Στο βραδινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων της Παρασκευής 30/4/2010, του καναλιού που μπαίνει στην… ουσία των Γεγονότων μας πέταξαν στη μούρη ορισμένα στατιστικά στοιχεία για τους Δημόσιους Υπαλλήλους.
Αφού μας παρουσίασαν τα στοιχεία με τη διόγκωση του χρέους από το 2000 μέχρι το 2009, περάσανε στο ζουμί της προπαγάνδας τους:
Ο.Τρέμη: Τώρα να δούμε και μια άλλη πλευρά που έχει να κάνει με τη διόγκωση του δημόσιου χρέους Θάνο. Ζούμε σε μία χώρα που βασίζεται στο σύστημα πελατειακών σχέσεων που εγκαθιδρύθηκε από την μεταπολίτευση. Εχουμε εν τω μεταξύ δημιουργήσει ένα υπερτροφικό κράτος το οποίο είναι βουτηγμένο στη διαφθορά και την αναποτελεσματικότητα. Αυτό το αποτυπώνουν ανάγλυφα τα στοιχεία του Υπουργείου Εσωτερικών.
Θ.Πασχάλης: Ακριβώς Ολγα, καταρχάς να πούμε ότι σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών, ο αριθμός των υπαλλήλων στο Δημόσιο, στενό και ευρύτερο Δημόσιο τομέα αλλά και στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς ήταν τις αρχές του 2009 περίπου 840000 από τους οποίους περίπου 90000 είναι συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου και έργου. Δείτε λοιπόν πώς από το 2003 με βάση στοιχεία που μας δόθηκαν από το υπουργείο Εσωτερικών, φούσκωνε το ελληνικό δημόσιο και κάτι αντίστοιχο βέβαια γινότανε και τις προηγούμενες δεκαετίες. Τι συνέβαινε; Αποχωρούσαν στη σύνταξη λιγότεροι υπάλληλοι και προσλαμβανόταν περισσότεροι.
Εκεί πέφτουν οι πίνακες με τα «στοιχεία» που «αναδεικνύουν» ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ – ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ!
Το έτος 2003 αποχωρούν 18000 και προσλαμβάνονται 24000.
Τα έτη 2004, 2005, 2006 ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ
Το έτος 2007 αποχωρούν 24000 και προσλαμβάνονται 35000.
Το έτος 2008 αποχωρούν 23000 και προσλαμβάνονται 40000.
Το έτος 2009 αποχωρούν 22000 και προσλαμβάνονται 26000.
Η σχέση αυτή ανατρέπεται μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2009 όπου έχουμε 5000 αποχωρήσεις και 2500 προσλήψεις.
Ο εκφωνητής επαναλαμβάνει (για να το εμπεδώσουμε) ότι όλα αυτά τα χρόνια έφευγαν λιγότεροι και προσλαμβανόταν περισσότεροι (με τι μισθούς και σχέσεις εργασίας προσλαμβάνονταν… το κανάλι κάνει την… πάπια).
Ετσι, το Δημόσιο κατά την τελευταία εξαετία «φούσκωσε» κατά 55000 επιπλέον υπαλλήλους λέει ο Θ.Πασχάλης.
Και μιλάμε για τους μονίμους Δημοσίους Υπαλλήλους – πετάγεται ο Τσίμας, συμπληρώνοντας ότι πίσω από αυτούς τους αριθμούς υπάρχει δεκαπλάσιος αριθμός συμβασιούχων και σταζιέρ – για να καταλήξει ο Μ.Καψής στο πολυπόθητο συμπέρασμα:
ΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ ΤΑ ΛΕΝΕ ΟΛΑ!
ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ!
Θαυμάστε τους:
ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΛΙΓΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ….
Ø 2003: 24000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ – 18000 ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ = 6000 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Ø Τα έτη 2004, 2005, 2006 ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ
Ø 2007: 35000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ – 24000 ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ = 11000 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Ø 2008: 40000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ – 23000 ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ = 17000 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Ø 2009: 26000 ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ – 22000 ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ = 4000 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
ΣΥΝΟΛΟ = 38000 ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
(ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ)
Ο Θ.Πασχάλης υποστήριξε ότι οι στατιστικές αναφέρουν 55000 περισσότερους Δημοσίους Υπαλλήλους και ο Μ.Καψής τους ανέβασε σε 60000!
Ισως να είναι κι έτσι!
Ας θεωρήσουμε λοιπόν ότι αυτοί οι Δημόσιοι Υπάλληλοι που προσλήφθηκαν μεταξύ 2003-2009 έπαιρναν χοντρούς μισθούς της τάξης των 3000 Ευρώ το μήνα (το 2003) κι ας θεωρήσουμε ακόμα ότι όλοι αυτοί έπαιρναν γενναίες αυξήσεις της τάξης του 10% κάθε χρόνο (δηλαδή τέτοιες αυξήσεις που δεν έχουν δοθεί ποτέ στα χρονικά).
Πόσα είναι τα επιπλέον χρήματα στους Δημόσιους Υπαλλήλους που «έβαλαν μέσα τη χώρα»;
ü Ας κάνουμε ορισμένες απλές μαθηματικές πράξεις Τρίτης Δημοτικού…
ü Κι ας θεωρήσουμε ότι τα χρόνια 2004, 2005, 2006 που το κανάλι δεν έδειξε τα στοιχεία, οι δημόσιοι υπάλληλοι αυξήθηκαν κατά: 6500, 7000 & 8500 αντίστοιχα για να φτάσουμε στον… μαγικό αριθμό των 60000 για την εξαετία που είπε ο Μ.Καψής (κι όχι των 55000 που είπε ο Θ.Πασχάλης).
Εχουμε και λέμε λοιπόν:
Ø 2003 : 6000 επιπλέον Δ.Υπ. * 3000 Ευρώ μην. μισθό * 14 μισθούς = 252,00 εκ. Ευρώ
Ø 2004 : 6500 επιπλέον Δ.Υπ. * 3300 Ευρώ μην. μισθό * 14 μισθούς = 300,30 εκ. Ευρώ
Ø 2005 : 7000 επιπλέον Δ.Υπ. * 3630 Ευρώ μην. μισθό * 14 μισθούς = 355,74 εκ. Ευρώ
Ø 2006 : 8500 επιπλέον Δ.Υπ. * 3993 Ευρώ μην. μισθό * 14 μισθούς = 475,17 εκ. Ευρώ
Ø 2007 : 11000 επιπλέον Δ.Υπ. * 4392 Ευρώ μην. μισθό * 14 μισθούς = 676,41 εκ. Ευρώ
Ø 2008 : 17000 επιπλέον Δ.Υπ. * 4831 Ευρώ μην. μισθό * 14 μισθούς = 1149,90 εκ. Ευρώ
Ø 2009 : 4000 επιπλέον Δ.Υπ. * 5315 Ευρώ μην. μισθό * 14 μισθούς = 297,62 εκ. Ευρώ
ΣΥΝΟΛΟ 2003-2009: 3507,15 εκ. Ευρώ ή 3,5 δισ. Ευρώ.
για 60.000 υπαλλήλους που… «φορτώθηκαν» στο Δημόσιο την εξαετία αυτή.
Πόσο αυξήθηκε το χρέος από το 2004 μέχρι το 2009;
Ας θυμηθούμε όμως τα ποσά που μας παρουσίασε το κανάλι:
Όπως φαίνεται από το παραπάνω σχήμα, το χρέος της κεντρικής κυβέρνησης αυξήθηκε κατά:
298,5-201,2 δισ. Ευρώ = 97,3 δισ. Ευρώ (ΔΙΟΓΚΩΣΗ ΧΡΕΟΥΣ 2004-2009)
Πόσο ήταν το ποσοστό των επιπλέον μισθών που διόγκωσαν το χρέος (και ευθύνονται κυρίως για την διόγκωσή του κατά το κανάλι);
Ας κάνουμε μιαν απλή διαίρεση:
3,5 δισ Ευρώ (ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΙΣΘΟΙ ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ 2003-2009)/ 97,3 δισ. Ευρώ (ΔΙΟΓΚΩΣΗ ΧΡΕΟΥΣ 2004-2009)= 0,036 ή 3.6%
ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΙΟ «ΤΡΕΛΕΣ» ΠΑΡΑΔΟΧΕΣ, ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΔΗΛΑΔΗ ΟΤΙ ΟΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΜΙΣΘΟΥΣ 3000 ΕΥΡΩ ΤΟ 2003, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΝ ΚΑΤΑ 10% ΤΟ ΧΡΟΝΟ (!) ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ 5000 ΕΥΡΩ ΤΟ 2009…
ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ «ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΙΣΘΩΝ» (2003-2009) ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΟΓΚΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ (2004-2009) ΗΤΑΝ ΜΟΛΙΣ
3.6% !!! (ποσοστό που πέφτει στο 3.3% αν βγάλουμε τους μισθούς του 2003 και συγκρίνουμε τους επιπλέον μισθούς μεταξύ 2004-2009 με τη διόγκωση του χρέους μεταξύ 2004-2009)
ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 96,4% ΠΟΙΟΙ ΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ;;;;
ΑΠΟ ΠΟΤΕ «Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ» ΕΙΝΑΙ ΤΟ 3% ΚΙ ΟΧΙ ΤΟ 97%;;;
Θα κατηγορούσατε ποτέ τα παιδιά σας αν ο οικογενειακός σας προϋπολογισμός έμπαινε μέσα 1000 Ευρώ το μήνα επειδή τρώνε κάθε μέρα… παγωτό;
ΜΗΠΩΣ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ;
ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΒΑΛΟΥΝ ΝΑ ΤΣΑΚΩΝΟΜΑΣΤΕ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ;
Ø ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΣΥΝΑΨΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΑ ΕΞΟΔΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ;
Ø ΠΟΣΑ ΤΣΕΠΩΣΑΝ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ;
Ø ΠΟΣΑ ΠΗΓΑΝ ΣΕ ΜΙΖΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ SIEMENS;
Ø ΠΟΣΑ ΠΗΡΑΝ ΟΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ «ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ»;
ΜΗΝ ΤΡΩΤΕ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ
ΕΞΕΓΕΡΘΕΙΤΕ!!!
Ευχαριστώ για την υπομονή σας…
Κ.Β.
Για τη μεταφορά Jaquou Utopie
shortlink : http://wp.me/pPn6Y-Lj
blackpanther1975
3 Μαΐου, 2010 3:38 μμ
ούτε συνεννοημένοι να είμασταν ρε jaquou και οι δημοσιεύσεις μας συνέπεσαν τόσο χρονικά!
(με διαφορά ελάχιστων δευτερολέπτων!).
Αν μπορείς βάλε μου ένα shortlink στην δημοσίευση μου καθώς μετά από τόση απουσία ξέχασα πώς γίνεται!
Edit: Άκυρο το τελευταίο, τελικά βρήκα πώς γίνεται.
Jaquou
3 Μαΐου, 2010 3:47 μμ
Κι εγώ είδα τη δική σου μόλις πάτησα στο send… Έχουμε πολλά να πούμε πλέον, είναι η συγκυρία (που λένε και οι κομματικοί) 🙂
Marx Factor
3 Μαΐου, 2010 4:31 μμ
Μπράβο….μου δώσατε λόγο να εξεγερθώ…..καλά λέμε και κανα αστείο τώρα:))…ωραιότατο άρθρο !
Jaquou
3 Μαΐου, 2010 4:35 μμ
Ευτυχώς που βρήκες τον λόγο, γιατί μέχρι τώρα σε πίεζα και δεν άκουγες… 😛
🙂 🙂 🙂
tolos
3 Μαΐου, 2010 5:27 μμ
Αφήστε τα πονηρά εσείς οι δυό
sailinsea
3 Μαΐου, 2010 4:36 μμ
Δυστυχώς η ανοχή της αισχρότητος ,είναι γνώρισμα πάρα πολλών Ελλήνων. Είναι πλέον -περισσότερο από ποτέ-σίγουρο ,ότι οι βρωμεροί κομματικοί υπαλληλίσκοι ,που θέλουν να λέγονται δημοσιογράφοι, έχουν ¨παίξει¨ στις πλάτες μας.
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ.
υ.γ.1¨Το έτος 2009 αποχωρούν 22000 και προσλαμβάνονται 26000.
Η σχέση αυτή ανατρέπεται μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2009 όπου έχουμε 5000 αποχωρήσεις και 2500 προσλήψεις¨.
Κοίτα πως προπαγανδιζουν υπέρ του Γιωργάκη τα λαμόγια.
Κάνουν αναφορά για το τελευταίο τρίμηνο του 2009.
Ξαφνικά μιλάμε για τριμηνα και ενώ ειχε την ευκαιρία , το πρόσημο του ισοζυγίου να είναι αρνητικό,δεν τα κατάφερε το ¨παιδί ¨
Συμψηφίζοντας έχουμε πλεόνασμα,αλλά γι αυτό φταίει ο ¨χοντρός¨.
panos
3 Μαΐου, 2010 6:19 μμ
Κάνεις ένα λάθος. Οι προσληφθέντες το 2003 πχ, μέχρι σήμερα κόστισαν όσα για το 2003 επί 7, χωρίς να υπολογίζουμε τις αυξήσεις. Ομοίως και οι επόμενοι… Άρα φτάνουμε στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 12 δις. Φυσικά δεν είναι το μόνο μας πρόβλημα, αλλά οι ρουσφετολογικές προσλήψεις σίγουρα αποτελούν βραχνά. Δεν γίνεται η Γαλλία με το εξαπλάσιο πληθυσμό να έχει λιγότερους δημοσίους υπαλλήλους απο μας!
Jaquou
3 Μαΐου, 2010 6:34 μμ
Ακόμα κι αν ο συγγραφέας του άρθρου κάνει λάθος, και πάλι το νούμερο που αναφέρεις είναι κατά ένα μικρό ποσοστό υπέυθυνο για τη διόγκωση του χρέους, και πρόκειται για ανθρώπους και όχι αριθμούς που τους γράφεις και τους σβήνεις όποτε θέλεις. Επομένως ας αρχίσουν από το τους άλλους λόγους διόγκωσης πρώτα πρώτα. Για το Ελληνικό δημόσιο δες κι εδώ…
http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=157884
Αλέξης
10 Μαΐου, 2010 11:45 πμ
θα συμφωνήσω με τον Πάνο. 12+ δισ. δια του ελλείμματος των 97.3 δισ. = 0,123 ή 12.3% του ελλείμματος! Ξαναλέμε πως ΔΕΝ συνυπολογίζουμε τις αυξήσεις και τα μπόνους τα οποία σίγουρα θα ανέβαζε το κόστος των δημοσίων υπαλλήλων. Επίσης δεν έχει υπολογιστεί ο αριθμός των δημοσίων πριν το 2003, όπως επίσης δεν έχουν υπολογιστεί οι υπέρογκες συντάξεις με κοροϊδευτικά λίγα χρόνια υπηρεσίας όπως επίσης και το υπέρογκο εφάπαξ, τα οποία θα ξεπερνούσαν ανετότατα τα 30 δισ., δηλαδή το 30% του ελλείμματος!!! Άρα ας μην κοροϊδευόμαστε ότι η επιβάρυνση των δημοσίων τεμπέληδων δεν επιβαρύνει την Ελλάδα. Σε καμία περίπτωση δεν είναι μικρό το ποσοστό! Επίσης σε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ άλλη χώρα του πλανήτη, όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι δουλεύουν και έχουν τα ίδια δικαιώματα με τους ιδιωτικούς υπάλληλους, δηλαδή όποιος δε δουλεύει απολύεται, όπως και γίνεται όταν μια εταιρία πρέπει να μειώσει άμεσα τα έξοδα της. Δεν είναι θέμα αριθμών ή ανθρώπων, αλλά θέμα ανταγωνιστικότητας. Όταν οι περισσότεροι δημόσιοι τεμπέληδες προσλαμβάνονται χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο, παίρνοντας τη δουλειά από κάποιον πτυχιούχο ή κάποιον που έχει τα απαραίτητα προσόντα, επειδή ψήφισαν τους ίδιους καραγκιόζηδες ξανά και ξανά, τότε είναι άξιοι της μοίρας τους και δεν τους λυπάμαι καθόλου αν χάσουν τον 13ο και τον 14ο μισθό, ή ακόμα και τη θέση τους. Είναι καιρός να πληρώσουν όσοι άρμεγαν την Ελλάδα ανεξέλεγκτα τόσα χρόνια χωρίς να προσφέρουν τίποτα ως αντάλλαγμα. Ας μην τα ρίχνουμε μόνο στους πολιτικούς λοιπόν, γιατί οι περισσότεροι στο δημόσιο είναι συνυπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση που πρέπει να πληρώσω εγώ και άλλα 9 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες. Συνυπεύθυνοι που έκλεισαν την Ολυμπιακή, συνυπεύθυνοι που έκλεισαν τα σύνορα και έπαθαν οι έμποροι τεράστιες ζημίες, συνυπεύθυνοι που έκλεισαν αεροδρόμια, δρόμους και λιμάνια ξεφτιλίζοντας μας στο εξωτερικό και διώχνοντας το μοναδικό μας εισόδημα – τον τουρισμό! Ναι λοιπόν, ΜΗΝ ΤΡΩΤΕ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ – ΕΞΕΓΕΡΘΕΙΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ, ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ, ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΟΣΩΝ ΑΡΜΕΞΑΝ ΚΑΙ ΑΡΜΕΓΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΘΕΩΡΩΝΤΑΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΕΞΥΠΝΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ!!!
Jaquou
10 Μαΐου, 2010 11:57 πμ
Αν θέλεις τη γνώμη μου για τον δημόσιο τομέα συνοψίζεται εδώ
http://wp.me/pPn6Y-Mm
Κατά τα άλλα συνεχίζεται να παίζετε με αριθμούς ενώ η ουσία είναι όι άνθρωποι, και όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στην αξιοπρεπή ζωή. Βλέπω η λέξη καπιταλισμός λείπει από το λεξιλόγιό σου. Ευτυχώς εσύ είσαι εξυπνότερος από όλους… Εγώ σε ιδεολογήματα τύπου ανταγωνιστικότητας και σε νεοφιλελεύθερες απάνθρωπες προσεγγίσεις δεν πρόκειται να προσκυνήσω, να πάρεις την ανταγωνιστικότητά σου και να την εφαρμόσεις στη σχέση σου με το παιδί σου…
Αλέξης
10 Μαΐου, 2010 1:17 μμ
Να φανταστώ ότι είσαι και εσύ δημόσιος υπάλληλος… επειδή λοιπόν οι περισσότεροι από εσάς βολεύεστε προσποιώντας ότι δουλεύετε 8:00 με 13:00, παίρνοντας 800-3000 ευρώ για ένα πεντάωρο συν επιδόματα και ανύπαρκτες υπερωρίες, δίχως καμία υπευθυνότητα, σοβαρότητα ή σεβασμό προς τον πολίτη ή το κράτος, αναγκάζοντας το να προσλάβει σταζιέρ για να κάνουν τη δουλειά που ΕΣΕΙΣ βαριόσαστε να κάνετε, βγαίνατε σε σύνταξη μετά από 15 χρόνια παίρνοντας υπέρογκη σύνταξη και υπέρογκο εφάπαξ… μάλλον εσύ είσαι ο εξυπνότερος από όλους! Και σα να μην φτάνει αυτό, όταν δεν σας χαρίζουν αυτά που δεν αξίζετε, απεργείτε με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους υπόλοιπους ΕΛΛΗΝΕΣ!!! Εγώ, όπως και όλοι στον ιδιωτικό τομέα, ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ και ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ το λιγότερο 9-10 ώρες την ημέρα, 6 μέρες την εβδομάδα, και με λιγότερες αργίες από εσάς, με λιγότερα χρήματα, με χαμηλότερη ασφάλιση, χωρίς επιδόματα και μπόνους, και με την ανασφάλεια ότι μπορεί αύριο να μείνουμε χωρίς δουλειά. Αν αυτός είναι καπιταλισμός τότε ναι, είμαι καπιταλιστής… αλλά αξίζω αυτά που βγάζω και θα μάθω στο παιδί μου να δουλεύει για το ψωμί του, και όχι να είναι τεμπέλης με απαιτήσεις δικαιωμάτων. Τέλος, στην αξιοπρεπή ζωή έχουν δικαίωμα ΜΟΝΟ όσοι δουλεύουν για αυτήν, ή όπως λέει το γνωστό ρητό «Τα μεταξωτά βρακιά θέλουν επιδέξιους κώλους».
Jaquou
10 Μαΐου, 2010 1:20 μμ
την πάτησες… δεν είμαι.
Αλλά εσύ σίγουρα έχεις φάει την παραμύθα της κυρίαρχης ιδεολογίας. Δικαίωμά σου, δεν υπάρχει κανένα σημείο επαφής για να συζητήσουμε. Αφού γουστάρεις μισθωτή σκλαβιά στο όνομα της παραγωγικότητας και ενός αστείου ηθικισμού που σε κάνει να νιώθεις καλύτερα με τον εαυτό σου γιατί είσαι σκλάβος και τρως τον χρόνο σου προσφέροντας υπεραξία σε κάποιους χωρίς να έχει τουλάχιστον αξίωση ανταλλαγμάτων, ζήσε τη ζωή σου όπως την επέλεξες, δικαίωμά σου.
Αλέξης
10 Μαΐου, 2010 1:24 μμ
Τότε είσαι απλά στενόμυαλος, και εγώ την πάτησα που γεννήθηκα Έλληνας…
Jaquou
10 Μαΐου, 2010 1:28 μμ
όχι δεν την πάτησες εσύ, εγώ την πάτησα… Γιατί εσύ χωράς μια χαρά σε αυτόν τον απάνθρωπο κόσμο, εγώ είμαι που θέλω να τον αλλάξω.
Αλέξης
10 Μαΐου, 2010 1:41 μμ
εσύ πως ακριβώς την πάτησες;;;
η διαφορά της «σκλαβιάς» όπως την αποκαλείς είναι ότι αποφέρει κέρδη (οικονομικά ΚΑΙ ψυχικά) τα οποία εσείς οι αραχτοί δεν θα ζήσετε ποτέ διότι έχετε μάθει να τα βρίσκετε έτοιμα απο την μαμά και τον μπαμπά.
Και δυστυχώς, όσοι έχουμε ιδρώσει για να βγάλουμε αυτά που έχουμε, μην τολμήσουμε να τα χαρούμε γιατί θα κακοχαρακτηριστούμε, θα καταστραφούμε (π.χ. καμένη Mercedez SLK στο κέντρο προχθές), ή απλά θα θεωρήσετε ότι κάποιον έχουμε πατήσει για να φτάσουμε εκεί που φτάσαμε. Ο όρος ΔΟΥΛΕΙΑ είναι άγνωστος για εσάς.
Αρουραίος
10 Μαΐου, 2010 1:43 μμ
Jaquou, άσε πιά τις λέξεις.
Έρχεται ο Αλέξης.
«9-10 ώρες την ημέρα, 6 μέρες την εβδομάδα, και με λιγότερες αργίες από εσάς, με λιγότερα χρήματα, με χαμηλότερη ασφάλιση, χωρίς επιδόματα και μπόνους, και με την ανασφάλεια ότι μπορεί αύριο να μείνουμε χωρίς δουλειά.»
Και φυσικά ο Αλέξης δεν θέλει να καλυτερεύσει την δική του ζωή. Δεν φτάνει μέχρι εκεί ούτε το μυαλό, ούτε το χέρι του.
Προτιμά να χειροτερεύσει η ζωή των άλλων.
Και φυσικά αυτό θα μάθει και στα παιδιά του…
Αλέξης
10 Μαΐου, 2010 1:48 μμ
πως ακριβώς χειροτερεύει τη ζωή των άλλων; έχει ενδιαφέρον η λογική σου… εξίγησε μας για να καταλάβουμε πως ακριβώς δικαιολογείτε το τεμπελιό σας εσείς τα λαμόγια για να μπορείτε να κοιμάστε τα βράδια…
Αρουραίος
3 Μαΐου, 2010 7:03 μμ
Από που έχεις τα στοιχεία για τη Γαλλία;
Γιατί ο ILO(International Labour Organisation) άλλα λέει. Μπορείς να μας τα (υπο)δείξεις σε παρακαλώ;
Capybara
3 Μαΐου, 2010 11:07 μμ
Ακούγεται πολύ συχνά αυτό το επιχείρημα με τον αριθμό των δημοσίων Υπαλλήλων στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης.
Τείνω να πιστέψω πως είναι μια στερεοτυπική π@π@ριά που προσπαθούν να την επιβάλλουν σαν αυταπόδεικτη αλήθεια δια της επαναλήψεως και μόνο.
Έχεις κανένα πρόχειρο λινκ που να μας επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό σου;
panos
12 Μαΐου, 2010 2:23 μμ
Jaquou, συμφωνώ απόλυτα με το ό,τι μιλάμε για ανθρώπους, απλά πρέπει να ακριβολογούμε, κάτι που ο συντάκτης δεν έκανε. Σιγουρα υπάρχουν άλλοι τομείς από όπου πρέπει να γίνουν περικοπές, αλλά δεν παύει αυτό το 12%, που είναι μεγαλύτερο αν πάμε και πίσω από το 2003, στα πράσινα παιδιά. Προφανώς και διαφωνώ με τις απολύσεις, όπως και με τις μειώσεις μισθών, αλλά πρέπει σταδιακά με μια πρόσληψη ανά 5 αποχωρήσεις για παράδειγμα να μειωθεί ο αριθμός. Το να απολυθεί βέβαια κάποιος κηφήνας δεν θα με χάλαγε, αλλά δεν ξέρω πως μπορεί το κράτος να αποφανθεί για το ποιος δουλεύει και ποιος κάθεται και πολύ φοβάμαι πως μαζί με τα ξερά θα καίγονταν και τα χλωρά.
Έκανα λάθος για την Γαλλία σαν απόλυτο νούμερο, αλλά ας το δούμε έστω ως ποσοστό. Η Γαλλία έχει περίπου 5.000.000 δημοσίους υπαλλήλους και πληθυσμό 65.000.000. Η Γερμανία έχει 4.100.000 και πληθυσμό 81.000.000. Αν ισχύει ότι στην Ελλάδα έχουμε πάνω από 1.000.000 σε 10.000.000 πληθυσμό τα ποσοστά είναι:
Γαλλία 7.7%
Γερμανία 5.0%
Ελλάδα 9.1%
Και στην σύγκριση με την Γερμανία θα πρέπει να δούμε και την αποδοτικότητα του δημόσιου τομέα. Πολύ αμφιβάλλω αν και εκεί πρέπει να περιμένεις ένα μήνα την έκδοση διπλώματος οδήγησης 1 μήνα αν δεν λαδώσεις στην αρμόδια υπηρεσία (για παράδειγμα).
Στοιχεία για Γερμανία και Γαλλία:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=166839&ct=3&dt=19/06/2005
pulsar
3 Μαΐου, 2010 6:43 μμ
και επειδή είμαστε και άνθρωποι της τελευταίας στιγμής, ας μην ξεχνάμε πώς βασικά έργα τελείωσαν αφού είχαν ξεκινήσει οι αγώνες, με απ’ ευθείας αναθέσεις και κιμπάρικες πληρωμές.
ρεμούλα κανονική που στηριζόταν και θα στηρίζεται όλο και περισσότερο επάνω στην συνεχόμενη συμπίεση του εργατικού κόστους.
και ο παπούλιας ανερυθρίαστα να δηλώνει σήμερα, πώς, έχουμε όλοι ευθύνες.
άσε ρε κάρολε, σιγά μήν το κάνουμε και κομουνιστικό το κράτος.
ΣΙΓΑ!!! θα ήταν η απάντησή του. στην καλοπέραση χωριστά, και στη δύσκολη μαζί.
πώς το έλεγε η μάρω κοντού στο «η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα», ΞΥΠΝΗΣΑΝ ΟΙ ΣΚΛΑΒΟΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ. αυτό ακριβώς.
η μέρα ξεκινάει καλά με μίσος ταξικό…
Back Door Man
3 Μαΐου, 2010 7:35 μμ
Διάφορα αρθράκια προς ενίσχυση του πολύ καλου αρθρου της(?) Jaquou (sorry αλλά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος για το φύλλο)
http://e-cynical.blogspot.com/2010/03/blog-post_25.html
http://e-cynical.blogspot.com/2010/03/blog-post_13.html
http://e-cynical.blogspot.com/2010/01/blog-post_21.html
http://e-cynical.blogspot.com/2009/01/blog-post_20.html
Στοιχεία για οποιον θέλει μεγέθη εδω:
http://laborsta.ilo.org/STP/guest στην ενότητα
Public sector employment
Όπως βλέπει κανείς, η Γαλλία έχει μεγαλύτερο ποσοστό δημοσίων υπαλλήλων φίλε Pano….
panos
12 Μαΐου, 2010 2:26 μμ
Δεν νομίζω πως το θέμα είναι να κάνουμε τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων επί του συνολικού αριθμού εργαζομένων, αλλά επί του πληθυσμού…
elsa
3 Μαΐου, 2010 8:03 μμ
Πολύ χρήσιμο! Για να το τρίβουμε στη μούρη μερικών καλοθελητάδων που βάλθηκαν να ρίξουν τους μεν στους δε… Από δω οι χαραμοφάηδες Δ.Υ. από κει οι φοροφυγάδες Ε.Ε. και στη μέση η πτωχή πλην τιμία εκάστοτε κυβέρνησις, αμήν!
Τακτική αλάνθαστη, αλλά ως πότε;
Back Door Man
3 Μαΐου, 2010 8:03 μμ
Διάφορα αρθράκια προς ενίσχυση της πολύ καλης δουλειάς της(?) Jaquou (Συγνώμη που δεν είμαι απόλυτα σιγουρος για το φύλλο)
http://e-cynical.blogspot.com/2010/03/blog-post_13.html
http://e-cynical.blogspot.com/2009/01/blog-post_20.html
http://e-cynical.blogspot.com/2010/01/blog-post_21.html
http://e-cynical.blogspot.com/2010/03/blog-post_25.html
Στοιχεία από τον διεθνη οργανισμο εργασίας εδω
http://laborsta.ilo.org/
στην ενότητα Employment>Public sector employment
Έκπληξη! Η Γαλλία έχει μεγαλύτερο ποσόστο Δ.Υ Pano…
Back Door Man
3 Μαΐου, 2010 8:05 μμ
Ρε παιδια εχω δώσει ένα σχόλιο δυο φορές και δε φαίνεται, γιατι? Είχε μέσα 5 link
Jaquou
3 Μαΐου, 2010 8:31 μμ
Χίλια συγνώμη, τα σχόλια με τα πολλά λινκ μπαίνουν από το wordpress στο spam αυτόματα, όσο κι αν έχουμε προσπαθήσει να το ρυθμίσουμε…
Το διόρθωσα…
α, και ναι είμαι η Jaquou 🙂
koula
3 Μαΐου, 2010 8:32 μμ
οταν εχουν πολλα λινκ το wordpress τα στελνει αυτοματα στα spam..
j4nus
4 Μαΐου, 2010 4:06 πμ
νομίζω διορθώνεται αυτό…
j4nus
4 Μαΐου, 2010 4:47 πμ
anton555
3 Μαΐου, 2010 10:12 μμ
tas
3 Μαΐου, 2010 10:19 μμ
Τρομερά τα μαθηματικά σας, μπράβο. Όπως δείχνουν και οι πραξούλες που έκανε ο άλλος σχολιαστής (panos) με τις δικές σας παραδοχές, οι μισθοί των επιπλέον δημοσίων υπαλλήλων είναι ένα σημαντικό μέρος του προβλήματος. Δεν είπε κανείς ότι είναι το μόνο πρόβλημα, αλλά είναι ένα σημαντικό πρόβλημα.
Και να σας πω και κάτι: μακάρι να παίρνατε τον διπλάσιο μισθό οι καλοί δημόσιοι υπάλληλοι και να απολύονταν το υπόλοιπο 70% που τα ξύνει. Γύρω μας στις οικογενειές μας, στο φιλικό μας κύκλο, αυτό το ποσοστό επιεβεβαιώνεται! Δεν είναι μόνο οι μισθοί του δημοσίου το θέμα, είναι και η παραγωγικότητα!
Dirk Gently
3 Μαΐου, 2010 10:57 μμ
Πολύ καλό το άρθρο. Δεν εξετάζει πώς μπήκαν οι δημόσιοι υπάλληλοι αλλά τα στοιχεία-μπούρδες που λένε στα κανάλια.
Χαίρομαι γιατι κάνει αυτό τον διαχωρισμό, είναι άλλη κουβέντα αν πρέπει να αλλάξουμε τη δομή του δημόσιου τομέα και άλλη αν φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι για το οικονομικό χάλι της Ελλάδας.
maskarat
3 Μαΐου, 2010 11:01 μμ
nice post Jaquou
από την άλλη και οι εργαζόμενοι στον ιδ. τομέα αν αληθεύουν τα παρακάτω, δε θα πρέπει να αισθάνονται καθόλου ανακουφισμένοι ή χαρούμενοι που η κυβέρνηση βάζει χέρι στο «κακό δημόσιο», μια και σε δύσκολους καιρούς τους αφήνει ουσιαστικά απροστράτευτους (όσο μπορούμε να μιλάμε για προστασία του εργαζομένου στον ιδ. τομέα, βεβαίως βεβαίως)
(από το λινκ που έδωσες παραπάνω http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=157884)
αυτά περί αυξήσεως ορίων απολύσεων, μείωση αποζημιώσεων και κυρίως αυτό:
«Δ Διαλύονται τα κατώτατα όρια αποδοχών και έτσι οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας αλλά και οι μακροχρόνια άνεργοι δεν θα αμείβονται ούτε με τον κλαδικό μισθό, αλλά ούτε με τον εισαγωγικό της ΓΣΕΕ (Αντί για 740 μικτά σήμερα, περίπου 560).»
είναι ξεκάθαρη χειροτέρευση της εργασιακής τους κατάστασης .
Με την κατάργηση της Διαιτησίας και των ΣΣΕ θα αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα; Απλά θα χειροτερεύσουμε τη θέση του ανέργου που μπροστά στο φάσμα της επιβίωσης θα συμβιβαστεί με ακόμα λιγότερα. Και ως συνήθως ο πλουσιότερος θα γίνει πλουσιότερος και ο φτωχός φτωχότερος.
Γνώμη μου είναι ότι τα νέα μέτρα πλήττουν ΟΛΟΥΣ τους μισθωτούς.
Και στον ιδ. και στο δημόσιο τομέα, τα μεσαία και χαμηλά στρώματα.
Ελπίζω όλοι οι εργαζόμενοι να βρεθούμε αλληλέγγυοι σε αυτό.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ
3 Μαΐου, 2010 11:29 μμ
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΦΙΛΟΙ,
μόλις διαβασα για δηλωση του ττζογαδορου Προβοπουλου «ειχα ενημερωσει και Κωστάκη και ΓΑΠ για το προβλημα.Τους ειχα πει οτι απο 8% θα φθασει 12%».
Αυτη και μονο η δηλωση για εμενα προσωπικα, ανακινει θεμα συνταγματικης νομιμοτητας της κυβερνησης η οποια συνειδητα καταπατησε το Συνταγμα και συνειδητα εξαπατησε ολο τον Ελληνικο Λαο..(εκτος και αν ο Προβο, ειναι ψευτης).
mitera
3 Μαΐου, 2010 11:46 μμ
Εδω και μερες προσπαθω να κατανοησω,τα ακατανοητα(ασχετη περι οικονομικων).Δεν περιμενα ποτε ομως, πως ενας Αμερικανος oικονομικος αναλυτης, θα μου τα εδινε τοσο καλα να καταλαβω!!
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΕΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΗΣ
Ο Max Keiser παραχώρησε ακόμα μία συνέντευξη, στη δημοσιογράφο Έλεν Σκόπις στο Athens Intl Radio στις 23 Απριλίου, στην οποία εξηγεί επακριβώς το τι συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα, αλλά και τι πρόκειται να συμβεί από τα σχέδια των συνεργατών του ΔΝΤ και την οικονομική υποδούλωση της χώρας, βήμα προς βήμα. Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης:
Δημοσιογράφος: Ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου χαρακτήρισε το σχέδιο εξόδου από την κρίση ως άκρως απαραίτητο. Είπε ότι είναι απόλυτη ανάγκη, εθνική ανάγκη. Ισχύει αυτό κατά την άποψή σου;
Max Keiser: Κατ’ αρχάς θα πρέπει να τονίσω, Έλεν, ότι τα γεγονότα, όπως αυτά εξελίχτηκαν τους τελευταίους μήνες, ήταν σύμφωνα με το σενάριο που είχα περιγράψει εδώ και αρκετό καιρό. Πριν από αρκετούς μήνες σου είχα πει ακριβώς τι θα συμβεί, ότι δηλαδή το ΔΝΤ θα προσφέρει στους Έλληνες ένα πακέτο διάσωσης αν και εφόσον εκείνοι το θελήσουν. Και ενώ με το ένα χέρι θα προσφέρει στους Έλληνες αυτό το πακέτο, η αγορά ομολόγων, που ελέγχεται από τα hedge funds, θα καταστρέψει τη ελληνική αγορά ομολόγων, θα τιμωρήσει -την ώρα του «μαστιγίου»- χτυπώντας την ελληνική κυβέρνηση ώσπου εκείνη να υποκύψει στο ΔΝΤ. Έτσι κι έγινε. Χθες και σήμερα, λοιπόν, οι οικονομικοί τρομοκράτες αποδόμησαν την ελληνική αγορά ομολόγων, έσυραν στην ομηρία την ελληνική οικονομία, οπότε ο Έλληνας πρωθυπουργός ενέδωσε στις πιέσεις για να κατευνάσει τους οικονομικούς τρομοκράτες, λέγοντας «Ναι. Θα δεχτούμε τη βοήθεια του ΔΝΤ». Αυτή ακριβώς την πρόβλεψη είχα κάνει και έγιναν όλα όπως τα είπα.
Δ: Ωστόσο, όλα δείχνουν πως η Ελλάδα δεν είχε άλλη επιλογή.
Max Keiser: Αυτό δεν είναι καθόλου αλήθεια. Η Ελλάδα έχει στη διάθεσή της μια σειρά από επιλογές. Ας δούμε πρώτα απ’ όλα: γιατί βρίσκεται η Ελλάδα σε αυτή τη δεινή θέση; Διότι το 2000, αφού είχε υπογραφεί η συνθήκη του Μάαστριχτ και όταν έμπαινε στην ΟΝΕ, η Ελλάδα πουλήθηκε από την Goldman Sachs και κάποιους απατεώνες λογιστές που έκρυψαν τα χρέη της. Αυτό ήταν η αρχή μιας δεκαετίας κατά την οποία η Ελλάδα… Αυτό δρομολογήθηκε πριν από δέκα χρόνια. Η Ελλάδα, η ελληνική οικονομία εδώ και δέκα χρόνια οδεύει προς το θάνατό της. Τώρα βρισκόμαστε στην κορύφωση, όπου στέφθηκε με επιτυχία ένα στρατηγικό σχέδιο δέκα ετών που απέβλεπε στην καταστροφή της ελληνικής οικονομίας, τον εμπρησμό της ουσιαστικά για χάρη της κερδοσκοπίας. Η επιλογή που είχε η χώρα τότε ήταν πρώτα και κύρια η απομάκρυνση της Goldman Sachs. Τη βδομάδα που μας πέρασε η ολλανδική κυβέρνηση έβγαλε ανακοίνωση που έλεγε: «Θα πρέπει να απομακρύνουμε την Goldman Sachs». Η βρετανική κυβέρνηση επίσης εξετάζει το ενδεχόμενο απομάκρυνσης της Goldman Sachs. Η μια χώρα μετά την άλλη συνειδητοποιεί ότι αν επιτρέψεις σε οικονομικούς τρομοκράτες να εισβάλουν στη χώρα σου, πας γυρεύοντας.
Το πρώτο πράγμα που οφείλει να κάνει η ελληνική κυβέρνηση είναι να δηλώσει: «Ελάτε να πετάξουμε έξω τους οικονομικούς τρομοκράτες, να πετάξουμε έξω το ΔΝΤ». Δεύτερον, δεδομένου του τι προηγήθηκε, εξυπακούεται ότι τα χρέη που επέσυρε η Ελλάδα ήταν αποτέλεσμα παράνομης διαδικασίας έκδοσης ομολόγων από τη Wall Street. Δεν υπάρχει καμία υποχρέωση εκ μέρους της Ελλάδας να εξοφλήσει αυτά τα χρέη. Δημιουργήθηκαν με παράνομες διαδικασίες, πουλήθηκαν με παράνομες διαδικασίες, άρα δεν έχει καμία σχέση μ’ αυτά ο ελληνικός λαός. Δεν πρέπει να επιβληθούν μέτρα λιτότητας στον ελληνικό λαό μόνο και μόνο για να εισπράξουν «χριστουγεννιάτικο μπουναμά» οι τραπεζίτες της Wall Street. Είναι άδικο. Οι Έλληνες δεν επιτρέπεται να είναι υποχρεωμένοι να δεχτούν μέτρα λιτότητας για να εισπράξουν οι τραπεζίτες της Wall Street τα «δώρα των Χριστουγέννων» τους εδώ. Τρίτον, θα πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να θέσει σε δημοψήφισμα την πρότασή της και να ζητήσει από τον ελληνικό λαό να ψηφίσει: «Θα πρέπει, ναι ή όχι, να δεχτούμε το ΔΝΤ στη χώρα μας;» Τέταρτον -είναι κι αυτό μια πιθανότητα- αν η ελληνική κυβέρνηση δεν είναι διατεθειμένη να σεβαστεί την επιθυμία του λαού, τότε θα πρέπει να υπάρξει η δυνατότητα διεξαγωγής νέων εκλογών, ώστε να υπάρξει μια κυβέρνηση στην Ελλάδα που θα φροντίσει τα συμφέροντα του λαού και όχι αυτά των τραπεζών της Wall Street.
Δ: Εν τω μεταξύ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το ΔΝΤ και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζουν στην Αθήνα για να απεργαστούν τους όρους αυτού του πακέτου βοήθειας. Τι μπορεί να περιμένει ο ελληνικός λαός;
Max Keiser: Δεινά.
Δ: Μπορείς να γίνεις πιο σαφής;
Max Keiser: Οι Έλληνες θα χάσουν τον έλεγχο των κερδοφόρων στοιχείων ενεργητικού της χώρας. Ήδη έχουν χάσει τον έλεγχο των τελών αεροδρομίων και των λαχειοφόρων αγορών. Στο μέλλον θα χάσουν τον έλεγχο των λιμανιών και των πόρων που θα επενδύονταν στην τουριστική δραστηριότητα. Όλα αυτά τα χρήματα θα καταλήξουν σε τράπεζες της Wall Street. Ουσιαστικά οι Έλληνες θα πουλήσουν την αγελάδα και στη συνέχεια θα αρχίσουν να αγοράζουν το γάλα της. Αυτό είναι που η Wall Street αποκαλεί «στρατηγική»: να καταφέρνουν μια χώρα να τους πουλήσει την αγελάδα της και έπειτα να την αναγκάζουν να αγοράζει το γάλα της. Η Wall Street θέλει και αναγκάζει τους Έλληνες να της πουλήσουν τα «πετράδια του στέμματος» της ελληνικής οικονομίας, για να τους αναγκάσει αργότερα να τα αγοράσουν σε πολύ υψηλότερη τιμή. Θα σου πω ακριβώς τι πρόκειται να γίνει. Σε πέντε χρόνια θα δείτε το ισχυρότερο 1/10 του 1% του πληθυσμού της Ελλάδας να ελέγχει το 99% του πλούτου της χώρας. Το ασθενέστερο 99% + του πληθυσμού θα ζει μέσα στην απόλυτη φτώχεια. Κάπως σαν την Σαουδική Αραβία.
Ο Max Keiser είναι οικονομικός αναλυτής, συνεργάτης των τηλεοπτικών σταθμών Al Jazeera International και Russia Today.
πηγη tvxs
υπαρχει και βιντεακι αν ενδιαφερεται κανεις
jauku και συ με τα απλα μαθηματικα με βοηθησες πολυ!Ετσι απλα θα πρεπει ολοι να κατανοησουμε το μεγεθος της καταστροφης ……….
Dirk Gently
4 Μαΐου, 2010 12:15 πμ
Ένα σχόλιο για τα μαθηματικά του κειμένου (το παρακάτω σχόλιο θα δείξει πως μπορεί κάποιος να πει ότι θελει αν μπλέξει με αριθμούς). Ο χρήστης panos έκανε ένα σχόλιο το οποίο φαίνεται λογικό, είναι σωστό όμως από μαθηματική πλευρά; Εξαρτάται πώς υπολογίζεις την ζημία και το κέρδος.
Αν το 2003 πήραμε X δημ.υπαλλήλους και μας κόστισαν Υ και το 2004 πήραμε Χ’ και μας κόστισαν Υ’ πώς θα βρούμε πόσο μας κόστισαν αυτά τα δύο χρόνια; το κόστος θα είναι 2Υ+Υ’ (αρα δίκιο έχει ο panos) OΜΩΣ υπάρχει μια κομπίνα.
1)Δεν μας ειπέ κανείς πώς και με ποιό τρόπο υπολογίζεται η ζημία. Από που προέρχεται; πόσο συμμετέχουν αυτοί οι επιπλέον υπάλληλοι, μπορεί να υπάρχουν συντελεστές π.χ. όπως στα μαθήματα στις πανελλήνιες; είναι «φορείς» της ζημίας; ή συμμετέχουν στην μείωση της ζημίας; άρα είναι αυθαίρετη η σύγκριση που κάνανε τα κανάλια.
2)Αυθαίρετη επίσης είναι η αρχή, το 2003. Η αύξηση των δημοσίων υπαλλήλων δεν λέει κάτι από μόνη της. Πόσοι νέοι οργανισμοί δημιουργήθηκαν, αν δημιουργήθηκαν; πόσοι από τους επιπλέον είναι συμβασιούχοι;
Dirk Gently
4 Μαΐου, 2010 12:20 πμ
3) Η μέγιστη κομπίνα από ολες είναι οτι δεν αναφέρεται πόσο κοστίζουν συνολικά οι δημ.υπάλληλοι. Μπορεί να εφυγαν 18.000 και να πήραμε 24.000 αλλα η σχέση μισθών δεν αναφέρεται.
Πόσοι από αυτούς είναι ωρομίσθιοι;
(σορρυ για τα δυο ποστ, ιμπεριαλιστικός δάκτυλος)
panos
12 Μαΐου, 2010 2:33 μμ
Μπορεί οι μισθοί των καινούριων να είναι μικρότεροι λόγω διαφοράς προυπηρεσίας, όμως παράλληλα αυξάνονται όσων παραμένουν στον δημόσιο τομέα, λόγω παραπάνω ετών προυπηρεσίας, άρα αυτό το κομμάτι του σχολίου σου είναι λάθος.
(αυτός που φεύγει έπαιρνε τον μισθό για κάποιον που έχει ας πούμε 35 χρόνια, αυτός που τώρα μπαίνει στο 35ο έτος τον αναπληρώνει και πάει domino προς τα κάτω με τις προσλήψεις.)
nolongersafe
4 Μαΐου, 2010 12:45 πμ
ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΓΙΑΤΡΩΝ
ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΝΙΚΑΙΑΣ – ΠΕΙΡΑΙΑ
Νίκαια, 19-04-2010
Επαναβεβαιώνοντας τις αποφάσεις και των προηγούμενων γενικών συνελεύσεων σε μαζικότατη γενική συνέλευση που επιβεβαιώνει τη σοβαρότητα της κατάστασης στην δημόσια υγεία τονίζουμε τα εξής:
Η κυβερνητική οικονομική πολιτική, με πρόσχημα την οικονομική κρίση, επιφέρει την ακόμη μεγαλύτερη επιδείνωση των όρων λειτουργίας των δημόσιων νοσοκομείων. Το σταθεροποιητικό πρόγραμμα κυβέρνησης , ευρωπαϊκής ένωσης και ΔΝΤ ΕΙΝΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟ με την δωρεάν δημόσια περίθαλψη και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ.
Βιώνουμε ήδη τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής με τις περικοπές στα προγράμματα των εφημερίων , με την μη καταβολή των δεδουλευμένων μας, με τις συνεχιζόμενες ελλείψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού με τα εξουθενωτικά ωράρια και με τις μειώσεις μισθών. Η υγεία των ασθενών αλλά και των εργαζομένων στο ΕΣΥ βρίσκεται σε κίνδυνο!
Οι γιατροί των δημόσιων νοσοκομείων με τους αγώνες τους θα σταθούν εμπόδιο σε αυτούς τους σχεδιασμούς. Την κρίση και τα χρέη να τα πληρώσουν αυτοί που τα δημιούργησαν!
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ:
Επίσχεση εργασίας από 20/04/2010 για την καταβολή των δεδουλευμένων εφημεριών του Φεβρουαρίου.
Με το ευφυολόγημα του “εξορθολογισμού” επιχειρείται να αλλοιωθούν τα πραγματοποιημένα προγράμματα εφημεριών λόγω της περικοπής των κονδυλίων και των 12μορίων, ώστε να πάρουν έγκριση από τον δημοσιονομικό έλεγχο. Δεν διαπραγματευόμαστε ούτε ένα Ευρώ. Απαιτούμε την καταβολή των δεδουλευμένων στο ακέραιο. Σε περίπτωση αυθαίρετης περικοπής απαντάμε με δικαστική προσφυγή ενάντια σε όποιον την πραγματοποιεί.
Ζητούμε την συνέχιση της κατάθεσης ασφαλών προγραμμάτων εφημέρευσης όπως πραγματοποιούνταν έως τώρα αλλά και την αύξηση του αριθμού των εφημερευόντων ιατρών σύμφωνα με τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες του νοσοκομείου μας.
Υλοποιώντας την απόφαση της ΟΕΝΓΕ της 14/4/2010, από την 1η Μαΐου προχωράμε σε επίσχεση εργασίας από όλα τα τακτικά καθήκοντα για τη μη εφαρμογή της συλλογικής συμφωνίας. Από 1 Ιουνίου και εφόσον η κυβέρνηση δεν ανταποκριθεί στις θεσμοθετημένες υποχρεώσεις της, παραβιάζοντας κατ’ εξακολούθηση την συλλογική σύμβαση προχωρούμε σε μαζική και επ’αόριστον επίσχεση εργασίας.
Εναρμονιζόμενοι με την απόφαση της ΟΕΝΓΕ της 14/4/2010 να κηρυχθεί η 6η Μαΐου σαν ημέρα υγείας, θα απευθυνθούμε σε συντονσιμό με τοπικά πρωτοβάθμια σωματεία εργαζομένων, με σωματεία υγειονομικών και με συλλόγους χρηστών υπηρεσιών υγείας και θα οργανώσουμε κινητοποιήσεις για την υπεράσπιση της Δημόσιας Υγείας.
anadyomenh
4 Μαΐου, 2010 2:41 πμ
ΚΑΛΟΥΜΕ
τους ενεργούς πολίτες του Γαλατσίου
στο Δημαρχείο της Πόλης ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 4.5.2010 ώρα 19.30
για να συγκροτήσουμε μαζί μια πλατιά, ανοιχτή Επιτροπή
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ
ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»
και ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ
που τα επιβάλλει και θα μας οδηγήσουν, αν δεν αντιδράσουμε,
στον κοινωνικό μεσαίωνα.
ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΣΤΕ
στους εργαζόμενους, επαγγελματίες, νέους και νέες, όλους όσους «δε βολεύονται με λιγότερο ήλιο» αλλά και τους φορείς και συλλογικότητες της πόλης, όσους αρνούνται να είναι η πρώτη γενιά από συστάσεως του ελληνικού κράτους, που θα παραδώσει χειρότερες μέρες στα παιδιά της, για να συνδιαμορφώσουμε και ενωτικά να χαράξουμε τις πρωτοβουλίες και τη δράση της Επιτροπής.
Υπάρχει κι άλλος δρόμος: Της αλληλεγγύης και της αντίστασης.
ΠΟΛΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ!
Πρωτοβουλια για τη Συγκροτηση Επιτροπης κατα των μετρων του Προγραμματος Σταθεροτητας
geokalp
4 Μαΐου, 2010 11:18 μμ
ωραίο ποστ – βγάζει κάποιες τσίμπλες
eleutheros
6 Μαΐου, 2010 8:45 μμ
Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι το 3,6% με μαθηματικά του δημοτικού στην αυξηση του χρέους. Είναι όμως το 10% του συνολικού πληθυσμού και περίπου το 15% του «ενεργού» εργατικού δυναμικού. Εκτός απο τα απόλυτα νούμερα είναι μια πραγματική φωλιά διαφθοράς που ξεκινά απο τον δημοτικό υπάλληλο μέχρι τον πρωθυπουργό ( για να μην πώ και τον πρόεδρο) . Είναι μια κοινωνία που λειτουργεί εις βάρος μιας κοινωνίας. Είναι μια κοινωνία που ανακυκλώνεται και διαμορφώνει χαρακτήρες και συμπεριφορές. Ο εργατικός δημόσιος υπάλληλος είναι ο μαλάκας και ο τεμπέλης ο μάγκας…. Μια τέτοια κοινωνία νομίζω ότι δεν την θέλει ο συνεπής δημ.υπάλληλος. Μια τέτοια κοινωνία δεν την θέλει κανένας που είναι στην απέξω τουλάχιστον…… Για μένα η άρση της μονιμότητας θα ήταν το φάρμακο. 😉 Και αν αυτό χαλάει κάποιους η απάντησή μου είναι ότι ο άριστος δεν πρέπει να ανησυχεί, γιατί θα τα καταφέρει ακόμα και αν τον έδιωχναν μια μέρα όπως θα έδιωχναν τον κάθε ιδιωτικό υπάλληλο. Το λαμόγιο και τον τεμπέλη αν τον πειράζει….. ξυδάκι!
Αρουραίος
6 Μαΐου, 2010 8:56 μμ
Χμμμ…το κακό μ’ εσάς είναι ότι ούτε καν τα νούμερα δεν βάζετε σωστά, όσο για την τεκμηρίωση των απόψεών σας….άστα.
Πραγματικά θα ήταν σαν να κλέβουμε εκκλησία αν δεν ήταν ο νεοφιλελευθερισμός στην εξουσία.
Τουλάχιστον όμως βάζετε εύηχα ψευδώνυμα…:)
Αλήθεια, εσύ ανήκεις στους αρίστους ή απλά σου αρέσει το ξύδι?
eleutheros
10 Μαΐου, 2010 11:23 πμ
Αρουραίε μου κάνει φοβερή εντύπωση η ερώτησή σου. 🙂 ! Τι δε καταλαβαίνεις ακριβώς χαχαχαχα!!!!! Πάμε πάλι !
Αν διαβάσεις το πολύ καλό post «Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
07/05/2010 σε 4:40 μμ » αλλα και τις ερωτήσεις που του έκαναν για το πώς επιβαρύνει ο διεφθαρμένος υπάλληλος το διεφθαρμένο κράτος θα καταλάβεις. Σου επιστρέφω και εγώ την ερώτηση. Εσύ ανήκεις στους διεφθαρμένους ή έχεις κάποιο άλλο πρόβλημα (πχ είσαι διορισμένος στο δημόσιο σαν A.M.E.I κτλ) για αυτό και δεν πολυκατάλαβες την σκεπτικό μου…..
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
7 Μαΐου, 2010 4:40 μμ
Η «ανάλυση» που μας παρουσιάζεται είναι τουλάχιστον παιδική. Είναι ωραίο να δημιουργείς εντυπώσεις, αλλά σκοπός είναι να είμαστε και λίγο σοβαροί σε αυτά που λέμε, είτε όταν πετάμε αρλούμπες (του στιλ λαϊκά ομόλογα), είτε πολύ περισσότερο όταν κάνουμε υπολογισμούς σε αριθμούς. Θα εξηγηθώ αναλυτικά πιο κάτω. Με αυτά δεν θέλω να σου πω ότι το πολιτικό σύστημα της Ελλάδας είναι υγιές, ή ότι δεν ευθύνεται για τη σημερινή κατάσταση. Είναι όμως τουλάχιστον υποκριτικό να θεωρούμε ότι ευθύνεται για το 97,6% της αύξησης του χρέους, ενώ οι Δημόσιοι Υπάλληλοι του κράτους για 3,6%. Και θυμίσου ότι αυτό σου το λέει ένας δημόσιος υπάλληλος.
Έχουμε και λέμε. Η «ανάλυση» περιέχει μια σειρά από λάθη:
Σφάλμα 1ο: Δεν λαμβάνει υπόψη ότι το κράτος τα χρήματα που δίνει, τα δανείζεται με ένα επιτόκιο που στην καλύτερη περίπτωση και τον καλό καιρό ήταν 4%.
Σφάλμα 2ο: Δεν λαμβάνει υπόψη τους τόκους από τις αμοιβές των ήδη υπάρχοντων δημοσίων υπαλλήλων.
Σφάλμα 3ο(και μεγαλύτερο): Δεν λαμβάνει υπόψη τη ζημιά που προκαλείται στο κράτος από τη διαφθορά, την τεμπελιά και την αναποτελεσματικότητα των Δημοσίων Υπαλλήλων.
Πάμε να τα δούμε ένα ένα:
Σφάλμα 1ο: Ας δούμε πως το επιτόκιο δανεισμού επιδρά στα νούμερα της «ανάλυσης»:
Έτος Επιπλέον Δ.Υ. Έξοδα μισθών Τόκοι 4% Αύξηση χρέους
2003 6000 252,00 10,08 262,08
2004 6500 300,30 22,50 322,80
2005 7000 355,74 27,14 382,88
2006 8500 475,17 34,32 509,49
2007 11000 676,41 47,44 723,85
2008 17000 1149,90 74,95 1224,85
2009 4000 297,62 60,90 358,52
Σύνολα: 277,32 3784,46
Γενικό σύνολο: 4061,79
Άρα αύξηση χρέους κατά 4,062 δις.
Σφάλμα 2ο: Ας δούμε την επίδραση της αμοιβής των ήδη υπάρχοντων Δ.Υ. Οι Δ.Υ. το 2003 με μετριοπαθείς υπολογισμούς είναι 600.000 και έστω ότι παίρνουν ένα μισθό 1.500 ευρώ κατά μέσο όρο. Το ποσό που συνεισφέρουν στην αύξηση του χρέους, είναι οι τόκοι για τους μισθούς, που πληρώνει το κράτος στους δανειστές του:
Έτος Δ.Υ. Έξοδα μισθών Τόκοι 4% Αύξηση χρέους
2003 600.000,00 12.600.000.000,00 504.000.000,00 504.000.000,00
2004 600.000,00 12.600.000.000,00 524.160.000,00 1.028.160.000,00
2005 600.000,00 12.600.000.000,00 545.126.400,00 1.573.286.400,00
2006 600.000,00 12.600.000.000,00 566.931.456,00 2.140.217.856,00
2007 600.000,00 12.600.000.000,00 589.608.714,24 2.729.826.570,24
2008 600.000,00 12.600.000.000,00 613.193.062,81 3.343.019.633,05
2009 600.000,00 12.600.000.000,00 637.720.785,32 3.980.740.418,37
Σύνολο: 15.299.250.877,66
Άρα αύξηση χρέους κατά 15,3 δις σε τόκους λόγω μισθοδοσίας.
Σφάλμα 3ο: Ας θεωρήσουμε ότι από τους 600.000 Δ.Υ. τα παίρνει το 5% αυτών και ότι κατά μέσο όρο επωφελείται κατά 10.000 ευρώ το χρόνο. Αν πας σε εφορίες, πολεοδομίες (στη Σύρο ο άλλος είχε 600.000 καταθέσεις, 300.000 μετοχές και 500.000 οικόπεδο), τότε μάλλον το 10.000 είναι εξαιρετικά συντηρητικό νούμερο, αλλά ας το θεωρήσουμε έτσι. Έχουμε και λέμε:
Έτος Δ.Υ. διευθαρμένοι Απώλεια εσόδων που το κράτος στη συνέχεια δανείζεται Τόκοι 4% Αύξηση χρέους
2003 37.250,00 372.500.000,00 14.900.000,00 387.400.000,00
2004 37.250,00 372.500.000,00 30.396.000,00 790.296.000,00
2005 37.250,00 372.500.000,00 46.511.840,00 1.209.307.840,00
2006 37.250,00 372.500.000,00 63.272.313,60 1.645.080.153,60
2007 37.250,00 372.500.000,00 80.703.206,14 2.098.283.359,74
2008 37.250,00 372.500.000,00 98.831.334,39 2.569.614.694,13
2009 37.250,00 372.500.000,00 117.684.587,77 3.059.799.281,90
Σύνολο: 11.759.781.329,38
Άρα αύξηση χρέους κατά 11,76 δις.
Συμπέρασμα: Έχοντας θεωρήσει ότι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι παράγουν έργο ίσο με την αξία του μισθού τους (κάτι για το οποίο είναι τουλάχιστον γελοίο να το υποθέτουμε) και εάν η διαφθορά είναι τόσο λίγη, όσο την έχουμε υπολογήσει, τότε οι Δ.Υ. με τον ένα ή τον άλλο τρόπο συνεισέφεραν στην αύξηση του χρέους για τα χρόνια που μιλάμε κατά:
Συνολική αύξηση χρέους: 4,062 δις (νέοι υπάλληλοι)
15,3 δις (τόκοι υπάρχοντων Δ.Υ.)
11,76 δις (διαφθορά Δ.Υ.)
Γενικό Σύνολο: 31,122 δις ή σε ποσοτό των 97,3δις είναι 32% και όχι 3,6%. Αυτό είναι το ελάχιστο. Η διαφθορά είναι μεγαλύτερη, η αποδοτικότητα είναι μικρότερη (οι ΔΥ δεν δουλεύουν για 2000 ευρώ το μήνα) και αν θέλεις μείωσε και τις αποδοχές των νέων υπαλλήλων. Θεωρώ ότι με πιο ακριβείς υπολογισμούς το ποσοστό θα προσέγγιζε το 50%. Εάν τώρα συνυπολογίσουμε νοσοκομεία, ΟΣΕ, ΔΕΚΟ και εξοπλισμούς (χωρίς τις μίζες), δεν μένει και μεγάλο ποσοστό για τους επιχειρηματίες (αποφυγή καταβολής ΦΠΑ, εισφοροδιαφυγή κλπ) και τους πολιτικούς. Ειδικά εάν συνυπολογίσεις και τους τόκους δανεισμού 4%.
Εν κατακλείδι, θεωρώ ότι φταίμε όλοι. Και με τα νούμερα που σου έδειξα, οι Δ.Υ. κριβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, όταν κατηγορούμε μόνο τους πολιτικούς για την κατάσταση της χώρας. Οι πολιτικοί φαίνονται. Οι υπόλοιποι δεν βλέπουμε τι γίνεται; Και μια τελευταία ερώτηση. Η Αριστερά, προσπαθεί να μας πείσει ότι μπορεί να προσφέρει μια αξιόπιστη εφικτή εναλλακτική λύση με τέτοιες αναλύσεις; Μάλλον θα καταλήξει εάν κυβερνήσει να κυνηγά μάγισσες και να αναρωτιέται και εκείνη που πήγαν τα λεφτά.
Ένας ανεξάρτητος, μαχώμενος δημόσιος υπάλληλος.
iguana
7 Μαΐου, 2010 5:07 μμ
Nα κάνω μια ερωτησούλα;;; Πως το λάδωμα του ιδιώτη προς τον δημόσιο υπάλληλο αυξάνει… το δημόσιο χρέος;;; Όχι πως φυσικά μου αρέσει η διαφθορά αλλα εσυ εδω επιβαρύνεις το δημ. χρεος με 11 ολόκληρα δις, λόγω των λαδωμάτων
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
7 Μαΐου, 2010 5:57 μμ
Όταν ο εφοριακός διαπιστώνει μια παράβαση σε μια επιχείρηση 10000 ευρώ, και ο εφοριακός λέει στο μαγαζάτωρα, δώσε μου 2000 ευρώ, θα σου κόψω πρόστιμο για άλλα 2000 ευρώ, τότε το κράτος χάνει 8000 ευρώ. Εάν το κράτος τα έπερνε, θα δανείζονταν 8000 ευρώ λιγότερα, και θα γλύτωνε τους τόκους δανεισμού αυτών (4%). Στην πολεοδομία εάν τα αυθέρετα ήταν νόμιμα, πόσα έσοδα θα έπερνε το κράτος και όχι ο υπάλληλος; Κάτι ψιλά πέρνει και το κράτος στη συνέχεια με τη νομιμοποίηση μέσω εν συνεχεία νομιμοποιήσεων.
Ένα τελευταίο παράδειγμα. Όταν στις προμήθειες (όχι τις μεγάλες που τα πέρνουν οι πολιτικοί) ο καθένας πάει στο μαγαζάκι του γνωστού του και αγοράζει με πολύ μεγαλύτερες τιμές, δεν δανείζεται πάλι το κράτος παραπάνω για να τα πληρώσει όλα αυτά; Φίλε μου, και εγώ με το ίδιο μέρος είμαι, απλά να βλέπουμε την πραγματικότητα. ΠΑΣΟΚ ΝΔ τα φάγαν τα ψωμιά τους. Ας πει κάποιος την αλήθεια με νούμερα και να μην μας χαϊδεύει τα αυτιά. Και είμαι δημόσιος υπάλληλος δεν κάνω πλάκα. Ένας αηδιασμένος δημόσιος υπάλληλος. Τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς
Γιώργος
14 Μαΐου, 2010 2:02 μμ
Tο ποσο ειναι πολύ ποιο μεγάλο!
Οι Δ.Υ του 2003 δεν πληρώθηκαν τις άλλες χρονιές εως το 2009 ?
Οι Δ.Υ του 2004 δεν πληρώθηκαν τις άλλες χρονιές εως το 2009 ?
κλπ.
Απλές μαθηματικές πράξεις της Τρίτης Δημοτικού λεει ο δημιουργός του «ΦΑΙΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ.pps»
Για δες το και κάνε τις πράξεις απο την αρχή !
Back Door Man
7 Μαΐου, 2010 6:47 μμ
Μπορεί η ανάλυση που μας παρουσιάζεται είναι τουλάχιστον παιδική, η δική σου είναι μπακαλίστικη, επί υποθετικών στοιχείων και όχι πραγματικών. Λοιπόν έχουμε και λέμε:
Eκτελεσθείς προυπολογισμός 2003
Αποδοχές ΚΑΙ συντάξεις 15,6 δις
Σύνολο πρωτογενων δαπανων 31,3 δις
Συνολο δαπανών προυπολογισμου 63,3 δις
Συνολο εσόδων προυπολογισμου 37,5 δις
Αρά δαπάνες μισθων/συντάξεων
49,8% των πρωτογενων δαπανων, 24,6 % των συνολικών δαπανών και 41,6% των εσόδων.
Eκτελεσθείς προυπολογισμός 2009
Αποδοχές ΚΑΙ συντάξεις 25,5 δις
Σύνολο πρωτογενων δαπανων 59 δις
Συνολο δαπανών προυπολογισμου 100 δις
Συνολο εσόδων προυπολογισμου 51,5 δις
Αρά δαπάνες μισθων/συντάξεων
43,2% των πρωτογενων δαπανων, 25,5 % των συνολικών δαπανών και 49,5% των εσόδων.
Συμπέρασμα:
Σε απόλυτα νουμερα (χωρίς να λαμβάνεται υπόψη προυπολογισμός) μισθοί ΚΑΙ συντάξεις αυξήθηκαν 10 δις. Ως ποσοστό επί των πρωτογενων δαπανων έχει μειωθεί, ως ποσοστό επί συνόλου δαπανων έχει αυξηθεί ελάχιστα και εχει αυξηθεί ως ποσοστο επί των εσόδων λόγω υστέρησης του (προβλέψεις εσόδων 62,2 δις). Αν πετύχαιναν τα προβλεπόμενα έσοδα, το ποσοστό θα έπεφτε στο 40,9 των εσόδων.
10 δις επιπλέον έξοδα μισθών και συντάξεων σε ένα χρέος 300 δις, είναι της τάξης του 3,33%.
Click to access 5.pdf
http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/books/proyp/index.html
ΥΓ Ελπίζω να μην είσαι στο Υπουργείο Οικονομικών…
Back Door Man
7 Μαΐου, 2010 6:48 μμ
Ηθελα να πω (χωρίς να λαμβάνεται υπόψη πληθωρισμός)
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
7 Μαΐου, 2010 8:33 μμ
Φίλε μου, δεν είπα ότι έκανα κάποια επιστημονική μελέτη στο θέμα. Πάντως θα μου επιτρέψεις να σου πω ότι οι δικοί μου υπολογισμοί είναι σίγουρα πιο κοντά στην αλήθεια από τους αρχικούς δικούς σου (ή όποιου ήταν…). Φυσικά και είναι μπακαλίστικοι, απλά λίγο πιο προσεκτικοί από τους άλλους.
Όχι δεν είμαι στο Υπ. Οικονομικών. Στην Πολεμική Αεροπορία είμαι. Αλλά αυτό δεν καταλαβαίνω τι σημασία έχει. Θα ήθελα να μου πεις που κάνω λάθος σε αυτά που έγραψα.
Όσο για τον προϋπολογισμό του κράτους, όλοι ξέρουν ότι είναι ένα μπουρδέλο. Φτάνουμε να μην ξέρουμε τα έσοδα και τα έξοδα, να μην μπορούμε να υπολογίσουμε το έλλειμα και να μας το λέει η στατιστική υπηρεσία της ευρώπης (τελικά δεν ήταν ούτε 12.6 αλλά 13.κάτι). Δώσε μου ένα ακριβή ορισμό της διαφοράς των συνολικών δαπανών από τις πρωτογενής, πες μου που φαίνονται τα swaps και όλα τα άλλα λογιστικά τερτίπια στα οποία είμαστε άσσοι (ξέρεις αλα Goldman schachs). Επίσης το 2003 ο προϋπολογισμός δεν περιλαμβάνει τα νοσοκομεία και τις στρατιωτικές δαπάνες, τις οποίες μετά τις εκλογές του 2004 και την περίφημη απογραφή τις βάλαμε ως εκ θαύματος. Όταν τα κάνεις όλα αυτά και τα μεγέθη του προϋπολογισμού του 2003 είναι συγκρίσιμα με αυτά του 2009 (και ποιός ξέρει τι άλλο έχουμε κάνει για να μπούμε στην ΟΝΕ) τότε ψάξε και βρες. Είναι αστείο σε μια χώρα που δεν γνωρίζει πόσους δημ. υπαλλήλους έχει, πόσα αυτοκίνητα, και κάνει απογραφές (δύο φορές) ανατρέποντας τους προηγούμενους υπολογισμούς να μιλάμε για τους προϋπολογισμούς.
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
7 Μαΐου, 2010 9:13 μμ
Και κάτι τελευταίο. Η διαφθορά δεν φαίνεται στον προϋπολογισμό. Η διεθνής διαφάνεια τοποθετεί τη διαφθνορά σε 639 εκ. ευρώ για το 2007 και στα 748 εκ ευρώ για το 2008. (http://www.publicissue.gr/1070/corruption-2008/#1).
Δεδομένου ότι περίπου το δημόσιο ευθύνεται για το 66% αυτής, τα νούμερα γίνονται 421 εκ. ευρώ (2007) και 493 εκ. ευρώ. Εγώ υπέθεσα ότι η διαφθορά είναι 372,5 εκ. ευρώ. Άρα δεν είναι και πολύ μακριά από την πραγματικότητα (ειδικά αν θεωρήσουμε ότι κάποια ρουσφετάκια γίνονται για επιτάχυνση διαδικασιών, που δεν στερεί χρήματα από το κράτος).
Βack Door Man
7 Μαΐου, 2010 11:18 μμ
H απάντηση μου περιορίστηκε αποκλειστικά στον μύθο του μισθολογικού κόστους ως αιτία του χρέους. Ακόμα και εσύ επιβεβαιώνεις τους ισχυρισμούς μου. Τα χρέη των νοσοκομείων και των στρατιωτικών εξοπλισμών δεν φαινόντουσαν στο δημόσιο χρέος, όχι στον προυπολογισμό. Αν φαινόντουσαν, το μισθολογικό κόστος θα ήταν ακόμα μικρότερο ως ποσοστό του χρέους.
Από τα παραπάνω ποσα μπορείς να αφαιρέσεις 3,5 δις για συντάξεις το 2003 και 6,6 δις το 2009. Τα νούμερα θα σου βγουν ακόμα μικρότερα.
Αν σου αρέσουν τα νούμερα, διαβασε τα αρθράκια που κάνω link στο πρώτο μου ποστ.
Για τα υπόλοιπα με κάλυψε ο φίλος από κάτω.
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
7 Μαΐου, 2010 9:06 μμ
Επιπλέον στον προϋπολογισμό δεν φαίνεται η διαφθορά στο δημόσιο τομέα. Σύμφωνα με την έρευνα της διεθνούς διαφάνειας (http://www.publicissue.gr/1070/corruption-2008/#1) η διαφθορά για το 2008 εκτιμάται σε 639 εκ. ευρώ και για το 2009 σε 748 εκ. ευρώ με το δημόσιο να έχει ποσοστό συμμετοχής κατά 66% (περίπου 421 εκ. το 2008 και 493 εκ ευρώ το 2009) Άρα η δική μου εκτίμηση για 372 εκ. ευρώ κατά έτος είναι συντηρητική και πάντως κοντά στην πραγματικότητα εάν θεωρήσουμε ότι μέρος της διαφθοράς για επιτάχυνση διαδικασιών δεν θα έμπαινε ούτως ή άλλως στα δημόσια ταμεία.
Αρουραίος
7 Μαΐου, 2010 9:28 μμ
Σε αυτό έχεις ένα δίκιο «προσεκτικέ αναλυτή». Όντως τα στοιχεία που παρουσιάζουν είναι άλλα’ντ’άλλα πολλές φορές.
Αυτό όμως δεν αλλάζει ότι προσπάθησες κι εσύ με ένα αυθαίρετο τρόπο να κάνεις υπολογισμούς, βγάζοντας μάλιστα κι ένα…»μέσο όρο διαφθοράς» καθαρά απ’ το μυαλό σου, με βάση νούμερα που σου φαινόντουσαν…λογικά!
Δεν είναι έτσι όμως. Γιατί πολλές φορές το «λογικό» βγαίνει μέσα από την προπαγάνδα. Π.χ. το λογικό ακούγοντας τον Καψή είναι να πιστέψει κανείς ότι οι ΔΥ είναι γύρω στο 60% στην Ελλάδα. Όμως ο ILO λέει 22-23%, με την Γαλλία (που αναφέρθηκε πιο πριν) γύρω στο 30% και την Αγγλία (μετά Θάτσερ!) στο 20%.
Επίσης κανείς δεν σου εγγυάται ότι μικρότερο δημόσιο σημαίνει κέρδος στην διαφθορά! Που ξέρεις δηλαδή ότι αυτοί που θα μείνουν δεν θα παίρνουν μετά περισσότερα? Εκτός κι αν θεωρείς το λάδωμα μια μορφή…επιδόματος!
Τέλος πάντων, δεν είναι αυτός τρόπος να βγάζεις συμπεράσματα κατά τη γνώμη μου, για πολλούς λόγους.
Γιατί όμως δεν το σκέφτεσαι και λίγο διαφορετικά;
π.χ. οι υπάλληλοι του δημοσίου εξαρτώνται καταρχήν από το τι δημόσιο θέλεις. Ποιό θέλεις να είναι το περιεχόμενο αυτού του δημοσίου.
Αυτό θα πρέπει να αποφασίσεις πρώτα!
Αν π.χ. θέλεις να διοχετεύεις το 50% των ασθενών στον ιδιωτικό τομέα, τότε χρειάζεσαι (τεχνοκρατικά σκεπτόμενος) π.χ. 5000 υπαλλήλους στα δημόσια νοσοκομεία (τυχαίο το νούμερο). Αν θέλεις να γίνει το ποσοστό 90% χρειάζεσαι 8000 (λέμε τώρα).
Άρα λοιπόν αν θέλεις ένα δημόσιο που θα εξασφαλίζει στους «υπηκόους» ένα επίπεδο παιδείας, υγείας, υπηρεσιών, παραγωγής κλπ. χρειάζεσαι μεγάλο δημόσιο. Στην Σουηδία π.χ. το 34% του ενεργού πληθυσμού δουλεύει στο δημόσιο. Παρόμοια σε ΟΛΕΣ τις Σκανδιναβικές χώρες.
Αν πάλει θέλεις απλά να μοιράζεις τις επιδοτήσεις, σου κάνει κι ένα δημόσιο πολύ-πολύ μικρό.
Εξαρτάται λοιπόν.
Αυτό που βάζεις εσύ σαν θέμα είναι η λειτουργικότητα του δημοσίου κι αυτό είναι ΑΛΛΟ πράγμα. Έλα μου όμως που κανείς δεν ενδιαφέρεται γι αυτήν! Έλα που με το που βγήκε το «τίμιο» ΠΑΣΟΚ πέσαν κάτι αποσπάσεις κουλές εν ριπή οφθαλμού με κριτήριο την…Πασοκότητα! Έλα που πάνε και κλείνουν ουσιαστικά το νοσοκομείο της Ρόδου! (Μη μου πεις ότι γίνεται πιο λειτουργικό έτσι…)
Το θέμα αγαπητέ είναι πολύ απλό πιστεύω:
Ο νεοφιλελευθερισμός χρειάζεται ένα πολύ μικρό δημόσιο γιατί το μόνο που θέλει να κρατήσει είναι μια στενή γραφειοκρατία γύρω από την άρχουσα τάξη και τα σώματα καταστολής που θα συνετίζουν τους υπηκόους. Δεν θέλει ούτε παραγωγή, ούτε υπηρεσίες, ούτε τίποτε. Αυτά τα δίνει με σκανδαλώδη μάλιστα τρόπο στους ιδιώτες, οι οποίοι ήδη μας εκμεταλλεύονται στεγνά.
Και μη μου πεις ότι οι ιδιώτες είναι για να διοικούν επιχειρήσεις όταν έχουν κρεμαστεί όλοι (από τράπεζες και εργολάβους μέχρι «νέους επιχειρηματίες») από τις δουλειές, τις ενισχύσεις και τις επιδοτήσεις του δημοσίου!
Ψάξε και προς τα εκεί και μπορεί να βρεις πιο εύκολα ποιός έχει ρίξει πραγματικά έξω το δημόσιο και τώρα θέλει να ξεκοκαλίσει και τα τελευταία του (κερδοφόρα ή παραγωγικά) απομεινάρια.
Γιατί εσένα σου βγήκε η πίστη στους υπολογισμούς για να βγάλεις τα 31 δις και είναι και αμφισβητούμενα. Τα 28 δις όμως άφησε στην διάθεση των τραπεζών πέρυσι για να κερδοσκοπήσουν με το χρέος του δημοσίου, δεν είναι καθόλου αμφισβητούμενα…
Υγ: Α…και το 13,κάτι ξέχασέ το. Μέχρι και ο Πρετεντέρης είπε ότι ήταν λάθος να ΦΟΥΣΚΩΣΟΥΝ τόσο πολύ το έλλειμα. Σκέψου καλύτερα γιατί το φούσκωσαν…
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
7 Μαΐου, 2010 10:04 μμ
Φίλε μου σε πολλά από αυτά θα συμφωνήσω μαζί σου. Αλλά εγώ δεν μίλησα για το πως θα ήθελα το δημόσιο (μικρό ή μεγάλο, έντιμο ή διεφθαρμένο) αλλά έκανα μια (λογική κατά την ταπεινή μου γνώμη) υπόθεση εργασίας. Όσο για τη διαφθορά, σύμφωνα με τη διεθνή διαφάνεια και την έρευνά της (http://www.publicissue.gr/1070/corruption-2008/#1) που σε διαβεβαιώ ότι την είδα εκ των υστέρων αναφέρει ότι η διαφθορά σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ήταν το 2007 639εκ. ευρώ και το 2008 748 εκ. ευρώ. Το δημόσιο έχει το 66%, δηλαδή 421εκ. ευρώ (2007) και 494εκ. ευρώ (2008). Εγώ υπέθεσα μια διαφθορά 372,5 εκ. ευρώ. Δεν έπεσα και πολύ έξω.
Πάντως θα συμφωνήσουμε σε ένα πράγμα. Ότι το ΠΑΣΟΚ, αλλά και η ΝΔ δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα. Δεν ξέρω αν κατάλαβες αλλά η προσπάθειά μου δεν είναι πολιτική, αλλά μια απλή προσπάθεια να προσεγγίσω την πραγματικότητα όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι. Γιατί αν δεν γνωρίσεις την πραγματικότητα, ότι σχέδια και να κάνεις, όσο καλά και να τα σκεφθείς, τελικά θα βρεθείς αλλού.
Το γιατί φουσκώθηκε (αν φουσκώθηκε) βοηθά το ΠΑΣΟΚ δεν υπάρχει αμφιβολία. Πολύ φοβάμαι ότι βγάλαμε τα μάτια μας μόνοι μας για άλλη μια φορά, και φυσικά το εκμεταλλεύονται άλλοι κατάλληλα…
Αρουραίος
8 Μαΐου, 2010 11:13 πμ
Κοίταξε, το συγκεκριμένο κείμενο (που κυκλοφορεί και σε mail) είναι μια απάντηση σε «ανάλυση» mega. Αν είναι μπακαλίστικη η απάντηση φαντάσου πόσο μπακαλίστικο είναι το Mega. Εγώ πιστεύω ότι σε αυτό ήθελε να καταλήξει ο συγγραφέας:
Ότι λένε ότι μαλακία τους κατέβει προκειμένου να δημιουργήσουν ένα κλίμα εντυπώσεων. Δεν νομίζω ότι φιλοδοξούσε να πάρει βραβείο νόμπελ οικονομίας. Με αυτή την έννοια είσαι λίγο υπερβολικός στην κριτική σου.
Δεύτερον η διαφθορά δεν έχει να κάνει με το «υπερδιογκωμένο δημόσιο που τρώει χρήμα» (σου θυμίζω ότι αυτό ήταν το θέμα). Διαφθορά μπορεί να υπάρχει είτε σε μεγάλο είτε σε μικρό δημόσιο. Δεν κατανέμεται αναλογικά με τον αριθμό των υπαλλήλων. Άσε που αν ήταν έτσι θα έπρεπε οι απολύσεις να ξεκινήσουν από την…αστυνομία. Όλως τυχαίως όμως είναι οι μόνοι που δεν ανησυχούν για την δουλειά τους.
Σε πιστεύω ότι η προσπάθειά σου δεν είναι πολιτική, όμως το θέμα είναι καθαρά πολιτικό. Και δεν πιστεύω ότι «βγάλαμε τα μάτια μας μόνοι μας». Δεν είμαστε στην ίδια θέση εγώ κι εσύ με την κυβέρνηση ή το Mega και ούτε έχουμε τους ίδιους στόχους. Για την ακρίβεια αυτοί προσπαθούν να μας βγάλουν τα μάτια. Τα δικά τους μια χαρά τα περιποιούνται. Δεν είδα τον Καψή και την Τρέμη να μας λένε το μισθό τους…
Υγ: Δεν προσπαθώ να διαφωνήσω μαζί σου ότι η κατάσταση στο δημόσιο είναι χάλια. Σ΄εκείνο που διαφωνώ καθέτως είναι στο «φταίμε όλοι». Όταν ο άλλος (άσχετα με το πως έχει διοριστεί σου λέω) πηγαίνει στο γραφείο και δεν του δίνουν δουλειά, τον ετεροαπασχολούν, αδιαφορούν για την δουλειά του, τις εργασιακές του ανάγκες ή για τυχόν ιδέες του κλπ., πιστεύεις ότι φταίει αυτός αν σε 6 χρόνια τον δεις να μεταμορφώνεται σε ένα μίζερο τύπο που βαριέται ακόμη και να κουνήσει το χέρι του;
Εγώ πάλι πιστεύω ότι δεν φταίει. Επιπλέον αυτοί που τον είχαν γραμμένο, αυτοί που έχουν πραγματική ευθύνη (με πρώτη και κύρια την πολιτική ηγεσία) σήμερα θα αποφασίσουν και για το αν είναι…χρήσιμος κι αν θα πρέπει να δουλέψει!
Απίστευτο θράσος πραγματικά.
Και δεν είναι θέμα ανοργανωσιάς ή ανικανότητας ή περίσσειας υπαλλήλων. Ουσιαστικά πρόκειται για πολιτική επιλογή: Θέλουν ένα δημόσιο υπηρέτη συγκεκριμένων συμφερόντων και όχι στην υπηρεσία του κόσμου.
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
8 Μαΐου, 2010 12:49 μμ
Αν επιτρέπεται, είσαι πολιτικός; Διότι κατάφερες να κάνεις μια διασπορά του θέματος. Αντίθετα, το θέμα μας ήταν πόσο συνεισφέρει ο δημόσιος τομέας στην αύξηση του ελλείματος από το 2003 έως το 2009. Προφανώς λόγω έλλειψης αντικειμενικών στοιχείων (δικές μου μπακαλίστικες μέθοδοι, όπως παραδέχθηκα και δικές σου μέθοδοι σε αναξιόπιστα στοιχεία προϋπολογισμού, όπως παραδέχθηκες) δεν μπορούμε να ξέρουμε που είναι η αλήθεια. Ας αφήσουμε λοιπόν τους αναγνώστες να δουν και να αποφασίσουν εάν θεωρούν ότι βρισκόμαστε στο 3,6% ή το τουλάχιστον 32%.
Πάντως χάρηκα για την ανταλλαγή απόψεων και θεωρώ ότι βγήκα οφελημένος από ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης. Ελπίζω το ίδιο να ισχύει και για εσένα και όσους άλλους διάβασαν αυτές τις γραμμές. Να είσαι καλά.
Αρουραίος
8 Μαΐου, 2010 8:20 μμ
Λοιπόν ένα τελευταίο, γιατί με ενοχλεί που υπονοείς ότι κάνω συνδικαλιές:
Ποιό είναι το πρόβλημα της Ελλάδα για το οποίο μας έχει έρθει το ΔΝΤ, έκαναν κοινοβουλευτικό πραξικόπημα (κι αυτό είναι γεγονός, δεν είναι υπερβολή) και πάνε να μας γονατίσουν τη ζωή;
Το χρέος.
Συμφωνούμε;
Άρα όταν μετά από το συγκεκριμένο ρεπορτάζ ο νεαρός Αινστάιν που ακούει στο όνομα Μ.Καψής λέει
«Είμαστε στην καρδιά του Ελληνικού προβλήματος»
εννοεί ότι ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων φταίει ή είναι ο βασικός υπεύθυνος για το χρέος!
Σωστά;
Εγώ λοιπόν σου είπα το εξής πολύ απλό:
Η μέθοδός σου (που βασίζεται στον ΑΡΙΘΜΟ των δημοσίων υπαλλήλων) είναι ΛΑΘΟΣ όσον αφορά την διαφθορά. (Είναι λάθος και στα υπόλοιπα κατά τη γνώμη μου, αλλά δεν έχει νόημα να ξεκινήσουμε νέα κουβέντα και γι αυτά)
Από εκεί και πέρα η διαφθορά μπορεί να είναι μικρή ή μεγάλη. ΔΕΝ έχει σχέση όμως με τον αριθμό των υπαλλήλων.
Είναι ΑΛΛΟ πράγμα, αυτό προσπαθώ να σου πω.
Ένας πιο προσεκτικός αναλυτής
8 Μαΐου, 2010 11:13 μμ
Συμφωνώ ότι το πρόβλημα δεν είναι ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων. Άλλωστε ως προς τον αριθμό είμαστε λίγο πολύ στο μέσο όρο της Ε.Ε. (αν δεχθούμε ότι αυτή είναι το πρότυπο). Όσο για τον Καψή, δεν με απασχολεί το τι λέει γιατί δεν τον έχω σε υπόληψη. Δυστυχώς όμως μιλάει στο δελτίο ειδήσεων με τη μεγαλύτερη ακροαματικότητα και επιρεάζει πολλούς.
Και επειδή η διαφθορά ξεκινάει από τους πολιτικούς διασπείρεται στον υπόλοιπο δημόσιο χώρο. Άρα αλλάζουμε τους πολιτικούς, μπαίνουν μερικοί στη φυλακή, βάζουν μερικούς δικαστες, αστυνόμους, εφοριακούς, τελωνειακούς και αφού φτιάξει η κατάσταση, στη συνέχεια αποφασίζουμε αν θέλουμε μεγάλο ή μικρό δημόσιο.
tolos
8 Μαΐου, 2010 9:38 μμ
Γεώργιος Σουρής (1853-1919)
Ποιός είδε κράτος λιγοστό
σ’ όλη τη γη μοναδικό,
εκατό να εξοδεύει
και πενήντα να μαζεύει;
Να τρέφει όλους τους αργούς,
νά’χει επτά Πρωθυπουργούς,
ταμείο δίχως χρήματα
και δόξης τόσα μνήματα;
Νά ‘χει κλητήρες για φρουρά
και να σε κλέβουν φανερά,
κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε
τον κλέφτη να γυρεύουνε;
Κλέφτες φτωχοί και άρχοντες με άμαξες και άτια,
κλέφτες χωρίς μια πήχυ γη και κλέφτες με παλάτια,
ο ένας κλέβει όρνιθες και σκάφες για ψωμί
ο άλλος το έθνος σύσσωμο για πλούτη και τιμή.
Όλα σ’αυτή τη γη μασκαρευτήκαν
ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,
οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν
δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.
Ο Έλληνας δυό δίκαια ασκεί πανελευθέρως,
συνέρχεσθαί τε και ουρείν εις όποιο θέλει μέρος.
Χαρά στους χασομέρηδες! χαρά στους αρλεκίνους!
σκλάβος ξανάσκυψε ο ρωμιός και δασκαλοκρατιέται.
Γι’ αυτό το κράτος, που τιμά τα ξέστρωτα γαϊδούρια, σικτίρ στα χρόνια τα παλιά, σικτίρ και στα καινούργια!
Και των σοφών οι λόγοι θαρρώ πως είναι ψώρα,
πιστός εις ό,τι λέγει κανένας δεν εφάνη…
αυτός ο πλάνος κόσμος και πάντοτε και τώρα,
δεν κάνει ό,τι λέγει, δεν λέγει ό,τι κάνει.
Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαίο,
ύφος του γόη, ψευτομοιραίο.
Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.
Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι,
κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.
Κι από προσπάππου κι από παππού
συγχρόνως μπούφος και αλεπού.
Και ψωμοτύρι και για καφέ
το «δε βαρυέσαι» κι «ωχ αδερφέ».
Ωσάν πολίτης, σκυφτός ραγιάς
σαν πιάσει πόστο: δερβέναγας.
Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο-
να παριστάνει τον ευρωπαίο.
Στα δυό φορώντας τα πόδια που’χει
στο ‘να λουστρίνι, στ’αλλο τσαρούχι.
μανικάκος
8 Μαΐου, 2010 9:51 μμ
α,το ακουσα κ γω σημερα.
αυτο δεν ηταν για την πτωχευση του τρικουπη;
tolos
8 Μαΐου, 2010 9:54 μμ
δε ξέρω. Πάντως παραμένει διαχρονικό
μανικάκος
8 Μαΐου, 2010 9:58 μμ
ε ναι,αφου το μονο που εχει αλλαξει σ’αυτο τον τοπο ειναι οι ημερομηνιες!!!
τιποτα αλλο…
tolos
8 Μαΐου, 2010 9:45 μμ
Και κάτι που αναφέρεται σε κάθε τύραννο (μήπως ζωγραφίζει και τον χρυσοχοϊδη;).
Η τυραννοκτονία στην αρχαία ελλάδα αποτελούσε αρετή)
Πρόκειται για το τελευταίο ποίημα του Γ. Σεφέρη που δημοσιεύτηκε στο Βήμα (23.9.71) τρεις μέρες μετά το θάνατό του στην περίοδο της δικτατορίας
Επί Ασπαλάθων…
Ήταν ωραίο το Σούνιο τη μέρα εκείνη του Ευαγγελισμού.»
πάλι με την άνοιξη.
Λιγοστά πράσινα φύλλα γύρω στις σκουριασμένες πέτρες
το κόκκινο χώμα και οι ασπάλαθοι
δείχνοντας έτοιμα τα μεγάλα τους βελόνια
και τους κίτρινους ανθούς.
Απόμερα οι αρχαίες κολόνες, χορδές μιας άρπας που αντηχούν
ακόμη…
Γαλήνη
-Τι μπορεί να μου θύμισε τον Αρδιαίο εκείνον;
Μια λέξη στον Πλάτωνα θαρρώ, χαμένη στου μυαλού
τ’αυλάκια.
τ΄όνομα του κίτρινου θάμνου
δεν άλλαξε από κείνους τους καιρούς.
Το βράδυ βρήκα την περικοπή:
«τον έδεσαν χειροπόδαρα» μας λέει
«τον έριξαν χάμω και τον έγδαραν
τον έσυραν παράμερα τον καταξέσκισαν
απάνω στους αγκαθερούς ασπάλαθους
και πήγαν και τον πέταξαν στον Τάρταρο κουρέλι».
Έτσι στον κάτω κόσμο πλέρωνε τα κρίματά του
Ο Παμφύλιος ο Αρδιαίος ο πανάθλιος Τύραννος
j4nus
10 Μαΐου, 2010 1:49 μμ
Αλέξη, να σου πω ένα μυστικό να μείνει μεταξύ μας όμως; έμαθα από άκυρη -όχι έγκυρη, οι έγκυρες λένε μόνο ψέματα- κυβερνητική πηγή του παρόντος και παρελθόντος, και αει εις τους αιώνες των αιώνων, ότι στην Ελλάδα επίτηδες οι δημόσιοι υπάλληλοι αμείβονται πλουσιοπάροχα… λέγεται ότι είναι σχεδόν οι μόνοι που πληρώνουν φόρους…
Επίσης κάποια στιγμή πρέπει να απαντήσει κάποιος, γιατί ενώ υποτίθεται έχουμε πάρα πολλούς και υπεράριθμους δημοσιούς υπαλλήλους, παρόλα αυτά ο δημόσιος τομέας έχει ελλείψεις σε προσωπικό; Και απαντάω μόνος μου… γιατί προφανώς κάποιοι μπαίνουν σε θέσεις που δε χρειάζονται ή όταν πάψουν να χρειάζονται δε μετεκπαιδεύονται για να καλύψουν κάποια άλλη θέση.
Και ποιος φταίει που μπαίνουν κάποιοι σε λάθος θέσεις; Φταίει ο υπάλληλος που ψάχνει να βρει δουλειά για να κάνει οικογένεια κτλ; ποιος έχει τη δυναμη πραγματικά; ο διοριζόμενος ή αυτός που διορίζει; γιατί αυτός που διορίζει είναι ένας, αυτοί που έχουν ανάγκη να ζήσουν είναι συνήθως πολλοί… αν δεν πάρεις εσυ τη θέση θα την πάρει κάποιος άλλος, και όταν το στομάχι είναι άδειο…
Για την κατάπτωση του Δημοσίου δε φταίνε οι υπάλληλοι αλλά αυτοί που προΐστανται… δε φταίνε αυτοί που δέχονται τις εντολές… αλλά αυτοί που τις δίνουν γιατί ακόμα και αν δεχτώ ότι αυτοί που τις παίρνουν τις εντολές είναι άχρηστοι, τεμπέληδες κτλ είναι πάρα πολλοί οι υπάλληλοι για να πιστέψω ότι δεν υπάρχουν και οι κατάλληλοι, εργατικοί και χρήσιμοι. Αυτοί που τον απαξίωσαν τον Δημόσιο τομέα για να τον ξεπουλήσουν αφού τον εκμεταλλεύτηκαν κομματικά, είναι αυτοί που προΐστανται… οι από πάνω τον ξευτέλισαν το Δημόσιο τομέα όχι οι δημόσιοι υπάλληλοι ακόμα και αν κάποιοι από αυτούς είναι αδιάφοροι και δεν κάνουν τίποτα…
Αλέξης
10 Μαΐου, 2010 4:45 μμ
Έχω επισημάνει πολλές φορές τη λέξη «περισσότεροι» και ποτέ «όλοι» όταν αναφέρομαι στους δημόσιους υπαλλήλους. Σίγουρα δεν τους παίρνει όλους η μπάλα, αλλά δυστυχώς οι περισσότεροι είναι ανειδίκευτοι για τις θέσεις που απασχολούν αφού έχουν μπει στο δημόσιο με «κονέ» και όχι με αντικειμενικά κριτήρια, και μετατρέπονται σε βολεμένους τεμπέληδες αφού έχουν κατοχυρωμένη τη θέση τους. Αυτή λοιπόν είναι η απάντηση στο ερώτημα της έλλειψης προσωπικού. Προσωπικό υπάρχει, και στις εφορίες, και στα νοσοκομεία, και στην αστυνομία, και στο ΙΚΑ, και στην ΕΥΔΑΠ, και παντού… απλά δεν ενδιαφέρονται να εξυπηρετήσουν τον κόσμο, και γι αυτό ρίχνω ευθύνες στους ίδιους τους υπαλλήλους. Αν τους ενδιέφερε η δουλειά δεν θα υπήρχε η ανάγκη να διοριστούν άλλοι τέσσερις για να καλύψουν μια θέση πεντάωρης απασχόλησης, και δε θα χρειαζόταν το κράτος να ξοδεύει 30 δισ. σε άδικους μισθούς και συντάξεις. Επίσης ρίχνω ευθύνες στους υπαλλήλους όταν καταστρέφουν την Ελληνική οικονομία με το να κλείνουν αεροδρόμια, λιμάνια και δρόμους με απεργιακές κινητοποιήσεις διεκδικώντας κάτι που δεν τους αξίζει. Σίγουρα δεν φταίει ο ανθρωπάκος που κάνει την αίτηση για δουλειά και τον προσλαμβάνουν στο δημόσιο. Φταίει όμως όταν δεν προσφέρει τίποτα και έχει την απαίτηση να μην απολυθεί.
Εκεί που ρίχνω την ευθύνη στο κράτος είναι που διατηρεί άνευ λόγου και αιτίας κάποιες θέσης εργασίας η οποίες έχουν καταργηθεί, ή που προσπαθεί να μεταφέρει αυτούς τους υπαλλήλους σε άλλες υπηρεσίες. Γιατί να δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ σε μετεκπαίδευση, όταν μπορεί να προσλάβει νέους ανθρώπους με όρεξη και καινούριες ιδέες οι οποίοι έχουν ήδη σπουδάσει το αντικείμενο της θέσης που διεκδικούν; Γιατί να μη δώσει ευκαιρία και σε κάποιον άλλον να ταΐσει την οικογένεια του; Δηλαδή ο πιλότος της πρώην Ολυμπιακής πρέπει να γίνει πυροσβέστης ή λεωφορειατζής; Ή μήπως πρέπει η αεροσυνοδός να γίνει ταχυδρόμος ή αστυνομικός;
Άρα για μένα πρώτα φταίει το κράτος που φοβάται μη χάσει ψήφους επειδή δεν τολμάει να διώξει «αχρήστους» υπαλλήλους, και που δεν συλλαμβάνει τους συνδικαλιστές που κλείνουν δρόμους, αεροδρόμια και λιμάνια, και μετά φταίνε οι ίδιοι οι υπάλληλοι-λαμόγια που έχουν μπει με κονέ και απαιτούν πράγματα που δεν τους αξίζουν. Για μένα ο συνδυασμός των δυο, μαζί με τις κομπίνες των προηγούμενων κυβερνήσεων συνέβαλαν σημαντικά στην οικονομική καταστροφή της Ελλάδας.
ΛΕΡΙΑΣ ΦΑΙΔΩΝ
9 Ιουλίου, 2010 1:18 μμ
ΜΑΛΙΣΤΑ.
ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΚΟΥΜΟΥΝΙΣΤΗ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΩΡΑΙΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΥΠΕΡΑΠΛΟΥΣΤΕΥΕΙΣ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΠΟΙΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕ ΟΤΙ Η ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ 90 ΔΙΣ ΧΡΕΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ 2000 ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΥΣ ΥΠΑΛΗΛΟΥΣ?
ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΩΝ 320 ΔΙΣ ΑΠΟ ΓΕΝΝΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΡΗΓΑΓΕ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΕΤΡΩΓΕ.ΒΟΛΕΥΕ ΥΜΕΤΕΡΟΥΣ.ΕΞΑΓΟΡΑΖΕ ΨΗΦΟΥΣ.ΕΞΟΠΛΙΖΟΤΑΝΕ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΕΞ ΑΝΑΤΟΛΩΝ,ΕΠΑΙΡΝΕ ΜΙΖΕΣ(ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΕΦΟΡΙΑΚΟΙ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑΝΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΑΥΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΜΑΤΙΑ?ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΙ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΒΡΩΜΙΑ.ΛΟΙΠΟΝ ΑΣΤΑ ΡΕ ΑΡΙΣΤΕΡΙΖΟΝΤΕΣ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΟΙ.ΟΣΟ ΛΑΙΚΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΨΕΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΑΛΛΟ ΤΟΣΟ ΛΑΙΚΙΣΤΕΣ ΕΙΣΤΕ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΒΛΕΠΕΤΕ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.ΚΟΙΤΑΧΤΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ ΚΑΙ ΤΑ ΛΕΜΕ ΜΕΤΑ.
Υ.Γ. Α ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΩΡΕΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΛΑ ΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ.ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΗΚΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ Η ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ Η ΤΗΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ.ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΜΟΝΙΜΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟ ΚΑΙ ΣΤΑΘΡΟ ΩΡΑΡΙΟ.ΗΡΘΕ ΟΜΩΣ Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ
Αλέξης
9 Ιουλίου, 2010 2:51 μμ
Πεσ’τα φίλε Φαίδων, γιατί κάποιοι νομίζουν ότι οι 8,000,000 Ελλήνες που δουλεύουμε είμαστε μ@λ@κες και ζούμε για να υπηρετούμε αυτούς που ήταν και που είναι στο δημόσιο! Και τώρα τρώμε εμείς το… αγγούρι… με το ασφαλιστικό, χωρίς να φταίμε!!!