κάτω από θάλασσα, το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο.
Το νησιωτικό τόξο εμφανίζεται στο σημείο σύγκλισης δυο τεκτονικών πλακών, συνήθως μιας ηπειρωτικής με μια ωκεάνεια, χωρίς να αποκλείεται και η εμφάνισή του στο σημείο σύγκλισης δυο ωκεάνειων πλακών.
Κατά τη σύγκλισή τους, η βαρύτερη ωκεάνεια πλάκα αρχίζει να βυθίζεται κάτω από την ελαφρύτερη ηπειρωτική, μπαίνοντας μέσα στο μανδύα σε βάθος έως και 600-700 km.
Η πλάκα που βυθίζεται αρχίζει να λιώνει, κι επειδή το υλικό της είναι ελαφρύτερο από αυτό του μανδύα ανεβαίνει, υγροποιημένο πλέον σε μάγμα, λόγω της άνωσης, με αποτέλεσμα την εμφάνιση ηφαιστείων πίσω από την περιοχή σύγκλισης.»
και φυσικα η Ιαπωνια ειναι στη λιστα των νησιωτικων τοξων
«Νησιωτικά τόξα στον κόσμο
Οι Αλεούτιες νήσοι
Οι Κουρίλες νήσοι
Η Ιαπωνία
Οι Φιλιππίνες
Τα Νησιά Μαριάνες
Η Τόνγκα και τα Νησιά Κερμαντέκ
Τα Νησιά Ριουκιού, νότια της Ιαπωνίας
Τα Νησιά Ογκασαβάρα
Το Νότιο Αιγαίο και η Πελοπόννησος
Τα Νησιά Ανταμάν και Νικομπάρ στην Ινδία
Τα Νησιά Μενταβάι στη Σουμάτρα
Οι Μικρές Σούνδες ανάμεσα στη Σουμάτρα και την Αυστραλία
Τα Νησιά Τανιμπάρ και Κάι κοντά στο Τιμόρ
Τα Νησιά Σολομώντα
Οι Μικρές Αντίλλες
Η Νότιος Γεωργία και Νότιοι Σάντουιτς Νήσοι, νότια της Αργεντινής.
Το Τόξο της Σούνδα
Η Νέα Ζηλανδία (koula: σεισμος τον προηγουμενο μηνα)
……………..
αλλά εχουμε και μεις αντιστοιχα «νησιωτικο τοξο»:
«Το ελληνικό νησιωτικό τόξο
Το νησιωτικό τόξο της Ελλάδας (που κάποιες φορές αναφέρεται και σαν «τόξο του Αιγαίου») είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα νησιωτικού τόξου.
Δημιουργείται λόγω της σύγκλισης της Αφρικανικής τεκτονικής πλάκας με την Ευρασιατική (με ρυθμό περίπου 2,5 cm/χρόνο) στην περιοχή νότια της Πελοποννήσου, κι έχει όλα τα χαρακτηριστικά που περιγράφηκαν παραπάνω.
Η πρόταφρος εκτείνεται από τη Ρόδο, περνά νότια της Κρήτης, ΝΔ της Πελοποννήσου και φτάνει μέχρι τα Ιόνια νησιά.
Το βάθος της είναι αρκετά μεγάλο, και περιλαμβάνει και το βαθύτερο σημείο της Μεσογείου (ανοιχτά της Μάνης, με βάθος περίπου 5.200 μέτρα).
Το νησιωτικό τόξο περιλαμβάνει τα νότια Δωδεκάνησα, την Κρήτη, τμήματα της Νότιας και Δυτικής Πελοποννήσου και τα νότια Ιόνια Νησιά (Ζάκυνθος, Κεφαλλονιά, Λευκάδα).
Βόρεια της Κρήτης παρατηρείται αβαθής θάλασσα, το Κρητικό και Καρπάθιο πέλαγος.
Τέλος, η εικόνα συμπληρώνεται από την ύπαρξη του ηφαιστειακού τόξου του νότιου Αιγαίου, που περιλαμβάνει τα νησιά Νίσυρος, Σαντορίνη, Μήλος, Κίμωλος, Κως, τα Μέθανα και το Σουσάκι Κορινθίας,
όπου παρατηρείται ηφαιστειακή ή/και γεωθερμική δραστηριότητα.
Παρατηρείται επίσης βαρυτομετρική και γεωμαγνητική ανωμαλία στην περιοχή.»
Ενας σεισμος επιφανειακος μπορει να ειναι πιο καταστροφικος απο εναν μεγαλυτερο του που ομως ηταν σε μεγαλυτερο βαθος… γιατι εξαρταται και απο το ειδος των εδαφων (των ιδιοτητων τους) αλλά και απο το τι εχεις «φτιαξει» επανω στην επιφανεια… και αν το κατασκευασες σωστα…
για παραδειγμα στο βιντεακι πιο πανω που δειχνει την ταλαντωση των υψηλων κτιριων…
σε γενικες γραμμες νομιζω μια χαρα «αντεδρασαν» αυτα τα κτιρια! δεν καταστραφηκαν παρα την ισχυ του σεισμου και το μεγεθος των κτιριων…
ενω ενα 5.9 Ριχτερ στην Αθηνα πριν καποια χρονια εφερε καταστροφες σε κτιρια αλλά οχι ολικη καταστροφη… σωστα?? (εξαιρωντας τις κατασκευες που ειχαν κοψει κατι κολωνιτσες… φτιαξαν παταρι εκτος κανονισμων… τσιγγουνευτηκαν και τα σιδερα σε καποια σημεια… και σκοτωθηκε κοσμος…)
γενικα, πολυ συχνα εχουμε μικρους σεισμους που δεν παιρνουμε χαμπαρι… απο 0-3 Ριχτερ δηλαδη…
«Σεισμικότητα στην Ελλάδα κατά την προηγούμενη δεκαετία. Η περιοχή σύγκλισης της Αφρικανικής με την Ευρασιατική πλάκα (κίτρινη γραμμή) δίνει πληθώρα επιφανειακών σεισμών (κίτρινες και πορτοκαλί κουκίδες κατά μήκος της ζώνης σύγκλισης. Βόρεια της Κρήτης κυριαρχούν οι σεισμοί μέσου βάθους (περ. 100km, πράσινες κουκίδες), ενώ η περιοχή με τις μπλε κουκίδες οριοθετεί την τρίτη ζώνη σεισμικότητας.»
με πορτοκαλι ειναι οι βαθους 0-33 km
κιτρινο απο 33-70km
πρασινο απο 70-150 km
μπλε 150-300km (πολυ πιο σπανιοι)
τεσπα… παω να δω τι εγινε απο χθες… και τα ξαναλεμε 🙂
oldboy9
14 Μαρτίου, 2011 1:10 μμ
Έχει και στις Ελληνικές θάλασσες γαρίδες, «τσουχτερές» μεν, υπέροχες δε! 😉
Γιαννκα
14 Μαρτίου, 2011 12:02 μμ
Μπραβο Κoyla για την εμπεριστατωμενη ενημερωση…για τις διατροφικες και περιβαλλοντικες επιπτωσεις θα εχουμε χρονο να τα συζητησουμε αλλωστε το γεγονος ειναι εν εξελιξει….
oldboy9
14 Μαρτίου, 2011 12:37 μμ
Γιαννκα, μην της λες τέτοια! Θα μας postαρει κανά κατεβατό 10πλάσιο από το προηγούμενο!
@Koula… 🙂 😉
koula
14 Μαρτίου, 2011 12:38 μμ
🙂
καλημέρα paliopaido6!
oldboy9
14 Μαρτίου, 2011 12:41 μμ
…μερα 🙂
Γιαννκα
14 Μαρτίου, 2011 1:02 μμ
Τα λεει καλυτερα απ τον Παπαζαχο 😉 καλημερες 🙂
oldboy9
14 Μαρτίου, 2011 1:08 μμ
Μέρες Γιαννκα, ούτε συζήτηση 🙂
Lotea
14 Μαρτίου, 2011 3:19 μμ
Δείτε εδώ , τους μεγαλύτερους σεισμούς των τελευταίων 100 χρόνων στην Ελλάδα μαζί, με κάποιες ιστορικές αναφορές για τις καταστροφές.
Lotea
14 Μαρτίου, 2011 3:49 μμ
Πολύ σωστά αναφέρει η Κούλα για το ύψος των κτηρίων. Συγκεκριμένα κοντά στο επίκεντρο ενός σεισμού, μπορεί να έχουμε παραπάνω ζημιές σε χαμηλά κτήρια, ενώ όσο απομακρυνόμαστε σε ψηλότερα.
Αυτό συμβαίνει γιατί όσο ταξιδεύει το σεισμικό κύμα, φιλτράρονται οι υψηλές συχνότητες, και τα κύματα μετατρέπονται σε μεγαλύτερης περιόδου. Έτσι συντονίζονται με τα υψηλότερα κτήρια, που χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερες ιδιοπεριόδους.
Επίσης άλλος παράγοντας, είναι, όταν βρισκόμαστε σε περιοχή κοντά στο ρήγμα, σε ποια πλευρά του ρήγματος βρισκόμαστε. Ανάλογα η κίνηση του ρήγματος, μπορεί να προστίθεται στην κίνηση του σεισμικού κύματος, δημιουργώντας, πολύ υψηλές επιταχύνσεις. (φαινόμενα κατευθυντικότητας). Αυτά είναι φαινόμενα, που έχουν αρχίσει να μελετούνται πρόσφατα, και μόλις τώρα έχουν αρχίσει να ενσωματώνονται στους διεθνείς κανονισμούς.