Αφιερώματα κατά παραγγελία – Μέρος B΄: Οι Απαράδεκτοι

Posted on 23 Μαΐου, 2010 9:08 μμ από

31



 

Του -κατά ειδική ομολογία- απαράδεκτου loophole

Πριν από μερικές μέρες ο αγαπητός συνσχολιαστής j4nus (κατά άλλους σκέτο 4nus και κατά κόσμον «σαλεμένος χωρίς σύνορα») μου ανέθεσε τη δημιουργία ενός αφιερώματος στους γνωστούς τηλεοπτικούς Απαράδεκτους, πιστός στον νόμο του Hlade «αν έχεις αναλάβει μια δύσκολη εργασία ανάθεσέ την σε έναν τεμπέλη – θα βρει έναν ευκολότερο τρόπο να την κάνει» (Bloch, 1992).

 

Κοιτάξτε λοιπόν τι θα γίνει. Θα ξεκινήσω με μερικά πραγματολογικά στοιχεία, έτσι κι αλλιώς γνωστά και προσβάσιμα σε όλους και στη συνέχεια θα παραθέσω μερικά αποσπάσματα από τη σειρά, επίσης γνωστά και προσβάσιμα σε όλους. Η δική μου (καίρια) συμβολή θα είναι φυσικά η επιλογή των αρχικών βίντεο, ένας μικρός σχολιασμός όπως επίσης και μια πρώτη απόπειρα κατηγοριοποίησης σε θεματικές ενότητες που κατά τη γνώμη μου εμπίπτουν στα ενδιαφέροντα του παρόντος μπλογκ.

 

Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω ότι οι υπόλοιποι σχολιαστές είστε υπεύθυνοι για διορθώσεις, συμπληρώσεις, σχόλια, τυχόν παρατηρήσεις και γενικότερα για την πορεία αυτού του διαδραστικού εγχειρήματος. Διότι όπως πολύ σωστά μας διαμηνύει η Υπουργός Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης (Άννα όπως τόσες άλλες, Άννα, όμορφη Άννα) δια στόματος Αλεξάνδρας Κορωναίου: «Σε αυτή την ατομική, και πολλές φορές εξαιρετικά δύσκολη, πορεία κατάκτησης νέων γνώσεων, (ο άνθρωπος) δεν ενεργεί μόνος του, όπως θα μπορούσαμε να υποθέσουμε με βάση το πρώτο συνθετικό της λέξης αυτο-μόρφωση. Ο άνθρωπος δεν δραστηριοποιείται μέσα σε ένα κοινωνικό κενό, αλλά μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. Βρίσκεται δηλαδή σε συνεχή επικοινωνία με τους άλλους (…)» (koula, 2010). Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες μου, κακοπροαίρετα σχόλια, συκοφαντείες προς το άτομό μου και ανέξοδη λάσπη από τη νομενκλατούρα του μπλογκ δεν πρόκειται να ανεχτώ.

Η σειρά

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε μερικά πράγματα μπορούμε να ξεκινήσουμε: Οι Απαράδεκτοι καταρχάς δεν υπήρξαν τίποτα παραπάνω από ένα σίριαλ, ένα από τα πρώτα έστω σίριαλ της ιδιωτικής τηλεόρασης, με εμπνευστή και δημιουργό τη Δήμητρα Παπαδοπούλου. Προβλήθηκε στο Mega τις σεζόν 1991-1992, 1992-1993 σε 49 επεισόδια. Πρωταγωνίστησαν η ίδια η Παπαδοπούλου, ο Σπύρος Παπαδόπουλος, ο Γιάννης Μπέζος και ο Βλάσης Μπονάτσος, με συμπρωταγωνιστές το Βασίλη Χαλακατεβάκη και τη Ρένια Λουιζίδου. Τη μουσική επιμέλεια της σειράς είχε αναλάβει ο ραδιοφωνικός παραγωγός Νίκος Μουρατίδης, ενώ το μουσικό θέμα των αρχικών τίτλων ήταν μίξη του Νίκου Πατρελάκη. Επίσης ως γκεστ εμφανίστηκαν πολλοί έλληνες ηθοποιοί (με ποντιακή καταγωγή απ’ ότι φαίνεται) όπως ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Παύλος Κοντογιαννίδης, ο Άλκης Παναγιωτίδης, η Άννα Φιλίνη και η Ναταλία Τσαλίκη. Μέχρι εδώ καλά και μάλλον αδιάφορα.

 

Το ερώτημα στην πραγματικότητα είναι το εξής: Ποιο είναι το συστατικό στοιχείο των Απαράδεκτων που μας κάνει να τους αγαπάμε, να μην τους ξεχνάμε και να επανερχόμαστε σ’ αυτούς ακόμα και σήμερα, 17 περίπου χρόνια μετά (ναι είναι τόσα πολλά). Κατά τη γνώμη μου πέρα από τις σουρεάλ καταστάσεις, τη χαλαρή δομή, τους χαρακτήρες-κόμικ, τις ερμηνείες και τη θεατρικότητα της σειράς -χαρακτηριστικά όχι μοναδικά και ανεπανάληπτα- είναι η αίσθηση ότι πρόκειται για τέσσερις (ή έξι) ανθρώπους στην καλύτερη στιγμή τους. Τη στιγμή που οι άνθρωποι γίνονται παρέες∙ παρέες που γράφουν ιστορία. Η καθεμία στον τομέα της, με τις διαθεσιμότητες και τα δικά της μέσα. Ένα άλλο ερώτημα επίσης που προκύπτει από τα παραπάνω είναι το τι κάνει τους ανθρώπους να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους στη δουλειά ή τη ζωή τους. Είναι δηλαδή ένα φωτισμένο έναυσμα, ένα σενάριο ή ένας σκηνοθέτης π.χ. αν πρόκειται για ηθοποιούς, ή είναι οι ίδιοι που συναντιούνται τυχαία ή μη όταν είναι έτοιμοι να διαμορφώσουν τα υπόλοιπα; Ή και τα δύο;

 

Οι χαρακτήρες

Θα συνεχίσω για λίγο ακόμα την αμπελοφιλοσοφία πριν τη στιγμή που όλοι περιμένουμε (τα βιντεάκια), παρουσιάζοντας εν συντομία τους χαρακτήρες της σειράς. Τον βαθμό «απαράδεκτου» του καθενός τον αναθέτω σ’ εσάς να τον αξιολογήσετε. Διαβάζουμε από το λεξικό Τριανταφυλλίδη: απαράδεκτος -η -ο [aparáδektos] & απαράδεχτος -η -ο [aparáδextos]: που δεν μπορεί να γίνει παραδεκτός γιατί βρίσκεται, κινείται έξω από τα πλαίσια της λογικής, της ηθικής, των κοινά αποδεκτών αξιών κτλ.

Πόσο απαράδεκτοι ήταν λοιπόν οι Απαράδεκτοι;

Ο Σπύρος, σύζυγος της Δήμητρας, είναι ένας «πρώην Έλλην αριστερός, ένας θνητός» και νυν υπάλληλος διαφημιστικής εταιρίας. Την πρώτη του ιδιότητα δεν χάνει ευκαιρία να την προτάσσει και ιδιαίτερα το γεγονός της συμμετοχής του στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, αν και κάποια στιγμή αποκαλύπτεται ότι τελικά έριξε τη Χούντα ενώ στην πραγματικότητα είχε μπει για να ρίξει τη Φώφη. Βγαίνει απ’ τα ρούχα του με τη Δήμητρα, την οποία βαριέται και υποτιμάει ενώ συγχρόνως την αγαπάει και τη ζηλεύει. Ενίοτε ξενοκοιτάει κιόλας. Κατά μία έννοια είναι γνήσιος εκπρόσωπος της γενιάς του και η προσωποποίηση της φράσης «πώς να απολαμβάνετε τα αγαθά του καπιταλισμού χωρίς να χάνετε απ’ τα μάτια σας το στρατηγικό όραμα της αταξικής κοινωνίας» (Μάζαρης/ Μπουλαλάκης, 2008).Χαρακτηριστική του έκφραση «Τι έγινε ρε παιδιά;», κοιτώντας με απορία προς την κάμερα.

Η Δήμητρα είναι μια ελληνίδα σύζυγος από την οποία η λέξη «χειραφέτηση» πέρασε και δεν ακούμπησε. Πλήρως εξαρτημένη απ’ τον άντρα της, κακή νοικοκυρά και με κόμπλεξ κατωτερότητας, κάνει όλη μέρα παρέα με το Γιάννη, βλέπει τηλεόραση, ακούει λαϊκά, διαβάζει περιοδικά και Άρλεκιν. Οι κατά καιρούς εξάρσεις επαναστατικότητας έρχονται πάντα στο τέλος να επιβεβαιώσουν τα προηγούμενα. Νιώθει κενή και παραμελημένη, ενώ συχνά αναρωτιέται τι κάνει στη ζωή της. Από την άλλη μπορεί να κάνει τα πάντα για να κρατήσει το Σπύρο αν νιώσει ότι απειλείται από μια άλλη γυναίκα.

Ο Γιάννης είναι ίσως ο πρώτος γκέι κεντρικός χαρακτήρας σε μία ελληνική σειρά «για όλη την οικογένεια». Νευρικός και μονίμως γκρινιάρης, καλλιεργημένος (με σπουδές στο Παρίσι) και συγχρόνως καταπιεσμένος και καταπιεστικός. Είναι σχεδιαστής ρούχων και συγκατοικεί με τον Βλάση, με τον οποίο αν και είναι τελείως αντίθετοι χαρακτήρες συνήθως τα βρίσκουνε. Κάνει παρέα με τη Δήμητρα και αντιπαθεί τη Ρένια, την κοπέλα του Βλάση, την οποία αποκαλεί «αστροπελέκι», ενώ έχει μια σχέση αγάπης-μίσους με τη θεία του τη Βιργινία. Δεν κάνει ποτέ δεσμό στη διάρκεια της σειράς ακόμα κι όταν το παίρνει απόφαση και το προσπαθεί.

Ο Βλάσης δουλεύει ως ηθοποιός στην ίδια διαφημιστική εταιρία με το Σπύρο, με τον οποίο είναι παιδικοί φίλοι. Είναι αδέσμευτος, πέφτουλας, γκομενιάρης και ξενύχτης (συνήθως ξεκινάει τη βραδιά του με ένα ποτάκι στου Λαμόγια), αν και έχει μόνιμη σχέση με τη Ρένια. Ακατάστατος και υπναράς, επιπόλαιος κι εκρηκτικός είναι συνήθως στον κόσμο του και συγχρόνως στο επίκεντρο των γεγονότων. Την παρέα συμπληρώνουν ο ανυπόφορος, μπουνταλάς διαχειριστής-ιδιοκτήτης Βασίλης και το «αστροπελέκι», μοντέλο-γραμματέας Ρένια.

 

Υστερόγραφο

«Επιτέλους, έφτασε! Επέστρεψε! Μετά το ανυπόφορο αυτό χρονικό διάστημα που μας στέρησε το μοναδικά απολαυστικό του στιλ! Μαζί σας το μοναδικό, το ανεπανάληπτο, το ασυναγώνιστο, το νοσταλγικό! Το… υστερόοογραφο! Ναιαιαι! Μπράβο! Γιούπι, ξανάρχεται! Συγχαρητήρια! (Κάπου εδώ το αξιοσέβαστο κοινό υποτίθεται ότι ξεσπά σε χαρούμενα χειροκροτήματα)» (Subcomandante Insurgente Marcos, 2003). Αποφάσισα να εντάξω το κύριο μέρος του αφιερώματος στο υστερόγραφο. Γιατί πάντα τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια ενός κειμένου στα υστερόγραφα εντάσσονται. Παραθέτω λοιπόν τα βιντεάκια που επέλεξα. Να σημειώσω μόνο ότι η επιλογή είναι ενδεικτική. Υπάρχουν σημαντικά αποσπάσματα που συνειδητά άφησα απέξω έτσι ώστε να τα συμπληρώσετε εσείς στα σχόλια (ωραίος τρόπος για να μην παραδεχτείς τις παραλήψεις σου ε;).

 

Περί αριστεράς και ταξικής πάλης

 

http://www.youtube.com/watch?v=MN_8ev04_wc

 

http://www.youtube.com/watch?v=fnsb0wHDiVk

 

http://www.youtube.com/watch?v=0DCsNiRLAs0&feature=related

 

Περί οργάνων τάξεως & καταστολής

http://www.youtube.com/watch?v=LEWME_RX6Wc&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=MJWWdVUZOnw&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=K-iWddbAJ8k&feature=related

 

Περί μορφώσεως και τέχνης

http://www.youtube.com/watch?v=7CrK8P5RAlo&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=lyQuoIAjStc&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=XnNuMQP-sfU&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=XEap4kRO2vY&feature=related

 

Περί έρωτος και απιστίας

http://www.youtube.com/watch?v=TjOPeKoyXlA

 

http://www.youtube.com/watch?v=F7LrNjjaZD4&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=38YSud1xz1s

 

http://www.youtube.com/watch?v=WwbkwmG25fc&feature=related

 

Περί θρησκείας

http://www.youtube.com/watch?v=SXC-c3flMFA

 

http://www.youtube.com/watch?v=KFQl5qXEbGE&feature=related

 

Περί ψυχικών τραυμάτων

http://www.youtube.com/watch?v=xCdTwmeuVh4

 

http://www.youtube.com/watch?v=ABQqtovlqWU

 

http://www.youtube.com/watch?v=-diV0IuQlgw

 

Πηγές-βιβλιογραφία

–         Arthur Bloch, Ο Νόμος του Μέρφυ, γράμματα, Αθήνα 1992.

–         Koula Μusikoula, Θες «μόρφωση»???… αυτό (που σου λέω)!, Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα, 17/5/2010.

–         Ξένος Μάζαρης/ Στράτος Μπουλαλάκης, Ο Πάγος ή Πώς να απολαμβάνετε τα αγαθά του καπιταλισμού χωρίς να χάνετε απ’ τα μάτια σας το στρατηγικό όραμα της αταξικής κοινωνίας, Καστανιώτη, Αθήνα 2008.

–         Subcomandante Insurgente Marcos EZLN, Το ημερολόγιο της Αντίστασης, Σπείρα, Αθήνα 2005.

–         http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B9_%CE%91%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%B9

 

Παρακαλώ να μην ξεχάσετε το σσσορτ λλιννγκ (που λένε και οι κύπριοι αδελφοί) γιατί φωνάζουνε οι γουεμπ μάστερς…

 

 

σσσορτ λλιννγκ : http://wp.me/p1pa1c-14s

για το.. μπογιάτισμα των φράσεων.. koula

 

 

Αφιερώματα κατά παραγγελία

Μέρος B΄: Οι Απαράδεκτοι

 

Του -κατά ειδική ομολογία- απαράδεκτου loophole

 

Πριν από μερικές μέρες ο αγαπητός συνσχολιαστής j4nus (κατά άλλους σκέτο 4nus και κατά κόσμον «σαλεμένος χωρίς σύνορα») μου ανέθεσε τη δημιουργία ενός αφιερώματος στους γνωστούς τηλεοπτικούς Απαράδεκτους, πιστός στον νόμο του Hlade «αν έχεις αναλάβει μια δύσκολη εργασία ανάθεσέ την σε έναν τεμπέλη – θα βρει έναν ευκολότερο τρόπο να την κάνει» (Bloch, 1992).

 

Κοιτάξτε λοιπόν τι θα γίνει. Θα ξεκινήσω με μερικά πραγματολογικά στοιχεία, έτσι κι αλλιώς γνωστά και προσβάσιμα σε όλους και στη συνέχεια θα παραθέσω μερικά αποσπάσματα από τη σειρά, επίσης γνωστά και προσβάσιμα σε όλους. Η δική μου (καίρια) συμβολή θα είναι φυσικά η επιλογή των αρχικών βίντεο, ένας μικρός σχολιασμός όπως επίσης και μια πρώτη απόπειρα κατηγοριοποίησης σε θεματικές ενότητες που κατά τη γνώμη μου εμπίπτουν στα ενδιαφέροντα του παρόντος μπλογκ.

 

Στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω ότι οι υπόλοιποι σχολιαστές είστε υπεύθυνοι για διορθώσεις, συμπληρώσεις, σχόλια, τυχόν παρατηρήσεις και γενικότερα για την πορεία αυτού του διαδραστικού εγχειρήματος. Διότι όπως πολύ σωστά μας διαμηνύει η Υπουργός Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης (Άννα όπως τόσες άλλες, Άννα, όμορφη Άννα) δια στόματος Αλεξάνδρας Κορωναίου: «Σε αυτή την ατομική, και πολλές φορές εξαιρετικά δύσκολη, πορεία κατάκτησης νέων γνώσεων, (ο άνθρωπος) δεν ενεργεί μόνος του, όπως θα μπορούσαμε να υποθέσουμε με βάση το πρώτο συνθετικό της λέξης αυτο-μόρφωση. Ο άνθρωπος δεν δραστηριοποιείται μέσα σε ένα κοινωνικό κενό, αλλά μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. Βρίσκεται δηλαδή σε συνεχή επικοινωνία με τους άλλους (…)» (koula, 2010). Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες μου, κακοπροαίρετα σχόλια, συκοφαντείες προς το άτομό μου και ανέξοδη λάσπη από τη νομενκλατούρα του μπλογκ δεν πρόκειται να ανεχτώ.

Η σειρά

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε μερικά πράγματα μπορούμε να ξεκινήσουμε: Οι Απαράδεκτοι καταρχάς δεν υπήρξαν τίποτα παραπάνω από ένα σίριαλ, ένα από τα πρώτα έστω σίριαλ της ιδιωτικής τηλεόρασης, με εμπνευστή και δημιουργό τη Δήμητρα Παπαδοπούλου. Προβλήθηκε στο Mega τις σεζόν 1991-1992, 1992-1993 σε 49 επεισόδια. Πρωταγωνίστησαν η ίδια η Παπαδοπούλου, ο Σπύρος Παπαδόπουλος, ο Γιάννης Μπέζος και ο Βλάσης Μπονάτσος, με συμπρωταγωνιστές το Βασίλη Χαλακατεβάκη και τη Ρένια Λουιζίδου. Τη μουσική επιμέλεια της σειράς είχε αναλάβει ο ραδιοφωνικός παραγωγός Νίκος Μουρατίδης, ενώ το μουσικό θέμα των αρχικών τίτλων ήταν μίξη του Νίκου Πατρελάκη. Επίσης ως γκεστ εμφανίστηκαν πολλοί έλληνες ηθοποιοί (με ποντιακή καταγωγή απ’ ότι φαίνεται) όπως ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Παύλος Κοντογιαννίδης, ο Άλκης Παναγιωτίδης, η Άννα Φιλίνη και η Ναταλία Τσαλίκη. Μέχρι εδώ καλά και μάλλον αδιάφορα.

 

Το ερώτημα στην πραγματικότητα είναι το εξής: Ποιο είναι το συστατικό στοιχείο των Απαράδεκτων που μας κάνει να τους αγαπάμε, να μην τους ξεχνάμε και να επανερχόμαστε σ’ αυτούς ακόμα και σήμερα, 17 περίπου χρόνια μετά (ναι είναι τόσα πολλά). Κατά τη γνώμη μου πέρα από τις σουρεάλ καταστάσεις, τη χαλαρή δομή, τους χαρακτήρες-κόμικ, τις ερμηνείες και τη θεατρικότητα της σειράς -χαρακτηριστικά όχι μοναδικά και ανεπανάληπτα- είναι η αίσθηση ότι πρόκειται για τέσσερις (ή έξι) ανθρώπους στην καλύτερη στιγμή τους. Τη στιγμή που οι άνθρωποι γίνονται παρέες∙ παρέες που γράφουν ιστορία. Η καθεμία στον τομέα της, με τις διαθεσιμότητες και τα δικά της μέσα. Ένα άλλο ερώτημα επίσης που προκύπτει από τα παραπάνω είναι το τι κάνει τους ανθρώπους να βγάλουν τον καλύτερο εαυτό τους στη δουλειά ή τη ζωή τους. Είναι δηλαδή ένα φωτισμένο έναυσμα, ένα σενάριο ή ένας σκηνοθέτης π.χ. αν πρόκειται για ηθοποιούς, ή είναι οι ίδιοι που συναντιούνται τυχαία ή μη όταν είναι έτοιμοι να διαμορφώσουν τα υπόλοιπα; Ή και τα δύο;

 

Οι χαρακτήρες

Θα συνεχίσω για λίγο ακόμα την αμπελοφιλοσοφία πριν τη στιγμή που όλοι περιμένουμε (τα βιντεάκια), παρουσιάζοντας εν συντομία τους χαρακτήρες της σειράς. Τον βαθμό «απαράδεκτου» του καθενός τον αναθέτω σ’ εσάς να τον αξιολογήσετε. Διαβάζουμε από το λεξικό Τριανταφυλλίδη: απαράδεκτος -η -ο [aparáδektos] & απαράδεχτος -η -ο [aparáδextos]: που δεν μπορεί να γίνει παραδεκτός γιατί βρίσκεται, κινείται έξω από τα πλαίσια της λογικής, της ηθικής, των κοινά αποδεκτών αξιών κτλ.

Πόσο απαράδεκτοι ήταν λοιπόν οι Απαράδεκτοι; Ο Σπύρος, σύζυγος της Δήμητρας, είναι ένας «πρώην Έλλην αριστερός, ένας θνητός» και νυν υπάλληλος διαφημιστικής εταιρίας. Την πρώτη του ιδιότητα δεν χάνει ευκαιρία να την προτάσσει και ιδιαίτερα το γεγονός της συμμετοχής του στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, αν και κάποια στιγμή αποκαλύπτεται ότι τελικά έριξε τη Χούντα ενώ στην πραγματικότητα είχε μπει για να ρίξει τη Φώφη. Βγαίνει απ’ τα ρούχα του με τη Δήμητρα, την οποία βαριέται και υποτιμάει ενώ συγχρόνως την αγαπάει και τη ζηλεύει. Ενίοτε ξενοκοιτάει κιόλας. Κατά μία έννοια είναι γνήσιος εκπρόσωπος της γενιάς του και η προσωποποίηση της φράσης «πώς να απολαμβάνετε τα αγαθά του καπιταλισμού χωρίς να χάνετε απ’ τα μάτια σας το στρατηγικό όραμα της αταξικής κοινωνίας» (Μάζαρης/ Μπουλαλάκης, 2008). Χαρακτηριστική του έκφραση «Τι έγινε ρε παιδιά;», κοιτώντας με απορία προς την κάμερα. Η Δήμητρα είναι μια ελληνίδα σύζυγος από την οποία η λέξη «χειραφέτηση» πέρασε και δεν ακούμπησε. Πλήρως εξαρτημένη απ’ τον άντρα της, κακή νοικοκυρά και με κόμπλεξ κατωτερότητας, κάνει όλη μέρα παρέα με το Γιάννη, βλέπει τηλεόραση, ακούει λαϊκά, διαβάζει περιοδικά και Άρλεκιν. Οι κατά καιρούς εξάρσεις επαναστατικότητας έρχονται πάντα στο τέλος να επιβεβαιώσουν τα προηγούμενα. Νιώθει κενή και παραμελημένη, ενώ συχνά αναρωτιέται τι κάνει στη ζωή της. Από την άλλη μπορεί να κάνει τα πάντα για να κρατήσει το Σπύρο αν νιώσει ότι απειλείται από μια άλλη γυναίκα. Ο Γιάννης είναι ίσως ο πρώτος γκέι κεντρικός χαρακτήρας σε μία ελληνική σειρά «για όλη την οικογένεια». Νευρικός και μονίμως γκρινιάρης, καλλιεργημένος (με σπουδές στο Παρίσι) και συγχρόνως καταπιεσμένος και καταπιεστικός. Είναι σχεδιαστής ρούχων και συγκατοικεί με τον Βλάση, με τον οποίο αν και είναι τελείως αντίθετοι χαρακτήρες συνήθως τα βρίσκουνε. Κάνει παρέα με τη Δήμητρα και αντιπαθεί τη Ρένια, την κοπέλα του Βλάση, την οποία αποκαλεί «αστροπελέκι», ενώ έχει μια σχέση αγάπης-μίσους με τη θεία του τη Βιργινία. Δεν κάνει ποτέ δεσμό στη διάρκεια της σειράς ακόμα κι όταν το παίρνει απόφαση και το προσπαθεί. Ο Βλάσης δουλεύει ως ηθοποιός στην ίδια διαφημιστική εταιρία με το Σπύρο, με τον οποίο είναι παιδικοί φίλοι. Είναι αδέσμευτος, πέφτουλας, γκομενιάρης και ξενύχτης (συνήθως ξεκινάει τη βραδιά του με ένα ποτάκι στου Λαμόγια), αν και έχει μόνιμη σχέση με τη Ρένια. Ακατάστατος και υπναράς, επιπόλαιος κι εκρηκτικός είναι συνήθως στον κόσμο του και συγχρόνως στο επίκεντρο των γεγονότων. Την παρέα συμπληρώνουν ο ανυπόφορος, μπουνταλάς διαχειριστής-ιδιοκτήτης Βασίλης και το «αστροπελέκι», μοντέλο-γραμματέας Ρένια.

 

Υστερόγραφο

«Επιτέλους, έφτασε! Επέστρεψε! Μετά το ανυπόφορο αυτό χρονικό διάστημα που μας στέρησε το μοναδικά απολαυστικό του στιλ! Μαζί σας το μοναδικό, το ανεπανάληπτο, το ασυναγώνιστο, το νοσταλγικό! Το… υστερόοογραφο! Ναιαιαι! Μπράβο! Γιούπι, ξανάρχεται! Συγχαρητήρια! (Κάπου εδώ το αξιοσέβαστο κοινό υποτίθεται ότι ξεσπά σε χαρούμενα χειροκροτήματα)» (Subcomandante Insurgente Marcos, 2003). Αποφάσισα να εντάξω το κύριο μέρος του αφιερώματος στο υστερόγραφο. Γιατί πάντα τα πιο ενδιαφέροντα κομματία ενός κειμένου στα υστερόγραφα εντάσσονται. Παραθέτω λοιπόν τα βιντεάκια που επέλεξα. Να σημειώσω μόνο ότι η επιλογή είναι ενδεικτική. Υπάρχουν σημαντικά αποσπάσματα που συνειδητά άφησα απέξω έτσι ώστε να τα συμπληρώσετε εσείς στα σχόλια (ωραίος τρόπος για να μην παραδεχτείς τις παραλήψεις σου ε;).

 

Περί αριστεράς και ταξικής πάλης

 

http://www.youtube.com/watch?v=MN_8ev04_wc

 

http://www.youtube.com/watch?v=fnsb0wHDiVk

 

http://www.youtube.com/watch?v=0DCsNiRLAs0&feature=related

 

Περί οργάνων τάξεως & καταστολής

http://www.youtube.com/watch?v=LEWME_RX6Wc&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=MJWWdVUZOnw&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=K-iWddbAJ8k&feature=related

 

Περί μορφώσεως και τέχνης

http://www.youtube.com/watch?v=7CrK8P5RAlo&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=lyQuoIAjStc&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=XnNuMQP-sfU&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=XEap4kRO2vY&feature=related

 

Περί έρωτος και απιστίας

http://www.youtube.com/watch?v=TjOPeKoyXlA

 

http://www.youtube.com/watch?v=F7LrNjjaZD4&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=38YSud1xz1s

 

http://www.youtube.com/watch?v=WwbkwmG25fc&feature=related

 

Περί θρησκείας

http://www.youtube.com/watch?v=SXC-c3flMFA

 

http://www.youtube.com/watch?v=KFQl5qXEbGE&feature=related

 

Περί ψυχικών τραυμάτων

http://www.youtube.com/watch?v=xCdTwmeuVh4

 

http://www.youtube.com/watch?v=ABQqtovlqWU

 

http://www.youtube.com/watch?v=-diV0IuQlgw

 

Πηγές-βιβλιογραφία

Arthur Bloch, Ο Νόμος του Μέρφυ, γράμματα, Αθήνα 1992.

Koula Μusikoula, Θες «μόρφωση»???… αυτό (που σου λέω)!, Σχολιαστές Χωρίς Σύνορα, 17/5/2010.

Ξένος Μάζαρης/ Στράτος Μπουλαλάκης, Ο Πάγος ή Πώς να απολαμβάνετε τα αγαθά του καπιταλισμού χωρίς να χάνετε απ’ τα μάτια σας το στρατηγικό όραμα της αταξικής κοινωνίας, Καστανιώτη, Αθήνα 2008.

Subcomandante Insurgente Marcos EZLN, Το ημερολόγιο της Αντίστασης, Σπείρα, Αθήνα 2005.

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9F%CE%B9_%CE%91%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%B9

 

Παρακαλώ να μην ξεχάσετε το σσσορτ λλιννγκ (που λένε και οι κύπριοι αδελφοί) γιατί φωνάζουνε οι γουεμπ μάστερς…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted in: Χιουμορ