13 + 1 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Posted on 20 Μαρτίου, 2010 2:55 μμ από

1


To παρακάτω κείμενο είναι συνεισφορά του φίλου j4nus

————————————————————————————————–

There is always hope, by Banksy

Παραμένει  ανεξήγητη η στάση της πολιτείας που δεν παίρνει μέτρα για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση της διαφθοράς και της κακοδιοίκησης αλλά αντίθετα τα μέτρα που παίρνει οξύνουν το πρόβλημα, καθότι επιβαρύνουν άνισα τους πολίτες και προκαλούν σύγχυση στην κοινή γνώμη.

Το πρόβλημα σχολικής στέγης (στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) αφορά όλη την Ελλάδα και αποτελεί ίσως μέρος της κοινωνικοοικονομικής κρίσης. Η έκφραση «τα σχολεία “φυλακές”» είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Επακόλουθο είναι πως τα παιδιά που μεγαλώνουν σε αυτά τα σχολεία έχουν ελλείψεις και οι γονείς τους χρειάζεται να κάνουν επιπλέον προσπάθειες και έξοδα για να καλύψουν τα κενά.

Σε σχολεία με μονή (πρωινή) βάρδια οι αίθουσες είναι υπερφορτωμένες και περιορισμένες, οι αύλειοι χώροι ασφυκτικοί, ενώ οι μαθητές δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο με τα πόδια. Τα παιδιά ταλαιπωρούνται, συχνά πέφτουν θύματα τροχαίων δυστυχημάτων, ενώ επιβαρύνονται τόσο οι γονείς όσο και η πολιτεία με τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών.

Κατά πόσο το υπουργείο Παιδείας μπορεί να επέμβει δραστικά για να βελτιώσει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Κατά πόσο το υπουργείο Παιδείας μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή νοοτροπίας των ελλήνων ώστε να συνειδητοποιήσουμε πως η εφαρμογή των νόμων είναι μία υποχρέωση όλων των πολιτών (βουλευτών, κρατικών αξιωματούχων κ.λπ.), η οποία είναι προϋπόθεση για την κοινωνική και ατομική μας εξέλιξη.

Ακολουθεί ερωτηματολόγιο συνέντευξης προς την υφυπουργό Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου, το οποίο παρελήφθη από το γραφείο της υφυπουργού στις 2 Φεβρουαρίου 2010, ωστόσο δεν απαντήθηκε και το καθιστούμε πλέον ανοικτό, με την προσθήκη μίας ερώτησης. Με ενδιαφέρον αναμένουμε τις απαντήσεις από την κυρία υφυπουργό.

1). Οι κάτοικοι του Πανοράματος στη Θεσσαλονίκη σάς έχουν θέσει ένα συγκεκριμένο αίτημα που υποστηρίζεται από 334 πολίτες από όλη την Ελλάδα, για την άμεση στέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου Πανοράματος στο διατηρητέο ανακαινισμένο διδακτήριο του (πρώην) πρώτου Δημοτικού Σχολείου, στο κέντρο του οικισμού. Η νύν ειδική γραμματέας του Υπουργείου κυρία Θάλεια Δραγώνα την 28.8.2009 απηύθυνε σχετική Ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου στον πρώην Υπουργό Παιδείας (της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας), με θέμα την επιτακτική ανάγκη λειτουργίας νηπιαγωγείου στο ιστορικό διδακτήριο. Το αίτημα και η κινητοποίηση του Πανοράματος έχουν περιληφθεί στο νέο βιβλίο της «Κοινωνικής & Πολιτικής Αγωγής» της Ε’ Δημοτικού (Ο.Ε.Δ.Β. 2009, σελ. 34 και 54).
Α). Σήμερα, 5 μήνες μετά, ποιές είναι οι συγκεκριμένες ενέργειες που έχετε κάνει ως Υπουργείο για να μπούνε τα νήπια στο κτίριο στην αρχή της νέας σχολικής χρονιάς (10.9.2010);
Β). Ποια η θέση σας στην Ερώτηση της Ελισσάβετ Βόζεμπεργκ (10.2.2010) με θέμα «Το πρόβλημα στέγασης του 4ου Νηπιαγωγείου Πανοράματος Θεσσαλονίκης» και στην Αναφορά της Χρύσας Αράπογλου (12.2.2010) με θέμα: «Αίτημα για την άμεση στέγαση του 4ου 2/θέσιου Νηπιαγωγείου  στο κτίριο του διατηρητέου Δημοτικού Σχολείου Πανοράματος»;
Γ). Με ποιον τρόπο θα αντιμετωπίσετε τη διοίκηση του Δήμου Πανοράματος, η οποία σε αντίθεση με το άρθρο 31 του Νόμου 2009/1992 (που επιβάλει τη δουλεία σχολικής χρήσης) καθυστερεί τη στέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου; Πώς θα επαναφέρετε τη νόμιμη σχολική χρήση στο χώρο; Οι κάτοικοι του Πανοράματος προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας – το Υπουργείο σας θα στείλει επιτέλους τη σχετική εντολή στο Δήμο Πανοράματος και τις υπηρεσίες της Θεσσαλονίκης να τηρήσουν τη νομοθεσία για τη δουλεία σχολικής χρήσης του χώρου (Ν. 2009/1992, άρθρο 31);

2). Ποιά μέτρα λάβατε ή επεξεργάζεστε για να εξασφαλιστούν μεγάλοι αύλειοι χώροι, δένδρα και επαρκείς χώροι άθλησης (γήπεδα) στα σχολεία;

3). Ποιά μέτρα λαμβάνει το Υπουργείο, ώστε τα δημόσια σχολεία να πάψουν να είναι αφιλόξενα, άχαρα και σαν φυλακές στην αισθητική τους;

4). Α). Πόσο σημαντικό θεωρείτε το να πηγαίνουν τα παιδιά με τα πόδια στο σχολείο – Και πώς μπορεί το Υπουργείο να συμβάλει στην ικανοποίηση αυτού του τόσο λειτουργικού πολεοδομικού κριτηρίου (που έχει θεσπιστεί με την Υ.Α. ΠΕΧΩΔΕ 10788/2004);
Β). Είναι το δημοτικό σχολείο ο πυρήνας της γειτονιάς;
Γ). Εσείς πώς πηγαίνατε στο σχολείο;

5). Πόσο σημαντική θεωρείτε την τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και κατά πόσο μαθαίνουν τα παιδιά μέσα από τα σχολικά βιβλία τα δικαιώματά τους ως πεζών (π.χ. το ότι απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων στα πεζοδρόμια και στις αυλές των σχολείων);

6). Πόσοι άνθρωποι εργάζονται συνολικά σήμερα στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων (μόνιμοι και προσωρινοί, αποσπασμένοι, εξωτερικοί συνεργάτες και σύμβουλοι);

7). Ποιός είναι ο προγραμματισμός σας στο Υπουργείο για τη διετία 2010-2012;

8). Σκοπεύετε να οργανώσετε επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς, ώστε να μπορέσουν να εφαρμόσουν την αρχή της μάθησης στο σχολείο χωρίς να φορτώνονται οι μαθητές με υπερβολικές ώρες απογευματινής μάθησης στο σπίτι;

9). Είναι στον προγραμματισμό σας η ένταξη της εκμάθησης μουσικών οργάνων στο γυμνάσιο;

10). Πώς θα διασφαλίσετε τη διαφάνεια και την αξιοκρατία στις επιλογές των διευθυντών και στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών;

11). Α) Μήπως η διάσπαση των αρμοδιοτήτων της σχολικής στέγης στο υπουργείο απ’ τη μια μεριά και στους δήμους/νομαρχίες από την άλλη έχει συντελέσει στη σημερινή απαράδεκτη κατάσταση στη σχολική στέγη; Μήπως η μεσολάβηση των δήμων/νομαρχιών αποτελεί τροχοπέδη τελικά στην έγκαιρη δημιουργία και στην αποτελεσματική συντήρηση λειτουργικών, ευρύχωρων και νόμιμων σχολικών χώρων;
Β) Έχετε σκεφτεί την εφαρμογή ενός συστήματος κατά το οποίο απευθείας ο διευθυντής κάθε σχολείου θα επικοινωνεί με την κεντρική κτιριακή υπηρεσία του Υπουργείου και θα υποβάλει τις ανάγκες που το σχολείο του έχει σε χώρους, ώστε στη συνέχεια το Υπουργείο να προγραμματίζει άμεσα την ικανοποίηση του αιτήματος; Αυτό το σύστημα θα μας απαλλάξει από τη μεσολάβηση των Ο.Τ.Α., η οποία συντελεί συχνά στην καθυστέρηση της ικανοποίησης των αιτημάτων και στην υπερχρέωση των Ο.Τ.Α. (π.χ. η Νομαρχία Θεσσαλονίκης πήρε πέρυσι δάνειο επιβαρύνοντάς μας με χρέη και τόκους, απλώς για να πληρώσει τα ήδη χρωστούμενα στους εργολάβους).

12) Πότε θα καταργήσετε τη διαδικασία της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.), η οποία έχει αυξήσει υπέρογκα το κόστος κατασκευής των δημόσιων διδακτηρίων;

13) Με τη συγχώνευση των Δήμων (στο 1/3 των υπαρχόντων) και την κατάργηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (σχέδιο «Καλλικράτης») θα προκύψει στο άμεσο μέλλον (εντός της ερχόμενης διετίας) ένας μεγάλος αριθμός δημόσιων κτιρίων (πρώην κτιρίων δημαρχείων και νομαρχιών) τα οποία περιμένουν νέα  χρήση. Έχετε σκεφτεί τη διεκδίκηση κάποιων από αυτούς τους σημαντικούς δημόσιους χώρους και τη μετατροπή τους σε σχολεία, σε συνεργασία και με τους μηχανικούς του υπουργείου;

14) Την τελευταία δεκαετία έχουν παρατηρηθεί αποχαρακτηρισμοί σχολικών ακινήτων από τους δήμους και τις νομαρχίες μέσω της διαδικασίας τροποποίησης των ρυμοτομικών σχεδίων κατά παράβαση της πρόβλεψης του Νόμου 2009/1992 για τη δουλεία σχολικής χρήσης των σχολικών ακινήτων που μεταβιβάζονται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης. Είναι στον σχεδιασμό του Υπουργείου σας η διεκδίκηση του δικαιώματος σχολικής χρήσης των παραπάνω ακινήτων των Ο.Τ.Α. ή θα συνεχίσετε την επί μακρόν αδράνεια του Υπουργείου στο θέμα, χάνοντας κάθε χρόνο σχολικούς χώρους που ανήκουν στον μαθητικό κόσμο της χώρας;

Χρίστος Καλλίτσης

Σκηνοθέτης Ταινιών Τεκμηρίωσης – Δημοσιογράφος

Αναδημοσίευση από το  www.documenta.gr

Posted in: Ελλάδα