Μέσα στο πνεύμα των ημερών όπου η αξιοπρέπεια, η ειλικρίνεια, η συνέπεια θεωρούνται έννοιες ξεπερασμένες, όπου το «λεφτά υπάρχουν» μετατρέπεται σε «παραλάβαμε χάος», θα ήταν αδύνατο να μείνει αλώβητη η «δημοσιογραφία των πολιτών».
Ο όρος μπορεί να ανήκει στον ιδρυτή του tvxs, η έννοια όμως της από-τα-κάτω ενημέρωσης, της αλληλοενημέρωσης των πολιτών μέσω διαδικτύου, έχει επιβληθεί από τους ίδιους τους πολίτες και την ανάγκη τους να κάνουν πράξη τα κούφια λόγια της «δημοκρατίας» περί πολυφωνίας. Το tvxs όπως και οι τόσες άλλες ιστοσελίδες που καθιέρωσαν την αμφίδρομη ενημέρωση μέσω των σχολίων απλά ακολούθησαν και επεχείρησαν να καλύψουν αυτή την ανάγκη των πολιτών.
Στο ίδιο πνεύμα πριν αρκετά χρόνια ιδρύθηκε το δίκτυο indymedia, όπου κάλυψε ως ένα βαθμό την ανάγκη των αγωνιζόμενων ανθρώπων για άμεση ενημέρωση, αυτό που ονομάστηκε «αντιπληροφόρηση».
Η νέα τεχνολογία της παγκόσμιας λεοφώρου πληροφοριών που αποτέλεσε το internet αρχικά ήταν περιορισμένης πρόσβασης, για φοιτητές και ανθρώπους που σχετίζονταν ως ένα βαθμό με την τεχνολογία και τους υπολογιστές. Αλλωστε το απαγορευτικό κόστος του εξοπλισμού που απαιτούνταν για να έχει κανείς πρόσβαση στο internet δεν επέτρεπε σε πλατύτερες μάζες να ενημερώνονται/ενημερώνουν τους γύρω τους μέσω διαδικτύου.
Τα πράγματα άλλαξαν. Σήμερα με μηδενικό κόστος μπορεί κανείς να αποκτήσει πρόσβαση στο internet. Ολο και περισσότερος κόσμος συμμετέχει είτε δημοσιοποιόντας απόψεις είτε πληροφορίες που σε άλλες εποχές θα είχαν θαφτεί. Ολο και περισσότερος κόσμος δηλώνει ότι ενημερώνεται κυρίως και μονίμως από το internet, αναδεικνύοντας το διαδίκτυο σε νούμερο ένα εχθρό της τηλεοπτικής απάτης και προπαγάνδας.
Εκτός αυτού, η πληροφορία που δημοσιεύεται δεν μένει στο απυρόβλητο αφού ο καθένας μπορεί να τη σχολιάσει μέχρι και να ανατρέψει εντελώς την εικόνα που επιχειρεί να περάσει.
Είπαμε όμως ότι το πνεύμα των ημερών «ξεπερνά» τις αξίες και ο καθένας κάνει εκείνο που του επιτρέπει η δύναμή του να κάνει. Η δύναμη της βίας που κατέχει η κυρίαρχη κάστα επί παραδείγματι, μπορεί να καταπατά διαχρονικές αξίες όπως η εργασία, η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, η ζωή, η ανατροφή των παιδιών κλπ. μόνο και μόνο επιβάλλοντας το.
Σ’ αυτές τις συνθήκες η ανώνυμη δημοσίευση είναι ένα κάστρο ελευθερίας. Και ανώνυμη δημοσίευση μόνο μέσω διαδικτύου μπορεί να κάνει κανείς.
Έτσι επιστρατεύονται οι διάφοροι εξουσιαστικοί μηχανισμοί να την καταστείλουν. Στο indymedia έχουμε το «φίλτρο» της «συλλογικότητας διαχείρισης» (ότι δε συμφωνεί διαγράφεται), στα blogs έχουμε τις απειλές περί «άρσης ανωνυμίας» χωρίς καν να τελεστεί ποινικό αδίκημα, στα sites της «δημοσιογραφίας των πολιτών» με διάφορα προσχήματα έχουμε επιβολή των επώνυμων σχολίων.
Στο tvxs με πρόσχημα αφενός μια δίκη σε βάρος του εξαιτίας ανώνυμου συκοφαντικού σχολίου που δεν έχει τελεσιδικήσει ακόμα αλλά και το γνωστό τροπάρι της οικονομικής κρίσης, επιχειρείται η άρση της ανωνυμίας, η κατάργηση δηλαδή της «δημοσιογραφίας των πολιτών» και η μετάβαση στη «δημοσιογραφία των (επώνυμων) μελών». Εννοείται πως εκείνος ο οποίος δινει τα στοιχεία του (πιστωτική κάρτα και ονοματεπώνυμο) παύει να ειναι ανώνυμος.
Ο (φασίστας) Καρατζαφέρης δηλώνει πως «ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει ότι θέλει αλλά να το κάνει επώνυμα».
Ο (σοσιαλιστής) Πεταλωτής δηλώνει πως «θα λογοδοτήσουν όσοι λασπολογούν κρυμμένοι πίσω από την ανωνυμία».
Ο (προοδευτικός) Κούλογλου μας λέει πως για να συνεχίσει να υπάρχει η «δημοσιογραφία των πολιτών» στο site του θα πρέπει να πληρώνεις (άρα και να δηλώνεις την ταυτότητά σου), ουσιαστικά να την καταργείς στην πράξη.
Η (αντιεξουσιαστική) ομάδα διαχείρησης του indymedia μας λέει ότι μπορείς να γράφεις ότι θέλεις αρκεί να μην παραβιάζεις την πολιτική δημοσίευσης (η οποία βέβαια ερμηνεύεται από την ίδια κατά το δοκούν).
Ας έρθουμε όμως σε μας. Όταν λέω εμάς εννοώ όλους όσους δεν έχουμε ούτε θέλουμε να αποκτήσουμε εξουσίες πάνω στους άλλους, θέλουμε όμως να έχουμε την ευκαιρία να ακούγεται η φωνή μας ακόμα κι αν δεν έχουμε δημοσιογραφική ταυτότητα, ακόμα κι αν δεν είμαστε επώνυμοι, διάσημοι, κυβερνητικοί εκπρόσωποι, λαμόγια της κυριαρχίας. Εμάς που θέλουμε να έχουμε τη δυνατότητα της κριτικής στον οποιονδήποτε αλλά και οι απόψεις που καταθέτουμε να υπόκεινται σε κριτική από τον καθένα. Εμείς που τελικά είμαστε ο τελευταίος τροχός της αμάξης, που ζούμε(?) με το μισθό ή τη σύνταξή μας.
Πολλές φορές είδαμε η φωνή μας να παίρνει αξία, όχι γι αυτό που είμαστε αλλά γι αυτά που λέμε. Σαν να σχίστηκε το σιδηρούν παραπέτασμα και είδαμε φευγαλέα μια εικόμα από ένα μέλλον που υπάρχει μόνο στα όνειρά μας, όπου η ελευθερία του ενός δεν περιορίζει αλλά προϋποθέτει την ελευθερία του άλλου. Σαν να έχουμε τελικά δύναμη για να μας φοβούνται όλοι αυτοί οι νυν και επίδοξοι εξουσιαστές. Σαν να πήραν φωτιά τα μπινελίκια που πνίγαμε τόσο καιρό μέσα μας, σαν να έκαψαν πολλές από τις χάρτινες απάτες των επώνυμων, καθεστωτικών μέσων.
Κανένας πλέον δε μάσησε με τα στημένα σενάρια τρομολαγνείας που μας πουλήσανε. Κανένας δεν σταμάτησε τον πρωθυπουργό στο δρόμο να του πεί «για σένα Γιωργάρα μου χαλάλι κι ο μισθός μου». Κανείς δεν τους πιστεύει.
Είμαστε ανώνυμοι γιατί δεν αποσκοπούμε ούτε στην προσωπική μας ανάδειξη ούτε στο διορισμό μας σε ραδιοτηλεοπτικά συμβούλια. Δεν είμαστε κανείς συγκεκριμένα γιατί είμαστε όλοι. Ακόμα κι αν διαφωνούμε μεταξύ μας, οι όροι της διαφωνίας μας είναι κοινοί, ισχύουν για όλους το ίδιο. Κανένας δε μπορεί να μας απαγορεύσει να είμαστε εμείς, κανένας δε θα μας τεμαχίσει σε κομμάτια ατομικισμού για να μας χωνέψει καλύτερα.
Όποιος θέλει μπορεί να το επιχειρήσει, το πιθανότερο όμως είναι να μείνει μόνος, όπως πολλοί πριν από αυτόν.
Το κείμενο μας έστειλε ο
mauros
σύντομος δεσμός: http://wp.me/pPn6Y-1b8
μανικάκος
1 Ιουνίου, 2010 6:36 μμ
«Στο tvxs με πρόσχημα αφενός μια δίκη σε βάρος του εξαιτίας ανώνυμου συκοφαντικού σχολίου που δεν έχει τελεσιδικήσει ακόμα ….»
να ρωτησω τι εγινε ή αποτελει αβαταρικο δεδομενο καποιου;;;
koula
1 Ιουνίου, 2010 6:48 μμ
καποια στιγμη πριν τα Χριστουγεννα (πριν την αλλαγη του τβχσ) ειχαν ανεβασει ενα αρθρο σχετικο με τις μηνυσεις που εφαγε το τβχσ από καποιους που θιγονταν σε σχόλιο καποιου..
αν πας και το ψαξεις.. θα το βρεις..
μανικάκος
1 Ιουνίου, 2010 7:19 μμ
ο μπαζιωτο ζηταγε τις ip???
γαμωτ,λιγες μερες μετα μπηκα στο τουβουξου…
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:22 μμ
υπηρχαν κι αλλοι.. 🙂
λιγοτερο εντ\\\///μοι.. παραπάνω ευθικτοι ομως..
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:23 μμ
ο περιβόητος Μπαζιωτόπουλος!
Που έλεγε ότι ο Mind the Gap, και η koula είναι το ίδιο πρόσωπο! :)…αν θυμάμαι καλά! 😀
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:30 μμ
ωπα! (οχι του Αλκαιου..)
άλλος το ειχε σκεφτει αυτο.. χαχχααχαχαχαχα
αυτος που κατηγορησε τους 2 μας οτι ειναι .. ενας.. κυκλοφορουσε στο ΤΒΧΣ.. μουλτι-περσοναλιτυ ! χααχαχχαχαχα
paliopaido8+1.. ο τυπας αυτος ειχε φαει πολυ δουλεμα τοτε.. απο τους koula the Gap ! 😉
ΥΓ Χαλαρωστε παιδια! δεν εχει σημασια ποιος τελικα εκανε την κινηση για μηνυση..
μανικάκος
1 Ιουνίου, 2010 7:32 μμ
μμμ…σιγουρα δεν εισαι εσυ;;;;
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:35 μμ
μμμ…ποιος είναι ποιος, να το κάνουμε game, μανικάκο! 🙂
μανικάκος
1 Ιουνίου, 2010 7:42 μμ
παει…
ποιος ειμαι εγω;;;
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:38 μμ
manik παρεκτρέπεσαι!
mind the koula, lemee.. προσεχε.. .. 😛
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:33 μμ
Χαλαρά κάνουμε την συζήτηση βρε koula! Είμεθα χαλαρωτικοί τύποι! 😉
anadyomenh
1 Ιουνίου, 2010 7:58 μμ
Γειά σας χαλαρωτικοί τύποι… 🙂 Τα λέμε το βράδυ… ωραία περνάτε εδώ εσείς…
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:59 μμ
οι μυοχαλαρωτικοι τυποι.. εφυγαν..
ta leme!
μανικάκος
1 Ιουνίου, 2010 8:05 μμ
γειαααα!!!
koula
1 Ιουνίου, 2010 8:09 μμ
χαλάς το σοβαρο θρεντ.. το καταλαβαινεις??
θες να φας καμια μηνυση???
μανικάκος
1 Ιουνίου, 2010 9:32 μμ
ουστ ρε!!!
eréndira
2 Ιουνίου, 2010 12:57 πμ
Όχι, ο bazioto είχε κατηγορήσει την eréndira ότι είναι το ίδιο πρόσωπο με τον blackpanther1975.
Δεν ήταν ο μόνος που είχε την τάση να συμπτύσσει όσους διαφωνούσαν μαζί του…
Mind the Gap
2 Ιουνίου, 2010 8:53 πμ
χα χα χα
«Αγάπη μου συρρίκνωσα τους διαφωνούντες ….»
🙂
eréndira
2 Ιουνίου, 2010 9:34 πμ
κι εδώ ένα πολυσχιδές άτομο είμαστε εξάλλου, mind the koula… 🙂
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 6:56 μμ
…αν θυμάμαι καλά το (συκοφαντικό σχόλιο?) , έλαβε χώρα στους πανεπιστημιακούς κύκλους!
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:00 μμ
ναι.. και αν θυμαμαι καλα.. η απαιτηση των ..θιγμενων.. ηταν όχι απλώς να κοπεί το σχόλιο.. αλλά να κατέβει όλο το άρθρο-θρεντ..!!
κάτι ειχε να κάνει με τα αλισβερίσια των καθικιτών..
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:02 μμ
…καλά θυμάμαι λοιπόν! 🙂
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:04 μμ
ή θυμομαστε και οι δυο λαθος! χαχαχα
παντως υπηρχε και άλλη υποθεση.. σχετικη με συκοφαντικη δυσφημηση-βρισιδι (μαλλον) αλλά δεν αποκαλυψαν ποιος (μαλλον σχολιαστης) θιχτηκε τοσο.. που απειλησε (μονο?) με μηνυσεις.. εξαιτιας αλλου-ων σχολιαστων..
anadyomenh
4 Ιουνίου, 2010 1:05 πμ
Δεν θυμάστε καλά νομιζω… νομίζω ότι έγινε μήνυση…
j4nus
1 Ιουνίου, 2010 7:04 μμ
νομίζω ότι μετά τα ασφαλιστικά μέτρα έγινε αγωγή και βγήκε απόφαση σε πρώτο βαθμό που καταδικάζει το tvxs να πληρώσει 270.000 ευρώ…
νομιζω ήταν από τις πρώτες ίσως και η πρώτη απόφαση που δέχτηκε εφαρμογή του νόμου περι τύπου για σχόλια που μπαίνουν κάτω από το άρθρο… νόμος περι τύπου σημαίνει ότι υπάρχει ελάχιστο όριο στην αποζημίωση κάτω από το οποίο δεν μπορεί να πέσει η απόφαση του δικαστηρίου…
αντισυνταγματικό κατά μία άποψη γιατί το κατώτατο όριο μπορεί να είναι παραπάνω από το μέγεθος της προβολής αλλά και πολύ παραπάνω από αυτά που μπορεί να αντέξει το μέσο…
με λίγα λόγια αν ένας μαλάκας θέλει να κλείσει ένα μέσο, γράφει μια μαλακία, τρώει μια αγωγή 300.000 ευρώ, αν δεν είναι μεγαλοεκδότης εργολάβος ή δεν έχει χορηγούς κτλ δεν μπορεί να πληρώσει και κλείνει το μέσο…
έχω την υποψία ότι ο νόμος περι τύπου αναφέρεται στις εφημερίδες μόνο και όχι στον ηλεκτρονικό τύπο αλλά δεν είμαι σίγουρος…
και ο ιδιοκτήτης του site, μπλογκ κτλ μπαίνει στο δίλημμα να αποκαλύψω ποιος έκανε το σχόλιο για να φύγει τοβάρος από πάνω μου; και βγαίνει γρήγορα απο το δίλημμα, γιατί δεν έχει νόημα να αποκαλύψω ποιος έγραψε το σχόλιο, αν μπορώ να το ξέρω έτσι κι αλλιώς. Και δεν έχει νόημα γιατί ο μηνυτής δεν κυνηγάει αυτόν που έκανε το σχόλιο αλλά το μέσο ενημέρωσης…
Και αναρωτιέμαι ποια καλύτερη αποζημίωση για έναν συκοφαντημένο από το να αναγκαστεί το μέσο να ζητήσει συγνώμη και να ανακαλέσει στην πρώτη/αρχική του σελίδα… γιατί πρέπει να πέφτει και χρηματική αποζημίωση; γιατι χωρίς χρηματική αποζημίωση-ικανοποίηση το μέσο ενημέρωσης δεν μπορεί να φιμωθεί…
αυτός είναι ο νόμοςτου κυρίου Βενιζέλου… να μην ξεχνάμε και το νόμο που όριζε όρους δόμησης για το mall… και γιατί με νόμο; γιατί ο τυπικός νόμος -από βουλή- κι όχι απόφαση της διοίκησης-εκτελεστικής εξουσίας δεν μπορεί να προσβληθεί απευθείας στο ΣτΕ. Βεβαια όροι δόμησης για κτίριο με τυπικό νόμο είναι παγκόσμια πρωτοτυπία… οι τυπικοί νόμοι πρέπει να είναι γενικοί -για απροσδιόριστο αριθμό ατόμων- καιαφηρημένοι -για απροσδιόριστο αριθμό περιπτώσεων…
αυτά τα λίγα για να μην ξεχνάμε τα έργα και τις ημέρες του υπουργού που τώρα ασχολείται με τα στρατιωτικά…
j4nus
1 Ιουνίου, 2010 7:08 μμ
μετά τα ασφαλιστικά εκδικάστηκε η αγωγή ήθελα να πω… αν θυμάμαι καλά…
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:08 μμ
j4nus, εσύ ομιλείς με ντοκουμέντα!
j4nus
1 Ιουνίου, 2010 7:23 μμ
Προς αποφυγη παρεξηγήσεων ο νόμος περι τύπου σχετικά με την αστική ευθύνη των μέσων είναι του 1981… ο αγαπητός υπουργός με νόμο-διάταξη του 1995 άλλαξε τα χρηματικά όρια και πρόσθεσε τηλεόραση και ραδιόφωνο…
δε βλέπω ιντερνετ πουθενά, οπότε γίνεται αναλογική εφαρμογή του νόμου
ν. 1778/1981
Αρθρον μόνον
1. Ο ιδιοκτήτης παντός εντύπου υποχρεούται εις πλήρη αποζημίωσιν δια
την παρόνομον περιουσιακήν ζημίαν ως και εις χρηματικήν ικανοποίησιν
δια την ηθικήν βλάβην, αι οποίαι υπαιτίως επροξενήθησαν δια
δημοσιεύματος θίγοντος την τιμήν ή την υπόληψιν παντός ατόμου, έστω
και αν η κατά το αρθρον 914 του Α.Κ. υπαιτιότης, ή κατά το άρθρον 919
του Α.Κ. πρόθεσις και ή κατά το άρθρον 920 του Α.Κ. γνώσις ή υπαίτιος
άγνοια συντρέχη εις τον συντάκτην του δημοσιεύματος ή, εάν ούτος είναι
άγνωστοι, εις τον εκδότην ή τον διευθυντήν συντάξεως του εντύπου.
*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Βλ. παρ.10 άρθρου 4 Ν.2328/1995 με την οποία στις
διατάξεις του παρόντος νόμου υπάγαονται και οι τηλεοπτικοί
και ραδιοφωνικοί σταθμοί.
2. Η κατά το άρθρο 932 του Αστικού Κώδικα χρηματική ικανοποίηση λόγω
ηθικής βλάβης του αδικηθέντος από κάποια από τις προβλεπόμενες στην
προηγούμενη παράγραφο πράξεις ορίζεται, εφόσον αυτές τελέσθηκαν δια του
Τύπου, κατά την κρίση του δικαστή, όχι κατώτερη των δέκα εκατομμυρίων
(10.000 000) δραχμών για τις Ημερήσιες Εφημερίδες Αθηνών και
Θεσσαλονίκης, καθως και για τα περιοδικά που κυκλοφορούν μέσω των
Πρακτορείων Εφημερίδων και των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) δραχμών για
τις άλλες εφημερίδες ή περιοδικά, εκτός αν ζητήθηκε από τον ενάγοντα
μικρότερο ποσό και αυτό ανεξάρτητα από την απαίτηση προς αποζημίωση για
περιουσιακή ζημία.»
***Η παρ.2 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ.4 του άρθρου μόνου του
Ν.2243/1994 (Α 162)
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 10 του άρθρου 4 του Ν.
2328/1995 (ΦΕΚ Α`159), ορίζονται τα εξής:
«Το κατά την παράγραφο 2 του άρθρου μόνου του ν. 1178/1981, όπως
ισχύει, ελάχιστο ποσό χρηματικής ικανοποίησης προκειμένου για
τηλεοπτικούς σταθμούς καθοριζεται σε εκατό εκατομμύρια
(100.000.000) δραχμές προκειμένου για σταθμούς εθνικής εμβέλειας
και τριάντα εκατομμύρια (30.000.000) δραχμές προκειμένου για
σταθμούς τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας. Τα ποσά αυτά,
προκειμένου για ραδιοφωνικούς σταθμούς με δικτύωση σε
περισσότερους νομούς, καθορίζονται σε πενήντα εκατομμύρια
(50.000.000) δραχμές και προκειμένου για ραδιοφωνικούς σταθμούς
που δεν διαθέτουν δικτύωση σε είκοσι εκατομμύρια (20.000.000)
δραχμές.»
3. Ο ιδιοκτήτης πάσης εφημερίδος ή περιοδικού υποχρεούται να ορίζη
εκδότην και διευθυντήν φυσικά πρόσωπα έχοντα την μόνιμον κατοικίαν και
διαμονήν των εν Ελλάδι και μη καλυπτόμενα οπωσδήποτε υπό ασιλίας,
ετεροδικίας ή άλλου λόγου αίροντος το αξιόποινον ή παρακωλύοντος την
ποινικήν τούτου δίωξιν. Η σύμπτωσις αμφοτέρων των ως άνω ιδιοτήτων
εις το αυτό πρόσωπον επιτρέπεται.
Ποινική ευθύνη εις βάρος του ιδιοκτήτου του εντύπου υφίσταται μόνον
εάν συντρέχουν εν τω προσώπω του αι ιδιότητες του εκδότου ή του
διευθυντού ή εφ` όσον δεν έχει ορίσει εκδότην. Ο ορισμός του εκδότου
ή του διευθυντού φαίνεται μόνον εκ της αναγραφής του επί του φύλλου
του εντύπου.
Εν η περιπτώσει ο ιδιοκτήτης δεν έχει ορίσει εκδότην ή διευθυντήν
συγκεντρούντα τα ως άνω στοιχεία ή ούτος (ο ιδιοικτήτης) καλύπτεται
υπό λόγων ή περιπτώσεων καθιστωσών αδύνατον ή δυσχερή την ποινικήν
τούτου δίωξιν ή καταδίκην το δικαστήριον δεν κωλύεται να αναζητήση τον
πράγματι υπεύθυνον αξιοποίνου πράξεως μη δεσμευόμενον υπό των περί
πλασματικής ευθύνης διατάξεων των παρόντος, ως και του άρθρου 46 του
περί τύπου νόμου, ισχύοντος εν προκειμένω κατά τα λοιπά.
Εις περίπτωσιν καθ` ην δεν έχει ορισθή εκδότης, ως εκδότης
τεκμαίρεται ο ιδιοκτήτης.
Εάν ο ιδιοκτήτης ημερησίου ή περιοδικού εντύπου είναι άγνωστος, την
ευθύνην φέρουν τα εν εδαφίω γ του άρθρου 46 του Α.Ν. 1092/1938 «περί
τύπου» αναφερόμενα πρόσωπα.
«4. Οι κατά το άρθρο αυτό απαιτήσεις, εφόσον δεν προβλέπεται
ειδικότερη ρύθμιση στον παρόντα νόμο, εκδικάζονται κατά τη διαδικασία
των άρθρων 663 επ. Κ.Πολ.Δ..»
***Η εντός » » παράγραφος 4 αντικαταστάθηκε ως άνω από την παρ. 11
του άρθρου 4 του Ν. 2328/1995 (ΦΕΚ Α`159).
*** ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: ΒΛ. σχετ.και άρθρο 681Δ` Κ.Πολ.Δ.
«5. Η εκδίκαση της κατά το παρόν άρθρο αγωγής χωρεί ανεξάρτητα από
την άσκηση ποινικής διωξης για την αυτή πράξη, καθώς και της τυχόν για
οποιονδήποτε λόγο αναβολής ή αναστολής της ποινικής διαδικασίας που
έχει αρχίσει».
***Η εντός » » παράγραφος 5 αντικαταστάθηκε ως άνω από την παρ. 13
του άρθρου 4 του Ν. 2328/1995 (ΦΕΚ Α`159).
» 6. Σε περίπτωση που γίνει δεκτή αγωγή του παρόντος άρθρου σε
βάρος εφημερίδας, το δικαστήριο, εφ` όσον έχει υποβληθεί αίτημα το
αργότερο ενώπιον του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, διατάσσει με την
καταψηφιστική απόφασή του και την καταχώριση στην εφημερίδα αυτή
περιλήψεως της αποφάσεως. Η περίληψη αυτή αρκεί να περιέχει:
α) τον αριθμό και τη χρονολογία δημοσιεύσεως της αποφάσεως,
β) το δικαστήριο που την εξέδωσε,
γ) το ονοματεπώνυμο του θιγέντος από το επιλήψιμο δημοσίευμα,
δ) τις φράσεις που κρίθηκαν δυσφημιστικές ή εξυβριστικές, βάσει των
οποίων επιδικάστηκε η αποζημίωση ή η χρηματική ικανοποίηση και
ε) το φύλλο της εφημερίδας και την ημερομηνία δημοσιεύσεώς τους. Η
περίληψη αυτή και η είδηση ότι καταδικάστηκε η εφημερίδα δημοσιεύεται
στην ίδια θέση της εφημερίδας, που είχε καταχωριστεί η αρχή του
επιλήψιμου δημοσιεύματος, εντός δεκαπέντε ημερών από της επιδόσεως της
τελεσίδικης απόφασης.
«Με την απόφαση καθορίζεται χρηματική ποινή για κάθε ημέρα
καθυστέρησης δημοσίευσης της απόφασης ίση προς το 1/10 της ελάχιστης
αποζημίωσης που επιδικάζεται κατά την παράγραφο 3 του άρθρου αυτού.
***Η εντός » » παρ. 6 αντικαταστάθηκε ως άνω διά του άρθρου 32 παρ.
1 του Ν. 1941/1991, ΦΕΚ Α 41.
***Το εντός » » εδάφιο αντικαταστάθηκε ως άνω με το δεύτερο εδάφιο της
παρ.4 του άρθρου μόνου του Ν.2243/1994 (Α 162)
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Κατά το άρθρο 32, παρ.2 του ν.1941/1991 (A 41):
«Αποφάσεις που εκδόθηκαν και δεν έχουν δημοσιευθεί σύμφωνα με την
παράγραφο 6 του άρθρου μόνου του ν. 1178/1981, όπως αυτή ίσχυε πριν
να αντικατασταθεί με την προηγούμενη παράγραφο του παρόντος άρθρου,
δημοσιεύονται κατά τα οριζόμενα στην τελευταία αυτήν παράγραφο μέσα σε
δύο μήνες από την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου.
Αξιώσεις αποζημιώσεως για τη μή δημοσίευση ή τη βραδεία δημοσίευση
των άνω αποφάσεων, έστω και αμετακλήτως επιδικασθείσες, αποσβένονται,
οι δε σχετικές δίκες καταργούνται και ματαιώνεται αυτοδικαίως η τυχόν
αναγκαστική εκτέλεση που άρχισε. Διατηρείται μόνο η αξίωση για την
τελεσιδίκως επιδικασθείσα δικαστική δαπάνη και για τα έξοδα των
ενεργηθεισών πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης».
7. Η πρώτη περίοδος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου
122 του Κώδικος Ποινικής Δικονομίας αντικαθίσταται ως εξής:
«Επί εγκλήματος δι`εντύπου εκδοθέντος εν τη ημεδαπή, αρμόδιον είναι
το δικαστήριον εν τη περιφερεία του οποίου εκδίδεται το έντυπον».
8. Πάσα ετέρα διάταξις ρυθμίζουσα κατ`άλλον τρόπον το παρόν θέμα
καταργείται.
9. Η ισχύς του παρόντος νόμου άρχεται από της δημοσιεύσεως του δια
της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:26 μμ
j4nus, άλλη φορά δεν θα πω ότι ομιλείς με ντοκουμέντα. Ποτέ των ποτών! 😀
j4nus
1 Ιουνίου, 2010 7:32 μμ
για αυτό το έκανα…
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:35 μμ
ούτε κουβέντα.. για ντοκουμέντα.. 😛
παρεμπιπτόντως.. αυτός που σχολιασε και εθιξε τους πανεπιστημιακους.. δεν ηταν (τουλαχιστον το νικνειμ) από αυτούς που συνηθως σχολιαζαν.. και εκει ηταν το περιεργο! οτι εγινε βαβουρα – μηνυση απο καποιους καθηγητες για ενα σχολιο στο σωρο.. που ομως δεν ελεγε και τιποτα φοβερο.. δηλαδη.. πιο πολυ στο ντουκου θα περναγε..
και οι προθεσεις τους φανηκαν απο την απαιτηση να «κατεβει ολο το αρθρο».. (αν θυμαμαι καλα..) ..
αν δε θυμαμαι καλά.. να με διορθωσετε.. να ανακαλέσω.. να γλιτώσω τη στενή! οκ?
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:41 μμ
…ένα τηλέφωνο με αναγκάζει να την κάνω, κρίμα! Άλλη φορά…:(
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:41 μμ
…τηλεφώνημα!
koula
1 Ιουνίου, 2010 7:45 μμ
Eddie
1 Ιουνίου, 2010 7:41 μμ
«Ο (φασίστας) Καρατζαφέρης δηλώνει πως “ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει ότι θέλει αλλά να το κάνει επώνυμα”.»
έχω την εντύπωση πως ο Καρατζαφέρεις έκανε σαρδάμ σε αυτή τη δήλωση και είπε αυτό για το οποίο ο καθένας θα έκανε το προφανές σχόλιο περί γλώσσας λανθάνουσας.
«Ο καθένας έχει δικαίωμα να λέει ό,τι ΘΕΛΟΥΜΕ αλλά να το κάνει επώνυμα»
ΥΓ: πολύ χαίρομαι που επιτέλους ένας από τους καλύτερους σχολιαστές του tvxs μας βρήκε και στη νέα μας διαδικτυακή στέγη.
Ελπίζω να ήρθε για να μείνει…
oldboy9
1 Ιουνίου, 2010 7:42 μμ
Γεια σου Eddie!
Eddie
1 Ιουνίου, 2010 7:47 μμ
Γεια σου ρε παλιοπαιδο 🙂
eréndira
2 Ιουνίου, 2010 1:02 πμ
Μαύρε, καλώς ήρθες! Η αλήθεια είναι ότι θέλαμε να σε βρούμε, αλλά δεν ξέραμε πώς, αφού είχες διαγραφεί από το παλιό μας στέκι. Ευτυχώς, μας βρήκες εσύ!
DrAluca
2 Ιουνίου, 2010 1:12 πμ
maure καλως μας βρηκες.
Ενα εκπληκτικο κειμενο.Να σαι καλα που ξαναδωσες σημεια γραφης.
Επιτελους σιγα σιγα μαζευονται ολοι οι ενδιαφεροντες σχολιαστες….
Χαμογελατε…
Mind the Gap
2 Ιουνίου, 2010 8:56 πμ
Καλωσόριζες στη παρέα μας γείτονα maure !
mitera
2 Ιουνίου, 2010 9:07 πμ
Μαυρε ενα καλως ορισες κι απο μενα!
Ετυχε να ειμαι «παρουσα» και στα δυο πεσιματα του Κουκουρουκου σε σενα!
Αυτο που σε εστελνε στη« γωνια σου» δεν θα το ξεχασω.Ηταν και το πρωτο εναυσμα να αραιωνω σιγα-σιγα απο κει!:)
Πολυ ωραιο κειμενο!
Η λογοκρισια της κοινης μας αληθειας δεν θα περασει!
Joker
2 Ιουνίου, 2010 9:30 πμ
Που είσαι ρε μαύρε;;;
Καλημέρες!
Joker
olomavri nuxterida, pio mavri de ginetai
2 Ιουνίου, 2010 11:18 πμ
eisai o mauros o…kanonikos???? 🙂
epitelous.. 🙂
mauros
2 Ιουνίου, 2010 2:22 μμ
Αν δεν σκέπαζαν το χαμόγελό μου τα σύννεφα της σφαγής στο «στόλο της Ελευθερίας» θα σας έλεγα ότι χαίρομαι κι εγώ με τη σειρά μου που ξαναβρεθήκαμε «εδώ έξω». Δυστυχώς τα γεγονότα δε μου επιτρέπουν κανένα χαμόγελο.
Οπως βλέπω όμως, μέσα ή έξω από το μέσο της «δημοσιογραφίας των πολιτών» δεν χάνουμε τη δυνατότητα του εποικοδομητικού σχολιασμού. Εχουμε την ικανότητα να αναπτύσσουμε από κοινού ένα θέμα από τόσες διαφορετικές πλευρές που φαντάζομαι εκπλήσει κι εμάς τους ίδιους.
Οσο πιο πολλά μπορούμε να προσφέρουμε ο ένας στον άλλον και στην κοινωνία, τόσο πιό επικίνδυνοι γινόμαστε για τους θεσμικούς σχολιαστές, δημοσιοκάφρους (όχι τους συνειδητοποιημένους δημοσιογράφους) και λαικιστές.
Αρκετά ευλογήσαμε τα γένια μας, καλώς ξαναβρεθήκαμε!
nolongersafe
3 Ιουνίου, 2010 6:03 μμ
E, αφού ξαναβρεθήκαμε, δεν έρχεσαι και στους authors σιγά σιγά να ανεβάζεις θέματα? Αφού το κατέχεις το αντικείμενο.
Οι άλλοι συνσχολιαστές τι λέτε?
koula
3 Ιουνίου, 2010 6:17 μμ
μιας και ρωτας nls,
προσωπικα θα ελεγα:
επιτελους!
μας βρηκε ο μαυρος!
😛
περασε τοσος καιρος.. μαυρα ματια καναμε να σε δουμε βρε, μαυρε..
πώς μας ανακάλυψες? 🙂
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 12:24 πμ
ενα ναι και απο μενα.και ο κοπριτακος οτ μανικ λεει ναι επισης.
Κια με τον stsns που μιλησα προσφατα λεει ναι.Οποτε το συνολον….12.
🙂
Χαμογελατε…
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 12:32 πμ
Κι εγώ μέσα. Να φανταστείς 1-2 φορές που μας έκανε κριτική στο ΤΒΧΣ του έβαλα πράσινη σημαία.
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 12:49 πμ
Βιτσιοζικε MITSARA….
Χαμογελατε…
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 12:59 πμ
Είμαι λίγο kinky τύπος 😉
Είσαι έγινα λίγο υπερβολικός (αν και αυτό που έγραψα ήταν αλήθεια) αλλά ήθελα να δώσω έμφαση στο πόσο εκτιμούσα τον mauro ως σχολιαστή.
Τεσπα, εδώ σταματάω γιατί δε νομίζω να αρέσουν στον mauro οι «αγιογραφίες».
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 1:00 πμ
Ίσως έγινα λίγο υπερβολικός.
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:02 πμ
Υπερβολικε κινκυ…..
Χαχαχαχαχα….
Χαμογελατε…
koula
4 Ιουνίου, 2010 12:50 πμ
δις γουίλ γκόου ντάουν ον γιορ πέρμενεν’τ ρέκορντ..
😛
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 1:00 πμ
Οου Γιέα!
koula
4 Ιουνίου, 2010 12:32 πμ
μπερδευεις τον γκαρβάλ.. με τον ντουζiwna.. 😛
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 12:48 πμ
Το 4!!!
Χαχαχαχα
Χαμογελατε…
mitera
4 Ιουνίου, 2010 12:57 πμ
ενα ναι κι απο μενα,κι αλλο ενα απο το αβαταρ μου!
Συνολον 37!
🙂
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:01 πμ
μονο η mitera με καταλαβαινει στα μαθηματικα….
😉 🙂
Χαμογελατε…
mitera
4 Ιουνίου, 2010 1:06 πμ
Ειμουν και γω του αριστα στα μαθηματικα!
🙂
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 1:03 πμ
Btw μιας και το ανέφερες λέω να αλλάξω avatar. Χρειάζομαι γενικά μια αλλαγή. Δε μπορώ καλοκαιριάτικα να βλέπω τον μπαρμπα – Κάρολο με τα μούσια. Έστω κι αν έχει πεταλούδες στο πρόσωπό του.
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:04 πμ
Να βαλεις τον μπαρμα με μαγιο.
Η τον μπαρμπα Σταθη που ειναι και δροσερος!
Χαμογελατε…
koula
4 Ιουνίου, 2010 1:08 πμ
καλέ, τι ηπιες εσυ???
μεταξά.. 4άρων 4στέρων?? 😛
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:14 πμ
γεμισα μπαταριες κυρια κουλα….
Ειναι να μην φυγω εστω και διημεροα παο την Αθηνα.Μετα δεν πιανομαι!!!
Χαμογελατε…
mitera
4 Ιουνίου, 2010 1:09 πμ
οσο για σενα μιτσαρα
ο πατερας μου μας εχει αφησει μια φωτο του Σταλιν με πολυ ωραια κορνιζα που την ειχε κρεμασμενη στο τοιχο, στο προτεινω για νεο αβαταρ!
🙂 🙂
καληνυχτα
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 12:21 μμ
Είπαμε βρε μητέρα έχουμε καλοκαιρινό mood. Ποιον Στάλιν μου τσαμπουνάς?
🙂
Mind the Gap
4 Ιουνίου, 2010 10:34 πμ
Γείτονα γίνε author όπως βλέπεις όλοι γουστάρουμε να …… μας γράφεις 🙂
mitera
4 Ιουνίου, 2010 1:03 πμ
κι αφου εκανα το χρεος μου ως ε\\//τιμη ψηφοφορος σας καλησπεριζω και σας καληνυχτιζω!
🙂
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 1:04 πμ
Καληνύχτα mitera. Πάω κι εγώ σπίτι για ύπνο.
Φιλιά σε όλους.
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:06 πμ
Καληνυχτα γαμπρε!
Το ΣΚ σου προτεινω να πας και στο cheapart.Θα περασεις ομορφα.:)
Χαμογελατε…
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 12:24 μμ
Έφυγα βιαστηκά χθες και δεν είδα το μήνυμά σου. Λέω να πάω στην έκθεση βιβλίου τώρα το ΣΚ (φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά περίδρομο θα είναι αυτή η έκθεση). Για δώσε αν μπορείς καμιά πληροφορία βρε γιατρέ.
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 12:51 μμ
λοιπον….το cheap art ειναι μια κινηση καλιτεχνω οπου εχοντας ενα πλαφον στα 60 ευρο κανουν εδω και λιγα χρονια εκθεσεις πολοντας τα εργα τους.μερικα ειναι πανακριβα στα 60,αλλα καποια ειναι παμφθηνα.Ασχετα ομως με αυτο υπαρχουν πολυ ενδιαφεροντα πραγματακια.
Γινεται απο τις 7 μεχρι τις 27 του μηνου του τουνου.Στο κτηριο κοιτωνων Κοδρα.
6 με 11 ανοικτα καθε απογιομα απο Δευτερα μεχρι Κυριακη.
🙂 🙂 🙂
Καλημερα MITSARA!
Χαμογελατε…
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 1:05 μμ
Σ’ ευχαριστώ πολύ Γιατρέ. Πέρα από τη σωματική μας υγεία φροντίζεις και για τη πνευματική και μάλιστα χωρίς φακελάκι.
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:12 μμ
Χωρις??????!!!!!!!!!
Τι εκανα λαθος?
Χαχαχαχαχαχα.
Χαμογελατε…
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 1:16 μμ
BtW Για εικαστικά έργα μπορώ να «προμηθευτώ» κι από την αδερφή μου που είναι ζωγράφος (τελείωσε Καλών Τεχνών + Μεταπτυχιακό).
Όταν ξανακάνει έκθεση θα ενημερώσω.
Ήθελα να παινέψω το σπίτι μου λίγο, ελπίζω να μην πειράζει 😉
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:22 μμ
🙂 🙂 🙂
Τοτε να παρεις την αδελφξη σου και να πατε.
Εχει πολλα ενδιαφεροντα ατομα.Και πολλα οτι ναναι ατομα αλλα δεν ασχολουμαστε με αυτα.
😉
Να μας πεις.Να μας πεις!
Χαμογελατε…
MITSARAS
4 Ιουνίου, 2010 1:24 μμ
Κάποτε με ενημέρωνε για αυτά και πήγαινα όποτε έβρισκα ευκαιρία. Τώρα όμως μένει Αθήνα.
Εννοείται πως θα σας πω.
DrAluca
4 Ιουνίου, 2010 1:05 πμ
Καληνυστα mitera.
Αλε ρετουρ!
Χαμογελατε…
anadyomenh
4 Ιουνίου, 2010 1:10 πμ
Γειά σου maure,
δεν είχαμε μιλήσει ποτέ στο τβχς από όσο θυμάμαι… αλλά σε διάβαζα… καλώς τον λοιπόν!!!
mitera
4 Ιουνίου, 2010 1:48 πμ
Ξαναγυρισα μονο για αυτο!
απο την αφιξη των Ελληνων αιχμαλωτων στο αεροδρομιο της Ελευσινας
http://edromos.gr/index.php?option=com_k2&view=item&id=1196:%E2%DF%ED%F4%E5%EF-%E4%E7%EB%FE%F3%E5%E9%F
«οι απλοι ανθρωποι μπορουν»
Πιστευω οτι πρεπει να το ποσταρετε οπωςδηποτε!!!
καληνυχτα και παλι
giorgalis
4 Ιουνίου, 2010 1:52 πμ
ναι ηρθε κι ο μαυρος λες και δεν ειχαμε αλλους αξυριστους μακρυμαλιδες που τελευταια φορα λουστηκαν στην κολυμπιθρα στα βαφτησια τους……
μαυρε απο το να πετας μολοτοφ καλυτερα κατσε σπιτι σου και γραφε στους sxoliastes
χαχαχαχα!!!!!
koula
4 Ιουνίου, 2010 11:33 πμ
πες τα ρε!
να σου πω.. με εκείνον τον αγιασμό .. με αύρες.. στη διαδρομή προς τα Εξάρχεια..
τι θα γίνει? .. θα αργήσει κι άλλο?????
άντε.. γιατί πολλοί μαζεύτηκαν.. και δε θα μας φτάνει το νεράκι μετά..
😛
giorgalis
4 Ιουνίου, 2010 12:06 μμ
εχεις δικιο koula μαζευτηκαν πολλοι
νομιζω πως η αστυνομια πρεπει εκτος απο αγιασμο να προμηθευτει και ασημενια γκλομπ!!!
anadyomenh
4 Ιουνίου, 2010 2:12 μμ
χαχαχααχααχαχ και σκόρδα… 🙂